Tink dat is er bij mij ook uit gekomen! Heb nu ook extreme extra hoeveelheden, een ampul per week.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Met een meidenkwartet
WP was m.i. echt véél fijner dan Word.quote:Op maandag 8 januari 2024 21:14 schreef Nijna het volgende:
Toen ik op het hbo zat, moesten we op school "word perfect" gebruiken, volgens mij begon word toen net op te komen. Maar ik had er nog wel een toets van, nadat ik die gehaald heb, heb ik volgens mij alleen nog maar word gebruikt
Dan moet je dat wel meekrijgen natuurlijk. Code geel betekent ook dat er veel meer aandacht aangegeven wordt door media. En het is ook maar geel he, geen oranje of rood.quote:Op maandag 8 januari 2024 21:37 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Maar dat weet je toch als er een gevoelstemperatuur is van -15?? Waarom een code geel daarvoor afgeven??
quote:Op maandag 8 januari 2024 20:08 schreef vencodark het volgende:
Nou, ik was laatst in de Hema en stopte het zojuist gekochte product in mijn rugzak van zeker 22 jaar oud.
Toen zei de caissière: “Goh, mijn vader heeft precies dezelfde rugzak maar hij is dan ook een fossiel”!
![]()
Stoelverwarming en voorruitverwarming. Geen stuurverwarming hierquote:Op maandag 8 januari 2024 23:49 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Dan moet je dat wel meekrijgen natuurlijk. Code geel betekent ook dat er veel meer aandacht aangegeven wordt door media. En het is ook maar geel he, geen oranje of rood.
Vanmorgen hoefde ik nog niet te krabben, maar ik vrees voor morgenochtend. Ik ga in ieder geval wel handschoenen meenemen morgen, het stuur was wel ijskoud vanmorgen. Ik ben jaloers op de mensen met stuurverwarming (en stoelverwarming, al vrees ik dat ik dan al helemaal niet meer de auto uit wil.
quote:Op maandag 8 januari 2024 21:22 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Lief dat je dat vraagt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
nierbekkenontstekingquote:Op dinsdag 9 januari 2024 07:38 schreef Mushanga71 het volgende:
Voorruitverwarming en kontverwarming hier maar hoef nooit te krabben. Carport![]()
@:Troel hoe gaat het met je blaasontsteking, nog last ervan?
Mijlpaal ook!quote:Op dinsdag 9 januari 2024 08:25 schreef Vicky het volgende:
Mijn grote puber pakt zo voor het eerst de auto naar school. Ik vind het wel spannend hoor.
Ze heeft d'r rijbewijs al een jaar maar ging steeds maar niet rijdenquote:
Komt vast goedquote:Op dinsdag 9 januari 2024 08:49 schreef Vicky het volgende:
[..]
Ze heeft d'r rijbewijs al een jaar maar ging steeds maar niet rijden
Eerst op de kont zetten, even wachten en dan een kontje geven zodattie op z'n pootjes komt (klinkt makkelijk, maar tis super zwaar). Na een minuut of 10 zal die weer gaan grazen.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 09:08 schreef amaranta het volgende:
Even iets anders. Ik zag gisteren een TikTok van een meneer die een schaap redde die op haar rug lag.
Vervolgens in de reactie allemaal mensen die reageren. Ja, heel aardig maar zo draai je een schaap niet om.
Ik zal wel weer het blauwste zijn van iedereen, maar ik wist niet dat er een bepaalde manier is waarop je een schaap om moet omdraaien.
“Wat weet u over het omdraaien van schapen?”
Iets net meerdere magen waardoor het in de verdrukking kan komenquote:Op dinsdag 9 januari 2024 09:08 schreef amaranta het volgende:
Even iets anders. Ik zag gisteren een TikTok van een meneer die een schaap redde die op haar rug lag.
Vervolgens in de reactie allemaal mensen die reageren. Ja, heel aardig maar zo draai je een schaap niet om.
Ik zal wel weer het blauwste zijn van iedereen, maar ik wist niet dat er een bepaalde manier is waarop je een schaap om moet omdraaien.
De babbelbox!quote:Op dinsdag 9 januari 2024 09:08 schreef amaranta het volgende:
Haha. Top dat je dit weet. Ik wist dit niet en mijn familie zijn notabene schapenherders (geweest)quote:Op dinsdag 9 januari 2024 09:11 schreef Donna het volgende:
[..]
Eerst op de kont zetten, even wachten en dan een kontje geven zodattie op z'n pootjes komt (klinkt makkelijk, maar tis super zwaar). Na een minuut of 10 zal die weer gaan grazen.
Als je 'm omrolt kan er een maagkanteling ontstaan en ligtie later weer op z'n rug, maar dan dood.
Ik kan je vertellen dat dat echt hemels is inderdaadquote:Op maandag 8 januari 2024 23:49 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Dan moet je dat wel meekrijgen natuurlijk. Code geel betekent ook dat er veel meer aandacht aangegeven wordt door media. En het is ook maar geel he, geen oranje of rood.
Vanmorgen hoefde ik nog niet te krabben, maar ik vrees voor morgenochtend. Ik ga in ieder geval wel handschoenen meenemen morgen, het stuur was wel ijskoud vanmorgen. Ik ben jaloers op de mensen met stuurverwarming (en stoelverwarming, al vrees ik dat ik dan al helemaal niet meer de auto uit wil.
Jaar of 5 geleden had de plaatselijke politie er een video van gemaakt en op Facebook gezet.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 09:14 schreef amaranta het volgende:
[..]
Haha. Top dat je dit weet. Ik wist dit niet en mijn familie zijn notabene schapenherders (geweest)
quote:Op maandag 8 januari 2024 21:22 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Lief dat je dat vraagt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fake it till you make it...
Hahah, aan de binnenkant krabben moeten wij ook 'altijd' in onze bus.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 09:35 schreef vencodark het volgende:
Ik moest alleen aan de binnenkant krabben.![]()
Mijn man kan via een app zijn hele auto voorverwarmen.
Extra motivatie om je best te doen?quote:Op dinsdag 9 januari 2024 09:14 schreef Quoi het volgende:
[..]
De babbelbox!![]()
Het is mijn nachtmerrie. Dat ik dat tegenkom terwijl ik alleen ben. Of met de trein langs zo'n schaap rij.
Gisteravond ging ik hardlopen (dat alleen al!) en zat er een zielige meerkoet op de weg. Ben ik erachteraan gaan rennen. Beeld je nu een meerkoet in die paniekerig richting de sloot rent, met een rennende vrouw erachteraan
Oh, kak ja, bij jou was het doorgeslagen naar je nierenquote:Op dinsdag 9 januari 2024 08:27 schreef Troel het volgende:
[..]
nierbekkenontstekingMaar ben 24e nog naar de spoedarts geweest omdat de antibiotica op was en ik mijn nier nog wel voelde. Die was er heilig van overtuigd dat het toch echt een niersteen moest zijn, ook al was die niet op de echo te zien, had ik er in september eentje gehad en had ik ook geen koliekpijn. Plasje getest en in ieder geval geen ontstekingswaarden meer. Ik heb mijn nier nog ongeveer tot oudejaarsdacht echt gevoelt, sinds januari de rugpijn niet meer. Van het weekend dacht ik even 'hmm, is dat mijn nier?'. Het begint bij mij dus telkens met pijn in mijn lage onderrug, dan mijn linkernier en dan is er blijkbaar weer een ontsteking o.i.d. en de terugweg is precies andersom. Ik vind het dus best angstig dat ik nu dus wel weer pijn in mijn onderrug heb
Nouja, ik heb tot nu toe twee keer nierstenen gehad en dan had ik inderdaad niet zo rustig gezeten als dat ik zatquote:Op dinsdag 9 januari 2024 09:45 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Oh, kak ja, bij jou was het doorgeslagen naar je nieren![]()
Niersteen is andere pijn, zo'n beetje als galstenen geloof ik. Dan blijf je niet meer zitten, zeg maar![]()
Snap dat je nu bang bent voor wéér een nierbekkenontsteking als je daar pijn hebt. Hou het maar goed in de gaten en anders toch nog even laten testen?
Ik zat aan de D-mannose. Er zijn geen bekende bijwerkingen dus dacht dat het rare gefladder in mn borst, wat ik een tijdje had, niet daarvan kon komen. Toen vergat ik het een dag, geen gefladder. Toch weer één genomen en het gefladder begon weer. Durf ze nu niet meer te nemen.
Best knap, bijwerkingen hebben van iets wat geen bijwerkingen zou moeten geven
maar je kunt dus ook teveel daarvan krijgen, begrijp ik uit Troels bericht. Lijkt me heel akelig, nierstenen!quote:Op dinsdag 9 januari 2024 10:01 schreef Leandra het volgende:
Na een paar keer een tekort te hebben gehad neem ik al een tijd 3.000 ie per dag en sindsdien gaat het prima met mijn vitamine D scores.
Even een linkje naar Etos gedaan waar ze nu 1+2 gratis zijn, de andere vitamine D ook.
Ik geloof overigens heilig in een vitamine D spiegel, dus liever dagelijks een "hoog" gehalte dan iedere paar weken een mega hoge booster.
Ja, met 300.000 ie snap ik dat, daarom juist mijn spiegel van 3.000 ie per dag, dan kom je daar niet in de buurt.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 10:05 schreef trui het volgende:
[..]
maar je kunt dus ook teveel daarvan krijgen, begrijp ik uit Troels bericht. Lijkt me heel akelig, nierstenen!
Er wordt door artsen soms ook 25.000 ie voorgeschreven 1 keer per week en dat wordt gewoon nog als veilige marge gezienquote:Op dinsdag 9 januari 2024 10:05 schreef trui het volgende:
[..]
maar je kunt dus ook teveel daarvan krijgen, begrijp ik uit Troels bericht. Lijkt me heel akelig, nierstenen!
Je hoeft ook niet altijd de klassieke klachten bij een blaasontsteking te hebben. Ik merkte er jaren geleden niks van, tót ik een nierbekkenontsteking kreeg. Op 2e kerstdagquote:Op dinsdag 9 januari 2024 09:55 schreef Troel het volgende:
[..]
Nouja, ik heb tot nu toe twee keer nierstenen gehad en dan had ik inderdaad niet zo rustig gezeten als dat ik zatIk heb de laatste keer ook gewoon geen aandrang gehad, pijn bij het plassen en die andere dingen die ik anders altijd bij een blaasontsteking had, dus ik weet niet of het doorgeslagen was. De eerste nierbekkenontsteking komt waarschijnlijk door de niersteen die ik toen had (en toen had ik wel aandrang, maar dat was vrij snel weer weg > goh, niersteen uitgeplast?)
Wat is D-mannose?
Ik spuit zelf de vitamine D in onbehoorlijke hoeveelheden (300.000 ie per keer, elke 2 weken tot een maand). Kleinere spuitbare ampullen ben ik nog niet tegengekomen, maar een overdaad aan vitamine D veroorzaakt... nierstenen. Fijne cyclus moet ik zeggen
Bij Holland barrett is nu een vitamine D spray 1+1. Ideaal spul!! Echt een tip vind ik. En ja ook ik vond een spray eerst onzin maar ben er blij mee. Is van BetterYou.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 10:01 schreef Leandra het volgende:
Na een paar keer een tekort te hebben gehad neem ik al een tijd 3.000 ie per dag en sindsdien gaat het prima met mijn vitamine D scores.
Even een linkje naar Etos gedaan waar ze nu 1+2 gratis zijn, de andere vitamine D ook.
Ik geloof overigens heilig in een vitamine D spiegel, dus liever dagelijks een "hoog" gehalte dan iedere paar weken een mega hoge booster.
Vriendlief heeft vorige week nieuwe auto opgehaald. Gelukkig met garantie, want vanochtend was de auto kaduuk.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 10:45 schreef PoesInDoos het volgende:
Hier geen luxe in de auto, hoefde alleen het voorraam te krabben overigens. Maar als je accu overlijdt heb je er nog niks aanGelukkig kwam de ANWBmeneer er een nieuwe inzetten
Kan ik weer comfortable de huisvrouw uithangen
Nou zegquote:Op dinsdag 9 januari 2024 10:47 schreef Troel het volgende:
[..]
Vriendlief heeft vorige week nieuwe auto opgehaald. Gelukkig met garantie, want vanochtend was de auto kaduuk.
Welja. Wat mankeert de auto?quote:Op dinsdag 9 januari 2024 10:47 schreef Troel het volgende:
[..]
Vriendlief heeft vorige week nieuwe auto opgehaald. Gelukkig met garantie, want vanochtend was de auto kaduuk.
Als het regent dan komt het ook met bakken uit de lucht bij jullie hèquote:Op dinsdag 9 januari 2024 10:47 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik had 37. 3 jaar geleden 52. Maar met die 37 kreeg ik dus haar standaard overgangs-vitamine D advies. Geen boosts ofzo.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 10:46 schreef Troel het volgende:
Ik vind het zo frappant dat er nog steeds zoveel verschillende adviezen zijn over vitamine D. De een zegt dat 50 een prima grens is, de ander grijpt al bij 75 in, met dezelfde meetwaarden zeg maar.
Ja, dat is ook bizar, zelfs ziekenhuizen hanteren verschillende grenzen.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 10:46 schreef Troel het volgende:
Ik vind het zo frappant dat er nog steeds zoveel verschillende adviezen zijn over vitamine D. De een zegt dat 50 een prima grens is, de ander grijpt al bij 75 in, met dezelfde meetwaarden zeg maar.
motorstoring, vermogenverlies en een storing in het emissiesysteemquote:
Hij wilde gewoon niet onder doenquote:Op dinsdag 9 januari 2024 10:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als het regent dan komt het ook met bakken uit de lucht bij jullie hè
Achterhaald. Alleen van belang 4 weken VOOR de conceptie tot 8 weken ERNA. Tegen de tijd dat je dus bij de verloskundige zit, heb je die termijn al achter de rug. Er is overigens in die onderzoeken geen causaal verband aangetoond, ook al blijkt er een relatie tussen deze dingen te bestaan.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 11:12 schreef FlyingFish het volgende:
Dat geldt ook voor foliumzuur. Uit onderzoek bleek ten tijde van de zwangerschap van m’n oudste dat je beter 2x de adh kon slikken (verlaagde de kans op oa autisme). Toen bij mijn echo bleek dat het een tweeling werd heb ik bij de verloskundige en later bij de gyneacoloog gevraagd wat het foliumzuuradvies was: “gewoon de adh”. Zwangeren die in een ander ziekenhuis liepen kregen boosterpillen voorgeschreven van 10x die hoeveelheid dacht ik.
Peugeot. Schijnt bij sommige modellen voor te komen, vandaar dat we daar extra op gelet hadden en we ook de garantie afgesloten hadden. Maar geen idee wat dit allemaal is.quote:
Heb ik toch niet genoeg foliumzuur gesliktquote:Op dinsdag 9 januari 2024 11:12 schreef FlyingFish het volgende:
Dat geldt ook voor foliumzuur. Uit onderzoek bleek ten tijde van de zwangerschap van m’n oudste dat je beter 2x de adh kon slikken (verlaagde de kans op oa autisme). Toen bij mijn echo bleek dat het een tweeling werd heb ik bij de verloskundige en later bij de gyneacoloog gevraagd wat het foliumzuuradvies was: “gewoon de adh”. Zwangeren die in een ander ziekenhuis liepen kregen boosterpillen voorgeschreven van 10x die hoeveelheid dacht ik.
Ah, dan weet ik niets qua tips/tricks.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 11:18 schreef Troel het volgende:
[..]
Peugeot. Schijnt bij sommige modellen voor te komen, vandaar dat we daar extra op gelet hadden en we ook de garantie afgesloten hadden. Maar geen idee wat dit allemaal is.
Ik was op meerdere vlakken niet oke (zowel mentaal als bijv gewrichtsklachten en vermoeidheid enzo), dus bloedbeeld, schildklier (ben patient), vitamine d en b12 was standaardrijtje volgens de huisarts.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 11:41 schreef livelink het volgende:
Maar laten jullie je allemaal dan testen op vitamine d-waardes? Mijn ha ziet me aankomen. Ik heb laatst een bloedtest gehad, maar dat was gericht op mijn bloedarmoede en toen hebben ze al die vitamine-waardes niet getest. Volgens mij moet je toch wel iets van een indicatie hebben?
Ja, sinds ik geopereerd ben, omdat ik natuurlijk een verminderde voedselopname heb en het bekend is dat ik nagenoeg geen vitamines opneemquote:Op dinsdag 9 januari 2024 11:41 schreef livelink het volgende:
Maar laten jullie je allemaal dan testen op vitamine d-waardes? Mijn ha ziet me aankomen. Ik heb laatst een bloedtest gehad, maar dat was gericht op mijn bloedarmoede en toen hebben ze al die vitamine-waardes niet getest. Volgens mij moet je toch wel iets van een indicatie hebben?
Ik had vroeger een heel fijne vitamine B (om te spuiten). Neurobion heette het. Er zat B1, B2, B6 en B12 in. Toen die uit de handel ging kreeg ik van de apotheker een andere. Alleen daar zat de B12 niet in. Daar kwamen we dus ook pas achter toen ik bij de neuroloog kwam. De B12 is toen als een razende bijgespoten, want die was gevaarlijk laag en ik mag van geluk spreken dat ik geen blijvende schade heb opgelopen.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 11:51 schreef trui het volgende:
Ik weet wel dat het van sommige vitamines echt riskant is om ze zomaar veel bij te gaan slikken. Ik ken iemand die een vergiftiging heeft opgelopen van teveel vitamine B6, en dat heeft blijvende schade opgeleverd aan haar zenuwen. Echt heel naar. En daar werd dus niet voor gewaarschuwd bij de winkel waar ze ze kocht.
Mijn waardes worden sowieso jaarlijks getest, en na een paar keer heel duidelijk aangeven dat ik de vitamine D waardes ook gecontroleerd wilde hebben omdat dat in het verleden problemen heeft opgeleverd, snappen ze het nu eindelijk.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 11:41 schreef livelink het volgende:
Bij mij is het nagekeken, samen met schildklier, hormonen etc toen ik kwam met klachten. Heb daar niet specifiek om gevraagd maar ben wel blij dat het is bekeken!quote:Op dinsdag 9 januari 2024 11:41 schreef livelink het volgende:
Vitamine D kun je wel overdoseren, maar daar moet je wel flink veel voor gebruiken.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 13:06 schreef F_r het volgende:
Ik spuit zelf b12. En slik vitamine d. Gewoon van het kruidvat of de etos. Vitamine d kan je volgens mij niet over doseren dus die kan geen kwaad. Van andere vitamines is bekend dat teveel worden opgeslagen in je lever ( dacht ik) en dat kan gevaarlijk zijn.
Ik had een paar jaar terug een wat matige periode. Toen wist ik dat mijn ijzer mogelijk laag was (van het bloeddoneren) en als je dan toch bezig bent ook gelijk vitamine B en D maar meegenomen. Waarbij de D op de grens lag en de ijzer alweer stijgende was.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 11:41 schreef livelink het volgende:
Is jouw histamine test en blaastest? Ik vond dat echt een heel naar onderzoek.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 12:48 schreef exode het volgende:
Wij hadden met onze vorige auto (Peugeot) zo vaak gezeik dat ie op een gegeven moment vaker in de garage dan voor de deur stond. 2 jaar in gereden, toen opgegeven.
Mijn bloed wordt ook elk jaar geprikt en die waardes zijn altijd uitstekend, zo goed dat je je afvraagt of ze buisjes verwisseld hebben.
Volgende week histomine test in het ziekenhuis, daarna weet ik waar ik allergisch voor ben/op reageer. Ook weer bloedprikken vooraf overigens. 2e keer in 2 maanden tijd, benieuwd naar alle waardes.
Vitamine A, D en E (en K) zijn in vet oplosbare vitaminen, en worden opgeslagen in he vet van je lichaam en in je lever.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 13:06 schreef F_r het volgende:
Ik spuit zelf b12. En slik vitamine d. Gewoon van het kruidvat of de etos. Vitamine d kan je volgens mij niet over doseren dus die kan geen kwaad. Van andere vitamines is bekend dat teveel worden opgeslagen in je lever ( dacht ik) en dat kan gevaarlijk zijn.
Heel begrijpelijk van de rugpijn die angstig maakt! Ik sla ook steeds alle normale symptomen over (of ze zijn zó subtiel dat ik ze niet herken) en rugpijn is de meest duidelijke klacht. Vorige week had ik wat rugpijn en dacht ik meteen, zou toch niet weer.. maar nee vast spierpijn. Tot ik zaterdagavond verhoging had en weer veel rugpijn, zondagochtend hap en toch weer raak, vermoeden beginnende nierbekkenontsteking. Geen nitriet maar wel witte en rode bloedcellen in ochtendsample, en rode bloedcellen in wachtkamer sample. Dus niet helemaal 100% duidelijk, maar gezien verloop vorige keren wel gewoon ab meegekregen voor nierbekkenontsteking. Ik heb nu voor volgende maandag afspraak bij ha staan, om te kijken of urine schoon is én of er dan ook geen bloed meer in zit (want dan moet wel even verder onderzocht worden gaf de hap arts aan), en even te bespreken. Juni, begin nov, eind nov blaasontsteking en nu begin jan alweer.. elke maand zit ik niet op te wachten. Dus als er verder niks onderzocht kan/hoeft te worden, ga ik dit keer maar wel voor de half jaar ab kuur denk ik.. maar ik merk dus ook dat ik bij rugpijn direct bang ben dat het weer zo ver is. Daardoor ben ik er wel ook eerder bij, ik was dit keer gelukkig nog niet zo ziek als vorige keer, maar het is natuurlijk wel vervelend om bij elk pijntje in je rug meteen hier bang voor te zijn!quote:Op dinsdag 9 januari 2024 08:27 schreef Troel het volgende:
[..]
nierbekkenontstekingMaar ben 24e nog naar de spoedarts geweest omdat de antibiotica op was en ik mijn nier nog wel voelde. Die was er heilig van overtuigd dat het toch echt een niersteen moest zijn, ook al was die niet op de echo te zien, had ik er in september eentje gehad en had ik ook geen koliekpijn. Plasje getest en in ieder geval geen ontstekingswaarden meer. Ik heb mijn nier nog ongeveer tot oudejaarsdacht echt gevoelt, sinds januari de rugpijn niet meer. Van het weekend dacht ik even 'hmm, is dat mijn nier?'. Het begint bij mij dus telkens met pijn in mijn lage onderrug, dan mijn linkernier en dan is er blijkbaar weer een ontsteking o.i.d. en de terugweg is precies andersom. Ik vind het dus best angstig dat ik nu dus wel weer pijn in mijn onderrug heb
Maar een teveel aan B6 wil je dan weer niet, dus die valt er eigenlijk alweer tussenuit.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 13:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Vitamine A, D en E (en K) zijn in vet oplosbare vitaminen, en worden opgeslagen in he vet van je lichaam en in je lever.
Vitamine B en C zijn in water oplosbare vitaminen en zijn nauwelijks op te slaan in het lichaam.
B6 is een van de vele B-vitamines. Van een te hoge inname hiervan kun je inderdaad wel degelijk last krijgen, maar dat behoeft dus langere tijd dagelijks een te hoge inname. Het wordt niet opgeslagen zoals A, D en E.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 13:30 schreef Troel het volgende:
[..]
Maar een teveel aan B6 wil je dan weer niet, dus die valt er eigenlijk alweer tussenuit.
Ook zoiets. Ik heb echt genoeg vet, maar krijg mijn vitamine E dus niet omhoog. En dat hebben ze nog niet op andere manieren dan gewoon capsules. Slikte er op een gegeven moment 8 op een dag. Heb me nu in overleg met de internist maar bij de lage waarde neergelegd, want het was niet te betalen en leek het toch niet ip te nemen.
B6 is dus wel riskant om in grote hoeveelheden tot je te nemen. [edit] oh dat schrijf je hierboven zelf ook al [/edit]quote:Op dinsdag 9 januari 2024 13:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Vitamine A, D en E (en K) zijn in vet oplosbare vitaminen, en worden opgeslagen in he vet van je lichaam en in je lever.
Vitamine B en C zijn in water oplosbare vitaminen en zijn nauwelijks op te slaan in het lichaam.
Ja, ik stel me ook in op een naar onderzoekquote:Op dinsdag 9 januari 2024 13:09 schreef F_r het volgende:
[..]
Is jouw histamine test en blaastest? Ik vond dat echt een heel naar onderzoek.
en komt dat allemaal door die operatie die je ooit hebt gehad of neem je deze vitamines van nature niet zo goed op?quote:Op dinsdag 9 januari 2024 13:30 schreef Troel het volgende:
[..]
Maar een teveel aan B6 wil je dan weer niet, dus die valt er eigenlijk alweer tussenuit.
Ook zoiets. Ik heb echt genoeg vet, maar krijg mijn vitamine E dus niet omhoog. En dat hebben ze nog niet op andere manieren dan gewoon capsules. Slikte er op een gegeven moment 8 op een dag. Heb me nu in overleg met de internist maar bij de lage waarde neergelegd, want het was niet te betalen en leek het toch niet ip te nemen.
Operatiequote:Op dinsdag 9 januari 2024 13:53 schreef trui het volgende:
[..]
en komt dat allemaal door die operatie die je ooit hebt gehad of neem je deze vitamines van nature niet zo goed op?
Wel een heel heftig gevolg, zeg. En als ik 't me goed herinner was 't bij voorbaat wel duidelijk dat je meer dan alleen maar wat davitamon zou moeten blijven bijslikken (ik weet namelijk nog dat ik dat toen al een heftig idee vond), maar dat het zo moeizaam zou gaan was dus echt niet de verwachting, begrijp ik. Hebben anderen die zo'n ingreep hebben laten doen vergelijkbare problemen of is dat heel wisselend?quote:Op dinsdag 9 januari 2024 14:14 schreef Troel het volgende:
[..]
Operatie
We zouden de rest van ons leven davitamon moeten slikken. Nou die rode snoepjes poep ik er ook rood weer uit hoor![]()
Ik ben net nog even bij de huisarts geweest. Keel/oor doen nog steeds pijn, terwijl de rest van de verkoudheid ongeveer weg is. Toch gewoon virus, geen ontstekingen te zien.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 12:23 schreef Cathmar het volgende:
En dan voeg ik nog even toe: ik vraag mijn huisarts wel om zaken als ik die behoefte voel. Wij (generaliseer even) zien ons zelf snel als zeur. Maar ze zijn er toch voor?!! Dat je gezondheid in de gaten gehouden wordt/nageken wordt wanneer je zelf de noodzaak ziet, is niet raar.
Klok en klepel ergens.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 13:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik was mij daar niet van bewust en moest nog terug naar werk en de kerstviering.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 13:49 schreef exode het volgende:
[..]
Ja, ik stel me ook in op een naar onderzoekDag is verder leeg en de dag erna al mijn werkafspraken onder voorbehoud.
Oh dat is wel balen, de longarts heeft het me goed uitgelegd en voorbereid. De test wordt ook gedaan door mijn longarts zelf, dat geeft wel wat rust.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 15:45 schreef F_r het volgende:
[..]
Ik was mij daar niet van bewust en moest nog terug naar werk en de kerstviering.
Ik had helemaal geen uitleg gehad. Ik had op maandag de "gewone" longfunctietest dus ik dacht dit is ook zoiets. Dat viel even tegen.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 15:48 schreef exode het volgende:
[..]
Oh dat is wel balen, de longarts heeft het me goed uitgelegd en voorbereid. De test wordt ook gedaan door mijn longarts zelf, dat geeft wel wat rust.
Wellicht valt het enorm mee en anders lig ik de rest van de dag op de bank, test is al om half 9 gelukkig.
Ik heb geen contact meer met Rewimo, dus ik weet eigenlijk niet hoe het bij haar gaat. Verder heb ik wel begrepen van de arts in Nederland dat dit veel vaker zo is en dat het een van de redenen is dat de operatie niet meer uitgevoerd wordt.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 14:31 schreef trui het volgende:
[..]
Wel een heel heftig gevolg, zeg. En als ik 't me goed herinner was 't bij voorbaat wel duidelijk dat je meer dan alleen maar wat davitamon zou moeten blijven bijslikken (ik weet namelijk nog dat ik dat toen al een heftig idee vond), maar dat het zo moeizaam zou gaan was dus echt niet de verwachting, begrijp ik. Hebben anderen die zo'n ingreep hebben laten doen vergelijkbare problemen of is dat heel wisselend?
Wel raar dat ze dit niet uitleggen, het is wel echt een pittige test. Ze heeft het mij stap voor stap uitgelegd en ook gezegd dat ik die dag niet mag sporten etc.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 15:55 schreef F_r het volgende:
[..]
Ik had helemaal geen uitleg gehad. Ik had op maandag de "gewone" longfunctietest dus ik dacht dit is ook zoiets. Dat viel even tegen.
Oh doen ze 'm niet meer op die manier? Wist ik niet.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 16:06 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik heb geen contact meer met Rewimo, dus ik weet eigenlijk niet hoe het bij haar gaat. Verder heb ik wel begrepen van de arts in Nederland dat dit veel vaker zo is en dat het een van de redenen is dat de operatie niet meer uitgevoerd wordt.
Nee, het is compleet achterhaald. Tegenwoordig zijn de ingrepen veel minder ingrijpend.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 16:49 schreef trui het volgende:
[..]
Oh doen ze 'm niet meer op die manier? Wist ik niet.
Zeker wel. Aan de ene kant fijn dat er iets is. Aan de andere kant natuurlijk niet dat er iets is. Ik moet alleen wennen aan de medicatie gok ik. Ik heb zo'n hoofdpijnquote:Op dinsdag 9 januari 2024 16:07 schreef exode het volgende:
[..]
Wel raar dat ze dit niet uitleggen, het is wel echt een pittige test. Ze heeft het mij stap voor stap uitgelegd en ook gezegd dat ik die dag niet mag sporten etc.
Kwam er wel wat uit voor je?
Mag je nog wel hardlopen?quote:Op dinsdag 9 januari 2024 18:22 schreef F_r het volgende:
[..]
Zeker wel. Aan de ene kant fijn dat er iets is. Aan de andere kant natuurlijk niet dat er iets is. Ik moet alleen wennen aan de medicatie gok ik. Ik heb zo'n hoofdpijn
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |