abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 9 januari 2024 @ 13:11:40 #176
5428 crew  miss_sly
pi_211972581
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 13:06 schreef F_r het volgende:
Ik spuit zelf b12. En slik vitamine d. Gewoon van het kruidvat of de etos. Vitamine d kan je volgens mij niet over doseren dus die kan geen kwaad. Van andere vitamines is bekend dat teveel worden opgeslagen in je lever ( dacht ik) en dat kan gevaarlijk zijn.
Vitamine A, D en E (en K) zijn in vet oplosbare vitaminen, en worden opgeslagen in he vet van je lichaam en in je lever.
Vitamine B en C zijn in water oplosbare vitaminen en zijn nauwelijks op te slaan in het lichaam.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_211972686
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 08:27 schreef Troel het volgende:

[..]
nierbekkenontsteking ;) Maar ben 24e nog naar de spoedarts geweest omdat de antibiotica op was en ik mijn nier nog wel voelde. Die was er heilig van overtuigd dat het toch echt een niersteen moest zijn, ook al was die niet op de echo te zien, had ik er in september eentje gehad en had ik ook geen koliekpijn. Plasje getest en in ieder geval geen ontstekingswaarden meer. Ik heb mijn nier nog ongeveer tot oudejaarsdacht echt gevoelt, sinds januari de rugpijn niet meer. Van het weekend dacht ik even 'hmm, is dat mijn nier?'. Het begint bij mij dus telkens met pijn in mijn lage onderrug, dan mijn linkernier en dan is er blijkbaar weer een ontsteking o.i.d. en de terugweg is precies andersom. Ik vind het dus best angstig dat ik nu dus wel weer pijn in mijn onderrug heb ;(
Heel begrijpelijk van de rugpijn die angstig maakt! Ik sla ook steeds alle normale symptomen over (of ze zijn zó subtiel dat ik ze niet herken) en rugpijn is de meest duidelijke klacht. Vorige week had ik wat rugpijn en dacht ik meteen, zou toch niet weer.. maar nee vast spierpijn. Tot ik zaterdagavond verhoging had en weer veel rugpijn, zondagochtend hap en toch weer raak, vermoeden beginnende nierbekkenontsteking. Geen nitriet maar wel witte en rode bloedcellen in ochtendsample, en rode bloedcellen in wachtkamer sample. Dus niet helemaal 100% duidelijk, maar gezien verloop vorige keren wel gewoon ab meegekregen voor nierbekkenontsteking. Ik heb nu voor volgende maandag afspraak bij ha staan, om te kijken of urine schoon is én of er dan ook geen bloed meer in zit (want dan moet wel even verder onderzocht worden gaf de hap arts aan), en even te bespreken. Juni, begin nov, eind nov blaasontsteking en nu begin jan alweer.. elke maand zit ik niet op te wachten. Dus als er verder niks onderzocht kan/hoeft te worden, ga ik dit keer maar wel voor de half jaar ab kuur denk ik.. maar ik merk dus ook dat ik bij rugpijn direct bang ben dat het weer zo ver is. Daardoor ben ik er wel ook eerder bij, ik was dit keer gelukkig nog niet zo ziek als vorige keer, maar het is natuurlijk wel vervelend om bij elk pijntje in je rug meteen hier bang voor te zijn!
  dinsdag 9 januari 2024 @ 13:30:47 #178
35189 Troel
scherp en bot
pi_211972760
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 13:11 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Vitamine A, D en E (en K) zijn in vet oplosbare vitaminen, en worden opgeslagen in he vet van je lichaam en in je lever.
Vitamine B en C zijn in water oplosbare vitaminen en zijn nauwelijks op te slaan in het lichaam.
Maar een teveel aan B6 wil je dan weer niet, dus die valt er eigenlijk alweer tussenuit.

Ook zoiets. Ik heb echt genoeg vet, maar krijg mijn vitamine E dus niet omhoog. En dat hebben ze nog niet op andere manieren dan gewoon capsules. Slikte er op een gegeven moment 8 op een dag. Heb me nu in overleg met de internist maar bij de lage waarde neergelegd, want het was niet te betalen en leek het toch niet ip te nemen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Moderator dinsdag 9 januari 2024 @ 13:42:18 #179
5428 crew  miss_sly
pi_211972841
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 13:30 schreef Troel het volgende:

[..]
Maar een teveel aan B6 wil je dan weer niet, dus die valt er eigenlijk alweer tussenuit.

Ook zoiets. Ik heb echt genoeg vet, maar krijg mijn vitamine E dus niet omhoog. En dat hebben ze nog niet op andere manieren dan gewoon capsules. Slikte er op een gegeven moment 8 op een dag. Heb me nu in overleg met de internist maar bij de lage waarde neergelegd, want het was niet te betalen en leek het toch niet ip te nemen.
B6 is een van de vele B-vitamines. Van een te hoge inname hiervan kun je inderdaad wel degelijk last krijgen, maar dat behoeft dus langere tijd dagelijks een te hoge inname. Het wordt niet opgeslagen zoals A, D en E.

Geen lichaam is hetzelfde, natuurlijk, en er kunnen altijd redenen zijn waarom je bepaalde vitamines niet (voldoende) opslaat.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 9 januari 2024 @ 13:47:05 #180
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_211972874
quote:

[..]
B6 is dus wel riskant om in grote hoeveelheden tot je te nemen. [edit] oh dat schrijf je hierboven zelf ook al [/edit]
in de haak.
  dinsdag 9 januari 2024 @ 13:48:38 #181
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_211972880
.

[ Bericht 99% gewijzigd door trui op 09-01-2024 13:48:50 ]
in de haak.
pi_211972884
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 13:09 schreef F_r het volgende:

[..]
Is jouw histamine test en blaastest? Ik vond dat echt een heel naar onderzoek.
Ja, ik stel me ook in op een naar onderzoek :{ Dag is verder leeg en de dag erna al mijn werkafspraken onder voorbehoud.
  dinsdag 9 januari 2024 @ 13:53:46 #183
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_211972913
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 13:30 schreef Troel het volgende:

[..]

en komt dat allemaal door die operatie die je ooit hebt gehad of neem je deze vitamines van nature niet zo goed op?
in de haak.
  dinsdag 9 januari 2024 @ 14:14:59 #184
35189 Troel
scherp en bot
pi_211973084
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 13:53 schreef trui het volgende:

[..]
en komt dat allemaal door die operatie die je ooit hebt gehad of neem je deze vitamines van nature niet zo goed op?
Operatie

We zouden de rest van ons leven davitamon moeten slikken. Nou die rode snoepjes poep ik er ook rood weer uit hoor :')
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 9 januari 2024 @ 14:31:26 #185
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_211973226
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 14:14 schreef Troel het volgende:

[..]
Operatie

We zouden de rest van ons leven davitamon moeten slikken. Nou die rode snoepjes poep ik er ook rood weer uit hoor :')
Wel een heel heftig gevolg, zeg. En als ik 't me goed herinner was 't bij voorbaat wel duidelijk dat je meer dan alleen maar wat davitamon zou moeten blijven bijslikken (ik weet namelijk nog dat ik dat toen al een heftig idee vond), maar dat het zo moeizaam zou gaan was dus echt niet de verwachting, begrijp ik. Hebben anderen die zo'n ingreep hebben laten doen vergelijkbare problemen of is dat heel wisselend?
in de haak.
pi_211973727
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 12:23 schreef Cathmar het volgende:
En dan voeg ik nog even toe: ik vraag mijn huisarts wel om zaken als ik die behoefte voel. Wij (generaliseer even) zien ons zelf snel als zeur. Maar ze zijn er toch voor?!! Dat je gezondheid in de gaten gehouden wordt/nageken wordt wanneer je zelf de noodzaak ziet, is niet raar.
Ik ben net nog even bij de huisarts geweest. Keel/oor doen nog steeds pijn, terwijl de rest van de verkoudheid ongeveer weg is. Toch gewoon virus, geen ontstekingen te zien.
Maar dan zegt de huisarts zelf ook: ‘als je het niet vertrouwt, gewoon even laten nakijken.’
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_211973956
quote:

[..]
Klok en klepel ergens.
pi_211973964
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 13:49 schreef exode het volgende:

[..]
Ja, ik stel me ook in op een naar onderzoek :{ Dag is verder leeg en de dag erna al mijn werkafspraken onder voorbehoud.
Ik was mij daar niet van bewust en moest nog terug naar werk en de kerstviering.
pi_211973999
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 15:45 schreef F_r het volgende:

[..]
Ik was mij daar niet van bewust en moest nog terug naar werk en de kerstviering.
Oh dat is wel balen, de longarts heeft het me goed uitgelegd en voorbereid. De test wordt ook gedaan door mijn longarts zelf, dat geeft wel wat rust.

Wellicht valt het enorm mee en anders lig ik de rest van de dag op de bank, test is al om half 9 gelukkig.
pi_211974050
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 15:48 schreef exode het volgende:

[..]
Oh dat is wel balen, de longarts heeft het me goed uitgelegd en voorbereid. De test wordt ook gedaan door mijn longarts zelf, dat geeft wel wat rust.

Wellicht valt het enorm mee en anders lig ik de rest van de dag op de bank, test is al om half 9 gelukkig.
Ik had helemaal geen uitleg gehad. Ik had op maandag de "gewone" longfunctietest dus ik dacht dit is ook zoiets. Dat viel even tegen.
  dinsdag 9 januari 2024 @ 16:06:53 #191
35189 Troel
scherp en bot
pi_211974191
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 14:31 schreef trui het volgende:

[..]
Wel een heel heftig gevolg, zeg. En als ik 't me goed herinner was 't bij voorbaat wel duidelijk dat je meer dan alleen maar wat davitamon zou moeten blijven bijslikken (ik weet namelijk nog dat ik dat toen al een heftig idee vond), maar dat het zo moeizaam zou gaan was dus echt niet de verwachting, begrijp ik. Hebben anderen die zo'n ingreep hebben laten doen vergelijkbare problemen of is dat heel wisselend?
Ik heb geen contact meer met Rewimo, dus ik weet eigenlijk niet hoe het bij haar gaat. Verder heb ik wel begrepen van de arts in Nederland dat dit veel vaker zo is en dat het een van de redenen is dat de operatie niet meer uitgevoerd wordt.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211974196
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 15:55 schreef F_r het volgende:

[..]
Ik had helemaal geen uitleg gehad. Ik had op maandag de "gewone" longfunctietest dus ik dacht dit is ook zoiets. Dat viel even tegen.
Wel raar dat ze dit niet uitleggen, het is wel echt een pittige test. Ze heeft het mij stap voor stap uitgelegd en ook gezegd dat ik die dag niet mag sporten etc.

Kwam er wel wat uit voor je?
  dinsdag 9 januari 2024 @ 16:49:26 #193
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_211974664
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 16:06 schreef Troel het volgende:

[..]
Ik heb geen contact meer met Rewimo, dus ik weet eigenlijk niet hoe het bij haar gaat. Verder heb ik wel begrepen van de arts in Nederland dat dit veel vaker zo is en dat het een van de redenen is dat de operatie niet meer uitgevoerd wordt.
Oh doen ze 'm niet meer op die manier? Wist ik niet.
in de haak.
  dinsdag 9 januari 2024 @ 16:58:55 #194
35189 Troel
scherp en bot
pi_211974754
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 16:49 schreef trui het volgende:

[..]
Oh doen ze 'm niet meer op die manier? Wist ik niet.
Nee, het is compleet achterhaald. Tegenwoordig zijn de ingrepen veel minder ingrijpend.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211975416
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 16:07 schreef exode het volgende:

[..]
Wel raar dat ze dit niet uitleggen, het is wel echt een pittige test. Ze heeft het mij stap voor stap uitgelegd en ook gezegd dat ik die dag niet mag sporten etc.

Kwam er wel wat uit voor je?
Zeker wel. Aan de ene kant fijn dat er iets is. Aan de andere kant natuurlijk niet dat er iets is. Ik moet alleen wennen aan de medicatie gok ik. Ik heb zo'n hoofdpijn
  dinsdag 9 januari 2024 @ 18:36:15 #196
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_211975509
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 18:22 schreef F_r het volgende:

[..]
Zeker wel. Aan de ene kant fijn dat er iets is. Aan de andere kant natuurlijk niet dat er iets is. Ik moet alleen wennen aan de medicatie gok ik. Ik heb zo'n hoofdpijn
Mag je nog wel hardlopen?
pi_211975553
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 18:36 schreef amaranta het volgende:

[..]
Mag je nog wel hardlopen?
Ja wel. Vanmorgen nog gedaan. Maar wel binnen op de loopband. Dat vind ik echt niks maar ik vond buiten te risicovol. Ook de huisdieren morgen blijven.

Ik moet zo een hond uitlaten ben benieuwd hoe dat is. Lang niet gedaan, hoe is het met jullie hond? Gaat het luisteren al beter?
  dinsdag 9 januari 2024 @ 18:57:22 #198
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_211975715
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 18:40 schreef F_r het volgende:

[..]
Ja wel. Vanmorgen nog gedaan. Maar wel binnen op de loopband. Dat vind ik echt niks maar ik vond buiten te risicovol. Ook de huisdieren morgen blijven.

Ik moet zo een hond uitlaten ben benieuwd hoe dat is. Lang niet gedaan, hoe is het met jullie hond? Gaat het luisteren al beter?
Ja hoor. Soms nog wel een beetje stout. Maar gaat heel goed.
Het grootste probleem is dat hij soms naar boven komt. Maar niet zelf terug kan. Weegt meer dan 40 kg dus ik kan het ook niet en man is niet altijd thuis. We zetten wel iets voor de trap, maar daar kan hij overheen als hij dat wil.
Ik wil eigenlijk een traphekje, maar dat gaat helaas niet met onze trap.
pi_211976418
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 11:59 schreef Leandra het volgende:

Daarbij is het ook zo dat vitamine D tekort vaker voorkomt bij mensen met overgewicht en mensen met overgewicht (vooral die met veel buikvet) dus sowieso meer vitamine D zouden moeten innemen.
Wat is veel? O-)
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_211976504
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 18:22 schreef F_r het volgende:

[..]
Wat voor medicatie heb je nu? Bij mij werkt Ventonlin dus niet, hoop vooral dat we iets vinden om mijn benauwdheid te verminderen bij aanvallen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')