ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes FredvZ Eeuwig chagrijnige forens
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Waar vind ik dat FB-topic, want ik wil dat m'n posts teruggezet worden. Als die idioot hier een platform mag krijgen voor z'n leugens, dan mag ik daar terug op ageren.
Op zaterdag 27 januari 2018 12:16 schreef DeaDLocK2K het volgende: Als die idioot hier een platform mag krijgen voor z'n leugens, dan mag ik daar terug op ageren.
Hm, die idioot, dat ben ik waarschijnlijk.
Om misverstanden te voorkomen: je posts zijn niet op mijn verzoek verwijderd.
Maar dan: Er is wat discussie over (het kappen van) bomen, en ik post hier een juridisch [rijdende rechter] dingetje. Vervolgens vraagt een forumlid mij naar de mening van MVBOV over bomen. Ik heb hem een PM gestuurd met ons standpunt (omdat ik geen zin had om dat genuanceerde standpunt hier in het forum te posten en vervolgens weer te worden ondergepist). Maar mijn poging om e.e.a. te voorkomen lukt zelfs niet: zelfs het stellen van een vraag aan mij door iemand anders leidt al tot een scheldkanonnade van jou aan mijn adres.
Man man man, wat heb ik jou -afgezien van een stevig verschil van inzicht- in vredesnaam persoonlijk misdaan?
Gisteravond laat had ik een duidelijk betoog klaarstaan over jouw mentale gesteldheid. Ik heb er voor gekozen om dat toch maar niet te posten.
Ik kom over een half jaartje ofzo wel weer eens kijken of iedereen in dit forum een beetje normaal kan doen. Inclusief jij dus. En ter info: het gebeurt zo nu en dan dat FOKkers MVBOV ergens op wijzen of naar een standpunt vragen. Gewoon oldskool per e-mail. Die bijdragen zijn doorgaans positief-kritisch en inhoudelijk sterk, dus daar hebben wij dit topic echt niet voor nodig.
En toevallig ook nog een filmende machinist in de achteropkomende IC die een extra stop in Wierden maakte. Hier vanaf Almelo, filmpje begint al in Enschede:
De Italiaanse politie heeft videobeelden vrijgegeven van de trein die eerder deze week bij Milaan ontspoorde. Te zien is dat een rijtuig van de trein al eerder uit de rails is gelopen, en een perron schraapte, wat veel vonken opleverde.
Vind je? Ik vind het wel logisch. Eerste inschatting is dat de trein niet door kan (conducteur/machinist bepalen dat geloof ik?); inschatting blijkt niet helemaal terecht of ze kunnen de bak afsluiten ofzo. Ik vind het al heel wat dat ze er direct een trein bij laten stoppen om het voor de ICB reizigers zo snel mogelijk op te lossen.
quote:
Ze drukken 9 bakken met mensen in een viertje om vervolgens te horen te krijgen dat die 9 bakken toch maar lekker naar Amsterdam door mogen rollen.
Ja, met een bezettingsgraad van 10% ofzo in deze tijd van het jaar Het is nou niet bepaald een drama.
Op zaterdag 27 januari 2018 18:19 schreef James1988 het volgende: De Italiaanse politie heeft videobeelden vrijgegeven van de trein die eerder deze week bij Milaan ontspoorde. Te zien is dat een rijtuig van de trein al eerder uit de rails is gelopen, en een perron schraapte, wat veel vonken opleverde.
Een simpel plan maken voordat er besloten wordt om al die mensen over te laten stappen? Als die trein toch door kan, hadden ze toch niet al mensen over hoeven laten stappen op deze trein of vervolgens de stoptrein na deze?
Op zaterdag 27 januari 2018 18:46 schreef Surveillance-Fiets het volgende: Een simpel plan maken voordat er besloten wordt om al die mensen over te laten stappen? Als die trein toch door kan, hadden ze toch niet al mensen over hoeven laten stappen op deze trein of vervolgens de stoptrein na deze?
Ik denk dat je wat essentiële basisinformatie mist.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Camera op statief, lekker ontspannen op een campingstoel...
En dan te bedenken dat mensen mij al raar aankeken toen ik een vissersstoeltje uit m'n rugzak haalde de laatste keer dat ik met ze ging treinen spotten...
En dan te bedenken dat mensen mij al raar aankeken toen ik een vissersstoeltje uit m'n rugzak haalde de laatste keer dat ik met ze ging treinen spotten...
Beter dan al die andere gasidioten die in profiel gaan lopen en alles
Op zaterdag 27 januari 2018 18:46 schreef Surveillance-Fiets het volgende: Een simpel plan maken voordat er besloten wordt om al die mensen over te laten stappen? Als die trein toch door kan, hadden ze toch niet al mensen over hoeven laten stappen op deze trein of vervolgens de stoptrein na deze?
Soms weet niemand of een trein door kan of mag. Soms is het even afwachten hoe de zaken zich ontwikkelen, soms zijn we afhankelijk van de grillen van het bevoegd gezag.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed. <a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
Ontwikkelingen omtrent de RB61 (Hengelo-Bad Bentheim-Osnabrück-Bielefeld): Via Somda had ik begrepen dat de storingen met de Neu-Flirt-treinstellen die optreden tijdens het omschakelen van de DE-spanning naar de NL-spanning in Bad Bentheim zijn opgelost en er komende dagen wordt getest tussen Hengelo en Bad Bentheim en het de bedoeling is om op donderdag 1 februari de treindienst door te trekken naar Hengelo.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Op zondag 28 januari 2018 15:00 schreef Pirtdator het volgende: Ontwikkelingen omtrent de RB61 (Hengelo-Bad Bentheim-Osnabrück-Bielefeld): Via Somda had ik begrepen dat de storingen met de Neu-Flirt-treinstellen die optreden tijdens het omschakelen van de DE-spanning naar de NL-spanning in Bad Bentheim zijn opgelost en er komende dagen wordt getest tussen Hengelo en Bad Bentheim en het de bedoeling is om op donderdag 1 februari de treindienst door te trekken naar Hengelo.
Doortrekken naar Hengelo, maar dus niet naar Bielefeld?
Het valt me nu pas op, nu ik teruglas in het FB-topic. Die blauwe vinkjes, dat betekent gewoon crew?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed. <a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
Doortrekken naar Hengelo, maar dus niet naar Bielefeld?
Nee, want er wordt geen treindienst doorgetrokken naar Bielefeld. Wel wordt de treindienst Bielefeld-Bad Bentheim vanaf do 1 feb doorgetrokken naar Hengelo. Aldus, dat is dus de bedoeling.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Nee, want er wordt geen treindienst doorgetrokken naar Bielefeld. Wel wordt de treindienst Bielefeld-Bad Bentheim vanaf do 1 feb doorgetrokken naar Hengelo. Aldus, dat is dus de bedoeling.
Maak dan Herford-Hengelo ervan. De gemiddelde Nederlander weet niet eens waar Brake ligt. Niet dat Herford zo bekend is, maar Herford heeft nog een leuk centrum.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Maak dan Herford-Hengelo ervan. De gemiddelde Nederlander weet niet eens waar Brake ligt. Niet dat Herford zo bekend is, maar Herford heeft nog een leuk centrum.
Brake (Unterweser) heeft ook vast bar veel behoefte aan een goeie verbinding met een Hoogeveen of zo
Kul dus om dat aan mods te geven. De Ludolfs komen niet uit Drenthe.
van crew wordt het tegenwoordig geëist. Ieder ander die dat nodig vindt kan het ook aanvragen. Kopietjepaspoort naar Danny en klaar ben je. Of je dat wilt?
van crew wordt het tegenwoordig geëist. Ieder ander die dat nodig vindt kan het ook aanvragen. Kopietjepaspoort naar Danny en klaar ben je. Of je dat wilt?
Ik heb ooit een abo gehad, dus hij heeft m'n rekeningnummer al.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op maandag 29 januari 2018 09:11 schreef James1988 het volgende: Mag wel, maar bepaalde informatie moet je maskeren en het wordt aangeraden om erop te schrijven dat het een kopie is en waarvoor die kopie dient.
Op maandag 29 januari 2018 11:49 schreef TjjWester het volgende: In heerlen staan een aantal arriva flirts met een gele diesel loc ervoor, zijn dit de limax stellen?
Zijn ze drie bakken lang en hebben ze per bak maar een deur? Dan zijn het ze.
Op maandag 29 januari 2018 12:34 schreef Salatrel het volgende: Of er is er 1 omgelegd in Rotterdam of men is begonnen met de werkzaamheden aan spoor 1/2 voor de Eurostar. Is mooi met hekken afgezet
Belangrijkste vraag: kan je nog wel via perron 1 naar het personeelsverblijf?
van crew wordt het tegenwoordig geëist. Ieder ander die dat nodig vindt kan het ook aanvragen. Kopietjepaspoort naar Danny en klaar ben je. Of je dat wilt?
Omdat FOK! feitelijk een bedrijf is, moet worden bijgehouden wie de 'medewerkers' zijn, ook al zijn door vrijwilligers. Zoiets was het.
van crew wordt het tegenwoordig geëist. Ieder ander die dat nodig vindt kan het ook aanvragen. Kopietjepaspoort naar Danny en klaar ben je. Of je dat wilt?
Volgens mij heeft hij die allang uit mijn SA-tijd.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed. <a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
Ze willen de spoorverbinding tussen Nijmegen en Kleve nu toch weer reactiveren. Opvallend is dat de treinen buiten de bebouwde kom zo snel mogelijk moeten rijden, maar erbinnen slechts een slakkengangetje mogen hebben
Op maandag 29 januari 2018 21:52 schreef Peterselieman het volgende: Ze willen de spoorverbinding tussen Nijmegen en Kleve nu toch weer reactiveren. Opvallend is dat de treinen buiten de bebouwde kom zo snel mogelijk moeten rijden, maar erbinnen slechts een slakkengangetje mogen hebben
Zo goed als zeker? Ze willen? Ik heb in het artikel niet gelezen dat de provincie, ProRail en IenW aanwezig zijn geweest...
Samenvatting in een paar woorden:
quote:
Algehele consensus van de zaal is dat elke politieke partij maximaal haar invloed moet aanwenden om na de gemeenteraadsverkiezingen de spoorlijn in de coalitieakkoorden van gemeente Nijmegen en gemeente Berg en Dal opgenomen te krijgen, zodat provincie Gelderland ziet welk belang deze lijn de regio biedt.
Verkiezingsgepraat nog.. wordt afwachten. (Prorail was wel aanwezig, provincie en IenW niet)
Op maandag 29 januari 2018 14:40 schreef MTL het volgende: Spoor 3 op Rotterdam is overigens niet buiten gebruik. Er staan nu hekken tussen spoor 2 en 3 en er denderde net een goederentrein over spoor 3
Spoor 3 is buitendienst in week 11. Er ligt nog een kruiswissel aan de zijde Schiedam in het verlengde van spoor 2 en 3 die voor de helft gesaneerd wordt. Vanaf de Hoekse lijn sporen vanuit Schiedam naar spoor 3 is dan niet meer mogelijk, alleen vanaf GA/CA naar spoor 2 en 3.
Op maandag 29 januari 2018 21:52 schreef Peterselieman het volgende: Ze willen de spoorverbinding tussen Nijmegen en Kleve nu toch weer reactiveren. Opvallend is dat de treinen buiten de bebouwde kom zo snel mogelijk moeten rijden, maar erbinnen slechts een slakkengangetje mogen hebben
Als de inzet dan wel doortrekking van de RE10 Düsseldorf-Kleve naar Nijmegen is en dat ze niet met kansloze pendeltreinen Nijmegen-Kleve aankomen, want pendeltreinen zijn vrijwel nooit een succes zie Hengelo-Bad Bentheim en Bocholt-Wesel (Heerlen-Herzogenrath heb ik geen idee van), maar je weet het nooit met de provincie Gelderland.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Als de regionale politiek lapt dan moet er wel iets mogelijk zijn toch?
Als dat zo is dan is de grondhouding positiever. Er zijn echter ook andere ontwikkelingen en ambities, zoals PHS Nijmegen, ontwikkeling stationsgebied en binnenstedelijke wijken + ontsluite etc. Daar moet een reactivering ook binnen passen. Het mag in ieder geval niet strijdig zijn. Anders is een discussie over reactivering bij voorbaat kansloos...
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Als dat zo is dan is de grondhouding positiever. Er zijn echter ook andere ontwikkelingen en ambities, zoals PHS Nijmegen, ontwikkeling stationsgebied en binnenstedelijke wijken + ontsluite etc. Daar moet een reactivering ook binnen passen. Het mag in ieder geval niet strijdig zijn. Anders is een discussie over reactivering bij voorbaat kansloos...
Als je het ProRail kernproces volgt (met daarin een capaciteitsanalyse) en je voldoende geld ophoest voor alles wat ProRail wil doen dan kan IenW daar verder niet zoveel van vinden.
Als je het ProRail kernproces volgt (met daarin een capaciteitsanalyse) en je voldoende geld ophoest voor alles wat ProRail wil doen dan kan IenW daar verder niet zoveel van vinden.
Op sec het project niet idd. Maar goed, er zijn andere ‘tafels’, overleggen en dergelijke waar ook rekening mee gehouden wordt. Het komt er op neer dat je elkaar niet in de wielen rijdt, maar ook niet elkaars ambities maximaal faciliteert. Mocht een reactivering passen in de (veel concretere) ambities dan zullen ProRail/IenW daar niet veel van vinden. Het wordt anders wanneer op voorhand duidelijk is dat er een invloed is op de Maaslijn of PHS. Dan zullen IenW, Limburg, maar ook Gelderland zich wel roeren.
Let wel, dit staat los van bevoegdheden als het mogen indienen van zienswijzen, beroep e.d.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Als de inzet dan wel doortrekking van de RE10 Düsseldorf-Kleve naar Nijmegen is en dat ze niet met kansloze pendeltreinen Nijmegen-Kleve aankomen, want pendeltreinen zijn vrijwel nooit een succes zie Hengelo-Bad Bentheim en Bocholt-Wesel (Heerlen-Herzogenrath heb ik geen idee van), maar je weet het nooit met de provincie Gelderland.
Ik lees dat een aantal partijen liever een tram ziet rijden. Dan weten ze tenminste wel zeker dat er geen goederentreinen overheen kunnen. Maar kan je een doorgaande verbinding verder Duitsland in dus ook vergeten.
Ik lees dat een aantal partijen liever een tram ziet rijden. Dan weten ze tenminste wel zeker dat er geen goederentreinen overheen kunnen. Maar kan je een doorgaande verbinding verder Duitsland in dus ook vergeten.
Vind een tram maar niets. In Gelderland worden heel veel buslijnen wegbezuinigd en vervangen door BrengFlex en daarnaast wordt het OV-geld besteed aan de reactivatie van Nijmegen-Kleve zonder dat er wezenlijke voordelen zijn zoals de directe verbinding van Nijmegen/Groesbeek naar Weeze, Kevelaer, Krefeld en Düsseldorf.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Het is een artist impression bij een artikel dat over een trein naar Londen gaat. Natuurlijk staat er dan Londen op het enige zichtbare scherm, en geen Brussel.
Bizar dat die lampjes uit die overkapping gesloopt moeten worden en die staanders van het dak dan verschuiven. En zouden ze niet eens wat ballast tussen die dwarsliggers gooien? Nou nou nou Rotterdam weer hoor. Geen daden maar woorden
Spoor 3 is buitendienst in week 11. Er ligt nog een kruiswissel aan de zijde Schiedam in het verlengde van spoor 2 en 3 die voor de helft gesaneerd wordt. Vanaf de Hoekse lijn sporen vanuit Schiedam naar spoor 3 is dan niet meer mogelijk, alleen vanaf GA/CA naar spoor 2 en 3.
En spoor MA dan? Want voor de Eurostar moet je in het verlengde van wissel 291A/291B nog een wisseltje leggen naar spoor 1.
Hey, ik mocht niet eens zeggen dat een aanslag met 250 slachtoffers in Oekiboekistan erger was dan die 10 doden in Parijs. Dan wil ik best een permban, draag ik met trots.
Hey, ik mocht niet eens zeggen dat een aanslag met 250 slachtoffers in Oekiboekistan erger was dan die 10 doden in Parijs. Dan wil ik best een permban, draag ik met trots.
@dennistd, weet jij of de RB61 vanaf donderdage echt door gaat rijden naar Hengelo? Staat nu bij actuele reisinformatie: het is nog niet bekend hoelang dit zou duren.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
(Toen ik gisteren een bezoekje aan het oosten van het land bracht). Ik heb een groep toeristen die maar op de knopjes voor de deuren bleven drukken maar even op de bus gewezen. Er was in het Nederlands genoeg info te zijn, maar Engels of Duitstalige informatie leek totaal te ontbreken, dus ze hadden er geen idee van dat er bussen reden in plaats van treinen.
[ Bericht 10% gewijzigd door MTL op 30-01-2018 23:54:41 ]
In de praktijk zal Schiphol-Nijmegen per uur wel bestaan uit: 2x Schiphol-Nijmegen 2x Schiphol-Arnhem 2x (Zwolle-)Arnhem-Nijmegen(-Roosendaal) 2x Schiphol-Utrecht(-Venlo) 2x (Den Helder-Amsterdam-)Utrecht-Nijmegen
Voor Eindhoven-Breda zal het sowieso wel worden: 2x Eindhoven-Breda(-Den Haag) 2x (Zwolle-Arnhem-Den Bosch-)Tilburg-Breda(-Roosendaal) Maar wat komt daar nog bij?
[ Bericht 50% gewijzigd door dennistd op 31-01-2018 01:47:10 ]
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Lijkt me eigenlijk eerder dat de ICd Amsterdam - Breda dan wordt doorgetrokken naar Eindhoven. Dan heb je er ook nog wat aan vanuit Rotterdam
Het is nog een beetje de vraag hoe en wat aangezien dat wel een kwartierdienst moet vormen met de huidige Den Haag-Eindhoven. Als je nu de ICd Amsterdam-Breda doortrekt krijg je een behoorlijk scheve verdeling terwijl er in Zuid-Nederland weinig grote omgooibewegingen verwacht hoeven te worden. Roosendaal-Zwolle ligt al grotendeels vast aan de oostzijde en voor Den Haag-Eindhoven is denk ik de inpassing op zowel de HSL als op Den Haag-Rotterdam maatgevend. Dan blijven er niet zoveel knoppen meer over om aan te draaien.
Toen er nog een 1900 was had je vanuit Breda elk kwartier een trein richting Rotterdam, waarbij de ICd wat sneller was dan de IC via Dordrecht. Dat was fijn.
In omgekeerde richting was er toen al wel een 8/22-verdeling (helaas, maar begrijpbaar).
Wat er precies gaat gebeuren tussen Den Haag, Breda en Eindhoven staat op Rijksoverheid.nl:
quote:
Traject Den Haag-Rotterdam-Breda-Eindhoven [list] [li]Er gaan straks 4 intercity’s per uur rijden vanuit Leiden en 4 per uur vanuit Den Haag Centraal.[/li] [li]De intercity-verbinding tussen Den Haag en Eindhoven gaat in beide richtingen van 2 naar 4 intercity’s per uur. Deze 4 intercity’s gaan tussen Rotterdam en Breda over de hogesnelheidslijn rijden.[/li] [li]Er gaan 2 extra sprinters per uur, per richting rijden tussen Den Haag en Dordrecht. En tussen Breda en Tilburg.[/li] [li]De bestaande sprinters tussen Den Haag en Rotterdam gaan doorrijden naar Dordrecht.[/li] [li]uitbreiding opstelterrein Eindhoven.[/li] [/list]
Maatregelen traject Den Haag-Rotterdam-Breda-Eindhoven De belangrijkste maatregelen om dit mogelijk te maken zijn: [list] [li]Spoorverdubbeling tussen Rijswijk en Delft Zuid, waarbij de spoortunnel in Delft 4-sporig wordt ingericht;[/li] [li]Spooraanpassing tussen Schiedam en Rotterdam, inclusief seinoptimalisatie vanaf Delft Zuid;[/li] [li]Uitbreiden van de opstelcapaciteit voor reizigerstreinen in de regio Rotterdam/Dordrecht (locatiekeuze nog in onderzoek);[/li] [li]Aanleg van een 3e perron en 4e perronspoor bij Tilburg;[/li] [li]Opheffen van de gelijkvloerse dubbele overweg in de Tongersestraat in Boxtel;[/li] [li]Aanpassen van de sporenlay-out ter hoogte van de vrije kruising bij Liempde (noodzaak en maatregel nog in onderzoek)[/li] [li]Aanpassen van het emplacement Eindhoven westzijde (maatregel nog in onderzoek)[/li] [li]Uitbreiding van de opstelcapaciteit voor reizigerstreinen in Eindhoven.[/li] [/list]
Ook wat badslippers van de Brabantroute aftrappen dan? Wordt nog een drukke boel anders.
Nog enig nieuws over een extra station aan de oostkant van Breda? Zal ook niet meevallen met zo veel extra materieel op de bestaande infra.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
De bestaande sprinters tussen Den Haag en Rotterdam gaan doorrijden naar Dordrecht.
Over welke sprinters moet dat gaan dan? Treinserie 5000 rijdt al sinds 2004 van/naar Dordrecht. Vanaf 2012 zelfs vanaf Breda en nu vanaf Dordrecht Treinserie 5100 rijdt al sinds 1993 van/naar Roosendaal en nu vanaf Dordrecht
Op woensdag 31 januari 2018 10:12 schreef Ireyon het volgende: Gewoon eens een keer schijt hebben aan die kutrandstad en een échte IC Vlissingen - Maastricht erin gooien
Of gewoon zien waar de prioriteiten liggen. En dat is niet Maastricht maar toch echt de randstad.
Of gewoon zien waar de prioriteiten liggen. En dat is niet Maastricht maar toch echt de randstad.
Dat is wel heel simpel gezegd. Als de IC uit Vlissingen in Roosendaal aankomt stroomt die zeker voor de helft leeg omdat iedereen uit Zeeland en Bergen-op-Zoom in Breda werkt. Ook de frequentie Bergen-op-Zoom - Breda is met 1 trein per halfuur in de spits veel te weinig en is het niet uitzonderlijk dat er in Etten-Leur achterblijvers op het perron staan. Verderop is het diep triest dat Tilburg - Eindhoven, de 5de en 6de grootste gemeenten van Nederland, het nog altijd met slechts één IC per halfuur moeten doen. Met Breda op plek 9 is een IC Breda - Eindhoven wel het allerminste wat ze 10 jaar geleden al hadden moeten doen.
Breda is dan ook Randstad. Een IC Maastricht-Vlissingen kan trouwens best zin hebben, als vastknopen van series aan elkaar handig blijkt, dienstregelingtechnisch.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Toch echt gewoon Brede Randstad, net als Aidshoven en Chillburg.
Ah. Brede Randstad. Wat valt daarbuiten? Alles voorbij Weert, Deventer en Meppel?
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Na het ongeluk in Meerbusch-Osterath is National Express twee Talent 2-treinen voor langere tijd kwijt. Om de reizigers toch te kunnen vervoerder wordt er alternatief materieel ingezet: een "ietwat oudere, maar charmante vervangingstrein" bestaande uit loc en n-rijtuigen.
National Express beugt Zugausfällen vor und setzt Ersatzzüge auf der RB 48 ein
Da der National Express Rail GmbH aufgrund des Zugunglücks vom 5. Dezember 2017 in Meerbusch-Osterath für einen längeren Zeitraum zwei Talent 2 Fahrzeuge nicht zur Verfügung stehen werden, hat man einen zwar schon etwas betagten, aber charmanten Ersatzzug inklusive Fahrpersonal angemietet. Dieser wird auf Umläufen der RB 48 (Rhein-Wupper-Bahn) zwischen Wuppertal-Oberbarmen – Solingen Hbf – Köln Hbf – Bonn-Hbf eingesetzt werden. Die zusätzliche Garnitur setzt National Express ab Montag, dem 29. Januar 2018 ein, um so schnell wie möglich wieder über notwendige Fahrzeugreserven zu verfügen.
„Das oberste Ziel für National Express ist es, dass unsere Fahrgäste nicht am Bahnsteig stehen bleiben müssen. Bei den Ersatzwagen handelte es sich um Fahrzeuge, welche teilweise bereits kurz nach der Betriebsaufnahme im Dezember 2015 auf der RB 48 eingesetzt wurden.“ – erklärt Dirk Ballerstein, Geschäftsführer der National Express Rail GmbH.
Bitte beachten Sie, dass dieses Fahrzeug allerdings keinen niveaugleichen Einstieg bietet und nur über einen kleinen Mehrzweckbereich im Steuerwagen verfügt. Jeder Umlauf wird mit einem Zugführer begleitet, der u.a. für die Abfertigung des Zuges verantwortlich ist und unseren Kunden gerne als Ansprechpartner zur Verfügung steht.
Het zou mij niet verbazen als ze de beste bakken combineren tot een 'nieuw' stel en het restant naar de scheermesjesfabriek wordt gestuurd. Of er dan een nieuw stel besteld gaat worden bij Bombardier valt nog te bezien.
Op woensdag 31 januari 2018 15:40 schreef James1988 het volgende: De term die 'wij' hanteren is Brabantstad. We willen niet geassocieerd worden met de Randstad, en al helemaal niet met Amsterdam
Op woensdag 31 januari 2018 16:54 schreef James1988 het volgende: Het zou mij niet verbazen als ze de beste bakken combineren tot een 'nieuw' stel en het restant naar de scheermesjesfabriek wordt gestuurd. Of er dan een nieuw stel besteld gaat worden bij Bombardier valt nog te bezien.
Soms wordt de boel toch opgelapt, want Arriva laat bijvoorbeeld de ongevalstrein van Winsum opknappen. Geen idee wat de status van het stel van Dalfsen is waarbij de machinist omkwam.
Op woensdag 31 januari 2018 16:54 schreef James1988 het volgende: Het zou mij niet verbazen als ze de beste bakken combineren tot een 'nieuw' stel en het restant naar de scheermesjesfabriek wordt gestuurd. Of er dan een nieuw stel besteld gaat worden bij Bombardier valt nog te bezien.
scheermesjes Ik denk dat er zo veel plestik in zit dat ze van de ene een kliko maken om de andere in te tiefen
NX is twee stellen kwijt. Aangezien de 861 een vijfdelig stel is(/was?) vermoed ik dat het achterste treinstel ook een flinke dreun heeft gehad en niet zomaar in dienst terugkeert.
NX is twee stellen kwijt. Aangezien de 861 een vijfdelig stel is(/was?) vermoed ik dat het achterste treinstel ook een flinke dreun heeft gehad en niet zomaar in dienst terugkeert.
Nahverkehr Westfalen-Lippe is de problemen met de Eurobahn zat en heeft een vergadering ingepland op 7 februari. Eurobahn zou de concessie kunnen verliezen (al denk ik niet dat dat zo snel al gebeurt).
Ik zit ondertussen eens te kijken naar wat treinkaartjes voor Brussel - Lyon kosten. Het lijkt erop dat je zo'n reis niet op vrijdag of zaterdag moet willen doen als je hoopt om goedkope kaartjes te scoren.
Ik had net een heenreis op vrijdagmiddag aangeklikt en een terugreis op zaterdagmiddag, dat zou ¤ 177 gaan kosten
Het lijkt interessanter te zijn als je op zondag heen gaat, en dan op bijvoorbeeld maandag terug. Dat zal wel wezen omdat al die Lyonnezen dan juist weer richting Parijs gaan voor school/werk/studie.
Een alternatief lijkt te zijn met Thalys naar Parijs, daar met RER naar Disney, en dan met de Budget Kut Trein Ouigo naar Lyon. Als je het slim weet te boeken kan dat voor ¤ 39 (vanaf Antwerpen).
Ik heb nog nooit met Ouigo gereisd, ik maakte maar een flauw grapje .
Wat ik weet: 30 minuten voor vertrek aanwezig zijn, er zit geen bar in, bagage meenemen is beperkt, voor stopcontacten moet je bijbetalen. Maar wel 320 km/u voor een spotprijsje...
Wat ik weet: 30 minuten voor vertrek aanwezig zijn, er zit geen bar in, bagage meenemen is beperkt, voor stopcontacten moet je bijbetalen. Maar wel 320 km/u voor een spotprijsje...
ja fukkit weetje, het is maar 2 uur en een rugzakje zal vast wel mogen
ja fukkit weetje, het is maar 2 uur en een rugzakje zal vast wel mogen
Je mag een rugzak en een klein koffertje (formaat handbagage) meenemen. Als je meer wil meenemen moet je bijbetalen. Net als in 't vliegtuig eigenlijk.
En het kost maar een tientje, voor die 425 km over een LGV. Da's geen geld.
Je mag een rugzak en een klein koffertje (formaat handbagage) meenemen. Als je meer wil meenemen moet je bijbetalen. Net als in 't vliegtuig eigenlijk.
En het kost maar een tientje, voor die 425 km over een LGV. Da's geen geld.
exactly. Moeten we dat heel ver van tevoren boeken of is rond de zomer vroeg genoeg?
Het idee was om iets later te gaan dan 'begin januari' zodat we wat minder gedoe hebben met nieuwe dienstregelingen, boekingstermijnen en dat soort shit, toch?
Hoe laat kunnen jij en Dennis eigenlijk in Breda / Rotterdam / Schiphol zijn? Mochten we met een Thalys naar Parijs gaan dan is het wel handig als jullie die ook kunnen halen
Op woensdag 31 januari 2018 22:57 schreef James1988 het volgende: Ah, voor het middaguur in Parijs zijn is dus zelfs vanuit die hoek van het land nog haalbaar. (A 11:35)
Die kutfransen hebben een gat van 3 uur tussen de Ouigo's uit Parijs gepropt. 12:22 gaat er eentje vanaf MLV, en dan pas om 15:45 weer.
ja en die halen we dus niet want 30 min van tevoren aanwezig en shit.
Na Arnhem Presikhaaf (op de kop), De Eschmarke (was te Glanerbrug geplaatst) en Loppersum (op de kop op Groningen HS geplaatst) dacht ik dat ze hun leven gebeterd hadden
[ Bericht 0% gewijzigd door Peterselieman op 01-02-2018 13:44:15 ]
Na Arnhem Presikhaaf (over de kop), De Eschmarke (was te Glanerbrug geplaatst) en Loppersum (over de kop op Groningen HS geplaatst) dacht ik dat ze hun leven gebeterd hadden
Op dinsdag 16 januari 2018 14:06 schreef Maegrim het volgende: Punctualiteit van de pendeldienst watergraafsmeer - Amsterdam cs is gezakt van 93 naar 70% sinds 8 januari. NSR begon toen
Ik zag op HGBTF foto's van de nieuwe rijtuigen M7 maar ik krijg een beetje het idee dat ze in de jaren '90 blijven hangen. België is toch wel een zielig spoorland in vergelijking met de omliggende landen.
EDIT schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 14:33: Mooi nieuws voor de reizigers op de HSL. Als ik het goed begrepen heb (en onder voorbehoud van goedkeuring door reizigersorganisaties en ProRail (beschikbaarheid treinpaden)) is het de bedoeling dat met ingang van de dienstregeling 2019 de IC Brussel als volledig losstaande trein gaat rijden, waarmee het aanbod qua binnenlandse treinen op de HSL zowel tussen Amsterdam - Rotterdam als Rotterdam - Breda op 5 treinen per uur komt.
Daarnaast wordt gekeken naar een extra (derde) snelle Eurostar, voor directe reizen van Amsterdam/Rotterdam/Brussel naar Londen. In tegenstelling tot de andere Eurostars zal reizen tussen Amsterdam/Rotterdam en Brussel niet mogelijk zijn, waardoor er geen security sweep op Brussel hoeft plaats te vinden en de reistijd Amsterdam - Londen op maximaal 3 en een half uur komt te liggen.
Maar nogmaals, alles onder voorbehoud. Dit zijn enkel plannen en geenszins realiteit. Voor meer info, zie de adviesaanvraag dienstregeling 2019 van NS aan Locov
Op donderdag 1 februari 2018 18:19 schreef James1988 het volgende: Amsterdam - Londen in 3,5 uur zou wel mooi zijn. Daarmee krijg je denk ik best wat reizigers uit het vliegtuig.
Als dat voor een schappelijk bedrag (denk ¤200-¤250) kan, zeker.
Voor mijzelf is het vanaf april interessanter om vanaf Eelde naar Southend te vliegen en dan de trein naar Londen te pakken. Ook als de Eurostar gaat rijden
Sta ik vanavond op het busstation in Oldenzaal, komt tegen 19.30u de trein uit Zutphen binnen. Dat doet ie wel vaker, maar vanavond met maar liefst drie stelletjes
De voorste twee bleken door te gaan om een al lang in Duitsland vanwege vloerreparatie staande soortgenoot in Bad Bentheim op te pikken. Het achterste stel ging gewoon als stopper terug naar Zutphen.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op donderdag 1 februari 2018 18:19 schreef James1988 het volgende: Amsterdam - Londen in 3,5 uur zou wel mooi zijn. Daarmee krijg je denk ik best wat reizigers uit het vliegtuig.
No offense, maar voor een retourtje Schiphol-Stansted/Luton heb ik nog nooit meer dan 50 euro betaald. Doe er een Easybus bij voor 2 pond e.r. en je staat voor minder dan 59 euro RETOUR binnen 2,5 uur in hartje Londen. Ik zie een Eurostar met een vanaf prijs van 118 euro (en vooralsnog in de praktijk nog veel meer) echt geen grote aantallen reizigers weghalen.
Ook wil NS een vijfde Intercity per uur rijden over de hogesnelheidslijn tussen Amsterdam en Rotterdam, waardoor tussen deze steden het aantal zitplaatsen met bijna 20% stijgt
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Sterker nog, vanaf april verslechtert de situatie juist, met minder capaciteit.
Daarnaast vergeet de NS dat er nog meer (directe) treinen tussen Rotterdam en Amsterdam rijden:
4x ICD 2x IC (Amsterdam C) 2x IC (Amsterdam Zuid) 2x Sprinter 1x IC Brussel
Als er al een trein bij komt, moet dat wel een verdomd lange trein zijn, wil er 20% capaciteit bijkomen tussen de steden Rotterdam en Amsterdam.
Eh, er komt toch gewoon een 5e trein bij over de HSL? De discussie gaat over de situatie december 2019 op de HSL. Niet over regulier spoor. Alleen van april tot december niet.
Eh, er komt toch gewoon een 5e trein bij over de HSL? De discussie gaat over de situatie december 2019 op de HSL. Niet over regulier spoor. Alleen van april tot december niet.
Je kunt lopen mierenf#cken over het tweede deel van de zin, maar door het eerste deel wordt duidelijk gemaakt dat het over de HSL gaat. Sterker nog, het staat er letterlijk:
"Daarmee kan NS bijna 20% meer zitplaatsen bieden op de hogesnelheidslijn tussen Amsterdam en Rotterdam."
Er staan 2 dingen: 1 extra trein over HSL tussen Rotterdam en Amsterdam 20% meer capaciteit tussen de steden Rotterdam en Amsterdam
quote:
Op vrijdag 2 februari 2018 10:30 schreef MTL het volgende: Je kunt lopen mierenf#cken over het tweede deel van de zin, maar door het eerste deel wordt duidelijk gemaakt dat het over de HSL gaat.
Dingen worden mooier gepresenteerd dan ze zijn. Je denkt straks meer kans te hebben op een zitplaats als je van Rotterdam naar Amsterdam reist, maar de reiziger gaat bedrogen uitkomen.
Op vrijdag 2 februari 2018 10:30 schreef MTL het volgende: Je kunt lopen mierenf#cken over het tweede deel van de zin, maar door het eerste deel wordt duidelijk gemaakt dat het over de HSL gaat. Sterker nog, het staat er letterlijk:
"Daarmee kan NS bijna 20% meer zitplaatsen bieden op de hogesnelheidslijn tussen Amsterdam en Rotterdam."
Op vrijdag 2 februari 2018 10:56 schreef b2py het volgende: Je zit gewoon te mierenneuken omdat je de tekst te autistisch leest en er van uitgaat dat ze rekening houden met de zitplaatsen op de oude lijn..
Driemaal raden welke lijn ik dagelijks gebruik om op mijn werk te komen
quote:
Op vrijdag 2 februari 2018 10:57 schreef James1988 het volgende: Ik vraag me af hoeveel mensen er nog zijn die Rotterdam - Schiphol/Amsterdam via de oude lijn blijven doen, nu er 4x/u een ICd rijdt.
Als je langs de RandstadRail woont is het vrijwel net zo snel om via de Oude Lijn te reizen als via de HSL als je bijvoorbeeld naar Lelystad moet, met de ICD is dan maar 5 minuten sneller vanuit het noorden van Rotterdam.
Van Amsterdam naar Delft is via de Oude Lijn net zo snel als met de ICD, dan ga je geen toeslag betalen voor minder kans op een zitplaats.
Op vrijdag 2 februari 2018 10:57 schreef James1988 het volgende: Ik vraag me af hoeveel mensen er nog zijn die Rotterdam - Schiphol/Amsterdam via de oude lijn blijven doen, nu er 4x/u een ICd rijdt.
Kwartiertje vertraging opgelopen in Arnhem. Was iemand onwel geworden en die is er door wat ambulancepersoneel uit gehaald. Komt de omroep" net is naast ons de sprinter naar Zutphen aangekomen. Deze trein gaat eerder vertrekken dan wij. Het gaat nog wel een kwartier duren voordat we verder kunnen."
Twee minuten later, mijn trein half leeg, sprinter stampvol, mijn trein doet de deuren dicht en rijdt weg Die overstappers zijn niet blij nu
Alexander krijgt een opknapbeurt, waardoor je niet meer de overweg over hoeft te steken. Een plusje zou zijn als het metroperron richting Centrum overdekt zou worden.
Waarschijnlijk gaat de Arriva-trein naar Tiel naar spoor 4a, de RE19 naar Duisburg naar spoor 4b, de treinen naar Doetinchem naar spoor 6b. Spoor 9 en 10 kunnen gebruikt worden voor kerende treinen van de serie 3100 en 3200 (treinen uit Schiphol) en de Sprinter naar Ede.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
De Lille-Thalyssen komen per dienstregeling 2019 te vervallen, in plaats daarvan komen er vanaf april 2019 twee dagelijkse Thalyssen naar luchthaven Charles de Gaulle en Marne la Vallée-Chessy (Disneyland).
Te MLV kun je ook goed overstappen op TGVs naar Zuid-Frankrijk.
Ik zit eens te kijken naar de tijden van die Lille-Thalys, als de Thalys om dezelfde tijd uit Amsterdam naar MLV vertrekt kan dat nog best interessant worden:
- 7:17 V Amsterdam - 7:54 - 7:58 Rotterdam - 8:32 - 8:34 Antwerpen - 9:08 - 9:17 Brussel - 10:29 - 10:41 Charles de Gaulle TGV - 10:50 A Marne la Vallée-Chessy TGV
De tijden in CDG en MLV zijn gebaseerd op TGVs die nu dezelfde route afleggen, ik heb geen idee waarom die 12 minuten in CDG stilstaat.
Ouigo's naar Lyon vertrekken om 12:02 (A Lyon 14:01) uit CDG en om 12:22 uit MLV (A Lyon 14:09), dus dat is een prima aansluiting.
De trein die ik had opgezocht wordt in CDG gecombineerd met een TGV uit Lille. Andere TGVs uit Brussel richting MLV hebben maar een stop van 5 minuten in CDG.
5 minuten stilstand is denk ik niet onredelijk als je je bedenkt dat het een luchthaven is, en TGVs nou niet bepaald bekend staan om een veelvoud aan deuren en brede balkons. Voordat al die toeristen (en hun koffers) zijn uit- en ingestapt ben je zo 4 minuten verder.
Dat de Thalys in Brussel zo lang stilstaat is om een vergelijkbare reden: in Brussel wordt de trein gesplitst. Één deel rijdt naar Parijs, het andere deel rijdt naar Lille.
Ik zou het best wel fijn vinden als men eens stopt met voor mijn trein te springen, godverdomme de 2e in 10 maanden
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende: Welkom vader renwan ^O^ Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
Op zaterdag 3 februari 2018 06:10 schreef renwan het volgende: Ik zou het best wel fijn vinden als men eens stopt met voor mijn trein te springen, godverdomme de 2e in 10 maanden
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op zaterdag 3 februari 2018 06:10 schreef renwan het volgende: Ik zou het best wel fijn vinden als men eens stopt met voor mijn trein te springen, godverdomme de 2e in 10 maanden
Mooi klote. Gisteren tussen Schiedam en Delft zeker?
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende: Welkom vader renwan ^O^ Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
Op zaterdag 3 februari 2018 11:21 schreef Adrie072 het volgende: Ik heb geen flauw idee, maar zou het linkerdeel niet kunnen/moeten zakken ivm electra bij de rechter?
Nee, links zit een bevoorradingstunnel onder voor de winkels in het station. En om ook hoge vrachtwagens er in te kunnen laten rijden moest het spoor daar wat omhoog. Op dat stuk zou trouwens een oude tram moeten komen, maar dat is niet doorgegaan.
Ik stond net in Deventer met de ic naar Zwolle, op spoor 3 om 10.22 speciale trein naat Den bosch, via Arnhem en Nijmegen (speciaal kaartje).
Iemand een idee? De reisplanner kent hem niet
Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+ Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_ Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
Toen ik een paar maanden geleden informeerde naar de schutterstrein werd ik uitgelachen op dit forum, nu toch het bewijs.
De nmbs wil niet meewerken en ook db heeft nog geen definitieve beslissing gemaakt, vraag is of limax ooit gaat rijden,
DB heeft niet zoveel te beslissen, want zodra er waslijn hangt tussen Heerlen en Aken gaat Arriva daar rijden. Dat vloeit voort uit de aanbesteding in Limburg. Enige dat Arriva niet in de hand heeft is het lijntje naar België. Daar is nog geen overeenstemming over.
Kun je niet met de bus naar Bad Bentheim, RB61 naar Herford en vervolgens de RB72 naar Paderborn? Rheine-Bünde is geen klap aan, maar Bünde-Herford-Paderborn is volgens mij wel een leuk lijntje.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
DB heeft niet zoveel te beslissen, want zodra er waslijn hangt tussen Heerlen en Aken gaat Arriva daar rijden. Dat vloeit voort uit de aanbesteding in Limburg. Enige dat Arriva niet in de hand heeft is het lijntje naar België. Daar is nog geen overeenstemming over.
De bus blijft tussen Maastricht en Aachen superieur. Reistijd is gelijk aan de Limax, maar de frequentie is veel hoger (2-4x/uur bus vs 1x/uur trein).
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
DB heeft niet zoveel te beslissen, want zodra er waslijn hangt tussen Heerlen en Aken gaat Arriva daar rijden. Dat vloeit voort uit de aanbesteding in Limburg. Enige dat Arriva niet in de hand heeft is het lijntje naar België. Daar is nog geen overeenstemming over.
Nee Db heeft heel veel te beslissen de provincie limburg heeft in de concessie inderdaad vast gelegd dat arriva het zogenaamde limax traject gaat rijden echter hebben ze dat nooit besproken laat staan afspraken gemaakt met de buren.
Arriva heeft voor zowel duitsland als belgie een partner nodig met de nodige vergunningen of moet zelf een treinoperator worden in die landen, maar dat ligt weinig voor de hand gezien de relatie DB arriva.
DB en nmbs hebben geen verplichting tot de provincie en arriva, nmbs heeft al eerder aangegeven negatief te staan tegenover het voorstel en DB zou liever om financiele redenen de samenwerking met NS verlengen.
Op zondag 4 februari 2018 11:36 schreef Peterselieman het volgende: Als dat zo is, waarom heeft DB-dochter Arriva dan acht driedelige FLIRTs aangeschaft die in Nederland, Duitsland en België kunnen rijden?
Arriva moest deze meebestellen met de rest en is er altijd van uit gegaan dat ze limax gewoon gaan rijden.
Arriva heeft immers wel de verplichting om aachen-maastricht-luik te gaan rijden en moet daar op een of andere manier aan gaan voldoen.
Het limburgs parlement heeft vorig jaar een hoorzitting georganiseerd waarbij de directeur(??) van arriva concessie limburg heeft bevestigd dat de limax verbinding gewoon gaat rijden, kennelijk zijn ze vol goede moed dat er alsnog een akkoord komt.
Belangrijkste voorstel is station Lille Europe niet langer te bedienen. Momenteel rijden er dagelijks 2 treinen van/naar dit station. In plaats daarvan zullen op termijn dagelijks twee treinen uit Nederland vanaf Brussel-Zuid via Paris Aéroport Roissy-Charles de Gaulle naar Marne-la-Vallée Chessy (Disneyland) gaan rijden en vice versa. In Marne-la-Vallée Chessy worden goede overstapmogelijkheden geboden op hogesnelheidstreinen die verder Frankrijk in rijden. Thalys International en NS zijn ervan overtuigd dat dit een aanzienlijk voordeel biedt voor de reizigers. Het aantal reizen naar Lille Europe bleef de laatste jaren zeer beperkt en nam in 2017 zelfs iets af.
(..) Door deze aanpassingen zal op maandag t/m donderdag de laatste verbinding vanuit Brussel-Zuid naar Nederland een uur later rijden dan in de Dienstregeling 2018.
De bediening van Paris Aéroport Roissy-Charles de Gaulle en Marne-la-Vallée Chessy zal vanaf begin april 2019 starten. NS en Thalys International zijn voornemens de bediening van Lille Europe direct bij aanvang van de Dienstregeling 2019 te beëindigen. In de tussenliggende periode zullen, om gedurende 2019 zoveel mogelijk een constante dienstregeling te realiseren, de voor Paris Aéroport Roissy-Charles de Gaulle en Marne-la-Vallée bestemde treinen tijdelijk van/naar Paris Nord rijden (treinnummers 9387 en 9339 richting Amsterdam Centraal en 9316 en 9364 richting Paris Nord). Van maandag t/m vrijdag wordt in beide perioden een frequentie van 14 treinen per dag per richting tussen Brussel Zuid en Amsterdam Centraal aangeboden. Op zaterdag zijn dit 7 treinen en op zondag 10 treinen.
Kun je niet met de bus naar Bad Bentheim, RB61 naar Herford en vervolgens de RB72 naar Paderborn? Rheine-Bünde is geen klap aan, maar Bünde-Herford-Paderborn is volgens mij wel een leuk lijntje.
In hoeverre heeft AF belangen in Thalys? Het zint die lamballen natuurlijk nog steeds niet dat bij KLM wel netjes winst wordt gemaakt. Zelf te beroerd om een stapje bij te zetten.
In hoeverre heeft AF belangen in Thalys? Het zint die lamballen natuurlijk nog steeds niet dat bij KLM wel netjes winst wordt gemaakt. Zelf te beroerd om een stapje bij te zetten.
Of denk ik nu te negatief
Ja dat is negatief, we hebben het over twee ritten per dag dat is niet interessant voor AF omdat dat echt niet gaat voor zorgen voor een enorme stap van schiphol naar cdg, thalys/tgv rijdt wel in een samenwerking met AF ritten tussen brussel en cdg.
Mensen die een ticket boeken bij AF met als vertrekplaats brussel zijn wel goedkoper uit, ondanks dat het thalys ticket inclusief is.
Kun je niet met de bus naar Bad Bentheim, RB61 naar Herford en vervolgens de RB72 naar Paderborn? Rheine-Bünde is geen klap aan, maar Bünde-Herford-Paderborn is volgens mij wel een leuk lijntje.
Nee, dat kan niet met een NRW-ticket.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Een NRW SchönerTagTicket voor 5 personen kost ¤ 45, een SWT voor 2 kost ¤ 50 (QDL voor 2 = ¤ 52). Voor die 5 / 7 euro extra kun je dan tot Passau, Frankfurt(Oder) of Flensburg komen...
quote:
los van de toeslag op Emmerich-Arnhem en Bad Bentheim-Hengelo.
Dat komt er nog wel bij.
Je vergeet Venlo - Kaldenkirchen en Bad Nieuweschans - Weener.
Een NRW SchönerTagTicket voor 5 personen kost ¤ 45, een SWT voor 2 kost ¤ 50 (QDL voor 2 = ¤ 52). Voor die 5 / 7 euro extra kun je dan tot Passau, Frankfurt(Oder) of Flensburg komen...
[..]
Dat komt er nog wel bij.
Je vergeet Venlo - Kaldenkirchen en Bad Nieuweschans - Weener.
Ik dacht dat je met QDL/SWT wel naar Venlo of Enschede mocht, maar blijkbaar is Venlo niet geldig met QDL/SWT. Heerlen is sowieso niet geldig met QDL/SWT, sinds kort gelukkig wel met NRW-tickets.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Een NRW SchönerTagTicket voor 5 personen kost ¤ 45, een SWT voor 2 kost ¤ 50 (QDL voor 2 = ¤ 52). Voor die 5 / 7 euro extra kun je dan tot Passau, Frankfurt(Oder) of Flensburg komen...
[..]
Dat komt er nog wel bij.
Je vergeet Venlo - Kaldenkirchen en Bad Nieuweschans - Weener.
Zelfs naar Basel Bad, Schaffhausen, Kufstein, Salzburg of Stettin.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?