abonnement Unibet Coolblue
pi_157140850
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 06:53 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Dat gaat nooit lukken als je op de Polderbaan moet starten of landen. Laat staan beide!
Dat zijn de off- en on-blocks tijden. Nog steeds een strakke omdraai, daar niet van ;)
pi_157143028
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 22:26 schreef Iemand91 het volgende:
Turkish Airlines verft momenteel een van haar A330-200's (TC-JNC) in retro-livery:

Ter verduidelijking; zo zag hun livery er ooit uit (A310-200 in Amsterdam, 1989).
Die A330 kan er geloof ik best eens mooi uit gaan zien. :Y
En aangezien we ook wel regelmatig een A330 van Turkish op Schiphol krijgen zul je deze misschien ook wel eens zien langskomen.
En nu in zijn geheel:





Mooi. :Y
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 13:34 schreef FredvZ het volgende:
TUI heeft voor de komende winter twee opvallende wijzigingen:
Nog opvallender; TUI gaat voor Atlantic Star Airlines (een maatschappij die speciaal voor het eiland Sint-Helena opgericht is) op 20 maart en 3 april vanuit London Gatwick naar het eiland vliegen.
De vluchten worden uitgevoerd met een TUI 737-800 en maken een stop in Banjul, Gambia.

Deze vluchten zulllen de eerste ooit zijn tussen het Brits overzees gebiedsdeel en het Verenigd Koninkrijk.
Op 15 september landde voor het eerst in de geschiedenis een vliegtuig op het eiland.


  dinsdag 27 oktober 2015 @ 20:10:53 #228
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_157143298
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 20:02 schreef Iemand91 het volgende:
Nog opvallender; TUI gaat voor Atlantic Star Airlines (een maatschappij die speciaal voor het eiland Sint-Helena opgericht is) op 20 maart en 3 april vanuit London Gatwick naar het eiland vliegen.
De vluchten worden uitgevoerd met een TUI 737-800 en maken een stop in Banjul, Gambia.

Deze vluchten zulllen de eerste ooit zijn tussen het Brits overzees gebiedsdeel en het Verenigd Koninkrijk.
Je zou toch zeggen dat het voor de handliggender zou zijn als Thomson zou vliegen vanaf Gatwick. Of ze gaan dit gebruiken als reclameding voor de rebranding van Thomson naar TUI.
So we just called him Fred
pi_157144320
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 20:10 schreef FredvZ het volgende:
Je zou toch zeggen dat het voor de handliggender zou zijn als Thomson zou vliegen vanaf Gatwick. Of ze gaan dit gebruiken als reclameding voor de rebranding van Thomson naar TUI.
De vloot van de TUI-group wordt toch al door elkaar gebruikt dus heel veel maakt dat niet uit.
Misschien kon het Arke deel een 737 op dat moment missen, of was het qua financiën het best, of, of, of...
pi_157151760
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 11:21 schreef Iemand91 het volgende:
En weer een maatschappij dat een goede livery verandert om maar te veranderen en hierin faalt (IMHO):

Huidig:
[ afbeelding ]

Nieuwe livery wordt duidelijk op een nieuwe 777-300ER die op 26 oktober uit de paint hangar komt rollen:

[ afbeelding ]

PS: over een paar uur weer een lange post...
En in het echt:



:X
  woensdag 28 oktober 2015 @ 00:38:48 #231
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_157151986
Meh.

Vind de ouwe livery mooier.
Tics van je petten.
  woensdag 28 oktober 2015 @ 00:39:06 #232
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_157151991
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 18:27 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Opvallend!
Met wat voor toestel?
Tics van je petten.
pi_157153475
CSN345 is nu met een A330 naar schiphol, eenmalig of is de A380 niet rendabel?
  woensdag 28 oktober 2015 @ 05:25:24 #234
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_157153521
Kijk eens op de vorige pagina :)

Het is nu het winterseizoen. De A380 vliegt nu weer naar Sydney en de A330 vliegt op Amsterdam.
pi_157171656
Vandaag vloog de laatst overgebleven Avro Vulcan voor de allerlaatste keer.

De flypast vond plaats boven haar basis in Doncaster waar ze nu ook bewaard zal worden.
De vlucht werd tot het laatst geheim gehouden omdat men vreesde voor een vele (tien)duizenden toeschouwers die zouden komen en men kon hun veiligheid dan niet garanderen.
Hierom werd een live-stream op Youtube gezet welke onderaan de post staat.

Het toestel zal in zodanige staat bewaard worden dat het nog op eigen kracht kan taxiën e.d., maar ze zal nooit meer de lucht in gaan...


(Ik raad jullie aan om eens op Youtube te kijken naar dit toestel; wat een ding en wat een geluid. _O_ )










[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 28-10-2015 22:18:52 ]
pi_157174529
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 00:23 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

En in het echt:

[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)23605.jpg]afbeelding[/url] ]

:X
Ik vind hem toch wel mooi hoor.
  donderdag 29 oktober 2015 @ 00:43:59 #237
348984 wiijntje
in vino veritas
pi_157175406
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 14:35 schreef Woods het volgende:
Prijzen vallen op de korte termijn tegen. Hm vanaf november bijvoorbeeld kan je vanaf ¤20 enkele reis naar Dublin, ik weet niet hoe hoog de overige kosten uitvallen.
doe s normaal man...

20 euro met de vlieger naar Dublin... is nog goedkoper dan een treinkaartje van Amsterdam naar Eindhoven....

Zoveel kosten komen er niet bij, maar neem even de moeite en kijk op de RYR website
pi_157183468
Paars op Rotterdam/Den Haag :) FlyBE start 12x/week zowel RTM-Manchester als Birmingham. Mooie aanwinst qua airline en routes.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_157186182


pi_157186577
Dynamic Air, zo te zien een 767 met registratie: N251MY.

Zonde.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_157188595
Zondag komt Etihad met een A340-600 op de reguliere vlucht uit AUH. Even wachten op een post van Iemand met daarin een overzicht van alle -600s die weleens op AMS zijn geweest B-) (Iberia weleens?)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_157192876
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 19:44 schreef Thetallguy het volgende:
Zondag komt Etihad met een A340-600 op de reguliere vlucht uit AUH. Even wachten op een post van Iemand met daarin een overzicht van alle -600s die weleens op AMS zijn geweest B-) (Iberia weleens?)
Waar zie je mij voor aan? :%



Maareh, Iberia is inderdaad wel eens langs geweest met de -600 (toen het 2 vluchten combineerde) en Virgin Atlantic is ook i.i.g. 2 keer uitgeweken naar Schiphol.
De eerste keer (in 2005) werd dat een probleem omdat er op Schiphol geen geschikte towbar aanwezig was; hierop vloog Virgin een 747-400 mét geschikte towbar naar Amsterdam om de passagiers op te halen en de towbar te leveren voor de A340.

South African Airways week in maart 2008 uit naar Schiphol wegens weersomstandigheden bij Heathrow en in 2011 kwam er een -600 in Airbus kleuren naar Amsterdam.

Vast nog wel vaker maar i.i.g. niet heel vaak.

[ Bericht 3% gewijzigd door Iemand91 op 29-10-2015 22:06:38 ]
  Moderator donderdag 29 oktober 2015 @ 22:02:12 #243
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_157193144
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 21:54 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Waar zie je mij voor aan? :%

[ afbeelding ]

Maareh, Iberia is inderdaad wel eens langs geweest met de -600 (toen het 2 vluchten combineerde) en Virgin Atlantic is ook i.i.g. 2 keer uitgeweken naar Schiphol.
De eerste keer (in 2005) werd dat een probleem omdat er op Schiphol geen geschikte towbar aanwezig was; hierop vloog Virgin een 747-400 mét geschikte towbar naar Amsterdam om de passagiers op te halen en de towbar te leveren voor de A340.

[ afbeelding ]

South African Airways week in maart 2008 uit naar Schiphol wegens weersomstandigheden bij Heathrow en in 2011 kwam er een -600 in Airbus kleuren naar Amsterdam.

Vast nog wel vaker maar i.i.g. niet heel vaak.
Is een 600 zoveel anders dan een ander model van de A340? En überhaupt veel anders dan A330?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_157193389
quote:
1s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 22:02 schreef derLudolf het volgende:
Is een 600 zoveel anders dan een ander model van de A340? En überhaupt veel anders dan A330?
Allemaal variaties van de A340. De -200 en -300 waren de originele versies, de -500 de ultra long-haul model en de -600 moest de concurrentie aangaan met de 747.

De A330 en A340 zijn sterk gelijkend en op veel gebieden inwisselbaar qua onderdelen, ze zijn dan ook tegelijk ontwikkeld.
pi_157200291


Vanmorgen om 07:35 uur is de eerste Boeing 747-400 van KLM vertrokken.
PH-BFM (747-400M) vloog deze morgen vanuit Amsterdam naar Teruel in Spanje waar het opgeslagen zal worden en waarschijnlijk gesloopt. Ze voegt zich daar bij PH-MPP en PH-MPQ van Martinair en de vele Transaero vliegtuigen die daar afgelopen week heengebracht werden.

PH-BFM "City of Mexico" vloog haar laatste commerciële vlucht op 25 oktober als KL612 vanuit Chicago naar Amsterdam.
De 896e 747 van de productielijn vloog op 8 januari 1992 voor de eerste keer en werd op 14 februari dat jaar aan KLM geleverd die het nu in eigendom had.
Nu na ruim 23 jaar is het voor deze dame nu voorbij.

PH-BFM eerder deze maand:



[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 30-10-2015 12:14:34 ]
pi_157202741
Het is nu dus 1-1 voor de uitgefaseerde A330's versus de uitgefaseerde 74M's. Enig idee wanneer de PH-AOH naar Frankrijk vertrekt? De planning was meen ik alleen deze week in de hangar?
--
pi_157202765
Nou een officiële onthulling van de naam kan KLM nu ook vergeten; de sticker ging er bij PH-BHA gisteren half af tijdens een FAA Certification vlucht:



"Carnation" ofwel "Anjer".
pi_157205706
2 luchtvaart gerelateerde vragen:
- Sinds een tijdje is de Facebook pagina van "Save The Last PAX McDonnell Douglas MD-11" voor mij onbereikbaar. Eerst was simpelweg inloggen op FB voldoende maar opeens moest ik lid worden.
Sindsdien is de pagina niet meer te zien. Ben ik de enige?

- Is iemand hier lid van Airliners.net? Zit te twijfelen of ik lid wil worden maar om daar te posten (buiten photography fora) moet je premium member worden à $25 eenmalig.
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 17:03:17 #249
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_157206795
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 16:01 schreef Iemand91 het volgende:
2 luchtvaart gerelateerde vragen:
- Sinds een tijdje is de Facebook pagina van "Save The Last PAX McDonnell Douglas MD-11" voor mij onbereikbaar. Eerst was simpelweg inloggen op FB voldoende maar opeens moest ik lid worden.
Sindsdien is de pagina niet meer te zien. Ben ik de enige?

- Is iemand hier lid van Airliners.net? Zit te twijfelen of ik lid wil worden maar om daar te posten (buiten photography fora) moet je premium member worden à $25 eenmalig.
1. Het is een closed group, dat brengt wat restricties met zich mee.
2. Nee.
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_157207948
quote:
PH-BFM (747-400M) vloog deze morgen vanuit Amsterdam naar Teruel in Spanje waar het opgeslagen zal worden en waarschijnlijk gesloopt.
http://www.tarmacaerosave.aero/index.php?lang=en
--
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')