Hoe zet je foto zwartwit :$quote:Op woensdag 26 juli 2006 20:45 schreef MotionMan0 het volgende:
[..]
ctrl+L en de buitenste schuivdingen tegen elkaar aan zetten (eerst zwartwit maken). waar ze tegen elkaar aan zitten moet je uitproberen hoe die het mooiste is
iets wat er op lijkt: filters-artistic-cutout, om die t mooiste te krijgen moet je de foto eerst blurren en dan dat filter:)
Je scant toch wel op een hoge resolutie?quote:Op donderdag 27 juli 2006 17:30 schreef super-muffin het volgende:
even een crosspost uit het DIG topic. Hier is het toch meer op z'n plaats:
Ik heb een paar analoge foto's die ik gescand heb, de afdrukken (originelen) hebben prachtige volle keuren. Maar als ik ze scan worden ze erg flets. Hoe kan ik bewerken in PS?
ook zijn ze een stuk donkerder.
voorbeeld:
[afbeelding]
[afbeelding]
En hoe is het makkelijk in een batch te verwerken? Ik heb namelijk ±100 foto's te bewerken. Maar aan de andere kant, ik heb toch vakantie
heb hier uitgelegt hoe je een batch maakt... Bij de persoon die het vroeg is het gelukt, dus moet het jou ook lukken:quote:Op donderdag 27 juli 2006 17:30 schreef super-muffin het volgende:
even een crosspost uit het DIG topic. Hier is het toch meer op z'n plaats:
Ik heb een paar analoge foto's die ik gescand heb, de afdrukken (originelen) hebben prachtige volle keuren. Maar als ik ze scan worden ze erg flets. Hoe kan ik bewerken in PS?
ook zijn ze een stuk donkerder.
voorbeeld:
[afbeelding]
[afbeelding]
En hoe is het makkelijk in een batch te verwerken? Ik heb namelijk ±100 foto's te bewerken. Maar aan de andere kant, ik heb toch vakantie
Tof! ziet er goed uit zo aan de muurquote:Op maandag 24 juli 2006 22:18 schreef Lishe het volgende:
Hier ook nog een keer:
[afbeelding]
Hij hangt en is echt prachtig!!! Maxcre8, heel erg bedankt voor je hulp! (En alle andere mensen die ook een probeersel hebben gemaakt; jullie ook natuurlijk!)![]()
![]()
Maar hoe heb je nu die andere kleuren (zoals het gras) zo helder gekregen? door aan de levels te zitten? of op een andere manier?quote:Op vrijdag 28 juli 2006 01:52 schreef Maxcre8 het volgende:
[..]
Tof! ziet er goed uit zo aan de muur![]()
groetjes max
waarschijnlijk levels iets gebruikt, maar voornamelijk de saturation omhoog (hue & saturation, ctrl + U) . Hiermee maak je de kleuren duidelijker en feller.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 08:37 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Maar hoe heb je nu die andere kleuren (zoals het gras) zo helder gekregen? door aan de levels te zitten? of op een andere manier?
Moet dit weekend nodig weer eens aan de slag met photoshop..
Met als kleine toevoeging bij een al ingekleurd plaatje:quote:Op zaterdag 29 juli 2006 10:39 schreef Mokz het volgende:
[..]
1. Nieuwe Layer
2. Zet de Layer Mode op 'Soft Light' (kan ook wat anders, Soft Light werkt meestal het lekkerst)
3. Pak je brush met een kleur (maakt eigenlijk niet uit welke, maar in de richting van de kleur die je wil)
4. Brush het gebied dat je wilt inkleuren
5. Verander de Color Balance / Brightness/Contrast totdat je je kleur hebt gevonden
6. Ga terug naar stap 1 met een ander gebied.
quote:Op zaterdag 29 juli 2006 20:13 schreef robbedoeseos300d het volgende:
ik heb een probleempje met de volgende foto.
Ik wil graag het blauwe veranderen in knal rood.
En het metaal werk van de motor in poep bruin.
Het is de nieuwe motor van mijn collega en rood en bruin zijn onze bedrijfs kleuren.
Ik krijg het alleen zelf niet voor elkaar om dit mooi te doen.
[afbeelding]
Ken het programma niet, maar na een beetje googlen kwam ik het volgende tegen:quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 18:12 schreef WurM het volgende:
Ik heb een vraagje over het programma Bordermaker, wat ik gebruik om te resizen en er mn naam in te zetten.
Bordermaker zelf leest de EXIF informatie van mijn foto's perfect uit, maar zodra ik ze heb bewerkt, hebben ze geen EXIF meer. Kan dit veranderd worden in Bordermaker?
quote:- Bij de tabjes Teksten/Kaders/Watermerken/Commando op Commando klikken:
- Het vinkje bij Uitvoeren commando na verwerking. aanvinken:
- In de tekstbalk eronder moet je jhead -te "${src_file}" "${dest_file}" neerzetten.
Voilà, de EXIF-info wordt bewaard.
Hierboven staat een link...quote:Op maandag 21 augustus 2006 15:52 schreef Fotonica het volgende:
ik heb een vraag:
ik moet een heel stel foto's verkleinen, Maar kan je dat ook in photoshop ofzo in 1 keer allemaal naar het andere formaat veranderen?
alvast bedankt![]()
Het probleem is me niet helemaal duidelijk..quote:Op maandag 28 augustus 2006 22:32 schreef Ringo het volgende:
Ik snap iets echt niet:
Ik wil van een foto alleen de voorgrond bewerken. Dat doe ik (natuurlijk) in een nieuwe laag. Dus laag toegevoegd. Nu wil ik werken met een masker. Als ik het masker aan de nieuwe laag heb toegevoegd, hem heb gelinkt en ik wil met de penseel aan de slag om de achtergrond weg te painten, zie ik in het kleine schermpje wel dat de maskerlaag gevuld wordt, maar op de foto zelf gebeurt dan niks. Terwijl ik ook daar lekker rood wil verven zodat ik heel precies kan bepalen welke delen ik wél en welke ik niet gemaskerd wil hebben.
Pas als ik in het lagenmenu de laag zelf aanklik, en het masker dus deselecteer, kan ik weer zichtbaar verven. Maar daar heb ik niet zoveel aan want dan blijft het masker leeg.
Wat doe ik verkeerd?
Btw, ik gebruik CS2; weet niet of dat verschil maakt met eerdere versies.
graag een screenshotje gewenst van je probleem situatie.. snap net als lynx666 het probleem ook niet. Lijkt er gewoon op dat er boven een layer aan staat die je het zicht ontneemt van je layer waar je op werkt.quote:Op maandag 28 augustus 2006 22:32 schreef Ringo het volgende:
Ik snap iets echt niet:
Ik wil van een foto alleen de voorgrond bewerken. Dat doe ik (natuurlijk) in een nieuwe laag. Dus laag toegevoegd. Nu wil ik werken met een masker. Als ik het masker aan de nieuwe laag heb toegevoegd, hem heb gelinkt en ik wil met de penseel aan de slag om de achtergrond weg te painten, zie ik in het kleine schermpje wel dat de maskerlaag gevuld wordt, maar op de foto zelf gebeurt dan niks. Terwijl ik ook daar lekker rood wil verven zodat ik heel precies kan bepalen welke delen ik wél en welke ik niet gemaskerd wil hebben.
Pas als ik in het lagenmenu de laag zelf aanklik, en het masker dus deselecteer, kan ik weer zichtbaar verven. Maar daar heb ik niet zoveel aan want dan blijft het masker leeg.
Wat doe ik verkeerd?
Btw, ik gebruik CS2; weet niet of dat verschil maakt met eerdere versies.
Goede uitlegquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 15:02 schreef soppig het volgende:
mocht je er echt niet uitkomen dan kan ik je wel ff helpen
idd, zelf doen met behulp van aanwijzingen leer je het meest..quote:
*kuch* dat is illegaal en mag derhalve hier niet besproken wordenquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 15:11 schreef GoldenEyedDarkness het volgende:
Heel lief van jullie dat jullie me er wel bij willen helpen! Ik denk alleen dat het het beste is dat ik het zelf probeer want ik wil voortaan met photoshop kunnen werken.
En inderdaad... ik zet de foto liever niet op het net
Ik zal wel een andere versie downloaden van photoshop waar meerdere gebruiksmogelijkheden op zitten...
Iemand enig idee waar ik een betere versie kan downloaden?
De laatste versie (zover ik weet) is Photoshop CS2. Ik denk dat je (legaal) alleen maar demo's kan downloaden. Illegaal mogen we hier niet neerzetten...quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 15:11 schreef GoldenEyedDarkness het volgende:
Heel lief van jullie dat jullie me er wel bij willen helpen! Ik denk alleen dat het het beste is dat ik het zelf probeer want ik wil voortaan met photoshop kunnen werken.
En inderdaad... ik zet de foto liever niet op het net
Ik zal wel een andere versie downloaden van photoshop waar meerdere gebruiksmogelijkheden op zitten...
Iemand enig idee waar ik een betere versie kan downloaden?
quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 03:35 schreef Lynx666 het volgende:
Het probleem is me niet helemaal duidelijk..
Correct me if i'm wrong: Je hebt dus een foto waarvan je de achtergrond weg wilt halen. Je hebt het over een nieuwe laag maken- daarin staat dus neem ik aan een kopie van je originele foto? -met daaraan een masker. Je wilt met dat masker de achtergrond weghalen en wil dat dmv een penseel wegbrushen. Als je onderliggende laag identiek is aan de nieuwe laag met masker zie je idd niks veranderen op het scherm als je in je masker bezig bent- pas als je de onderliggende laag verbergt zie je wat het masker met de nieuwe laag doet.
Rood, groen, blauw... wat ik bedoelde was dat ik de penseelbrush zichtbaar wou maken, en dat is dus idd een kwestie van de onderliggende laag verbergen.quote:En wat bedoel je precies met "rood verven"? Ik gok op de Quickmask, en die werkt idd niet in een laagmasker.
En dat maakt het legaalquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 16:23 schreef GoldenEyedDarkness het volgende:
Nee, tuuuuurlijk mag je niet illegaal downloaden.
Ik bedoelde eigenlijk legaal downloaden, ik heb die versie 3.0 van ADOBE zelf gedownload
DUSSSSS![]()
Bedankt voor je tip! Ik heb het gedownload inmiddels en een beetje mee gerotzooid, ik heb namelijk gemerkt dat ik nog een vreselijk photoshop amateurtje ben want ik moet zelfs uitzoeken hoe ik moet knippenquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 18:58 schreef luap het volgende:
Photoshop heeft een hele leuke 30 dagen demo versie gratis en voor niets:
https://www.adobe.com/cfusion/tdrc/index.cfm?loc=en&product=photoshop
en dan even wat dingen invullen, 5 minuten downloaden en je kunt zo aan de slag
Het zal alleen misschien nog niet meevallen om dit de eerste keer goed te doen, succes!
wat jij hebt gedaan is niet een stukje uitknippen, maar een stukje van de foto selecteren en dat stuk vergroten naar de originele afmeting. Daardoor houd je de zelfde resolutie. Als je nou de marque tool pakt (om rechthoekjes mee te selecteren) dan kan je bovenaan invullen "aspact ratio" waardoor photoshop een verhouding behoud. Je foto zal waarschijnlijk 4:3 zijn, dus als je dit daar inmvult en nu een stuk uit knipt, zal het wel lukken.quote:Op maandag 4 september 2006 19:44 schreef Bubble8 het volgende:
Hierbij een vraagje ...
Ik heb een 7 mgp camera nu heb ik een foto gemaakt met een resolutie van 3072 x 2048.
Nu wil ik een deel uit die foto knippen, maar wel de juiste verhouding vd foto houden tov het origineel. Ik heb dit in fotoshop wel voor elkaar gekregen, maar nu vind ik het apart dat die kleine foto (het deel dat ik eruit geknipt hebt) dezelfde resolutie houdt.
De rede waarom ik de "nieuwe" resolutie wil weten is dat ik wil weten wat de maximale afmeting is waarop ik het uitgeknipte deel nog kan afdrukken. Behalve dan door deze te uploaden naar een afdrukcentrale.
Ik heb een poging gedaan...quote:Op maandag 4 september 2006 21:07 schreef janeway het volgende:
Hallo allemaal
Ik heb vandaag wat fotos geschoten van onze dochter.. Altijd leuk natuurlijk.
Helaas tegenlicht en ik krijg het niet goed bij gewerkt. Ik werk met psp maar heb ook photoshop elements geinstaleerd maar daar ben ik nog niet in thuis. Is er iemand die mij op weg kan helpen? Dit is foto 1 [afbeelding]
groot formaat vind je hier.
En hier foto 2
[afbeelding]
en hier de grote foto
groetjes Janeway
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |