abonnement Unibet Coolblue
  maandag 8 januari 2024 @ 12:16:25 #1
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211959496
Geen mobieltjes meer in de klas.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_211959585
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2024 12:08 schreef Vicky het volgende:
Codeïne heb ik ook @:Mushanga71
Gebruik ik nu een week maar werkt niet echt.
Afgelopen nachten minstens 25x wakker door het hoesten
Dan heb je het echt erg te pakken ;(
Helpt hopelijk wel als je ab kuur aanslaat. Dubbelop tegen de hoest ;)

Die telefoontas hebben ze bij zoon op school ook. Prima systeem. Moet er wél op gehandhaafd worden en daar gaat het dus mis. Er moeten gewoon flinke consequenties worden gehangen als een kind met foon tijdens de les gesnapt wordt en daar ontbreekt het aan :')
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  maandag 8 januari 2024 @ 12:24:28 #3
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211959609
Ik ben wel benieuwd hoe ze dat gaan doen, alles gaat via Magister en heel uitgebreid, je hebt je telefoon echt wel nodig om te weten wat je huiswerk is, dus ook als je daar tijdens een tussenuur mee bezig wilt.
Maar ook voor de lessen en lokalen, want het is niet op maandag altijd het derde uur wiskunde, en als het het 4de uur uitvalt kan Engels van het 6de uur zomaar naar het 4de uur verschuiven.

Dus, nieuwsgierig hoe ze dat gaan regelen.
Overigens hadden ze al telefoontassen, dus mobieltjes tijdens de les waren al een no-go.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 8 januari 2024 @ 12:30:54 #4
35189 Troel
scherp en bot
pi_211959682
Nouja dat is dus het grootste probleem. Er wordt niet fatsoenlijk gehandhaafd door de docenten op de telefoontas. En ze willen in de pauze ook weer dat de pubers gaan praten ofzo. Het zal druk worden in het parkje vlak bij school :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211959691
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 12:24 schreef Leandra het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoe ze dat gaan doen, alles gaat via Magister en heel uitgebreid, je hebt je telefoon echt wel nodig om te weten wat je huiswerk is, dus ook als je daar tijdens een tussenuur mee bezig wilt.
Maar ook voor de lessen en lokalen, want het is niet op maandag altijd het derde uur wiskunde, en als het het 4de uur uitvalt kan Engels van het 6de uur zomaar naar het 4de uur verschuiven.

Dus, nieuwsgierig hoe ze dat gaan regelen.
Overigens hadden ze al telefoontassen, dus mobieltjes tijdens de les waren al een no-go.
Ben ik idd ook benieuwd naar :Y
Volgens mij mogen ze hun foon wel in de pauze gebruiken, maar dat weet ik niet zeker.
En uitval. Deze week al 3 uur en voor volgende week staan er nú al 2 uur :X

Vroeger, bij dochter op dezelfde school, hingen er schermen met de lokalen en uitval. Misschien stoffen ze die weer af? Want behalve uitval en huiswerk, verandert er ook nogal eens een lokaal. We gaan het zien.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_211959692
Hier in ieder geval de mobieltjes in de kluis. Ik dacht dat het in de pauze wel mocht, maar zeker weten doe ik het eigenlijk niet.
Z’n smartwatch heeft hij maar thuis gelaten. Ja daar komen wel berichten op binnen, maar niet als z’n telefoon in z’n kluisje ligt, maar goed, regels zijn regels. Hij gebruikte het voornamelijk om z’n bewegingsdoel bij te houden. Dus op zich mist hij weinig tijdens schooltijd. Alleen de gym tikte mooi aan. Dus dat vind hij jammer. Maar hij laat hem wel liever thuis dan dat hij hem in z’n kluisje legt, ivm beschadiging of er uit vallen als hij snel z’n jas pakt zonder er bij na te denken of zo. Dus dat vind ik wel verstandig.

Maar goed, ik denk wel dat het ding gaat liggen verstoffen vanaf nu. Dus wel jammer van dat ding.

Ach, het zal z’n weg wel vinden.


Voor de basisschool heb ik er niks specifieks over gehoord, al was hier de regel al dat ze uit moeten en in het kluisje moeten (maar die zijn hier zonder slotje dus vind dat ook wel een ding eigenlijk).
Ook in de pauze mogen ze niet aan, maar als ik thuis ben hoor ik op dochters telefoon nog wel eens wat snaps binnenkomen tijdens schooltijd.

Dochter neemt hem eigenlijk alleen maar mee als ik net niet op tijd thuis ben van werk of (ziekenhuis)afspraak om haar op te halen, maar wel vlak er na. En ze van mij dus wel mag afspreken thuis of ergens anders. Dan kan ze me appen wat ze doet en waar ze is.
Anders haal ik haar òf op, of ze gaat alleen naar huis als er niemand thuis is. Als er helemaal niemand thuis is vind ik het niet fijn als ze af spreekt.

Dus het is hier maar zelden dat de telefoon mee gaat naar school.
  maandag 8 januari 2024 @ 12:33:40 #7
35189 Troel
scherp en bot
pi_211959708
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 12:31 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Ben ik idd ook benieuwd naar :Y
Volgens mij mogen ze hun foon wel in de pauze gebruiken, maar dat weet ik niet zeker.
En uitval. Deze week al 3 uur en voor volgende week staan er nú al 2 uur :X

Vroeger, bij dochter op dezelfde school, hingen er schermen met de lokalen en uitval. Misschien stoffen ze die weer af? Want behalve uitval en huiswerk, verandert er ook nogal eens een lokaal. We gaan het zien.
De drie tussenuren op vrijdag zijn geplande tussenuren. Daar kan dus zo nog wat extra bijkomen zeg maar ;)

Wij moesten het vroeger met een krijtbord doen bij de garderobe, daar stonden lokaalwijzigingen op en de docenten die ziek waren. Bij de onderbouw betekende ziekte dat je een vervanger had, anders had je vrij. Er hangen her en der in school nu van die schermen waar ze dat ook op weer kunnen geven, dat moet allemaal zonder telefoon kunnen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211959710
quote:
7s.gif Op maandag 8 januari 2024 12:30 schreef Troel het volgende:
Nouja dat is dus het grootste probleem. Er wordt niet fatsoenlijk gehandhaafd door de docenten op de telefoontas. En ze willen in de pauze ook weer dat de pubers gaan praten ofzo. Het zal druk worden in het parkje vlak bij school :D
Terwijl handhaven zo simpel is. Hoeft maar 1 of 2x per klas gedaan te worden en ze weten hoe het werkt. Maar das teveel moeite ofzo.
Nou, dát is ook zoiets. Een puber laten praten in de pauze. Veel succes :+
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  maandag 8 januari 2024 @ 12:34:49 #9
35189 Troel
scherp en bot
pi_211959717
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 12:33 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Terwijl handhaven zo simpel is. Hoeft maar 1 of 2x per klas gedaan te worden en ze weten hoe het werkt. Maar das teveel moeite ofzo.
Nou, dát is ook zoiets. Een puber laten praten in de pauze. Veel succes :+
Nouja, ik heb wel vaker bij die bedachte dingen in Den Haag zoiets van "whahahahaahahahahahahahaahahahahahahahaahahhaha"
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211959720
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 12:24 schreef Leandra het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoe ze dat gaan doen, alles gaat via Magister en heel uitgebreid, je hebt je telefoon echt wel nodig om te weten wat je huiswerk is, dus ook als je daar tijdens een tussenuur mee bezig wilt.
Maar ook voor de lessen en lokalen, want het is niet op maandag altijd het derde uur wiskunde, en als het het 4de uur uitvalt kan Engels van het 6de uur zomaar naar het 4de uur verschuiven.

Dus, nieuwsgierig hoe ze dat gaan regelen.
Overigens hadden ze al telefoontassen, dus mobieltjes tijdens de les waren al een no-go.
Hier gingen ze volgens de berichtgeving de oude beeldschermen voor de leswijzigingen weer gebruiken. Zal voor de eerstejaars even wennen zijn, want die hebben ze nog nooit gebruikt, maar gaat vast wel weer goed komen.

Ik weet eigenlijk niet of hij magister nog op de iPad had ingesteld (die ze wel voor veel lessen gebruiken) dan kan hij daarop alsnog kijken.

(Zal niet lang duren voor ze er achter komen hoe en met welke apps op de iPad te toch kunnen communiceren samen vermoed ik ;) )

Hier is het geloof ik ook inderdaad dat als je betrapt wordt met telefoon in de klas dat hij in een zak gaat waardoor de telefoon geen ontvangst meer heeft en dat hij dan aan het eind van de dag bij de balie kan worden afgehaald
pi_211959732
quote:
7s.gif Op maandag 8 januari 2024 12:33 schreef Troel het volgende:

[..]
De drie tussenuren op vrijdag zijn geplande tussenuren. Daar kan dus zo nog wat extra bijkomen zeg maar ;)

Wij moesten het vroeger met een krijtbord doen bij de garderobe, daar stonden lokaalwijzigingen op en de docenten die ziek waren. Bij de onderbouw betekende ziekte dat je een vervanger had, anders had je vrij. Er hangen her en der in school nu van die schermen waar ze dat ook op weer kunnen geven, dat moet allemaal zonder telefoon kunnen.
Ah, dat kan ook ja, geplande tussenuren. Dat krijgt zoon vanaf de 3e pas.
Maar de niet geplande uitval is nu écht bizar. Ze proberen wel te schuiven naar 1e of laatste uur, maar dat kan niet altijd.

Wij hadden vroeger blokken van 80 minuten. 4 per dag en op de woensdag 3. Als er dan uitval was, merkte je dat wel als je in de klas was en er kwam geen leraar. Dan gingen we zelf bij de admin vragen hoe en wat. Das lang geleden :D
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  maandag 8 januari 2024 @ 12:39:32 #12
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_211959741
Magister is ook gewoon via een laptop te bereiken. Daar heb je niet perse een telefoon voor nodig.
  maandag 8 januari 2024 @ 12:39:37 #13
35189 Troel
scherp en bot
pi_211959742
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2024 12:36 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Hier gingen ze volgens de berichtgeving de oude beeldschermen voor de leswijzigingen weer gebruiken. Zal voor de eerstejaars even wennen zijn, want die hebben ze nog nooit gebruikt, maar gaat vast wel weer goed komen.

Ik weet eigenlijk niet of hij magister nog op de iPad had ingesteld (die ze wel voor veel lessen gebruiken) dan kan hij daarop alsnog kijken.

(Zal niet lang duren voor ze er achter komen hoe en met welke apps op de iPad te toch kunnen communiceren samen vermoed ik ;) )

Hier is het geloof ik ook inderdaad dat als je betrapt wordt met telefoon in de klas dat hij in een zak gaat waardoor de telefoon geen ontvangst meer heeft en dat hij dan aan het eind van de dag bij de balie kan worden afgehaald
Nee, tablets mogen hier ook niet meer ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211959747
quote:
7s.gif Op maandag 8 januari 2024 12:34 schreef Troel het volgende:

[..]
Nouja, ik heb wel vaker bij die bedachte dingen in Den Haag zoiets van "whahahahaahahahahahahahaahahahahahahahaahahhaha"
Echt he _O- Lekker vanaf een bureautje zaken gaan regelen en er dan vanuit gaan dat het ook wérkt. Jup :+
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  maandag 8 januari 2024 @ 12:41:10 #15
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_211959752
Ik kan me werkelijk niks herinneren van de middelbare school.
Behalve dat er een telefoonboom was. Die naar mijn weten nooit, of hooguit 1x is gebruikt.
Tussenuren mocht je het schoolplein pas verlaten vanaf de 3e klas.
  maandag 8 januari 2024 @ 12:41:36 #16
35189 Troel
scherp en bot
pi_211959758
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 12:39 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Echt he _O- Lekker vanaf een bureautje zaken gaan regelen en er dan vanuit gaan dat het ook wérkt. Jup :+
Ja, net zoals dat water dat zich houdt aan dat lijntje dat ze op papier hebben getekend :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211959771
quote:
7s.gif Op maandag 8 januari 2024 12:39 schreef Troel het volgende:

[..]
Nee, tablets mogen hier ook niet meer ;)
Dat zou mooi zijn als ze die gaan verbieden. Die hebben we verplicht aan moeten schaffen aan het begin van het schooljaar en die worden deels gebruikt in de les (of iPad of laptop maar voorkeur voor de eerste). Dus ik denk dat ze dan wel commentaar gaan krijgen, is toch wel een aardige kostenpost. (Al helemaal als dat dan ineens een laptop moet gaan worden).
Maar daar heb ik niets over gehoord, dus verwacht daarvoor geen verbod
  maandag 8 januari 2024 @ 12:42:58 #18
35189 Troel
scherp en bot
pi_211959774
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2024 12:41 schreef amaranta het volgende:
Ik kan me werkelijk niks herinneren van de middelbare school.
Behalve dat er een telefoonboom was. Die naar mijn weten nooit, of hooguit 1x is gebruikt.
Tussenuren mocht je het schoolplein pas verlaten vanaf de 3e klas.
Ik was altijd de eerste bij de telefoonboom, want ging als eerste weg. Zelden heb ik zelf door moeten bellen, meestal was het een van mijn ouders die erachter aan moest bellen. Want docenten hadden niet door dat er al leerlingen zo vroeg gingen. Alleen de biologiedocent in de eerste en tweede had het door. Maar die was heel vaak op vrijdagochtend ziek. Of het nu migraine was of een kater maakt mij niet uit :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211959786
quote:
7s.gif Op maandag 8 januari 2024 12:39 schreef Troel het volgende:

[..]
Nee, tablets mogen hier ook niet meer ;)
Geen idee of dat hier mag, in de brief ging het alleen over de foon.
Nou ben ik niet van plan om een laptop aan te schaffen om het foonverbod te omzeilen ;)

We gaan het zien hóe het uitpakt. De plannen zijn duidelijk. Uitvoerbaarheid: :N
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  maandag 8 januari 2024 @ 12:43:52 #20
35189 Troel
scherp en bot
pi_211959788
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 12:42 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Dat zou mooi zijn als ze die gaan verbieden. Die hebben we verplicht aan moeten schaffen aan het begin van het schooljaar en die worden deels gebruikt in de les (of iPad of laptop maar voorkeur voor de eerste). Dus ik denk dat ze dan wel commentaar gaan krijgen, is toch wel een aardige kostenpost. (Al helemaal als dat dan ineens een laptop moet gaan worden).
Maar daar heb ik niets over gehoord, dus verwacht daarvoor geen verbod
De grap is dat school ze eigenlijk zou moeten betalen, want als ze verplicht aangeschaft zijn, dan zijn ze waarschijnlijk nodig voor de lessen en dan is het een leermiddel. Idem voor laptops overigens. Vaak zijn het de ouders die betalen, maar als je goed gaat zoeken, dan kom je nog wel eens wat tegen hierover op internet :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 8 januari 2024 @ 12:44:38 #21
35189 Troel
scherp en bot
pi_211959797
quote:
Gebruik van mobiele telefoons niet toegestaan in de klas
Mobiele telefoons en ook tablets of smartwatches mogen in 2024 niet meer gebruikt worden in de klas.
Vanuit het linkje dat @amaranta in vorige topic plaatste. Succes :')
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211959804
quote:
7s.gif Op maandag 8 januari 2024 12:41 schreef Troel het volgende:

[..]
Ja, net zoals dat water dat zich houdt aan dat lijntje dat ze op papier hebben getekend :D
Ook dát ja. Je vraagt je wel es af hóe ze sommige zaken voor elkaar krijgen. Pas als het fout gaat en dan echt goed fout :X
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_211959805
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2024 12:41 schreef amaranta het volgende:
Ik kan me werkelijk niks herinneren van de middelbare school.
Behalve dat er een telefoonboom was. Die naar mijn weten nooit, of hooguit 1x is gebruikt.
Tussenuren mocht je het schoolplein pas verlaten vanaf de 3e klas.
Voor niks op school komen omdat de telefoonboom niet in werking was gezet. :')
pi_211959816
Ik moest vanochtend even aan @Leandra denken, ik heb winterbanden inclusief wissel en opslag besteld bij 'onze' garage. Best laat inderdaad, maar we gaan toch in de voorjaarsvakantie naar Denemarken (en dus geen Disneyland) en onze banden mogen niet in Duitsland in winterse omstandigheden.
Voor het eerst dat we een auto met winterbanden gaan rijden.
pi_211959817
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2024 12:41 schreef amaranta het volgende:
Ik kan me werkelijk niks herinneren van de middelbare school.
Behalve dat er een telefoonboom was. Die naar mijn weten nooit, of hooguit 1x is gebruikt.
Tussenuren mocht je het schoolplein pas verlaten vanaf de 3e klas.
Jah, waar de genen die het verst weg woonden als eerste op stonden, maar waarbij het eigenlijk zo was dat als het eerste uur uit viel je gewoon voor niks op school stond.

Ik denk dat toen ik in de tweede of derde zat mobiele telefoons een beetje in kwamen. Maar lang niet iedereen had er een dus er viel nog niet veel te sms’en toen. En elk berichtje koste geld dus die werden ook 8-) wel wat zorgvuldiger gebruikt
pi_211959827
Ohja, de telefoonboom! Maar dat was alleen voor het 1e uur uitval. Was ook leuk als je een naam had ergens achter in het alfabet :') :')
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_211959882
quote:
7s.gif Op maandag 8 januari 2024 12:43 schreef Troel het volgende:

[..]
De grap is dat school ze eigenlijk zou moeten betalen, want als ze verplicht aangeschaft zijn, dan zijn ze waarschijnlijk nodig voor de lessen en dan is het een leermiddel. Idem voor laptops overigens. Vaak zijn het de ouders die betalen, maar als je goed gaat zoeken, dan kom je nog wel eens wat tegen hierover op internet :)
Heb me er verder niet in verdiept. Maar ze hebben het wel zo ingedekt dat als je er zelf geen aanschaft/ aan kan schaffen je er op school een kan gebruiken. Maar dan kan je hem niet thuis gebruiken voor bepaalde huiswerkopdrachten, die moet je dan op school maken, of voor leren voor bepaalde vakken (niet noodzakelijk maar wel handig).

Dus ik denk dat ze het verplichte op die manier is ingedekt.
Hebben we ook wel een laptop die zoon kan gebruiken, maar geen idee hoe het met oplaadmogelijkheid zit op school. Die is al eerder aangeschaft en niet met extra lange batterijduur of zo. Dus niet ideaal. Maar goed, ik heb niks gehoord over de iPad en aangezien ze die als leermiddel gebruiken bij bepaalde lessen verwacht ik geen verbod
pi_211960836
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 12:45 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Ook dát ja. Je vraagt je wel es af hóe ze sommige zaken voor elkaar krijgen. Pas als het fout gaat en dan echt goed fout :X
En dan is het in Nederland nog echt goed geregeld. Pas als ik in het buitenland ben merk ik pas hoe goed het hier geregeld is.
Ik heb een tijdje in Griekenland gewoond… daar rolde ik regelmatig met mijn ogen. Man man man

Of toen ik in de zomer in een stadje in Engeland was en er een flinke zomer bui kwam en alle straten onder stonden omdat de riolering het niet aan kon. Toen dacht ik ook: “wat is het in Nederland goed geregeld”
  maandag 8 januari 2024 @ 14:59:43 #29
319308 Tink89
To live is to dance
pi_211961531
En dan hebben jullie nog relatief brave pubers.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met schermen om je roosterwijzigingen te checken is mi dan weer niks mis. Keek ik 20 jaar geleden ook al op (toen al digitaal) en dat werkte prima. In de telefoonboom werd ik overigens overgeslagen. Altijd, welke klasgenoot er ook ingedeeld werd om mij te bellen. Iets met groepsdruk en een paar serieuze pestkoppen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_211961553
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2024 11:46 schreef amaranta het volgende:

[..]
Volgens mij is ook dat niet toegestaan.
Hier mag het in de aula wel en buiten. Maar ze gaan over 3 mnd evalueren. Dus ik ben benieuwd wat dan de regels worden...

quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2024 11:57 schreef Vicky het volgende:
Ik heb van T haar school nog niks gelezen over "telefoonverbod".

Ik ben weer een abkuurtje rijker voor mijn blaft*fus.

Oh en bah.. het sneeuwt hier
Beterschap Vicky :*

quote:
7s.gif Op maandag 8 januari 2024 12:39 schreef Troel het volgende:

[..]
Nee, tablets mogen hier ook niet meer ;)
Hier werd verzocht de tablets weer mee te geven naar school, want als ze iets op moeten zoeken in de les, dan hebben ze wel iets nodig en telefoon mag niet meer (tja... maakt het dan nog iets uit wat je gebruikt?)
Oudste had de tas zo vol zitten vanmorgen dat de tablet er niet eens meer bij pastte.
Op maandag echt wel een heel ongunstig rooster qua boeken. Ze heeft 1 vak waar ze zowel het boek als het werkboek van mee moet nemen, maar die zijn allebei nogal dik.
Eerder stonden de boeken op de ipad, maar sinds de bovenbouw gebruikten ze dat ding amper nog. En nu moet 'ie dus weer mee.
Als het goed is zouden er schermen opgehangen worden voor roosterwijzigingen. We hebben het rooster vanmorgen maar op een briefje geschreven.
Kind schoot nogal in de stress van dat het ineens anders moet dan ze gewend is.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_211962018
@Adrian4 ik merk het al als we op de snelweg de Belgische grens passeren. Doe ik altijd mn ogen dicht (man rijdt) want je voelt meteen het verschil in wegdek :D
Maar niet álles wordt hier goed geregeld, getuige het andere topic van Troel :{


Ik schrik van jouw spoiler @Tink89 :{ Maar dit zijn excessen, hoop ik dan.
Dan lijkt het me logisch om de leerplichtambtenaar in te schakelen als ze gewoon weglopen. Want dat is ongeoorloofd verzuim. Of de politie want dit soort handel hoort hoe dan ook niet op school thuis.
Maar met wat strenger handhaven van de regels op school door docenten én thuis door ouders, was dit verbod niet nodig geweest.


@Nijna hier is het verbod vandaag besproken. Ook hier in de aula en buiten mogen ze hun foon hebben. Vanaf het nieuwe schooljaar helemaal niet meer.


Verder ben ik voor álles digitaal. Dat achterhaalde gesleep met uitpuilende schooltassen is echt belachelijk. Helaas wil zoons school er niet aan }:|
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_211962101
Hier blijkbaar telefoons ook niet in de pauze.
Hier hebben ze naast de iPad ook wel gewoon boeken hoor, niet alles is digitaal. Wel de Bosatlas en een aantal andere boeken. Maar volgens mij gebruiken ze hem bij een aantal opdrachten bij sommige vakken
pi_211962166
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 15:40 schreef hilliebillie het volgende:
Hier blijkbaar telefoons ook niet in de pauze.
Hier hebben ze naast de iPad ook wel gewoon boeken hoor, niet alles is digitaal. Wel de Bosatlas en een aantal andere boeken. Maar volgens mij gebruiken ze hem bij een aantal opdrachten bij sommige vakken
Zoon heeft niet eens een iPad op school. Hij zit nu zn verslagen te schrijven in een schrift met een pen. Nogal middeleeuws wmb. Hij vroeg me net hoe ik dat op school deed? Precies hetzelfde :')
Hij wilde iets uittypen op de laptop, uitprinten en in zn schrift plakken. Denk niet dat zijn docent dat pikt :{

Edit: en dit is dus een grote frustratie voor zoon, dat sommige vakken nog met pen en papier gaan. Op de laptop had hij het allang af gehad, nu zit hij zich groen en geel te ergeren. En mij te irriteren :@
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_211962366
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2024 15:34 schreef Mushanga71 het volgende:
@:Adrian4 ik merk het al als we op de snelweg de Belgische grens passeren. Doe ik altijd mn ogen dicht (man rijdt) want je voelt meteen het verschil in wegdek :D
Toen we van de zomer vanaf Disney vandaan kwamen en België inreden zei de TomTom:

“Let op: slecht wegdek”.

- 2 tellen later -

“Welkom in België”. :')
  maandag 8 januari 2024 @ 16:19:28 #35
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_211962397
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2024 15:51 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Zoon heeft niet eens een iPad op school. Hij zit nu zn verslagen te schrijven in een schrift met een pen. Nogal middeleeuws wmb. Hij vroeg me net hoe ik dat op school deed? Precies hetzelfde :')
Hij wilde iets uittypen op de laptop, uitprinten en in zn schrift plakken. Denk niet dat zijn docent dat pikt :{

Edit: en dit is dus een grote frustratie voor zoon, dat sommige vakken nog met pen en papier gaan. Op de laptop had hij het allang af gehad, nu zit hij zich groen en geel te ergeren. En mij te irriteren :@
Waarom zou typen en printen niet mogen?
pi_211962418
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2024 15:51 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Zoon heeft niet eens een iPad op school. Hij zit nu zn verslagen te schrijven in een schrift met een pen. Nogal middeleeuws wmb. Hij vroeg me net hoe ik dat op school deed? Precies hetzelfde :')
Hij wilde iets uittypen op de laptop, uitprinten en in zn schrift plakken. Denk niet dat zijn docent dat pikt :{

Edit: en dit is dus een grote frustratie voor zoon, dat sommige vakken nog met pen en papier gaan. Op de laptop had hij het allang af gehad, nu zit hij zich groen en geel te ergeren. En mij te irriteren :@
Hier ook nog veel opdrachten met pen en papier hoor. Volgens mij gaat het meeste nog in het schrift of werkboek.

Verslagen mogen (denk ik) wel uitgetypt worden (maar zeker weten doe ik het niet hoor :@ )

@vencodark, ik probeer m’n Flitsmeister wel eens te vragen als we in België zijn of hij me waarschuwt als het wegdek wel goed is, ipv elke paar minuten te waarschuwen voor slecht wegdek :D helaas werkt dat niet zo ;)
pi_211962497
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2024 16:15 schreef vencodark het volgende:

[..]
Toen we van de zomer vanaf Disney vandaan kwamen en België inreden zei de TomTom:

“Let op: slecht wegdek”.

- 2 tellen later -

“Welkom in België”. :')
_O-
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_211962532
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2024 16:19 schreef amaranta het volgende:

[..]
Waarom zou typen en printen niet mogen?
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 16:21 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Hier ook nog veel opdrachten met pen en papier hoor. Volgens mij gaat het meeste nog in het schrift of werkboek.

Verslagen mogen (denk ik) wel uitgetypt worden (maar zeker weten doe ik het niet hoor :@ )

@:vencodark, ik probeer m’n Flitsmeister wel eens te vragen als we in België zijn of hij me waarschuwt als het wegdek wel goed is, ipv elke paar minuten te waarschuwen voor slecht wegdek :D helaas werkt dat niet zo ;)
Ik heb hem aan het typen gezet. Kijken wat de docent ervan zegt :s)
Nu is ie een stuk enthousiaster. Hij is ondertussen al 1,5 uur bezig maar er kwam echt amper wat uit die pen. En hij sloopte bijna mijn eetkamerstoel :')

Werkboeken zijn opzich prima, maar verslagen met pen in een schrift schrijven :N
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_211962727
Ik heb nooit verslagen met een pen geschreven. Op de basisschool ging dat al op een computer.
pi_211962830
De telefoonboom, ik stond altijd als eerste, woonde het verst van school af.. Maar was soms al weg als de leerkracht van het 1e uur zijn ziekmelding had doorgegeven.
D heeft zelfs bij zijn plusklas nog een telefoonboom gehad (tot vorig jaar, 2023). Dan was er altijd 1 ouder die alle nummers in een whatsapp groep zette en dan hoefde alleen die 1e ouder het erin te zetten :P

Hoor geen verandering over het telefoonbeleid. Alleen uit de tas als de leerkracht het aangeeft, maar dat was de regel ook al op beide scholen. D heeft een laptop, dus die kan tussendoor ook nog wat kijken. C had vandaag een leraar die ze de laatste 5 minuten even de ruimte gaf om te telefonen. :D
pi_211962868
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 12:24 schreef Leandra het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoe ze dat gaan doen, alles gaat via Magister en heel uitgebreid, je hebt je telefoon echt wel nodig om te weten wat je huiswerk is, dus ook als je daar tijdens een tussenuur mee bezig wilt.
Maar ook voor de lessen en lokalen, want het is niet op maandag altijd het derde uur wiskunde, en als het het 4de uur uitvalt kan Engels van het 6de uur zomaar naar het 4de uur verschuiven.

Dus, nieuwsgierig hoe ze dat gaan regelen.
Overigens hadden ze al telefoontassen, dus mobieltjes tijdens de les waren al een no-go.
Vroeger hadden wij een infobord in de centrale hal waar dat soort wijzigingen op stonden. Eerst nog een ouderwetsch letterbord maar vanaf 2000 werd het digitaal. Kan toch wel weer terug? :P
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_211962972
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 17:22 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Vroeger hadden wij een infobord in de centrale hal waar dat soort wijzigingen op stonden. Eerst nog een ouderwetsch letterbord maar vanaf 2000 werd het digitaal. Kan toch wel weer terug? :P
Wij hadden inderdaad gewoon een prikbord in de gang en daar hingen papieren op per klas. Werkte prima.
Maar wij hadden ook zo'n belboom voor als het eerste uur uit viel dat je elkaar moest bellen O+
pi_211963214
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 12:24 schreef Leandra het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoe ze dat gaan doen, alles gaat via Magister en heel uitgebreid, je hebt je telefoon echt wel nodig om te weten wat je huiswerk is, dus ook als je daar tijdens een tussenuur mee bezig wilt.
Maar ook voor de lessen en lokalen, want het is niet op maandag altijd het derde uur wiskunde, en als het het 4de uur uitvalt kan Engels van het 6de uur zomaar naar het 4de uur verschuiven.

Dus, nieuwsgierig hoe ze dat gaan regelen.
Overigens hadden ze al telefoontassen, dus mobieltjes tijdens de les waren al een no-go.
Ik had dezelfde vragen. Hier al sinds de zomer telefoon-loos in de klas en gang. Geen enkel probleem. Kids vinden hun weg er wel in. Ik hoor ze er ook helemaal niet (meer) over.
Met een meidenkwartet
  maandag 8 januari 2024 @ 17:52:06 #44
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_211963261
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 17:48 schreef Cathmar het volgende:

[..]
Ik had dezelfde vragen. Hier al sinds de zomer telefoon-loos in de klas en gang. Geen enkel probleem. Kids vinden hun weg er wel in. Ik hoor ze er ook helemaal niet (meer) over.
Nou dat. Ik zie geen beren op de weg. En zo wel, komt goed.
pi_211963270
Ik was de laatste in de telefoonboek. Woonde op 5m fietsen van school.
Als er roosteruitval/wijziging was dan stond dat op een heel grote whiteboard bij de kapstokken.
T zit op mijn oude middelbare. Echt grappig om te zien wat er veranderd is.
Er is nog 1 docent uit mijn tijd die lesgeeft op school.

Bizar he @Tink89 ..
Dat soort gasten komt weer bij mijn werk binnen.. ze worden ook steeds jonger. Pas nog een 14 jarige uithaler opgepakt in de Rotterdamse haven..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_211963594
Ik heb Tyler er nog niet over gehoord, maar hij kreeg vanmorgen dan ook een appje van zijn docent dat school niet doorging vandaag. Want de lokalen waren overstroomd. Hij zit in de bij lokalen. Hij is wel naar school geweest om bij te kletsen in het gewone schoolgebouw.
Kim loopt 4 dagen stage, is vrijdag pas weer op school.
pi_211963695
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2024 17:52 schreef Vicky het volgende:
Ik was de laatste in de telefoonboek. Woonde op 5m fietsen van school.
Als er roosteruitval/wijziging was dan stond dat op een heel grote whiteboard bij de kapstokken.
T zit op mijn oude middelbare. Echt grappig om te zien wat er veranderd is.
Er is nog 1 docent uit mijn tijd die lesgeeft op school.

Bizar he @:Tink89 ..
Dat soort gasten komt weer bij mijn werk binnen.. ze worden ook steeds jonger. Pas nog een 14 jarige uithaler opgepakt in de Rotterdamse haven..
Dat vind ik zo grappig van onze basisschool dat mijn kinderen hebben les gehad van juffen waar hun vader les heeft gehad en hun tante ook. Scholen zijn samen gevoegd hadden helemaal niet verwacht dat die leerkrachten er nog zouden zijn.
Ze hoorden de naam van de oudste keken mijn man aan en was gelijk ooh wat leuk en hoe is het met je zusje, wat zijn jullie gaan doen etc

Ik kom uit een hele andere regio van het land.
Nu een groep 8er dus we tellen af naar voortgezet
Komen we waarschijnlijk geen oud leraren tegen en is ook te hopen voor de kinderen want papa deed niet zo veel op school 😅
pi_211963732
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 17:48 schreef Cathmar het volgende:

[..]
Ik had dezelfde vragen. Hier al sinds de zomer telefoon-loos in de klas en gang. Geen enkel probleem. Kids vinden hun weg er wel in. Ik hoor ze er ook helemaal niet (meer) over.
Ze vinden inderdaad hun weg er wel in. Al was het handiger geweest als ze het vanaf de zomervakantie hier ook al hadden ingevoerd (in het geval van m’n eerste klasser) dan was er geen gewenning geweest.

Dat van die dealertjes zal helaas op elke school wel wat spelen. Op de ene wat meer dan op de andere. Tenminste over een school hier in de buurt hoor ik ook veel verhalen (en zijn er in december nog twee leerlingen opgepakt). Over school van zoon hoor ik niks, maar geloof niet dat het daar helemaal niet zal spelen. Maar hoor daar ook niet van dat ze met honden de kluisjes controleren.
  maandag 8 januari 2024 @ 18:46:31 #49
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_211964039
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 18:30 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Ze vinden inderdaad hun weg er wel in. Al was het handiger geweest als ze het vanaf de zomervakantie hier ook al hadden ingevoerd (in het geval van m’n eerste klasser) dan was er geen gewenning geweest.

Dat van die dealertjes zal helaas op elke school wel wat spelen. Op de ene wat meer dan op de andere. Tenminste over een school hier in de buurt hoor ik ook veel verhalen (en zijn er in december nog twee leerlingen opgepakt). Over school van zoon hoor ik niks, maar geloof niet dat het daar helemaal niet zal spelen. Maar hoor daar ook niet van dat ze met honden de kluisjes controleren.
Jij woonde in de buurt toch?
De school in Bl…l (of is het Ha...t?) is volgens mij wel problematisch. Maar dat is wat ik in de wandelgangen hoor.

[ Bericht 0% gewijzigd door amaranta op 08-01-2024 19:02:43 ]
  maandag 8 januari 2024 @ 18:53:32 #50
35189 Troel
scherp en bot
pi_211964140
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2024 17:52 schreef Vicky het volgende:
Ik was de laatste in de telefoonboek. Woonde op 5m fietsen van school.
Als er roosteruitval/wijziging was dan stond dat op een heel grote whiteboard bij de kapstokken.
T zit op mijn oude middelbare. Echt grappig om te zien wat er veranderd is.
Er is nog 1 docent uit mijn tijd die lesgeeft op school.

Bizar he @:Tink89 ..
Dat soort gasten komt weer bij mijn werk binnen.. ze worden ook steeds jonger. Pas nog een 14 jarige uithaler opgepakt in de Rotterdamse haven..
Oudste heeft gewoon les van mensen waar ik les van had, maar ook van mensen die van mijn lichting zijn en voor het onderwijs hebben gekozen. Ik vind het altijd heerlijk om op school te gaan kletsen :D Oudste niet dus :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211964471
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2024 18:46 schreef amaranta het volgende:

[..]
Jij woonde in de buurt toch?
De school in Bl…l (of is het Ha...t?) is volgens mij wel problematisch. Maar dat is wat ik in de wandelgangen hoor.
Ik woon in de buurt inderdaad. Het is de school in bl…l waar leerlingen zijn opgepakt. In ha…t zit geen middelbaar. De mijne zit in ee…l waar we wonen.
pi_211964570
quote:
7s.gif Op maandag 8 januari 2024 18:53 schreef Troel het volgende:

[..]
Oudste heeft gewoon les van mensen waar ik les van had, maar ook van mensen die van mijn lichting zijn en voor het onderwijs hebben gekozen. Ik vind het altijd heerlijk om op school te gaan kletsen :D Oudste niet dus :P
Hier nog een paar leraren van toen man en ik op school zaten. Twee of zo die we op de open dag zagen. Maar geen waar zoon les van heeft.

Ik had vroeger wel les van een leraar waar m’n moeder ook les van had. Ze dacht in haar tijd al dat hij bijna met pensioen ging. Maar hij ging pas met pensioen toen ik in m’n laatste jaar zat. Hij had er dus blijkbaar altijd al oud uit gezien.
pi_211964664
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 19:23 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Hier nog een paar leraren van toen man en ik op school zaten. Twee of zo die we op de open dag zagen. Maar geen waar zoon les van heeft.

Ik had vroeger wel les van een leraar waar m’n moeder ook les van had. Ze dacht in haar tijd al dat hij bijna met pensioen ging. Maar hij ging pas met pensioen toen ik in m’n laatste jaar zat. Hij had er dus blijkbaar altijd al oud uit gezien.
Dat heb ik ook met iemand op mn werk :o 20 jaar geleden dacht ik al die aan zijn pensioen toe, nu denk ik is die man er nog en hij blijkt nog in de 50 te zijn :o
pi_211964753
Zo’n collega heb ik ook. Ik heb een keer gevraagd hoe lang zij nog moest voor ze met pensioen mocht, toen een andere collega met pensioen ging. Nog zo’n 25 jaar… :X
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_211964827
Ik werkte al fulltime toen ik mijn eerste mobieltje kocht (een groene Sagem). #omavertelt

In mijn team ben ik de oudste en we hebben sinds een paar maanden 2 twintigers als collega's. Ik heb ze geprobeerd uit te leggen wat een stratenboek is, een floppie en hoe ik vroeger liedjes opnam van de radio. Na zo'n gesprek zou ik best met pensioen willen.
  maandag 8 januari 2024 @ 19:38:27 #56
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_211964833
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 19:16 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Ik woon in de buurt inderdaad. Het is de school in bl…l waar leerlingen zijn opgepakt. In ha…t zit geen middelbaar. De mijne zit in ee…l waar we wonen.
Ja, dan heb ik over dezelfde school verhalen gehoord. Een voormalig fokster heeft daar lang gewerkt en een vriend (die ik niet zo vaak meer spreek) is of was daar orthopedagoog .
  maandag 8 januari 2024 @ 19:39:23 #57
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_211964846
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 19:37 schreef exode het volgende:
Ik werkte al fulltime toen ik mijn eerste mobieltje kocht (een groene Sagem). #omavertelt

In mijn team ben ik de oudste en we hebben sinds een paar maanden 2 twintigers als collega's. Ik heb ze geprobeerd uit te leggen wat een stratenboek is, een floppie en hoe ik vroeger liedjes opnam van de radio. Na zo'n gesprek zou ik best met pensioen willen.
Ik begin niet eens aan zulke gesprekken :')
pi_211964898
Ik voel me ook een boomer als jonge mensen mij aanspreken met u en mevrouw ;( Ik ben 32 jongens!! Ik hoor bij jullie!!
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_211964911
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2024 19:39 schreef amaranta het volgende:

[..]
Ik begin niet eens aan zulke gesprekken :')
Ze hadden het over wintersport in Oostenrijk en hoe lang ze daar over reden en dat er zoveel wegwerkzaamheden waren. Dan vertelt deze ouwe vrouw dat je op een kaart kan kijken voor sluiproutes. Dan vertel ik dat we de navigatie aan hadden afgelopen zomer maar ook een kaart van Duitsland in de auto hebben liggen. Dat vonden ze best raar en toen begon ik dus over een stratenboek, die gezichten _O-
  maandag 8 januari 2024 @ 19:50:32 #60
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_211965109
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 19:42 schreef exode het volgende:

[..]
Ze hadden het over wintersport in Oostenrijk en hoe lang ze daar over reden en dat er zoveel wegwerkzaamheden waren. Dan vertelt deze ouwe vrouw dat je op een kaart kan kijken voor sluiproutes. Dan vertel ik dat we de navigatie aan hadden afgelopen zomer maar ook een kaart van Duitsland in de auto hebben liggen. Dat vonden ze best raar en toen begon ik dus over een stratenboek, die gezichten _O-
Volgens mij zijn wij even oud. En de keren dat ik een stratenboek heb gebruikt is afgerond naar boven 0.
pi_211965128
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 19:37 schreef exode het volgende:
Ik werkte al fulltime toen ik mijn eerste mobieltje kocht (een groene Sagem). #omavertelt

In mijn team ben ik de oudste en we hebben sinds een paar maanden 2 twintigers als collega's. Ik heb ze geprobeerd uit te leggen wat een stratenboek is, een floppie en hoe ik vroeger liedjes opnam van de radio. Na zo'n gesprek zou ik best met pensioen willen.
Ja, een groene sagem, die had ik ook. Maar wel nog op de middelbare school.
Het bereik was wel zodanig slecht in het gat waar ik toen woonde dat ik bereik had achter in de tuin, of als ik de gsm op m’n bureau zette en op dat moment niet met m’n handen aanraakte :')
Op school had ik wel bereik, dat dorp was (is) wat minder afgelegen ;)
pi_211965164
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 19:37 schreef exode het volgende:
Ik werkte al fulltime toen ik mijn eerste mobieltje kocht (een groene Sagem). #omavertelt

In mijn team ben ik de oudste en we hebben sinds een paar maanden 2 twintigers als collega's. Ik heb ze geprobeerd uit te leggen wat een stratenboek is, een floppie en hoe ik vroeger liedjes opnam van de radio. Na zo'n gesprek zou ik best met pensioen willen.
Wij hebben tot 1 januari een fax op het werk gehad. En dan staat er een co assistent en die moet je uitleggen wat een fax is :')
pi_211965196
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2024 19:50 schreef amaranta het volgende:

[..]
Volgens mij zijn wij even oud. En de keren dat ik een stratenboek heb gebruikt is afgerond naar boven 0.
Wel een kaart neem ik aan?

Mijn vader kocht elk jaar de nieuwste versie, die had ie ook nodig voor zijn werk. Ideaal vond ik ze. Ik gebruikte ze vooral vaak in de steden.
pi_211965217
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2024 19:50 schreef amaranta het volgende:

[..]
Volgens mij zijn wij even oud. En de keren dat ik een stratenboek heb gebruikt is afgerond naar boven 0.
Stratenboek (of wegenkaart) heb ik alleen gebruikt bij m’n vader in de auto aangezien mijn moeder wagenziek werd en al helemaal met kaartlezen. Dus ik heb er wel wat ervaring mee.
En wellicht de eerste keer dat ik met man (toen vriendje) op vakantie ging ook nog wel.
pi_211965231
Ik werkte overigens all fulltime toen ik net 18 was, dus heel eerlijk is het misschien niet. Maar op de middelbare kregen wij nog les in MS Dos, dus mobieltjes waren er vast niet.
pi_211965232
Ohja en we hebben onze kinderen uitgelegd wat een walkman was, cassettebandje, videoband en dat als wij wilden spelen dat we gewoon naar dat kind toe gingen, aanbellen en vroegen kom je spelen (doen ze ook wel maar tegenwoordig ook wel zo lui dat ze bellen want ja schoenen aan doen en een minuut lopen is te veel werk)
  maandag 8 januari 2024 @ 19:54:51 #67
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_211965234
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 19:53 schreef exode het volgende:

[..]
Wel een kaart neem ik aan?

Mijn vader kocht elk jaar de nieuwste versie, die had ie ook nodig voor zijn werk. Ideaal vond ik ze. Ik gebruikte ze vooral vaak in de steden.
Uiteraard wel een kaart.

Ik kocht pas nog een nieuwe kaart van Eindhoven voor mijn vader. Was nog duur ook.
pi_211965336
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 19:54 schreef exode het volgende:
Ik werkte overigens all fulltime toen ik net 18 was, dus heel eerlijk is het misschien niet. Maar op de middelbare kregen wij nog les in MS Dos, dus mobieltjes waren er vast niet.
Ja, had ook les in ms dos. Maar hadden thuis wel al Windows 😅 (als een van de weinige overigens)
pi_211965344
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 19:54 schreef exode het volgende:
Ik werkte overigens all fulltime toen ik net 18 was, dus heel eerlijk is het misschien niet. Maar op de middelbare kregen wij nog les in MS Dos, dus mobieltjes waren er vast niet.
Ik heb vanaf mijn 7de een msc gehad die je met cassettebandjes de spellen moest laden en vanaf mijn 11de een computer met een floppy voor opstarten en eentje voor het spel... daarna werden het diskettwa en aangezien de oude van mijn broers naar mij werden doorgeschoven en dan langzaam aan zelf de computers ombouwen met betere harde schijven, andere processors er op etc en moest ik zelf doen. Mijn broer liet het zien . Gezien? Kun je het zelf mooi werd alles er uit getrokken en terug naar hoe het was gebouwd en docht geschroefd hier zijn de spullen succes er mee en je harde schijf vandaag defragmenteren want die is een zooitje
pi_211965357
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 19:42 schreef exode het volgende:

[..]
Ze hadden het over wintersport in Oostenrijk en hoe lang ze daar over reden en dat er zoveel wegwerkzaamheden waren. Dan vertelt deze ouwe vrouw dat je op een kaart kan kijken voor sluiproutes. Dan vertel ik dat we de navigatie aan hadden afgelopen zomer maar ook een kaart van Duitsland in de auto hebben liggen. Dat vonden ze best raar en toen begon ik dus over een stratenboek, die gezichten _O-
Ik ben vast niet jonger dan jij maar ik zoek die sluiproutes altijd gewoon op mijn telefoon.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_211965410
quote:
[img]https://fokstatic.nl[quote][img]https://fokstatic.nl/p/0s.gif[/img] Op maandag 8 januari 2024 19:54 schreef exode het volgende:
Ik werkte overigens all fulltime toen ik net 18 was, dus heel eerlijk is het misschien niet. Maar op de middelbare kregen wij nog les in MS Dos, dus mobieltjes waren er vast niet.
Toen ik bijna 18 was kregen we als studenten op de Universiteit Utrecht voor het eerst internet. Fantastisch was dat O+
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_211965523
Wij halen nog altijd een wegenkaart bij de ANWB voor vakantie. Soms is dat best handig om even een globaal plan te maken. Voor komende zomer hebben we ze ook al in huis *O*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_211965524
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2024 20:00 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Toen ik bijna 18 was kregen we als studenten op de Universiteit Utrecht voor het eerst internet. Fantastisch was dat O+
Bij ons op de mbo in 1 lokaal waar je op het internet kon. Werd regelmatig een rondje gelopen want je mocht alleen school dingen daar doen. Kortom iedereen zat wat anders te doen dan school tenzij echt nodig
pi_211965634
Nou, ik was laatst in de Hema en stopte het zojuist gekochte product in mijn rugzak van zeker 22 jaar oud.
Toen zei de caissière: “Goh, mijn vader heeft precies dezelfde rugzak maar hij is dan ook een fossiel”!

}:| :'(
pi_211965654
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2024 19:59 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik ben vast niet jonger dan jij maar ik zoek die sluiproutes altijd gewoon op mijn telefoon.
Dat vind ik voor geen meter werken, van A naar B route, prima! Maar sluiproutes toch liever via een kaart of hear say. Ik ben het type wat dingen graag op papier ziet, zo heb ik voor een meeting morgen ook meer dan 30 pagina's uitgeprint en aantekeningen op gemaakt. Terwijl wij allemaal hippe software programma's hebben.

Vooral met de vouwwagen vond ik een kaart ideaal, zag je stijgingspercentage etc konden we inschatten of onze auto dan wel boven kon komen O-)
  Moderator maandag 8 januari 2024 @ 20:15:24 #76
382129 crew  Donna
pi_211965795
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 19:23 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Hier nog een paar leraren van toen man en ik op school zaten. Twee of zo die we op de open dag zagen. Maar geen waar zoon les van heeft.

Ik had vroeger wel les van een leraar waar m’n moeder ook les van had. Ze dacht in haar tijd al dat hij bijna met pensioen ging. Maar hij ging pas met pensioen toen ik in m’n laatste jaar zat. Hij had er dus blijkbaar altijd al oud uit gezien.
Op de middelbare had ik les van een typisch omaatje. Bleek zij achteraf maar net iets ouder dan m'n moeder. Ze zag er gewoon oud uit haha.
pi_211966030
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2024 20:08 schreef vencodark het volgende:
Nou, ik was laatst in de Hema en stopte het zojuist gekochte product in mijn rugzak van zeker 22 jaar oud.
Toen zei de caissière: “Goh, mijn vader heeft precies dezelfde rugzak maar hij is dan ook een fossiel”!

}:| :'(
_O-
pi_211966088
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 19:37 schreef exode het volgende:
Ik werkte al fulltime toen ik mijn eerste mobieltje kocht (een groene Sagem). #omavertelt

In mijn team ben ik de oudste en we hebben sinds een paar maanden 2 twintigers als collega's. Ik heb ze geprobeerd uit te leggen wat een stratenboek is, een floppie en hoe ik vroeger liedjes opnam van de radio. Na zo'n gesprek zou ik best met pensioen willen.
Jaaa, liedjes opnemen van de top40 O+ En dan vloeken als er weer doorheen geluld werd :D
Met een potlood het bandje weer terugdraaien als ie was blijven hangen :D

Ik kocht laatst bij Jumbo van die botersnoepjes, wafeltjes. Zó lekker. Uiteraard heeft ah die niet dus krijg ik morgen Haagsche hopjes binnen :9
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_211966158
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 20:15 schreef Donna het volgende:

[..]
Op de middelbare had ik les van een typisch omaatje. Bleek zij achteraf maar net iets ouder dan m'n moeder. Ze zag er gewoon oud uit haha.
Vroeger leken mensen ook ouder.
Soms had je nog iemand die hipper was maar vaak grijs haar werd echt minder geverfd, kleding stijl wat ouwelijker, soort schoenen, mijn oma's hun haar was wassen watergolven zo ongeveer, jurk aan met riempje, breiwerkje er bij. Paar jaar terug is mijn laatste oma overleden maar toen was ze in de 80 dus wat ik als kind kan herinneren was ze een jaar of 45-50 Ik ben nu 42 maar kan mij niet voorstellen dat ik er zo uit zou zien.

Scheelt misschien ook dat de gezinnen toen anders waren. Grotere gezinnen en hard werken
pi_211966227
Mijn oma's hadden grijze bloemkoolkapsels. Dat deed ze niet jonger lijken :')
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  maandag 8 januari 2024 @ 20:37:03 #81
319308 Tink89
To live is to dance
pi_211966291
Printen :{w

En ik ben bijna 35 en heb nog nooit een kaart gebruikt. Wel geprinte anwb routebeschrijvingen van internet (thuis hadden we dat 23 jaar geleden en we waren zeker niet de eerste).
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Moderator maandag 8 januari 2024 @ 20:40:13 #82
382129 crew  Donna
pi_211966366
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2024 20:31 schreef Goitske het volgende:

[..]
Vroeger leken mensen ook ouder.
Soms had je nog iemand die hipper was maar vaak grijs haar werd echt minder geverfd, kleding stijl wat ouwelijker, soort schoenen, mijn oma's hun haar was wassen watergolven zo ongeveer, jurk aan met riempje, breiwerkje er bij. Paar jaar terug is mijn laatste oma overleden maar toen was ze in de 80 dus wat ik als kind kan herinneren was ze een jaar of 45-50 Ik ben nu 42 maar kan mij niet voorstellen dat ik er zo uit zou zien.

Scheelt misschien ook dat de gezinnen toen anders waren. Grotere gezinnen en hard werken
Ja klopt. Bij mijn moeder hangt een foto van mijn pake & beppe aan de muur, ze zijn daar nog niet eens 50, maar zien er nog ouder uit dan de tachtigers van nu. Echt bizar.

Maar die lerares liep er toen ook al wel echt uit qua uiterlijk, ouwelijk. Ik zie haar nog wel eens en ze ziet er nog hetzelfde uit. Ze is dus niet ouder geworden qua looks en we zijn toch al 20 jaar verder.
  maandag 8 januari 2024 @ 20:40:34 #83
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_211966382
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 20:37 schreef Tink89 het volgende:
Printen :{w

En ik ben bijna 35 en heb nog nooit een kaart gebruikt. Wel geprinte anwb routebeschrijvingen van internet (thuis hadden we dat 23 jaar geleden en we waren zeker niet de eerste).
Hoe is het met je @Tink? Nog een besluit genomen over de medicatie?
pi_211966456
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 20:40 schreef Donna het volgende:

[..]
Ja klopt. Bij mijn moeder hangt een foto van mijn pake & beppe aan de muur, ze zijn daar nog niet eens 50, maar zien er nog ouder uit dan de tachtigers van nu. Echt bizar.

Maar die lerares liep er toen ook al wel echt uit qua uiterlijk, ouwelijk. Ik zie haar nog wel eens en ze ziet er nog hetzelfde uit. Ze is dus niet ouder geworden qua looks en we zijn toch al 20 jaar verder.
Misschien komt het ook door het gebied bij mij was het ook pake en beppe _O- mijn oma die in een dorp in Groningen woonde was toen al een stuk ouder. Mijn moeder is geadopteerd en ze waren toen al ouder, dus mijn eerste herinnering waren ze al dik in de 70
  Moderator maandag 8 januari 2024 @ 20:46:23 #85
382129 crew  Donna
pi_211966488
Wauw ja inderdaad. Mijn beppe was net 40 toen mijn broer geboren werd en zij dus al beppe was, maar als ik die foto's zie, ziet ze er ook al bizar oud uit. :X

Misschien denken mijn kinderen dat later ook wel over mijn moeder. Maar goed, mijn moeder was wel letterlijk 60+ toen ze geboren werden.
pi_211966492
Mijn schoonvader is 73 en loopt in een spijkerbroek, happy socks en gympen _O_
pi_211967029
Toen ik op het hbo zat, moesten we op school "word perfect" gebruiken, volgens mij begon word toen net op te komen. Maar ik had er nog wel een toets van, nadat ik die gehaald heb, heb ik volgens mij alleen nog maar word gebruikt _O-
Mama van 2 lieve meiden :)
  FOK!fotograaf maandag 8 januari 2024 @ 21:21:31 #88
148247 taxibabe
pi_211967161
Jaa.. mijn vader was 1 van de eerste met een laptop van zijn werk. Beeld was nog zwart/wit en voor werkstukken mochten we dat daarop typen met idd wordperfect en dan op zijn werk uitprinten van zo'n rol met gaatjes aan de zijkant. Oh en spelletjes op floppy's, A:>dir ofzo. En dan supaplex spelen. Jaren later erachter gekomen dat die in kleur is. :')
  maandag 8 januari 2024 @ 21:22:06 #89
319308 Tink89
To live is to dance
pi_211967177
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2024 20:40 schreef amaranta het volgende:

[..]
Hoe is het met je @:Tink? Nog een besluit genomen over de medicatie?
Lief dat je dat vraagt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_211967182
Mijn schoonouders zagen er toen ik ze bijna 20 jaar geleden ontmoette ouder uit dan mijn opa en oma toen ze bijna dood gingen.
Nog steeds ook.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  FOK!fotograaf maandag 8 januari 2024 @ 21:30:20 #91
148247 taxibabe
pi_211967358
Ff wat anders.. We blijken hier code geel te hebben vanwege een gevoelstemperatuur morgenochtend van -15.. :?
Waarom code geel??
  maandag 8 januari 2024 @ 21:34:46 #92
35189 Troel
scherp en bot
pi_211967447
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 21:30 schreef taxibabe het volgende:
Ff wat anders.. We blijken hier code geel te hebben vanwege een gevoelstemperatuur morgenochtend van -15.. :?
Waarom code geel??
Omdat bij een gevoelstemperatuur van zoveel onder nul de kans op onderkoeling aanwezig is. Je moet gewoon niet te lang buiten zijn, want dan heb je een probleem.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 8 januari 2024 @ 21:35:38 #93
35189 Troel
scherp en bot
pi_211967467
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 21:22 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Lief dat je dat vraagt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  FOK!fotograaf maandag 8 januari 2024 @ 21:37:23 #94
148247 taxibabe
pi_211967505
quote:
7s.gif Op maandag 8 januari 2024 21:34 schreef Troel het volgende:

[..]
Omdat bij een gevoelstemperatuur van zoveel onder nul de kans op onderkoeling aanwezig is. Je moet gewoon niet te lang buiten zijn, want dan heb je een probleem.
Maar dat weet je toch als er een gevoelstemperatuur is van -15?? Waarom een code geel daarvoor afgeven??
  maandag 8 januari 2024 @ 21:39:21 #95
35189 Troel
scherp en bot
pi_211967557
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 21:37 schreef taxibabe het volgende:

[..]
Maar dat weet je toch als er een gevoelstemperatuur is van -15?? Waarom een code geel daarvoor afgeven??
Tja, daar hebben ze bepaalde regels voor enzo. Heb dat een tijd terug wel eens gelezen, maar heb het niet meer paraat. Hier kun je een en ander terugvinden:
https://www.knmi.nl/kenni(...)n-het-knmi-tot-stand
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 8 januari 2024 @ 21:41:45 #96
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_211967601
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 21:22 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Lief dat je dat vraagt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[spoiler]als dat voor jou goed voelt. Dan is dat toch prima.
Mijn vader had ook te laag vit d en had ook een week lang een booster zoals jij. En nu ook dagelijks een lagere dosis[spoiler]
Ik heb áls voornemen vanaf 1 jan ook dagelijks vitD. Wel gewoon kruidvat.
  maandag 8 januari 2024 @ 21:43:29 #97
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_211967626
Weten jullie nog die dochter die de klok heel “nauw” neemt.
Vandaag kwam karma langs })

Haar vriend is jarig en ze zouden het gaan vieren in Antwerpen. Met de flixbus daar naar toe.
Rara welke bus ze mistten… inderdaad. De bus naar Antwerpen.

Dus zijn ze maar naar Den Haag gegaan met de trein.
pi_211967962
quote:
7s.gif Op maandag 8 januari 2024 21:39 schreef Troel het volgende:

[..]
Tja, daar hebben ze bepaalde regels voor enzo. Heb dat een tijd terug wel eens gelezen, maar heb het niet meer paraat. Hier kun je een en ander terugvinden:
https://www.knmi.nl/kenni(...)n-het-knmi-tot-stand
Als je daar een beetje doorklikt kun je een hoop vinden!

https://www.knmi.nl/kennis-en-datacentrum/waarschuwingen/kou

Deze gaat specifiek over de kou en de code geel in het oosten morgen.
  FOK!fotograaf maandag 8 januari 2024 @ 22:18:23 #99
148247 taxibabe
pi_211968098
Maar als je weet dat de gevoelstemperatuur -15 wordt, dan weet je toch dat dat koud is en dat je niet in je t-shirt en vest naar buiten moet gaan. :?
pi_211968177
Ik heb net de puber maar gewaarschuwd dat ze morgen niet dr broek met enorme gaten op dr knieën aan moet doen, of dat ze dr een legging onder aan moet.

Telefoon op de school was niks in veranderd, moest al in de kluis, nu ook. Laptop gebruiken ze wel (met whatsapp web) . Dr horloge kon ook gewoon om blijven.
*poef* nu is het weg
pi_211968224
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 21:22 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Lief dat je dat vraagt.


Tink dat is er bij mij ook uit gekomen! Heb nu ook extreme extra hoeveelheden, een ampul per week.
Goed dat je er voor gaat! Februari is bijna.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met een meidenkwartet
  maandag 8 januari 2024 @ 23:38:32 #102
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211968818
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 21:14 schreef Nijna het volgende:
Toen ik op het hbo zat, moesten we op school "word perfect" gebruiken, volgens mij begon word toen net op te komen. Maar ik had er nog wel een toets van, nadat ik die gehaald heb, heb ik volgens mij alleen nog maar word gebruikt _O-
WP was m.i. echt véél fijner dan Word.
WP O+
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_211968865
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 21:37 schreef taxibabe het volgende:

[..]
Maar dat weet je toch als er een gevoelstemperatuur is van -15?? Waarom een code geel daarvoor afgeven??
Dan moet je dat wel meekrijgen natuurlijk. Code geel betekent ook dat er veel meer aandacht aangegeven wordt door media. En het is ook maar geel he, geen oranje of rood.

Vanmorgen hoefde ik nog niet te krabben, maar ik vrees voor morgenochtend. Ik ga in ieder geval wel handschoenen meenemen morgen, het stuur was wel ijskoud vanmorgen. Ik ben jaloers op de mensen met stuurverwarming (en stoelverwarming, al vrees ik dat ik dan al helemaal niet meer de auto uit wil.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_211969337
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2024 20:08 schreef vencodark het volgende:
Nou, ik was laatst in de Hema en stopte het zojuist gekochte product in mijn rugzak van zeker 22 jaar oud.
Toen zei de caissière: “Goh, mijn vader heeft precies dezelfde rugzak maar hij is dan ook een fossiel”!

}:| :'(
_O-

Mijn jongste gebruikt mijn oude gele Kipling-rugzak, die waar je zo'n sleutelhanger van een aapje bij kreeg. Hij is er reuze trots op, want hij heeft de grootste én oudste rugzak van de hele klas :D
pi_211969345
Oh en we zijn hier allemaal al sinds 4 uur wakker dus ik heb echt een tophumeur vandaag }:|
  dinsdag 9 januari 2024 @ 07:08:57 #106
35189 Troel
scherp en bot
pi_211969389
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 23:49 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Dan moet je dat wel meekrijgen natuurlijk. Code geel betekent ook dat er veel meer aandacht aangegeven wordt door media. En het is ook maar geel he, geen oranje of rood.

Vanmorgen hoefde ik nog niet te krabben, maar ik vrees voor morgenochtend. Ik ga in ieder geval wel handschoenen meenemen morgen, het stuur was wel ijskoud vanmorgen. Ik ben jaloers op de mensen met stuurverwarming (en stoelverwarming, al vrees ik dat ik dan al helemaal niet meer de auto uit wil.
Stoelverwarming en voorruitverwarming. Geen stuurverwarming hier :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211969492
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 21:22 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Lief dat je dat vraagt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_211969500
Voorruitverwarming en kontverwarming hier maar hoef nooit te krabben. Carport :+

@Troel hoe gaat het met je blaasontsteking, nog last ervan?
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_211969584
Mijn vader had een bontje om zijn stuur zitten. :)

Ik hoef mijn fiets niet te krabben, maar ik ga me wel als een eskimo inpakken. Kantoordagje vandaag.
pi_211969600
Ik probeerde het gister maar had duidelijk toch nog niet genoeg aan. Na een half uur op de fiets heb ik het de hele dag niet meer warm gekregen.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_211969719
Mijn grote puber pakt zo voor het eerst de auto naar school. Ik vind het wel spannend hoor.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 9 januari 2024 @ 08:27:48 #112
35189 Troel
scherp en bot
pi_211969737
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 07:38 schreef Mushanga71 het volgende:
Voorruitverwarming en kontverwarming hier maar hoef nooit te krabben. Carport :+

@:Troel hoe gaat het met je blaasontsteking, nog last ervan?
nierbekkenontsteking ;) Maar ben 24e nog naar de spoedarts geweest omdat de antibiotica op was en ik mijn nier nog wel voelde. Die was er heilig van overtuigd dat het toch echt een niersteen moest zijn, ook al was die niet op de echo te zien, had ik er in september eentje gehad en had ik ook geen koliekpijn. Plasje getest en in ieder geval geen ontstekingswaarden meer. Ik heb mijn nier nog ongeveer tot oudejaarsdacht echt gevoelt, sinds januari de rugpijn niet meer. Van het weekend dacht ik even 'hmm, is dat mijn nier?'. Het begint bij mij dus telkens met pijn in mijn lage onderrug, dan mijn linkernier en dan is er blijkbaar weer een ontsteking o.i.d. en de terugweg is precies andersom. Ik vind het dus best angstig dat ik nu dus wel weer pijn in mijn onderrug heb ;(
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 9 januari 2024 @ 08:42:49 #113
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_211969813
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 08:25 schreef Vicky het volgende:
Mijn grote puber pakt zo voor het eerst de auto naar school. Ik vind het wel spannend hoor.
Mijlpaal ook!
pi_211969846
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 08:42 schreef amaranta het volgende:

[..]
Mijlpaal ook!
Ze heeft d'r rijbewijs al een jaar maar ging steeds maar niet rijden
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_211969928
Auto van mijn vriend heeft stuurverwarming maar ik vind er helemaal niks aan. Handpalm gaat dan zweten en de rest blijft koud. Handschoenen zijn veel fijner. Het enige snufje dat ik wel eens opzet is de stoelverkoeling in de zomer, zo fijn om geen zweetrug meer te hebben.
  dinsdag 9 januari 2024 @ 08:57:33 #116
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_211969932
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 08:49 schreef Vicky het volgende:

[..]
Ze heeft d'r rijbewijs al een jaar maar ging steeds maar niet rijden
Komt vast goed
  dinsdag 9 januari 2024 @ 09:08:33 #117
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_211970002
Even iets anders. Ik zag gisteren een TikTok van een meneer die een schaap redde die op haar rug lag.
Vervolgens in de reactie allemaal mensen die reageren. Ja, heel aardig maar zo draai je een schaap niet om.
Ik zal wel weer het blauwste zijn van iedereen, maar ik wist niet dat er een bepaalde manier is waarop je een schaap om moet omdraaien.

“Wat weet u over het omdraaien van schapen?”
  Moderator dinsdag 9 januari 2024 @ 09:11:41 #118
382129 crew  Donna
pi_211970024
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 09:08 schreef amaranta het volgende:
Even iets anders. Ik zag gisteren een TikTok van een meneer die een schaap redde die op haar rug lag.
Vervolgens in de reactie allemaal mensen die reageren. Ja, heel aardig maar zo draai je een schaap niet om.
Ik zal wel weer het blauwste zijn van iedereen, maar ik wist niet dat er een bepaalde manier is waarop je een schaap om moet omdraaien.

“Wat weet u over het omdraaien van schapen?”
Eerst op de kont zetten, even wachten en dan een kontje geven zodattie op z'n pootjes komt (klinkt makkelijk, maar tis super zwaar). Na een minuut of 10 zal die weer gaan grazen.

Als je 'm omrolt kan er een maagkanteling ontstaan en ligtie later weer op z'n rug, maar dan dood.
pi_211970026
Niet rollen blijkbaar. Weer wat geleerd :)
https://www.vrt.be/vrtnws(...)porter-tom-deed-het/
Met instructiefilm
pi_211970033
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 09:08 schreef amaranta het volgende:
Even iets anders. Ik zag gisteren een TikTok van een meneer die een schaap redde die op haar rug lag.
Vervolgens in de reactie allemaal mensen die reageren. Ja, heel aardig maar zo draai je een schaap niet om.
Ik zal wel weer het blauwste zijn van iedereen, maar ik wist niet dat er een bepaalde manier is waarop je een schaap om moet omdraaien.

“Wat weet u over het omdraaien van schapen?”
Iets net meerdere magen waardoor het in de verdrukking kan komen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 9 januari 2024 @ 09:14:09 #121
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_211970045
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 09:08 schreef amaranta het volgende:
Even iets anders. Ik zag gisteren een TikTok van een meneer die een schaap redde die op haar rug lag.
Vervolgens in de reactie allemaal mensen die reageren. Ja, heel aardig maar zo draai je een schaap niet om.
Ik zal wel weer het blauwste zijn van iedereen, maar ik wist niet dat er een bepaalde manier is waarop je een schaap om moet omdraaien.

“Wat weet u over het omdraaien van schapen?”
De babbelbox! :D

Het is mijn nachtmerrie. Dat ik dat tegenkom terwijl ik alleen ben. Of met de trein langs zo'n schaap rij.

Gisteravond ging ik hardlopen (dat alleen al! *O* ) en zat er een zielige meerkoet op de weg. Ben ik erachteraan gaan rennen. Beeld je nu een meerkoet in die paniekerig richting de sloot rent, met een rennende vrouw erachteraan :D
  dinsdag 9 januari 2024 @ 09:14:52 #122
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_211970052
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 09:11 schreef Donna het volgende:

[..]
Eerst op de kont zetten, even wachten en dan een kontje geven zodattie op z'n pootjes komt (klinkt makkelijk, maar tis super zwaar). Na een minuut of 10 zal die weer gaan grazen.

Als je 'm omrolt kan er een maagkanteling ontstaan en ligtie later weer op z'n rug, maar dan dood.
Haha. Top dat je dit weet. Ik wist dit niet en mijn familie zijn notabene schapenherders (geweest)
pi_211970061
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 23:49 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Dan moet je dat wel meekrijgen natuurlijk. Code geel betekent ook dat er veel meer aandacht aangegeven wordt door media. En het is ook maar geel he, geen oranje of rood.

Vanmorgen hoefde ik nog niet te krabben, maar ik vrees voor morgenochtend. Ik ga in ieder geval wel handschoenen meenemen morgen, het stuur was wel ijskoud vanmorgen. Ik ben jaloers op de mensen met stuurverwarming (en stoelverwarming, al vrees ik dat ik dan al helemaal niet meer de auto uit wil.
Ik kan je vertellen dat dat echt hemels is inderdaad O-)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  Moderator dinsdag 9 januari 2024 @ 09:17:12 #124
382129 crew  Donna
pi_211970079
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 09:14 schreef amaranta het volgende:

[..]
Haha. Top dat je dit weet. Ik wist dit niet en mijn familie zijn notabene schapenherders (geweest)
Jaar of 5 geleden had de plaatselijke politie er een video van gemaakt en op Facebook gezet.
Heb dus nog wat van FB geleerd ook. :P
  Moderator dinsdag 9 januari 2024 @ 09:17:45 #125
382129 crew  Donna
pi_211970082
En ja, stoelverwarming en stuurverwarming. Vanochtend dacht ik heel even; had ik toch maar de Mercedes meegenomen bij de scheiding. _O-
pi_211970150
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 21:22 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Lief dat je dat vraagt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_211970229
Ik moest alleen aan de binnenkant krabben. :')
Mijn man kan via een app zijn hele auto voorverwarmen. :{w
  dinsdag 9 januari 2024 @ 09:40:10 #128
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_211970277
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 09:35 schreef vencodark het volgende:
Ik moest alleen aan de binnenkant krabben. :')
Mijn man kan via een app zijn hele auto voorverwarmen. :{w
Hahah, aan de binnenkant krabben moeten wij ook 'altijd' in onze bus.

We hebben alleen de luxe dat we heel weinig gebruik maken van een auto. Dus als een eskimo op de fiets en dat was best te doen :)
pi_211970289
Ik heb iedereen op de fiets gezet vanochtend. Man mag niet met de auto naar zijn werk ivm tekort aan parkeerplekken, dus iedereen uit de stad zelf mag iets anders zoeken dan de auto. Man en kinderen moeten allemaal een km of 5, binnenstads. Dat overleven ze wel
(ik moest net wel 3 minuten naar de supermarkt fietsen :P )
pi_211970298
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 09:14 schreef Quoi het volgende:

[..]
De babbelbox! :D

Het is mijn nachtmerrie. Dat ik dat tegenkom terwijl ik alleen ben. Of met de trein langs zo'n schaap rij.

Gisteravond ging ik hardlopen (dat alleen al! *O* ) en zat er een zielige meerkoet op de weg. Ben ik erachteraan gaan rennen. Beeld je nu een meerkoet in die paniekerig richting de sloot rent, met een rennende vrouw erachteraan :D
Extra motivatie om je best te doen?

Sowieso knap ^O^
Met dit weer :'(
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_211970327
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 08:27 schreef Troel het volgende:

[..]
nierbekkenontsteking ;) Maar ben 24e nog naar de spoedarts geweest omdat de antibiotica op was en ik mijn nier nog wel voelde. Die was er heilig van overtuigd dat het toch echt een niersteen moest zijn, ook al was die niet op de echo te zien, had ik er in september eentje gehad en had ik ook geen koliekpijn. Plasje getest en in ieder geval geen ontstekingswaarden meer. Ik heb mijn nier nog ongeveer tot oudejaarsdacht echt gevoelt, sinds januari de rugpijn niet meer. Van het weekend dacht ik even 'hmm, is dat mijn nier?'. Het begint bij mij dus telkens met pijn in mijn lage onderrug, dan mijn linkernier en dan is er blijkbaar weer een ontsteking o.i.d. en de terugweg is precies andersom. Ik vind het dus best angstig dat ik nu dus wel weer pijn in mijn onderrug heb ;(
Oh, kak ja, bij jou was het doorgeslagen naar je nieren :{
Niersteen is andere pijn, zo'n beetje als galstenen geloof ik. Dan blijf je niet meer zitten, zeg maar :')
Snap dat je nu bang bent voor wéér een nierbekkenontsteking als je daar pijn hebt. Hou het maar goed in de gaten en anders toch nog even laten testen?


Ik zat aan de D-mannose. Er zijn geen bekende bijwerkingen dus dacht dat het rare gefladder in mn borst, wat ik een tijdje had, niet daarvan kon komen. Toen vergat ik het een dag, geen gefladder. Toch weer één genomen en het gefladder begon weer. Durf ze nu niet meer te nemen.
Best knap, bijwerkingen hebben van iets wat geen bijwerkingen zou moeten geven :')
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_211970360
Blij dat ik laagjes aan heb getrokken, 24 graden op mijn werkplek. En ja de verwarming staat uit.

Op de fiets heb ik het altijd snel warm, halverwege mijn route was mijn sjaal af en jas halfopen.

Een schaap zou ik dus verkeerd omdraaien, toch wat geleerd op deze dinsdag.
  dinsdag 9 januari 2024 @ 09:55:34 #133
35189 Troel
scherp en bot
pi_211970436
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 09:45 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Oh, kak ja, bij jou was het doorgeslagen naar je nieren :{
Niersteen is andere pijn, zo'n beetje als galstenen geloof ik. Dan blijf je niet meer zitten, zeg maar :')
Snap dat je nu bang bent voor wéér een nierbekkenontsteking als je daar pijn hebt. Hou het maar goed in de gaten en anders toch nog even laten testen?

Ik zat aan de D-mannose. Er zijn geen bekende bijwerkingen dus dacht dat het rare gefladder in mn borst, wat ik een tijdje had, niet daarvan kon komen. Toen vergat ik het een dag, geen gefladder. Toch weer één genomen en het gefladder begon weer. Durf ze nu niet meer te nemen.
Best knap, bijwerkingen hebben van iets wat geen bijwerkingen zou moeten geven :')
Nouja, ik heb tot nu toe twee keer nierstenen gehad en dan had ik inderdaad niet zo rustig gezeten als dat ik zat :P Ik heb de laatste keer ook gewoon geen aandrang gehad, pijn bij het plassen en die andere dingen die ik anders altijd bij een blaasontsteking had, dus ik weet niet of het doorgeslagen was. De eerste nierbekkenontsteking komt waarschijnlijk door de niersteen die ik toen had (en toen had ik wel aandrang, maar dat was vrij snel weer weg > goh, niersteen uitgeplast?)

Wat is D-mannose?
Ik spuit zelf de vitamine D in onbehoorlijke hoeveelheden (300.000 ie per keer, elke 2 weken tot een maand). Kleinere spuitbare ampullen ben ik nog niet tegengekomen, maar een overdaad aan vitamine D veroorzaakt... nierstenen. Fijne cyclus moet ik zeggen :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 9 januari 2024 @ 10:01:21 #134
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211970489
Na een paar keer een tekort te hebben gehad neem ik al een tijd 3.000 ie per dag en sindsdien gaat het prima met mijn vitamine D scores.

Even een linkje naar Etos gedaan waar ze nu 1+2 gratis zijn, de andere vitamine D ook.

Ik geloof overigens heilig in een vitamine D spiegel, dus liever dagelijks een "hoog" gehalte dan iedere paar weken een mega hoge booster.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 9 januari 2024 @ 10:05:20 #135
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_211970530
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 10:01 schreef Leandra het volgende:
Na een paar keer een tekort te hebben gehad neem ik al een tijd 3.000 ie per dag en sindsdien gaat het prima met mijn vitamine D scores.

Even een linkje naar Etos gedaan waar ze nu 1+2 gratis zijn, de andere vitamine D ook.

Ik geloof overigens heilig in een vitamine D spiegel, dus liever dagelijks een "hoog" gehalte dan iedere paar weken een mega hoge booster.
maar je kunt dus ook teveel daarvan krijgen, begrijp ik uit Troels bericht. Lijkt me heel akelig, nierstenen!
in de haak.
  dinsdag 9 januari 2024 @ 10:07:56 #136
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211970550
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 10:05 schreef trui het volgende:

[..]
maar je kunt dus ook teveel daarvan krijgen, begrijp ik uit Troels bericht. Lijkt me heel akelig, nierstenen!
Ja, met 300.000 ie snap ik dat, daarom juist mijn spiegel van 3.000 ie per dag, dan kom je daar niet in de buurt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 9 januari 2024 @ 10:15:12 #137
35189 Troel
scherp en bot
pi_211970638
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 10:05 schreef trui het volgende:

[..]
maar je kunt dus ook teveel daarvan krijgen, begrijp ik uit Troels bericht. Lijkt me heel akelig, nierstenen!
Er wordt door artsen soms ook 25.000 ie voorgeschreven 1 keer per week en dat wordt gewoon nog als veilige marge gezien :)

Mijn 300.000 ie is echt een belachelijke hoeveelheid, maar heeft simpelweg te maken dat mijn lichaam het echt echt echt niet meer opneemt. Dat is ook niet een dosis die je zomaar krijgt ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211970703
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 09:55 schreef Troel het volgende:

[..]
Nouja, ik heb tot nu toe twee keer nierstenen gehad en dan had ik inderdaad niet zo rustig gezeten als dat ik zat :P Ik heb de laatste keer ook gewoon geen aandrang gehad, pijn bij het plassen en die andere dingen die ik anders altijd bij een blaasontsteking had, dus ik weet niet of het doorgeslagen was. De eerste nierbekkenontsteking komt waarschijnlijk door de niersteen die ik toen had (en toen had ik wel aandrang, maar dat was vrij snel weer weg > goh, niersteen uitgeplast?)

Wat is D-mannose?
Ik spuit zelf de vitamine D in onbehoorlijke hoeveelheden (300.000 ie per keer, elke 2 weken tot een maand). Kleinere spuitbare ampullen ben ik nog niet tegengekomen, maar een overdaad aan vitamine D veroorzaakt... nierstenen. Fijne cyclus moet ik zeggen :P
Je hoeft ook niet altijd de klassieke klachten bij een blaasontsteking te hebben. Ik merkte er jaren geleden niks van, tót ik een nierbekkenontsteking kreeg. Op 2e kerstdag :')
D-mannose zit in cranberry. Ipv 500 liter daarvan te drinken, kan je dit nemen. Dat gaat blaasontsteking tegen maar er zit geen vitamine D in ;) Wel heel veel wat je dan binnen krijgt. Nouja, dan weet je wel waar de nierstenen van komen :+ Best wel kak, eigenlijk.

Bij galstenen lag ik echt over de grond te rollen van de pijn. Ambu werd gebeld, bleken het in het zh 'gewoon' galstenen te zijn :') Mocht wel meteen terugkomen bij de arts als ik weer een aanval had. Maar daarna niet weer, gelukkig.


Die vitamine d pilletjes van Etos zijn wel heel lekker, btw *)
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_211970778
Ik slik 1x per maand 50000 ie vitamine D op advies van de neuroloog.

A is goed aangekomen. Het was druk op de weg.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_211970842
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 10:01 schreef Leandra het volgende:
Na een paar keer een tekort te hebben gehad neem ik al een tijd 3.000 ie per dag en sindsdien gaat het prima met mijn vitamine D scores.

Even een linkje naar Etos gedaan waar ze nu 1+2 gratis zijn, de andere vitamine D ook.

Ik geloof overigens heilig in een vitamine D spiegel, dus liever dagelijks een "hoog" gehalte dan iedere paar weken een mega hoge booster.
Bij Holland barrett is nu een vitamine D spray 1+1. Ideaal spul!! Echt een tip vind ik. En ja ook ik vond een spray eerst onzin maar ben er blij mee. Is van BetterYou.
Met een meidenkwartet
pi_211970850
Mijn huisarts raadde met een licht tekort 800ie aan (20mcg). Ik slik nu dubbel op eigen initiatief, en dan in maart nog een prikken. Kijken of het helpt. Wat een hoeveelheden noemen jullie :X

Ik heb die van de kruidvat omdat veel andere merken hulpstoffen gebruiken die ik niet kan hebben (zoetstoffen vooral). Die van de kruidvat heeft niks geks voor mij
pi_211970905
Hier geen luxe in de auto, hoefde alleen het voorraam te krabben overigens. Maar als je accu overlijdt heb je er nog niks aan :+ Gelukkig kwam de ANWBmeneer er een nieuwe inzetten O+
Kan ik weer comfortable de huisvrouw uithangen :')
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  dinsdag 9 januari 2024 @ 10:46:39 #143
35189 Troel
scherp en bot
pi_211970917
Ik vind het zo frappant dat er nog steeds zoveel verschillende adviezen zijn over vitamine D. De een zegt dat 50 een prima grens is, de ander grijpt al bij 75 in, met dezelfde meetwaarden zeg maar.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 9 januari 2024 @ 10:47:10 #144
35189 Troel
scherp en bot
pi_211970921
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 10:45 schreef PoesInDoos het volgende:
Hier geen luxe in de auto, hoefde alleen het voorraam te krabben overigens. Maar als je accu overlijdt heb je er nog niks aan :+ Gelukkig kwam de ANWBmeneer er een nieuwe inzetten O+
Kan ik weer comfortable de huisvrouw uithangen :')
Vriendlief heeft vorige week nieuwe auto opgehaald. Gelukkig met garantie, want vanochtend was de auto kaduuk.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211970927
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 10:47 schreef Troel het volgende:

[..]
Vriendlief heeft vorige week nieuwe auto opgehaald. Gelukkig met garantie, want vanochtend was de auto kaduuk.
Nou zeg -O-
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  dinsdag 9 januari 2024 @ 10:51:04 #146
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211970967
De auto heeft stoelverwarming, maar die gebruik ik bijna nooit.
Ze staat binnen dus krabben is sowieso niet nodig, het verbaast me zelfs niet als de vloerverwarming in de garage vannacht gedraaid heeft want die thermostaat staat op 6 graden, en dat kan het zomaar geworden zijn vannacht.

Ik ga zo lopend naar de sportschool.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 9 januari 2024 @ 10:51:45 #147
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_211970976
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 10:47 schreef Troel het volgende:

[..]
Vriendlief heeft vorige week nieuwe auto opgehaald. Gelukkig met garantie, want vanochtend was de auto kaduuk.
Welja. Wat mankeert de auto?
  dinsdag 9 januari 2024 @ 10:53:09 #148
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211971003
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 10:47 schreef Troel het volgende:

[..]
Vriendlief heeft vorige week nieuwe auto opgehaald. Gelukkig met garantie, want vanochtend was de auto kaduuk.
Als het regent dan komt het ook met bakken uit de lucht bij jullie hè :{
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_211971043
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 10:46 schreef Troel het volgende:
Ik vind het zo frappant dat er nog steeds zoveel verschillende adviezen zijn over vitamine D. De een zegt dat 50 een prima grens is, de ander grijpt al bij 75 in, met dezelfde meetwaarden zeg maar.
Ik had 37. 3 jaar geleden 52. Maar met die 37 kreeg ik dus haar standaard overgangs-vitamine D advies. Geen boosts ofzo.
Ik laat dat echt nog wel eens prikken, al hoefde dat niet van haar. Het moet wel omhoog gaan..
  dinsdag 9 januari 2024 @ 11:01:27 #150
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211971096
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 10:46 schreef Troel het volgende:
Ik vind het zo frappant dat er nog steeds zoveel verschillende adviezen zijn over vitamine D. De een zegt dat 50 een prima grens is, de ander grijpt al bij 75 in, met dezelfde meetwaarden zeg maar.
Ja, dat is ook bizar, zelfs ziekenhuizen hanteren verschillende grenzen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_211971181
Dat geldt ook voor foliumzuur. Uit onderzoek bleek ten tijde van de zwangerschap van m’n oudste dat je beter 2x de adh kon slikken (verlaagde de kans op oa autisme). Toen bij mijn echo bleek dat het een tweeling werd heb ik bij de verloskundige en later bij de gyneacoloog gevraagd wat het foliumzuuradvies was: “gewoon de adh”. Zwangeren die in een ander ziekenhuis liepen kregen boosterpillen voorgeschreven van 10x die hoeveelheid dacht ik.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  dinsdag 9 januari 2024 @ 11:12:41 #152
35189 Troel
scherp en bot
pi_211971182
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 10:51 schreef amaranta het volgende:

[..]
Welja. Wat mankeert de auto?
motorstoring, vermogenverlies en een storing in het emissiesysteem :(
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 9 januari 2024 @ 11:14:26 #153
35189 Troel
scherp en bot
pi_211971196
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 10:53 schreef Leandra het volgende:

[..]
Als het regent dan komt het ook met bakken uit de lucht bij jullie hè :{
Hij wilde gewoon niet onder doen :{w
Wij water in huis, zijn kelder onder water. Ik last met de auto, hij last met de auto ;)

Nee, zonder dollen, bij mij is het lampje nog niet weer aangegaan, dus mijn auto lijkt het nog gewoon te doen. Hij zou met de garage gaan bellen, nog niet gehoord wat daar uit kwam.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 9 januari 2024 @ 11:15:10 #154
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211971204
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 11:12 schreef Troel het volgende:

[..]
motorstoring, vermogenverlies en een storing in het emissiesysteem :(
Welk merk?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 9 januari 2024 @ 11:17:07 #155
35189 Troel
scherp en bot
pi_211971224
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 11:12 schreef FlyingFish het volgende:
Dat geldt ook voor foliumzuur. Uit onderzoek bleek ten tijde van de zwangerschap van m’n oudste dat je beter 2x de adh kon slikken (verlaagde de kans op oa autisme). Toen bij mijn echo bleek dat het een tweeling werd heb ik bij de verloskundige en later bij de gyneacoloog gevraagd wat het foliumzuuradvies was: “gewoon de adh”. Zwangeren die in een ander ziekenhuis liepen kregen boosterpillen voorgeschreven van 10x die hoeveelheid dacht ik.
Achterhaald. Alleen van belang 4 weken VOOR de conceptie tot 8 weken ERNA. Tegen de tijd dat je dus bij de verloskundige zit, heb je die termijn al achter de rug. Er is overigens in die onderzoeken geen causaal verband aangetoond, ook al blijkt er een relatie tussen deze dingen te bestaan.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 9 januari 2024 @ 11:18:23 #156
35189 Troel
scherp en bot
pi_211971233
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 11:15 schreef Leandra het volgende:

[..]
Welk merk?
Peugeot. Schijnt bij sommige modellen voor te komen, vandaar dat we daar extra op gelet hadden en we ook de garantie afgesloten hadden. Maar geen idee wat dit allemaal is.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211971246
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 11:12 schreef FlyingFish het volgende:
Dat geldt ook voor foliumzuur. Uit onderzoek bleek ten tijde van de zwangerschap van m’n oudste dat je beter 2x de adh kon slikken (verlaagde de kans op oa autisme). Toen bij mijn echo bleek dat het een tweeling werd heb ik bij de verloskundige en later bij de gyneacoloog gevraagd wat het foliumzuuradvies was: “gewoon de adh”. Zwangeren die in een ander ziekenhuis liepen kregen boosterpillen voorgeschreven van 10x die hoeveelheid dacht ik.
Heb ik toch niet genoeg foliumzuur geslikt ;) (minder kans is natuurlijk niet geen kans...)

@Troel, hopelijk valt het mee met de auto van je vriend en blijft het lampje bij die van jou uit!
Mama van 2 lieve meiden :)
  dinsdag 9 januari 2024 @ 11:22:22 #158
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211971275
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 11:18 schreef Troel het volgende:

[..]
Peugeot. Schijnt bij sommige modellen voor te komen, vandaar dat we daar extra op gelet hadden en we ook de garantie afgesloten hadden. Maar geen idee wat dit allemaal is.
Ah, dan weet ik niets qua tips/tricks.

Bij bepaalde Saabs komt zo'n motormanagementlampje soms ook voor (soms met vermogensverlies), maar daarvan weet ik de "oplossing" wel te vinden, tijdelijke oplossing that is, niet wat het probleem werkelijk oplost, want dat lijkt niemand te weten :')
Bij bepaalde Opels zou het dus net zo kunnen werken en zou ik dat iig proberen.

Maar van een Peugeot weet ik helemaal niets.

Edit: de link naar de "oplossing" stond nog in mijn bookmarks, en dat terwijl we de Sport Sedan al bijna 7 jaar niet meer hebben :')
https://www.saabforum.nl/viewtopic.php?f=18&t=136317

Wat een heerlijke auto was dat 😢
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 9 januari 2024 @ 11:41:00 #159
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_211971557
Maar laten jullie je allemaal dan testen op vitamine d-waardes? Mijn ha ziet me aankomen. Ik heb laatst een bloedtest gehad, maar dat was gericht op mijn bloedarmoede en toen hebben ze al die vitamine-waardes niet getest. Volgens mij moet je toch wel iets van een indicatie hebben?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 9 januari 2024 @ 11:42:55 #160
319308 Tink89
To live is to dance
pi_211971585
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 11:41 schreef livelink het volgende:
Maar laten jullie je allemaal dan testen op vitamine d-waardes? Mijn ha ziet me aankomen. Ik heb laatst een bloedtest gehad, maar dat was gericht op mijn bloedarmoede en toen hebben ze al die vitamine-waardes niet getest. Volgens mij moet je toch wel iets van een indicatie hebben?
Ik was op meerdere vlakken niet oke (zowel mentaal als bijv gewrichtsklachten en vermoeidheid enzo), dus bloedbeeld, schildklier (ben patient), vitamine d en b12 was standaardrijtje volgens de huisarts.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  dinsdag 9 januari 2024 @ 11:51:19 #161
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_211971701
Ik weet wel dat het van sommige vitamines echt riskant is om ze zomaar veel bij te gaan slikken. Ik ken iemand die een vergiftiging heeft opgelopen van teveel vitamine B6, en dat heeft blijvende schade opgeleverd aan haar zenuwen. Echt heel naar. En daar werd dus niet voor gewaarschuwd bij de winkel waar ze ze kocht.
in de haak.
  dinsdag 9 januari 2024 @ 11:53:04 #162
35189 Troel
scherp en bot
pi_211971728
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 11:41 schreef livelink het volgende:
Maar laten jullie je allemaal dan testen op vitamine d-waardes? Mijn ha ziet me aankomen. Ik heb laatst een bloedtest gehad, maar dat was gericht op mijn bloedarmoede en toen hebben ze al die vitamine-waardes niet getest. Volgens mij moet je toch wel iets van een indicatie hebben?
Ja, sinds ik geopereerd ben, omdat ik natuurlijk een verminderde voedselopname heb en het bekend is dat ik nagenoeg geen vitamines opneem ;)
Verder zou ik zeker bij de huisarts aandringen op het controleren van vitamine D als er toch geprikt moet worden voor een andere reden en als iemand last heeft van onverklaarbare klachten (waaronder moeheid en algehele blehheid).
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 9 januari 2024 @ 11:57:28 #163
35189 Troel
scherp en bot
pi_211971796
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 11:51 schreef trui het volgende:
Ik weet wel dat het van sommige vitamines echt riskant is om ze zomaar veel bij te gaan slikken. Ik ken iemand die een vergiftiging heeft opgelopen van teveel vitamine B6, en dat heeft blijvende schade opgeleverd aan haar zenuwen. Echt heel naar. En daar werd dus niet voor gewaarschuwd bij de winkel waar ze ze kocht.
Ik had vroeger een heel fijne vitamine B (om te spuiten). Neurobion heette het. Er zat B1, B2, B6 en B12 in. Toen die uit de handel ging kreeg ik van de apotheker een andere. Alleen daar zat de B12 niet in. Daar kwamen we dus ook pas achter toen ik bij de neuroloog kwam. De B12 is toen als een razende bijgespoten, want die was gevaarlijk laag en ik mag van geluk spreken dat ik geen blijvende schade heb opgelopen.

Conclusie: pas altijd op met wat je zelf doet met vitamines gebruiken en controleer de mensen die ervoor geleerd hebben ook :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 9 januari 2024 @ 11:59:54 #164
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211971835
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 11:41 schreef livelink het volgende:
Maar laten jullie je allemaal dan testen op vitamine d-waardes? Mijn ha ziet me aankomen. Ik heb laatst een bloedtest gehad, maar dat was gericht op mijn bloedarmoede en toen hebben ze al die vitamine-waardes niet getest. Volgens mij moet je toch wel iets van een indicatie hebben?
Mijn waardes worden sowieso jaarlijks getest, en na een paar keer heel duidelijk aangeven dat ik de vitamine D waardes ook gecontroleerd wilde hebben omdat dat in het verleden problemen heeft opgeleverd, snappen ze het nu eindelijk.

Overigens ben ik in 2022 echt pissig geworden dat daar nog even voor de vorm moeilijk over gedaan werd, juist omdat ik in de jaarlijkse controlecyclus zat vanwege overgewicht, en omdat Covid wel duidelijk heeft gemaakt dat een tekort aan vitamine D een serieus probleem was, want vrijwel iedereen die met Covid in het ziekenhuis kwam en overleed had een vitamine D tekort.

Daarbij is het ook zo dat vitamine D tekort vaker voorkomt bij mensen met overgewicht en mensen met overgewicht (vooral die met veel buikvet) dus sowieso meer vitamine D zouden moeten innemen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_211972080
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 11:41 schreef livelink het volgende:
Maar laten jullie je allemaal dan testen op vitamine d-waardes? Mijn ha ziet me aankomen. Ik heb laatst een bloedtest gehad, maar dat was gericht op mijn bloedarmoede en toen hebben ze al die vitamine-waardes niet getest. Volgens mij moet je toch wel iets van een indicatie hebben?
Bij mij is het nagekeken, samen met schildklier, hormonen etc toen ik kwam met klachten. Heb daar niet specifiek om gevraagd maar ben wel blij dat het is bekeken!
Met een meidenkwartet
pi_211972119
En dan voeg ik nog even toe: ik vraag mijn huisarts wel om zaken als ik die behoefte voel. Wij (generaliseer even) zien ons zelf snel als zeur. Maar ze zijn er toch voor?!! Dat je gezondheid in de gaten gehouden wordt/nageken wordt wanneer je zelf de noodzaak ziet, is niet raar.
Met een meidenkwartet
pi_211972168
Derde op een rij. De wereld van de vitamines is bizar. Als je er eens iets over probeert te lezen online ben je snel verloren op de sites van verkopers en producten van die leuk gekleurde potjes.
Met een meidenkwartet
  dinsdag 9 januari 2024 @ 12:44:11 #168
35189 Troel
scherp en bot
pi_211972317
Geen vier op een rij.

Stiekem ben ik blij dat de schaatsmarathon aan onze neus voorbij gaat :@
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211972356
Wij hadden met onze vorige auto (Peugeot) zo vaak gezeik dat ie op een gegeven moment vaker in de garage dan voor de deur stond. 2 jaar in gereden, toen opgegeven.

Mijn bloed wordt ook elk jaar geprikt en die waardes zijn altijd uitstekend, zo goed dat je je afvraagt of ze buisjes verwisseld hebben.
Volgende week histomine test in het ziekenhuis, daarna weet ik waar ik allergisch voor ben/op reageer. Ook weer bloedprikken vooraf overigens. 2e keer in 2 maanden tijd, benieuwd naar alle waardes.
  dinsdag 9 januari 2024 @ 12:59:39 #170
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_211972456
Ik laat ook elke 2 jaar bloed controleren. Hier ook vitamine D tekort. De laatste keer afgesproken om te prikken in de winter en niet steeds vlak na de zomervakantie waarin je al een hele bak zon hebt gehad.

Dus dank voor de reminder.

En voor de de handleiding hoe een schaap om te rollen.
  dinsdag 9 januari 2024 @ 13:03:12 #171
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211972505
Ik moet ook altijd zo lachen om mijn waardes, die zijn idd van een 35-jarige fit-girl, geen arts die mijn waardes bij een vrouw van mijn leeftijd en gewicht legt als ze waardes van 5 personen blind bij de juiste persoon zouden moeten leggen, nu niet maar toen al die liters lipoedeemvet nog aan mijn lijf kleefden helemaal niet.

Dat was iets wat me met de kennis van nu eigenlijk het meest irriteerde, die artsen die wel al vanaf mijn 18de verbaasd, bijna verontwaardigd, "je cholesterol is verbazingwekkend laag voor iemand met jouw bouw" kunnen roepen, en die heb ik echt van meerdere artsen gehoord, plus alle andere waardes die perfect zijn, maar dat je er dan op je 54ste zelf achter moet komen dat je lipoedeem hebt... echt, hoe dan?!
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_211972544
Ik spuit zelf b12. En slik vitamine d. Gewoon van het kruidvat of de etos. Vitamine d kan je volgens mij niet over doseren dus die kan geen kwaad. Van andere vitamines is bekend dat teveel worden opgeslagen in je lever ( dacht ik) en dat kan gevaarlijk zijn.
  dinsdag 9 januari 2024 @ 13:08:21 #173
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211972552
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 13:06 schreef F_r het volgende:
Ik spuit zelf b12. En slik vitamine d. Gewoon van het kruidvat of de etos. Vitamine d kan je volgens mij niet over doseren dus die kan geen kwaad. Van andere vitamines is bekend dat teveel worden opgeslagen in je lever ( dacht ik) en dat kan gevaarlijk zijn.
Vitamine D kun je wel overdoseren, maar daar moet je wel flink veel voor gebruiken.
Vitamine C kun je in principe niet overdoseren, dat plas je weer uit.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_211972556
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 11:41 schreef livelink het volgende:
Maar laten jullie je allemaal dan testen op vitamine d-waardes? Mijn ha ziet me aankomen. Ik heb laatst een bloedtest gehad, maar dat was gericht op mijn bloedarmoede en toen hebben ze al die vitamine-waardes niet getest. Volgens mij moet je toch wel iets van een indicatie hebben?
Ik had een paar jaar terug een wat matige periode. Toen wist ik dat mijn ijzer mogelijk laag was (van het bloeddoneren) en als je dan toch bezig bent ook gelijk vitamine B en D maar meegenomen. Waarbij de D op de grens lag en de ijzer alweer stijgende was.

In september had ik voor de 4e keer in een jaar een kaakholte ontsteking, naast regelmatig zeurende/geïrriteerde pezen, slecht humeur en wat ander klein geneuzel toch maar weer laten prikken.

Dus hier alleen als ik iets vermoed en de huisarts ook. Die laat me ook niet zomaar iets prikken. Heerlijk nuchter mens, dat bevalt me wel.
pi_211972557
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 12:48 schreef exode het volgende:
Wij hadden met onze vorige auto (Peugeot) zo vaak gezeik dat ie op een gegeven moment vaker in de garage dan voor de deur stond. 2 jaar in gereden, toen opgegeven.

Mijn bloed wordt ook elk jaar geprikt en die waardes zijn altijd uitstekend, zo goed dat je je afvraagt of ze buisjes verwisseld hebben.
Volgende week histomine test in het ziekenhuis, daarna weet ik waar ik allergisch voor ben/op reageer. Ook weer bloedprikken vooraf overigens. 2e keer in 2 maanden tijd, benieuwd naar alle waardes.
Is jouw histamine test en blaastest? Ik vond dat echt een heel naar onderzoek.
  Moderator dinsdag 9 januari 2024 @ 13:11:40 #176
5428 crew  miss_sly
pi_211972581
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 13:06 schreef F_r het volgende:
Ik spuit zelf b12. En slik vitamine d. Gewoon van het kruidvat of de etos. Vitamine d kan je volgens mij niet over doseren dus die kan geen kwaad. Van andere vitamines is bekend dat teveel worden opgeslagen in je lever ( dacht ik) en dat kan gevaarlijk zijn.
Vitamine A, D en E (en K) zijn in vet oplosbare vitaminen, en worden opgeslagen in he vet van je lichaam en in je lever.
Vitamine B en C zijn in water oplosbare vitaminen en zijn nauwelijks op te slaan in het lichaam.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_211972686
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 08:27 schreef Troel het volgende:

[..]
nierbekkenontsteking ;) Maar ben 24e nog naar de spoedarts geweest omdat de antibiotica op was en ik mijn nier nog wel voelde. Die was er heilig van overtuigd dat het toch echt een niersteen moest zijn, ook al was die niet op de echo te zien, had ik er in september eentje gehad en had ik ook geen koliekpijn. Plasje getest en in ieder geval geen ontstekingswaarden meer. Ik heb mijn nier nog ongeveer tot oudejaarsdacht echt gevoelt, sinds januari de rugpijn niet meer. Van het weekend dacht ik even 'hmm, is dat mijn nier?'. Het begint bij mij dus telkens met pijn in mijn lage onderrug, dan mijn linkernier en dan is er blijkbaar weer een ontsteking o.i.d. en de terugweg is precies andersom. Ik vind het dus best angstig dat ik nu dus wel weer pijn in mijn onderrug heb ;(
Heel begrijpelijk van de rugpijn die angstig maakt! Ik sla ook steeds alle normale symptomen over (of ze zijn zó subtiel dat ik ze niet herken) en rugpijn is de meest duidelijke klacht. Vorige week had ik wat rugpijn en dacht ik meteen, zou toch niet weer.. maar nee vast spierpijn. Tot ik zaterdagavond verhoging had en weer veel rugpijn, zondagochtend hap en toch weer raak, vermoeden beginnende nierbekkenontsteking. Geen nitriet maar wel witte en rode bloedcellen in ochtendsample, en rode bloedcellen in wachtkamer sample. Dus niet helemaal 100% duidelijk, maar gezien verloop vorige keren wel gewoon ab meegekregen voor nierbekkenontsteking. Ik heb nu voor volgende maandag afspraak bij ha staan, om te kijken of urine schoon is én of er dan ook geen bloed meer in zit (want dan moet wel even verder onderzocht worden gaf de hap arts aan), en even te bespreken. Juni, begin nov, eind nov blaasontsteking en nu begin jan alweer.. elke maand zit ik niet op te wachten. Dus als er verder niks onderzocht kan/hoeft te worden, ga ik dit keer maar wel voor de half jaar ab kuur denk ik.. maar ik merk dus ook dat ik bij rugpijn direct bang ben dat het weer zo ver is. Daardoor ben ik er wel ook eerder bij, ik was dit keer gelukkig nog niet zo ziek als vorige keer, maar het is natuurlijk wel vervelend om bij elk pijntje in je rug meteen hier bang voor te zijn!
  dinsdag 9 januari 2024 @ 13:30:47 #178
35189 Troel
scherp en bot
pi_211972760
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 13:11 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Vitamine A, D en E (en K) zijn in vet oplosbare vitaminen, en worden opgeslagen in he vet van je lichaam en in je lever.
Vitamine B en C zijn in water oplosbare vitaminen en zijn nauwelijks op te slaan in het lichaam.
Maar een teveel aan B6 wil je dan weer niet, dus die valt er eigenlijk alweer tussenuit.

Ook zoiets. Ik heb echt genoeg vet, maar krijg mijn vitamine E dus niet omhoog. En dat hebben ze nog niet op andere manieren dan gewoon capsules. Slikte er op een gegeven moment 8 op een dag. Heb me nu in overleg met de internist maar bij de lage waarde neergelegd, want het was niet te betalen en leek het toch niet ip te nemen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Moderator dinsdag 9 januari 2024 @ 13:42:18 #179
5428 crew  miss_sly
pi_211972841
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 13:30 schreef Troel het volgende:

[..]
Maar een teveel aan B6 wil je dan weer niet, dus die valt er eigenlijk alweer tussenuit.

Ook zoiets. Ik heb echt genoeg vet, maar krijg mijn vitamine E dus niet omhoog. En dat hebben ze nog niet op andere manieren dan gewoon capsules. Slikte er op een gegeven moment 8 op een dag. Heb me nu in overleg met de internist maar bij de lage waarde neergelegd, want het was niet te betalen en leek het toch niet ip te nemen.
B6 is een van de vele B-vitamines. Van een te hoge inname hiervan kun je inderdaad wel degelijk last krijgen, maar dat behoeft dus langere tijd dagelijks een te hoge inname. Het wordt niet opgeslagen zoals A, D en E.

Geen lichaam is hetzelfde, natuurlijk, en er kunnen altijd redenen zijn waarom je bepaalde vitamines niet (voldoende) opslaat.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 9 januari 2024 @ 13:47:05 #180
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_211972874
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 13:11 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Vitamine A, D en E (en K) zijn in vet oplosbare vitaminen, en worden opgeslagen in he vet van je lichaam en in je lever.
Vitamine B en C zijn in water oplosbare vitaminen en zijn nauwelijks op te slaan in het lichaam.
B6 is dus wel riskant om in grote hoeveelheden tot je te nemen. [edit] oh dat schrijf je hierboven zelf ook al [/edit]
in de haak.
  dinsdag 9 januari 2024 @ 13:48:38 #181
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_211972880
.

[ Bericht 99% gewijzigd door trui op 09-01-2024 13:48:50 ]
in de haak.
pi_211972884
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 13:09 schreef F_r het volgende:

[..]
Is jouw histamine test en blaastest? Ik vond dat echt een heel naar onderzoek.
Ja, ik stel me ook in op een naar onderzoek :{ Dag is verder leeg en de dag erna al mijn werkafspraken onder voorbehoud.
  dinsdag 9 januari 2024 @ 13:53:46 #183
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_211972913
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 13:30 schreef Troel het volgende:

[..]
Maar een teveel aan B6 wil je dan weer niet, dus die valt er eigenlijk alweer tussenuit.

Ook zoiets. Ik heb echt genoeg vet, maar krijg mijn vitamine E dus niet omhoog. En dat hebben ze nog niet op andere manieren dan gewoon capsules. Slikte er op een gegeven moment 8 op een dag. Heb me nu in overleg met de internist maar bij de lage waarde neergelegd, want het was niet te betalen en leek het toch niet ip te nemen.
en komt dat allemaal door die operatie die je ooit hebt gehad of neem je deze vitamines van nature niet zo goed op?
in de haak.
  dinsdag 9 januari 2024 @ 14:14:59 #184
35189 Troel
scherp en bot
pi_211973084
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 13:53 schreef trui het volgende:

[..]
en komt dat allemaal door die operatie die je ooit hebt gehad of neem je deze vitamines van nature niet zo goed op?
Operatie

We zouden de rest van ons leven davitamon moeten slikken. Nou die rode snoepjes poep ik er ook rood weer uit hoor :')
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 9 januari 2024 @ 14:31:26 #185
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_211973226
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 14:14 schreef Troel het volgende:

[..]
Operatie

We zouden de rest van ons leven davitamon moeten slikken. Nou die rode snoepjes poep ik er ook rood weer uit hoor :')
Wel een heel heftig gevolg, zeg. En als ik 't me goed herinner was 't bij voorbaat wel duidelijk dat je meer dan alleen maar wat davitamon zou moeten blijven bijslikken (ik weet namelijk nog dat ik dat toen al een heftig idee vond), maar dat het zo moeizaam zou gaan was dus echt niet de verwachting, begrijp ik. Hebben anderen die zo'n ingreep hebben laten doen vergelijkbare problemen of is dat heel wisselend?
in de haak.
pi_211973727
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 12:23 schreef Cathmar het volgende:
En dan voeg ik nog even toe: ik vraag mijn huisarts wel om zaken als ik die behoefte voel. Wij (generaliseer even) zien ons zelf snel als zeur. Maar ze zijn er toch voor?!! Dat je gezondheid in de gaten gehouden wordt/nageken wordt wanneer je zelf de noodzaak ziet, is niet raar.
Ik ben net nog even bij de huisarts geweest. Keel/oor doen nog steeds pijn, terwijl de rest van de verkoudheid ongeveer weg is. Toch gewoon virus, geen ontstekingen te zien.
Maar dan zegt de huisarts zelf ook: ‘als je het niet vertrouwt, gewoon even laten nakijken.’
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_211973956
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 13:11 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Vitamine A, D en E (en K) zijn in vet oplosbare vitaminen, en worden opgeslagen in he vet van je lichaam en in je lever.
Vitamine B en C zijn in water oplosbare vitaminen en zijn nauwelijks op te slaan in het lichaam.
Klok en klepel ergens.
pi_211973964
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 13:49 schreef exode het volgende:

[..]
Ja, ik stel me ook in op een naar onderzoek :{ Dag is verder leeg en de dag erna al mijn werkafspraken onder voorbehoud.
Ik was mij daar niet van bewust en moest nog terug naar werk en de kerstviering.
pi_211973999
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 15:45 schreef F_r het volgende:

[..]
Ik was mij daar niet van bewust en moest nog terug naar werk en de kerstviering.
Oh dat is wel balen, de longarts heeft het me goed uitgelegd en voorbereid. De test wordt ook gedaan door mijn longarts zelf, dat geeft wel wat rust.

Wellicht valt het enorm mee en anders lig ik de rest van de dag op de bank, test is al om half 9 gelukkig.
pi_211974050
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 15:48 schreef exode het volgende:

[..]
Oh dat is wel balen, de longarts heeft het me goed uitgelegd en voorbereid. De test wordt ook gedaan door mijn longarts zelf, dat geeft wel wat rust.

Wellicht valt het enorm mee en anders lig ik de rest van de dag op de bank, test is al om half 9 gelukkig.
Ik had helemaal geen uitleg gehad. Ik had op maandag de "gewone" longfunctietest dus ik dacht dit is ook zoiets. Dat viel even tegen.
  dinsdag 9 januari 2024 @ 16:06:53 #191
35189 Troel
scherp en bot
pi_211974191
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 14:31 schreef trui het volgende:

[..]
Wel een heel heftig gevolg, zeg. En als ik 't me goed herinner was 't bij voorbaat wel duidelijk dat je meer dan alleen maar wat davitamon zou moeten blijven bijslikken (ik weet namelijk nog dat ik dat toen al een heftig idee vond), maar dat het zo moeizaam zou gaan was dus echt niet de verwachting, begrijp ik. Hebben anderen die zo'n ingreep hebben laten doen vergelijkbare problemen of is dat heel wisselend?
Ik heb geen contact meer met Rewimo, dus ik weet eigenlijk niet hoe het bij haar gaat. Verder heb ik wel begrepen van de arts in Nederland dat dit veel vaker zo is en dat het een van de redenen is dat de operatie niet meer uitgevoerd wordt.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211974196
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 15:55 schreef F_r het volgende:

[..]
Ik had helemaal geen uitleg gehad. Ik had op maandag de "gewone" longfunctietest dus ik dacht dit is ook zoiets. Dat viel even tegen.
Wel raar dat ze dit niet uitleggen, het is wel echt een pittige test. Ze heeft het mij stap voor stap uitgelegd en ook gezegd dat ik die dag niet mag sporten etc.

Kwam er wel wat uit voor je?
  dinsdag 9 januari 2024 @ 16:49:26 #193
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_211974664
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 16:06 schreef Troel het volgende:

[..]
Ik heb geen contact meer met Rewimo, dus ik weet eigenlijk niet hoe het bij haar gaat. Verder heb ik wel begrepen van de arts in Nederland dat dit veel vaker zo is en dat het een van de redenen is dat de operatie niet meer uitgevoerd wordt.
Oh doen ze 'm niet meer op die manier? Wist ik niet.
in de haak.
  dinsdag 9 januari 2024 @ 16:58:55 #194
35189 Troel
scherp en bot
pi_211974754
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 16:49 schreef trui het volgende:

[..]
Oh doen ze 'm niet meer op die manier? Wist ik niet.
Nee, het is compleet achterhaald. Tegenwoordig zijn de ingrepen veel minder ingrijpend.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211975416
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 16:07 schreef exode het volgende:

[..]
Wel raar dat ze dit niet uitleggen, het is wel echt een pittige test. Ze heeft het mij stap voor stap uitgelegd en ook gezegd dat ik die dag niet mag sporten etc.

Kwam er wel wat uit voor je?
Zeker wel. Aan de ene kant fijn dat er iets is. Aan de andere kant natuurlijk niet dat er iets is. Ik moet alleen wennen aan de medicatie gok ik. Ik heb zo'n hoofdpijn
  dinsdag 9 januari 2024 @ 18:36:15 #196
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_211975509
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 18:22 schreef F_r het volgende:

[..]
Zeker wel. Aan de ene kant fijn dat er iets is. Aan de andere kant natuurlijk niet dat er iets is. Ik moet alleen wennen aan de medicatie gok ik. Ik heb zo'n hoofdpijn
Mag je nog wel hardlopen?
pi_211975553
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 18:36 schreef amaranta het volgende:

[..]
Mag je nog wel hardlopen?
Ja wel. Vanmorgen nog gedaan. Maar wel binnen op de loopband. Dat vind ik echt niks maar ik vond buiten te risicovol. Ook de huisdieren morgen blijven.

Ik moet zo een hond uitlaten ben benieuwd hoe dat is. Lang niet gedaan, hoe is het met jullie hond? Gaat het luisteren al beter?
  dinsdag 9 januari 2024 @ 18:57:22 #198
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_211975715
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 18:40 schreef F_r het volgende:

[..]
Ja wel. Vanmorgen nog gedaan. Maar wel binnen op de loopband. Dat vind ik echt niks maar ik vond buiten te risicovol. Ook de huisdieren morgen blijven.

Ik moet zo een hond uitlaten ben benieuwd hoe dat is. Lang niet gedaan, hoe is het met jullie hond? Gaat het luisteren al beter?
Ja hoor. Soms nog wel een beetje stout. Maar gaat heel goed.
Het grootste probleem is dat hij soms naar boven komt. Maar niet zelf terug kan. Weegt meer dan 40 kg dus ik kan het ook niet en man is niet altijd thuis. We zetten wel iets voor de trap, maar daar kan hij overheen als hij dat wil.
Ik wil eigenlijk een traphekje, maar dat gaat helaas niet met onze trap.
pi_211976418
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 11:59 schreef Leandra het volgende:

Daarbij is het ook zo dat vitamine D tekort vaker voorkomt bij mensen met overgewicht en mensen met overgewicht (vooral die met veel buikvet) dus sowieso meer vitamine D zouden moeten innemen.
Wat is veel? O-)
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_211976504
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 18:22 schreef F_r het volgende:

[..]
Zeker wel. Aan de ene kant fijn dat er iets is. Aan de andere kant natuurlijk niet dat er iets is. Ik moet alleen wennen aan de medicatie gok ik. Ik heb zo'n hoofdpijn
Wat voor medicatie heb je nu? Bij mij werkt Ventonlin dus niet, hoop vooral dat we iets vinden om mijn benauwdheid te verminderen bij aanvallen.
  dinsdag 9 januari 2024 @ 21:13:39 #201
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_211977793
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 18:57 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ik wil eigenlijk een traphekje, maar dat gaat helaas niet met onze trap.
Weet je dat zeker? Er zijn tegenwoordig zo ontzettend veel soorten traphekjes. Oprolbaar, of met verschillende panelen voor hoeken en zo. We hebben nu een oprolbaar hekje beneden voor onze peuter omdat een standaard traphekje hier ook niet past.
pi_211977903
@amaranta

Ben je van die ellendige hekjes af omdat je ze voor de kinderen niet nodig hebt…. Hondenfoto..??? O+ Doe ik er ook 1 van die van mij.
Met een meidenkwartet
pi_211977926
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 19:56 schreef exode het volgende:

[..]
Wat voor medicatie heb je nu? Bij mij werkt Ventonlin dus niet, hoop vooral dat we iets vinden om mijn benauwdheid te verminderen bij aanvallen.
Foster 2x pd 2 pufjes en een tablet montelukast per dag
pi_211980328
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 21:25 schreef Cathmar het volgende:
@:amaranta

Ben je van die ellendige hekjes af omdat je ze voor de kinderen niet nodig hebt…;. Hondenfoto..??? O+ Doe ik er ook 1 van die van mij.
Dat was ook het eerste waar ik aan dacht _O-.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_211981838
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 12:23 schreef Cathmar het volgende:
En dan voeg ik nog even toe: ik vraag mijn huisarts wel om zaken als ik die behoefte voel. Wij (generaliseer even) zien ons zelf snel als zeur. Maar ze zijn er toch voor?!! Dat je gezondheid in de gaten gehouden wordt/nageken wordt wanneer je zelf de noodzaak ziet, is niet raar.
Onze oudste was al een paar periodes steeds ziek en heel moe. Eigenlijk alleen juli/augustus niet en daarna begon de ellende weer. Toen ik de eerste keer (feb. 2023) vroeg om voor de zekerheid bloedwaardes te bekijken, werd dat niet gedaan. Want de kans dat er bij kinderen tekorten zijn is erg klein. Pas de tweede keer (okt. 2023) kregen we een labformulier mee. Gelukkig was alles goed en is het dus 'gewoon' pech. Maar ik vind het wel vervelend dat ik er zo aan moest trekken. Wij komen haast nooit bij de huisarts, dus het is echt niet zo dat ik bij elk wissewasje om onderzoek vraag, zeg maar.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 10 januari 2024 @ 11:42:00 #206
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_211981965
Mijn man is al tijden moe, snel buiten adem, duizelig enzovoorts en wij eten vegetarisch dus ik had geadviseerd z'n bloedwaardes te laten checken. Huisarts: "nou denk niet dat het iets oplevert maar *zucht* vooruit...". Zwaar ijzertekort :').
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  woensdag 10 januari 2024 @ 11:42:42 #207
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_211981974
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2024 11:27 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Onze oudste was al een paar periodes steeds ziek en heel moe. Eigenlijk alleen juli/augustus niet en daarna begon de ellende weer. Toen ik de eerste keer (feb. 2023) vroeg om voor de zekerheid bloedwaardes te bekijken, werd dat niet gedaan. Want de kans dat er bij kinderen tekorten zijn is erg klein. Pas de tweede keer (okt. 2023) kregen we een labformulier mee. Gelukkig was alles goed en is het dus 'gewoon' pech. Maar ik vind het wel vervelend dat ik er zo aan moest trekken. Wij komen haast nooit bij de huisarts, dus het is echt niet zo dat ik bij elk wissewasje om onderzoek vraag, zeg maar.
En het kost ook niet ZOveel, zo'n bloedonderzoek. Het vervelendst vind ik vooral het gevoel dat je totaal niet serieus wordt genomen op zo'n moment.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  woensdag 10 januari 2024 @ 11:44:09 #208
35189 Troel
scherp en bot
pi_211981986
quote:
17s.gif Op woensdag 10 januari 2024 11:42 schreef Debsterr het volgende:

[..]
En het kost ook niet ZOveel, zo'n bloedonderzoek. Het vervelendst vind ik vooral het gevoel dat je totaal niet serieus wordt genomen op zo'n moment.
Los daarvan: het zit gewoon in je eigen risico, dus je moet er gewoon zelf voor betalen als volwassene als je nog niet door je eigen risico zit.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 10 januari 2024 @ 11:44:26 #209
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_211981988
quote:
7s.gif Op woensdag 10 januari 2024 11:44 schreef Troel het volgende:

[..]
Los daarvan: het zit gewoon in je eigen risico, dus je moet er gewoon zelf voor betalen als volwassene als je nog niet door je eigen risico zit.
Ook nog eens inderdaad!
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  woensdag 10 januari 2024 @ 11:47:45 #210
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_211982026
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2024 11:27 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Onze oudste was al een paar periodes steeds ziek en heel moe. Eigenlijk alleen juli/augustus niet en daarna begon de ellende weer. Toen ik de eerste keer (feb. 2023) vroeg om voor de zekerheid bloedwaardes te bekijken, werd dat niet gedaan. Want de kans dat er bij kinderen tekorten zijn is erg klein. Pas de tweede keer (okt. 2023) kregen we een labformulier mee. Gelukkig was alles goed en is het dus 'gewoon' pech. Maar ik vind het wel vervelend dat ik er zo aan moest trekken. Wij komen haast nooit bij de huisarts, dus het is echt niet zo dat ik bij elk wissewasje om onderzoek vraag, zeg maar.
Wat flauw zeg. Is een kleine moeite waarmee je echt veel ellende kan ondervangen.
pi_211982088
quote:
17s.gif Op woensdag 10 januari 2024 11:42 schreef Debsterr het volgende:

[..]
En het kost ook niet ZOveel, zo'n bloedonderzoek. Het vervelendst vind ik vooral het gevoel dat je totaal niet serieus wordt genomen op zo'n moment.
Precies dat. De oudste sport ook veel en eet vaak vegetarisch met mij mee, dus het zat me gewoon niet helemaal lekker.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 10 januari 2024 @ 11:59:43 #212
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_211982145
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2024 11:52 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Precies dat. De oudste sport ook veel en eet vaak vegetarisch met mij mee, dus het zat me gewoon niet helemaal lekker.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:') Zo herkenbaar, ik vind het een van de lelijkere dingen binnen de zorg. Ik kan ook echt niet plaatsen wat er dan in het hoofd van zo iemand gebeurt. Wellicht worden ze regelmatig geconfronteerd met mensen die overdrijven? Ik snap dat filteren nodig is, maar iets meer de zaken binnen context plaatsen lijkt me niet overbodig.
pi_211982274
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2024 11:59 schreef Nanukerst het volgende:

[..]
:') Zo herkenbaar, ik vind het een van de lelijkere dingen binnen de zorg. Ik kan ook echt niet plaatsen wat er dan in het hoofd van zo iemand gebeurt. Wellicht worden ze regelmatig geconfronteerd met mensen die overdrijven? Ik snap dat filteren nodig is, maar iets meer de zaken binnen context plaatsen lijkt me niet overbodig.
Ik geloof best dat er veel mensen overdrijven of onnodig bellen. Ik wilde niet eens per se een afspraak. Ik wilde gewoon een check, van goh, als het dus niet oorsmeer of ontsteking kan zijn, moet ik me dan zorgen maken of (wanneer) is er actie nodig? Zo heb ik het ook gelijk aangegeven. Ik wil even overleg, want zus en zo en dit heb ik nog nooit eerder gehad op deze manier. Assistent pakt mijn dossier erbij en begint oorzaken op te noemen die ik dus wél regelmatig tegenkom. Hoe is dat logisch?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_211982302
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2024 11:59 schreef Nanukerst het volgende:

[..]
:') Zo herkenbaar, ik vind het een van de lelijkere dingen binnen de zorg. Ik kan ook echt niet plaatsen wat er dan in het hoofd van zo iemand gebeurt. Wellicht worden ze regelmatig geconfronteerd met mensen die overdrijven? Ik snap dat filteren nodig is, maar iets meer de zaken binnen context plaatsen lijkt me niet overbodig.
Er zit een groep secretaresses die al snel alles af schuift je hebt nog net niet te horen gekregen ga naar de huisarts. Ze zijn ook draken voor collegas want ze zijn niet flexibel


Maar je hebt ook een groep patiënten dat je denkt zucht...

Ik zit zelf op de kindergeneeskunde aan de telefoon. En je moet echt goed luisteren om te filteren en ook gewoon begrip hebben voor een situatie.
Ik kan heel vervelend doen en Exact binnen de regeltjes blijven of even mee denken en iemand helpen om of op de juiste plek te belanden, op zn minst gevoel te geven dat ze gehoord worden advies geven wat ze kunnen doen maar dat ik geen afspraak kan maken om een bepaalde reden zoals verzekeringsdekking/verwijzing nodig of valt niet onder ons specialisme

En soms zijn patiënten echt vervelend en totaal niet begripvol. Dan gaan de hakken ook bij mij in het zand en hou ik mij precies aan de regels
pi_211982356
Ooit een moeder aan de telefoon gehad ik kon er niks acuut uit halen, dus ik leg alles uit. En zegt die moeder het is wel spoed! Dus ik vraag waarom

Het antwoord was
Ik heb maar 1 kind dus het is spoed.... Dat ik dat geen reden vond voor spoed vond ze raar

Dus dan weet je vast..
als je 2 of meer hebt dan heb je nog een reserve kind als er iets met kind 1 gebeurt...
pi_211982370
Er was een disneyland topic ik dacht in oud. Maar kan hem niet vinden iemand van hier die daar ook post?
  woensdag 10 januari 2024 @ 12:24:26 #217
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_211982387
quote:
1s.gif Op woensdag 10 januari 2024 12:21 schreef Goitske het volgende:
Ooit een moeder aan de telefoon gehad ik kon er niks acuut uit halen, dus ik leg alles uit. En zegt die moeder het is wel spoed! Dus ik vraag waarom

Het antwoord was
Ik heb maar 1 kind dus het is spoed.... Dat ik dat geen reden vond voor spoed vond ze raar

Dus dan weet je vast..
als je 2 of meer hebt dan heb je nog een reserve kind als er iets met kind 1 gebeurt...
Dat verwoordt ze natuurlijk niet zo handig, maar wat ik dan hoor is 'Ik maak me heel erg zorgen om mijn enige kind'.
pi_211982389
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2024 12:23 schreef F_r het volgende:
Er was een disneyland topic ik dacht in oud. Maar kan hem niet vinden iemand van hier die daar ook post?
TRV / [Centraal] Disneyland Parijs deel 18

Deze? Niet in OUD maar wel Disneyland.

Overigens uit de posthistory van @exode geplukt :+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_211982396
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2024 12:24 schreef Nanukerst het volgende:

[..]
Dat verwoordt ze natuurlijk niet zo handig, maar wat ik dan hoor is 'Ik maak me heel erg zorgen om mijn enige kind'.
Ja mijn advies was bel even de huisarts was echt niveau snotneus en een kuchje en ze werd er die nacht een keer wakker van.
Daarvoor ben je niet in het ziekenhuis onder behandeling
  woensdag 10 januari 2024 @ 12:29:21 #220
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211982416
De assistente van mijn vorige huisarts was wel heel behendig daarin, maar ik belde eigenlijk nooit voor Soneal dus als ik belde kon ik eigenlijk altijd en snel terecht, vooral omdat ik nooit voor Soneal belde en er altijd echt wat was als ik voor hem belde.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_211982463
quote:
1s.gif Op woensdag 10 januari 2024 12:29 schreef Leandra het volgende:
De assistente van mijn vorige huisarts was wel heel behendig daarin, maar ik belde eigenlijk nooit voor Soneal dus als ik belde kon ik eigenlijk altijd en snel terecht, vooral omdat ik nooit voor Soneal belde en er altijd echt wat was als ik voor hem belde.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja dat maakt wel verschil inderdaad. Lastig is het dan om daar doorheen te prikken.

Zo heb ik nooit koorts. Bij een forse ontsteking heb ik wat verhoging, maar nooit boven de 38.3 ofzo. Dat geeft ook altijd problemen om langs de assistente te komen. Als ik zelf vrij zeker weet dat het een bacteriële ontsteking is, dan zeg ik tegenwoordig dat ik wel koorts heb. Dat voelt niet fijn, maar ik ben te vaak afgescheept als ik het niet doe.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 10 januari 2024 @ 12:35:54 #222
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_211982466
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2024 11:52 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Precies dat. De oudste sport ook veel en eet vaak vegetarisch met mij mee, dus het zat me gewoon niet helemaal lekker.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Meh -O- en dan vinden ze het raar dat mensen nooit meer iets laten controleren maar ineens ernstige aandoeningen blijken te hebben..
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  woensdag 10 januari 2024 @ 12:41:43 #223
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211982508
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2024 12:35 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Ja dat maakt wel verschil inderdaad. Lastig is het dan om daar doorheen te prikken.

Zo heb ik nooit koorts. Bij een forse ontsteking heb ik wat verhoging, maar nooit boven de 38.3 ofzo. Dat geeft ook altijd problemen om langs de assistente te komen. Als ik zelf vrij zeker weet dat het een bacteriële ontsteking is, dan zeg ik tegenwoordig dat ik wel koorts heb. Dat voelt niet fijn, maar ik ben te vaak afgescheept als ik het niet doe.
Die maandag dat mijn vader viel had ik idd nog een nutteloze discussie met de assistente:
Soneal had al buikgriep en ik wilde weten of ik hem paracetamol kon geven, beland ik in een achterlijke discussie over een thermometer.
Net toen ik echt pissig was over dat gezeik, geef gewoon antwoord op mijn vraag! kon ik zelf een sprint naar de WC trekken en heb ik haar weggedrukt.

Kind heeft buikgriep, voelt zich beroerd, ik wil alleen maar weten of hij paracetamol mag, geen gedoe over een thermometer, en dat ik die wel even moet gaan kopen als ik zo niet weet waar hij is, en ja, die is er wel, maar ik was zelf ook niet lekker :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_211982527
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2024 12:35 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Ja dat maakt wel verschil inderdaad. Lastig is het dan om daar doorheen te prikken.

Zo heb ik nooit koorts. Bij een forse ontsteking heb ik wat verhoging, maar nooit boven de 38.3 ofzo. Dat geeft ook altijd problemen om langs de assistente te komen. Als ik zelf vrij zeker weet dat het een bacteriële ontsteking is, dan zeg ik tegenwoordig dat ik wel koorts heb. Dat voelt niet fijn, maar ik ben te vaak afgescheept als ik het niet doe.
Ik herken dat ook. Ik heb van mezelf een vrij lage lichaamstemperatuur en als ik rond de 38 zit is dat meer dan iets verhoging.
Ik filter altijd op het algemene verhaal als daar een niet pluis gevoel bij zit is het actie inzetten. Protocollen zijn leuk maar je moet zeker gevoel volgen
pi_211982541
quote:
1s.gif Op woensdag 10 januari 2024 12:41 schreef Leandra het volgende:

[..]
Die maandag dat mijn vader viel had ik idd nog een nutteloze discussie met de assistente:
Soneal had al buikgriep en ik wilde weten of ik hem paracetamol kon geven, beland ik in een achterlijke discussie over een thermometer.
Net toen ik echt pissig was over dat gezeik, geef gewoon antwoord op mijn vraag! kon ik zelf een sprint naar de WC trekken en heb ik haar weggedrukt.

Kind heeft buikgriep, voelt zich beroerd, ik wil alleen maar weten of hij paracetamol mag, geen gedoe over een thermometer, en dat ik die wel even moet gaan kopen als ik zo niet weet waar hij is, en ja, die is er wel, maar ik was zelf ook niet lekker :')
Dan is altijd de methode nog bij geen thermometer hoe voelt de temperatuur in de nek aan. Goed warm? Hop paracetamol we in
pi_211982544
quote:
1s.gif Op woensdag 10 januari 2024 12:41 schreef Leandra het volgende:

[..]
Die maandag dat mijn vader viel had ik idd nog een nutteloze discussie met de assistente:
Soneal had al buikgriep en ik wilde weten of ik hem paracetamol kon geven, beland ik in een achterlijke discussie over een thermometer.
Net toen ik echt pissig was over dat gezeik, geef gewoon antwoord op mijn vraag! Kon ik zelf een sprint naar de WC trekken en heb ik haar weggedrukt.

Kind heeft buikgriep, voelt zich beroerd, ik wil alleen maar weten of hij paracetamol mag, geen gedoe over een thermometer, en dat ik die wel even moet gaan kopen als ik zo niet weet waar hij is, en ja, die is er wel, maar ik was zelf ook niet lekker :')
Alsof je een andere taal spreekt _O-. Ik heb wat dat betreft een makkelijke stelregel: heb je pijn of voel je je beroerd -> PCM. In geval van buikgriep even kijken of dat beter oraal of via zetpil kan. Ook voor mezelf heb ik zetpillen 1000 mg liggen indien nodig :@.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_211982548
quote:
1s.gif Op woensdag 10 januari 2024 12:29 schreef Leandra het volgende:
De assistente van mijn vorige huisarts was wel heel behendig daarin, maar ik belde eigenlijk nooit voor Soneal dus als ik belde kon ik eigenlijk altijd en snel terecht, vooral omdat ik nooit voor Soneal belde en er altijd echt wat was als ik voor hem belde.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zelfde hierbij de huisarts wij komen er nooit als ik bel dan is het of kom direct maar of binnen een paar uur
pi_211982575
Hier deed de huisarts ook moeilijk over bloedprikken. Na een aantal berichten over en weer zei hij uiteindelijk dat hij wel een formulier kon maken. Ik stuur terug met ja graag. Nooit meer iets van gehoord. Ja laat dan ook maar als het zo moeilijk moet. Terwijl hij anders zo redelijk is.
Voor de rest heb ik een moeilijke geschiedenis met artsen. Verhalen van anderen maken mij dan ook altijd kwaad. Zo kent mijn vriend iemand die na maanden pijnklachten eindelijk serieus genomen werd. En nu kunnen ze enkel nog maar verlengen maar zijn kinderen zien opgroeien zit er niet meer in :(
Maar bij de kinderafdeling in ons ziekenhuis werken helden. Mij nog nooit zo gezien en gehoord gevoeld als tijdens de opname van mijn oudste O+
pi_211982651
Ik snap de frustraties zeker! Sommige artsen maar ook assistentes kun je echt niks mee.
En er zit een groep die echt het beste met je voor heeft en sommigen daarvan lopen echt over door te veel patiënten
pi_211982654
Vanaf 38.0 is ook gewoon al koorts he? Geen verhoging meer.
Mijn assistente/huisartsen zijn fantastisch, als ik deze verhalen lees. Nooit problemen om een afspraak in te plannen, altijd goed advies als ik alleen daarvoor bel. Ik kan bijna altijd dezelfde of volgende dag terecht als ik een afspraak wil maken. Denk deels ook omdat ik bij een praktijk zit die ooit vooral is begonnen als studentenhuisarts (zo ben ik er ook terecht gekomen), en nu nog steeds vooral studenten als patiënten heeft. Dus het is er ook niet zo ontzettend druk met afspraken etc dat ze echt strikt moeten filteren. Ik zou het echt ontzettend vervelend vinden als ik assistentes aan de lijn zou krijgen als in jullie verhalen.. }:| dus kan me de frustraties goed voorstellen!
pi_211982742
De huisartsassistente is meestal super. Ze heeft mij maar 1 keer geirriteerd maar toen was ik zwanger en had veel pijn dus misschien lag het deels aan mij.

Maar soms kom je mensen tegen ja. Als ik niet zo lamgeslagen was geweest tijdens het afsluitgesprek van mijn tweede ivf poging, had ik de fertiliteitsarts misschien over haar bureau getrokken }:|
Mijn vriend had hetzelfde gevoel, heeft ze dus mooi geluk gehad.
  woensdag 10 januari 2024 @ 13:33:19 #232
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211983045
quote:
1s.gif Op woensdag 10 januari 2024 12:45 schreef Goitske het volgende:

[..]
Dan is altijd de methode nog bij geen thermometer hoe voelt de temperatuur in de nek aan. Goed warm? Hop paracetamol we in
Hij had ook gewoon verhoging, ik had alleen zo even geen thermometer bij de hand.

Inmiddels in het appartement van mijn vader niet alleen een oude kwikthermometer gevonden, maar ook zo'n schietding van Medisana, met de batterijen nog verpakt ernaast.

En ja, in mijn toilettas ook nog wel een gewone digitale :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_211983116
quote:
1s.gif Op woensdag 10 januari 2024 13:05 schreef Bottoms_up het volgende:
De huisartsassistente is meestal super. Ze heeft mij maar 1 keer geirriteerd maar toen was ik zwanger en had veel pijn dus misschien lag het deels aan mij.

Maar soms kom je mensen tegen ja. Als ik niet zo lamgeslagen was geweest tijdens het afsluitgesprek van mijn tweede ivf poging, had ik de fertiliteitsarts misschien over haar bureau getrokken }:|
Mijn vriend had hetzelfde gevoel, heeft ze dus mooi geluk gehad.
Dat had ik met mijn bevalling
Was bijvoorkeur die arts-assistent aangevlogen maar iets met al 5 uur persweeën waardoor het niet meer lukte
  woensdag 10 januari 2024 @ 14:05:10 #234
35189 Troel
scherp en bot
pi_211983365
Laten we het er niet over hebben hoe de huisartsassistente een beginnende sepsis niet herkende :N
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 10 januari 2024 @ 14:08:33 #235
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211983397
:X
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 10 januari 2024 @ 14:29:58 #236
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_211983583
Ik mis nog steeds mijn oude huisarts ;(. Nam me wel serieus met mijn acne toen, deed uitstrijkjes als de beste en algeheel gewoon een heel fijne man. Helaas door verhuizing bij een ander nu.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_211983619
Hulde aan de goede huisarts assistentes. Zij die je wel fatsoenlijk te woord staan, en je niet wegsturen. Ik had bij mijn vorige huisarts een vrouw waarvoor ik gewoon bijna bang was. Hoe f-ing bizar is dat. Ik snap de poortwachters functie, maar serieus bizar.

En Troel… geen woorden.
Met een meidenkwartet
pi_211983873
Oh ja, breek de bek niet open :6 ik heb meestal van die kwalen die je ook als stress weg kan zetten. Lage rugpijn (dat bleek na maanden een dubbele hernia), hartkloppingen (dat bleek na een jaar een ritmestoornis). Aan beide ben ik uiteindelijk geopereerd.

Het is vooral storend omdat ik als zorgverlener zelf probeer heel goed te luisteren naar mijn patiënten. Ik wil dus juist graag weten wat ze zelf denken, waar ze bang voor zijn en wat ze het liefst zouden willen van me. En dan kunnen we vervolgens bespreken of dat haalbaar is.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_211983918
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2024 12:25 schreef Phaidra het volgende:

[..]
TRV / [Centraal] Disneyland Parijs deel 18

Deze? Niet in OUD maar wel Disneyland.

Overigens uit de posthistory van @:exode geplukt :+.
dank je
  woensdag 10 januari 2024 @ 15:17:53 #240
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_211983989
quote:
1s.gif Op woensdag 10 januari 2024 15:08 schreef Clubsoda het volgende:
Oh ja, breek de bek niet open :6 ik heb meestal van die kwalen die je ook als stress weg kan zetten. Lage rugpijn (dat bleek na maanden een dubbele hernia), hartkloppingen (dat bleek na een jaar een ritmestoornis). Aan beide ben ik uiteindelijk geopereerd.

Het is vooral storend omdat ik als zorgverlener zelf probeer heel goed te luisteren naar mijn patiënten. Ik wil dus juist graag weten wat ze zelf denken, waar ze bang voor zijn en wat ze het liefst zouden willen van me. En dan kunnen we vervolgens bespreken of dat haalbaar is.
Dit ja. Het is echt mijn streven om de ander te zien, zorgen dat de ander zich gehoord voelt, waar ze ook mee komen eigenlijk. Dat betaalt zich echt uit op de langere termijn.
pi_211984069
Troel dat is echt erg zeg!

Ik heb eindelijk voor vrijdag een afspraak bij de huisarts. Misschien wintertenen/raynaud bij mijn grote teen of zenuwpijn. Kan er soms amper op lopen. En bij andere tenen denk ik ontsteking, niet ingegroeid zo te voelen en te zien. Ondertussen 3 weken, dan vind ik dat ik lang genoeg heb gewacht.
  woensdag 10 januari 2024 @ 15:24:52 #242
35189 Troel
scherp en bot
pi_211984082
Er is nu overigens wel in mijn dossier gezet dat als ik bel met nierklachten, dat ik gewoon een afspraak bij de dokter krijg in plaats van afgepoeierd wordt, urine in moet leveren, antibiotica krijg en na een week een keer een arts zie.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211984263
Ik voel me meestal goed serieus genomen door de huisarts, vooral eigenlijk wanneer het over de kinderen gaat. Ze lijkt heel erg mee te gaan in mijn moederinstinct: als ik denk dat er iets mis is, dan klopt dat meestal ook.

Eén keer, toen de jongste een paar weken oud was, werd ik afgepoeierd door een huisarts in opleiding die er tijdelijk zat. Toen heb ik de dag erna teruggebeld dat ik me niet gehoord voelde, het idee had dat ik m'n verhaal niet duidelijk genoeg had kunnen vertellen, en een nieuwe afspraak wilde met m'n eigen arts. En toen bleek ik inderdaad gelijk te hebben: het was verborgen reflux en ik was géén oververmoeide hormonale zeikmoeder die dingen zag die er niet waren }:| (Of misschien was ik wel oververmoeid en hormonaal, maar wat ik zag klopte dus mooi wel :6 )
  woensdag 10 januari 2024 @ 16:11:21 #244
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_211984443
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2024 15:48 schreef Amsel het volgende:
Ik voel me meestal goed serieus genomen door de huisarts, vooral eigenlijk wanneer het over de kinderen gaat. Ze lijkt heel erg mee te gaan in mijn moederinstinct: als ik denk dat er iets mis is, dan klopt dat meestal ook.

Eén keer, toen de jongste een paar weken oud was, werd ik afgepoeierd door een huisarts in opleiding die er tijdelijk zat. Toen heb ik de dag erna teruggebeld dat ik me niet gehoord voelde, het idee had dat ik m'n verhaal niet duidelijk genoeg had kunnen vertellen, en een nieuwe afspraak wilde met m'n eigen arts. En toen bleek ik inderdaad gelijk te hebben: het was verborgen reflux en ik was géén oververmoeide hormonale zeikmoeder die dingen zag die er niet waren }:| (Of misschien was ik wel oververmoeid en hormonaal, maar wat ik zag klopte dus mooi wel :6 )
Ik had ook een fijne huisarts,ik heb nu een nieuwe die ik nog nooit heb gezien :D

Ik heb dat dus ook meegemaakt bij de HAP.
Hij vond me zo onnodig angstig en stuurde me weg met gewoon beetje griep en dat accepteerde ik niet.
Dus felle discussie.
Die arts was me zo zat dat hij me doorstuurde naar de naastgelegen SEH met een belletje met de mededeling dat ik spoken zag maar dat hij mij dat niet aan het verstand kreeg en dat ik gewoon een jong en ongerust moedertje was. Ik was ook heel jong want 23 maar ik ben echt niet iemand die snel ongerust/angstig is

ik kon bij de SEH meteen doorlopen nadat ze 1 blik op zoon wierpen, ze namen het super serieus en hij heeft daar nog een poosje in het ziekenhuis gelegen. Hersenvliesontsteking. -O-

En echt als je een foto zou zien van hoe hij er aan toe was toen de HAP ons wegstuurde zou je echt je kapot schrikken
pi_211984535
quote:
17s.gif Op woensdag 10 januari 2024 16:11 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]
Ik had ook een fijne huisarts,ik heb nu een nieuwe die ik nog nooit heb gezien :D

Ik heb dat dus ook meegemaakt bij de HAP.
Hij vond me zo onnodig angstig en stuurde me weg met gewoon beetje griep en dat accepteerde ik niet.
Dus felle discussie.
Die arts was me zo zat dat hij me doorstuurde naar de naastgelegen SEH met een belletje met de mededeling dat ik spoken zag maar dat hij mij dat niet aan het verstand kreeg en dat ik gewoon een jong en ongerust moedertje was. Ik was ook heel jong want 23 maar ik ben echt niet iemand die snel ongerust/angstig is

ik kon bij de SEH meteen doorlopen nadat ze 1 blik op zoon wierpen, ze namen het super serieus en hij heeft daar nog een poosje in het ziekenhuis gelegen. Hersenvliesontsteking. -O-

En echt als je een foto zou zien van hoe hij er aan toe was toen de HAP ons wegstuurde zou je echt je kapot schrikken
Zelfde verhaal incl telefoontje (excl jong) van de HAP. Week aan een infuus gelegen.
De hap had zoiets als mijn kind nog nooit meegemaakt, maar vond toch dat we rustig naar huis konden en de nacht afwachten.
Vonden wij niet.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  woensdag 10 januari 2024 @ 16:23:00 #246
35189 Troel
scherp en bot
pi_211984553
Nouja, dat. Als ik geluisterd had en gewacht had tot de volgende morgen, maar dan was ik dood geweest waarschijnlijk.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 10 januari 2024 @ 16:41:47 #247
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_211984752
quote:
1s.gif Op woensdag 10 januari 2024 16:21 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Zelfde verhaal incl telefoontje (excl jong) van de HAP. Week aan een infuus gelegen.
De hap had zoiets als mijn kind nog nooit meegemaakt, maar vond toch dat we rustig naar huis konden en de nacht afwachten.
Vonden wij niet.
Wat stom.

Ik ben echt blij dat ik meestal de ballen heb om hard voor mijn kinderen op te komen.
Maar dat zou niet nodig moeten zijn.
pi_211984878
Wat een vervelende verhalen zeg!
Als kind had ik een waardeloze huisarts, maar wij hebben nu een superfijne huisartsenpraktijk. Helaas komen we er regelmatig en altijd worden we gehoord en serieus genomen.
  woensdag 10 januari 2024 @ 17:08:56 #249
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_211985023
En het erge is ook nog eens als je huisarts je niet ligt kan je soms niet eens overstappen omdat ze vol zitten en er een enorm tekort is of gewoon geen patiënten willen overnemen van een arts die ze kennen.

Gelukkig zijn ze daar bij tandartsen heel anders in en gaat overstappen super makkelijk.
(en zonde ook dat de zorg niet in basispakket zit dat zoveel mensen gewoon niet gaan)
pi_211985352
Er zit zoveel verschil in artsen. Die van mijn vader bij revalidatie was gewoon slecht. Ging ook nergens achteraan.
Dus bemoeiden wij ons ermee. Contact met de chirurg zelf gezocht en dat vond ze niet leuk, maar was wel nodig bleek wel. Hadden we al tig keer om actie gevraagd.
Het verpleeghuis waar hij nu zit, daar zit een hele fijne arts. Nam ook alle tijd met het intakegesprek, heeft nog dingen uitgezocht en nagevraagd. En na de epileptische aanval heeft hij ook direct voor de zekerheid een afspraak met de neuroloog geregeld.
pi_211986579
Man belde vorige maand de ha maar omdat hij soms niet goed uit zn woorden kan komen door zn beroerte van 3 jaar geleden, liet de assistente hem niet uitpraten. Hij kreeg de kans niet om te vertellen wat er aan de hand was ;(
Gelukkig stond zn foon op speaker, was ik erbij en heb ik kunnen ingrijpen. Toen pas werd het serieus genomen.
Ha verder prima, heeft man direct naar het zh gestuurd. Verder belt hij zelfs in het weekend om te vragen hoe het gaat.
Maar dat van de assistente viel me vies tegen. Als ik er niet bij was geweest... :(

Op de hap hebben wij een abo :') Kreeg een paar jaar geleden een uitdraai van zoons dossier. 7 bladzijden :')
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  woensdag 10 januari 2024 @ 20:01:54 #252
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_211987083
Ik heb een huisarts uit 1000-en O+
Hij kwam in mijn kraamweek zelfs even op kraambezoek, nu zie dat zeker in de grote stad niet veel, dus wij waren erg verrast.

Toen mijn man zijn hersenbloeding had gehad, hing hij een dag later al bij mij op de lijn, omdat hij zo was geschrokken. Ik mocht hem altijd bellen als dat nodig was. :)

Ik heb 1 keer gehad mot gehad met de assistente. E. huilde als baby zo weinig en als ze het wel deed, kon je het verschil duidelijk onderscheiden. Dus toen ze 1 keer overduidelijk anders huilde, hing ik om 16:45 uur, ja sorry aan de lijn. Krijg je zo'n opmerking als 'wat wilt u dan'? Nou langskomen, troelala, mijn kind huilt, anders dan anders en ik krijg haar niet rustig. Bleek achteraf dat ze een hele nare acute aanval van krentenbaard te hebben. De assistente heeft me toen een poosje niet aan durven kijken.
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_211987129
Ik ben van zorgverzekeraar geswitcht op 31 december. Heb gisteren ¤1450 gestort gekregen van m’n oude zorgverzekering :') blijkbaar dachten ze dat ik de jaarbijdrage voor 2024 al betaald had ofzo? Klinkt een beetje als zo’n monopoly-kaartje: ‘Foutje van de bank in uw voordeel, u ontvangt ¤1450’. Beetje jammer dat het waarschijnlijk weer retour moet (en ik geen rente ontvang op mijn betaalrekening).
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_211987183
Mijn kind schreef zich net in voor kamers en poeh… even een dingetje. Duurt nog 1,5 jaar maar gaat zo bizar snel. Maar trots op haar O+
Met een meidenkwartet
pi_211987405
quote:
1s.gif Op woensdag 10 januari 2024 19:36 schreef Mushanga71 het volgende:
Man belde vorige maand de ha maar omdat hij soms niet goed uit zn woorden kan komen door zn beroerte van 3 jaar geleden, liet de assistente hem niet uitpraten.
Ugh ja, dat ongeduld als mensen niet uit hun woorden komen. Ik bel dus ook vaak voor mijn man, want die krijgt z'n punt echt niet gemaakt bij de assistente, en ik wel. Dan krijg je "Waarom belt uw man niet zelf, waarom belt u?" - Omdat ik het Hoofd Communicatie van ons gezin ben en dit soort dingen regel 8-)

Hij vult ook altijd míjn telefoonnummer in op alle mogelijke contactformulieren :')
  woensdag 10 januari 2024 @ 21:00:24 #256
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_211987919
quote:
17s.gif Op woensdag 10 januari 2024 16:11 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]
Ik had ook een fijne huisarts,ik heb nu een nieuwe die ik nog nooit heb gezien :D

Ik heb dat dus ook meegemaakt bij de HAP.
Hij vond me zo onnodig angstig en stuurde me weg met gewoon beetje griep en dat accepteerde ik niet.
Dus felle discussie.
Die arts was me zo zat dat hij me doorstuurde naar de naastgelegen SEH met een belletje met de mededeling dat ik spoken zag maar dat hij mij dat niet aan het verstand kreeg en dat ik gewoon een jong en ongerust moedertje was. Ik was ook heel jong want 23 maar ik ben echt niet iemand die snel ongerust/angstig is

ik kon bij de SEH meteen doorlopen nadat ze 1 blik op zoon wierpen, ze namen het super serieus en hij heeft daar nog een poosje in het ziekenhuis gelegen. Hersenvliesontsteking. -O-

En echt als je een foto zou zien van hoe hij er aan toe was toen de HAP ons wegstuurde zou je echt je kapot schrikken
wat erg zeg. :o :(
in de haak.
  woensdag 10 januari 2024 @ 21:00:41 #257
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_211987922
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2024 20:07 schreef Cathmar het volgende:
Mijn kind schreef zich net in voor kamers en poeh… even een dingetje. Duurt nog 1,5 jaar maar gaat zo bizar snel. Maar trots op haar O+
spannend! maar ook leuk!
in de haak.
pi_211988090
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2024 20:24 schreef Amsel het volgende:

[..]
Ugh ja, dat ongeduld als mensen niet uit hun woorden komen. Ik bel dus ook vaak voor mijn man, want die krijgt z'n punt echt niet gemaakt bij de assistente, en ik wel. Dan krijg je "Waarom belt uw man niet zelf, waarom belt u?" - Omdat ik het Hoofd Communicatie van ons gezin ben en dit soort dingen regel 8-)

Hij vult ook altijd míjn telefoonnummer in op alle mogelijke contactformulieren :')
Hoofd communicatie, wel een idee ja ;)
Maar tis op zich belachelijk dat onze partners zelf niet met geduld te woord worden gestaan :{
Man wil graag zelf alles regelen en probeert dat ook. Maar wel vaak op de speaker en als ik erbij ben. Soms gaat het goed, soms moet ik mn klep opentrekken.
De bank bellen is ook zo leuk op die manier :')
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_211988092
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2024 15:48 schreef Amsel het volgende:
Ik voel me meestal goed serieus genomen door de huisarts, vooral eigenlijk wanneer het over de kinderen gaat. Ze lijkt heel erg mee te gaan in mijn moederinstinct: als ik denk dat er iets mis is, dan klopt dat meestal ook.

Eén keer, toen de jongste een paar weken oud was, werd ik afgepoeierd door een huisarts in opleiding die er tijdelijk zat. Toen heb ik de dag erna teruggebeld dat ik me niet gehoord voelde, het idee had dat ik m'n verhaal niet duidelijk genoeg had kunnen vertellen, en een nieuwe afspraak wilde met m'n eigen arts. En toen bleek ik inderdaad gelijk te hebben: het was verborgen reflux en ik was géén oververmoeide hormonale zeikmoeder die dingen zag die er niet waren }:| (Of misschien was ik wel oververmoeid en hormonaal, maar wat ik zag klopte dus mooi wel :6 )
Een oud collega van mij die helaas overleden is heeft vanaf het begin dat ik er werkte gezegd dat een moeder instinct het sterkste is wat er is en dat je die niet zomaar van tafel mag vegen.
pi_211988147
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2024 20:24 schreef Amsel het volgende:

[..]
Ugh ja, dat ongeduld als mensen niet uit hun woorden komen. Ik bel dus ook vaak voor mijn man, want die krijgt z'n punt echt niet gemaakt bij de assistente, en ik wel. Dan krijg je "Waarom belt uw man niet zelf, waarom belt u?" - Omdat ik het Hoofd Communicatie van ons gezin ben en dit soort dingen regel 8-)

Hij vult ook altijd míjn telefoonnummer in op alle mogelijke contactformulieren :')
Hoofdcommunicatie _O-

Medisch en over de kinderen ben ik het aanspreekpunt

Zodra het technisch wordt, verzekeringen e.d. is hij het aanspreekpunt
En als de deur aan deur verkoop zeur meneer er is dan ben ik helemaal een dom blondje... En als ze zeggen welke dag is uw man thuis? Weet ik het hij werkt 7 dagen per week. Okeeee dat hij in het weekend alleen zo nu en dan een telefoontje moet beantwoorden vertel ik er niet bij
pi_211990020
Ik ben erg tevreden met onze huisarts en de assistentes zijn ook prima, al hoop ik altijd wel dat ik die ene aan de telefoon krijg, omdat ik bij haar het beste uit mn woorden kom. Die ander lijkt altijd wat gehaaster.
Huisarts belde laatst eind van de dag toen we met oudste op de seh waren geweest of er nog iets uitgekomen was.
Mama van 2 lieve meiden :)
  donderdag 11 januari 2024 @ 09:13:57 #262
319308 Tink89
To live is to dance
pi_211990448
Ik heb eigenlijk helemaal geen gedoe met assistentes en m'n huisarts. En toen m'n vorige huisarts (andere woonplaats) een fout gemaakt had, ging ze daarvoor ook zelf door het stof, met een excuus en verklaring. Ook prima. Artsen zijn ook mensen, uiteindelijk gaat het erom hoe je met andere mensen omgaat.

Inschattingsfouten kunnen altijd, maar zoals mijn broer en schoonzus (allebei arts) zeggen: als ik een keer een fout maak, gaat er iemand dood. En die verantwoordelijkheid is pittig. Als iemand in een ander beroep een fout maakt, krijgt hij hooguit een berisping of ontslag. Bij ons kost het een mensenleven. En tuurlijk kun je dat rationeel gezien van tevoren bedenken als je geneeskunde gaat studeren, maar in de praktijk voelt het dan toch anders.

Niet quoten aub, ik haal de spoiler zo weer weg.

knip

Ik zou niet met ze willen ruilen.

[ Bericht 31% gewijzigd door Tink89 op 11-01-2024 15:10:46 ]
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_211990738
Zo, onze bank staat in de tuin, ons ware Tokkie leven kan beginnen. De kat heeft zich er al op genesteld. Voor 12 uur wordt onze nieuwe bank bezorgd :)

De woonkamer is vrijwel leeg omdat anders de bank niet naar binnen kan. Ze moeten via de brandgang (@amaranta, de brandgang is vrij, ik herhaal de brandgang is vrij), de tuin in en dan via de openslaande deuren naar binnen.

En ik zou absoluut geen arts kunnen zijn, vooral omdat ik bloed echt vreselijk vind. Wij gaan dus vrij vaak naar de huisarts inmiddels en ik ben wel allergisch voor de standaard zin 'wat is je zorgvraag?' nadat je je verhaal hebt gedaan.
pi_211990762
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2024 09:13 schreef Tink89 het volgende:
Ik heb eigenlijk helemaal geen gedoe met assistentes en m'n huisarts. En toen m'n vorige huisarts (andere woonplaats) een fout gemaakt had, ging ze daarvoor ook zelf door het stof, met een excuus en verklaring. Ook prima. Artsen zijn ook mensen, uiteindelijk gaat het erom hoe je met andere mensen omgaat.

Inschattingsfouten kunnen altijd, maar zoals mijn broer en schoonzus (allebei arts) zeggen: als ik een keer een fout maak, gaat er iemand dood. En die verantwoordelijkheid is pittig. Als iemand in een ander beroep een fout maakt, krijgt hij hooguit een berisping of ontslag. Bij ons kost het een mensenleven. En tuurlijk kun je dat rationeel gezien van tevoren bedenken als je geneeskunde gaat studeren, maar in de praktijk voelt het dan toch anders.

Ik zou niet met ze willen ruilen.
Same. Zelfs niet voor het geld dat ze verdienen. Ook niet voor het dubbele ervan. Ok toen ik zag dat een oud klasgenoot een specialisatie had die gemiddeld 600k binnenhaalt dacht ik ff pfoe... Maar dat was snel over.
En idd fouten gebeuren altijd. Toen mijn oudste als baby een week opgenomen was, was er toevallig net een rechtszaak waarbij een kinderarts betrokken was. Ik heb een vermoeden dat het zijn kinderarts was. Maar zonder die arts was het een stuk slechter met hem afgelopen.
pi_211991064
Onze huisarts is prima, maar tussen de assistentes zit wel een groot verschil. Eentje is echt een k*twijf, als je die aan de lijn krijgt, weet je op zeker dat je geen afspraak bij de huisarts krijgt. De andere is wel aardig en empatisch, dan krijg je vaak wel een afspraak.

Hier houdt het maar niet op
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
@Tink89, ik zou ook nooit willen ruilen van beroep met een arts, hoeveel die ook zou verdienen. Lijkt me een heel zwaar beroep, de mogelijke verantwoordelijkheid over leven en dood zou ik niet kunnen dragen. En bloed e.d. is ook niet aan mij besteed.
  donderdag 11 januari 2024 @ 10:22:26 #266
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_211991089
Vervelend, Tolstoj! Maar wel fijn dat er goed naar gekeken wordt. Hopelijk valt het allemaal mee.
in de haak.
pi_211991143
@TolstoiFan wat rot hee.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met een meidenkwartet
pi_211992933
Inderdaad fijn dat er goed naar gekeken wordt, en hopelijk valt het mee Tolstoi! Maar de stress ervan überhaupt is al zwaar natuurlijk, en wat Cathmar ook zegt.

Ik heb weinig ervaringen met huisartsen en assistentes. Wat ik soms van mijn ouders hoor is dat zij weleens (in een kleinere stad) weken moeten wachten op een afspraak, dat vind ik dan weer best kwalijk.

Een van mijn beste vriendinnen is tropenarts en als ik haar verhalen hoor.. thanks but no thanks. Vind het geweldig dat ze het kan en doet overigens.
pi_211993586
Onze bank jongens, hij is HUGE en de kussens die we nog hadden, misstaan behoorlijk _O-
En de oude bank mag maar kort genieten van zijn tokkie status, maandag komen ze hem al ophalen.
pi_211993628
@TolstoiFan, wat naar zeg, sterkte! O+

Huisartsenopsom, onze huisarts in onze vorige woonplaats was echt geweldig. Was heel betrokken, kende ons gezin, informeerde ook naar andere gezinsleden als we daar kwamen. Heb haar wel heel wat bezoekjes gebracht al kom ik liever juist helemaal niet bij de huisarts, door het constante ziek zijn van onze oudste van baby tot peutertijd, en veel ziek zijn bij mij, nonstop misselijkheid tijdens de 2e zwangerschap en vermoeden van postnatale depressie na de geboorte van mijn jongste, en vrouwlief die tussendoor sepsis kreeg en in het ziekenhuis belandde. Ik weet nog dat ik bij het kennismakingsgesprek aangaf dat we elkaar niet vaak zouden zien, we werden er kind aan huis :')

Enige minpunt bij deze huisartspraktijk was dat we met onze doodzieke oudste van destijds 1,5 weg zijn gestuurd omdat het volgens de invallende arts wel meeviel (ze was nog zo alert). Bleek ze - na 3 bezoekjes en een door mij afgedwongen puffer voor de nachten omdat ze zo benauwd was dat ik dacht dat ze erin zou blijven hangen in haar slaap - een verwaarloosde longontsteking te hebben. En bedankt he.

Mijn huidige huisarts is niet bepaald empathisch, weet nog dat ik daar een paar jaar geleden kwam toen ik al een tijdje volledig thuis zat met een burnout en hij niet op de hoogte was van mijn psychische problematiek. Terwijl hij degene was die mij hiervoor had doorverwezen naar de GGZ. Was best ongemakkelijk :') Maar hij staat er redelijk om bekend een hork te zijn (al is het verder een prima kerel), gelukkig kom ik er nu daadwerkelijk bijna nooit meer tenzij er iets met de kinderen is.
pi_211993784
@Cathmar. Hier issie. Nu jij

  donderdag 11 januari 2024 @ 15:31:06 #272
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_211993811
quote:
1s.gif Op donderdag 11 januari 2024 15:29 schreef amaranta het volgende:
@:Cathmar. Hier issie. Nu jij

[ link | afbeelding ]
O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+

Ik pleit voor een huisdieren-met-foto's-opsom. Ik word hier heel erg blij van :)
pi_211993843
Ohhh die ziet er heerlijk knuffelbaar uit zeg :D.
  donderdag 11 januari 2024 @ 15:35:09 #274
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_211993854
  donderdag 11 januari 2024 @ 15:48:34 #275
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211994035
Geen huisdieren hier, hoewel we nu wel ieder weekend een hond in huis hebben omdat mijn zusje in de weekenden hier is om het appartement van mijn vader te ontruimen en dan heeft ze de hond mee.

Ze heeft vorig jaar een hond uit het asiel gehaald, is een AmStaff dus ziet eruit als Mike Tyson maar is een schatje.

Zoals de buurvrouw al grapte: ja, bij die van ons is het net andersom :X
Dat is de hond die Soneal en mij gebeten heeft.

Overigens heeft @Nostalgist nog wel zijn reserves bij de hond, en dat snap ik ook wel.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_211994043
  donderdag 11 januari 2024 @ 15:50:42 #277
35189 Troel
scherp en bot
pi_211994052



Twee van de huisdieren O+

En de voeten van jongste :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 11 januari 2024 @ 15:56:20 #278
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211994112
quote:
7s.gif Op donderdag 11 januari 2024 15:50 schreef Troel het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Twee van de huisdieren O+

En de voeten van jongste :P
Die zien eruit als het schatje van de buren, dat in werkelijkheid Mike Tyson is :X :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 11 januari 2024 @ 15:56:53 #279
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_211994120
Jullie hebben ze ook echt onder de knop :o

Ik heb al in geen eeuwen een foto gepost hier.
pi_211994177
Wat een plaatjes, nu wil ik weer een hond O+
  donderdag 11 januari 2024 @ 16:01:11 #281
35189 Troel
scherp en bot
pi_211994179
quote:
1s.gif Op donderdag 11 januari 2024 15:56 schreef Leandra het volgende:

[..]
Die zien eruit als het schatje van de buren, dat in werkelijkheid Mike Tyson is :X :D
Is de buurhond dan mogelijk een Appenzeller? Die zijn wat waakser en grommeriger dan deze Entlebuchers. De Appenzellers hebben een flinke krul in de staart.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 11 januari 2024 @ 16:04:42 #282
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211994227
quote:
7s.gif Op donderdag 11 januari 2024 16:01 schreef Troel het volgende:

[..]
Is de buurhond dan mogelijk een Appenzeller? Die zijn wat waakser en grommeriger dan deze Entlebuchers. De Appenzellers hebben een flinke krul in de staart.
Geen idee wat voor ras het is, het lijkt ook de enige uit het nestje te zijn die een kronkel in de kop heeft.

Maar het lijkt me vooral heel lastig, zo'n onbetrouwbaar beest in huis, helemaal als je zelf kinderen hebt en in een kinderrijke buurt woont, hij zal maar een keer ontsnappen.
Bij het uitlaten is hij tegenwoordig wel gemuilkorfd, dus dat scheelt al.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_211994911
Ik heb net de jongens als verrassing na school opgehaald met de schaatsen al in de bakfiets. Samen met mijn zus naar een ven in de buurt gereden en daar met z’n 4en geschaatst. Het was zó heerlijk O+ O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_211994949
quote:
Prachtige hond. Onze Joep denkt daar helaas anders over. Hier in de wijk lopen 2 van zulke witte honden en Joep haat ze uit de grond van zijn hart. Zelfs als we binnen zitten en de witte hond loopt buiten langs gaat hij blaffen bij het raam.

Een van de eigenaresses van die witte honden vertelde mij ook dat haar hond dat effect wel op meer honden heeft.
pi_211995003
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2024 15:31 schreef Quoi het volgende:

[..]
O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+

Ik pleit voor een huisdieren-met-foto's-opsom. Ik word hier heel erg blij van :)
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_211995179
quote:
1s.gif Op donderdag 11 januari 2024 17:29 schreef amaranta het volgende:

[..]
Prachtige hond. Onze Joep denkt daar helaas anders over. Hier in de wijk lopen 2 van zulke witte honden en Joep haat ze uit de grond van zijn hart. Zelfs als we binnen zitten en de witte hond loopt buiten langs gaat hij blaffen bij het raam.

Een van de eigenaresses van die witte honden vertelde mij ook dat haar hond dat effect wel op meer honden heeft.
Oh echt. Misschien geven ze gewoon bad vibes. Onze hond heeft natuurlijk alleen maar good vibes :P. Nee bij onze hond verschilt het ook weer per andere hond hoe het gaat, maar over ‘t algemeen best prima eigenlijk gelukkig.
pi_211995247
quote:
1s.gif Op donderdag 11 januari 2024 17:38 schreef Vicky het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Haha die snor O+.
pi_211995470
Ons langharig monster. Valt het op dat ze borstelen haat? :')

Venus in pocketformaat
© loveli
pi_211995561
quote:
1s.gif Op donderdag 11 januari 2024 18:05 schreef Smart_ass het volgende:

[..]
Haha die snor O+.
Lol dat dacht ik ook
pi_211995901
pi_211996137
Leuke foto's allemaal O+

Wij hebben nu geen huisdier, de dwerghamster is dood. Nou mogen ze nog verkocht worden tot 1 juli, dus misschien nog een laatste. Moet ik wel het bonnetje bewaren :')
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  donderdag 11 januari 2024 @ 19:34:45 #292
35189 Troel
scherp en bot
pi_211996345
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2024 19:19 schreef Mushanga71 het volgende:
Leuke foto's allemaal O+

Wij hebben nu geen huisdier, de dwerghamster is dood. Nou mogen ze nog verkocht worden tot 1 juli, dus misschien nog een laatste. Moet ik wel het bonnetje bewaren :')
Hahaha, dan heten het daarna gewoon Syrische hamsters hoor :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211996593
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2024 18:23 schreef Phaidra het volgende:
Ons langharig monster. Valt het op dat ze borstelen haat? :')

[ afbeelding ]
Die is mooi
pi_211996631

3x rood van ons
pi_211996931
quote:
7s.gif Op donderdag 11 januari 2024 19:34 schreef Troel het volgende:

[..]
Hahaha, dan heten het daarna gewoon Syrische hamsters hoor :P
Als het een als Syrische vermomde Rus is, vind ik het prima :+
Die had ik vroeger, maar sinds dochter dr eerste rusje, hebben we die altijd. De twee goudhamsters ertussen door, leefden maar héél kort. Wettail :{ Hebben rusjes geen last van. En ze bijten wat minder hard, kortere tandjes :P
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  donderdag 11 januari 2024 @ 20:12:04 #296
35189 Troel
scherp en bot
pi_211997110
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2024 20:04 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Als het een als Syrische vermomde Rus is, vind ik het prima :+
Die had ik vroeger, maar sinds dochter dr eerste rusje, hebben we die altijd. De twee goudhamsters ertussen door, leefden maar héél kort. Wettail :{ Hebben rusjes geen last van. En ze bijten wat minder hard, kortere tandjes :P
Campbelli's zijn veel leuker
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211997348
quote:
7s.gif Op donderdag 11 januari 2024 20:12 schreef Troel het volgende:

[..]
Campbelli's zijn veel leuker
Die hebben we nooit gehad. Zijn ook moeilijker verkrijgbaar, althans, ik heb ze nooit te koop gezien.
Jammer wel want deze staan ook op de verbodenlijst :{
Misschien es op zoek voor een campbelli als laatste dwergje.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  donderdag 11 januari 2024 @ 20:26:49 #298
35189 Troel
scherp en bot
pi_211997413
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2024 20:23 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Die hebben we nooit gehad. Zijn ook moeilijker verkrijgbaar, althans, ik heb ze nooit te koop gezien.
Jammer wel want deze staan ook op de verbodenlijst :{
Misschien es op zoek voor een campbelli als laatste dwergje.
Als je ze gaat zoeken kan ik je wel wat adressen geven van echt goede fokkers. Op zich zijn ze wel verkrijgbaar hoor, alelen met het oog op de lijst zijn er veel fokkers gestopt (zoals ikzelf :P )
Belli's zijn veel assertiever, is wel echt heel leuk :) Ik heb zelf alleen nog maar huisdieren op dit moment, maar ze zijn zo leuk O+
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211997524
quote:
7s.gif Op donderdag 11 januari 2024 20:26 schreef Troel het volgende:

[..]
Als je ze gaat zoeken kan ik je wel wat adressen geven van echt goede fokkers. Op zich zijn ze wel verkrijgbaar hoor, alelen met het oog op de lijst zijn er veel fokkers gestopt (zoals ikzelf :P )
Belli's zijn veel assertiever, is wel echt heel leuk :) Ik heb zelf alleen nog maar huisdieren op dit moment, maar ze zijn zo leuk O+
Leuk, zelf dwergjes fokken O+ Denk dat er ondertussen veel fokkers gestopt zijn. Best triest dat door zo'n stomme lijst er straks geen kinderen meer zijn die dwergjes kunnen houden :{
Zoon twijfelt of hij überhaupt nog een hamster wil. Zn laatste, Gizmo, was echt een lieverd. Ene moment wil ie wel, dan weer geen nieuwe hamster.
Ik geef wel een gil als ik je lijst nodig heb :)

Edit: je hebt een pm van mij.

[ Bericht 1% gewijzigd door Mushanga71 op 11-01-2024 20:47:43 ]
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_211998119
Campbellis zijn héél leuk, wij hebben er ook 1 (nadat z'n broertje recentelijk is overleden) O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En daarnaast hebben we 2 gerbils
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 11 januari 2024 @ 21:21:33 #301
35189 Troel
scherp en bot
pi_211998237
Wildkleur O+
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')