abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211971181
Dat geldt ook voor foliumzuur. Uit onderzoek bleek ten tijde van de zwangerschap van m’n oudste dat je beter 2x de adh kon slikken (verlaagde de kans op oa autisme). Toen bij mijn echo bleek dat het een tweeling werd heb ik bij de verloskundige en later bij de gyneacoloog gevraagd wat het foliumzuuradvies was: “gewoon de adh”. Zwangeren die in een ander ziekenhuis liepen kregen boosterpillen voorgeschreven van 10x die hoeveelheid dacht ik.
  dinsdag 9 januari 2024 @ 11:12:41 #152
35189 Troel
scherp en bot
pi_211971182
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 10:51 schreef amaranta het volgende:

[..]
Welja. Wat mankeert de auto?
motorstoring, vermogenverlies en een storing in het emissiesysteem :(
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 9 januari 2024 @ 11:14:26 #153
35189 Troel
scherp en bot
pi_211971196
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 10:53 schreef Leandra het volgende:

[..]
Als het regent dan komt het ook met bakken uit de lucht bij jullie hè :{
Hij wilde gewoon niet onder doen :{w
Wij water in huis, zijn kelder onder water. Ik last met de auto, hij last met de auto ;)

Nee, zonder dollen, bij mij is het lampje nog niet weer aangegaan, dus mijn auto lijkt het nog gewoon te doen. Hij zou met de garage gaan bellen, nog niet gehoord wat daar uit kwam.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 9 januari 2024 @ 11:15:10 #154
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211971204
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 11:12 schreef Troel het volgende:

[..]
motorstoring, vermogenverlies en een storing in het emissiesysteem :(
Welk merk?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 9 januari 2024 @ 11:17:07 #155
35189 Troel
scherp en bot
pi_211971224
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 11:12 schreef FlyingFish het volgende:
Dat geldt ook voor foliumzuur. Uit onderzoek bleek ten tijde van de zwangerschap van m’n oudste dat je beter 2x de adh kon slikken (verlaagde de kans op oa autisme). Toen bij mijn echo bleek dat het een tweeling werd heb ik bij de verloskundige en later bij de gyneacoloog gevraagd wat het foliumzuuradvies was: “gewoon de adh”. Zwangeren die in een ander ziekenhuis liepen kregen boosterpillen voorgeschreven van 10x die hoeveelheid dacht ik.
Achterhaald. Alleen van belang 4 weken VOOR de conceptie tot 8 weken ERNA. Tegen de tijd dat je dus bij de verloskundige zit, heb je die termijn al achter de rug. Er is overigens in die onderzoeken geen causaal verband aangetoond, ook al blijkt er een relatie tussen deze dingen te bestaan.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 9 januari 2024 @ 11:18:23 #156
35189 Troel
scherp en bot
pi_211971233
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 11:15 schreef Leandra het volgende:

[..]
Welk merk?
Peugeot. Schijnt bij sommige modellen voor te komen, vandaar dat we daar extra op gelet hadden en we ook de garantie afgesloten hadden. Maar geen idee wat dit allemaal is.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211971246
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 11:12 schreef FlyingFish het volgende:
Heb ik toch niet genoeg foliumzuur geslikt ;) (minder kans is natuurlijk niet geen kans...)

@Troel, hopelijk valt het mee met de auto van je vriend en blijft het lampje bij die van jou uit!
Fake it till you make it...
  dinsdag 9 januari 2024 @ 11:22:22 #158
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211971275
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 11:18 schreef Troel het volgende:

[..]
Peugeot. Schijnt bij sommige modellen voor te komen, vandaar dat we daar extra op gelet hadden en we ook de garantie afgesloten hadden. Maar geen idee wat dit allemaal is.
Ah, dan weet ik niets qua tips/tricks.

Bij bepaalde Saabs komt zo'n motormanagementlampje soms ook voor (soms met vermogensverlies), maar daarvan weet ik de "oplossing" wel te vinden, tijdelijke oplossing that is, niet wat het probleem werkelijk oplost, want dat lijkt niemand te weten :')
Bij bepaalde Opels zou het dus net zo kunnen werken en zou ik dat iig proberen.

Maar van een Peugeot weet ik helemaal niets.

Edit: de link naar de "oplossing" stond nog in mijn bookmarks, en dat terwijl we de Sport Sedan al bijna 7 jaar niet meer hebben :')
https://www.saabforum.nl/viewtopic.php?f=18&t=136317

Wat een heerlijke auto was dat 😢
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 9 januari 2024 @ 11:41:00 #159
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_211971557
Maar laten jullie je allemaal dan testen op vitamine d-waardes? Mijn ha ziet me aankomen. Ik heb laatst een bloedtest gehad, maar dat was gericht op mijn bloedarmoede en toen hebben ze al die vitamine-waardes niet getest. Volgens mij moet je toch wel iets van een indicatie hebben?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 9 januari 2024 @ 11:42:55 #160
319308 Tink89
To live is to dance
pi_211971585
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 11:41 schreef livelink het volgende:
Maar laten jullie je allemaal dan testen op vitamine d-waardes? Mijn ha ziet me aankomen. Ik heb laatst een bloedtest gehad, maar dat was gericht op mijn bloedarmoede en toen hebben ze al die vitamine-waardes niet getest. Volgens mij moet je toch wel iets van een indicatie hebben?
Ik was op meerdere vlakken niet oke (zowel mentaal als bijv gewrichtsklachten en vermoeidheid enzo), dus bloedbeeld, schildklier (ben patient), vitamine d en b12 was standaardrijtje volgens de huisarts.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  dinsdag 9 januari 2024 @ 11:51:19 #161
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_211971701
Ik weet wel dat het van sommige vitamines echt riskant is om ze zomaar veel bij te gaan slikken. Ik ken iemand die een vergiftiging heeft opgelopen van teveel vitamine B6, en dat heeft blijvende schade opgeleverd aan haar zenuwen. Echt heel naar. En daar werd dus niet voor gewaarschuwd bij de winkel waar ze ze kocht.
in de haak.
  dinsdag 9 januari 2024 @ 11:53:04 #162
35189 Troel
scherp en bot
pi_211971728
quote:
Ja, sinds ik geopereerd ben, omdat ik natuurlijk een verminderde voedselopname heb en het bekend is dat ik nagenoeg geen vitamines opneem ;)
Verder zou ik zeker bij de huisarts aandringen op het controleren van vitamine D als er toch geprikt moet worden voor een andere reden en als iemand last heeft van onverklaarbare klachten (waaronder moeheid en algehele blehheid).
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 9 januari 2024 @ 11:57:28 #163
35189 Troel
scherp en bot
pi_211971796
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 11:51 schreef trui het volgende:
Ik weet wel dat het van sommige vitamines echt riskant is om ze zomaar veel bij te gaan slikken. Ik ken iemand die een vergiftiging heeft opgelopen van teveel vitamine B6, en dat heeft blijvende schade opgeleverd aan haar zenuwen. Echt heel naar. En daar werd dus niet voor gewaarschuwd bij de winkel waar ze ze kocht.
Ik had vroeger een heel fijne vitamine B (om te spuiten). Neurobion heette het. Er zat B1, B2, B6 en B12 in. Toen die uit de handel ging kreeg ik van de apotheker een andere. Alleen daar zat de B12 niet in. Daar kwamen we dus ook pas achter toen ik bij de neuroloog kwam. De B12 is toen als een razende bijgespoten, want die was gevaarlijk laag en ik mag van geluk spreken dat ik geen blijvende schade heb opgelopen.

Conclusie: pas altijd op met wat je zelf doet met vitamines gebruiken en controleer de mensen die ervoor geleerd hebben ook :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 9 januari 2024 @ 11:59:54 #164
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211971835
quote:
Mijn waardes worden sowieso jaarlijks getest, en na een paar keer heel duidelijk aangeven dat ik de vitamine D waardes ook gecontroleerd wilde hebben omdat dat in het verleden problemen heeft opgeleverd, snappen ze het nu eindelijk.

Overigens ben ik in 2022 echt pissig geworden dat daar nog even voor de vorm moeilijk over gedaan werd, juist omdat ik in de jaarlijkse controlecyclus zat vanwege overgewicht, en omdat Covid wel duidelijk heeft gemaakt dat een tekort aan vitamine D een serieus probleem was, want vrijwel iedereen die met Covid in het ziekenhuis kwam en overleed had een vitamine D tekort.

Daarbij is het ook zo dat vitamine D tekort vaker voorkomt bij mensen met overgewicht en mensen met overgewicht (vooral die met veel buikvet) dus sowieso meer vitamine D zouden moeten innemen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_211972080
quote:
Bij mij is het nagekeken, samen met schildklier, hormonen etc toen ik kwam met klachten. Heb daar niet specifiek om gevraagd maar ben wel blij dat het is bekeken!
Met een meidenkwartet
pi_211972119
En dan voeg ik nog even toe: ik vraag mijn huisarts wel om zaken als ik die behoefte voel. Wij (generaliseer even) zien ons zelf snel als zeur. Maar ze zijn er toch voor?!! Dat je gezondheid in de gaten gehouden wordt/nageken wordt wanneer je zelf de noodzaak ziet, is niet raar.
Met een meidenkwartet
pi_211972168
Derde op een rij. De wereld van de vitamines is bizar. Als je er eens iets over probeert te lezen online ben je snel verloren op de sites van verkopers en producten van die leuk gekleurde potjes.
Met een meidenkwartet
  dinsdag 9 januari 2024 @ 12:44:11 #168
35189 Troel
scherp en bot
pi_211972317
Geen vier op een rij.

Stiekem ben ik blij dat de schaatsmarathon aan onze neus voorbij gaat :@
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211972356
Wij hadden met onze vorige auto (Peugeot) zo vaak gezeik dat ie op een gegeven moment vaker in de garage dan voor de deur stond. 2 jaar in gereden, toen opgegeven.

Mijn bloed wordt ook elk jaar geprikt en die waardes zijn altijd uitstekend, zo goed dat je je afvraagt of ze buisjes verwisseld hebben.
Volgende week histomine test in het ziekenhuis, daarna weet ik waar ik allergisch voor ben/op reageer. Ook weer bloedprikken vooraf overigens. 2e keer in 2 maanden tijd, benieuwd naar alle waardes.
  dinsdag 9 januari 2024 @ 12:59:39 #170
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_211972456
Ik laat ook elke 2 jaar bloed controleren. Hier ook vitamine D tekort. De laatste keer afgesproken om te prikken in de winter en niet steeds vlak na de zomervakantie waarin je al een hele bak zon hebt gehad.

Dus dank voor de reminder.

En voor de de handleiding hoe een schaap om te rollen.
  dinsdag 9 januari 2024 @ 13:03:12 #171
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211972505
Ik moet ook altijd zo lachen om mijn waardes, die zijn idd van een 35-jarige fit-girl, geen arts die mijn waardes bij een vrouw van mijn leeftijd en gewicht legt als ze waardes van 5 personen blind bij de juiste persoon zouden moeten leggen, nu niet maar toen al die liters lipoedeemvet nog aan mijn lijf kleefden helemaal niet.

Dat was iets wat me met de kennis van nu eigenlijk het meest irriteerde, die artsen die wel al vanaf mijn 18de verbaasd, bijna verontwaardigd, "je cholesterol is verbazingwekkend laag voor iemand met jouw bouw" kunnen roepen, en die heb ik echt van meerdere artsen gehoord, plus alle andere waardes die perfect zijn, maar dat je er dan op je 54ste zelf achter moet komen dat je lipoedeem hebt... echt, hoe dan?!
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_211972544
Ik spuit zelf b12. En slik vitamine d. Gewoon van het kruidvat of de etos. Vitamine d kan je volgens mij niet over doseren dus die kan geen kwaad. Van andere vitamines is bekend dat teveel worden opgeslagen in je lever ( dacht ik) en dat kan gevaarlijk zijn.
  dinsdag 9 januari 2024 @ 13:08:21 #173
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211972552
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 13:06 schreef F_r het volgende:
Ik spuit zelf b12. En slik vitamine d. Gewoon van het kruidvat of de etos. Vitamine d kan je volgens mij niet over doseren dus die kan geen kwaad. Van andere vitamines is bekend dat teveel worden opgeslagen in je lever ( dacht ik) en dat kan gevaarlijk zijn.
Vitamine D kun je wel overdoseren, maar daar moet je wel flink veel voor gebruiken.
Vitamine C kun je in principe niet overdoseren, dat plas je weer uit.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_211972556
quote:
Ik had een paar jaar terug een wat matige periode. Toen wist ik dat mijn ijzer mogelijk laag was (van het bloeddoneren) en als je dan toch bezig bent ook gelijk vitamine B en D maar meegenomen. Waarbij de D op de grens lag en de ijzer alweer stijgende was.

In september had ik voor de 4e keer in een jaar een kaakholte ontsteking, naast regelmatig zeurende/geïrriteerde pezen, slecht humeur en wat ander klein geneuzel toch maar weer laten prikken.

Dus hier alleen als ik iets vermoed en de huisarts ook. Die laat me ook niet zomaar iets prikken. Heerlijk nuchter mens, dat bevalt me wel.
pi_211972557
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 12:48 schreef exode het volgende:
Wij hadden met onze vorige auto (Peugeot) zo vaak gezeik dat ie op een gegeven moment vaker in de garage dan voor de deur stond. 2 jaar in gereden, toen opgegeven.

Mijn bloed wordt ook elk jaar geprikt en die waardes zijn altijd uitstekend, zo goed dat je je afvraagt of ze buisjes verwisseld hebben.
Volgende week histomine test in het ziekenhuis, daarna weet ik waar ik allergisch voor ben/op reageer. Ook weer bloedprikken vooraf overigens. 2e keer in 2 maanden tijd, benieuwd naar alle waardes.
Is jouw histamine test en blaastest? Ik vond dat echt een heel naar onderzoek.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')