hoi, dit topic staat in FOT, de kans dat je daar een fotograaf tegenkomt is niet zo idioot klein hoorquote:
doe je ook shoot's ?quote:Op vrijdag 30 juni 2006 23:47 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
hoi, dit topic staat in FOT, de kans dat je daar een fotograaf tegenkomt is niet zo idioot klein hoor
Ik ben geen prof als je dat bedoelt.
Ik doe ook shoots, maar heb het luxe probleem dat ik heel erg vol zit.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 23:56 schreef Assiej het volgende:
[..]
doe je ook shoot's ?hahaha
Ik heb de smaak te pakken na men 1e shoot geloof ik hahaha
Slaap lekker btw.!
Ik ga men bedje opzoeken
dat vin k nie echt vertrouwd ..quote:Op vrijdag 30 juni 2006 23:58 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Ik doe ook shoots, maar heb het luxe probleem dat ik heel erg vol zit.
Als je graag wilt shooten, moet je eens hier rondkijken. Genoeg goede fotografen die een shoot willen doen, ook bij jou in de regio.
Truste
En opeens in het een maquettequote:Op vrijdag 30 juni 2006 22:26 schreef Denocorp het volgende:
Ik heb onderstaand panorama onlangs gemaakt in Venezuela. Door de zon is helaas vooral de kerk veel te licht geworden. Heb al van alles geprobeerd met contrast en helderheid maar krijg het niet goed. Heb te weinig ervaring met het meer geavanceerdere PS-werk om dit te corrigeren maar ik leer graag bij.
Hoe zijn dit soort té lichte objecten het beste aan te passen?
[afbeelding]
Groter
ow for fuck's sake! er hoeft niet meteen zo pissig op gereageerd te worden zeg...quote:Op vrijdag 30 juni 2006 17:28 schreef Assiej het volgende:
[..]
Als je slim bent kijk je beter
Ik zet tog niet voor jan l*l zijn naam erbij ?
Precies..
Ik heb het contract getekend dus ik mag zelf doen wat k wil, als k maar wel zijn naam
erbij zet!
Wie zegt dat de foto niet mooi is Zonder die verandering in de contrasten ? ...
Het is een prima fotograaf anders had ik niet 353 Foto's!!
En hij heeft extra ons de orginele foto's gedaan en ook de foto's die een beetje
verkeerd zijn gevallen door het licht dat heeftie extra gedaan
en hij zei erbij .. iedereen maakt fouten ik ben ook een mens
't is toch een ruk fotoquote:Op maandag 3 juli 2006 12:35 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
ow for fuck's sake! er hoeft niet meteen zo pissig op gereageerd te worden zeg...
ik ben alweer weg, doei!
Hehe, cool. Heb je gewoon de blur tool gebruikt?quote:Op zaterdag 1 juli 2006 03:05 schreef Maxcre8 het volgende:
[..]
En opeens in het een maquette
Fake Dof werkt ook altijd leuk met dit soort foto's![]()
[afbeelding]
Groot
DIE OGEN!!quote:Op maandag 3 juli 2006 17:57 schreef Lishe het volgende:
Help!
Ik zou onderstaande foto van mijn dochter graag af willen drukken op doek. (In geval van te hoge prijs gewoon af laten drukken als foto. )
Wie kan en wil voor mij de achtergrond photoshoppen zodat deze helemaal gevuld is met gras? (Het lijkt me prachtig als deze 'groene' achtergond op een witte muur komt te hangen.)
[afbeelding]
Alvast heel veel dank!
Hier is een grotere
Mooi plaatjequote:Op maandag 3 juli 2006 17:57 schreef Lishe het volgende:
Help!
Ik zou onderstaande foto van mijn dochter graag af willen drukken op doek. (In geval van te hoge prijs gewoon af laten drukken als foto. )
Wie kan en wil voor mij de achtergrond photoshoppen zodat deze helemaal gevuld is met gras? (Het lijkt me prachtig als deze 'groene' achtergond op een witte muur komt te hangen.)
[afbeelding]
Alvast heel veel dank!
Hier is een grotere
ah natuurlijk dat kan ook nog.. een rand er omquote:Op maandag 3 juli 2006 21:29 schreef Lishe het volgende:
Bij het aanleveren van de foto wil ik eerst informeren hoe breed de rand is, en dan een lege rand ofzo om de foto maken. Ik vind het wel een beetje jammer, maar ik zou het nog erger vinden als de spontaniteit weg is. Dat ik een foto-reportage moet gaan maken in de hoop op nog zo'n uitdrukking zegmaar.
Ennehm, geen mascara.![]()
![]()
toen ik de vraag daarboven las dacht ik ook meteen aan een rand er omheen. Simpel en netjes opgelost. Wat ik je wel graag wil aan raden, om te voorkomen dat je deze prachtige foto verpest, is om de rand transparant te houden, en niet wit. Wat het verschil is, is dat het doek anders wit geverft word, en dat zal nooit zo mooi zijn als je gewoon het (witte/baige) doek zal zien. Als je toch nog contact op wil nemen hoe groot die rand dan zal meoten zijn, informeer dan meteen of dit mogelijk is, en welke kleur het doen is (het zou kunnen dat het wat grauw doek is, dan kan je altijd nog kiezen) en vragen in wat voor bestand je het dan zou meoten afleveren. Want let op dat bijvoorbeeld .jpg geen transparantie kan opslaan, wel .gif(Graphics Interchange Format, overigens geen gif afleveren bij hun, want als je als gif opslaat word ie gecomprimeerd) .psd(photoshop document) .psp(paintShop Pro)quote:Op maandag 3 juli 2006 21:29 schreef Lishe het volgende:
Bij het aanleveren van de foto wil ik eerst informeren hoe breed de rand is, en dan een lege rand ofzo om de foto maken. Ik vind het wel een beetje jammer, maar ik zou het nog erger vinden als de spontaniteit weg is. Dat ik een foto-reportage moet gaan maken in de hoop op nog zo'n uitdrukking zegmaar.
Ennehm, geen mascara.![]()
![]()
quote:Op maandag 3 juli 2006 21:53 schreef Maxcre8 het volgende:
Hey Lishe
Ik heb het maar even geprobeerd, bekijk maar of het wat is..
[afbeelding]
hires
je hebt zelf haar neus schoongemaakt. Geweldige foto overigensquote:Op maandag 3 juli 2006 21:53 schreef Maxcre8 het volgende:
Hey Lishe
[afbeelding]
hires
mooi werk hoorquote:Op maandag 3 juli 2006 21:53 schreef Maxcre8 het volgende:
Hey Lishe
[afbeelding]
hires
Volgens mij slaat een png wel transparantie op! En kunnen fotodrukkerijen png bestanden ook aan.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 12:01 schreef Eastwood het volgende:
[..]
toen ik de vraag daarboven las dacht ik ook meteen aan een rand er omheen. Simpel en netjes opgelost. Wat ik je wel graag wil aan raden, om te voorkomen dat je deze prachtige foto verpest, is om de rand transparant te houden, en niet wit. Wat het verschil is, is dat het doek anders wit geverft word, en dat zal nooit zo mooi zijn als je gewoon het (witte/baige) doek zal zien. Als je toch nog contact op wil nemen hoe groot die rand dan zal meoten zijn, informeer dan meteen of dit mogelijk is, en welke kleur het doen is (het zou kunnen dat het wat grauw doek is, dan kan je altijd nog kiezen) en vragen in wat voor bestand je het dan zou meoten afleveren. Want let op dat bijvoorbeeld .jpg geen transparantie kan opslaan, wel .gif(Graphics Interchange Format, overigens geen gif afleveren bij hun, want als je als gif opslaat word ie gecomprimeerd) .psd(photoshop document) .psp(paintShop Pro)
Volgensmij moet het ook op een andere manier kunnen, maar je moet het uitgeknipte deel niet slepen/plakken naar de zwart/wit layer, gooi er dan een nieuwe layer overheen.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 17:35 schreef jehoeroen het volgende:
ok ik heb een volgens mij redelijk simpel vraagje.
Heb hieronder 2 foto's 1 kleur en 1 zw/w, ik heb de zw/w gemaakt van de kleur in ps cs2 (image-mode-grayscale. hier zal de fout wel zitten).
Nu wil ik alleen het roze kopieren naar de zw/w om er toch nog een beetje kleur aan te geven en om duidelijk tge maken dat het roze is. Ik weet hoe ik delen uit foto's moet snijden en nieuwe layers moet maken, maar zodra ik het deel in de zw/w foto sleep/plak dan wordt het ook zw/w hoe voorkom ik dat? of kan ik de layer met het roze gewoon aanpassen zodat die wel in kleur is en de background niet.
[afbeelding]
[afbeelding]
alvast bedankt
begin even helemaal opnieuw. Nu zet je de mode niet op grayscale, maar gewoon op RGB en druk je op ctrl + shift + U, oftewel via image >> adjustment >> desaturate. Hierdoor word alleen die foto z/w. Als je dit gedaan hebt moet je de rode rosé erin plakken en je bent klaarquote:Op vrijdag 21 juli 2006 17:35 schreef jehoeroen het volgende:
ok ik heb een volgens mij redelijk simpel vraagje.
Heb hieronder 2 foto's 1 kleur en 1 zw/w, ik heb de zw/w gemaakt van de kleur in ps cs2 (image-mode-grayscale. hier zal de fout wel zitten).
Nu wil ik alleen het roze kopieren naar de zw/w om er toch nog een beetje kleur aan te geven en om duidelijk tge maken dat het roze is. Ik weet hoe ik delen uit foto's moet snijden en nieuwe layers moet maken, maar zodra ik het deel in de zw/w foto sleep/plak dan wordt het ook zw/w hoe voorkom ik dat? of kan ik de layer met het roze gewoon aanpassen zodat die wel in kleur is en de background niet.
[afbeelding]
[afbeelding]
alvast bedankt
Ik had het .png, helaas heeft mijn opdrachtgever geen goede browser met .png transparantie.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 11:00 schreef nietzman het volgende:
png van maken. Maar die ondersteund IE niet zonder kunst en vliegwerk.
Met GIF kan dat niet. GIF heeft maar 1 niveau van transparantie: óf helemaal bedekt (0% transparant), óf helemaal doorzichtig (100% transparant). Gradaties zijn niet mogelijk.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 10:54 schreef BMH het volgende:
Goedenmorgen mede-fokkers.
Vraag: hoe behoud ik mijn slagschaduw naar transparant als ik een gifje maak.. Iedere keer haalt hij alle de hele schaduw (blending effect) weg als ik het als .gif opsla.
Leuk.quote:Op maandag 24 juli 2006 22:18 schreef Lishe het volgende:
Hier ook nog een keer:
[afbeelding]
Hij hangt en is echt prachtig!!! Maxcre8, heel erg bedankt voor je hulp! (En alle andere mensen die ook een probeersel hebben gemaakt; jullie ook natuurlijk!)![]()
![]()
op canvas of niet? En met of zonder rand?quote:Op maandag 24 juli 2006 22:18 schreef Lishe het volgende:
Hier ook nog een keer:
[afbeelding]
Hij hangt en is echt prachtig!!! Maxcre8, heel erg bedankt voor je hulp! (En alle andere mensen die ook een probeersel hebben gemaakt; jullie ook natuurlijk!)![]()
![]()
Erg mooi gewordenquote:Op maandag 24 juli 2006 22:18 schreef Lishe het volgende:
Hier ook nog een keer:
[afbeelding]
![]()
Het is ook nét op het randje.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 16:54 schreef XTracer het volgende:
We hebben hem op linnen laten drukken. De kleuren zijn iets 'zachter' dan het origineel. Er zit een witte rand omheen, die je van voren niet ziet. Er kon geen rand van de foto af, dan zou er weinig oog overblijven.
ziet er prachtig uit! ik heb er vandaag ook één besteld, hoelang duurde het voordat jij hem in huis had? en was het ook van herinneringenoplinnen?quote:Op maandag 24 juli 2006 22:18 schreef Lishe het volgende:
Hier ook nog een keer:
[afbeelding]
![]()
bedankt ik ga vanavond ff aan de slagquote:Op woensdag 26 juli 2006 20:12 schreef MotionMan0 het volgende:
heb je photoshop? moet je een foto openen en ctrl+L drukken, dan even met die 3 schuifdingetjes spelen en dan kan kom je al een heel eind met donkere/lichte/fout contrast fotos
en ctrl+u voor kleuren
gewoon met die dingen spelen en elke foto is er wel mooier mee te maken
en voor wat extra scherpte: filters-sharping- unsharp mask, op 1 pixel zetten de bovenste rond de 50-100 maar dat is voor elke foto ook verschillend
ctrl+L en de buitenste schuivdingen tegen elkaar aan zetten (eerst zwartwit maken). waar ze tegen elkaar aan zitten moet je uitproberen hoe die het mooiste isquote:Op woensdag 26 juli 2006 20:25 schreef Dragunov het volgende:
Ik zou een foto van mij graag op de zelfde manier als deze voorbeeld foto willen hebben:
[afbeelding]
Kan iemand mij vertellen hoe ik dat kan doen, ik heb namelijk gene ervaring met dat soort dingen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |