sorry, ik weet je antwoord niet, maar om ff te reageren op je opmerking met je gradients... moet je dan niet gewoon begin en eind kleur opgeven bij drukker? ik heb geen idee, het is maar ff meedenkenquote:Op donderdag 1 juni 2006 15:43 schreef BillyOcean het volgende:
Ehm, ik moet voor een drukkerij de gebruikte PMS waarden opgeven van mijn file... Kan ik ergens een lijstje opduiken in photoshop waar ik kan zien welke kleuren ik gebruikt heb? Of moet ik nu met de colorpicker elke kleur gaan prikken en dan de waarde opschrijven... :S (kan nog lachen worden met de gradients die ik gebruik heb....)
ja, ok.. ik snap het. Miss ff drukkerij opbellen om te vragenquote:Op vrijdag 2 juni 2006 08:52 schreef BillyOcean het volgende:
Nou ja het is niet echt een gradient... Het is een bevel and emboss wat natuurlijk ook een soort verloop is van bijna doorzichtig naar hard wit...
Thx, het werktquote:Op zondag 25 juni 2006 12:44 schreef Eastwood het volgende:
Succes ermee, en als je vast zit hoor ik het wel![]()
en..achteraf viel het toch best mee hequote:Op zondag 25 juni 2006 14:10 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Thx, het werkt
Vooral het action deel was ik niet opgekomen
Als je het weet valt bijna alles meequote:Op zondag 25 juni 2006 15:52 schreef Eastwood het volgende:
[..]
en..achteraf viel het toch best mee he?
[Centraal] Lettertype (fonts) gezocht!quote:Op dinsdag 27 juni 2006 10:41 schreef Eastwood het volgende:
Ik ben het forum kwijt waar ze je helpen lettertypes te vindengeen idee, kan het niet meer terug vinden. Iemand ff een linkje?
hou van jequote:Op dinsdag 27 juni 2006 10:44 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
[Centraal] Lettertype (fonts) gezocht!
Kijk eens naar de DPI van het plaatje waarin je werkt. Als de DPI ervan heel hoog staat, zal tekst veel groter uitvallen binnen je plaatje, zelfs met een lage pt waarde, en bij een hele lage DPI waarde veel kleiner. Als je de DPI niet wilt of kunt veranderen, kun je nog proberen bij de tekstgroote ipv een pt (point) waarde een px (pixel) waarde invullen- deze is in elk document, ongeacht de DPI, hetzelfde. Deze wordt als het goed is (in mijn CS2 wel) omgezet naar een voor het document overeenkomende pt waarde. Hou wel rekening met andere zaken als regelafstanden e.d. die ook in pt waardes staan.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 14:58 schreef swentibold het volgende:
heej k heb een vraagje / probleem. aangezien ik nog wel een paar uur kwijt ben met kijken of t al ergens staat stel ik m maar gewoon![]()
Ik heb in mijn photoshopje (versie 6) dat als ik tekst doe de lettergrootte echt op GROOT staat, automatisch, zelfs als ie op 6 pt staat , dan moet ik t zelf gaan lopen verkleinen ofzo. Nou had k dat eerst niet , toen was 6 gewoon klein zoals t hoort, dus volgens mij ligt t ergens aan mn instellingen, maar ik kan het niet vindenSoms is t wel ' gewoon' op de grote foto's maar zodra je gaat verkleinen en daar dan tekst op die worden de letters groter, die blijven zeg maar even groot.
Ik hoop dat ik t een beetje goed uitleg. Weet iemand wat t is ?
Ik had t al es eerder maar k weet niet (meer) hoe k dat toen weer goed heb gezet.. en ik irriteer me eraan *help*
en waar vind ik die dpi en hoe kan ik dat pt omzetten in px danquote:Op vrijdag 14 juli 2006 15:34 schreef Lynx666 het volgende:
[..]
Kijk eens naar de DPI van het plaatje waarin je werkt. Als de DPI ervan heel hoog staat, zal tekst veel groter uitvallen binnen je plaatje, zelfs met een lage pt waarde, en bij een hele lage DPI waarde veel kleiner. Als je de DPI niet wilt of kunt veranderen, kun je nog proberen bij de tekstgroote ipv een pt (point) waarde een px (pixel) waarde invullen- deze is in elk document, ongeacht de DPI, hetzelfde. Deze wordt als het goed is (in mijn CS2 wel) omgezet naar een voor het document overeenkomende pt waarde. Hou wel rekening met andere zaken als regelafstanden e.d. die ook in pt waardes staan..
DPI vind je onder Image -> Image Size... bij Resolution.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 16:58 schreef swentibold het volgende:
[..]
en waar vind ik die dpi en hoe kan ik dat pt omzetten in px dan![]()
daar staat bij mij geen ' dpi' apart vermeld, klopt dat ?quote:Op vrijdag 14 juli 2006 17:07 schreef Lynx666 het volgende:
[..]
DPI vind je onder Image -> Image Size... bij Resolution.
Nee, die heet "Resolution", en als het goed is staat daarachter "pixels/inch"quote:Op zaterdag 15 juli 2006 15:49 schreef swentibold het volgende:
[..]
daar staat bij mij geen ' dpi' apart vermeld, klopt dat ?
Niet doen joh...quote:Op zondag 16 juli 2006 23:29 schreef elixer het volgende:
Hoe maak ik in fotoshop van die 'lichtkringen'?
Die dingen die hier in de I en onder de C zitten:
http://www.aegee-utrecht.nl/csi/flyerfront.jpg
Thnx... Waarom niet doen?quote:Op zondag 16 juli 2006 23:37 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Niet doen joh...
Het heet overigens een 'lensflare' en je kunt er een invoegen bij filter -> render -> lensflare
NP.quote:
haha heb je misschien wel gelijk in. Zal ermee oppassenquote:Op maandag 17 juli 2006 00:02 schreef eer-ik het volgende:
[..]
NP.
Omdat het er vaak mega-lame uitziet
Het wordt vaak gebruikt als 'oh, vet, dit ziet er pro uit, dus ik ram het erin'
Ja maar das ook wel een heel lelijk voorbeeldquote:
Ja, maar zo zijn ze vaak welquote:Op maandag 17 juli 2006 00:10 schreef elixer het volgende:
[..]
Ja maar das ook wel een heel lelijk voorbeeld![]()
lijkt me verstandigquote:Op maandag 17 juli 2006 00:09 schreef elixer het volgende:
[..]
haha heb je misschien wel gelijk in. Zal ermee oppassen
CTRL ingedrukt houden bij het verplaatsen.quote:Op maandag 17 juli 2006 03:33 schreef the_disheaver het volgende:
Hoe kun je dat 'slim positioneren' ff uitzetten.
Dus bij het verplaatsen van iets, dat ie de rand als je er zover vandaan zit tegen de rand zet.
Soms is het handig, maar vaak ook niet. Kan het makkelijk ff uitgezet worden?
of via view >> "snap" uitzetten (shift + ctrl + ; ). In "snap to" kan je aangeven waar je layer naar toe moet trekken.quote:Op maandag 17 juli 2006 06:32 schreef Lynx666 het volgende:
[..]
CTRL ingedrukt houden bij het verplaatsen.
dank!quote:Op maandag 17 juli 2006 09:02 schreef Eastwood het volgende:
[..]
of via view >> "snap" uitzetten (shift + ctrl + ; ). In "snap to" kan je aangeven waar je layer naar toe moet trekken.
klopt, heel irritant vind ik het. Volgens mij één of andere fout in photoshop ofzoquote:Op donderdag 20 juli 2006 11:33 schreef Lynx666 het volgende:
Waarom is Select -> Modify -> Contract grayed out bij een Select All? Ook als ik met de hand het hele canvas selecteer kan ik Contract niet gebruiken..(CS2)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |