CTRL + Tquote:Op vrijdag 28 april 2006 14:44 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Hoe kan ik een image een X en een Y positie meegeven?
Nee dat is het niet echtquote:Op vrijdag 28 april 2006 15:41 schreef DarkManta het volgende:
[..]
CTRL + T
Maar dat zal je wel niet bedoelen. Wat bedoel je nou met je vraag, wat wil je er mee doen, wat is de bedoeling?
voor CS2: Zorg dat je het logo en de achtergrond allebei geselecteerd hebt in je layer tab. Gebruik dan de move tool (V), dan zie je bovenaan onder het menu allerlei uitlijn-knoppen. De 2e knop zet 'm verticaal in het midden, en de 5e knop zet m horizontaal in het midden.quote:Op vrijdag 28 april 2006 15:58 schreef Ranja_Ranja het volgende:
[..]
Nee dat is het niet echt![]()
Ik heb een plaatje en die moet precies in het midden van het grote geheel komen.
Dus ik heb al een achtergrond gemaakt, en dan wil ik daarover het logo hebben. Links en rechts daarvan wil ik ook nog wat text hebben, en dat wil ik dan ook netjes hebben staan.
Naaah, vooruit dan.quote:Op vrijdag 28 april 2006 21:28 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Kan je hier ook wat vragen over ImageReady?
Omdat ik het zo lief vraag....quote:
ctrl+t en slepen maar aan de uiteindenquote:Op zaterdag 29 april 2006 18:11 schreef swambam het volgende:
ik ben echt een uber noobie, maar als je bijv. een arm hebt uitgeknipt en die op een ander lichaam wil zetten. hoe krijg dat uitgeknipte arm dan kleiner of groter?!!
Wel in photoshop, 5 minuten werk. In paint shop pro zal dat vasy ook wel kunnen, zou je eens in het Pant shop pro Topic moeten kijken.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 12:03 schreef Skorpija het volgende:
Weet iemand hoe ik deze "Bal" (inclusief text) kan maken in Paint Shop Pro?
[afbeelding]
Photoshop heb ik ookquote:Op vrijdag 12 mei 2006 13:08 schreef DarkManta het volgende:
[..]
Wel in photoshop, 5 minuten werk. In paint shop pro zal dat vasy ook wel kunnen, zou je eens in het Pant shop pro Topic moeten kijken.
Ik ga nu geen volledige tutorial schrijven, maar als dat nodig doe ik dat wel als ik er tijd voor heb.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 13:32 schreef Skorpija het volgende:
[..]
Photoshop heb ik ook
Maar is in Nederlands en jullie gebruiken hier allemaal de engelse termen. Beetje verwarrend voor me![]()
(Ik kon geen PSP thread vinden, vandaar)
Hoe zou je het in PS maken dan?
oops ik mag niet spammen...quote:Op vrijdag 12 mei 2006 19:23 schreef Skorpija het volgende:
Als ik PhotoShop zou willen kopen,
1) waar kan ik dat dan het beste doen,
2) en wat kost het?
3) Welke versie heb ik nodig?
Die Andere bal is mooier...quote:Op zaterdag 13 mei 2006 04:40 schreef Vampier het volgende:
[afbeelding]
http://members.home.nl/parkel/fok/just%20because.psd hier de master file
http://www.1001freefonts.com/fonts/sfonts.htm hier 'saved by zero' font.
mijn mail is photech at gmail punt comquote:Op vrijdag 12 mei 2006 19:59 schreef Skorpija het volgende:
Ik had je ge-mailed op je xs4all account, maar kreeg een foutmelding...
Kan je mij mailen?
quote:Op zaterdag 13 mei 2006 04:40 schreef Vampier het volgende:
[afbeelding]
http://members.home.nl/parkel/fok/just%20because.psd hier de master file
http://www.1001freefonts.com/fonts/sfonts.htm hier 'saved by zero' font.
kwestie van smaak... kloot zelf wat aan met je gradient en kleurenquote:
al die dingen zijn voor jou niet van toepassing, dus je kan ze allemaal negeren.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 16:56 schreef BillyOcean het volgende:
Wat is een steunkleur en hoe zet ik die uit? Waar zit mijn PMS kleurenpalet? En waar zie ik welk kleurnummer ik gebruik? Wat zijn paskruizen en snijtekens?? En wat bedoelen ze met de fonts omzetten naar lettercontouren?
Steunkleurquote:Op dinsdag 16 mei 2006 16:56 schreef BillyOcean het volgende:
Wat is een steunkleur en hoe zet ik die uit?
Naar je color picker:quote:Waar zit mijn PMS kleurenpalet? En waar zie ik welk kleurnummer ik gebruik?
quote:Wat zijn paskruizen en snijtekens??
quote:En wat bedoelen ze met de fonts omzetten naar lettercontouren?
goh... zeker 15 jaar en graag binnen willen komen in de plaatselijke kroeg?quote:Op dinsdag 23 mei 2006 02:32 schreef Jasza het volgende:
Weten mensen hier hoe je dingen op een ID kaart kan veranderen, naam enzo?
ja hoorquote:Op dinsdag 23 mei 2006 02:32 schreef Jasza het volgende:
Weten mensen hier hoe je dingen op een ID kaart kan veranderen, naam enzo?
ja tuurlijk man, onderdeel van mijn werk is controleren of zo'n ding echt is of niequote:Op dinsdag 23 mei 2006 21:22 schreef Eastwood het volgende:
[..]
hahaha wel bevestigen, maar stug niks vertellen
![]()
i know, ken je photoshop achtergrondquote:Op donderdag 25 mei 2006 11:12 schreef shi het volgende:
[..]
ja tuurlijk man, onderdeel van mijn werk is controleren of zo'n ding echt is of nie
Voor zo'n simpele taak is photoshop installeren nogal een overkill. Gebruik dan bijvoorbeeld XNview of Irfanview. Dat zijn kleine applicaties om snel kleine bewerkingen uit te voeren. En het is gratis.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 18:40 schreef 2cv het volgende:
Overigens, ik heb geen bal verstand van photoshop, ik heb het nog nooit gebruikt en het enig wat ik (op dit moment) wil doen is een par foto's bijsnijden (ingescande foto's). Paint vind ik daar niet geschikt voor omdat dan de kwaliteit nogal achteruit gaat.
quote:Op dinsdag 30 mei 2006 20:05 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Voor zo'n simpele taak is photoshop installeren nogal een overkill. Gebruik dan bijvoorbeeld XNview of Irfanview. Dat zijn kleine applicaties om snel kleine bewerkingen uit te voeren. En het is gratis.
sorry, ik weet je antwoord niet, maar om ff te reageren op je opmerking met je gradients... moet je dan niet gewoon begin en eind kleur opgeven bij drukker? ik heb geen idee, het is maar ff meedenkenquote:Op donderdag 1 juni 2006 15:43 schreef BillyOcean het volgende:
Ehm, ik moet voor een drukkerij de gebruikte PMS waarden opgeven van mijn file... Kan ik ergens een lijstje opduiken in photoshop waar ik kan zien welke kleuren ik gebruikt heb? Of moet ik nu met de colorpicker elke kleur gaan prikken en dan de waarde opschrijven... :S (kan nog lachen worden met de gradients die ik gebruik heb....)
ja, ok.. ik snap het. Miss ff drukkerij opbellen om te vragenquote:Op vrijdag 2 juni 2006 08:52 schreef BillyOcean het volgende:
Nou ja het is niet echt een gradient... Het is een bevel and emboss wat natuurlijk ook een soort verloop is van bijna doorzichtig naar hard wit...
Thx, het werktquote:Op zondag 25 juni 2006 12:44 schreef Eastwood het volgende:
Succes ermee, en als je vast zit hoor ik het wel![]()
en..achteraf viel het toch best mee hequote:Op zondag 25 juni 2006 14:10 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Thx, het werkt
Vooral het action deel was ik niet opgekomen
Als je het weet valt bijna alles meequote:Op zondag 25 juni 2006 15:52 schreef Eastwood het volgende:
[..]
en..achteraf viel het toch best mee he?
[Centraal] Lettertype (fonts) gezocht!quote:Op dinsdag 27 juni 2006 10:41 schreef Eastwood het volgende:
Ik ben het forum kwijt waar ze je helpen lettertypes te vindengeen idee, kan het niet meer terug vinden. Iemand ff een linkje?
hou van jequote:Op dinsdag 27 juni 2006 10:44 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
[Centraal] Lettertype (fonts) gezocht!
Kijk eens naar de DPI van het plaatje waarin je werkt. Als de DPI ervan heel hoog staat, zal tekst veel groter uitvallen binnen je plaatje, zelfs met een lage pt waarde, en bij een hele lage DPI waarde veel kleiner. Als je de DPI niet wilt of kunt veranderen, kun je nog proberen bij de tekstgroote ipv een pt (point) waarde een px (pixel) waarde invullen- deze is in elk document, ongeacht de DPI, hetzelfde. Deze wordt als het goed is (in mijn CS2 wel) omgezet naar een voor het document overeenkomende pt waarde. Hou wel rekening met andere zaken als regelafstanden e.d. die ook in pt waardes staan.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 14:58 schreef swentibold het volgende:
heej k heb een vraagje / probleem. aangezien ik nog wel een paar uur kwijt ben met kijken of t al ergens staat stel ik m maar gewoon![]()
Ik heb in mijn photoshopje (versie 6) dat als ik tekst doe de lettergrootte echt op GROOT staat, automatisch, zelfs als ie op 6 pt staat , dan moet ik t zelf gaan lopen verkleinen ofzo. Nou had k dat eerst niet , toen was 6 gewoon klein zoals t hoort, dus volgens mij ligt t ergens aan mn instellingen, maar ik kan het niet vindenSoms is t wel ' gewoon' op de grote foto's maar zodra je gaat verkleinen en daar dan tekst op die worden de letters groter, die blijven zeg maar even groot.
Ik hoop dat ik t een beetje goed uitleg. Weet iemand wat t is ?
Ik had t al es eerder maar k weet niet (meer) hoe k dat toen weer goed heb gezet.. en ik irriteer me eraan *help*
en waar vind ik die dpi en hoe kan ik dat pt omzetten in px danquote:Op vrijdag 14 juli 2006 15:34 schreef Lynx666 het volgende:
[..]
Kijk eens naar de DPI van het plaatje waarin je werkt. Als de DPI ervan heel hoog staat, zal tekst veel groter uitvallen binnen je plaatje, zelfs met een lage pt waarde, en bij een hele lage DPI waarde veel kleiner. Als je de DPI niet wilt of kunt veranderen, kun je nog proberen bij de tekstgroote ipv een pt (point) waarde een px (pixel) waarde invullen- deze is in elk document, ongeacht de DPI, hetzelfde. Deze wordt als het goed is (in mijn CS2 wel) omgezet naar een voor het document overeenkomende pt waarde. Hou wel rekening met andere zaken als regelafstanden e.d. die ook in pt waardes staan..
DPI vind je onder Image -> Image Size... bij Resolution.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 16:58 schreef swentibold het volgende:
[..]
en waar vind ik die dpi en hoe kan ik dat pt omzetten in px dan![]()
daar staat bij mij geen ' dpi' apart vermeld, klopt dat ?quote:Op vrijdag 14 juli 2006 17:07 schreef Lynx666 het volgende:
[..]
DPI vind je onder Image -> Image Size... bij Resolution.
Nee, die heet "Resolution", en als het goed is staat daarachter "pixels/inch"quote:Op zaterdag 15 juli 2006 15:49 schreef swentibold het volgende:
[..]
daar staat bij mij geen ' dpi' apart vermeld, klopt dat ?
Niet doen joh...quote:Op zondag 16 juli 2006 23:29 schreef elixer het volgende:
Hoe maak ik in fotoshop van die 'lichtkringen'?
Die dingen die hier in de I en onder de C zitten:
http://www.aegee-utrecht.nl/csi/flyerfront.jpg
Thnx... Waarom niet doen?quote:Op zondag 16 juli 2006 23:37 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Niet doen joh...
Het heet overigens een 'lensflare' en je kunt er een invoegen bij filter -> render -> lensflare
NP.quote:
haha heb je misschien wel gelijk in. Zal ermee oppassenquote:Op maandag 17 juli 2006 00:02 schreef eer-ik het volgende:
[..]
NP.
Omdat het er vaak mega-lame uitziet
Het wordt vaak gebruikt als 'oh, vet, dit ziet er pro uit, dus ik ram het erin'
Ja maar das ook wel een heel lelijk voorbeeldquote:
Ja, maar zo zijn ze vaak welquote:Op maandag 17 juli 2006 00:10 schreef elixer het volgende:
[..]
Ja maar das ook wel een heel lelijk voorbeeld![]()
lijkt me verstandigquote:Op maandag 17 juli 2006 00:09 schreef elixer het volgende:
[..]
haha heb je misschien wel gelijk in. Zal ermee oppassen
CTRL ingedrukt houden bij het verplaatsen.quote:Op maandag 17 juli 2006 03:33 schreef the_disheaver het volgende:
Hoe kun je dat 'slim positioneren' ff uitzetten.
Dus bij het verplaatsen van iets, dat ie de rand als je er zover vandaan zit tegen de rand zet.
Soms is het handig, maar vaak ook niet. Kan het makkelijk ff uitgezet worden?
of via view >> "snap" uitzetten (shift + ctrl + ; ). In "snap to" kan je aangeven waar je layer naar toe moet trekken.quote:Op maandag 17 juli 2006 06:32 schreef Lynx666 het volgende:
[..]
CTRL ingedrukt houden bij het verplaatsen.
dank!quote:Op maandag 17 juli 2006 09:02 schreef Eastwood het volgende:
[..]
of via view >> "snap" uitzetten (shift + ctrl + ; ). In "snap to" kan je aangeven waar je layer naar toe moet trekken.
klopt, heel irritant vind ik het. Volgens mij één of andere fout in photoshop ofzoquote:Op donderdag 20 juli 2006 11:33 schreef Lynx666 het volgende:
Waarom is Select -> Modify -> Contract grayed out bij een Select All? Ook als ik met de hand het hele canvas selecteer kan ik Contract niet gebruiken..(CS2)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |