ffuuuuuck! Welke vlucht was dat? Ik had de 22:05 vlucht AMS-LHR, was wel een ander toestel dan gepland maar zeker geen 777.quote:Op zondag 4 oktober 2015 20:30 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
De Boeing 767 vlucht en een A319 vlucht zijn geannuleerd. Dus even extra passagiers meenemen.
En nee, die komen niet vaak op Schiphol.
BA443. Fuck, had ik die nou maar uitgekozen!quote:Op maandag 5 oktober 2015 01:59 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
ffuuuuuck! Welke vlucht was dat? Ik had de 22:05 vlucht AMS-LHR, was wel een ander toestel dan gepland maar zeker geen 777.
quote:PARIJS - De directie van Air France heeft bekendgemaakt veertien vliegtuigen te schrappen uit
de longhaul-vloot en het personeelsbestand met 2900 arbeidsplaatsen te verminderen. Dat schrijft de Franse krant Le Figaro. De maatschappij schrapt hiermee tevens vluchten naar bestemmingen die onvoldoende rendabel zijn.
Een deel van het Air France-personeel voert een manifestatie op de luchthaven Charles de Gaulle tegen de voorgenomen ontslagronde. Men spreekt bewust niet van een staking.
Wel liepen de gemoederen hoog op. Op foto's die op sociale media de ronde doen is te zien dat hoofd personeelszaken Xavier Broseta van Air France zonder overhemd (maar met stropdas) over een hek klimt en wegvlucht. Air France-topman Gagey zou preventief vertrokken zijn.
Op de luchthaven vindt maandag het gesprek plaats tussen de directie van moedermaatschappij Air France-KLM en de Centrale ondernemingsraad (Comité central d'entreprise).
De meeste banen verdwijnen bij het grondpersoneel, 1700 in totaal. Bij de piloten en het cabinepersoneel komen respectievelijk driehonderd en negenhonderd arbeidsplaatsen te vervallen. Het banenverlies komt overeen met wat veel vakorganisaties voor het weekeinde al meldden.
twitter:lisa_vd_velden twitterde op maandag 05-10-2015 om 12:20:38Directeur @airfrance vlucht hemdloos voor woedende menigte na aankondiging ontslagen reageer retweet
Mijn mening is dat je die 2 niet kunt vergelijken...quote:Op maandag 5 oktober 2015 16:11 schreef Spaardertje het volgende:
[ afbeelding ]
(Bron: trouw.nl)
Dit zegt genoeg denk ik waarom het bij air france fout gaat.
Holy fuck wat een prachtige fotoquote:Op maandag 5 oktober 2015 16:04 schreef Blistering het volgende:
Antonov AN-124! Eindelijk gespot! Net boven Nederland @ 32.000ft![]()
[ afbeelding ]
Nice!quote:Op maandag 5 oktober 2015 16:04 schreef Blistering het volgende:
Antonov AN-124! Eindelijk gespot! Net boven Nederland @ 32.000ft![]()
[ afbeelding ]
Vervelend dat er incorrecte informatie in omloop is. Hoe zit het met de full PAX 74's?quote:[..]
Alledrie in eigendom van KLM.
Ook allemaal in beheer volgens mij.quote:Op maandag 5 oktober 2015 18:15 schreef inkjet het volgende:
[..]
Vervelend dat er incorrecte informatie in omloop is. Hoe zit het met de full PAX 74's?
Ja, en bij Ryanair is dat zo laag per vliegtuig aangezien ze het uitbesteden.quote:Op maandag 5 oktober 2015 18:24 schreef Mikey92 het volgende:
[..]
Ook allemaal in beheer volgens mij.
Hele vette plaat.quote:Op maandag 5 oktober 2015 16:04 schreef Blistering het volgende:
Antonov AN-124! Eindelijk gespot! Net boven Nederland @ 32.000ft![]()
[ afbeelding ]
Dat zijn totaal aantal werknemers in dienst voor de respectievelijke maatschappij(groep).quote:Op maandag 5 oktober 2015 18:13 schreef derLudolf het volgende:
Dat aantal medewerkers is dat inclusief al het onderhoudspersoneel?
Niet voor niets dat ik hele lijsten voor mezelf heb gemaakt met de juiste informatie.quote:Op maandag 5 oktober 2015 18:15 schreef inkjet het volgende:
Vervelend dat er incorrecte informatie in omloop is.
Allen operational lease. PH-BFH en -BFY zijn uitzonderingen; die twee toestellen waren Combi's maar zijn omgebouwd naar full-pax; -BFH is in eigendom en -BFY is financial lease.quote:Hoe zit het met de full PAX 74's?
quote:
quote:
Thanks! Ben er ook erg content meequote:Op maandag 5 oktober 2015 16:30 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Holy fuck wat een prachtige foto
Het is wel mooi dat er dan opties zijn bij de vervanging, er kan geschoven worden tussen OPEX en CAPEX.quote:Niet voor niets dat ik hele lijsten voor mezelf heb gemaakt met de juiste informatie.
8 v.d. 10 bronnen (ruwe gok) zijn onjuist namelijk.
[..]
Allen operational lease. PH-BFH en -BFY zijn uitzonderingen; die twee toestellen waren Combi's maar zijn omgebouwd naar full-pax; -BFH is in eigendom en -BFY is financial lease.
Vervelend, maar een groot deel van koffers die eruit worden gehaald voor inspecties bevatten dingen die geen probleem zijn, maar gewoon niet goed te herkennen zijn op het scherm. Dan moet dat even visueel bekeken worden.quote:Op maandag 5 oktober 2015 20:03 schreef buzz1291 het volgende:
Voot het eerst sinds lange tijd op maandag morgen een buiten Schengen vlucht gemaakt. Wat is die centrale security op Schiphol een ramp zeg. De helft van de koffertjes ging rechtdoor voor een nadere inspectie, de mijne incluis. En vanwat ik kon zien ook de 3 dames voor me mochten na een extra inspectie gewoon door. Klopt iets niet met de check en het gevolg was ellelange rijen voor de security. Niet dat je daar vanaf FB Silverecht last van hebt maar ook daat een onbehoorlijke rij. Nog nooit zo meegemaakt.
Ik begrijp het wel, en op piektijden kun je nu eenmaal niet bouwen, maar het was een ongelofelijk lange rij. En wanneer het dan 45 minuten voor departure tijd wordt, sta je daar niet echt lekker relaxed denk ik. Schengen vluchten probeer ik altijd in de avonduren te maken, en dan valt de drukte altijd erg mee. Maar vandaag was helemaal een pech dag. Eerst al lang zoeken naar een plek op P3, bus die er bij het stoplicht na de tunnel mee uitschee, vliegtuig wat veel te laat binnen kwam en dus een uur later vertrok, in Istanboel bijna geen taxi te krijgen en aan de andere kant van de Bosporus één ellelange rij op de taxi stand waar geen taxi te bekennen was. Einde verhaal was dat de taxi chauffeur mijn hotel niet kon vinden. Was me het dagje wel. 11 uur van door to door naar Istanboel.quote:Op maandag 5 oktober 2015 20:23 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Vervelend, maar een groot deel van koffers die eruit worden gehaald voor inspecties bevatten dingen die geen probleem zijn, maar gewoon niet goed te herkennen zijn op het scherm. Dan moet dat even visueel bekeken worden.
En als er een nieuwe werknemer met weinig ervaring die Xray-beelden aan het beoordelen is, is dat nog een stuk meer
Overigens is er nu niet echt verschil tussen de schengen en niet-schengen checks, toch?
Dat weet niemand. Er zijn zoveel factoren en mogelijke uitkomsten. Dat het spannende tijden zijn is in ieder geval zeker..quote:Op maandag 5 oktober 2015 22:40 schreef Sunri5e het volgende:
Wat gebeurd er met KLM als het dadelijk helemaal fout gaat bij AF?
Eensquote:Op maandag 5 oktober 2015 23:04 schreef Sunri5e het volgende:
Zou mooi zijn als AF kapot gaat en KLM verder zou kunnen.
quote:Op maandag 5 oktober 2015 16:04 schreef Blistering het volgende:
Antonov AN-124! Eindelijk gespot! Net boven Nederland @ 32.000ft![]()
[ afbeelding ]
Zal KLM er niet achteraan gaan als AF kapot gaat?quote:Op maandag 5 oktober 2015 23:04 schreef Sunri5e het volgende:
Zou mooi zijn als AF kapot gaat en KLM verder zou kunnen.
Als ze voor die tijd geen afstand van elkaar nemen wel.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 11:57 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Zal KLM er niet achteraan gaan als AF kapot gaat?
Ik neem aan dat ze dat wel goed afgedicht hebben.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 11:57 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Zal KLM er niet achteraan gaan als AF kapot gaat?
Volgens de media heeft de Nederlandse overheid daar niet echt goed over nagedacht.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 12:01 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Ik neem aan dat ze dat wel goed afgedicht hebben.
Daar ben ik niet zo zeker van.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 12:01 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Ik neem aan dat ze dat wel goed afgedicht hebben.
Praktische elke post van jouw in dit topic is leukquote:Op dinsdag 6 oktober 2015 12:41 schreef Blistering het volgende:
Even een geschiedenislesje over een Boeing 747-200:
Gemaakt in 1981 en op 26 maart 1981 geleverd aan Royal Jordanian (toen nog Alia) als JY-AFS, zien we hier de 514de 747-200 die van de band is gerold op Schiphol:
[ afbeelding ]
Na een korte leaseperiode aan Garuda Indonesia begin 1987 werd de kist in september 1987 overgenomen door British Caledonian Airways, met als reg: G-CITB zoals hier te zien op Londen Gatwick in 1988:
[ afbeelding ]
Heel lang heeft deze livery niet rondgevlogen, want British Caledonian werd in 1988 overgenomen door British Airways:
[ afbeelding ]
Na 2 jaar onder Britse vlag te hebben gevlogen was het wel weer tijd voor een nieuwe eigenaar. Dit keer was het de beurt aan All Nippon Airways om te proeven van deze Queen. Onder de reg JA8192 zien wij haar hier te Hong Kong Kai Tak International:
[ afbeelding ]
ANA heeft deze PAX 747-2 dik 7 jaar laten vliegen, waarna een freight convert volgde en de JA8192 voortaan voor Nippon Cargo Airlines (NCA) zou vliegen:
[ afbeelding ]
Van augustus 1997 tot en met maart 2007 heeft deze kist voor NCA gevlogen, waarna het einde in zicht begon te komen... ware het niet dat Jett8 Airlines Cargo wel heil zag in deze kist en ze in april 2007 weer de lucht in mocht onder haar nieuwe reg 9V-JEA:
[ afbeelding ]
Jett8 heeft dik 5 jaar mogen genieten van deze inmiddels oude dame, en in augustus 2012 was het echt uit met de pret. Ze werd neergezet te Singapore Changi Airport, waar ze in april van 2015 is gesloopt:
[ afbeelding ]
Vond het wel leuk om zo'n post te maken. Als anderen dit ook leuk vinden om te lezen kan ik het ook wel van andere vliegtuigen doen af en toe![]()
quote:Vond het wel leuk om zo'n post te maken. Als anderen dit ook leuk vinden om te lezen kan ik het ook wel van andere vliegtuigen doen af en toe![]()
quote:De eerste Dreamliner voor KLM, de PH-BHA, maakt op 9 oktober de eerste testvlucht. Dit meldt het twitteraccount Woodys Aeroimages.
Volgens het account stond de eerste 787 gistermiddag (lokale tijd) bij het brandstofdock voor een aantal brandstoftests. Het toestel zou volgens de oorspronkelijke planning op 15 oktober op Schiphol aankomen, dat is uitgesteld doordat de productie vertraging heeft opgelopen.
PH-BHC
De tweede Dreamliner, de PH-BHC krijgt ook al vorm. Gisteren doken op Twitter de eerste foto’s op. Inmiddels heeft Woodys Aeroimages nieuwe foto’s van de BHC op Twitter geplaatst. De 787 werd gisteravond verplaatst naar een andere hangaar.
De 787’s krijgen geen opvolgende Nederlandse registratie; het eerste toestel is de PH-BHA, de tweede PH-BHC. Dat komt doordat de PH-BHB al vergeven is aan een luchtballon.
Is erg leuk.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 15:23 schreef Blistering het volgende:
Top, bedanktVolgende keer heel wat anders dan.
Dat kan ik ook wel een keertje doen inderdaad!quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 15:25 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Is erg leuk.Zou ook wel wat willen zien over vliegvelden. Hoe wat en zulks.
Vetquote:Op dinsdag 6 oktober 2015 21:47 schreef Iemand91 het volgende:
Deze oude AF/KLM Cargo kist doet fotogeniek zijn...
[ afbeelding ]
derLudolf vindt Rusland wel interessantquote:Op dinsdag 6 oktober 2015 17:20 schreef Blistering het volgende:
[..]
Dat kan ik ook wel een keertje doen inderdaad!Of een bepaalde maatschappij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |