abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 27 juli 2006 @ 16:04:10 #251
151955 Dragunov
Evgeniy Fedorovich Dragunov
pi_40240979
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 20:45 schreef MotionMan0 het volgende:

[..]

ctrl+L en de buitenste schuivdingen tegen elkaar aan zetten (eerst zwartwit maken). waar ze tegen elkaar aan zitten moet je uitproberen hoe die het mooiste is

iets wat er op lijkt: filters-artistic-cutout, om die t mooiste te krijgen moet je de foto eerst blurren en dan dat filter:)
Hoe zet je foto zwartwit :$

Zit nu voor het eerst met photo shop te klooien

ok heb het al door.

[ Bericht 3% gewijzigd door Dragunov op 27-07-2006 16:11:32 ]
pi_40244165
even een crosspost uit het DIG topic. Hier is het toch meer op z'n plaats:

Ik heb een paar analoge foto's die ik gescand heb, de afdrukken (originelen) hebben prachtige volle keuren. Maar als ik ze scan worden ze erg flets. Hoe kan ik bewerken in PS?

ook zijn ze een stuk donkerder.
voorbeeld:

En hoe is het makkelijk in een batch te verwerken? Ik heb namelijk ±100 foto's te bewerken. Maar aan de andere kant, ik heb toch vakantie
pi_40247098
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 17:30 schreef super-muffin het volgende:

Ik heb een paar analoge foto's die ik gescand heb, de afdrukken (originelen) hebben prachtige volle keuren. Maar als ik ze scan worden ze erg flets. Hoe kan ik bewerken in PS?

voorbeeld:
[afbeelding]

[afbeelding]

En hoe is het makkelijk in een batch te verwerken? Ik heb namelijk ±100 foto's te bewerken. Maar aan de andere kant, ik heb toch vakantie
Je scant toch wel op een hoge resolutie?
pi_40247173
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 17:30 schreef super-muffin het volgende:

voorbeeld:
[afbeelding]

[afbeelding]

heb hier uitgelegt hoe je een batch maakt... Bij de persoon die het vroeg is het gelukt, dus moet het jou ook lukken:

Photoshop vragen, tips, problemen
"Dude.. they can't get any better than that"
pi_40247372
persoonlijk vind ik een analogefoto scan-waas prachtig maar dat zijn niet veel mensen met me eens volgens mij

Maar als antwoord op je vraag:
Open 1 foto in photoshop
Window- Actions aanvinken als dat het geval nog niet was, een nieuwe action aanmaken en recorden.
dan voor de bewerking
ik denk dat Ctrl+L en de zwarte een klein beetje naar het midden het meeste van de klus al klaart
maar je kan altijd nog even spelen met Ctrl+U en filters-sharpen-unsharp mask maar dat is denk ik allemaal niet nodig.

dan op stop drukken bij actions. en afsluiten (je hoeft de foto niet op te slaan)
dan automate-batch, boven de nieuw aangemaakte action selecteren. en de map selecteren waar al je fotos in staan (wel eerst even backuppen). en op save and close instellen

dan eventjes geduld en voila

mooie foto trouwens die onderste
pi_40258878
quote:
Op maandag 24 juli 2006 22:18 schreef Lishe het volgende:
Hier ook nog een keer:
[afbeelding]
Hij hangt en is echt prachtig!!! Maxcre8, heel erg bedankt voor je hulp! (En alle andere mensen die ook een probeersel hebben gemaakt; jullie ook natuurlijk!)
Tof! ziet er goed uit zo aan de muur
groetjes max
  vrijdag 28 juli 2006 @ 08:37:35 #257
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_40261095
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 01:52 schreef Maxcre8 het volgende:

[..]

Tof! ziet er goed uit zo aan de muur
groetjes max
Maar hoe heb je nu die andere kleuren (zoals het gras) zo helder gekregen? door aan de levels te zitten? of op een andere manier?
Moet dit weekend nodig weer eens aan de slag met photoshop..
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
pi_40274831
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 08:37 schreef appelsientje het volgende:

[..]

Maar hoe heb je nu die andere kleuren (zoals het gras) zo helder gekregen? door aan de levels te zitten? of op een andere manier?
Moet dit weekend nodig weer eens aan de slag met photoshop..
waarschijnlijk levels iets gebruikt, maar voornamelijk de saturation omhoog (hue & saturation, ctrl + U) . Hiermee maak je de kleuren duidelijker en feller.
  zaterdag 29 juli 2006 @ 20:13:35 #259
102190 robbedoeseos300d
Dit is geen kandelaar
pi_40305188
ik heb een probleempje met de volgende foto.
Ik wil graag het blauwe veranderen in knal rood.
En het metaal werk van de motor in poep bruin.
Het is de nieuwe motor van mijn collega en rood en bruin zijn onze bedrijfs kleuren.
Ik krijg het alleen zelf niet voor elkaar om dit mooi te doen.
2 blondjes maken in een cafe een puzzel. Opeens beginnen ze hard te juichen. Vraagt de barman: wat is er aan de hand dames??
nou...zegt een van die vrouwtjes..
we hebben een puzzel opgelost in 7 uur en op de doos staat 2 tot 4 jaar.
pi_40305713
heb je niet een iets grotere foto? ik wil wel een poginkje wagen
  zaterdag 29 juli 2006 @ 20:30:04 #261
102190 robbedoeseos300d
Dit is geen kandelaar
pi_40305729
Helaas dit is de grote die ik van zijn PC af heb kunnen pikken
2 blondjes maken in een cafe een puzzel. Opeens beginnen ze hard te juichen. Vraagt de barman: wat is er aan de hand dames??
pi_40306184
srry t lukt me niet echt mooi, dat bruine vooral is echt lastig :S
  zondag 30 juli 2006 @ 00:21:11 #263
152954 Mokz
De man met de snor.
pi_40311236

Zoiets?
  zondag 30 juli 2006 @ 01:01:46 #264
102190 robbedoeseos300d
Dit is geen kandelaar
pi_40312276
ja dat komt aardig in de richting. Hoe doe je nu zoiets??
Zou dat zelf ook wel willen doen.
  zondag 30 juli 2006 @ 01:14:05 #265
152954 Mokz
De man met de snor.
pi_40312610
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 10:39 schreef Mokz het volgende:

[..]

1. Nieuwe Layer
2. Zet de Layer Mode op 'Soft Light' (kan ook wat anders, Soft Light werkt meestal het lekkerst)
3. Pak je brush met een kleur (maakt eigenlijk niet uit welke, maar in de richting van de kleur die je wil)
4. Brush het gebied dat je wilt inkleuren
5. Verander de Color Balance / Brightness/Contrast totdat je je kleur hebt gevonden
6. Ga terug naar stap 1 met een ander gebied.
Met als kleine toevoeging bij een al ingekleurd plaatje:
Tussen stap 4 en 5: Selecteer je ingekleurde layer d.m.v. ctrl-click op de layer in het schermpje "Layers". Selecteer de onderste layer (originele foto); en verwijder de kleur hieruit, of verander de kleur hiervan m.b.v. color balance, brightness/contrast, hue/saturation
pi_40345506
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 20:13 schreef robbedoeseos300d het volgende:
ik heb een probleempje met de volgende foto.
Ik wil graag het blauwe veranderen in knal rood.
En het metaal werk van de motor in poep bruin.
Het is de nieuwe motor van mijn collega en rood en bruin zijn onze bedrijfs kleuren.
Ik krijg het alleen zelf niet voor elkaar om dit mooi te doen.
[afbeelding]

Zo ?
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 18:12:00 #267
78309 WurM
Minder dan 1% vet
pi_40391855
Ik heb een vraagje over het programma Bordermaker, wat ik gebruik om te resizen en er mn naam in te zetten.
Bordermaker zelf leest de EXIF informatie van mijn foto's perfect uit, maar zodra ik ze heb bewerkt, hebben ze geen EXIF meer. Kan dit veranderd worden in Bordermaker?
Ladidadida: Trusten WurMpie!
fraubitch: truste WurM :*
yvonne: Trusten WurM
Meer van dit
pi_40392394
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 18:12 schreef WurM het volgende:
Ik heb een vraagje over het programma Bordermaker, wat ik gebruik om te resizen en er mn naam in te zetten.
Bordermaker zelf leest de EXIF informatie van mijn foto's perfect uit, maar zodra ik ze heb bewerkt, hebben ze geen EXIF meer. Kan dit veranderd worden in Bordermaker?
Ken het programma niet, maar na een beetje googlen kwam ik het volgende tegen:
quote:
- Bij de tabjes Teksten/Kaders/Watermerken/Commando op Commando klikken:
- Het vinkje bij Uitvoeren commando na verwerking. aanvinken:
- In de tekstbalk eronder moet je jhead -te "${src_file}" "${dest_file}" neerzetten.

Voilà, de EXIF-info wordt bewaard.
pi_41032502
ik heb een vraag:
ik moet een heel stel foto's verkleinen, Maar kan je dat ook in photoshop ofzo in 1 keer allemaal naar het andere formaat veranderen?

alvast bedankt
beter wat relaxter aan doen dan stress hebben
pi_41040552
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 15:52 schreef Fotonica het volgende:
ik heb een vraag:
ik moet een heel stel foto's verkleinen, Maar kan je dat ook in photoshop ofzo in 1 keer allemaal naar het andere formaat veranderen?

alvast bedankt
Hierboven staat een link...

..zijn vast vakantie foto's?
pi_41213174
Er moet een functie in Photoshop zijn dat je een selectie met een aantal pixels kan vergroten of verkleinen, en dan wil ik niet de inhoud van de selectie mee vergroten maar alleen de selectie afbakening...het moet kunnen ik heb het ergens gezien maar hoe.... help?

[Edit]
Net toen ik dit poste bedacht ik het me weer waar ik die optie heb gezien, bij een Sphere tutorial en de optie heet Contract (Select -> Modify -> Contract)

Ik is weer blij

[ Bericht 36% gewijzigd door lj_lightning op 27-08-2006 01:34:47 ]
Bram! Boterham!
  maandag 28 augustus 2006 @ 22:32:43 #272
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_41273143
Ik snap iets echt niet:

Ik wil van een foto alleen de voorgrond bewerken. Dat doe ik (natuurlijk) in een nieuwe laag. Dus laag toegevoegd. Nu wil ik werken met een masker. Als ik het masker aan de nieuwe laag heb toegevoegd, hem heb gelinkt en ik wil met de penseel aan de slag om de achtergrond weg te painten, zie ik in het kleine schermpje wel dat de maskerlaag gevuld wordt, maar op de foto zelf gebeurt dan niks. Terwijl ik ook daar lekker rood wil verven zodat ik heel precies kan bepalen welke delen ik wél en welke ik niet gemaskerd wil hebben.
Pas als ik in het lagenmenu de laag zelf aanklik, en het masker dus deselecteer, kan ik weer zichtbaar verven. Maar daar heb ik niet zoveel aan want dan blijft het masker leeg.

Wat doe ik verkeerd?

Btw, ik gebruik CS2; weet niet of dat verschil maakt met eerdere versies.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_41281416
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 22:32 schreef Ringo het volgende:
Ik snap iets echt niet:

Ik wil van een foto alleen de voorgrond bewerken. Dat doe ik (natuurlijk) in een nieuwe laag. Dus laag toegevoegd. Nu wil ik werken met een masker. Als ik het masker aan de nieuwe laag heb toegevoegd, hem heb gelinkt en ik wil met de penseel aan de slag om de achtergrond weg te painten, zie ik in het kleine schermpje wel dat de maskerlaag gevuld wordt, maar op de foto zelf gebeurt dan niks. Terwijl ik ook daar lekker rood wil verven zodat ik heel precies kan bepalen welke delen ik wél en welke ik niet gemaskerd wil hebben.
Pas als ik in het lagenmenu de laag zelf aanklik, en het masker dus deselecteer, kan ik weer zichtbaar verven. Maar daar heb ik niet zoveel aan want dan blijft het masker leeg.

Wat doe ik verkeerd?

Het probleem is me niet helemaal duidelijk..

Correct me if i'm wrong: Je hebt dus een foto waarvan je de achtergrond weg wilt halen. Je hebt het over een nieuwe laag maken- daarin staat dus neem ik aan een kopie van je originele foto? -met daaraan een masker. Je wilt met dat masker de achtergrond weghalen en wil dat dmv een penseel wegbrushen. Als je onderliggende laag identiek is aan de nieuwe laag met masker zie je idd niks veranderen op het scherm als je in je masker bezig bent- pas als je de onderliggende laag verbergt zie je wat het masker met de nieuwe laag doet.

En wat bedoel je precies met "rood verven"? Ik gok op de Quickmask, en die werkt idd niet in een laagmasker.
pi_41283735
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 22:32 schreef Ringo het volgende:
Ik snap iets echt niet:

Wat doe ik verkeerd?

graag een screenshotje gewenst van je probleem situatie.. snap net als lynx666 het probleem ook niet. Lijkt er gewoon op dat er boven een layer aan staat die je het zicht ontneemt van je layer waar je op werkt.
pi_41292681
Ik ben geen heldin in het bewerken van fotos.
Er zijn twee fotos die ik graag vergroot wil af laten drukken op canvas. Het probleem is alleen dat op een van die fotos een flits is te zien op de tegels op de achtergrond... die weerkaatsen het licht, en aangezien de flits erg sterk is (sony dsc h1) kun je het best goed zien.
Ik heb gezien dat je zelfs rode ogen op fotos weer normaal kunt krijgen, dus ik neem aan dat ik die foto zo kan bewerken dat de flits niet meer zichtbaar is.

Ik heb photoshop gedownload, een hele simpele versie volgens mij (?) namelijk adobe photoshop album starter edition 3.0

Kan iemand me helpen?
... verlangend en strevend naar het Licht.
pi_41292769
Een voorbeeld zou duidelijker zijn.
Meestal stempel ik het weg.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_41292808
Een voorbeeld zou duidelijker zijn? Je bedoelt dat ik de foto op internet zet?
En wat bedoel je met wegstempelen?
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 14:56:24 #278
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_41292818
Met de flits is zichtbaar, bedoel je daarmee dat het een witte vlek is?
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
pi_41292853
Jah inderdaad... op de foto is een witte vlek te zien... wist niet dat ik onduidelijk ben geweest
pi_41292925
Met stempelen bedoel ik dat je een soortgelijk stukje van de afbeelding geruikt om over de flits heen te zetten, dit kan met het stempeltool uit photoshop.

En anders moet je gewoon lief vragen of iemand het voor je wilt doen, ik begrijp dat je zelf weinig met photoshop werkt.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 15:02:19 #281
52657 pea4fun
pi_41293055
Geeft niet.

Soms is de vlek nog de kleur die hij moet zijn maar lichter, dan kan je met de burntool (het handje met wijsvinger en duim op elkaar) de kleur wat terugbrengen. Is de vlek helemaal wit, dan kan dat dus niet en moet je met de clonetool (het stempeltje) dezelfde kleur van een andere plek zien te kopieren.

Het is niet altijd even makkelijk, en een werkje wat nogal wat geduld vereist. Als je de foto online willen zetten? Dan wil ik ook wel een poging wagen. Of als je hem niet voor iedereen zichtbaar wil hebben, als je hem mailt doe ik een poging
pi_41293056
het ligt ten eerste heel erg aan de sterkte van de flits op de foto, het kan zo zijn dat het niet weg te halen is. Ten tweede is ps album starter edition niet voldoende denk ik. Je zal waarschijnlijk een combinatie van clone/healing brush/burn/dodge nodig hebben. Maar als het zomaar iets kleins is lukt het wel..dat ligt er gewoon aan. Voor duidelijkere aanwijzingen graag ff de foto posten.. zoals hierboven gevraagt word.

succes ermee
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 15:02:45 #283
154145 soppig
sop sop sop
pi_41293071
mocht je er echt niet uitkomen dan kan ik je wel ff helpen
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 15:04:46 #284
52657 pea4fun
pi_41293134
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 15:02 schreef soppig het volgende:
mocht je er echt niet uitkomen dan kan ik je wel ff helpen
Goede uitleg

Edit: haalt ie net die mooie uitleg weg terwijl ik post
pi_41293172
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 15:04 schreef pea4fun het volgende:

[..]

Goede uitleg
idd, zelf doen met behulp van aanwijzingen leer je het meest..
pi_41293352
Heel lief van jullie dat jullie me er wel bij willen helpen! Ik denk alleen dat het het beste is dat ik het zelf probeer want ik wil voortaan met photoshop kunnen werken.

En inderdaad... ik zet de foto liever niet op het net

Ik zal wel een andere versie downloaden van photoshop waar meerdere gebruiksmogelijkheden op zitten...
Iemand enig idee waar ik een betere versie kan downloaden?
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 15:13:56 #287
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_41293451
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 15:11 schreef GoldenEyedDarkness het volgende:
Heel lief van jullie dat jullie me er wel bij willen helpen! Ik denk alleen dat het het beste is dat ik het zelf probeer want ik wil voortaan met photoshop kunnen werken.

Ik zal wel een andere versie downloaden van photoshop waar meerdere gebruiksmogelijkheden op zitten...
*kuch* dat is illegaal en mag derhalve hier niet besproken worden
het is wel te vinden

google eens op Torrent....
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 15:14:56 #288
52657 pea4fun
pi_41293488
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 15:11 schreef GoldenEyedDarkness het volgende:

De laatste versie (zover ik weet) is Photoshop CS2. Ik denk dat je (legaal) alleen maar demo's kan downloaden. Illegaal mogen we hier niet neerzetten...
pi_41293514
Staar je niet blind op Photoshop, maar kijk ook eens hier: http://gimp-win.sourceforge.net/
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 15:20:08 #290
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_41293626
owja Gimp...die is gratis ja
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_41295333
Nee, tuuuuurlijk mag je niet illegaal downloaden.
Ik bedoelde eigenlijk legaal downloaden, ik heb die versie 3.0 van ADOBE zelf gedownload
DUSSSSS
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 17:56:59 #292
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_41298270
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 03:35 schreef Lynx666 het volgende:
Het probleem is me niet helemaal duidelijk..

Correct me if i'm wrong: Je hebt dus een foto waarvan je de achtergrond weg wilt halen. Je hebt het over een nieuwe laag maken- daarin staat dus neem ik aan een kopie van je originele foto? -met daaraan een masker. Je wilt met dat masker de achtergrond weghalen en wil dat dmv een penseel wegbrushen. Als je onderliggende laag identiek is aan de nieuwe laag met masker zie je idd niks veranderen op het scherm als je in je masker bezig bent- pas als je de onderliggende laag verbergt zie je wat het masker met de nieuwe laag doet.
Dat is het, bedankt!

Hoe simpel kan iets zijn...
quote:
En wat bedoel je precies met "rood verven"? Ik gok op de Quickmask, en die werkt idd niet in een laagmasker.
Rood, groen, blauw... wat ik bedoelde was dat ik de penseelbrush zichtbaar wou maken, en dat is dus idd een kwestie van de onderliggende laag verbergen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_41299329
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 16:23 schreef GoldenEyedDarkness het volgende:
Nee, tuuuuurlijk mag je niet illegaal downloaden.
Ik bedoelde eigenlijk legaal downloaden, ik heb die versie 3.0 van ADOBE zelf gedownload
DUSSSSS
En dat maakt het legaal

Het wegwerken blijft een kwestie van oefenen, om het meteen de eerste keer goed te doen is bijna niet mogelijk.
pi_41299798
Photoshop heeft een hele leuke 30 dagen demo versie gratis en voor niets:
https://www.adobe.com/cfusion/tdrc/index.cfm?loc=en&product=photoshop
en dan even wat dingen invullen, 5 minuten downloaden en je kunt zo aan de slag

Het zal alleen misschien nog niet meevallen om dit de eerste keer goed te doen, succes!
voor mijn (inmiddels erg oude) foto's...click!
mijn nieuwere foto's staan hier maar alle links werken nog niet...
pi_41317905
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 18:58 schreef luap het volgende:
Photoshop heeft een hele leuke 30 dagen demo versie gratis en voor niets:
https://www.adobe.com/cfusion/tdrc/index.cfm?loc=en&product=photoshop
en dan even wat dingen invullen, 5 minuten downloaden en je kunt zo aan de slag

Het zal alleen misschien nog niet meevallen om dit de eerste keer goed te doen, succes!
Bedankt voor je tip! Ik heb het gedownload inmiddels en een beetje mee gerotzooid, ik heb namelijk gemerkt dat ik nog een vreselijk photoshop amateurtje ben want ik moet zelfs uitzoeken hoe ik moet knippen
Als het echt niet lukt dan maak ik wel gebruik van de hulp die jullie me hebben aangeboden. Het gaat namelijk maar om twee photos
pi_41318091
Deze gaat gemerged worden met [centraal] Fotobewerking/Photoshop! deeltje 2
It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
Some day you shall flee, Panted and weak - Master, Passion, Greed.
pi_41490230
Hierbij een vraagje ...

Ik heb een 7 mgp camera nu heb ik een foto gemaakt met een resolutie van 3072 x 2048.
Nu wil ik een deel uit die foto knippen, maar wel de juiste verhouding vd foto houden tov het origineel. Ik heb dit in fotoshop wel voor elkaar gekregen, maar nu vind ik het apart dat die kleine foto (het deel dat ik eruit geknipt hebt) dezelfde resolutie houdt.

De rede waarom ik de "nieuwe" resolutie wil weten is dat ik wil weten wat de maximale afmeting is waarop ik het uitgeknipte deel nog kan afdrukken. Behalve dan door deze te uploaden naar een afdrukcentrale.
  maandag 4 september 2006 @ 21:07:01 #298
147091 janeway
live long and prosper
pi_41493515
Hallo allemaal

Ik heb vandaag wat fotos geschoten van onze dochter.. Altijd leuk natuurlijk.
Helaas tegenlicht en ik krijg het niet goed bij gewerkt. Ik werk met psp maar heb ook photoshop elements geinstaleerd maar daar ben ik nog niet in thuis. Is er iemand die mij op weg kan helpen? Dit is foto 1
groot formaat vind je hier.
En hier foto 2

en hier de grote foto
groetjes Janeway
pi_41507498
quote:
Op maandag 4 september 2006 19:44 schreef Bubble8 het volgende:
Hierbij een vraagje ...

Ik heb een 7 mgp camera nu heb ik een foto gemaakt met een resolutie van 3072 x 2048.
Nu wil ik een deel uit die foto knippen, maar wel de juiste verhouding vd foto houden tov het origineel. Ik heb dit in fotoshop wel voor elkaar gekregen, maar nu vind ik het apart dat die kleine foto (het deel dat ik eruit geknipt hebt) dezelfde resolutie houdt.

De rede waarom ik de "nieuwe" resolutie wil weten is dat ik wil weten wat de maximale afmeting is waarop ik het uitgeknipte deel nog kan afdrukken. Behalve dan door deze te uploaden naar een afdrukcentrale.
wat jij hebt gedaan is niet een stukje uitknippen, maar een stukje van de foto selecteren en dat stuk vergroten naar de originele afmeting. Daardoor houd je de zelfde resolutie. Als je nou de marque tool pakt (om rechthoekjes mee te selecteren) dan kan je bovenaan invullen "aspact ratio" waardoor photoshop een verhouding behoud. Je foto zal waarschijnlijk 4:3 zijn, dus als je dit daar inmvult en nu een stuk uit knipt, zal het wel lukken.
(makkelijkste manier hiervoor is dus selecteren, knippen, nieuw document openen en plakken. Als je iets knipt, dus komt ie op je prikbord te staan, dan opent photoshop een nieuw document precies van die zelfde afmeting, dus daar hoef je niets aan te veranderen en je weet meteen je afmeting)
Succes.
  dinsdag 5 september 2006 @ 14:02:53 #300
52657 pea4fun
pi_41514525
quote:
Op maandag 4 september 2006 21:07 schreef janeway het volgende:
Hallo allemaal

Ik heb vandaag wat fotos geschoten van onze dochter.. Altijd leuk natuurlijk.
Helaas tegenlicht en ik krijg het niet goed bij gewerkt. Ik werk met psp maar heb ook photoshop elements geinstaleerd maar daar ben ik nog niet in thuis. Is er iemand die mij op weg kan helpen? Dit is foto 1 [afbeelding]
groot formaat vind je hier.
En hier foto 2
[afbeelding]
en hier de grote foto
groetjes Janeway
Ik heb een poging gedaan...

Van je 2e foto was het verschil erg groot, krijg ik niet mooier.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')