abonnement Unibet Coolblue
pi_182481259
Wel mijn OP:

quote:
34 verdachten, 4 zittingsdagen en mogelijk jaren cel: 'Deze zaak gaat niet over Zwarte Piet'

Ook al is het pas begin oktober, komende week staat in het teken van sint en piet. Maandag begint de rechtszaak tegen 34 mannen en vrouwen uit Friesland die vorig jaar de snelweg blokkeerden om een bus met anti-Zwarte Pietdemonstranten op weg naar de landelijke intocht tegen te houden.

De strafzaak neemt vier of misschien wel vijf dagen in beslag.

'Gevaarlijke file'

De Friese verdachten parkeerden in november vorig jaar hun auto's op de snelweg A7 ter hoogte van Oudehaske. Ze wilden voorkomen dat het kinderfeest in Dokkum overschaduwd zou worden door protesten tegen Zwarte Piet.

De bussen met demonstranten werden klemgereden en er ontstond een kilometerslange file. "Met alle risico's van dien", zegt het Openbaar Ministerie daarover. De betoging tegen Zwarte Piet ging uiteindelijk niet door na een noodbevel van de burgemeester van Dongeradeel. Reden: de veiligheid van de landelijke intocht was niet meer te garanderen.

Drie strafbare feiten:
33 verdachten (30 mannen, 3 vrouwen, velen afkomstig uit het dorp Harkema) worden verdacht van drie strafbare feiten:
1. het versperren van de snelweg (maximaal negen jaar gevangenisstraf volgens het OM)
2. het voorkomen van een demonstratie waar een vergunning voor was (maximaal negen maanden gevangenisstraf volgens het OM)
3: dwang: de anti-Zwarte-Pietbetogers werden volgens het OM 'gedwongen te accepteren dat ze niet verder konden reizen' (maximaal twee jaar gevangenisstraf volgens het OM)

Verdachte 34 wordt behalve bovenstaande feiten ook nog verdacht van opruiing via internet. Het is Jenny Douwes, de vrouw die het gezicht is geworden van de pro-Zwarte Pietenbeweging. Zij zou een oproep tot de blokkade op Facebook hebben gezet.

Beslissing burgemeester doet er niet toe

Wat het OM betreft gaat deze strafzaak niet over Zwarte Piet, maar over het democratische recht om te demonstreren. "Als je dat op deze manier voorkomt, dan vinden wij dat een ernstig feit en iets waar wij maatschappelijk aandacht voor moeten vragen", zegt een woordvoerder van het OM.

Het was uiteindelijk wel de burgemeester die de demonstratie tegen Zwarte Piet verbood. Toch vindt het Openbaar Ministerie dat het de schuld is van de blokkeerders dat de demonstranten van Knock Out Zwarte Piet hun stem niet konden laten horen in Dokkum.

'Gemeente heeft niet haar best gedaan'

Jerry Afriyie, een van de organisatoren van de demonstratie tegen Zwarte Piet, geeft juist de gemeente de schuld. "De snelwegblokkeerders waren gewoon stoorzenders, mensen die ertussen kwamen."

"Wij zijn van mening dat deze stoorzenders weggevoerd hadden moeten worden en de gemeente had alles op alles moeten zetten om ervoor te zorgen dat wij het protest voort konden zetten."

Afriyie ziet de gemeente en omroep NTR, die Zwarte Piet in stand houdt, als grootste tegenstander, maar vindt het terecht dat de blokkeerders voor de rechter staan. "Maar het politieoptreden mag ook ter sprake komen. De gemeente heeft te weinig haar best gedaan om te voorkomen dat slecht gedrag beloond werd."
Samenvattend:

- De rechtbank trekt maandag, dinsdag en donderdag uit voor het bespreken van de strafbare feiten en de persoonlijke omstandigheden van alle 34 verdachten
- Jenny Douwes moet op donderdagochtend voorkomen, wordt opruiing verweten
- De 34 Friezen horen waarschijnlijk vrijdag welke straf het OM tegen hen eist. Het voorlezen van al die individuele eisen neemt de hele ochtend in beslag
- Ook Kick Out Zwarte Piet en de loco-burgemeester die de demonstratie verbood, komen aan het woord
- De rechtbank verwacht veel belangstelling voor de strafzaak. Er zijn verschillende zalen beschikbaar om belangstellenden op te vangen
- Het is nog niet bekend wanneer de rechtbank uitspraak zal doen
- Sympathisanten hebben al duizenden euro's gedoneerd voor de eventuele boetes van de verdachten

Eventuele rechtbanktweetjes e.d. kunnen vanaf morgen in dit topic gezet worden.

Game on ^O^ .

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 13-10-2018 12:27:36 ]
I´m back.
pi_182481272
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 22:33 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Volgens mij is de boodschap tot nu toe verre van duidelijk.
Die is wel duidelijk die boodschap. Ga lekker roetveegpietje spelen in de Randstad en laat iedereen daarbuiten lekker vrij. Overheid heeft er niets mee te maken. KOPZs hebben er niets mee te maken.
I´m back.
pi_182481291
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 22:36 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Die is wel duidelijk die boodschap. Ga lekker roetveegpietje spelen in de Randstad en laat iedereen daarbuiten lekker vrij. Overheid heeft er niets mee te maken. KOPZs hebben er niets mee te maken.
De boodschap is dat een groep mensen het blijkbaar nog steeds heel normaal vindt om een levensgevaarlijke situatie op de snelweg te creëren als je daarmee een aantal zielepieten kunt pesten.
pi_182481317
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 22:37 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

De boodschap is dat een groep mensen het blijkbaar nog steeds heel normaal vindt om een levensgevaarlijke situatie op de snelweg te creëren als je daarmee een aantal zielepieten kunt pesten.
Levensgevaarlijk :')

Hoeveel files ontstaan er nou wel niet dagelijks?

Risicoloos is het niet nee, maar levensgevaarlijk :') alsjeblieft
pi_182481336
RTL Late night nu
pi_182481388
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 22:37 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

De boodschap is dat een groep mensen het blijkbaar nog steeds heel normaal vindt om een levensgevaarlijke situatie op de snelweg te creëren als je daarmee een aantal zielepieten kunt pesten.
Ja, dat kun je dus ook relativeren. Werd langzaam afgeremd. Verder gebeuren er dagelijks levensgevaarlijke zaken op de NLse snelwegen, omdat we net als in de 17de eeuw weer iedereen uitnodigen uit EU om geld te verdienen nu het zo goed gaat met onze economie en ons snelwegenplan is niet meer daarop voorzien, we staan allemaal in de file in de Randstad. En er is een Vlinder-effect, als in Groningen een band klapt, hebben we in West-Brabant een file bij wijze van spreke. Nee, in dit specifieke geval was er niet echt levensgevaar.
Verder zou ik als polderaar zeggen: ga lekker in de Randstad full frontal white op ZP en laat lekker de rest van NL het zelf uitmaken.
I´m back.
pi_182481423
Voor deze rechtszaak heeft het OM maandenlang onderzoek gedaan. Van de meeste verdachten zijn onder meer telefoongegevens en sociale media accounts doorgespit.

Dat gaan ze nu natuurlijk ook doen met de KOZP'er die het de hele rechtszaak heeft opgenomen en online heeft gezet. Dan is het niet moeilijk om te achterhalen wie hier achter zit en dan kunnen ze van die nieuwe zaak ook weer een hele show maken.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  vrijdag 12 oktober 2018 @ 22:45:29 #8
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_182481440
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 22:38 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Levensgevaarlijk :')

Hoeveel files ontstaan er nou wel niet dagelijks?

Risicoloos is het niet nee, maar levensgevaarlijk :') alsjeblieft
het gaat niet om waarheid. Het gaat om mensen angst aanjagen nog iets durven te zeggen/doen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 12 oktober 2018 @ 22:47:46 #9
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_182481486
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 22:44 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Voor deze rechtszaak heeft het OM maandenlang onderzoek gedaan. Van de meeste verdachten zijn onder meer telefoongegevens en sociale media accounts doorgespit.

Dat gaan ze nu natuurlijk ook doen met de KOZP'er die het de hele rechtszaak heeft opgenomen en online heeft gezet. Dan is het niet moeilijk om te achterhalen wie hier achter zit en dan kunnen ze van die nieuwe zaak ook weer een hele show maken.
En ze hebben een film gemaakt. En dagenlang processen. Waarom zó bizar veel effort erin stoppen, terwijl het om een kleinigheid gaat? Waarom? Ze moeten heel bang zijn.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_182481508
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 22:45 schreef LXIV het volgende:

[..]

het gaat niet om waarheid. Het gaat om mensen angst aanjagen nog iets durven te zeggen/doen.
Dan schieten ze zichzelf in hun eigen been. Jenny en de andere verdachten zijn nu helden in Friesland en een flinke veroordeling zal daar alleen maar aan bijdragen.

Als de intocht dit jaar weer in Friesland zou zijn dan zouden de KOZP' ers weer geblokkeerd worden. Het enige verschil zou zijn dat er nog meer Friezen aan mee zouden doen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  vrijdag 12 oktober 2018 @ 22:49:51 #11
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_182481522
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 22:48 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dan schieten ze zichzelf in hun eigen been. Jenny en de andere verdachten zijn nu helden in Friesland en een flinke veroordeling zal daar alleen maar aan bijdragen.

Als de intocht dit jaar weer in Friesland zou zijn dan zouden de KOZP' ers weer geblokkeerd worden. Het enige verschil zou zijn dat er nog meer Friezen aan mee zouden doen.
Ja. Gewoon 1 miljoen Friezen op en langs de snelweg. En wat wil het OM dan?

Ze kunnen niet alle Zwarte Piet aanhangers in het gevang stoppen. Want dat zijn toevallig ook de mensen in NL die werken en belasting betalen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_182481526
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 22:39 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

O, het was een gewone file?

Minder vervelend omdat jij blijkbaar de enige bent die daar last van ondervind.


Waar de zwart wit vergelijking ophoudt en overgaat in een spreekwoordelijke grijstint is dat het effect van de actie een vergelijkbaar effect als dat van een file teweeg brengt. Hier komt mijn opmerking om de hoek kijken dat de risico's allemaal nog wel meevallen in tegenstelling tot wat een aantal huilbabies doen overmomen, gezien het feit dat het effect van deze actie dagelijks voorkomt in de vorm van files.

Als dat ervoor zorgt dat iemand met 120 op zijn voorganger klapt, dan zou dat er zo maar eens mee te maken kunnen hebben dat de desbetreffende bestuurder niet capabel is om in het bezit te zijn van een rijbewijs. Wellicht door zn autisme die zijn voet als een stuk lood op het gas hield omdat het snelheidsgebod immers "120" km/u aangaf.

Zou het ook nog eens om een zwakzinnige autist gaan, dan had er nog een "45" km/u sticker op zn achterruit gestaan.

Punt wat ik wil maken is dat ze dit niet hadden mogen doen, maar dat iedereen die het zo in het extreme overtrekt nog triester is dan de blokkeerders zelf.

[ Bericht 8% gewijzigd door NanKing op 12-10-2018 23:14:27 ]
pi_182481538
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 22:45 schreef LXIV het volgende:

[..]

het gaat niet om waarheid. Het gaat om mensen angst aanjagen nog iets durven te zeggen/doen.
Mooi gezegd :)
pi_182481564
Hoevaak klapt er niet een vrachtwagen achterop een file? Dat had zomaar kunnen gebeuren net als een rits andere scenario's. Dit risico moet je niet nemen. Dus ja, een file veroorzaken is wel degelijk gevaarlijk.
Weggegaan en opgerot
  vrijdag 12 oktober 2018 @ 22:52:26 #15
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_182481574
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 22:51 schreef robijntjestralendwit het volgende:
Hoevaak klapt er niet een vrachtwagen achterop een file? Dat had zomaar kunnen gebeuren net als een rits andere scenario's. Dit risico moet je niet nemen. Dus ja, een file veroorzaken is wel degelijk gevaarlijk.
Ja, maar laten we het vooral niet overdrijven. Er zijn dagelijks files in Nederland.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_182481585
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 22:37 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

De boodschap is dat een groep mensen het blijkbaar nog steeds heel normaal vindt om een levensgevaarlijke situatie op de snelweg te creëren als je daarmee een aantal zielepieten kunt pesten.
https://www.telegraaf.nl/(...)elweg-expres-op-slot

Zoals dit soort figuren?
  vrijdag 12 oktober 2018 @ 22:54:41 #17
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_182481624
quote:
Ja, dan spoor je toch niet?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_182481626
quote:
Ik heb me net door de mensen hierboven laten uitleggen dat dat doodnormaal gedrag is, er zijn immers dagelijks files 8)7
pi_182481632
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 22:51 schreef robijntjestralendwit het volgende:
Hoevaak klapt er niet een vrachtwagen achterop een file? Dat had zomaar kunnen gebeuren net als een rits andere scenario's. Dit risico moet je niet nemen. Dus ja, een file veroorzaken is wel degelijk gevaarlijk.
Kennelijk is dat allemaal heel geleidelijk aan gebeurd in dit geval, beetje zoals veel files ontstaan. Kan er nog een ongeluk gebeuren, dat klopt. Maar het daadwerkelijke gevaar is dus beperkt gebleven. Neemt niet weg dat dit soort capriolen niet tot aanbeveling strekken. Ik zou echter een boete geven en that's it.
I´m back.
pi_182481634
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 22:52 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ja, maar laten we het vooral niet overdrijven. Er zijn dagelijks files in Nederland.
Daar gaat het niet om. Er zijn dagelijks mensen die 180 rijden. Al die mensen vinden dat het wel meevalt, maar toch gebeuren er dodelijke ongevallen.

Dat de kans nihil is maakt het niet minder gevaarlijk. De politie mag toch ook geen files meer veroorzaken om dezelfde reden.
Weggegaan en opgerot
pi_182481694
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 22:52 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ja, maar laten we het vooral niet overdrijven. Er zijn dagelijks files in Nederland.
's Morgens heel vroeg en 's middags vroeg en laat tot in de vroege avond, strekt zich uit tot aan West-Brabant tegenwoordig, Zeeland nog net niet. Mijn conclusie we staan straks allemaal vast. Dit wordt een remmende voorsprong. Wat je ook ziet gebeuren mbt de huisvesting. Maar ja, de jongens (vrije) van de VVD verdienen er veel aan, dus dat wordt niet opgelost.
I´m back.
pi_182481708
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 22:44 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Voor deze rechtszaak heeft het OM maandenlang onderzoek gedaan. Van de meeste verdachten zijn onder meer telefoongegevens en sociale media accounts doorgespit.

Dat gaan ze nu natuurlijk ook doen met de KOZP'er die het de hele rechtszaak heeft opgenomen en online heeft gezet. Dan is het niet moeilijk om te achterhalen wie hier achter zit en dan kunnen ze van die nieuwe zaak ook weer een hele show maken.
En met alle demonstranten van Antifa (en consorten) die met geweld demonstraties van Pegida (en consorten) hebben verstoord/tegen gehouden.
pi_182481758
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 22:55 schreef robijntjestralendwit het volgende:

[..]

Daar gaat het niet om. Er zijn dagelijks mensen die 180 rijden. Al die mensen vinden dat het wel meevalt, maar toch gebeuren er dodelijke ongevallen.

Dat de kans nihil is maakt het niet minder gevaarlijk. De politie mag toch ook geen files meer veroorzaken om dezelfde reden.
Ik vind dat je gelijk hebt, maar ik vind het wel degelijk van belang dat men niet zo moet overdrijven.

We weten het nu wel, er zijn onnodig risico's genomen en dat had niet gemogen. Daar worden ze nu voor berecht en gestraft. Het is meer bijvoorbeeld die mensen in de bus die "onwel zijn geworden" of een "paniekaanval" hebben gehad door de file. :') Om nog maar te zwijgen over de mensen die schreeuwen over de gevaren alsof ze de bus overgoten hebben met brandstof en daarnaast hebben staan roken.

Wat deze mensen vergeten is dat het zogenaamde demonstreren op de feestdag zelf notabene op de route van de optocht ook risico's met zich meebrengt. Maar daar hebben ze dan wel weer schijt aan.
  Spellchecker vrijdag 12 oktober 2018 @ 23:04:58 #24
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_182481846
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 23:01 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Ik vind dat je gelijk hebt, maar ik vind het wel degelijk van belang dat men niet zo moet overdrijven.

We weten het nu wel, er zijn onnodig risico's genomen en dat had niet gemogen. Daar worden ze nu voor berecht en gestraft. Het is meer bijvoorbeeld die mensen in de bus die "onwel zijn geworden" of een "paniekaanval" hebben gehad door de file. :') Om nog maar te zwijgen over de mensen die schreeuwen over de gevaren alsof ze de bus overgoten hebben met brandstof en daarnaast hebben staan roken.

Wat deze mensen vergeten is dat het zogenaamde demonstreren op de feestdag zelf notabene op de route van de optocht ook risico's met zich meebrengt. Maar daar hebben ze dan wel weer schijt aan.
Tussen al die onschuldige kindertjes .....
pi_182481911
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 23:04 schreef maily het volgende:

[..]

Tussen al die onschuldige kindertjes .....
Kinderen zijn niet zo onschuldig, maar goed, zijn volwassenen die vaak onschuldig zijn. Kinderen zijn vaak redelijk wreed, omdat ze nog niet de moraal hebben geleerd van volwassenen.
I´m back.
pi_182482000
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 23:04 schreef maily het volgende:

[..]

Tussen al die onschuldige kindertjes .....
Tja dat vind ik niet nodig nee..

Overigens kan ik hun standpunt persoonlijk echt wel begrijpen en ben ik ook wel voor een consessie als wat gekleurde pieten, maar dan is het ook genoeg. Zwarte piet willen uitbannen is gewoon als een klein kind huilen om een derde bolletje ijs terwijl je er al 2 hebt gekregen.
  Spellchecker vrijdag 12 oktober 2018 @ 23:11:09 #27
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_182482015
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 23:10 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Tja dat vind ik niet nodig nee..

Overigens kan ik hun standpunt persoonlijk echt wel begrijpen en ben ik ook wel voor een consessie als wat gekleurde pieten, maar dan is het ook genoeg. Zwarte piet willen uitbannen is gewoon als een klein kind huilen om een derde bolletje ijs terwijl je er al 2 hebt gekregen.
Ik ben het hartelijk met jou eens :Y ^O^
pi_182482141
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 23:11 schreef maily het volgende:

[..]

Ik ben het hartelijk met jou eens :Y ^O^
Van mij mag het zo ook wel
pi_182482152
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 23:11 schreef maily het volgende:

[..]

Ik ben het hartelijk met jou eens :Y ^O^
*O*
pi_182482192
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 23:10 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Tja dat vind ik niet nodig nee..

Overigens kan ik hun standpunt persoonlijk echt wel begrijpen en ben ik ook wel voor een consessie als wat gekleurde pieten, maar dan is het ook genoeg. Zwarte piet willen uitbannen is gewoon als een klein kind huilen om een derde bolletje ijs terwijl je er al 2 hebt gekregen.
Nou ja, laten ze het in de Randstad anders doen en dan aan de sinterklaas-commité's in gemeenten daarbuiten zelf uitmaken. Beetje polderen dus. Iedereen blij.
I´m back.
pi_182482204
Als helden ontvangen. Een snelweg blokkeren en daarmee mensen hinderen in een grondrecht. En als die mensen (terecht) gestraft worden wordt er gewezen naar Turkse bruiloften en Antifa.

Stiekem zijn we geen haar beter dan die barbaren in het Midden Oosten die vlaggen verbranden omdat er een tekeningetje wordt uitgeprint van hun profeet. Maar ons wel moreel verheven voelen. :N

Ik dacht oprecht dat we met z'n allen boven deze onzin stonden. ;(
Jullie vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_182482311
Die burgermeester zit nu bij Pauw ze vind dat KOZP en de NVU bij de intocht horen daarom heeft ze ze uitgenodigd :')
pi_182482361
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 23:23 schreef Sjemmert het volgende:
Due burgermeester zit nu bij Pauw ze vind dat KOPZ en de NVU bij de intocht horen daarom heeft ze ze uitgenodigd :')
Er zijn een hoop partijen die je voor zo'n kinderfeest goed uit kan nodigen, maar daar reken ik de kaalkopjes van de NVU en de blackfaces van KOZP niet bij.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_182482400
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 23:24 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Er zijn een hoop partijen die je voor zo'n kinderfeest goed uit kan nodigen, maar daar reken ik de kaalkopjes van de NVU en de blackfaces van KOZP niet bij.
Ik vind het echt belachelijk dat een burgermeester actief die mensen uitnodigd om te komen. Geen idee hoe dat juridisch zit maar voor mijn gevoel verdiend zij de zwaarste straf van allemaal.
pi_182482420
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 23:23 schreef Sjemmert het volgende:
Die burgermeester zit nu bij Pauw ze vind dat KOZP en de NVU bij de intocht horen daarom heeft ze ze uitgenodigd :')
Ik weet niet hoor.
I´m back.
pi_182482469
NVU uitnodigen, het klopt dus, really?
I´m back.
  vrijdag 12 oktober 2018 @ 23:31:26 #37
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_182482500
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 23:23 schreef Sjemmert het volgende:
Die burgermeester zit nu bij Pauw ze vind dat KOZP en de NVU bij de intocht horen daarom heeft ze ze uitgenodigd :')
die snapt echt niet waar dit feest om gaat.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_182482509
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 23:19 schreef Windhapper het volgende:
Als helden ontvangen. Een snelweg blokkeren en daarmee mensen hinderen in een grondrecht. En als die mensen (terecht) gestraft worden wordt er gewezen naar Turkse bruiloften en Antifa.

Stiekem zijn we geen haar beter dan die barbaren in het Midden Oosten die vlaggen verbranden omdat er een tekeningetje wordt uitgeprint van hun profeet. Maar ons wel moreel verheven voelen. :N

Ik dacht oprecht dat we met z'n allen boven deze onzin stonden. ;(
Til er niet zo zwaar aan man. Het is een samenloop van omstandigheden.

De frustratie naar de anti-pieten ellende is terecht gigantisch opgelopen door diverse zielige, ontwrichtende en storende acties van deze "demonstranten". Het lontje was allang aangestoken.

De vraag was toen waar het kruidvaatje zou staan, en laat dit nou net bij het meest eigenwijze en eigenzinnige volk van Nederland zijn: Friesland. Kwestie van actie reactie.

Is de actie nog niet mee goed te praten natuurlijk, maar om nou gelijk de vergelijking te trekken naar die vlaggenverbrandende haatbaarden in de woestijn vind ik wederom weer zo'n veels te overtrokken reactie hoor.

Elke hond, hoe lief dan ook, zal na lang genoeg prikken een keer van zich afbijten. En wanneer hij dit doet wordt hij ineens vergeleken met een hondsdolle bloeddorstige wolf. Ik vind dat echt onzin.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-10-2018 23:38:36 ]
  vrijdag 12 oktober 2018 @ 23:31:53 #39
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_182482512
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 23:19 schreef Windhapper het volgende:
Als helden ontvangen. Een snelweg blokkeren en daarmee mensen hinderen in een grondrecht. En als die mensen (terecht) gestraft worden wordt er gewezen naar Turkse bruiloften en Antifa.

Stiekem zijn we geen haar beter dan die barbaren in het Midden Oosten die vlaggen verbranden omdat er een tekeningetje wordt uitgeprint van hun profeet. Maar ons wel moreel verheven voelen. :N

Ik dacht oprecht dat we met z'n allen boven deze onzin stonden. ;(
Wie reken jij onder: "met z'n allen"?
pi_182482565
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 23:19 schreef Windhapper het volgende:
Als helden ontvangen. Een snelweg blokkeren en daarmee mensen hinderen in een grondrecht. En als die mensen (terecht) gestraft worden wordt er gewezen naar Turkse bruiloften en Antifa.

Stiekem zijn we geen haar beter dan die barbaren in het Midden Oosten die vlaggen verbranden omdat er een tekeningetje wordt uitgeprint van hun profeet. Maar ons wel moreel verheven voelen. :N

Ik dacht oprecht dat we met z'n allen boven deze onzin stonden. ;(
Om nu die lui van kozp te vergelijken met die barbaren uit het midden oosten gaat wel een beetje erg ver...
pi_182482597
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 23:30 schreef Ryan3 het volgende:
NVU uitnodigen, het klopt dus, really?
Wat ik zag (schakelde halverwege in) ging vooral over KOZP.

Dit was de eerste mail (of iig een deel) van haar naar KOZP.

pi_182482735
NVU en KOZP op een kinderfeest uitnodigen, dan ben je rijp voor een gesticht
  vrijdag 12 oktober 2018 @ 23:45:27 #43
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_182482761

Martin Bosma, held.

Wanneer maken we hem Minister President?
pi_182482775
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 23:44 schreef Bottendaal het volgende:
NVU en KOZP op een kinderfeest uitnodigen, dan ben je rijp voor een gesticht
Spijker kop
  vrijdag 12 oktober 2018 @ 23:48:08 #46
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_182482811
Al die vriendjes van Jerry Affriye op FB doen niks anders dan witte mannen bashen. Antifa, GL, Grouwe Eeuw 1 pot nat. Al is zwarte piet weg, dan is er weer wat nieuws. Men rust niet totdat de witte man knielt. Over racisme gesproken. Dat hele groepje zijn de ultra racisten van deze samenleving. Nog een leuk feitje. Jerry maakte ooit reclame voor een datingprogramma voor vrouwen waar enkel(!) Zwarte mannen welkom waren.
pi_182482853
Wel een beetje wereldvreemd die Martin Bosma. Meestal als iemand bij je inbreekt of je auto openbreekt gaat hij dat niet eerst uitgebreid trots op facebook aankondigen, maar mocht hij wel dat wel doen dan acht ik de kans vrij groot dat de politie daar dankbaar gebruik van maakt.
pi_182482860
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 23:37 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Wat ik zag (schakelde halverwege in) ging vooral over KOZP.

Dit was de eerste mail (of iig een deel) van haar naar KOZP.

[ afbeelding ]
Niet NVU dus dan?
I´m back.
pi_182482896
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 23:44 schreef Bottendaal het volgende:
NVU en KOZP op een kinderfeest uitnodigen, dan ben je rijp voor een gesticht
M.n. NVU uitnodigen als burgemeester wmb. Dat zijn neonazi's.
Kopz kun je op een achteraf plekje neerzetten.
I´m back.
pi_182482991
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 23:19 schreef Windhapper het volgende:
Als helden ontvangen. Een snelweg blokkeren en daarmee mensen hinderen in een grondrecht. En als die mensen (terecht) gestraft worden wordt er gewezen naar Turkse bruiloften en Antifa.

Stiekem zijn we geen haar beter dan die barbaren in het Midden Oosten die vlaggen verbranden omdat er een tekeningetje wordt uitgeprint van hun profeet. Maar ons wel moreel verheven voelen. :N

Ik dacht oprecht dat we met z'n allen boven deze onzin stonden. ;(
_O-

Antifa en consorten verstoren/verhinderen demonstraties van Pegida en consorten aan de lopende band en regelmatig op hele geweldadige wijze. Maar tegen hen wordt niet zo opgetreden. En daar heb ik een probleem mee, het is hypocriet.
pi_182483011
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 23:51 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

M.n. NVU uitnodigen als burgemeester wmb. Dat zijn neonazi's.
Kopz kun je op een achteraf plekje neerzetten.
Ze moest een hoop beloftes doen aan KOZP om ze zover te krijgen dat ze kwamen demonstreren. Uit zichzelf had KOZP helemaal geen zin om in Friesland te gaan demonstreren.

Een van de beloftes die deze burgemeester aan KOZP heeft gedaan is dat KOZP net voor de stoet en over het grootste deel van de route mochten demonstreren.

Jenny wist dit en 1 van de hoofdredenen om op te roepen voor een blokkade was dat ze wist dat op deze manier de gezellige intocht een grote kans had om uit te lopen op ongeregeldheden.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_182483037
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 23:50 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Niet NVU dus dan?
Ja ook. Eerst komt er een slap lul verhaal dat het geen uitnodiging was. Later zegt ze dat ze een andere burgermeester die een intocht kreeg wel weer adviseerde KOZP en de NVU te bellen of benaderen.
pi_182483046
Jenny wist dit trouwens alleen maar omdat de voorman van de NVU, Constant Kusters, dit aan haar had verteld.
De NVU had overigens helemaal geen behoefte om zich met de sinterklaasintocht bezig te houden.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  vrijdag 12 oktober 2018 @ 23:59:53 #54
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_182483063
zag er een stukje van, wat een vreselijk mens die burgemeester. Het feit dat ze ook vond dat Nederland zo racistisch was gaf toch ook wel d'r sympathie prijs
Same shit, different day
SC hopper present
pi_182483144
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 23:51 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

M.n. NVU uitnodigen als burgemeester wmb. Dat zijn neonazi's.
Kopz kun je op een achteraf plekje neerzetten.
:')

Beide moet je gewoon liever niet willen hebben lijkt me. Als ze willen komen dan is dat hun recht maar dan geef je ze logischerwijs een achteraf plekje ja.

En ze wou KOZP geen achteraf plekje geven maar vooruit laten lopen met luidsprekers e.d.

:') :') :')
pi_182483149
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 23:59 schreef Koen66 het volgende:
zag er een stukje van, wat een vreselijk mens die burgemeester. Het feit dat ze ook vond dat Nederland zo racistisch was gaf toch ook wel d'r sympathie prijs
Ja, je nodigt niet zowel de NVU als KOZP uit op een kinderfeest omdat je verwacht dat ze daar een ingetogen en constructieve dialoog gaan voeren.

De enige reden die ik kan bedenken is dat je hoopt dat het flink uit de hand gaat lopen en een intocht met zwarte pieten in het 'racistische Nederland' voortaan verleden tijd is.

En dat is dan burgemeester :')
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_182483288
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 00:02 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

:')

Beide moet je gewoon liever niet willen hebben lijkt me. Als ze willen komen dan is dat hun recht maar dan geef je ze logischerwijs een achteraf plekje ja.

En ze wou KOZP geen achteraf plekje geven maar vooruit laten lopen met luidsprekers e.d.

:') :') :')
Dat laatste is niet serieus toch?
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 00:10:37 #58
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_182483324
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 00:03 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ja, je nodigt niet zowel de NVU als KOZP uit op een kinderfeest omdat je verwacht dat ze daar een ingetogen en constructieve dialoog gaan voeren.

De enige reden die ik kan bedenken is dat je hoopt dat het flink uit de hand gaat lopen en een intocht met zwarte pieten in het 'racistische Nederland' voortaan verleden tijd is.

En dat is dan burgemeester :')
Ofwel dit is de reden, ofwel ze wou de ontstane verstoring van de openbare orde aangrijpen om zichzelf eens fijn te profileren om zich zo naar een gemeente van formaat te katapulteren.
Life is what you make it.
pi_182483467
Zei vanaf het begin al dat dit het raarste was aan het hele verhaal maar toen was nog niet helemaal duidelijk wat er van klopte. Blijkt dus gewoon echt zo te zijn.. dit is toch gewoon moedwillig de boel een beetje opstoken ? Met het excuus dat je het dan goed en veilig kan regelen... Als die partijen niet komen opdagen (en die kans zat er dik in want ze moest ze nog gaan overhalen) is het sowieso veilig, het is een kinder feest verdomme.
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 00:22:20 #60
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_182483612
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 23:19 schreef Windhapper het volgende:
Als helden ontvangen. Een snelweg blokkeren en daarmee mensen hinderen in een grondrecht. En als die mensen (terecht) gestraft worden wordt er gewezen naar Turkse bruiloften en Antifa.

Stiekem zijn we geen haar beter dan die barbaren in het Midden Oosten die vlaggen verbranden omdat er een tekeningetje wordt uitgeprint van hun profeet. Maar ons wel moreel verheven voelen. :N

Ik dacht oprecht dat we met z'n allen boven deze onzin stonden. ;(
Gast...
Leer eens dingen in proportie te zien. Zo ben je gewoon een verkapte dramaqueen.

Bij wie is dit alles begonnen? Waarom is dit geëscaleerd?
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_182483619
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 00:09 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Dat laatste is niet serieus toch?
Serieus.

"maar ze moeten überhaupt naar de plek toe die op de route aan hun is toegewezen. En dit was ook een hele logische route, kon prima begeleid worden door de politie. Bla bla. En ik snap dat heel veel mensen dat liever niet hebben op zo'n dag, maar het hoort er gewoon bij."
pi_182483642
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 00:22 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Gast...
Leer eens dingen in proportie te zien. Zo ben je gewoon een verkapte dramaqueen.

Bij wie is dit alles begonnen? Waarom is dit geëscaleerd?
Dit is geëscaleerd omdat een aantal eencelligen besloten dat een blokkade op de snelweg een verstandig idee was.
pi_182483667
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 00:22 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Serieus.

"maar ze moeten überhaupt naar de plek toe die op de route aan hun is toegewezen. En dit was ook een hele logische route, kon prima begeleid worden door de politie. Bla bla. En ik snap dat heel veel mensen dat liever niet hebben op zo'n dag, maar het hoort er gewoon bij."
:') Wat da fuq
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 00:26:56 #64
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_182483709
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 23:57 schreef voetbalmanager2 het volgende:

Ze moest een hoop beloftes doen aan KOZP om ze zover te krijgen dat ze kwamen demonstreren. Uit zichzelf had KOZP helemaal geen zin om in Friesland te gaan demonstreren.
Die lui geilen op media-aandacht. Die grijpen ELKE landelijke intocht aan om dr ding te doen en te laten zien hoe zielig ze wel niet zijn. En dus ook in Friesland.

Het is geen jankclubje dat op uitnodiging even langskomt.
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 00:27:41 #65
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_182483724
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 00:03 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ja, je nodigt niet zowel de NVU als KOZP uit op een kinderfeest omdat je verwacht dat ze daar een ingetogen en constructieve dialoog gaan voeren.

De enige reden die ik kan bedenken is dat je hoopt dat het flink uit de hand gaat lopen en een intocht met zwarte pieten in het 'racistische Nederland' voortaan verleden tijd is.

En dat is dan burgemeester :')
Sommige mensen gaan - spreekwoordelijk - over lijken.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 00:30:01 #66
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_182483767
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 00:23 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Dit is geëscaleerd omdat een aantal eencelligen besloten dat een blokkade op de snelweg een verstandig idee was.
Het gaat wat verder terug in de tijd.

Een stelletje nono’s heeft zichzelf enige betekenis gegeven om te janken over iets wat er nooit was.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_182483786
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 00:30 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Het gaat wat verder terug in de tijd.

Een stelletje nono’s heeft zichzelf enige betekenis gegeven om te janken over iets wat er nooit was.
Dan kun je ze ook gewoon hartelijk uitlachen zonder de snelweg te gaan blokkeren, de "ja maar hullie" is nooit een valide excuus.
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 00:31:24 #68
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_182483793
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 22:47 schreef LXIV het volgende:

[..]

En ze hebben een film gemaakt. En dagenlang processen. Waarom zó bizar veel effort erin stoppen, terwijl het om een kleinigheid gaat? Waarom? Ze moeten heel bang zijn.
Goede vraag.

Ik had graag gezien dat het OM deze tijd had aangewend om eens wat te doen aan de zaken die nog op de virtuele plank liggen. Ik noem bijv. internetoplichting, inbraken, enz. Zaken waar de burger wel waarde aan hecht.

Had ze een boete gegeven, dat had voldoende geweest. Ook al zou die betaald worden door sympathisanten ;)
pi_182483797
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 00:23 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Dit is geëscaleerd omdat een aantal eencelligen besloten dat een blokkade op de snelweg een verstandig idee was.
Ik vind dat je niet ver genoeg terug kijkt nu.
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 00:34:00 #70
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_182483849
Vind dit echt een prachtproces. Het laat precies zien wat voor kansloze zooi dat OM is.
120-240 uur taakstraf voor zoiets.

En als je dan gaat kijken bij wat voor zaken dezelfde taaktraffen zijn geeist en zijn uitgedeeld dan zie je gelijk wat voor een wanvertoning dit is :X

Vind die mentaliteit van die Friezen echt geweldig. Niet klagen over die taakstraf, maar het positief zien: 'beetje de bermen schoonmaken, wordt Friesland alleen maar mooier van'. Zoiets als reactie geven _O-
pi_182483880
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 00:23 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Dit is geëscaleerd omdat een aantal eencelligen besloten dat een blokkade op de snelweg een verstandig idee was.
Dit is geëscaleerd omdat een PvdA burgemeester er alles aan gedaan heeft om de 2 meest extremen partijen uit te nodigen te komen rellen tijdens een kinderfeest.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_182483882
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 00:34 schreef Kamelenteen het volgende:
En als je dan gaat kijken bij wat voor zaken dezelfde taaktraffen zijn geeist en zijn uitgedeeld
Waarom zou je een eis in zaak X met een vonnis in zaak Y vergelijken?
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 00:35:58 #73
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_182483897
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 23:23 schreef Sjemmert het volgende:
Die burgermeester zit nu bij Pauw ze vind dat KOZP en de NVU bij de intocht horen daarom heeft ze ze uitgenodigd :')
En zij hoort in een gesticht. Nu maar hopen dat een gesticht haar uitnodigt.

Vannacht de herhaling even kijken. Ben benieuwd naar wat voor een raar mens dat is. En hoe ze uitgekotst wordt door het Friese volk lijkt me ook wel mooi om te zien.
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 00:36:02 #74
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_182483902
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 00:31 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Dan kun je ze ook gewoon hartelijk uitlachen zonder de snelweg te gaan blokkeren, de "ja maar hullie" is nooit een valide excuus.
Die sukkels proberen gewoon kleine kinderen bang te maken.

Ze zouden zich moeten schamen.

Weet je wat ze doen? Beetje provoceren en treiteren. Dat filmen. En dan hopen dat ze klappen krijgen.

Vuile gasten...
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_182483904
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 00:35 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dit is geëscaleerd omdat een PvdA burgemeester er alles aan gedaan heeft om de 2 meest extremen partijen uit te nodigen te komen rellen tijdens een kinderfeest.
Nogmaals, "Ja maar hullie" is nooit een goed argument om wangedrag recht te praten.
pi_182483905
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 00:34 schreef Kamelenteen het volgende:
Vind dit echt een prachtproces. Het laat precies zien wat voor kansloze zooi dat OM is.
120-240 uur taakstraf voor zoiets.

En als je dan gaat kijken bij wat voor zaken dezelfde taaktraffen zijn geeist en zijn uitgedeeld dan zie je gelijk wat voor een wanvertoning dit is :X

Vind die mentaliteit van die Friezen echt geweldig. Niet klagen over die taakstraf, maar het positief zien: 'beetje de bermen schoonmaken, wordt Friesland alleen maar mooier van'. Zoiets als reactie geven _O-
Ik ging stuk toen ik dat voorbij hoorde komen in dat filmpje. :D

Deze Friezen zijn echt bazen wat dat betreft

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-10-2018 00:36:41 ]
pi_182483952
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 00:36 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Nogmaals, "Ja maar hullie" is nooit een goed argument om wangedrag recht te praten.
Nu heb je het over zowel de blokkeerfriezen als de demonstranten zelf mag ik hopen?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-10-2018 00:38:55 ]
pi_182483954
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 00:34 schreef Kamelenteen het volgende:
Vind dit echt een prachtproces. Het laat precies zien wat voor kansloze zooi dat OM is.
120-240 uur taakstraf voor zoiets.

En als je dan gaat kijken bij wat voor zaken dezelfde taaktraffen zijn geeist en zijn uitgedeeld dan zie je gelijk wat voor een wanvertoning dit is :X

Vind die mentaliteit van die Friezen echt geweldig. Niet klagen over die taakstraf, maar het positief zien: 'beetje de bermen schoonmaken, wordt Friesland alleen maar mooier van'. Zoiets als reactie geven _O-
120-240 uur taakstraf is toch gewoon soft straffen? En dan hebben we het enkel over de eis van het OM. Grote kans dat de rechter daar nog wat vanaf haalt.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 00:39:47 #79
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_182483965
Ik kijk nu Pauw terug. Mevrouw de burgemeester vergelijkt de intocht met een voetbalwedstrijd.

Echt...
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_182484034
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 00:38 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Nu heb je het over zowel de blokkeerfriezen als de demonstranten zelf mag ik hopen?
Ik was in de veronderstelling dat dit topic over het proces tegen de Friezen ging, maar als jij graag off topic gaat wil ik best even benadrukken dat ik geen enkele sympathie of goedkeuring heb voor het gedrag van de demonstranten.
pi_182484053
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 00:36 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Nogmaals, "Ja maar hullie" is nooit een goed argument om wangedrag recht te praten.
Dat een 'Ja maar hullie' argument noemen. :')

Die Friezen waren daar die dag om te voorkomen dat een extreme groep als KOZP het grootste deel van de route prominent voor de intocht mocht lopen en zo het hele Friese kinderfeest zou verpesten.

En die bus met KOZP' ers was er alleen maar omdat Marga Waanders meerdere mails en zelfs een bezoek aan Amsterdam gemaakt heeft en allerlei beloftes aan KOZP gedaan heeft om ze maar over te halen te komen demonstreren.

Als die burgemeester dat niet gedaan had, dan was KOZP nooit naar Friesland afgereisd en dan hadden die Friezen ook niemand hoeven te blokkeren.

En als KOZP uit zichzelf had willen demonstreren dan had Waanders, net zoals bij vele intochten voorheen, ze gewoon 1 of ander veld aan kunnen bieden en dan was er ook geen blokkade geweest.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_182484117
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 23:31 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Til er niet zo zwaar aan man. Het is een samenloop van omstandigheden.

De frustratie naar de anti-pieten ellende is terecht gigantisch opgelopen door diverse zielige, ontwrichtende en storende acties van deze "demonstranten". Het lontje was allang aangestoken.

De vraag was toen waar het kruidvaatje zou staan, en laat dit nou net bij het meest eigenwijze en eigenzinnige volk van Nederland zijn: Friesland. Kwestie van actie reactie.

Is de actie nog niet mee goed te praten natuurlijk, maar om nou gelijk de vergelijking te trekken naar die vlaggenverbrandende haatbaarden in de woestijn vind ik wederom weer zo'n veels te overtrokken reactie hoor.

Elke hond, hoe lief dan ook, zal na lang genoeg prikken een keer van zich afbijten. En wanneer hij dit doet wordt hij ineens vergeleken met een hondsdolle bloeddorstige wolf. Ik vind dat echt onzin.
Ik zal er vannacht geen seconde minder om slapen, echt waar niet.

20 stadsgekken en een paardenkop willen in één of ander Fries dorpje in een verdomhoekje achter dranghekken en een linie ME'ers 'zwarte Piet is racisme' roepen. Til er niet zo zwaar aan, laat gaan, lach ze uit, verf je Piet zwart dan verven zij hun Piet paars, iedereen blij. Maar ergens is het misgegaan en heeft men zich -door voornamelijk de media (wat ik zeer kwalijk vind)- keihard tegen elkaar laten uitspelen. Een polariserende tendens die je overal over de westerse wereld lijkt te zien. In tegenstelling tot honden wordt beweerd dat mensen rationele wezens zijn. Rationaliteit is in de discussie ver te zoeken. Dat vind ik jammer.

Sylvana Simons was rond etenstijd op tv. Ik deed een bakkie bij mijn moeder. O+ Ik heb mijn moeder hoog zitten maar als Sylvana Simons morgen op het Binnenhof in vieren gedeeld zou worden zou m'n moeder vooraan staan om een stukje darm mee naar huis te kunnen nemen. Wanneer ik de reacties op het internet zo lees wordt dat nog dringen. Misschien overtrokken maar die vrouw moet niet voor niets met beveiliging over straat, om kritiek op een fictief figuur. Dat vind ik schandelijk.
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 23:31 schreef AchJa het volgende:

[..]

Wie reken jij onder: "met z'n allen"?
Volwassen Nederlanders.
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 23:56 schreef madam-april het volgende:

[..]

_O-

Antifa en consorten verstoren/verhinderen demonstraties van Pegida en consorten aan de lopende band en regelmatig op hele geweldadige wijze. Maar tegen hen wordt niet zo opgetreden. En daar heb ik een probleem mee, het is hypocriet.
Vind je dan dat deze blokkeerfriezen niet bestraft moeten worden omdat Antifa en consorten ook niet bestraft worden of vind je dat deze blokkeerfriezen bestraft moeten worden en vind je tevens dat Antifa en consorten bestraft moeten worden? Ik vind dat tweede en vind dat eerste hypocriet.
Jullie vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_182484150
Ja ho maar weer met de persoonlijke aanvallen jongens.
ijs_beer fan!
pi_182484155
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 00:45 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Heb je lang moeten nadenken over deze 'grap'?
Eerlijk is eerlijk , dit was tot nu toe wel de beste post van deze user ;)
pi_182484179
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 00:39 schreef Monolith het volgende:

[..]

120-240 uur taakstraf is toch gewoon soft straffen? En dan hebben we het enkel over de eis van het OM. Grote kans dat de rechter daar nog wat vanaf haalt.
Geen idee, is dat soft dan, is er precedent wat dat betreft?

Lijkt me wel een terechte straf eigenlijk, zeker als ze nog nooit veroordeeld zijn
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 00:50:58 #86
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_182484185
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 00:45 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Heb je lang moeten nadenken over deze 'grap'?
Laten we alsjeblieft nog een beetje lachen.

Hoe je het ook wendt of keert; dit gaat helemaal niet meer over een gekleurd persoon bij een kinderfeestje.

Ik kan de zeurpieten al lang niet meer serieus nemen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_182484245
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 00:02 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

:')

Beide moet je gewoon liever niet willen hebben lijkt me. Als ze willen komen dan is dat hun recht maar dan geef je ze logischerwijs een achteraf plekje ja.

En ze wou KOZP geen achteraf plekje geven maar vooruit laten lopen met luidsprekers e.d.

:') :') :')
Echt huh! Dat zoiets burgemeester kan worden!!!!!

Als ze straks een moskee krijgt in haar dorp, gaat ze dan ook pegida uitnodigen om te komen.....want....het speelt nu eenmaal in de maatschappij en we kunnen er niet omheen!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_182484304
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 00:50 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Laten we alsjeblieft nog een beetje lachen.
Wat is het verschil tussen zwarte Piet en een Jood?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:')
Jullie vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_182484393
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 23:44 schreef Bottendaal het volgende:
NVU en KOZP op een kinderfeest uitnodigen, dan ben je rijp voor een gesticht
Ja! De rest van de uitzending bij Pauw heeft ze schaterlachend doorgebracht, oh, oh wat had ze een lol! Helemaal in haar nopjes!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_182484511
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 23:44 schreef Bottendaal het volgende:
NVU en KOZP op een kinderfeest uitnodigen, dan ben je rijp voor een gesticht
Dat is gewoon dus uitlokking waarvoor zij ook zich wel mqg verantwoorden waarom ze moedwillig kinderen in gevaar brengt.

In dit licht worden de BlokkeerFriezen alleen maar grotere helden.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_182484518
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 00:34 schreef Kamelenteen het volgende:
Vind dit echt een prachtproces. Het laat precies zien wat voor kansloze zooi dat OM is.
120-240 uur taakstraf voor zoiets.

En als je dan gaat kijken bij wat voor zaken dezelfde taaktraffen zijn geeist en zijn uitgedeeld dan zie je gelijk wat voor een wanvertoning dit is :X

Vind die mentaliteit van die Friezen echt geweldig. Niet klagen over die taakstraf, maar het positief zien: 'beetje de bermen schoonmaken, wordt Friesland alleen maar mooier van'. Zoiets als reactie geven _O-
De sympathie in heel Nederland voor deze actie zegt alles, ZwartePiet zal nog nooit zo sterk zijn als dit jaar.
pi_182484543
Terwijl die burgemeester bij Pauw zat, zat Jenny bij Late Night. Wat laat die Twan zich kennen in de zoektocht naar kijkcijfers. Een man een man, een woord een woord geldt duidelijk niet voor hem.
pi_182484643
Ik vind het fijn dat die Jenny zich zo bekommert om de veiligheid van de kinderen, alleen jammer dat dat blijkbaar niet gold voor de kinderen die in de auto's zaten op de snelweg die zij meende te moeten blokkeren.
pi_182484930
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 01:10 schreef maan_man het volgende:
Terwijl die burgemeester bij Pauw zat, zat Jenny bij Late Night. Wat laat die Twan zich kennen in de zoektocht naar kijkcijfers. Een man een man, een woord een woord geldt duidelijk niet voor hem.
Tenenkrommende televisie dit... :{
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_182484993
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 01:38 schreef Molurus het volgende:

[..]

Tenenkrommende televisie dit... :{
Dan heb je Pauw met die PvdA-burgemeester nog niet gezien.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 02:03:14 #96
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_182485267
https://www.facebook.com/strictlypositivity. Kijk hier eens naar, zoals ik al zei, het gaat niet eens om zwarte piet maar om de witte mensen. Deze gozer zat naast Jerry en z'n Advocaat en is handlanger van Jerry
pi_182485401
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 02:03 schreef Ciclon het volgende:
https://www.facebook.com/strictlypositivity. Kijk hier eens naar, zoals ik al zei, het gaat niet eens om zwarte piet maar om de witte mensen. Deze gozer zat naast Jerry en z'n Advocaat en is handlanger van Jerry
Tja ze staan niet voor niets op de AIVD lijst. En de Nederlandse politici vinden het prachtig om met dit soort terroristen te onderhandelen.
pi_182485423
Ik meen mij te herinneren waar een (dronken) bestuurder een Opa en een Oma samen met hun kleindochter dood rijdt waarbij de vader een stoel naar de rechter had gegooid waarvoor hij een vermaning kreeg. Straf voor de (dronken) bestuurder die verantwoordelijk was drie doden 120 uur taakstraf. Het tegenhouden van een demonstratie wordt geëist 240 uur taakstraf. Dat is dus twee keer zoveel als het doden van drie onschuldige Nederlanders waarvan een kleine dochter van twee jaar. Ik blijf het nog steeds bizar vinden dat dit kan in Nederland, dat het tegenhouden van een demonstratie en het blokkeren van een snelweg zonder doden ernstiger is dan het doden van drie personen.

https://www.nu.nl/binnenl(...)-stoel-rechter-.html

De boodschap ik ik vooral zie is dat de OM volledig de weg is kwijt geraakt. De OM geeft toestemming aan anti piet demonstranten zich te misdragen bij de eerst volgende intochten.
Verder zie ik in Jenny en haar lotgenoten echte volkshelden die terroristen hebben tegen gehouden. Met terroristen moet je niet onderhandelen dat hebben de Friezen goed begrepen. Want als je in mijn ogen angst zaait onder de kinderen ben je echt een terrorist, helemaal als je dreigt knuppels mee te nemen. Dus wat voor taakstraf of celstraf je ook wil geven, de Friezen worden hiermee de martelaar en dus vereerd door een grote deel van de bevolking. OM had dit gewoon moeten negeren net als de pietendiscussie zelf. Laat ze het lekker zelf uitvechten. Pro of anti het zijn allemaal volwassen mensen en met het maken van een animatie film op youTube behandel je de betrokkenen ( alle Nederlanders ) als kleuters.

Tot conclusie zie ik hier het OM als grote verliezer, die zich zelf belachelijk heeft gemaakt met deze kwestie.
pi_182485427
Ik zie nu voor het eerste wie als advocaat van de benadeelde partij optreed. Het is eigenlijk niet verwonderlijk dat het er een is van Prakken d'Oliveira. Dit kantoor lijkt vooral te handelen tegen Nederland of iets dat in Nederland draagvlak heeft.

Deze Göran Sluiter: de anti-pieten

Pestman en Prakken: het showproces tegen Wilders

En als klap op de vuurpijl natuurlijk mevrouw zegveld: de nabestaande van Molukse treinkapers, de nabestaande van Srebrenica en recent de Palastein die toevallig werd gebeten door een in Nederland gefokte hond (https://www.nrc.nl/nieuws(...)n-palestijn-a2245827)

Het CV van de andere advocaten op de website van het kantoor ken ik niet.
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 02:33:27 #100
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_182485438
Lachwekkende situatie is nu dat de mensen die voor een hele strenge rechtstaat zijn ineens clementie willen voor idioten die een snelweg afsluiten. Zelden zoveel hypocritie meegemaakt.
pi_182485442
quote:
10s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 02:33 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Lachwekkende situatie is nu dat de mensen die voor een hele strenge rechtstaat zijn ineens clementie willen voor idioten die een snelweg afsluiten. Zelden zoveel hypocritie meegemaakt.
Ik vind het prima dat idioten die een snelweg afsluiten hard worden aangepakt. Maar dan wel graag àlle idioten die een snelweg afsluiten. En niet alleen deze Friezen. Want het echte probleem blijft natuurlijk dat al er al stapels aan afsluitingen zijn, waaronder door de politie die staakte voor meer geld; maar ook door "culturele uitingen" in het kader van bruiloftsvieringen die volledig vogel vrij zijn en tot noch toe nooit worden vervolgd.

Een harde lijn in het zand trekken en besluiten tot vervolging is een ding. Maar doe het dan consequent tegen alle overtreders. Niet alleen tegen de groep die de hakken in het zand zet tegen een groepje zwart wit kijkers die op de lijst van het dreigingsbeeld Terrorisme staan.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 13-10-2018 02:44:22 ]
pi_182485445
quote:
10s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 02:33 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Lachwekkende situatie is nu dat de mensen die voor een hele strenge rechtstaat zijn ineens clementie willen voor idioten die een snelweg afsluiten. Zelden zoveel hypocritie meegemaakt.
Wat een domme opmerking.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_182485447
quote:
10s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 02:33 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Lachwekkende situatie is nu dat de mensen die voor een hele strenge rechtstaat zijn ineens clementie willen voor idioten die een snelweg afsluiten. Zelden zoveel hypocritie meegemaakt.
De hypocrisie zit hem volgens mij vooral in hoe belachelijk laag ernstige verkeersongevallen bestraft worden, terwijl hier eigenlijk niks ernstigs is gebeurd een veel hogere straf geëist wordt.

https://www.nu.nl/binnenl(...)-stoel-rechter-.html
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 02:38:37 #104
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_182485450
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 02:37 schreef MakkieR het volgende:

[..]

De hypocrisie zit hem volgens mij vooral in hoe belachelijk laag ernstige verkeersongevallen bestraft worden, terwijl hier eigenlijk niks ernstigs is gebeurd een veel hogere straf geëist wordt.

https://www.nu.nl/binnenl(...)-stoel-rechter-.html
Een verkeersongeval is geen handeling an sich, dus ik weet niet precies waar je op doelt? Of bedoel je dat alleen het gevolg telt? Want dan ga je een pad af die je niet wilt af gaan ...
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 02:40:54 #105
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_182485457
quote:
15s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 02:36 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Wat een domme opmerking.
Super bedankt voor je feedback, ik zal hier aan werken.
pi_182485460
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 02:38 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Een verkeersongeval is geen handeling an sich, dus ik weet niet precies waar je op doelt?
Leg dat maar uit aan de ouders, die hun dochter hebben verloren van twee jaar, omdat deze pool veel te hard door de straten reed ( 120km/uur waar 80km/uur mocht volgens OM ). Hoe kan jou hart zo ontiegelijk koud zijn als mensen levens jou niet deren.

ps. te hard rijden is wel een handeling. en een verkeersongeval komt niet vanzelf, helemaal niet als je ze met een auto op het fietspad ramt.
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 02:44:51 #107
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_182485467
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 02:42 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Leg dat maar uit aan de ouders, die hun dochter hebben verloren van twee jaar, omdat deze pool veel te hard door de straten reed ( 120km/uur waar 80km/uur mocht volgens OM ). Hoe kan jou hart zo ontiegelijk koud zijn als mensen levens jou niet deren.
Het interesseert me allereerst geen reet of het wel of geen Pool was, maar buiten dat, als iemand 120 rijdt waar hij 50 mag rijden is hij in overtreding en mag dat wat mij betreft vanwege het risico als een misdrijf gezien worden ... hoe precies is een tweede vraag, maar poging tot doodslag is wat mij betreft bespreekbaar (mits de 50km zone daadwerkelijk wel in bebouwd gebied was enzo).

Interessanter vind ik dat jij kennelijk vindt dat als er geen gevolg was geweest deze Pool dit had mogen doen.
pi_182485470
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 02:29 schreef MakkieR het volgende:
Ik meen mij te herinneren waar een (dronken) bestuurder een Opa en een Oma samen met hun kleindochter dood rijdt waarbij de vader een stoel naar de rechter had gegooid waarvoor hij een vermaning kreeg. Straf voor de (dronken) bestuurder die verantwoordelijk was drie doden 120 uur taakstraf. Het tegenhouden van een demonstratie wordt geëist 240 uur taakstraf. Dat is dus twee keer zoveel als het doden van drie onschuldige Nederlanders waarvan een kleine dochter van twee jaar. Ik blijf het nog steeds bizar vinden dat dit kan in Nederland, dat het tegenhouden van een demonstratie en het blokkeren van een snelweg zonder doden ernstiger is dan het doden van drie personen.
Laten wij zaken wel even juist weergeven. Deze pool had niet gedronken. Toch eiste het OM een gevangenisstraf van 15 maanden, omdat de Pool veel te hard zou hebben gereden. De rechtbank achte het echter niet bewezen dat de Pool te hard had gereden. Daarom was er "slechts" sprake van een ongeval dat jou en mij morgen ook kan overkomen. Daarom de milde werkstraf. https://uitspraken.rechts(...):NL:RBLIM:2014:10041.

Het Hof vond in hoger beroep dat de te hoge snelheid wel bewezen kon worden en de Pool verdween voor 15 maanden achter de tralies. https://uitspraken.rechts(...)I:NL:GHSHE:2015:3709
pi_182485476
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 02:42 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Leg dat maar uit aan de ouders, die hun dochter hebben verloren van twee jaar, omdat deze pool veel te hard door de straten reed ( 120km/uur waar 80km/uur mocht volgens OM ). Hoe kan jou hart zo ontiegelijk koud zijn als mensen levens jou niet deren.

ps. te hard rijden is wel een handeling.
Heb je het artikel wel gelezen? Het is niet bewezen dat hij te hard reed en bovendien was de bocht met 130 km/u nog makkelijk te nemen. En dronken was hij ook niet zoals je in je post suggereert.

Had je de straf ook te weinig gevonden als er geen doden waren gevallen?
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_182485478
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 02:44 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Het interesseert me allereerst geen reet of het wel of geen Pool was, maar buiten dat, als iemand 120 rijdt waar hij 50 mag rijden is hij in overtreding en mag dat wat mij betreft vanwege het risico als een misdrijf gezien worden ... hoe precies is een tweede vraag

Interessanter vind ik dat jij kennelijk vindt dat als er geen gevolg was geweest deze Pool dit had mogen doen.
Ik zeg, dat het idioot is dat het belemmeren van een demonstratie en het blokkeren van een snelweg hoger gestraft wordt dan een voorbeeld die ik hier net noem. 240 uur taakstraf is namelijk echt heel veel als je dit vergelijkt met andere strafzaken. Volkomen belachelijk dus, deze eis van OM. Dat maakt deze proces een farce
pi_182485481
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 02:49 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Ik zeg, dat het idioot is dat het belemmeren van een demonstratie en het blokkeren van een snelweg hoger gestraft wordt dan een voorbeeld die ik hier net noem. 240 uur taakstraf is namelijk echt heel veel als je dit vergelijkt met andere strafzaken. Volkomen belachelijk dus, deze eis van OM. Dat maakt deze proces een farce
Zij hierboven de eis en ook de uiteindelijke straf waren 15 maanden detentie en geen werkstraf.
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 02:51:10 #112
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_182485483
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 02:49 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Ik zeg, dat het idioot is dat het belemmeren van een demonstratie en het blokkeren van een snelweg hoger gestraft wordt dan een voorbeeld die ik hier net noem. 240 uur taakstraf is namelijk echt heel veel als je dit vergelijkt met andere strafzaken. Volkomen belachelijk dus, deze eis van OM. Dat maakt deze proces een farce
Ik heb de indruk dat je je standpunten gewoon random kiest aan de hand van datgene waar je je mee identificeert.

Overigens, niet om iets op te dringen, maar om een idee te krijgen van de verschillende stromingen en waarom mensen denken wat ze denken, mag ik je deze college-reeks aanbieden?


Ik heb er zelf best wel wat van geleerd en er wordt oprecht respectvol omgegaan met alle meningen.
pi_182485486
quote:
6s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 02:48 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Heb je het artikel wel gelezen? Het is niet bewezen dat hij te hard reed en bovendien was de bocht met 130 km/u nog makkelijk te nemen. En dronken was hij ook niet zoals je in je post suggereert.

Had je de straf ook te weinig gevonden als er geen doden waren gevallen?
Je slaat gewoon voor het gemak even over dat hier wel drie doden te betreuren valt. Hoe kan de strafmaat dan lager uitvallen dan de eis die het OM hier stelt aan de blokkeer friezen. Geen doden, geen ongelukken en geen verdriet van wanhopige ouders, echt vreemd als je mijn verbazing niet begrijpt.
pi_182485489
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 02:51 schreef maan_man het volgende:

[..]

Zij hierboven de eis en ook de uiteindelijke straf waren 15 maanden detentie en geen werkstraf.
Maar de vonnis viel veel lichter uit, namelijk 120 uur taakstraf, en ps. dit is gewoon een van de zoveel voorbeelden, waarbij 240 uur taakstaf echt fucking veel is onder het Nederlands rechtssysteem.
pi_182485514
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 02:52 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Je slaat gewoon voor het gemak even over dat hier wel drie doden te betreuren valt. Hoe kan de strafmaat dan lager uitvallen dan de eis die het OM hier stelt aan de blokkeer friezen. Geen doden, geen ongelukken en geen verdriet van wanhopige ouders, echt vreemd als je mijn verbazing niet begrijpt.
Ja dat is erg triest maar daar wordt de verkeersovertreding niet strafbaarder van. Het was een ongelukkige samenloop van omstandigheden begrijp ik uit het verhaal. -O-

Ik begrijp best wel dat mensen geneigd zijn om de bestuurder te laten boeten maar hij vond het mss zelf ook heel afschuwelijk?
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 02:59:08 #116
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_182485519
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 02:37 schreef MakkieR het volgende:

[..]

De hypocrisie zit hem volgens mij vooral in hoe belachelijk laag ernstige verkeersongevallen bestraft worden, terwijl hier eigenlijk niks ernstigs is gebeurd een veel hogere straf geëist wordt.

https://www.nu.nl/binnenl(...)-stoel-rechter-.html
Lees je eigen bronnen eens..
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_182485523
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 02:54 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Maar de vonnis viel veel lichter uit, namelijk 120 uur taakstraf, en ps. dit is gewoon een van de zoveel voorbeelden, waarbij 240 uur taakstaf echt fucking veel is onder het Nederlands rechtssysteem.
Los van het feit dat ik de strafeis in de zaak van de Friesen ook te hoog vind.

Wij moeten eens accepteren dat zelfs als je alles naar beste eer en geweten doet er een ongeluk kan gebeuren. De te hoge snelheid achte de rechtbank niet bewezen. Dan kun jij een bestuurder weinig verwijten, daarom de relatief lage straf.

Het Hof achte de te hoge snelheid wel bewezen en dit zag je terug in de strafmaat.
pi_182485531
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 02:54 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Maar de vonnis viel veel lichter uit, namelijk 120 uur taakstraf, en ps. dit is gewoon een van de zoveel voorbeelden, waarbij 240 uur taakstaf echt fucking veel is onder het Nederlands rechtssysteem.
Als je dan toch appels en peren aan het vergelijken bent, Lucia de Berk heeft jaren vastgezeten voor iets dat ze niet heeft gedaan, dus moeten we de Friezen wel minstens evenlang vastzetten want die zijn wel schuldig aan dat waar ze van worden beschuldigd...
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 03:18:26 #119
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_182485566
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 00:53 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Echt huh! Dat zoiets burgemeester kan worden!!!!!

Als ze straks een moskee krijgt in haar dorp, gaat ze dan ook pegida uitnodigen om te komen.....want....het speelt nu eenmaal in de maatschappij en we kunnen er niet omheen!
Nee, dan gaat ze lobby'en om de grootste haatbaarden naar Nederland te halen, want hier is een vrijheid van religie en daar horen compleet geschifte haatbaarden die de Westerse samenleving en ongelovigen ook bij.

Stom wijf :r
pi_182485574
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 03:18 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Nee, dan gaat ze lobby'en om de grootste haatbaarden naar Nederland te halen, want hier is een vrijheid van religie en daar horen compleet geschifte haatbaarden die de Westerse samenleving en ongelovigen ook bij.

Stom wijf :r
Oh vast! En dan worden de Friezen allemaal geislamiseerd! :o
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_182485716


[ Bericht 13% gewijzigd door Kijkertje op 13-10-2018 04:35:46 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_182486059
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 02:42 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Leg dat maar uit aan de ouders, die hun dochter hebben verloren van twee jaar, omdat deze pool veel te hard door de straten reed ( 120km/uur waar 80km/uur mocht volgens OM ). Hoe kan jou hart zo ontiegelijk koud zijn als mensen levens jou niet deren.

ps. te hard rijden is wel een handeling. en een verkeersongeval komt niet vanzelf, helemaal niet als je ze met een auto op het fietspad ramt.
Niet alleen was het kindje dood maar ook de beide grootouders!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_182486071
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 03:04 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Als je dan toch appels en peren aan het vergelijken bent, Lucia de Berk heeft jaren vastgezeten voor iets dat ze niet heeft gedaan, dus moeten we de Friezen wel minstens evenlang vastzetten want die zijn wel schuldig aan dat waar ze van worden beschuldigd...
Don't feed the troll
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_182486265
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 01:10 schreef maan_man het volgende:
Terwijl die burgemeester bij Pauw zat, zat Jenny bij Late Night. Wat laat die Twan zich kennen in de zoektocht naar kijkcijfers. Een man een man, een woord een woord geldt duidelijk niet voor hem.
Als je geen Holleeder heet, dan kun je met Twan geen afspraak maken.
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 08:33:13 #125
8369 speknek
Another day another slay
pi_182486285
quote:
10s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 02:33 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Lachwekkende situatie is nu dat de mensen die voor een hele strenge rechtstaat zijn ineens clementie willen voor idioten die een snelweg afsluiten. Zelden zoveel hypocritie meegemaakt.
Consequenties zijn er alleen voor mensen met een ander huidskleurtje.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 08:49:20 #126
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_182486404
“Ik wil niet met hun aan tafel.”
Wat ben je dan een zeikwijf. Met je pittige coupe.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 08:50:10 #127
99379 fjs
Zo dat is ook weer gezegd.
pi_182486411
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 08:33 schreef speknek het volgende:

[..]

Consequenties zijn er alleen voor mensen met een ander huidskleurtje.
Wat een onzin reacties. De maat is gewoon vol bij veel Nederlanders. Niemand verplicht je om in deze cultuur te wonen. 100 derden demonstraties tegen 1 Nederlandse/Friese demonstratie en het hek is van de dam bij die wereld vreemde westerlingen.
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 08:52:09 #128
99379 fjs
Zo dat is ook weer gezegd.
pi_182486429
quote:
10s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 08:49 schreef Copycat het volgende:
“Ik wil niet met hun aan tafel.”
Wat ben je dan een zeikwijf. Met je pittige coupe.
Had ik ook niet gedaan. Sterker nog hij had zijn woord gegeven dat dat niet zou gebeuren. Dat heet met een mooi woord ‘liegen’.
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 08:54:01 #129
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_182486442
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 08:52 schreef fjs het volgende:

Had ik ook niet gedaan. Sterker nog hij had zijn woord gegeven dat dat niet zou gebeuren. Dat heet met een mooi woord ‘liegen’.
Je kunt bij een talkshow geen mensen gaan weigeren omdat huppelkutje A het gesprek niet aandurft.
Ze hoeft niet in die Talkshowcultuur te zitten, niemand verplicht haar.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_182486445
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 08:28 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Als je geen Holleeder heet, dan kun je met Twan geen afspraak maken.
De Hoernalist des Vaderlands laat zich weer van zijn meest achterbakse kant zien. Hij breekt zijn woord voor een vals opzetje, hij probeert Douwes op te laten stappen om te laten zien dat ze niet met zwarten aan een tafel wil zitten. 'Zij mogen aan tafel want iedereen is gelijk', nee, zijn mogen aan tafel wanneer iedereen aan tafel heeft afgesproken met elkaar in debat te gaan.

Een vuile rat is het.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_182486459
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 08:33 schreef speknek het volgende:

[..]

Consequenties zijn er alleen voor mensen met een ander huidskleurtje.
Zo zien veel Nederlanders het niet
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_182486522
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 08:28 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Als je geen Holleeder heet, dan kun je met Twan geen afspraak maken.
Da's een goeie!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_182486534
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 08:54 schreef Copycat het volgende:

[..]

Je kunt bij een talkshow geen mensen gaan weigeren omdat huppelkutje A het gesprek niet aandurft.
Ze hoeft niet in die Talkshowcultuur te zitten, niemand verplicht haar.
Uiteraard heeft zij in beginsel niks te zeggen over de gasten. Maar als zij zegt als anti-pieten aan tafel zitten dan kom ik niet en jij zegt als programma toe dat ze niet aan tafel zitten, dan moet jij wel je toezegging nakomen.

Ze hadden ook kunnen zeggen: "wie ben jij om te bepalen wie er hier aan tafel komt. Ze schuiven gewoon aan." Maar wel open vizier en afspraken nakomen, zodat Douwes hier eigen afwegingen om te komen, kan komen.

Ze zetten bij Late Night toch ook niet Malala Yousafzai met een moslimextremist aan tafel, omdat er plaats is voor iedereen.
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 09:05:12 #134
8369 speknek
Another day another slay
pi_182486562
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 08:50 schreef fjs het volgende:

[..]

Wat een onzin reacties. De maat is gewoon vol bij veel Nederlanders. Niemand verplicht je om in deze cultuur te wonen. 100 derden demonstraties tegen 1 Nederlandse/Friese demonstratie en het hek is van de dam bij die wereld vreemde westerlingen.
"De maat is gewoon vol" is geen reden waarom er geen consequenties zouden zijn. Dat is weer dat exceptionalisme. Ik ben een goedbedoelende *echte* Nederlander, als de maat voor mij vol is heb ik het recht in te grijpen. De wet is er alleen om anderen aan te pakken.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 09:07:45 #135
8369 speknek
Another day another slay
pi_182486590
Het zijn allemaal zachte D66 rechters, maar als de dader op mij lijkt mag hij wel wat clementie tonen snappie.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_182486695
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 08:54 schreef Copycat het volgende:

[..]

Je kunt bij een talkshow geen mensen gaan weigeren omdat huppelkutje A het gesprek niet aandurft.
Ze hoeft niet in die Talkshowcultuur te zitten, niemand verplicht haar.
"Huppelkutje A", "aandurft".

Gelukkig sta jij er niet vooringenomen in :).
pi_182486807
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 09:05 schreef speknek het volgende:

[..]

"De maat is gewoon vol" is geen reden waarom er geen consequenties zouden zijn. Dat is weer dat exceptionalisme. Ik ben een goedbedoelende *echte* Nederlander, als de maat voor mij vol is heb ik het recht in te grijpen. De wet is er alleen om anderen aan te pakken.
Maar het is niet dat “de wet” de enige recht is wat we hebben. We hebben ook nog altijd een moraal recht, en daar staan veel mensen dus anders tegenover.

Ik was in het begin ook tegen de actie, maar ik ben er meer en meer moraal begrip er voor te krijgen. Je hebt ook het recht om het niet eens te zijn met de wet of een uitspraak daarvan.

En wanneer justitie, politici en de media het af laten weten om mensen te beschermen dan gaan ze inderdaad grijpen naar het moraal recht.

Kick Out Zwarte Piet staat niet voor niets op de radar bij de AIVD. En voorgaande intochten was KOZP garantie voor chaos en geweld. Dus onze overheid en justitie zijn flink aan het falen dat ze deze mensen geen gebiedsverbod hebben gekregen tijdens de optocht.

Natuurlijk heb je een recht op vrije demonstratie, maar als je steeds dat recht misbruikt voor chaos, geweld en verstoring van openbare orde. Dan is het niet meer dan normaal dat justitie daar ons voor moet beschermen.
pi_182486847
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 08:54 schreef Copycat het volgende:

[..]

Je kunt bij een talkshow geen mensen gaan weigeren omdat huppelkutje A het gesprek niet aandurft.
Ze hoeft niet in die Talkshowcultuur te zitten, niemand verplicht haar.
Volgens mij is er hier ook sprake van een rechtszaak die nog loopt, door verkeerd in een talkshow over te komen kan een rechter en de uitspraak beïnvloed raken. Dus voor Jenny staat wat op het spel. Voor de terroristen staat gek genoeg niks op het spel.

Hiermee heb je dus al snel een oneerlijk debat.
pi_182486921
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 09:25 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Volgens mij is er hier ook sprake van een rechtszaak die nog loopt, door verkeerd in een talkshow over te komen kan een rechter en de uitspraak beïnvloed raken. Dus voor Jenny staat wat op het spel. Voor de terroristen staat gek genoeg niks op het spel.

Hiermee heb je dus al snel een oneerlijk debat.
Zeker als de terrorist ook nog zijn advocaat meebrengt en die dame zich niet eens kan voorbereiden op het debat, erg ongelijk inderdaad. Gewoon een smerige en achterbakse streek
pi_182487150
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 09:22 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Maar het is niet dat “de wet” de enige recht is wat we hebben. We hebben ook nog altijd een moraal recht, en daar staan veel mensen dus anders tegenover.

Ik was in het begin ook tegen de actie, maar ik ben er meer en meer moraal begrip er voor te krijgen. Je hebt ook het recht om het niet eens te zijn met de wet of een uitspraak daarvan.

En wanneer justitie, politici en de media het af laten weten om mensen te beschermen dan gaan ze inderdaad grijpen naar het moraal recht.

Kick Out Zwarte Piet staat niet voor niets op de radar bij de AIVD. En voorgaande intochten was KOZP garantie voor chaos en geweld. Dus onze overheid en justitie zijn flink aan het falen dat ze deze mensen geen gebiedsverbod hebben gekregen tijdens de optocht.

Natuurlijk heb je een recht op vrije demonstratie, maar als je steeds dat recht misbruikt voor chaos, geweld en verstoring van openbare orde. Dan is het niet meer dan normaal dat justitie daar ons voor moet beschermen.
Zo sta ik er eigenlijk op dit moment ook wel een beetje in. Je vergeet wel even te melden bij:
quote:
En wanneer justitie, politici en de media het af laten weten om mensen te beschermen dan gaan ze inderdaad grijpen naar het moraal recht.
Dat in dit geval de politiek (in de persoon van de burgemeester) ook nog eens olie op het vuur wilde strooien door extremisten uit te nodigen. Extremisten van beide kanten die aangaven niet te willen komen. Tot op een erg laat moment de Friese intocht ineens toch geconfronteerd werd met 1 extremistische partij die wel zou komen (wat me overigens als een vooropgezet plan overkwam). Wat kan je via een geweldloze juridische weg dan nog doen, als leek in het demonstratie wereldje en als bezorgde ouder zijnde?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_182487235
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 09:25 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Volgens mij is er hier ook sprake van een rechtszaak die nog loopt, door verkeerd in een talkshow over te komen kan een rechter en de uitspraak beïnvloed raken. Dus voor Jenny staat wat op het spel. Voor de terroristen staat gek genoeg niks op het spel.
Je beseft dat Jenny meer voldoet aan de omschrijving van terrorist dan haar tegenstander ?
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 09:58:12 #142
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_182487241
quote:
En voorgaande intochten was KOZP garantie voor chaos en geweld. .
kom maar met bewijs van dat geweld, anders is het onzin.
We have always been at war with Eastasia.
pi_182487262
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 08:50 schreef fjs het volgende:

[..]

Wat een onzin reacties. De maat is gewoon vol bij veel Nederlanders. Niemand verplicht je om in deze cultuur te wonen. 100 derden demonstraties tegen 1 Nederlandse/Friese demonstratie en het hek is van de dam bij die wereld vreemde westerlingen.
Met "deze cultuur" verwijs je naar een aspect van het sinterklaasfeest dat pas relatief kort bestaat en volledig is bedacht door Randstedelingen, geïnspireerd door buitenlandse bezoekers ?
pi_182487277
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 09:58 schreef -XOR- het volgende:

[..]

kom maar met bewijs van dat geweld, anders is het onzin.
Is dat ze opgenomen zijn in het dreigingsbeeld terrorisme niet bewijs genoeg?
pi_182487289
Ik snap sowieso niet dat mensen elk jaar een discussie aangaan waarvan iedereen weet: we gaan er toch nooit uitkomen.

Kun je toch beter iets leuks gaan doen?
pi_182487298
quote:
99s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 10:00 schreef CrashO het volgende:

[..]

Is dat ze opgenomen zijn in het dreigingsbeeld terrorisme niet bewijs genoeg?
Dreiging vs daadwerkelijke uitvoering.. wat moet zwaarder wegen ?
De terrorist Jenny verdient straf ;)
pi_182487308
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 10:01 schreef Toefjes het volgende:
Ik snap sowieso niet dat mensen elk jaar een discussie aangaan waarvan iedereen weet: we gaan er toch nooit uitkomen.

Kun je toch beter iets leuks gaan doen?
Sinterklaas op de traditionele manier - dus ZONDER Piet vieren bijvoorbeeld ?
Nah. Dan zouden we respect moeten hebben voor onze tradities ;)
pi_182487330
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 10:02 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Dreiging vs daadwerkelijke uitvoering.. wat moet zwaarder wegen ?
De terrorist Jenny verdient straf ;)
Als het organiseren van een file gelijkstaat aan terrorisme, dan hebben we er volgens die kromme logica heel veel terroristen bij in Nederland. Te beginnen bij de boys in blue.

  zaterdag 13 oktober 2018 @ 10:06:05 #149
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_182487336
quote:
99s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 10:00 schreef CrashO het volgende:

[..]

Is dat ze opgenomen zijn in het dreigingsbeeld terrorisme niet bewijs genoeg?
Opgenomen zijn in in een terrorisme-monitor is een bewijs van gepleegd geweld? Nee.
We have always been at war with Eastasia.
pi_182487342
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 09:58 schreef -XOR- het volgende:

[..]

kom maar met bewijs van dat geweld, anders is het onzin.
Ik weet niet, maar als ik met vrienden opstap ga, eindigt dit nooit met geweld tegen de politie. En als jij vindt dat je ten onrechte wordt gearresteerd dan vecht jij dit uit in de rechtbank en niet op straat.
pi_182487351
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 09:58 schreef -XOR- het volgende:

[..]

kom maar met bewijs van dat geweld, anders is het onzin.
Ik weet niet, maar als ik met vrienden opstap ga, eindigt dit nooit met geweld tegen de politie. En als jij vindt dat je ten onrechte wordt gearresteerd dan vecht jij dit uit in de rechtbank en niet op straat.
pi_182487354
quote:
99s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 10:05 schreef CrashO het volgende:

[..]

Als het organiseren van een file gelijkstaat aan terrorisme, dan hebben we er volgens die kromme logica heel veel terroristen bij in Nederland. Te beginnen bij de boys in blue.

[ afbeelding ]
Volledig mee eens. In de cel met die gasten.
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 10:08:18 #153
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_182487357
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 10:06 schreef maan_man het volgende:

[..]

Ik weet niet, maar als ik met vrienden opstap ga, eindigt dit nooit met geweld tegen de politie. En als jij vindt dat je ten onrechte wordt gearresteerd dan vecht jij dit uit in de rechtbank en niet op straat.
Ja, en als je vindt dat een demonstratie niet door mag gaan vecht je dat ook uit in de rechtbank, en niet op de autosnelweg.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 10:10:45 #154
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_182487378
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 10:06 schreef maan_man het volgende:

[..]

Ik weet niet, maar als ik met vrienden opstap ga, eindigt dit nooit met geweld tegen de politie. En als jij vindt dat je ten onrechte wordt gearresteerd dan vecht jij dit uit in de rechtbank en niet op straat.
Hij ging niet op stap, maar vreedzaam demonstreren totdat hij hardhandig werd opgepakt.
We have always been at war with Eastasia.
pi_182487383
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 10:08 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ja, en als je vindt dat een demonstratie niet door mag gaan vecht je dat ook uit in de rechtbank, en niet op de autosnelweg.
Prima, maar wij hadden het nu over het geweld waarvan geen sprake zou zijn. Daarnaast kon jij gisteren bij de wegblokkeringen de verschillende zaken niet met elkaar vergelijken. En nu als het even uitkomt zijn verschillende zaken ineens wel vergelijkbaar. Lekker consequent.
pi_182487392
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 10:10 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Hij ging niet op stap, maar vreedzaam demonstreren totdat hij hardhandig werd opgepakt.
Dit krijg je als je bevelen van de politie niet opvolgt.
pi_182487405
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 10:10 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Hij ging niet op stap, maar vreedzaam demonstreren totdat hij hardhandig werd opgepakt.
Ja, en die gasten gingen ook vreedzaam genieten van een concert in de Bataclan zeker, totdat ze van de beveiliging niet met wapens binnen mochten.
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 10:14:15 #158
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_182487411
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 09:59 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Met "deze cultuur" verwijs je naar een aspect van het sinterklaasfeest dat pas relatief kort bestaat en volledig is bedacht door Randstedelingen, geïnspireerd door buitenlandse bezoekers ?
Zwarte Piet is de moderne vorm van de Perchta traditie, die in heel europa zijn verschijningsvormen heeft gehad en nog heeft, gaat terug tot in de middeleeuwen. Modernere vormen zijn ook bv Knecht Rubrecht en Krampus.
Past in de traditie van Père Fouettard en Grýla, Frau Holle en vele andere boeman figuren in heel europa.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_182487419
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 10:11 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Dit krijg je als je bevelen van de politie niet opvolgt.
Inderdaad, ze mochten daar niet zijn
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 10:15:14 #160
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_182487430
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 10:11 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Dit krijg je als je bevelen van de politie niet opvolgt.
Daar ben ik het op zich wel mee eens, maar Afriye is, in tegenstelling tot wat Jenny Douwes liet uitschijnen, natuurlijk geen gewelddadige terrorist, dat is erg flauw. KOZP zijn een stelletje zeurneusjes, maar ze zijn niet gewelddadig, zeker Afriye niet. Als Douwes wordt veroordeelt, zal Pauw dan ook zeggen: "ik ga geen veroordeelde randcriminelen aan tafel uitnodigen"?
We have always been at war with Eastasia.
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 10:17:18 #161
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_182487448
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 10:15 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Daar ben ik het op zich wel mee eens, maar Afriye is, integenstelling tot wat Jenny Douwes liet uitschijnen, natuurlijk geen gewelddadige terrorist, dat is erg flauw. KOZP zijn een stelletje zeurneusjes, maar ze zijn niet gewelddadig, zeker Afriye niet. Als Douwes wordt veroordeelt, zal Pauw dan ook zeggen: "ik ga geen veroordeelde randcriminelen aan tafel uitnodigen?"
Die doet, net als Twan Huys, alles als dat nodig is voor de kijkcijfers.
Hele ZP ellende is een dankbaar item voor de Media die er ieder jaar weer vele relletjes voor de oplages en kijkcijfers uit kunnen slaan, Politici die zich willen profileren en mensen die gratis geld willen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 10:18:01 #162
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_182487461
quote:
6s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 10:13 schreef maan_man het volgende:

Ja, en die gasten gingen ook vreedzaam genieten van een concert in de Bataclan zeker, totdat ze van de beveiliging niet met wapens binnen mochten.
Oh my.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_182487466
tijdens intochten gaan lopen schreeuwen dat zwarte piet weg moet waar kinderen bij staan
Ik vind dit eerlijk gezegd ook een vorm van geweld
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 10:18:51 #164
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_182487471
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 10:11 schreef maan_man het volgende:

[..]

Prima, maar wij hadden het nu over het geweld waarvan geen sprake zou zijn. Daarnaast kon jij gisteren bij de wegblokkeringen de verschillende zaken niet met elkaar vergelijken. En nu als het even uitkomt zijn verschillende zaken ineens wel vergelijkbaar. Lekker consequent.
Jahoor, als het aankomt op je zin doordrijven buiten de legale kanalen vind ik dat iedereen aangepakt moet worden. Daar ben ik heel consequent in.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_182487472
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 10:15 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Daar ben ik het op zich wel mee eens, maar Afriye is, integenstelling tot wat Jenny Douwes liet uitschijnen, natuurlijk geen gewelddadige terrorist, dat is erg flauw. KOZP zijn een stelletje zeurneusjes, maar ze zijn niet gewelddadig, zeker Afriye niet. Als Douwes wordt veroordeelt, zal Pauw dan ook zeggen: "ik ga geen veroordeelde randcriminelen aan tafel uitnodigen?"
Afriye is hier trouwens als vluchteling gekomen, is opgepakt wegens drugsrunnen en mocht uiteindelijk toch in Nederland blijven omdat hij een kind verwekt had.

Zijn werk is bodyguard en is ook veroordeeld voor het mishandelen van een agent (toen hij niet wilde luisteren).

Het is geen intellectueel, gewoon een figuur die tegen de Nederlandse tradities aantrapt en gaat voor zijn 'fifteen minutes of fame'.
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 10:20:59 #166
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_182487506
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 10:17 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Die doet, net als Twan Huys, alles als dat nodig is voor de kijkcijfers.
Hele ZP ellende is een dankbaar item voor de Media die er ieder jaar weer vele relletjes voor de oplages en kijkcijfers uit kunnen slaan, Politici die zich willen profileren en mensen die gratis geld willen
Klopt, overigens wel knap van alle betrokkenen dat de hele klucht begin oktober al weer meer opgeblazen dan 'ie heel vorig jaar geweest is. Ik heb nu al zin in Oud en Nieuw, dan zijn we weer 3 maanden van die onzin verlost.
We have always been at war with Eastasia.
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 10:21:01 #167
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_182487507
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 10:18 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Afriye is hier trouwens als vluchteling gekomen, is opgepakt wegens drugsrunnen en mocht uiteindelijk toch in Nederland blijven omdat hij een kind verwekt had.

Zijn werk is bodyguard en is ook veroordeeld voor het mishandelen van een agent (toen hij niet wilde luisteren).

Het is geen intellectueel, gewoon een figuur die tegen de Nederlandse tradities aantrapt en gaat voor zijn 'fifteen minutes of fame'.
Zei Twan Huys dat er ook bij?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_182487558
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 10:20 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Klopt, overigens wel knap van alle betrokkenen dat de hele klucht begin oktober al weer meer opgeblazen dan 'ie heel vorig jaar geweest is. Ik heb nu al zin in Oud en Nieuw, dan zijn we weer 3 maanden van die onzin verlost.
Ik vind het eigenlijk best opmerkelijk dat dit proces pas nu plaatsvindt. Ze nemen de tijd ervoor.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 13 oktober 2018 @ 10:26:28 #169
403973 crew  Gijscoman
Hou hoog de naam van N.E.C.
pi_182487562
quote:
99s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 10:00 schreef CrashO het volgende:

[..]

Is dat ze opgenomen zijn in het dreigingsbeeld terrorisme niet bewijs genoeg?
Ze zijn er niet in opgenomen als potentieel gevaar, maar als voorbeeld van een redelijk recent ontstane stroming van activisme, dat racisme en (neo)kolonialisme wil aanpakken.
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 10:29:55 #170
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_182487596
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 10:26 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik vind het eigenlijk best opmerkelijk dat dit proces pas nu plaatsvindt. Ze nemen de tijd ervoor.
Ik vind het tijdstip vooral onhandig. Zo vormt het de ideale lead-in voor twee hete maandjes sinterklaas-advent.
We have always been at war with Eastasia.
pi_182487604
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 10:29 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Ik vind het tijdstip vooral onhandig. Zo vormt het de ideale lead-in voor twee hete maandjes sinterklaas-advent.
Och, an sich wel eens met OM: dit proces gaat niet over Zwarte Piet.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 10:32:23 #172
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_182487614
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 10:26 schreef Gijscoman het volgende:

[..]

Ze zijn er niet in opgenomen als potentieel gevaar, maar als voorbeeld van een redelijk recent ontstane stroming van activisme, dat racisme en (neo)kolonialisme wil aanpakken.
Nee, ze willen gratis geld
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_182487710
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 10:32 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, ze willen gratis geld
Het 1 lijkt me niet strijdig met het ander, en het lijkt me allebei niet relevant voor dit proces. (En daarmee voor dit topic.)
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 10:43:29 #174
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_182487757
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 10:32 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, ze willen gratis geld
Mevrouw Simons heeft racisme als verdienmodel.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_182487775
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 09:57 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Je beseft dat Jenny meer voldoet aan de omschrijving van terrorist dan haar tegenstander ?
Als ik terug kijk naar Gouda waarbij kick out zwarte piet voor heel veel angst heeft gezorgd bij kleine kinderen, dan mag je dat rustig terreur noemen. Terreur is namelijk het zaaien van angst ( bij kinderen in dit geval ) Jenny en haar vrienden hielden een bus tegen door het verkeer te blokkeren, hoe voldoet dit aan het zaaien van angst. Geen van de Friezen hebben ook maar een vinger uitgestoken naar de passagiers in de bus.

Nee voor mij is Jenny en de Friezen echt volkshelden, Kick out Zwarte Piet zijn in mijn ogen terroristen, helemaal omdat gisteren al werd aangegeven dat die zwarte gozer op een terreurlijst staat, maakt alleen maar erger.

Geen terreur in Dokkum, een geweldig feest, zonder enige incidenten. Ben benieuwd hoe het in Zaanstad zal vergaan, nu kick out zwarte piet een vrijbrief krijgt om te mogen rellen. Ik wens Zaanstad en het westen veel succes met deze terroristen hahaha.
pi_182487805
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 10:41 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het 1 lijkt me niet strijdig met het ander, en het lijkt me allebei niet relevant voor dit proces. (En daarmee voor dit topic.)
Zeker wel relevant. Vooral aangezien ze (advocaat van Afriyie) o.a. eisten dat de Friezen verplicht een cursus moesten doen, bij jawel...Afriyie. En die cursus is echt niet gratis. Dus past prima in dit topic.
SaskiaBelleman twitterde op donderdag 11-10-2018 om 14:52:13 Sluiter wil dat de verdachten worden veroordeeld tot deelname aan cursussen en workshops van 1 dag van Nederland Wordt Beter, over onder meer de geschiedenis van Sinterklaas en zwarte Piet. Hoongelach in de zaal. #blokkeerfriezen reageer retweet
pi_182487815
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 10:44 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Als ik terug kijk naar Gouda waarbij kick out zwarte piet voor heel veel angst heeft gezorgd bij kleine kinderen, dan mag je dat rustig terreur noemen. Terreur is namelijk het zaaien van angst ( bij kinderen in dit geval ) Jenny en haar vrienden hielden een bus tegen door het verkeer te blokkeren, hoe voldoet dit aan het zaaien van angst. Geen van de Friezen hebben ook maar een vinger uitgestoken naar de passagiers in de bus.

Nee voor mij is Jenny en de Friezen echt volkshelden, Kick out Zwarte Piet zijn in mijn ogen terroristen, helemaal omdat gisteren al werd aangegeven dat die zwarte gozer op een terreurlijst staat, maakt alleen maar erger.

Geen terreur in Dokkum, een geweldig feest, zonder enige incidenten. Ben benieuwd hoe het in Zaanstad zal vergaan, nu kick out zwarte piet een vrijbrief krijgt om te mogen rellen. Ik wens Zaanstad en het westen veel succes met deze terroristen hahaha.
Maar nu weer even terug naar de realiteit: Jenny staat voor de rechter. Niet KOZP.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_182487843
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 10:48 schreef Molurus het volgende:

[..]

Maar nu weer even terug naar de realiteit: Jenny staat voor de rechter. Niet KOZP.
Helden staan soms ook voor de rechter voor de goede daad die zij hebben gepleegd.
pi_182487846
quote:
99s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 10:47 schreef CrashO het volgende:

[..]

Zeker wel relevant. Vooral aangezien ze (advocaat van Afriyie) o.a. eisten dat de Friezen verplicht een cursus moesten doen, bij jawel...Afriyie. En die cursus is echt niet gratis. Dus past prima in dit topic.
SaskiaBelleman twitterde op donderdag 11-10-2018 om 14:52:13 Sluiter wil dat de verdachten worden veroordeeld tot deelname aan cursussen en workshops van 1 dag van Nederland Wordt Beter, over onder meer de geschiedenis van Sinterklaas en zwarte Piet. Hoongelach in de zaal. #blokkeerfriezen reageer retweet
Afriyie is zover ik weet een toeschouwer in dit proces, geen partij? :?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_182487850
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 10:48 schreef Molurus het volgende:

[..]

Maar nu weer even terug naar de realiteit: Jenny staat voor de rechter. Niet KOZP.
Mevrouw Waanders had er horen te staan. Als die KOZP niet uitgenodigd had, was er niets aan de hand geweest. Mevrouw Waanders gaat binnenkort naar een andere gemeente waar een groot deel van de bevolking absoluut niet blij is met haar komst.
pi_182487852
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 10:49 schreef Molurus het volgende:

[..]

Afriyie is zover ik weet een toeschouwer in dit proces, geen partij? :?
Hij was daar donderdag als "slachtoffer" om te spreken. Ook een heel gezwam over dat hij nog steeds angst heeft voor het noorden en maanden niet kon werken na die blokkade :')

*edit*
Dat gezwam over angst voor het Noorden was van Esajas

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 13-10-2018 11:02:47 ]
pi_182487864
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 10:49 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Helden staan soms ook voor de rechter voor de goede daad die zij hebben gepleegd.
Als ze veroordeeld wordt dan vind ik het nogal wat, dat je iemand een held noemt voor het overtreden van de wet.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_182487877
quote:
99s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 10:50 schreef CrashO het volgende:

[..]

Hij was daar donderdag als "slachtoffer".
Juridisch gezien lijkt hij me geen partij in dit proces, maar misschien heb ik iets gemist.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_182487881
Lange tijd was ik sceptisch over mensen die spraken over de linkse indoctrinatie in het onderwijs, maar als ik deze Tweets lees:
mikofLohr twitterde op zaterdag 13-10-2018 om 08:40:45 Dus Douwes meent te kunnen bedingen wie er bij de talkshow verder aan tafel zit, en krijgt - werkelijk volkomen terecht - het deksel op haar neus, en de goegemeente vindt het allemaal de schuld van Twan Huys?? reageer retweet
mikofLohr twitterde op zaterdag 13-10-2018 om 08:42:46 Best benieuwd hoe hard de roedelrechtse goegemeente had gejuicht als het omgekeerde was gebeurd. Huys heeft volstrekt gelijk: zijn tafel is van iedereen. Met je steralluretjes en je eisenpakketje. reageer retweet
mikofLohr twitterde op zaterdag 13-10-2018 om 08:44:06 Soms wilde ik dat ik zo schaamteloos naar eigen goeddunken met twee maten kon meten. Maar eigenlijk is het leven dan vrees ik ook wel weer heel saai. reageer retweet
Gisteren waren hier nog mensen die beweerde dat de snelwegblokkeerders niet de meest snuggere mensen waren en dat er zeker geen academici tussen zaten, want die waren wel slim. Maar als dit het academische niveau is, dan heb ik mijn twijfels.
pi_182487882
quote:
13s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 10:51 schreef Molurus het volgende:

[..]

Als ze veroordeeld wordt dan vind ik het nogal wat, dat je iemand een held noemt voor het overtreden van de wet.
Soms moet je de wet overtreden om iets gedaan te krijgen, in dit geval het weerhouden van terroristen uit het stadje Dokkum.

Geert Wilders wordt door heel veel Nederlanders ook als held gezien en ook hij heeft de wet overtreden ( minder minder minder )
pi_182487900
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 10:52 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Soms moet je de wet overtreden om iets gedaan te krijgen, in dit geval het weerhouden van terroristen uit het stadje Dokkum.
Eigenrichting is altijd verkeerd. Verder vind ik het goedpraten hiervan als 'een burgeractie tegen terrorisme' behoorlijk triest.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_182487911
quote:
13s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 10:51 schreef Molurus het volgende:

[..]

Als ze veroordeeld wordt dan vind ik het nogal wat, dat je iemand een held noemt voor het overtreden van de wet.
Nelson Mandela ook geen held van jou?
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 10:52 schreef Molurus het volgende:

[..]

Juridisch gezien lijkt hij me geen partij in dit proces, maar misschien heb ik iets gemist.
jij hebt iets mis.
pi_182487913
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 10:52 schreef Molurus het volgende:

[..]

Juridisch gezien lijkt hij me geen partij in dit proces, maar misschien heb ik iets gemist.
"benadeelde partij"
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 10:56:15 #189
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_182487918
quote:
13s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 10:51 schreef Molurus het volgende:

[..]

Als ze veroordeeld wordt dan vind ik het nogal wat, dat je iemand een held noemt voor het overtreden van de wet.
De in deze 'discussies' vaak genoemde en geroemde Rosa Parks overtrad ook de wet...
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_182487930
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 10:55 schreef maan_man het volgende:

[..]

Nelson Mandela ook geen held van jou?

[..]

jij hebt iets mis.
Inderdaad Nelson Mandela, een grotere held kun je niet vinden, zelfs bij kick out zwarte piet.
pi_182487935
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 10:55 schreef maan_man het volgende:

[..]

Nelson Mandela ook geen held van jou?
Bizarre vergelijking.

quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 10:55 schreef maan_man het volgende:

[..]

jij hebt iets mis.
Matig onderbouwd.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_182487946
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 10:57 schreef Molurus het volgende:

[..]

Bizarre vergelijking.

[..]

Matig onderbouwd.
Helemaal geen bizarre vergelijking, Nelson Mandela was in zijn jonge jaren een gewelddadige activist.
pi_182487963
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 10:58 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Helemaal geen bizarre vergelijking, Nelson Mandela was in zijn jonge jaren een gewelddadige activist.
Activist tegen fundamenteel onrechtvaardige wetten in een land dan nauwelijks een rechtsstaat genoemd kan worden.

Ergo: bizar.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_182487967
Zit nog even die tweets van Belleman terug te lezen. Zit echt goud spul tussen _O-

SaskiaBelleman twitterde op donderdag 11-10-2018 om 15:15:56 Esajas zegt dat hij zich niet meer kon concentreren. Hij heeft zijn baan eraan (moeten) geven. Hij vertelt hoe hij angst had om naar het noorden van het land te komen, naar deze rechtszaak. #blokkeerfriezen reageer retweet
pi_182487985
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 10:57 schreef Molurus het volgende:

[..]

Bizarre vergelijking.

[..]

Matig onderbouwd.
Ach, bizarre vergelijking of het is een held van jou en je dropt zomaar wat populistische teksten die schijnbaar niet kloppen en makkelijke onderuit te halen zijn, of het is geen held van je.

Matig onderbouwing? jij vroeg alleen of je gelijk had. Nee, want ze zijn benadeelde partij. Ze willen een schadevergoedingen. Eigenlijk is dit een kleine civiele procedure binnen het strafrecht.
pi_182487990
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 09:58 schreef -XOR- het volgende:

[..]

kom maar met bewijs van dat geweld, anders is het onzin.
Serieus dat nog vragen ook, waaw, dan ben je ver heen in je bevooroordeeldheid.

Derhalve niet meer serieus te nemen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_182487993
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 10:59 schreef Molurus het volgende:

[..]

Activist tegen fundamenteel onrechtvaardige wetten in een land dan nauwelijks een rechtsstaat genoemd kan worden.

Ergo: bizar.
Maar je overtreed wel de wet, en dat is nou juist precies het punt. De Friezen hebben de wet ook overtreden maar in mijn ogen konden ze niet anders, en soms moet je de wet overtreden om iets gedaan te krijgen. Dat wist Nelson Mandela maar al te goed.
pi_182488010
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 11:01 schreef maan_man het volgende:

[..]

Matig onderbouwing? jij vroeg alleen of je gelijk had. Nee, want ze zijn benadeelde partij. Ze willen een schadevergoedingen. Eigenlijk is dit een kleine civiele procedure binnen het strafrecht.
Hoe kom jij tot de conclusie dat KOZP een partij is in dit proces? Bron?
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 11:04:03 #199
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_182488023
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 11:01 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Serieus dat nog vragen ook, waaw, dan ben je ver heen in je bevooroordeeldheid.

Derhalve niet meer serieus te nemen.
:') :') :') :') ik sta echt heel ongenuanceerd in deze discussie, ja :') :') :')
We have always been at war with Eastasia.
pi_182488024
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 11:01 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Maar je overtreed wel de wet, en dat is nou juist precies het punt. De Friezen hebben de wet ook overtreden maar in mijn ogen konden ze niet anders, en soms moet je de wet overtreden om iets gedaan te krijgen. Dat wist Nelson Mandela maar al te goed.
Nogmaals: Mandela leefde in een land waarin hij zo goed als geen rechten had.

Als mensen hier vinden dat de wetgeving in Nederland verkeerd is, prima. Maar doe dan wetsvoorstellen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_182488030
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 11:03 schreef Molurus het volgende:

[..]

Hoe kom jij tot de conclusie dat KOZP een partij is in dit proces? Bron?
SaskiaBelleman twitterde op donderdag 11-10-2018 om 14:10:22 Met Jan Z. zijn alle verhoren van verdachten afgerond.We zijn toe aan het spreekrecht van de benadeelde partijen. Mitchell Esajas en Jerry Afriyie van KOZP, en de inzittende van de bus die door het plots afremmen gewond raakte. Pauze kwartier. #blokkeerfriezen reageer retweet


[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-10-2018 11:04:47 ]
pi_182488045
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 11:04 schreef Molurus het volgende:

[..]

Nogmaals: Mandela leefde in een land waarin hij zo goed als geen rechten had.

Als mensen hier vinden dat de wetgeving in Nederland verkeerd is, prima. Maar doe dan wetsvoorstellen.
Ja echt... Terroristen dreigen je feest te vergallen in je stadje en dan denk jij aan het doen van een wetsvoorstel? _O-
pi_182488048
quote:
99s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 11:04 schreef CrashO het volgende:

[..]

SaskiaBelleman twitterde op donderdag 11-10-2018 om 14:10:22 Met Jan Z. zijn alle verhoren van verdachten afgerond.We zijn toe aan het spreekrecht van de benadeelde partijen. Mitchell Esajas en Jerry Afriyie van KOZP, en de inzittende van de bus die door het plots afremmen gewond raakte. Pauze kwartier. #blokkeerfriezen reageer retweet
Dat je een benadeelde partij bent die optreedt als getuige in een proces betekent nog niet dat je een partij bent in het proces. Dit proces zou er ook zijn zonder deze mensen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_182488056
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 11:03 schreef Molurus het volgende:

[..]

Hoe kom jij tot de conclusie dat KOZP een partij is in dit proces? Bron?
Ik ga ervan uit dat als jij hier een discussie komt voeren dat jij dan op zijn minst een beetje van de zaak af weet.
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 11:06:08 #205
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_182488057
Nelson Mandela draait zich om in zijn graf.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_182488061
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 11:05 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat je een benadeelde partij bent die optreedt als getuige in een proces betekent nog niet dat je een partij bent in het proces. Dit proces zou er ook zijn zonder deze mensen.
Een benadeelde partij in het proces is ook een partij in het proces... Dat ze niet de kern van de zaak zijn doet daar niet aan af.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 13-10-2018 11:07:04 ]
pi_182488068
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 11:05 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Ja echt... Terroristen dreigen je feest te vergallen in je stadje en dan denk jij aan het doen van een wetsvoorstel? _O-
Ja.

Tenzij jij denkt dat deze partijen iets te verwijten valt op basis van bestaande wetgeving natuurlijk, maar dan ben ik reuze benieuwd wat je daar dan mee bedoelt.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_182488081
quote:
99s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 11:06 schreef CrashO het volgende:

[..]

Een benadeelde partij in het proces is ook een partij in het proces ...
Met een beetje fantasie is elke deelnemer aan deze discussie op FOK ook een partij. Maar da's toch niet helemaal wat ik bedoel.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_182488106
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 11:05 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat je een benadeelde partij bent die optreedt als getuige in een proces betekent nog niet dat je een partij bent in het proces. Dit proces zou er ook zijn zonder deze mensen.
Met 30 verdachten zou er ook een proces zijn. Dat wil nog niet zeggen dat de 31ste en 32ste verdachten geen partij zijn in het proces. Een hele rare gedachtegang heb jij.

En zij zijn geen getuigen, maar een benadeelde partij.
pi_182488111
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 00:47 schreef Windhapper het volgende:

[..]

Ik zal er vannacht geen seconde minder om slapen, echt waar niet.

20 stadsgekken en een paardenkop willen in één of ander Fries dorpje in een verdomhoekje achter dranghekken en een linie ME'ers 'zwarte Piet is racisme' roepen. Til er niet zo zwaar aan, laat gaan, lach ze uit, verf je Piet zwart dan verven zij hun Piet paars, iedereen blij. Maar ergens is het misgegaan en heeft men zich -door voornamelijk de media (wat ik zeer kwalijk vind)- keihard tegen elkaar laten uitspelen. Een polariserende tendens die je overal over de westerse wereld lijkt te zien. In tegenstelling tot honden wordt beweerd dat mensen rationele wezens zijn. Rationaliteit is in de discussie ver te zoeken. Dat vind ik jammer.

Sylvana Simons was rond etenstijd op tv. Ik deed een bakkie bij mijn moeder. O+ Ik heb mijn moeder hoog zitten maar als Sylvana Simons morgen op het Binnenhof in vieren gedeeld zou worden zou m'n moeder vooraan staan om een stukje darm mee naar huis te kunnen nemen. Wanneer ik de reacties op het internet zo lees wordt dat nog dringen. Misschien overtrokken maar die vrouw moet niet voor niets met beveiliging over straat, om kritiek op een fictief figuur. Dat vind ik schandelijk.

[..]

Volwassen Nederlanders.

[..]

Vind je dan dat deze blokkeerfriezen niet bestraft moeten worden omdat Antifa en consorten ook niet bestraft worden of vind je dat deze blokkeerfriezen bestraft moeten worden en vind je tevens dat Antifa en consorten bestraft moeten worden? Ik vind dat tweede en vind dat eerste hypocriet.
Mooi gesproken. :)

Hier kan ik het niet ander dan mee eens mee zijn. (y)
pi_182488113
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 11:06 schreef maan_man het volgende:

[..]

Ik ga ervan uit dat als jij hier een discussie komt voeren dat jij dan op zijn minst een beetje van de zaak af weet.
Ik ga er vanuit dat als je hier bent om een discussie te komen voeren dat je dat moet kunnen zonder jij-bakken.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_182488122
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 11:09 schreef maan_man het volgende:

[..]

En zij zijn geen getuigen, maar een benadeelde partij.
De staat is hier de voornaamste partij lijkt mij. Het afsluiten van een snelweg is strafbaar, ongeacht wie er daar op dat moment reed.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_182488125
Burgemeester Waanders legde haar bedoelingen uit mbt het contact met zowel NVU als Kopz bij Pauw.

https://pauw.bnnvara.nl/media/425372

Daar zit vreemd genoeg wel wat in. Wat ze verstuurde aan Kopz leek op een uitnodiging, maar kwam voort uit wat je zou kunnen noemen een gedegen voorbereiding op de intocht en het voorkomen juist van rellen. Ze wilde ervoor zorgen om niet geheel onvoorbereid toch geconfronteerd te worden met een delegatie van Kopz op de dag van de intocht. Dit was ook het geval mbt haar contact met NVU.
Nou ja, zit wat in wmb. Dat eea heeft geleid tot de blokkade is dan vervolgens een misrekening mbt hoe een deel van de bevolking hier in stond en de bereidheid van hen om over te gaan tot actie.

Overigens beide partijen contacteren, blijft een beetje vreemd toch. Want naast het faciliteren van demonstraties, heeft de burgemeester ook als taak toezien op het ordelijke verloop van de openbare orde. Maar kennelijk waren de geruchten van die orde dat men dacht dat NVU ook met een delegatie zou afreizen naar het barre noorden.

[ Bericht 3% gewijzigd door Ryan3 op 13-10-2018 11:30:13 ]
I´m back.
pi_182488132
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 11:06 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ja.

Tenzij jij denkt dat deze partijen iets te verwijten valt op basis van bestaande wetgeving natuurlijk, maar dan ben ik reuze benieuwd wat je daar dan mee bedoelt.

Mijn gedachte ligt vooral bij de kinderen, het feest en de directe dreiging. De Friezen hebben daadkrachtig gehanteerd, zijn niet gaan thee drinken met kick out zwarte piet. Zij zagen de dreiging en ze doen er tenminste iets aan. Dat is altijd veel beter dan dat halfslachtige gedoe wat je in het westen ziet en waarom het zo vreselijk mis ging in Gouda. In de Randstad kennen ze geen daadkracht, alleen maar geneuzel en getreuzel.
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 11:11:44 #215
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_182488135
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 11:07 schreef Molurus het volgende:

[..]

Met een beetje fantasie is elke deelnemer aan deze discussie op FOK ook een partij. Maar da's toch niet helemaal wat ik bedoel.
Wie van de users was onderweg en heeft niet kunnen demonstreren dan?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 11:12:44 #216
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_182488161
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 11:11 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Mijn gedachte ligt vooral bij de kinderen, het feest en de directe dreiging.
Dat mag je, ik heb daar zelfs wel begrip voor.

quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 11:11 schreef MakkieR het volgende:

De Friezen hebben daadkrachtig gehanteerd, zijn niet gaan thee drinken met kick out zwarte piet. Zij zagen de dreiging en ze doen er tenminste iets aan.
Zij overtraden de wet, tijdens het voorkomen van iets dat KOZP wettelijk gezien gewoon mocht doen. Of is dat iets dat je betwist?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_182488181
Activist Jerry Afriyie terecht ontslagen als beveiliger

Voor de politieleiding in Utrecht (eindverantwoordelijke voor werknemers in de beveiligingsbranche) desalniettemin aanleiding Afriyie zijn papieren af te nemen.

bron
pi_182488190
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 11:13 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat mag je, ik heb daar zelfs wel begrip voor.

[..]

Zij overtraden de wet, tijdens het voorkomen van iets dat KOZP wettelijk gezien gewoon mocht doen. Of is dat iets dat je betwist?
Waarom maak je daar zo'n punt van, iedereen weet dat de Friezen de wet hebben overtreden, dat is geen discussiepunt. Maar in mijn ogen konden de Friezen niet anders. Wat hadden ze dan moeten doen, kick out zwarte piet lekker hun gang laten gaan in hun stadje? Jij en ik weten donders goed dat dit geen goed idee is. Nogmaals zie Gouda...
pi_182488208
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 11:16 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Waarom maak je daar zo'n punt van, iedereen weet dat de Friezen de wet hebben overtreden, dat is geen discussiepunt.
Ik hecht veel waarde aan wetgeving en de handhaving daarvan. Jij lijkt er kennelijk geen probleem mee te hebben dat burgers - in specifieke situaties - de wet overtreden. Dat begrijp ik niet.

Als je van mening bent dat die demonstratie niet door had *mogen* gaan, dan hoor ik liever een wetsvoorstel dan een pleidooi voor burgelijke ongehoorzaamheid.

quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 11:16 schreef MakkieR het volgende:

Maar in mijn ogen konden de Friezen niet anders. Wat hadden ze dan moeten doen, kick out zwarte piet lekker hun gang laten gaan in hun stadje?
Ja. Dat mogen ze wettelijk gezien namelijk.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_182488240
Het hele punt is gewoon dat Molurus het belachelijke en ziekelijke niet ziet in een demonstratie willen hebben voor de ogen van heel veel kinderen. De rest van Nederland wel, en dus krijgen die friezen steun.
pi_182488244
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 11:09 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik ga er vanuit dat als je hier bent om een discussie te komen voeren dat je dat moet kunnen zonder jij-bakken.
Sorry hoor, ik ben ik bereid van alles te onderbouwen, maar als het jou aan de fundamentele kennis ontbreekt, dan wordt een discussie heel moeizaam. Dit is een beetje van het niveau: ik zeg "ik vind dat Beatrix als voormalig koningin een te hoge uitkering krijgt" en jij dan zegt "wie zegt dat Beatrix koningin was? Bron?" Om deel te nemen aan een discussie heb jij enige basiskennis nodig.

quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 11:10 schreef Molurus het volgende:

[..]

De staat is hier de voornaamste partij lijkt mij. Het afsluiten van een snelweg is strafbaar, ongeacht wie er daar op dat moment reed.
Dan zal ik jouw aanpak eens toepassen. Waar staat dat? Bron? Nee, de benadeelde partij is gewoon een procespartij. Het OM vervolgt en het slachtoffer wil graag zijn schade vergoed hebben.

Maar ik vermoed dat ik nu een troll aan het voeren ben.
pi_182488253
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 11:18 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik hecht veel waarde aan wetgeving en de handhaving daarvan. Jij lijkt er kennelijk geen probleem mee te hebben dat burgers - in specifieke situaties - de wet overtreden. Dat begrijp ik niet.

Als je van mening bent dat die demonstratie niet door had *mogen* gaan, dan hoor ik liever een wetsvoorstel dan een pleidooi voor burgelijke ongehoorzaamheid.

[..]

Ja. Dat mogen ze wettelijk gezien namelijk.
Volgens de wet mag je ook niet iemand executeren tijdens de treinkaping van de Molukkers bij de Punt en toch heeft de regering dit gedaan om iets vreselijks te voorkomen. De regering is hier in door de Molukkers ook gedaagd.

Ander niveau, maar het idee is exact hetzelfde. Soms moet je en kan je niet anders.
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 11:23:40 #224
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_182488286
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 11:16 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Waarom maak je daar zo'n punt van, iedereen weet dat de Friezen de wet hebben overtreden, dat is geen discussiepunt. Maar in mijn ogen konden de Friezen niet anders. Wat hadden ze dan moeten doen, kick out zwarte piet lekker hun gang laten gaan in hun stadje? Jij en ik weten donders goed dat dit geen goed idee is. Nogmaals zie Gouda...
Blijkbaar is daar een overweging gemaakt en met inzet van politie veilig bevonden, als je het daar niet mee eens bent is er de officiële weg om het aan te vechten.

Als dat niet lukt (als ze dat al geprobeerd hebben trouwens) en je gaat dan maar de wet overtreden om je eigen zin door te drijven, tja, dan staan daar mogelijk consequenties tegenover.

En terecht, dat wil ik namelijk ook als een protest waar ik wél achter sta tegengehouden wordt door mensen met een andere mening. Werkt twee kanten op..
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_182488298
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 11:21 schreef Scrummie2.0 het volgende:
Het hele punt is gewoon dat Molurus het belachelijke en ziekelijke niet ziet in een demonstratie willen hebben voor de ogen van heel veel kinderen. De rest van Nederland wel, en dus krijgen die friezen steun.
Even voor alle duidelijkheid: het is niet alsof ik KOZP steun, of een voorstander ben van zo'n demonstratie.

Ik zeg alleen: we hebben allemaal dezelfde rechten en plichten. En het is mij echt niet duidelijk op grond waarvan KOZP hier verboden had moeten worden om die demonstratie te houden.

Wie gelooft in de rechtsstaat, de regels die wij met z'n allen afspreken, en die vindt dat deze demonstratie niet mocht plaatsvinden, zou wat mij betreft dan ook moeten pleiten voor een specifiek wetsvoorstel dat zo'n demonstratie voorkomt.

Ik zou dan alleen niet weten hoe zo'n voorstel eruit zou moeten zien. Ik zou dat graag horen van degenen die ook daadwerkelijk vinden dat deze demonstratie niet mocht plaatsvinden.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_182488335
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 11:24 schreef Molurus het volgende:

[..]

Even voor alle duidelijkheid: het is niet alsof ik KOZP steun, of een voorstander ben van zo'n demonstratie.

Ik zeg alleen: we hebben allemaal dezelfde rechten en plichten. En het is mij echt niet duidelijk op grond waarvan KOZP hier verboden had moeten worden om die demonstratie te houden.

Wie gelooft in de rechtsstaat, de regels die wij met z'n allen afspreken, en die vindt dat deze demonstratie niet mocht plaatsvinden, zou wat mij betreft dan ook moeten pleiten voor een specifiek wetsvoorstel dat zo'n demonstratie voorkomt.

Ik zou dan alleen niet weten hoe zo'n voorstel eruit zou moeten zien. Ik zou dat graag horen van degenen die ook daadwerkelijk vinden dat deze demonstratie niet mocht plaatsvinden.
Die regels zijn er al volgens mij, en daar had de burgermeester gebruik van kunnen maken. Er worden namelijk genoeg demonstraties verboden, ik begrijp dan ook niet waarom dat nu niet is gedaan.
pi_182488340
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 11:21 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Volgens de wet mag je ook niet iemand executeren tijdens de treinkaping van de Molukkers bij de Punt en toch heeft de regering dit gedaan om iets vreselijks te voorkomen.
Het is helemaal niet bewezen dat kapers geëxecuteerd zijn.

Bij een bevrijdingsactie mag er trouwens gepast geweld plaatsvinden, er mogen ook kapers gedood worden als de situatie erom vraagt.
pi_182488358
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 11:21 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Volgens de wet mag je ook niet iemand executeren tijdens de treinkaping van de Molukkers bij de Punt en toch heeft de regering dit gedaan om iets vreselijks te voorkomen. De regering is hier in door de Molukkers ook gedaagd.

Ander niveau, maar het idee is exact hetzelfde. Soms moet je en kan je niet anders.
Executeren - het woord impliceert het al - is nooit nodig.

In die zaak draait het om een noodsituatie, waarin de regering het besluit neemt om - indien dat nodig is - met scherp te schieten als dat nodig is om de slachtoffers te beschermen.

Je kunt dan een discussie hebben over de vraag in hoeverre die noodzaak bestond, maar daarmee is het echt wel een totaal andere zaak en is je vergelijking nogal bizar.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_182488365
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 11:26 schreef Scrummie2.0 het volgende:

[..]

Die regels zijn er al volgens mij, en daar had de burgermeester gebruik van kunnen maken. Er worden namelijk genoeg demonstraties verboden, ik begrijp dan ook niet waarom dat nu niet is gedaan.
Ik vrees toch dat het antwoord op deze vraag is: die mogelijkheid was er niet.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_182488366
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 11:24 schreef Molurus het volgende:

[..]

Even voor alle duidelijkheid: het is niet alsof ik KOZP steun, of een voorstander ben van zo'n demonstratie.

Ik zeg alleen: we hebben allemaal dezelfde rechten en plichten. En het is mij echt niet duidelijk op grond waarvan KOZP hier verboden had moeten worden om die demonstratie te houden.

Wie gelooft in de rechtsstaat, de regels die wij met z'n allen afspreken, en die vindt dat deze demonstratie niet mocht plaatsvinden, zou wat mij betreft dan ook moeten pleiten voor een specifiek wetsvoorstel dat zo'n demonstratie voorkomt.

Ik zou dan alleen niet weten hoe zo'n voorstel eruit zou moeten zien. Ik zou dat graag horen van degenen die ook daadwerkelijk vinden dat deze demonstratie niet mocht plaatsvinden.
De leider Activist Jerry Afriyie van KOZP mag niet meer als beveiliger werken en heeft dus geen VOG meer en zal die ook niet meer krijgen.
KOZP is opgenomen in Dreigingsbeeld Terrorisme, samen met Demonstranten G20 Hamburg en De Grauwe Eeuw.
Tuig van de richel dus :Y
pi_182488374
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 11:24 schreef Molurus het volgende:

[..]

Even voor alle duidelijkheid: het is niet alsof ik KOZP steun, of een voorstander ben van zo'n demonstratie.

Ik zeg alleen: we hebben allemaal dezelfde rechten en plichten. En het is mij echt niet duidelijk op grond waarvan KOZP hier verboden had moeten worden om die demonstratie te houden.

Wie gelooft in de rechtsstaat, de regels die wij met z'n allen afspreken, en die vindt dat deze demonstratie niet mocht plaatsvinden, zou wat mij betreft dan ook moeten pleiten voor een specifiek wetsvoorstel dat zo'n demonstratie voorkomt.

Ik zou dan alleen niet weten hoe zo'n voorstel eruit zou moeten zien. Ik zou dat graag horen van degenen die ook daadwerkelijk vinden dat deze demonstratie niet mocht plaatsvinden.
Je snapt toch ook wel dat Nederland vol zit met wetgeving en regelgeving waarbij je soms door de bomen het bos niet ziet. Soms kun je dan niet anders dan het recht in eigen handen nemen om iets gedaan te krijgen. Om een demonstratie tegen te houden via de officiële kanalen vergt maanden zo niet jaren in Nederland als het überhaupt mogelijk is. Die tijd was er niet en de Friezen vonden dat er direct gehandeld moest worden. Dat betekent de wet overtreden. Ik kan dat heel goed begrijpen. Ik vind namelijk een goed georganiseerde landelijke intocht zonder geweld en incidenten 1000 keer belangrijker dan een blokkade op een snelweg. Sterker nog, tijdens de intocht had ik niet eens in de gaten dat er een blokkade gaande was. Alles draait om de intocht op die dag, niet de blokkade of kick out zwarte piet.
pi_182488380
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 11:29 schreef Spectator19 het volgende:

[..]

De leider Activist Jerry Afriyie van KOZP mag niet meer als beveiliger werken en heeft dus geen VOG meer en zal die ook niet meer krijgen.
KOZP is opgenomen in Dreigingsbeeld Terrorisme, samen met Demonstranten G20 Hamburg en De Grauwe Eeuw.
Tuig van de richel dus :Y
Da's allemaal leuk en aardig, maar juridisch irrelevant.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_182488384
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 11:26 schreef Scrummie2.0 het volgende:
Die regels zijn er al volgens mij, en daar had de burgermeester gebruik van kunnen maken.
De burgemeester heeft KOZP zelf lopen uitnodigen.. die lui waren eerst niet eens van plan om te komen. Maar zijn op uitnodiging van de PvdA'er van dienst toch gekomen voor die demonstratie :') Hadden ook een vergunning om "dynamisch" mee te lopen in de optocht.

Dat is nog het smerigste in deze zaak.
Moet je eens proberen op prinsjesdag. Achter de koets aanrijden om te demonstreren tegen het koningshuis.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 13-10-2018 11:33:36 ]
pi_182488385
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 11:28 schreef Molurus het volgende:

[..]

Executeren - het woord impliceert het al - is nooit nodig.

In die zaak draait het om een noodsituatie, waarin de regering het besluit neemt om - indien dat nodig is - met scherp te schieten als dat nodig is om de slachtoffers te beschermen.

Je kunt dan een discussie hebben over de vraag in hoeverre die noodzaak bestond, maar daarmee is het echt wel een totaal andere zaak en is je vergelijking nogal bizar.
Hehe nu zijn we eruit. Je gebruikt het woord noodsituatie, ik gebruik het woord noodsituatie ook. Dank je wel maat.
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 11:33:31 #235
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_182488403
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 11:30 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Je snapt toch ook wel dat Nederland vol zit met wetgeving en regelgeving waarbij je soms door de bomen het bos niet ziet. Soms kun je dan niet anders dan het recht in eigen handen nemen om iets gedaan te krijgen. Om een demonstratie tegen te houden via de officiële kanalen vergt maanden zo niet jaren in Nederland als het überhaupt mogelijk is. Die tijd was er niet en de Friezen vonden dat er direct gehandeld moest worden. Dat betekent de wet overtreden. Ik kan dat heel goed begrijpen. Ik vind namelijk een goed georganiseerde landelijke intocht zonder geweld en incidenten 1000 keer belangrijker dan een blokkade op een snelweg. Sterker nog, tijdens de intocht had ik niet eens in de gaten dat er een blokkade gaande was. Alles draait om de intocht op die dag, niet de blokkade of kick out zwarte piet.
Ik begrijp heel goed dat sommige mensen de wet overtreden. Ik kan zo 100 situaties bedenken waar ik dat ook zou doen.

Maar ik begrijp ook heel goed dat die overtredingen dan ook consequenties voor mij zullen hebben. En dat vind ik niet meer dan normaal in een rechtsstaat. Sterker nog, dat vind ik een must.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_182488404
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 11:30 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Je snapt toch ook wel dat Nederland vol zit met wetgeving en regelgeving waarbij je soms door de bomen het bos niet ziet. Soms kun je dan niet anders dan het recht in eigen handen nemen om iets gedaan te krijgen.
In een goed functionerende rechtsstaat kun je altijd anders.

Ik vind dit - sorry dat ik het zeg - een kutsmoes om maar niet over de regels na te denken.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_182488425
Misschien kan de verdediging nog iets doen met het Recht van Opstand?
Maar ik denk zelf dat dit niet zonder wel erg veel kunst- en vliegwerk kan worden gebaseerd.https://nl.wikipedia.org/wiki/Recht_van_opstand
De kneppelfreed kon je zo wel zien wrs.

De Radbruchformule:

quote:
''Het conflict tussen de gerechtigheid en de rechtszekerheid zou zo opgelost kunnen worden, dat het positieve recht dat door uitvaardiging en macht zeker gesteld is voorrang heeft, ook indien het naar de inhoud onrechtvaardig en ondoelmatig is, tenzij de tegenspraak van de positieve wet met de gerechtigheid zo onverdraaglijk groot wordt, dat de wet als 'onjuist recht' voor de gerechtigheid moet wijken. Het is onmogelijk een scherpe lijn te trekken tussen de gevallen van wettelijk onrecht en de wetten die ondanks hun onjuiste inhoud toch gelden; maar een andere grens kan wel heel scherp getrokken worden: waar niet eens naar gerechtigheid gestreefd wordt, waar de gelijkheid die de kern van de gerechtigheid uitmaakt, bij het uitvaardigen van het positieve recht bewust ontkend wordt, daar is de wet niet alleen maar 'onjuist recht', maar daar ontbreekt het rechtskarakter er volstrekt aan. Want recht, ook positief recht, kan niet anders gedefinieerd worden dan als ordening en normering die bestemd is de gerechtigheid te dienen.
I´m back.
pi_182488435
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 11:32 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Hehe nu zijn we eruit. Je gebruikt het woord noodsituatie, ik gebruik het woord noodsituatie ook. Dank je wel maat.
Er was in deze zaak geen sprake van een noodsituatie waarin levens op het spel stonden. Bovendien was het niet de regering die ingrijpt maar de burger.

Dit lijken mij toch wel twee zeer relevante verschillen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_182488455
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 11:29 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik vrees toch dat het antwoord op deze vraag is: die mogelijkheid was er niet.
Hoezo niet?
pi_182488458
PeterRdeV twitterde op zaterdag 13-10-2018 om 11:10:46 Ach gut.... nu is Jenny Douwes ineens boos omdat ze aan tafel moest met Anti-zwarte Piet-activisten. En dat terwijl ze eerder zèlf opriep tot een confrontatie op de snelweg... ja, dan is zo'n gesprekje bij Twan natuurlijk heeeeel intimiderend. #Zielepietenhttps://t.co/XPBPGztTMA reageer retweet
Het heeft even geduurd, maar Petertje heeft inmiddels ook een mening gevormd. Hij zal maandag voor ¤ 2500,- alles wel eventjes komen recht lullen voor Twan.
pi_182488465
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 11:37 schreef Scrummie2.0 het volgende:

[..]

Hoezo niet?
Hoezo wel? Welke wet- en regelgeving had de burgemeester hier toe kunnen passen om deze demonstratie te stoppen?
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 11:39:05 #242
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_182488478
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 11:38 schreef maan_man het volgende:
PeterRdeV twitterde op zaterdag 13-10-2018 om 11:10:46 Ach gut.... nu is Jenny Douwes ineens boos omdat ze aan tafel moest met Anti-zwarte Piet-activisten. En dat terwijl ze eerder zèlf opriep tot een confrontatie op de snelweg... ja, dan is zo'n gesprekje bij Twan natuurlijk heeeeel intimiderend. #Zielepietenhttps://t.co/XPBPGztTMA reageer retweet
Het heeft even geduurd, maar Petertje heeft inmiddels ook een mening gevormd. Hij zal maandag voor ¤ 2500,- alles wel eventjes komen recht lullen voor Twan.
Peter R :')
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_182488480
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 11:33 schreef Molurus het volgende:

[..]

In een goed functionerende rechtsstaat kun je altijd anders.

Ik vind dit - sorry dat ik het zeg - een kutsmoes om maar niet over de regels na te denken.
Misschien ligt hier ook wel het verschil in onze gedachte, ik vind namelijk dat onze rechtsstaat niet altijd even goed functioneert. Het is bureaucratisch, het is traag, er wordt heel veel geluld en er wordt maar bar weinig gedaan. Het Nederlands leven bestaat voornamelijk uit formulieren invullen, het liefst in drievoud. :P
pi_182488491
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 11:38 schreef maan_man het volgende:
PeterRdeV twitterde op zaterdag 13-10-2018 om 11:10:46 Ach gut.... nu is Jenny Douwes ineens boos omdat ze aan tafel moest met Anti-zwarte Piet-activisten. En dat terwijl ze eerder zèlf opriep tot een confrontatie op de snelweg... ja, dan is zo'n gesprekje bij Twan natuurlijk heeeeel intimiderend. #Zielepietenhttps://t.co/XPBPGztTMA reageer retweet
Het heeft even geduurd, maar Petertje heeft inmiddels ook een mening gevormd. Hij zal maandag voor ¤ 2500,- alles wel eventjes komen recht lullen voor Twan.
Als we iemand geen aandacht zouden moeten geven dan is het wel Peter R. :{
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_182488497
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 11:32 schreef Molurus het volgende:

[..]

Da's allemaal leuk en aardig, maar juridisch irrelevant.
Je KOZP vriend kan hier een nieuwe VOG aanvragen en daarna kunnen we bespreken waarom Activist Jerry Afriyie wel of niet welkom is bij sinterklaas optochten.
Tijdens die optochten willen we immers geen mensen laten rondlopen die van Justitie geen VOG meer krijgen.
pi_182488509
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 11:38 schreef Molurus het volgende:

[..]

Hoezo wel? Welke wet en regelgeving had de burgemeester hier toe kunnen passen om deze demonstratie te stoppen?
Hoe denk je dat men in Amsterdam de demonstratie op 4 mei om 20.00 uur op de dam heeft verboden?
pi_182488510
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 11:38 schreef Molurus het volgende:

[..]

Hoezo wel? Welke wet- en regelgeving had de burgemeester hier toe kunnen passen om deze demonstratie te stoppen?
Welke precies? Geen idee. Ik weet wel dat het vaker gedaan is, dus waarom nu niet is mij een raadsel.
pi_182488511
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 11:38 schreef maan_man het volgende:
PeterRdeV twitterde op zaterdag 13-10-2018 om 11:10:46 Ach gut.... nu is Jenny Douwes ineens boos omdat ze aan tafel moest met Anti-zwarte Piet-activisten. En dat terwijl ze eerder zèlf opriep tot een confrontatie op de snelweg... ja, dan is zo'n gesprekje bij Twan natuurlijk heeeeel intimiderend. #Zielepietenhttps://t.co/XPBPGztTMA reageer retweet
Het heeft even geduurd, maar Petertje heeft inmiddels ook een mening gevormd. Hij zal maandag voor ¤ 2500,- alles wel eventjes komen recht lullen voor Twan.
Mooi dit _O-
Afspraken zijn afspraken, behalve als je niet links bent.
Toch Petertje?

0:23 :7

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 13-10-2018 11:40:53 ]
pi_182488529
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 11:39 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Misschien ligt hier ook wel het verschil in onze gedachte, ik vind namelijk dat onze rechtsstaat niet altijd even goed functioneert. Het is bureaucratisch, het is traag, er wordt heel veel geluld en er wordt maar bar weinig gedaan. Het Nederlands leven bestaat voornamelijk uit formulieren invullen, het liefst in drievoud. :P
Dit mag je vinden. Maar dan vind ik dus dat je voorstellen ter verbetering zou moeten doen. Burgelijke ongehoorzaamheid lijkt me een noodgreep. Geen permanente oplossing.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_182488531
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 11:36 schreef Molurus het volgende:

[..]

Er was in deze zaak geen sprake van een noodsituatie waarin levens op het spel stonden. Bovendien was het niet de regering die ingrijpt maar de burger.

Dit lijken mij toch wel twee zeer relevante verschillen.
Een noodsituatie is ook als er een dreiging is dat er rellen gaan ontstaan tijdens een kinderfeest. Met een noodsituatie hoeft er heus niet altijd levens op het spel te staan.
pi_182488548
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 11:39 schreef Spectator19 het volgende:

[..]

Je KOZP vriend
Het is niet mijn vriend. Zoals gezegd: ik ben geen voorstander van KOZP of die demonstratie.

quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 11:39 schreef Spectator19 het volgende:

kan hier een nieuwe VOG aanvragen en daarna kunnen we bespreken waarom Activist Jerry Afriyie wel of niet welkom is bij sinterklaas optochten.
Tijdens die optochten willen we immers geen mensen laten rondlopen die van Justitie geen VOG meer krijgen.
Ik ben wel benieuwd wat jij denkt dat de juridische criteria zouden moeten zijn.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_182488564
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 11:40 schreef Scrummie2.0 het volgende:

[..]

Welke precies? Geen idee. Ik weet wel dat het vaker gedaan is, dus waarom nu niet is mij een raadsel.
Ik ken ook de exacte juridische details van alle verschillende zaken niet. Maar ik heb an sich alle vertrouwen, in zowel de regelgeving als de uitvoering daarvan.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_182488573
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 11:43 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik ken ook de exacte juridische details van alle verschillende zaken niet. Maar ik heb an sich alle vertrouwen, in zowel de regelgeving als de uitvoering daarvan.
Ja oké. Ik niet.
pi_182488584
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 11:24 schreef Molurus het volgende:

[..]

Even voor alle duidelijkheid: het is niet alsof ik KOZP steun, of een voorstander ben van zo'n demonstratie.

Ik zeg alleen: we hebben allemaal dezelfde rechten en plichten. En het is mij echt niet duidelijk op grond waarvan KOZP hier verboden had moeten worden om die demonstratie te houden.

Wie gelooft in de rechtsstaat, de regels die wij met z'n allen afspreken, en die vindt dat deze demonstratie niet mocht plaatsvinden, zou wat mij betreft dan ook moeten pleiten voor een specifiek wetsvoorstel dat zo'n demonstratie voorkomt.

Ik zou dan alleen niet weten hoe zo'n voorstel eruit zou moeten zien. Ik zou dat graag horen van degenen die ook daadwerkelijk vinden dat deze demonstratie niet mocht plaatsvinden.
(Ongewenste) verstoring van de openbare orde, tijdens/op een evenement. Ik vind dat men de mogelijkheid moet hebben om een perimeter te stellen rond een evenement, zodat het evenement zelf gevrijwaard blijft van dit soort orde verstorende fratsen. En al helemaal zoiets als een kinderfestijn zoals de intocht van sinterklaas.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_182488585
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 11:41 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Een noodsituatie is ook als er een dreiging is dat er rellen gaan ontstaan tijdens een kinderfeest. Met een noodsituatie hoeft er heus niet altijd levens op het spel te staan.
Het is niet aan de burger. Niet om dat oordeel te vellen en niet om in te grijpen.

Als jij vindt van wel, dan zou ik dat anti-staatsrechtelijk noemen. Zeker als je dit voorstelt als beleid.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_182488586
quote:
99s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 11:40 schreef CrashO het volgende:

[..]

Mooi dit _O-
Afspraken zijn afspraken, behalve als je niet links bent.
Toch Petertje?

0:23 :7
Haha, die was mij even ontschoten
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 11:45:42 #257
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_182488600
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 11:41 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Een noodsituatie is ook als er een dreiging is dat er rellen gaan ontstaan tijdens een kinderfeest. Met een noodsituatie hoeft er heus niet altijd levens op het spel te staan.
Wie beoordeelt iets als noodsituatie dan? Mag ik dat zelf bepalen?

Dus als iets mij niet aanstaat mag ik het dan een noodsituatie noemen en een misdrijf plegen om die situatie te voorkomen?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_182488607
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 11:44 schreef Scrummie2.0 het volgende:

[..]

Ja oké. Ik niet.
Nogmaals, dat mag je vinden. Maar dan vind ik dat je ook ideeen zou moeten over hoe het dan wel moet, maar die heb je ook niet. Heck, je geeft zelf aan de exacte juridische details ook niet te kennen. Dan doe je uitspraken over dingen die je niet weet.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_182488615
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 11:41 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dit mag je vinden. Maar dan vind ik dus dat je voorstellen ter verbetering zou moeten doen. Burgelijke ongehoorzaamheid lijkt me een noodgreep. Geen permanente oplossing.
Burgelijke ongehoorzaamheid dat is echt een schot voor open doel haha. Herrinner jij je Minister van Financien Zalm nog? Hij riep op om geen belasting te betalen. ( mag dit wel? )

https://www.trouw.nl/home(...)te-betalen~a658b536/
pi_182488624
quote:
15s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 11:45 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

(Ongewenste) verstoring van de openbare orde, tijdens/op een evenement. Ik vind dat men de mogelijkheid moet hebben om een perimeter te stellen rond een evenement, zodat het evenement zelf gevrijwaard blijft van dit soort orde verstorende fratsen. En al helemaal zoiets als een kinderfestijn zoals de intocht van sinterklaas.
Daar ben ik het mee eens. Het recht op demonstratie gaat wat mij betreft net wat te ver.

Je mag echt wel demonstreren, maar zorg er in ieder geval voor dat er geen feestjes verpest worden.

Een beetje staan schreeuwen tussen de kinderen -O-
pi_182488629
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 11:46 schreef Molurus het volgende:

[..]

Nogmaals, dat mag je vinden. Maar dan vind ik dat je ook ideeen zou moeten over hoe het dan wel moet, maar die heb je ook niet. Heck, je geeft zelf aan de exacte juridische details ook niet te kennen. Dan doe je uitspraken over dingen die je niet weet.
Jij ook. Daarnet zei je nog dat er geen mogelijkheid was, en nu ken je net als ik de details niet.
pi_182488630
quote:
15s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 11:45 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

(Ongewenste) verstoring van de openbare orde, tijdens/op een evenement. Ik vind dat men de mogelijkheid moet hebben om een perimeter te stellen rond een evenement, zodat het evenement zelf gevrijwaard blijft van dit soort orde verstorende fratsen. En al helemaal zoiets als een kinderfestijn zoals de intocht van sinterklaas.
Je wil evenementen algemeen die mogelijkheid geven?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_182488641
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 11:46 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Burgelijke ongehoorzaamheid dat is echt een schot voor open doel haha. Herrinner jij je Minister van Financien Zalm nog? Hij riep op om geen belasting te betalen. ( mag dit wel? )

https://www.trouw.nl/home(...)te-betalen~a658b536/
De zoveelste bizarre vergelijking in dit topic, wmb.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_182488649
quote:
99s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 11:40 schreef CrashO het volgende:

[..]

Mooi dit _O-
Afspraken zijn afspraken, behalve als je niet links bent.
Toch Petertje?

0:23 :7
En bij Sven Kokkelmannetje werd hij ook vies mad. Peter kan beter zijn mond houden.
AFCA!
pi_182488651
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 11:47 schreef Scrummie2.0 het volgende:

[..]

Jij ook. Daarnet zei je nog dat er geen mogelijkheid was, en nu ken je net als ik de details niet.
Ik ga daarbij af op het oordeel en de uitspraken van de burgemeester.

Ik laat zulke zaken graag over aan mensen die wel weten hoe het zit.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 11:51:25 #266
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_182488680
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 11:47 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Daar ben ik het mee eens. Het recht op demonstratie gaat wat mij betreft net wat te ver.

Je mag echt wel demonstreren, maar zorg er in ieder geval voor dat er geen feestjes verpest worden.

Een beetje staan schreeuwen tussen de kinderen -O-
Mee eens. Maak gewoon een mooie lokatie buiten het zicht van de intocht zelf.

Dan was al dit gedoe überhaupt niet nodig geweest.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_182488692
Overigens... als de burgemeester de middelen had om die demonstratie te verbieden, en ook goede redenen had om dat te doen, dan zou dat ijzersterk materiaal zijn voor de verdediging van Jenny D. en haar kliekje.

Vooralsnog lijkt dat toch niet het geval.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_182488695
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 11:48 schreef Molurus het volgende:

[..]

De zoveelste bizarre vergelijking in dit topic, wmb.
Nee ik zit elke keer voorbeelden op te noemen waar de wet wordt overtreden zelfs door de regering. Dit was destijds ook een hele rel in de media weet ik nog goed.
pi_182488717
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 11:52 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Nee ik zit elke keer voorbeelden op te noemen waar de wet wordt overtreden zelfs door de regering. Dit was destijds ook een hele rel in de media weet ik nog goed.
Voorbeelden waarin de regering vermeend de wet overtreedt, en waarin je daar nog een grondige discussie over zou kunnen hebben ook.

Dat noem ik een vergezochte "hullie doet het ook" drogreden. Ik zie daarin geen enkel steekhoudend argument om wetsovertredingen te tolereren.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_182488728
Maar straks gaan we het beleven in de Zaanstad met een vrijbrief voor kick out zwarte piet om te mogen rellen ( demonstreren ) zij voelen zich hierdoor gesterkt en ik ben benieuwd hoe het Westen dit straks gaat oplossen. :P
pi_182488733
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 11:52 schreef Molurus het volgende:
Overigens... als de burgemeester de middelen had om die demonstratie te verbieden, en ook goede redenen had om dat te doen, dan zou dat ijzersterk materiaal zijn voor de verdediging van Jenny D. en haar kliekje.

Vooralsnog lijkt dat toch niet het geval.
De burgemeester heeft kozp zelf lopen uitnodigen. Middelen maken geen verschil als ze toch niet gebruikt worden.

Die burgemeester wilde de demonstratie juist binnenhalen.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 13-10-2018 11:55:44 ]
pi_182488750
quote:
99s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 11:55 schreef CrashO het volgende:

[..]

De burgemeester heeft kozp zelf lopen uitnodigen. Middelen maken geen verschil als ze toch niet gebruikt worden.
Dit doet niets af aan wat ik zeg.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_182488759
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 11:52 schreef Molurus het volgende:
Overigens... als de burgemeester de middelen had om die demonstratie te verbieden, en ook goede redenen had om dat te doen, dan zou dat ijzersterk materiaal zijn voor de verdediging van Jenny D. en haar kliekje.

Vooralsnog lijkt dat toch niet het geval.
Vraag is natuurlijk of "Jenny D. en haar kliekje" gesteund worden door een grote meerderheid van de bevolking hè. Ik weet niet of daar onderzoek naar gedaan is?
I´m back.
pi_182488772
We kunnen wel een poule maken "hoeveel demonstranten zullen er dit jaar gearresteerd worden tijdens de landelijke intocht" :7
pi_182488779
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 11:55 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dit doet niets af aan wat ik zeg.
Je geeft aan dat als de burgemeester de demonstratie had kunnen verbieden, dat Jenny zou helpen.
Maar die hele demo was daar alleen maar omdat de burgemeester naar Amsterdam was gegaan om persoonlijk kozp uit te nodigen om te komen protesteren :') Die lui hadden eerst helemaal geen zin om naar Friesland te komen. Die burgemeester is juist de oorzaak van deze hele clusterfuck.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 13-10-2018 11:58:04 ]
pi_182488784
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 11:56 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Vraag is natuurlijk of "Jenny D. en haar kliekje" gesteund worden door een grote meerderheid van de bevolking hè. Ik weet niet of daar onderzoek naar gedaan is?
Ik zie hierin eerlijk gezegd geen juridische relevantie. Waar wil je heen?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_182488788
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 11:57 schreef MakkieR het volgende:
We kunnen wel een poule maken "hoeveel demonstranten zullen er dit jaar gearresteerd worden tijdens de landelijke intocht" :7
Ik denk dat de burgemeester in Zaanstad er goed aan doet om demonstraties tijdens de intocht te verbieden.
I´m back.
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 11:59:18 #278
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_182488804
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 11:45 schreef maan_man het volgende:

[..]

Haha, die was mij even ontschoten
Peter R. huisvriend van de grootste criminelen. Maar nu op de hand van het OM. Ook hij heeft een grens. Een biertje drinken met Holleeder is prima. Maar Jenny mag op de brandstapel.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_182488805
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 11:57 schreef MakkieR het volgende:
We kunnen wel een poule maken "hoeveel demonstranten zullen er dit jaar gearresteerd worden tijdens de landelijke intocht" :7
Er komt dit jaar geen intocht, KOZP doet een Jenny Douwesje en legt het vaarverkeer plat.
pi_182488807
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 11:47 schreef Molurus het volgende:

[..]

Je wil evenementen algemeen die mogelijkheid geven?
Taakje voor de burgemeester dacht ik zo, om dit, na overleg en juiste inschatting, te beslissen.

Dit had in Dokkum moeten gebeuren.

Mensen moeten het recht hebben op een evenement zonder verstoring, daar verstoring van de openbare orde in principe al strafbaar is. En dan heb ik het nog niet eens over de gevoeligheid en de hoge kans op escalatie in dit specifieke geval. Op een kinderfeestje....
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_182488811
quote:
99s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 11:57 schreef CrashO het volgende:

[..]

Je geeft aan dat als de burgemeester de demonstratie had kunnen verbieden, dat Jenny zou helpen.
Als de burgemeester de mogelijkheid had en ook goede redenen had om die demonstratie te verbieden dan had ze dat in principe moeten doen, en daarmee zou Jenny D. in deze zaak een stuk sterker staan, lijkt me.

Wat de burgemeester werkelijk heeft gedaan verandert helemaal niets aan wat ik hier zeg.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_182488825
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 11:58 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik zie hierin eerlijk gezegd geen juridische relevantie. Waar wil je heen?
Lijkt me duidelijk. Jij doet het af als een kliekje delinquenten, maar wat nou als een ruime meerderheid van de bevolking er net zo over denkt, dus borg staan voor een intocht zonder scheldpartijen en dreigend geweld omdat de overheid dit kennelijk niet wil doen, dan krijg je dus spanning tussen heersende moraal en positief recht.
I´m back.
pi_182488852
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 11:59 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Taakje voor de burgemeester dacht ik zo, om dit, na overleg en juiste inschatting, te beslissen.

Dit had in Dokkum moeten gebeuren.
De burgemeester heeft geen totale vrijheid om demonstraties te verbieden. Ook hier niet.

quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 11:59 schreef SpaceOddity het volgende:

Mensen moeten het recht hebben op een evenement zonder verstoring,
Dus dat is dan de strekking van je wetsvoorstel? Bij geen enkel evenement mag gedemonstreerd worden door tegenstanders van het evenement?

Denk even goed na over wat je hier zegt, want het heeft potentieel verstrekkende gevolgen.

quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 11:59 schreef SpaceOddity het volgende:

daar verstoring van de openbare orde in principe al strafbaar is. En dan heb ik het nog niet eens over de gevoeligheid en de hoge kans op escalatie in dit specifieke geval. Op een kinderfeestje....
Er was in dit geval geen sprake van een strafbare ordeverstoring.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_182488865
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 11:59 schreef LXIV het volgende:

[..]

Peter R. huisvriend van de grootste criminelen. Maar nu op de hand van het OM. Ook hij heeft een grens. Een biertje drinken met Holleeder is prima. Maar Jenny mag op de brandstapel.
Peter R is in mij ogen de weg helemaal kwijt geraakt. Voor Joran van de Sloot vond ik hem altijd een goede misdaadverslaggever. Maar na de Joran van de Sloot shows heeft die man echt een soort god complex gekregen.
pi_182488869
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 12:00 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Lijkt me duidelijk. Jij doet het af als een kliekje delinquenten,
Juridisch is dat wat ze zijn. Daar kun je het mee oneens zijn, maar dat impliceert wat mij betreft dat je het oneens bent met de huidige wetgeving.

quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 12:00 schreef Ryan3 het volgende:

maar wat nou als een ruime meerderheid van de bevolking er net zo over denkt, dus borg staan voor een intocht zonder scheldpartijen en dreigend geweld omdat de overheid dit kennelijk niet wil doen, dan krijg je dus spanning tussen heersende moraal en positief recht.
Dan kun je eventueel op democratische wijze tot wetsaanpassingen komen. Zo werkt dat in een rechtsstaat.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_182488888
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 12:03 schreef Molurus het volgende:

[..]

Juridisch is dat wat ze zijn. Daar kun je het mee oneens zijn, maar dat impliceert wat mij betreft dat je het oneens bent met de huidige wetgeving.

[..]

Dan kun je eventueel op democratische wijze tot wetsaanpassingen komen. Zo werkt dat in een rechtsstaat.
20 jaar later...
pi_182488901
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 12:05 schreef MakkieR het volgende:

[..]

20 jaar later...
Dat is geen excuus om niet na te denken over hoe die wetsaanpassingen er dan uit zouden moeten zien. En het is al zeker geen excuus voor wetsovertredingen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_182488941
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 12:05 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat is geen excuus om niet na te denken over hoe die wetsaanpassingen er dan uit zouden moeten zien. En het is al zeker geen excuus voor wetsovertredingen.
Jij bent echt een modelburger voor de staat, eentje die zijn klep dichthoudt als hem onrecht wordt aangedaan omdat het nu eenmaal in de wet staat.
pi_182488946
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 11:52 schreef Molurus het volgende:
Overigens... als de burgemeester de middelen had om die demonstratie te verbieden, en ook goede redenen had om dat te doen, dan zou dat ijzersterk materiaal zijn voor de verdediging van Jenny D. en haar kliekje.

Vooralsnog lijkt dat toch niet het geval.
Haar kliekje ? bij welk kliekje hoor jij ?
pi_182488955
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 12:03 schreef Molurus het volgende:

[..]

Juridisch is dat wat ze zijn. Daar kun je het mee oneens zijn, maar dat impliceert wat mij betreft dat je het oneens bent met de huidige wetgeving.
Nee, ik ben benieuwd hoe de bevolking erover denkt en of dit onderzocht is. Als een kleine groepje mensen zonder steun van brede lagen van de bevolking tot deze actie over gaat dan is dat wat anders dan als dit groepje mensen in hun actie wordt gesteund door brede lagen van de bevolking en dus een soort voorhoede zijn.
quote:
[..]

Dan kun je eventueel op democratische wijze tot wetsaanpassingen komen. Zo werkt dat in een rechtsstaat.
Ja, dat kan, maar als de overheid dit niet wil doen of niet kan doen, dan krijg je dus een situatie waarin het Recht van Opstand een rol gaat spelen. Dan handhaaft het bevoegde gezag dus kennelijk een situatie die door een ruime meerderheid van de bevolking gezien wordt als onrechtvaardig. In dit geval het verstoren van de intocht.


Hierbij gaat het dus niet om hoe ZP eruit ziet sec, maar om een "onbezorgde intocht", dus zonder dreiging van geweld en bedreiging met scheldpartijen etc.
I´m back.
pi_182488995
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 12:08 schreef Spectator19 het volgende:

[..]

Haar kliekje ? bij welk kliekje hoor jij ?
Ik vind kliekje inderdaad ook nogal denigrerend klinken, dat kliekje is namelijk behoorlijk groot als hiermee het kliekje van Jenny bedoeld wordt. Overigens is het nooit verstandig verkleinwoordjes te gebruiken als je een punt wil maken.
pi_182488998
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 12:08 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Jij bent echt een modelburger voor de staat, eentje die zijn klep dichthoudt als hem onrecht wordt aangedaan omdat het nu eenmaal in de wet staat.
Als ik vind dat mij onrecht wordt aangedaan dan heb ik het recht om mijn mond open te trekken en kun je er vanuit gaan dat ik dat ook zal doen, en ideeen zal hebben over wat er dan mis is met de wetgeving.

Dat is echter vooralsnog niet het geval. Ik heb ook geen reden om te denken dat er in dit specifieke geval iets mis is met de relevante wetgeving. Wat hier voornamelijk misgaat, in mijn beleving, is dat hordes mensen het OK vinden dat de wet wordt overtreden om iets te voorkomen dat zij liever niet zien gebeuren.

Dat vind ik nogal kwalijk. (Let op: dit heeft geheel niets te maken met KOZP of mijn mening daarover.)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_182489003
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 12:08 schreef Spectator19 het volgende:

[..]

Haar kliekje ? bij welk kliekje hoor jij ?
Niet dat kliekje in elk geval.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_182489036
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 12:08 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, dat kan, maar als de overheid dit niet wil doen of niet kan doen, dan krijg je dus een situatie waarin het Recht van Opstand een rol gaat spelen. Dan handhaaft het bevoegde gezag dus kennelijk een situatie die door een ruime meerderheid van de bevolking gezien wordt als onrechtvaardig. In dit geval het verstoren van de intocht.
Er is geen wettelijk recht van de meerderheid of recht van opstand, ook niet als je het met hoofdletters schrijft.

Als je de wet wil aanpassen: kom met voorstellen, en regel het op democratische wijze. Zolang ik geen voorstellen hoor kan ik dit niet serieus nemen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_182489074
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 12:11 schreef Molurus het volgende:

[..]

Als ik vind dat mij onrecht wordt aangedaan dan heb ik het recht om mijn mond open te trekken en kun je er vanuit gaan dat ik dat ook zal doen, en ideeen zal hebben over wat er dan mis is met de wetgeving.

Dat is echter vooralsnog niet het geval. Ik heb ook geen reden om te denken dat er in dit specifieke geval iets mis is met de relevante wetgeving. Wat hier voornamelijk misgaat, in mijn beleving, is dat hordes mensen het OK vinden dat de wet wordt overtreden om iets te voorkomen dat zij liever niet zien gebeuren.

Dat vind ik nogal kwalijk. (Let op: dit heeft geheel niets te maken met KOZP of mijn mening daarover.)
Wat ben jij lief naïef zeg, Zul jij je mond ook opentrekken als dit jou verboden wordt? ( zwijgplicht door je werkgever ) Op de werkvloer is vaak onrecht te vinden en je kunt er niks aan doen, zie klokkenluiders. Ook dan zul je de wet moeten overtreden om iets aan de kaak te stellen en onrecht te bestrijden. De wet kan soms zo iets vaags zijn.
pi_182489130
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 12:13 schreef Molurus het volgende:

[..]

Er is geen wettelijk recht van de meerderheid of recht van opstand, ook niet als je het met hoofdletters schrijft.

Als je de wet wil aanpassen: kom met voorstellen, en regel het op democratische wijze. Zolang ik geen voorstellen hoor kan ik dit niet serieus nemen.
Ja, er bestaat geen recht van opstand als wet idd, maar er bestaat wel bijv. burgerlijke ongehoorzaamheid (hier overigens niet van toepassing), wat passief is, en er bestaat ook zoiets als recht van opstand, wat actief is, als er wetten bestaan die door een ruime meerderheid als onrechtvaardig gezien worden. Sic semper tyrannis wel eens van gehoord?
I´m back.
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 12:21:53 #297
99379 fjs
Zo dat is ook weer gezegd.
pi_182489159


[ Bericht 100% gewijzigd door fjs op 13-10-2018 12:31:12 ]
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 12:29:40 #298
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_182489287
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 12:16 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Wat ben jij lief naïef zeg, Zul jij je mond ook opentrekken als dit jou verboden wordt? ( zwijgplicht door je werkgever ) Op de werkvloer is vaak onrecht te vinden en je kunt er niks aan doen, zie klokkenluiders. Ook dan zul je de wet moeten overtreden om iets aan de kaak te stellen en onrecht te bestrijden. De wet kan soms zo iets vaags zijn.
Als je de wet overtreed heeft dat over het algemeen consequenties. Ook als het je niet uitkomt of als je het er niet mee eens bent.

Tenzij sprake is van een uitzonderingssituatie. Dan zal dat ook vast door de verdediging zijn aangevoerd en door de rechter opgepakt worden.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_182489311
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 12:16 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Wat ben jij lief naïef zeg, Zul jij je mond ook opentrekken als dit jou verboden wordt? ( zwijgplicht door je werkgever ) Op de werkvloer is vaak onrecht te vinden en je kunt er niks aan doen, zie klokkenluiders. Ook dan zul je de wet moeten overtreden om iets aan de kaak te stellen en onrecht te bestrijden. De wet kan soms zo iets vaags zijn.
Dit is echt klinkklare nonsens. Je hoeft nooit de wet te overtreden om iets aan de kaak te stellen. (Tenzij je in Noord-Korea woont ofzo.)

Ook in dit geval staat het je helemaal vrij om het recht om te demonstreren aan de kaak te stellen, niemand die je dat verbiedt. Maar je zult dan wel met concrete voorstellen moeten komen en die moeten onderbouwen.

De enige die dit tot dusver heeft geprobeerd in dit topic is SpaceOddity, die voorstelt om demonstreren bij evenementen algemeen te verbieden (als ik hem goed begrijp). Dat is geen maatregel die mijn zegen heeft, maar het is tenminste een concreet voorstel.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 12:32:22 #300
99379 fjs
Zo dat is ook weer gezegd.
pi_182489335
De Nederlanders die zoveel haat hebben richting ons land zijn niks anders dan cuckolds en staan alle dagen voorover gebukt.
pi_182489366
quote:
99s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 11:40 schreef CrashO het volgende:

[..]

Mooi dit _O-
Afspraken zijn afspraken, behalve als je niet links bent.
Toch Petertje?

0:23 :7
Ja zo werkt Peter rrrrrrr :r
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')