Weet je dat zeker? Er zijn tegenwoordig zo ontzettend veel soorten traphekjes. Oprolbaar, of met verschillende panelen voor hoeken en zo. We hebben nu een oprolbaar hekje beneden voor onze peuter omdat een standaard traphekje hier ook niet past.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 18:57 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik wil eigenlijk een traphekje, maar dat gaat helaas niet met onze trap.
Foster 2x pd 2 pufjes en een tablet montelukast per dagquote:Op dinsdag 9 januari 2024 19:56 schreef exode het volgende:
[..]
Wat voor medicatie heb je nu? Bij mij werkt Ventonlin dus niet, hoop vooral dat we iets vinden om mijn benauwdheid te verminderen bij aanvallen.
Dat was ook het eerste waar ik aan dachtquote:Op dinsdag 9 januari 2024 21:25 schreef Cathmar het volgende:
@:amaranta
Ben je van die ellendige hekjes af omdat je ze voor de kinderen niet nodig hebt…;. Hondenfoto..???Doe ik er ook 1 van die van mij.
Onze oudste was al een paar periodes steeds ziek en heel moe. Eigenlijk alleen juli/augustus niet en daarna begon de ellende weer. Toen ik de eerste keer (feb. 2023) vroeg om voor de zekerheid bloedwaardes te bekijken, werd dat niet gedaan. Want de kans dat er bij kinderen tekorten zijn is erg klein. Pas de tweede keer (okt. 2023) kregen we een labformulier mee. Gelukkig was alles goed en is het dus 'gewoon' pech. Maar ik vind het wel vervelend dat ik er zo aan moest trekken. Wij komen haast nooit bij de huisarts, dus het is echt niet zo dat ik bij elk wissewasje om onderzoek vraag, zeg maar.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 12:23 schreef Cathmar het volgende:
En dan voeg ik nog even toe: ik vraag mijn huisarts wel om zaken als ik die behoefte voel. Wij (generaliseer even) zien ons zelf snel als zeur. Maar ze zijn er toch voor?!! Dat je gezondheid in de gaten gehouden wordt/nageken wordt wanneer je zelf de noodzaak ziet, is niet raar.
En het kost ook niet ZOveel, zo'n bloedonderzoek. Het vervelendst vind ik vooral het gevoel dat je totaal niet serieus wordt genomen op zo'n moment.quote:Op woensdag 10 januari 2024 11:27 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Onze oudste was al een paar periodes steeds ziek en heel moe. Eigenlijk alleen juli/augustus niet en daarna begon de ellende weer. Toen ik de eerste keer (feb. 2023) vroeg om voor de zekerheid bloedwaardes te bekijken, werd dat niet gedaan. Want de kans dat er bij kinderen tekorten zijn is erg klein. Pas de tweede keer (okt. 2023) kregen we een labformulier mee. Gelukkig was alles goed en is het dus 'gewoon' pech. Maar ik vind het wel vervelend dat ik er zo aan moest trekken. Wij komen haast nooit bij de huisarts, dus het is echt niet zo dat ik bij elk wissewasje om onderzoek vraag, zeg maar.
Los daarvan: het zit gewoon in je eigen risico, dus je moet er gewoon zelf voor betalen als volwassene als je nog niet door je eigen risico zit.quote:Op woensdag 10 januari 2024 11:42 schreef Debsterr het volgende:
[..]
En het kost ook niet ZOveel, zo'n bloedonderzoek. Het vervelendst vind ik vooral het gevoel dat je totaal niet serieus wordt genomen op zo'n moment.
Ook nog eens inderdaad!quote:Op woensdag 10 januari 2024 11:44 schreef Troel het volgende:
[..]
Los daarvan: het zit gewoon in je eigen risico, dus je moet er gewoon zelf voor betalen als volwassene als je nog niet door je eigen risico zit.
Wat flauw zeg. Is een kleine moeite waarmee je echt veel ellende kan ondervangen.quote:Op woensdag 10 januari 2024 11:27 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Onze oudste was al een paar periodes steeds ziek en heel moe. Eigenlijk alleen juli/augustus niet en daarna begon de ellende weer. Toen ik de eerste keer (feb. 2023) vroeg om voor de zekerheid bloedwaardes te bekijken, werd dat niet gedaan. Want de kans dat er bij kinderen tekorten zijn is erg klein. Pas de tweede keer (okt. 2023) kregen we een labformulier mee. Gelukkig was alles goed en is het dus 'gewoon' pech. Maar ik vind het wel vervelend dat ik er zo aan moest trekken. Wij komen haast nooit bij de huisarts, dus het is echt niet zo dat ik bij elk wissewasje om onderzoek vraag, zeg maar.
Precies dat. De oudste sport ook veel en eet vaak vegetarisch met mij mee, dus het zat me gewoon niet helemaal lekker.quote:Op woensdag 10 januari 2024 11:42 schreef Debsterr het volgende:
[..]
En het kost ook niet ZOveel, zo'n bloedonderzoek. Het vervelendst vind ik vooral het gevoel dat je totaal niet serieus wordt genomen op zo'n moment.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Venus in pocketformaat
© loveli
quote:Op woensdag 10 januari 2024 11:52 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Precies dat. De oudste sport ook veel en eet vaak vegetarisch met mij mee, dus het zat me gewoon niet helemaal lekker.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zo herkenbaar, ik vind het een van de lelijkere dingen binnen de zorg. Ik kan ook echt niet plaatsen wat er dan in het hoofd van zo iemand gebeurt. Wellicht worden ze regelmatig geconfronteerd met mensen die overdrijven? Ik snap dat filteren nodig is, maar iets meer de zaken binnen context plaatsen lijkt me niet overbodig.
Ik geloof best dat er veel mensen overdrijven of onnodig bellen. Ik wilde niet eens per se een afspraak. Ik wilde gewoon een check, van goh, als het dus niet oorsmeer of ontsteking kan zijn, moet ik me dan zorgen maken of (wanneer) is er actie nodig? Zo heb ik het ook gelijk aangegeven. Ik wil even overleg, want zus en zo en dit heb ik nog nooit eerder gehad op deze manier. Assistent pakt mijn dossier erbij en begint oorzaken op te noemen die ik dus wél regelmatig tegenkom. Hoe is dat logisch?quote:Op woensdag 10 januari 2024 11:59 schreef Nanukerst het volgende:
[..]Zo herkenbaar, ik vind het een van de lelijkere dingen binnen de zorg. Ik kan ook echt niet plaatsen wat er dan in het hoofd van zo iemand gebeurt. Wellicht worden ze regelmatig geconfronteerd met mensen die overdrijven? Ik snap dat filteren nodig is, maar iets meer de zaken binnen context plaatsen lijkt me niet overbodig.
Er zit een groep secretaresses die al snel alles af schuift je hebt nog net niet te horen gekregen ga naar de huisarts. Ze zijn ook draken voor collegas want ze zijn niet flexibelquote:Op woensdag 10 januari 2024 11:59 schreef Nanukerst het volgende:
[..]Zo herkenbaar, ik vind het een van de lelijkere dingen binnen de zorg. Ik kan ook echt niet plaatsen wat er dan in het hoofd van zo iemand gebeurt. Wellicht worden ze regelmatig geconfronteerd met mensen die overdrijven? Ik snap dat filteren nodig is, maar iets meer de zaken binnen context plaatsen lijkt me niet overbodig.
Dat verwoordt ze natuurlijk niet zo handig, maar wat ik dan hoor is 'Ik maak me heel erg zorgen om mijn enige kind'.quote:Op woensdag 10 januari 2024 12:21 schreef Goitske het volgende:
Ooit een moeder aan de telefoon gehad ik kon er niks acuut uit halen, dus ik leg alles uit. En zegt die moeder het is wel spoed! Dus ik vraag waarom
Het antwoord was
Ik heb maar 1 kind dus het is spoed.... Dat ik dat geen reden vond voor spoed vond ze raar
Dus dan weet je vast..
als je 2 of meer hebt dan heb je nog een reserve kind als er iets met kind 1 gebeurt...
TRV / [Centraal] Disneyland Parijs deel 18quote:Op woensdag 10 januari 2024 12:23 schreef F_r het volgende:
Er was een disneyland topic ik dacht in oud. Maar kan hem niet vinden iemand van hier die daar ook post?
Ja mijn advies was bel even de huisarts was echt niveau snotneus en een kuchje en ze werd er die nacht een keer wakker van.quote:Op woensdag 10 januari 2024 12:24 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Dat verwoordt ze natuurlijk niet zo handig, maar wat ik dan hoor is 'Ik maak me heel erg zorgen om mijn enige kind'.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 10 januari 2024 12:29 schreef Leandra het volgende:
De assistente van mijn vorige huisarts was wel heel behendig daarin, maar ik belde eigenlijk nooit voor Soneal dus als ik belde kon ik eigenlijk altijd en snel terecht, vooral omdat ik nooit voor Soneal belde en er altijd echt wat was als ik voor hem belde.Ja dat maakt wel verschil inderdaad. Lastig is het dan om daar doorheen te prikken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo heb ik nooit koorts. Bij een forse ontsteking heb ik wat verhoging, maar nooit boven de 38.3 ofzo. Dat geeft ook altijd problemen om langs de assistente te komen. Als ik zelf vrij zeker weet dat het een bacteriële ontsteking is, dan zeg ik tegenwoordig dat ik wel koorts heb. Dat voelt niet fijn, maar ik ben te vaak afgescheept als ik het niet doe.Venus in pocketformaat
© loveli
quote:Op woensdag 10 januari 2024 11:52 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Precies dat. De oudste sport ook veel en eet vaak vegetarisch met mij mee, dus het zat me gewoon niet helemaal lekker.MehSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en dan vinden ze het raar dat mensen nooit meer iets laten controleren maar ineens ernstige aandoeningen blijken te hebben..
Once in a while, I just wanna dance and feel good
Die maandag dat mijn vader viel had ik idd nog een nutteloze discussie met de assistente:quote:Op woensdag 10 januari 2024 12:35 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ja dat maakt wel verschil inderdaad. Lastig is het dan om daar doorheen te prikken.
Zo heb ik nooit koorts. Bij een forse ontsteking heb ik wat verhoging, maar nooit boven de 38.3 ofzo. Dat geeft ook altijd problemen om langs de assistente te komen. Als ik zelf vrij zeker weet dat het een bacteriële ontsteking is, dan zeg ik tegenwoordig dat ik wel koorts heb. Dat voelt niet fijn, maar ik ben te vaak afgescheept als ik het niet doe.
Ik herken dat ook. Ik heb van mezelf een vrij lage lichaamstemperatuur en als ik rond de 38 zit is dat meer dan iets verhoging.quote:Op woensdag 10 januari 2024 12:35 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ja dat maakt wel verschil inderdaad. Lastig is het dan om daar doorheen te prikken.
Zo heb ik nooit koorts. Bij een forse ontsteking heb ik wat verhoging, maar nooit boven de 38.3 ofzo. Dat geeft ook altijd problemen om langs de assistente te komen. Als ik zelf vrij zeker weet dat het een bacteriële ontsteking is, dan zeg ik tegenwoordig dat ik wel koorts heb. Dat voelt niet fijn, maar ik ben te vaak afgescheept als ik het niet doe.
Dan is altijd de methode nog bij geen thermometer hoe voelt de temperatuur in de nek aan. Goed warm? Hop paracetamol we inquote:Op woensdag 10 januari 2024 12:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Die maandag dat mijn vader viel had ik idd nog een nutteloze discussie met de assistente:
Soneal had al buikgriep en ik wilde weten of ik hem paracetamol kon geven, beland ik in een achterlijke discussie over een thermometer.
Net toen ik echt pissig was over dat gezeik, geef gewoon antwoord op mijn vraag! kon ik zelf een sprint naar de WC trekken en heb ik haar weggedrukt.
Kind heeft buikgriep, voelt zich beroerd, ik wil alleen maar weten of hij paracetamol mag, geen gedoe over een thermometer, en dat ik die wel even moet gaan kopen als ik zo niet weet waar hij is, en ja, die is er wel, maar ik was zelf ook niet lekker
Alsof je een andere taal spreektquote:Op woensdag 10 januari 2024 12:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Die maandag dat mijn vader viel had ik idd nog een nutteloze discussie met de assistente:
Soneal had al buikgriep en ik wilde weten of ik hem paracetamol kon geven, beland ik in een achterlijke discussie over een thermometer.
Net toen ik echt pissig was over dat gezeik, geef gewoon antwoord op mijn vraag! Kon ik zelf een sprint naar de WC trekken en heb ik haar weggedrukt.
Kind heeft buikgriep, voelt zich beroerd, ik wil alleen maar weten of hij paracetamol mag, geen gedoe over een thermometer, en dat ik die wel even moet gaan kopen als ik zo niet weet waar hij is, en ja, die is er wel, maar ik was zelf ook niet lekker
quote:Op woensdag 10 januari 2024 12:29 schreef Leandra het volgende:
De assistente van mijn vorige huisarts was wel heel behendig daarin, maar ik belde eigenlijk nooit voor Soneal dus als ik belde kon ik eigenlijk altijd en snel terecht, vooral omdat ik nooit voor Soneal belde en er altijd echt wat was als ik voor hem belde.Zelfde hierbij de huisarts wij komen er nooit als ik bel dan is het of kom direct maar of binnen een paar uurSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij had ook gewoon verhoging, ik had alleen zo even geen thermometer bij de hand.quote:Op woensdag 10 januari 2024 12:45 schreef Goitske het volgende:
[..]
Dan is altijd de methode nog bij geen thermometer hoe voelt de temperatuur in de nek aan. Goed warm? Hop paracetamol we in
Dat had ik met mijn bevallingquote:Op woensdag 10 januari 2024 13:05 schreef Bottoms_up het volgende:
De huisartsassistente is meestal super. Ze heeft mij maar 1 keer geirriteerd maar toen was ik zwanger en had veel pijn dus misschien lag het deels aan mij.
Maar soms kom je mensen tegen ja. Als ik niet zo lamgeslagen was geweest tijdens het afsluitgesprek van mijn tweede ivf poging, had ik de fertiliteitsarts misschien over haar bureau getrokken![]()
Mijn vriend had hetzelfde gevoel, heeft ze dus mooi geluk gehad.
dank jequote:Op woensdag 10 januari 2024 12:25 schreef Phaidra het volgende:
[..]
TRV / [Centraal] Disneyland Parijs deel 18
Deze? Niet in OUD maar wel Disneyland.
Overigens uit de posthistory van @:exode geplukt.
Dit ja. Het is echt mijn streven om de ander te zien, zorgen dat de ander zich gehoord voelt, waar ze ook mee komen eigenlijk. Dat betaalt zich echt uit op de langere termijn.quote:Op woensdag 10 januari 2024 15:08 schreef Clubsoda het volgende:
Oh ja, breek de bek niet openik heb meestal van die kwalen die je ook als stress weg kan zetten. Lage rugpijn (dat bleek na maanden een dubbele hernia), hartkloppingen (dat bleek na een jaar een ritmestoornis). Aan beide ben ik uiteindelijk geopereerd.
Het is vooral storend omdat ik als zorgverlener zelf probeer heel goed te luisteren naar mijn patiënten. Ik wil dus juist graag weten wat ze zelf denken, waar ze bang voor zijn en wat ze het liefst zouden willen van me. En dan kunnen we vervolgens bespreken of dat haalbaar is.
Ik had ook een fijne huisarts,ik heb nu een nieuwe die ik nog nooit heb gezienquote:Op woensdag 10 januari 2024 15:48 schreef Amsel het volgende:
Ik voel me meestal goed serieus genomen door de huisarts, vooral eigenlijk wanneer het over de kinderen gaat. Ze lijkt heel erg mee te gaan in mijn moederinstinct: als ik denk dat er iets mis is, dan klopt dat meestal ook.
Eén keer, toen de jongste een paar weken oud was, werd ik afgepoeierd door een huisarts in opleiding die er tijdelijk zat. Toen heb ik de dag erna teruggebeld dat ik me niet gehoord voelde, het idee had dat ik m'n verhaal niet duidelijk genoeg had kunnen vertellen, en een nieuwe afspraak wilde met m'n eigen arts. En toen bleek ik inderdaad gelijk te hebben: het was verborgen reflux en ik was géén oververmoeide hormonale zeikmoeder die dingen zag die er niet waren(Of misschien was ik wel oververmoeid en hormonaal, maar wat ik zag klopte dus mooi wel
)
Zelfde verhaal incl telefoontje (excl jong) van de HAP. Week aan een infuus gelegen.quote:Op woensdag 10 januari 2024 16:11 schreef Budabuddumbam het volgende:
[..]
Ik had ook een fijne huisarts,ik heb nu een nieuwe die ik nog nooit heb gezien![]()
Ik heb dat dus ook meegemaakt bij de HAP.
Hij vond me zo onnodig angstig en stuurde me weg met gewoon beetje griep en dat accepteerde ik niet.
Dus felle discussie.
Die arts was me zo zat dat hij me doorstuurde naar de naastgelegen SEH met een belletje met de mededeling dat ik spoken zag maar dat hij mij dat niet aan het verstand kreeg en dat ik gewoon een jong en ongerust moedertje was. Ik was ook heel jong want 23 maar ik ben echt niet iemand die snel ongerust/angstig is
ik kon bij de SEH meteen doorlopen nadat ze 1 blik op zoon wierpen, ze namen het super serieus en hij heeft daar nog een poosje in het ziekenhuis gelegen. Hersenvliesontsteking.![]()
En echt als je een foto zou zien van hoe hij er aan toe was toen de HAP ons wegstuurde zou je echt je kapot schrikken
Wat stom.quote:Op woensdag 10 januari 2024 16:21 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Zelfde verhaal incl telefoontje (excl jong) van de HAP. Week aan een infuus gelegen.
De hap had zoiets als mijn kind nog nooit meegemaakt, maar vond toch dat we rustig naar huis konden en de nacht afwachten.
Vonden wij niet.
Ugh ja, dat ongeduld als mensen niet uit hun woorden komen. Ik bel dus ook vaak voor mijn man, want die krijgt z'n punt echt niet gemaakt bij de assistente, en ik wel. Dan krijg je "Waarom belt uw man niet zelf, waarom belt u?" - Omdat ik het Hoofd Communicatie van ons gezin ben en dit soort dingen regelquote:Op woensdag 10 januari 2024 19:36 schreef Mushanga71 het volgende:
Man belde vorige maand de ha maar omdat hij soms niet goed uit zn woorden kan komen door zn beroerte van 3 jaar geleden, liet de assistente hem niet uitpraten.
wat erg zeg.quote:Op woensdag 10 januari 2024 16:11 schreef Budabuddumbam het volgende:
[..]
Ik had ook een fijne huisarts,ik heb nu een nieuwe die ik nog nooit heb gezien![]()
Ik heb dat dus ook meegemaakt bij de HAP.
Hij vond me zo onnodig angstig en stuurde me weg met gewoon beetje griep en dat accepteerde ik niet.
Dus felle discussie.
Die arts was me zo zat dat hij me doorstuurde naar de naastgelegen SEH met een belletje met de mededeling dat ik spoken zag maar dat hij mij dat niet aan het verstand kreeg en dat ik gewoon een jong en ongerust moedertje was. Ik was ook heel jong want 23 maar ik ben echt niet iemand die snel ongerust/angstig is
ik kon bij de SEH meteen doorlopen nadat ze 1 blik op zoon wierpen, ze namen het super serieus en hij heeft daar nog een poosje in het ziekenhuis gelegen. Hersenvliesontsteking.![]()
En echt als je een foto zou zien van hoe hij er aan toe was toen de HAP ons wegstuurde zou je echt je kapot schrikken
spannend! maar ook leuk!quote:Op woensdag 10 januari 2024 20:07 schreef Cathmar het volgende:
Mijn kind schreef zich net in voor kamers en poeh… even een dingetje. Duurt nog 1,5 jaar maar gaat zo bizar snel. Maar trots op haar
Hoofd communicatie, wel een idee jaquote:Op woensdag 10 januari 2024 20:24 schreef Amsel het volgende:
[..]
Ugh ja, dat ongeduld als mensen niet uit hun woorden komen. Ik bel dus ook vaak voor mijn man, want die krijgt z'n punt echt niet gemaakt bij de assistente, en ik wel. Dan krijg je "Waarom belt uw man niet zelf, waarom belt u?" - Omdat ik het Hoofd Communicatie van ons gezin ben en dit soort dingen regel![]()
Hij vult ook altijd míjn telefoonnummer in op alle mogelijke contactformulieren
Een oud collega van mij die helaas overleden is heeft vanaf het begin dat ik er werkte gezegd dat een moeder instinct het sterkste is wat er is en dat je die niet zomaar van tafel mag vegen.quote:Op woensdag 10 januari 2024 15:48 schreef Amsel het volgende:
Ik voel me meestal goed serieus genomen door de huisarts, vooral eigenlijk wanneer het over de kinderen gaat. Ze lijkt heel erg mee te gaan in mijn moederinstinct: als ik denk dat er iets mis is, dan klopt dat meestal ook.
Eén keer, toen de jongste een paar weken oud was, werd ik afgepoeierd door een huisarts in opleiding die er tijdelijk zat. Toen heb ik de dag erna teruggebeld dat ik me niet gehoord voelde, het idee had dat ik m'n verhaal niet duidelijk genoeg had kunnen vertellen, en een nieuwe afspraak wilde met m'n eigen arts. En toen bleek ik inderdaad gelijk te hebben: het was verborgen reflux en ik was géén oververmoeide hormonale zeikmoeder die dingen zag die er niet waren(Of misschien was ik wel oververmoeid en hormonaal, maar wat ik zag klopte dus mooi wel
)
Hoofdcommunicatiequote:Op woensdag 10 januari 2024 20:24 schreef Amsel het volgende:
[..]
Ugh ja, dat ongeduld als mensen niet uit hun woorden komen. Ik bel dus ook vaak voor mijn man, want die krijgt z'n punt echt niet gemaakt bij de assistente, en ik wel. Dan krijg je "Waarom belt uw man niet zelf, waarom belt u?" - Omdat ik het Hoofd Communicatie van ons gezin ben en dit soort dingen regel![]()
Hij vult ook altijd míjn telefoonnummer in op alle mogelijke contactformulieren
Same. Zelfs niet voor het geld dat ze verdienen. Ook niet voor het dubbele ervan. Ok toen ik zag dat een oud klasgenoot een specialisatie had die gemiddeld 600k binnenhaalt dacht ik ff pfoe... Maar dat was snel over.quote:Op donderdag 11 januari 2024 09:13 schreef Tink89 het volgende:
Ik heb eigenlijk helemaal geen gedoe met assistentes en m'n huisarts. En toen m'n vorige huisarts (andere woonplaats) een fout gemaakt had, ging ze daarvoor ook zelf door het stof, met een excuus en verklaring. Ook prima. Artsen zijn ook mensen, uiteindelijk gaat het erom hoe je met andere mensen omgaat.
Inschattingsfouten kunnen altijd, maar zoals mijn broer en schoonzus (allebei arts) zeggen: als ik een keer een fout maak, gaat er iemand dood. En die verantwoordelijkheid is pittig. Als iemand in een ander beroep een fout maakt, krijgt hij hooguit een berisping of ontslag. Bij ons kost het een mensenleven. En tuurlijk kun je dat rationeel gezien van tevoren bedenken als je geneeskunde gaat studeren, maar in de praktijk voelt het dan toch anders.
Ik zou niet met ze willen ruilen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.@Tink89, ik zou ook nooit willen ruilen van beroep met een arts, hoeveel die ook zou verdienen. Lijkt me een heel zwaar beroep, de mogelijke verantwoordelijkheid over leven en dood zou ik niet kunnen dragen. En bloed e.d. is ook niet aan mij besteed.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Met een meidenkwartet
quote:Op donderdag 11 januari 2024 15:29 schreef amaranta het volgende:
@:Cathmar. Hier issie. Nu jij
[ link | afbeelding ]
Die zien eruit als het schatje van de buren, dat in werkelijkheid Mike Tyson isquote:Op donderdag 11 januari 2024 15:50 schreef Troel het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Twee van de huisdieren
En de voeten van jongste![]()
Is de buurhond dan mogelijk een Appenzeller? Die zijn wat waakser en grommeriger dan deze Entlebuchers. De Appenzellers hebben een flinke krul in de staart.quote:Op donderdag 11 januari 2024 15:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
Die zien eruit als het schatje van de buren, dat in werkelijkheid Mike Tyson is![]()
Geen idee wat voor ras het is, het lijkt ook de enige uit het nestje te zijn die een kronkel in de kop heeft.quote:Op donderdag 11 januari 2024 16:01 schreef Troel het volgende:
[..]
Is de buurhond dan mogelijk een Appenzeller? Die zijn wat waakser en grommeriger dan deze Entlebuchers. De Appenzellers hebben een flinke krul in de staart.
Prachtige hond. Onze Joep denkt daar helaas anders over. Hier in de wijk lopen 2 van zulke witte honden en Joep haat ze uit de grond van zijn hart. Zelfs als we binnen zitten en de witte hond loopt buiten langs gaat hij blaffen bij het raam.quote:
quote:Op donderdag 11 januari 2024 15:31 schreef Quoi het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik pleit voor een huisdieren-met-foto's-opsom. Ik word hier heel erg blij van
Oh echt. Misschien geven ze gewoon bad vibes. Onze hond heeft natuurlijk alleen maar good vibesquote:Op donderdag 11 januari 2024 17:29 schreef amaranta het volgende:
[..]
Prachtige hond. Onze Joep denkt daar helaas anders over. Hier in de wijk lopen 2 van zulke witte honden en Joep haat ze uit de grond van zijn hart. Zelfs als we binnen zitten en de witte hond loopt buiten langs gaat hij blaffen bij het raam.
Een van de eigenaresses van die witte honden vertelde mij ook dat haar hond dat effect wel op meer honden heeft.
Hahaha, dan heten het daarna gewoon Syrische hamsters hoorquote:Op donderdag 11 januari 2024 19:19 schreef Mushanga71 het volgende:
Leuke foto's allemaal![]()
Wij hebben nu geen huisdier, de dwerghamster is dood. Nou mogen ze nog verkocht worden tot 1 juli, dus misschien nog een laatste. Moet ik wel het bonnetje bewaren
Die is mooiquote:Op donderdag 11 januari 2024 18:23 schreef Phaidra het volgende:
Ons langharig monster. Valt het op dat ze borstelen haat?![]()
[ afbeelding ]
Als het een als Syrische vermomde Rus is, vind ik het primaquote:Op donderdag 11 januari 2024 19:34 schreef Troel het volgende:
[..]
Hahaha, dan heten het daarna gewoon Syrische hamsters hoor
Campbelli's zijn veel leukerquote:Op donderdag 11 januari 2024 20:04 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Als het een als Syrische vermomde Rus is, vind ik het prima![]()
Die had ik vroeger, maar sinds dochter dr eerste rusje, hebben we die altijd. De twee goudhamsters ertussen door, leefden maar héél kort. WettailHebben rusjes geen last van. En ze bijten wat minder hard, kortere tandjes
Die hebben we nooit gehad. Zijn ook moeilijker verkrijgbaar, althans, ik heb ze nooit te koop gezien.quote:
Als je ze gaat zoeken kan ik je wel wat adressen geven van echt goede fokkers. Op zich zijn ze wel verkrijgbaar hoor, alelen met het oog op de lijst zijn er veel fokkers gestopt (zoals ikzelfquote:Op donderdag 11 januari 2024 20:23 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Die hebben we nooit gehad. Zijn ook moeilijker verkrijgbaar, althans, ik heb ze nooit te koop gezien.
Jammer wel want deze staan ook op de verbodenlijst![]()
Misschien es op zoek voor een campbelli als laatste dwergje.
Leuk, zelf dwergjes fokkenquote:Op donderdag 11 januari 2024 20:26 schreef Troel het volgende:
[..]
Als je ze gaat zoeken kan ik je wel wat adressen geven van echt goede fokkers. Op zich zijn ze wel verkrijgbaar hoor, alelen met het oog op de lijst zijn er veel fokkers gestopt (zoals ikzelf)
Belli's zijn veel assertiever, is wel echt heel leukIk heb zelf alleen nog maar huisdieren op dit moment, maar ze zijn zo leuk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En daarnaast hebben we 2 gerbilsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |