abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_182488030
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 11:03 schreef Molurus het volgende:

[..]

Hoe kom jij tot de conclusie dat KOZP een partij is in dit proces? Bron?
SaskiaBelleman twitterde op donderdag 11-10-2018 om 14:10:22 Met Jan Z. zijn alle verhoren van verdachten afgerond.We zijn toe aan het spreekrecht van de benadeelde partijen. Mitchell Esajas en Jerry Afriyie van KOZP, en de inzittende van de bus die door het plots afremmen gewond raakte. Pauze kwartier. #blokkeerfriezen reageer retweet

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-10-2018 11:04:47 ]
pi_182488045
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 11:04 schreef Molurus het volgende:

[..]

Nogmaals: Mandela leefde in een land waarin hij zo goed als geen rechten had.

Als mensen hier vinden dat de wetgeving in Nederland verkeerd is, prima. Maar doe dan wetsvoorstellen.
Ja echt... Terroristen dreigen je feest te vergallen in je stadje en dan denk jij aan het doen van een wetsvoorstel? _O-
pi_182488048
quote:
99s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 11:04 schreef CrashO het volgende:

[..]

SaskiaBelleman twitterde op donderdag 11-10-2018 om 14:10:22 Met Jan Z. zijn alle verhoren van verdachten afgerond.We zijn toe aan het spreekrecht van de benadeelde partijen. Mitchell Esajas en Jerry Afriyie van KOZP, en de inzittende van de bus die door het plots afremmen gewond raakte. Pauze kwartier. #blokkeerfriezen reageer retweet
Dat je een benadeelde partij bent die optreedt als getuige in een proces betekent nog niet dat je een partij bent in het proces. Dit proces zou er ook zijn zonder deze mensen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_182488056
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 11:03 schreef Molurus het volgende:

[..]

Hoe kom jij tot de conclusie dat KOZP een partij is in dit proces? Bron?
Ik ga ervan uit dat als jij hier een discussie komt voeren dat jij dan op zijn minst een beetje van de zaak af weet.
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 11:06:08 #205
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_182488057
Nelson Mandela draait zich om in zijn graf.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_182488061
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 11:05 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat je een benadeelde partij bent die optreedt als getuige in een proces betekent nog niet dat je een partij bent in het proces. Dit proces zou er ook zijn zonder deze mensen.
Een benadeelde partij in het proces is ook een partij in het proces... Dat ze niet de kern van de zaak zijn doet daar niet aan af.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 13-10-2018 11:07:04 ]
pi_182488068
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 11:05 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Ja echt... Terroristen dreigen je feest te vergallen in je stadje en dan denk jij aan het doen van een wetsvoorstel? _O-
Ja.

Tenzij jij denkt dat deze partijen iets te verwijten valt op basis van bestaande wetgeving natuurlijk, maar dan ben ik reuze benieuwd wat je daar dan mee bedoelt.
pi_182488081
quote:
99s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 11:06 schreef CrashO het volgende:

[..]

Een benadeelde partij in het proces is ook een partij in het proces ...
Met een beetje fantasie is elke deelnemer aan deze discussie op FOK ook een partij. Maar da's toch niet helemaal wat ik bedoel.
pi_182488106
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 11:05 schreef Molurus het volgende:

[..]

Met 30 verdachten zou er ook een proces zijn. Dat wil nog niet zeggen dat de 31ste en 32ste verdachten geen partij zijn in het proces. Een hele rare gedachtegang heb jij.

En zij zijn geen getuigen, maar een benadeelde partij.
pi_182488111
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 00:47 schreef Windhapper het volgende:

[..]

Ik zal er vannacht geen seconde minder om slapen, echt waar niet.

20 stadsgekken en een paardenkop willen in één of ander Fries dorpje in een verdomhoekje achter dranghekken en een linie ME'ers 'zwarte Piet is racisme' roepen. Til er niet zo zwaar aan, laat gaan, lach ze uit, verf je Piet zwart dan verven zij hun Piet paars, iedereen blij. Maar ergens is het misgegaan en heeft men zich -door voornamelijk de media (wat ik zeer kwalijk vind)- keihard tegen elkaar laten uitspelen. Een polariserende tendens die je overal over de westerse wereld lijkt te zien. In tegenstelling tot honden wordt beweerd dat mensen rationele wezens zijn. Rationaliteit is in de discussie ver te zoeken. Dat vind ik jammer.

Sylvana Simons was rond etenstijd op tv. Ik deed een bakkie bij mijn moeder. O+ Ik heb mijn moeder hoog zitten maar als Sylvana Simons morgen op het Binnenhof in vieren gedeeld zou worden zou m'n moeder vooraan staan om een stukje darm mee naar huis te kunnen nemen. Wanneer ik de reacties op het internet zo lees wordt dat nog dringen. Misschien overtrokken maar die vrouw moet niet voor niets met beveiliging over straat, om kritiek op een fictief figuur. Dat vind ik schandelijk.

[..]

Volwassen Nederlanders.

[..]

Vind je dan dat deze blokkeerfriezen niet bestraft moeten worden omdat Antifa en consorten ook niet bestraft worden of vind je dat deze blokkeerfriezen bestraft moeten worden en vind je tevens dat Antifa en consorten bestraft moeten worden? Ik vind dat tweede en vind dat eerste hypocriet.
Mooi gesproken. :)

Hier kan ik het niet ander dan mee eens mee zijn. (y)
pi_182488113
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 11:06 schreef maan_man het volgende:

[..]

Ik ga ervan uit dat als jij hier een discussie komt voeren dat jij dan op zijn minst een beetje van de zaak af weet.
Ik ga er vanuit dat als je hier bent om een discussie te komen voeren dat je dat moet kunnen zonder jij-bakken.
pi_182488122
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 11:09 schreef maan_man het volgende:

[..]

En zij zijn geen getuigen, maar een benadeelde partij.
De staat is hier de voornaamste partij lijkt mij. Het afsluiten van een snelweg is strafbaar, ongeacht wie er daar op dat moment reed.
pi_182488125
Burgemeester Waanders legde haar bedoelingen uit mbt het contact met zowel NVU als Kopz bij Pauw.

https://pauw.bnnvara.nl/media/425372

Daar zit vreemd genoeg wel wat in. Wat ze verstuurde aan Kopz leek op een uitnodiging, maar kwam voort uit wat je zou kunnen noemen een gedegen voorbereiding op de intocht en het voorkomen juist van rellen. Ze wilde ervoor zorgen om niet geheel onvoorbereid toch geconfronteerd te worden met een delegatie van Kopz op de dag van de intocht. Dit was ook het geval mbt haar contact met NVU.
Nou ja, zit wat in wmb. Dat eea heeft geleid tot de blokkade is dan vervolgens een misrekening mbt hoe een deel van de bevolking hier in stond en de bereidheid van hen om over te gaan tot actie.

Overigens beide partijen contacteren, blijft een beetje vreemd toch. Want naast het faciliteren van demonstraties, heeft de burgemeester ook als taak toezien op het ordelijke verloop van de openbare orde. Maar kennelijk waren de geruchten van die orde dat men dacht dat NVU ook met een delegatie zou afreizen naar het barre noorden.

[ Bericht 3% gewijzigd door Ryan3 op 13-10-2018 11:30:13 ]
I´m back.
pi_182488132
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 11:06 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ja.

Tenzij jij denkt dat deze partijen iets te verwijten valt op basis van bestaande wetgeving natuurlijk, maar dan ben ik reuze benieuwd wat je daar dan mee bedoelt.

Mijn gedachte ligt vooral bij de kinderen, het feest en de directe dreiging. De Friezen hebben daadkrachtig gehanteerd, zijn niet gaan thee drinken met kick out zwarte piet. Zij zagen de dreiging en ze doen er tenminste iets aan. Dat is altijd veel beter dan dat halfslachtige gedoe wat je in het westen ziet en waarom het zo vreselijk mis ging in Gouda. In de Randstad kennen ze geen daadkracht, alleen maar geneuzel en getreuzel.
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 11:11:44 #215
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_182488135
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 11:07 schreef Molurus het volgende:

[..]

Met een beetje fantasie is elke deelnemer aan deze discussie op FOK ook een partij. Maar da's toch niet helemaal wat ik bedoel.
Wie van de users was onderweg en heeft niet kunnen demonstreren dan?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 11:12:44 #216
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_182488161
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 11:11 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Mijn gedachte ligt vooral bij de kinderen, het feest en de directe dreiging.
Dat mag je, ik heb daar zelfs wel begrip voor.

quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 11:11 schreef MakkieR het volgende:

De Friezen hebben daadkrachtig gehanteerd, zijn niet gaan thee drinken met kick out zwarte piet. Zij zagen de dreiging en ze doen er tenminste iets aan.
Zij overtraden de wet, tijdens het voorkomen van iets dat KOZP wettelijk gezien gewoon mocht doen. Of is dat iets dat je betwist?
pi_182488181
Activist Jerry Afriyie terecht ontslagen als beveiliger

Voor de politieleiding in Utrecht (eindverantwoordelijke voor werknemers in de beveiligingsbranche) desalniettemin aanleiding Afriyie zijn papieren af te nemen.

bron
pi_182488190
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 11:13 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat mag je, ik heb daar zelfs wel begrip voor.

[..]

Zij overtraden de wet, tijdens het voorkomen van iets dat KOZP wettelijk gezien gewoon mocht doen. Of is dat iets dat je betwist?
Waarom maak je daar zo'n punt van, iedereen weet dat de Friezen de wet hebben overtreden, dat is geen discussiepunt. Maar in mijn ogen konden de Friezen niet anders. Wat hadden ze dan moeten doen, kick out zwarte piet lekker hun gang laten gaan in hun stadje? Jij en ik weten donders goed dat dit geen goed idee is. Nogmaals zie Gouda...
pi_182488208
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 11:16 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Waarom maak je daar zo'n punt van, iedereen weet dat de Friezen de wet hebben overtreden, dat is geen discussiepunt.
Ik hecht veel waarde aan wetgeving en de handhaving daarvan. Jij lijkt er kennelijk geen probleem mee te hebben dat burgers - in specifieke situaties - de wet overtreden. Dat begrijp ik niet.

Als je van mening bent dat die demonstratie niet door had *mogen* gaan, dan hoor ik liever een wetsvoorstel dan een pleidooi voor burgelijke ongehoorzaamheid.

quote:

Maar in mijn ogen konden de Friezen niet anders. Wat hadden ze dan moeten doen, kick out zwarte piet lekker hun gang laten gaan in hun stadje?
Ja. Dat mogen ze wettelijk gezien namelijk.
pi_182488240
Het hele punt is gewoon dat Molurus het belachelijke en ziekelijke niet ziet in een demonstratie willen hebben voor de ogen van heel veel kinderen. De rest van Nederland wel, en dus krijgen die friezen steun.
pi_182488244
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 11:09 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik ga er vanuit dat als je hier bent om een discussie te komen voeren dat je dat moet kunnen zonder jij-bakken.
Sorry hoor, ik ben ik bereid van alles te onderbouwen, maar als het jou aan de fundamentele kennis ontbreekt, dan wordt een discussie heel moeizaam. Dit is een beetje van het niveau: ik zeg "ik vind dat Beatrix als voormalig koningin een te hoge uitkering krijgt" en jij dan zegt "wie zegt dat Beatrix koningin was? Bron?" Om deel te nemen aan een discussie heb jij enige basiskennis nodig.

quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 11:10 schreef Molurus het volgende:

[..]

De staat is hier de voornaamste partij lijkt mij. Het afsluiten van een snelweg is strafbaar, ongeacht wie er daar op dat moment reed.
Dan zal ik jouw aanpak eens toepassen. Waar staat dat? Bron? Nee, de benadeelde partij is gewoon een procespartij. Het OM vervolgt en het slachtoffer wil graag zijn schade vergoed hebben.

Maar ik vermoed dat ik nu een troll aan het voeren ben.
pi_182488253
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 11:18 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik hecht veel waarde aan wetgeving en de handhaving daarvan. Jij lijkt er kennelijk geen probleem mee te hebben dat burgers - in specifieke situaties - de wet overtreden. Dat begrijp ik niet.

Als je van mening bent dat die demonstratie niet door had *mogen* gaan, dan hoor ik liever een wetsvoorstel dan een pleidooi voor burgelijke ongehoorzaamheid.

[..]

Ja. Dat mogen ze wettelijk gezien namelijk.
Volgens de wet mag je ook niet iemand executeren tijdens de treinkaping van de Molukkers bij de Punt en toch heeft de regering dit gedaan om iets vreselijks te voorkomen. De regering is hier in door de Molukkers ook gedaagd.

Ander niveau, maar het idee is exact hetzelfde. Soms moet je en kan je niet anders.
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 11:23:40 #224
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_182488286
quote:

[..]

Waarom maak je daar zo'n punt van, iedereen weet dat de Friezen de wet hebben overtreden, dat is geen discussiepunt. Maar in mijn ogen konden de Friezen niet anders. Wat hadden ze dan moeten doen, kick out zwarte piet lekker hun gang laten gaan in hun stadje? Jij en ik weten donders goed dat dit geen goed idee is. Nogmaals zie Gouda...
Blijkbaar is daar een overweging gemaakt en met inzet van politie veilig bevonden, als je het daar niet mee eens bent is er de officiële weg om het aan te vechten.

Als dat niet lukt (als ze dat al geprobeerd hebben trouwens) en je gaat dan maar de wet overtreden om je eigen zin door te drijven, tja, dan staan daar mogelijk consequenties tegenover.

En terecht, dat wil ik namelijk ook als een protest waar ik wél achter sta tegengehouden wordt door mensen met een andere mening. Werkt twee kanten op..
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_182488298
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 11:21 schreef Scrummie2.0 het volgende:
Het hele punt is gewoon dat Molurus het belachelijke en ziekelijke niet ziet in een demonstratie willen hebben voor de ogen van heel veel kinderen. De rest van Nederland wel, en dus krijgen die friezen steun.
Even voor alle duidelijkheid: het is niet alsof ik KOZP steun, of een voorstander ben van zo'n demonstratie.

Ik zeg alleen: we hebben allemaal dezelfde rechten en plichten. En het is mij echt niet duidelijk op grond waarvan KOZP hier verboden had moeten worden om die demonstratie te houden.

Wie gelooft in de rechtsstaat, de regels die wij met z'n allen afspreken, en die vindt dat deze demonstratie niet mocht plaatsvinden, zou wat mij betreft dan ook moeten pleiten voor een specifiek wetsvoorstel dat zo'n demonstratie voorkomt.

Ik zou dan alleen niet weten hoe zo'n voorstel eruit zou moeten zien. Ik zou dat graag horen van degenen die ook daadwerkelijk vinden dat deze demonstratie niet mocht plaatsvinden.
pi_182488335
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 11:24 schreef Molurus het volgende:

[..]

Even voor alle duidelijkheid: het is niet alsof ik KOZP steun, of een voorstander ben van zo'n demonstratie.

Ik zeg alleen: we hebben allemaal dezelfde rechten en plichten. En het is mij echt niet duidelijk op grond waarvan KOZP hier verboden had moeten worden om die demonstratie te houden.

Wie gelooft in de rechtsstaat, de regels die wij met z'n allen afspreken, en die vindt dat deze demonstratie niet mocht plaatsvinden, zou wat mij betreft dan ook moeten pleiten voor een specifiek wetsvoorstel dat zo'n demonstratie voorkomt.

Ik zou dan alleen niet weten hoe zo'n voorstel eruit zou moeten zien. Ik zou dat graag horen van degenen die ook daadwerkelijk vinden dat deze demonstratie niet mocht plaatsvinden.
Die regels zijn er al volgens mij, en daar had de burgermeester gebruik van kunnen maken. Er worden namelijk genoeg demonstraties verboden, ik begrijp dan ook niet waarom dat nu niet is gedaan.
pi_182488340
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 11:21 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Volgens de wet mag je ook niet iemand executeren tijdens de treinkaping van de Molukkers bij de Punt en toch heeft de regering dit gedaan om iets vreselijks te voorkomen.
Het is helemaal niet bewezen dat kapers geëxecuteerd zijn.

Bij een bevrijdingsactie mag er trouwens gepast geweld plaatsvinden, er mogen ook kapers gedood worden als de situatie erom vraagt.
pi_182488358
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 11:21 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Volgens de wet mag je ook niet iemand executeren tijdens de treinkaping van de Molukkers bij de Punt en toch heeft de regering dit gedaan om iets vreselijks te voorkomen. De regering is hier in door de Molukkers ook gedaagd.

Ander niveau, maar het idee is exact hetzelfde. Soms moet je en kan je niet anders.
Executeren - het woord impliceert het al - is nooit nodig.

In die zaak draait het om een noodsituatie, waarin de regering het besluit neemt om - indien dat nodig is - met scherp te schieten als dat nodig is om de slachtoffers te beschermen.

Je kunt dan een discussie hebben over de vraag in hoeverre die noodzaak bestond, maar daarmee is het echt wel een totaal andere zaak en is je vergelijking nogal bizar.
pi_182488365
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 11:26 schreef Scrummie2.0 het volgende:

[..]

Die regels zijn er al volgens mij, en daar had de burgermeester gebruik van kunnen maken. Er worden namelijk genoeg demonstraties verboden, ik begrijp dan ook niet waarom dat nu niet is gedaan.
Ik vrees toch dat het antwoord op deze vraag is: die mogelijkheid was er niet.
pi_182488366
quote:

[..]

De leider Activist Jerry Afriyie van KOZP mag niet meer als beveiliger werken en heeft dus geen VOG meer en zal die ook niet meer krijgen.
KOZP is opgenomen in Dreigingsbeeld Terrorisme, samen met Demonstranten G20 Hamburg en De Grauwe Eeuw.
Tuig van de richel dus :Y
pi_182488374
quote:

[..]

Je snapt toch ook wel dat Nederland vol zit met wetgeving en regelgeving waarbij je soms door de bomen het bos niet ziet. Soms kun je dan niet anders dan het recht in eigen handen nemen om iets gedaan te krijgen. Om een demonstratie tegen te houden via de officiële kanalen vergt maanden zo niet jaren in Nederland als het überhaupt mogelijk is. Die tijd was er niet en de Friezen vonden dat er direct gehandeld moest worden. Dat betekent de wet overtreden. Ik kan dat heel goed begrijpen. Ik vind namelijk een goed georganiseerde landelijke intocht zonder geweld en incidenten 1000 keer belangrijker dan een blokkade op een snelweg. Sterker nog, tijdens de intocht had ik niet eens in de gaten dat er een blokkade gaande was. Alles draait om de intocht op die dag, niet de blokkade of kick out zwarte piet.
pi_182488380
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 11:29 schreef Spectator19 het volgende:

[..]

De leider Activist Jerry Afriyie van KOZP mag niet meer als beveiliger werken en heeft dus geen VOG meer en zal die ook niet meer krijgen.
KOZP is opgenomen in Dreigingsbeeld Terrorisme, samen met Demonstranten G20 Hamburg en De Grauwe Eeuw.
Tuig van de richel dus :Y
Da's allemaal leuk en aardig, maar juridisch irrelevant.
pi_182488384
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 11:26 schreef Scrummie2.0 het volgende:
Die regels zijn er al volgens mij, en daar had de burgermeester gebruik van kunnen maken.
De burgemeester heeft KOZP zelf lopen uitnodigen.. die lui waren eerst niet eens van plan om te komen. Maar zijn op uitnodiging van de PvdA'er van dienst toch gekomen voor die demonstratie :') Hadden ook een vergunning om "dynamisch" mee te lopen in de optocht.

Dat is nog het smerigste in deze zaak.
Moet je eens proberen op prinsjesdag. Achter de koets aanrijden om te demonstreren tegen het koningshuis.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 13-10-2018 11:33:36 ]
pi_182488385
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 11:28 schreef Molurus het volgende:

[..]

Executeren - het woord impliceert het al - is nooit nodig.

In die zaak draait het om een noodsituatie, waarin de regering het besluit neemt om - indien dat nodig is - met scherp te schieten als dat nodig is om de slachtoffers te beschermen.

Je kunt dan een discussie hebben over de vraag in hoeverre die noodzaak bestond, maar daarmee is het echt wel een totaal andere zaak en is je vergelijking nogal bizar.
Hehe nu zijn we eruit. Je gebruikt het woord noodsituatie, ik gebruik het woord noodsituatie ook. Dank je wel maat.
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 11:33:31 #235
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_182488403
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 11:30 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Je snapt toch ook wel dat Nederland vol zit met wetgeving en regelgeving waarbij je soms door de bomen het bos niet ziet. Soms kun je dan niet anders dan het recht in eigen handen nemen om iets gedaan te krijgen. Om een demonstratie tegen te houden via de officiële kanalen vergt maanden zo niet jaren in Nederland als het überhaupt mogelijk is. Die tijd was er niet en de Friezen vonden dat er direct gehandeld moest worden. Dat betekent de wet overtreden. Ik kan dat heel goed begrijpen. Ik vind namelijk een goed georganiseerde landelijke intocht zonder geweld en incidenten 1000 keer belangrijker dan een blokkade op een snelweg. Sterker nog, tijdens de intocht had ik niet eens in de gaten dat er een blokkade gaande was. Alles draait om de intocht op die dag, niet de blokkade of kick out zwarte piet.
Ik begrijp heel goed dat sommige mensen de wet overtreden. Ik kan zo 100 situaties bedenken waar ik dat ook zou doen.

Maar ik begrijp ook heel goed dat die overtredingen dan ook consequenties voor mij zullen hebben. En dat vind ik niet meer dan normaal in een rechtsstaat. Sterker nog, dat vind ik een must.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_182488404
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 11:30 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Je snapt toch ook wel dat Nederland vol zit met wetgeving en regelgeving waarbij je soms door de bomen het bos niet ziet. Soms kun je dan niet anders dan het recht in eigen handen nemen om iets gedaan te krijgen.
In een goed functionerende rechtsstaat kun je altijd anders.

Ik vind dit - sorry dat ik het zeg - een kutsmoes om maar niet over de regels na te denken.
pi_182488425
Misschien kan de verdediging nog iets doen met het Recht van Opstand?
Maar ik denk zelf dat dit niet zonder wel erg veel kunst- en vliegwerk kan worden gebaseerd.https://nl.wikipedia.org/wiki/Recht_van_opstand
De kneppelfreed kon je zo wel zien wrs.

De Radbruchformule:

quote:
''Het conflict tussen de gerechtigheid en de rechtszekerheid zou zo opgelost kunnen worden, dat het positieve recht dat door uitvaardiging en macht zeker gesteld is voorrang heeft, ook indien het naar de inhoud onrechtvaardig en ondoelmatig is, tenzij de tegenspraak van de positieve wet met de gerechtigheid zo onverdraaglijk groot wordt, dat de wet als 'onjuist recht' voor de gerechtigheid moet wijken. Het is onmogelijk een scherpe lijn te trekken tussen de gevallen van wettelijk onrecht en de wetten die ondanks hun onjuiste inhoud toch gelden; maar een andere grens kan wel heel scherp getrokken worden: waar niet eens naar gerechtigheid gestreefd wordt, waar de gelijkheid die de kern van de gerechtigheid uitmaakt, bij het uitvaardigen van het positieve recht bewust ontkend wordt, daar is de wet niet alleen maar 'onjuist recht', maar daar ontbreekt het rechtskarakter er volstrekt aan. Want recht, ook positief recht, kan niet anders gedefinieerd worden dan als ordening en normering die bestemd is de gerechtigheid te dienen.
I´m back.
pi_182488435
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 11:32 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Hehe nu zijn we eruit. Je gebruikt het woord noodsituatie, ik gebruik het woord noodsituatie ook. Dank je wel maat.
Er was in deze zaak geen sprake van een noodsituatie waarin levens op het spel stonden. Bovendien was het niet de regering die ingrijpt maar de burger.

Dit lijken mij toch wel twee zeer relevante verschillen.
pi_182488455
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 11:29 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik vrees toch dat het antwoord op deze vraag is: die mogelijkheid was er niet.
Hoezo niet?
pi_182488458
PeterRdeV twitterde op zaterdag 13-10-2018 om 11:10:46 Ach gut.... nu is Jenny Douwes ineens boos omdat ze aan tafel moest met Anti-zwarte Piet-activisten. En dat terwijl ze eerder zèlf opriep tot een confrontatie op de snelweg... ja, dan is zo'n gesprekje bij Twan natuurlijk heeeeel intimiderend. #Zielepietenhttps://t.co/XPBPGztTMA reageer retweet
Het heeft even geduurd, maar Petertje heeft inmiddels ook een mening gevormd. Hij zal maandag voor ¤ 2500,- alles wel eventjes komen recht lullen voor Twan.
pi_182488465
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 11:37 schreef Scrummie2.0 het volgende:

[..]

Hoezo niet?
Hoezo wel? Welke wet- en regelgeving had de burgemeester hier toe kunnen passen om deze demonstratie te stoppen?
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 11:39:05 #242
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_182488478
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 11:38 schreef maan_man het volgende:
PeterRdeV twitterde op zaterdag 13-10-2018 om 11:10:46 Ach gut.... nu is Jenny Douwes ineens boos omdat ze aan tafel moest met Anti-zwarte Piet-activisten. En dat terwijl ze eerder zèlf opriep tot een confrontatie op de snelweg... ja, dan is zo'n gesprekje bij Twan natuurlijk heeeeel intimiderend. #Zielepietenhttps://t.co/XPBPGztTMA reageer retweet
Het heeft even geduurd, maar Petertje heeft inmiddels ook een mening gevormd. Hij zal maandag voor ¤ 2500,- alles wel eventjes komen recht lullen voor Twan.
Peter R :')
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_182488480
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 11:33 schreef Molurus het volgende:

[..]

In een goed functionerende rechtsstaat kun je altijd anders.

Ik vind dit - sorry dat ik het zeg - een kutsmoes om maar niet over de regels na te denken.
Misschien ligt hier ook wel het verschil in onze gedachte, ik vind namelijk dat onze rechtsstaat niet altijd even goed functioneert. Het is bureaucratisch, het is traag, er wordt heel veel geluld en er wordt maar bar weinig gedaan. Het Nederlands leven bestaat voornamelijk uit formulieren invullen, het liefst in drievoud. :P
pi_182488491
quote:
Als we iemand geen aandacht zouden moeten geven dan is het wel Peter R. :{
pi_182488497
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 11:32 schreef Molurus het volgende:

[..]

Da's allemaal leuk en aardig, maar juridisch irrelevant.
Je KOZP vriend kan hier een nieuwe VOG aanvragen en daarna kunnen we bespreken waarom Activist Jerry Afriyie wel of niet welkom is bij sinterklaas optochten.
Tijdens die optochten willen we immers geen mensen laten rondlopen die van Justitie geen VOG meer krijgen.
pi_182488509
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 11:38 schreef Molurus het volgende:

[..]

Hoezo wel? Welke wet en regelgeving had de burgemeester hier toe kunnen passen om deze demonstratie te stoppen?
Hoe denk je dat men in Amsterdam de demonstratie op 4 mei om 20.00 uur op de dam heeft verboden?
pi_182488510
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 11:38 schreef Molurus het volgende:

[..]

Hoezo wel? Welke wet- en regelgeving had de burgemeester hier toe kunnen passen om deze demonstratie te stoppen?
Welke precies? Geen idee. Ik weet wel dat het vaker gedaan is, dus waarom nu niet is mij een raadsel.
pi_182488511
quote:
Mooi dit _O-
Afspraken zijn afspraken, behalve als je niet links bent.
Toch Petertje?

0:23 :7

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 13-10-2018 11:40:53 ]
pi_182488529
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 11:39 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Misschien ligt hier ook wel het verschil in onze gedachte, ik vind namelijk dat onze rechtsstaat niet altijd even goed functioneert. Het is bureaucratisch, het is traag, er wordt heel veel geluld en er wordt maar bar weinig gedaan. Het Nederlands leven bestaat voornamelijk uit formulieren invullen, het liefst in drievoud. :P
Dit mag je vinden. Maar dan vind ik dus dat je voorstellen ter verbetering zou moeten doen. Burgelijke ongehoorzaamheid lijkt me een noodgreep. Geen permanente oplossing.
pi_182488531
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 11:36 schreef Molurus het volgende:

[..]

Er was in deze zaak geen sprake van een noodsituatie waarin levens op het spel stonden. Bovendien was het niet de regering die ingrijpt maar de burger.

Dit lijken mij toch wel twee zeer relevante verschillen.
Een noodsituatie is ook als er een dreiging is dat er rellen gaan ontstaan tijdens een kinderfeest. Met een noodsituatie hoeft er heus niet altijd levens op het spel te staan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')