abonnement Unibet Coolblue
pi_156652907
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 22:12 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Vet :D Is dat een 100,200 of 300?
400 :P
Trotse Twentenaar
  Moderator dinsdag 6 oktober 2015 @ 22:19:00 #52
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156653161
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 22:14 schreef zlotka het volgende:

[..]

400 :P
Heeft KLM al 400's afgestoten dan?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_156653189
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 22:12 schreef derLudolf het volgende:
Vet :D Is dat een 100,200 of 300?
Oud F-GIUF, PH-CKD en nu VQ-BWW; een 747-400ERF dus inderdaad.
6 februari dit jaar uit de vloot gehaald en overgenomen door AirBridgeCargo die 'm direct vanaf Schiphol al volgeladen naar Chicago vloog op 17 februari...
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 22:31:05 #54
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_156653819
quote:
6s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 12:41 schreef Blistering het volgende:

Vond het wel leuk om zo'n post te maken. Als anderen dit ook leuk vinden om te lezen kan ik het ook wel van andere vliegtuigen doen af en toe :)
Yes! :)
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_156660980
Zat m'n foto's van een tripje van laatst door te nemen. Vertrokken van een licht vochtig Rotterdam. Zat nog wel een aardig plaatje tussen.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  woensdag 7 oktober 2015 @ 10:07:47 #56
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_156662064
Ik stond gisteren mijn vrouw uit te zwaaien op EIN die naar Bologna vertrok, maar ving iets op dat er een probleempje daarvoor was met een Ryan Air die een go around moest maken en er stond een kist op de landingsbaan die maar niet vertrok. Terwijl van de andere kant even later de Ryan Air landde (dus nog met een vliegtuig aan het eind van de baan) en ook de HV vertrok gewoon "richting" dat vliegtuig, was wel vreemd...
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  Moderator woensdag 7 oktober 2015 @ 11:10:54 #57
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156663067
Wat is de HV?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 7 oktober 2015 @ 11:15:24 #58
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_156663134
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 11:10 schreef derLudolf het volgende:
Wat is de HV?
Transavia
Tics van je petten.
pi_156663141
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 11:10 schreef derLudolf het volgende:
Wat is de HV?
Transavia ;)
pi_156663200
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 10:07 schreef flipsen het volgende:
Ik stond gisteren mijn vrouw uit te zwaaien op EIN die naar Bologna vertrok, maar ving iets op dat er een probleempje daarvoor was met een Ryan Air die een go around moest maken en er stond een kist op de landingsbaan die maar niet vertrok. Terwijl van de andere kant even later de Ryan Air landde (dus nog met een vliegtuig aan het eind van de baan) en ook de HV vertrok gewoon "richting" dat vliegtuig, was wel vreemd...
Maare.. Die RyanAir kreeg klaring om te landen op een baan waar al een toestel op stond? Weet je dat heel zeker?
  woensdag 7 oktober 2015 @ 11:52:05 #61
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_156663692
quote:
1s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 11:19 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Maare.. Die RyanAir kreeg klaring om te landen op een baan waar al een toestel op stond? Weet je dat heel zeker?
Dat lijkt mij heel stug....
  woensdag 7 oktober 2015 @ 12:04:14 #62
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_156663957
Dat was ook het vreemde. Eén toestel aan het eind van de baan, een Ryan Air die vervolgens landt (richting dat toestel) en de Transavia die vrolijk vertrekt (ook richting dat toestel).
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  Moderator woensdag 7 oktober 2015 @ 12:10:23 #63
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156664068
Een vliegtuig kan niet/lastig achteruit rijden toch? Als ie helemaal aan het uiteinde van de baan staat moet het opzichte kunnen toch? Een An225 kan er ook landen, dan heeft een 737 toch zeker niet de hele baan nodig toch?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator woensdag 7 oktober 2015 @ 12:20:55 #64
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156664325
En dan ga je op Wikipedia zoeken naar An225 kom je op een artikel terecht over de Zwanenburg baan en lees je dat die niet gelijktijdig met de Polderbaan gebruikt kan worden. Waarom is dat? Ze liggen parralel, dus ik zou zeggen dat het juist niet aan de wind en het weer ligt ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_156664712
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 12:10 schreef derLudolf het volgende:
Een vliegtuig kan niet/lastig achteruit rijden toch? Als ie helemaal aan het uiteinde van de baan staat moet het opzichte kunnen toch? Een An225 kan er ook landen, dan heeft een 737 toch zeker niet de hele baan nodig toch?
Hij zou wel de baan af kunnen taxiën, of vertrekken voordat de RyanAir landt.

En dat het past is geen garantie dat het goed gaat. Iets te lang flaren oid en je kan een probleem hebben. Dan liggen er twee kisten bovenop elkaar, in plaats van dat er eentje het gras in rijdt aan de achterkant.

Weet verder eerlijk gezegd niet hoe het wettelijk zit, zal het thuis eens opzoeken.
pi_156665842
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 12:20 schreef derLudolf het volgende:
En dan ga je op Wikipedia zoeken naar An225 kom je op een artikel terecht over de Zwanenburg baan en lees je dat die niet gelijktijdig met de Polderbaan gebruikt kan worden. Waarom is dat? Ze liggen parralel, dus ik zou zeggen dat het juist niet aan de wind en het weer ligt ;)
Er kan gewoon parallel gestart en geland worden :Y

Helemaal in het begin, toen de Polderbaan er net lag, kwam het bij parallel vertrek wel eens voor de vliegtuigen te weinig separatie hadden. Dat is in eerste instantie opgelost met een 'handmatige' ingreep van ATC om elk toestel dat parallel van de Zwanenburgbaan startte een kleine koerscorrectie naar rechts te geven.

Ondertussen is de hele vertrekroute aangepast.
pi_156665936
Een nieuwe dag, met nieuwe kansen!

Vandaag is het de beurt aan een dame met een behoorlijk roerig leven. Als N9020Q rolde deze MD-11 van de band van McDonnell Douglas in december 1995. In maart 1996 mocht de eerste eigenaar proeven van dit toestel, te weten World Airways. De bijbehorende registratie: N278WA. World Airways besloot het toestel binnen enkele maanden al te leasen aan Philippine Airlines, hier te zien @ Los Angeles International Airport:


Philippine heeft 2 jaar mogen genieten van deze kist, waarna El Al het stokje mocht overnemen in juli 1998, hier te zien @ Newark in september 1998:


Blijkbaar waren de Israëliërs enkel geïnteresseerd in dit toestel voor de vakantieperiode, want nog voor de jaarwisseling van 1998/1999 kreeg deze dame alweer een nieuwe jas. Ditmaal een Spaanse, van Avianca, hier te zien @ John F. Kennedy International Airport in december 1998:


In maart van 1999 was het voorlopig even uit met de pret, en mocht deze dame de kleuren van haar oorspronkelijke eigenaar weer trotseren (Luis Munoz Marin International - Puerto Rico 1999):


Na weeral kort geleased te zijn door AirAsia (maart 1999 - februari 2000) en Garuda Indonesia (februari 2000 - november 2000), was het nu de beurt aan SonAir. Hier zien we haar nog wel eenmaal met een curieuze livery, namelijk de blauwe streep van El Al & het zwarte vogelhoofd van AirAsia (Orlando Sanford International - juli 1999)


Het Angolese SonAir heeft van november 2000 t/m mei 2010 (!) mogen genieten van deze kist:


Maar aan alle goeie dingen komt een eind, dus ook aan deze kist. Er volgde nog een conversion naar vracht, maar in juni 2012 kwam haar laatste rustplaats in zicht. Hier te zien @ Victorville:


... maar omdat sommige verhalen ook een mooi einde hebben, bleek Victorville niet de laatste rustplaats te zijn van deze N278WA! AV Cargo Airlines zag wel heil in deze - inmiddels - vrachtkist, en op 17 april 2013 mocht ze de lucht weer in:


En in oktober 2014 nam Global Africa Aviation de kist over van AV Cargo, en onder deze Zimbabwaanse vlag vliegt deze bijna 20 jaar oude kist vandaag de dag nog altijd:


[ Bericht 0% gewijzigd door Blistering op 07-10-2015 13:55:24 ]
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  Moderator woensdag 7 oktober 2015 @ 13:47:54 #68
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156666115
Leuke post ^O^ Hoeveel kisten moet je nou afgaan voordat je er eentje vind met zo'n lijst van gebruikers?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_156666204
Dank, Blistering ^O^

Die volledig witte livery staat overigens hoog in mijn lijstje lelijkste-livery-ooit.
Dat ziet er toch niet uit :D
  woensdag 7 oktober 2015 @ 18:43:53 #70
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_156671911
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 13:52 schreef NewHorizon het volgende:
Dank, Blistering ^O^

Die volledig witte livery staat overigens hoog in mijn lijstje lelijkste-livery-ooit.
Dat ziet er toch niet uit :D
ik zag eind van de middag een compleet witte 747 de A5 oversteken, ook niet echt mooi.
Don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
pi_156672167
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 12:04 schreef flipsen het volgende:
Dat was ook het vreemde. Eén toestel aan het eind van de baan, een Ryan Air die vervolgens landt (richting dat toestel) en de Transavia die vrolijk vertrekt (ook richting dat toestel).
Flightradar laat wel het een en ander zien: http://www.flightradar24.com/2015-10-06/16:28/12x/RYR66VQ/7a02790. Nu is het zicht vanaf het terras richting die hoek volgens mij niet zo heel geweldig, maar als de data klopt dan zou dat toestel dus gewoon op de taxibaan gestaan hebben. Overigens zal er toch wel iets niet helemaal goed gegaan zijn met de landing van dat vliegtuig, want na de stilstand hebben ze er een half uur over gedaan om de gate te bereiken.
  woensdag 7 oktober 2015 @ 19:04:05 #72
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_156672401
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 18:54 schreef HetBrabandertje het volgende:

[..]

Flightradar laat wel het een en ander zien: http://www.flightradar24.com/2015-10-06/16:28/12x/RYR66VQ/7a02790. Nu is het zicht vanaf het terras richting die hoek volgens mij niet zo heel geweldig, maar als de data klopt dan zou dat toestel dus gewoon op de taxibaan gestaan hebben. Overigens zal er toch wel iets niet helemaal goed gegaan zijn met de landing van dat vliegtuig, want na de stilstand hebben ze er een half uur over gedaan om de gate te bereiken.
En daar zie je dan ook die Ryan Air uit Ibiza die een go around maakt en later landt terwijl die ander er nog staat. Was echt niet de taxibaan volgens mij, maar inderdaad is de kijkhoek ook weer niet geweldig.

Edit: Na wat meer inzoomen stond ie kennelijk toch op de taxibaan en daarom moest de andere RyanAir keren op de landingsbaan om naar de gate te taxiën. Ok, opgelost, slotje :Y

[ Bericht 10% gewijzigd door flipsen op 07-10-2015 19:11:57 ]
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_156677521
Vandaag is de eerste Airbus A350 afgeleverd aan Finnair. Finnair is met OH-LWA de eerste Europese airline met de A350.
(En de 3e maatschappij na Qatar (tot nu toe 4 toestellen) en Vietnam Airlines (tot nu toe 2 toestellen)





Eerste commerciële vlucht staat gepland voor komende vrijdag naar Amsterdam.
Dit wordt de allereerste keer dat de A350 naar Schiphol komt.

Schema:
1
2
AY841 Helsinki (08:10 uur) - Amsterdam (09:45 uur)
AY842 Amsterdam (11:55 uur) - Helsinki (15:15 uur)
pi_156677625
Je zou maar college hebben vrijdagochtend om 11:15 :'(
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  Moderator woensdag 7 oktober 2015 @ 21:55:45 #75
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156677996
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 21:43 schreef Iemand91 het volgende:
Vandaag is de eerste Airbus A350 afgeleverd aan Finnair. Finnair is met OH-LWA de eerste Europese airline met de A350.
(En de 3e maatschappij na Qatar (tot nu toe 4 toestellen) en Vietnam Airlines (tot nu toe 2 toestellen)

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Eerste commerciële vlucht staat gepland voor komende vrijdag naar Amsterdam.
Dit wordt de allereerste keer dat de A350 naar Schiphol komt.

Schema:
[ code verwijderd ]

Mooie kist :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')