Vitamine A, D en E (en K) zijn in vet oplosbare vitaminen, en worden opgeslagen in he vet van je lichaam en in je lever.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 13:06 schreef F_r het volgende:
Ik spuit zelf b12. En slik vitamine d. Gewoon van het kruidvat of de etos. Vitamine d kan je volgens mij niet over doseren dus die kan geen kwaad. Van andere vitamines is bekend dat teveel worden opgeslagen in je lever ( dacht ik) en dat kan gevaarlijk zijn.
Heel begrijpelijk van de rugpijn die angstig maakt! Ik sla ook steeds alle normale symptomen over (of ze zijn zó subtiel dat ik ze niet herken) en rugpijn is de meest duidelijke klacht. Vorige week had ik wat rugpijn en dacht ik meteen, zou toch niet weer.. maar nee vast spierpijn. Tot ik zaterdagavond verhoging had en weer veel rugpijn, zondagochtend hap en toch weer raak, vermoeden beginnende nierbekkenontsteking. Geen nitriet maar wel witte en rode bloedcellen in ochtendsample, en rode bloedcellen in wachtkamer sample. Dus niet helemaal 100% duidelijk, maar gezien verloop vorige keren wel gewoon ab meegekregen voor nierbekkenontsteking. Ik heb nu voor volgende maandag afspraak bij ha staan, om te kijken of urine schoon is én of er dan ook geen bloed meer in zit (want dan moet wel even verder onderzocht worden gaf de hap arts aan), en even te bespreken. Juni, begin nov, eind nov blaasontsteking en nu begin jan alweer.. elke maand zit ik niet op te wachten. Dus als er verder niks onderzocht kan/hoeft te worden, ga ik dit keer maar wel voor de half jaar ab kuur denk ik.. maar ik merk dus ook dat ik bij rugpijn direct bang ben dat het weer zo ver is. Daardoor ben ik er wel ook eerder bij, ik was dit keer gelukkig nog niet zo ziek als vorige keer, maar het is natuurlijk wel vervelend om bij elk pijntje in je rug meteen hier bang voor te zijn!quote:Op dinsdag 9 januari 2024 08:27 schreef Troel het volgende:
[..]
nierbekkenontstekingMaar ben 24e nog naar de spoedarts geweest omdat de antibiotica op was en ik mijn nier nog wel voelde. Die was er heilig van overtuigd dat het toch echt een niersteen moest zijn, ook al was die niet op de echo te zien, had ik er in september eentje gehad en had ik ook geen koliekpijn. Plasje getest en in ieder geval geen ontstekingswaarden meer. Ik heb mijn nier nog ongeveer tot oudejaarsdacht echt gevoelt, sinds januari de rugpijn niet meer. Van het weekend dacht ik even 'hmm, is dat mijn nier?'. Het begint bij mij dus telkens met pijn in mijn lage onderrug, dan mijn linkernier en dan is er blijkbaar weer een ontsteking o.i.d. en de terugweg is precies andersom. Ik vind het dus best angstig dat ik nu dus wel weer pijn in mijn onderrug heb
Maar een teveel aan B6 wil je dan weer niet, dus die valt er eigenlijk alweer tussenuit.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 13:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Vitamine A, D en E (en K) zijn in vet oplosbare vitaminen, en worden opgeslagen in he vet van je lichaam en in je lever.
Vitamine B en C zijn in water oplosbare vitaminen en zijn nauwelijks op te slaan in het lichaam.
B6 is een van de vele B-vitamines. Van een te hoge inname hiervan kun je inderdaad wel degelijk last krijgen, maar dat behoeft dus langere tijd dagelijks een te hoge inname. Het wordt niet opgeslagen zoals A, D en E.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 13:30 schreef Troel het volgende:
[..]
Maar een teveel aan B6 wil je dan weer niet, dus die valt er eigenlijk alweer tussenuit.
Ook zoiets. Ik heb echt genoeg vet, maar krijg mijn vitamine E dus niet omhoog. En dat hebben ze nog niet op andere manieren dan gewoon capsules. Slikte er op een gegeven moment 8 op een dag. Heb me nu in overleg met de internist maar bij de lage waarde neergelegd, want het was niet te betalen en leek het toch niet ip te nemen.
B6 is dus wel riskant om in grote hoeveelheden tot je te nemen. [edit] oh dat schrijf je hierboven zelf ook al [/edit]quote:Op dinsdag 9 januari 2024 13:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Vitamine A, D en E (en K) zijn in vet oplosbare vitaminen, en worden opgeslagen in he vet van je lichaam en in je lever.
Vitamine B en C zijn in water oplosbare vitaminen en zijn nauwelijks op te slaan in het lichaam.
Ja, ik stel me ook in op een naar onderzoekquote:Op dinsdag 9 januari 2024 13:09 schreef F_r het volgende:
[..]
Is jouw histamine test en blaastest? Ik vond dat echt een heel naar onderzoek.
en komt dat allemaal door die operatie die je ooit hebt gehad of neem je deze vitamines van nature niet zo goed op?quote:Op dinsdag 9 januari 2024 13:30 schreef Troel het volgende:
[..]
Maar een teveel aan B6 wil je dan weer niet, dus die valt er eigenlijk alweer tussenuit.
Ook zoiets. Ik heb echt genoeg vet, maar krijg mijn vitamine E dus niet omhoog. En dat hebben ze nog niet op andere manieren dan gewoon capsules. Slikte er op een gegeven moment 8 op een dag. Heb me nu in overleg met de internist maar bij de lage waarde neergelegd, want het was niet te betalen en leek het toch niet ip te nemen.
Operatiequote:Op dinsdag 9 januari 2024 13:53 schreef trui het volgende:
[..]
en komt dat allemaal door die operatie die je ooit hebt gehad of neem je deze vitamines van nature niet zo goed op?
Wel een heel heftig gevolg, zeg. En als ik 't me goed herinner was 't bij voorbaat wel duidelijk dat je meer dan alleen maar wat davitamon zou moeten blijven bijslikken (ik weet namelijk nog dat ik dat toen al een heftig idee vond), maar dat het zo moeizaam zou gaan was dus echt niet de verwachting, begrijp ik. Hebben anderen die zo'n ingreep hebben laten doen vergelijkbare problemen of is dat heel wisselend?quote:Op dinsdag 9 januari 2024 14:14 schreef Troel het volgende:
[..]
Operatie
We zouden de rest van ons leven davitamon moeten slikken. Nou die rode snoepjes poep ik er ook rood weer uit hoor![]()
Ik ben net nog even bij de huisarts geweest. Keel/oor doen nog steeds pijn, terwijl de rest van de verkoudheid ongeveer weg is. Toch gewoon virus, geen ontstekingen te zien.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 12:23 schreef Cathmar het volgende:
En dan voeg ik nog even toe: ik vraag mijn huisarts wel om zaken als ik die behoefte voel. Wij (generaliseer even) zien ons zelf snel als zeur. Maar ze zijn er toch voor?!! Dat je gezondheid in de gaten gehouden wordt/nageken wordt wanneer je zelf de noodzaak ziet, is niet raar.
Klok en klepel ergens.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 13:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik was mij daar niet van bewust en moest nog terug naar werk en de kerstviering.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 13:49 schreef exode het volgende:
[..]
Ja, ik stel me ook in op een naar onderzoekDag is verder leeg en de dag erna al mijn werkafspraken onder voorbehoud.
Oh dat is wel balen, de longarts heeft het me goed uitgelegd en voorbereid. De test wordt ook gedaan door mijn longarts zelf, dat geeft wel wat rust.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 15:45 schreef F_r het volgende:
[..]
Ik was mij daar niet van bewust en moest nog terug naar werk en de kerstviering.
Ik had helemaal geen uitleg gehad. Ik had op maandag de "gewone" longfunctietest dus ik dacht dit is ook zoiets. Dat viel even tegen.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 15:48 schreef exode het volgende:
[..]
Oh dat is wel balen, de longarts heeft het me goed uitgelegd en voorbereid. De test wordt ook gedaan door mijn longarts zelf, dat geeft wel wat rust.
Wellicht valt het enorm mee en anders lig ik de rest van de dag op de bank, test is al om half 9 gelukkig.
Ik heb geen contact meer met Rewimo, dus ik weet eigenlijk niet hoe het bij haar gaat. Verder heb ik wel begrepen van de arts in Nederland dat dit veel vaker zo is en dat het een van de redenen is dat de operatie niet meer uitgevoerd wordt.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 14:31 schreef trui het volgende:
[..]
Wel een heel heftig gevolg, zeg. En als ik 't me goed herinner was 't bij voorbaat wel duidelijk dat je meer dan alleen maar wat davitamon zou moeten blijven bijslikken (ik weet namelijk nog dat ik dat toen al een heftig idee vond), maar dat het zo moeizaam zou gaan was dus echt niet de verwachting, begrijp ik. Hebben anderen die zo'n ingreep hebben laten doen vergelijkbare problemen of is dat heel wisselend?
Wel raar dat ze dit niet uitleggen, het is wel echt een pittige test. Ze heeft het mij stap voor stap uitgelegd en ook gezegd dat ik die dag niet mag sporten etc.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 15:55 schreef F_r het volgende:
[..]
Ik had helemaal geen uitleg gehad. Ik had op maandag de "gewone" longfunctietest dus ik dacht dit is ook zoiets. Dat viel even tegen.
Oh doen ze 'm niet meer op die manier? Wist ik niet.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 16:06 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik heb geen contact meer met Rewimo, dus ik weet eigenlijk niet hoe het bij haar gaat. Verder heb ik wel begrepen van de arts in Nederland dat dit veel vaker zo is en dat het een van de redenen is dat de operatie niet meer uitgevoerd wordt.
Nee, het is compleet achterhaald. Tegenwoordig zijn de ingrepen veel minder ingrijpend.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 16:49 schreef trui het volgende:
[..]
Oh doen ze 'm niet meer op die manier? Wist ik niet.
Zeker wel. Aan de ene kant fijn dat er iets is. Aan de andere kant natuurlijk niet dat er iets is. Ik moet alleen wennen aan de medicatie gok ik. Ik heb zo'n hoofdpijnquote:Op dinsdag 9 januari 2024 16:07 schreef exode het volgende:
[..]
Wel raar dat ze dit niet uitleggen, het is wel echt een pittige test. Ze heeft het mij stap voor stap uitgelegd en ook gezegd dat ik die dag niet mag sporten etc.
Kwam er wel wat uit voor je?
Mag je nog wel hardlopen?quote:Op dinsdag 9 januari 2024 18:22 schreef F_r het volgende:
[..]
Zeker wel. Aan de ene kant fijn dat er iets is. Aan de andere kant natuurlijk niet dat er iets is. Ik moet alleen wennen aan de medicatie gok ik. Ik heb zo'n hoofdpijn
Ja wel. Vanmorgen nog gedaan. Maar wel binnen op de loopband. Dat vind ik echt niks maar ik vond buiten te risicovol. Ook de huisdieren morgen blijven.quote:
Ja hoor. Soms nog wel een beetje stout. Maar gaat heel goed.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 18:40 schreef F_r het volgende:
[..]
Ja wel. Vanmorgen nog gedaan. Maar wel binnen op de loopband. Dat vind ik echt niks maar ik vond buiten te risicovol. Ook de huisdieren morgen blijven.
Ik moet zo een hond uitlaten ben benieuwd hoe dat is. Lang niet gedaan, hoe is het met jullie hond? Gaat het luisteren al beter?
Wat is veel?quote:Op dinsdag 9 januari 2024 11:59 schreef Leandra het volgende:
Daarbij is het ook zo dat vitamine D tekort vaker voorkomt bij mensen met overgewicht en mensen met overgewicht (vooral die met veel buikvet) dus sowieso meer vitamine D zouden moeten innemen.
Wat voor medicatie heb je nu? Bij mij werkt Ventonlin dus niet, hoop vooral dat we iets vinden om mijn benauwdheid te verminderen bij aanvallen.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 18:22 schreef F_r het volgende:
[..]
Zeker wel. Aan de ene kant fijn dat er iets is. Aan de andere kant natuurlijk niet dat er iets is. Ik moet alleen wennen aan de medicatie gok ik. Ik heb zo'n hoofdpijn
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |