abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211982544
quote:
1s.gif Op woensdag 10 januari 2024 12:41 schreef Leandra het volgende:

[..]
Die maandag dat mijn vader viel had ik idd nog een nutteloze discussie met de assistente:
Soneal had al buikgriep en ik wilde weten of ik hem paracetamol kon geven, beland ik in een achterlijke discussie over een thermometer.
Net toen ik echt pissig was over dat gezeik, geef gewoon antwoord op mijn vraag! Kon ik zelf een sprint naar de WC trekken en heb ik haar weggedrukt.

Kind heeft buikgriep, voelt zich beroerd, ik wil alleen maar weten of hij paracetamol mag, geen gedoe over een thermometer, en dat ik die wel even moet gaan kopen als ik zo niet weet waar hij is, en ja, die is er wel, maar ik was zelf ook niet lekker :')
Alsof je een andere taal spreekt _O-. Ik heb wat dat betreft een makkelijke stelregel: heb je pijn of voel je je beroerd -> PCM. In geval van buikgriep even kijken of dat beter oraal of via zetpil kan. Ook voor mezelf heb ik zetpillen 1000 mg liggen indien nodig :@.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_211982548
quote:
1s.gif Op woensdag 10 januari 2024 12:29 schreef Leandra het volgende:
De assistente van mijn vorige huisarts was wel heel behendig daarin, maar ik belde eigenlijk nooit voor Soneal dus als ik belde kon ik eigenlijk altijd en snel terecht, vooral omdat ik nooit voor Soneal belde en er altijd echt wat was als ik voor hem belde.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zelfde hierbij de huisarts wij komen er nooit als ik bel dan is het of kom direct maar of binnen een paar uur
pi_211982575
Hier deed de huisarts ook moeilijk over bloedprikken. Na een aantal berichten over en weer zei hij uiteindelijk dat hij wel een formulier kon maken. Ik stuur terug met ja graag. Nooit meer iets van gehoord. Ja laat dan ook maar als het zo moeilijk moet. Terwijl hij anders zo redelijk is.
Voor de rest heb ik een moeilijke geschiedenis met artsen. Verhalen van anderen maken mij dan ook altijd kwaad. Zo kent mijn vriend iemand die na maanden pijnklachten eindelijk serieus genomen werd. En nu kunnen ze enkel nog maar verlengen maar zijn kinderen zien opgroeien zit er niet meer in :(
Maar bij de kinderafdeling in ons ziekenhuis werken helden. Mij nog nooit zo gezien en gehoord gevoeld als tijdens de opname van mijn oudste O+
pi_211982651
Ik snap de frustraties zeker! Sommige artsen maar ook assistentes kun je echt niks mee.
En er zit een groep die echt het beste met je voor heeft en sommigen daarvan lopen echt over door te veel patiënten
pi_211982654
Vanaf 38.0 is ook gewoon al koorts he? Geen verhoging meer.
Mijn assistente/huisartsen zijn fantastisch, als ik deze verhalen lees. Nooit problemen om een afspraak in te plannen, altijd goed advies als ik alleen daarvoor bel. Ik kan bijna altijd dezelfde of volgende dag terecht als ik een afspraak wil maken. Denk deels ook omdat ik bij een praktijk zit die ooit vooral is begonnen als studentenhuisarts (zo ben ik er ook terecht gekomen), en nu nog steeds vooral studenten als patiënten heeft. Dus het is er ook niet zo ontzettend druk met afspraken etc dat ze echt strikt moeten filteren. Ik zou het echt ontzettend vervelend vinden als ik assistentes aan de lijn zou krijgen als in jullie verhalen.. }:| dus kan me de frustraties goed voorstellen!
pi_211982742
De huisartsassistente is meestal super. Ze heeft mij maar 1 keer geirriteerd maar toen was ik zwanger en had veel pijn dus misschien lag het deels aan mij.

Maar soms kom je mensen tegen ja. Als ik niet zo lamgeslagen was geweest tijdens het afsluitgesprek van mijn tweede ivf poging, had ik de fertiliteitsarts misschien over haar bureau getrokken }:|
Mijn vriend had hetzelfde gevoel, heeft ze dus mooi geluk gehad.
  woensdag 10 januari 2024 @ 13:33:19 #232
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211983045
quote:
1s.gif Op woensdag 10 januari 2024 12:45 schreef Goitske het volgende:

[..]
Dan is altijd de methode nog bij geen thermometer hoe voelt de temperatuur in de nek aan. Goed warm? Hop paracetamol we in
Hij had ook gewoon verhoging, ik had alleen zo even geen thermometer bij de hand.

Inmiddels in het appartement van mijn vader niet alleen een oude kwikthermometer gevonden, maar ook zo'n schietding van Medisana, met de batterijen nog verpakt ernaast.

En ja, in mijn toilettas ook nog wel een gewone digitale :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_211983116
quote:
1s.gif Op woensdag 10 januari 2024 13:05 schreef Bottoms_up het volgende:
De huisartsassistente is meestal super. Ze heeft mij maar 1 keer geirriteerd maar toen was ik zwanger en had veel pijn dus misschien lag het deels aan mij.

Maar soms kom je mensen tegen ja. Als ik niet zo lamgeslagen was geweest tijdens het afsluitgesprek van mijn tweede ivf poging, had ik de fertiliteitsarts misschien over haar bureau getrokken }:|
Mijn vriend had hetzelfde gevoel, heeft ze dus mooi geluk gehad.
Dat had ik met mijn bevalling
Was bijvoorkeur die arts-assistent aangevlogen maar iets met al 5 uur persweeën waardoor het niet meer lukte
  woensdag 10 januari 2024 @ 14:05:10 #234
35189 Troel
scherp en bot
pi_211983365
Laten we het er niet over hebben hoe de huisartsassistente een beginnende sepsis niet herkende :N
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 10 januari 2024 @ 14:08:33 #235
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211983397
:X
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 10 januari 2024 @ 14:29:58 #236
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_211983583
Ik mis nog steeds mijn oude huisarts ;(. Nam me wel serieus met mijn acne toen, deed uitstrijkjes als de beste en algeheel gewoon een heel fijne man. Helaas door verhuizing bij een ander nu.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_211983619
Hulde aan de goede huisarts assistentes. Zij die je wel fatsoenlijk te woord staan, en je niet wegsturen. Ik had bij mijn vorige huisarts een vrouw waarvoor ik gewoon bijna bang was. Hoe f-ing bizar is dat. Ik snap de poortwachters functie, maar serieus bizar.

En Troel… geen woorden.
Met een meidenkwartet
pi_211983873
Oh ja, breek de bek niet open :6 ik heb meestal van die kwalen die je ook als stress weg kan zetten. Lage rugpijn (dat bleek na maanden een dubbele hernia), hartkloppingen (dat bleek na een jaar een ritmestoornis). Aan beide ben ik uiteindelijk geopereerd.

Het is vooral storend omdat ik als zorgverlener zelf probeer heel goed te luisteren naar mijn patiënten. Ik wil dus juist graag weten wat ze zelf denken, waar ze bang voor zijn en wat ze het liefst zouden willen van me. En dan kunnen we vervolgens bespreken of dat haalbaar is.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_211983918
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2024 12:25 schreef Phaidra het volgende:

[..]
TRV / [Centraal] Disneyland Parijs deel 18

Deze? Niet in OUD maar wel Disneyland.

Overigens uit de posthistory van @:exode geplukt :+.
dank je
  woensdag 10 januari 2024 @ 15:17:53 #240
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_211983989
quote:
1s.gif Op woensdag 10 januari 2024 15:08 schreef Clubsoda het volgende:
Oh ja, breek de bek niet open :6 ik heb meestal van die kwalen die je ook als stress weg kan zetten. Lage rugpijn (dat bleek na maanden een dubbele hernia), hartkloppingen (dat bleek na een jaar een ritmestoornis). Aan beide ben ik uiteindelijk geopereerd.

Het is vooral storend omdat ik als zorgverlener zelf probeer heel goed te luisteren naar mijn patiënten. Ik wil dus juist graag weten wat ze zelf denken, waar ze bang voor zijn en wat ze het liefst zouden willen van me. En dan kunnen we vervolgens bespreken of dat haalbaar is.
Dit ja. Het is echt mijn streven om de ander te zien, zorgen dat de ander zich gehoord voelt, waar ze ook mee komen eigenlijk. Dat betaalt zich echt uit op de langere termijn.
pi_211984069
Troel dat is echt erg zeg!

Ik heb eindelijk voor vrijdag een afspraak bij de huisarts. Misschien wintertenen/raynaud bij mijn grote teen of zenuwpijn. Kan er soms amper op lopen. En bij andere tenen denk ik ontsteking, niet ingegroeid zo te voelen en te zien. Ondertussen 3 weken, dan vind ik dat ik lang genoeg heb gewacht.
  woensdag 10 januari 2024 @ 15:24:52 #242
35189 Troel
scherp en bot
pi_211984082
Er is nu overigens wel in mijn dossier gezet dat als ik bel met nierklachten, dat ik gewoon een afspraak bij de dokter krijg in plaats van afgepoeierd wordt, urine in moet leveren, antibiotica krijg en na een week een keer een arts zie.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211984263
Ik voel me meestal goed serieus genomen door de huisarts, vooral eigenlijk wanneer het over de kinderen gaat. Ze lijkt heel erg mee te gaan in mijn moederinstinct: als ik denk dat er iets mis is, dan klopt dat meestal ook.

Eén keer, toen de jongste een paar weken oud was, werd ik afgepoeierd door een huisarts in opleiding die er tijdelijk zat. Toen heb ik de dag erna teruggebeld dat ik me niet gehoord voelde, het idee had dat ik m'n verhaal niet duidelijk genoeg had kunnen vertellen, en een nieuwe afspraak wilde met m'n eigen arts. En toen bleek ik inderdaad gelijk te hebben: het was verborgen reflux en ik was géén oververmoeide hormonale zeikmoeder die dingen zag die er niet waren }:| (Of misschien was ik wel oververmoeid en hormonaal, maar wat ik zag klopte dus mooi wel :6 )
  woensdag 10 januari 2024 @ 16:11:21 #244
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_211984443
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2024 15:48 schreef Amsel het volgende:
Ik voel me meestal goed serieus genomen door de huisarts, vooral eigenlijk wanneer het over de kinderen gaat. Ze lijkt heel erg mee te gaan in mijn moederinstinct: als ik denk dat er iets mis is, dan klopt dat meestal ook.

Eén keer, toen de jongste een paar weken oud was, werd ik afgepoeierd door een huisarts in opleiding die er tijdelijk zat. Toen heb ik de dag erna teruggebeld dat ik me niet gehoord voelde, het idee had dat ik m'n verhaal niet duidelijk genoeg had kunnen vertellen, en een nieuwe afspraak wilde met m'n eigen arts. En toen bleek ik inderdaad gelijk te hebben: het was verborgen reflux en ik was géén oververmoeide hormonale zeikmoeder die dingen zag die er niet waren }:| (Of misschien was ik wel oververmoeid en hormonaal, maar wat ik zag klopte dus mooi wel :6 )
Ik had ook een fijne huisarts,ik heb nu een nieuwe die ik nog nooit heb gezien :D

Ik heb dat dus ook meegemaakt bij de HAP.
Hij vond me zo onnodig angstig en stuurde me weg met gewoon beetje griep en dat accepteerde ik niet.
Dus felle discussie.
Die arts was me zo zat dat hij me doorstuurde naar de naastgelegen SEH met een belletje met de mededeling dat ik spoken zag maar dat hij mij dat niet aan het verstand kreeg en dat ik gewoon een jong en ongerust moedertje was. Ik was ook heel jong want 23 maar ik ben echt niet iemand die snel ongerust/angstig is

ik kon bij de SEH meteen doorlopen nadat ze 1 blik op zoon wierpen, ze namen het super serieus en hij heeft daar nog een poosje in het ziekenhuis gelegen. Hersenvliesontsteking. -O-

En echt als je een foto zou zien van hoe hij er aan toe was toen de HAP ons wegstuurde zou je echt je kapot schrikken
pi_211984535
quote:
17s.gif Op woensdag 10 januari 2024 16:11 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]
Ik had ook een fijne huisarts,ik heb nu een nieuwe die ik nog nooit heb gezien :D

Ik heb dat dus ook meegemaakt bij de HAP.
Hij vond me zo onnodig angstig en stuurde me weg met gewoon beetje griep en dat accepteerde ik niet.
Dus felle discussie.
Die arts was me zo zat dat hij me doorstuurde naar de naastgelegen SEH met een belletje met de mededeling dat ik spoken zag maar dat hij mij dat niet aan het verstand kreeg en dat ik gewoon een jong en ongerust moedertje was. Ik was ook heel jong want 23 maar ik ben echt niet iemand die snel ongerust/angstig is

ik kon bij de SEH meteen doorlopen nadat ze 1 blik op zoon wierpen, ze namen het super serieus en hij heeft daar nog een poosje in het ziekenhuis gelegen. Hersenvliesontsteking. -O-

En echt als je een foto zou zien van hoe hij er aan toe was toen de HAP ons wegstuurde zou je echt je kapot schrikken
Zelfde verhaal incl telefoontje (excl jong) van de HAP. Week aan een infuus gelegen.
De hap had zoiets als mijn kind nog nooit meegemaakt, maar vond toch dat we rustig naar huis konden en de nacht afwachten.
Vonden wij niet.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  woensdag 10 januari 2024 @ 16:23:00 #246
35189 Troel
scherp en bot
pi_211984553
Nouja, dat. Als ik geluisterd had en gewacht had tot de volgende morgen, maar dan was ik dood geweest waarschijnlijk.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 10 januari 2024 @ 16:41:47 #247
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_211984752
quote:
1s.gif Op woensdag 10 januari 2024 16:21 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Zelfde verhaal incl telefoontje (excl jong) van de HAP. Week aan een infuus gelegen.
De hap had zoiets als mijn kind nog nooit meegemaakt, maar vond toch dat we rustig naar huis konden en de nacht afwachten.
Vonden wij niet.
Wat stom.

Ik ben echt blij dat ik meestal de ballen heb om hard voor mijn kinderen op te komen.
Maar dat zou niet nodig moeten zijn.
pi_211984878
Wat een vervelende verhalen zeg!
Als kind had ik een waardeloze huisarts, maar wij hebben nu een superfijne huisartsenpraktijk. Helaas komen we er regelmatig en altijd worden we gehoord en serieus genomen.
  woensdag 10 januari 2024 @ 17:08:56 #249
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_211985023
En het erge is ook nog eens als je huisarts je niet ligt kan je soms niet eens overstappen omdat ze vol zitten en er een enorm tekort is of gewoon geen patiënten willen overnemen van een arts die ze kennen.

Gelukkig zijn ze daar bij tandartsen heel anders in en gaat overstappen super makkelijk.
(en zonde ook dat de zorg niet in basispakket zit dat zoveel mensen gewoon niet gaan)
pi_211985352
Er zit zoveel verschil in artsen. Die van mijn vader bij revalidatie was gewoon slecht. Ging ook nergens achteraan.
Dus bemoeiden wij ons ermee. Contact met de chirurg zelf gezocht en dat vond ze niet leuk, maar was wel nodig bleek wel. Hadden we al tig keer om actie gevraagd.
Het verpleeghuis waar hij nu zit, daar zit een hele fijne arts. Nam ook alle tijd met het intakegesprek, heeft nog dingen uitgezocht en nagevraagd. En na de epileptische aanval heeft hij ook direct voor de zekerheid een afspraak met de neuroloog geregeld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')