ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes FredvZ Eeuwig chagrijnige forens
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
als er seinen staan moet je per sé je rijweg afmaken, anders raakt het systeem in de war. tijdens rangeren met loccen of rijtuigen ga je vaak 1 wissel voorbij om iets aan de kant te zetten, dan weer terug met een locomotief om bijvoorbeeld een ander rijtuig weg te halen. als je dan voor elke beweging een aparte rijweg ingelegd moet krijgen en die af moet rijden voor je weer terug kan, ben je zo twee keer zo lang bezig met dezelfde klus.
als er seinen staan moet je per sé je rijweg afmaken, anders raakt het systeem in de war. tijdens rangeren met loccen of rijtuigen ga je vaak 1 wissel voorbij om iets aan de kant te zetten, dan weer terug met een locomotief om bijvoorbeeld een ander rijtuig weg te halen. als je dan voor elke beweging een aparte rijweg ingelegd moet krijgen en die af moet rijden voor je weer terug kan, ben je zo twee keer zo lang bezig met dezelfde klus.
Ik verwacht alleen niet dat men op de Watergraafsmeer over vijf jaar nog veel zal rangeren. De huidige Sandwich-combinaties zijn dan al uit dienst. De doorlooptijd van de beveiliging is na het gereedkomen van financiering ook zomaar twee jaar. Grote kans dat het dus voornamelijk verplaatsingen van een spoor naar een spoor in de lengte zal geven.
Op zaterdag 21 april 2018 11:43 schreef Mr_Klaasje het volgende: Ik verwacht alleen niet dat men op de Watergraafsmeer over vijf jaar nog veel zal rangeren. De huidige Sandwich-combinaties zijn dan al uit dienst. De doorlooptijd van de beveiliging is na het gereedkomen van financiering ook zomaar twee jaar. Grote kans dat het dus voornamelijk verplaatsingen van een spoor naar een spoor in de lengte zal geven.
Kijk, dat zijn toelichtingen die helpen, ook die van @Maegrim trouwens. En tja, die financiering, dat is - zoals altijd - een dingetje. Maar wie weet is dat oplosbaar...
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Op zaterdag 21 april 2018 11:43 schreef Mr_Klaasje het volgende: Ik verwacht alleen niet dat men op de Watergraafsmeer over vijf jaar nog veel zal rangeren. De huidige Sandwich-combinaties zijn dan al uit dienst.
dat wordt nog wat als ze met die accubakken gaan rijden (gedeeltelijke elektrificatie)
Met de Flirtino zal het wel meevallen, omdat daar jacobsdraaistellen gebruikt gaan worden.
De GTW heeft per bak slechts één draaistel en een deel van het gewicht van een bak rust op een volgende bak. Dit maakt ze veel gevoeliger voor schudden, waardoor op dit punt meer onderhoud nodig is.
Met de Flirtino zal het wel meevallen, omdat daar jacobsdraaistellen gebruikt gaan worden.
De GTW heeft per bak slechts één draaistel en een deel van het gewicht van een bak rust op een volgende bak. Dit maakt ze veel gevoeliger voor schudden, waardoor op dit punt meer onderhoud nodig is.
Blijft 't feit dat je er na aankoop nog steeds geld in moet gooien voor onderhoud
Op zaterdag 21 april 2018 13:45 schreef Jappie_Sea het volgende: Vanmorgen mijn inzending voor de kilometer kampioen opgestuurd. Uiteindelijk uitgekomen op 1551,47 km. Hoop dat ik een beetje in de buurt ben gekomen.
Bedankt voor de info. Dan kan ik kijken of het uberhaupt zin of heeft om in te sturen.
Kijk, dat zijn toelichtingen die helpen, ook die van @Maegrim trouwens. En tja, die financiering, dat is - zoals altijd - een dingetje. Maar wie weet is dat oplosbaar...
Ik heb zelf wel eens wat geholpen bij rangeren op NCBG (Niet Centraal Bediend Gebied). Het duurt echt bijzonder lang met allemaal wissels die je een voor een om moet leggen.
En aangezien je toch meestal voor elke beweging toestemming nodig hebt van de treindienstleider Nedtrain zou die idealiter net zo goed de wissels gelijk goed kunnen leggen. De afhandelingscapaciteit van de wisselstraten zou er wel eens mee verdubbeld kunnen worden.
Op zaterdag 21 april 2018 13:45 schreef Jappie_Sea het volgende: Vanmorgen mijn inzending voor de kilometer kampioen opgestuurd. Uiteindelijk uitgekomen op 1551,47 km. Hoop dat ik een beetje in de buurt ben gekomen.
Helaas, ik kom niet boven de 1250 uit. Een bepaalde grenstrein lijkt erg duur waardoor ik net te weinig euro overhoud om heel veel kilometers te maken in een goedkoop treinenland.
De Spoorwegen hebben 'Train Driver' gevraagd te stoppen met het maken van zijn POV videos, begrijp ik uit zijn laatste upload van twee dagen geleden. Ergens kan ik mij dit voorstellen om meerdere redenen. intussen vermoed ik wel dat een groot deel van de Nederlandse trajecten nu online staat. mooie kwaliteit videomateriaal. hopelijk hoeft het niet offline gehaald te worden.
Ik heb een paar keer stukjes van zijn filmpjes gezien. Naast dat het (heel zwart/wit gezegd) gewoon niet is toegestaan om een videocamera aan te hebben staan, deed hij dingen die niet volgens de regels waren, tot rembeproevingen aan toe. Ik kan mij goed voorstellen dat NS op een gegeven moment heeft gezegd: zo is het wel genoeg geweest, de speeltijd is over.
Edit: heel simpel voorbeeld waarvoor ik ook niet eens dat filmpje daadwerkelijk hoef te bekijken, maar de preview al voldoende is. Het gebruik van de mobiele telefoon anders dan voor zakelijk telefoongebruik (en dan alleen op de vrije baan) is niet toegestaan.
Edit 2: ben overigens zelf ook niet Roomser dan de paus, maar ga dat dan verdorie niet lopen filmen
[ Bericht 18% gewijzigd door MTL op 22-04-2018 12:13:49 ]
Op zondag 22 april 2018 14:14 schreef MTL het volgende: Dat wordt weer een streepje achter jouw naam, hoor En je weet wat er bij drie streepjes gebeurd...
Op zondag 22 april 2018 11:59 schreef spectrumanalyser het volgende: De Spoorwegen hebben 'Train Driver' gevraagd te stoppen met het maken van zijn POV videos, begrijp ik uit zijn laatste upload van twee dagen geleden. Ergens kan ik mij dit voorstellen om meerdere redenen. intussen vermoed ik wel dat een groot deel van de Nederlandse trajecten nu online staat. mooie kwaliteit videomateriaal. hopelijk hoeft het niet offline gehaald te worden.
Op maandag 23 april 2018 15:52 schreef GlennQuagmire het volgende: zojuist ook m'n inzending voor de kilometerkampioen ingestuurd. Ben uiteindelijk een ruime 2400km ver gekomen.
Aangezien het nu na twaalf uur is, wil ik m'n planning wel delen. Kan wel enorm gaan uitwijden over hoeveel elk deel kost maar denk dat t voor nu wel leuk is om te zien hoe ver ik ben gekomen. Ik vind het ook leuk om van anderen te zien wat ze ervan hebben kunnen maken
Ik vond helaas nergens hoe ik voor 49 euro in Budapest uit kon komen.
Uiteindelijk heb ik het nog geprobeerd richting Wit-Rusland met de dagkaarten van DB en het weekendticket van de PKP. Bij Brest was mijn geld op. Gezien de andere kilometrages hier heb ik het niet ingestuurd.
Ik was nog wat aan het klooien geweest richting Penzance (Londen - Penzance kun je best goedkoop krijgen) maar ik vond het aantal kilometers tegenvallen.
Ik heb ook nog wat geprobeerd richting Scandinavië, maar m'n geld was al op voor ik halverwege de terugreis was.
Voor het eerst met Amtrack, reis van New York naar Washington. Conclusie: nette trein, hele comfortabele dikke stoelen met veel beenruimte. De dikte van de stoelen vangen gelukkig het enorme gehobbel op van de sporen. Reistijd van deze regional express is prima, slechts een half uurtje langzamer dan de snelle acela trein. Veel beter dit dan het originele plan om met de bus te gaan
Edit: oh en er is snellere wifi dan onze nationale spoorwegen aanbieden
Op woensdag 25 april 2018 14:57 schreef desbarts het volgende: Voor het eerst met Amtrack, reis van New York naar Washington. Conclusie: nette trein, hele comfortabele dikke stoelen met veel beenruimte. De dikte van de stoelen vangen gelukkig het enorme gehobbel op van de sporen. Reistijd van deze regional express is prima, slechts een half uurtje langzamer dan de snelle acela trein. Veel beter dit dan het originele plan om met de bus te gaan
Edit: oh en er is snellere wifi dan onze nationale spoorwegen aanbieden
*Amtrak. En ja, prijzig, maar wel heel leuk alternatief
Op maandag 23 april 2018 15:52 schreef GlennQuagmire het volgende: zojuist ook m'n inzending voor de kilometerkampioen ingestuurd. Ben uiteindelijk een ruime 2400km ver gekomen.
Umeå - Herzogenrath voor ¤ 59,90 (tweede klas) vind ik een leuke vondst. Je kunt 't zelfs voor elkaar krijgen via Rødby-Puttgarden (maar dan moet je wel in Kopenhagen overnachten).
Vreemd genoeg kost Umeå - Breda bij DB dan ineens rond ¤ 200.
Als je in Duitsland in de ICE door midden van een QR-code op de stoel voor je een vragenlijst invult en commentaar levert, komt dat direct bij de chef trein terecht
Op woensdag 25 april 2018 23:26 schreef dennistd het volgende: Als je in Duitsland in de ICE door midden van een QR-code op de stoel voor je een vragenlijst invult en commentaar levert, komt dat direct bij de chef trein terecht
Op woensdag 25 april 2018 23:50 schreef DeaDLocK2K het volgende: DB heeft niet bar veel lekkere conductrices. Er is een achterlijke grote frequentie van KDP's. En het rookt ook zoveel.
Ik heb soms het idee dat de spoorwegen worden gesponsord door de tabaksindustrie. Een groot deel staat zich te verkankeren als de stop lang genoeg is.
Ik zit eens te kijken naar wat mogelijkheden voor een rondje treinen met JD jr. Heb nog een kortingscode liggen voor een dagretour met bestemming naar keuze. Het manneke wil graag station Arnhem een keer zien, dus zat ik te denken aan Breda-Arnhem-Zwolle en dan over de Hanzelijn en Rotterdam terug (wil in ieder geval geen retour dat heen en terug over dezelfde route moet).
Maar hoe was het nou ook alweer... mag je met een dagretour nou wel of niet je reis onderweg onderbreken?
Edit: Ede-Wageningen zou nog een alternatief kunnen zijn. Dat kan heen over Arnhem en terug Utrecht-Rotterdam. Dan doemt weer de vraag op of je je bestemmingsstation zonder uitstappen voorbij mag rijden .
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op woensdag 25 april 2018 23:50 schreef DeaDLocK2K het volgende: DB heeft niet bar veel lekkere conductrices. Er is een achterlijke grote frequentie van KDP's. En het rookt ook zoveel.
Kleine Dikke Propjes. Dit kan nooit van voor jouw tijd zijn...
Wij spraken niet in dergelijke omfloerste bewoordingen over vadsige nijlpaarden met een wrat met haren erop en drie tanden. Je weet toch dat ik in Brabant opgegroeid ben?
Er is gisteren een nieuw rapport verschenen over de maatregelen die zijn getroffen na de botsing van een Plan V op een stilstaande trein met gevaarlijke stoffen in Tilburg 2015.
De inspectie vindt dat NS Reizigers nog onvoldoende heeft onderzocht welke mogelijkheden er zijn in de dienstregeling waarbij de kans op een botsing van slecht botscompatibel materieel zo klein mogelijk is. Daarbij constateert de inspectie dat alleen naar slachtoffers in de trein is gekeken en niet naar slachtoffers in de omgeving bij een incident met gevaarlijke stoffen. Een mogelijkheid kan zijn om een risicokaart te maken voor de dienstregeling. Op basis van aanwezige en actuele gegevens over de rijwegen, frequentie en/of tijdstippen van reizigerstreinen en goederentreinen, daadwerkelijke aanwezigheid van klassen gevaarlijke stoffen, materieeltype, aanwezige beheersmaatregelen, etc.. Deze risicokaart kan inzichtelijk maken waar het potentiële risico van een botsing met slecht botscompatibel materieel en een trein met gevaarlijke stoffen het grootst is. Op basis van een dergelijke risicokaart zou op risicopunten meer botscompatibel materieel ingezet kunnen worden.
Als de NS dat gaat doen moet de reiziger vaker overstappen, omdat op routes waar cargo's met gevaarlijke stoffen rijden geen DDZ, ICM, VIRM en 1700-locs ingezet mogen worden
Op donderdag 26 april 2018 18:54 schreef Peterselieman het volgende: Er is gisteren een nieuw rapport verschenen over de maatregelen die zijn getroffen na de botsing van een Plan V op een stilstaande trein met gevaarlijke stoffen in Tilburg 2015.
Als de NS dat gaat doen moet de reiziger vaker overstappen, omdat op routes waar cargo's met gevaarlijke stoffen rijden geen DDZ, ICM, VIRM en 1700-locs ingezet mogen worden
Edit, baseerde reactie niet op inhoud rapport.
[ Bericht 2% gewijzigd door Bitlord op 26-04-2018 19:05:01 ]
Op donderdag 26 april 2018 18:54 schreef Peterselieman het volgende: Als de NS dat gaat doen moet de reiziger vaker overstappen, omdat op routes waar cargo's met gevaarlijke stoffen rijden geen DDZ, ICM, VIRM en 1700-locs ingezet mogen worden
Dat is natuurlijk onzin. Dat is stellen dat het reizigersvervoer zich maar heeft te vormen om het beton van het goederenvervoer heen.
Draai dat gewoon eens om. Doe je volkswagentjes, je badslippers en je chloor lekker met de binnenvaart en sodemieter een eind van ONS spoor af
Dat is natuurlijk onzin. Dat is stellen dat het reizigersvervoer zich maar heeft te vormen om het beton van het goederenvervoer heen.
Zo kun je het ook stellen
quote:
Draai dat gewoon eens om. Doe je volkswagentjes, je badslippers en je chloor lekker met de binnenvaart en sodemieter een eind van ONS spoor af
Dat de pleziervaart hierdoor 'groot gevaar loopt' of dat alle onveilige auto's van de weg moeten als het spul over de weg wordt vervoerd wordt natuurlijk nooit gesproken
Ja, maar op Kings Cross (en andere grote Britse kopstations) word je ook geacht in de stationshal te wachten tot bekend wordt gemaakt waar de trein vertrekt - dan moet je toch iets om naar te kijken hebben.
Nostalgie. heerlijk om het grote blauwe bord weer te zien. voor zover ik weet staat het echte grote blauwe bord in het Spoorwegmuseum. voor de hcc dagen altijd verzamelen onder het grote blauwe bord. dat meetingpoint kon toch niemand vinden.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Op donderdag 26 april 2018 20:02 schreef ReisT het volgende: Ja, maar op Kings Cross (en andere grote Britse kopstations) word je ook geacht in de stationshal te wachten tot bekend wordt gemaakt waar de trein vertrekt - dan moet je toch iets om naar te kijken hebben.
Die LCD-schermen op Britse stations (die ook op de foto te zien zijn) vind ik wel fijn. Lekker groot, alle stops staan erop genoemd, en fijn te lezen.
Worden deze nu nog gemist eigenlijk? In de tussentijd heeft iedereen een smartphone gekregen.
De digitale variant is er in Utrecht al eerder geweest. Een impulsaankoop van de directeur ICT was dat, wat ook wel bleek uit de kwaliteit en diverse aansluitingen die te wensen overlieten. Met de verbouwing hebben ze dat ding toen snel weggehaald om ‘groepsvorming te voorkomen’.
Of het nog echt nodig is? Tja, er kan wel veel op, da’s wel fijn
Ja, in twee aparte delen. Een deel met de treintijden, en een ander deel toont de bustijden. Dat wasren voor zover ik weet de schermen die op Utrecht hingen. Ik vind het frappant om te lezen dat Schiphol ook een nieuw bord krijgt.
De ZVON, ZVOE, gemeente Liberec en gemeente Usti hebben de nieuwe concessie voor een aantal lijnen in oost-Saksen gegund aan Start Ostsachen GmbH, een dochtermaatschappij van DB Regio. Op dit moment rijdt de Länderbahn daar nog onder de naam Trilex. De nieuwe concessie gaat eind 2019 in, het personeel gaat mee.
Het gaat om de lijnen Dresden - Bautzen - Görlitz, Görlitz - Bischofswerda, Dresden - Zittau - Liberec, Dresden - Ebersbach - Zittau en Liberec - Zittau - Varnsdorf - Seifhennersdorf.
Er is naar mijn idee maar 1 manier om de charme van het grote blauwe bord te behouden. Een groot flipdot bord. En die kunnen heel groot worden en gaan lang mee.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Lees net dat al het materieel van de NS voorzien gaat worden van volwielen. Dat gebeurt langzaam maar zeker op het moment dat er wielen aan vervanging toe zijn.
In de tussentijd krijg je dan treinen die gedeeltelijk met volwielen en gedeeltelijk met wielen met wielbanden rijden.
Op vrijdag 27 april 2018 12:44 schreef Peterselieman het volgende: In de tussentijd krijg je dan treinen die gedeeltelijk met volwielen en gedeeltelijk met wielen met wielbanden rijden.
Beetje hetzelfde als "het schoonmaakpersoneel wordt geoutsourced naar een ander uitzendbureau. Dat betekent dat je dus een tijd lang treinen hebt die gepoetst zijn door mensen van Randstad en treinen die gepoetst zijn door mensen van Adecco. Door elkaar "
De reiziger merkt er idd niets van, maar in het onderhoud zal er wel iets veranderen, want daar hoeven ze nu nauwelijks meer met de wielbanden aan de slag
Op vrijdag 27 april 2018 12:44 schreef Peterselieman het volgende: Lees net dat al het materieel van de NS voorzien gaat worden van volwielen. Dat gebeurt langzaam maar zeker op het moment dat er wielen aan vervanging toe zijn.
In de tussentijd krijg je dan treinen die gedeeltelijk met volwielen en gedeeltelijk met wielen met wielbanden rijden.
Op vrijdag 27 april 2018 20:14 schreef dennistd het volgende: Was een optie geweest, maar de catering was prima op orde. Waarschijnlijk de enige trein vandaag waarin wel bier werd verkocht.
Klopt. Maar ik had gelukkig Fanta en water mee (al verkochten ze dat ook wel). Ook kwamen ze rond met oranjebitter, en vanmorgen al koffie/thee met een gevulde koek.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Het lijkt erop dat de S-Bahn Hannover-concessie, die sinds 2000 door DB Regio wordt gereden, is gewonnen door Nordwestbahn. Vanaf het vierde kwartaal van 2021 gaat de nieuwe aanbieder de dienst uitvoeren.
Trouwens, even over DDZ want daar was ik vandaag voor het eerst mee:
- die houtkleurige vloer zijn wel mooi, maar zo vreselijk besmettelijk. - de bekleding slijt nu al. - en de kunstof panelen zien er allemaal wat gelig uit.
En waarom kan ik mijn dochter nergens fatsoenlijk verschonen? In de trein niet, op Schiphol was er wel een ruimte voor, maar die was zo te zien ergens anders voor gebruikt en daar was het ranzig dus kon het ook niet. Uiteindelijk maar op een leeg balkon op de klapstoelen haar verschoond.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
- die houtkleurige vloer zijn wel mooi, maar zo vreselijk besmettelijk. - de bekleding slijt nu al. - en de kunstof panelen zien er allemaal wat gelig uit.
En waarom kan ik mijn dochter nergens fatsoenlijk verschonen? In de trein niet, op Schiphol was er wel een ruimte voor, maar die was zo te zien ergens anders voor gebruikt en daar was het ranzig dus kon het ook niet. Uiteindelijk maar op een leeg balkon op de klapstoelen haar verschoond.
In de nieuwe Sprinters (FLIRT,SNG en de straks van toilet voorziene SLT) zit een uitklaptafel in de toiletruimte om een kind te verschonen. Ook in nieuwer IC-materieel komt dit.
Zelf vind ik het in eigen ogen best ranzig dat je dit op een stel stoelen doet in de trein. Daar moeten ook anderen op zitten, ik neem aan dat die die anders wel netjes schoongemaakt hebt?
In de nieuwe Sprinters (FLIRT,SNG en de straks van toilet voorziene SLT) zit een uitklaptafel in de toiletruimte om een kind te verschonen. Ook in nieuwer IC-materieel komt dit.
Zelf vind ik het in eigen ogen best ranzig dat je dit op een stel stoelen doet in de trein. Daar moeten ook anderen op zitten, ik neem aan dat die die anders wel netjes schoongemaakt hebt?
Tegen die tijd hoef ik mijn dochter niet meer te verschonen.
Ja, die treinen zijn zo lekker schoon Denk jij werkelijk dat haar blote billen die zittingen geraakt hebben?
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
Zelf vind ik het in eigen ogen best ranzig dat je dit op een stel stoelen doet in de trein. Daar moeten ook anderen op zitten, ik neem aan dat die die anders wel netjes schoongemaakt hebt?
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Zelf vind ik het in eigen ogen best ranzig dat je dit op een stel stoelen doet in de trein. Daar moeten ook anderen op zitten, ik neem aan dat die die anders wel netjes schoongemaakt hebt?
Vader van drie hier. Als je het goed doet, is de kans dat je kind vies wordt van de bankjes groter dan andersom.
En soms kan het niet anders, ik heb ook wel eens een poepluier verschoond in een coupé.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed. <a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
• Er gaat SEK 150 miljoen worden geïnvesteerd in het moderniseren van 58 nachtrijtuigen • 100% groei in reizigersaantallen op de route Malmö - Stockholm • 25% groei op de route Gothenburg - Narvik • 2e klas-reizigers gaan ook de mogelijkheid krijgen om een privécompartiment te reserveren, iets wat momenteel is voorbehouden aan 1e klas.
Goed om te zien dat er vervoerders zijn die wél brood zien in nachttreinen.
Op maandag 30 april 2018 19:33 schreef Dr_Flash het volgende: Is Malmö - Stockholm wel lang genoeg voor een fatsoenlijke nachtverbinding? Of is dat middernacht instappen en 4 uur eruit getrapt worden?
Dit is de dienstregeling:
Volgens deze pagina kun je in Stockholm eerder instappen (vanaf 22:15) en later uitstappen (tot 7:00).
Ik ben een een paar jaar geleden met die trein van Malmö naar Stockholm gereisd, is best te doen al is de aankomst toch wel wat vroeg. Het scheelt inderdaad dat je een uurtje extra hebt omdat je aan het eindpunt uitstapt.
Als je snel in slaap valt en goed kunt slapen in een rijdende trein, kun je een goede nachtrust (8 uur) hebben. Niet verkeerd voor de mensen die dat kunnen.
Of ik daarbij hoor...? Geen idee. Ik reis liever overdag, dan zie ik nog wat
Je gaat niet drie kwartier voor vertrek die trein in en meteen patsboem slapen Dat doe je gewoon niet. Reizen is avontuur. Je gaat je nestelen in je coupé, beetje de buren checken, pintje drinken, nog eentje, en als je een uurtje onderweg bent ga je wel een keer slapen. En je blijft ook niet slapen tot een half uur na aankomst of zo. Er komt in de praktijk gewoon geen donder van terecht, dat weet iedereen
Een toerist doet dat inderdaad. En da's natuurlijk ook prima, kneiterverknetterd kom je er toch wel uit wanneer je voor het eerst in zo'n trein reist.
Een regular die die trein meerdere keren per jaar gebruikt gaat zo'n trein in met de instelling "hoef ik tenminste niet overdag/'s avonds te reizen en in een hotel te slapen, maar kan ik gewoon om 8:30 bij die meeting op het HQ in Stockholm aanschuiven".
Je krijgt er in 1e klas ontbijt bij, de mogelijkheid om te douchen, en toegang tot de SJ-lounges in Malmö en Stockholm. En dat vanaf SEK 1.445 (¤ 136,74). Geen slechte deal denk ik, helemaal niet als je dat weer kan declareren.
CAF lijkt opnieuw een Nederlandse order te gaan binnenhalen. De nieuwe M7-metro van GVB zal door de Spanjaarden gebouwd gaan worden, al is de gunning nog niet officieel
Als je de reis toch moet maken, vervangt dit mooi de hotelkosten natuurlijk.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed. <a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
Op dinsdag 1 mei 2018 07:41 schreef b2py het volgende: Als je mag declareren zoals jij voorstelt maakt dat geen fluit uit natuurlijk. Dan zou ik zeker voor mijn goede nachtrust kiezen
En dan vele uren eerder weg moeten uit Kopenhagen / Malmö om op tijd in je hotel te zijn?
Het kan, maar zo kiezen mensen ook voor de nachttrein zodat ze bijvoorbeeld hun kinderen nog in bed kunnen stoppen voor ze op de trein stappen. Dan is de 'nattåg' een mooie tijdsbesparing
Op dinsdag 1 mei 2018 11:00 schreef Peterselieman het volgende: CAF lijkt opnieuw een Nederlandse order te gaan binnenhalen. De nieuwe M7-metro van GVB zal door de Spanjaarden gebouwd gaan worden, al is de gunning nog niet officieel
Die naam werd toebedeeld aan de vervolgoptie voor de M5-metro van Alstom. Deze is opgenomen, maar omdat de stellen identiek zijn aan de M5 is de benaming M6 min of meer vervallen.
Als je er uiteindelijk mee doorrijdt naar berlijn heb je er een per stam nodig, en dan nog een paar reserves dus kan denk ik wel hoor. T zou nice zijn als ze zoiets doen maar dan met een mega ns logo.
Dan hadden ze er 24 nodig om sandwich stammen te maken voor het geval er eentje weer eens niet goed omschakelt tussen de verschillende spanningen (of er weer gedoe is met software)
Trouwens wel gewaagd van de NS om elektrisch materieel naar Duitsland te sturen, bij de laatste keer dat dat gebeurde is het nooit meer terug gekomen...
Op woensdag 2 mei 2018 13:33 schreef James1988 het volgende: Niet als je op termijn zonder locwissel naar Berlijn wil rijden. De Traxxversie die NS heeft mag maar 140/160.
Klopt maar het zou logisch zijn om voor een traxx te gaan die 25kv, 1,5 kv en 15 kv lust, die 200 km/h kan en zo veel efficiënter kan ingezet worden.
als je van Amsterdam naar Berlijn wilt en een kortere reisduur is belangrijk kun je net zo goed het vliegtuig pakken. Voor een dergelijke vlucht hoef je namelijk echt niet 2 uur van tevoren op Schiphol te zijn
Voor Italië zijn TRAXX'en met holle-as motorophanging geleverd (F160 DC), E.483, die geschikt zijn voor 200 km/u. Maar inderdaad geen meersysteemversie, hoewel denk ik de draaistellen redelijk uitwisselbaar zijn.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Kortom, als er haast bij is, bestel je een Vectron. Op de Traxx wachten duurt in dit geval lang, en lijkt niet echt een duidelijk voordeel te bieden boven de Vectron die hetzelfde kan.
Op woensdag 2 mei 2018 18:30 schreef Dr_Flash het volgende: extra verstevigen Het ligt al op dekzand, wat wou je dan? 40 meter diep uitgraven en beton storten?
bijvoorbeeld als het voor de hsl kan waarom dan niet voor Rhenen?
Het toont imho vooral aan hoe onrendabel dat lijntje eigenlijk is: Het verstevigen van de onder grond is te duur, aanleg van een tweede spoor of inhaalspoor ook. (en als die er al zijn is het eigenlijk te duur om met twee treinstellen te rijden.)
En zal mij niks verbazen als in de business case van het gebeuren is opgenomen dat de lijn alleen rendabel is als de trein stopt in Zwolle Stadshagen en dat daarom de "truuk" met 140km/h er door is gedrukt.
Als er niks kan veranderen aan de dienstregeling, dan kan je volgens mij alleen nog een twee stel laten pendelen tussen Zwolle en Zwolle stadshagen:
Ik heb geen wegbekendheid daar(en ook nooit gehad) maar volgens mij kun je niet zonder aanpassingen zomaar een 2e trein dat baanvak opsturen. Ik vermoed namelijk dat het hele baanvak 1 blok is
Je hebt gelijk, daar heb ik geen rekening mee gehouden. Volgens mij bestaat het traject uit 3 blokken: Station Kampen, vrije baan Kampen - Zwolle, station Zwolle. Er kan dus alleen een tweede trein rijden als de eerste op één van de eindstations staat.
Op woensdag 2 mei 2018 20:28 schreef Salatrel het volgende: Ik heb geen wegbekendheid daar(en ook nooit gehad) maar volgens mij kun je niet zonder aanpassingen zomaar een 2e trein dat baanvak opsturen. Ik vermoed namelijk dat het hele baanvak 1 blok is
Correct.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed. <a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
Op woensdag 2 mei 2018 20:43 schreef FredvZ het volgende: Je hebt gelijk, daar heb ik geen rekening mee gehouden. Volgens mij bestaat het traject uit 3 blokken: Station Kampen, vrije baan Kampen - Zwolle, station Zwolle. Er kan dus alleen een tweede trein rijden als de eerste op één van de eindstations staat.
Dat kan ook niet meer, want ze hebben toch het tweede spoor in Kampen opgebroken? Volgens mij is het nu een gevalletje Workum-Stavoren.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed. <a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
Ik ben wel eens uit de cabine van een rijdende loc gestapt. Zoeen met een bordes en een hekje.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed. <a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
Tuurlijk, wij zijn zo stoer man. Lees maar terug, iedereen post gewoon filmpjes hier wanneer hij welk traject gesurft heeft, met zijn eigen naam en adres erbij Doe je ook mee?
Tuurlijk, wij zijn zo stoer man. Lees maar terug, iedereen post gewoon filmpjes hier wanneer hij welk traject gesurft heeft, met zijn eigen naam en adres erbij Doe je ook mee?
Vergeet je BSN en DigId niet.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed. <a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
Gelukkig ben ik daar al tijden geen vrindjes meer mee.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed. <a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
Is er überhaupt al iets besloten om in NL aan het spoor te doen? Anders kan je leuke locomotieven leasen maar dan wordt het niks met die 20) km/u
Er staat toch normaal al een loc geschikt voor 200 km/u voor die trein in Duitsland? Dus de enige winst die een multicourante 200 km/u loc op zou leveren, is het laten zitten van de locwissel.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Er staat toch normaal al een loc geschikt voor 200 km/u voor die trein in Duitsland? Dus de enige winst die een multicourante 200 km/u loc op zou leveren, is het laten zitten van de locwissel.
Baureihe 101 normaal gesproken zie ik, dus inderdaad 200
Op vrijdag 4 mei 2018 08:31 schreef ReisT het volgende: En precies daarom moeten de nieuwe locs dus ook 200 km/h kunnen rijden. Anders kan die locwissel nooit verdwijnen.
vraag me wel af hoe ze ooit 2 uur tijdswinst denken te gaan halen zonder iets te doen aan de delen waar geen 200 gehaald kan worden
De IC Berlijn is in Nederland ongeveer op Cargosnelheid ingelegd. Daar kun je dus nog veel winnen, mits het op het spoor past natuurlijk
Onhandig. Hij is nu 9 minuten sneller dan met overstap van 18 minuten in Amersfoort, je zou zeggen dat je met een sneller pad dus misschien iets van 9 minuten kunt winnen?
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Eén van de problemen om de Pimpel te versnellen zit ten oosten van Apeldoorn: de sprinter is daar dusdanig veel langzamer dan de IC dat de tweede IC in een kwartiersdienst er achteroploopt. En een inhaling past daar niet, behalve in Rijssen waar de IC dan maar met 40km/h door kan.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op vrijdag 4 mei 2018 11:44 schreef Peterselieman het volgende: Dat die trein op Nederlands grondgebied sneller zou kunnen, maar dat om diverse redenen ervoor gekozen is om dat niet te doen.
Vraagje over de kortingsabonnementen van de NS. Ik heb een altijdvoordeel abonnement. Nu reis ik straks naar Hengelo, vanuit Leiden. Echter, omdat het spoor er uit ligt tussen Amersfoort en Apeldoorn, moet ik omreizen via Zwolle. Vanaf daar neem ik dan de Blauwnet sprinter richting Hengelo.
Normaalgesproken zou ik kunnen reizen met korting over de gehele route, maar nu moet ik ook een stuk reizen met Blauwnet. Geldt dan ook de korting, of geldt deze reiskorting alleen met een NS trein (wat mij logisch lijkt, want NS verkoopt het abonnement, niet Blauwnet).
Kan ik eventuele meerkosten nog declareren bij de NS, of ben ik gewoon te Nederlands en moet ik niet zeiken?
Op vrijdag 4 mei 2018 16:00 schreef JeMoeder het volgende: Vraagje over de kortingsabonnementen van de NS. Ik heb een altijdvoordeel abonnement. Nu reis ik straks naar Hengelo, vanuit Leiden. Echter, omdat het spoor er uit ligt tussen Amersfoort en Apeldoorn, moet ik omreizen via Zwolle. Vanaf daar neem ik dan de Blauwnet sprinter richting Hengelo.
Normaalgesproken zou ik kunnen reizen met korting over de gehele route, maar nu moet ik ook een stuk reizen met Blauwnet. Geldt dan ook de korting, of geldt deze reiskorting alleen met een NS trein (wat mij logisch lijkt, want NS verkoopt het abonnement, niet Blauwnet).
Op vrijdag 4 mei 2018 16:00 schreef JeMoeder het volgende: Vraagje over de kortingsabonnementen van de NS. Ik heb een altijdvoordeel abonnement. Nu reis ik straks naar Hengelo, vanuit Leiden. Echter, omdat het spoor er uit ligt tussen Amersfoort en Apeldoorn, moet ik omreizen via Zwolle. Vanaf daar neem ik dan de Blauwnet sprinter richting Hengelo.
Normaalgesproken zou ik kunnen reizen met korting over de gehele route, maar nu moet ik ook een stuk reizen met Blauwnet. Geldt dan ook de korting, of geldt deze reiskorting alleen met een NS trein (wat mij logisch lijkt, want NS verkoopt het abonnement, niet Blauwnet).
Kan ik eventuele meerkosten nog declareren bij de NS, of ben ik gewoon te Nederlands en moet ik niet zeiken?
Denk er wel aan dat omchecken naar een andere vervoerder ten koste kan gaan van je korting (bijvoorbeeld om 15.30u inchecken bij NS en om 17u omchecken naar Blauwnet, dan heb je bij Blauwnet geen of in jouw geval lagere korting).
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op vrijdag 4 mei 2018 16:00 schreef JeMoeder het volgende: Vraagje over de kortingsabonnementen van de NS. Ik heb een altijdvoordeel abonnement. Nu reis ik straks naar Hengelo, vanuit Leiden. Echter, omdat het spoor er uit ligt tussen Amersfoort en Apeldoorn, moet ik omreizen via Zwolle. Vanaf daar neem ik dan de Blauwnet sprinter richting Hengelo.
Normaalgesproken zou ik kunnen reizen met korting over de gehele route, maar nu moet ik ook een stuk reizen met Blauwnet. Geldt dan ook de korting, of geldt deze reiskorting alleen met een NS trein (wat mij logisch lijkt, want NS verkoopt het abonnement, niet Blauwnet).
Kan ik eventuele meerkosten nog declareren bij de NS, of ben ik gewoon te Nederlands en moet ik niet zeiken?
Gokken dat je niet gecontroleerd wordt en bij NS uitchecken in Hengelo
Denk er wel aan dat omchecken naar een andere vervoerder ten koste kan gaan van je korting (bijvoorbeeld om 15.30u inchecken bij NS en om 17u omchecken naar Blauwnet, dan heb je bij Blauwnet geen of in jouw geval lagere korting).
Klopt, met omchecken gaat het kortingstarief van dat moment gelden.
Gokken dat je niet gecontroleerd wordt en bij NS uitchecken in Hengelo
Volgens mij is dat de enige lijn (Zwolle - Enschede) waar over de gehele lijn stewards aan boord zijn. Ga er maar vanuit dat je voor Hengelo wel geknipt wordt. En daar zijn ze niet zo van de service en/of verder kijken. Niet goed, geld kwijt.
Ik zou die gok niet nemen.
Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+ Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_ Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
Op zaterdag 5 mei 2018 12:36 schreef boriq het volgende: Een stoomtrein komt net op Krefeld Hbf tot stilstand, leuke andere Duitse E-loc achterop. Gezelschapsrit?
Voorbereidingen voor poging 2. Op 8 mei, als niemand het verwacht, bij de 73e verjaardag van VE day....
Op vrijdag 4 mei 2018 15:41 schreef Dr_Flash het volgende: Tuurlijk kan het. Al die kutstationnetjes overslaan, knik bij Barneveld rechttrekken, opflikkeren met badslippers, knallen maar.
Kritiek hebben op badslippers maar ze wel fotograferen op Koningsdag? Met je paniek shot na binnenkomst van de 766...
Op zaterdag 5 mei 2018 11:26 schreef Salatrel het volgende: ze lopen er ook bij als V&S'ers dus het zou me niks verbazen dat ze er idd dezelfde werkwijze op nahouden...
Is op het lijntje Zutphen - Oldenzaal het laatste jaar helemaal omgeslagen. Vroegah waren ze best coulant, als je een keer vergeten was in te checken deden ze dat ter plekke als nog op hun apparaatje en was de kous daarmee af.
Idem met voeten op de stoel of een softijsje oid, waarschuwen en klaar. Nu schrijven ze echt overal voor. Moet wel bij vermeld worden dat je ze vroeger wel veel vaker zag, afgelopen jaar heb ik ze misschien 5 keer gezien
Trots daw veur Twente bint! We zijn gehaat en asociaal We zijn de allermooiste club van allemaal
ProRail_VL twitterde op zaterdag 05-05-2018 om 18:12:22 Zaltbommel-Geldermalsen> De fotograferende onverlaat is weer van het spoor af met dank aan de overheidshulpdiensten> Treindienstleider laat het treinverkeer weer op dienstregelingssnelheid over de brug rijden. reageerretweet
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Volgens mij is dat de enige lijn (Zwolle - Enschede) waar over de gehele lijn stewards aan boord zijn. Ga er maar vanuit dat je voor Hengelo wel geknipt wordt. En daar zijn ze niet zo van de service en/of verder kijken. Niet goed, geld kwijt.
Ik zou die gok niet nemen.
Klopt, coulance is er niet meer. Er waren veel mensen, die elke keer maar bij de NS ingecheckt bleven. Eerste paar maand werd er gewaarschuwd, die tijd is nu voorbij, niet ingecheckt bij Blauwnet, is hetzelfde als zwartrijden. Bedenk maar zo, als je in een NS trein zit en je bent ingecheckt bij blauwnet, dan krijg je van de HC ook een prent. Alleen de mensen van S&V van Keolis die zie je wel veel vaker en niet zoals bij de NS alleen in de 1e klas.
Ik zat vrijdag in de trein jonguh Kwam er een conducteur aan.
Er was iemand met Dalvrij, maar ingecheckt bij $anderevervoerder en het was in een trein van NS natuurlijk. Dusjah HC moeilijk doen, 3 keer het verhaal vertellen totdat reiziger "You speak English?" vroeg. Nou ja ik moet de eerste HC nog tegenkomen die de meest basale communicatie op dit gebied in het Engels fatsoenlijk kan afronden, dus na veel vijven en zessen was de situatie min of meer duidelijk, en die reiziger vroeg "en nu?"
HC: "Ja nu niks want je hebt Dalvrij".
Reiziger is nu nog aan het twijfelen aan alles wat hij ziet
Ligt het aan mij of ben je X - Ongeschikt als loketbediende (die prima Engels sprak bij het PKP Intercity-loket), dat je het volgende verkoopt:
- Ticket Poznan Glowny - Leszno 1e klas - Zitplaatsreservering Poznan Glowny - Leszno 2e klas?
Zag het pas toen ik in een tweedeklas rijtuig stapte, en heb toen maar het treinpersoneel gevraagd wat zij er van vonden. Foutje. Eerste klas rijtuig vooraan (rijtuig 11, waar ik me ook bevond toen ik personeel vond) zat overvol. Kon ik met alle bagage door de trein naar rijtuig 19, waar nog meer dan de helft aan plek over was...
Vanochtend in Poznàn nog de stoomtrein gezien die in het weekend rijdt tussen Wolsztyn en Poznan. Helaas reed de middagslag niet, en werd dat een motorwagen. Morgen maar eens met de huurauto kijken om wat foto's te maken.
Donderdagochtend vanuit Leszno naar Krakau met de trein, wat ook niet al te makkelijk ging.. "Nee, die trein staat niet in het boekingssysteem maar wel in de reisplanner" "Ik kan alleen een reis voor je boeken die 3 uur langer duurt en 2 overstappen extra heeft"
Uiteindelijk de trein kunnen boeken die ik wilde hebben, maar de lokettiste had wel wat moeite moeten doen.
Klopt, coulance is er niet meer. Er waren veel mensen, die elke keer maar bij de NS ingecheckt bleven. Eerste paar maand werd er gewaarschuwd, die tijd is nu voorbij, niet ingecheckt bij Blauwnet, is hetzelfde als zwartrijden. Bedenk maar zo, als je in een NS trein zit en je bent ingecheckt bij blauwnet, dan krijg je van de HC ook een prent. Alleen de mensen van S&V van Keolis die zie je wel veel vaker en niet zoals bij de NS alleen in de 1e klas.
Als ik ze tegenkom voor Wierden (vanaf Enschede) laat ik ze nog gewoon omchecken hoor. Alleen komen we die kant bijna nooit meer op. Laatste keer al een maand of 2 geleden denk ik.
Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+ Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_ Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
6 Mei 2018 - Gister, 5 mei, ben ik in Poznàn gearriveerd en vandaag via Leszno naar Wolsztyn vertrokken. Omdat mijn trein een vertraging van 64 minuten opliep, kon ik een andere Intercity naar Krakau nog fotograferen te Poznàn Glowny.
6 Mei 2018 - Omdat ik in de ochtend de stoomtrein vanuit Wolsztyn afwijkend in Poznàn zag (die rijdt normaal niet op zondag), ging ik toch maar gokken dat de stoomtrein ook de tweede slag van het weekend naar Poznàn zou maken, maar eerst kon dit koppel motorwagens van Koleje Wielkopolskie als Stoptrein gefotografeerd worden bij Stęszew en rijdende richting Wolsztyn. De tweede slag Poznàn van de stoomtrein reed echter niet.
6 Mei 2018 - Na het eten in Wolsztyn werd nog even naar Nowy Widzim gereden om de stoptrein uit Leszno naar Wolsztyn te fotograferen bij het stationnetje. Gezien het geringe treinverkeer op deze lijn, is er in beveiligde overwegen nauwelijks geïnvesteerd. Het autoverkeer wordt dus verplicht voor de overweg te stoppen, te kijken en pas verder te rijden als er geen trein aan komt. En tot nu toe hebben alle autobestuurders dat ook netjes gedaan.
Een motorwagen van Koleje Wielkopolskie arriveert hier te Nowy Widzim, en zal na een korte stop weer verder rijden naar Wolsztyn.
Na de SGB heeft ook de VSM een NS 2000-loc op de kop getikt in de Verenigde Staten en is deze nu onderweg naar Nederland. De bedoeling is om de loc in 2019 rijvaardig te krijgen
Op maandag 7 mei 2018 11:19 schreef Peterselieman het volgende: Na de SGB heeft ook de VSM een NS 2000-loc op de kop getikt in de Verenigde Staten en is deze nu onderweg naar Nederland. De bedoeling is om de loc in 2019 rijvaardig te krijgen
Op zondag 6 mei 2018 20:12 schreef greavy het volgende: Ligt het aan mij of ben je X - Ongeschikt als loketbediende (die prima Engels sprak bij het PKP Intercity-loket), dat je het volgende verkoopt:
- Ticket Poznan Glowny - Leszno 1e klas - Zitplaatsreservering Poznan Glowny - Leszno 2e klas?
Zag het pas toen ik in een tweedeklas rijtuig stapte, en heb toen maar het treinpersoneel gevraagd wat zij er van vonden. Foutje. Eerste klas rijtuig vooraan (rijtuig 11, waar ik me ook bevond toen ik personeel vond) zat overvol. Kon ik met alle bagage door de trein naar rijtuig 19, waar nog meer dan de helft aan plek over was...
Vanochtend in Poznàn nog de stoomtrein gezien die in het weekend rijdt tussen Wolsztyn en Poznan. Helaas reed de middagslag niet, en werd dat een motorwagen. Morgen maar eens met de huurauto kijken om wat foto's te maken.
Donderdagochtend vanuit Leszno naar Krakau met de trein, wat ook niet al te makkelijk ging.. "Nee, die trein staat niet in het boekingssysteem maar wel in de reisplanner" "Ik kan alleen een reis voor je boeken die 3 uur langer duurt en 2 overstappen extra heeft"
Uiteindelijk de trein kunnen boeken die ik wilde hebben, maar de lokettiste had wel wat moeite moeten doen.
Kan je je die flauwekul niet besparen door via intercity.pl je kaartjes te kopen?
Op maandag 7 mei 2018 15:20 schreef Maegrim het volgende: Die nieuwe 7-baks Benelux stammen moeten naar Onnen voor onderhoud, maar daar passen ze niet. Alles mag weer uit elkaar
Op maandag 7 mei 2018 15:20 schreef Maegrim het volgende: Die nieuwe 7-baks Benelux stammen moeten naar Onnen voor onderhoud, maar daar passen ze niet. Alles mag weer uit elkaar
Huh? Dat spul wordt toch in de hispeed loods op de Watergraafsmeer onderhouden? Of hebben die dingen nog geen stoot- en trekwerkrevisie gehad?
Op maandag 7 mei 2018 15:20 schreef Maegrim het volgende: Die nieuwe 7-baks Benelux stammen moeten naar Onnen voor onderhoud, maar daar passen ze niet. Alles mag weer uit elkaar
Klopt. De hal en de kuilwielenbank in Onnen zijn berekend op zes bakken
Vroeger werd bij zowat elke trein in Maastricht bestaande uit ICR driftig gerangeerd. Kan mij lastig voorstellen dat dat nu in Onnen zo complex moet zijn.
Op maandag 7 mei 2018 17:32 schreef Bitlord het volgende: Vroeger werd bij zowat elke trein in Maastricht bestaande uit ICR driftig gerangeerd. Kan mij lastig voorstellen dat dat nu in Onnen zo complex moet zijn.
Kan je je die flauwekul niet besparen door via intercity.pl je kaartjes te kopen?
Had gekund, maar omdat ik tot op het moment van kopen niet wist welke trein ik zou nemen, gewacht tot op het station.
Hoewel ik alleen voor Poznan-Leszno kaartjes nodig had, en voor Leszno-Krakau puur een reservering voor mijn interrail-ticket. Poznan-Leszno vond ik niet waard om 2 reisdagen bij te kopen (kost nog geen tientje voor dat stuk) en de rest allemaal met interrail. Gezien de reserveringen toch gratis zijn (behalve de Expres IC(Pendelino-achtigs)) kon ik ook daarmee tot het laatst wachten.