abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39410857
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 23:40 schreef Assiej het volgende:

[..]

= jij fotograaf ?
hoi, dit topic staat in FOT, de kans dat je daar een fotograaf tegenkomt is niet zo idioot klein hoor

Ik ben geen prof als je dat bedoelt.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_39411097
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 23:47 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

hoi, dit topic staat in FOT, de kans dat je daar een fotograaf tegenkomt is niet zo idioot klein hoor

Ik ben geen prof als je dat bedoelt.
doe je ook shoot's ? hahaha

Ik heb de smaak te pakken na men 1e shoot geloof ik hahaha
Slaap lekker btw.!
Ik ga men bedje opzoeken
pi_39411173
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 23:56 schreef Assiej het volgende:

[..]

doe je ook shoot's ? hahaha

Ik heb de smaak te pakken na men 1e shoot geloof ik hahaha
Slaap lekker btw.!
Ik ga men bedje opzoeken
Ik doe ook shoots, maar heb het luxe probleem dat ik heel erg vol zit.

Als je graag wilt shooten, moet je eens hier rondkijken. Genoeg goede fotografen die een shoot willen doen, ook bij jou in de regio.

Truste
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_39411184
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 23:58 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

Ik doe ook shoots, maar heb het luxe probleem dat ik heel erg vol zit.

Als je graag wilt shooten, moet je eens hier rondkijken. Genoeg goede fotografen die een shoot willen doen, ook bij jou in de regio.

Truste
dat vin k nie echt vertrouwd ..
heb k al een keer gedaan .. ( me op gegeven ) ..
tsja werd niet echt wat ..
pi_39415201
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 22:26 schreef Denocorp het volgende:
Ik heb onderstaand panorama onlangs gemaakt in Venezuela. Door de zon is helaas vooral de kerk veel te licht geworden. Heb al van alles geprobeerd met contrast en helderheid maar krijg het niet goed. Heb te weinig ervaring met het meer geavanceerdere PS-werk om dit te corrigeren maar ik leer graag bij.
Hoe zijn dit soort té lichte objecten het beste aan te passen?
[afbeelding]
Groter
En opeens in het een maquette
Fake Dof werkt ook altijd leuk met dit soort foto's

Groot
  maandag 3 juli 2006 @ 12:35:24 #206
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_39470949
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 17:28 schreef Assiej het volgende:

[..]

Als je slim bent kijk je beter
Ik zet tog niet voor jan l*l zijn naam erbij ?
Precies..
Ik heb het contract getekend dus ik mag zelf doen wat k wil, als k maar wel zijn naam
erbij zet!

Wie zegt dat de foto niet mooi is Zonder die verandering in de contrasten ? ...
Het is een prima fotograaf anders had ik niet 353 Foto's!!
En hij heeft extra ons de orginele foto's gedaan en ook de foto's die een beetje
verkeerd zijn gevallen door het licht dat heeftie extra gedaan
en hij zei erbij .. iedereen maakt fouten ik ben ook een mens
ow for fuck's sake! er hoeft niet meteen zo pissig op gereageerd te worden zeg...

ik ben alweer weg, doei!
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  maandag 3 juli 2006 @ 12:58:34 #207
262 Re
Kiss & Swallow
pi_39471521
quote:
Op maandag 3 juli 2006 12:35 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

ow for fuck's sake! er hoeft niet meteen zo pissig op gereageerd te worden zeg...

ik ben alweer weg, doei!
't is toch een ruk foto
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  maandag 3 juli 2006 @ 16:37:54 #208
65103 Denocorp
Fasten your seatbelts
pi_39478075
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 03:05 schreef Maxcre8 het volgende:

[..]

En opeens in het een maquette
Fake Dof werkt ook altijd leuk met dit soort foto's

[afbeelding]
Groot
Hehe, cool. Heb je gewoon de blur tool gebruikt?
Bankiertje
  maandag 3 juli 2006 @ 17:57:55 #209
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_39479951
Help!
Ik zou onderstaande foto van mijn dochter graag af willen drukken op doek. (In geval van te hoge prijs gewoon af laten drukken als foto. )
Wie kan en wil voor mij de achtergrond photoshoppen zodat deze helemaal gevuld is met gras? (Het lijkt me prachtig als deze 'groene' achtergond op een witte muur komt te hangen.)

Alvast heel veel dank!

Hier is een grotere

[ Bericht 13% gewijzigd door Lishe op 03-07-2006 18:03:51 ]
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_39480564
quote:
Op maandag 3 juli 2006 17:57 schreef Lishe het volgende:
Help!
Ik zou onderstaande foto van mijn dochter graag af willen drukken op doek. (In geval van te hoge prijs gewoon af laten drukken als foto. )
Wie kan en wil voor mij de achtergrond photoshoppen zodat deze helemaal gevuld is met gras? (Het lijkt me prachtig als deze 'groene' achtergond op een witte muur komt te hangen.)

[afbeelding]

Alvast heel veel dank!

Hier is een grotere
DIE OGEN!!
Kben nu al verliefd op dat kind

Psst.. heeft ze mascarra op ?

[ Bericht 7% gewijzigd door Assiej op 03-07-2006 18:26:34 (blaat) ]
pi_39480655
quote:
Op maandag 3 juli 2006 12:58 schreef Re het volgende:

[..]

't is toch een ruk foto
Dan heb je de rest nog niet gezien
pi_39485621
quote:
Op maandag 3 juli 2006 17:57 schreef Lishe het volgende:
Help!

[afbeelding]

Alvast heel veel dank!

Hier is een grotere
Mooi plaatje alleen heel jammer dat je niet meer van haar gezicht er op hebt staan.
Ik ben bang dat een gedeelte van haar oogjes niet op het doek komen te staan.. er is namelijk altijd een klein randje dat over de rand van het hout valt.. bij foto's op doek
  maandag 3 juli 2006 @ 21:29:21 #213
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_39486448
Bij het aanleveren van de foto wil ik eerst informeren hoe breed de rand is, en dan een lege rand ofzo om de foto maken. Ik vind het wel een beetje jammer, maar ik zou het nog erger vinden als de spontaniteit weg is. Dat ik een foto-reportage moet gaan maken in de hoop op nog zo'n uitdrukking zegmaar.

Ennehm, geen mascara.
pi_39487323
Hey Lishe

Ik heb het maar even geprobeerd, bekijk maar of het wat is..

hires
pi_39487394
quote:
Op maandag 3 juli 2006 21:29 schreef Lishe het volgende:
Bij het aanleveren van de foto wil ik eerst informeren hoe breed de rand is, en dan een lege rand ofzo om de foto maken. Ik vind het wel een beetje jammer, maar ik zou het nog erger vinden als de spontaniteit weg is. Dat ik een foto-reportage moet gaan maken in de hoop op nog zo'n uitdrukking zegmaar.

Ennehm, geen mascara.
ah natuurlijk dat kan ook nog.. een rand er om dan heb je het aardig opgelost lijkt me
pi_39502088
quote:
Op maandag 3 juli 2006 21:29 schreef Lishe het volgende:

Ennehm, geen mascara.
toen ik de vraag daarboven las dacht ik ook meteen aan een rand er omheen. Simpel en netjes opgelost. Wat ik je wel graag wil aan raden, om te voorkomen dat je deze prachtige foto verpest, is om de rand transparant te houden, en niet wit. Wat het verschil is, is dat het doek anders wit geverft word, en dat zal nooit zo mooi zijn als je gewoon het (witte/baige) doek zal zien. Als je toch nog contact op wil nemen hoe groot die rand dan zal meoten zijn, informeer dan meteen of dit mogelijk is, en welke kleur het doen is (het zou kunnen dat het wat grauw doek is, dan kan je altijd nog kiezen) en vragen in wat voor bestand je het dan zou meoten afleveren. Want let op dat bijvoorbeeld .jpg geen transparantie kan opslaan, wel .gif(Graphics Interchange Format, overigens geen gif afleveren bij hun, want als je als gif opslaat word ie gecomprimeerd) .psd(photoshop document) .psp(paintShop Pro)
"Dude.. they can't get any better than that"
  dinsdag 4 juli 2006 @ 12:17:06 #217
77938 melanie_the_miss
De enige echte.
pi_39502585
quote:
Op maandag 3 juli 2006 21:53 schreef Maxcre8 het volgende:
Hey Lishe

[afbeelding]

hires
die kan zo als portret zelfs als je het meisje niet kent
Voices tell me I'm the shit.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 13:01:53 #218
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_39503933
quote:
Hey Lishe

[afbeelding]

hires
je hebt zelf haar neus schoongemaakt. Geweldige foto overigens
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  dinsdag 4 juli 2006 @ 13:08:45 #219
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_39504105
Oooo, ik ben zo blij....! Wat leuk dat jullie de foto allemaal zo mooi vinden. Het is een toevalstreffer, ze is uit logeren en deze kreeg ik gemailed. Ondertussen heb ik contact met Maxcre8 die nog een en ander aan gaat passen. (Dank daarvoor!)
Dank ook voor de tip over de transparante rand. Ik weet nog niet hoe dit opgelost gaat worden maar ik vertrouw op de kennis van Maxcre8.... Als íe in de huiskamer hangt plaats ik 'm nog even!
pi_39504700
quote:
Hey Lishe

[afbeelding]

hires
mooi werk hoor

Alleen er is nog 1 ding wat de foto misschien nog mooier zou maken en dat is dat licht wat in haar linkeroog valt weghalen. Er zit zo'n roze punt in haar oog en ook wat geel. Viel me gewoon op.
Ik weet het! Mijn nickname is blij. Het is een puberale ode van een aantal jaren geleden aan Chris Pontius van Jackass. Helaas is deze vergissing niet meer te herstellen.
pi_39511560
Ok hier een update

pi_39512579
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 17:10 schreef Maxcre8 het volgende:
Ok hier een update

[afbeelding]
ja, zo istie beter
  dinsdag 4 juli 2006 @ 17:53:22 #223
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_39512737
Ooooooo, ik vind het echt prachtig geworden Maxcre8. Heeeeel veel dank!
pi_40053285
ok ik heb een volgens mij redelijk simpel vraagje.
Heb hieronder 2 foto's 1 kleur en 1 zw/w, ik heb de zw/w gemaakt van de kleur in ps cs2 (image-mode-grayscale. hier zal de fout wel zitten).
Nu wil ik alleen het roze kopieren naar de zw/w om er toch nog een beetje kleur aan te geven en om duidelijk tge maken dat het roze is. Ik weet hoe ik delen uit foto's moet snijden en nieuwe layers moet maken, maar zodra ik het deel in de zw/w foto sleep/plak dan wordt het ook zw/w hoe voorkom ik dat? of kan ik de layer met het roze gewoon aanpassen zodat die wel in kleur is en de background niet.

alvast bedankt
I don't think necessity is the mother of invention - invention, in my opinion, arises directly from idleness, possibly also from laziness. To save oneself trouble.
pi_40053460
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 12:01 schreef Eastwood het volgende:

[..]

toen ik de vraag daarboven las dacht ik ook meteen aan een rand er omheen. Simpel en netjes opgelost. Wat ik je wel graag wil aan raden, om te voorkomen dat je deze prachtige foto verpest, is om de rand transparant te houden, en niet wit. Wat het verschil is, is dat het doek anders wit geverft word, en dat zal nooit zo mooi zijn als je gewoon het (witte/baige) doek zal zien. Als je toch nog contact op wil nemen hoe groot die rand dan zal meoten zijn, informeer dan meteen of dit mogelijk is, en welke kleur het doen is (het zou kunnen dat het wat grauw doek is, dan kan je altijd nog kiezen) en vragen in wat voor bestand je het dan zou meoten afleveren. Want let op dat bijvoorbeeld .jpg geen transparantie kan opslaan, wel .gif(Graphics Interchange Format, overigens geen gif afleveren bij hun, want als je als gif opslaat word ie gecomprimeerd) .psd(photoshop document) .psp(paintShop Pro)
Volgens mij slaat een png wel transparantie op! En kunnen fotodrukkerijen png bestanden ook aan.
pi_40053757
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 17:35 schreef jehoeroen het volgende:
Heb hieronder 2 foto's 1 kleur en 1 zw/w, ik heb de zw/w gemaakt van de kleur in ps cs2 (image-mode-grayscale. hier zal de fout wel zitten).
Nu wil ik alleen het roze kopieren naar de zw/w om er toch nog een beetje kleur aan te geven en om duidelijk tge maken dat het roze is. Ik weet hoe ik delen uit foto's moet snijden en nieuwe layers moet maken, maar zodra ik het deel in de zw/w foto sleep/plak dan wordt het ook zw/w hoe voorkom ik dat? of kan ik de layer met het roze gewoon aanpassen zodat die wel in kleur is en de background niet.
[afbeelding]
[afbeelding]

alvast bedankt
Volgensmij moet het ook op een andere manier kunnen, maar je moet het uitgeknipte deel niet slepen/plakken naar de zwart/wit layer, gooi er dan een nieuwe layer overheen.
pi_40054153
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 17:35 schreef jehoeroen het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]

alvast bedankt
begin even helemaal opnieuw. Nu zet je de mode niet op grayscale, maar gewoon op RGB en druk je op ctrl + shift + U, oftewel via image >> adjustment >> desaturate. Hierdoor word alleen die foto z/w. Als je dit gedaan hebt moet je de rode rosé erin plakken en je bent klaar

succes
pi_40054351
Bedankt voor de tips.
zal zo snel mogelijk het resultaat laten zien.
I don't think necessity is the mother of invention - invention, in my opinion, arises directly from idleness, possibly also from laziness. To save oneself trouble.
pi_40056620
eastwood heeft gelijk, maar nadat je hem op grayscale hebt gezet kan je hem ook wel weer gewoon op RGB terug zetten dan blijft ie zwartwit maar kan je er wel weer kleuren in gebruiken:)
  zaterdag 22 juli 2006 @ 10:54:08 #230
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_40069291
Goedenmorgen mede-fokkers.

Vraag: hoe behoud ik mijn slagschaduw naar transparant als ik een gifje maak.. Iedere keer haalt hij alle de hele schaduw (blending effect) weg als ik het als .gif opsla.
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
  zaterdag 22 juli 2006 @ 11:00:47 #231
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_40069418
png van maken. Maar die ondersteund IE niet zonder kunst en vliegwerk.
Ik ga naar huis.
  zaterdag 22 juli 2006 @ 11:02:44 #232
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_40069460
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 11:00 schreef nietzman het volgende:
png van maken. Maar die ondersteund IE niet zonder kunst en vliegwerk.
Ik had het .png, helaas heeft mijn opdrachtgever geen goede browser met .png transparantie.
pi_40069475
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 10:54 schreef BMH het volgende:
Goedenmorgen mede-fokkers.

Vraag: hoe behoud ik mijn slagschaduw naar transparant als ik een gifje maak.. Iedere keer haalt hij alle de hele schaduw (blending effect) weg als ik het als .gif opsla.
Met GIF kan dat niet. GIF heeft maar 1 niveau van transparantie: óf helemaal bedekt (0% transparant), óf helemaal doorzichtig (100% transparant). Gradaties zijn niet mogelijk.

Wél kan dit met het PNG formaat, welke 256 niveaus van transparantie heeft (8-bit).

edit: spuit 11

[ Bericht 2% gewijzigd door Lynx666 op 22-07-2006 11:04:17 (spuit 11) ]
  zaterdag 22 juli 2006 @ 11:04:29 #234
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_40069488
Dan ben je fucked, tenzij je een van de vele workarounds gaat gebruiken. .

http://webfx.eae.net/dhtml/pngbehavior/pngbehavior.html
Ik ga naar huis.
pi_40069531
Of zorg dat je de achtergrond van de pagina al in de gif verwerkt
  zaterdag 22 juli 2006 @ 11:21:00 #236
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_40069809
Wat een schijtzooi
  maandag 24 juli 2006 @ 22:18:25 #237
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_40146901
Hier ook nog een keer:

Hij hangt en is echt prachtig!!! Maxcre8, heel erg bedankt voor je hulp! (En alle andere mensen die ook een probeersel hebben gemaakt; jullie ook natuurlijk!)
pi_40148517
quote:
Op maandag 24 juli 2006 22:18 schreef Lishe het volgende:
Hier ook nog een keer:
[afbeelding]
Hij hangt en is echt prachtig!!! Maxcre8, heel erg bedankt voor je hulp! (En alle andere mensen die ook een probeersel hebben gemaakt; jullie ook natuurlijk!)
Leuk.
pi_40148635
quote:
Hier ook nog een keer:
[afbeelding]
op canvas of niet? En met of zonder rand?
  maandag 24 juli 2006 @ 23:49:56 #240
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_40150739
quote:
Hier ook nog een keer:
[afbeelding]
Erg mooi geworden
Saartje
pi_40159554
ziet er leuk uit zeg!
pi_40171695
We hebben hem op linnen laten drukken. De kleuren zijn iets 'zachter' dan het origineel. Er zit een witte rand omheen, die je van voren niet ziet. Er kon geen rand van de foto af, dan zou er weinig oog overblijven.
Avatar by VG Cats | Mijn dochters heten Luuke en Lena.
pi_40174873
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 16:54 schreef XTracer het volgende:
We hebben hem op linnen laten drukken. De kleuren zijn iets 'zachter' dan het origineel. Er zit een witte rand omheen, die je van voren niet ziet. Er kon geen rand van de foto af, dan zou er weinig oog overblijven.
Het is ook nét op het randje.
pi_40212815
Hallo,

afgelopen weekend ben ik naar Brugge geweest (Belgie) en omdat ik mn digitale cam was vergeten hebben we een weg werp camera gekocht. Nu zijn de fotos alleen erg donker.

Mijn vraag is weet iemand hoe ik de fotos lichter kan maken en welke effecten geven jullie nog meer aan foto's om ze mooi te maken? (de basis effecten)

Bedankt alvast
pi_40213338
heb je photoshop? moet je een foto openen en ctrl+L drukken, dan even met die 3 schuifdingetjes spelen en dan kan kom je al een heel eind met donkere/lichte/fout contrast fotos

en ctrl+u voor kleuren

gewoon met die dingen spelen en elke foto is er wel mooier mee te maken

en voor wat extra scherpte: filters-sharping- unsharp mask, op 1 pixel zetten de bovenste rond de 50-100 maar dat is voor elke foto ook verschillend
pi_40213468
quote:
Hier ook nog een keer:
[afbeelding]
ziet er prachtig uit! ik heb er vandaag ook één besteld, hoelang duurde het voordat jij hem in huis had? en was het ook van herinneringenoplinnen?
  woensdag 26 juli 2006 @ 20:25:38 #247
151955 Dragunov
Evgeniy Fedorovich Dragunov
pi_40213745
Ik zou een foto van mij graag op de zelfde manier als deze voorbeeld foto willen hebben:

Kan iemand mij vertellen hoe ik dat kan doen, ik heb namelijk gene ervaring met dat soort dingen
pi_40213766
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 20:12 schreef MotionMan0 het volgende:
heb je photoshop? moet je een foto openen en ctrl+L drukken, dan even met die 3 schuifdingetjes spelen en dan kan kom je al een heel eind met donkere/lichte/fout contrast fotos

en ctrl+u voor kleuren

gewoon met die dingen spelen en elke foto is er wel mooier mee te maken

en voor wat extra scherpte: filters-sharping- unsharp mask, op 1 pixel zetten de bovenste rond de 50-100 maar dat is voor elke foto ook verschillend
bedankt ik ga vanavond ff aan de slag
pi_40214457
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 20:25 schreef Dragunov het volgende:
Ik zou een foto van mij graag op de zelfde manier als deze voorbeeld foto willen hebben:
[afbeelding]
Kan iemand mij vertellen hoe ik dat kan doen, ik heb namelijk gene ervaring met dat soort dingen
ctrl+L en de buitenste schuivdingen tegen elkaar aan zetten (eerst zwartwit maken). waar ze tegen elkaar aan zitten moet je uitproberen hoe die het mooiste is

iets wat er op lijkt: filters-artistic-cutout, om die t mooiste te krijgen moet je de foto eerst blurren en dan dat filter:)
  donderdag 27 juli 2006 @ 12:16:51 #250
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_40233643
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 17:10 schreef Maxcre8 het volgende:
Ok hier een update

[afbeelding]
Misschien een heel dom vraagje, maar hoe krijg je die andere kleuren zo fel? (bijvoorbeeld het gras is veel groener) bewerk je de levels gewoon? of gebruik je daar andere manier voor? Het ziet er namelijk echt tof uit
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')