abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211970150
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 21:22 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Lief dat je dat vraagt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fake it till you make it...
pi_211970229
Ik moest alleen aan de binnenkant krabben. :')
Mijn man kan via een app zijn hele auto voorverwarmen. :{w
  dinsdag 9 januari 2024 @ 09:40:10 #128
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_211970277
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 09:35 schreef vencodark het volgende:
Ik moest alleen aan de binnenkant krabben. :')
Mijn man kan via een app zijn hele auto voorverwarmen. :{w
Hahah, aan de binnenkant krabben moeten wij ook 'altijd' in onze bus.

We hebben alleen de luxe dat we heel weinig gebruik maken van een auto. Dus als een eskimo op de fiets en dat was best te doen :)
pi_211970289
Ik heb iedereen op de fiets gezet vanochtend. Man mag niet met de auto naar zijn werk ivm tekort aan parkeerplekken, dus iedereen uit de stad zelf mag iets anders zoeken dan de auto. Man en kinderen moeten allemaal een km of 5, binnenstads. Dat overleven ze wel
(ik moest net wel 3 minuten naar de supermarkt fietsen :P )
pi_211970298
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 09:14 schreef Quoi het volgende:

[..]
De babbelbox! :D

Het is mijn nachtmerrie. Dat ik dat tegenkom terwijl ik alleen ben. Of met de trein langs zo'n schaap rij.

Gisteravond ging ik hardlopen (dat alleen al! *O* ) en zat er een zielige meerkoet op de weg. Ben ik erachteraan gaan rennen. Beeld je nu een meerkoet in die paniekerig richting de sloot rent, met een rennende vrouw erachteraan :D
Extra motivatie om je best te doen?

Sowieso knap ^O^
Met dit weer :'(
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_211970327
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 08:27 schreef Troel het volgende:

[..]
nierbekkenontsteking ;) Maar ben 24e nog naar de spoedarts geweest omdat de antibiotica op was en ik mijn nier nog wel voelde. Die was er heilig van overtuigd dat het toch echt een niersteen moest zijn, ook al was die niet op de echo te zien, had ik er in september eentje gehad en had ik ook geen koliekpijn. Plasje getest en in ieder geval geen ontstekingswaarden meer. Ik heb mijn nier nog ongeveer tot oudejaarsdacht echt gevoelt, sinds januari de rugpijn niet meer. Van het weekend dacht ik even 'hmm, is dat mijn nier?'. Het begint bij mij dus telkens met pijn in mijn lage onderrug, dan mijn linkernier en dan is er blijkbaar weer een ontsteking o.i.d. en de terugweg is precies andersom. Ik vind het dus best angstig dat ik nu dus wel weer pijn in mijn onderrug heb ;(
Oh, kak ja, bij jou was het doorgeslagen naar je nieren :{
Niersteen is andere pijn, zo'n beetje als galstenen geloof ik. Dan blijf je niet meer zitten, zeg maar :')
Snap dat je nu bang bent voor wéér een nierbekkenontsteking als je daar pijn hebt. Hou het maar goed in de gaten en anders toch nog even laten testen?

Ik zat aan de D-mannose. Er zijn geen bekende bijwerkingen dus dacht dat het rare gefladder in mn borst, wat ik een tijdje had, niet daarvan kon komen. Toen vergat ik het een dag, geen gefladder. Toch weer één genomen en het gefladder begon weer. Durf ze nu niet meer te nemen.
Best knap, bijwerkingen hebben van iets wat geen bijwerkingen zou moeten geven :')
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_211970360
Blij dat ik laagjes aan heb getrokken, 24 graden op mijn werkplek. En ja de verwarming staat uit.

Op de fiets heb ik het altijd snel warm, halverwege mijn route was mijn sjaal af en jas halfopen.

Een schaap zou ik dus verkeerd omdraaien, toch wat geleerd op deze dinsdag.
  dinsdag 9 januari 2024 @ 09:55:34 #133
35189 Troel
scherp en bot
pi_211970436
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 09:45 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Oh, kak ja, bij jou was het doorgeslagen naar je nieren :{
Niersteen is andere pijn, zo'n beetje als galstenen geloof ik. Dan blijf je niet meer zitten, zeg maar :')
Snap dat je nu bang bent voor wéér een nierbekkenontsteking als je daar pijn hebt. Hou het maar goed in de gaten en anders toch nog even laten testen?

Ik zat aan de D-mannose. Er zijn geen bekende bijwerkingen dus dacht dat het rare gefladder in mn borst, wat ik een tijdje had, niet daarvan kon komen. Toen vergat ik het een dag, geen gefladder. Toch weer één genomen en het gefladder begon weer. Durf ze nu niet meer te nemen.
Best knap, bijwerkingen hebben van iets wat geen bijwerkingen zou moeten geven :')
Nouja, ik heb tot nu toe twee keer nierstenen gehad en dan had ik inderdaad niet zo rustig gezeten als dat ik zat :P Ik heb de laatste keer ook gewoon geen aandrang gehad, pijn bij het plassen en die andere dingen die ik anders altijd bij een blaasontsteking had, dus ik weet niet of het doorgeslagen was. De eerste nierbekkenontsteking komt waarschijnlijk door de niersteen die ik toen had (en toen had ik wel aandrang, maar dat was vrij snel weer weg > goh, niersteen uitgeplast?)

Wat is D-mannose?
Ik spuit zelf de vitamine D in onbehoorlijke hoeveelheden (300.000 ie per keer, elke 2 weken tot een maand). Kleinere spuitbare ampullen ben ik nog niet tegengekomen, maar een overdaad aan vitamine D veroorzaakt... nierstenen. Fijne cyclus moet ik zeggen :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 9 januari 2024 @ 10:01:21 #134
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211970489
Na een paar keer een tekort te hebben gehad neem ik al een tijd 3.000 ie per dag en sindsdien gaat het prima met mijn vitamine D scores.

Even een linkje naar Etos gedaan waar ze nu 1+2 gratis zijn, de andere vitamine D ook.

Ik geloof overigens heilig in een vitamine D spiegel, dus liever dagelijks een "hoog" gehalte dan iedere paar weken een mega hoge booster.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 9 januari 2024 @ 10:05:20 #135
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_211970530
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 10:01 schreef Leandra het volgende:
Na een paar keer een tekort te hebben gehad neem ik al een tijd 3.000 ie per dag en sindsdien gaat het prima met mijn vitamine D scores.

Even een linkje naar Etos gedaan waar ze nu 1+2 gratis zijn, de andere vitamine D ook.

Ik geloof overigens heilig in een vitamine D spiegel, dus liever dagelijks een "hoog" gehalte dan iedere paar weken een mega hoge booster.
maar je kunt dus ook teveel daarvan krijgen, begrijp ik uit Troels bericht. Lijkt me heel akelig, nierstenen!
in de haak.
  dinsdag 9 januari 2024 @ 10:07:56 #136
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211970550
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 10:05 schreef trui het volgende:

[..]
maar je kunt dus ook teveel daarvan krijgen, begrijp ik uit Troels bericht. Lijkt me heel akelig, nierstenen!
Ja, met 300.000 ie snap ik dat, daarom juist mijn spiegel van 3.000 ie per dag, dan kom je daar niet in de buurt.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 9 januari 2024 @ 10:15:12 #137
35189 Troel
scherp en bot
pi_211970638
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 10:05 schreef trui het volgende:

[..]
Er wordt door artsen soms ook 25.000 ie voorgeschreven 1 keer per week en dat wordt gewoon nog als veilige marge gezien :)

Mijn 300.000 ie is echt een belachelijke hoeveelheid, maar heeft simpelweg te maken dat mijn lichaam het echt echt echt niet meer opneemt. Dat is ook niet een dosis die je zomaar krijgt ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211970703
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 09:55 schreef Troel het volgende:

[..]
Nouja, ik heb tot nu toe twee keer nierstenen gehad en dan had ik inderdaad niet zo rustig gezeten als dat ik zat :P Ik heb de laatste keer ook gewoon geen aandrang gehad, pijn bij het plassen en die andere dingen die ik anders altijd bij een blaasontsteking had, dus ik weet niet of het doorgeslagen was. De eerste nierbekkenontsteking komt waarschijnlijk door de niersteen die ik toen had (en toen had ik wel aandrang, maar dat was vrij snel weer weg > goh, niersteen uitgeplast?)

Wat is D-mannose?
Ik spuit zelf de vitamine D in onbehoorlijke hoeveelheden (300.000 ie per keer, elke 2 weken tot een maand). Kleinere spuitbare ampullen ben ik nog niet tegengekomen, maar een overdaad aan vitamine D veroorzaakt... nierstenen. Fijne cyclus moet ik zeggen :P
Je hoeft ook niet altijd de klassieke klachten bij een blaasontsteking te hebben. Ik merkte er jaren geleden niks van, tót ik een nierbekkenontsteking kreeg. Op 2e kerstdag :')
D-mannose zit in cranberry. Ipv 500 liter daarvan te drinken, kan je dit nemen. Dat gaat blaasontsteking tegen maar er zit geen vitamine D in ;) Wel heel veel wat je dan binnen krijgt. Nouja, dan weet je wel waar de nierstenen van komen :+ Best wel kak, eigenlijk.

Bij galstenen lag ik echt over de grond te rollen van de pijn. Ambu werd gebeld, bleken het in het zh 'gewoon' galstenen te zijn :') Mocht wel meteen terugkomen bij de arts als ik weer een aanval had. Maar daarna niet weer, gelukkig.

Die vitamine d pilletjes van Etos zijn wel heel lekker, btw *)
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_211970778
Ik slik 1x per maand 50000 ie vitamine D op advies van de neuroloog.

A is goed aangekomen. Het was druk op de weg.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_211970842
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 10:01 schreef Leandra het volgende:

Bij Holland barrett is nu een vitamine D spray 1+1. Ideaal spul!! Echt een tip vind ik. En ja ook ik vond een spray eerst onzin maar ben er blij mee. Is van BetterYou.
Met een meidenkwartet
pi_211970850
Mijn huisarts raadde met een licht tekort 800ie aan (20mcg). Ik slik nu dubbel op eigen initiatief, en dan in maart nog een prikken. Kijken of het helpt. Wat een hoeveelheden noemen jullie :X

Ik heb die van de kruidvat omdat veel andere merken hulpstoffen gebruiken die ik niet kan hebben (zoetstoffen vooral). Die van de kruidvat heeft niks geks voor mij
pi_211970905
Hier geen luxe in de auto, hoefde alleen het voorraam te krabben overigens. Maar als je accu overlijdt heb je er nog niks aan :+ Gelukkig kwam de ANWBmeneer er een nieuwe inzetten O+
Kan ik weer comfortable de huisvrouw uithangen :')
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  dinsdag 9 januari 2024 @ 10:46:39 #143
35189 Troel
scherp en bot
pi_211970917
Ik vind het zo frappant dat er nog steeds zoveel verschillende adviezen zijn over vitamine D. De een zegt dat 50 een prima grens is, de ander grijpt al bij 75 in, met dezelfde meetwaarden zeg maar.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 9 januari 2024 @ 10:47:10 #144
35189 Troel
scherp en bot
pi_211970921
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 10:45 schreef PoesInDoos het volgende:
Hier geen luxe in de auto, hoefde alleen het voorraam te krabben overigens. Maar als je accu overlijdt heb je er nog niks aan :+ Gelukkig kwam de ANWBmeneer er een nieuwe inzetten O+
Kan ik weer comfortable de huisvrouw uithangen :')
Vriendlief heeft vorige week nieuwe auto opgehaald. Gelukkig met garantie, want vanochtend was de auto kaduuk.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211970927
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 10:47 schreef Troel het volgende:

[..]
Vriendlief heeft vorige week nieuwe auto opgehaald. Gelukkig met garantie, want vanochtend was de auto kaduuk.
Nou zeg -O-
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  dinsdag 9 januari 2024 @ 10:51:04 #146
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211970967
De auto heeft stoelverwarming, maar die gebruik ik bijna nooit.
Ze staat binnen dus krabben is sowieso niet nodig, het verbaast me zelfs niet als de vloerverwarming in de garage vannacht gedraaid heeft want die thermostaat staat op 6 graden, en dat kan het zomaar geworden zijn vannacht.

Ik ga zo lopend naar de sportschool.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 9 januari 2024 @ 10:51:45 #147
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_211970976
quote:

[..]
Welja. Wat mankeert de auto?
  dinsdag 9 januari 2024 @ 10:53:09 #148
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211971003
quote:

[..]
Als het regent dan komt het ook met bakken uit de lucht bij jullie hè :{
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_211971043
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 10:46 schreef Troel het volgende:
Ik vind het zo frappant dat er nog steeds zoveel verschillende adviezen zijn over vitamine D. De een zegt dat 50 een prima grens is, de ander grijpt al bij 75 in, met dezelfde meetwaarden zeg maar.
Ik had 37. 3 jaar geleden 52. Maar met die 37 kreeg ik dus haar standaard overgangs-vitamine D advies. Geen boosts ofzo.
Ik laat dat echt nog wel eens prikken, al hoefde dat niet van haar. Het moet wel omhoog gaan..
  dinsdag 9 januari 2024 @ 11:01:27 #150
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211971096
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 10:46 schreef Troel het volgende:
Ja, dat is ook bizar, zelfs ziekenhuizen hanteren verschillende grenzen.
Wullie bin KOEL © Soneal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')