quote:Op maandag 8 januari 2024 21:22 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Lief dat je dat vraagt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fake it till you make it...
Hahah, aan de binnenkant krabben moeten wij ook 'altijd' in onze bus.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 09:35 schreef vencodark het volgende:
Ik moest alleen aan de binnenkant krabben.![]()
Mijn man kan via een app zijn hele auto voorverwarmen.
Extra motivatie om je best te doen?quote:Op dinsdag 9 januari 2024 09:14 schreef Quoi het volgende:
[..]
De babbelbox!![]()
Het is mijn nachtmerrie. Dat ik dat tegenkom terwijl ik alleen ben. Of met de trein langs zo'n schaap rij.
Gisteravond ging ik hardlopen (dat alleen al!) en zat er een zielige meerkoet op de weg. Ben ik erachteraan gaan rennen. Beeld je nu een meerkoet in die paniekerig richting de sloot rent, met een rennende vrouw erachteraan
Oh, kak ja, bij jou was het doorgeslagen naar je nierenquote:Op dinsdag 9 januari 2024 08:27 schreef Troel het volgende:
[..]
nierbekkenontstekingMaar ben 24e nog naar de spoedarts geweest omdat de antibiotica op was en ik mijn nier nog wel voelde. Die was er heilig van overtuigd dat het toch echt een niersteen moest zijn, ook al was die niet op de echo te zien, had ik er in september eentje gehad en had ik ook geen koliekpijn. Plasje getest en in ieder geval geen ontstekingswaarden meer. Ik heb mijn nier nog ongeveer tot oudejaarsdacht echt gevoelt, sinds januari de rugpijn niet meer. Van het weekend dacht ik even 'hmm, is dat mijn nier?'. Het begint bij mij dus telkens met pijn in mijn lage onderrug, dan mijn linkernier en dan is er blijkbaar weer een ontsteking o.i.d. en de terugweg is precies andersom. Ik vind het dus best angstig dat ik nu dus wel weer pijn in mijn onderrug heb
Nouja, ik heb tot nu toe twee keer nierstenen gehad en dan had ik inderdaad niet zo rustig gezeten als dat ik zatquote:Op dinsdag 9 januari 2024 09:45 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Oh, kak ja, bij jou was het doorgeslagen naar je nieren![]()
Niersteen is andere pijn, zo'n beetje als galstenen geloof ik. Dan blijf je niet meer zitten, zeg maar![]()
Snap dat je nu bang bent voor wéér een nierbekkenontsteking als je daar pijn hebt. Hou het maar goed in de gaten en anders toch nog even laten testen?
Ik zat aan de D-mannose. Er zijn geen bekende bijwerkingen dus dacht dat het rare gefladder in mn borst, wat ik een tijdje had, niet daarvan kon komen. Toen vergat ik het een dag, geen gefladder. Toch weer één genomen en het gefladder begon weer. Durf ze nu niet meer te nemen.
Best knap, bijwerkingen hebben van iets wat geen bijwerkingen zou moeten geven
maar je kunt dus ook teveel daarvan krijgen, begrijp ik uit Troels bericht. Lijkt me heel akelig, nierstenen!quote:Op dinsdag 9 januari 2024 10:01 schreef Leandra het volgende:
Na een paar keer een tekort te hebben gehad neem ik al een tijd 3.000 ie per dag en sindsdien gaat het prima met mijn vitamine D scores.
Even een linkje naar Etos gedaan waar ze nu 1+2 gratis zijn, de andere vitamine D ook.
Ik geloof overigens heilig in een vitamine D spiegel, dus liever dagelijks een "hoog" gehalte dan iedere paar weken een mega hoge booster.
Ja, met 300.000 ie snap ik dat, daarom juist mijn spiegel van 3.000 ie per dag, dan kom je daar niet in de buurt.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 10:05 schreef trui het volgende:
[..]
maar je kunt dus ook teveel daarvan krijgen, begrijp ik uit Troels bericht. Lijkt me heel akelig, nierstenen!
Er wordt door artsen soms ook 25.000 ie voorgeschreven 1 keer per week en dat wordt gewoon nog als veilige marge gezienquote:Op dinsdag 9 januari 2024 10:05 schreef trui het volgende:
[..]
maar je kunt dus ook teveel daarvan krijgen, begrijp ik uit Troels bericht. Lijkt me heel akelig, nierstenen!
Je hoeft ook niet altijd de klassieke klachten bij een blaasontsteking te hebben. Ik merkte er jaren geleden niks van, tót ik een nierbekkenontsteking kreeg. Op 2e kerstdagquote:Op dinsdag 9 januari 2024 09:55 schreef Troel het volgende:
[..]
Nouja, ik heb tot nu toe twee keer nierstenen gehad en dan had ik inderdaad niet zo rustig gezeten als dat ik zatIk heb de laatste keer ook gewoon geen aandrang gehad, pijn bij het plassen en die andere dingen die ik anders altijd bij een blaasontsteking had, dus ik weet niet of het doorgeslagen was. De eerste nierbekkenontsteking komt waarschijnlijk door de niersteen die ik toen had (en toen had ik wel aandrang, maar dat was vrij snel weer weg > goh, niersteen uitgeplast?)
Wat is D-mannose?
Ik spuit zelf de vitamine D in onbehoorlijke hoeveelheden (300.000 ie per keer, elke 2 weken tot een maand). Kleinere spuitbare ampullen ben ik nog niet tegengekomen, maar een overdaad aan vitamine D veroorzaakt... nierstenen. Fijne cyclus moet ik zeggen
Bij Holland barrett is nu een vitamine D spray 1+1. Ideaal spul!! Echt een tip vind ik. En ja ook ik vond een spray eerst onzin maar ben er blij mee. Is van BetterYou.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 10:01 schreef Leandra het volgende:
Na een paar keer een tekort te hebben gehad neem ik al een tijd 3.000 ie per dag en sindsdien gaat het prima met mijn vitamine D scores.
Even een linkje naar Etos gedaan waar ze nu 1+2 gratis zijn, de andere vitamine D ook.
Ik geloof overigens heilig in een vitamine D spiegel, dus liever dagelijks een "hoog" gehalte dan iedere paar weken een mega hoge booster.
Vriendlief heeft vorige week nieuwe auto opgehaald. Gelukkig met garantie, want vanochtend was de auto kaduuk.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 10:45 schreef PoesInDoos het volgende:
Hier geen luxe in de auto, hoefde alleen het voorraam te krabben overigens. Maar als je accu overlijdt heb je er nog niks aanGelukkig kwam de ANWBmeneer er een nieuwe inzetten
Kan ik weer comfortable de huisvrouw uithangen
Nou zegquote:Op dinsdag 9 januari 2024 10:47 schreef Troel het volgende:
[..]
Vriendlief heeft vorige week nieuwe auto opgehaald. Gelukkig met garantie, want vanochtend was de auto kaduuk.
Welja. Wat mankeert de auto?quote:Op dinsdag 9 januari 2024 10:47 schreef Troel het volgende:
[..]
Vriendlief heeft vorige week nieuwe auto opgehaald. Gelukkig met garantie, want vanochtend was de auto kaduuk.
Als het regent dan komt het ook met bakken uit de lucht bij jullie hèquote:Op dinsdag 9 januari 2024 10:47 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik had 37. 3 jaar geleden 52. Maar met die 37 kreeg ik dus haar standaard overgangs-vitamine D advies. Geen boosts ofzo.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 10:46 schreef Troel het volgende:
Ik vind het zo frappant dat er nog steeds zoveel verschillende adviezen zijn over vitamine D. De een zegt dat 50 een prima grens is, de ander grijpt al bij 75 in, met dezelfde meetwaarden zeg maar.
Ja, dat is ook bizar, zelfs ziekenhuizen hanteren verschillende grenzen.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 10:46 schreef Troel het volgende:
Ik vind het zo frappant dat er nog steeds zoveel verschillende adviezen zijn over vitamine D. De een zegt dat 50 een prima grens is, de ander grijpt al bij 75 in, met dezelfde meetwaarden zeg maar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |