Heel mooi , beetje eng zefsquote:Op woensdag 31 mei 2006 15:22 schreef Maxcre8 het volgende:
Gister avond een foto gephotoshopt, het was behoorlijk wat pruts werk maar het effect is wel geinig![]()
[afbeelding]
lol zo had ik m nog niet gezienquote:Op woensdag 31 mei 2006 15:27 schreef Shark.Bait het volgende:
whehehehehehe--mooie vaas
leuk gedaan...
1 in woordquote:Op woensdag 31 mei 2006 15:22 schreef Maxcre8 het volgende:
Gister avond een foto gephotoshopt, het was behoorlijk wat pruts werk maar het effect is wel geinig![]()
[afbeelding]
Ik denk niet dat je dit gaat vinden. Een boek dat voor allemaal verschillende situaties standaardwaarden gaat geven is niet te maken. Voor elke foto is er weer een andere 'combinatie' van schuifjes om um op zn best te krijgen en daar moet echt op dat moment naar gekeken worden en dus door de gebruiker worden ingeschat. Uiteraard zijn er een aantal basisregels maar het is meestal echt per foto werk...quote:Op woensdag 31 mei 2006 15:59 schreef Jarno het volgende:
Even meehoppen op dit topic. Ik ben op zoek naar een boek dat mij op een duidelijke manier uitlegt hoe ik basisbewerkingen op foto's kan plegen met Photoshop (CS2). En dan heb ik het echt over dingen als: contrast/helderheid, shadow/highlights, kleuren, etc. Het zou fijn zijn als het boek dan ook uitlegt waar je op moet letten, wat best practices zijn, etc. Heel veel boeken die ik voorbij zie komen leggen alleen uit hoe de tool werkt en wat je er mee kunt, maar niet wat nou de beste keuze is in welke omstandigheden. Het liefst ook met 'good/bad' voorbeelden.
Probleem is dat ik niet echt een creatief oog heb, als ik aan die schuifjes loop te priegelen zie ik wel dat er 'iets' veranderd, en in extreme gevallen zie je natuurlijk wel dat het niet goed is, maar verder 'doe ik maar wat'. Een boek dat uitlegt wanneer je welke keuzes maakt zou dus fijn zijn. En nee, gewoon doen is geen optie want dat doe ik al zo lang..
Oh, het zou helemaal ideaal zijn als het een Nederlands boek is dat een Engelse Photoshop behandelt. Maar dat is optioneel.
quote:Op woensdag 31 mei 2006 15:22 schreef Maxcre8 het volgende:
[afbeelding]
als je nou een hoog contrast hebt, kan je het met threshold doen ( via image >> adjustment >> threshold) maar dan zal het niet mooi glad zijn, dan kan je daarna je tekening ff blurren en nog een keer het zelfde doen, dan krijg je het ook zo. Je kan ook zoals je zegt een soort vector tekening maken met de pentool.quote:Op donderdag 1 juni 2006 14:23 schreef Coelho het volgende:
Kan iemand mij uitleggen hoe ik vanuit een profielfoto (zijkant hoofd) naar een soort Barend en Van Dorp logo kan gaan? Dus een lijn die de contouren van het gezicht volgt? Doe ik dit met een tekentool, of is dit mogelijk door de foto aan te passen op een of andere manier?
Dank! het is aardig gelukt. Heb de personen voor een witte deur laten staan, toen met lassotool geselecteerd, hoofd zwart, muur wit, en dat ging ook vrij goed.quote:Op donderdag 1 juni 2006 21:55 schreef Eastwood het volgende:
[..]
als je nou een hoog contrast hebt, kan je het met threshold doen ( via image >> adjustment >> threshold) maar dan zal het niet mooi glad zijn, dan kan je daarna je tekening ff blurren en nog een keer het zelfde doen, dan krijg je het ook zo. Je kan ook zoals je zegt een soort vector tekening maken met de pentool.
Hoe kom je aan die plaatjes?? ..quote:Op vrijdag 2 juni 2006 16:27 schreef Maxcre8 het volgende:
Ok hier het vervolg op Split Second.. het lijkt dus gelukkig allemaal weer goed te komen
[afbeelding]
dank u mensenquote:Op zaterdag 3 juni 2006 00:28 schreef Assiej het volgende:
[..]
Hoe kom je aan die plaatjes?? ..
vn die madam
Is die model ofzo of verander je heel die achtergronden enzo?quote:Op zaterdag 3 juni 2006 01:20 schreef Maxcre8 het volgende:
[..]
dank u mensen![]()
Madam is n vriendinnetje van mn zusje..
Foto's heb ik maandag nacht gemaakt en dacht er een raar tintje aan te geven met ps![]()
ze is geen model, maar goed dat wil niet zeggen dat ze lelijk isquote:Op zaterdag 3 juni 2006 14:07 schreef Assiej het volgende:
[..]
Is die model ofzo of verander je heel die achtergronden enzo?
Met wat voor'n camera doe je dat?
het ligt er een beetje aan waar en hoe je het laat afdrukken maar over het algemeen wel ja, dacht ikquote:Op zaterdag 3 juni 2006 23:36 schreef Ringo het volgende:
Vraagje: als je een foto bewerkt voor drukwerk, dus niet voor een webomgeving, is het dan het best om in CMYK-modus te werken?
Ik zoek zelf nog een camera ..quote:Op zaterdag 3 juni 2006 14:36 schreef Maxcre8 het volgende:
[..]
ze is geen model, maar goed dat wil niet zeggen dat ze lelijk is
hier onder een plaatje van hoe de achtergrond was gekreukeld papiermoest er dus wel iets mee doen.
en wat voor cam ik heb? een digitaal compact, maar ok wel een veredelde compact, Sony-R1bevalt me tot nu toe erg goed. Ik heb op dit moment nog geen 1500+ euro over voor een cam met lenzen vandaar geen Digitaal SLR
[afbeelding]
eventjes kijken in het voorgaande topic en zie daarquote:Op donderdag 8 juni 2006 17:58 schreef MissyMirjaM het volgende:
hoi
ik heb photoshop, ben een beetje aan het rommelen, maar hier kom ik niet uit..
ik heb een kleuren foto, die wil ik zwart wit hebben, maar ik wil maar 1 kleur behouden, in dit geval rood.
hoe doe ik dat
je bedoelt een gifanimatiequote:Op zaterdag 10 juni 2006 19:49 schreef pinquit het volgende:
hoi hoi, ik weet niet of deze vraag hier thuishoort, maar weet iemand hoe ik een aantal foto's zo achter elkaar in hetzelfde plaatje kan stoppen zodat het een soort filmpje lijkt.![]()
jeetje en nu moet ik nog proberen de vraag goed te formuleren![]()
Zijn ook programmaatjes voor in de handel, U-lead Gif animator bijvoorbeeld..quote:Op zaterdag 10 juni 2006 19:49 schreef pinquit het volgende:
hoi hoi, ik weet niet of deze vraag hier thuishoort, maar weet iemand hoe ik een aantal foto's zo achter elkaar in hetzelfde plaatje kan stoppen zodat het een soort filmpje lijkt.![]()
jeetje en nu moet ik nog proberen de vraag goed te formuleren![]()
Klopt als het in CMYK gedrukt gaat worden. Als je steun kleuren gaat gebruiken moet je een nieuw kanaal aan maken.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 23:36 schreef Ringo het volgende:
Vraagje: als je een foto bewerkt voor drukwerk, dus niet voor een webomgeving, is het dan het best om in CMYK-modus te werken?
Al opgelost!quote:Op donderdag 15 juni 2006 11:28 schreef CrazyCharlie het volgende:
Vraagje aan de experts..
Ik heb 2 verschillende camera's, beiden hebben de mogelijkheid om in RAW te schieten.
Bij de ene camera krijg ik dit opstartscherm in CS2;
[afbeelding]
Bij de andere camera dit scherm;
[afbeelding]
Dit scherm biedt veel meer mogelijkheden tot correctie, ik zou dat graag krijgen bij beide camera's..
Welke plug in ik ook gebruik, bij camera 1 krijg ik op geen enkele manier het onderste scherm..
Tips iemand?
Camera op bovenste scherm D50, onderste scherm D100
CC
hmm is moeilijk uit te leggen. Puur goed gebruik maken van clone tool en heazling brush, meer niet. Ik denk dat je gewoon veel moet oefenen.quote:Op donderdag 15 juni 2006 22:39 schreef robbedoeseos300d het volgende:
wat doe ik verkeerd.
Ik wil de benen die gespiegeld staan in de grill er af hebben. Maar als ik dat doe met klonen wordt het een grote soep zooi.
Gaarne wat practice tips.
orgineel
[afbeelding]
gesoept
[afbeelding]
Nee, een fomt herkennen kan photoshop niet, wel kan je uiteraard tekst manipuleren, mits je het lettertype kent. Dan haal je met healingbrush of clone tool de letters of woorden weg, en typ je zelf je eigen tekst erin! Is zeker niet moeilijk, gewoon proberenquote:Op vrijdag 16 juni 2006 13:13 schreef HenkieSpankie het volgende:
Kan ik met Photoshop ook tekst manipuleren? Of dat ie een font herkent o.i.d.
Als ik met mijn geshopte Jpegs naar de HEMA stap, hoe drukken zij ze dan af?quote:Op donderdag 15 juni 2006 11:44 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Klopt als het in CMYK gedrukt gaat worden. Als je steun kleuren gaat gebruiken moet je een nieuw kanaal aan maken.
en vergeet niet je document op 300 DPI in te stellen
Dus dan moet ik zelf het lettertype herkennen?quote:Op vrijdag 16 juni 2006 22:58 schreef Eastwood het volgende:
Nee, een fomt herkennen kan photoshop niet, wel kan je uiteraard tekst manipuleren, mits je het lettertype kent. Dan haal je met healingbrush of clone tool de letters of woorden weg, en typ je zelf je eigen tekst erin! Is zeker niet moeilijk, gewoon proberen
Dat klopt maar dat is nu juist de kunst.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 23:59 schreef HenkieSpankie het volgende:
Dus dan moet ik zelf het lettertype herkennen?
Dat is vrij moeilijk lijkt mij..
Zodra een letter door de computer is omgezet in een beeldobject, verliest-ie zijn formele letterkenmerken. Onherkenbaar dus behalve voor het (geoefende) oog.quote:Bestaat er wel een programma die een font in een foto kan herkennen? (en dan kan bewerken zoals jij omschrijft?)
misschien had je het al gezien maar de reflectie is nog wel geel, daar moet je bij kleur veranderingen wel altijd erg op letten, dat je niet nog ergens de oude kleur ergens ziet.quote:
Qua lichtval en algehele compositie vind ik de foto tamelijk briljant, het geshopte deel vind ik aardig, meer niet.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 21:56 schreef Maxcre8 het volgende:
Ik heb deze al eerder vandaag gepost maar eigenlijk hoort ie wel thuis op het Photoshop topic
Spend my cash In het groot
Eigenlijk is dit de eerste keer dat ik met behulp van flits fotos maak (slave unit)
jammer genoeg heb ik er maar 1misschien hebben jullie nog goeie tips wat betreft flitsen,
als ik er nog een had had ik de grasmaaier wat beter uitgelicht maar goed kunt niet alles hebben.
Het gras is trouwens gephotoshopt.
[afbeelding]
Geef maar toe, jij hebt een opleiding gehad..quote:Op dinsdag 20 juni 2006 21:56 schreef Maxcre8 het volgende:
Ik heb deze al eerder vandaag gepost maar eigenlijk hoort ie wel thuis op het Photoshop topic
Spend my cash In het groot
Eigenlijk is dit de eerste keer dat ik met behulp van flits fotos maak (slave unit)
jammer genoeg heb ik er maar 1misschien hebben jullie nog goeie tips wat betreft flitsen,
als ik er nog een had had ik de grasmaaier wat beter uitgelicht maar goed kunt niet alles hebben.
Het gras is trouwens gephotoshopt.
[afbeelding]
Ow my... nou je het zegtquote:Op dinsdag 20 juni 2006 22:02 schreef Ringo het volgende:
[..]
Qua lichtval en algehele compositie vind ik de foto tamelijk briljant, het geshopte deel vind ik aardig, meer niet.
Wat me alleen buitengewoon stoort, is dat de foto zo scheef is als een grachtenpand. Of mis ik een bedoeling?
Ik heb een opleiding gehad.. (nog steeds bezig) maar niet op het gebied van fotografie helaasquote:Op dinsdag 20 juni 2006 22:04 schreef Monotomo het volgende:
[..]
Geef maar toe, jij hebt een opleiding gehad..![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |