ffuuuuuck! Welke vlucht was dat? Ik had de 22:05 vlucht AMS-LHR, was wel een ander toestel dan gepland maar zeker geen 777.quote:Op zondag 4 oktober 2015 20:30 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
De Boeing 767 vlucht en een A319 vlucht zijn geannuleerd. Dus even extra passagiers meenemen.
En nee, die komen niet vaak op Schiphol.
BA443. Fuck, had ik die nou maar uitgekozen! https://uk.flightaware.co(...)1004/1900Z/EHAM/EGLLquote:Op maandag 5 oktober 2015 01:59 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
ffuuuuuck! Welke vlucht was dat? Ik had de 22:05 vlucht AMS-LHR, was wel een ander toestel dan gepland maar zeker geen 777.
quote:PARIJS - De directie van Air France heeft bekendgemaakt veertien vliegtuigen te schrappen uit
de longhaul-vloot en het personeelsbestand met 2900 arbeidsplaatsen te verminderen. Dat schrijft de Franse krant Le Figaro. De maatschappij schrapt hiermee tevens vluchten naar bestemmingen die onvoldoende rendabel zijn.
Een deel van het Air France-personeel voert een manifestatie op de luchthaven Charles de Gaulle tegen de voorgenomen ontslagronde. Men spreekt bewust niet van een staking.
Wel liepen de gemoederen hoog op. Op foto's die op sociale media de ronde doen is te zien dat hoofd personeelszaken Xavier Broseta van Air France zonder overhemd (maar met stropdas) over een hek klimt en wegvlucht. Air France-topman Gagey zou preventief vertrokken zijn.
Op de luchthaven vindt maandag het gesprek plaats tussen de directie van moedermaatschappij Air France-KLM en de Centrale ondernemingsraad (Comit central d'entreprise).
De meeste banen verdwijnen bij het grondpersoneel, 1700 in totaal. Bij de piloten en het cabinepersoneel komen respectievelijk driehonderd en negenhonderd arbeidsplaatsen te vervallen. Het banenverlies komt overeen met wat veel vakorganisaties voor het weekeinde al meldden.
twitter:lisa_vd_velden twitterde op maandag 05-10-2015 om 12:20:38 Directeur @airfrance vlucht hemdloos voor woedende menigte na aankondiging ontslagen reageer retweet
Mijn mening is dat je die 2 niet kunt vergelijken...quote:Op maandag 5 oktober 2015 16:11 schreef Spaardertje het volgende:
[ afbeelding ]
(Bron: trouw.nl)
Dit zegt genoeg denk ik waarom het bij air france fout gaat.
Holy fuck wat een prachtige fotoquote:Op maandag 5 oktober 2015 16:04 schreef Blistering het volgende:
Antonov AN-124! Eindelijk gespot! Net boven Nederland @ 32.000ft
[ afbeelding ]
Nice!quote:Op maandag 5 oktober 2015 16:04 schreef Blistering het volgende:
Antonov AN-124! Eindelijk gespot! Net boven Nederland @ 32.000ft
[ afbeelding ]
Vervelend dat er incorrecte informatie in omloop is. Hoe zit het met de full PAX 74's?quote:[..]
Alledrie in eigendom van KLM.
Ook allemaal in beheer volgens mij.quote:Op maandag 5 oktober 2015 18:15 schreef inkjet het volgende:
[..]
Vervelend dat er incorrecte informatie in omloop is. Hoe zit het met de full PAX 74's?
Ja, en bij Ryanair is dat zo laag per vliegtuig aangezien ze het uitbesteden.quote:Op maandag 5 oktober 2015 18:24 schreef Mikey92 het volgende:
[..]
Ook allemaal in beheer volgens mij.
Hele vette plaat.quote:Op maandag 5 oktober 2015 16:04 schreef Blistering het volgende:
Antonov AN-124! Eindelijk gespot! Net boven Nederland @ 32.000ft
[ afbeelding ]
Dat zijn totaal aantal werknemers in dienst voor de respectievelijke maatschappij(groep).quote:Op maandag 5 oktober 2015 18:13 schreef derLudolf het volgende:
Dat aantal medewerkers is dat inclusief al het onderhoudspersoneel?
Niet voor niets dat ik hele lijsten voor mezelf heb gemaakt met de juiste informatie.quote:Op maandag 5 oktober 2015 18:15 schreef inkjet het volgende:
Vervelend dat er incorrecte informatie in omloop is.
Allen operational lease. PH-BFH en -BFY zijn uitzonderingen; die twee toestellen waren Combi's maar zijn omgebouwd naar full-pax; -BFH is in eigendom en -BFY is financial lease.quote:Hoe zit het met de full PAX 74's?
quote:
quote:
Thanks! Ben er ook erg content meequote:Op maandag 5 oktober 2015 16:30 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Holy fuck wat een prachtige foto
Het is wel mooi dat er dan opties zijn bij de vervanging, er kan geschoven worden tussen OPEX en CAPEX.quote:Niet voor niets dat ik hele lijsten voor mezelf heb gemaakt met de juiste informatie.
8 v.d. 10 bronnen (ruwe gok ) zijn onjuist namelijk.
[..]
Allen operational lease. PH-BFH en -BFY zijn uitzonderingen; die twee toestellen waren Combi's maar zijn omgebouwd naar full-pax; -BFH is in eigendom en -BFY is financial lease.
Vervelend, maar een groot deel van koffers die eruit worden gehaald voor inspecties bevatten dingen die geen probleem zijn, maar gewoon niet goed te herkennen zijn op het scherm. Dan moet dat even visueel bekeken worden.quote:Op maandag 5 oktober 2015 20:03 schreef buzz1291 het volgende:
Voot het eerst sinds lange tijd op maandag morgen een buiten Schengen vlucht gemaakt. Wat is die centrale security op Schiphol een ramp zeg. De helft van de koffertjes ging rechtdoor voor een nadere inspectie, de mijne incluis. En vanwat ik kon zien ook de 3 dames voor me mochten na een extra inspectie gewoon door. Klopt iets niet met de check en het gevolg was ellelange rijen voor de security. Niet dat je daar vanaf FB Silver echt last van hebt maar ook daat een onbehoorlijke rij. Nog nooit zo meegemaakt.
Ik begrijp het wel, en op piektijden kun je nu eenmaal niet bouwen, maar het was een ongelofelijk lange rij. En wanneer het dan 45 minuten voor departure tijd wordt, sta je daar niet echt lekker relaxed denk ik. Schengen vluchten probeer ik altijd in de avonduren te maken, en dan valt de drukte altijd erg mee. Maar vandaag was helemaal een pech dag. Eerst al lang zoeken naar een plek op P3, bus die er bij het stoplicht na de tunnel mee uitschee, vliegtuig wat veel te laat binnen kwam en dus een uur later vertrok, in Istanboel bijna geen taxi te krijgen en aan de andere kant van de Bosporus n ellelange rij op de taxi stand waar geen taxi te bekennen was. Einde verhaal was dat de taxi chauffeur mijn hotel niet kon vinden. Was me het dagje wel. 11 uur van door to door naar Istanboel.quote:Op maandag 5 oktober 2015 20:23 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Vervelend, maar een groot deel van koffers die eruit worden gehaald voor inspecties bevatten dingen die geen probleem zijn, maar gewoon niet goed te herkennen zijn op het scherm. Dan moet dat even visueel bekeken worden.
En als er een nieuwe werknemer met weinig ervaring die Xray-beelden aan het beoordelen is, is dat nog een stuk meer
Overigens is er nu niet echt verschil tussen de schengen en niet-schengen checks, toch?
Dat weet niemand. Er zijn zoveel factoren en mogelijke uitkomsten. Dat het spannende tijden zijn is in ieder geval zeker..quote:Op maandag 5 oktober 2015 22:40 schreef Sunri5e het volgende:
Wat gebeurd er met KLM als het dadelijk helemaal fout gaat bij AF?
Eensquote:Op maandag 5 oktober 2015 23:04 schreef Sunri5e het volgende:
Zou mooi zijn als AF kapot gaat en KLM verder zou kunnen.
quote:Op maandag 5 oktober 2015 16:04 schreef Blistering het volgende:
Antonov AN-124! Eindelijk gespot! Net boven Nederland @ 32.000ft
[ afbeelding ]
Zal KLM er niet achteraan gaan als AF kapot gaat?quote:Op maandag 5 oktober 2015 23:04 schreef Sunri5e het volgende:
Zou mooi zijn als AF kapot gaat en KLM verder zou kunnen.
Als ze voor die tijd geen afstand van elkaar nemen wel.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 11:57 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Zal KLM er niet achteraan gaan als AF kapot gaat?
Ik neem aan dat ze dat wel goed afgedicht hebben.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 11:57 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Zal KLM er niet achteraan gaan als AF kapot gaat?
Volgens de media heeft de Nederlandse overheid daar niet echt goed over nagedacht.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 12:01 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Ik neem aan dat ze dat wel goed afgedicht hebben.
Daar ben ik niet zo zeker van.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 12:01 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Ik neem aan dat ze dat wel goed afgedicht hebben.
Praktische elke post van jouw in dit topic is leukquote:Op dinsdag 6 oktober 2015 12:41 schreef Blistering het volgende:
Even een geschiedenislesje over een Boeing 747-200:
Gemaakt in 1981 en op 26 maart 1981 geleverd aan Royal Jordanian (toen nog Alia) als JY-AFS, zien we hier de 514de 747-200 die van de band is gerold op Schiphol:
[ afbeelding ]
Na een korte leaseperiode aan Garuda Indonesia begin 1987 werd de kist in september 1987 overgenomen door British Caledonian Airways, met als reg: G-CITB zoals hier te zien op Londen Gatwick in 1988:
[ afbeelding ]
Heel lang heeft deze livery niet rondgevlogen, want British Caledonian werd in 1988 overgenomen door British Airways:
[ afbeelding ]
Na 2 jaar onder Britse vlag te hebben gevlogen was het wel weer tijd voor een nieuwe eigenaar. Dit keer was het de beurt aan All Nippon Airways om te proeven van deze Queen. Onder de reg JA8192 zien wij haar hier te Hong Kong Kai Tak International:
[ afbeelding ]
ANA heeft deze PAX 747-2 dik 7 jaar laten vliegen, waarna een freight convert volgde en de JA8192 voortaan voor Nippon Cargo Airlines (NCA) zou vliegen:
[ afbeelding ]
Van augustus 1997 tot en met maart 2007 heeft deze kist voor NCA gevlogen, waarna het einde in zicht begon te komen... ware het niet dat Jett8 Airlines Cargo wel heil zag in deze kist en ze in april 2007 weer de lucht in mocht onder haar nieuwe reg 9V-JEA:
[ afbeelding ]
Jett8 heeft dik 5 jaar mogen genieten van deze inmiddels oude dame, en in augustus 2012 was het echt uit met de pret. Ze werd neergezet te Singapore Changi Airport, waar ze in april van 2015 is gesloopt:
[ afbeelding ]
Vond het wel leuk om zo'n post te maken. Als anderen dit ook leuk vinden om te lezen kan ik het ook wel van andere vliegtuigen doen af en toe
quote:Vond het wel leuk om zo'n post te maken. Als anderen dit ook leuk vinden om te lezen kan ik het ook wel van andere vliegtuigen doen af en toe
quote:De eerste Dreamliner voor KLM, de PH-BHA, maakt op 9 oktober de eerste testvlucht. Dit meldt het twitteraccount Woodys Aeroimages.
Volgens het account stond de eerste 787 gistermiddag (lokale tijd) bij het brandstofdock voor een aantal brandstoftests. Het toestel zou volgens de oorspronkelijke planning op 15 oktober op Schiphol aankomen, dat is uitgesteld doordat de productie vertraging heeft opgelopen.
PH-BHC
De tweede Dreamliner, de PH-BHC krijgt ook al vorm. Gisteren doken op Twitter de eerste foto’s op. Inmiddels heeft Woodys Aeroimages nieuwe foto’s van de BHC op Twitter geplaatst. De 787 werd gisteravond verplaatst naar een andere hangaar.
De 787’s krijgen geen opvolgende Nederlandse registratie; het eerste toestel is de PH-BHA, de tweede PH-BHC. Dat komt doordat de PH-BHB al vergeven is aan een luchtballon.
Is erg leuk. Zou ook wel wat willen zien over vliegvelden. Hoe wat en zulks.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 15:23 schreef Blistering het volgende:
Top, bedankt Volgende keer heel wat anders dan.
Dat kan ik ook wel een keertje doen inderdaad! Of een bepaalde maatschappij.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 15:25 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Is erg leuk. Zou ook wel wat willen zien over vliegvelden. Hoe wat en zulks.
Vet Is dat een 100,200 of 300?quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 21:47 schreef Iemand91 het volgende:
Deze oude AF/KLM Cargo kist doet fotogeniek zijn...
[ afbeelding ]
derLudolf vindt Rusland wel interessantquote:Op dinsdag 6 oktober 2015 17:20 schreef Blistering het volgende:
[..]
Dat kan ik ook wel een keertje doen inderdaad! Of een bepaalde maatschappij.
Heeft KLM al 400's afgestoten dan?quote:
Oud F-GIUF, PH-CKD en nu VQ-BWW; een 747-400ERF dus inderdaad.quote:
Yes!quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 12:41 schreef Blistering het volgende:
Vond het wel leuk om zo'n post te maken. Als anderen dit ook leuk vinden om te lezen kan ik het ook wel van andere vliegtuigen doen af en toe
Maare.. Die RyanAir kreeg klaring om te landen op een baan waar al een toestel op stond? Weet je dat heel zeker?quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:07 schreef flipsen het volgende:
Ik stond gisteren mijn vrouw uit te zwaaien op EIN die naar Bologna vertrok, maar ving iets op dat er een probleempje daarvoor was met een Ryan Air die een go around moest maken en er stond een kist op de landingsbaan die maar niet vertrok. Terwijl van de andere kant even later de Ryan Air landde (dus nog met een vliegtuig aan het eind van de baan) en ook de HV vertrok gewoon "richting" dat vliegtuig, was wel vreemd...
Dat lijkt mij heel stug....quote:Op woensdag 7 oktober 2015 11:19 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Maare.. Die RyanAir kreeg klaring om te landen op een baan waar al een toestel op stond? Weet je dat heel zeker?
Hij zou wel de baan af kunnen taxin, of vertrekken voordat de RyanAir landt.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 12:10 schreef derLudolf het volgende:
Een vliegtuig kan niet/lastig achteruit rijden toch? Als ie helemaal aan het uiteinde van de baan staat moet het opzichte kunnen toch? Een An225 kan er ook landen, dan heeft een 737 toch zeker niet de hele baan nodig toch?
Er kan gewoon parallel gestart en geland wordenquote:Op woensdag 7 oktober 2015 12:20 schreef derLudolf het volgende:
En dan ga je op Wikipedia zoeken naar An225 kom je op een artikel terecht over de Zwanenburg baan en lees je dat die niet gelijktijdig met de Polderbaan gebruikt kan worden. Waarom is dat? Ze liggen parralel, dus ik zou zeggen dat het juist niet aan de wind en het weer ligt
ik zag eind van de middag een compleet witte 747 de A5 oversteken, ook niet echt mooi.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 13:52 schreef NewHorizon het volgende:
Dank, Blistering
Die volledig witte livery staat overigens hoog in mijn lijstje lelijkste-livery-ooit.
Dat ziet er toch niet uit
Flightradar laat wel het een en ander zien: http://www.flightradar24.com/2015-10-06/16:28/12x/RYR66VQ/7a02790. Nu is het zicht vanaf het terras richting die hoek volgens mij niet zo heel geweldig, maar als de data klopt dan zou dat toestel dus gewoon op de taxibaan gestaan hebben. Overigens zal er toch wel iets niet helemaal goed gegaan zijn met de landing van dat vliegtuig, want na de stilstand hebben ze er een half uur over gedaan om de gate te bereiken.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 12:04 schreef flipsen het volgende:
Dat was ook het vreemde. En toestel aan het eind van de baan, een Ryan Air die vervolgens landt (richting dat toestel) en de Transavia die vrolijk vertrekt (ook richting dat toestel).
En daar zie je dan ook die Ryan Air uit Ibiza die een go around maakt en later landt terwijl die ander er nog staat. Was echt niet de taxibaan volgens mij, maar inderdaad is de kijkhoek ook weer niet geweldig.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 18:54 schreef HetBrabandertje het volgende:
[..]
Flightradar laat wel het een en ander zien: http://www.flightradar24.com/2015-10-06/16:28/12x/RYR66VQ/7a02790. Nu is het zicht vanaf het terras richting die hoek volgens mij niet zo heel geweldig, maar als de data klopt dan zou dat toestel dus gewoon op de taxibaan gestaan hebben. Overigens zal er toch wel iets niet helemaal goed gegaan zijn met de landing van dat vliegtuig, want na de stilstand hebben ze er een half uur over gedaan om de gate te bereiken.
1 2 | AY841 Helsinki (08:10 uur) - Amsterdam (09:45 uur) AY842 Amsterdam (11:55 uur) - Helsinki (15:15 uur) |
Mooie kistquote:Op woensdag 7 oktober 2015 21:43 schreef Iemand91 het volgende:
Vandaag is de eerste Airbus A350 afgeleverd aan Finnair. Finnair is met OH-LWA de eerste Europese airline met de A350.
(En de 3e maatschappij na Qatar (tot nu toe 4 toestellen) en Vietnam Airlines (tot nu toe 2 toestellen)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Eerste commercile vlucht staat gepland voor komende vrijdag naar Amsterdam.
Dit wordt de allereerste keer dat de A350 naar Schiphol komt.
Schema:
[ code verwijderd ]
Zo kan je het ook bekijken:)quote:Op woensdag 7 oktober 2015 22:00 schreef Blistering het volgende:
Past goed bij de saaie livery die Finnair heeft.
Verklaart dit de lange turnaround-tijd? Een dikke 2 uur op een vluchtje van/naar Helsinki?quote:Op woensdag 7 oktober 2015 21:43 schreef Iemand91 het volgende:
Vandaag is de eerste Airbus A350 afgeleverd aan Finnair. Finnair is met OH-LWA de eerste Europese airline met de A350.
-knip-
Eerste commercile vlucht staat gepland voor komende vrijdag naar Amsterdam.
Dit wordt de allereerste keer dat de A350 naar Schiphol komt.
Schema:
[ code verwijderd ]
Er is ook nul komma nul kans dat er een vliegtuig landt op een baan waar een ander vliegtuig stilstaat, noch dat er een vertrekt in de richting van dat vliegtuig.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 19:04 schreef flipsen het volgende:
[..]
En daar zie je dan ook die Ryan Air uit Ibiza die een go around maakt en later landt terwijl die ander er nog staat. Was echt niet de taxibaan volgens mij, maar inderdaad is de kijkhoek ook weer niet geweldig.
Edit: Na wat meer inzoomen stond ie kennelijk toch op de taxibaan en daarom moest de andere RyanAir keren op de landingsbaan om naar de gate te taxin. Ok, opgelost, slotje
Dat zijn de normale tijden zal wellicht te maken hebben met de beschikbaarheid van slots of het optimaliseren van connecties.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 22:15 schreef nattermann het volgende:
[..]
Verklaart dit de lange turnaround-tijd? Een dikke 2 uur op een vluchtje van/naar Helsinki?
Hij lijkt haast stil te hangen voordat hij hem aan de grond zet.quote:
Sta je wel lekker snel stil maar aan de capriolen erna te zien zat er nog flink wat snelheid in.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 20:04 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Hij lijkt haast stil te hangen voordat hij hem aan de grond zet.
Godskolere, wat een debiele montage zeg heb het na 3 minuten uitgezet, je wordt daar toch helemaal gestoord vanquote:Op donderdag 8 oktober 2015 19:26 schreef HetBrabandertje het volgende:
Vanavond om 22:00 uur begint weer een nieuw seizoen van Ultimate Airport Dubai op National Geographic. In Australi was gisteren de premiere.
Heb net pas ingezapt vind het wel interressant. Alhoewel ze van een mug een olifant maken altijdquote:Op donderdag 8 oktober 2015 22:13 schreef flipsen het volgende:
[..]
Godskolere, wat een debiele montage zeg heb het na 3 minuten uitgezet, je wordt daar toch helemaal gestoord van
Ja, opa spreekt...
Soooooow de tandjesquote:
Gewoon tegensturen.quote:
That's NGC for you...quote:Op donderdag 8 oktober 2015 22:13 schreef flipsen het volgende:
Godskolere, wat een debiele montage zeg heb het na 3 minuten uitgezet, je wordt daar toch helemaal gestoord van
Ja, opa spreekt...
Wel knap dat ze de helicopter al vol hadden hangen met GoPro's.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 22:15 schreef Woods het volgende:
Heb net pas ingezapt vind het wel interressant. Alhoewel ze van een mug een olifant maken altijd
Zou het allemaal in scene gezet zijn mbt drugs en het luchtruim sluiten?
Ik denk dat ik ook even het gas los zou latenquote:Op vrijdag 9 oktober 2015 00:16 schreef OEM het volgende:
De impact van een A380 die de A5 oversteekt... filerijden...
Dat was gewoon voor die Dreamliner links.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 00:16 schreef OEM het volgende:
De impact van een A380 die de A5 oversteekt... filerijden...
Lekkere glijpartij.quote:
quote:'Fransen sleuren KLM mee in ondergang'
De onrust bij Air France over de bezuinigingen die maar moeizaam van de grond komen, is ook voor zustermaatschappij KLM een slechte zaak.
"Ik ben bang dat de Fransen KLM uiteindelijk zullen meesleuren in de ondergang", zegt Hans Heerkens, luchtvaartdeskundige aan de Universiteit van Twente.
Dat bestuurders van Air France door boze werknemers werden belaagd en de kleren van het lijf werden gerukt, is voor Heerkens het bewijs dat Frankrijk de situatie niet onder controle heeft.
Overname
KLM en Air-France vormen sinds 2004 de huidige luchtvaartcombinatie, maar Heerkens stelt dat het Nederlandse bedrijf toentertijd gewoon is overgenomen. "KLM is eigendom van Air France en als je je laat overnemen heb je het niet meer voor het zeggen."
Strikt juridisch gezien is KLM geen eigendom van Air France, aangezien de aandelen van KLM voor meer dan de helft in handen zijn van Nederlandse aandeelhouders, waaronder de Staat.
Nu de directie van Air France geen afspraken met zijn personeel heeft kunnen maken over een versobering van de arbeidsvoorwaarden, zoekt het bedrijf elders om de nodige bezuinigingen door te voeren. Zo verdwijnen er 2.900 banen en worden onder andere lange-afstandsroutes afgeschaft.
"Als dat gebeurt, sterft het bedrijf een langzame dood, met KLM in haar kielzog", aldus Heerkens.
Shit, ik mag het huis niet uit dit weekend.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 22:19 schreef Iemand91 het volgende:
Anywho; is er iemand hier op dit moment in Engeland? Zo ja; kijk dit weekend dan even naar boven.
De nog enig vliegende Avro 698 Vulcan B2 (XH558, civiele registratie G-VLCN "The Spirit Of Great Britain") maakt dit weekend 2 rondvluchten boven Engeland; dit zullen een van de allerlaatste vluchten ooit zijn voor dit type want later deze maand zal dit vliegtuig voorgoed aan de grond blijven.
Ruim 63 jaar na de eerste vlucht van dit type op 30 augustus 1952 en ruim 55 jaar nadat deze kist voor het eerst vloog in mei 1960.
Vluchtschema voor morgen (links) en Vluchtschema voor zondag (rechts):
Vluchten vertrekken waarschijnlijk na het middaguur, meer info hier.
[ afbeelding ][ afbeelding ]
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)90342.jpg]afbeelding[/url] ]
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)03286.jpg]afbeelding[/url] ]
Oeh, gaan ze dat misschien doen?quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 22:19 schreef Iemand91 het volgende:
Voor de volgende mag je waarschijnlijk een jaar wachten wanneer mogelijk China Airlines hun A350 gaat inzetten op Amsterdam. Tot die tijd geen A350 meer deze kant op; hooguit een uitwijker of invaller o.i.d.
2 tot 4 graden tijdens de cruise (afhankelijk van hoogte en gewicht), dus dat is verwaarloosbaar... Als je echter de pech hebt dat er net een tussentijdse klim gemaakt wordt dan ga je het wel voelen jaquote:Op zaterdag 10 oktober 2015 00:34 schreef FredvZ het volgende:
In de afgelopen dagen tweemaal in de PH-TFK mogen vliegen. (en daarmee heb ik alle Nederlandse 787's gevlogen ) en het viel me eigenlijk nu pas op hoe smerig die dingen van binnen zijn. De schimmel staat letterlijk op de spoelbakken.
In technische zin blijf ik het een fantastisch toestel vinden, het enige type waar ik uit kan stoppen zonder problemen met mijn oren. Zoals ik in het vorige topic heb geschreven kon ik niet mee in Premium Comfort / Star Class. Op de heenweg hadden ze twee stoelen in Comfort geregeld op de rij de deur, dat was echt prima te doen. Op de terugweg was het allemaal moeilijk-moeilijk, maar uiteindelijk kwamen ze met 3 (!!) stoelen Economy
Zo in Economy vliegend kwam ik gelijk op een "designfoutje". Het schierpunt van de toiletten in het midden van Economy zit aan de neuszijde van het toestel. (Je zit dus ook met je neus naar de staart op dat toilet). Als het toestel helemaal plat zou zijn tijdens het vliegen was er niks aan de hand, maar een vliegtuig vliegt gemiddeld onder een hoek van 7%. Met als gevolg dat je op het toilet dus steeds met de deksel van het toilet in je rug zit
Hrm, en bedoel je dat dat Arke is die hun toestellen niet goed schoon kunnen houden? Of dat dat met de 787 te maken heeft door de andere "atmosfeer"?quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 00:34 schreef FredvZ het volgende:
In de afgelopen dagen tweemaal in de PH-TFK mogen vliegen. (en daarmee heb ik alle Nederlandse 787's gevlogen ) en het viel me eigenlijk nu pas op hoe smerig die dingen van binnen zijn. De schimmel staat letterlijk op de spoelbakken.
Klinkt veel belovend want meestal heb ik na een lange vlucht een halve dag een "doof" oorquote:Op zaterdag 10 oktober 2015 00:34 schreef FredvZ het volgende:
In de afgelopen dagen tweemaal in de PH-TFK mogen vliegen. (en daarmee heb ik alle Nederlandse 787's gevlogen ) en het viel me eigenlijk nu pas op hoe smerig die dingen van binnen zijn. De schimmel staat letterlijk op de spoelbakken.
In technische zin blijf ik het een fantastisch toestel vinden, het enige type waar ik uit kan stoppen zonder problemen met mijn oren.
Ik vind die gedraaide toiletten altijd wel prettig, hoef je niet met je hoofd in een moeilijk gedraaide houding te gaan staan itt die aan de zijkant zoals bij de meeste Boeings. Daarnaast, poepen moet je thuis doen.....quote:Zo in Economy vliegend kwam ik gelijk op een "designfoutje". Het schierpunt van de toiletten in het midden van Economy zit aan de neuszijde van het toestel. (Je zit dus ook met je neus naar de staart op dat toilet). Als het toestel helemaal plat zou zijn tijdens het vliegen was er niks aan de hand, maar een vliegtuig vliegt gemiddeld onder een hoek van 7%. Met als gevolg dat je op het toilet dus steeds met de deksel van het toilet in je rug zit
Gebrek aanschoonmaak.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 12:36 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Hrm, en bedoel je dat dat Arke is die hun toestellen niet goed schoon kunnen houden? Of dat dat met de 787 te maken heeft door de andere "atmosfeer"?
Liever niet in het vliegtuig maar soms met een lange vlucht moet je welquote:Op zaterdag 10 oktober 2015 14:02 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
[..]
Ik vind die gedraaide toiletten altijd wel prettig, hoef je niet met je hoofd in een moeilijk gedraaide houding te gaan staan itt die aan de zijkant zoals bij de meeste Boeings. Daarnaast, poepen moet je thuis doen.....
De A350 wordt voor China Airlines de vervanger voor de A340-300 en mogelijk is de Taipei - Bangkok - Amsterdam route een van de eerste routes waar deze ingezet zal worden.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 00:41 schreef APK het volgende:
Oeh, gaan ze dat misschien doen?
Die vliegen normaal met behoorlijk gedateerde meuk
Heb een paar keer met een 747 van ze gevlogen en ga in december met de A340.
(Daarvan vind ik het dan wel weer lekker dat je met z'n tween naast elkaar op een raam- en een gangpadstoel kunt zitten).
Dan maar een uurtje langer onderweg...
Waarom vliegen eigenlijk China Airliners en EVA allebei via Bangkok?quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 20:51 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
De A350 wordt voor China Airlines de vervanger voor de A340-300 en mogelijk is de Taipei - Bangkok - Amsterdam route een van de eerste routes waar deze ingezet zal worden.
De vraag naar Taipei-BKK en BKK-AMS zal groter zijn dan Taipei-AMS direct. KLM heeft die combi route toch ook jaren gevlogen. Tegenwoordig combineert KLM Taipei met Manilla. En voor ons wel zo prettig, twee of drie directe vluchten per dag naar BKK.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 21:13 schreef zlotka het volgende:
[..]
Waarom vliegen eigenlijk China Airliners en EVA allebei via Bangkok?
Wat ik begrepen heb van de mensen van de KLM, is dat er sprake van is dat KLM weer Manila - Amsterdam rechtstreeks gaat doen, En Taipeh weer gecombineerd gaat worden met Bangkok.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 22:59 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
De vraag naar Taipei-BKK en BKK-AMS zal groter zijn dan Taipei-AMS direct. KLM heeft die combi route toch ook jaren gevlogen. Tegenwoordig combineert KLM Taipei met Manilla. En voor ons wel zo prettig, twee of drie directe vluchten per dag naar BKK.
Oei, dat zal die altijd in Bangkok vakantie vierende KLM crew niet echt leuk vinden want dan moeten ze tijdens hun 4 daagse vakantie er een vlucht BKK-Taipei tussendoor doen en wordt de terugvlucht BKK-AMS automatisch weer een nachtvlucht. Dat laatste dan wel weer zo prettig dan.quote:Op zondag 11 oktober 2015 03:05 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Wat ik begrepen heb van de mensen van de KLM, is dat er sprake van is dat KLM weer Manila - Amsterdam rechtstreeks gaat doen, En Taipeh weer gecombineerd gaat worden met Bangkok.
Een jaartje of 2 zo gekomen, aangezien er een issue was met landingsrechten op Manila die naar afstand warden gemeten, waardoor KLM de hoofdprijs moest betalen.
Zodoende dusquote:Op zaterdag 10 oktober 2015 22:59 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
De vraag naar Taipei-BKK en BKK-AMS zal groter zijn dan Taipei-AMS direct. KLM heeft die combi route toch ook jaren gevlogen. Tegenwoordig combineert KLM Taipei met Manilla. En voor ons wel zo prettig, twee of drie directe vluchten per dag naar BKK.
Maar dat geldt voor Taipeh hetzelfde uiteraard, nu zijn ze ongeveer 8 dagen van huis, met enkel 1 avond Taipeh - Manila v.v., en dan de nachtvlucht Taipeh - Amsterdam.quote:Op zondag 11 oktober 2015 10:04 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Oei, dat zal die altijd in Bangkok vakantie vierende KLM crew niet echt leuk vinden want dan moeten ze tijdens hun 4 daagse vakantie er een vlucht BKK-Taipei tussendoor doen en wordt de terugvlucht BKK-AMS automatisch weer een nachtvlucht. Dat laatste dan wel weer zo prettig dan.
Maar Taipei is geen Bangkok h.quote:Op zondag 11 oktober 2015 11:06 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Maar dat geldt voor Taipeh hetzelfde uiteraard, nu zijn ze ongeveer 8 dagen van huis, met enkel 1 avond Taipeh - Manila v.v., en dan de nachtvlucht Taipeh - Amsterdam.
quote:Op zondag 11 oktober 2015 11:49 schreef OEM het volgende:
Oeps: http://www.channelnewsasi(...)184022.html?cid=FBSG
Test geluktquote:undergoing a landing gear system check
Zo goedkoop?quote:Op zondag 11 oktober 2015 11:32 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Jeej, kleine vakantie geregeld
[ afbeelding ]
Eigenlijk zouden we deze vergadering in de VS hebben maar dat is zo achterlijk duur vergeleken met vliegen met Golfstaatluchtvaartmaatschappijen dat we het naar India hebben verplaatst.
Trailer:quote:The world's most famous pilots - the Red Arrows - reveal the secrets to their spectacular British summer display season. The stakes couldn't be higher as they aim to salute Her Majesty the Queen. But will they pull off the ambitious display over Buckingham Palace? And could they have found a new fan in the young Prince George?
Werkt nog prima bij mij.quote:Op zondag 11 oktober 2015 20:49 schreef Iemand91 het volgende:
Trouwens; doet bij jullie de site http://www.airplane-pictures.net/ ook raar?
Bij mij laadt het de foto's niet meer sinds een paar dagen.
We hoeven niet zo lang te wachten:quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 22:19 schreef Iemand91 het volgende:
Voor de volgende mag je waarschijnlijk een jaar wachten wanneer mogelijk China Airlines hun A350 gaat inzetten op Amsterdam. Tot die tijd geen A350 meer deze kant op; hooguit een uitwijker of invaller o.i.d.
quote:TOULOUSE - Amsterdam wordt de eerste bestemming waarop Singapore Airlines gaat vliegen met de nieuwe Airbus A350-900. Dat maakte de Singaporese luchtvaartmaatschappij maandagochtend bekend in Toulouse. Daar vindt vandaag de roll-out plaats van de eerste A350 voor Singapore Airlines, die in januari 2016 wordt afgeleverd. De lijndiensten naar en van Schiphol starten naar verwachting per april 2016.
Singapore Airlines heeft 63 A350-900’s in bestelling, waarvan het eerste exemplaar in januari zal worden afgeleverd. De maatschappij verwacht binnen een jaar na aflevering in totaal 11 Airbus A350-900 vliegtuigen toe te voegen aan de vloot. Naast de bestelling van 63 vliegtuigen heeft Singapore Airlines nog een optie voor 20 extra Airbus A350-900 vliegtuigen.
Voordat in april de vluchten naar Amsterdam van start gaan, zal de eerste A350 worden ingezet op vluchten naar Jakarta en Kuala Lumpur om de crews aan het nieuwe vliegtuig te laten wennen.
Singapore Airlines wordt de eerste luchtvaartmaatschappij die de A350 op een geregelde lijndienstvlucht zal inzetten naar Schiphol. Afgelopen vrijdag landde er voor het eerst een Airbus A350 op de luchthaven. Finnair zette haar nieuwe A350 eenmalig in op de route tussen Helsinki en Amsterdam.
De A350 zal bij Singapore Airlines worden uitgerust met een Business Class, Premium Economy Class en Economy Class.
"Aan boord van het toestel bevinden zich de nieuwe Business Class, Premium Economy Class en Economy Class stoelen en ’s werelds meest geavanceerde in-flight entertainment systeem", meldt Senior Vice President Marketing Planning, Lee Wen Fen.
Full storyquote:Op zondag 11 oktober 2015 20:49 schreef Iemand91 het volgende:
[ afbeelding ]
Enne, Saint Martin; eat your heart out!
(Iberia A340-600 op San Jose, Costa Rica)
Niks vreemds aan aldus lokale luchtleidingquote:
Persbericht van Airbus:twitter:SingaporeAir twitterde op dinsdag 13-10-2015 om 14:00:44 #FlySQ from Singapore to New York, non-stop.Coming to you in 2018. reageer retweet
Ik geloof niet dat ze dat bekend hebben gemaakt. Maar reken er maar op dat de toestellen premium-heavy worden.quote:
Dat was de A340-500 ja.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 20:05 schreef Thetallguy het volgende:
Tegen de 19 uur blocktime geloof ik, dat blijft een lekker lange zit.
Neem dan Singapore 26; een A380 vlucht via Frankfurt met een stop die een uur langer duurt.quote:Denk dat mijn voorkeur toch een stop zou zijn, al is het maar om even kort de benen te kunnen strekken bij een sprint van gate 1 naar gate 83 (ik zie dat Cathay JFK-SIN met een stop in HKG aanbiedt. 21 uur reistijd, 55 mins overstap in HKG).
Waarom worden ze eigenlijk premium-heavy en waarom was die oude A340 alleen business?quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 20:23 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat ze dat bekend hebben gemaakt. Maar reken er maar op dat de toestellen premium-heavy worden.
Het moet ook wat opleveren. Op economy-passagiers verdien je niet zoveel; en dat heb jij bij ultra long-haul vluchten wel nodig.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 20:26 schreef boriq het volgende:
Waarom worden ze eigenlijk premium-heavy
Kan een combinatie van factoren zijn. Misschien verkochten die eco-stoelen niet goed genoeg. Singapore gaf geloof ik aan dat ze sterke vraag naar business hadden maar het kan ook dus ook gewichtsproblemen zijn. Of dat eco gewoon niet genoeg opbrengt op zo'n lange vlucht.quote:en waarom was die oude A340 alleen business?
Duidelijk, thanks!quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 20:36 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Het moet ook wat opleveren. Op economy-passagiers verdien je niet zoveel; en dat heb jij bij ultra long-haul vluchten wel nodig.
Let wel; Airbus heeft aangegeven dat ze waarschijnlijk premium-heavy moeten zijn voor zo'n afstand en het lijkt mij ook meest logisch op zo'n route.
Daarnaast brengt elke passagiers extra gewicht met zich mee (persoon zelf, bagage, stoel etc.) en bij dergelijk lange vluchten kan dat parten gaan spelen. Zo heb je geregeld dat er bij vluchten een aantal rijen stoelen niet worden verkocht puur vanwege gewicht.
[..]
Kan een combinatie van factoren zijn. Misschien verkochten die eco-stoelen niet goed genoeg. Singapore gaf geloof ik aan dat ze sterke vraag naar business hadden maar het kan ook dus ook gewichtsproblemen zijn. Of dat eco gewoon niet genoeg opbrengt op zo'n lange vlucht.
Naar verhouding veel business (en eventueel First) class t.o.v. economy.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 20:43 schreef derLudolf het volgende:
Wat bedoel je met premium-heavy iemand91?
Blijkbaar is het er wel.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 22:31 schreef buzz1291 het volgende:
Kan me gezien de prijs in de huidige markt niet zo goed voorstellen dat er een enorme vraag naar directe vlucht tickets is voor SIN-JFK/EWR. Het is en blijft een verschrikkelijk lange zit. Op Youtube wel video's te vinden van die vlucht met 5 passagiers aan boord.
Helikoptersquote:Op woensdag 14 oktober 2015 17:52 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Helikopter is toch ook luchtvaart??
Jup:quote:Op woensdag 14 oktober 2015 00:43 schreef Iemand91 het volgende:
PH-BHA heeft een uur of vier geleden haar eerste taxi-tests gemaakt:
Als ik het zo bekijk gaat ze waarschijnlijk morgen de lucht in.
Vluchtplan hier.twitter:woody2190 twitterde op woensdag 14-10-2015 om 22:12:04 @KLM PH-BHA starting engines in 10 min. South Gate. 34L active. reageer retweet
Waarmee vliegen ze nu die route?quote:Op woensdag 14 oktober 2015 00:43 schreef Iemand91 het volgende:
PH-BHA heeft een uur of vier geleden haar eerste taxi-tests gemaakt:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Eerste vlucht is nog onbekend; zou eerst op 10 oktober haar eerste vlucht maken, toen 12 oktober en staat nu nog voor 13 oktober in de lijst.
Als ik het zo bekijk gaat ze waarschijnlijk morgen de lucht in.
Aflevering staat nu gepland voor 13 november waarna ze dus hoogstwaarschijnlijk in de ochtend van zaterdag 14 november op Schiphol zal landen.
De eerste commercile vlucht staat gepland op zondag 22 november op de Amsterdam – Abu Dhabi – Bahrain route die ze dagelijks zal vliegen met haar zuster PH-BHC (te zien op de eerste foto hierboven) die drie dagen na -BHA op 16 november aan KLM geleverd zal worden.
De bekende ontwerpfout van Airbus weer... je vraagt je af waarom ze dat niet een keer fixen.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 16:21 schreef flipsen het volgende:
Lekker aan het filmen bij het opstijgen, zie je dit
http://frontpage.fok.nl/w(...)eer-je-opstijgt.html
Airbus A330-200quote:
Je hebt iets omgedraaid; het gaat om 14 long-haul toestellen die uit de vloot gaan; AF heeft het over 5 long-haul routes die geschrapt gaan worden. Het is nog niet bevestigd welke routes.quote:Ander vraagje, die 14 long-houl routes waar AF mee is gestopt, vloog KLM daar ook op?
Tja; Boeing kan er ook wat van:quote:Op donderdag 15 oktober 2015 17:18 schreef OEM het volgende:
De bekende ontwerpfout van Airbus weer... je vraagt je af waarom ze dat niet een keer fixen.
Gaat om EP-MNE, een Boeing 747-300 van Mahan Air dat begin 1986 gebouwd is:quote:A Boeing 747-3B3 operated by Mahan Air returned to land at Tehran-Mehrabad Airport, Iran after it lost part of the no. 3 engine.
The rear, Low Pressure Turbine, section of the Generel Electric CF6-50E2 engine broke away and fell to the ground in the Eslamshahr are.
The Boeing 747, with 426 passengers aboard, suffered the major loss seconds after take-off – and the engine fell in an urban area.
The Boeing 747, which had 426 passengers on board, had just departed from Tehran’s Mehrabad airport when “a piece of engine number three came off and hit the body of the plane”.
Iranian journalists have claimed the engine part fell into an urban area, but no one on the ground is thought to have been injured.
Pilots of the Mahan Air plane decided to immediately return to the airport, and landed it safely just after 7.15am local time on Thursday morning.
quote:Deal includes up to 24 787-10s, 2 777-300ERs
First 787 Dreamliner to be operated by Taiwanese airline
Boeing [NYSE:BA] today announced EVA Airways' intent to purchase up to 24 787-10 Dreamliners and two additional 777-300ER (Extended Range) jetliners, which is valued at more than $8 billion at current list prices. EVA Airways will join the 787-10 launch customer team and will be one of the first airlines in the world to introduce the newest member of the 787 Dreamliner family.
(...)
The airline currently operates more than 37 Boeing airplanes in its fleet, including 21 777-300ERs. The 777-300ER is the backbone of EVA Airways' growing fleet and the carrier is the world's 8th largest 777-300ER operator and 4th largest in Asia.
With its intent to purchase two additional 777-300ERs as part of this deal, EVA Airways will have unfilled orders for 15 777-300ERs and five 777 Freighters, as well as 24 787-10s – both direct purchased and leased.
Indeedquote:Op donderdag 15 oktober 2015 20:02 schreef Blistering het volgende:
Wow, EVA Air 787 Schitterende livery.
quote:As you can see in the picture, the EVA’s balanced, straight-lined livery doesn’t work well here, because these next-generation aircraft – the Dreamliners, Embraers and A350s – have what is called a ‘drop-nose’. Because the tail is a lot higher than the nose, horizontal lines don’t enhance the shape of these aircraft.
Wat een kneus. Helemaal als je dan in ogenschouw neemt wat hij heeft gedaan met de KLM liveryquote:Op donderdag 15 oktober 2015 20:46 schreef OEM het volgende:
[..]
Indeed
Rene Kemper is het echter niet met ons eens (dat is die randdebiel Senior Designer van KLM die de livery van KLM verkracht heeft):
[..]
Hij heeft niks over EVA gezegd hoor (ik heb KLM vervangen voor EVA), maar dat is zijn lulverhaal om de nieuwe KLM-livery goed te praten (en dus impliciet alle rechte-cheatline-liveries afkraakt):quote:Op donderdag 15 oktober 2015 20:47 schreef Blistering het volgende:
[..]
Wat een kneus. Helemaal als je dan in ogenschouw neemt wat hij heeft gedaan met de KLM livery
Mwah, die rode lijn mag aan de voorkant best wat naar beneden buigen.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 20:02 schreef Blistering het volgende:
Wow, EVA Air 787 Schitterende livery.
Net even gekeken op Google Maps, die luchthaven ligt echt dicht bij het Pentagon en de rest van het machtscentrumquote:Op vrijdag 16 oktober 2015 13:15 schreef Iemand91 het volgende:
[ afbeelding ]
US Airways was tevens de grootste maatschappij op Washington National Airport, de luchthaven die dichtbij o.a. het Witte Huis en het Washington Monument ligt. Na de aanslagen ging deze luchthaven wekenlang op slot en daarna waren er restricties opgelegd; als grootste operator op de luchthaven had ook dit grote gevolgen voor de maatschappij.
Ben er een keer geland. n van de mooiere landingen om mee te maken. Verbaasde me er over hoe dichtbij je langs die belangrijke gebouwen komt.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 14:52 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Net even gekeken op Google Maps, die luchthaven ligt echt dicht bij het Pentagon en de rest van het machtscentrum
Nouja als je over the Mall loopt zie je vrijwel continu vliegtuigen landen of opstijgen tochquote:Op vrijdag 16 oktober 2015 15:05 schreef bluemoon23 het volgende:
Ik ben ook wel eens in DC geweest, maar dat was met de auto.
Nooit gerealiseerd dat dit vliegveld zo dichtbij ligt.
Ja. Stomtoevallig liep ik afgelopen juli over the Mall toen de eerste 787-9 van Vietnam Airlines een bezoekje bracht aan Reagan National. Was toch wel gek om die daar te zienquote:Op vrijdag 16 oktober 2015 16:39 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Nouja als je over the Mall loopt zie je vrijwel continu vliegtuigen landen of opstijgen toch
Wtf?!quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 12:01 schreef OEM het volgende:
Filmpje van een A380 vanuit een (klein) vliegtuigje boven Dubai.
https://www.facebook.com/(...)os/1645950695671302/
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 15 oktober 2015 16:21 schreef flipsen het volgende:
Lekker aan het filmen bij het opstijgen, zie je dit
http://frontpage.fok.nl/w(...)eer-je-opstijgt.html
En het is weer raak. Dit keer Tigerair, gisterenquote:Op donderdag 15 oktober 2015 17:18 schreef OEM het volgende:
De bekende ontwerpfout van Airbus weer... je vraagt je af waarom ze dat niet een keer fixen.
Zoiets heb ik een keer meegemaakt tijdens een vlucht met een 747 van KLM. Tijdens de start zag ik dat er een stroomlijnkap van onder de vleugels af viel. Dit heb ik toen nog wel gemeld en we zijn gewoon doorgevlogen.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 16:54 schreef OEM het volgende:
[..]
[..]
En het is weer raak. Dit keer Tigerair, gisteren
http://www.channelnewsasi(...)ight-to/2199734.html
[ afbeelding ]
Extra koeling.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 16:54 schreef OEM het volgende:
[..]
[..]
En het is weer raak. Dit keer Tigerair, gisteren
http://www.channelnewsasi(...)ight-to/2199734.html
[ afbeelding ]
quote:Episode 2 of 4
The summer flying season for Britain's world class pilots is well underway and tensions are running high. At the UK's largest air show in Gloucestershire, the Red Arrows are battling with the weather. Recreating an 18-plane World War II scramble is putting the RAF Hurricane Pilots through their paces. And to salute the Battle of Britain veterans, the Typhoon Fighter jet pilot has a very special ace up its sleeve... an emotionally charged synchro with a Spitfire.
Wat een banen zeg. Wel weinig variatie. De wind zal daar veel uit een richting komen denk ik.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 21:16 schreef OEM het volgende:
Chicago O'Hare heeft afgelopen donderdag weer een nieuwe runway geopend: 10R/28L
http://www.chicagotribune(...)-20151015-story.html
Dat betekent dat ORD nu 9 (!) runways heeft (waarbij opgemerkt moet worden dat 14L/32R niet meer actief gebruikt wordt).
[ afbeelding ]
Dit gaat het op termijn worden:
[ afbeelding ]
Veel bodemspeling hebben ze niet! Maar toch mooi dat er een toestel met vier motoren beschikbaar is om motoren voor tweemotorige toestellen te testen (;quote:Onlangs hebben ze 1000 TEN onder hun 747-200 flying testbed gehangen; dat wordt interessant landen met zijwind.
quote:An Eurowings Airbus A330-200 on behalf of Germanwings, registration D-AXGA performing flight 4U-592 from Cologne/Bonn (Germany) to Palma Mallorca,SP (Spain) with 169 passengers and 13 crew, departed Cologne's runway 14L when the engine access doors of the left hand engine (CF6) opened and separated. The crew continued the flight and in absence of abnormal indications landed in Palma Mallorca without further incident about 2 hours later.
http://avherald.com/h?art(...)d&utm_medium=twitter
quote:Vanavond onder andere in Nieuwsuur:
- Groeiende zorgen over toekomst Schiphol
Het kabinet moet veel meer doen om de positie van KLM en Schiphol veilig te stellen. Dat zegt gedeputeerde Tjeerd Talsma (PvdA) van de provincie Noord-Holland in Nieuwsuur. Voorzitter Reinier Castelein van vakbond De Unie sluit zich daarbij aan: "Er moet echt iets gebeuren om KLM en daarmee heel veel werkgelegenheid op Schiphol te beschermen." Luchtvaartconcern Air France-KLM zit in zwaar weer. De financile problemen leiden tot groeiende zorgen over de toekomst van de nationale luchthaven. Het netwerk van KLM is namelijk essentieel voor Schiphol.
Mijn notificaties waren stuk dus ik zie het nu pas maar ja, ik was ook nogal verbaasd. We hebben daar een jaarlijks overleg, normaal is dat in een stadje onder de rook van SLC maar het is pokkeweer daar enzo dus we dachten eens te gaan informeren hoeveel het kost om het in het Bangalore office te doen, scheelt iets minder dan de helft aan ticketprijzen en de hotelprijzen zijn hetzelfde maar dan krijg je een driekamersuite voor 150,- per nacht, in een voormalig Maharadja-paleis. Echt wtf.quote:
twitter:flightradar24 twitterde op woensdag 21-10-2015 om 18:34:46 Great Scott! It turns out Doc installed ADS-B in the DeLorean! https://t.co/bU3zxlt538 #BackToTheFuture #BTTF2015 reageer retweet
Die is goed .quote:Op woensdag 21 oktober 2015 21:11 schreef Iemand91 het volgende:[ afbeelding ]twitter:flightradar24 twitterde op woensdag 21-10-2015 om 18:34:46 Great Scott! It turns out Doc installed ADS-B in the DeLorean! https://t.co/bU3zxlt538 #BackToTheFuture #BTTF2015 reageer retweet
Relaxed!quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 21:23 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Mijn notificaties waren stuk dus ik zie het nu pas maar ja, ik was ook nogal verbaasd. We hebben daar een jaarlijks overleg, normaal is dat in een stadje onder de rook van SLC maar het is pokkeweer daar enzo dus we dachten eens te gaan informeren hoeveel het kost om het in het Bangalore office te doen, scheelt iets minder dan de helft aan ticketprijzen en de hotelprijzen zijn hetzelfde maar dan krijg je een driekamersuite voor 150,- per nacht, in een voormalig Maharadja-paleis. Echt wtf.
Ook wel eens gehad, helaas alleen op LIN - AMS, dus was het niet zo langquote:Op donderdag 22 oktober 2015 15:29 schreef Viezze het volgende:
Zojuist onverwacht (had van tevoren niet ingecheckt) een stoel bij de nooduitgang gekregen. Wat een verademing
Daar wil ik wel even een deurtje voor openen bij een noodlanding
Ik zit er al klaar voor...quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 11:21 schreef Iemand91 het volgende:
PS: over een paar uur weer een lange post...
Toevallig op AUA vorige week nog een foto gemaakt van een US Airways toestel, omdat ik die nog nooit had gezien.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 13:15 schreef Iemand91 het volgende:
[ afbeelding ]
Over een paar uur verdwijnt de zoveelste naam in de Amerikaanse luchtvaart.
Om 10:05 lokale tijd (16:05 uur Nederlandse tijd) vertrekt een US Airways Airbus A321 (N152UW, hierboven) vanuit Philadelphia naar Charlotte waar het om 12:04 uur aankomt.
Om 14:35 uur vliegt het door naar Phoenix waar het om 16:01 uur (lokale tijd) aankomt.
Om 17:10 vertrekt het naar San Francisco waar het om 19:12 arriveert.
Om 21:55 uur zal het de allerlaatste US Airways vlucht uitvoeren als red-eye terug naar Philadelphia waar het om 06:18 uur (lokale tijd, 12:18 uur NL-tijd) de volgende dag - 17 oktober - arriveert.
Op elke stop (hubs van US Airways) zullen festiviteiten plaatsvinden.
[ afbeelding ]
Dan is het na ruim 76 jaar over en uit voor US Airways dat op 7 maart 1939 haar eerste vlucht vloog; vandaar zal deze laatste rondvlucht boven de VS worden uitgevoerd als US1939.
Hierna zal de website op zwart gaan, luchthavenbalies en borden omgebouwd.
Zomerseizoen gaat dit weekend over in het winterseizoen. Veel veranderingen.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 00:09 schreef donroyco het volgende:
Waarom stopt China Southern met de A380 op Schiphol? Niet rendabel (genoeg)?
Ah, natuurlijk!quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 00:22 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Zomerseizoen gaat dit weekend over in het winterseizoen. Veel veranderingen.
Vandaag kwam de N172DZ als DL72. Hij vertrok weer als DL143. De N816NW deed de DL73.quote:Gisteren vloog de Delta 747 voor het laatst de rotatie Atlanta - Amsterdam - Atlanta (en dus 2 Delta 747's op Schiphol) en vandaag is nog eenmaal de laatste rotatie Detroit - Amsterdam - Detroit.
twitter:dsajet twitterde op zaterdag 24-10-2015 om 13:41:14 KL1613 AMS-IST is veilig teruggekeerd naar @schiphol, reden onbekend, geen noodsignaal @rtvnh https://t.co/5GujL4wuAe reageer retweet
quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 14:02 schreef Sunri5e het volgende:twitter:dsajet twitterde op zaterdag 24-10-2015 om 13:41:14 KL1613 AMS-IST is veilig teruggekeerd naar @schiphol, reden onbekend, geen noodsignaal @rtvnh https://t.co/5GujL4wuAe reageer retweet
twitter:FlyingDutchBlog twitterde op zaterdag 24-10-2015 om 13:42:17 @dsajet mijn gezin is aan boord. Ze spreken van kortsluiting/rookontwikkeling reageer retweet
Ze zullen nu worden ingezet op Australi, daar begint het zomerseizoen.quote:
Ik vind de Concordski mooier eigemlijk. Die 2 exrra vleugels bij de cockpitquote:Op zaterdag 24 oktober 2015 22:05 schreef Sunri5e het volgende:
Wat een prachtding blijft het ook
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)97691.jpg]afbeelding[/url] ]
quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 22:05 schreef Sunri5e het volgende:
Wat een prachtding blijft het ook
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)97691.jpg]afbeelding[/url] ]
Typotje denk ik in de eerste regel (:quote:- KLM: zal de eerste 787-8's in gebruik nemen.
Op 22 november zal het de eerste commercile 787 vlucht maken naar Abu Dhabi en Bahrain. Hier wordt de 787-9 dagelijks op ingezet. Ook zullen ze dit winterseizoen worden ingezet op Dubai, Rio de Janeiro en Caro.
Welke carriers hebben nog een 3-3-3 in hun 777? Ik vlieg dinsdag weer terug naar Buenos Aires met KLM, maar we hebben de achterste stoelen geboekt die maar 2 stoelen per rij hebben, dat is toch wel prettig en de ruimte naar de stoel voor je leek me ook groter trouwens, ik kon goed zitten met mijn 1.90m, terwijl ik geen fan ben van KLeMquote:Op zondag 25 oktober 2015 09:23 schreef buzz1291 het volgende:
Dus naar Rio wordt het met recht een KLeM vlucht. Die stoel opstelling is toch de hoofdreden die mij ervan weerhoudt om een ticket te boeken voor een 787 vlucht. Dan toch maar een 777 toestel in een 3-3-3 of 2-5-2 opstelling of een A330/340 met een 2-4-2 opstelling
Die was er ook al eens als A320quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 22:26 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Turkish Airlines verft momenteel een van haar A330-200's (TC-JNC) in retro-livery:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ter verduidelijking; zo zag hun livery er ooit uit (A310-200 in Amsterdam, 1989).
Die A330 kan er geloof ik best eens mooi uit gaan zien.
En aangezien we ook wel regelmatig een A330 van Turkish op Schiphol krijgen zul je deze misschien ook wel eens zien langskomen.
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)24048.jpg]afbeelding[/url] ]
Air China en Singapore Airlines zo uit het hoofd in hun 777-300(al dan niet ER). Verder nog een aantal anderen die zichzelf "premium" airlines vinden.quote:Op zondag 25 oktober 2015 09:37 schreef flipsen het volgende:
[..]
Welke carriers hebben nog een 3-3-3 in hun 777? Ik vlieg dinsdag weer terug naar Buenos Aires met KLM, maar we hebben de achterste stoelen geboekt die maar 2 stoelen per rij hebben, dat is toch wel prettig en de ruimte naar de stoel voor je leek me ook groter trouwens, ik kon goed zitten met mijn 1.90m, terwijl ik geen fan ben van KLeM
Cathay Pacific in ieder geval, en daar vlieg ik binnenkort mee naar HKG. Die achterste rijen met 2 stoelen lijkt aardig, maar met een beetje pech zit het scherm en klaptafeltje volledig uit het lood. Daarnaast is dat ook de opstelplek voor de toiletten en gymende passagiers. En dan heb je ook nog van die eikels die daar een beetje tegen jouw rugleuning aan staan te hangen en met elkaar staan te converseren. Zit je aan de rechterkant in het toestel, dan is het nog erger want dat is dan ook nog eens de fourage plek. Ik hoop het allemaal niet voor je, maar de kans is wel aanwezig.quote:Op zondag 25 oktober 2015 09:37 schreef flipsen het volgende:
[..]
Welke carriers hebben nog een 3-3-3 in hun 777? Ik vlieg dinsdag weer terug naar Buenos Aires met KLM, maar we hebben de achterste stoelen geboekt die maar 2 stoelen per rij hebben, dat is toch wel prettig en de ruimte naar de stoel voor je leek me ook groter trouwens, ik kon goed zitten met mijn 1.90m, terwijl ik geen fan ben van KLeM
Gaat per 15/11 officieel de vloot uit, dus zou best kunnen dat hij nu al uit de operatie is om weer netjes terug te brengen naar de specificaties van de leasemaatschappij.quote:Op zondag 25 oktober 2015 10:47 schreef inkjet het volgende:
Morgen,
Weet iemand of Transavia de PH-XRE al heeft uitgefaseerd? Staat al sinds de 5e in Praag meen ik.
Zijn er van BUE naar AMS ook mee gevlogen, hadden ook niet de achterste rij, maar die daarvoor geloof ik. Zijn een rij of 4 met slechts 2 stoelen. En viel me reuze mee met vervelende passagiers (waar ik inderdaad een bloedhekel aan heb).quote:Op zondag 25 oktober 2015 10:43 schreef buzz1291 het volgende:
Die achterste rijen met 2 stoelen lijkt aardig, maar met een beetje pech zit het scherm en klaptafeltje volledig uit het lood. Daarnaast is dat ook de opstelplek voor de toiletten en gymende passagiers. En dan heb je ook nog van die eikels die daar een beetje tegen jouw rugleuning aan staan te hangen en met elkaar staan te converseren. Zit je aan de rechterkant in het toestel, dan is het nog erger want dat is dan ook nog eens de fourage plek. Ik hoop het allemaal niet voor je, maar de kans is wel aanwezig.
Mooie postquote:Op zondag 25 oktober 2015 00:00 schreef Iemand91 het volgende:
Komende nacht kunnen we de klokken een uur achteruit zetten en dat betekent dus ook dat het winterseizoen begint in de luchtvaart. Ik beperk mij in deze post tot wat er op Schiphol gaat gebeuren of veranderen.
(en vooral long-haul)
[ afbeelding ]
- Delta Airlines: Vanaf het ingaan van het zomerseizoen 2015 (29 maart) vloog Delta Airlines twee 747's op Schiphol; naar Atlanta (DL72/DL73) en Detroit (DL134/DL135).
Afgelopen vrijdag kwam de 747 van/naar Atlanta voor het laatst naar Schiphol.
Afgelopen zaterdag kwam nog een Delta 747 naar Amsterdam om de Detroit - Amsterdam rotatie te maken. Deze vertrok om 10:05 uur naar Detroit. Hiermee zijn de reguliere Delta 747-vluchten van de zomer afgelopen.
Op dit moment is echter N671US onderweg vanuit Detroit als DL132 die straks om 05:50 uur op Schiphol landt. Daarna gaat deze om 10:20 uur naar Seattle als DL143 (normaal gesproken een A330-vlucht).
Deze winter worden beide vluchten weer teruggeschroefd naar de Airbus A330-300.
Of we ooit nog Delta 747's naar Schiphol krijgen is de vraag; nog voor het einde van dit jaar wil Delta 5 van haar overgebleven 12 747's uit de vloot halen. Eind 2017 moeten de laatste 6 de vloot ook verlaten hebben. Het is nog niet bekend of Delta mogelijk in de zomer van 2016 nog 747's naar Amsterdam wil vliegen.
Vanaf deze zondag vliegen er naast KLM dus geen maatschappijen meer reguliere vluchten met pax-747's naar Schiphol.
[ afbeelding ]
- China Southern Airlines: Zaterdag 24 oktober kwam de Airbus A380 uit Beijing voor de laatste keer.
Om 14:50 uur vertrok de A380 naar Beijing. Vanaf zondag wordt de dagelijkse vlucht weer uitgevoerd door de Airbus A330-200; op 20 juni werd de A380 voor het eerst naar Amsterdam ingezet.
De A380 zullen ze nu weer inzetten op Guangzhou - Sydney.
Mogelijk zal China Southern Airlines over een aantal jaar de A380 het hele jaar door dagelijks op Schiphol inzetten.
[ afbeelding ]
- United Airlines: Van 17 december tot en met 25 maart zal United eindelijk de Boeing 787-9 inzetten tussen Houston en Amsterdam.
Oorspronkelijk zou United de 787-8 al vanaf 4 december 2013 op deze route inzetten als eerste internationale vlucht met hun 787. Nu wordt het uiteindelijk 17 december 2015 dat ze de 787-9 op Amsterdam zullen vliegen.
Vanaf 26 maart 2016 zal United weer de reguliere Boeing 777-200ER inzetten op deze route.
17 december zal niet de eerste keer zijn dat er een United 787 op Schiphol landt; op 25 oktober lande een 787 op Schiphol vanuit Houston die de volgende dag weer vertrok (was de 2e keer dat er een 787 op Schiphol kwam) en op 5 juli 2014 ook een.
- Korean Air: Vanaf zondag 25 oktober vervangt Korean Air de vierwekelijkse 777-200ER weer door een Airbus A330-200. In het zomerseizoen keert de 777-200ER weer terug en wordt de frequentie mogelijk opgeschroefd naar vijf of zesmaal per week. Ook introduceert Korean Air vanaf komend voorjaar een nieuwe First- en Business-class product op hun vluchten naar (o.a.) Amsterdam.
[ afbeelding ]
- Ryanair: Vanaf 27 oktober vliegt Ryanair viermaal per dag tussen Amsterdam en Dublin.
Daarnaast heeft het slots aangevraagd voor drie dagelijkse vluchten naar Londen Stansted maar wanneer/of die gebruikt gaan worden is (mij) onbekend.
- Turkish Airlines: Vanaf 29 oktober heeft de maatschappij slots gekregen voor een wekelijkse vrachtvlucht vanuit Stansted naar Amsterdam. Vluchten vinden elke donderdag plaats en vliegen door naar Istanbul.
[ afbeelding ]
- Jet Airways: De maatschappij heeft slots aangevraagd op Schiphol voor drie dagelijkse vluchten.
Nu is het niet de eerste keer dat ze slots hebben aangevraagd en gekregen lijkt de kans op daadwerkelijk vluchten groter nu Delta Airways sinds 28 maart niet meer doorvliegt naar Mumbai vanuit Amsterdam.
De vluchten zouden met Airbus A330-300's worden uitgevoerd; een dagelijkse vlucht tussen Amsterdam en Bombay en een Delhi - Amsterdam - Toronto - Amsterdam - Delhi lijnvlucht.
Deze laatste lijnvlucht zou hiermee hiermee de 2e 5th-freedom vlucht op Schiphol worden, naast de Amsterdam - London Gatwick vlucht van Garuda.
Als de vluchten daadwerkelijk uitgevoerd zullen worden, zullen deze ergens tussen januari en maart beginnen.
[ afbeelding ]
- Surinam Airways: De maatschappij vervangt dit winterseizoen hun ruim 21 jaar oude Airbus A340-300
(PZ-TCP) door een bijna 17 jaar oud exemplaar. De nieuwe PZ-TCR dat eerder voor China Southwest Airlines en Air China vloog zal waarschijnlijk op 28 oktober de vluchten overnemen. Maar deze datum kan uiteraard nog veranderen.
PZ-TCP zal teruggaan naar haar eigenaar; leasemaatschappij Aercap dus waarschijnlijk naar Tarbes-Lourdes in Frankrijk waar de nieuwe A340 ook vandaan komt.
[ afbeelding ]
- Martinair: Dit winterseizoen verlaten nog eens 3 McDonnell Douglas MD-11 freighters de vloot.
PH-MCS staat nog steeds op Schiphol-Oost zonder een linkermotor, wanneer deze vertrekt is mij nog onbekend. PH-MCY zal in januari de vloot verlaten, PH-MCP in april.
(De laatste 2; PH-MCU en -MCW verlaten in mei - het zomerseizoen - de vloot).
PH-MCY is overigens de enige MD-11(F) van Martinair die een vorige eigenaar heeft gehad; ze vloog eerst als HB-IWC voor Swissair / Swiss en werd in 2004 omgebouwd naar freighter toen het overging naar Martinair.
[ afbeelding ]
- KLM: zal de eerste 787-9's in gebruik nemen. Na vertraging in de levering van de toestellen (door waarschijnlijk leveringsproblemen met de WBC-stoelen van Zodiac) zal KLM halverwege november de eerste 787 toestellen in bezit nemen.
Op 22 november zal het de eerste commercile 787 vlucht maken naar Abu Dhabi en Bahrain. Hier wordt de 787-9 dagelijks op ingezet. Ook zullen ze dit winterseizoen worden ingezet op Dubai, Rio de Janeiro en Caro.
- KLM: Na het nucleair akkoord met akkoord met Iran kan het zijn dat Air France en KLM weer naar Teheran gaan vliegen. Begin 2013 stopte KLM met de vluchten naar Teheran (uitgevoerd met de MD-11; naar eigen zeggen leverde het niet meer genoeg op) en Air France stopte in 2008.
KLM zou mogelijk al in januari weer naar Teheran gaan vliegen.
[ afbeelding ]
- KLM: zal dit winterseizoen 2 747-Combi toestellen uitfaseren (PH-BFM en -BFO in januari), daarnaast verlaat in december de eerste A330-200 de vloot (PH-AOH) en later dit seizoen in februari PH-AOI en PH-AOL.
De A330's gaan naar het Pakistaanse Shaheen Air, de twee 747's worden opgeslagen op Teruel Airport in Spanje.
(Daar staan ook PH-MPP en PH-MPQ, beide 747's van Martinair opgeslagen sinds augustus 2013)
[ afbeelding ]
- KLM: Ontvangt dit seizoen ook nog 2 Embraer 190's in december (PH-EXE en PH-EXF) en waarschijnlijk nog net in het winterseizoen in maart hun eerste Embraer 175 (PH-EXG).
Daarnaast ontvangen ze in februari hun 26e Boeing 777 en wel de 11e 777-300ER; PH-BVP.
Mogelijk verlaten dit seizoen ook enkele Fokker F70's de vloot; een deel daarvan zal naar Air Niugini gaan en een deel naar Inselair.
De zomerdienstregeling begint weer op 27 maart 2016.
Delta heeft zijn inzet op Amsterdam flink teruggeschroefd zag ik. In het zomerseizoen kwamen meestal 19 toestellen per dag naar deze luchthaven, vandaag waren het er maar elf. De DL71 is vervangen door een nieuwe KLM vlucht: de 623, A333. vervallen zijn verder de 47, 57, 133, 145, 149, 165 en 233. De 231 naar Boston heet weer DL125 zoals afgelopen winter.quote:- Delta Airlines: Vanaf het ingaan van het zomerseizoen 2015 (29 maart) vloog Delta Airlines twee 747's op Schiphol; naar Atlanta (DL72/DL73) en Detroit (DL134/DL135).
Afgelopen vrijdag kwam de 747 van/naar Atlanta voor het laatst naar Schiphol.
Afgelopen zaterdag kwam nog een Delta 747 naar Amsterdam om de Detroit - Amsterdam rotatie te maken. Deze vertrok om 10:05 uur naar Detroit. Hiermee zijn de reguliere Delta 747-vluchten van de zomer afgelopen.
De planning verandert best vaak. Ik zag een lijstje waarin de AOH morgen al de hangar in zou gaan voor zijn einde-lease check en de-branding.quote:- KLM: zal dit winterseizoen 2 747-Combi toestellen uitfaseren (PH-BFM en -BFO in januari), daarnaast verlaat in december de eerste A330-200 de vloot (PH-AOH) en later dit seizoen in februari PH-AOI en PH-AOL.
quote:Episode 3 of 4
The air shows come thick and fast for the RAF's display teams. The Red Arrows mark the end of an era, flying with the mighty Vulcan Bomber, while the Chinook Helicopter are also in the skies. They submit themselves to gruelling underwater training before they can display at Blackpool, but will high winds ruin their plans?
Klopt, staat nu binnen of gaat snel naar binnen bij hangar 14 voor een C-check en uitfaseringsprogramma;)quote:Op zondag 25 oktober 2015 17:30 schreef inkjet het volgende:
[..]
De planning verandert best vaak. Ik zag een lijstje waarin de AOH morgen al de hangar in zou gaan voor zijn einde-lease check en de-branding.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 | - DUB 06.50 - AMS 09.30 FR 3100 - AMS 11.00 - DUB 11.40 FR 3101 Uitgevoerd door EI-DWA. - DUB 11.05 - AMS 13.45 FR 3102 - AMS 14.10 - DUB 14.50 FR 3103 Uitgevoerd door EI-DCO - DUB 15.20 - AMS 18.00 FR 3104 - AMS 18.25 - DUB 19.05 FR 3105 Uitgevoerd door EI-DLY - DUB 19.30 - AMS 22.10 FR 2998 - AMS 22.35 - DUB 23.10 FR 2999 Uitgevoerd door EI-DLY |
Ik vind die van 25 mins op AMS knapperquote:Op dinsdag 27 oktober 2015 04:01 schreef Woods het volgende:
Turn around tijd van krap 25 minuten op Dublin. Fantastisch.
Vandaag nog in een afgeladen 777 gezeten can Cathay, in een 3-3-3 opstelling. Taipei -> Hong Kong. Ook Amsterdam - Hong Kong vliegen ze met een 777 in 3-3-3.quote:Op zondag 25 oktober 2015 09:37 schreef flipsen het volgende:
[..]
Welke carriers hebben nog een 3-3-3 in hun 777? Ik vlieg dinsdag weer terug naar Buenos Aires met KLM, maar we hebben de achterste stoelen geboekt die maar 2 stoelen per rij hebben, dat is toch wel prettig en de ruimte naar de stoel voor je leek me ook groter trouwens, ik kon goed zitten met mijn 1.90m, terwijl ik geen fan ben van KLeM
Dat gaat nooit lukken als je op de Polderbaan moet starten of landen. Laat staan beide!quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 06:42 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Ik vind die van 25 mins op AMS knapper
OP de polderbaan uitstappen en laatste stukje lopenquote:Op dinsdag 27 oktober 2015 06:53 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Dat gaat nooit lukken als je op de Polderbaan moet starten of landen. Laat staan beide!
Of gewoon op Rotterdam landen, volledig in RyanAir stijl.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 08:47 schreef Godtje het volgende:
[..]
OP de polderbaan uitstappen en laatste stukje lopen
Vandaag maar 12 A330s vertrokken, vanavond de 581, interessant was de KL621 met de AOM en KL437 met de BQF. Meestal is het qua type omgekeerd! Voorbereiding op de komst van de 787?quote:Op maandag 26 oktober 2015 17:00 schreef Mikey92 het volgende:
[..]
Klopt, staat nu binnen of gaat snel naar binnen bij hangar 14 voor een C-check en uitfaseringsprogramma;)
Opvallend!quote:Ethiopian Airlines verruilt Brussels Airport voor Maastricht
MAASTRICHT - Ethiopian Airlines verhuist al haar vrachtactiviteiten van Brussels Airport naar Maastricht Aachen Airport (MAA). Dat betekent een aderlating voor de Belgische luchthaven en een forse opsteker voor MAA. De Afrikaanse carrier start in november met vijf of zes vluchten per week, goed voor 40.000 tot 50.000 ton vracht per jaar.
De verhuizing van Ethiopian Airlines naar Maastricht levert het vliegveld vijftig procent meer vracht op.
Hoeveel banen er door de komst van de maatschappij in Limburg worden gecreerd is nog onduidelijk. Topman Arnaud Feist van Brussels Airport twitterde dinsdagmiddag dat het verlies van Ethiopian in Belgi ten koste gaat van "honderden banen".
Ethiopian Airlines had van de Belgische regering nog geen toestemming ontvangen voor het uitvoeren van vrachtvluchten in november. Het lijkt erop dat de vrachtvervoerder niet op die beslissing wilde wachten en de Brusselse luchthaven daarom de rug toekeert.
De passagiersvluchten van Ethiopian Airlines blijven wel in Brussel gehandhaafd.
Dat zijn de off- en on-blocks tijden. Nog steeds een strakke omdraai, daar niet vanquote:Op dinsdag 27 oktober 2015 06:53 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Dat gaat nooit lukken als je op de Polderbaan moet starten of landen. Laat staan beide!
En nu in zijn geheel:quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 22:26 schreef Iemand91 het volgende:
Turkish Airlines verft momenteel een van haar A330-200's (TC-JNC) in retro-livery:
Ter verduidelijking; zo zag hun livery er ooit uit (A310-200 in Amsterdam, 1989).
Die A330 kan er geloof ik best eens mooi uit gaan zien.
En aangezien we ook wel regelmatig een A330 van Turkish op Schiphol krijgen zul je deze misschien ook wel eens zien langskomen.
Nog opvallender; TUI gaat voor Atlantic Star Airlines (een maatschappij die speciaal voor het eiland Sint-Helena opgericht is) op 20 maart en 3 april vanuit London Gatwick naar het eiland vliegen.quote:Op zondag 25 oktober 2015 13:34 schreef FredvZ het volgende:
TUI heeft voor de komende winter twee opvallende wijzigingen:
Je zou toch zeggen dat het voor de handliggender zou zijn als Thomson zou vliegen vanaf Gatwick. Of ze gaan dit gebruiken als reclameding voor de rebranding van Thomson naar TUI.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 20:02 schreef Iemand91 het volgende:
Nog opvallender; TUI gaat voor Atlantic Star Airlines (een maatschappij die speciaal voor het eiland Sint-Helena opgericht is) op 20 maart en 3 april vanuit London Gatwick naar het eiland vliegen.
De vluchten worden uitgevoerd met een TUI 737-800 en maken een stop in Banjul, Gambia.
Deze vluchten zulllen de eerste ooit zijn tussen het Brits overzees gebiedsdeel en het Verenigd Koninkrijk.
De vloot van de TUI-group wordt toch al door elkaar gebruikt dus heel veel maakt dat niet uit.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 20:10 schreef FredvZ het volgende:
Je zou toch zeggen dat het voor de handliggender zou zijn als Thomson zou vliegen vanaf Gatwick. Of ze gaan dit gebruiken als reclameding voor de rebranding van Thomson naar TUI.
En in het echt:quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 11:21 schreef Iemand91 het volgende:
En weer een maatschappij dat een goede livery verandert om maar te veranderen en hierin faalt (IMHO):
Huidig:
[ afbeelding ]
Nieuwe livery wordt duidelijk op een nieuwe 777-300ER die op 26 oktober uit de paint hangar komt rollen:
[ afbeelding ]
PS: over een paar uur weer een lange post...
Met wat voor toestel?quote:
Ik vind hem toch wel mooi hoor.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 00:23 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
En in het echt:
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)23605.jpg]afbeelding[/url] ]
doe s normaal man...quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 14:35 schreef Woods het volgende:
Prijzen vallen op de korte termijn tegen. Hm vanaf november bijvoorbeeld kan je vanaf 20 enkele reis naar Dublin, ik weet niet hoe hoog de overige kosten uitvallen.
Waar zie je mij voor aan?quote:Op donderdag 29 oktober 2015 19:44 schreef Thetallguy het volgende:
Zondag komt Etihad met een A340-600 op de reguliere vlucht uit AUH. Even wachten op een post van Iemand met daarin een overzicht van alle -600s die weleens op AMS zijn geweest (Iberia weleens?)
Is een 600 zoveel anders dan een ander model van de A340? En berhaupt veel anders dan A330?quote:Op donderdag 29 oktober 2015 21:54 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Waar zie je mij voor aan?
[ afbeelding ]
Maareh, Iberia is inderdaad wel eens langs geweest met de -600 (toen het 2 vluchten combineerde) en Virgin Atlantic is ook i.i.g. 2 keer uitgeweken naar Schiphol.
De eerste keer (in 2005) werd dat een probleem omdat er op Schiphol geen geschikte towbar aanwezig was; hierop vloog Virgin een 747-400 mt geschikte towbar naar Amsterdam om de passagiers op te halen en de towbar te leveren voor de A340.
[ afbeelding ]
South African Airways week in maart 2008 uit naar Schiphol wegens weersomstandigheden bij Heathrow en in 2011 kwam er een -600 in Airbus kleuren naar Amsterdam.
Vast nog wel vaker maar i.i.g. niet heel vaak.
Allemaal variaties van de A340. De -200 en -300 waren de originele versies, de -500 de ultra long-haul model en de -600 moest de concurrentie aangaan met de 747.quote:Op donderdag 29 oktober 2015 22:02 schreef derLudolf het volgende:
Is een 600 zoveel anders dan een ander model van de A340? En berhaupt veel anders dan A330?
1. Het is een closed group, dat brengt wat restricties met zich mee.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 16:01 schreef Iemand91 het volgende:
2 luchtvaart gerelateerde vragen:
- Sinds een tijdje is de Facebook pagina van "Save The Last PAX McDonnell Douglas MD-11" voor mij onbereikbaar. Eerst was simpelweg inloggen op FB voldoende maar opeens moest ik lid worden.
Sindsdien is de pagina niet meer te zien. Ben ik de enige?
- Is iemand hier lid van Airliners.net? Zit te twijfelen of ik lid wil worden maar om daar te posten (buiten photography fora) moet je premium member worden $25 eenmalig.
http://www.tarmacaerosave.aero/index.php?lang=enquote:PH-BFM (747-400M) vloog deze morgen vanuit Amsterdam naar Teruel in Spanje waar het opgeslagen zal worden en waarschijnlijk gesloopt.
Phase out duurt tot 29 november volgens de planning, staat nu in een c-check in hangar 12quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 13:11 schreef inkjet het volgende:
Het is nu dus 1-1 voor de uitgefaseerde A330's versus de uitgefaseerde 74M's. Enig idee wanneer de PH-AOH naar Frankrijk vertrekt? De planning was meen ik alleen deze week in de hangar?
Vier weken voor de phase out? Wow. Dan kunnen ze bijna meteen door met de AOI of AOL! Gaat het hele interieur eruit?quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 18:23 schreef Mikey92 het volgende:
[..]
Phase out duurt tot 29 november volgens de planning, staat nu in een c-check in hangar 12
Ze gaan terug naar de lease maatschappij en daarna naar een andere klant, shaneen air. Die gaan natuurlijk niet vliegen met het interieur van de KLM. Maar of dat er hier allemaal wordt uitgehaald weet ik niet. De kist moet natuurlijk helemaal in orde terug keren naar de leasemaatschappij, dus zal wel een uitgebreidere c-check zijn. Normaal duurt deze 5 tot 7 dagen volgens mij.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 18:38 schreef inkjet het volgende:
[..]
Vier weken voor de phase out? Wow. Dan kunnen ze bijna meteen door met de AOI of AOL! Gaat het hele interieur eruit?
Dus momenteel weer eerst de AOK, niet de -L. Ze gebruiken de hangar tussendoor ook voor het aanbrengen van nieuwe liveries zag ik en wat opdrachten van andere maatschappijen.quote:Planning van de uitfasering:
phase-out A330:
AOH 26oct-29nov15
AOI 18jan-21feb16
AOK 04apr-08may16
Wordt momenteel door Boeing gerepareerd, als het meezit volgend weekend terug in Nederland volgens mij. Brandstoflekkage(scheur) bij de pylon.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 19:49 schreef inkjet het volgende:
[..]
N.B. weet iemand de status van PH-BFN? Volgens sommige bronnen staat deze kist sinds 6 oktober in SFO.
quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 10:59 schreef FredvZ het volgende:
Wederom een Airbus uit de A320 serie die naar beneden is gekomen... dit maal de EI-ETJ:
http://www.nu.nl/buitenla(...)stort-in-egypte.html
Toestel was van ILFC, geleased aan
Kogalymavia. Op Wikipedia staat al een pagina met meer info:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Kogalymavia_Flight_9268
twitter:flightradar24 twitterde op zaterdag 31-10-2015 om 10:50:05 More data from flight #7K9268 shows very big changes in vertical speed last 20 seconds.https://t.co/KNB0j26hba https://t.co/AJNSiSQstZ reageer retweet
Op de render zie je gelukkig nog wel een iets gekleurde band over de romp, dat breekt toch het wit een beetje. Verder wel jammer iddquote:Op zaterdag 31 oktober 2015 11:52 schreef Iemand91 het volgende:
En de nieuwe livery van Cathay Pacific is bekend.
Wat is het toch met die idiote trend van alles wit en alleen de naam nog op de romp?
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)08311.jpg]afbeelding[/url] ]
[ afbeelding ]
Nee, dat klopt inderdaad niet . Er waren technische problemen met de drukmeters die gebruikt worden voor het berekenen van de snelheid. Hierdoor ontstond verwarring en toen zijn er verkeerde handelingen uitgevoerd door de crew waarna het toestel in een stall is gaan vallen.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 11:12 schreef FredvZ het volgende:
Doet me denken aan die Air France A340 die enkele jaren geleden in de Atlantische Oceaaan terecht is gekomen. Als ik het me goed herinner "dachten" de piloten toen ook dat er technische problemen waren. Toen bleek de gezagvoerder aan de hendels te trekken, terwijl de co-piloot met de side stick bezig was. Dat icm de boardcomputer leverde uiteindelijk een stall op waardoor het toestel uiteindelijk in zee belandde.
(Zo heb ik het onthouden, geen garanties dat het helemaal klopt)
Ah ja, dat was het.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 14:42 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Nee, dat klopt inderdaad niet . Er waren technische problemen met de drukmeters die gebruikt worden voor het berekenen van de snelheid. Hierdoor ontstond verwarring en toen zijn er verkeerde handelingen uitgevoerd door de crew waarna het toestel in een stall is gaan vallen.
De gezagvoerder lag overigens in zijn bed op dat ogenblik. Die kwam later pas binnen en had door wat er gebeurde, maar toen was het helaas al te laat.
twitter:BBCBreaking twitterde op zaterdag 31-10-2015 om 17:44:00 Airline @lufthansa to avoid flights over #Sinai after Russian plane crash; @airfrance reportedly taking same action https://t.co/Q0oj1nyPUX reageer retweet
Gisteren landde voor het eerst een Boeing 787 op Sint Maarten. Het ging op PH-TFL van TUI.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 21:12 schreef Sunri5e het volgende:
https://www.periscope.tv/(...)kF3BaGp-cOadvQtQ_vkz
Live de landing van de eerste TUI op SXM
Morgen krijgt Schiphol dus een bijzonder vliegtuig; Etihad voert dan hun vlucht uit met een Airbus A340-600 in plaats van een A330-200.quote:Op donderdag 29 oktober 2015 19:44 schreef Thetallguy het volgende:
Zondag komt Etihad met een A340-600 op de reguliere vlucht uit AUH. Even wachten op een post van Iemand met daarin een overzicht van alle -600s die weleens op AMS zijn geweest (Iberia weleens?)
Ik krijg geen leuke verjaardagscadeau's van de KLM zeg. Vorig jaar de laatste MD11 eruit, nu de eerste 747quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 11:01 schreef Iemand91 het volgende:
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)46531.jpg]afbeelding[/url] ]
25 oktober
Gefeliciteerdquote:Op zondag 1 november 2015 08:48 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik krijg geen leuke verjaardagscadeau's van de KLM zeg. Vorig jaar de laatste MD11 eruit, nu de eerste 747
Deels klopte het overigens wel. n van de heren in de cockpit trok aan de knuppel omdat hij weer omhoog wilde, de andere wilde uit de stall komen en duwde 'm dus juist vooruit.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 14:42 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Nee, dat klopt inderdaad niet . Er waren technische problemen met de drukmeters die gebruikt worden voor het berekenen van de snelheid. Hierdoor ontstond verwarring en toen zijn er verkeerde handelingen uitgevoerd door de crew waarna het toestel in een stall is gaan vallen.
De gezagvoerder lag overigens in zijn bed op dat ogenblik. Die kwam later pas binnen en had door wat er gebeurde, maar toen was het helaas al te laat.
Ik neem niet aan dat de route AMS - SXM - CUR - AUA standaard wordt? Als je naar AUA wil heb je te maken met 2 tussenlandingen...quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 21:23 schreef Iemand91 het volgende:
Als gezagvoerder met pensioen gaan in stijl
[..]
Gisteren landde voor het eerst een Boeing 787 op Sint Maarten. Het ging op PH-TFL van TUI.
Het vloog daarna door naar Curacao en Aruba voordat het terugvloog naar Amsterdam waar het vanmiddag om 12:16 uur weer landde.
TUI vliegt vanaf nu elke woensdag en zondag naar Sint Maarten waar tot nu toe KLM alleen nog vanuit Amsterdam op vloog. Dit betekent na 7 jaar ook de terugkomst van "Arkefly" op Sint Maarten.
(Let op de mensen op het strand met witte TUI shirts)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[..]
Morgen krijgt Schiphol dus een bijzonder vliegtuig; Etihad voert dan hun vlucht uit met een Airbus A340-600 in plaats van een A330-200.
[ afbeelding ]
Daarnaast komt de A340-600 ook op 19 december, 2, 9, 16, 23 en 30 januari.
Dit is best wel bijzonder want de A340-600 komt zeer zelden op Schiphol.
Hoe bijzonder? Zie mijn post hier.
Aangezien Etihad maar 7 toestellen van dit type heeft komt misschien deze dame ook eens langs :
Voor de eventuele spotters; verwachte aankomst is zondagmiddag om 14:20, vertrek om 21:20 uur.
[ afbeelding ]
Jep, en tja, don't get me started over de filosofie van het moderne vliegen volgens Airbusquote:Op zondag 1 november 2015 11:13 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Deels klopte het overigens wel. n van de heren in de cockpit trok aan de knuppel omdat hij weer omhoog wilde, de andere wilde uit de stall komen en duwde 'm dus juist vooruit.
De boordcomputer kreeg dus 100% tegenstrijdige informatie op dat punt, en in plaats van dat 'ie de piloten daarop wees, nam 'ie het gemiddelde van de twee acties, dus geen elevator actie.
Telt hij dan altijd de acies bij elkaar op, ook als er een helemaal niet gebruik wordt?quote:Op zondag 1 november 2015 11:13 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Deels klopte het overigens wel. n van de heren in de cockpit trok aan de knuppel omdat hij weer omhoog wilde, de andere wilde uit de stall komen en duwde 'm dus juist vooruit.
De boordcomputer kreeg dus 100% tegenstrijdige informatie op dat punt, en in plaats van dat 'ie de piloten daarop wees, nam 'ie het gemiddelde van de twee acties, dus geen elevator actie.
In principe wel, daarnaast heeft elke stick een priority-button waarmee je de andere stick override. Maar verder heb je geen fysieke feedback van wat de ander, of de autopilot, met de controls aan het doen isquote:Op zondag 1 november 2015 11:57 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Telt hij dan altijd de acies bij elkaar op, ook als er een helemaal niet gebruik wordt?
Ik heb het idee dat er twee stromingen zijn.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 11:52 schreef Iemand91 het volgende:
En de nieuwe livery van Cathay Pacific is bekend.
Wat is het toch met die idiote trend van alles (nagenoeg) wit en alleen de naam nog op de romp?
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)08311.jpg]afbeelding[/url] ]
[ afbeelding ]
Welk type vliegtuig is dit?quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 21:23 schreef Iemand91 het volgende:
Als gezagvoerder met pensioen gaan in stijl
De 737 heeft altijd zo laag gestaan.quote:Op zondag 1 november 2015 13:11 schreef Viezze het volgende:
Waarom staat hij zo "laag"? Dacht daardoor dat het een wat minder bekend type was. Of is dit gewoon een configuratie?
En in het echt:quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 11:52 schreef Iemand91 het volgende:
En de nieuwe livery van Cathay Pacific is bekend.
Wat is het toch met die idiote trend van alles (nagenoeg) wit en alleen de naam nog op de romp?
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)08311.jpg]afbeelding[/url] ]
[ afbeelding ]
quote:Episode 4 of 4
The RAF's spectacular summer display season continues apace as the Red Arrows continue to battle the Great British weather, will their luck change? Meanwhile, as the mighty Typhoon jet struts its stuff over the beautiful Bournemouth coastline, how will our pilots cope with the most shocking news of the summer?
twitter:112Schiphol twitterde op zondag 01-11-2015 om 22:05:05 Vooralarm groot voor CSA619 naar Praag nadat de rechter motor is uitgevallen. Hulpdiensten gaan zich opstellen langs de Buitenveldertbaan. reageer retweet
Veilig geland.quote:Op zondag 1 november 2015 22:07 schreef biertapper het volgende:twitter:112Schiphol twitterde op zondag 01-11-2015 om 22:05:05 Vooralarm groot voor CSA619 naar Praag nadat de rechter motor is uitgevallen. Hulpdiensten gaan zich opstellen langs de Buitenveldertbaan. reageer retweet
Zag er wel een beetje eng uit, zat al vrij ver voor de baan op 0ft (Ik weet overigens niet hoe ver die baan onder sea level ligt.)quote:
Klopt merkte ik ook op maar fr24 is wat dat betreft de laatste meters nooit echt nauwkeurig.quote:Op zondag 1 november 2015 22:24 schreef APK het volgende:
[..]
Zag er wel een beetje eng uit, zat al vrij ver voor de baan op 0ft (Ik weet overigens niet hoe ver die baan onder sea level ligt.)
quote:Toestel Czech Airlines maakt voorzorgslanding op Schiphol
Een vliegtuig van Czech Airlines dat op weg was van Amsterdam naar Praag, heeft een noodlanding gemaakt op Schiphol. Vrij snel na het opstijgen in Amsterdam viel de rechtermotor uit. De piloot meldde aan de verkeerstoren dat dat gepaard ging met veel lawaai.
Vlucht CSA619 vloog op dat moment net over de grens met Duitsland. De piloot van het toestel dat op weg was naar Praag, maakte rechtsomkeert naar Schiphol. Daar stonden hulpdiensten klaar langs de Buitenveldertbaan om het toestel op te vangen en indien nodig hulp te verlenen.
Dat bleek niet nodig. De Airbus A319 kon op eigen kracht landen en zelf naar de gate taxin. Wel maakte het toestel bij de landing veel lawaai. De Buitenveldertbaan werd na de landing genspecteerd.
Ga je?quote:
Yes. Net geboekt.quote:
Verleidelijk.quote:
quote:Je boeking is geslaagd!
Bij de MD-11 vluchten was business class geloof ik voor genodigden e.d. Maar het toestel was wel vol.quote:Op maandag 2 november 2015 12:07 schreef LintuxCx het volgende:
Veel plezier!
Hoet zit dat met die vluchten, doen ze nog aan klasses? Of verkopen ze maar de helft van de stoelen en scharrelt iedereen gezellig rond na T/O?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |