abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 januari 2024 @ 12:16:25 #1
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211959496
Geen mobieltjes meer in de klas.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_211959585
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2024 12:08 schreef Vicky het volgende:
Codeïne heb ik ook @:Mushanga71
Gebruik ik nu een week maar werkt niet echt.
Afgelopen nachten minstens 25x wakker door het hoesten
Dan heb je het echt erg te pakken ;(
Helpt hopelijk wel als je ab kuur aanslaat. Dubbelop tegen de hoest ;)

Die telefoontas hebben ze bij zoon op school ook. Prima systeem. Moet er wél op gehandhaafd worden en daar gaat het dus mis. Er moeten gewoon flinke consequenties worden gehangen als een kind met foon tijdens de les gesnapt wordt en daar ontbreekt het aan :')
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  maandag 8 januari 2024 @ 12:24:28 #3
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211959609
Ik ben wel benieuwd hoe ze dat gaan doen, alles gaat via Magister en heel uitgebreid, je hebt je telefoon echt wel nodig om te weten wat je huiswerk is, dus ook als je daar tijdens een tussenuur mee bezig wilt.
Maar ook voor de lessen en lokalen, want het is niet op maandag altijd het derde uur wiskunde, en als het het 4de uur uitvalt kan Engels van het 6de uur zomaar naar het 4de uur verschuiven.

Dus, nieuwsgierig hoe ze dat gaan regelen.
Overigens hadden ze al telefoontassen, dus mobieltjes tijdens de les waren al een no-go.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 8 januari 2024 @ 12:30:54 #4
35189 Troel
scherp en bot
pi_211959682
Nouja dat is dus het grootste probleem. Er wordt niet fatsoenlijk gehandhaafd door de docenten op de telefoontas. En ze willen in de pauze ook weer dat de pubers gaan praten ofzo. Het zal druk worden in het parkje vlak bij school :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211959691
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 12:24 schreef Leandra het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoe ze dat gaan doen, alles gaat via Magister en heel uitgebreid, je hebt je telefoon echt wel nodig om te weten wat je huiswerk is, dus ook als je daar tijdens een tussenuur mee bezig wilt.
Maar ook voor de lessen en lokalen, want het is niet op maandag altijd het derde uur wiskunde, en als het het 4de uur uitvalt kan Engels van het 6de uur zomaar naar het 4de uur verschuiven.

Overigens hadden ze al telefoontassen, dus mobieltjes tijdens de les waren al een no-go.
Ben ik idd ook benieuwd naar :Y
Volgens mij mogen ze hun foon wel in de pauze gebruiken, maar dat weet ik niet zeker.
En uitval. Deze week al 3 uur en voor volgende week staan er nú al 2 uur :X

Vroeger, bij dochter op dezelfde school, hingen er schermen met de lokalen en uitval. Misschien stoffen ze die weer af? Want behalve uitval en huiswerk, verandert er ook nogal eens een lokaal. We gaan het zien.
If they say
pi_211959692
Hier in ieder geval de mobieltjes in de kluis. Ik dacht dat het in de pauze wel mocht, maar zeker weten doe ik het eigenlijk niet.
Z’n smartwatch heeft hij maar thuis gelaten. Ja daar komen wel berichten op binnen, maar niet als z’n telefoon in z’n kluisje ligt, maar goed, regels zijn regels. Hij gebruikte het voornamelijk om z’n bewegingsdoel bij te houden. Dus op zich mist hij weinig tijdens schooltijd. Alleen de gym tikte mooi aan. Dus dat vind hij jammer. Maar hij laat hem wel liever thuis dan dat hij hem in z’n kluisje legt, ivm beschadiging of er uit vallen als hij snel z’n jas pakt zonder er bij na te denken of zo. Dus dat vind ik wel verstandig.

Maar goed, ik denk wel dat het ding gaat liggen verstoffen vanaf nu. Dus wel jammer van dat ding.

Ach, het zal z’n weg wel vinden.

Voor de basisschool heb ik er niks specifieks over gehoord, al was hier de regel al dat ze uit moeten en in het kluisje moeten (maar die zijn hier zonder slotje dus vind dat ook wel een ding eigenlijk).
Ook in de pauze mogen ze niet aan, maar als ik thuis ben hoor ik op dochters telefoon nog wel eens wat snaps binnenkomen tijdens schooltijd.

Dochter neemt hem eigenlijk alleen maar mee als ik net niet op tijd thuis ben van werk of (ziekenhuis)afspraak om haar op te halen, maar wel vlak er na. En ze van mij dus wel mag afspreken thuis of ergens anders. Dan kan ze me appen wat ze doet en waar ze is.
Anders haal ik haar òf op, of ze gaat alleen naar huis als er niemand thuis is. Als er helemaal niemand thuis is vind ik het niet fijn als ze af spreekt.

Dus het is hier maar zelden dat de telefoon mee gaat naar school.
  maandag 8 januari 2024 @ 12:33:40 #7
35189 Troel
scherp en bot
pi_211959708
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 12:31 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Ben ik idd ook benieuwd naar :Y
Volgens mij mogen ze hun foon wel in de pauze gebruiken, maar dat weet ik niet zeker.
En uitval. Deze week al 3 uur en voor volgende week staan er nú al 2 uur :X

Vroeger, bij dochter op dezelfde school, hingen er schermen met de lokalen en uitval. Misschien stoffen ze die weer af? Want behalve uitval en huiswerk, verandert er ook nogal eens een lokaal. We gaan het zien.
De drie tussenuren op vrijdag zijn geplande tussenuren. Daar kan dus zo nog wat extra bijkomen zeg maar ;)

Wij moesten het vroeger met een krijtbord doen bij de garderobe, daar stonden lokaalwijzigingen op en de docenten die ziek waren. Bij de onderbouw betekende ziekte dat je een vervanger had, anders had je vrij. Er hangen her en der in school nu van die schermen waar ze dat ook op weer kunnen geven, dat moet allemaal zonder telefoon kunnen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211959710
quote:
7s.gif Op maandag 8 januari 2024 12:30 schreef Troel het volgende:
Nouja dat is dus het grootste probleem. Er wordt niet fatsoenlijk gehandhaafd door de docenten op de telefoontas. En ze willen in de pauze ook weer dat de pubers gaan praten ofzo. Het zal druk worden in het parkje vlak bij school :D
Terwijl handhaven zo simpel is. Hoeft maar 1 of 2x per klas gedaan te worden en ze weten hoe het werkt. Maar das teveel moeite ofzo.
Nou, dát is ook zoiets. Een puber laten praten in de pauze. Veel succes :+
If they say
  maandag 8 januari 2024 @ 12:34:49 #9
35189 Troel
scherp en bot
pi_211959717
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 12:33 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Terwijl handhaven zo simpel is. Hoeft maar 1 of 2x per klas gedaan te worden en ze weten hoe het werkt. Maar das teveel moeite ofzo.
Nou, dát is ook zoiets. Een puber laten praten in de pauze. Veel succes :+
Nouja, ik heb wel vaker bij die bedachte dingen in Den Haag zoiets van "whahahahaahahahahahahahaahahahahahahahaahahhaha"
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211959720
quote:

Hier gingen ze volgens de berichtgeving de oude beeldschermen voor de leswijzigingen weer gebruiken. Zal voor de eerstejaars even wennen zijn, want die hebben ze nog nooit gebruikt, maar gaat vast wel weer goed komen.

Ik weet eigenlijk niet of hij magister nog op de iPad had ingesteld (die ze wel voor veel lessen gebruiken) dan kan hij daarop alsnog kijken.

(Zal niet lang duren voor ze er achter komen hoe en met welke apps op de iPad te toch kunnen communiceren samen vermoed ik ;) )

Hier is het geloof ik ook inderdaad dat als je betrapt wordt met telefoon in de klas dat hij in een zak gaat waardoor de telefoon geen ontvangst meer heeft en dat hij dan aan het eind van de dag bij de balie kan worden afgehaald
pi_211959732
quote:
7s.gif Op maandag 8 januari 2024 12:33 schreef Troel het volgende:

[..]
De drie tussenuren op vrijdag zijn geplande tussenuren. Daar kan dus zo nog wat extra bijkomen zeg maar ;)

Wij moesten het vroeger met een krijtbord doen bij de garderobe, daar stonden lokaalwijzigingen op en de docenten die ziek waren. Bij de onderbouw betekende ziekte dat je een vervanger had, anders had je vrij. Er hangen her en der in school nu van die schermen waar ze dat ook op weer kunnen geven, dat moet allemaal zonder telefoon kunnen.
Ah, dat kan ook ja, geplande tussenuren. Dat krijgt zoon vanaf de 3e pas.
Maar de niet geplande uitval is nu écht bizar. Ze proberen wel te schuiven naar 1e of laatste uur, maar dat kan niet altijd.

Wij hadden vroeger blokken van 80 minuten. 4 per dag en op de woensdag 3. Als er dan uitval was, merkte je dat wel als je in de klas was en er kwam geen leraar. Dan gingen we zelf bij de admin vragen hoe en wat. Das lang geleden :D
If they say
  maandag 8 januari 2024 @ 12:39:32 #12
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_211959741
Magister is ook gewoon via een laptop te bereiken. Daar heb je niet perse een telefoon voor nodig.
  maandag 8 januari 2024 @ 12:39:37 #13
35189 Troel
scherp en bot
pi_211959742
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2024 12:36 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Hier gingen ze volgens de berichtgeving de oude beeldschermen voor de leswijzigingen weer gebruiken. Zal voor de eerstejaars even wennen zijn, want die hebben ze nog nooit gebruikt, maar gaat vast wel weer goed komen.

Ik weet eigenlijk niet of hij magister nog op de iPad had ingesteld (die ze wel voor veel lessen gebruiken) dan kan hij daarop alsnog kijken.

(Zal niet lang duren voor ze er achter komen hoe en met welke apps op de iPad te toch kunnen communiceren samen vermoed ik ;) )

Hier is het geloof ik ook inderdaad dat als je betrapt wordt met telefoon in de klas dat hij in een zak gaat waardoor de telefoon geen ontvangst meer heeft en dat hij dan aan het eind van de dag bij de balie kan worden afgehaald
Nee, tablets mogen hier ook niet meer ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211959747
quote:
7s.gif Op maandag 8 januari 2024 12:34 schreef Troel het volgende:

[..]
Nouja, ik heb wel vaker bij die bedachte dingen in Den Haag zoiets van "whahahahaahahahahahahahaahahahahahahahaahahhaha"
Echt he _O- Lekker vanaf een bureautje zaken gaan regelen en er dan vanuit gaan dat het ook wérkt. Jup :+
If they say
  maandag 8 januari 2024 @ 12:41:10 #15
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_211959752
Ik kan me werkelijk niks herinneren van de middelbare school.
Behalve dat er een telefoonboom was. Die naar mijn weten nooit, of hooguit 1x is gebruikt.
Tussenuren mocht je het schoolplein pas verlaten vanaf de 3e klas.
  maandag 8 januari 2024 @ 12:41:36 #16
35189 Troel
scherp en bot
pi_211959758
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 12:39 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Echt he _O- Lekker vanaf een bureautje zaken gaan regelen en er dan vanuit gaan dat het ook wérkt. Jup :+
Ja, net zoals dat water dat zich houdt aan dat lijntje dat ze op papier hebben getekend :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211959771
quote:
7s.gif Op maandag 8 januari 2024 12:39 schreef Troel het volgende:

[..]
Dat zou mooi zijn als ze die gaan verbieden. Die hebben we verplicht aan moeten schaffen aan het begin van het schooljaar en die worden deels gebruikt in de les (of iPad of laptop maar voorkeur voor de eerste). Dus ik denk dat ze dan wel commentaar gaan krijgen, is toch wel een aardige kostenpost. (Al helemaal als dat dan ineens een laptop moet gaan worden).
Maar daar heb ik niets over gehoord, dus verwacht daarvoor geen verbod
  maandag 8 januari 2024 @ 12:42:58 #18
35189 Troel
scherp en bot
pi_211959774
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2024 12:41 schreef amaranta het volgende:
Behalve dat er een telefoonboom was. Die naar mijn weten nooit, of hooguit 1x is gebruikt.
Ik was altijd de eerste bij de telefoonboom, want ging als eerste weg. Zelden heb ik zelf door moeten bellen, meestal was het een van mijn ouders die erachter aan moest bellen. Want docenten hadden niet door dat er al leerlingen zo vroeg gingen. Alleen de biologiedocent in de eerste en tweede had het door. Maar die was heel vaak op vrijdagochtend ziek. Of het nu migraine was of een kater maakt mij niet uit :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211959786
quote:

[..]
Geen idee of dat hier mag, in de brief ging het alleen over de foon.
Nou ben ik niet van plan om een laptop aan te schaffen om het foonverbod te omzeilen ;)

We gaan het zien hóe het uitpakt. De plannen zijn duidelijk. Uitvoerbaarheid: :N
If they say
  maandag 8 januari 2024 @ 12:43:52 #20
35189 Troel
scherp en bot
pi_211959788
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 12:42 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Dat zou mooi zijn als ze die gaan verbieden. Die hebben we verplicht aan moeten schaffen aan het begin van het schooljaar en die worden deels gebruikt in de les (of iPad of laptop maar voorkeur voor de eerste). Dus ik denk dat ze dan wel commentaar gaan krijgen, is toch wel een aardige kostenpost. (Al helemaal als dat dan ineens een laptop moet gaan worden).
Maar daar heb ik niets over gehoord, dus verwacht daarvoor geen verbod
De grap is dat school ze eigenlijk zou moeten betalen, want als ze verplicht aangeschaft zijn, dan zijn ze waarschijnlijk nodig voor de lessen en dan is het een leermiddel. Idem voor laptops overigens. Vaak zijn het de ouders die betalen, maar als je goed gaat zoeken, dan kom je nog wel eens wat tegen hierover op internet :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 8 januari 2024 @ 12:44:38 #21
35189 Troel
scherp en bot
pi_211959797
quote:
Gebruik van mobiele telefoons niet toegestaan in de klas
Mobiele telefoons en ook tablets of smartwatches mogen in 2024 niet meer gebruikt worden in de klas.
Vanuit het linkje dat @amaranta in vorige topic plaatste. Succes :')
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211959804
quote:
7s.gif Op maandag 8 januari 2024 12:41 schreef Troel het volgende:

[..]
Ja, net zoals dat water dat zich houdt aan dat lijntje dat ze op papier hebben getekend :D
Ook dát ja. Je vraagt je wel es af hóe ze sommige zaken voor elkaar krijgen. Pas als het fout gaat en dan echt goed fout :X
If they say
pi_211959805
quote:
Voor niks op school komen omdat de telefoonboom niet in werking was gezet. :')
pi_211959816
Ik moest vanochtend even aan @Leandra denken, ik heb winterbanden inclusief wissel en opslag besteld bij 'onze' garage. Best laat inderdaad, maar we gaan toch in de voorjaarsvakantie naar Denemarken (en dus geen Disneyland) en onze banden mogen niet in Duitsland in winterse omstandigheden.
Voor het eerst dat we een auto met winterbanden gaan rijden.
pi_211959817
quote:
Jah, waar de genen die het verst weg woonden als eerste op stonden, maar waarbij het eigenlijk zo was dat als het eerste uur uit viel je gewoon voor niks op school stond.

Ik denk dat toen ik in de tweede of derde zat mobiele telefoons een beetje in kwamen. Maar lang niet iedereen had er een dus er viel nog niet veel te sms’en toen. En elk berichtje koste geld dus die werden ook 8-) wel wat zorgvuldiger gebruikt
pi_211959827
Ohja, de telefoonboom! Maar dat was alleen voor het 1e uur uitval. Was ook leuk als je een naam had ergens achter in het alfabet :') :')
If they say
pi_211959882
quote:
7s.gif Op maandag 8 januari 2024 12:43 schreef Troel het volgende:

[..]
De grap is dat school ze eigenlijk zou moeten betalen, want als ze verplicht aangeschaft zijn, dan zijn ze waarschijnlijk nodig voor de lessen en dan is het een leermiddel. Idem voor laptops overigens. Vaak zijn het de ouders die betalen, maar als je goed gaat zoeken, dan kom je nog wel eens wat tegen hierover op internet :)
Heb me er verder niet in verdiept. Maar ze hebben het wel zo ingedekt dat als je er zelf geen aanschaft/ aan kan schaffen je er op school een kan gebruiken. Maar dan kan je hem niet thuis gebruiken voor bepaalde huiswerkopdrachten, die moet je dan op school maken, of voor leren voor bepaalde vakken (niet noodzakelijk maar wel handig).

Dus ik denk dat ze het verplichte op die manier is ingedekt.
Hebben we ook wel een laptop die zoon kan gebruiken, maar geen idee hoe het met oplaadmogelijkheid zit op school. Die is al eerder aangeschaft en niet met extra lange batterijduur of zo. Dus niet ideaal. Maar goed, ik heb niks gehoord over de iPad en aangezien ze die als leermiddel gebruiken bij bepaalde lessen verwacht ik geen verbod
pi_211960836
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 12:45 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Ook dát ja. Je vraagt je wel es af hóe ze sommige zaken voor elkaar krijgen. Pas als het fout gaat en dan echt goed fout :X
En dan is het in Nederland nog echt goed geregeld. Pas als ik in het buitenland ben merk ik pas hoe goed het hier geregeld is.
Ik heb een tijdje in Griekenland gewoond… daar rolde ik regelmatig met mijn ogen. Man man man

Of toen ik in de zomer in een stadje in Engeland was en er een flinke zomer bui kwam en alle straten onder stonden omdat de riolering het niet aan kon. Toen dacht ik ook: “wat is het in Nederland goed geregeld”
  maandag 8 januari 2024 @ 14:59:43 #29
319308 Tink89
To live is to dance
pi_211961531
En dan hebben jullie nog relatief brave pubers.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met schermen om je roosterwijzigingen te checken is mi dan weer niks mis. Keek ik 20 jaar geleden ook al op (toen al digitaal) en dat werkte prima. In de telefoonboom werd ik overigens overgeslagen. Altijd, welke klasgenoot er ook ingedeeld werd om mij te bellen. Iets met groepsdruk en een paar serieuze pestkoppen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_211961553
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2024 11:46 schreef amaranta het volgende:

[..]
Volgens mij is ook dat niet toegestaan.
Hier mag het in de aula wel en buiten. Maar ze gaan over 3 mnd evalueren. Dus ik ben benieuwd wat dan de regels worden...

quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2024 11:57 schreef Vicky het volgende:
Ik heb van T haar school nog niks gelezen over "telefoonverbod".

Ik ben weer een abkuurtje rijker voor mijn blaft*fus.

Oh en bah.. het sneeuwt hier
Beterschap Vicky :*

quote:

[..]
Hier werd verzocht de tablets weer mee te geven naar school, want als ze iets op moeten zoeken in de les, dan hebben ze wel iets nodig en telefoon mag niet meer (tja... maakt het dan nog iets uit wat je gebruikt?)
Oudste had de tas zo vol zitten vanmorgen dat de tablet er niet eens meer bij pastte.
Op maandag echt wel een heel ongunstig rooster qua boeken. Ze heeft 1 vak waar ze zowel het boek als het werkboek van mee moet nemen, maar die zijn allebei nogal dik.
Eerder stonden de boeken op de ipad, maar sinds de bovenbouw gebruikten ze dat ding amper nog. En nu moet 'ie dus weer mee.
Als het goed is zouden er schermen opgehangen worden voor roosterwijzigingen. We hebben het rooster vanmorgen maar op een briefje geschreven.
Kind schoot nogal in de stress van dat het ineens anders moet dan ze gewend is.
Fake it till you make it...
pi_211962018
@Adrian4 ik merk het al als we op de snelweg de Belgische grens passeren. Doe ik altijd mn ogen dicht (man rijdt) want je voelt meteen het verschil in wegdek :D
Maar niet álles wordt hier goed geregeld, getuige het andere topic van Troel :{

Ik schrik van jouw spoiler @Tink89 :{ Maar dit zijn excessen, hoop ik dan.
Dan lijkt het me logisch om de leerplichtambtenaar in te schakelen als ze gewoon weglopen. Want dat is ongeoorloofd verzuim. Of de politie want dit soort handel hoort hoe dan ook niet op school thuis.
Maar met wat strenger handhaven van de regels op school door docenten én thuis door ouders, was dit verbod niet nodig geweest.

@Nijna hier is het verbod vandaag besproken. Ook hier in de aula en buiten mogen ze hun foon hebben. Vanaf het nieuwe schooljaar helemaal niet meer.

Verder ben ik voor álles digitaal. Dat achterhaalde gesleep met uitpuilende schooltassen is echt belachelijk. Helaas wil zoons school er niet aan }:|
If they say
pi_211962101
Hier blijkbaar telefoons ook niet in de pauze.
Hier hebben ze naast de iPad ook wel gewoon boeken hoor, niet alles is digitaal. Wel de Bosatlas en een aantal andere boeken. Maar volgens mij gebruiken ze hem bij een aantal opdrachten bij sommige vakken
pi_211962166
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 15:40 schreef hilliebillie het volgende:
Hier blijkbaar telefoons ook niet in de pauze.
Hier hebben ze naast de iPad ook wel gewoon boeken hoor, niet alles is digitaal. Wel de Bosatlas en een aantal andere boeken. Maar volgens mij gebruiken ze hem bij een aantal opdrachten bij sommige vakken
Zoon heeft niet eens een iPad op school. Hij zit nu zn verslagen te schrijven in een schrift met een pen. Nogal middeleeuws wmb. Hij vroeg me net hoe ik dat op school deed? Precies hetzelfde :')
Hij wilde iets uittypen op de laptop, uitprinten en in zn schrift plakken. Denk niet dat zijn docent dat pikt :{

Edit: en dit is dus een grote frustratie voor zoon, dat sommige vakken nog met pen en papier gaan. Op de laptop had hij het allang af gehad, nu zit hij zich groen en geel te ergeren. En mij te irriteren :@
If they say
pi_211962366
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2024 15:34 schreef Mushanga71 het volgende:
@:Adrian4 ik merk het al als we op de snelweg de Belgische grens passeren. Doe ik altijd mn ogen dicht (man rijdt) want je voelt meteen het verschil in wegdek :D
Toen we van de zomer vanaf Disney vandaan kwamen en België inreden zei de TomTom:

“Let op: slecht wegdek”.

- 2 tellen later -

“Welkom in België”. :')
  maandag 8 januari 2024 @ 16:19:28 #35
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_211962397
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2024 15:51 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Zoon heeft niet eens een iPad op school. Hij zit nu zn verslagen te schrijven in een schrift met een pen. Nogal middeleeuws wmb. Hij vroeg me net hoe ik dat op school deed? Precies hetzelfde :')
Hij wilde iets uittypen op de laptop, uitprinten en in zn schrift plakken. Denk niet dat zijn docent dat pikt :{

Edit: en dit is dus een grote frustratie voor zoon, dat sommige vakken nog met pen en papier gaan. Op de laptop had hij het allang af gehad, nu zit hij zich groen en geel te ergeren. En mij te irriteren :@
Waarom zou typen en printen niet mogen?
pi_211962418
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2024 15:51 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]

Hier ook nog veel opdrachten met pen en papier hoor. Volgens mij gaat het meeste nog in het schrift of werkboek.

Verslagen mogen (denk ik) wel uitgetypt worden (maar zeker weten doe ik het niet hoor :@ )

@vencodark, ik probeer m’n Flitsmeister wel eens te vragen als we in België zijn of hij me waarschuwt als het wegdek wel goed is, ipv elke paar minuten te waarschuwen voor slecht wegdek :D helaas werkt dat niet zo ;)
pi_211962497
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2024 16:15 schreef vencodark het volgende:

[..]
Toen we van de zomer vanaf Disney vandaan kwamen en België inreden zei de TomTom:

“Let op: slecht wegdek”.

- 2 tellen later -

“Welkom in België”. :')
_O-
If they say
pi_211962532
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2024 16:19 schreef amaranta het volgende:

[..]
Waarom zou typen en printen niet mogen?
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 16:21 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Hier ook nog veel opdrachten met pen en papier hoor. Volgens mij gaat het meeste nog in het schrift of werkboek.

Verslagen mogen (denk ik) wel uitgetypt worden (maar zeker weten doe ik het niet hoor :@ )

@:vencodark, ik probeer m’n Flitsmeister wel eens te vragen als we in België zijn of hij me waarschuwt als het wegdek wel goed is, ipv elke paar minuten te waarschuwen voor slecht wegdek :D helaas werkt dat niet zo ;)
Ik heb hem aan het typen gezet. Kijken wat de docent ervan zegt :s)
Nu is ie een stuk enthousiaster. Hij is ondertussen al 1,5 uur bezig maar er kwam echt amper wat uit die pen. En hij sloopte bijna mijn eetkamerstoel :')

Werkboeken zijn opzich prima, maar verslagen met pen in een schrift schrijven :N
If they say
pi_211962727
Ik heb nooit verslagen met een pen geschreven. Op de basisschool ging dat al op een computer.
pi_211962830
De telefoonboom, ik stond altijd als eerste, woonde het verst van school af.. Maar was soms al weg als de leerkracht van het 1e uur zijn ziekmelding had doorgegeven.
D heeft zelfs bij zijn plusklas nog een telefoonboom gehad (tot vorig jaar, 2023). Dan was er altijd 1 ouder die alle nummers in een whatsapp groep zette en dan hoefde alleen die 1e ouder het erin te zetten :P

Hoor geen verandering over het telefoonbeleid. Alleen uit de tas als de leerkracht het aangeeft, maar dat was de regel ook al op beide scholen. D heeft een laptop, dus die kan tussendoor ook nog wat kijken. C had vandaag een leraar die ze de laatste 5 minuten even de ruimte gaf om te telefonen. :D
pi_211962868
quote:

Vroeger hadden wij een infobord in de centrale hal waar dat soort wijzigingen op stonden. Eerst nog een ouderwetsch letterbord maar vanaf 2000 werd het digitaal. Kan toch wel weer terug? :P
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_211962972
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 17:22 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Vroeger hadden wij een infobord in de centrale hal waar dat soort wijzigingen op stonden. Eerst nog een ouderwetsch letterbord maar vanaf 2000 werd het digitaal. Kan toch wel weer terug? :P
Wij hadden inderdaad gewoon een prikbord in de gang en daar hingen papieren op per klas. Werkte prima.
Maar wij hadden ook zo'n belboom voor als het eerste uur uit viel dat je elkaar moest bellen O+
pi_211963214
quote:

Ik had dezelfde vragen. Hier al sinds de zomer telefoon-loos in de klas en gang. Geen enkel probleem. Kids vinden hun weg er wel in. Ik hoor ze er ook helemaal niet (meer) over.
Met een meidenkwartet
  maandag 8 januari 2024 @ 17:52:06 #44
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_211963261
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 17:48 schreef Cathmar het volgende:

[..]
Ik had dezelfde vragen. Hier al sinds de zomer telefoon-loos in de klas en gang. Geen enkel probleem. Kids vinden hun weg er wel in. Ik hoor ze er ook helemaal niet (meer) over.
Nou dat. Ik zie geen beren op de weg. En zo wel, komt goed.
pi_211963270
Ik was de laatste in de telefoonboek. Woonde op 5m fietsen van school.
Als er roosteruitval/wijziging was dan stond dat op een heel grote whiteboard bij de kapstokken.
T zit op mijn oude middelbare. Echt grappig om te zien wat er veranderd is.
Er is nog 1 docent uit mijn tijd die lesgeeft op school.

Bizar he @Tink89 ..
Dat soort gasten komt weer bij mijn werk binnen.. ze worden ook steeds jonger. Pas nog een 14 jarige uithaler opgepakt in de Rotterdamse haven..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_211963594
Ik heb Tyler er nog niet over gehoord, maar hij kreeg vanmorgen dan ook een appje van zijn docent dat school niet doorging vandaag. Want de lokalen waren overstroomd. Hij zit in de bij lokalen. Hij is wel naar school geweest om bij te kletsen in het gewone schoolgebouw.
Kim loopt 4 dagen stage, is vrijdag pas weer op school.
pi_211963695
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2024 17:52 schreef Vicky het volgende:
Als er roosteruitval/wijziging was dan stond dat op een heel grote whiteboard bij de kapstokken.

Bizar he @:Tink89 ..
Dat soort gasten komt weer bij mijn werk binnen.. ze worden ook steeds jonger. Pas nog een 14 jarige uithaler opgepakt in de Rotterdamse haven..
Dat vind ik zo grappig van onze basisschool dat mijn kinderen hebben les gehad van juffen waar hun vader les heeft gehad en hun tante ook. Scholen zijn samen gevoegd hadden helemaal niet verwacht dat die leerkrachten er nog zouden zijn.
Ze hoorden de naam van de oudste keken mijn man aan en was gelijk ooh wat leuk en hoe is het met je zusje, wat zijn jullie gaan doen etc

Ik kom uit een hele andere regio van het land.
Nu een groep 8er dus we tellen af naar voortgezet
Komen we waarschijnlijk geen oud leraren tegen en is ook te hopen voor de kinderen want papa deed niet zo veel op school 😅
pi_211963732
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 17:48 schreef Cathmar het volgende:

[..]
Ze vinden inderdaad hun weg er wel in. Al was het handiger geweest als ze het vanaf de zomervakantie hier ook al hadden ingevoerd (in het geval van m’n eerste klasser) dan was er geen gewenning geweest.

Dat van die dealertjes zal helaas op elke school wel wat spelen. Op de ene wat meer dan op de andere. Tenminste over een school hier in de buurt hoor ik ook veel verhalen (en zijn er in december nog twee leerlingen opgepakt). Over school van zoon hoor ik niks, maar geloof niet dat het daar helemaal niet zal spelen. Maar hoor daar ook niet van dat ze met honden de kluisjes controleren.
  maandag 8 januari 2024 @ 18:46:31 #49
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_211964039
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 18:30 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Ze vinden inderdaad hun weg er wel in. Al was het handiger geweest als ze het vanaf de zomervakantie hier ook al hadden ingevoerd (in het geval van m’n eerste klasser) dan was er geen gewenning geweest.

Dat van die dealertjes zal helaas op elke school wel wat spelen. Op de ene wat meer dan op de andere. Tenminste over een school hier in de buurt hoor ik ook veel verhalen (en zijn er in december nog twee leerlingen opgepakt). Over school van zoon hoor ik niks, maar geloof niet dat het daar helemaal niet zal spelen. Maar hoor daar ook niet van dat ze met honden de kluisjes controleren.
Jij woonde in de buurt toch?
De school in Bl…l (of is het Ha...t?) is volgens mij wel problematisch. Maar dat is wat ik in de wandelgangen hoor.

[ Bericht 0% gewijzigd door amaranta op 08-01-2024 19:02:43 ]
  maandag 8 januari 2024 @ 18:53:32 #50
35189 Troel
scherp en bot
pi_211964140
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2024 17:52 schreef Vicky het volgende:

Bizar he @:Tink89 ..
Oudste heeft gewoon les van mensen waar ik les van had, maar ook van mensen die van mijn lichting zijn en voor het onderwijs hebben gekozen. Ik vind het altijd heerlijk om op school te gaan kletsen :D Oudste niet dus :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211964471
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2024 18:46 schreef amaranta het volgende:

[..]
Jij woonde in de buurt toch?
De school in Bl…l (of is het Ha...t?) is volgens mij wel problematisch. Maar dat is wat ik in de wandelgangen hoor.
Ik woon in de buurt inderdaad. Het is de school in bl…l waar leerlingen zijn opgepakt. In ha…t zit geen middelbaar. De mijne zit in ee…l waar we wonen.
pi_211964570
quote:
7s.gif Op maandag 8 januari 2024 18:53 schreef Troel het volgende:

[..]
Oudste heeft gewoon les van mensen waar ik les van had, maar ook van mensen die van mijn lichting zijn en voor het onderwijs hebben gekozen. Ik vind het altijd heerlijk om op school te gaan kletsen :D Oudste niet dus :P
Hier nog een paar leraren van toen man en ik op school zaten. Twee of zo die we op de open dag zagen. Maar geen waar zoon les van heeft.

Ik had vroeger wel les van een leraar waar m’n moeder ook les van had. Ze dacht in haar tijd al dat hij bijna met pensioen ging. Maar hij ging pas met pensioen toen ik in m’n laatste jaar zat. Hij had er dus blijkbaar altijd al oud uit gezien.
pi_211964664
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 19:23 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Hier nog een paar leraren van toen man en ik op school zaten. Twee of zo die we op de open dag zagen. Maar geen waar zoon les van heeft.

Ik had vroeger wel les van een leraar waar m’n moeder ook les van had. Ze dacht in haar tijd al dat hij bijna met pensioen ging. Maar hij ging pas met pensioen toen ik in m’n laatste jaar zat. Hij had er dus blijkbaar altijd al oud uit gezien.
Dat heb ik ook met iemand op mn werk :o 20 jaar geleden dacht ik al die aan zijn pensioen toe, nu denk ik is die man er nog en hij blijkt nog in de 50 te zijn :o
pi_211964753
Zo’n collega heb ik ook. Ik heb een keer gevraagd hoe lang zij nog moest voor ze met pensioen mocht, toen een andere collega met pensioen ging. Nog zo’n 25 jaar… :X
pi_211964827
Ik werkte al fulltime toen ik mijn eerste mobieltje kocht (een groene Sagem). #omavertelt

In mijn team ben ik de oudste en we hebben sinds een paar maanden 2 twintigers als collega's. Ik heb ze geprobeerd uit te leggen wat een stratenboek is, een floppie en hoe ik vroeger liedjes opnam van de radio. Na zo'n gesprek zou ik best met pensioen willen.
  maandag 8 januari 2024 @ 19:38:27 #56
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_211964833
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 19:16 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Ik woon in de buurt inderdaad. Het is de school in bl…l waar leerlingen zijn opgepakt. In ha…t zit geen middelbaar. De mijne zit in ee…l waar we wonen.
Ja, dan heb ik over dezelfde school verhalen gehoord. Een voormalig fokster heeft daar lang gewerkt en een vriend (die ik niet zo vaak meer spreek) is of was daar orthopedagoog .
  maandag 8 januari 2024 @ 19:39:23 #57
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_211964846
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 19:37 schreef exode het volgende:
Ik werkte al fulltime toen ik mijn eerste mobieltje kocht (een groene Sagem). #omavertelt

In mijn team ben ik de oudste en we hebben sinds een paar maanden 2 twintigers als collega's. Ik heb ze geprobeerd uit te leggen wat een stratenboek is, een floppie en hoe ik vroeger liedjes opnam van de radio. Na zo'n gesprek zou ik best met pensioen willen.
Ik begin niet eens aan zulke gesprekken :')
pi_211964898
Ik voel me ook een boomer als jonge mensen mij aanspreken met u en mevrouw ;( Ik ben 32 jongens!! Ik hoor bij jullie!!
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_211964911
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2024 19:39 schreef amaranta het volgende:

[..]
Ik begin niet eens aan zulke gesprekken :')
Ze hadden het over wintersport in Oostenrijk en hoe lang ze daar over reden en dat er zoveel wegwerkzaamheden waren. Dan vertelt deze ouwe vrouw dat je op een kaart kan kijken voor sluiproutes. Dan vertel ik dat we de navigatie aan hadden afgelopen zomer maar ook een kaart van Duitsland in de auto hebben liggen. Dat vonden ze best raar en toen begon ik dus over een stratenboek, die gezichten _O-
  maandag 8 januari 2024 @ 19:50:32 #60
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_211965109
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 19:42 schreef exode het volgende:

[..]
Ze hadden het over wintersport in Oostenrijk en hoe lang ze daar over reden en dat er zoveel wegwerkzaamheden waren. Dan vertelt deze ouwe vrouw dat je op een kaart kan kijken voor sluiproutes. Dan vertel ik dat we de navigatie aan hadden afgelopen zomer maar ook een kaart van Duitsland in de auto hebben liggen. Dat vonden ze best raar en toen begon ik dus over een stratenboek, die gezichten _O-
Volgens mij zijn wij even oud. En de keren dat ik een stratenboek heb gebruikt is afgerond naar boven 0.
pi_211965128
quote:

Ja, een groene sagem, die had ik ook. Maar wel nog op de middelbare school.
Het bereik was wel zodanig slecht in het gat waar ik toen woonde dat ik bereik had achter in de tuin, of als ik de gsm op m’n bureau zette en op dat moment niet met m’n handen aanraakte :')
Op school had ik wel bereik, dat dorp was (is) wat minder afgelegen ;)
pi_211965164
quote:

Wij hebben tot 1 januari een fax op het werk gehad. En dan staat er een co assistent en die moet je uitleggen wat een fax is :')
pi_211965196
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2024 19:50 schreef amaranta het volgende:

[..]
Volgens mij zijn wij even oud. En de keren dat ik een stratenboek heb gebruikt is afgerond naar boven 0.
Wel een kaart neem ik aan?

Mijn vader kocht elk jaar de nieuwste versie, die had ie ook nodig voor zijn werk. Ideaal vond ik ze. Ik gebruikte ze vooral vaak in de steden.
pi_211965217
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2024 19:50 schreef amaranta het volgende:

[..]
Stratenboek (of wegenkaart) heb ik alleen gebruikt bij m’n vader in de auto aangezien mijn moeder wagenziek werd en al helemaal met kaartlezen. Dus ik heb er wel wat ervaring mee.
En wellicht de eerste keer dat ik met man (toen vriendje) op vakantie ging ook nog wel.
pi_211965231
Ik werkte overigens all fulltime toen ik net 18 was, dus heel eerlijk is het misschien niet. Maar op de middelbare kregen wij nog les in MS Dos, dus mobieltjes waren er vast niet.
pi_211965232
Ohja en we hebben onze kinderen uitgelegd wat een walkman was, cassettebandje, videoband en dat als wij wilden spelen dat we gewoon naar dat kind toe gingen, aanbellen en vroegen kom je spelen (doen ze ook wel maar tegenwoordig ook wel zo lui dat ze bellen want ja schoenen aan doen en een minuut lopen is te veel werk)
  maandag 8 januari 2024 @ 19:54:51 #67
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_211965234
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 19:53 schreef exode het volgende:

[..]
Wel een kaart neem ik aan?

Mijn vader kocht elk jaar de nieuwste versie, die had ie ook nodig voor zijn werk. Ideaal vond ik ze. Ik gebruikte ze vooral vaak in de steden.
Uiteraard wel een kaart.

Ik kocht pas nog een nieuwe kaart van Eindhoven voor mijn vader. Was nog duur ook.
pi_211965336
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 19:54 schreef exode het volgende:
Ik werkte overigens all fulltime toen ik net 18 was, dus heel eerlijk is het misschien niet. Maar op de middelbare kregen wij nog les in MS Dos, dus mobieltjes waren er vast niet.
Ja, had ook les in ms dos. Maar hadden thuis wel al Windows 😅 (als een van de weinige overigens)
pi_211965344
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 19:54 schreef exode het volgende:
Ik heb vanaf mijn 7de een msc gehad die je met cassettebandjes de spellen moest laden en vanaf mijn 11de een computer met een floppy voor opstarten en eentje voor het spel... daarna werden het diskettwa en aangezien de oude van mijn broers naar mij werden doorgeschoven en dan langzaam aan zelf de computers ombouwen met betere harde schijven, andere processors er op etc en moest ik zelf doen. Mijn broer liet het zien . Gezien? Kun je het zelf mooi werd alles er uit getrokken en terug naar hoe het was gebouwd en docht geschroefd hier zijn de spullen succes er mee en je harde schijf vandaag defragmenteren want die is een zooitje
pi_211965357
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 19:42 schreef exode het volgende:

[..]
Ik ben vast niet jonger dan jij maar ik zoek die sluiproutes altijd gewoon op mijn telefoon.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_211965410
quote:
[img]https://fokstatic.nl[quote][img]https://fokstatic.nl/p/0s.gif[/img] Op maandag 8 januari 2024 19:54 schreef exode het volgende:
Toen ik bijna 18 was kregen we als studenten op de Universiteit Utrecht voor het eerst internet. Fantastisch was dat O+
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_211965523
Wij halen nog altijd een wegenkaart bij de ANWB voor vakantie. Soms is dat best handig om even een globaal plan te maken. Voor komende zomer hebben we ze ook al in huis *O*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_211965524
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2024 20:00 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Toen ik bijna 18 was kregen we als studenten op de Universiteit Utrecht voor het eerst internet. Fantastisch was dat O+
Bij ons op de mbo in 1 lokaal waar je op het internet kon. Werd regelmatig een rondje gelopen want je mocht alleen school dingen daar doen. Kortom iedereen zat wat anders te doen dan school tenzij echt nodig
pi_211965634
Nou, ik was laatst in de Hema en stopte het zojuist gekochte product in mijn rugzak van zeker 22 jaar oud.
Toen zei de caissière: “Goh, mijn vader heeft precies dezelfde rugzak maar hij is dan ook een fossiel”!

}:| :'(
pi_211965654
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2024 19:59 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik ben vast niet jonger dan jij maar ik zoek die sluiproutes altijd gewoon op mijn telefoon.
Dat vind ik voor geen meter werken, van A naar B route, prima! Maar sluiproutes toch liever via een kaart of hear say. Ik ben het type wat dingen graag op papier ziet, zo heb ik voor een meeting morgen ook meer dan 30 pagina's uitgeprint en aantekeningen op gemaakt. Terwijl wij allemaal hippe software programma's hebben.

Vooral met de vouwwagen vond ik een kaart ideaal, zag je stijgingspercentage etc konden we inschatten of onze auto dan wel boven kon komen O-)
  Moderator maandag 8 januari 2024 @ 20:15:24 #76
382129 crew  Donna
pi_211965795
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 19:23 schreef hilliebillie het volgende:

[..]

Op de middelbare had ik les van een typisch omaatje. Bleek zij achteraf maar net iets ouder dan m'n moeder. Ze zag er gewoon oud uit haha.
pi_211966030
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2024 20:08 schreef vencodark het volgende:
Nou, ik was laatst in de Hema en stopte het zojuist gekochte product in mijn rugzak van zeker 22 jaar oud.
Toen zei de caissière: “Goh, mijn vader heeft precies dezelfde rugzak maar hij is dan ook een fossiel”!

}:| :'(
_O-
pi_211966088
quote:

Jaaa, liedjes opnemen van de top40 O+ En dan vloeken als er weer doorheen geluld werd :D
Met een potlood het bandje weer terugdraaien als ie was blijven hangen :D

Ik kocht laatst bij Jumbo van die botersnoepjes, wafeltjes. Zó lekker. Uiteraard heeft ah die niet dus krijg ik morgen Haagsche hopjes binnen :9
If they say
pi_211966158
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 20:15 schreef Donna het volgende:

[..]
Op de middelbare had ik les van een typisch omaatje. Bleek zij achteraf maar net iets ouder dan m'n moeder. Ze zag er gewoon oud uit haha.
Vroeger leken mensen ook ouder.
Soms had je nog iemand die hipper was maar vaak grijs haar werd echt minder geverfd, kleding stijl wat ouwelijker, soort schoenen, mijn oma's hun haar was wassen watergolven zo ongeveer, jurk aan met riempje, breiwerkje er bij. Paar jaar terug is mijn laatste oma overleden maar toen was ze in de 80 dus wat ik als kind kan herinneren was ze een jaar of 45-50 Ik ben nu 42 maar kan mij niet voorstellen dat ik er zo uit zou zien.

Scheelt misschien ook dat de gezinnen toen anders waren. Grotere gezinnen en hard werken
pi_211966227
Mijn oma's hadden grijze bloemkoolkapsels. Dat deed ze niet jonger lijken :')
If they say
  maandag 8 januari 2024 @ 20:37:03 #81
319308 Tink89
To live is to dance
pi_211966291
Printen :{w

En ik ben bijna 35 en heb nog nooit een kaart gebruikt. Wel geprinte anwb routebeschrijvingen van internet (thuis hadden we dat 23 jaar geleden en we waren zeker niet de eerste).
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Moderator maandag 8 januari 2024 @ 20:40:13 #82
382129 crew  Donna
pi_211966366
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2024 20:31 schreef Goitske het volgende:

[..]
Vroeger leken mensen ook ouder.
Soms had je nog iemand die hipper was maar vaak grijs haar werd echt minder geverfd, kleding stijl wat ouwelijker, soort schoenen, mijn oma's hun haar was wassen watergolven zo ongeveer, jurk aan met riempje, breiwerkje er bij. Paar jaar terug is mijn laatste oma overleden maar toen was ze in de 80 dus wat ik als kind kan herinneren was ze een jaar of 45-50 Ik ben nu 42 maar kan mij niet voorstellen dat ik er zo uit zou zien.

Scheelt misschien ook dat de gezinnen toen anders waren. Grotere gezinnen en hard werken
Ja klopt. Bij mijn moeder hangt een foto van mijn pake & beppe aan de muur, ze zijn daar nog niet eens 50, maar zien er nog ouder uit dan de tachtigers van nu. Echt bizar.

Maar die lerares liep er toen ook al wel echt uit qua uiterlijk, ouwelijk. Ik zie haar nog wel eens en ze ziet er nog hetzelfde uit. Ze is dus niet ouder geworden qua looks en we zijn toch al 20 jaar verder.
  maandag 8 januari 2024 @ 20:40:34 #83
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_211966382
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 20:37 schreef Tink89 het volgende:
Printen :{w

En ik ben bijna 35 en heb nog nooit een kaart gebruikt. Wel geprinte anwb routebeschrijvingen van internet (thuis hadden we dat 23 jaar geleden en we waren zeker niet de eerste).
Hoe is het met je @Tink? Nog een besluit genomen over de medicatie?
pi_211966456
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 20:40 schreef Donna het volgende:

[..]
Ja klopt. Bij mijn moeder hangt een foto van mijn pake & beppe aan de muur, ze zijn daar nog niet eens 50, maar zien er nog ouder uit dan de tachtigers van nu. Echt bizar.

Maar die lerares liep er toen ook al wel echt uit qua uiterlijk, ouwelijk. Ik zie haar nog wel eens en ze ziet er nog hetzelfde uit. Ze is dus niet ouder geworden qua looks en we zijn toch al 20 jaar verder.
Misschien komt het ook door het gebied bij mij was het ook pake en beppe _O- mijn oma die in een dorp in Groningen woonde was toen al een stuk ouder. Mijn moeder is geadopteerd en ze waren toen al ouder, dus mijn eerste herinnering waren ze al dik in de 70
  Moderator maandag 8 januari 2024 @ 20:46:23 #85
382129 crew  Donna
pi_211966488
Wauw ja inderdaad. Mijn beppe was net 40 toen mijn broer geboren werd en zij dus al beppe was, maar als ik die foto's zie, ziet ze er ook al bizar oud uit. :X

Misschien denken mijn kinderen dat later ook wel over mijn moeder. Maar goed, mijn moeder was wel letterlijk 60+ toen ze geboren werden.
pi_211966492
Mijn schoonvader is 73 en loopt in een spijkerbroek, happy socks en gympen _O_
pi_211967029
Toen ik op het hbo zat, moesten we op school "word perfect" gebruiken, volgens mij begon word toen net op te komen. Maar ik had er nog wel een toets van, nadat ik die gehaald heb, heb ik volgens mij alleen nog maar word gebruikt _O-
Fake it till you make it...
  FOK!fotograaf maandag 8 januari 2024 @ 21:21:31 #88
148247 taxibabe
pi_211967161
Jaa.. mijn vader was 1 van de eerste met een laptop van zijn werk. Beeld was nog zwart/wit en voor werkstukken mochten we dat daarop typen met idd wordperfect en dan op zijn werk uitprinten van zo'n rol met gaatjes aan de zijkant. Oh en spelletjes op floppy's, A:>dir ofzo. En dan supaplex spelen. Jaren later erachter gekomen dat die in kleur is. :')
  maandag 8 januari 2024 @ 21:22:06 #89
319308 Tink89
To live is to dance
pi_211967177
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2024 20:40 schreef amaranta het volgende:

[..]
Hoe is het met je @:Tink? Nog een besluit genomen over de medicatie?
Lief dat je dat vraagt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_211967182
Mijn schoonouders zagen er toen ik ze bijna 20 jaar geleden ontmoette ouder uit dan mijn opa en oma toen ze bijna dood gingen.
Nog steeds ook.
  FOK!fotograaf maandag 8 januari 2024 @ 21:30:20 #91
148247 taxibabe
pi_211967358
Ff wat anders.. We blijken hier code geel te hebben vanwege een gevoelstemperatuur morgenochtend van -15.. :?
Waarom code geel??
  maandag 8 januari 2024 @ 21:34:46 #92
35189 Troel
scherp en bot
pi_211967447
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 21:30 schreef taxibabe het volgende:
Ff wat anders.. We blijken hier code geel te hebben vanwege een gevoelstemperatuur morgenochtend van -15.. :?
Waarom code geel??
Omdat bij een gevoelstemperatuur van zoveel onder nul de kans op onderkoeling aanwezig is. Je moet gewoon niet te lang buiten zijn, want dan heb je een probleem.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 8 januari 2024 @ 21:35:38 #93
35189 Troel
scherp en bot
pi_211967467
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 21:22 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Lief dat je dat vraagt.

SPOILER
SPOILER
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  FOK!fotograaf maandag 8 januari 2024 @ 21:37:23 #94
148247 taxibabe
pi_211967505
quote:
7s.gif Op maandag 8 januari 2024 21:34 schreef Troel het volgende:

[..]
Omdat bij een gevoelstemperatuur van zoveel onder nul de kans op onderkoeling aanwezig is. Je moet gewoon niet te lang buiten zijn, want dan heb je een probleem.
Maar dat weet je toch als er een gevoelstemperatuur is van -15?? Waarom een code geel daarvoor afgeven??
  maandag 8 januari 2024 @ 21:39:21 #95
35189 Troel
scherp en bot
pi_211967557
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 21:37 schreef taxibabe het volgende:

[..]
Maar dat weet je toch als er een gevoelstemperatuur is van -15?? Waarom een code geel daarvoor afgeven??
Tja, daar hebben ze bepaalde regels voor enzo. Heb dat een tijd terug wel eens gelezen, maar heb het niet meer paraat. Hier kun je een en ander terugvinden:
https://www.knmi.nl/kenni(...)n-het-knmi-tot-stand
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 8 januari 2024 @ 21:41:45 #96
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_211967601
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 21:22 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Lief dat je dat vraagt.

SPOILER
[spoiler]als dat voor jou goed voelt. Dan is dat toch prima.
Mijn vader had ook te laag vit d en had ook een week lang een booster zoals jij. En nu ook dagelijks een lagere dosis[spoiler]
Ik heb áls voornemen vanaf 1 jan ook dagelijks vitD. Wel gewoon kruidvat.
  maandag 8 januari 2024 @ 21:43:29 #97
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_211967626
Weten jullie nog die dochter die de klok heel “nauw” neemt.
Vandaag kwam karma langs })

Haar vriend is jarig en ze zouden het gaan vieren in Antwerpen. Met de flixbus daar naar toe.
Rara welke bus ze mistten… inderdaad. De bus naar Antwerpen.

Dus zijn ze maar naar Den Haag gegaan met de trein.
pi_211967962
quote:
7s.gif Op maandag 8 januari 2024 21:39 schreef Troel het volgende:

[..]
Tja, daar hebben ze bepaalde regels voor enzo. Heb dat een tijd terug wel eens gelezen, maar heb het niet meer paraat. Hier kun je een en ander terugvinden:
https://www.knmi.nl/kenni(...)n-het-knmi-tot-stand
Als je daar een beetje doorklikt kun je een hoop vinden!

https://www.knmi.nl/kennis-en-datacentrum/waarschuwingen/kou

Deze gaat specifiek over de kou en de code geel in het oosten morgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')