Ik vind het prima dat idioten die een snelweg afsluiten hard worden aangepakt. Maar dan wel graag àlle idioten die een snelweg afsluiten. En niet alleen deze Friezen. Want het echte probleem blijft natuurlijk dat al er al stapels aan afsluitingen zijn, waaronder door de politie die staakte voor meer geld; maar ook door "culturele uitingen" in het kader van bruiloftsvieringen die volledig vogel vrij zijn en tot noch toe nooit worden vervolgd.quote:Op zaterdag 13 oktober 2018 02:33 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Lachwekkende situatie is nu dat de mensen die voor een hele strenge rechtstaat zijn ineens clementie willen voor idioten die een snelweg afsluiten. Zelden zoveel hypocritie meegemaakt.
Wat een domme opmerking.quote:Op zaterdag 13 oktober 2018 02:33 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Lachwekkende situatie is nu dat de mensen die voor een hele strenge rechtstaat zijn ineens clementie willen voor idioten die een snelweg afsluiten. Zelden zoveel hypocritie meegemaakt.
De hypocrisie zit hem volgens mij vooral in hoe belachelijk laag ernstige verkeersongevallen bestraft worden, terwijl hier eigenlijk niks ernstigs is gebeurd een veel hogere straf geëist wordt.quote:Op zaterdag 13 oktober 2018 02:33 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Een verkeersongeval is geen handeling an sich, dus ik weet niet precies waar je op doelt? Of bedoel je dat alleen het gevolg telt? Want dan ga je een pad af die je niet wilt af gaan ...quote:Op zaterdag 13 oktober 2018 02:37 schreef MakkieR het volgende:
[..]
De hypocrisie zit hem volgens mij vooral in hoe belachelijk laag ernstige verkeersongevallen bestraft worden, terwijl hier eigenlijk niks ernstigs is gebeurd een veel hogere straf geëist wordt.
https://www.nu.nl/binnenl(...)-stoel-rechter-.html
Leg dat maar uit aan de ouders, die hun dochter hebben verloren van twee jaar, omdat deze pool veel te hard door de straten reed ( 120km/uur waar 80km/uur mocht volgens OM ). Hoe kan jou hart zo ontiegelijk koud zijn als mensen levens jou niet deren.quote:Op zaterdag 13 oktober 2018 02:38 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Een verkeersongeval is geen handeling an sich, dus ik weet niet precies waar je op doelt?
Het interesseert me allereerst geen reet of het wel of geen Pool was, maar buiten dat, als iemand 120 rijdt waar hij 50 mag rijden is hij in overtreding en mag dat wat mij betreft vanwege het risico als een misdrijf gezien worden ... hoe precies is een tweede vraag, maar poging tot doodslag is wat mij betreft bespreekbaar (mits de 50km zone daadwerkelijk wel in bebouwd gebied was enzo).quote:Op zaterdag 13 oktober 2018 02:42 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Leg dat maar uit aan de ouders, die hun dochter hebben verloren van twee jaar, omdat deze pool veel te hard door de straten reed ( 120km/uur waar 80km/uur mocht volgens OM ). Hoe kan jou hart zo ontiegelijk koud zijn als mensen levens jou niet deren.
Laten wij zaken wel even juist weergeven. Deze pool had niet gedronken. Toch eiste het OM een gevangenisstraf van 15 maanden, omdat de Pool veel te hard zou hebben gereden. De rechtbank achte het echter niet bewezen dat de Pool te hard had gereden. Daarom was er "slechts" sprake van een ongeval dat jou en mij morgen ook kan overkomen. Daarom de milde werkstraf. https://uitspraken.rechts(...):NL:RBLIM:2014:10041.quote:Op zaterdag 13 oktober 2018 02:29 schreef MakkieR het volgende:
Ik meen mij te herinneren waar een (dronken) bestuurder een Opa en een Oma samen met hun kleindochter dood rijdt waarbij de vader een stoel naar de rechter had gegooid waarvoor hij een vermaning kreeg. Straf voor de (dronken) bestuurder die verantwoordelijk was drie doden 120 uur taakstraf. Het tegenhouden van een demonstratie wordt geëist 240 uur taakstraf. Dat is dus twee keer zoveel als het doden van drie onschuldige Nederlanders waarvan een kleine dochter van twee jaar. Ik blijf het nog steeds bizar vinden dat dit kan in Nederland, dat het tegenhouden van een demonstratie en het blokkeren van een snelweg zonder doden ernstiger is dan het doden van drie personen.
Heb je het artikel wel gelezen? Het is niet bewezen dat hij te hard reed en bovendien was de bocht met 130 km/u nog makkelijk te nemen. En dronken was hij ook niet zoals je in je post suggereert.quote:Op zaterdag 13 oktober 2018 02:42 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Leg dat maar uit aan de ouders, die hun dochter hebben verloren van twee jaar, omdat deze pool veel te hard door de straten reed ( 120km/uur waar 80km/uur mocht volgens OM ). Hoe kan jou hart zo ontiegelijk koud zijn als mensen levens jou niet deren.
ps. te hard rijden is wel een handeling.
Ik zeg, dat het idioot is dat het belemmeren van een demonstratie en het blokkeren van een snelweg hoger gestraft wordt dan een voorbeeld die ik hier net noem. 240 uur taakstraf is namelijk echt heel veel als je dit vergelijkt met andere strafzaken. Volkomen belachelijk dus, deze eis van OM. Dat maakt deze proces een farcequote:Op zaterdag 13 oktober 2018 02:44 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Het interesseert me allereerst geen reet of het wel of geen Pool was, maar buiten dat, als iemand 120 rijdt waar hij 50 mag rijden is hij in overtreding en mag dat wat mij betreft vanwege het risico als een misdrijf gezien worden ... hoe precies is een tweede vraag
Interessanter vind ik dat jij kennelijk vindt dat als er geen gevolg was geweest deze Pool dit had mogen doen.
Zij hierboven de eis en ook de uiteindelijke straf waren 15 maanden detentie en geen werkstraf.quote:Op zaterdag 13 oktober 2018 02:49 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Ik zeg, dat het idioot is dat het belemmeren van een demonstratie en het blokkeren van een snelweg hoger gestraft wordt dan een voorbeeld die ik hier net noem. 240 uur taakstraf is namelijk echt heel veel als je dit vergelijkt met andere strafzaken. Volkomen belachelijk dus, deze eis van OM. Dat maakt deze proces een farce
Ik heb de indruk dat je je standpunten gewoon random kiest aan de hand van datgene waar je je mee identificeert.quote:Op zaterdag 13 oktober 2018 02:49 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Ik zeg, dat het idioot is dat het belemmeren van een demonstratie en het blokkeren van een snelweg hoger gestraft wordt dan een voorbeeld die ik hier net noem. 240 uur taakstraf is namelijk echt heel veel als je dit vergelijkt met andere strafzaken. Volkomen belachelijk dus, deze eis van OM. Dat maakt deze proces een farce
Je slaat gewoon voor het gemak even over dat hier wel drie doden te betreuren valt. Hoe kan de strafmaat dan lager uitvallen dan de eis die het OM hier stelt aan de blokkeer friezen. Geen doden, geen ongelukken en geen verdriet van wanhopige ouders, echt vreemd als je mijn verbazing niet begrijpt.quote:Op zaterdag 13 oktober 2018 02:48 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Heb je het artikel wel gelezen? Het is niet bewezen dat hij te hard reed en bovendien was de bocht met 130 km/u nog makkelijk te nemen. En dronken was hij ook niet zoals je in je post suggereert.
Had je de straf ook te weinig gevonden als er geen doden waren gevallen?
Maar de vonnis viel veel lichter uit, namelijk 120 uur taakstraf, en ps. dit is gewoon een van de zoveel voorbeelden, waarbij 240 uur taakstaf echt fucking veel is onder het Nederlands rechtssysteem.quote:Op zaterdag 13 oktober 2018 02:51 schreef maan_man het volgende:
[..]
Zij hierboven de eis en ook de uiteindelijke straf waren 15 maanden detentie en geen werkstraf.
Ja dat is erg triest maar daar wordt de verkeersovertreding niet strafbaarder van. Het was een ongelukkige samenloop van omstandigheden begrijp ik uit het verhaal.quote:Op zaterdag 13 oktober 2018 02:52 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Je slaat gewoon voor het gemak even over dat hier wel drie doden te betreuren valt. Hoe kan de strafmaat dan lager uitvallen dan de eis die het OM hier stelt aan de blokkeer friezen. Geen doden, geen ongelukken en geen verdriet van wanhopige ouders, echt vreemd als je mijn verbazing niet begrijpt.
Lees je eigen bronnen eens..quote:Op zaterdag 13 oktober 2018 02:37 schreef MakkieR het volgende:
[..]
De hypocrisie zit hem volgens mij vooral in hoe belachelijk laag ernstige verkeersongevallen bestraft worden, terwijl hier eigenlijk niks ernstigs is gebeurd een veel hogere straf geëist wordt.
https://www.nu.nl/binnenl(...)-stoel-rechter-.html
Los van het feit dat ik de strafeis in de zaak van de Friesen ook te hoog vind.quote:Op zaterdag 13 oktober 2018 02:54 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Maar de vonnis viel veel lichter uit, namelijk 120 uur taakstraf, en ps. dit is gewoon een van de zoveel voorbeelden, waarbij 240 uur taakstaf echt fucking veel is onder het Nederlands rechtssysteem.
Als je dan toch appels en peren aan het vergelijken bent, Lucia de Berk heeft jaren vastgezeten voor iets dat ze niet heeft gedaan, dus moeten we de Friezen wel minstens evenlang vastzetten want die zijn wel schuldig aan dat waar ze van worden beschuldigd...quote:Op zaterdag 13 oktober 2018 02:54 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Maar de vonnis viel veel lichter uit, namelijk 120 uur taakstraf, en ps. dit is gewoon een van de zoveel voorbeelden, waarbij 240 uur taakstaf echt fucking veel is onder het Nederlands rechtssysteem.
Nee, dan gaat ze lobby'en om de grootste haatbaarden naar Nederland te halen, want hier is een vrijheid van religie en daar horen compleet geschifte haatbaarden die de Westerse samenleving en ongelovigen ook bij.quote:Op zaterdag 13 oktober 2018 00:53 schreef ietjefietje het volgende:
[..]
Echt huh! Dat zoiets burgemeester kan worden!!!!!
Als ze straks een moskee krijgt in haar dorp, gaat ze dan ook pegida uitnodigen om te komen.....want....het speelt nu eenmaal in de maatschappij en we kunnen er niet omheen!
Oh vast! En dan worden de Friezen allemaal geislamiseerd!quote:Op zaterdag 13 oktober 2018 03:18 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Nee, dan gaat ze lobby'en om de grootste haatbaarden naar Nederland te halen, want hier is een vrijheid van religie en daar horen compleet geschifte haatbaarden die de Westerse samenleving en ongelovigen ook bij.
Stom wijf
Niet alleen was het kindje dood maar ook de beide grootouders!quote:Op zaterdag 13 oktober 2018 02:42 schreef MakkieR het volgende:
[..]
ps. te hard rijden is wel een handeling. en een verkeersongeval komt niet vanzelf, helemaal niet als je ze met een auto op het fietspad ramt.
Don't feed the trollquote:Op zaterdag 13 oktober 2018 03:04 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Als je dan toch appels en peren aan het vergelijken bent, Lucia de Berk heeft jaren vastgezeten voor iets dat ze niet heeft gedaan, dus moeten we de Friezen wel minstens evenlang vastzetten want die zijn wel schuldig aan dat waar ze van worden beschuldigd...
Als je geen Holleeder heet, dan kun je met Twan geen afspraak maken.quote:Op zaterdag 13 oktober 2018 01:10 schreef maan_man het volgende:
Terwijl die burgemeester bij Pauw zat, zat Jenny bij Late Night. Wat laat die Twan zich kennen in de zoektocht naar kijkcijfers. Een man een man, een woord een woord geldt duidelijk niet voor hem.
Consequenties zijn er alleen voor mensen met een ander huidskleurtje.quote:Op zaterdag 13 oktober 2018 02:33 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Wat een onzin reacties. De maat is gewoon vol bij veel Nederlanders. Niemand verplicht je om in deze cultuur te wonen. 100 derden demonstraties tegen 1 Nederlandse/Friese demonstratie en het hek is van de dam bij die wereld vreemde westerlingen.quote:Op zaterdag 13 oktober 2018 08:33 schreef speknek het volgende:
[..]
Consequenties zijn er alleen voor mensen met een ander huidskleurtje.
Had ik ook niet gedaan. Sterker nog hij had zijn woord gegeven dat dat niet zou gebeuren. Dat heet met een mooi woord ‘liegen’.quote:Op zaterdag 13 oktober 2018 08:49 schreef Copycat het volgende:
“Ik wil niet met hun aan tafel.”
Wat ben je dan een zeikwijf. Met je pittige coupe.
Je kunt bij een talkshow geen mensen gaan weigeren omdat huppelkutje A het gesprek niet aandurft.quote:Op zaterdag 13 oktober 2018 08:52 schreef fjs het volgende:
Had ik ook niet gedaan. Sterker nog hij had zijn woord gegeven dat dat niet zou gebeuren. Dat heet met een mooi woord ‘liegen’.
De Hoernalist des Vaderlands laat zich weer van zijn meest achterbakse kant zien. Hij breekt zijn woord voor een vals opzetje, hij probeert Douwes op te laten stappen om te laten zien dat ze niet met zwarten aan een tafel wil zitten. 'Zij mogen aan tafel want iedereen is gelijk', nee, zijn mogen aan tafel wanneer iedereen aan tafel heeft afgesproken met elkaar in debat te gaan.quote:Op zaterdag 13 oktober 2018 08:28 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Als je geen Holleeder heet, dan kun je met Twan geen afspraak maken.
Zo zien veel Nederlanders het nietquote:Op zaterdag 13 oktober 2018 08:33 schreef speknek het volgende:
[..]
Consequenties zijn er alleen voor mensen met een ander huidskleurtje.
Da's een goeie!quote:Op zaterdag 13 oktober 2018 08:28 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Als je geen Holleeder heet, dan kun je met Twan geen afspraak maken.
Uiteraard heeft zij in beginsel niks te zeggen over de gasten. Maar als zij zegt als anti-pieten aan tafel zitten dan kom ik niet en jij zegt als programma toe dat ze niet aan tafel zitten, dan moet jij wel je toezegging nakomen.quote:Op zaterdag 13 oktober 2018 08:54 schreef Copycat het volgende:
[..]
Je kunt bij een talkshow geen mensen gaan weigeren omdat huppelkutje A het gesprek niet aandurft.
Ze hoeft niet in die Talkshowcultuur te zitten, niemand verplicht haar.
"De maat is gewoon vol" is geen reden waarom er geen consequenties zouden zijn. Dat is weer dat exceptionalisme. Ik ben een goedbedoelende *echte* Nederlander, als de maat voor mij vol is heb ik het recht in te grijpen. De wet is er alleen om anderen aan te pakken.quote:Op zaterdag 13 oktober 2018 08:50 schreef fjs het volgende:
[..]
Wat een onzin reacties. De maat is gewoon vol bij veel Nederlanders. Niemand verplicht je om in deze cultuur te wonen. 100 derden demonstraties tegen 1 Nederlandse/Friese demonstratie en het hek is van de dam bij die wereld vreemde westerlingen.
"Huppelkutje A", "aandurft".quote:Op zaterdag 13 oktober 2018 08:54 schreef Copycat het volgende:
[..]
Je kunt bij een talkshow geen mensen gaan weigeren omdat huppelkutje A het gesprek niet aandurft.
Maar het is niet dat “de wet” de enige recht is wat we hebben. We hebben ook nog altijd een moraal recht, en daar staan veel mensen dus anders tegenover.quote:Op zaterdag 13 oktober 2018 09:05 schreef speknek het volgende:
[..]
"De maat is gewoon vol" is geen reden waarom er geen consequenties zouden zijn. Dat is weer dat exceptionalisme. Ik ben een goedbedoelende *echte* Nederlander, als de maat voor mij vol is heb ik het recht in te grijpen. De wet is er alleen om anderen aan te pakken.
Volgens mij is er hier ook sprake van een rechtszaak die nog loopt, door verkeerd in een talkshow over te komen kan een rechter en de uitspraak beïnvloed raken. Dus voor Jenny staat wat op het spel. Voor de terroristen staat gek genoeg niks op het spel.quote:Op zaterdag 13 oktober 2018 08:54 schreef Copycat het volgende:
[..]
Zeker als de terrorist ook nog zijn advocaat meebrengt en die dame zich niet eens kan voorbereiden op het debat, erg ongelijk inderdaad. Gewoon een smerige en achterbakse streekquote:Op zaterdag 13 oktober 2018 09:25 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Volgens mij is er hier ook sprake van een rechtszaak die nog loopt, door verkeerd in een talkshow over te komen kan een rechter en de uitspraak beïnvloed raken. Dus voor Jenny staat wat op het spel. Voor de terroristen staat gek genoeg niks op het spel.
Hiermee heb je dus al snel een oneerlijk debat.
Zo sta ik er eigenlijk op dit moment ook wel een beetje in. Je vergeet wel even te melden bij:quote:Op zaterdag 13 oktober 2018 09:22 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Maar het is niet dat “de wet” de enige recht is wat we hebben. We hebben ook nog altijd een moraal recht, en daar staan veel mensen dus anders tegenover.
Ik was in het begin ook tegen de actie, maar ik ben er meer en meer moraal begrip er voor te krijgen. Je hebt ook het recht om het niet eens te zijn met de wet of een uitspraak daarvan.
En wanneer justitie, politici en de media het af laten weten om mensen te beschermen dan gaan ze inderdaad grijpen naar het moraal recht.
Kick Out Zwarte Piet staat niet voor niets op de radar bij de AIVD. En voorgaande intochten was KOZP garantie voor chaos en geweld. Dus onze overheid en justitie zijn flink aan het falen dat ze deze mensen geen gebiedsverbod hebben gekregen tijdens de optocht.
Natuurlijk heb je een recht op vrije demonstratie, maar als je steeds dat recht misbruikt voor chaos, geweld en verstoring van openbare orde. Dan is het niet meer dan normaal dat justitie daar ons voor moet beschermen.
Dat in dit geval de politiek (in de persoon van de burgemeester) ook nog eens olie op het vuur wilde strooien door extremisten uit te nodigen. Extremisten van beide kanten die aangaven niet te willen komen. Tot op een erg laat moment de Friese intocht ineens toch geconfronteerd werd met 1 extremistische partij die wel zou komen (wat me overigens als een vooropgezet plan overkwam). Wat kan je via een geweldloze juridische weg dan nog doen, als leek in het demonstratie wereldje en als bezorgde ouder zijnde?quote:En wanneer justitie, politici en de media het af laten weten om mensen te beschermen dan gaan ze inderdaad grijpen naar het moraal recht.
Je beseft dat Jenny meer voldoet aan de omschrijving van terrorist dan haar tegenstander ?quote:Op zaterdag 13 oktober 2018 09:25 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Volgens mij is er hier ook sprake van een rechtszaak die nog loopt, door verkeerd in een talkshow over te komen kan een rechter en de uitspraak beïnvloed raken. Dus voor Jenny staat wat op het spel. Voor de terroristen staat gek genoeg niks op het spel.
kom maar met bewijs van dat geweld, anders is het onzin.quote:En voorgaande intochten was KOZP garantie voor chaos en geweld. .
Met "deze cultuur" verwijs je naar een aspect van het sinterklaasfeest dat pas relatief kort bestaat en volledig is bedacht door Randstedelingen, geïnspireerd door buitenlandse bezoekers ?quote:Op zaterdag 13 oktober 2018 08:50 schreef fjs het volgende:
[..]
Wat een onzin reacties. De maat is gewoon vol bij veel Nederlanders. Niemand verplicht je om in deze cultuur te wonen. 100 derden demonstraties tegen 1 Nederlandse/Friese demonstratie en het hek is van de dam bij die wereld vreemde westerlingen.
Is dat ze opgenomen zijn in het dreigingsbeeld terrorisme niet bewijs genoeg?quote:Op zaterdag 13 oktober 2018 09:58 schreef -XOR- het volgende:
[..]
kom maar met bewijs van dat geweld, anders is het onzin.
Dreiging vs daadwerkelijke uitvoering.. wat moet zwaarder wegen ?quote:Op zaterdag 13 oktober 2018 10:00 schreef CrashO het volgende:
[..]
Is dat ze opgenomen zijn in het dreigingsbeeld terrorisme niet bewijs genoeg?
Sinterklaas op de traditionele manier - dus ZONDER Piet vieren bijvoorbeeld ?quote:Op zaterdag 13 oktober 2018 10:01 schreef Toefjes het volgende:
Ik snap sowieso niet dat mensen elk jaar een discussie aangaan waarvan iedereen weet: we gaan er toch nooit uitkomen.
Kun je toch beter iets leuks gaan doen?
Als het organiseren van een file gelijkstaat aan terrorisme, dan hebben we er volgens die kromme logica heel veel terroristen bij in Nederland. Te beginnen bij de boys in blue.quote:Op zaterdag 13 oktober 2018 10:02 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Dreiging vs daadwerkelijke uitvoering.. wat moet zwaarder wegen ?
De terrorist Jenny verdient straf
Opgenomen zijn in in een terrorisme-monitor is een bewijs van gepleegd geweld? Nee.quote:Op zaterdag 13 oktober 2018 10:00 schreef CrashO het volgende:
[..]
Ik weet niet, maar als ik met vrienden opstap ga, eindigt dit nooit met geweld tegen de politie. En als jij vindt dat je ten onrechte wordt gearresteerd dan vecht jij dit uit in de rechtbank en niet op straat.quote:Op zaterdag 13 oktober 2018 09:58 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik weet niet, maar als ik met vrienden opstap ga, eindigt dit nooit met geweld tegen de politie. En als jij vindt dat je ten onrechte wordt gearresteerd dan vecht jij dit uit in de rechtbank en niet op straat.quote:Op zaterdag 13 oktober 2018 09:58 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Volledig mee eens. In de cel met die gasten.quote:Op zaterdag 13 oktober 2018 10:05 schreef CrashO het volgende:
[..]
Als het organiseren van een file gelijkstaat aan terrorisme, dan hebben we er volgens die kromme logica heel veel terroristen bij in Nederland. Te beginnen bij de boys in blue.
[ afbeelding ]
Ja, en als je vindt dat een demonstratie niet door mag gaan vecht je dat ook uit in de rechtbank, en niet op de autosnelweg.quote:Op zaterdag 13 oktober 2018 10:06 schreef maan_man het volgende:
[..]
Ik weet niet, maar als ik met vrienden opstap ga, eindigt dit nooit met geweld tegen de politie. En als jij vindt dat je ten onrechte wordt gearresteerd dan vecht jij dit uit in de rechtbank en niet op straat.
Hij ging niet op stap, maar vreedzaam demonstreren totdat hij hardhandig werd opgepakt.quote:Op zaterdag 13 oktober 2018 10:06 schreef maan_man het volgende:
[..]
Ik weet niet, maar als ik met vrienden opstap ga, eindigt dit nooit met geweld tegen de politie. En als jij vindt dat je ten onrechte wordt gearresteerd dan vecht jij dit uit in de rechtbank en niet op straat.
Prima, maar wij hadden het nu over het geweld waarvan geen sprake zou zijn. Daarnaast kon jij gisteren bij de wegblokkeringen de verschillende zaken niet met elkaar vergelijken. En nu als het even uitkomt zijn verschillende zaken ineens wel vergelijkbaar. Lekker consequent.quote:Op zaterdag 13 oktober 2018 10:08 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ja, en als je vindt dat een demonstratie niet door mag gaan vecht je dat ook uit in de rechtbank, en niet op de autosnelweg.
Dit krijg je als je bevelen van de politie niet opvolgt.quote:Op zaterdag 13 oktober 2018 10:10 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Hij ging niet op stap, maar vreedzaam demonstreren totdat hij hardhandig werd opgepakt.
Ja, en die gasten gingen ook vreedzaam genieten van een concert in de Bataclan zeker, totdat ze van de beveiliging niet met wapens binnen mochten.quote:Op zaterdag 13 oktober 2018 10:10 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Hij ging niet op stap, maar vreedzaam demonstreren totdat hij hardhandig werd opgepakt.
Zwarte Piet is de moderne vorm van de Perchta traditie, die in heel europa zijn verschijningsvormen heeft gehad en nog heeft, gaat terug tot in de middeleeuwen. Modernere vormen zijn ook bv Knecht Rubrecht en Krampus.quote:Op zaterdag 13 oktober 2018 09:59 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Met "deze cultuur" verwijs je naar een aspect van het sinterklaasfeest dat pas relatief kort bestaat en volledig is bedacht door Randstedelingen, geïnspireerd door buitenlandse bezoekers ?
Inderdaad, ze mochten daar niet zijnquote:Op zaterdag 13 oktober 2018 10:11 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dit krijg je als je bevelen van de politie niet opvolgt.
Daar ben ik het op zich wel mee eens, maar Afriye is, in tegenstelling tot wat Jenny Douwes liet uitschijnen, natuurlijk geen gewelddadige terrorist, dat is erg flauw. KOZP zijn een stelletje zeurneusjes, maar ze zijn niet gewelddadig, zeker Afriye niet. Als Douwes wordt veroordeelt, zal Pauw dan ook zeggen: "ik ga geen veroordeelde randcriminelen aan tafel uitnodigen"?quote:Op zaterdag 13 oktober 2018 10:11 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dit krijg je als je bevelen van de politie niet opvolgt.
Die doet, net als Twan Huys, alles als dat nodig is voor de kijkcijfers.quote:Op zaterdag 13 oktober 2018 10:15 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Daar ben ik het op zich wel mee eens, maar Afriye is, integenstelling tot wat Jenny Douwes liet uitschijnen, natuurlijk geen gewelddadige terrorist, dat is erg flauw. KOZP zijn een stelletje zeurneusjes, maar ze zijn niet gewelddadig, zeker Afriye niet. Als Douwes wordt veroordeelt, zal Pauw dan ook zeggen: "ik ga geen veroordeelde randcriminelen aan tafel uitnodigen?"
Oh my.quote:Op zaterdag 13 oktober 2018 10:13 schreef maan_man het volgende:
Ja, en die gasten gingen ook vreedzaam genieten van een concert in de Bataclan zeker, totdat ze van de beveiliging niet met wapens binnen mochten.
Jahoor, als het aankomt op je zin doordrijven buiten de legale kanalen vind ik dat iedereen aangepakt moet worden. Daar ben ik heel consequent in.quote:Op zaterdag 13 oktober 2018 10:11 schreef maan_man het volgende:
[..]
Prima, maar wij hadden het nu over het geweld waarvan geen sprake zou zijn. Daarnaast kon jij gisteren bij de wegblokkeringen de verschillende zaken niet met elkaar vergelijken. En nu als het even uitkomt zijn verschillende zaken ineens wel vergelijkbaar. Lekker consequent.
Afriye is hier trouwens als vluchteling gekomen, is opgepakt wegens drugsrunnen en mocht uiteindelijk toch in Nederland blijven omdat hij een kind verwekt had.quote:Op zaterdag 13 oktober 2018 10:15 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Daar ben ik het op zich wel mee eens, maar Afriye is, integenstelling tot wat Jenny Douwes liet uitschijnen, natuurlijk geen gewelddadige terrorist, dat is erg flauw. KOZP zijn een stelletje zeurneusjes, maar ze zijn niet gewelddadig, zeker Afriye niet. Als Douwes wordt veroordeelt, zal Pauw dan ook zeggen: "ik ga geen veroordeelde randcriminelen aan tafel uitnodigen?"
Klopt, overigens wel knap van alle betrokkenen dat de hele klucht begin oktober al weer meer opgeblazen dan 'ie heel vorig jaar geweest is. Ik heb nu al zin in Oud en Nieuw, dan zijn we weer 3 maanden van die onzin verlost.quote:Op zaterdag 13 oktober 2018 10:17 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Die doet, net als Twan Huys, alles als dat nodig is voor de kijkcijfers.
Hele ZP ellende is een dankbaar item voor de Media die er ieder jaar weer vele relletjes voor de oplages en kijkcijfers uit kunnen slaan, Politici die zich willen profileren en mensen die gratis geld willen
Zei Twan Huys dat er ook bij?quote:Op zaterdag 13 oktober 2018 10:18 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Afriye is hier trouwens als vluchteling gekomen, is opgepakt wegens drugsrunnen en mocht uiteindelijk toch in Nederland blijven omdat hij een kind verwekt had.
Zijn werk is bodyguard en is ook veroordeeld voor het mishandelen van een agent (toen hij niet wilde luisteren).
Het is geen intellectueel, gewoon een figuur die tegen de Nederlandse tradities aantrapt en gaat voor zijn 'fifteen minutes of fame'.
Ik vind het eigenlijk best opmerkelijk dat dit proces pas nu plaatsvindt. Ze nemen de tijd ervoor.quote:Op zaterdag 13 oktober 2018 10:20 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Klopt, overigens wel knap van alle betrokkenen dat de hele klucht begin oktober al weer meer opgeblazen dan 'ie heel vorig jaar geweest is. Ik heb nu al zin in Oud en Nieuw, dan zijn we weer 3 maanden van die onzin verlost.
Ze zijn er niet in opgenomen als potentieel gevaar, maar als voorbeeld van een redelijk recent ontstane stroming van activisme, dat racisme en (neo)kolonialisme wil aanpakken.quote:Op zaterdag 13 oktober 2018 10:00 schreef CrashO het volgende:
[..]
Ik vind het tijdstip vooral onhandig. Zo vormt het de ideale lead-in voor twee hete maandjes sinterklaas-advent.quote:Op zaterdag 13 oktober 2018 10:26 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk best opmerkelijk dat dit proces pas nu plaatsvindt. Ze nemen de tijd ervoor.
Och, an sich wel eens met OM: dit proces gaat niet over Zwarte Piet.quote:Op zaterdag 13 oktober 2018 10:29 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik vind het tijdstip vooral onhandig. Zo vormt het de ideale lead-in voor twee hete maandjes sinterklaas-advent.
Nee, ze willen gratis geldquote:Op zaterdag 13 oktober 2018 10:26 schreef Gijscoman het volgende:
[..]
Ze zijn er niet in opgenomen als potentieel gevaar, maar als voorbeeld van een redelijk recent ontstane stroming van activisme, dat racisme en (neo)kolonialisme wil aanpakken.
Het 1 lijkt me niet strijdig met het ander, en het lijkt me allebei niet relevant voor dit proces. (En daarmee voor dit topic.)quote:
Mevrouw Simons heeft racisme als verdienmodel.quote:
Als ik terug kijk naar Gouda waarbij kick out zwarte piet voor heel veel angst heeft gezorgd bij kleine kinderen, dan mag je dat rustig terreur noemen. Terreur is namelijk het zaaien van angst ( bij kinderen in dit geval ) Jenny en haar vrienden hielden een bus tegen door het verkeer te blokkeren, hoe voldoet dit aan het zaaien van angst. Geen van de Friezen hebben ook maar een vinger uitgestoken naar de passagiers in de bus.quote:Op zaterdag 13 oktober 2018 09:57 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Je beseft dat Jenny meer voldoet aan de omschrijving van terrorist dan haar tegenstander ?
Zeker wel relevant. Vooral aangezien ze (advocaat van Afriyie) o.a. eisten dat de Friezen verplicht een cursus moesten doen, bij jawel...Afriyie. En die cursus is echt niet gratis. Dus past prima in dit topic.quote:Op zaterdag 13 oktober 2018 10:41 schreef Molurus het volgende:
[..]
Het 1 lijkt me niet strijdig met het ander, en het lijkt me allebei niet relevant voor dit proces. (En daarmee voor dit topic.)
twitter:SaskiaBelleman twitterde op donderdag 11-10-2018 om 14:52:13Sluiter wil dat de verdachten worden veroordeeld tot deelname aan cursussen en workshops van 1 dag van Nederland Wordt Beter, over onder meer de geschiedenis van Sinterklaas en zwarte Piet. Hoongelach in de zaal. #blokkeerfriezen reageer retweet
Maar nu weer even terug naar de realiteit: Jenny staat voor de rechter. Niet KOZP.quote:Op zaterdag 13 oktober 2018 10:44 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Als ik terug kijk naar Gouda waarbij kick out zwarte piet voor heel veel angst heeft gezorgd bij kleine kinderen, dan mag je dat rustig terreur noemen. Terreur is namelijk het zaaien van angst ( bij kinderen in dit geval ) Jenny en haar vrienden hielden een bus tegen door het verkeer te blokkeren, hoe voldoet dit aan het zaaien van angst. Geen van de Friezen hebben ook maar een vinger uitgestoken naar de passagiers in de bus.
Nee voor mij is Jenny en de Friezen echt volkshelden, Kick out Zwarte Piet zijn in mijn ogen terroristen, helemaal omdat gisteren al werd aangegeven dat die zwarte gozer op een terreurlijst staat, maakt alleen maar erger.
Geen terreur in Dokkum, een geweldig feest, zonder enige incidenten. Ben benieuwd hoe het in Zaanstad zal vergaan, nu kick out zwarte piet een vrijbrief krijgt om te mogen rellen. Ik wens Zaanstad en het westen veel succes met deze terroristen hahaha.
Helden staan soms ook voor de rechter voor de goede daad die zij hebben gepleegd.quote:Op zaterdag 13 oktober 2018 10:48 schreef Molurus het volgende:
[..]
Maar nu weer even terug naar de realiteit: Jenny staat voor de rechter. Niet KOZP.
Afriyie is zover ik weet een toeschouwer in dit proces, geen partij?quote:Op zaterdag 13 oktober 2018 10:47 schreef CrashO het volgende:
[..]
Zeker wel relevant. Vooral aangezien ze (advocaat van Afriyie) o.a. eisten dat de Friezen verplicht een cursus moesten doen, bij jawel...Afriyie. En die cursus is echt niet gratis. Dus past prima in dit topic.twitter:SaskiaBelleman twitterde op donderdag 11-10-2018 om 14:52:13Sluiter wil dat de verdachten worden veroordeeld tot deelname aan cursussen en workshops van 1 dag van Nederland Wordt Beter, over onder meer de geschiedenis van Sinterklaas en zwarte Piet. Hoongelach in de zaal. #blokkeerfriezen reageer retweet
Mevrouw Waanders had er horen te staan. Als die KOZP niet uitgenodigd had, was er niets aan de hand geweest. Mevrouw Waanders gaat binnenkort naar een andere gemeente waar een groot deel van de bevolking absoluut niet blij is met haar komst.quote:Op zaterdag 13 oktober 2018 10:48 schreef Molurus het volgende:
[..]
Maar nu weer even terug naar de realiteit: Jenny staat voor de rechter. Niet KOZP.
Hij was daar donderdag als "slachtoffer" om te spreken. Ook een heel gezwam over dat hij nog steeds angst heeft voor het noorden en maanden niet kon werken na die blokkadequote:Op zaterdag 13 oktober 2018 10:49 schreef Molurus het volgende:
[..]
Afriyie is zover ik weet een toeschouwer in dit proces, geen partij?
Als ze veroordeeld wordt dan vind ik het nogal wat, dat je iemand een held noemt voor het overtreden van de wet.quote:Op zaterdag 13 oktober 2018 10:49 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Helden staan soms ook voor de rechter voor de goede daad die zij hebben gepleegd.
Juridisch gezien lijkt hij me geen partij in dit proces, maar misschien heb ik iets gemist.quote:Op zaterdag 13 oktober 2018 10:50 schreef CrashO het volgende:
[..]
Hij was daar donderdag als "slachtoffer".
twitter:mikofLohr twitterde op zaterdag 13-10-2018 om 08:40:45Dus Douwes meent te kunnen bedingen wie er bij de talkshow verder aan tafel zit, en krijgt - werkelijk volkomen terecht - het deksel op haar neus, en de goegemeente vindt het allemaal de schuld van Twan Huys?? reageer retweet
twitter:mikofLohr twitterde op zaterdag 13-10-2018 om 08:42:46Best benieuwd hoe hard de roedelrechtse goegemeente had gejuicht als het omgekeerde was gebeurd. Huys heeft volstrekt gelijk: zijn tafel is van iedereen. Met je steralluretjes en je eisenpakketje. reageer retweet
Gisteren waren hier nog mensen die beweerde dat de snelwegblokkeerders niet de meest snuggere mensen waren en dat er zeker geen academici tussen zaten, want die waren wel slim. Maar als dit het academische niveau is, dan heb ik mijn twijfels.twitter:mikofLohr twitterde op zaterdag 13-10-2018 om 08:44:06Soms wilde ik dat ik zo schaamteloos naar eigen goeddunken met twee maten kon meten. Maar eigenlijk is het leven dan vrees ik ook wel weer heel saai. reageer retweet
Soms moet je de wet overtreden om iets gedaan te krijgen, in dit geval het weerhouden van terroristen uit het stadje Dokkum.quote:Op zaterdag 13 oktober 2018 10:51 schreef Molurus het volgende:
[..]
Als ze veroordeeld wordt dan vind ik het nogal wat, dat je iemand een held noemt voor het overtreden van de wet.
Eigenrichting is altijd verkeerd. Verder vind ik het goedpraten hiervan als 'een burgeractie tegen terrorisme' behoorlijk triest.quote:Op zaterdag 13 oktober 2018 10:52 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Soms moet je de wet overtreden om iets gedaan te krijgen, in dit geval het weerhouden van terroristen uit het stadje Dokkum.
Nelson Mandela ook geen held van jou?quote:Op zaterdag 13 oktober 2018 10:51 schreef Molurus het volgende:
[..]
Als ze veroordeeld wordt dan vind ik het nogal wat, dat je iemand een held noemt voor het overtreden van de wet.
jij hebt iets mis.quote:Op zaterdag 13 oktober 2018 10:52 schreef Molurus het volgende:
[..]
Juridisch gezien lijkt hij me geen partij in dit proces, maar misschien heb ik iets gemist.
"benadeelde partij"quote:Op zaterdag 13 oktober 2018 10:52 schreef Molurus het volgende:
[..]
Juridisch gezien lijkt hij me geen partij in dit proces, maar misschien heb ik iets gemist.
De in deze 'discussies' vaak genoemde en geroemde Rosa Parks overtrad ook de wet...quote:Op zaterdag 13 oktober 2018 10:51 schreef Molurus het volgende:
[..]
Inderdaad Nelson Mandela, een grotere held kun je niet vinden, zelfs bij kick out zwarte piet.quote:Op zaterdag 13 oktober 2018 10:55 schreef maan_man het volgende:
[..]
Nelson Mandela ook geen held van jou?
[..]
jij hebt iets mis.
Bizarre vergelijking.quote:Op zaterdag 13 oktober 2018 10:55 schreef maan_man het volgende:
[..]
Nelson Mandela ook geen held van jou?
Matig onderbouwd.quote:
Helemaal geen bizarre vergelijking, Nelson Mandela was in zijn jonge jaren een gewelddadige activist.quote:Op zaterdag 13 oktober 2018 10:57 schreef Molurus het volgende:
[..]
Bizarre vergelijking.
[..]
Matig onderbouwd.
Activist tegen fundamenteel onrechtvaardige wetten in een land dan nauwelijks een rechtsstaat genoemd kan worden.quote:Op zaterdag 13 oktober 2018 10:58 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Helemaal geen bizarre vergelijking, Nelson Mandela was in zijn jonge jaren een gewelddadige activist.
twitter:SaskiaBelleman twitterde op donderdag 11-10-2018 om 15:15:56Esajas zegt dat hij zich niet meer kon concentreren. Hij heeft zijn baan eraan (moeten) geven. Hij vertelt hoe hij angst had om naar het noorden van het land te komen, naar deze rechtszaak. #blokkeerfriezen reageer retweet
Ach, bizarre vergelijking of het is een held van jou en je dropt zomaar wat populistische teksten die schijnbaar niet kloppen en makkelijke onderuit te halen zijn, of het is geen held van je.quote:Op zaterdag 13 oktober 2018 10:57 schreef Molurus het volgende:
[..]
Bizarre vergelijking.
[..]
Matig onderbouwd.
Serieus dat nog vragen ook, waaw, dan ben je ver heen in je bevooroordeeldheid.quote:Op zaterdag 13 oktober 2018 09:58 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Maar je overtreed wel de wet, en dat is nou juist precies het punt. De Friezen hebben de wet ook overtreden maar in mijn ogen konden ze niet anders, en soms moet je de wet overtreden om iets gedaan te krijgen. Dat wist Nelson Mandela maar al te goed.quote:Op zaterdag 13 oktober 2018 10:59 schreef Molurus het volgende:
[..]
Activist tegen fundamenteel onrechtvaardige wetten in een land dan nauwelijks een rechtsstaat genoemd kan worden.
Ergo: bizar.
Hoe kom jij tot de conclusie dat KOZP een partij is in dit proces? Bron?quote:Op zaterdag 13 oktober 2018 11:01 schreef maan_man het volgende:
[..]
Matig onderbouwing? jij vroeg alleen of je gelijk had. Nee, want ze zijn benadeelde partij. Ze willen een schadevergoedingen. Eigenlijk is dit een kleine civiele procedure binnen het strafrecht.
quote:Op zaterdag 13 oktober 2018 11:01 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Serieus dat nog vragen ook, waaw, dan ben je ver heen in je bevooroordeeldheid.
Derhalve niet meer serieus te nemen.
Nogmaals: Mandela leefde in een land waarin hij zo goed als geen rechten had.quote:Op zaterdag 13 oktober 2018 11:01 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Maar je overtreed wel de wet, en dat is nou juist precies het punt. De Friezen hebben de wet ook overtreden maar in mijn ogen konden ze niet anders, en soms moet je de wet overtreden om iets gedaan te krijgen. Dat wist Nelson Mandela maar al te goed.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |