abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 24 juni 2006 @ 22:08:18 #151
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_39190409
quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 21:56 schreef Subhuman het volgende:
Oei, zo veel ruis heb ik nog nooit gezien, ook niet op zo'n oude foto!
kunt m ook een stuk lager zetten hoor
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  zaterdag 24 juni 2006 @ 22:22:02 #152
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_39190922

Met de plug-in van Ynske. Volgens mijn zoon moet er alleen nog zo'n wit gerafeld bordertje omheen nu. Wat vinden jullie?
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  zaterdag 24 juni 2006 @ 23:18:57 #153
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_39193230
Nog maar eens alles op een rijtje:

In eerste instantie kwam dit er uit:

En nadat ik die weer bewerkte met het tooltje dat Ynske aanbevool kam ik op

Toch was dat niet helemaal wat ik bedoelde. de foto werd veel te geel en te korrelig. Dus heb ik het over een andere boeg gegooid: Ik ben alleen maar met de foto filters van PS 9 gaan spelen. Eerst de kleuren verwijderd, en door over het resultaat twee filters (blauw en sepia) over elkaar te leggen kwam ik op deze

Nog niet helemaal wat ik bedoelde, maar ik ben wel tevreden over het resultaat tot nu toe.

Iemand anders nog tips?
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_39202905
De kenmerken van een oude foto is dat de foto's of z/w zijn of sepia, en ze zijn altijd wat flets en een beetje korrelig. Nou is sepia heel moeilijk met de computer te maken. Er zijn genoeg filters en programma's voor, maar sepia zoals je het met de camera schiet, krijg je nooit! En met het korrelige moet je uitkijken, want zoals hier boven al gezegt is, het word snel te veel! Ik heb ook ff voor je gekeken, en heb 2 versie's

Mocht dit nou in de buurt komen waarvan jij zegt; nou, dit is dus wat ik zoek. Zeg het ff, dan vertel ik hoe ik het gedaan heb. Of als je zoiezo wilt weten... moet je het ff zeggen!
succes verder
"Dude.. they can't get any better than that"
  zondag 25 juni 2006 @ 16:38:33 #155
74480 VicEd
Kenya Njema!
pi_39210415
Ik heb een foto die ik afgelopen feb in Nairobi National Park heb gemaakt.
Nu willen we hem graag om canvas laten printen.
Echter voor het mooie wil ik graag de achtergrond (downtown Nairobi) duidelijker. En ik krijg het niet goed voor elkaar.

Iemand tips of wil het eens proberen?

Orginele file: http://www.livingea.com/div/nairobi_np_Zebra.jpg
pi_39222886
quote:
Op zondag 25 juni 2006 16:38 schreef VicEd het volgende:
Echter voor het mooie wil ik graag de achtergrond (downtown Nairobi) duidelijker. En ik krijg het niet goed voor elkaar.

[afbeelding]

ik heb vanmiddag ff wat voor je geprobeerd, maar zat ergens anders, dus heb niks op kunnen slaan, maar je moet de horizon (dus die stad plus dat gebouw aan de rechter kant) selectere, een feather van ongeveer 20 px en dan met levels (ctrl+L of Image >> adjustment >> levels) wat donkerder maken. Niet te veel, want dan word het onnatuurlijk, maar al doe je het maar een klein beetje, het word wel duidelijker, en komt meer naar voren. Meer kan je denk ik niet doen. Verscherpen is geen optie, dus alleen verhelderen is mogelijk.
Als het niet lukt moet je ff wachten, dan doe ik het komende week voor je!
succes verder
  zondag 25 juni 2006 @ 23:55:12 #157
74480 VicEd
Kenya Njema!
pi_39231857
Ik heb het een beetje geprobeerd en het resultaat niet niet verkeerd. Nu nog even wat meer tijd in steken en het wordt echt mooi.
Het gaat ook echt om het duidelijker maken, want verscherpen is niet nodig. Dat zou het ook onnatuurlijk maken. Je zag in het echt ook die warmte opstijgen wat ook dat onscherpe veroorzaakt (beetje luchtspiegeling).
pi_39250728
Sorry, maar als ik eenmaal bezig ben ga ik steeds een stukje verder. Heb hier 3 fototjes.. waarvan alleen de eerste voor jou relevant is
Dit is wat ik bedoelde, heb hem alleen wat donkerder gemaakt:

deze laatste twee zijn een beetje m'n eigen expirimenten, maar misschien toch leuk om ff te zien

pi_39255076
goej topic
Ik weet het! Mijn nickname is blij. Het is een puberale ode van een aantal jaren geleden aan Chris Pontius van Jackass. Helaas is deze vergissing niet meer te herstellen.
pi_39324632
Mannen/Vrouwen,

Ik zou graag een foto zo willen bewerken dat deze op een tekeing lijkt... Is dat lastig? En hoe kan ik dat het beste aanpakken? Gewoon een foto inkleuren of moet ik dan ehct met layers gaan werken?
pi_39327033
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 16:06 schreef Jsus het volgende:
Mannen/Vrouwen,

Ik zou graag een foto zo willen bewerken dat deze op een tekeing lijkt... Is dat lastig? En hoe kan ik dat het beste aanpakken? Gewoon een foto inkleuren of moet ik dan ehct met layers gaan werken?
ik denk dat je emt een filtertje al een heel eind komt. Kan je je foto posten? en wil je hem posten? want het kan best wel per foto evrschillen. Een foto van een landschap met een aantal kleuren is heel anders als een detail foto van een gebouw in een stad.
En hoeveel ervaring heb je met photoshop? Dat is makkelijk om te weten bij verdere uitleg
pi_39327901
Ik heb een vraag:

Stel je wilt een HDR foto maken. Daarvoor moet je verschillende foto's maken. Maar stel nou, je hebt geen statief en je schiet gewoon uit de losse hand 5 foto's (+/- 2 stoppen) o.i.d.
Als je uit de losse hand schiet heb je altijd dat de foto's niet exact hetzelfde zijn, maar net iets anders en dat gaat er lelijk uitzien bij het mengen tot HDR.
Daarom mijn vraag: is er functie of een manier in Photoshop om de overeenkomende delen van al deze foto's apart op te slaan?

Bij voorbaar dank
Bekijk mijn website!
http://foto.pcmencia.nl
pi_39328588
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 17:46 schreef masser120 het volgende:
Ik heb een vraag:

Stel je wilt een HDR foto maken. Daarvoor moet je verschillende foto's maken. Maar stel nou, je hebt geen statief en je schiet gewoon uit de losse hand 5 foto's (+/- 2 stoppen) o.i.d.
Als je uit de losse hand schiet heb je altijd dat de foto's niet exact hetzelfde zijn, maar net iets anders en dat gaat er lelijk uitzien bij het mengen tot HDR.
Daarom mijn vraag: is er functie of een manier in Photoshop om de overeenkomende delen van al deze foto's apart op te slaan?

Bij voorbaar dank
Sorry, geen antwoord op de vraag, want ik snap het niet wat is HDR? als ik dat weet kan ik je vraag denk ik wel beantwoorden
pi_39328993
Ik heb dit van de Dakota gebakken: Een rafelig randje om de pic heen, een beetje onscherp gemaakt, kleine beschadigingen door de tand des tijds toegevoegd en wat met de kleur zitten pielen.

beetje offtopic mss maar: Ik heb twee monitors aan mijn PC vastgeknoopt, met elk hun eigen videokaart, een TFT scherm en eentje met een beeldbuis. Nu worden de kleuren op beide monitoren verschillend weergegeven. Is daar een oplossing voor, of hoort dat zo, of?...

[ Bericht 0% gewijzigd door Nemephis op 28-06-2006 22:19:14 (//typo) ]
pi_39332287
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 18:17 schreef Eastwood het volgende:

[..]

Sorry, geen antwoord op de vraag, want ik snap het niet wat is HDR? als ik dat weet kan ik je vraag denk ik wel beantwoorden
Wat HDR is doet er niet toe (High Dynamic Range, zie [HDR] High Dynamic Range Fotografie)

Ik bedoel het volgende:
Stel je maakt buiten gewoon 5 foto's van hetzelfde, vanuit de losse hand, steeds met een andere belichting. Je maakt dus een belichtingstrapje. Geen van de foto's zal exact hetzelfde zijn, maar ze verschillen net een beetje in richting, omdat je hand trilt en geen statief is, waardoor alle foto's net een beetje anders zijn (behalve dan de andere belichting).
Hoe zorg je er dan voor, dat in Photoshop (CS2), de overeenkomende delen van de foto's, dus de pixels die zeg maar in alle foto's zitten, op worden geslagen in aparte bestanden?

(hopelijk nu wel begrijpbaar)
Bekijk mijn website!
  woensdag 28 juni 2006 @ 20:57:07 #166
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_39332933
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 18:35 schreef Nemephis het volgende:
Ik heb dit van de Dakota gebakken: Een rafelig randje om de pic heen, een beetje onscherp gemaakt, kleine beschadegingen door de tand des tijds toegevoegd en wat met de kleur zitten pielen.

[afbeelding]
Dat met de kleur pielen, dat heb ik nu wel. maar de beschadigingen? En die rand? Hoe doe je die?
quote:
beetje offtopic mss maar: Ik heb twee monitors aan mijn PC vastgeknoopt, met elk hun eigen videokaart, een TFT scherm en eentje met een beeldbuis. Nu worden de kleuren op beide monitoren verschillend weergegeven. Is daar een oplossing voor, of hoort dat zo, of?...
Het hoort niet, maar tenzij je een enorm dure TFT hebt/koopt valt het niet te voorkomen. Een betaalbare TFT geeft nou eenmaal nog altijd een minder beeld dan een CRT. Ik werk nog altijd met een CRT om die reden. En op de laptop zie ik nog altijd verschil (toegegeven: tis een oude P-III) met wat ik op de PC produceer. Wat van de CRT afkomt ziet er vrijwel altijd goed uit op de laptop, maar andersom vrijwel nooit.
De oplossing: of twee heel dure TFTs, of op zoek naar een leuke 2e CRT (ze zijn er nog wel, maar je zult stevig moeten zoeken)
- Privacy Matters
pi_39335503
quote:
Dat met de kleur pielen, dat heb ik nu wel. maar de beschadigingen? En die rand? Hoe doe je die?
De beschadigingen zijn gewoon een brush van 1px dik, een paar willekeurige strepen maken, met een grote zachte gum-brush heel voorzichtig stukjes beetje weggummen en de daarna de opacity van de layer op een paar procent zetten; daarnaast een paar grunge-brushes, ook opacity op een paar procent. Voor de duidelijkheid: Uiteraard heeft elke beschadiging zijn eigen layer, bovenop de originele foto.
Die rand heb ik (heel simpel en authentiek met de hand en op 1200%) met de polygonal lasso tool uitgeknipt: Canvas-size boven + zijkanten 20px breder gemaakt, achtergrondlayer wit en de rand van de originele foto wat rafelig gemaakt.

Omdat oude foto's meestal niet haarscherp zijn heb ik de hele foto gekopiëerd in een nieuwe layer en die een heel klein beetje geblurred en de opacity weer op een paar procent gezet en toen de DC-3 weer weggegumd uit die laag, waardoor de achtergrond minder scherp wordt.

[ Bericht 15% gewijzigd door Nemephis op 28-06-2006 22:59:20 ]
pi_39345970
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 20:38 schreef masser120 het volgende:

[..]

Wat HDR is doet er niet toe (High Dynamic Range, zie [HDR] High Dynamic Range Fotografie)

Ik bedoel het volgende:
Stel je maakt buiten gewoon 5 foto's van hetzelfde, vanuit de losse hand, steeds met een andere belichting. Je maakt dus een belichtingstrapje. Geen van de foto's zal exact hetzelfde zijn, maar ze verschillen net een beetje in richting, omdat je hand trilt en geen statief is, waardoor alle foto's net een beetje anders zijn (behalve dan de andere belichting).
Hoe zorg je er dan voor, dat in Photoshop (CS2), de overeenkomende delen van de foto's, dus de pixels die zeg maar in alle foto's zitten, op worden geslagen in aparte bestanden?

(hopelijk nu wel begrijpbaar)
ik heb nu even weinig tijd, maar open al die 5 foto's in photoshop, en ga dan via file >> automate >> photomerge. Kijk wat dat doet. Eigenlijk is het bedoelt om panorama foto's aan elkaar te plakken, maar het enige wat hij doet is dus de zelfde, overlappende stukjes, aan elkaar plakken. Probeer maar, je zult er denk ik wel uit komen
pi_39351544
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 09:03 schreef Eastwood het volgende:

[..]

ik heb nu even weinig tijd, maar open al die 5 foto's in photoshop, en ga dan via file >> automate >> photomerge. Kijk wat dat doet. Eigenlijk is het bedoelt om panorama foto's aan elkaar te plakken, maar het enige wat hij doet is dus de zelfde, overlappende stukjes, aan elkaar plakken. Probeer maar, je zult er denk ik wel uit komen
Helaas wil dat niet werken:

Ik heb dus zeg maar deze 5 foto's, om tot HDR te mengen:

(Dit zijn zomaar wat foto's)

Zoals je kunt zien zijn ze net allemaal iets anders geschoten. Dit is een belichtingstrapje. Maar als ik ze tot HDR meng, dan krijg ik uiteindelijk dit:

Dat ziet er dus niet uit. Ik wil de foto gewoon scherp hebben. Dat kan je doen door de overeenkomende delen van de 5 foto's op te slaan in 5 aparte bestanden. Met dat panorama idee van jou krijg ik dit:

Ziet er niet al te best uit. Ik wil dus de overeenkomende delen van de 5 foto's opslaan in 5 aparte bestanden, zodat ik, als ik ze tot HDR meng, scherpe foto's krijg.

Alvast bedankt
Bekijk mijn website!
  donderdag 29 juni 2006 @ 13:05:47 #170
55396 Gose
doelloos
pi_39352204
of je maakt 1 raw die je daarna met 5 verschillende belichtingen opslaat ?? of je legt je camera op de grond of zet um op statief of op een paar zakken rijst...
pi_39352581
sorry, ik begrijp je verhaal, maar ik denk dat er in photoshop niks te vinden is hier voor. Ik heb nog voor je zitten zoeken om het zelf te doen, maar het is met de hand niet te doen. Wat ik geprobeerd heb, is bij elke foto een kruis getekent, van de schommelpaal tot het puntje van een boom, en dat op alle 4 de foto's precies op de pixel gelijk. Daarna heb ik de foto's over elkaar gelegt en geprobeerd om alle kruizen precies over elkaar te leggen. NOu lukt dat wel redelijk, alleen hoe verder de pixels van het kruis verwijdert zijn (de buitenkanten van de foto's) hoe onnouwkeuriger het word. Sorry, je zal denk ik een ander programma moeten proberen.

zoals ik bergeep is dit trapje in de fotografie niet ongewoon ! ? Hoe doen andere fotograven dit dan? of gebruiken die een statief? Maar dan zal dit toch nog niet lukken, omdat in dit geval de vind altijd de boom verandert van richting Sorry, ik probeer alleen maar mee te denken, maar ik kom er niet uit

succes verder
pi_39354657
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 13:19 schreef Eastwood het volgende:
sorry, ik begrijp je verhaal, maar ik denk dat er in photoshop niks te vinden is hier voor. Ik heb nog voor je zitten zoeken om het zelf te doen, maar het is met de hand niet te doen. Wat ik geprobeerd heb, is bij elke foto een kruis getekent, van de schommelpaal tot het puntje van een boom, en dat op alle 4 de foto's precies op de pixel gelijk. Daarna heb ik de foto's over elkaar gelegt en geprobeerd om alle kruizen precies over elkaar te leggen. NOu lukt dat wel redelijk, alleen hoe verder de pixels van het kruis verwijdert zijn (de buitenkanten van de foto's) hoe onnouwkeuriger het word. Sorry, je zal denk ik een ander programma moeten proberen.

zoals ik bergeep is dit trapje in de fotografie niet ongewoon ! ? Hoe doen andere fotograven dit dan? of gebruiken die een statief? Maar dan zal dit toch nog niet lukken, omdat in dit geval de vind altijd de boom verandert van richting Sorry, ik probeer alleen maar mee te denken, maar ik kom er niet uit

succes verder
Heel erg bedankt voor de moeite, dat wordt heel erg gewaardeerd! Jammer, helaas...

Andere fotografen gebruiken een statief, maar ik vind dat dat niet altijd even praktisch is, vooral op vakantie of op een fietstocht. Dan is het moeilijk om een groot statief mee te nemen.

Edit:
Dat RAW gedoe heb ik ook al een paar keer geprobeerd (inclusief het strippen van de EXIF), maar dat wil niet altijd werken en het effect is net niet zo mooi. Bovendien pakt photoshop ze dan niet altijd en geeft een error dat het dynamisch bereik niet hoog genoeg is.
Bekijk mijn website!
pi_39358594
quote:
Op zondag 25 juni 2006 16:38 schreef VicEd het volgende:

[afbeelding]

Ik ben een boek aan het lezen over LAB kleuren enzo, en ik vond jouw foto wel een kandidaat ervoor. In LAB kanaal a en b contrast verhoogt met curves. L kanaal curve naar beneden getrokken (lichter gemaakt). Ik ben pas in hoofdstuk 2 dus ik piel nog maar wat aan Ik vind persoonlijk de zebra wat te geel, maar dat is gemakkelijk wit te krijgen met een lokale desaturation.

origineel:

[ Bericht 5% gewijzigd door aapstok op 29-06-2006 16:44:08 ]
pi_39359910
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 16:20 schreef aapstok het volgende:

[..]

Ik ben een boek aan het lezen over LAB kleuren enzo, en ik vond jouw foto wel een kandidaat ervoor. In LAB kanaal a en b contrast verhoogt met curves. L kanaal curve naar beneden getrokken (lichter gemaakt). Ik ben pas in hoofdstuk 2 dus ik piel nog maar wat aan Ik vind persoonlijk de zebra wat te geel, maar dat is gemakkelijk wit te krijgen met een lokale desaturation.
[afbeelding]

origineel:
[afbeelding]
Eerlijk gezegd vind ik de foto wel wat donker geworden nu.
Ik weet het! Mijn nickname is blij. Het is een puberale ode van een aantal jaren geleden aan Chris Pontius van Jackass. Helaas is deze vergissing niet meer te herstellen.
pi_39361611
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 16:52 schreef partyyboyy het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd vind ik de foto wel wat donker geworden nu.
Ik weet niet wat voor een monitor jij gebruikt maar de bovenste (en dus de nieuwe versie) is toch echt duidelijker lichter op een CRT...
Bekijk mijn website!
pi_39364482
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 17:33 schreef masser120 het volgende:

[..]

Ik weet niet wat voor een monitor jij gebruikt maar de bovenste (en dus de nieuwe versie) is toch echt duidelijker lichter op een CRT...
mijn tft ook
  donderdag 29 juni 2006 @ 20:18:25 #177
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_39366626
gebruiken er mensen hier toevallig ook microsoft picture it?

Ik wil graag foto's zo maken dat er maar 2 tinten inzitten maar dat lukt me niet.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_39373701
hoe vul je in hemelsnaam een vlak van dezelfde kleur op. Ben net begonnen met photoshop, maar ik kom hier niet in uit, helaas.
pi_39374341
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 23:10 schreef partyyboyy het volgende:
hoe vul je in hemelsnaam een vlak van dezelfde kleur op. Ben net begonnen met photoshop, maar ik kom hier niet in uit, helaas.
met het emmertje in je palet tool, paint bucket tool (g)
pi_39374503
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 23:25 schreef Eastwood het volgende:

[..]

met het emmertje in je palet tool, paint bucket tool (g)
raar, want ik kan het bij mij echt nergens vinden :S
Bij G staat bij mij trouwens Gradient tool
  donderdag 29 juni 2006 @ 23:32:15 #181
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_39374563
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 23:30 schreef partyyboyy het volgende:

[..]

raar, want ik kan het bij mij echt nergens vinden :S
Staat ie niet bij het "gradient"-icoontje? (rechts op het icoontje klikken, en er komt een soort uitschuif menu met daar de paintbucket in).
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_39375646
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 23:32 schreef Tha_Erik het volgende:

[..]

Staat ie niet bij het "gradient"-icoontje? (rechts op het icoontje klikken, en er komt een soort uitschuif menu met daar de paintbucket in).
Dankje
Ik wist niet dat je er rechts op kon klikken
pi_39386636
Hallo mensen!!
Ik heb een vraaaaagje ..

Ik heb gisteren een fotoshoot gehad (gemaakt door Marcel Mutter..)
ik heb zelf de foto's ook
maar hij heeft op zijn site de vele heldere foto's staan
dan die ik heb en die op de site staan vind ik mooier
wie o wie kan mij helpen, om mij te vertellen hoe ik die foto zoooo helder krijg (precies de zelfde kleuren) ?

Zo heb ik hem

zo staat hij op de site
  vrijdag 30 juni 2006 @ 13:13:59 #184
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_39389478
gewoon iets lichter maken en het contrast wat hoger.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  vrijdag 30 juni 2006 @ 13:17:28 #185
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_39389612
Kun je hem niet gewoon vragen om jou de foto's nog eens te sturen, maar dan in de felle kleuren?
- Privacy Matters
pi_39390080
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 13:17 schreef RonaldV het volgende:
Kun je hem niet gewoon vragen om jou de foto's nog eens te sturen, maar dan in de felle kleuren?
353 opnieuw veranderen en opsturen?
Ik wil zelf men fotos bewerken
pi_39390230
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 13:17 schreef RonaldV het volgende:
Ik neem aan dat ie dat nog gaat doen als ie alles bewerkt heeft? Marcel Mutter is een modelfotograaf met een goede reputatie.

@Assiej: dat is een kwestie van trial and error met levels en met saturation
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_39390389
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 13:35 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

Ik neem aan dat ie dat nog gaat doen als ie alles bewerkt heeft? Marcel Mutter is een modelfotograaf met een goede reputatie.

@Assiej: dat is een kwestie van trial and error met levels en met saturation
Ken je em ja ? (Marcel)
Ik heb al zitten kloten enzoo maar dan word mijn haar te donker of wat dan ook *grr* ..
Het wil dus niet..
pi_39390496
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 13:39 schreef Assiej het volgende:

[..]

Ken je em ja ? (Marcel)
Niet persoonlijk, maar zn werk wel.
quote:
Ik heb al zitten kloten enzoo maar dan word mijn haar te donker of wat dan ook *grr* ..
Het wil dus niet..
Probeer de levels eens 'in te dikken', bijvoorbeeld 20-1,00-235 Kan zijn dat je de levels van de kleuren afzonderlijk moet doen. En open zijn bestand eens met PS, kijk of je aan de histogrammen kunt zien wat ie gedaan heeft.
Mijn DeviantART gallery
,
pi_39390615
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 13:39 schreef Assiej het volgende:

[..]

Ken je em ja ? (Marcel)
Het wil dus niet..
assiej, waarschijnlijk ff saturation iets omhoog, in "heu and saturation (ctrl + i)"
probeer maar ff, waarschijnlijk is dat genoeg
pi_39394267
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 13:43 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

Niet persoonlijk, maar zn werk wel.
[..]

Probeer de levels eens 'in te dikken', bijvoorbeeld 20-1,00-235 Kan zijn dat je de levels van de kleuren afzonderlijk moet doen. En open zijn bestand eens met PS, kijk of je aan de histogrammen kunt zien wat ie gedaan heeft.
hij had het over dat hij Selectieve color naar zwart had gedaan maar dan heb
ik alleen het shirtje donker en de rest niet anders..
Grrrr ...
pi_39394515
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 15:56 schreef Assiej het volgende:

[..]

hij had het over dat hij Selectieve color naar zwart had gedaan maar dan heb
ik alleen het shirtje donker en de rest niet anders..
Grrrr ...
Zo te zien is ook vooral het rood veranderd. Het gras is ms een heel klein tikkie geler, maar je broek en de achtergrond lijken me niet of nauwelijks gewijzigd. (ms +10% verzadiging ofzo).

en hij is een klein beetje lichter, maar niet veel.
Mijn DeviantART gallery
,
  vrijdag 30 juni 2006 @ 16:13:58 #193
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_39394787
Ik had hier vanmiddag al een reactie geplaatst maar om 1 of andere TRU reden is ie weg

Nog maar een keertje dan:

Assiej,
zou de fotograaf het niet vervelend vinden dat je zijn onbewerkte foto hier laat zien? Is tenslotte niet zo goed voor zijn reputatie, men wil graag denken dat de foto's die de fotograaf uiteindelijk laat zien zo uit zijn camera zijn gekomen.
Hij had je het origineel ook beter niet kunnen geven natuurlijk, maargoed ik vraag het me even af.
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_39397112
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 16:13 schreef Puckzzz het volgende:
Ik had hier vanmiddag al een reactie geplaatst maar om 1 of andere TRU reden is ie weg

Assiej,
zou de fotograaf het niet vervelend vinden dat je zijn onbewerkte foto hier laat zien? Is tenslotte niet zo goed voor zijn reputatie, men wil graag denken dat de foto's die de fotograaf uiteindelijk laat zien zo uit zijn camera zijn gekomen.
Hij had je het origineel ook beter niet kunnen geven natuurlijk, maargoed ik vraag het me even af.
Dit is een PHOTOSHOP-topic... Het is toch algemeen bekend dat fotografen Photoshop gebruiken, daardoor denk ik echt niet minder over hen....
pi_39397254
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 16:13 schreef Puckzzz het volgende:

Assiej,
Als je slim bent kijk je beter
Ik zet tog niet voor jan l*l zijn naam erbij ?
Precies..
Ik heb het contract getekend dus ik mag zelf doen wat k wil, als k maar wel zijn naam
erbij zet!

Wie zegt dat de foto niet mooi is Zonder die verandering in de contrasten ? ...
Het is een prima fotograaf anders had ik niet 353 Foto's!!
En hij heeft extra ons de orginele foto's gedaan en ook de foto's die een beetje
verkeerd zijn gevallen door het licht dat heeftie extra gedaan
en hij zei erbij .. iedereen maakt fouten ik ben ook een mens

[ Bericht 17% gewijzigd door Assiej op 30-06-2006 17:34:22 (dom gelul) ]
pi_39397443
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 17:22 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Dit is een PHOTOSHOP-topic... Het is toch algemeen bekend dat fotografen Photoshop gebruiken, daardoor denk ik echt niet minder over hen....
Kijk, jij snapt het !
  vrijdag 30 juni 2006 @ 22:26:11 #197
65103 Denocorp
Fasten your seatbelts
pi_39408559
Ik heb onderstaand panorama onlangs gemaakt in Venezuela. Door de zon is helaas vooral de kerk veel te licht geworden. Heb al van alles geprobeerd met contrast en helderheid maar krijg het niet goed. Heb te weinig ervaring met het meer geavanceerdere PS-werk om dit te corrigeren maar ik leer graag bij.
Hoe zijn dit soort té lichte objecten het beste aan te passen?

Groter
Bankiertje
pi_39408720
De schaduwkant van de kerktoren is nog wel te redden: zorgvuldig selecteren en met de levels iets donkerder maken. Niet te veel, dat wordt lelijk. Je zou ook met de burn (doordrukken) tool voorzichtig wat de kerk plus zijn omgeving kunnen bewerken. Ook hier: met mate, het ziet er al snel (over)bewerkt uit.

De zonzijde van de kerk is uitgebeten. Wat je er ook mee doet, die gaat hoofdzakelijk wit blijven (tenzij je m in RAW geschoten hebt, maar dan nog).
Mijn DeviantART gallery
,
pi_39408862
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 17:22 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Weten dat ze PS gebruiken is niet hetzelfde als het resultaat voor bewerking zien. Ik vind het zelf heel niet leuk als modellen mijn onbewerkte foto's online zettenhowel ik het enthousiasme natuurlijk waardeer.. Maar als deze fotograaf het geen punt vond, is dat natuurlijk prima (en er is idd weinig mis met de onbewerkte foto)
Mijn DeviantART gallery
,
pi_39410664
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 22:36 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

Weten dat ze PS gebruiken is niet hetzelfde als het resultaat voor bewerking zien. Ik vind het zelf heel niet leuk als modellen mijn onbewerkte foto's online zettenhowel ik het enthousiasme natuurlijk waardeer.. Maar als deze fotograaf het geen punt vond, is dat natuurlijk prima (en er is idd weinig mis met de onbewerkte foto)
= jij fotograaf ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')