Volgensmij moet het ook op een andere manier kunnen, maar je moet het uitgeknipte deel niet slepen/plakken naar de zwart/wit layer, gooi er dan een nieuwe layer overheen.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 17:35 schreef jehoeroen het volgende:
ok ik heb een volgens mij redelijk simpel vraagje.
Heb hieronder 2 foto's 1 kleur en 1 zw/w, ik heb de zw/w gemaakt van de kleur in ps cs2 (image-mode-grayscale. hier zal de fout wel zitten).
Nu wil ik alleen het roze kopieren naar de zw/w om er toch nog een beetje kleur aan te geven en om duidelijk tge maken dat het roze is. Ik weet hoe ik delen uit foto's moet snijden en nieuwe layers moet maken, maar zodra ik het deel in de zw/w foto sleep/plak dan wordt het ook zw/w hoe voorkom ik dat? of kan ik de layer met het roze gewoon aanpassen zodat die wel in kleur is en de background niet.
[afbeelding]
[afbeelding]
alvast bedankt
begin even helemaal opnieuw. Nu zet je de mode niet op grayscale, maar gewoon op RGB en druk je op ctrl + shift + U, oftewel via image >> adjustment >> desaturate. Hierdoor word alleen die foto z/w. Als je dit gedaan hebt moet je de rode rosé erin plakken en je bent klaarquote:Op vrijdag 21 juli 2006 17:35 schreef jehoeroen het volgende:
ok ik heb een volgens mij redelijk simpel vraagje.
Heb hieronder 2 foto's 1 kleur en 1 zw/w, ik heb de zw/w gemaakt van de kleur in ps cs2 (image-mode-grayscale. hier zal de fout wel zitten).
Nu wil ik alleen het roze kopieren naar de zw/w om er toch nog een beetje kleur aan te geven en om duidelijk tge maken dat het roze is. Ik weet hoe ik delen uit foto's moet snijden en nieuwe layers moet maken, maar zodra ik het deel in de zw/w foto sleep/plak dan wordt het ook zw/w hoe voorkom ik dat? of kan ik de layer met het roze gewoon aanpassen zodat die wel in kleur is en de background niet.
[afbeelding]
[afbeelding]
alvast bedankt
Ik had het .png, helaas heeft mijn opdrachtgever geen goede browser met .png transparantie.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 11:00 schreef nietzman het volgende:
png van maken. Maar die ondersteund IE niet zonder kunst en vliegwerk.
Met GIF kan dat niet. GIF heeft maar 1 niveau van transparantie: óf helemaal bedekt (0% transparant), óf helemaal doorzichtig (100% transparant). Gradaties zijn niet mogelijk.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 10:54 schreef BMH het volgende:
Goedenmorgen mede-fokkers.
Vraag: hoe behoud ik mijn slagschaduw naar transparant als ik een gifje maak.. Iedere keer haalt hij alle de hele schaduw (blending effect) weg als ik het als .gif opsla.
Leuk.quote:Op maandag 24 juli 2006 22:18 schreef Lishe het volgende:
Hier ook nog een keer:
[afbeelding]
Hij hangt en is echt prachtig!!! Maxcre8, heel erg bedankt voor je hulp! (En alle andere mensen die ook een probeersel hebben gemaakt; jullie ook natuurlijk!)![]()
![]()
op canvas of niet? En met of zonder rand?quote:Op maandag 24 juli 2006 22:18 schreef Lishe het volgende:
Hier ook nog een keer:
[afbeelding]
Hij hangt en is echt prachtig!!! Maxcre8, heel erg bedankt voor je hulp! (En alle andere mensen die ook een probeersel hebben gemaakt; jullie ook natuurlijk!)![]()
![]()
Erg mooi gewordenquote:Op maandag 24 juli 2006 22:18 schreef Lishe het volgende:
Hier ook nog een keer:
[afbeelding]
![]()
Het is ook nét op het randje.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 16:54 schreef XTracer het volgende:
We hebben hem op linnen laten drukken. De kleuren zijn iets 'zachter' dan het origineel. Er zit een witte rand omheen, die je van voren niet ziet. Er kon geen rand van de foto af, dan zou er weinig oog overblijven.
ziet er prachtig uit! ik heb er vandaag ook één besteld, hoelang duurde het voordat jij hem in huis had? en was het ook van herinneringenoplinnen?quote:Op maandag 24 juli 2006 22:18 schreef Lishe het volgende:
Hier ook nog een keer:
[afbeelding]
![]()
bedankt ik ga vanavond ff aan de slagquote:Op woensdag 26 juli 2006 20:12 schreef MotionMan0 het volgende:
heb je photoshop? moet je een foto openen en ctrl+L drukken, dan even met die 3 schuifdingetjes spelen en dan kan kom je al een heel eind met donkere/lichte/fout contrast fotos
en ctrl+u voor kleuren
gewoon met die dingen spelen en elke foto is er wel mooier mee te maken
en voor wat extra scherpte: filters-sharping- unsharp mask, op 1 pixel zetten de bovenste rond de 50-100 maar dat is voor elke foto ook verschillend
ctrl+L en de buitenste schuivdingen tegen elkaar aan zetten (eerst zwartwit maken). waar ze tegen elkaar aan zitten moet je uitproberen hoe die het mooiste isquote:Op woensdag 26 juli 2006 20:25 schreef Dragunov het volgende:
Ik zou een foto van mij graag op de zelfde manier als deze voorbeeld foto willen hebben:
[afbeelding]
Kan iemand mij vertellen hoe ik dat kan doen, ik heb namelijk gene ervaring met dat soort dingen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |