WEST | vrijdag 7 augustus 2015 @ 13:05 |
Teams: - Ferrari - Force India - Lotus F1 Team - McLaren - Mercedes AMG - Red Bull Racing - Sauber - Scuderia Toro Rosso - Caterham F1 Team - Marussia F1 Team - Williams Chassis/Motor: Mercedes F1 W06 - Mercedes V6 turbo 44. Lewis Hamilton WDC 2008/2014 06. Nico Rosberg Chassis/Motor: RB11 - Renault V6 turbo 03. Daniel Ricciardo 26. Daniil Kvyat Chassis/Motor: Williams FW37 - Mercedes V6 Turbo 19. Felipe Massa 77. Valteri Bottas Chassis/Motor: Ferrari F15-T - Ferrari V6 05. Sebastian Vettel WDC 2010/11/12/13 07. Kimi Räikkönen WDC 2007 Chassis/Motor: McLaren MP4-30 - Honda V6 Turbo 22. Jenson Button WDC 2009 14. Fernando Alonso WDC 2005/06 Chassis/Motor: Lotus E23 - Mercedes V6 Turbo 08. Romain Grosjean 13. Pastor Maldonado Chassis/Motor: Force India VJM08 - Mercedes V6 Turbo 27. Nico Hulkenberg 11. Sergio Perez Chassis/Motor: Toro Rosso STR10 - Renault V6 Turbo 33. Max Verstappen 55. Carlos Sainz Jr. Chassis/Motor: Sauber C34 - Ferrari V6 Turbo 09. Marcus Ericsson? 12. Felipe Nasr? 36. Giedo van der Garde Chassis/Motor: Marussia MR-03 - Ferrari V6 Turbo 28. Will Stevens 98. Roberto Merhi Voor meer info zie de [F1] Silly season topics F1 nieuws portal: - FOK!sport, Formule 1-gedeelte - NewsNow - NewsNow NL - Formule1.nl - F1 Racing - F1 Today - Autosport.com - Blog James Allen - Auto Motor und Sport - BBC F1 (Aankomende) Nederlandse coureurs: - Ho-Pin Tung - Beitske Visser - Giedo van der Garde - Nigel Melker - Robin Frijns - Max & Jos Verstappen - Nyck de Vries - Jeroen Slaghekke - Kelvin Snoeks - Daniël de Jong Zie verder de topics over Nederlandse Talenten. Official F1 Sites: - The Official Formula 1 Site - FIA - Live Timing (F1.com) Sporting & Technical Regulations + gerelateerden (o.a. apendices) Regulations pagina van FIA Racekalender 2015 Wijzigingen 2015 uitgelegd | |
Sinister-D- | vrijdag 7 augustus 2015 @ 17:16 |
Ik juich het toe om samen Nederlander én een Vlaming in de F1 te hebben Maar jeh, F1today als bron [ Bericht 0% gewijzigd door Sinister-D- op 07-08-2015 17:22:13 ] | |
Rossdale | vrijdag 7 augustus 2015 @ 17:48 |
Stiekem ook wel zielig voor Magnussen die kan het nu wel schudden | |
WEST | vrijdag 7 augustus 2015 @ 18:11 |
net z'n pa dus | |
Meike26 | vrijdag 7 augustus 2015 @ 18:53 |
Misschien is het zijn tijd ook wel. 15 jaar F1 is een mooie mijlpaal om mee af te sluiten. Uiteraard juich ik het ook echt wel toe om hem zijn carriere bij bijvoorbeeld Williams te zien eindigen, maar ook het WEC lijkt mij een erg interessante klasse voor Jenson. Heeft ie wat meer tijd voor zijn eventuele klusje bij TopGear, thriatlons en wellicht nog wel wat andere schnabbels. Ik denk dat wat er ook gaat gebeuren met zijn carriere, er louter mooie dingen uit voort gaan komen. Plussss dat de nieuwe generatie F1 coureurs zet zich ná Verstappen, Sainz en Nasr nu echt door en dat vind ik ook enorm tof om te zien ! | |
Geralt | vrijdag 7 augustus 2015 @ 19:02 |
De nieuwe generatie na Verstappen? Man toen die generatie al lang en breed in formule auto's reed moest Max nog Wereldkampioen Karten worden! | |
Meike26 | vrijdag 7 augustus 2015 @ 19:39 |
Nee, ik bedoel dat nu Verstappen, Sainz en Nasr in de F1 rijden, de nieuwe generatie f1 coureurs nu echt komt. De gevestigde namen zullen denk ik nu wel in rap tempo vervangen worden. Enige die echt nog even blijven zijn Hamilton, Perez, Bottas en Rosberg bijvoorbeeld. | |
Beach | vrijdag 7 augustus 2015 @ 19:49 |
Ik las vandaag allang dat McLaren dat gerucht ontkracht heeft. | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 7 augustus 2015 @ 19:49 |
Wat is de OP trouwens lekker up-to-date. Nieuwtjes 2014? Guido vd Garde? | |
Netsplitter | vrijdag 7 augustus 2015 @ 19:54 |
Leef je uit. | |
LWD-Godius | vrijdag 7 augustus 2015 @ 22:25 |
Schandalige OP | |
King_Merc | zaterdag 8 augustus 2015 @ 16:39 |
deze beter ? F1 nieuws portal: - NewsNow - NewsNow NL Onze boyz: - Albers - Doornbos - Verstappen - Pastorelli Official F1 Sites: - Formula1 - FIA Teams: - Renault - McLaren - Ferrari - Toyota - Williams - Honda - RedBull Racing - BMW Sauber - Midland - Scuderia Toro Rosso - Super Aguri F1 [PDF] 2006 sporting regulations - F1 [ afbeelding ] Race kalender 2006* 12 maart Bahrein, Sakhir 19 maart Maleisië, Sepang 02 april Australië, Melbourne 23 april San Marino, Imola 07 mei Europa, Nürburgring 14 mei Spanje, Barcelona 28 mei Monaco, Monte Carlo 11 juni Groot-Brittannië, Silverstone 25 juni Canada, Montreal 02 juli Verenigde Staten, Indianapolis 16 juli Frankrijk, Magny-Cours 30 juli Duitsland, Hockenheim 06 augustus Hongarije, Hungaroring 27 augustus Turkije, Istanbul 10 september Italië, Monza 17 september België, Spa-Francorchamps 01 oktober China, Shanghai 08 oktober Japan, Suzuka 22 oktober Brazilië, Interlagos [ afbeelding ] *wijzigingen voorbehouden | |
Meike26 | zaterdag 8 augustus 2015 @ 22:14 |
Geen geldige reden om deze roddel af te doen als nonsens.. Ik vind het nog steeds een zeer plausibele kans dat Vandoorne volgend jaar bij McLaren rijdt. Er zijn er meer die alles bij hoog en laag ontkracht hebben en toch waarheid bleken te zijn. Was het ook niet dat het vertrek van Alonso BIJ McLaren !! al lang rondging en steeds ontkracht werd en het toch waar bleek te zijn.. Als er ergens een lek zit, is het daar wel | |
nils7 | zaterdag 8 augustus 2015 @ 23:22 |
Tis toch ook een pannenkoek! Button reed m zoek. | |
ColtZ40 | zaterdag 8 augustus 2015 @ 23:37 |
Mwa, ik zou Perez en Rosberg missen als kiespijn in de F1 Ricciardo en Vettel blijven eerder nog ff plakken denk Ik zo. | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 8 augustus 2015 @ 23:55 |
Imola! Magny-Cours! Super Aguri! | |
Meike26 | zondag 9 augustus 2015 @ 12:14 |
Is Imola nog zo lang F1 circuit geweest? Ik dacht dat het tot iets van 1999/2000 was dat daar gereden werd.. | |
Fer | zondag 9 augustus 2015 @ 14:11 |
Toen was met de periode van Schumi/Ferrari over. 2x een Duitse GP en 2x een Italiaanse. | |
twiFight | zondag 9 augustus 2015 @ 16:27 |
Maar het is silly season, dus alles wordt geroepen. Dat vroeger of later daar iets van waar blijkt te zijn is geen teken dat iemand gelijk had, maar eerder dat iemand geluk had. Aan het einde van het seizoen vergeet iedereen even dat 95% van die geruchten dus complete bullshit bleken te zijn. En als de pers 3 dagen geen artikel bij elkaar heeft kunnen schrapen, dan bedenken ze gewoon zelf zo'n bericht. "Volgens een anonieme bron binnen het team", "in de pitstraat gaan de geruchten", etc. etc. Gewoon regelrecht uit de duim zuigen en hoppa, je hebt weer een artikel die wat clicks krijgen en er komen weer wat centjes binnen. | |
nils7 | maandag 10 augustus 2015 @ 08:03 |
“Red Bull heeft grootste budget in Formule 1”
| |
Rossdale | maandag 10 augustus 2015 @ 10:21 |
Ik verwacht dat in de komende seizoenen de volgende rijders wel afscheid gaan nemen: Button, Hulkenberg, Massa, Maldonado, Raikkonen & Perez. Button en Hulkenberg zie ik wel WEC gaan rijden, Raikkonen kruipt lekker in een rallykar en de rest verdwijnt stilletjes van het toneel. Maldonado zijn sponsoren gaan hem volgend seizoen niet meer aan een zitje helpen na alweer een seizoen vol domme fouten. Rijders die ik waarschijnlijk wel (terug) zie verschijnen in de komende twee seizoenen zijn Vandoorne bij McLaren, Wehrlein bij Force India, Lynn en/of Gasly bij Toro Rosso, Esteban Ocon en Jolyon Palmer bij Lotus en Alexander Rossi en Jean-Eric Vergne bij Haas. | |
Meike26 | maandag 10 augustus 2015 @ 10:25 |
Hoe groot/gek is de kans dat Button bij Haas gaat rijden? Een betrouwbare coureur, heel veel kennis en iemand die je goed kan hebben voor pr? Naast Vergne? Als dat gaat gebeuren heeft Button met elke krachtbron-leverancier gereden die er de afgelopen 15 jaar in de F1 actief is geweest..
| |
Beach | maandag 10 augustus 2015 @ 10:28 |
Heeft Button met Ford/Cosworth gereden? | |
twiFight | maandag 10 augustus 2015 @ 10:29 |
Denk niet dat Haas Button kan/wil betalen. Maar WEC zou wel leuk zijn. Gewoon een F1 allstars team met Webber, Button en Hulkenberg | |
Peterselieman | maandag 10 augustus 2015 @ 10:32 |
Zoiets ja. De Hülk zit na zijn zege op Le Mans in ieder geval wel gebeiteld bij Porsche, net als zijn teamgenoten van die week. | |
Mexicanobakker | maandag 10 augustus 2015 @ 10:33 |
Nee, en ook niet met Peugeot en Toyota | |
Peterselieman | maandag 10 augustus 2015 @ 10:33 |
Alleen in de lagere Formule-klassen | |
Beach | maandag 10 augustus 2015 @ 10:38 |
Peugeot/asiapech was ik ook al vergeten ja. | |
Meike26 | maandag 10 augustus 2015 @ 10:40 |
Ik ben er een paar vergeten zo blijkt | |
Rossdale | maandag 10 augustus 2015 @ 11:10 |
Dat lijkt me wel mooi ja En niet eens zo onbedenkelijk. Zou ook al goed zijn voor de PR van de WEC überhaupt | |
Mexicanobakker | maandag 10 augustus 2015 @ 11:15 |
Peugeot was ook weg na 2002 natuurlijk. Toyota zat er wel wat langer, uiteraard. | |
Kleffe_Dop | maandag 10 augustus 2015 @ 11:50 |
In het geval van Hulkenberg denk ik dat zijn huidige prioriteit voorlopig nog in Formule 1 ligt, maar die zal wel een stap willen maken. Vind hem niet het type coureur die de rest van z'n carrière op het niveau Force India wil blijven hangen. Misschien nog 1 seizoen, maar dan zie ik hem ook wel verkassen. In het Formule 1 wereldje is niet iedereen ervan overtuigd dat hij datgene heeft om echt die stap naar de top te maken. Bij de sponsoren van Maldonado komt een hoop chauvinistisch geleur kijken, dus die zullen minimaal een vergelijkbare coureur van dezelfde nationaliteit willen vinden. Tot die tijd: Maldonado óf ze trekken zich terug. Economisch zit Venezuela in een neerwaartse spiraal, maar of dat effect heeft op de sponsorsom van PDVSA (staatsbedrijf) weet ik niet. | |
Rossdale | maandag 10 augustus 2015 @ 12:27 |
Ik zie Hulk eigenlijk wederom gepasseerd worden voor een beter zitje dan hij nu heeft. Enige move die ik voor hem zie is òf Bottas zijn zitje bij Williams, of een stap naar een andere raceklasse en dan lijkt de WEC de meest voor de hand liggende keuze, zeker na zijn Le Mans succes. Ik kan me niet voorstellen dat hij over 2 jaar nog bij FI rijd, wellicht volgend jaar nog één jaar maar dat is het dan ook wel denk ik. M.b.t. Maldonado, Lotus zal waarschijnlijk overgenomen worden door Renault en dan is het geld van PDVSA wat minder kritisch voor het team. Ook hebben ze al een aantal keer laten vallen dat Pastor zeer zeker niet verzekerd is van een stoeltje voor volgend jaar en ik zie Palmer hem wel vervangen eigenlijk. Met Grosjean als ervaren kracht (en fransman) en palmer als talent voor de toekomst. Indien Palmer niet presteert (zo geweldig vond ik hem in de GP2 niet) dan maakt Ocon de stap omhoog verwacht ik | |
sasquatsch | maandag 10 augustus 2015 @ 12:43 |
Hulk is eerste keus bij Haas. Button wordt genoemd bij Williams als Bottas daar vertrekt. | |
twiFight | maandag 10 augustus 2015 @ 13:27 |
De vraag is ook welke keuze ze hebben voor een beter team. Het enige team dat 'gegarandeerd' bij de top zit is Mercedes en die heeft zijn boeltje al rond. Ferrari gaat nu af en toe best goed, maar dat had ook bijna niemand aan zien komen vorig jaar. Williams gaat lekker met de Mercedes power train, maar presteert ook lang niet op elk circuit. Daarna krijg je een zootje auto's (RBR, STR, FI, Sauber) waar je eigenlijk weinig van op aan kunt. Al die teams hebben wel een goede race gehad, maar zijn zeker niet sterk genoeg om te mogen denken aan de top. Wat doe je dan als coureur? Neem je een gok bij een ander team? 50/50 of je er iets mee op schiet. Blijf je bij je team? Dan haalt een ander team misschien een rookie binnen en is je kans verkeken. | |
nils7 | maandag 10 augustus 2015 @ 13:42 |
Max in 2017 beim Ferrari Volgens: http://www.motorsport-tot(...)licher-15081006.html | |
Kleffe_Dop | maandag 10 augustus 2015 @ 13:54 |
Goed punt, als Renault erin stapt zal Maldonado zeker verleden tijd zijn. Maar er blijven genoeg andere teams over die niet vies zijn van wat olie dollars... dus schrijf Maldonado niet af. Op circuits waar de power van de Mercedes krachtbron een minder grote rol speelt zie je dan ook dat Williams (iig tijdens de race) wegzakt. De RBR en STR chassis' blijken dan ineens helemaal niet zo verkeerd te zijn. Als STR nou nog een Ferrari krachtbron achterin had liggen... als... Nouja, met een dik "vraagteken" in het artikel hè. Beetje komkommer-speculatie. Zou wel de Ferrari traditie breken... aan jonge (onervaren) coureurs doen ze daar niet. [ Bericht 23% gewijzigd door Kleffe_Dop op 10-08-2015 14:03:16 ] | |
nils7 | maandag 10 augustus 2015 @ 14:05 |
Wat ik ervan begijp in 2017 pas. Dus dan heeft Max al weer 2 seizoenen under the belt. Omdat Bottas blijkbaar maar moeilijk weg kan bij Williams en Kimi dus nog 1 seizoen maar blijft? En natuurlijk is de RBR goed, een auto van Newey (oke hij was er tijdelijk minder bij betrokken) kan nooit slecht zijn! Hoeveel WK's (en volgens doemdenkers doden) hij al wel niet op z'n conto heeft kunnen schrijven. [ Bericht 7% gewijzigd door nils7 op 10-08-2015 14:11:13 ] | |
Rossdale | maandag 10 augustus 2015 @ 15:42 |
Vanaf 2017 gaan alle regels weer op de schop en is het maar de vraag of Mercedes het beste team is. Met de V8 was Red Bull oppermachtig, in de tijd van Schumacher was Ferrari oppermachtig etc... Het enige waar je vanuit kan gaan is dat de teams met hoge budgetten altijd wel met de top mee kunnen komen. McLaren heeft nu een brugjaar maar wie weet zijn zij in 2017 wel het team to beat | |
sasquatsch | maandag 10 augustus 2015 @ 15:51 |
Ferrari schijnt de afkoopsom voor Bottas te hoog te vinden en die is voor 2017 al weer een stuk lager. En Max heeft een contract met Red Bull tot en met 2017, dus daar zal dan ook wel een afkoopsom aan vast zitten. Nieuwe regels komen waarschijnlijk pas in 2018 (want 2017 is te snel om alles goed in te voeren) en het is nog maar de vraag hoe revolutionair ze zullen zijn, want wat ik tot nog toe lees zal er niet zo heel veel veranderen. En zeker niet aan de motor. | |
sasquatsch | maandag 10 augustus 2015 @ 16:07 |
Alex Lynn is weg bij de Red Bull opleiding en testrijder van Williams, dus die zie ik niet in een Toro Rosso stappen. Pierre Gasly en Dean Stoneman zijn de huidige junior coureurs van Red Bull. | |
Kleffe_Dop | maandag 10 augustus 2015 @ 17:08 |
Dat heb ik ook gelezen, maar 2 seizoenen maakt hem natuurlijk geen 'ervaren' coureur op 19 jarige leeftijd, al helemaal niet in de traditie van Ferrari van ervaren coureurs die zichzelf reeds bewezen hebben. Niet dat het onmogelijk is, maar het zou wel bijna revolutionair zijn voor Ferrari begrippen. | |
Rossdale | maandag 10 augustus 2015 @ 18:07 |
Dat us waar ook, helemaal vergeten dat hij al gedumpt was... | |
Fer | maandag 10 augustus 2015 @ 18:12 |
Hoe oud waren Vettel en Hamilton toen ze wdc werden? | |
sasquatsch | maandag 10 augustus 2015 @ 18:17 |
Vettel: 23 jaar en 133 dagen Hamilton: 23 jaar en 301 dagen. https://en.wikipedia.org/(...)_Drivers.27_Champion | |
King_Merc | maandag 10 augustus 2015 @ 20:18 |
Volgens mij is hij zelf weggegaan, zodat hij bij Williams kon rijden, Slimme zet denk ik wel, Williams is wel een team waar je kan doorgroeien van test naar race coureur (laatste 10 jaar, Rosberg, Wurz, Nakajima, Hulkenberg, Bottas | |
sasquatsch | maandag 10 augustus 2015 @ 21:21 |
Klopt. Hij zag bij Red Bull geen kans om binnen afzienbare tijd de F1 te halen en heeft dus voor een andere weg gekozen als testrijder bij Williams. | |
THEFXR | maandag 10 augustus 2015 @ 22:31 |
goede prijs opdrijving | |
nils7 | dinsdag 11 augustus 2015 @ 08:22 |
http://www.foxsports.com/(...)-blames-media-081015 | |
twiFight | dinsdag 11 augustus 2015 @ 08:59 |
Hij wordt Crashtor genoemd omdat hij disproportioneel vaak betrokken is bij crashes/contact en ook disproportioneel vaak de oorzaak is. Daarnaast zie ik hem ook vaak onnodige fouten maken, zoals spins. Dat zijn observaties door de jaren heen en daar kom je ook niet in een jaartje vanaf. Hij moet, of het nou terecht is of niet, gewoon zorgen dat hij niet betrokken raakt bij die shit. Dan maar twee plekken verliezen. Levert nog altijd meer op dan een DNF. Maar over de media heeft hij wel een punt. Alles wordt opgeblazen met de bekende medialucht totdat er met moeite een artikel uit te schrapen is Maar inhoud is ook niet de motivatie om een artikel te schrijven, nee, dat zijn de clicks. En dan gaan mensen hysterisch doen over een klein verhaaltje. Verbaast me dat we nog geen artikelen hebben met titels als "SHOCKING!!! You Will Never Believe What Happens To Maldonado Next. This Has Never Been Seen Before!!" | |
Wertha | dinsdag 11 augustus 2015 @ 09:42 |
Zijn - vaak volstrekt onnodige - crashes zijn feiten net als dat hij wordt gesteund door de Venezolaanse overheid. Die steun is weliswaar indirect, via een staatsbedrijf, maar toch. Hij is de meest extreme vorm van pay-drivership en daar zal hij mee moeten leren leven. | |
Wolve000 | dinsdag 11 augustus 2015 @ 10:06 |
Deze video is wel relevant geloof ik: | |
Meike26 | dinsdag 11 augustus 2015 @ 10:42 |
Zeker NIET mee eens. Een echte pay driver had nooit die GP van Barcelona gewonnen. Een echte pay driver had nooit zijn snelheid gehad en zijn toch soms wel vermakelijke (in goede zin) races. Toegegeven, het is geen beste coureur en waar Olav het bij Montoya nog wel eens verweten had een rare knikker in zijn kop te hebben, zo heeft Malle Nado vermoedelijk meerdere knikkers en grotere putjes in zijn bolle kale hoofd waar het nog wel eens mis kan gaan. Hij valt mij dit jaar 100% mee. Heeft dit jaar ook weinig schokkends laten zien t.o.v. voorgaande jaren. Hij heeft alleen een erg goede psych nodig om die arrogantie bij hem weg te nemen. Zonder zijn arrogantie en mindere gretigheid (die wel overduidelijk TE is) kan hij nog beter worden. Bij echte pay drivers moet ik denken aan bijvoorbeeld Pedro Diniz of Rosset, gasten die nog geen streep op het asfalt kregen bij een burnout of donut.. Alleen onbedoeld lukte het ze maar al te vaak. | |
sasquatsch | dinsdag 11 augustus 2015 @ 11:27 |
Pay-drivers zijn coureurs die een team betalen om te mogen racen. Dat wil niet zeggen dat ze wel of geen talent hebben. Zelfs Michael Schumacher is begonnen als pay-driver omdat hij (lees Mercedes) Jordan betaalde voor zijn allereerste Formule 1 race. Dus ja, Pastor Maldonado is een pay driver. Net zoals Felipe Nasr, Marcus Ericsson, etc. | |
WEST | dinsdag 11 augustus 2015 @ 11:37 |
Laten we het hier even bij alleen bij nieuwtjes houden. Verder discussiëren kan hier SPT / [Formule 1] Algemeen F1 topic #1 | |
Ferry_76 | dinsdag 11 augustus 2015 @ 11:48 |
Niet echt, de laatste jaren neemt het team alleen maar ervaren coureurs aan, maar het team heeft ook een rijke geschiedenis met onervaren coureurs, zoals Lorenzo Bandini (Acht races ervaring)Jacky Ickx (Twee seizoenen, 17 races), Niki Lauda (3 jaar ervaring) en Gilles Villeneuve (Tijdens zijn eerste F1 jaar al naar Ferrari, na slechts 15 races!). Gerhard Berger (3 jaar) en Jean Alesi (2 jaar F1) waren zo'n beetje de laatste twee 'onervaren' Ferrari coureurs. | |
Beach | dinsdag 11 augustus 2015 @ 11:58 |
edit: sorry West | |
Meike26 | dinsdag 11 augustus 2015 @ 12:17 |
Mwah, vind ik een beetje te ver gaan, een beetje discussieren hier mag toch ook wel? Houdt het topic lekker vlot en komen er ook meer nieuwtjes, met alleen nieuwtjes plaatsen en geen discussies meer komen er minder fans in dit topic en hebben de nieuwtjes ook minder zin omdat je die net zo goed op de F1 sites kan vinden... Een discussie van 2 pagina's lang is ook weer niet nodig, maar een beetje heen en weer woorden tennis moet toch kunnen? Of moet ik deze discussie ook starten in het F1 algemeen topic | |
WEST | dinsdag 11 augustus 2015 @ 12:20 |
Ik heb er persoonlijk geen moeite mee. Een discussie mag maar ga er geen topic mee vol gooien. En daarom hebben we ook dat andere topic in het leven geroepen. | |
Burdie | woensdag 12 augustus 2015 @ 13:46 |
In dat andere topic is al bijna twee weken niet meer gepostz terwijl hier een fijne levendige conversatie over F1 gaande is, nav nieuwsberichten. Misschien moet je sommigen dingen die niet werken ook niet proberen af te dwingen. | |
twiFight | woensdag 12 augustus 2015 @ 14:59 |
N.a.v. nieuwsberichten: ja. Zo lijkt een discussie over of Maldonado nou terecht als brokkenpiloot gezien wordt mij best okee. Als dat uitmond in een discussie over wat de definitie van een paydriver is, vooral als die tientallen posts lang gaat worden zoals in het verleden wel gebeurd is, dan zie ik niet in wat dat met nieuwsberichten te maken heeft. | |
alwaysonhold | woensdag 12 augustus 2015 @ 22:14 |
Volgens Autsport punt com wil Ferrari koste wat kost Verstappen hebben voor 2017. MAx V heeft goede banden met Ferrari nog, hij deed zijn eerste autosport races rijden daar voor een soort challenge. http://plus.autosport.com(...)165108161.1439377028 Zou geweldig zijn. | |
Peterselieman | woensdag 12 augustus 2015 @ 22:15 |
lijkt me logisch | |
alwaysonhold | woensdag 12 augustus 2015 @ 22:16 |
aangepast | |
opreis | woensdag 12 augustus 2015 @ 22:24 |
Ik kan het niet lezen zonder te betalen? En Helmut Marko zou gezegd hebben dat Max ook voor 2017 vast zit aan een contract dus nergens heen kan. | |
Beach | woensdag 12 augustus 2015 @ 22:34 |
Een vast contract in de F1 is niet echt een vast contract. | |
Rossdale | woensdag 12 augustus 2015 @ 22:36 |
Vraag maar aan pa Jos of vd Garde | |
zoem | woensdag 12 augustus 2015 @ 22:42 |
http://www.grandprix247.c(...)-at-ferrari-in-2017/ | |
Ferry_76 | woensdag 12 augustus 2015 @ 22:50 |
"Hé Helmut, nog motoren nodig voor 2017? Ruilen voor Max..?" | |
sasquatsch | woensdag 12 augustus 2015 @ 23:00 |
Of Button. Die moest 50 miljoen betalen om van dat contract met Williams af te komen. | |
twiFight | woensdag 12 augustus 2015 @ 23:50 |
Ik heb zo'n vermoeden dat het nieuwe team dat betaald heeft, niet Button. | |
Peterselieman | donderdag 13 augustus 2015 @ 13:40 |
zou zomaar kunnen ... | |
twiFight | donderdag 13 augustus 2015 @ 16:43 |
Lijkt me toch sterk omdat dan slecht één red bull team die motoren kan krijgen. | |
Rossdale | donderdag 13 augustus 2015 @ 16:47 |
Niet als Manor wellicht met Honda motoren gaat rijden | |
sasquatsch | donderdag 13 augustus 2015 @ 16:53 |
Ik las ergens al het gerucht gaat dat Red Bull vanaf 2017 mogelijk met Mercedes motoren gaat rijden en Toro Rosso met Honda motoren. | |
Fir3fly | donderdag 13 augustus 2015 @ 16:58 |
Zul je zien dat Mercedes dan ineens met een grasmaaiermotor op komt dagen. | |
Geralt | donderdag 13 augustus 2015 @ 17:03 |
Heeft iemand die Minichamps 1:43 van Max Verstappen - Melbourne debut kunnen bemachtigen via verstappen.nl? Gelimiteerde oplage en persoonlijk gesigneerd, slechts 750 stuks en ik zag het net te laat dat die te reserveren was. Godverdomme PS: de 1:18 van Max die later dit jaar in de planning staat 1:18 van minichamps moet een 200 euro gaan kosten waarschijnlijk | |
sasquatsch | donderdag 13 augustus 2015 @ 17:22 |
SPT / [Formule 1] Algemeen F1 topic #1 | |
Fopje | donderdag 13 augustus 2015 @ 18:20 |
Ik heb er 1 kunnen bestellen. Nummertje 673 is voor mij Ik ben benieuwd | |
Beach | donderdag 13 augustus 2015 @ 21:06 |
http://www.grandprix247.c(...)pared-for-formula-1/ | |
Geralt | vrijdag 14 augustus 2015 @ 00:59 |
Max aan het genieten van de vakantie in het Limburgs op de Maas met een Jetski | |
Geralt | vrijdag 14 augustus 2015 @ 01:01 |
Fak ik wil ook 450K per jaar verdienen man | |
twiFight | vrijdag 14 augustus 2015 @ 09:00 |
Hij zou het nog wel gratis kunnen als 'ie ergens naar toe gaat waar Red Bull wat skies heeft met sponsorbestikkering heeft staan. Dat kost ze niks vgl. met de reclame die ze er door krijgen. Ik geef jou wat minder kans | |
Beach | maandag 17 augustus 2015 @ 15:45 |
Nattekat | maandag 17 augustus 2015 @ 21:42 |
Ben benieuwd, al denk ik dat ze iets te ambitieus worden... | |
twiFight | dinsdag 18 augustus 2015 @ 08:58 |
"Willen" kunnen ze altijd he Maar na de tegenvallende vooruitgang (let op: ik schrijf niet "prestaties") zou het ze sieren eens wat realistischere uitspraken te doen in de media. Laat ze eerst maar eens 5 races achter elkaar finishen. | |
Tarado | dinsdag 18 augustus 2015 @ 11:21 |
en stel dat Honda het kan, dan betekent het nog niet dat de McLaren dat ook kan, wanneer was het laatste goeie chassis ook alweer? | |
motorbloempje | dinsdag 18 augustus 2015 @ 11:42 |
te slecht | |
twiFight | dinsdag 18 augustus 2015 @ 12:06 |
Nou ja, ze zeggen dat ze een goed chassis hebben. Maar dan weet je pas zeker als de motor 100% presteert. Aan de ene kant hebben ze de afgelopen 2-3 geen goed chassis kunnen maken, dus kun je zeggen dat wordt niks. Aan de andere kant is McLaren een van de beste teams ooit, dus ze weten ook echt wel wat er moet gebeuren. | |
Kleffe_Dop | dinsdag 18 augustus 2015 @ 17:00 |
Nog geen glimach... | |
Meike26 | dinsdag 18 augustus 2015 @ 17:06 |
Indd.. Dit niveau strips kan nog net in de Telegraaf, maar wereldwijd als F1 team dit de wereld in slingeren, niet goed.. gewoon niet goed Gelukkig is McLaren snel gestopt met hun McToons, toen ze opeens zo dik met Mobil1 sponsoring gingen werd het ook ineens niet leuk meer en hebben ze dat gelukkig ook snel gestopt. Edit : Ik had het al een tijdje geleden geschreven op de FB pagina van GP radio, maar aankomend weekend heb/ben ik waarschijnlijk de fan column van deze GP. Als Button fan (hier wel bekend bij jullie) even mijn lichtje laten schijnen op zijn verdere carrière mogelijkheden. | |
motorbloempje | dinsdag 18 augustus 2015 @ 17:09 |
Nou ja, niet goed, niet goed. Ik denk dat het verder hun imago niet zo zal schaden, maar jezusallemachtig, wat een gebrek aan humor | |
Meike26 | dinsdag 18 augustus 2015 @ 17:10 |
Ze zullen wel teveel Duitsers in dienst hebben.. | |
motorbloempje | dinsdag 18 augustus 2015 @ 17:10 |
| |
Meike26 | dinsdag 18 augustus 2015 @ 17:11 |
Jou ook wel bekend toch ? Die bietensap.. TWC heeft ook wekenlang bietensap in de deur van de koelkast gehad.. En het ging maar niet op.. | |
motorbloempje | dinsdag 18 augustus 2015 @ 17:19 |
Jup Ik waag me er gewoon niet aan MOest er wel aan denken toen ik 't zag. | |
Fer | dinsdag 18 augustus 2015 @ 19:40 |
Chassis is niet zo spannend dit jaar. Kwestie van een compacte pu en dan zo strak mogelijk die achterbody eromheen. Mclaren Honda heeft dit jaar het kleinste achterchassis (size zero noemen ze hem), dus als de PU genoeg pk produceert, kunnen opeens de banden en remmen gaan "werken" en schieten ze zo q3 binnen. | |
Peterselieman | dinsdag 18 augustus 2015 @ 19:44 |
Het is, zoals Honda het noemt, dat de motorcomponenten met elkaar samen moeten werken in plaats van tegen elkaar. Als een onderdeeltje niet goed werkt moet de rest dat compenseren en ga je zowel minder hard als dat je meer kans hebt dat het stuk gaat. | |
Fer | dinsdag 18 augustus 2015 @ 20:01 |
Nee, wat ik bedoel is dat het chassis berekent is op een bepaald vermogen. Te weinig vermogen en je banden komen niet in hun ideale werkgebied kwa temperatuur. Jos verstappen had er toen last van in de Stewart of Tyrell, minder vermogen dan de topteams, waar de Bridgestones op gemaakt waren. Jordan en Minardo later, toen zij naast Ferrari de enige bridgestone teams waren en de banden afgestemd waren op Schumacher ( in de Ferrari) | |
Peterselieman | dinsdag 18 augustus 2015 @ 20:08 |
Klopt. Honda beweert dat ze wel het vermogen hebben, maar dat ze het mede door betrouwbaarheidsproblemen niet hebben kunnen tonen, waardoor de McLaren een drol leek, terwijl het chassis waarschijnlijk best goed is. Dat heeft de andere teams zeker veel gehinderd, helaas | |
Max23 | woensdag 19 augustus 2015 @ 18:09 |
| |
nils7 | woensdag 19 augustus 2015 @ 18:11 |
Max dus idd in 2017 naar Ferrari | |
sasquatsch | woensdag 19 augustus 2015 @ 18:24 |
Zegt helemaal niets over wie er in 2017 bij Ferrari gaat rijden. Bottas maakt ook een goede kans omdat hij in 2017 een stuk goedkoper zal zijn (als afkoopsom) dan volgend jaar. | |
Rossdale | woensdag 19 augustus 2015 @ 18:46 |
Mooi, F1 heeft kleurrijke figuren zoals Raikkonen nodig | |
opreis | woensdag 19 augustus 2015 @ 18:55 |
Verstandig wel, het is nog maar de vraag of Bottas uberhaupt beter blijkt dan Kimi, dus waarom zou je dan zn contract nu afkopen terwijl je Kimi nog gratis kan houden. Bovendien hebben ze dan volgend jaar ook weer meer opties, dan zijn Ricciardo en evt Max ook dichter bij het einde van hun contract. Alleen wel jammer voor Hulkenberg nu, want nu zie ik hem sws weer geen stap omhoog maken. | |
Nattekat | woensdag 19 augustus 2015 @ 19:33 |
15 jaar Spa-Francorchamps Nostalgisch overzichtje Spa-races Wij van WC-eend | |
Rossdale | woensdag 19 augustus 2015 @ 19:37 |
Enige stap voor Hulk is Haas, jaartje bij dat team en daarna Ferrari? Maar dat zal haast wel niet. Verwacht nog steeds dat hij WEC gaat rijden en Wehrlein zijn stoeltje krijgt. | |
Geralt | woensdag 19 augustus 2015 @ 19:38 |
Had het al gezien. Ik had dan van die 15 jaar er 17 gemaakt zodat de start van 98 nog even meegenomen kon worden. Beetje uitgekauwd natuurlijk, maar wel onlosmakelijk verbonden met Spa | |
opreis | woensdag 19 augustus 2015 @ 19:38 |
Mwah, of in 2016 bij williams, lijkt me sterk dat zowel Massa als Bottas daar nog rijden dan | |
Geralt | woensdag 19 augustus 2015 @ 19:38 |
Bovendien las ik al iemand die nooit F1 keek, maar dankzij Max nu wel, dus die weten dat misschien niet | |
Nattekat | woensdag 19 augustus 2015 @ 19:40 |
1998 is al zo lang geleden... moet ergens de lijn trekken | |
Rossdale | woensdag 19 augustus 2015 @ 19:41 |
Nouja Bottas gaat niet naar Ferrari en Massa zal ook nog wel aanblijven vrees ik, die doet niet onder voor Bottas op het moment | |
Geralt | woensdag 19 augustus 2015 @ 19:42 |
Daarom zeg ik toch ook had er ipv 15 dan 17 van gemaakt. Dat is toch een grens? | |
Geralt | woensdag 19 augustus 2015 @ 19:45 |
Had je meteen die crash tussen Schumacher en Coutlhard kunnen aanhalen. Ik zat toen echt op mn stoel toen ie de pits in ging zovan: "jazeker, sla hem op zn bek godnondeju!!! Hey mn bier is op! Haal nog eens vlug bier, ze gaan knokken hier man!!!!" | |
Fer | woensdag 19 augustus 2015 @ 20:37 |
I was taking a shit. | |
Kleffe_Dop | donderdag 20 augustus 2015 @ 01:14 |
1998? Dat is pas een jaar of 7 geleden.. maximaal 8? Toch..? | |
Geralt | donderdag 20 augustus 2015 @ 06:26 |
Nou helemaal gratis is Kimi nou ook weer niet he. Ik denk dat ze goedkoper uit zijn door het contract van Bottas af te kopen plus zijn salaris te betalen dan alleen Kimi zijn salaris te betalen. Heel veel zal het niet schelen als Bottas al duurder is lijkt me. | |
WEST | donderdag 20 augustus 2015 @ 09:22 |
in 2018 dan komt er iets van 20 jaar spa | |
sasquatsch | donderdag 20 augustus 2015 @ 11:17 |
Ik denk dat de afkoopsom voor Bottas al meer is dan het jaarsalaris van Kimi. Ik herinner me nog die keer dat Button zijn contract bij Williams moest afkopen voor ca $ 30 miljoen. Zoveel krijgt Kimi niet bij Ferrari. Ferrari wilde naar verluid tot $ 12 miljoen gaan voor het afkopen van Bottas, maar dat accepteerde Williams niet. | |
opreis | donderdag 20 augustus 2015 @ 11:35 |
Denk dat de merchandise voor kimi ook wel een stuk hoger ligt. | |
Weltschmerz | donderdag 20 augustus 2015 @ 12:06 |
Zoals al altijd wil Ferrari een kopman en een knecht. Daarvoor moet de een een stukje sneller zijn dan de ander, anders pakken ze vooral punten van elkaar af, en daarom zijn ze ook heel tevreden met Raikkonen. Alleen in 2008 mislukte dat omdat ze om onduidelijke reden samen met heel veel anderen Raikkonen hadden overschat. Maar sindsdien weten ze wat voor vlees ze in de kuip hebben en dus dat Raikkonen alleen geschikt is als tweede rijder naast een Alonso of Vettel. Daarom maakt Bottas in de toekomst ook wel een kans, dat is immers ook geen coureur die wezenlijk sneller is dan Massa. | |
Fer | donderdag 20 augustus 2015 @ 13:35 |
Bottas zou bij de overstap naar een topteam ook wel een topsalaris willen, Raikonnen doet wel mee voor een cut. Het zou mij niks verbazen dat ze levensduur zouden zijn en met afkoop Bottas zelfs duurder. En enige wat ze willen is iemand die iets dichter bij Vettel komt, maar niet te dicht. Vettel zal de komende 5 jaar wel blijven, misschien wel langer. Pas voor daarna zoeken ze vervanger, bedenk dat Huldenberg dan ook alweer ri 35 gaat. | |
sasquatsch | donderdag 20 augustus 2015 @ 18:06 |
De vanaf nu slechts toegestane radiocommunicatie:
| |
Fir3fly | donderdag 20 augustus 2015 @ 18:10 |
Wat een kansloos gedoe weer. | |
Rossdale | donderdag 20 augustus 2015 @ 18:17 |
Er staat letterlijk in dat teamorders mogen | |
Peterselieman | donderdag 20 augustus 2015 @ 19:35 |
Anders krijg je weer zaken als multi-21 of ze verzinnen iets anders leuks over bijvoorbeeld het weer | |
twiFight | donderdag 20 augustus 2015 @ 20:19 |
In de F1 wordt zelden (lees: nooit) in dollars gerekend. Tenzij je een amerikaanse nieuwssite leest. Bedragen zijn meestal ponden, anders euros. Kan afhankelijk van de koers best wel wat schelen | |
twiFight | donderdag 20 augustus 2015 @ 20:23 |
| |
Meike26 | vrijdag 21 augustus 2015 @ 09:51 |
Bron Erg tof dat je je als bedrijf opnieuw bindt aan een coureur, notabene de zoon van je eerdere protegé. Geen idee hoelang Exact Jos heeft gesponsord en waarom ze uit elkaar zijn gegaan.. Maar hernieuwt vertrouwen dus in iedergeval en denk een goede trend om Nederlands bedrijfleven in te laten zien dat F1 wéér op de kaart staat. | |
franklop | vrijdag 21 augustus 2015 @ 09:52 |
Nu trust er nog bij | |
Meike26 | vrijdag 21 augustus 2015 @ 09:55 |
Neee, Philips Car systems joh | |
nils7 | vrijdag 21 augustus 2015 @ 10:24 |
Dat zal wel niet gebeuren volgens mij zijn die bijna net zo uit elkaar gegaan als Doornbos en die Muermans knakker. | |
Meike26 | vrijdag 21 augustus 2015 @ 12:07 |
http://buienradar.nl/weer/spa/be/2786318/#14daagse Sorry voor de bezoekers, neem parasols mee, vuilniszakken en een goed humeur, sterkte | |
Toekito | vrijdag 21 augustus 2015 @ 12:10 |
die sponsoren bijna niks meer volgens mij. | |
IkWilbert | vrijdag 21 augustus 2015 @ 14:22 |
Sauber laat toegangspas van der garde blokkeren http://f1today.nl/nl/nieu(...)-der-garde-blokkeren Triestheid ten top! | |
twiFight | vrijdag 21 augustus 2015 @ 14:56 |
Hangt er een beetje vanaf wat er toen bij die settlement is besloten, maar dan hadden ze die pas na dat weekend ook moeten terugvorderen, als onderdeel van de settlement. Maar goed, dit verhaal blijft alleen verliezers hebben. Des te meer omdat volgens dat artikel Sauber, met twee paydrivers, blijkbaar nog steeds geldgebrek heeft. | |
Beach | vrijdag 21 augustus 2015 @ 15:09 |
wat een kutteam is het toch ook geworden was Peter maar weer de baas | |
opreis | vrijdag 21 augustus 2015 @ 16:25 |
Nee lijkt me niet relevant, als guido daar op uitnodiging van bv Manor zou zijn dat moet hij daar toch gewoon naar binnen kunnen. Belachelijk dat Kaltenborn dit kan doen. Wat schiet zij er mee op? | |
twiFight | vrijdag 21 augustus 2015 @ 16:33 |
Ja, maar dan moet Manor een pitspas aanvragen. Naar ik het begrijp probeert Guido nu met zijn oude pas die hij tijdens zijn Sauber-dagen via Sauber had verkregen naar binnen te komen. Blijft kinderachtig natuurlijk. | |
sasquatsch | vrijdag 21 augustus 2015 @ 18:03 |
Na Giedo is het nu Charles Pic die Lotus aanklaagt en dreigt met inbeslagname
| |
IkWilbert | zaterdag 22 augustus 2015 @ 12:39 |
Het was Ecclestone... http://www.formule1.nl/ni(...)e-pas-van-der-garde/ | |
twiFight | zaterdag 22 augustus 2015 @ 17:51 |
Raar verhaal bij elkaar. - waarom vraagt Giedo bij Pirelli een pas aan, als hij daar (volgens het artikel iig) helemaal geen meeting mee had. - waarom zou Giedo niet meer in de pits mogen komen? Dat ze niet willen dat hij bij de Sauber garage binnenloopt om stennis te schoppen snap ik, maar hij kan nu ook niet als sponsor of reporter naar binnen? - is Giedo nu, in de opinie van de FIA, 'illegaal' met de anonieme Mercedes pas naar binnen geweest? Jammer trouwens dat Ecclestone in deze Kaltenborn steunt. Dat was natuurlijk geheel te verwachten, maar het toont wel aan wat zijn prioriteiten zijn. En eerlijk omgaan met contracten is daar uiteraard niet een van. | |
Wertha | zaterdag 22 augustus 2015 @ 20:08 |
Ecclestone en eerlijk in één zin gaat sowieso niet samen. | |
nils7 | zondag 23 augustus 2015 @ 12:55 |
Komt net op m'n Facebook voorbij dat Red Bull het contract met Renault heeft opgezegd | |
Sinister-D- | zondag 23 augustus 2015 @ 13:09 |
Edit: verkeerd topic | |
Rossdale | zondag 23 augustus 2015 @ 13:35 |
Is dat al bevestigd of een hardnekkig gerucht? | |
nils7 | zondag 23 augustus 2015 @ 13:41 |
Was van grand prix radio | |
twiFight | zondag 23 augustus 2015 @ 21:04 |
Wordt nog niet bevestigd door RBR. Maar ik denk dat, ook al is het niet waar, RBR het gerucht zal gebruiken om extra druk op Renault te zetten.
| |
Geralt | zondag 23 augustus 2015 @ 23:10 |
Guy Ligier is vandaag overleden lees ik net. 13 GP's gereden, 1 WK punt gehaald en de oprichter van het Ligier F1 team (9 overwinningen). | |
King_Merc | zondag 23 augustus 2015 @ 23:58 |
rip Ligier Nu zie/hoor ik dat Justin Wilson is geraakt op het hoofd door onderdelen van Karam | |
Toekito | maandag 24 augustus 2015 @ 00:03 |
ambu brengt JW naar Heli en die brengt hem naar Hospital. | |
King_Merc | maandag 24 augustus 2015 @ 00:56 |
Had deze smiley moeten hebben .. Wel een angstmoment wanneer je weet dat een coureur bij 250+ Op het hoofd wordt geraakt door onderdelen van andere auto,s | |
Meike26 | maandag 24 augustus 2015 @ 07:56 |
Doet me denken aan Henry Surtees, een aantal jaar geleden, die kreeg een stuiterende band op zijn hoofd en enkele uren later overleden aan zijn verwondingen. Dit zijn bizar harde klappen op het hoofd en nekwervels. Ik denk dat als hij hier levend en bewust uitkomt, al van erg veel geluk mag spreken. Hij ligt in coma en in kritieke toestand lees ik net... [ Bericht 3% gewijzigd door Meike26 op 24-08-2015 08:01:35 ] | |
Geralt | maandag 24 augustus 2015 @ 15:05 |
Is er nog nieuws mbt Wilson? | |
sasquatsch | maandag 24 augustus 2015 @ 15:18 |
Meer dan in het IndyCar topic staat is nog niet bekend. Coma, hoofdletsel en in kritieke toestand. | |
sasquatsch | maandag 24 augustus 2015 @ 17:34 |
Lotus hoopt op overname door Renault
| |
Geralt | dinsdag 25 augustus 2015 @ 06:41 |
Even een crosspost omdat niet iedereen het Indycartopic volgt:RIP | |
THEFXR | dinsdag 25 augustus 2015 @ 07:43 |
RIP Justin | |
Beach | dinsdag 25 augustus 2015 @ 10:37 |
Jezus | |
Fer | dinsdag 25 augustus 2015 @ 11:29 |
Zou een doorzichtige bescherming of overkapping toch weer bespreekbaar worden? | |
twiFight | dinsdag 25 augustus 2015 @ 11:31 |
Ja, dat sowieso, maar ik denk dat de discussie uiteindelijk weer precies hetzelfde zal zijn. De argumenten zijn nl. niet veranderd. | |
Kleffe_Dop | dinsdag 25 augustus 2015 @ 11:33 |
Gegarandeerd dat je nu weer dezelfde discussie krijgt als bij Massa een paar jaar geleden. Maar zoals twiFight al zegt... | |
Nattekat | dinsdag 25 augustus 2015 @ 13:40 |
En iedereen maar denken dat het een keer niet aan hem lag | |
motorbloempje | dinsdag 25 augustus 2015 @ 13:40 |
_! | |
DenS | dinsdag 25 augustus 2015 @ 13:43 |
Ehh. Mercedes komt met dit idee volgens Olav: | |
Nattekat | dinsdag 25 augustus 2015 @ 13:45 |
Doe maar niet | |
ESF1Gamer | dinsdag 25 augustus 2015 @ 14:09 |
zo'n ding belemmert toch zicht van de coureur meer | |
sasquatsch | dinsdag 25 augustus 2015 @ 14:19 |
En nog steeds helpt het niet met een onderdeel wat van boven komt, zoals de band bij Henry Surtees. | |
twiFight | dinsdag 25 augustus 2015 @ 14:26 |
Wilde net zeggen. Dit biedt amper meer bescherming dan er nu is. | |
twiFight | dinsdag 25 augustus 2015 @ 14:29 |
Kan iemand mij uitleggen hoe dit kan gebeuren? Voor zover ik weet zit een koppeling veilig binnen in een belachelijk sterk versnellingsbakomhulsel. Of is er door het trillen van de auto iets kromgetrokken, of zo. | |
WEST | dinsdag 25 augustus 2015 @ 14:31 |
Tis niet zo'n koppelingsplaat als jij en ik in de auto hebben die zijn veel lichter en gevoeliger dus dan hoeft er maar iets door trillingen te gebeuren. | |
Peterselieman | dinsdag 25 augustus 2015 @ 15:20 |
Doet me qua uitzicht voor de coureur een beetje denken aan dit: | |
Rossdale | dinsdag 25 augustus 2015 @ 15:37 |
Lekker zo'n verticale steun recht voor je snufferd Lijkt me alles behalve veiliger dit | |
Nattekat | dinsdag 25 augustus 2015 @ 15:40 |
Was ik maar nog een dagje gebleven | |
twiFight | dinsdag 25 augustus 2015 @ 16:56 |
Hoezo, nooit een vrachtwagen gezien? Wel zuur na hun mooie podiumplek. Dempt het feest toch wat. Aan de andere kant moet je gewoon betalen als je producten/diensten afneemt. Als teams daar oneindig mee weg komen wordt geen enkele rekening meer voldaan. | |
Nattekat | dinsdag 25 augustus 2015 @ 16:59 |
Vrijdag heb ik heel veel vrachtwagens gezien | |
nils7 | dinsdag 25 augustus 2015 @ 17:15 |
Ben die gasten/vrachtwagens (van verschillende teams) eens tegen gekomen bij een benzine pomp | |
Fer | dinsdag 25 augustus 2015 @ 17:31 |
Ja vorig jaar kwam er op vakantie ook hele colone langs van Redbull. Mooie trucks wel. | |
Nattekat | dinsdag 25 augustus 2015 @ 17:33 |
Ik kwam onderweg naar Nederland vanuit Italië eens twee Ferrari-trucks tegen Op Spa heb ik die niet kunnen spotten... | |
Izzy73 | dinsdag 25 augustus 2015 @ 20:25 |
R.I.V. - Justin Wilson | |
Nattekat | woensdag 26 augustus 2015 @ 13:24 |
*pakt popcorn | |
sasquatsch | woensdag 26 augustus 2015 @ 13:27 |
Materiaalmoeheid oorzaak van klapbanden Pirelli?
| |
Fir3fly | woensdag 26 augustus 2015 @ 13:38 |
Godverdomme. | |
Nattekat | woensdag 26 augustus 2015 @ 13:40 |
Hoe veel ronden reed Rosberg ook al weer op zijn banden voor de Mercedes een eigen leven ging leiden? | |
sasquatsch | woensdag 26 augustus 2015 @ 13:45 |
Ja, een-stoppers worden daarmee onmogelijk waarmee je zult zien dat de teams bijna allemaal dezelfde strategie zullen gaan volgen. | |
Fir3fly | woensdag 26 augustus 2015 @ 13:48 |
Klopt, en dat doen ze nu al bijna. Er zijn twee strategiën mogelijk, niet meer. Nou ja en af en toe probeert iemand dus een een-stopper. | |
Fiorano | woensdag 26 augustus 2015 @ 14:14 |
Belachelijk, is toch gewoon risico van de gok? | |
Lokale_Notabele | woensdag 26 augustus 2015 @ 14:32 |
Absurd dat Pirelli het kennelijk normaal vindt dat hun banden klappen als je er te lang op doorrijd. Normaal zou zijn dat je op versleten banden zoveel grip/performance verliest dat je geen andere keus hebt dan te wisselen. Ik sta niet bepaald te trappelen om banden van deze firma aan te schaffen voor onder mijn eigen wagen. | |
THEFXR | woensdag 26 augustus 2015 @ 14:55 |
hebben vroeger genoeg issue's gehad, Pirelli is meer marketing dan kwaliteit. | |
Lokale_Notabele | woensdag 26 augustus 2015 @ 15:02 |
hun fabrieken staan in Turkije meen ik, dat zal ook niet bijdragen aan het produceren van een hoogwaardig product | |
Atreidez | woensdag 26 augustus 2015 @ 15:23 |
Volgens dit artikel 11 Rondes, maar dat lag toch aan een cut in de band? Maja, Rosberg reedt op geel natuurlijk en Vettel op wit.. http://www.autosport.com/news/report.php/id/120410 | |
sasquatsch | woensdag 26 augustus 2015 @ 15:43 |
Alleen weet men niet waardoor die cut veroorzaakt werd. Sowieso was op beeld te zien dat er al eerder een draad van de band loskwam voordat deze uiteindelijk klapte. | |
twiFight | woensdag 26 augustus 2015 @ 17:29 |
Zoals? Of bedoel je de tijd dat teams de banden op de verkeerde kant monteerden en een te lage bandenspanning gebruiken? Toen de halve grid, met Vettel voorop, zat te janken dat het onacceptabel was. Totdat bleek dat de teams het zelf aan het verneuken waren. Wat frappant genoeg iedereen al weer lang en breed vergeten lijkt te zijn en alsnog Pirelli daar de schuld van te geven. | |
THEFXR | woensdag 26 augustus 2015 @ 20:38 |
het zijn gewoon kutbanden zeker in vergelijking met bridgestone | |
sasquatsch | woensdag 26 augustus 2015 @ 20:48 |
Gevraagd door de FIA. | |
THEFXR | woensdag 26 augustus 2015 @ 20:58 |
welke banden gebruiken ze in andere klasse? | |
sasquatsch | woensdag 26 augustus 2015 @ 21:13 |
Boeit dat? De FIA heeft Pirelli gevraagd voor de F1 banden te maken die snel slijten, zodat het inhalen gemakkelijker wordt. Pirelli levert deze banden. | |
Rossdale | woensdag 26 augustus 2015 @ 21:14 |
Pirelli is prima, ze leveren banden die precies voldoen aan de vraag van de FIA. Net als Bridgestone dat altijd deed. Alleen het fiasco van Michelin in Amerika is aan te rekenen aan de bandenleverancier volgens mij | |
THEFXR | woensdag 26 augustus 2015 @ 21:43 |
ja, dat boeit, sneller slijten is iets anders dan ontploffen | |
Fer | woensdag 26 augustus 2015 @ 21:53 |
Volgens mij is het grootste probleem dat in de Bridgestone tijd, teams 1000en testrondjes maakten per jaar en daar enorm veel informatie uit kwam. Schumacher deed onder andere echt veel testwerk Pirelli moet alles uit de vrije training en races halen, de enige keer dat ze met een recente Mercedes gingen testen, viel de hele f1 erover. | |
Beach | woensdag 26 augustus 2015 @ 21:58 |
Pirelli heeft toch zelf een wagen. | |
sasquatsch | woensdag 26 augustus 2015 @ 22:02 |
Ze testen ook tijdens de in-season testen (teams staan dan de wagen met coureur een dag af) en deden in 2013 zelf ook nog testen met meer teams dan alleen Mercedes. | |
trein2000 | woensdag 26 augustus 2015 @ 22:19 |
Ja, maar ook die is een paar jaar oud. | |
Fer | woensdag 26 augustus 2015 @ 22:23 |
Het is nog steeds peanuts vergeleken met de rondjes die Nicola Larini of Olivier Panis hebben gemaakt toen, tussen bijna alle races in. | |
twiFight | woensdag 26 augustus 2015 @ 22:43 |
V.z.i.w. krijgt Pirelli 3 testdagen met een actuele auto. En dan moeten ze ook maar hopen dat die auto heel blijft om hun tests mee af te kunnen ronden. Dat is natuurlijk om te huilen zo weinig testtijd als ze wel gaan eisen dat die band altijd voorspelbaar heel blijft. Pirelli kan met gemak een band maken die een hele race meegaat en niet knalt. Geen kunst aan. Maar dan voldoen ze niet meer aan de legio andere eisen die de FIA en de teams aan ze stellen. Maar goed, gelukkig hebben we op Fok tientallen experts die ze wel even uitleggen hoe je een perfecte band maakt. Kunnen de duurbetaalde specialisten van Pirelli lekker op vakantie, de keyboard-experts van hier regelen die shit wel even | |
Fir3fly | woensdag 26 augustus 2015 @ 22:50 |
Wat ben jij een waardeloze user zeg . Kap toch eens met dit soort posts alleen maar om een reactie uit te lokken. | |
twiFight | woensdag 26 augustus 2015 @ 23:06 |
De enige reactie die ik wil 'uitlokken' is dat mensen eens een wat minder arrogante bek krijgen. Alsof de tientallen mensen op de R&D afdeling van Pirelli geen flauw idee hebben van waar ze mee bezig zijn en de eerste de beste zolderkamerfokker het ze wel even uitlegt. Mijn god zeg, wat realiteitszin is velen hier vreemd. | |
THEFXR | woensdag 26 augustus 2015 @ 23:29 |
We stellen hier het gevolg aan de kaak, de oorzaak is aan Pirelli, maar ze maken echt geen beste beurt. Pirelli is zelf ook echt arrogant door nergens verantwoordelijkheid voor te nemen, waar Michelin en bridgestone dit zeker wel deden in het verleden. verder adviseer ik je niet meer op de man te spelen. | |
twiFight | woensdag 26 augustus 2015 @ 23:45 |
Maar zie je zelf niet in hoe ongelovelijk tegenstrijdig je woorden zijn? De oorzaak is nog niet bekend, maar Pirelli maakt alvast wel een slechte beurt. Hoe dan? Hoe kun je dit beoordelen als er nog niets bekend is? Waar zouden ze verantwoordelijkheid voor moeten nemen dan? Bovendien speelt er globaal gezien veel te veel mee om uit 'medelevendheid' maar vast te zeggen "Och, zal wel onze schuld zijn." F1 blijft een sport van de tientallen tot honderden miljoenen. De vergelijking met Michelin en Bridgestone blijft verder zinloos. Zij hadden echt compleet andere opdrachten. Een band maken zoals in die tijd kan Pirelli ook makkelijk. Het speelveld met de regels van vandaag is totaal omgekeerd. | |
franklop | donderdag 27 augustus 2015 @ 07:36 |
Gratis F1 via ziggo later dit jaar | |
nils7 | donderdag 27 augustus 2015 @ 07:39 |
Als ik het zo lees gaan ze gewoon "Sport1 Select" doorgeven. Op zich een prima deal, goede reclame voor Sport 1 en wil je meer zien (in geval van F1 de extra kanalen enzo gok ik) dan kan je er voor betalen. Wel jammer dat je het commentaar niet hoort op die andere kanalen (toen ik daar ooit vorig jaar eens ging kijken). Dus zit je lekker op de cam van Max te kijken dan mis een behoorlijke crash van Vettel ofzo. | |
sasquatsch | donderdag 27 augustus 2015 @ 08:07 |
Daarom twee (of meer) schermen gebruiken. TV voor het hoofdkanaal en een pc/laptop of tablet voor de andere kanalen. | |
nils7 | donderdag 27 augustus 2015 @ 08:11 |
Heb al Livetiming op tablet aan staan. | |
Lokale_Notabele | donderdag 27 augustus 2015 @ 08:45 |
Uh volgens Pirelli is het normaal dat Vettel zijn band klapte omdat hij te lang op die set gereden zou hebben. Tamelijk absurd standpunt als je het mij vraagt. Je zou op versleten/oude banden performance moeten verliezen, niet dat de boel zonder waarschuwing uit elkaar klapt met alle gevolgen van dien. Had ook in Eau Rouge kunnen gebeuren. Maar gewoon business as usual volgens Pirelli. "Voortaan eerder pitten, er is niks mis met ons product." Lachwekkend. | |
Rossdale | donderdag 27 augustus 2015 @ 08:53 |
Oeh serieus? Nice! | |
THEFXR | donderdag 27 augustus 2015 @ 08:55 |
Realisme is niet jou sterkste punt, de hoogste top was 345 km/u, als dan die band ontploft, heb je gewoon een begrafenis. Daarom was Vettel ook terecht kwaad. | |
Kuhly | donderdag 27 augustus 2015 @ 09:05 |
Ziggo sport. Kunnen we dan weer graties nederlands f1 kijken? | |
Rossdale | donderdag 27 augustus 2015 @ 09:07 |
Blijkbaar, zou super zijn | |
Fiorano | donderdag 27 augustus 2015 @ 09:26 |
Alleen als je Ziggo hebt natuurlijk. Zolang die lui 020 sponsoren pijns ik er niet over | |
Nattekat | donderdag 27 augustus 2015 @ 09:33 |
Nope. Zal vooral voetbal zijn. | |
Atreidez | donderdag 27 augustus 2015 @ 09:35 |
Mooi Nog meer hier : http://www.motorsport.com/f1/photos/main-gallery/?r=52867 | |
Schunckelstar | donderdag 27 augustus 2015 @ 09:38 |
Als de bak vastslaat heb je daar ook kans op, net als wanneer er iets in de ophanging afbreekt, of wanneer een vleugel het begeeft etc. Als je al het gevaar wil vermijden kun je beter gaan schaken (al loop je dan de kans om keihard geslagen te worden) vooralsnog is nog helemaal niet bekend wat de reden was, dus nu ql pirelli helemaal afbranden slaat nergens op | |
nils7 | donderdag 27 augustus 2015 @ 09:45 |
Op de radio en in de nieuwsberichten hebben ze het over Champions League en F1. Zal er op neer komen dat ze gewoon Sport 1 select gaan doorgeven ofzo (beide erop te zien). [edit] http://www.f1today.net/nl(...)portzender-van-ziggo [ Bericht 14% gewijzigd door nils7 op 27-08-2015 09:53:09 ] | |
Lokale_Notabele | donderdag 27 augustus 2015 @ 09:54 |
Volgens Paul Hembery van Pirelli was de band van Vettel "gewoon te versleten geraakt." Blijkbaar vinden ze het dus normaal dat een versleten band zonder waarschuwing uit elkaar klapt. Formule 1 onwaardig, absurd en gevaarlijk. | |
Schunckelstar | donderdag 27 augustus 2015 @ 10:03 |
Bron waar hij zegt dat normaal te vinden? Of is dat jouw eigen conclusie? | |
Lokale_Notabele | donderdag 27 augustus 2015 @ 10:04 |
Je bent toch niet achterlijk of wel? | |
Schunckelstar | donderdag 27 augustus 2015 @ 10:08 |
Jij blijkbaar wel. Vettel is echt niet de eerste die te lang op banden doorrijdt, als pirelli het normaal zou vinden dat een band dan zou ploffen zagen we dit elke zoveel races wel een keer | |
THEFXR | donderdag 27 augustus 2015 @ 10:48 |
ik vind het wel ergens op slaan om Pirelli af te branden, zij maken die banden en ze moeten gewoon verslijten niet ontploffen. Vettel dacht hetzelfde erover. schijnbaar zitten er in dit topic mongolen of Pirelli shills! | |
Schunckelstar | donderdag 27 augustus 2015 @ 10:59 |
Ah, jij bent er zo een bij wie ongelukken en pech niet bestaan en waarbij bij elk ongeluk ongeacht of je precies weet wat er gebeurd is er perse een zondebok aangewezen moet worden. Duidelijk | |
Atreidez | donderdag 27 augustus 2015 @ 11:10 |
http://www.dailymotion.co(...)n-belgium-2004_sport Herinnert iemand zich deze Spa crash (bijna zelfde plek als Vettel ook) door geklapte band nog? Was er toen ook zo'n discussie over banden? Kan t me serieus niet herinneren. Of na de blowout van Mansell op Adelaide? Toen keek ik nog niet eens F1 en waren de discussiekanalen zoals internet natuurlijk ook afwezig .. Had trouwens ook ergens gelezen dat Pirelli de wangen van debanden had aangepast tijdens de zomerstop, en dat ze vermoeden dat het materiaalmoeheid van de wang van de band kon zijn.. Kan het artikel alleen niet meer vinden | |
Lokale_Notabele | donderdag 27 augustus 2015 @ 11:25 |
Het punt is dat Pirelli de schuld bij Ferrari neerlegt omdat ze te lang op die set banden doorgereden zouden hebben. Een band moet gewoon verslijten als je er te lang op rijdt, niet zonder waarschuwing uit elkaar klappen. Maar blijkbaar zitten er op dit forum mensen die het beter denken te weten dan viervoudig wereldkampioen Sebastian Vettel. | |
Beach | donderdag 27 augustus 2015 @ 11:41 |
http://www.motorsport.com(...)new-f1-based-tv-show | |
Beach | donderdag 27 augustus 2015 @ 12:50 |
http://www.planetf1.com/d(...)-confirms-Haas-talks | |
Fir3fly | donderdag 27 augustus 2015 @ 12:51 |
Plaats die nieuwsberichten eens in een quote. | |
Beach | donderdag 27 augustus 2015 @ 12:52 |
Ik kan ook niks plaatsen voortaan. | |
Fir3fly | donderdag 27 augustus 2015 @ 12:53 |
Ook goed. | |
twiFight | donderdag 27 augustus 2015 @ 13:19 |
Liever geen post dan een linkdump. Ik klik er nooit op in ieder geval. Kun je beter in de nieuwssubmit gooien. | |
THEFXR | donderdag 27 augustus 2015 @ 14:09 |
vettel vertelde duidelijk wat er gebeurt was en wie schuld was. | |
sasquatsch | donderdag 27 augustus 2015 @ 14:52 |
Aan het begin van het seizoen. SPT / [F1] F1 nieuwtjes topic deel 180 zomerstopje | |
sasquatsch | donderdag 27 augustus 2015 @ 15:31 |
De reden die Pirelli opgeeft is misschien niet goed (want normale slijtage zou dit imho niet mogen veroorzaken), maar dat wil nog niet zeggen dat Pirelli fout zit. Vettel ging namelijk ronden lang over de kerbs heen, waardoor de banden het nog erger te verduren kregen dan normaal. Dus misschien is dat wel de oorzaak. Maar dat kan alleen door onderzoek uitgewezen worden. Dus laten we vooral daar op wachten. | |
Fir3fly | donderdag 27 augustus 2015 @ 15:34 |
Maar dat heeft dus niets te maken met slijtage. Pirelli gaf Rosberg ook de schuld van zijn klapband om dezelfde reden, maar hij reed maar 11 rondjes er op. Het blijft dus gewoon nog steeds een gotspe van Pirelli tot ze hun beschuldiging intrekken en hun excuses aanbieden aan Ferrari. | |
Schunckelstar | donderdag 27 augustus 2015 @ 15:54 |
Knap dat vettel dat nu al weet wat er met de band was | |
Lokale_Notabele | donderdag 27 augustus 2015 @ 15:59 |
Paul Hembery van Pirelli heeft gezegd dat de klapband van Vettel door slijtage kwam. Wat snap je daar niet aan? | |
THEFXR | donderdag 27 augustus 2015 @ 16:34 |
knap, dat jij dus helemaal niks weet, maar toch de schuld van Pirelli loopt te ontkrachten. | |
Schunckelstar | donderdag 27 augustus 2015 @ 16:46 |
Ik loop helemaal niks te ontkrachten flapdrol, je snapt het gewoon niet he | |
sasquatsch | donderdag 27 augustus 2015 @ 16:55 |
Dan zouden ze niet mogen ontploffen, maar zou Vettel grip moeten verliezen en naar binnen komen voor nieuwe banden. Dat gebeurde niet omdat hij nog genoeg grip had.
| |
Lokale_Notabele | donderdag 27 augustus 2015 @ 17:00 |
Ja inderdaad. Pirelli is Formule 1 onwaardig. Ze leveren geen goede producten en als het fout gaat geven ze anderen de schuld. Erg onprofessioneel. Laat Bridgestone het maar weer doen, als ze interesse hebben. | |
Geralt | donderdag 27 augustus 2015 @ 17:06 |
Waar er twee vechten hebben er twee schuld. Aldus mijn moeder. Die heeft mij dat zo geleerd vroeger. En moeders weten alles. Dus dit is gewoon als feit aan te nemen. | |
sasquatsch | donderdag 27 augustus 2015 @ 17:16 |
Dat zeg ik niet. Alleen als het komt door normale slijtage hebben ze wat uit te leggen. Want dan zou je verwachten (ik in ieder geval wel) dat je eerst grip verliest voordat een band klapt, zoals in de quote in mijn post gezegd wordt door Andy Green. Ik vraag me dus af of het wel komt door normale slijtage en niet door andere factoren (zoals bijvoorbeeld het continu over de kerbs rijden). En dat moet eerst uitgezocht worden. | |
Geralt | donderdag 27 augustus 2015 @ 18:36 |
De rondetijden waren in elk geval constant te noemen van Vettel in de rondes voordat de band klapte. En ik kan me niet voorstellen dat hij bewust 5 seconden off the pace zat te rijden constant. | |
THEFXR | donderdag 27 augustus 2015 @ 18:41 |
ik denk dat jij het niet snapt, ik kijk al wat jaartjes langer F1 dan jou, maar ik zie jou gewoon feiten/nieuwsberichten negeren om je eigen mening weer door te drukken, eigenwijs ventje | |
Wombcat | donderdag 27 augustus 2015 @ 19:35 |
Dat er zo grootschalig buiten het circuit werd gereden op Spa vond ik sowieso nogal matig. De inhaalactie van Verstappen op Nasr was in feite ook alleen maar mogelijk omdat Verstappen een uitstapje maakte. | |
Nattekat | donderdag 27 augustus 2015 @ 19:39 |
Uitstapje? Dat was die op Bottas. | |
Wombcat | donderdag 27 augustus 2015 @ 19:42 |
Nee, bij Nasr kwam 'ie ook volledig naast de baan, nog voor zijn feitelijke inhaalmanoevre. Maar doordat hij naast de baan kwam, kon hij erlangs, omdat hij zijn snelheid vast kon houden. | |
flipsen | donderdag 27 augustus 2015 @ 19:42 |
Speaking of which, wie was er nou fout in Monaco? Grosjean of Verstappen | |
Peterselieman | donderdag 27 augustus 2015 @ 19:43 |
Pirelli | |
Nattekat | donderdag 27 augustus 2015 @ 19:43 |
Vettel | |
Geralt | donderdag 27 augustus 2015 @ 19:44 |
HHF! De lul!!! !!!! | |
flipsen | donderdag 27 augustus 2015 @ 19:44 |
| |
Geralt | donderdag 27 augustus 2015 @ 19:45 |
En ik zie hem in staat om het ook bij Max te flikken. Dan word ik pas echt boos. ! | |
Peterselieman | donderdag 27 augustus 2015 @ 19:46 |
Moest je dat voor een krat bier roepen? | |
Geralt | donderdag 27 augustus 2015 @ 19:47 |
Zou wat raar zijn als ik dat luttele ogenblikken geleden aan de kassa van de Lidl keihard geroepen zou hebben toen ik een krat bier was aan het kopen. | |
Peterselieman | donderdag 27 augustus 2015 @ 19:48 |
| |
Geralt | donderdag 27 augustus 2015 @ 19:49 |
Hey jij was toch blauw of vergis ik me dan heel erg? | |
Peterselieman | donderdag 27 augustus 2015 @ 19:50 |
ik ben al weer een paar jaar van mijn blauwe kleur op het forum af. Alleen op de FP en andere subsites ben ik wel blauw | |
sasquatsch | donderdag 27 augustus 2015 @ 20:52 |
Klopt. De FIA was niet erg strict in het handhaven van de track limits. Alleen Kvyat kreeg een waarschuwing. De rest werd gedoogd, omdat ze er 'geen voordeel' van hadden. | |
Wombcat | donderdag 27 augustus 2015 @ 21:04 |
Ik snap dat nooit zo "er geen voordeel van hebben", als ze er geen voordeel aan hebben, komen ze echt niet buiten de baan. In Monaco zitten ze ook niet om de haverklap buiten de baan, want dan zitten ze in de muur. Als ze de baan uitdweilen omdat ze te hard de bocht in gaan, dan hebben ze er dus voordeel aangehad. Waren ze niet de baan uitgedweild dan hadden ze meer tijd verloren. Imo moeten ze trouwens een nadeel hebben als ze buiten de baan komen. | |
Schunckelstar | donderdag 27 augustus 2015 @ 21:12 |
Duidelijk, je snapt het nog steeds niet. ik heb namelijk helemaal geen mening hieron. Dat kan ook niet want de feiten zijn nog niet bekend | |
Nattekat | donderdag 27 augustus 2015 @ 21:16 |
Al sinds ik om de hoek kwam kijken niet meer | |
twiFight | donderdag 27 augustus 2015 @ 21:36 |
Nou ja, dat uitgezonden werd. Kan natuurlijk prima zijn dat meer teams waarschuwingen hebben gekregen, maar dat dat niet over de team radio gezegd is (maar dat lijkt me sterk, anders zou de coureur er mee door gaan) of dat die team radio gewoon niet is uitgezonden. Tenzij je de hele race het team radio kanaal hebt gevolgd... Ook als ze binnen de lijnen blijven kunnen ze er prima voordeel van gehad hebben. Er is namelijk veel minder risico om het te proberen en dus remmen ze ook later. Ook al blijven ze dan met 'geluk' binnen de lijnen, dan nog hadden ze als ze dat risico niet kunnen nemen waarschijnlijk eerder moeten remmen om de race niet te riskeren. Van mij mag de FIA hier wel wat korter door de bocht (no pun intended) in zijn. Elke race per bocht beslissen of het wel/niet mag... bah. En dan ben ik van mening dat 4 wielen buiten de witte lijnen een overtreding is. De vraag is: welke consequentie heeft het? Misschien per overtreding 2 sec. stilstaan bij je pitstop (geen pitstop meer, dan bij de eindtijd optellen) of zo. M.i. moet de straf in het begin hard zijn, zodat iedereen het wel per direct af moet leren. Na 1 of 2 jaar denkt geen coureur er nog aan om uit gemak of ingecalculeerd risico buiten de baan te gaan en zijn de straffen relatief ook minder hard, omdat ze nog weinig zullen voorkomen. Kan tevens meer spanning brengen in de race, met coureurs die late remacties wagen om koste wat het kost iemand in te kunnen halen, maar daarmee wel het risico lopen 2 seconden te verliezen en zo juist hun vingers te branden. Krijg je wel meer onderscheid in coureurs die de skills hebben laat te remmen en de lefgozers op de grid. En het heeft invloed op de strategie, want banden (ja, ja, daar gaan we weer) die geen grip meer hebben betekent een groot risico om niet genoeg grip meer te hebben om de bocht te halen. Ga je vroeg voor een nieuw setje, of waag je de gok en blijf je op de baan? Aan de andere kant, kan de FIA wel elke bocht elke ronde in de gaten houden? Wie gaat dat doen dan? De stewards houden dat echt niet bij. Zet je er 20 stewards naast, die elk de 'macht' hebben om iemands race te bevoordelen of benadelen? En hoe behandel je iemand die buiten de baan gaat om een collision te voorkomen? Ze hebben nu al de grootste moeite bij inhaalacties om de schuldige aan te wijzen. Vragen, vragen, vragen. Zegt ook genoeg over de zware taak die de FIA heeft bij elke beslissing. Nog los van het feit dat ze, ongeacht de beslissing, toch altijd de wind van voren krijgen. | |
Wombcat | donderdag 27 augustus 2015 @ 21:54 |
Wmb idd consequent straffen. En als iemand het doet om een collision te voorkomen, dan ook. Alleen kun je dan ook degene straffen die diegene van het circuit af duwt, maar dan zwaarder (dus allebei straffen). | |
Beach | donderdag 27 augustus 2015 @ 22:08 |
Okee het is nu duidelijk; het Pirelli incident is de nieuwe Max-Grosjean. | |
TagForce | donderdag 27 augustus 2015 @ 22:09 |
Gewoon 2 meter zeiknat kunstgras langs die lijn. Gaan ze te ver schuiven ze er helemaal af en hebben ze iig hinder van het uitstapje. Ze hoeven niet te crashen, maar gewoon 30 meter extra afleggen is goed. | |
Nattekat | donderdag 27 augustus 2015 @ 22:11 |
Zullen we het hier bij de nieuwtjes laten en eventueel in SPT / [Formule 1] Algemeen F1 topic #1 verdergaan? | |
sasquatsch | donderdag 27 augustus 2015 @ 22:28 |
* sasquatsch luistert naar Nattekat | |
Geralt | donderdag 27 augustus 2015 @ 23:10 |
* Geralt luistert alleen naar Brennie. En naar zn moeder als die boos is | |
twiFight | vrijdag 28 augustus 2015 @ 12:08 |
Heeft iemand enig idee hoe het nu met die Lotus vrachtwagens is afgelopen? Ik vind er geen nieuws over, maar ik heb al die bronnen ook niet gebookmarked. | |
Peterselieman | vrijdag 28 augustus 2015 @ 12:11 |
| |
Nattekat | vrijdag 28 augustus 2015 @ 12:34 |
Verstappen mogelijk naar Ferrari in 2017 Silly Season 2017, here we come | |
pvdplanet | vrijdag 28 augustus 2015 @ 12:54 |
Leg verdomme weer grindbakken aan, dan blijft iedereen binnen de lijntjes. Overigens was de F1 een doodsaaie bedoening, viel vaak letterlijk in slaap na 2 ronden. De laatste paar races is er weer een beetje spektakel (ook door Max) en kijk ik weer uit naar de volgende GP | |
nils7 | vrijdag 28 augustus 2015 @ 13:57 |
Ben benieuwd of dit is door gekleurde Max pet.... Vooraan kan je alleen mee doen met een Mercedes en denk dat het vorig jaar "in het veld" net zo spannend was. Maar goed Silverstone en Hongarije waren wel spannende GP's. | |
Beach | vrijdag 28 augustus 2015 @ 14:02 |
Net zoals Jos in 2000 naar Ferrari zou gaan. Eerst maar eens afwachten. | |
THEFXR | vrijdag 28 augustus 2015 @ 14:19 |
NEE, met grindbakken rollen ze op hun kop, vandaar deze oplossing | |
twiFight | vrijdag 28 augustus 2015 @ 16:35 |
Sommige mensen kijken alleen naar het podium. In de top is het lang niet altijd spannend. Maar de subtop en midveld is prima en er zijn veel gevechten te vinden. Het hangt wat af van de regie of je die ook goed te zien krijgt. Echt saaie races zie ik zelden. Maar er zijn er elk seizoen nog wel een paar. Vooral Sochi, Rusland was geen moer aan, vanwege de te harde banden. | |
THEFXR | vrijdag 28 augustus 2015 @ 16:40 |
Frentzen naar Arrows, Verstappen ontslagen http://www.f1news.nl/news(...)appen+ontslagen.html | |
Peterselieman | vrijdag 28 augustus 2015 @ 16:41 |
Laat het Geralt maar niet horen | |
Fer | vrijdag 28 augustus 2015 @ 16:54 |
Ach Tom Walkingshawl heeft zijn straf al gehad. | |
opreis | vrijdag 28 augustus 2015 @ 18:01 |
RB wil liever mercedes motoren staat er, waarom zouden ze max dan laten gaan in ruil voor ferarri motoren. Zijn ze en max kwijt en ze hebben nog steeds niet de motor die ze willen | |
sasquatsch | vrijdag 28 augustus 2015 @ 18:03 |
Ferrari motoren voor Toro Rosso. Al heb ik ook gelezen dat Toro Rosso misschien met Honda motoren zou gaan rijden. | |
THEFXR | vrijdag 28 augustus 2015 @ 18:32 |
nou, liever niet met die Honda's | |
opreis | vrijdag 28 augustus 2015 @ 18:39 |
Nou, dan hebben we alle opties op mercedes na dan (tenzij die dan net als RB daarop overstappen) wel wat over gelezen | |
twiFight | zaterdag 29 augustus 2015 @ 20:44 |
Ik vraag me wel af wat RBR en STR met de MGU en die hele bende gaan doen. Ik heb begrepen dat beide teams nu onderdelen ontwikkeld door RBR gebruiken en niet van Renault. Stel dat RBR met Mercedessen gaat rijden en STR met Ferraris, dan hebben beide teams nieuwe MGU's nodig en nog eens verschillende ook. Blijven ze dan zelf een ontwikkelen, of stappen ze toch over naar de onderdelen van de motorenfabrikant (waardoor ze een theoretische factor om verschil te maken missen). | |
nils7 | zaterdag 29 augustus 2015 @ 22:22 |
Ze hebben het geld om ze zelf te blijven ontwikkelen | |
Meike26 | zaterdag 29 augustus 2015 @ 22:56 |
Ik denk dat Ferrari best wel mee wil helpen met die ontwikkeling van die 'eigen' MGU. Als STR plotseling voor volgend jaar al nieuwe Ferrari motor heeft is het al helemaal duidelijk, STR kan dan mogelijk ook beter strijden voor goeie plaats in constructeurskampioenschap en dat is dan ook wel weer vell geld waard in 2017 ! Nog één zware tegenvaller bij str en ik zie het scenario wel gebeuren eigenlijk. | |
Beach | maandag 31 augustus 2015 @ 11:52 |
| |
Beach | maandag 31 augustus 2015 @ 11:57 |
| |
Fer | maandag 31 augustus 2015 @ 12:20 |
Mgu-h en mgu-k zijn gewoon onderdeel van de powerunit en worden geleverd door de fabrikant van de pu. Alleen het afstemmen van de pu is voor ieder chassis apart. Nu heeft STR nog het voordeel dat hun chassis heel erg lijkt op dat van RBR, bij overstap op verschillende leveranciers zal STR het zelf moeten doen. Maar STR heeft nu ook een erg goed team engineers, dus waarom niet? | |
Rossdale | dinsdag 1 september 2015 @ 13:20 |
Hulkenberg blijft nog twee jaar bij Force India Oh ik zie dat Beach het al gemeld had | |
Meike26 | woensdag 2 september 2015 @ 10:31 |
Als STR naar Ferrari overstapt hoeven ze het ook niet helemaal alleen te doen lijkt mij. "Joh, wij willen heel graag Max Verstappen in ons team. Als jullie nu eens voor onze pu + meuk kiezen, dan helpen we jullie daarbij en halen jullie volgend jaar al met Verstappen vaker de eindstreep ipv met dat Twingo motortje nu. Goede deal toch?" Volgens mij kan STR ook kosteloos en straffeloos overstappen van motorleverancier. Renault zou wel verwijt kunnen krijgen dat ze door tegenvallende prestaties contractbreuk hebben gepleegd. En nu ik er zo over nadenk... Zou het niet een strategische zet zijn van Renault om volgend jaar slechts 1 team op de grid heeft staan met Lotus? RBR en STR willen van onze motoren af? Prima joh.. wij hebben testgegevens van 2 teams, idioot veel data en dat nemen we allemaal mee naar volgend jaar, allemaal voor ons alleen. Doei hé ! [ Bericht 3% gewijzigd door Meike26 op 02-09-2015 10:39:33 ] | |
ESF1Gamer | woensdag 2 september 2015 @ 10:50 |
Stel dat Renault Lotus voor het einde van dit seizoen overneemt, dan hebben ze ook data van die mercedes motoren. | |
Meike26 | woensdag 2 september 2015 @ 10:52 |
Plus ze kopen een team voor een appel en een ei.. is geen drol waard nu ! Halen gelijk Malle Nado uit die auto (bedankt voor al je inzet onze spullen te slopen) en zetten Ocon in die wagen Edit: Kan op tablet niet zo snel nieuwe topic openen.. Firefox doet vreemd .. |