abonnement Unibet Coolblue
  FOK!fotograaf donderdag 11 maart 2021 @ 17:21:36 #51
842 Zorro
Z
pi_198447832
Nou ja, iets te laat maar het staat op *O*
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  donderdag 11 maart 2021 @ 17:32:56 #52
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
  donderdag 11 maart 2021 @ 18:15:19 #53
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_198448575
Er was denk ik een man of 50 publiek hier bij het carillon. Plus nog 50 omwonenden vanuit de ramen en tuinen. En dat voor een vooraf opgenomen stuk! Aanstaande dinsdag drie kwartier lang, en dan wel live gespeeld. :9

Ruimte zat voor iedereen om anderhalve meter afstand te houden trouwens, en veel mensen keken vanuit hun auto.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  donderdag 11 maart 2021 @ 18:48:59 #54
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
  donderdag 11 maart 2021 @ 19:26:27 #55
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_198449841
quote:
5s.gif Op donderdag 11 maart 2021 18:48 schreef Haaibaaike het volgende:
Was jij in Den Haag?
Scheelt maar een paar letters, Den Helder.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  vrijdag 12 maart 2021 @ 10:04:21 #56
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
  vrijdag 12 maart 2021 @ 20:10:14 #57
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_198467373
SHEEEEEEEEEEEEEE FLIEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEES OOOOOOOOOON STRAAAAAAAAAANGEEE WIIIINGS
  Spellchecker donderdag 6 oktober 2022 @ 20:52:51 #58
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_206229161
Golden Earring kiest voor metershoog monument in Den Haag
quote:
De vier muzikanten van Golden Earring hebben zelf het ontwerp mogen kiezen uit de voorstellen van een aantal Haagse kunstenaars. De band koos unaniem voor het ontwerp GEM: Golden Earring Monument van kunstenaar Hans van Bentem. Het gaat om een metershoge obelisk waarin allerlei verwijzingen naar de muziek, videoclips en platenhoezen van de formatie zijn verwerkt. De stenen naald komt te staan op een groene rots, die ook dienst gaat doen als bank.

Voor de bouw van het monument werkt de kunstenaar samen met Shop Around, een creatief productiehuis dat sinds de jaren negentig diverse platenhoezen, T-shirts, podiumdecors en videoclips voor Golden Earring heeft gemaakt. De betrokken partijen gaan in gesprek met de gemeente over vergunningen en een locatie voor de obelisk. De kunstenaar zelf zou de Torenstraat in het centrum een mooie locatie vinden, meldt hij aan Omroep West.

Het project moet mede bekostigd worden door crowdfunding. Deze campagne wordt volgens RockArt binnenkort gelanceerd. Golden Earring moest in maart 2021 stoppen met optreden omdat gitarist en medeoprichter George Kooymans aan ALS lijdt.

Eerder riep Den Haag de vier muzikanten al uit tot ereburgers van de stad. Ook is er al een brug in Den Haag vernoemd naar de groep, in de buurt van het Zuiderpark waar de bandleden opgroeiden.
_O_ ^O^
  Spellchecker zondag 15 januari 2023 @ 20:16:52 #59
197773 crew  maily
pi_207576738
George Kooymans benoemd tot ereburger; je beseft nu pas wat je gepresteerd hebt

quote:
De gemeente Rijkevorsel in België heeft er een twaalfde ereburger bij. Gitarist en componist George Kooymans (74) van de rockgroep Golden Earring kreeg zaterdag de oorkonde en enkele geschenken overhandigd. Hij woont al vijftig jaar in het dorp. Door de spierziekte ALS lukt gitaar spelen helaas niet meer, maar Kooymans kan terugblikken op een rijkgevulde carrière. „Je beseft nu pas wat je gepresteerd hebt”, vertelt hij aan Het Nieuwsblad.

Kooymans werd in 1948 geboren in Den Haag. Op zijn dertiende richtte hij met enkele vrienden Golden Earring op. Radar Love, Twilight Zone en When the Lady Smiles zijn enkele van de bekendste en internationale hits van de groep. Kooymans schreef mee aan de meeste nummers die ze opnamen. Na zestig jaar zette Golden Earring er in 2021 een punt achter omdat bij Kooymans ALS is vastgesteld. „Gitaar spelen, gaat niet meer”, vertelt George Kooymans. „Mijn vingers staan te krom. Zingen lukt nog wel. Door de ziekte wordt alles wel beperkter. Mijn dagen bestaan voornamelijk uit muziek luisteren en lezen. En elke week komen we met een aantal vrienden samen. Een carrière in de muziek overkomt je, het besef komt nu pas van wat je gepresteerd hebt.”

De vrienden van George klopten aan bij het gemeentebestuur om hem tot ereburger uit te roepen. „Toen dat nieuws bekend raakte, hebben we veel positieve reacties gekregen in Rijkevorsel”, zegt vriend Stanny Van Ostaeyen. „Met zijn oeuvre heeft George een steen verlegd in een muzikale rivier. Toch zijn hij en zijn gezin altijd doodgewone mensen gebleven zonder grootheidswaanzin. Na een optreden voor 20.000 fans in het buitenland kon je hem een dag later rustig in de rij zien staan bij de kassa van de supermarkt om zijn boodschappen af te rekenen.”

Van het gemeentebestuur van Rijkevorsel kreeg George Kooymans een oorkonde van het ereburgerschap, samen met enkele geschenken. Voor zijn vrouw Milly waren er bloemen. Hun twee kinderen en drie kleinkinderen waren er ook bij in de raadzaal van het gemeentehuis. „Het is een hele grote eer”, aldus George Kooymans. „We wonen al bijna vijftig jaar in Rijkevorsel en voelen ons er thuis. Eigenlijk zijn we eerder toevallig hier terechtgekomen. De bedoeling was om begin jaren zeventig naar de Verenigde Staten te verhuizen, maar dat was niet evident. Daarom zijn we in Rijkevorsel gaan kijken. Ik woon hier al meer dan de helft van mijn leven, toch ben ik Nederlander gebleven. Het dialect heb ik niet overgenomen.”

George Kooymans schreef niet alleen nummers voor Golden Earring. Onder andere Patricia Paay, die ook een tijdje in Rijkevorsel woonde, Anouk en Kinderen voor Kinderen hebben liedjes opgenomen die hij componeerde. Zijn woning beschikt over een opnamestudio. „De bijdrage van George aan de internationale rockscene is niet te onderschatten”, zegt Rijkevorsels wethouder van Cultuur Karl Geens. „Daarmee voldoet hij aan alle criteria voor het ereburgerschap.”
Foto uit Het Nieuwsblad.be

Spellchecker zaterdag 21 januari 2023 @ 16:13:38 #60
197773 crew  maily
pi_207656178
Golden Earring komt samen voor 50 jaar Radar Love; wijn drinken en ouwehoeren
quote:
De vier leden van Golden Earring komen dinsdag voor het eerst in lange tijd samen voor een kleine reünie. Dat vertelde zanger Barry Hay zaterdag in het NPO Radio 5-programma FM op 5. Zij komen samen bij gitarist George Kooymans, die aan ALS lijdt.

,,Het is echt wel cool dat we weer even compleet zijn met zijn vieren”, aldus Hay. De zanger woont op Curaçao, maar is nu een paar weken in Nederland om mee te doen aan de concertreeks De Vrienden van Amstel LIVE. ,,We gaan zitten en wijn drinken en ouwehoeren. Het is echt wel een dingetje dat we weer samen zijn. Ik hoop niet dat het een afscheid is.”

Dit wordt ook het moment waarop de vier mannen de vijftigste verjaardag van het nummer Radar Love en het album Moontan vieren. Het samenzijn van de muzikanten vindt plaats in dezelfde week dat podium Metropool in Hengelo een speciale avond wijdt aan het iconische lied en album. Bassist Rinus Gerritsen zal hier live bij aanwezig zijn.

Radar Love is de grootste hit die de Haagse band ooit heeft gehad. Moontan uit 1973 was het album dat ook in de VS het meest succesvol was.

Golden Earring moest in februari 2021 vrij abrupt stoppen met optreden omdat Kooymans ziek bleek te zijn. De formatie had toen zestig jaar op het podium gestaan, maar niet altijd in dezelfde bezetting.
  Spellchecker maandag 13 maart 2023 @ 22:18:10 #61
197773 crew  maily
pi_208365908
George Kooymans: "Mijn gitaren heb ik nog, maar spelen kan ik niet meer."
quote:
De conditie van George Kooymans (75), onder meer bekend van de Nederlandse rockband Golding Earring, gaat door de spierziekte ALS langzaam achteruit. „Mijn gitaren heb ik nog. Die gaan nog niet weg, maar spelen kan ik niet meer”, vertelt hij in een openhartig gesprek met de Volkskrant. Komende vrijdag verschijnt zijn laatste muzikale project.

De muzikant is al zo’n twee jaar ALS-patiënt. „Het gaat natuurlijk niet goed, maar het is nog wel te doen”, aldus Kooymans. „Ik kan eten, drinken, lezen, tv kijken. Lopen gaat niet zo goed meer. Dat moet met een rollator. Ik moet oppassen dat ik niet val. Dingen oppakken is lastig. Mijn hoofd wil nog snel, maar ik word in alles trager. En het wordt niet meer beter.”

Kooymans’ diagnose betekende per direct het einde van Golden Earring. Toch is niet Golden Earring maar de Nederlandse supergroep Vreemde Kostgangers het laatste project van Kooymans’ muzikale loopbaan geworden. Vrijdag verschijnt het afscheidsalbum Mist. Henny Vrienten, een van de frontmannen van Vreemde Kostgangers, overleed vorig jaar aan de gevolgen van longkanker. „Ik heb in 2020 en 2021 alles ingezongen en -gespeeld, toen dat nog ging”, zegt Kooymans over het album. „Na Henny’s diagnose zijn we echt vaart gaan maken, omdat we wisten dat er weinig tijd was.”

Vreemde Kostgangers heeft Kooymans veel gebracht, zo legt hij uit. „Plezier buiten mijn comfortzone. Vriendschap. (...) Henny en ik kenden elkaar al goed, maar we zijn echt vrienden geworden. Ik heb zo veel van hem geleerd. Hij was een geniale vent. En hij is er niet meer.”
Wikipedia: Vreemde Kostgangers

zaterdag 18 maart 2023 @ 17:25:18 #62
165264 Puzzie
#freepalestine
  Spellchecker maandag 1 mei 2023 @ 08:14:48 #63
197773 crew  maily
pi_208963570
1000 muzikanten gezocht voor afscheidsconcert Golden Earring
quote:
DEN HAAG - Geen afscheidsconcert ván, maar vóór Golden Earring. Als eerbetoon aan de Haagse band worden duizend muzikanten gezocht die vier nummers van Golden Earring willen spelen. Het concert is op 18 oktober in Rotterdam Ahoy. 'Je zou het een soort nationaal cadeau kunnen noemen.'
De band zette in 2021 noodgedwongen een punt achter hun carrière, omdat gitarist George Kooymans lijdt aan de spier- en zenuwziekte ALS. 'Hun laatste optreden zat er niet meer in, daarom geven de fans een optreden', zegt initiatiefnemer Yaël Vinckx.
De Leidse journaliste wilde een documentaire maken over Earringfans. 'Een vijftal fans met een mooi levensverhaal dat verbonden is aan de Golden Earring', legt ze uit. Zo kwam ze ook op het idee voor een concert. 'Ik wil hen volgen op weg naar het concert.'

'Tof plan'
Ze benaderde drummer Cesar Zuiderwijk. 'Ik dacht: ik kan het vanaf mijn bank in Leiden wel bedenken, maar wat vinden zij?' Zuiderwijk reageerde enthousiast. 'Hij vond het een tof plan en de rest van de band ook.'
Ook is Vinckx een crowdfundingsactie gestart om geld in te zamelen voor het organiseren van het concert. 'Er komt heel veel bij kijken om duizend muzikanten te kunnen laten spelen.'
Aanmelden door Radar Love in te sturen
Bassisten, drummers, zangers en gitaristen kunnen zich aanmelden door een filmpje in te sturen waarop ze een deel van Radar Love spelen. 'In mei beginnen we - als het allemaal lukt - met de kaartverkoop. En dan kun je erbij zijn.'
Website voor aanmelding: https://www.deearringenik.nl/

Crowdfunding: De Earring & ik; een afscheid

:o ^O^
pi_208964782
quote:
Gaaf, een afscheid is voor deze legendarische band (voor NL begrippen) zeker wel verdiend!
I want to believe...
  FOK!fotograaf zaterdag 10 juni 2023 @ 17:19:56 #65
842 Zorro
Z
pi_209465662
quote:
Bedankt voor de tip, aangemeld en imiddels bevestiging!

Ik ben erbij *O*
  Spellchecker zaterdag 10 juni 2023 @ 17:25:05 #66
197773 crew  maily
pi_209465703
quote:
6s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 17:19 schreef Zorro het volgende:

[..]
Bedankt voor de tip, aangemeld en imiddels bevestiging!

Ik ben erbij *O*
_O_ O+
  Spellchecker maandag 24 juli 2023 @ 14:34:20 #67
197773 crew  maily
pi_210023332
K I C K voor aanmelding:

quote:

[ Bericht 51% gewijzigd door maily op 25-07-2023 14:32:06 ]
  maandag 24 juli 2023 @ 16:27:04 #68
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_210024389
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2023 14:34 schreef maily het volgende:
K I C K
Want? Wat voor nieuws is er te melden?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Spellchecker maandag 24 juli 2023 @ 16:28:23 #69
197773 crew  maily
pi_210024403
quote:
1s.gif Op maandag 24 juli 2023 16:27 schreef golfer het volgende:

[..]
Want? Wat voor nieuws is er te melden?
Niks, maar misschien hebben mensen dit topic niet gezien en willen zich alsnog aanmelden voor het afscheidsconcert. ^O^
  dinsdag 25 juli 2023 @ 14:11:23 #70
10863 AgeEll
Caaartman, what a lovely voice
pi_210034507
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2023 14:34 schreef maily het volgende:
K I C K
Denk meteen t ergste
  Spellchecker dinsdag 25 juli 2023 @ 14:32:22 #71
197773 crew  maily
  FOK!fotograaf dinsdag 22 augustus 2023 @ 15:00:26 #72
842 Zorro
Z
pi_210381377
Afscheidsconcert uitgesteld.

quote:
Verschuiven concert
Jullie hebben de datum van 18 oktober met rood in je agenda gezet. Wellicht heb je al mensen bij elkaar getrommeld om te komen kijken naar het afscheidsconcert van ‘De Earring en ik’ in Ahoy. In overleg met de producent en Ahoy wordt het concert, dat was aangekondigd voor 18 oktober 2023, verplaatst naar het eerste kwartaal van 2024.

Het was een lastige beslissing
We begrijpen dat het verschuiven van het concert een vervelende boodschap is. Om het concert mogelijk te maken hebben we aansluiting gezocht bij andere partners. Enerzijds om het concert technisch mogelijk te maken, anderzijds om de kosten beheersbaar te houden. We verwachten binnen korte tijd overeenstemming te bereiken over de nieuwe datum. Zodra we een GO hebben, zijn jullie de eerste die het weten.

We hopen op jullie begrip
Ook wij staan te popelen. Samen zorgen we ervoor dat de mannen van de Earring een daverend afscheidsconcert krijgen. En dat wordt een feest op zich!
pi_210382725
quote:
6s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 15:00 schreef Zorro het volgende:
Afscheidsconcert uitgesteld.
[..]

Vaag bericht.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_210385514
Ook een vaag verhaal met 4 nummers op de songlijst.
Bleuh.
pi_212850248
Hoe staat het inmiddels met dit voornemen?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')