abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 23 augustus 2014 @ 20:08:40 #1
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_143749834
Originele OP door robin007bond:

quote:
Omdat er geen SC in dit subforum is en me dat toch wel leuk leek. Eveneens Jigzoz aan zijn post in FB te zien.
Nu met extra OP:

Filosofische quote van de dag het topic:
quote:
What is the first business of one who practices philosophy? To get rid of self-conceit. For it is impossible for anyone to begin to learn that which he thinks he already knows.
- Epictetus
Kants categoriale imperatieve en het elfde gebod eisen overigens dat degene die de laatste post plaatst, ook het nieuwe deel aanmaakt. Anders krijg je Ockham achter je aan met z'n scheermes. :(
  zaterdag 23 augustus 2014 @ 20:49:45 #2
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_143751488
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 19:56 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Volgens mij maakt Kant geen onderscheid tussen a en b. Iets kan volgens hem pas de morele keuze zijn als het logisch consistent is, dwz voldoet aan de universaliteitstest.

Anders zou je naast dit model nog een ander model nodig hebben om te bepalen wat de morele keuze is in een bepaalde context
Nee, een morele keuze kan ook niet-universeel zijn. Alleen heeft het dan wel een andere status: het is iets dat je in bepaalde situaties zou moeten doen, maar waarvoor je niet afgekeurd zou moeten worden als je het niet doet: je zou slechts geprezen moeten worden als je het wel doet.
pi_143752783
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 20:49 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Nee, een morele keuze kan ook niet-universeel zijn. Alleen heeft het dan wel een andere status: het is iets dat je in bepaalde situaties zou moeten doen, maar waarvoor je niet afgekeurd zou moeten worden als je het niet doet: je zou slechts geprezen moeten worden als je het wel doet.
Was dit Kants standpunt? Kan me niet herinneren dit ergens gelezen te hebben.

edit: oja, je bedoelt de zogenaamde 'imperfect duties'.

[ Bericht 4% gewijzigd door Wegenbouwer op 23-08-2014 21:52:18 ]
pi_143874401
Mooiste blijft natuurlijk de liegende politicus in Kants denken. Wat moeten we daar dan mee? 8-)
pi_143978856
Gôh, ik vind dat ik tot zover best een beetje een vervelende indruk maakte. Terwijl ik daar absoluut niet van houd. Ik ben in ieder geval iemand die open staat voor een PB. Ik ben voor dat te doen als er iets is. En dan wil ik er ook wel iets aan doen.
pi_143989102
Hey Molurus, heb je

http://www.wired.com/2014/06/the-new-quantum-reality/

doorgenomen. Het klinkt erg interessant, maar ik kan er verder nog weinig over zeggen. Zover ik weet zijn er niet veel mensen bezig met dit soort (det.) herinterpretaties van de QM. Een " klassieke" verklaring voor QM-effecten, iets wat Feynman als onmogelijk achtte, zou de laatste eeuw aan natuurkunde toch wel in een ander daglicht zetten; er zou dan geen scheiding meer zijn tussen de klassieke, macroscopische wereld en de subatomaire. Ik hoop binnenkort es Bohms herinterpretatie van de Broglie's " pilot wave" te bekijken, maar dat is iets wat je in moderne tekstboeken nauwelijks tot niet tegenkomt.

Een collega van me merkte laatst op dat veel mensen in het vakgebied weinig interesse meer tonen voor " fundamentele" zaken, en dit is denk ik een mooi voorbeeld daarvan :)
-
pi_143989490
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 15:08 schreef Haushofer het volgende:
Hey Molurus, heb je

http://www.wired.com/2014/06/the-new-quantum-reality/

doorgenomen. Het klinkt erg interessant, maar ik kan er verder nog weinig over zeggen. Zover ik weet zijn er niet veel mensen bezig met dit soort (det.) herinterpretaties van de QM. Een " klassieke" verklaring voor QM-effecten, iets wat Feynman als onmogelijk achtte, zou de laatste eeuw aan natuurkunde toch wel in een ander daglicht zetten; er zou dan geen scheiding meer zijn tussen de klassieke, macroscopische wereld en de subatomaire. Ik hoop binnenkort es Bohms herinterpretatie van de Broglie's " pilot wave" te bekijken, maar dat is iets wat je in moderne tekstboeken nauwelijks tot niet tegenkomt.

Een collega van me merkte laatst op dat veel mensen in het vakgebied weinig interesse meer tonen voor " fundamentele" zaken, en dit is denk ik een mooi voorbeeld daarvan :)
:)

Ja, ik vond het een buitengewoon interessant artikel. Het kan zijn dat de wetenschap de laatste eeuw dusdanig veel geïnvesteerd heeft in de nu heersende ideeën dat deterministische interpretaties geheel genegeerd worden. Als dat werkelijk zo is gegaan dan zou dat behoorlijk gênant zijn.

Helaas heb ik te weinig verstand van deze materie om goed te kunnen beoordelen of dit nu een goed alternatief is, en waarom wel/niet. Maar ik was eigenlijk best wel onder de indruk van die macroschaal reproductie van het tweespleten experiment. Dat had ik überhaupt niet voor mogelijk gehouden (Feynman vermoed ik ook niet), maar kennelijk kan dat dus gewoon... ook zonder meer werelden te postuleren.

Zie ook:


Ik heb de Kopenhagen interpretatie van de QM altijd al vreemd / verdacht gevonden (wie niet?), en dit lijkt zo'n logische / natuurlijke oplossing van dat probleem.

En wat ik vooral vreemd vind is dat Einstein kennelijk niets wilde weten van deze oplossing. Want was hij niet de man die zei: 'God dobbelt niet'?

[ Bericht 3% gewijzigd door Molurus op 30-08-2014 15:58:07 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 16:58:36 #8
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_143992645
Voor iedereen die iets luchtigers wil dan kwantummechanica: een 'dark lord' - in volledige Satanische uitdossing - heeft geprobeerd op een kerkterrein een Bijbel in de fik te steken nadat hij erover gezeken heeft. Needless to say, hij heeft gefaald.

http://www.thesmokinggun.com/file/arizona-bible-burning

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_143993028
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 16:58 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Voor iedereen die iets luchtigers wil dan kwantummechanica: een 'dark lord' - in volledige Satanische uitdossing - heeft geprobeerd op een kerkterrein een Bijbel in de fik te steken nadat hij erover gezeken heeft. Needless to say, hij heeft gefaald.

http://www.thesmokinggun.com/file/arizona-bible-burning

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus als je over een bijbel gepist hebt, dan is hij daarna niet in de fik te krijgen?

HET IS EEN WONDER! GOD IS GROOT! HIJ IS HEER! HEIL JEZUS!
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 17:18:27 #10
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_143993154
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 17:14 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dus als je over een bijbel gepist hebt, dan is hij daarna niet in de fik te krijgen?

HET IS EEN WONDER! GOD IS GROOT! HIJ IS HEER! HEIL JEZUS!
Nou ja, van een dark lord mag je toch verwachten dat hij tenminste zwavel pist. Dus een beetje een wonder is het wel.
pi_143993235
Wel echt flauw dat dat niet eens mag daar.
pi_143997835
Trouwens, wat ik nog een keer wou zeggen: wat vinden jullie van het idee van een goede vestiging of het bovennatuurlijke waar is of niet?
pi_143997934
'Bovennatuurlijk'? Wat is dat?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_143997958
Eh, dat weet iedereen toch?
pi_143998216
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 20:00 schreef 00ll0l0l het volgende:
Eh, dat weet iedereen toch?
Er zijn veel mensen die denken dat te weten. Maar als je ze vraagt dat eenduidig te specificeren krijg je eigenlijk nooit een samenhangend antwoord.

Het moet iets onverklaarbaars zijn, zoveel kan ik eruit opmaken. Maar ik mag toch aannemen dat onverklaarde verschijnselen niet per definitie bovennatuurlijk zijn. Waar ligt het onderscheid dan wel?

"In strijd met natuurwetten"?

1) of natuurwetten zijn absolute onbreekbare wetten. Maar dan kunnen bovennatuurlijke verschijnselen - in deze uitleg ervan - per definitie niet bestaan.

2) of natuurwetten zijn menselijke noties van hoe de wereld zich gedraagt. Maar dan is een uitzondering eerder een reden om gewoon die natuurwet te verwerpen.

Dus waar hebben we het nu eigenlijk over, als we spreken van 'bovennatuurlijk'?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_143998368
Hoe kan ik het zeggen? Ik ga uit van overzichtelijke begrippen wat dit onderwerp betreft. Net zoals iedereen meestal doet bij andere onderwerpen die meer stoffelijk zijn. Zoals, misschien dat een supermarktketen een goed voorbeeld is. Zo'n begrip zou ook meer beinterpreteerd, theoretisch weergegeven kunnen worden.
pi_143998482
Is het misschien een ideetje om in de F&L-etiquette op te nemen dat we proberen om duidelijk en samenhangend te communiceren?
pi_143998499
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 20:12 schreef 00ll0l0l het volgende:
Hoe kan ik het zeggen? Ik ga uit van overzichtelijke begrippen wat dit onderwerp betreft. Net zoals iedereen meestal doet bij andere onderwerpen die meer stoffelijk zijn. Zoals, misschien dat een supermarktketen een goed voorbeeld is. Zo'n begrip zou ook meer beinterpreteerd, theoretisch weergegeven kunnen worden.
Dat is met het woord 'bovennatuurlijk' een veel groter probleem dan met het woord 'supermarktketen'. Er is niets overzichtelijk aan het begrip 'bovennatuurlijk'. Het is, zover ik kan zien, een betekenisloos begrip.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_143998535
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 20:15 schreef Jigzoz het volgende:
Is het misschien een ideetje om in de F&L-etiquette op te nemen dat we proberen om duidelijk en samenhangend te communiceren?
Wat is exact niet samenhangend in de discussie?

Misschien nav wat Molarus zei: ik ga niet uit van deelbaarheid wat het begrip betreft.

Even voor de handigheid ivm reageren: ik zou graag weten wat niet samenhangend of duidelijk is (in wat ik deed) ik sta ook open voor een reactie op anderen in dat verband.

[ Bericht 9% gewijzigd door 00ll0l0l op 30-08-2014 20:25:24 ]
pi_143999164
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 20:16 schreef 00ll0l0l het volgende:

[..]

Wat is exact niet samenhangend in de discussie?

Misschien nav wat Molarus zei: ik ga niet uit van deelbaarheid wat het begrip betreft.

Even voor de handigheid ivm reageren: ik zou graag weten wat niet samenhangend of duidelijk is (in wat ik deed) ik sta ook open voor een reactie op anderen in dat verband.
Nou ja, de discussie begon over het begrip 'het bovennatuurlijke'. Ik vraag je wat je daarmee bedoelt, want zoals ik net heb uitgelegd is dit begrip qua betekenis nogal problematisch.

En vervolgens reageer je daarop met een verhaal over supermarktketens. Dat heeft, zo op het oog, helemaal niets daarmee te maken. Dus ik kan me voorstellen dat mensen dat onsamenhangend / onduidelijk vinden: dat is het namelijk ook.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_143999297
Nee, dat is het niet. Mijn conclusie is meer dat het een soort van middel is om een bepaald gelijk te krijgen in een discussie. Dat het dus met uitoefening van macht van doen heeft. Dat ik dus juist heel erg duidelijk communiceer, en dat de toonaangevendheid daar niet noodzakelijk van bevalt. Niet dat die ,,macht'' nodig is, maar gewoon om het hebben daarvan. Waar of niet?

Dit is trouwens heel erg lastig, omdat als ik bovenstaande zeg, dan zou ik ,,mij iets voorstellende'' genoemd kunnen worden, wat al helemaal slecht is daarvoor.

Bovendien, soms gaan anderen daarin mee, gewoon, zogezegd. Waardoor ik blootgesteld kan worden aan los-vaste zomaar meningen.
pi_143999369
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 20:38 schreef 00ll0l0l het volgende:
Nee, dat is het niet. Mijn conclusie is meer dat het een soort van middel is om een bepaald gelijk te krijgen in een discussie. Dat het dus met uitoefening van macht van doen heeft. Dat ik dus juist heel erg duidelijk communiceer, en dat de toonaangevendheid daar niet noodzakelijk van bevalt. Niet dat die ,,macht'' nodig is, maar gewoon om het hebben daarvan. Waar of niet?
Ehm... neem maar van mij aan dat dat het wel degelijk is. ;) Mensen begrijpen je oprecht niet. Daar is geen enkele sprake van macht uitoefenen in een poging 'gelijk' te krijgen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_143999519
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 20:41 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ehm... neem maar van mij aan dat dat het wel degelijk is. ;) Mensen begrijpen je oprecht niet. Daar is geen enkele sprake van macht uitoefenen in een poging 'gelijk' te krijgen.
Dan verzoek ik je wat exacter te zijn in je omschrijving in wat het probleem is.

Ik schreef dit:
,,Hoe kan ik het zeggen? Ik ga uit van overzichtelijke begrippen wat dit onderwerp betreft. Net zoals iedereen meestal doet bij andere onderwerpen die meer stoffelijk zijn. Zoals, misschien dat een supermarktketen een goed voorbeeld is. Zo'n begrip zou ook meer beinterpreteerd, theoretisch weergegeven kunnen worden.''

Hoe ik de term ,,supermarktketen'' gebruikte hier is geen probleem. Of zeg anders meer erover.

En wat is de kijk op de meerderheidsmening hierover?

[ Bericht 2% gewijzigd door 00ll0l0l op 30-08-2014 20:58:42 ]
pi_144000133
Ik verzoek om een duidelijke reactie hierop. Anders ga ik in principe uit van wat ik in mijn eervorige post hier zette.
pi_144000176
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 20:46 schreef 00ll0l0l het volgende:

[..]

Dan verzoek ik je wat exacter te zijn in je omschrijving in wat het probleem is.

Ik schreef dit:
,,Hoe kan ik het zeggen? Ik ga uit van overzichtelijke begrippen wat dit onderwerp betreft. Net zoals iedereen meestal doet bij andere onderwerpen die meer stoffelijk zijn. Zoals, misschien dat een supermarktketen een goed voorbeeld is. Zo'n begrip zou ook meer beinterpreteerd, theoretisch weergegeven kunnen worden.''

Hoe ik de term ,,supermarktketen'' gebruikte hier is geen probleem. Of zeg anders meer erover.

En wat is de kijk op de meerderheidsmening hierover?
Sja, ik kan daar - als reactie op mijn vraag over het begrip 'bovennatuurlijk' - echt geen brood van bakken, op geen enkele manier.

Wellicht dat jij kunt aangeven op welke manier jouw reactie ook maar iets met die vraag te maken heeft? Dat zie ik namelijk niet. Het lijkt een willekeurig samengeraapte verzameling woorden.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_144000897
ok, ik houd dit er even bij:

Ik schreef dit:
,,Hoe kan ik het zeggen? Ik ga uit van overzichtelijke begrippen wat dit onderwerp betreft. Net zoals iedereen meestal doet bij andere onderwerpen die meer stoffelijk zijn. Zoals, misschien dat een supermarktketen een goed voorbeeld is. Zo'n begrip zou ook meer beinterpreteerd, theoretisch weergegeven kunnen worden.''

quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 21:07 schreef Molurus het volgende:

[..]

Sja, ik kan daar - als reactie op mijn vraag over het begrip 'bovennatuurlijk' - echt geen brood van bakken, op geen enkele manier.

Wellicht dat jij kunt aangeven op welke manier jouw reactie ook maar iets met die vraag te maken heeft? Dat zie ik namelijk niet. Het lijkt een willekeurig samengeraapte verzameling woorden.
Te maken met de vraag: op dit punt vraag je aan mij om het meest kleinbare deeltje dat niet meer te delen is, te delen als het ware als ik dat zou moeten beschrijven. Omdat jij een indeling gaf nav het begrip ''bovennatuurlijk''. Daarop reageerde ik dat ik een andere indeling heb. Het gaat ook om het fundament van denken over het begrip ''bovennatuurlijk''.

Zo'n basisomschrijving, net als een kleur als ''rood'' of ''blauw'' is niet verder te omschrijven. Jij of ik moet gewoon begrijpen dat het om een grondomschrijving gaat. Hierop zeggen dat de andere ofwel niet kan schrijven en dus met andere woorden een psychische stoornis heeft is een fout. Of in ieder geval daarop reageren met de uitspraak dat er iets mis is met de persoon die de uitspraak deed.

[bewerkt = b]

b1
-----------------------------
Ik zie nu de manier van discussieren iets beter, bijvoorbeeld hoeveel tijd er tussen reacties zit. Ik blijf hier ook bij

b2

Je zei:

quote:
Het lijkt een willekeurig samengeraapte verzameling woorden.
Ik denk dat het dus ligt in een verschil van begin uitgangspunt erover. Jij of ik zouden dus even rustig moeten kijken naar de twee uitgangspunten die bestaan nu in de discussie. Is dit een probleem op dit forum wat jou betreft? En dat de reden voor het communicatieprobleem? Zoiets zou in het bijzonder bij één persoon kunnen bestaan naar een mening. Of op een bepaalde manier.


b3
----------------------------------
Het kan zijn dat het onderwerp aanleiding geeft tot even nadenken. Er is nu nog geen reactie. Hoe ligt dit? Naar mijn mening kan dat ook bijvoorbeeld morgen zijn of volgende week. Maar vooral helderheid daarover lijkt mij belangrijk.

[ Bericht 1% gewijzigd door 00ll0l0l op 30-08-2014 22:14:23 ]
pi_144003736
Ik verzoek om een reactie die in ieder geval helderheid geeft over wanneer een reactie. Is er nu sprake van gedachte over het onderwerp? Of komt hier nu helemaal geen reactie meer op?

We hebben hier een conversatie en het punt naar mij toe was een probleem daarin. En nu totaal geen reactie meer? Het kan dus zeker niet bij mij liggen. Dat is wat hier in ieder geval zeker uit is.
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 22:46:21 #28
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_144004086
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 22:37 schreef 00ll0l0l het volgende:
Ik verzoek om een reactie die in ieder geval helderheid geeft over wanneer een reactie. Is er nu sprake van gedachte over het onderwerp? Of komt hier nu helemaal geen reactie meer op?

We hebben hier een conversatie en het punt naar mij toe was een probleem daarin. En nu totaal geen reactie meer? Het kan dus zeker niet bij mij liggen. Dat is wat hier in ieder geval zeker uit is.
Kerel, ga gewoon naar een forum in je eigen taal. Niemand hier begrijpt je Babelfish-brouwseltjes.
pi_144004259
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 22:46 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Kerel, ga gewoon naar een forum in je eigen taal. Niemand hier begrijpt je Babelfish-brouwseltjes.
Ok vriend, dit betekent officieel dat uitspraken als ,,niet begrijpen'' of ,,samenhangendheid'' alleen maar een middel is om een soort van macht over de discussie te voeren.

Dit is trouwens ook feitelijk een onrechtmatig achtige daad waar een schadevergoeding voor mogelijk is.

Jij denkt wel dat ik ff $$ even met mij kan laten spotten zo?
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 22:53:19 #30
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_144004347
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 22:50 schreef 00ll0l0l het volgende:

[..]

Ok vriend, dit betekent officieel dat uitspraken als ,,niet begrijpen'' of ,,samenhangendheid'' alleen maar een middel is om een soort van macht over de discussie te voeren.

Dit is trouwens ook feitelijk een onrechtmatig achtige daad waar een schadevergoeding voor mogelijk is.

Jij denkt wel dat ik ff $$ even met mij kan laten spotten zo?
Heeft iemand echt ver geweest als besloten om te gebruiken, zelfs willen doen meer uitzien zoals?
pi_144004822
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 22:53 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Heeft iemand echt ver geweest als besloten om te gebruiken, zelfs willen doen meer uitzien zoals?
Ben nou eens even duidelijk. Wat je hierboven weergeeft, zo schrijf ik niet.
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 23:08:35 #32
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_144004917
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 23:06 schreef 00ll0l0l het volgende:

[..]

Ben nou eens even duidelijk. Wat je hierboven weergeeft, zo schrijf ik niet.
Hoe vaak heb je dat door Babelfish gehaald voordat je doorhad dat het onzin is?
pi_144005181
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 23:08 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Hoe vaak heb je dat door Babelfish gehaald voordat je doorhad dat het onzin is?
Jij uit dus kritiek op iets dat te maken heeft met woordvolgorde? Dan laat zien aan de hand van taalregels dat er een fout in zit. Of een uitleg van het probleem.

Het lijkt wel alsof ik met een buitenlander praat wat dit betreft. Exact en alleen op het punt van een specifiek onderwerp ook altijd.

[ Bericht 9% gewijzigd door 00ll0l0l op 30-08-2014 23:22:02 ]
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 23:22:49 #34
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_144005488
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 23:15 schreef 00ll0l0l het volgende:

[..]

Jij uit dus kritiek op iets dat te maken heeft met woordvolgorde? Dan laat zien aan de hand van taalregels dat er een fout in zit. Of een uitleg van het probleem.

Het lijkt wel alsof ik met een buitenlander praat wat dit betreft. Exact en alleen op het punt van een specifiek onderwerp ook altijd.
De uitleg van het probleem:

Niemand begrijpt waar jij het over hebt, omdat je zinnen nog het meeste lijken op een willekeurige verzameling woorden. Ik denk omdat je geen moedertaalspreker van het Nederlands bent en alles wat je zegt door vertaalsoftware haalt.
pi_144005661
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 23:22 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

De uitleg van het probleem:

Niemand begrijpt waar jij het over hebt, omdat je zinnen nog het meeste lijken op een willekeurige verzameling woorden. Ik denk omdat je geen moedertaalspreker van het Nederlands bent en alles wat je zegt door vertaalsoftware haalt.
Het lijkt misschien nu alsof emotie een enorme rol speelt. Maar dit is niet zo. Ik zou dit het liefste even oplossen.

willekeurige verzameling woorden: gaat het dan om inhoud of taal, bijvoorbeeld grammatica?

moedertaalspreker Nederlands: dat is wat ik ben. Ik heb ook geen buitenlandse ouders of andere familie enz.
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 23:32:46 #36
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_144005913
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 23:27 schreef 00ll0l0l het volgende:

[..]

Het lijkt misschien nu alsof emotie een enorme rol speelt. Maar dit is niet zo. Ik zou dit het liefste even oplossen.

willekeurige verzameling woorden: gaat het dan om inhoud of taal, bijvoorbeeld grammatica?

moedertaalspreker Nederlands: dat is wat ik ben. Ik heb ook geen buitenlandse ouders of andere familie enz.
Wauw, dan ben je wel een enorme retard. Misschien moet je eens naar de dokter, volgens mij zitten je hersenen verkeerd om in je hoofd.
pi_144006277
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 23:32 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Wauw, dan ben je wel een enorme retard. Misschien moet je eens naar de dokter, volgens mij zitten je hersenen verkeerd om in je hoofd.
Wat je nu doet is smaad. Ook iets wat vervolgbaar is. Ga daar dus maar vanuit. Het zou mij trouwens niets verbazen als jij daarmee doorgaat met meer van dit soort dingen of andere dingen.

Maar waarom valt er niet gewoon te praten? Er is geen probleem met wat ik schreef. Waarom zo'n enorme last hierop?
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 23:41:19 #38
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_144006327
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 23:40 schreef 00ll0l0l het volgende:

[..]

Wat je nu doet is smaad. Ook iets wat vervolgbaar is. Ga daar dus maar vanuit. Het zou mij trouwens niets verbazen als jij daarmee doorgaat met meer van dit soort dingen of andere dingen.

Maar waarom valt er niet gewoon te praten? Er is geen probleem met wat ik schreef. Waarom zo'n enorme last hierop?
Oh, je gaat me aanklagen?

pi_144006444
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 23:41 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Oh, je gaat me aanklagen?

[ afbeelding ]
Waarom beschrijf je niet op een begrijpelijke manier en waar feitelijk iets mee kan wat realistisch is wat het probleem is?
Want dat is hoofdzakelijk het probleem. Niet iets wat ik zeg of hoe dit geschreven is en de begrijpelijkheid daarvan.
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 23:45:20 #40
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_144006502
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 23:44 schreef 00ll0l0l het volgende:

[..]

Waarom beschrijf je niet op een begrijpelijke manier en waar feitelijk iets mee kan wat realistisch is wat het probleem is?
Want dat is hoofdzakelijk het probleem. Niet iets wat ik zeg of hoe dit geschreven is en de begrijpelijkheid daarvan.
Het probleem is dat wat jij schrijft onbegrijpelijk is. Dat ik dit voor de tweede keer moet zeggen, geeft aan dat ook je leesvaardigheid niet erg sterk is.
pi_144006657
Het probleem IS en blijft dat jij of Molorus waar ik toennet mee praatte niet zegt wat het probleem is op een manier waar iets mee kan. Of misschien kon dat met Molorus of Jigzoz wel en moest hij even weg. In dat geval stuur ik hem voor de zekerheid wel een PB.

Dat is echt het probleem! Dus zeg gewoon helder, op een manier waar iets mee kan wat het probleem is.
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 23:55:38 #42
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_144007053
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 23:48 schreef 00ll0l0l het volgende:
Het probleem IS en blijft dat jij of Molorus waar ik toennet mee praatte niet zegt wat het probleem is op een manier waar iets mee kan. Of misschien kon dat met Molorus of Jigzoz wel en moest hij even weg. In dat geval stuur ik hem voor de zekerheid wel een PB.

Dat is echt het probleem! Dus zeg gewoon helder, op een manier waar iets mee kan wat het probleem is.
Het probleem is dat je moeder Softenon heeft geslikt toen ze zwanger was van jou.
pi_144007206
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 23:55 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Het probleem is dat je moeder Softenon heeft geslikt toen ze zwanger was van jou.
Dat vind ik meer een vreemde opmerking. Er is ook geen voortgang in de discussie, dus ik stuur Molorus en Jigzaw een PB en dan weet ik het verder even niet zo.
  zondag 31 augustus 2014 @ 00:00:18 #44
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_144007306
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 23:58 schreef 00ll0l0l het volgende:

[..]

Dat vind ik meer een vreemde opmerking. Er is ook geen voortgang in de discussie, dus ik stuur Molorus en Jigzaw een PB en dan weet ik het verder even niet zo.
Even eerlijk: wat voor drugs heb je gebruikt? Het lijkt mij een combinatie van paddo's en wiet.
  zondag 31 augustus 2014 @ 00:12:47 #46
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_144007922
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 00:06 schreef 00ll0l0l het volgende:
Ik vind dat jij of bijvoorbeeld molorus echt veel te ver gaat. Net wat ik hier zei

[..]

Weet je wat pas ver gaat? Die plaat voor je kop. Die is pas enorm. :)
pi_144008115
Luister, jij of Molorus wijzen op een probleem in hoe of wat ik schrijf. Dit was trouwens al eerder het geval en dit veroorzaakt een probleem.

Ik zeg dus, goed wat is het precies? Maar daar volgt wel een reactie op, maar één waar met de beste wil in de wereld niets mee kan. Met andere woorden: het probleem ligt in iets anders. In ieder geval een heel vreemd iets. Dat antwoord waar niets mee kan is dus met opzet zo geformuleerd dat er niets mee kan, afwimpelt.

Plaat voor mijn ... kan dus NOOIT maar dan ook NOOIT NOOIT NOOIT opgaan. Want ik vroeg wat het probleem precies is.

Het is veel meer net het omgedraaide bij mij het geval. Ik ben iemand die best verstand heeft van dat soort zaken. Dit kan ertoe geleid hebben dat die extreme reactie van bijvoorbeeld jou bestaat. Maar dat is op geen enkele manier mijn zaak. Ik heb het idee dat jij mij daar nog van zou kunnen gaan zitten beschuldigen. Ben je nou helemaal ...

JIJ moet gewoon afblijven van MIJN goede dingen om op een prettige manier iets te zeggen.

Jij moet daar gewoon niet van gaan zitten roven ofzo. Gauwdief.

[ Bericht 10% gewijzigd door 00ll0l0l op 31-08-2014 00:34:33 ]
  zondag 31 augustus 2014 @ 00:40:42 #48
224960 highender
Travellin' Light
pi_144009173
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 15:08 schreef Haushofer het volgende:
Hey Molurus, heb je

http://www.wired.com/2014/06/the-new-quantum-reality/

doorgenomen. Het klinkt erg interessant, maar ik kan er verder nog weinig over zeggen. Zover ik weet zijn er niet veel mensen bezig met dit soort (det.) herinterpretaties van de QM. Een " klassieke" verklaring voor QM-effecten, iets wat Feynman als onmogelijk achtte, zou de laatste eeuw aan natuurkunde toch wel in een ander daglicht zetten; er zou dan geen scheiding meer zijn tussen de klassieke, macroscopische wereld en de subatomaire. Ik hoop binnenkort es Bohms herinterpretatie van de Broglie's " pilot wave" te bekijken, maar dat is iets wat je in moderne tekstboeken nauwelijks tot niet tegenkomt.

Een collega van me merkte laatst op dat veel mensen in het vakgebied weinig interesse meer tonen voor " fundamentele" zaken, en dit is denk ik een mooi voorbeeld daarvan :)
Gerard 't Hooft toch?
http://arxiv.org/find/quant-ph/1/au:+Hooft_G/0/1/0/all/0/1

Edit: ik heb het artikel net gelezen en hij wordt ook genoemd :@

[ Bericht 4% gewijzigd door highender op 31-08-2014 00:55:30 ]
pi_144009187
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 23:48 schreef 00ll0l0l het volgende:
Het probleem IS en blijft dat jij of Molorus waar ik toennet mee praatte niet zegt wat het probleem is op een manier waar iets mee kan. Of misschien kon dat met Molorus of Jigzoz wel en moest hij even weg. In dat geval stuur ik hem voor de zekerheid wel een PB.

Dat is echt het probleem! Dus zeg gewoon helder, op een manier waar iets mee kan wat het probleem is.
Het probleem ligt echt bij jou hoor. Alles in jouw berichten is een brij van vaagheden. Ik zie er wel bepaalde tendensen in, maar ook daarbij loopt alles doorelkaar. In zo'n brij valt niet 1 punt aan te wijzen waar het onduidelijk is. Het is eerder omgekeerd: ik kan er nauwelijks punten in aanwijzen die wel duidelijk zijn. Maar ik heb je al verteld, dat jij waarschijnlijk met "duidelijk" iets anders bedoelt dan in het woordenboek staat. Dus ik betwijfel of je iets kunt met al die postjes waarin staat dat jij onduidelijk bent. Hou het er dus maar op, dat je voor de lezers hier onduidelijk schrijft.
-- <br />Pinpoint
  zondag 31 augustus 2014 @ 00:53:44 #50
433501 schrijfveer
Mist inkt en papier
pi_144009694
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 00:16 schreef 00ll0l0l het volgende:
Luister, jij of Molorus wijzen op een probleem in hoe of wat ik schrijf. Dit was trouwens al eerder het geval en dit veroorzaakt een probleem.

Ik zeg dus, goed wat is het precies? .
Je manier van schrijven is moeilijk te volgen. De zinsconstructies hangen niet logisch in elkaar en zijn niet logisch tot elkaar.
  zondag 31 augustus 2014 @ 00:55:37 #51
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_144009754
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 00:16 schreef 00ll0l0l het volgende:
Luister, jij of Molorus wijzen op een probleem in hoe of wat ik schrijf. Dit was trouwens al eerder het geval en dit veroorzaakt een probleem.

Ik zeg dus, goed wat is het precies? Maar daar volgt wel een reactie op, maar één waar met de beste wil in de wereld niets mee kan. Met andere woorden: het probleem ligt in iets anders. In ieder geval een heel vreemd iets. Dat antwoord waar niets mee kan is dus met opzet zo geformuleerd dat er niets mee kan, afwimpelt.

Plaat voor mijn ... kan dus NOOIT maar dan ook NOOIT NOOIT NOOIT opgaan. Want ik vroeg wat het probleem precies is.

Het is veel meer net het omgedraaide bij mij het geval. Ik ben iemand die best verstand heeft van dat soort zaken. Dit kan ertoe geleid hebben dat die extreme reactie van bijvoorbeeld jou bestaat. Maar dat is op geen enkele manier mijn zaak. Ik heb het idee dat jij mij daar nog van zou kunnen gaan zitten beschuldigen. Ben je nou helemaal ...

JIJ moet gewoon afblijven van MIJN goede dingen om op een prettige manier iets te zeggen.

Jij moet daar gewoon niet van gaan zitten roven ofzo. Gauwdief.
Nee, even serieus: wat voor drugs gebruik jij? Dat moet echt goede shit zijn, zo te zien.
pi_144009766
quote:
Gerard 't Hooft gelooft inderdaad, i.t.t. de meeste vakgenoten, dat onder de onvoorspelbaarheid uiteindelijk iets ligt dat wel voorspelbaar is. Maar in de pilot-wave gedachte ziet hij geen heil.

Stel, dat er iets gevonden wordt, wat de onvoorspelbaarheid van zo'n quantumdeeltje verklaart. Bijv. een complex iets, dat door z'n complexiteit niet te voorspellen valt. Zoals het weer ook niet, omdat er teveel vlinders met hun vleugels wapperen (chaostheorie). Dan nog kan die onderliggende causaliteit weer bestaan uit nog veel kleinere gebeurtenissen, die wel voorspelbaar zijn, maar alleen door hun grote aantallen. Dus net zoals de vele gebeurtenissen op quantum-niveau, door hun aantal toch zorgen voor voorspelbaarheid op macro-niveau.

Als je onvoorspelbaarheid ontdekt onder de voorspelbare wereld die je had, zoals ruim een eeuw geleden gebeurde, kan dat ook een tweede keer gebeuren. En een derde, ad infinitum. Of niet ad infinitum, dan is er een diepste laag. En die is òf deterministisch, òf probabilistisch. Maar hoe kun je ooit weten, dat je dit keer echt de bodem hebt gevonden? Daar zal zelfs de achter-achter-achter-achter-achter-achter-achterkleinzoon van Gerard 't Hooft niet achter komen.
-- <br />Pinpoint
pi_144009769
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 00:53 schreef schrijfveer het volgende:

[..]

Je manier van schrijven is moeilijk te volgen. De zinsconstructies hangen niet logisch in elkaar en zijn niet logisch tot elkaar.
Het punt is wel dat als mensen die hier vaak zijn zo extreem reageren als ik noemde, andere mensen zoals jij of zelfs veel meer mensen opeens ook zo gaan reageren. Niet omdat er nou zo'n probleem mee is, maar om andere redenen.

Dus ik neem je reactie in eerste instantie even niet serieus. En wie zegt dat jij niet een andere gebruikersnaam bent van een zelfde persoon? Of een familielid? Als ik kijk naar de extreme reacties van waar ik die discussie mee had is dat helemaal niet uit te sluiten.

DE REACTIE WAS EXTREEM GENOEG ZONDER GOEDE REDENEN ! (Dit even in hoofdletters, anders wordt het onoverzichtelijk)

[bewerkt]
Ik ga ervan uit dat jij of een andere gebruikersnaam bent van een zelfde persoon of een bekende. Als dit nu dus zo gaat dan luister ik alleen nog naar een beetje een heldere uitleg van ''het probleem'' waar het om gaat.

[ Bericht 10% gewijzigd door 00ll0l0l op 31-08-2014 01:01:22 ]
pi_144009969
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 00:55 schreef 00ll0l0l het volgende:

[..]

Het punt is wel dat als mensen die hier vaak zijn zo extreem reageren als ik noemde, andere mensen zoals jij of zelfs veel meer mensen opeens ook zo gaan reageren. Niet omdat er nou zo'n probleem mee is, maar om andere redenen.
Jij bent één van de mensen die hier vaak zijn. En ik vind jouw reacties extreem. Extreem vaag bijvoorbeeld, en extreem onkritisch naar beweringen over wonderen, mariaverschijningen enzo. Daar worden andere mensen niet vaag of onkritisch van. Waarom zou dat de andere kant op wel zo werken? Ik denk dat jij domweg het probleem bij jezelf niet ziet, en daardoor een andere oorzaak zoekt. En die denk je gevonden te hebben, in "extreme reacties".

Advies: laat je posts eens lezen door een goede vriend, die jou eerlijk de waarheid durft te zeggen.
-- <br />Pinpoint
pi_144009979
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 00:53 schreef schrijfveer het volgende:

[..]

Je manier van schrijven is moeilijk te volgen. De zinsconstructies hangen niet logisch in elkaar en zijn niet logisch tot elkaar.
Maar goed, kun je een voorbeeld geven? Of een fout aanwijzen?
pi_144010012
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 01:01 schreef Pinpoint het volgende:

[..]

Jij bent één van de mensen die hier vaak zijn. En ik vind jouw reacties extreem. Extreem vaag bijvoorbeeld, en extreem onkritisch naar beweringen over wonderen, mariaverschijningen enzo. Daar worden andere mensen niet vaag of onkritisch van. Waarom zou dat de andere kant op wel zo werken? Ik denk dat jij domweg het probleem bij jezelf niet ziet, en daardoor een andere oorzaak zoekt. En die denk je gevonden te hebben, in "extreme reacties".

Advies: laat je posts eens lezen door een goede vriend, die jou eerlijk de waarheid durft te zeggen.
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 00:55 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Nee, even serieus: wat voor drugs gebruik jij? Dat moet echt goede shit zijn, zo te zien.
Hier luister ik allemaal even niet naar, want het maakt echt even van de gelegenheid gebruik. Eerst een reactie van schrijfveer. En o wee als ik het er even rustig over wil hebben. Want ik vind dit echt een rare zaak.
pi_144010066
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 01:02 schreef 00ll0l0l het volgende:

[..]

[..]

Hier luister ik allemaal even niet naar, want het maakt echt even van de gelegenheid gebruik. Eerst een reactie van schrijfveer.
Ik herhaal mijn advies, het is puur goed bedoeld: laat je posts eens lezen door een goede vriend, die jou eerlijk de waarheid durft te zeggen. En vraag die of het onzin is, dat je berichten onduidelijk zouden zijn.
-- <br />Pinpoint
pi_144010123
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 01:05 schreef Pinpoint het volgende:

[..]

Ik herhaal mijn advies, het is puur goed bedoeld: laat je posts eens lezen door een goede vriend, die jou eerlijk de waarheid durft te zeggen. En vraag die of het onzin is, dat die onduidelijk zouden zijn.
Ik blijf nu echt even hierbij:

,,Hier luister ik allemaal even niet naar, want het maakt echt even van de gelegenheid gebruik. Eerst een reactie van schrijfveer. En o wee als ik het er even rustig over wil hebben. Want ik vind dit echt een rare zaak.''
pi_144010157
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 01:06 schreef 00ll0l0l het volgende:

[..]

Ik blijf nu echt even hierbij:

,,Hier luister ik allemaal even niet naar, want het maakt echt even van de gelegenheid gebruik. Eerst een reactie van schrijfveer. En o wee als ik het er even rustig over wil hebben. Want ik vind dit echt een rare zaak.''
Tja, het is ook best laat. Ik hoop alleen, dat je het er niet voorgoed bij laat.
Want dat is vingers in je oren stoppen, en dat zo houden.
-- <br />Pinpoint
pi_144010173
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 01:07 schreef Pinpoint het volgende:

[..]

Tja, het is ook best laat. Ik hoop alleen, dat je het er niet voorgoed bij laat.
Want dat is vingers in je oren stoppen, en dat zo houden.
NEE !!!

--->

Hier luister ik allemaal even niet naar, want het maakt echt even van de gelegenheid gebruik. Eerst een reactie van schrijfveer. En o wee als ik het er even rustig over wil hebben. Want ik vind dit echt een rare zaak.
pi_144010252
quote:
Want dat is vingers in je oren stoppen, en dat zo houden.
NEE !!!

--->
quote:
Hier luister ik allemaal even niet naar,
[....]
Het lijkt erop als twee druppels water. :Y
-- <br />Pinpoint
pi_144010293
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 01:11 schreef Pinpoint het volgende:

[..]

NEE !!!

--->

[..]

Het lijkt erop als twee druppels water. :Y
NEE !!!

--->

Hier luister ik allemaal even niet naar, want het maakt echt even van de gelegenheid gebruik. Eerst een reactie van schrijfveer. En o wee als ik het er even rustig over wil hebben. Want ik vind dit echt een rare zaak.

Ik kom nog terug bij dit onderwerp. Als ze niets geschreven heeft dan ga ik ervan uit dat het een bekende of een dubbele gebruikersnaam is.
  zondag 31 augustus 2014 @ 01:14:19 #63
224960 highender
Travellin' Light
pi_144010329
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 00:55 schreef Pinpoint het volgende:
Gerard 't Hooft gelooft inderdaad, i.t.t. de meeste vakgenoten, dat onder de onvoorspelbaarheid uiteindelijk iets ligt dat wel voorspelbaar is. Maar in de pilot-wave gedachte ziet hij geen heil.

Stel, dat er iets gevonden wordt, wat de onvoorspelbaarheid van zo'n quantumdeeltje verklaart. Bijv. een complex iets, dat door z'n complexiteit niet te voorspellen valt. Zoals het weer ook niet, omdat er teveel vlinders met hun vleugels wapperen (chaostheorie). Dan nog kan die onderliggende causaliteit weer bestaan uit nog veel kleinere gebeurtenissen, die wel voorspelbaar zijn, maar alleen door hun grote aantallen. Dus net zoals de vele gebeurtenissen op quantum-niveau, door hun aantal toch zorgen voor voorspelbaarheid op macro-niveau.

Als je onvoorspelbaarheid ontdekt onder de voorspelbare wereld die je had, zoals ruim een eeuw geleden gebeurde, kan dat ook een tweede keer gebeuren. En een derde, ad infinitum. Of niet ad infinitum, dan is er een diepste laag. En die is òf deterministisch, òf probabilistisch. Maar hoe kun je ooit weten, dat je dit keer echt de bodem hebt gevonden? Daar zal zelfs de achter-achter-achter-achter-achter-achter-achterkleinzoon van Gerard 't Hooft niet achter komen.
Dankje, duidelijke uitleg. Maar je kan er in theorie toch wel achter komen of de diepst waarneembare laag deterministisch òf probabilistisch is? En quantum-niveau is toch de meest diepe laag die momenteel onderzocht wordt? Of behoren potentieel diepere lagen ook per definitie tot het quantum-niveau?
pi_144010339
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 01:12 schreef 00ll0l0l het volgende:
Ik kom nog terug bij dit onderwerp. Als ze niets geschreven heeft dan ga ik ervan uit dat het een bekende of een dubbele gebruikersnaam is.
Daar had ik het niet over. Wel over mijn advies, om je posts eens door een goede vriend te laten beoordelen op duidelijkheid.
-- <br />Pinpoint
pi_144010411
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 01:14 schreef highender het volgende:

[..]

Dankje, duidelijke uitleg. Maar je kan er in theorie toch wel achter komen of de diepst waarneembare laag deterministisch òf probabilistisch is? En quantum-niveau is toch de meest diepe laag die momenteel onderzocht wordt? Of behoren potentieel diepere lagen ook per definitie tot het quantum-niveau?
Voorzover ik weet kan niemand nu diepere lagen experimenteel aantonen. Dus ja, dat is de diepst bekende laag. Hoe je iets deterministisch, dat daaronder zit, zou noemen, weet ik niet. Ik denk dat er dan wel een nieuwe term bedacht wordt.

Edit: er kan natuurlijk altijd iets zijn dat nooit gevonden wordt. Toen de QM er nog niet was, was bijna iedereen tevreden met het duale karakter van licht (deeltje/golf). Daar moesten we maar mee leven. Alleen heb je altijd van die mensen, die dat niet goed genoeg vinden. Als het niet van zo'n hoog niveau was, zouden we die gewoon een stelletje klieren noemen. ;)

Edit 2: Gödel was ook al zo'n klier. Waren ze net bezig de wiskunde compleet te maken, komt hij met zijn ge-etter van "maar dat kan helemaal niet". En nog bewijs daarvan ook. :(

[ Bericht 11% gewijzigd door Pinpoint op 31-08-2014 01:25:29 ]
-- <br />Pinpoint
pi_144011069
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 19:56 schreef 00ll0l0l het volgende:
Trouwens, wat ik nog een keer wou zeggen: wat vinden jullie van het idee van een goede vestiging of het bovennatuurlijke waar is of niet?
Als "het bovennatuurlijke" waar is, bestaan er dan weerwolven? Kunnen mensen dan met met de energie in hun hand een krant in de fik steken? Lepels buigen door geestkracht? En bestaan er dan engelen, goden en duivels? Of wel engelen, maar geen duivels? Kun je dan door meditatie genoeg hebben aan 1 zaadje per dag, en hoef je nooit meer naar de supermarkt? Want dat wordt allemaal beweerd, en nog heel wat meer dat minstens zo bovennatuurlijk is. En hoeveel van de concurrerende goden bestaan dan echt?
-- <br />Pinpoint
pi_144011094
In ieder geval nog een liedje dan om de discussie waar het net over ging meer af te ronden.


Het geluid van deze is beter zie ik nu

quote:
Als "het bovennatuurlijke" waar is, bestaan er dan weerwolven? Kunnen mensen dan met met de energie in hun hand een krant in de fik steken? Lepels buigen door geestkracht? En bestaan er dan engelen, goden en duivels? Of wel engelen, maar geen duivels? Kun je dan door meditatie genoeg hebben aan 1 zaadje per dag, en hoef je nooit meer naar de supermarkt? Want dat wordt allemaal beweerd, en nog heel wat meer dat minstens zo bovennatuurlijk is. En hoeveel van de concurrerende goden bestaan dan echt?
O wacht, of toch, even lezen goed.
pi_144011277
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 01:43 schreef Pinpoint het volgende:

[..]

Als "het bovennatuurlijke" waar is, bestaan er dan weerwolven? Kunnen mensen dan met met de energie in hun hand een krant in de fik steken? Lepels buigen door geestkracht? En bestaan er dan engelen, goden en duivels? Of wel engelen, maar geen duivels? Kun je dan door meditatie genoeg hebben aan 1 zaadje per dag, en hoef je nooit meer naar de supermarkt? Want dat wordt allemaal beweerd, en nog heel wat meer dat minstens zo bovennatuurlijk is. En hoeveel van de concurrerende goden bestaan dan echt?
Exact genomen lijkt weerwolven, genoeg hebben aan 1 zaadje per dag en nooit meer naar de supermarkt in ieder geval niet ter zake te doen.

Maar ik ervaar dat communicatie erover toch een beetje tegen een probleem aanloopt. Misschien kun jij iets oplossends zeggen over dat probleem dat bij deze post begon?

http://forum.fok.nl/topic/2141974/1/999#143997835

Dit is trouwens ook wel een leuk liedje. Past ook wel grappig.


[ Bericht 8% gewijzigd door 00ll0l0l op 31-08-2014 01:58:07 ]
pi_144011367
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 01:52 schreef 00ll0l0l het volgende:

[..]

Exact genomen lijkt weerwolven, genoeg hebben aan 1 zaadje per dag en nooit meer naar de supermarkt in ieder geval niet ter zake te doen.
Horen die dan niet bij het paranormale? Ik vind het niet bepaald gewoon. En het wordt wel beweerd. Maar misschien is dat wel het probleem: dat jij wel "het paranormale" zegt, maar niet wat je daaronder verstaat. Of nee, niet misschien. Ik weet het wel zeker.
quote:
Maar ik ervaar dat communicatie erover toch een beetje tegen een probleem aanloopt. Misschien kun jij iets oplossends zeggen over dat probleem dat bij deze post begon?

http://forum.fok.nl/topic/2141974/1/999#143997835
Zie boven.
-- <br />Pinpoint
pi_144011397
quote:
Horen die dan niet bij het paranormale?
Ik vind het wat vreemd om dat zo te zeggen. Het zijn ook verschillend geaarde dingen: een weerwolf en eten.
pi_144011505
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 01:57 schreef 00ll0l0l het volgende:

[..]

Ik vind het wat vreemd om dat zo te zeggen. Het zijn ook verschillend geaarde dingen: een weerwolf en eten.
Niet noemenswaardig eten en toch niet doodgaan is paranormaal, en een mens die in een wolf verandert ook.
Beide waarschijnlijk nog onzin ook, maar daar wordt het niet minder paranormaal van.
-- <br />Pinpoint
pi_144011585
quote:
Zie boven.
Ik keek er even naar. Maar het houdt niets in wat ik bedoel.

Het ging hierom:

-------------------------------
Hoe kan ik het zeggen? Ik ga uit van overzichtelijke begrippen wat dit onderwerp betreft. Net zoals iedereen meestal doet bij andere onderwerpen die meer stoffelijk zijn. Zoals, misschien dat een supermarktketen een goed voorbeeld is. Zo'n begrip zou ook meer beinterpreteerd, theoretisch weergegeven kunnen worden.
----------------------------------------

Gezien de discussie: kun jij een uitleg geven waar iets mee kan? Jij bent ook typisch zo iemand die hier heel vaak zo niet altijd is, ook in de nacht en het is mijn conclusie dat mensen die dat zeggen dus een kenmerk hebben dat ze allemaal hebben. Wat dat is weet ik niet zeker. Maar bijvoorbeeld zoals werknemers van een bedrijf dat iets verkoopt.

Zoiets loopt het gevaar dat andere mensen dat over gaan nemen. Dit kan dus echt geen gewicht meer hebben zomaar. Ook dat schrijfveer niet meer reageerde. Dit is zo echt niet meer serieus te nemen.
Maar wijs eens een fout aan of iets dat met taal, grammatica van doen heeft. Wat voor omschrijving dan ook waar iets mee kan. Steeds wel veel ''dat er een probleem is'', maar geen heldere omschrijving. Dat is simpelweg raar en vreemd en betekent dat het niet bij mij ligt.

[ Bericht 3% gewijzigd door 00ll0l0l op 31-08-2014 02:13:20 ]
pi_144011710
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 02:07 schreef 00ll0l0l het volgende:

[..]

Ik keek er even naar. Maar het houdt niets in wat ik bedoel.

Het ging hierom:

-------------------------------
Hoe kan ik het zeggen? Ik ga uit van overzichtelijke begrippen wat dit onderwerp betreft. Net zoals iedereen meestal doet bij andere onderwerpen die meer stoffelijk zijn. Zoals, misschien dat een supermarktketen een goed voorbeeld is. Zo'n begrip zou ook meer beinterpreteerd, theoretisch weergegeven kunnen worden.
----------------------------------------

Gezien de discussie: kun jij een uitleg geven waar iets mee kan? Jij bent ook typisch zo iemand die hier heel vaak zo niet altijd is, ook in de nacht en het is mijn conclusie dat mensen die dat zeggen dus een kenmerk hebben dat ze allemaal hebben. Wat dat is weet ik niet zeker. Maar bijvoorbeeld zoals werknemers van een bedrijf dat iets verkoopt.

Zoiets loopt het gevaar dat andere mensen dat over gaan nemen. Dit kan dus echt geen gewicht meer hebben zomaar.
Jouw gedachten over mij en andere posters laat ik voor wat ze zijn.

Als voor jou "het paranormale" een overzichtelijk begrip is, wat houdt je dan tegen om het ook voor de lezer overzichtelijk neer te zetten?
-- <br />Pinpoint
pi_144011732
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 02:14 schreef Pinpoint het volgende:

[..]

Jouw gedachten over mij en andere posters laat ik voor wat ze zijn.

Als voor jou "het paranormale" een overzichtelijk begrip is, wat houdt je dan tegen om het ook voor de lezer overzichtelijk neer te zetten?
Dit is nog steeds geen heldere omschrijving
pi_144011822
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 02:07 schreef 00ll0l0l het volgende:
Maar wijs eens een fout aan of iets dat met taal, grammatica van doen heeft. Wat voor omschrijving dan ook waar iets mee kan. Steeds wel veel ''dat er een probleem is'', maar geen heldere omschrijving. Dat is simpelweg raar en vreemd en betekent dat het niet bij mij ligt.
1 Kun jij in een brij aangeven waar het door elkaar lopende deel zit?

2 Ik raad je nogmaals aan, je berichten door iemand te laten lezen die jouw de waarheid durft te zeggen, en die je niet verdenkt van machtsspelletjes op dit forum. Je vraag naar waar precies die onduidelijkheid zit, samen met je achterdocht naar een aantal opponenten, zegt mij dat het kansloos is voor iemand hier, die jou onduidelijk noemt, om jou dat te laten inzien.
-- <br />Pinpoint
pi_144011885
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 02:15 schreef 00ll0l0l het volgende:

[..]

Dit is nog steeds geen heldere omschrijving
Daar zit ik juist van jou op te wachten: een heldere omschrijving van "het paranormale".
Zolang die er niet is, bestaat het allemaal, geen van alle, of voor een deel.
Als jij tevreden bent met die conclusie, prima. Dan kun je die omschrijving achterwege laten.
-- <br />Pinpoint
pi_144011892
Op de eerste plaats: Brij? Het gaat alleen om dit stukje tekst.

-------------------------------
Hoe kan ik het zeggen? Ik ga uit van overzichtelijke begrippen wat dit onderwerp betreft. Net zoals iedereen meestal doet bij andere onderwerpen die meer stoffelijk zijn. Zoals, misschien dat een supermarktketen een goed voorbeeld is. Zo'n begrip zou ook meer beinterpreteerd, theoretisch weergegeven kunnen worden.
----------------------------------------

Als jij denkt dat iets anders ook een rol speelt, wat dan volgens jou?
pi_144011933
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 02:22 schreef 00ll0l0l het volgende:
Op de eerste plaats: Brij? Het gaat alleen om dit stukje tekst.

-------------------------------
Hoe kan ik het zeggen? Ik ga uit van overzichtelijke begrippen wat dit onderwerp betreft. Net zoals iedereen meestal doet bij andere onderwerpen die meer stoffelijk zijn. Zoals, misschien dat een supermarktketen een goed voorbeeld is. Zo'n begrip zou ook meer beinterpreteerd, theoretisch weergegeven kunnen worden.
----------------------------------------

Als jij denkt dat iets anders ook een rol speelt, wat dan volgens jou?
Ik raad je nogmaals aan, je berichten door iemand te laten lezen die jouw de waarheid durft te zeggen, en die jij niet verdenkt van machtsspelletjes op dit forum. Je vraag naar waar precies die onduidelijkheid zit, samen met je achterdocht naar een aantal opponenten, zegt mij dat het kansloos is voor iemand hier, die jou onduidelijk noemt, om jou dat te laten inzien.
-- <br />Pinpoint
pi_144011997
Dat is verder mijn zaak.

Geef JIJ anders eens antwoord op de vraag. Hoe is hier zo uit te komen?

:::::::::::

Op de eerste plaats: Brij? Het gaat alleen om dit stukje tekst.

-------------------------------
Hoe kan ik het zeggen? Ik ga uit van overzichtelijke begrippen wat dit onderwerp betreft. Net zoals iedereen meestal doet bij andere onderwerpen die meer stoffelijk zijn. Zoals, misschien dat een supermarktketen een goed voorbeeld is. Zo'n begrip zou ook meer beinterpreteerd, theoretisch weergegeven kunnen worden.
----------------------------------------

Als jij denkt dat iets anders ook een rol speelt, wat dan volgens jou?


Dus graag de grammaticale of wat het ook is fout waar het om gaat (taal) of inhoud, iets waar iets mee kan. Niet het zeggen dat er een probleem is met steeds andere woorden. Dat jij niet de enige bent die dat zo doet en zegt dat er een probleem zou zijn betekent dat er hier meerdere mensen zijn die samen ergens lid van zijn of iets dergelijks, geldt voor één persoon.
pi_144012031
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 02:27 schreef 00ll0l0l het volgende:
Dat is verder mijn zaak.
Uiteraard. Maar ik zie het zonder dat jij dat doet niet gebeuren, dat jij beseft hoe onduidelijk je bent.
quote:
Geef JIJ anders eens antwoord op de vraag. Hoe is hier zo uit te komen?
Niet.
-- <br />Pinpoint
pi_144012046
Ik had nog een wijziging hiervan onderaan.

Geef JIJ anders eens antwoord op de vraag. Hoe is hier zo uit te komen?

:::::::::::

Op de eerste plaats: Brij? Het gaat alleen om dit stukje tekst.

-------------------------------
Hoe kan ik het zeggen? Ik ga uit van overzichtelijke begrippen wat dit onderwerp betreft. Net zoals iedereen meestal doet bij andere onderwerpen die meer stoffelijk zijn. Zoals, misschien dat een supermarktketen een goed voorbeeld is. Zo'n begrip zou ook meer beinterpreteerd, theoretisch weergegeven kunnen worden.
----------------------------------------

Als jij denkt dat iets anders ook een rol speelt, wat dan volgens jou?

Dus graag de grammaticale of wat het ook is fout waar het om gaat (taal) of inhoud, iets waar iets mee kan. Niet het zeggen dat er een probleem is met steeds andere woorden. Dat jij niet de enige bent die dat zo doet en zegt dat er een probleem zou zijn betekent dat er hier meerdere mensen zijn die samen ergens lid van zijn of iets dergelijks, geldt voor één persoon.
pi_144012086
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 02:27 schreef 00ll0l0l het volgende:
Dat jij niet de enige bent die dat zo doet en zegt dat er een probleem zou zijn betekent dat er hier meerdere mensen zijn die samen ergens lid van zijn of iets dergelijks, geldt voor één persoon.
Dat is in theorie mogelijk. Achterdocht is dan ook een taai probleem: het kan terecht zijn.
Vandaar mijn nu drie keer herhaalde advies: vraag het eens aan iemand buiten FOK!.
-- <br />Pinpoint
pi_144012156
quote:
Achterdocht
Dat is nu niet van belang. Op de eerste plaats: een onderbouwing van de kritiek waar het om gaat. Het is heel bizar dat jij of anderen die kennelijk één en dezelfde persoon zijn op wat voor manier dan ook dat niet doen. Wat ook verwarrend is voor anderen die dit lezen.

Waarom bijvoorbeeld jij dit nu niet doet, stel ik inderdaad een paar mogelijke redenen over. Jij gaat even ver als net in de discussie met anderen. Dat jij achterdocht noemt op de manier waarop jij deed is dat. Zoiets is smaad in principe. Bovendien bij het onderwerp van filosofie en levensbeschouwing is het ''gebruik'' dat er organisaties in bestaan. Geen slecht woord daarover trouwens. Hoewel ik wel iemand ben die eerlijke kritiek kan geven. Bij F & L, dat onderwerp, maar ook andere onderwerpen, wat voor onderwerpen het ook zijn, zijn soms organisaties die naar de mening van de meeste mensen en feitelijk betrekkelijk ''apart'' te werk gaan. Vooral als het gaat om bepaalde ideeën. Alsof die nergens meer en nooit meer ergens aan getoetst kunnen worden.

[ Bericht 41% gewijzigd door 00ll0l0l op 31-08-2014 02:41:49 ]
pi_144012177
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 02:36 schreef 00ll0l0l het volgende:

[..]

Dat is nu niet van belang. Op de eerste plaats: een onderbouwing van de kritiek waar het om gaat. Het is heel bizar dat jij of anderen die kennelijk één en dezelfde persoon zijn op wat voor manier dan ook dat niet doen. Wat ook verwarrend is voor anderen die dit lezen.

Waarom bijvoorbeeld jij dit nu niet doet, stel ik inderdaad een paar mogelijke redenen over.
Ik laat het bij mijn advies.
-- <br />Pinpoint
pi_144012290
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 02:37 schreef Pinpoint het volgende:

[..]

Ik laat het bij mijn advies.
Dit was ik nog aan het typen:
Waarom bijvoorbeeld jij dit nu niet doet, stel ik inderdaad een paar mogelijke redenen over. Jij gaat even ver als net in de discussie met anderen. Dat jij achterdocht noemt op de manier waarop jij deed is dat. Zoiets is smaad in principe. Bovendien bij het onderwerp van filosofie en levensbeschouwing is het ''gebruik'' dat er organisaties in bestaan. Geen slecht woord daarover trouwens. Hoewel ik wel iemand ben die eerlijke kritiek kan geven. Bij F & L, dat onderwerp, maar ook andere onderwerpen, wat voor onderwerpen het ook zijn, zijn soms organisaties die naar de mening van de meeste mensen en feitelijk betrekkelijk ''apart'' te werk gaan. Vooral als het gaat om bepaalde ideeën. Alsof die nergens meer en nooit meer ergens aan getoetst kunnen worden.

Ja, jij geeft een advies. Maar dit is een forum. Het is nu al duidelijk dat er niets onbegrijpelijks is aan wat ik schreef. Op de bedoelde manier.

GOED. CONCLUSIE: BIJ ONDERWERPEN, F & L HEEFT ER ZELFS EEN NAAM OM, KUNNEN, BESTAAN ORGANISATIES DIE OP EEN FORUM ALS MEERDERE GEBRUIKERS OP KUNNEN TREDEN.
pi_144012363
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 02:44 schreef 00ll0l0l het volgende:
Ja, jij geeft een advies. Maar dit is een forum. Het is nu al duidelijk dat er niets onbegrijpelijks is aan wat ik schreef. Op de bedoelde manier.
Ik vrees dat die duidelijkheid, in jouw optiek duidelijk dan, betekent dat je mijn advies niet zult opvolgen.
Dan heb ik gedaan wat ik redelijkerwijs kan.
-- <br />Pinpoint
pi_144012388
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 02:49 schreef Pinpoint het volgende:

[..]

Ik vrees dat die duidelijkheid, in jouw optiek duidelijk dan, betekent dat je mijn advies niet zult opvolgen.
Dan heb ik gedaan wat ik redelijkerwijs kan.
Nee, dit is echt een rare uitspraak die je daar doet

quote:
Dan heb ik gedaan wat ik redelijkerwijs kan.
Dat is simpelweg jouw zaak niet. Helemaal gek ...
pi_144012409
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 02:51 schreef 00ll0l0l het volgende:
Dat is simpelweg jouw zaak niet. Helemaal gek ...
Nou, meer dan ik redelijkerwijs zou moeten doen dus. Maar zo ben ik, dus ik deed het toch.
-- <br />Pinpoint
pi_144012419
quote:
Helemaal gek ...
Maar ik word niet onhartelijk ofzo.

Dat vind ik zeker van belang. Ik bedoel ik ken mijzelf. Hier moet echt goed uit te komen zijn.

Waar ik ook mee praat nu. Het hoeft niet anders opgevat te worden dan de feitelijke conversatie. Vorm, persoon tot persoon.
pi_144012466
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 02:53 schreef 00ll0l0l het volgende:

[..]

Maar ik word niet onhartelijk ofzo
Zou ik wel worden, als ik meende dat er een organisatie is, die onder verschillende namen mij zat aan te praten dat ik onduidelijk ben. Dan zou ik duidelijk zeggen, dat ik ze een stel boeven vind.
-- <br />Pinpoint
pi_144012501
o, ik had weer een bewerking

Waar ik ook mee praat nu. Het hoeft niet anders opgevat te worden dan de feitelijke conversatie. Vorm, persoon tot persoon.
pi_144012567
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 02:53 schreef 00ll0l0l het volgende:
Ik bedoel ik ken mijzelf.

Ik zeg nu al een tijdje, dat jij wat betreft hoe begrijpelijk je schrijft, jezelf niet kent.
Althans, dat zit besloten in mijn advies, om eens iemand anders dat te laten beoordelen.
quote:
Hier moet echt goed uit te komen zijn.
Daar heb ik stevige twijfels over. Vandaar mijn advies.
-- <br />Pinpoint
pi_144012608
quote:
Dan zou ik duidelijk zeggen, dat ik ze een stel boeven vind.
Ah !! Het bewijs ! ik heb kwaliteiten en geen onbegrijpelijk schrijven.

Bovendien, dat bewijst ook dat ik niet achterdochtig ben. Ik ga nog even helemaal nergens vanuit. het kan gaan om een ingebakken fout.

En ik ben in ieder geval zeker geen boef. Wat ik ook kan bewijzen, omdat dat altijd minder oplevert dan dat wel zijn. Hoe je het ook wend of keert. En niet vaag ergens in het hiernamaals.

quote:
Ik zeg nu al een tijdje, dat jij wat betreft hoe begrijpelijk je schrijft, jezelf niet kent.
Althans, dat zit besloten in mijn advies, om eens iemand anders dat te laten beoordelen.
Als dat zo is, dan kan het nooit veel zijn. In ieder geval iets dat bijvoorbeeld jij nu al lang had moeten zeggen

[ Bericht 20% gewijzigd door 00ll0l0l op 31-08-2014 03:10:13 ]
pi_144012882
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 03:05 schreef 00ll0l0l het volgende:

[..]

Ah !! Het bewijs ! ik heb kwaliteiten en geen onbegrijpelijk schrijven.

Bovendien, dat bewijst ook dat ik niet achterdochtig ben. Ik ga nog even helemaal nergens vanuit. het kan gaan om een ingebakken fout.

En ik ben in ieder geval zeker geen boef. Wat ik ook kan bewijzen, omdat dat altijd minder oplevert dan dat wel zijn. Hoe je het ook wend of keert. En niet vaag ergens in het hiernamaals.
Mooi zo. Maar het nadeel van jouw bewijs is, dat iedereen ermee kan bewijzen dat 'ie geen boef is.
Dus ik hoop maar dat er geen boeven mee zitten te lezen, of dat rechters er toch anders over denken.
quote:
Als dat zo is, dan kan het nooit veel zijn. In ieder geval iets dat bijvoorbeeld jij nu al lang had moeten zeggen
Ik heb het al een keer of wat gezegd. En anderen ook. Maar jij denkt dat we het allemaal vanuit duistere motieven zeggen, bekokstoofd aan de tafel van een organisatie. Wat niet kan, want dan waren we een stel boeven.
En boeven bestaan niet, en dat kunnen ze sinds vandaag nog bewijzen ook.

Toch mooi, dat zo'n nachtelijke zit met humor wordt afgesloten. Ik dacht niet dat je het nog op zou brengen. Welterusten.
-- <br />Pinpoint
pi_144012908
quote:
dat iedereen ermee kan bewijzen dat 'ie geen boef is.
O, maar ik ben echt geen boef.

quote:
Ik heb het al een keer of wat gezegd. En anderen ook. Maar jij denkt dat we het allemaal vanuit duistere motieven zeggen, bekokstoofd aan de tafel van een organisatie. Wat niet kan, want dan waren we een stel boeven.
En boeven bestaan niet, en dat kunnen ze sinds vandaag nog bewijzen ook.
Dit vind ik meer werken op emotie. Met andere woorden afzeiken. Ik verwacht of ik sluit niet uit dat dit voor jou, of waar ik ook mee spreek het erbij halen van anderen kan betekenen. Ik ga zoiets echter niet doen op dit moment. Dit is ook helemaal niet een absurde gedachte. Ik kan hier wel meer voorbeelden van geven. Dus ik noem het nog wel (een paar keer).
pi_144012935
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 03:29 schreef 00ll0l0l het volgende:

[..]

O, maar ik ben echt geen boef.

[..]

Dit vind ik meer werken op emotie. Met andere woorden afzeiken.
Het zou mooi zijn, als zo'n nachtelijke zit met humor wordt afgesloten. Ik dacht niet dat je het nog op zou brengen. Helaas terecht.

Welterusten.
-- <br />Pinpoint
pi_144012946
Ik was dit nog aan het bewerken

quote:
Ik heb het al een keer of wat gezegd. En anderen ook. Maar jij denkt dat we het allemaal vanuit duistere motieven zeggen, bekokstoofd aan de tafel van een organisatie. Wat niet kan, want dan waren we een stel boeven.
En boeven bestaan niet, en dat kunnen ze sinds vandaag nog bewijzen ook.
Dit vind ik meer werken op emotie. Met andere woorden afzeiken. Ik verwacht of ik sluit niet uit dat dit voor jou, of waar ik ook mee spreek het erbij halen van anderen kan betekenen. Ik ga zoiets echter niet doen op dit moment. Dit is ook helemaal niet een absurde gedachte. Ik kan hier wel meer voorbeelden van geven. Dit is een normaal praktisch onderdeel van de historie van het internet te noemen bijvoorbeeld. Dus ik noem het nog wel (een paar keer).

Wat ik wel absurd vind, is de redenen van dat dat dan zou gebeuren. Allemaal andere mensen erbij halen en ze instrueren.

[ Bericht 4% gewijzigd door 00ll0l0l op 31-08-2014 03:38:48 ]
pi_144012987
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 03:33 schreef 00ll0l0l het volgende:
Ik was dit nog aan het bewerken

[..]

Dit vind ik meer werken op emotie. Met andere woorden afzeiken. Ik verwacht of ik sluit niet uit dat dit voor jou, of waar ik ook mee spreek het erbij halen van anderen kan betekenen. Ik ga zoiets echter niet doen op dit moment. Dit is ook helemaal niet een absurde gedachte. Ik kan hier wel meer voorbeelden van geven. Dus ik noem het nog wel (een paar keer).

Wat ik wel absurd vind, is de redenen van dat dat dan zou gebeuren. Allemaal andere mensen erbij halen en ze instrueren.
Ik zei al, dat dit een groot probleem is bij achterdocht: er zijn altijd voorbeelden van echte complotten.
Bij iemand die roze olifanten over het plafond ziet lopen, kun je nog zeggen dat dat helemaal niet kan.
-- <br />Pinpoint
pi_144013009
Ik vind het echt heel vreemd hoe jij ook blijft reageren altijd.
pi_144013049
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 03:40 schreef 00ll0l0l het volgende:
Ik vind het echt heel vreemd hoe jij ook blijft reageren altijd.
Dan zal ik wel vreemd geïnstrueerd zijn, door de organisatie.
-- <br />Pinpoint
  zondag 31 augustus 2014 @ 03:49:28 #101
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_144013082
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 03:40 schreef 00ll0l0l het volgende:
Ik vind het echt heel vreemd hoe jij ook blijft reageren altijd.
Pinpoint is ook een bot. Wel een stuk betere bot dan jij bent.
pi_144013730
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 03:49 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Pinpoint is ook een bot. Wel een stuk betere bot dan jij bent.
O ja, dat ben ik dan ook niet.
pi_144013775
Ik heb nu de kans gegeven uit te leggen wat niet begrijpelijk is. Ik ben absoluut ook niet meer gevoelig wat verder anderen er nog over zeggen omdat hier een bizar te groot punt van is gemaakt. Mogelijk wordt het zelfs nog groter gemaakt. Hier is allemaal echt geen reden toe.

Dus graag alsnog die uitleg. Als dat niet even gezegd kan worden dan is het gewoon onzin en zou ik het moeten negeren.
  zondag 31 augustus 2014 @ 09:17:49 #104
433501 schrijfveer
Mist inkt en papier
pi_144014116
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 01:12 schreef 00ll0l0l het volgende:

[..]

NEE !!!

--->

Hier luister ik allemaal even niet naar, want het maakt echt even van de gelegenheid gebruik. Eerst een reactie van schrijfveer. En o wee als ik het er even rustig over wil hebben. Want ik vind dit echt een rare zaak.

Ik kom nog terug bij dit onderwerp. Als ze niets geschreven heeft dan ga ik ervan uit dat het een bekende of een dubbele gebruikersnaam is.
Ik ga op een begeven moment ook naar bed ;) Om je vraag te beantwoorden, ik zat eerst onder een andere usernaam, maar daar kan ik niet meer op komen en daarop heb ik een nieuwe aangemaakt.
Onder de oude heb ik nog nooit op je gereageerd, omdat ik je vaak niet kon volgen en daar ben ik waarschijnlijk niet de enige in. Dat is op zich jammer, want dan had je meer mensen gehad die op je posts reageerden ;)

quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 01:01 schreef 00ll0l0l het volgende:

Maar goed, kun je een voorbeeld geven? Of een fout aanwijzen?
Een voorbeeld:

Het is wel een interessant onderwerp. Dat ook duidelijk vrij snel helemaal helder gemaakt kan worden. Volgens mij is er ook niet zo heel veel voor nodig om veel mensen erover te informeren en interesseren. Ook omdat er tegenwoordig zoiets als een website bestaat. ,,Het geestelijke duidelijk kwalitatief goed en werkzaam'' is simpelweg interessant voor iedereen. Het is ook een heel eervolle daad om te doen. Dan wel een beetje oppassen mogelijk om er niet teveel in op te gaan. Het moet qua tijd bijvoorrbeeld zeker in eerste instantie niet meer dan een hobby-achtig iets zijn, bescheiden.

Hoe deze zaak nu in elkaar zit is echt onzedelijk en is duidelijk slecht voor iedereen. Of het nu gaat om invloeden die zeggen ,,niet'' of ,,wel'' iedereen heeft er dagelijks last van of er is verbetering mogelijk.

Ik sta in ieder geval open voor contact daarover. Om dat te doen, kijken of het echt iets is. Er moet gewoon een heel objectief, neutraal, burgerlijk iets mogelijk zijn om dit op te lossen en dat wat inhoud betreft realistisch inderdaad boven wat nu bekend is over het geestelijke staat.


Ik vond het idee hierboven om het door iemand anders te laten nachecken wel een goed plan.
pi_144014153
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 09:17 schreef schrijfveer het volgende:
tie van schrijfveer. En o wee als ik het er even rustig over wil hebben. Want ik vind dit echt een rare
Het stukje tekst dat je daar citeert is met opzet wat gecomprimeerd geschreven. Ik wil dus dat het overkomt ''met een hand ervoor'' (of erop) als het ware. Of misschien iets stiller van toon.
pi_144014166
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 03:40 schreef 00ll0l0l het volgende:
Ik vind het echt heel vreemd hoe jij ook blijft reageren altijd.
Dan begrijp je vast waarom ik daar allang mee ben gestopt. ;)

(En nee, je hoeft me ook niet te PM'en.)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_144014202
------------------------------------
Hoe kan ik het zeggen? Ik ga uit van overzichtelijke begrippen wat dit onderwerp betreft. Net zoals iedereen meestal doet bij andere onderwerpen die meer stoffelijk zijn. Zoals, misschien dat een supermarktketen een goed voorbeeld is. Zo'n begrip zou ook meer beinterpreteerd, theoretisch weergegeven kunnen worden.
------------------------------------

Maar bij dit stukje tekst is dat niet het geval. Wat is hier dan een begrijpelijke kritiek op?

Dat geciteerde stukje door schrijfveer is ook van een aard ,,als ik het mag zeggen''

[ Bericht 5% gewijzigd door 00ll0l0l op 31-08-2014 09:33:50 ]
pi_144014625
O, wauw. Dit is best wel lang doorgegaan nog. Ook grappig dat iedereen heel braaf netjes na elkaar hetzelfde probeert uit te leggen.
pi_144014679
In begrijpelijkheid zoals genoemd ligt het niet. Anders is er wel een duidelijke uitleg nodig die in al dat doorgaan nog steeds niet genoemd is. Laatst hoorde ik een grappige term ergens. Alleen wel in een andere taal: Edgy cunt. Als het probleem meer in die hoek ligt dan zou je dat moeten zeggen. Ergens lijkt het probleem meer in zoiets te liggen. Maar daar kan ik niets mee, tenzij correct genoemd.
pi_144014724
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 10:10 schreef 00ll0l0l het volgende:
In begrijpelijkheid zoals genoemd ligt het niet. Anders is er wel een duidelijke uitleg nodig die in al dat doorgaan nog steeds niet genoemd is. Laatst hoorde ik een grappige term ergens. Edgy cunt. Als het probleem meer in die hoek ligt dan zou je dat moeten zeggen. Ergens lijkt het probleem meer in zoiets te liggen. Maar daar kan ik niets mee, tenzij correct genoemd.
Ik zal het proberen:

Je schrijft onduidelijk. Je zinnen vertonen geen of nauwelijks samenhang. Je vergelijkingen slaan nergens op. Je verwijst naar zaken die je niet noemt. Enzovoort.
pi_144014730
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 10:10 schreef 00ll0l0l het volgende:
In begrijpelijkheid zoals genoemd ligt het niet.
Dat iedereen aangeeft geen snars van je posts te begrijpen is puur toeval / een Fok treiter campagne tegen jou?

quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 10:10 schreef 00ll0l0l het volgende:

Anders is er wel een duidelijke uitleg nodig die in al dat doorgaan nog steeds niet genoemd is.
Dat mensen je niet begrijpen is in eerste instantie jouw probleem lijkt me. Hierboven worden wel wat pogingen gedaan om je uit te leggen wat eraan schort, maar niemand is daartoe verplicht.

quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 10:10 schreef 00ll0l0l het volgende:

Laatst hoorde ik een grappige term ergens. Edgy cunt. Als het probleem meer in die hoek ligt dan zou je dat moeten zeggen. Ergens lijkt het probleem meer in zoiets te liggen. Maar daar kan ik niets mee, tenzij correct genoemd.
Nee, het ligt niet in die hoek. Mensen begrijpen je posts echt niet. En nee, ik heb inmiddels ook geen zin meer om te proberen je uit te leggen waarom. Niemand lijkt er hier in te slagen jou dat uit te leggen.

Als jij zelf denkt dat je zo duidelijk bent, vraag jij jezelf niet af waarom echt iedereen hier zo op je reageert?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_144014734
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 09:28 schreef 00ll0l0l het volgende:
------------------------------------
Hoe kan ik het zeggen? Ik ga uit van overzichtelijke begrippen wat dit onderwerp betreft. Net zoals iedereen meestal doet bij andere onderwerpen die meer stoffelijk zijn. Zoals, misschien dat een supermarktketen een goed voorbeeld is. Zo'n begrip zou ook meer beinterpreteerd, theoretisch weergegeven kunnen worden.
------------------------------------

Maar bij dit stukje tekst is dat niet het geval. Wat is hier dan een begrijpelijke kritiek op?

Dat geciteerde stukje door schrijfveer is ook van een aard ,,als ik het mag zeggen''
Maar nog steeds geen reactie hierop. En dit is onzin:

quote:
Jigzoz: heel braaf netjes na elkaar hetzelfde probeert uit te leggen.
pi_144014741
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 10:15 schreef 00ll0l0l het volgende:

[..]

Maar nog steeds geen reactie hierop.
Die gaat ook niet meer komen, dus geef het op. ;)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_144014746
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 10:15 schreef 00ll0l0l het volgende:

[..]

Maar nog steeds geen reactie hierop. En dit is onzin:
Wat is de vraag dan?
pi_144014813
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 10:15 schreef Molurus het volgende:
vraag jij jezelf niet af waarom echt iedereen hier zo op je reageert?
quote:
Molorus: vraag jij jezelf niet af waarom echt iedereen hier zo op je reageert?
Ja, ik heb het hier ook echt een beetje mee gehad. Maar het probleem ligt toch echt bij jou. Ik verzoek om een heldere uitleg en exact wat je daar zegt over afvragen is iets wat jij zou moeten doen. Waarom geen simpele heldere uitleg mogelijk.
pi_144014839
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 10:10 schreef 00ll0l0l het volgende:
In begrijpelijkheid zoals genoemd ligt het niet. Anders is er wel een duidelijke uitleg nodig die in al dat doorgaan nog steeds niet genoemd is. Laatst hoorde ik een grappige term ergens. Alleen wel in een andere taal: Edgy cunt. Als het probleem meer in die hoek ligt dan zou je dat moeten zeggen. Ergens lijkt het probleem meer in zoiets te liggen. Maar daar kan ik niets mee, tenzij correct genoemd.
Ser_carpattio probeert dat wel een beetje te zijn vaak typisch. Een edgy cunt. Ha ha
pi_144014911
quote:
Molorus: vraag jij jezelf niet af waarom echt iedereen hier zo op je reageert?
Luister, ik denk niet dat ik hier nog veel acht op zal slaan. Of leg het alsnog uit. Ik verwijs wel naar deze discussie of iets als er nog een keer zo'n reactie is.
pi_144015016
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 09:17 schreef schrijfveer het volgende:

[..]

Ik ga op een begeven moment ook naar bed ;) Om je vraag te beantwoorden, ik zat eerst onder een andere usernaam, maar daar kan ik niet meer op komen en daarop heb ik een nieuwe aangemaakt.
Onder de oude heb ik nog nooit op je gereageerd, omdat ik je vaak niet kon volgen en daar ben ik waarschijnlijk niet de enige in. Dat is op zich jammer, want dan had je meer mensen gehad die op je posts reageerden ;)

[..]

Een voorbeeld:

Het is wel een interessant onderwerp. Dat ook duidelijk vrij snel helemaal helder gemaakt kan worden. Volgens mij is er ook niet zo heel veel voor nodig om veel mensen erover te informeren en interesseren. Ook omdat er tegenwoordig zoiets als een website bestaat. ,,Het geestelijke duidelijk kwalitatief goed en werkzaam'' is simpelweg interessant voor iedereen. Het is ook een heel eervolle daad om te doen. Dan wel een beetje oppassen mogelijk om er niet teveel in op te gaan. Het moet qua tijd bijvoorrbeeld zeker in eerste instantie niet meer dan een hobby-achtig iets zijn, bescheiden.

Hoe deze zaak nu in elkaar zit is echt onzedelijk en is duidelijk slecht voor iedereen. Of het nu gaat om invloeden die zeggen ,,niet'' of ,,wel'' iedereen heeft er dagelijks last van of er is verbetering mogelijk.

Ik sta in ieder geval open voor contact daarover. Om dat te doen, kijken of het echt iets is. Er moet gewoon een heel objectief, neutraal, burgerlijk iets mogelijk zijn om dit op te lossen en dat wat inhoud betreft realistisch inderdaad boven wat nu bekend is over het geestelijke staat.


Ik vond het idee hierboven om het door iemand anders te laten nachecken wel een goed plan.
Misschien is dat ook weleens een goed plan. Maar goed.

In ieder geval, het verhaal dat je hierboven noemde legde ik net uit. Wat vind jij van deze alinea? Hierom begon het.

------------------------------------
Hoe kan ik het zeggen? Ik ga uit van overzichtelijke begrippen wat dit onderwerp betreft. Net zoals iedereen meestal doet bij andere onderwerpen die meer stoffelijk zijn. Zoals, misschien dat een supermarktketen een goed voorbeeld is. Zo'n begrip zou ook meer beinterpreteerd, theoretisch weergegeven kunnen worden.
------------------------------------

Ik moet wel een helder iets horen zoals taal, grammatica enz. Een aantoonbare fout. Ik ben niet iemand die moeilijk van aard is. Maar aan bovenstaande alinea is volgens mij niets fouts te zien. Als ik daar dan over ga twijfelen, dan zet ik mijzelf zwaar voor schut. Waar ik niet aan begin. Als het om de inhoud gaat, ok. Dat zou een inhoudelijke discussie kunnen worden.

Mee eens of niet?

[ Bericht 0% gewijzigd door 00ll0l0l op 31-08-2014 10:40:19 ]
pi_144015054
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 10:21 schreef 00ll0l0l het volgende:

[..]

[..]

Ja, ik heb het hier ook echt een beetje mee gehad. Maar het probleem ligt toch echt bij jou.
En het probleem ligt - geheel toevallig - ook bij alle andere mensen die in dit forum op je hebben gereageerd?

"De hele wereld is gek behalve 00ll0l0l", zeg maar? Denk je dat echt?

quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 10:21 schreef 00ll0l0l het volgende:

Ik verzoek om een heldere uitleg en exact wat je daar zegt over afvragen is iets wat jij zou moeten doen. Waarom geen simpele heldere uitleg mogelijk.
Daar heb ik al een kleine poging toe gedaan, maar moet nu constateren dat dat zinloos is.

Voor alle duidelijkheid: niemand is daartoe verplicht. Ik ook niet. Daar waar men je dat probeert uit te leggen is dat een goedbedoelde poging je te helpen, maar niet meer dan dat. Niemand is verplicht jou uit te leggen waarom jouw posts onbegrijpelijk zijn.

Ik kan wel wat interessanter zaken bedenken om te bespreken. Alleen maar eigenlijk.

[ Bericht 1% gewijzigd door Molurus op 31-08-2014 10:46:21 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_144015350
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 10:34 schreef 00ll0l0l het volgende:

[..]

Misschien is dat ook weleens een goed plan. Maar goed.

In ieder geval, het verhaal dat je hierboven noemde legde ik net uit. Wat vind jij van deze alinea? Hierom begon het.

------------------------------------
Hoe kan ik het zeggen? Ik ga uit van overzichtelijke begrippen wat dit onderwerp betreft. Net zoals iedereen meestal doet bij andere onderwerpen die meer stoffelijk zijn. Zoals, misschien dat een supermarktketen een goed voorbeeld is. Zo'n begrip zou ook meer beinterpreteerd, theoretisch weergegeven kunnen worden.
------------------------------------

Ik moet wel een helder iets horen zoals taal, grammatica enz. Een aantoonbare fout. Ik ben niet iemand die moeilijk van aard is. Maar aan bovenstaande alinea is volgens mij niets fouts te zien. Als ik daar dan over ga twijfelen, dat zet ik mijzelf zwaar voor schut. Waar ik niet aan begin. Als het om de inhoud gaat, ok. Dat zou een inhoudelijke discussie kunnen worden.
Ik zal eens een poging wagen.
quote:
Hoe kan ik het zeggen?
Dit snap ik.
quote:
Ik ga uit van overzichtelijke begrippen wat dit onderwerp betreft.
Overzichtelijke begrippen bij dit onderwerp. Oké, snap ik ook nog.
quote:
Net zoals iedereen meestal doet bij andere onderwerpen die meer stoffelijk zijn.
Dus iedereen gaat meestal uit van overzichtelijke begrippen bij onderwerpen die meer stoffelijk zijn. Ik weet niet wat dit betekent.
quote:
Zoals, misschien dat een supermarktketen een goed voorbeeld is.
Dus een supermarktketen is misschien een goed voorbeeld van een meer stoffelijk onderwerp waarbij iedereen meestal uitgaat van overzichtelijke begrippen? Ik haak af.

Maar het gaat verder.
quote:
Zo'n begrip zou ook meer beinterpreteerd, theoretisch weergegeven kunnen worden.
Nou, de slotsom: Bij een meer stoffelijk onderwerp zoals een supermarktketen gaat iedereen meestal uit van overzichtelijke begrippen en dat stoffelijke onderwerp (zoals een supermarktketen) zou ook meer 'beïnterpreteerd', theoretisch weergegeven kunnen worden.

Het theoretisch weergeven van een supermarktketen waarbij je, net als iedereen, uitgaat van overzichtelijke begrippen...

Nee, echt. Wartaal.
  zondag 31 augustus 2014 @ 11:13:45 #121
433501 schrijfveer
Mist inkt en papier
pi_144015688
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 10:34 schreef 00ll0l0l het volgende:

[..]

Misschien is dat ook weleens een goed plan. Maar goed.

In ieder geval, het verhaal dat je hierboven noemde legde ik net uit. Wat vind jij van deze alinea? Hierom begon het.

------------------------------------
Hoe kan ik het zeggen? Ik ga uit van overzichtelijke begrippen wat dit onderwerp betreft. Net zoals iedereen meestal doet bij andere onderwerpen die meer stoffelijk zijn. Zoals, misschien dat een supermarktketen een goed voorbeeld is. Zo'n begrip zou ook meer beinterpreteerd, theoretisch weergegeven kunnen worden.
------------------------------------

Ik moet wel een helder iets horen zoals taal, grammatica enz. Een aantoonbare fout. Ik ben niet iemand die moeilijk van aard is. Maar aan bovenstaande alinea is volgens mij niets fouts te zien. Als ik daar dan over ga twijfelen, dan zet ik mijzelf zwaar voor schut. Waar ik niet aan begin. Als het om de inhoud gaat, ok. Dat zou een inhoudelijke discussie kunnen worden.

Mee eens of niet?
We hebben het niet over de grammatica of spelling van je posts, maar de logica tussen de zinnen.

Voorbeeld van een onlogische samenhang: Ik ben gisteren met de hond gaan wandelen. Omdat het zo koud is heb ik soep gegeten, want ik kan namelijk niet de theorie achter het subjectivisme volgen. Wat raar nou en die hond helpt ook niet mee.

Jouw teksten lezen een beetje in die richting. Je moet het zelf weten, maar hulp zou wel de inhoud van je posts kunnen verbeteren. Kwaliteit boven kwantiteit :)

Zeer offtopic: Ik heb mijn wachtwoord per ongeluk in de prullenmand van de mailbox gegooid en kan daardoor niet op mijn oude account. Hoe kan ik daar toch nog opkomen ? Ik blijf trouwens onder mijn nieuwe account posten, omdat ik die wat anoniemer vind, maar dan kan ik nog naar de mensen terugschrijven dat ze me onder mijn nieuwe account kunnen mailen.
pi_144015775
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 11:13 schreef schrijfveer het volgende:

[..]

We hebben het niet over de grammatica of spelling van je posts, maar de logica tussen de zinnen.

Voorbeeld van een onlogische samenhang: Ik ben gisteren met de hond gaan wandelen. Omdat het zo koud is heb ik soep gegeten, want ik kan namelijk niet de theorie achter het subjectivisme volgen. Wat raar nou en die hond helpt ook niet mee.

Jouw teksten lezen een beetje in die richting. Je moet het zelf weten, maar hulp zou wel de inhoud van je posts kunnen verbeteren. Kwaliteit boven kwantiteit :)

Zeer offtopic: Ik heb mijn wachtwoord per ongeluk in de prullenmand van de mailbox gegooid en kan daardoor niet op mijn oude account. Hoe kan ik daar toch nog opkomen ? Ik blijf trouwens onder mijn nieuwe account posten, omdat ik die wat anoniemer vind, maar dan kan ik nog naar de mensen terugschrijven dat ze me onder mijn nieuwe account kunnen mailen.
Even mailen naar een admin.

Ik ben toch even benieuwd naar je oude accountnaam.
  zondag 31 augustus 2014 @ 11:32:41 #123
433501 schrijfveer
Mist inkt en papier
pi_144016133
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 11:17 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Even mailen naar een admin.

Ik ben toch even benieuwd naar je oude accountnaam.
Thanks. Dan moet ik nog even wachten, want ik kun nu nog geen dm's of pm's sturen, omdat ik er minder dan een week opzit.
pi_144016701
quote:
14s.gif Op zondag 31 augustus 2014 11:32 schreef schrijfveer het volgende:

[..]

Thanks. Dan moet ik nog even wachten, want ik kun nu nog geen dm's of pm's sturen, omdat ik er minder dan een week opzit.
Nee, echt mailen bedoel ik. forum@fok.nl geloof ik.
pi_144018581
Wow, wat een gedoe hier net. :')

Nog zo'n geweldig voorbeeld was vroeger fokthesystem.
pi_144019646
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2014 12:57 schreef robin007bond het volgende:
Wow, wat een gedoe hier net. :')

Nog zo'n geweldig voorbeeld was vroeger fokthesystem.
Ik vond het eigenlijk wel grappig om terug te lezen. De een na de ander waagt een poging en allemaal geven ze het op gegeven moment op.
pi_144019711
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 13:27 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik vond het eigenlijk wel grappig om terug te lezen. De een na de ander waagt een poging en allemaal geven ze het op gegeven moment op.
En niet alleen hier. Zie ook:

TRU / Gevaar: het geestelijke

En het onvermijdelijke tweelingtopic:

TRU / Wat is het geestelijke
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_144020023
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 13:28 schreef Molurus het volgende:

[..]

En niet alleen hier. Zie ook:

TRU / Gevaar: het geestelijke

En het onvermijdelijke tweelingtopic:

TRU / Wat is het geestelijke
O wauw... Deze is echt heel bijzonder...

Ik hoopte eigenlijk dat hij ergens samen met Syamsu in discussie zou raken. Gewoon als een soort experiment.

"What happens when an unstoppable force meets an immovable object?"
  zondag 31 augustus 2014 @ 14:07:07 #129
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_144020959
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 10:23 schreef 00ll0l0l het volgende:

[..]

Ser_carpattio probeert dat wel een beetje te zijn vaak typisch. Een edgy cunt. Ha ha
De enige edgy cunt hier is die van je moeder. Net een schoenendoos.
pi_144025202
http://www.geenstijl.nl/m(...)eisme_is_bloedd.html

Kwam ik tegen omdat iemand op Facebook dit leuk vindt.

LoL
pi_144025337
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 16:08 schreef Shokirbek85 het volgende:
http://www.geenstijl.nl/m(...)eisme_is_bloedd.html

Kwam ik tegen omdat iemand op Facebook dit leuk vindt.

LoL
Wat een raar tekstje.
  zondag 31 augustus 2014 @ 16:20:45 #132
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_144025818
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 16:08 schreef Shokirbek85 het volgende:
http://www.geenstijl.nl/m(...)eisme_is_bloedd.html

Kwam ik tegen omdat iemand op Facebook dit leuk vindt.

LoL
Typisch GeenStijl. Ongefundeerd en tendentieus. Dat stuk is gewoon een verzameling van de oude stokpaardjes van christenen, die al 101 keer weerlegd zijn. Puur om atheïsten kwaad te maken.
pi_144026008
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 16:20 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Typisch GeenStijl. Ongefundeerd en tendentieus. Dat stuk is gewoon een verzameling van de oude stokpaardjes van christenen, die al 101 keer weerlegd zijn. Puur om atheïsten kwaad te maken.
Ik vind het maf dat Hans Jansen met zoiets aan komt zetten.
pi_144028458
Ik had het absoluut niet verwacht dat Hans dit schrijft. Aandacht trekken?? Depressief? Of idd lekker stoken. Wat ik erger vind is dat een aantal vrienden van mij hem gelijk geven......
pi_144032770
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 11:13 schreef schrijfveer het volgende:

[..]

We hebben het niet over de grammatica of spelling van je posts, maar de logica tussen de zinnen.

Voorbeeld van een onlogische samenhang: Ik ben gisteren met de hond gaan wandelen. Omdat het zo koud is heb ik soep gegeten, want ik kan namelijk niet de theorie achter het subjectivisme volgen. Wat raar nou en die hond helpt ook niet mee.

Jouw teksten lezen een beetje in die richting. Je moet het zelf weten, maar hulp zou wel de inhoud van je posts kunnen verbeteren. Kwaliteit boven kwantiteit :)

Zeer offtopic: Ik heb mijn wachtwoord per ongeluk in de prullenmand van de mailbox gegooid en kan daardoor niet op mijn oude account. Hoe kan ik daar toch nog opkomen ? Ik blijf trouwens onder mijn nieuwe account posten, omdat ik die wat anoniemer vind, maar dan kan ik nog naar de mensen terugschrijven dat ze me onder mijn nieuwe account kunnen mailen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 20:15 schreef Jigzoz het volgende:
Is het misschien een ideetje om in de F&L-etiquette op te nemen dat we proberen om duidelijk en samenhangend te communiceren?
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 21:07 schreef Molurus het volgende:

[..]

Sja, ik kan daar - als reactie op mijn vraag over het begrip 'bovennatuurlijk' - echt geen brood van bakken, op geen enkele manier.

Wellicht dat jij kunt aangeven op welke manier jouw reactie ook maar iets met die vraag te maken heeft? Dat zie ik namelijk niet. Het lijkt een willekeurig samengeraapte verzameling woorden.
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 22:46 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Kerel, ga gewoon naar een forum in je eigen taal. Niemand hier begrijpt je Babelfish-brouwseltjes.
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 00:40 schreef Pinpoint het volgende:

[..]

Het probleem ligt echt bij jou hoor. Alles in jouw berichten is een brij van vaagheden. Ik zie er wel bepaalde tendensen in, maar ook daarbij loopt alles doorelkaar. In zo'n brij valt niet 1 punt aan te wijzen waar het onduidelijk is. Het is eerder omgekeerd: ik kan er nauwelijks punten in aanwijzen die wel duidelijk zijn. Maar ik heb je al verteld, dat jij waarschijnlijk met "duidelijk" iets anders bedoelt dan in het woordenboek staat. Dus ik betwijfel of je iets kunt met al die postjes waarin staat dat jij onduidelijk bent. Hou het er dus maar op, dat je voor de lezers hier onduidelijk schrijft.
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 13:28 schreef Molurus het volgende:

[..]

En niet alleen hier. Zie ook:

TRU / Gevaar: het geestelijke

En het onvermijdelijke tweelingtopic:

TRU / Wat is het geestelijke
Iedereen het er mee eens dat wat schrijfveer zei het probleem is?

Zoals schrijfveer hier een tekst als voorbeeld gaf en ik antwoordde, kan ik zeggen dat het inderdaad voorkomt dat ik zoiets weleens gebruik om redenen. Maar daar is verder geen probleem mee. Steeds dezelfde mensen hebben er een beetje een ,,edgy cunt'' gedachte bij of iets. Maar dit valt wel mee. Verder zijn ze duidelijk lid van iets wat misschien het beste als ''dezelfde organisatie'' te noemen is. (Dat komt voor wat F&L betreft-en ook andere onderwerpen hebben dat). Soms kunnen andere mensen zich er dan mee gaan bemoeien.

Iedereen die dat zegt over onbegrijpelijkheid is zelf niet begrijpelijk als geen simpele uitleg gegeven wat het probleem dan is. Ook bij dit onderwerp Gevaar: het geestelijke http://forum.fok.nl/topic/2139712 is er geen probleem. Echt, ik heb het erover gehad en het is voor een deel opgelost.

[ Bericht 1% gewijzigd door 00ll0l0l op 31-08-2014 19:36:27 ]
pi_144033375
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 19:20 schreef 00ll0l0l het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Iedereen het er mee eens dat wat schrijfveer zei het probleem is?

Zoals schrijfveer hier een tekst als voorbeeld gaf en ik antwoordde, kan ik zeggen dat het inderdaad voorkomt dat ik zoiets weleens gebruik om redenen. Maar daar is verder geen probleem mee. Steeds dezelfde mensen hebben er een beetje een ,,edgy cunt'' gedachte bij of iets. Maar dit valt wel mee. Verder zijn ze duidelijk lid van iets wat misschien het beste als ''dezelfde organisatie'' te noemen is. (Dat komt voor wat F&L betreft-en ook andere onderwerpen hebben dat). Soms kunnen andere mensen zich er dan mee gaan bemoeien.
Het probleem is dat je wartaal schrijft. De oplossing is dat je dat niet meer doet.
pi_144033812
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 19:33 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Het probleem is dat je wartaal schrijft. De oplossing is dat je dat niet meer doet.
ik wacht even op een reactie van schrijfveer en anderen.
pi_144033904
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 19:41 schreef 00ll0l0l het volgende:

[..]

ik wacht even op een reactie van schrijfveer en anderen.
Oké.

Even voor de zekerheid: is dit nou een act van je om aandacht te krijgen of is dit allemaal echt serieus?
pi_144034396
Luister, er is geen probleem. Kunnen we het niet over het onderwerp hebben? In alle vriendelijkheid en oprechtheid? Wat ik er zo van zie gaat dat ''tegengestelde zinnen'' achtige iets daar in ieder geval goed weg van.

Maar ik wil nog steeds wel een uitleggende reactie horen over dat schrijven als ik hiervoor ook zei.
pi_144034677
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 19:51 schreef 00ll0l0l het volgende:
Luister, er is geen probleem. Kunnen we het niet over het onderwerp hebben? In alle vriendelijkheid en oprechtheid? Wat ik er zo van zie gaat dat ''tegengestelde zinnen'' achtige iets daar in ieder geval goed weg van.

Maar ik wil nog steeds wel een uitleggende reactie horen over dat schrijven als ik hiervoor ook zei.
Heb ik al gegeven.
pi_144035573
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 19:56 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Heb ik al gegeven.
Goed, maar het is toch zo dat het onderwerp in de eerste post hier simpelweg aan algemeen burgerlijke bekijking, sanitering en acceptering toe is? http://forum.fok.nl/topic/2139712
pi_144035616
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 20:11 schreef 00ll0l0l het volgende:

[..]

Goed, maar het is toch zo dat het onderwerp in de eerste post hier simpelweg aan algemeen burgerlijke bekijking, sanitering en acceptering toe is? http://forum.fok.nl/topic/2139712
Eh... Wat?
pi_144036152
Zoals ik ook hier zei F&L / Hoe ga je met mensen om in een ander onderwerp post jij soms ook zo naar mijn mening. Maar ik til daar op zich niet te zwaar aan.

Ik wil dat het onderwerp hier TRU / Gevaar: het geestelijke meer bekendheid krijgt en dat het opgelost wordt.
pi_144036504
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 20:22 schreef 00ll0l0l het volgende:
Zoals ik ook hier zei F&L / Hoe ga je met mensen om in een ander onderwerp post jij soms ook zo naar mijn mening.
Hoe?

quote:
Ik wil dat het onderwerp hier TRU / Gevaar: het geestelijke meer bekendheid krijgt en dat het opgelost wordt.
Je bedoelt dat het geestelijke, zoals dat voorgesteld wordt, gevaarlijk is vanwege de onzedelijkheid die in ieder geval minder waardevol is?
pi_144039563
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 20:29 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Hoe?

[..]

Je bedoelt dat het geestelijke, zoals dat voorgesteld wordt, gevaarlijk is vanwege de onzedelijkheid die in ieder geval minder waardevol is?
quote:
Hoe?
Zoals dit onderwerp hiervóór ervoor staat. Als ik hier nu op reageer dan gaat dit teveel door elkaar lopen.

quote:
Je bedoelt dat het geestelijke, zoals dat voorgesteld wordt, gevaarlijk is vanwege de onzedelijkheid die in ieder geval minder waardevol is?
Ja, Zoals te zien is uit de twee eerste links daar TRU / Gevaar: het geestelijke is ''het geestelijke'' iets dat iedereen in principe wil hebben en functioneert het als een soort van extern deel van het menselijk lichaam. Heeft het zo'n uitzonderingspositie. Speciale ge- of verboden van organisaties die over het geestelijke gaan verstoren dat. Doch met alle respect naar die organisaties toe. Kritiek ligt vaak gevoelig. Hoe het ook zei: ''het geestelijke'' zou niet meer gedefinieerd moeten worden door organisaties. Maar de simpele goed zichtbare waarheid erover beschikbaar en ingenomen door iedereen. Hoewel er in basis geen reden toe is zijn veel zo niet de meeste mensen erg prikkelbaar over dit onderwerp. De wel-reden is te lange tijd verkeerde informatie.
pi_144039673
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 21:18 schreef 00ll0l0l het volgende:

[..]

[..]

Zoals dit onderwerp hiervóór ervoor staat. Als ik hier nu op reageer dan gaat dit teveel door elkaar lopen.
Oké.

quote:
Ja, Zoals te zien is uit de twee eerste links daar TRU / Gevaar: het geestelijke is ''het geestelijke'' iets dat iedereen in principe wil hebben en functioneert het als een soort van extern deel van het menselijk lichaam. Heeft het zo'n uitzonderingspositie. Speciale ge- of verboden van organisaties die over het geestelijke gaan verstoren dat. Doch met alle respect naar die organisaties toe. Kritiek ligt vaak gevoelig. Hoe het ook zei: ''het geestelijke'' zou niet meer gedefinieerd moeten worden door organisaties. Maar de simpele goed zichtbare waarheid erover beschikbaar en ingenomen door iedereen. Hoewel er in basis geen reden toe is zijn veel zo niet de meeste mensen erg prikkelbaar over dit onderwerp. De wel-reden is te lange tijd verkeerde informatie.
Je bent gewoon tegen georganiseerde religie?
pi_144039813
quote:
Jigzoz: Je bent gewoon tegen georganiseerde religie?
Nee, want er zijn altijd mensen die meer aandacht willen geven aan het geestelijke. Dat soort organisaties voorziet daarin.
pi_144039893
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 21:22 schreef 00ll0l0l het volgende:

[..]

Nee, want er zijn altijd mensen die meer aandacht willen geven aan het geestelijke. Dat soort organisaties voorziet daarin.
Oké. Ik dacht heel even dat ik eindelijk begreep wat je probeert te zeggen.
pi_144039917
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 21:23 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Oké. Ik dacht heel even dat ik eindelijk begreep wat je probeert te zeggen.
_O- :D
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_144040017
sorry, trouwens, om mijn post hiervoor nog aan te vullen

quote:
Jigzoz: Je bent gewoon tegen georganiseerde religie?
Nee, want er zijn altijd mensen die meer aandacht willen geven aan het geestelijke. Dat soort organisaties voorziet daarin.

Maar dat soort organisaties willen (op het moment) de hele waarheid over ''het geestelijke'' niet accepteren zoals uit die eerste links uit dit TRU / Gevaar: het geestelijke onderwerp te zien is.
  zondag 31 augustus 2014 @ 21:26:25 #151
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_144040066
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 19:20 schreef 00ll0l0l het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Iedereen het er mee eens dat wat schrijfveer zei het probleem is?

Zoals schrijfveer hier een tekst als voorbeeld gaf en ik antwoordde, kan ik zeggen dat het inderdaad voorkomt dat ik zoiets weleens gebruik om redenen. Maar daar is verder geen probleem mee. Steeds dezelfde mensen hebben er een beetje een ,,edgy cunt'' gedachte bij of iets. Maar dit valt wel mee. Verder zijn ze duidelijk lid van iets wat misschien het beste als ''dezelfde organisatie'' te noemen is. (Dat komt voor wat F&L betreft-en ook andere onderwerpen hebben dat). Soms kunnen andere mensen zich er dan mee gaan bemoeien.

Iedereen die dat zegt over onbegrijpelijkheid is zelf niet begrijpelijk als geen simpele uitleg gegeven wat het probleem dan is. Ook bij dit onderwerp Gevaar: het geestelijke http://forum.fok.nl/topic/2139712 is er geen probleem. Echt, ik heb het erover gehad en het is voor een deel opgelost.
Hoe lang heb jij bij geboorte zonder zuurstof gezeten? Lang zeker...
pi_144040279
Nog een aanvulling

quote:
Jigzoz: Je bent gewoon tegen georganiseerde religie?
Nee, want er zijn altijd mensen die meer aandacht willen geven aan het geestelijke. Dat soort organisaties voorziet daarin.

Maar dat soort organisaties willen (op het moment) de hele waarheid over ''het geestelijke'' niet accepteren zoals uit die eerste links uit dit TRU / Gevaar: het geestelijke onderwerp te zien is. Daarom zou het geestelijke op een meer onafhankelijke en objectieve manier gewoon algemeen bekend moeten zijn. Als een presentatie ervan echt de hele waarheid is en geen rare ver- of geboden heeft dan heeft iedereen daar wel interesse in. En dan wordt het gemeengoed zonder dat er wat voor verdere organisatie dan ook aan verbonden is.

quote:
Hoe lang heb jij bij geboorte zonder zuurstof gezeten? Lang zeker...
O HA HA HA HA HA HA HA ! 14.gif
pi_144040384
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 21:29 schreef 00ll0l0l het volgende:

Ik reageer nu verder op een reactie
Oké!
pi_144040668
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 21:29 schreef 00ll0l0l het volgende:

Maar goed, aangezien het hier een slowchat is: wat doe jij zoal in het dagelijks leven? Werken? Studie?
pi_144041043
Werk: in juridische hoek. En jij bijvoorbeeld? Jij of ook anderen zijn hier heel erg vaak. Zijn jullie soms leraar aan een universiteit of iets dergelijks? Of gepensioneerd in die zin?
pi_144041127
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 21:42 schreef 00ll0l0l het volgende:
Werk: in juridische hoek. En jij bijvoorbeeld? Jij of ook anderen zijn hier heel erg vaak. Zijn jullie soms leraar aan een universiteit of iets dergelijks?
Onderwijs. Als het vakantie is ben ik hier vrij vaak, maar doordeweeks bijna nooit.

Wat doe je in de juridische hoek?
pi_144041276
quote:
Wat doe je in de juridische hoek?
Daar heb ik niet al teveel over te zeggen.
pi_144041370
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 21:46 schreef 00ll0l0l het volgende:

[..]

Daar heb ik niet al teveel over te zeggen.
Ah! Je zit vast!

Wat heb je gedaan?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 31-08-2014 21:48:36 ]
pi_144041662
Nee, maar mijn google chrome net wel.

Goed, maar ser_ciappelletto en pinpoint zijn ook leraar? Pinpoint praat meestal meer als een handelsvertegenwoordiger. Maar op niet begrijpelijke wijze kan het niet om handel gaan, ookal doet hij dat zo.
pi_144051652
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 19:20 schreef 00ll0l0l het volgende:
Iedereen het er mee eens dat wat schrijfveer zei het probleem is?
Het probleem is:
1 Dat. jouw teksten erg onduidelijk zijn.
2 Dat jij dat niet inziet.

Zolang dat tweede zo blijft, heeft het geen enkele zin om met voorbeelden te komen,
of specifieke aspecten aan te wijzen. Schrijfveer deed daar wel een poging toe.
Ik vind dat begrijpelijk, meer niet erg verstandig. En ik krijg daar gelijk in, want jij reageert nu met:
quote:
Zoals schrijfveer hier een tekst als voorbeeld gaf en ik antwoordde, kan ik zeggen dat het inderdaad voorkomt dat ik zoiets weleens gebruik om redenen. Maar daar is verder geen probleem mee.
Jij neemt het voorbeeld, en zegt dat daar geen probleem mee is.
Je ontkent dus domweg dat iets onduidelijk is, terwijl de ene na de andere lezer aangeeft, dat het dat wel is.
Daaruit blijkt hoe zinloos dit is: zo kunnen we hier oeverloos gaan analyseren en voorbeelden geven.
Voorbeelden waarover jij dan zegt dat er niks mee mis is.
Gevolg: je blijft nog langer hangen in het ontkennen dat er een probleem is met je duidelijkheid.

Het basale kenmerk van begrijpelijk zijn is, dat je lezers begrijpen wat je bedoelt.
Is dat niet het geval, dan schrijf je niet begrijpelijk. Ook al vind je zelf nóg zo van wel.
Als je zelfs dit basale kenmerk niet begrijpt, of niet erkent, heeft aanwijzen van bepaalde punten,
of het geven van voorbeelden, geen enkele zin.
-- <br />Pinpoint
pi_144057307
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 15:22 schreef Molurus het volgende:

[..]

:)

Ja, ik vond het een buitengewoon interessant artikel. Het kan zijn dat de wetenschap de laatste eeuw dusdanig veel geïnvesteerd heeft in de nu heersende ideeën dat deterministische interpretaties geheel genegeerd worden. Als dat werkelijk zo is gegaan dan zou dat behoorlijk gênant zijn.

Helaas heb ik te weinig verstand van deze materie om goed te kunnen beoordelen of dit nu een goed alternatief is, en waarom wel/niet. Maar ik was eigenlijk best wel onder de indruk van die macroschaal reproductie van het tweespleten experiment. Dat had ik überhaupt niet voor mogelijk gehouden (Feynman vermoed ik ook niet), maar kennelijk kan dat dus gewoon... ook zonder meer werelden te postuleren.

Zie ook:


Ik heb de Kopenhagen interpretatie van de QM altijd al vreemd / verdacht gevonden (wie niet?), en dit lijkt zo'n logische / natuurlijke oplossing van dat probleem.

En wat ik vooral vreemd vind is dat Einstein kennelijk niets wilde weten van deze oplossing. Want was hij niet de man die zei: 'God dobbelt niet'?
Als ik me niet vergis heeft Einstein Bohm nog aangespoord om deBroglie's " pilot wave" -interpretatie verder uit te werken. :)

De QM is zo buitengewoon succesvol op zowel kwalitatief als kwantitatief vlak dat de generaties na mensen als Einstein en Planck zich simpelweg minder met de interpretatie zijn gaan bezighouden. Ik vond in een QM-boek van me van Schiff uit 1955 oid nog een referentie naar Bohms artikel uit 1952. In andere tekstboeken wordt er niet meer naar gerefereerd. :P

Wellicht is de natuur toch minder vreemd dan we lange tijd dachten.
-
pi_144058398
quote:
1s.gif Op maandag 1 september 2014 12:15 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Wellicht is de natuur toch minder vreemd dan we lange tijd dachten.
Het zou wel eens de charme van die vreemdheid geweest kunnen zijn die het idee voor wetenschappers zo aantrekkelijk heeft gemaakt. :)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_144066995
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 12:53 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het zou wel eens de charme van die vreemdheid geweest kunnen zijn die het idee voor wetenschappers zo aantrekkelijk heeft gemaakt. :)
:Y Voer voor psychologen en sociologen. "QM: the greatest scientific deviation from common sense" :7
-
pi_144068474
quote:
Pinpoint:
Op zondag 31 augustus 2014 19:20 schreef 00ll0l0l het volgende:
Iedereen het er mee eens dat wat schrijfveer zei het probleem is?
Het probleem is:
1 Dat. jouw teksten erg onduidelijk zijn.
2 Dat jij dat niet inziet.

Zolang dat tweede zo blijft, heeft het geen enkele zin om met voorbeelden te komen,
of specifieke aspecten aan te wijzen. Schrijfveer deed daar wel een poging toe.
Ik vind dat begrijpelijk, meer niet erg verstandig. En ik krijg daar gelijk in, want jij reageert nu met:
quote:
Zoals schrijfveer hier een tekst als voorbeeld gaf en ik antwoordde, kan ik zeggen dat het inderdaad voorkomt dat ik zoiets weleens gebruik om redenen. Maar daar is verder geen probleem mee.
Jij neemt het voorbeeld, en zegt dat daar geen probleem mee is.
Je ontkent dus domweg dat iets onduidelijk is, terwijl de ene na de andere lezer aangeeft, dat het dat wel is.
Daaruit blijkt hoe zinloos dit is: zo kunnen we hier oeverloos gaan analyseren en voorbeelden geven.
Voorbeelden waarover jij dan zegt dat er niks mee mis is.
Gevolg: je blijft nog langer hangen in het ontkennen dat er een probleem is met je duidelijkheid.

Het basale kenmerk van begrijpelijk zijn is, dat je lezers begrijpen wat je bedoelt.
Is dat niet het geval, dan schrijf je niet begrijpelijk. Ook al vind je zelf nóg zo van wel.
Als je zelfs dit basale kenmerk niet begrijpt, of niet erkent, heeft aanwijzen van bepaalde punten,
of het geven van voorbeelden, geen enkele zin.
Pinpoint, dat is typisch het probleem met jou. Je schrijft alsof je het grootste gelijk van de wereld hebt, maar inhoudelijk staat het nergens op.
  maandag 1 september 2014 @ 17:48:02 #165
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_144068750
laten we het netjes houden

[ Bericht 95% gewijzigd door Molurus op 01-09-2014 21:55:53 ]
pi_144069141
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 17:39 schreef 00ll0l0l het volgende:

[..]

Pinpoint, dat is typisch het probleem met jou. Je schrijft alsof je het grootste gelijk van de wereld hebt, maar inhoudelijk staat het nergens op.
O, wauw. Wat grappig dat juist jij dit zegt.
pi_144069375
Zo, na een lange dag werken smaakt koud pils echt goddelijk.
pi_144069503
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 17:39 schreef 00ll0l0l het volgende:

[..]

Pinpoint, dat is typisch het probleem met jou. Je schrijft alsof je het grootste gelijk van de wereld hebt, maar inhoudelijk staat het nergens op.
Je bent het niet met me eens, dat begrijpelijkheid van teksten beter door lezers beoordeeld kan worden, dan door de schrijver zelf?
-- <br />Pinpoint
pi_144069896
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 18:14 schreef Pinpoint het volgende:

[..]

Je bent het niet met me eens, dat begrijpelijkheid van teksten beter door lezers beoordeeld kan worden, dan door de schrijver zelf?
Ik moet daarbij denken aan Hans Dorrestijn, die een keer bij een cabaretvoorstelling boos wegliep omdat zijn publiek hem niet grappig vond. Heel pijnlijk, zoiets. Maar om nu boos te worden op je publiek... daar ligt het probleem natuurlijk niet.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_144069963
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 18:09 schreef Jigzoz het volgende:
Zo, na een lange dag werken smaakt koud pils echt goddelijk.
Proost! :)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_144070282
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 18:26 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik moet daarbij denken aan Hans Dorrestijn, die een keer bij een cabaretvoorstelling boos wegliep omdat zijn publiek hem niet grappig vond. Heel pijnlijk, zoiets. Maar om nu boos te worden op je publiek... daar ligt het probleem natuurlijk niet.
Lijkt idd op elkaar. Maar Dorrestijn zal toch wel ingezien hebben, al is het achteraf, dat zijn voorstelling voor dat publiek niet grappig was. Je kunt het verkeerde publiek hebben, voor jou soort humor. Komt vooral voor bij toegangskaarten die een bedrijf weggeeft aan werknemers of zakenrelaties, of als de artiest optreedt voor een vereniging.
Sommige artiesten hebben maar een zeer beperkt publiek. Die vullen a.h.w. een niche.
En wie weet, is er ook wel een selecte groep die begrijpt wat 00ll0l0l schrijft, of die Syamsu's logica logisch vindt.
-- <br />Pinpoint
pi_144070402
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 18:38 schreef Pinpoint het volgende:

[..]

Lijkt idd op elkaar. Maar Dorrestijn zal toch wel ingezien hebben, al is het achteraf, dat zijn voorstelling voor dat publiek niet grappig was. Je kunt het verkeerde publiek hebben, voor jou soort humor. Komt vooral voor bij toegangskaarten die een bedrijf weggeeft aan werknemers of zakenrelaties, of als de artiest optreedt voor een vereniging.
Sommige artiesten hebben maar een zeer beperkt publiek. Die vullen a.h.w. een niche.
En wie weet, is er ook wel een selecte groep die begrijpt wat 00ll0l0l schrijft, of die Syamsu's logica logisch vindt.
Of subjectief eh, objectief eh...
pi_144070719
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 18:42 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Of subjectief eh, objectief eh...
Beide goed. Je bepaalt door een keuze welk van beide. En wat het is kiest mag je ook zelf kiezen als feit. Of als mening, als je daar de voorkeur aan geeft. Dat heet vrije wil. Maar als je geen vrije wil wilt, is dat net zo'n goede alternatieve uitkomst. Expressie van emotie heeft er ook iets mee te maken, want anders zou een schaakcomputer ook een eigen wil hebben. Dat 'ie bijvoorbeeld ineens niet meer gemotiveerd is om te winnen. Of wel van jou, maar niet van je vriendin.
-- <br />Pinpoint
pi_144070870
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 18:51 schreef Pinpoint het volgende:

[..]

Beide goed. Je bepaalt door een keuze welk van beide. En wat het is kiest mag je ook zelf kiezen als feit. Of als mening, als je daar de voorkeur aan geeft. Dat heet vrije wil. Maar als je geen vrije wil wilt, is dat net zo'n goede alternatieve uitkomst. Expressie van emotie heeft er ook iets mee te maken, want anders zou een schaakcomputer ook een eigen wil hebben. Dat 'ie bijvoorbeeld ineens niet meer gemotiveerd is om te winnen. Of wel van jou, maar niet van je vriendin.
Dat wat je kiest is wat subjectief is en die keuze maakt om gekozen te worden. Het geestelijke maakt dat onzedig en dat ontken jij door je endorfineverslaving want je bent high. De supermarkt verkoopt soms bankstellen. Net zoiets. Of bijvoorbeeld Donald Duck. Niemand snapt het behalve Napoleon, maar die had het verkeerd.
  maandag 1 september 2014 @ 19:07:09 #175
16305 Jappie
parttime reverend
pi_144071390
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 18:26 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik moet daarbij denken aan Hans Dorrestijn, die een keer bij een cabaretvoorstelling boos wegliep omdat zijn publiek hem niet grappig vond. Heel pijnlijk, zoiets. Maar om nu boos te worden op je publiek... daar ligt het probleem natuurlijk niet.
In Thailand denkt men daar anders over...als je een vraag niet begrijpt kun je dat niet zeggen aangezien het een belediging naar de vraagsteller toe zou zijn. Je knikt dus gewoon braaf alsof je het begrepen hebt..brengt de vraagsteller naar de dichtstbijzijnde tempel terwijl de vraagsteller toch echt gewoon vroeg of er een leuke gezellige kroeg in de buurt was. ;)
pi_144071598
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 19:07 schreef Jappie het volgende:

[..]

In Thailand denkt men daar anders over...als je een vraag niet begrijpt kun je dat niet zeggen aangezien het een belediging naar de vraagsteller toe zou zijn. Je knikt dus gewoon braaf alsof je het begrepen hebt..brengt de vraagsteller naar de dichtstbijzijnde tempel terwijl de vraagsteller toch echt gewoon vroeg of er een leuke gezellige kroeg in de buurt was. ;)
:D

Nu is mijn Thais niet zo heel goed, maar het lijkt me best grappig om te zien hoe dat gaat: 00II0I0I op een Thais forum. _O-

PS:

Vermoedelijk ongeveer zo:

F&L / Kritiek op het atheïsme #5

(1 van de legendarische F&L momenten wat mij betreft.)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_144071709
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 17:48 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

knip
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 17:59 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

O, wauw. Wat grappig dat juist jij dit zegt.
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 18:09 schreef Jigzoz het volgende:
Zo, na een lange dag werken smaakt koud pils echt goddelijk.
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 18:14 schreef Pinpoint het volgende:

[..]

Je bent het niet met me eens, dat begrijpelijkheid van teksten beter door lezers beoordeeld kan worden, dan door de schrijver zelf?
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 18:26 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik moet daarbij denken aan Hans Dorrestijn, die een keer bij een cabaretvoorstelling boos wegliep omdat zijn publiek hem niet grappig vond. Heel pijnlijk, zoiets. Maar om nu boos te worden op je publiek... daar ligt het probleem natuurlijk niet.
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 18:27 schreef Molurus het volgende:

[..]

Proost! :)
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 18:38 schreef Pinpoint het volgende:

[..]

Lijkt idd op elkaar. Maar Dorrestijn zal toch wel ingezien hebben, al is het achteraf, dat zijn voorstelling voor dat publiek niet grappig was. Je kunt het verkeerde publiek hebben, voor jou soort humor. Komt vooral voor bij toegangskaarten die een bedrijf weggeeft aan werknemers of zakenrelaties, of als de artiest optreedt voor een vereniging.
Sommige artiesten hebben maar een zeer beperkt publiek. Die vullen a.h.w. een niche.
En wie weet, is er ook wel een selecte groep die begrijpt wat 00ll0l0l schrijft, of die Syamsu's logica logisch vindt.
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 18:42 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Of subjectief eh, objectief eh...
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 18:51 schreef Pinpoint het volgende:

[..]

Beide goed. Je bepaalt door een keuze welk van beide. En wat het is kiest mag je ook zelf kiezen als feit. Of als mening, als je daar de voorkeur aan geeft. Dat heet vrije wil. Maar als je geen vrije wil wilt, is dat net zo'n goede alternatieve uitkomst. Expressie van emotie heeft er ook iets mee te maken, want anders zou een schaakcomputer ook een eigen wil hebben. Dat 'ie bijvoorbeeld ineens niet meer gemotiveerd is om te winnen. Of wel van jou, maar niet van je vriendin.
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 18:54 schreef Jigzoz het volgende:

[..]
[[bewerkt: er miste een eindteken van de laatste quote.]]


Is er sprake van een ban als ik doorga met het hierover hebben?

Ik heb ook wel interesse in andere onderwerpen hier. Gewoon, zoals iedere andere gast hier. Maar bij een vreemd geval van ''niet begrijpen'' gaat de aandacht hierheen.

Ik zit vol interesse te kijken hoe jullie telkens weer door allerlei kunstgrepen proberen onder een logische conversatie uit te komen.

DUS, geef nu eens antwoord op de vraag: wat is exact niet begrijpelijk. Als je zoiets zegt dan moet je wel bijvoorbeeld een taalregel kunnen noemen of zeggen dat het om iets anders gaat, bijvoorbeeld ,,begrijp de inhoud niet''.

[ Bericht 1% gewijzigd door Molurus op 01-09-2014 21:56:32 ]
pi_144071772
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 19:14 schreef 00ll0l0l het volgende:
DUS, geef nu eens antwoord op de vraag: wat is exact niet begrijpelijk.
Niet begrijpelijk is dat, wat je lezers niet kunnen begrijpen.
-- <br />Pinpoint
pi_144071889
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 19:14 schreef 00ll0l0l het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[[bewerkt: er miste een eindteken van de laatste quote.]]
Waarom quote je überhaupt 10 posts als je er niet op reageert? Dat begint dan wel enigszins spam te worden.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_144072046
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 19:18 schreef Molurus het volgende:

[..]

Waarom quote je überhaupt 10 posts als je er niet op reageert? Dat begint dan wel enigszins spam te worden.
Wat begrijp je daar precies niet aan? het is wel erg voor de hand liggend.
pi_144072102
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 19:21 schreef 00ll0l0l het volgende:

[..]

Wat begrijp je daar precies niet aan? het is wel erg voor de hand liggend.
Dat je reactie niets met die posts te maken heeft begrijp ik niet. Hoe kan ik je deze vraag duidelijker stellen?

--> Waarom quote je überhaupt 10 posts als je er niet op reageert?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_144072152
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 19:18 schreef Molurus het volgende:

[..]

Waarom quote je überhaupt 10 posts als je er niet op reageert? Dat begint dan wel enigszins spam te worden.
Laat ik eens voordringen: ik wil dat 00ll0l0l als eerste mijn vraag beantwoordt:
"Je bent het niet met me eens, dat begrijpelijkheid van teksten beter door lezers beoordeeld kan worden,
dan door de schrijver zelf?"

Dat is de makkelijkste vraag die erbij zit. Dus ik vraag voorrang.
-- <br />Pinpoint
pi_144072189
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 19:23 schreef Pinpoint het volgende:

Dat is de makkelijkste vraag die erbij zit. Dus ik vraag voorrang.
Prima hoor, ik heb helemaal geen haast, ik trek wel een nummertje. :) (Zolang het hier geen spamfestijn wordt natuurlijk.)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_144072251
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 19:11 schreef Molurus het volgende:

[..]

:D

Nu is mijn Thais niet zo heel goed, maar het lijkt me best grappig om te zien hoe dat gaat: 00II0I0I op een Thais forum. _O-

PS:

Vermoedelijk ongeveer zo:

F&L / Kritiek op het atheïsme #5

(1 van de legendarische F&L momenten wat mij betreft.)
O, nou ik begrijp er niets van. Nu ook al een onbegrijpelijk voorstellingsvermogen?
pi_144072267
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 19:14 schreef 00ll0l0l het volgende:
[quote]0s.gif Op maandag 1 september 2014 19:14 schreef 00ll0l0l het volgende:

DUS, geef nu eens antwoord op de vraag: wat is exact niet begrijpelijk. Als je zoiets zegt dan moet je wel bijvoorbeeld een taalregel kunnen noemen of zeggen dat het om iets anders gaat, bijvoorbeeld ,,begrijp de inhoud niet''.
Nogmaals dan:

quote:
Hoe kan ik het zeggen?
Dit snap ik.
quote:
Ik ga uit van overzichtelijke begrippen wat dit onderwerp betreft.
Overzichtelijke begrippen bij dit onderwerp. Oké, snap ik ook nog.
quote:
Net zoals iedereen meestal doet bij andere onderwerpen die meer stoffelijk zijn.
Dus iedereen gaat meestal uit van overzichtelijke begrippen bij onderwerpen die meer stoffelijk zijn. Ik weet niet wat dit betekent.
quote:
Zoals, misschien dat een supermarktketen een goed voorbeeld is.
Dus een supermarktketen is misschien een goed voorbeeld van een meer stoffelijk onderwerp waarbij iedereen meestal uitgaat van overzichtelijke begrippen? Ik haak af.

Maar het gaat verder.
quote:
Zo'n begrip zou ook meer beinterpreteerd, theoretisch weergegeven kunnen worden.
Nou, de slotsom: Bij een meer stoffelijk onderwerp zoals een supermarktketen gaat iedereen meestal uit van overzichtelijke begrippen en dat stoffelijke onderwerp (zoals een supermarktketen) zou ook meer 'beïnterpreteerd', theoretisch weergegeven kunnen worden.

Het theoretisch weergeven van een supermarktketen waarbij je, net als iedereen, uitgaat van overzichtelijke begrippen...

Nee, echt. Wartaal.
pi_144072297
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 19:22 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat je reactie niets met die posts te maken heeft begrijp ik niet. Hoe kan ik je deze vraag duidelijker stellen?

--> Waarom quote je überhaupt 10 posts als je er niet op reageert?
Aangeven met welke woorden in die posts het niets te maken heeft. En per woord aangeven waarom.
-- <br />Pinpoint
pi_144072377
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 19:26 schreef Pinpoint het volgende:

[..]

Aangeven met welke woorden in die posts het niets te maken heeft. En per woord aangeven waarom.
Ja, dag. :D
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_144072381
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 19:22 schreef Molurus het volgende:
m quote je überhaupt 10 posts als
Ik begrijp je vraag niet. Hij is te voor de hand liggend.
pi_144072420
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 19:25 schreef 00ll0l0l het volgende:

[..]

O, nou ik begrijp er niets van. Nu ook al een onbegrijpelijk voorstellingsvermogen?
In dat topic lagen we in elk geval collectief dubbel van het lachen. Maar ik kan me voorstellen dat het jou volledig ontgaat. ;)

En nee, ik ga het je ook niet uitleggen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_144072434
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 19:23 schreef Pinpoint het volgende:

[..]

Laat ik eens voordringen: ik wil dat 00ll0l0l als eerste mijn vraag beantwoordt:
"Je bent het niet met me eens, dat begrijpelijkheid van teksten beter door lezers beoordeeld kan worden,
dan door de schrijver zelf?"

Dat is de makkelijkste vraag die erbij zit. Dus ik vraag voorrang.
Ookal zo'n onbegrijpelijk zin die er niet toe doet: ,,Je bent het niet met me eens, dat begrijpelijkheid van teksten beter door lezers beoordeeld kan worden,
dan door de schrijver zelf?"
pi_144072456
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 19:27 schreef 00ll0l0l het volgende:

[..]

Ik begrijp je vraag niet. Hij is te voor de hand liggend.
Voor wie ligt het voor de hand? Voor mij alvast niet.
-- <br />Pinpoint
pi_144072474
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 19:27 schreef 00ll0l0l het volgende:

[..]

Ik begrijp je vraag niet. Hij is te voor de hand liggend.
Laat ik het anders - als moderator - iets strenger zeggen:

Quote alleen posts waar je inhoudelijk op reageert, en anders quote je niet. Zo duidelijk genoeg?
Niet meer aanwezig in dit forum.
  maandag 1 september 2014 @ 19:30:21 #193
16305 Jappie
parttime reverend
pi_144072523
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 19:23 schreef Pinpoint het volgende:

[..]

Laat ik eens voordringen: ik wil dat 00ll0l0l als eerste mijn vraag beantwoordt:
"Je bent het niet met me eens, dat begrijpelijkheid van teksten beter door lezers beoordeeld kan worden,
dan door de schrijver zelf?"

Dat is de makkelijkste vraag die erbij zit. Dus ik vraag voorrang.
Dat lijkt een ogenschijnlijk makkelijke vraag maar dat is het in werkelijkheid niet helemaal. Wat jij als kind niet begreep kun je nu dromen om maar eens een makkelijk vergelijk te noemen. De tekst is niet veranderd maar jij wel en dus is de tekst die je als kind niet begreep nu ineens zonneklaar.

Ik ben het wel met je eens dat de aanbieder van een stuk tekst welke niet regulier gangbaar is zijn uiterste best zal moeten doen om middels toegankelijker stukken tekst zijn originele idee verder toe te lichten.
  maandag 1 september 2014 @ 19:31:15 #194
16305 Jappie
parttime reverend
pi_144072578
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 19:29 schreef Molurus het volgende:

[..]

Laat ik het anders - als moderator - iets strenger zeggen:

Quote alleen posts waar je inhoudelijk op reageert, en anders quote je niet. Zo duidelijk genoeg?
Ik vond eik wel dat het een begrijpelijke reactie was die bovendien betrekking had op 9 van de 10 door hem gequote stukjes tekst. :P
pi_144072655
genoeg nu

[ Bericht 97% gewijzigd door Molurus op 01-09-2014 19:42:54 ]
pi_144072744
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 19:28 schreef 00ll0l0l het volgende:

[..]

Ookal zo'n onbegrijpelijk(1) zin die er niet toe doet(2): ,,Je bent het niet met me eens, dat begrijpelijkheid van teksten beter door lezers beoordeeld kan worden,
dan door de schrijver zelf?"
Goed dan:

Ad 1: Als jij de vraag niet begrijpt, zal ik 'm anders formuleren: "Ben jij het met me eens, dat begrijpelijkheid van teksten beter door lezers beoordeeld kan worden, dan door de schrijver zelf?"

Ad 2: Het is relevant, omdat jij van jezelf zegt dat je begrijpelijk schrijft. Terwijl veel van je lezers vinden van niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Pinpoint op 01-09-2014 19:51:17 ]
-- <br />Pinpoint
pi_144073459
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 19:30 schreef Jappie het volgende:

[..]

Dat lijkt een ogenschijnlijk makkelijke vraag maar dat is het in werkelijkheid niet helemaal. Wat jij als kind niet begreep kun je nu dromen om maar eens een makkelijk vergelijk te noemen. De tekst is niet veranderd maar jij wel en dus is de tekst die je als kind niet begreep nu ineens zonneklaar.
Die nuance is (een beetje anders, maar in wezen niet) al aangebracht, d.m.v. het voorbeeld van Hans Dorrestijn. En ik heb er bij 00ll0l0l meermaals bij gezegd, dat hij i.i.g. voor een aantal lezers hier onbegrijpelijk schrijft.
Jouw voorbeeld vind ik trouwens eerder verwarrend, dan verduidelijkend, maar dit terzijde.
quote:
Ik ben het wel met je eens dat de aanbieder van een stuk tekst welke niet regulier gangbaar is zijn uiterste best zal moeten doen om middels toegankelijker stukken tekst zijn originele idee verder toe te lichten.
De aanbieder waar wij het over hebben, moet eerst inzien dat het niet begrepen wordt, en dat het geen complot is.
Van een organisatie, en/of dat al die mensen met kritiek op zijn duidelijkheid, sockpuppets van 1 en dezelfde persoon zijn. Dat soort suggesties heeft 00ll0l0l al een keer of wat gedaan. Zo vaak, dat het ondanks warrig taalgebruik toch klip en klare verdachtmakingen waren. Dus die inspanning, om het voor de lezers hier begrijpelijk te maken, zie ik er niet van komen.
-- <br />Pinpoint
pi_144073498
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 19:31 schreef Jappie het volgende:

[..]

Ik vond eik wel dat het een begrijpelijke reactie was die bovendien betrekking had op 9 van de 10 door hem gequote stukjes tekst. :P
Dus dat was somehow een reactie op pils en proost? :D
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_144073586
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 19:46 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dus dat was somehow een reactie op pils en proost? :D
O ja, bier. Vergeten.
  maandag 1 september 2014 @ 19:48:27 #200
16305 Jappie
parttime reverend
pi_144073622
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 19:46 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dus dat was somehow een reactie op pils en proost? :D
Fuck..dan heb ik proost gemist, maak van 9 van de 10 maar 8 van de 10 goed, met een 6 ga je ook nog over dus... :P
pi_144073903
quote:
6s.gif Op maandag 1 september 2014 19:48 schreef Jappie het volgende:

[..]

Fuck..dan heb ik proost gemist, maak van 9 van de 10 maar 8 van de 10 goed, met een 6 ga je ook nog over dus... :P
Ik heb echt m'n best gedaan (zoveelste keer) om een relatie te leggen tussen de quotes en de daaronder staande tekst. Maar als je het mij vraagt haalt hij die 'voldoende' ook niet.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  maandag 1 september 2014 @ 20:01:46 #202
16305 Jappie
parttime reverend
pi_144074442
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 19:52 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik heb echt m'n best gedaan (zoveelste keer) om een relatie te leggen tussen de quotes en de daaronder staande tekst. Maar als je het mij vraagt haalt hij die 'voldoende' ook niet.
Wat ik zie (maar goed ik ben vandaag al reeds bekritiseerd voor zaken eerder onbegrijpelijker dan begrijpelijker maken dus begrijp mij niet verkeerd) :+ zijn een x aantal posts waarin men dmv spot ende satire duidelijk maakt user X voor geen meter te kunnen volgen. User X veegt deze posts in een keer samen en vraagt: "Waar hebben jullie nu eigenlijk zoveel moeite mee?"

Of dat de juiste manier van lezen was is nog maar de vraag maar dat is wat ik er op zijn best uit haal. ;)
pi_144074483
[[bewerkt]]

Kritiek op mijn schrijven die niet terecht is zet mij voor schut.

Even voor de duidelijkheid: dat ik zo zie is in ieder geval één post van mij -niet door mij- bewerkt.
  maandag 1 september 2014 @ 20:05:28 #204
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_144074669
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 20:02 schreef 00ll0l0l het volgende:
[[bewerkt]]

Kritiek op mijn schrijven die niet terecht is zet mij voor schut.
Jij zet vooral jezelf voor schut, met je achterlijke posts. Daar heb je geen kritiek voor nodig.
pi_144074678
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 20:02 schreef 00ll0l0l het volgende:
[[bewerkt]]

Kritiek op mijn schrijven die niet terecht is zet mij voor schut.
Even een paar honderd berichten samengevat: de kritiek bestaat uit niets anders dan het verzoek om wat samenhangender en duidelijker te communiceren.
pi_144074961
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 20:01 schreef Jappie het volgende:

[..]

Wat ik zie (maar goed ik ben vandaag al reeds bekritiseerd voor zaken eerder onbegrijpelijker dan begrijpelijker maken dus begrijp mij niet verkeerd) :+ zijn een x aantal posts waarin men dmv spot ende satire duidelijk maakt user X voor geen meter te kunnen volgen. User X veegt deze posts in een keer samen en vraagt: "Waar hebben jullie nu eigenlijk zoveel moeite mee?"

Of dat de juiste manier van lezen was is nog maar de vraag maar dat is wat ik er op zijn best uit haal. ;)
Mijn vraag werd als 1 van die 10 geciteerd, en die was absoluut niet satirisch.
Helaas was het bittere noodzaak, om zo iets eenvoudigs te vragen.

Edit: Je samenvatting klopt over het geheel wel redelijk, vooral de vraag van user X. Maar zijn vraag gaat ervan uit, dat het om goed aan te wijzen tekortkomingen gaat. Terwijl het zo warrig is, dat zoiets vrijwel onbegonnen werk is. Bovendien gelooft X niet, dat er een probleem is.

Daarom heb ik hem een keer of vier aangeraden, om eens een goede vriend zijn berichten te laten lezen, zijnde iemand die hem de waarheid durft te vertellen. Dat leek mij de kortste klap. Als iemand hier een voorbeeld geeft, dan zegt X doodleuk dat dat geen probleem is. Dat zal hij bij alle komende voorbeelden ook zeggen. Zeg iemand het, die niet op dit forum zit, maar naast hem voor z'n monitor, dan heeft dat veel meer kans van slagen.

[ Bericht 12% gewijzigd door Pinpoint op 01-09-2014 20:30:42 ]
-- <br />Pinpoint
pi_144080186
Wat een serieus gedoe voor een SC...

Mijn grootste python is een bitch vandaag. Volgens mij is het tijd voor een vervelling. Dikke kans dat ik bij het eten dus een hele rat kan wegflikkeren.
pi_144080410
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 21:54 schreef Jigzoz het volgende:
Wat een serieus gedoe voor een SC...

Mijn grootste python is een bitch vandaag. Volgens mij is het tijd voor een vervelling. Dikke kans dat ik bij het eten dus een hele rat kan wegflikkeren.
Hee, je hebt pythons? Vet cool. Is dat toevallig een Python Molurus? 8-)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_144080582
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 21:58 schreef Molurus het volgende:

[..]

Hee, je hebt pythons? Vet cool. Is dat toevallig een Python Molurus? 8-)
Nee, python regius. Die molurus komt pas als de kinderen groot zijn.
pi_144080626
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 22:01 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nee, python regius. Die molurus komt pas als de kinderen groot zijn.
Ik wist wel dat je een stiekeme fan van me was. *;
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_144080729
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 22:02 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik wist wel dat je een stiekeme fan van me was. *;
Altijd al een eigen moderator in huis willen hebben.
pi_144080814
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 22:03 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Altijd al een eigen moderator in huis willen hebben.
Mooi beestje ook, koningspython. Hoeveel heb je er? En heb je er foto's van?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_144080861
Maar normaal is de grootste heel lief. Nu zei ze iets als 'BLIJF GODVERDOMME VAN ME AF!!!'

Dus toen heb ik 'r maar gewoon met rust gelaten.

Vrouwen...
pi_144080881
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 22:05 schreef Molurus het volgende:

[..]

Mooi beestje ook, koningspython. Hoeveel heb je er? En heb je er foto's van?
Drie.

Ja, moment.
pi_144080905
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 22:06 schreef Jigzoz het volgende:
Maar normaal is de grootste heel lief. Nu zei ze iets als 'BLIJF GODVERDOMME VAN ME AF!!!'

Dus toen heb ik 'r maar gewoon met rust gelaten.

Vrouwen...
"In elke relatie is er wel eens ruzie. Waarom vrouwen dat doen is onbekend." :)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_144081525
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 22:07 schreef Molurus het volgende:

[..]

"In elke relatie is er wel eens ruzie. Waarom vrouwen dat doen is onbekend." :)
Nou, aanstaande vervelling, in dit geval.

pi_144081724
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 22:17 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nou, aanstaande vervelling, in dit geval.

[ afbeelding ]
Gaaf zeg.

Het is lastig schatten hoe groot ze zijn, maar de voorste ziet eruit alsof ze ongeveer zo dik is als een menselijke arm. Dan is ze best wel groot.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_144081796
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 22:20 schreef Molurus het volgende:

[..]

Gaaf zeg.

Het is lastig schatten hoe groot ze zijn, maar de voorste ziet eruit alsof ze ongeveer zo dik is als een menselijke arm. Dan is ze best wel groot.
Ja, die dikte klopt wel. Ze is ongeveer 130 cm denk ik, dus de lengte valt wel mee.
pi_144086886
HE ! DE VIDEO DIE IK HIER http://forum.fok.nl/topic/2141974/1/999#144011277 PLAATSTE IS OPEENS NIET MEER BESCHIKBAAR IN DIT LAND. DAT SOORT VIDEO'S ZIJN ALTIJD ERG BESCHIKBAAR. MAAR NU IS ECHT ALLES WAT ZELFS MAAR LIJKT OP DAT LIEDJE OP DIE MANIER NIET MEER BESCHIKBAAR.

DIT WAS OOKAL ZO (MAAR DAN DE MELDING AUTEURSRECHTCLAIM) BIJ DE TWEEDE LINK IN DE EERSTE POST, DE TWEEDE VIDEO WAAR DEZE http://forum.fok.nl/topic/2139712 LINK HEENGAAT. DIE HEB IK TOEN VERVANGEN EN ER WAS ALLEEN NOG EEN ''TWEEDE EDITIE'' TE VINDEN.

IK GA HEM NOG EVEN HERUPLOADEN
pi_144086985
Ik postte tijdens de discussie hier trouwens bijna dit eerder deze avond, maar deed het maar niet omdat ik het niet zo nodig vond

Er wordt een heel punt wordt gemaakt van een simpele uitleg. Als ik geband wordt of iets dergelijks geeft recht tot rechtzaak of erger. Wat simpelweg niet kan. Ik stel hier dus alleen het feit. Wat er feitelijk gebeurt om het overzicht te bewaren. Gebaseerd op de algemene reactie meestal bij soortgelijke dingen.

Want het gaat hier om een heel ernstige zaak.

Ik verzoek dus wat begrijpelijker te reageren.
pi_144087376
Opeens een gevonden toen ik er een zocht om te downloaden

pi_144087713
Pinpoint opeens niet meer zo ''altijd'' aanwezig.
pi_144088076

Bij 1:22: 2

NEE ECHT DIT: http://forum.fok.nl/topic/2139712 MOET ECHT EVEN GEBEUREN.

EN IN DIT VERBAND WIL IK OOK VOORAL EVEN HIER http://forum.fok.nl/topic/2136854/1/999#143427639

HIER http://forum.fok.nl/topic/2026230 (alleen vindbaar door ''zxc'' zoeken op pagina)

EN HIEROP http://forum.fok.nl/topic/2139230/1/999#143480275
WIJZEN

En ik moet dit echt veilig kunnen doen zonder iets genoemd te worden. Gek onderwerp.

(Sorry voor de slechte kwaliteit. Aan de andere kant is dat juist goed.) http://i.imgur.com/DBSb06j.gif

[ Bericht 9% gewijzigd door 00ll0l0l op 02-09-2014 11:08:14 ]
pi_144088662
Even los van alles: minder verschil in zaken als geld en nivo is trouwens ook een goede in dit verband. Dan zo'n gek onderwerp als .... nou ja ok.

[ Bericht 1% gewijzigd door 00ll0l0l op 02-09-2014 11:08:29 ]
pi_144088776
pi_144089760
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 22:17 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nou, aanstaande vervelling, in dit geval.

[ afbeelding ]
Til jij die ook op enzo ? En je vrouw????
  dinsdag 2 september 2014 @ 09:08:36 #227
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_144090033
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2014 08:49 schreef Shokirbek85 het volgende:

[..]

Til jij die ook op enzo ? En je vrouw????
Zijn vrouw speelt met een andere python.
  dinsdag 2 september 2014 @ 09:10:44 #228
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_144090050
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 01:50 schreef 00ll0l0l het volgende:

Bij 1:22:2

NEE ECHT DIT: http://forum.fok.nl/topic/2139712 MOET ECHT EVEN GEBEUREN.

EN IN DIT VERBAND WIL IK OOK VOORAL EVEN HIER http://forum.fok.nl/topic/2136854/1/999#143427639

HIER http://forum.fok.nl/topic/2026230 (alleen vindbaar door ''zxc'' zoeken op pagina)

EN HIEROP http://forum.fok.nl/topic/2139230/1/999#143480275
WIJZEN

En ik moet dit echt veilig kunnen doen zonder iets genoemd te worden. Gek onderwerp.

(Sorry voor de slechte kwaliteit. Aan de andere kant is dat juist goed.) http://i.imgur.com/DBSb06j.gif

Wow, jij bent echt volledig van het padje af. Als ik jou was, zou ik eens professionele hulp zoeken.
pi_144090172
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 september 2014 09:08 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Zijn vrouw speelt met een andere python.
Whahahahaah
pi_144092532
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 09:10 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Wow, jij bent echt volledig van het padje af. Als ik jou was, zou ik eens professionele hulp zoeken.
O, onderbouw eens. Of dat jij altijd van die nare opmerkingen maakt? heb je er weleens aan gedacht dan maar gewoon stil te zijn? ipv de hele tijd zo'n zeikdiscussie met jou. Ik begrijp echt geen flikker van jou. Hopelijk kunnen we iets vriendelijker discussieren.

Maar goed, nee nee, nee zoiets is toch echt het geval bij mij niet.

[ Bericht 5% gewijzigd door 00ll0l0l op 02-09-2014 11:20:10 ]
  dinsdag 2 september 2014 @ 11:24:58 #231
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_144092997
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 11:07 schreef 00ll0l0l het volgende:

[..]

O, onderbouw eens. Of dat jij altijd van die nare opmerkingen maakt? heb je er weleens aan gedacht dan maar gewoon stil te zijn? ipv de hele tijd zo'n zeikdiscussie met jou. Ik begrijp echt geen flikker van jou. Hopelijk kunnen we iets vriendelijker discussieren.

Maar goed, nee nee, nee zoiets is toch echt het geval bij mij niet.
Ik heb vriendelijk geprobeerd, dat heeft niets uitgehaald. Misschien dat onvriendelijk dan wél werkt.
pi_144093081
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 11:24 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ik heb vriendelijk geprobeerd, dat heeft niets uitgehaald. Misschien dat onvriendelijk dan wél werkt.
Maar ECHT er moet iets gebeuren daaraan!
  dinsdag 2 september 2014 @ 11:28:33 #233
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_144093114
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 11:27 schreef 00ll0l0l het volgende:

[..]

Maar ECHT er moet iets gebeuren daaraan!
Aan jouw onbegrijpelijke posts? Ja, daar moet echt iets aan gebeuren. Zolang jij blind en doof blijft voor de verzoeken om begrijpelijker te posten, blijf ik blind en doof voor de verzoeken om vriendelijker te posten. :)
pi_144093484
Graag reacties hierop. http://forum.fok.nl/topic/2141974/1/999#144088076

Als iets niet begrijpelijk is graag een omschrijving daarvan.
pi_144094332
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 11:42 schreef 00ll0l0l het volgende:
Graag reacties hierop. http://forum.fok.nl/topic/2141974/1/999#144088076

Als iets niet begrijpelijk is graag een omschrijving daarvan.
Gebruik je drugs?
pi_144099602
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 01:50 schreef 00ll0l0l het volgende:

Bij 1:22: 2

NEE ECHT DIT: http://forum.fok.nl/topic/2139712 MOET ECHT EVEN GEBEUREN.

EN IN DIT VERBAND WIL IK OOK VOORAL EVEN HIER http://forum.fok.nl/topic/2136854/1/999#143427639

HIER http://forum.fok.nl/topic/2026230 (alleen vindbaar door ''zxc'' zoeken op pagina)

EN HIEROP http://forum.fok.nl/topic/2139230/1/999#143480275
WIJZEN

En ik moet dit echt veilig kunnen doen zonder iets genoemd te worden. Gek onderwerp.

(Sorry voor de slechte kwaliteit. Aan de andere kant is dat juist goed.) http://i.imgur.com/DBSb06j.gif

Nu ook al Nostradamus. Ben jij een allesgelover? Ik heb al een tijdje die indruk. Maar als je iedereen over wie zulke beweringen bestaan, en die aanhangers heeft, serieus neemt, wordt het onhoudbaar. Dan moet je bijvoorbeeld Billy Meier ook als een ziener accepteren. Bekend bij de ufo-gekkies. Billy heeft zo'n beetje alle beroemdheden ontmoet in een soort hiernamaals, ook Jezus. Volgens zijn aanhangers heeft Billy een heel stel grote gebeurtenissen nauwkeurig voorspeld. Niet zelf, maar de aliens hebben hem dat verteld, en hij gaf het door.
En je zult ook iets moeten met deze (minder bekende) zieneres, die beweert dat Jezus door middel van haar spreekt: http://www.dewaarschuwing.be/ FYI: de "geliefde dochter" die daar genoemd wordt, is zijzelf, want wat er staat zijn de woorden van Jezus/God. Als ik even zoek, kan ik zo nog een dozijn stellige beweringen over andere zieners vinden, en posten. Maar ik denk dat deze twee genoeg zijn om duidelijk te maken wat ik bedoel.

Wat je met al die verwijzingen naar andere posts op FOK! wilt zeggen, wordt niet helemaal duidelijk. Bedoel je misschien dat je onheus bejegend wordt? Die "zxc" werd op de betreffende pagina niet gevonden.
-- <br />Pinpoint
pi_144105287
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2014 08:49 schreef Shokirbek85 het volgende:

[..]

Til jij die ook op enzo ? En je vrouw????
Ja hoor. Bijna elke dag. Mijn vrouw ook. Zelfs mijn twee oudste kinderen (7 en 9), maar die mogen ze niet zelf pakken nog.
pi_144106504
Dat punt van die reactie over ,,niet begrijpen'' vanaf hier http://forum.fok.nl/topic/2141974/1/999#143998368 in dit topic en in een ander onderwerp ookal stoort een rustige en goede communicatie. Overal. Op zich is dat niet zo erg als ik er voorlopig even over door blijf gaan in ieder geval. In plaats van iets anders wordt het dan dit. Als mij dat ook toegestaan is.

In dat geval graag een mededeling erover. Ik vind het niet zo fijn als mijn posts opeens verdwijnen.

Laten wil ik misschien nog terugkomen op dit http://forum.fok.nl/topic/2141974/1/999#144088076 onderwerp. Wat ik ook in dit topic plaatste.

[ Bericht 5% gewijzigd door 00ll0l0l op 02-09-2014 17:47:15 ]
pi_144106588
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 14:26 schreef Pinpoint het volgende:

[..]

Nu oo...nden.
Beste pinpoint. Jij geeft altijd dezelfde inhoudelijke reactie. Bovendien ook te lang en met een enorm vermoeiende schrijfstijl zonder echt een onderbouwing ook. Ik bood dit aan vanaf hier http://forum.fok.nl/topic/2136854/1/999#143427639 Maar daar ging je niet opin.

Bovendien: dit maakt jouw reacties onbegrijpelijk door o.a. eentonigheid. En zeg nu eens een keer wat er dan onbegrijpelijk was in mijn schrijven [dat van de vorige discussie erover hier]. Ik begrijp niet hoe zo'n normale loop van communicatie op deze manier overgeslagen kan worden.

[ Bericht 8% gewijzigd door 00ll0l0l op 02-09-2014 17:52:34 ]
pi_144107118
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 17:44 schreef 00ll0l0l het volgende:

[..]

Beste pinpoint. Jij geeft altijd dezelfde inhoudelijke reactie. Bovendien ook te lang en met een enorm vermoeiende schrijfstijl zonder echt een onderbouwing ook. Ik bood dit aan vanaf hier http://forum.fok.nl/topic/2136854/1/999#143427639 Maar daar ging je niet opin.
Ik weet niet waar je op doelt, maar ik zie daar geen aanbod.
quote:
Bovendien: dit maakt jouw reacties onbegrijpelijk door o.a. eentonigheid. En zeg nu eens een keer wat er dan onbegrijpelijk was in mijn schrijven [dat van de vorige discussie erover hier]. Ik begrijp niet hoe zo'n normale loop van communicatie op deze manier overgeslagen kan worden.
Maar hoe zit het met mijn vraag? Geloof je bij alle verhalen over zieners, zoals bijv. Nostradamus, dat ze echt in de toekomst konden kijken? Of zijn daar grenzen aan?

O ja: de onderbouwing van die vraag is, dat ik benieuwd ben naar het antwoord.

Laat de uitleg over waar het toe leidt, als je alles gelooft, maar zitten.
-- <br />Pinpoint
pi_144107312
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 17:44 schreef 00ll0l0l het volgende:
En zeg nu eens een keer wat er dan onbegrijpelijk was in mijn schrijven
Dat veel mensen het niet begrijpen, zegt dat je niets? Je lijkt er nog steeds op uit te zijn, mensen te overtuigen dat het wel begrijpelijk is. Dat is gewoon ontkennen wat het woord "onbegrijpelijk" betekent. Zolang je doel is om het te ontkennen, heeft uitleggen waar het aan schort geen enkele zin.

Verder kan het nogal een vormloos iets zijn, waardoor iets onbegrijpelijk wordt. Of veelvormig, hoe je het maar wilt noemen. Ik herhaal nog maar eens, dat het een veel beter idee is, als je iemand buiten FOK! vraagt om eens wat berichten te lezen, die zo onduidelijk gevonden worden. En die persoon dan mondeling te vragen wat hij/zij ervan vindt. Aan mijn uitleg, als ik die zou geven, heb je zo goed als niets.
-- <br />Pinpoint
pi_144107498
He, even tussendoor: zullen we gewoon accepteren dat er geen touw vast te knopen is aan de berichten van OIOIOIIO? Na een paar honderd keer over en weer zijn we nog geen steek verder gekomen, dus er valt inmiddels wel te concluderen dat dit gewoon zinloos is, lijkt me.

Bovendien is een sc er om over belangrijke zaken zoals bier en mooie vrouwen te praten.

Laat ik eens het goede voorrbeeld geven: vandaag heet het nawerkse bier Grolsch. Gisteren was het Jupiler. Beide lekker, maar Grolsch is lekker scherp en daarmee net even lekkerder dan dat superzachte Jupiler.

Maar dikke kans dat ik morgen ineens Hertog Jan wil. En daarom staat er in de keuken van huize Jigzoz een combinatietoren van kratten: 2 keer Jupiler, 2 keer Hertog Jan en 2 keer Grolsch.

O, en ik zat net in de trein tegenover een bijzonder mooie jongedame. Dat was ook prettig.
pi_144107502
Is het al tijd voor bier?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_144107530
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 18:15 schreef Jigzoz het volgende:

Laat ik eens het goede voorrbeeld geven: vandaag heet het nawerkse bier Grolsch. Gisteren was het Jupiler. Beide lekker, maar Grolsch is lekker scherp en daarmee net even lekkerder dan dat superzachte Jupiler.

Maar dikke kans dat ik morgen ineens Hertog Jan wil. En daarom staat er in de keuken van huize Jigzoz een combinatietoren van kratten: 2 keer Jupiler, 2 keer Hertog Jan en 2 keer Grolsch.
Ik ga aan de Grolsch lentebok. Ja, ik weet dat het zo goed als herfst is. Fuck it. :)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_144107534
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 18:15 schreef Molurus het volgende:
Is het al tijd voor bier?
Kwart over zes al. Het is eigenlijk al dik twee uur tijd voor bier, maar werk zat in de weg.
pi_144107549
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 18:16 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik ga aan de Grolsch lentebok. Ja, ik weet dat het zo goed als herfst is. Fuck it. :)
Die vind ik eigenlijk te zoet. Die van Hertog Jan vind ik meestal lekkerder.
pi_144107591
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 18:17 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Die vind ik eigenlijk te zoet. Die van Hertog Jan vind ik meestal lekkerder.
Hmm, die heb ik nog nooit geprobeerd. Dat wordt vermoed ik wachten tot volgende lente, of zijn ze nog te krijgen?

Voor het moment gaat deze Grolsch er prima in. :)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_144107626
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 18:18 schreef Molurus het volgende:

[..]

Hmm, die heb ik nog nooit geprobeerd. Dat wordt vermoed ik wachten tot volgende lente, of zijn ze nog te krijgen?

Voor het moment gaat deze Grolsch er prima in. :)
Ik denk het niet.

O, wat trouwens echt een fantastisch bier is: Stormbock, van Texel. Echt Belgisch lekker.
pi_144107729
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 18:15 schreef Jigzoz het volgende:
He, even tussendoor: zullen we gewoon accepteren dat er geen touw vast te knopen is aan de berichten van OIOIOIIO? Na een paar honderd keer over en weer zijn we nog geen steek verder gekomen, dus er valt inmiddels wel te concluderen dat dit gewoon zinloos is, lijkt me.
Yep.
quote:
Bovendien is een sc er om over belangrijke zaken zoals bier en mooie vrouwen te praten.

Laat ik eens het goede voorrbeeld geven: vandaag heet het nawerkse bier Grolsch. Gisteren was het Jupiler. Beide lekker, maar Grolsch is lekker scherp en daarmee net even lekkerder dan dat superzachte Jupiler.

Maar dikke kans dat ik morgen ineens Hertog Jan wil. En daarom staat er in de keuken van huize Jigzoz een combinatietoren van kratten: 2 keer Jupiler, 2 keer Hertog Jan en 2 keer Grolsch.
Dat scherpe van Grolsch heb ik een hele tijd lekker gevonden, vooral als ik dorst had. Maar behalve dat, vind ik er te weinig smaak aanzitten. Mijn favoriete pils is tegenwoordig Warsteiner. Lekker aan de bittere kant, niet het zure/dunne van Grosch, en duidelijk meer biersmaak. Buiten de categorie pils hou ik van de zwaardere abdij-achtige soorten, maar daar moet je niet teveel van drinken.
quote:
O, en ik zat net in de trein tegenover een bijzonder mooie jongedame. Dat was ook prettig.
Soms is de trein zo gek nog niet.
-- <br />Pinpoint
pi_144107843
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 18:24 schreef Pinpoint het volgende:

[..]

Yep.

Amen.

quote:
Dat scherpe van Grolsch heb ik een hele tijd lekker gevonden, vooral als ik dorst had. Maar behalve dat, vind ik er te weinig smaak aanzitten. Mijn favoriete pils is tegenwoordig Warsteiner. Lekker aan de bittere kant, niet het zure/dunne van Grosch, en duidelijk meer biersmaak. Buiten de categorie pils hou ik van de zwaardere abdij-achtige soorten, maar daar moet je niet teveel van drinken.
Ken je die abt van... Kut, hoe heet die abdij... Zit tegenover Westvleteren...

quote:
Soms is de trein zo gek nog niet.
Ik word af en toe helemaal gek van mijn heterofilie. Overal mooie vrouwen... Zucht...
pi_144107859
O, en ja. Warsteiner is ook super.
pi_144107958
Hebbes! St. Bernardus abt. Geweldig bier. Niveau Rochefort/Westvleteren.
pi_144107983
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 18:28 schreef Jigzoz het volgende:
O, en ja. Warsteiner is ook super.
Was vroeger moeilijk te krijgen in Nederland. Kom ik een keertje in Duitsland, blijken veel bieren zo goed te smaken. Maar nee, ik weet niet welke abdij je bedoelt. Westvleteren zelf is ook behoorlijk lekker, al is het nogal lang geleden dat ik dat gedronken heb. Weet eigenlijk niet eens meer hoe het smaakt. Dus ik ga zo maar eens kijken of de Gall&Gall in mijn buurt het heeft. Moet wel voor 20:00 u.
-- <br />Pinpoint
pi_144108018
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 18:31 schreef Pinpoint het volgende:

[..]

Was vroeger moeilijk te krijgen in Nederland. Kom ik een keertje in Duitsland, blijken veel bieren zo goed te smaken. Maar nee, ik weet niet welke abdij je bedoelt. Westvleteren zelf is ook behoorlijk lekker, al is het nogal lang geleden dat ik dat gedronken heb. Weet eigenlijk niet eens meer hoe het smaakt. Dus ik ga zo maar eens kijken of de Gall&Gall in mijn buurt het heeft. Moet wel voor 20:00 u.
Hebben ze niet. Westvleteren kun je alleen bij de brouwerij kopen en bij een paar cafés.
pi_144110091
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 18:15 schreef Jigzoz het volgende:
He, even tussendoor: zullen we gewoon accepteren dat er geen touw vast te knopen is aan de berichten van OIOIOIIO? Na een paar honderd keer over en weer zijn we nog geen steek verder gekomen, dus er valt inmiddels wel te concluderen dat dit gewoon zinloos is, lijkt me.
Dit is simpelweg extreem misselijk.
pi_144110132
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 19:28 schreef 00ll0l0l het volgende:

[..]

Dit is simpelweg extreem misselijk.
Nou, het is toch zo? Heb jij wel vooruitgang waargenomen?
  dinsdag 2 september 2014 @ 19:36:01 #257
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_144110425
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 18:32 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Hebben ze niet. Westvleteren kun je alleen bij de brouwerij kopen en bij een paar cafés.
Bij één café, dat tegenover de brouwerij ligt.
pi_144110707
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 19:36 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Bij één café, dat tegenover de brouwerij ligt.
En bij een café in Tilburg en in Amsterdam bij de Gollem en de Wildeman. En dan zijn er ongetwijfeld nog een aantal, maar deze heb ik tot nu toe gevonden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-09-2014 19:43:12 ]
  dinsdag 2 september 2014 @ 19:47:07 #259
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_144110881
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 19:42 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

En bij een café in Tilburg en in Amsterdam bij de Gollem en de Wildeman. En dan zijn er ongetwijfeld nog een aantal, maar deze heb ik tot nu toe gevonden.
Volgens mij is dat niet officieel. Die cafés zullen wel een kratje of twee zijn gaan ophalen, en het zo verkopen.

Van Wikipedia:
quote:
Het bier wordt niet verkocht aan winkels en de horeca en is officieel enkel te verkrijgen bij de abdij zelf en in het café tegenover de abdij (Café In De Vrede). Toch vindt het bier soms in kleine hoeveelheden de weg naar winkels en cafés. De monniken kunnen niet altijd aan de vraag voldoen, maar kiezen er voor om hun brouwerij kleinschalig te houden.
pi_144110978
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 19:47 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Volgens mij is dat niet officieel. Die cafés zullen wel een kratje of twee zijn gaan ophalen, en het zo verkopen.

Van Wikipedia:

[..]

Dat lijkt me duidelijk ja. Ik weet van de Gollem dat die eigenaar speciaal ervoor naar België reed.
pi_144113116
Voor mij is het storend als er hier een extreme uitspraak bestaat dat mijn schrijven onbegrijpelijk zou zijn. Terwijl ik simpelweg vroeg wat het probleem precies is. Zonder dat hier een antwoord op was waar iets mee kan. Als een buitenaards wezen zoiets doet, ok. Ik vermoed dus dat het vaker voorkomt. Zou goed kunnen volgens mij.

De oplossing is duidelijk daarover doorgaan hier. Voor mij maakt dat op zich niet veel uit zoals ik eerder ook zei. Tenzij dat tot een ban zou kunnen leiden. Is dat zo? Want dan doe ik dat niet.
pi_144113344
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 20:39 schreef 00ll0l0l het volgende:
Voor mij is het storend als er hier een extreme uitspraak bestaat dat mijn schrijven onbegrijpelijk zou zijn. Terwijl ik simpelweg vroeg wat het probleem precies is. Zonder dat hier een antwoord op was waar iets mee kan. Als een buitenaards wezen zoiets doet, ok. Ik vermoed dus dat het vaker voorkomt. Zou goed kunnen volgens mij.

De oplossing is duidelijk daarover doorgaan hier. Voor mij maakt dat op zich niet veel uit zoals ik eerder ook zei. Tenzij dat tot een ban zou kunnen leiden. Is dat zo? Want dan doe ik dat niet.
Nee, daar krijg je geen ban voor, maar als het na een paar honderd keer op elkaar reageren niet duidelijk wordt, dan is er geen reden om te denken dat er nog mogelijkheden overblijven.

Maar reageer gerust verder zoals je denkt dat goed is. Punt is alleen dat het willen bereiken van duidelijkheid wel een gepasseerd station is.
pi_144113792
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 20:45 schreef Jigzoz het volgende:
Nee, daar krijg je geen ban voor
O, ok. Ik had ook niet iets in gedachte wat daar echt aanleiding toe kan geven. Maar dat is dan wel veel van hetzelfde misschien.

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 20:45 schreef Jigzoz het volgende:
Nee, daar krijg je geen ban voor, maar als het na een paar honderd keer op elkaar reageren niet duidelijk wordt, dan is er geen reden om te denken dat er nog mogelijkheden overblijven.
Dat weet ik niet. Mijn vraag aan bijvoorbeeld jou is waarom er niet simpelweg een duidelijke uitleg kan volgen. Of er is een andere reden. Maar wat is die?

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 20:45 schreef Jigzoz het volgende:
Punt is alleen dat het willen bereiken van duidelijkheid wel een gepasseerd station is.
Ik zie daar geen reden voor. Want ik zei iets. Volgens iemand is er sprake van onduidelijkheid in hoe ik schrijf. Ik verzoek om een uitleg waarmee dit goed kan komen, maar dat is een probleem. Op een punt waar er geen probleem kan zijn.
pi_144114478
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 19:29 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nou, het is toch zo? Heb jij wel vooruitgang waargenomen?
Ik zie wel eens berichten van 00ll0l0l die ik wel begrijp. Althans voor een flink deel. En daar antwoord ik dan op, als het mij aangaat, of als ik er wat op te zeggen heb. Of daar een trend in zit, weet ik niet. Het is te hopen.
-- <br />Pinpoint
pi_144114619
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 19:28 schreef 00ll0l0l het volgende:

[..]

Dit is simpelweg extreem misselijk.
Vind ik niet. Als jij het gedoe over onbegrijpelijkheid maar gezeur vindt, of onterecht omdat het niet onderbouwd is of zo, ook na tig berichten daarover, dan zit er voor de niet-begrijpende lezer toch niks anders op dan zich daarbij neer te leggen?
-- <br />Pinpoint
pi_144114637
Ik wou nog iets zeggen trouwens. Hiervoor zei ik er ook dit over:

quote:
Ik zit vol interesse te kijken hoe jullie telkens weer door allerlei kunstgrepen proberen onder een logische conversatie uit te komen.
Dit bedoelde ik niet helemaal zo. Het was meer bedoeld als terugpesten.
pi_144114907
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 21:13 schreef Pinpoint het volgende:

[..]

Vind ik niet. Als jij het gedoe over onbegrijpelijkheid maar gezeur vindt, of onterecht omdat het niet onderbouwd is of zo, ook na tig berichten daarover, dan zit er voor de niet-begrijpende lezer toch niks anders op dan zich daarbij neer te leggen?
Het punt met wat je zegt is alleen dat het niet waar is wat je zegt.

,,Als jij het gedoe over onbegrijpelijkheid maar gezeur vindt, of onterecht omdat het niet onderbouwd is of zo, ook na tig berichten daarover, ''
Ik sta wel open voor zoiets. Maar zoals eerder gezegd vroeg ik om helderheid wat niet duidelijk is aan mijn schrijven (de inhoud was het niet). er was geen reactie waar iets mee kan.

,, dan zit er voor de niet-begrijpende lezer toch niks anders op dan zich daarbij neer te leggen?''

Nee, want ik vraag om een uitleg wat er precies niet begrijpelijk is. Als dat een uitleg is waar iets mee kan, zoals taal/ grammatica enz. of iets met de inhoud dan wil ik dat wel aanpassen of uitleggen.
pi_144115189
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 20:39 schreef 00ll0l0l het volgende:
Voor mij is het storend als er hier een extreme uitspraak bestaat dat mijn schrijven onbegrijpelijk zou zijn. Terwijl ik simpelweg vroeg wat het probleem precies is. Zonder dat hier een antwoord op was waar iets mee kan.
Maar dan ge je ervan uit, dat het mogelijk is om jou te vertellen waarom je niet begrepen wordt. Misschien kan dat wel helemaal niet, op een forum. En het is ook onze taak niet. Jij wilt steeds maar details over je onduidelijkheid. Je komt met vragen over hoe dan, enz. Maar zodra er een voorbeeld komt, zeg je dat dat voorbeeld geen probleem is. Zo'n discussie over jouw duidelijkheid heeft geen enkele zin. Doe er wat aan, en zodra je duidelijk schrijft, zal het gedoe erover ophouden.
-- <br />Pinpoint
pi_144115711
quote:
r details over je onduidelijkheid
Nee, ik wil details over JOUW onduidelijkheid.

quote:
Doe er wat aan, en zodra je duidelijk schrijft, zal het gedoe erover ophouden.
Het is duidelijk misbruik wat jij doet. Tot zover heb ik geen aanleiding om aan te nemen dat een wijziging in mijn schrijven (die niet nodig is) zinvol zal zijn. En ook daarom is dat niet zinvol.

Dus graag simpelweg een duidelijke uitleg, zoals ik eerder zei.

en

Dit is simpelweg niet waar wat je hier zei.
quote:
Als jij het gedoe over onbegrijpelijkheid maar gezeur vindt, of onterecht omdat het niet onderbouwd is of zo, ook na tig berichten daarover, dan zit er voor de niet-begrijpende lezer toch niks anders op dan zich daarbij neer te leggen?
Ik heb geen oordeel van gezeur of onterecht, want ik weet de reden niet

,,Bij neer leggen'' hoeft niet, want na een uitleg die ergens op staat zal het wel goedkomen.
pi_144116686
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 21:35 schreef 00ll0l0l het volgende:

[..]

Nee, ik wil details over JOUW onduidelijkheid.

Of die grammaticaal zijn, of iets met de inhoud? Dat las ik toch echt alsof het over jouw berichten ging. Maar misschien heb ik ook dat wel niet goed begrepen.

[..]

Het is duidelijk misbruik wat jij doet. Tot zover heb ik geen aanleiding om aan te nemen dat een wijziging in mijn schrijven (die niet nodig is) zinvol zal zijn. En ook daarom is dat niet zinvol.
Dan houdt het voor mij op. Dit is gewoon de zoveelste herhaling, dat iedereen die het onbegrijpelijk vindt, ernaast zit. Herhaling van zetten dus. Remise. We delen het punt.

quote:
Dus graag simpelweg een duidelijke uitleg, zoals ik eerder zei.

en

Dit is simpelweg niet waar wat je hier zei.

[..]

Ik heb geen oordeel van gezeur of onterecht, want ik weet de reden niet

,,Bij neer leggen'' hoeft niet, want na een uitleg die ergens op staat zal het wel goedkomen.
Dat betwijfel ik sterk. Ik denk dat er iets anders nodig is, iets buiten dit forum. Zoals ik inmiddels al een keer of vijf heb gezegd. En dat blijft - wat mij betreft - de best passende reactie op al je vragen over wat er dan zo onduidelijk is/was. Dus daar wil ik het nu ook bij laten.
-- <br />Pinpoint
  dinsdag 2 september 2014 @ 21:55:43 #271
433501 schrijfveer
Mist inkt en papier
pi_144116784
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 22:17 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nou, aanstaande vervelling, in dit geval.

[ afbeelding ]
Mooie beestjes :)
pi_144117014
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 21:55 schreef schrijfveer het volgende:

[..]

Mooie beestjes :)
Ha, schrijfveer. Leuk je weer te zien. Als laatste vroeg ik jou om een reactie op het stukje tekst waar het om begon (hier). Ik zoek het er nog even bij. Tenzij jij eerst reageert. En ik moet eerst nog even op Pinpoint reageren.
http://forum.fok.nl/topic/2141974/1/999#144014202

[ Bericht 7% gewijzigd door 00ll0l0l op 02-09-2014 22:07:06 ]
pi_144117205
quote:
. Ik denk dat er iets anders nodig is, iets buiten dit forum. Zoals ik inmiddels al een keer of vijf heb gezegd.
Heh? Dit heb ik nog nooit ergens gezien in een post van jou. Zou je er één kunnen aanwijzen?
pi_144117258
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 21:55 schreef schrijfveer het volgende:

[..]

Mooie beestjes :)
Thanks!

In de omgang zijn ze heel lief en kalm, maar als je ze een keer een rat hebt zien pakken... Ze zijn dan ineens heel snel en enorm sterk.
pi_144117333
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 22:03 schreef 00ll0l0l het volgende:

[..]

Heh? Dit heb ik nog nooit ergens gezien in een post van jou. Zou je er één kunnen aanwijzen?
Kunnen wel. Maar willen niet. Hier houdt het op.
-- <br />Pinpoint
pi_144117488
Ok, maar dus wel in dit topic?
pi_144117698
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 22:07 schreef 00ll0l0l het volgende:
Ok, maar dus wel in dit topic?
Ik denk in meerdere. Het ging over het laten lezen van jouw onbegrijpelijk genoemde teksten, aan anderen. Mensen die jou durven te vertellen dat er inderdaad wat mee loos is. Die jij toevertrouwt om daar een oordeel over te geven.

Edit: Is echt heel simpel. Want ik bedoel niet, dat jij een hopeloos geval bent, dat professionele hulp moet zoeken of zo, gewoon van bepaalde postjes vragen wat mensen in je omgeving daarvan denken, qua begrijpelijkheid. Want dat lijkt een blinde vlek bij jou. Ik geloof zonder meer, dat je wel begrijpelijk kunt schrijven. Dat het dus geen handicap is of zo. Want al je korte berichten, over dit gedoe bijvoorbeeld, zijn prima te snappen. Er zal dus wel iets speciaals zijn, waardoor aan veel andere berichten geen touw vast te knopen was. Eventuele vermoedens over dat iets hou ik voor me, die kunnen de plank gigantisch misslaan. En jouw vrienden zullen het vast beter kunnen zeggen.

[ Bericht 17% gewijzigd door Pinpoint op 02-09-2014 22:22:04 ]
-- <br />Pinpoint
  dinsdag 2 september 2014 @ 22:17:44 #278
433501 schrijfveer
Mist inkt en papier
pi_144118074
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 22:04 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Thanks!

In de omgang zijn ze heel lief en kalm, maar als je ze een keer een rat hebt zien pakken... Ze zijn dan ineens heel snel en enorm sterk.
Dat laatste had ik wel van ze verwacht :+ maar dat eerste, er schuilt dus toch een huisdier in slangen :P

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 21:59 schreef 00ll0l0l het volgende:

[..]

Ha, schrijfveer. Leuk je weer te zien. Als laatste vroeg ik jou om een reactie op het stukje tekst waar het om begon (hier). Ik zoek het er nog even bij. Tenzij jij eerst reageert. En ik moet eerst nog even op Pinpoint reageren.
Ik heb mijn antwoord hierover al gegeven, daar moet je het mee doen ;)
pi_144118088
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 22:11 schreef Pinpoint het volgende:

[..]

Ik denk in meerdere. Het ging over het laten lezen van je onbegrijpelijk genoemde teksten, aan anderen. Mensen die jou durven te vertellen dat er inderdaad wat mee loos is. Die jij toevertrouwt om daar een oordeel over te geven.
Ik heb het idee dat jij dat persoonlijk op prijs zou stellen. Kunnen we het er dan niet eens per PB over hebben? Ik weet zeker dat dat meer op zou lossen. Tenzij jij op dit moment echt ziet dat dat geen zin heeft. Ik houd mij in ieder geval aanbevolen. Ik stuur verder niets. Ik vraag me af of jij daar blij van wordt als ik dat doe.
pi_144118284
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 17:08 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja hoor. Bijna elke dag. Mijn vrouw ook. Zelfs mijn twee oudste kinderen (7 en 9), maar die mogen ze niet zelf pakken nog.
Shit, ik heb al schijt als ik die beest zie. Vind hem wel super mooi. Aaah ik vraag me af hoe je zo'n beest moet oppakken? Wurgt deze ook? ..... En sissen ze? ja heb echt geen enkel verstand van slangen. Ik ben een keer naar de oliemeulen geweest als kind en hadden ze ook zo'n slang of teminste eentje die erop leek. Kan me niet herinneren dat ik hem aangeraakt of uberhaubt vastgepakt had.

Ik ben ook bang voor spinnen. Ik ben de enigste eigenlijk van thuis uit die bang is van beesten. Ja mijn moeder ook , die gilt al bij het zien van een afbeelding van een spin. Altijd afgevraagd wat nou precies de reden is waarom mensen bang zijn van insecten , muizen en slangen ect. Evolutie?
pi_144118311
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 22:17 schreef schrijfveer het volgende:

[..]

Dat laatste had ik wel van ze verwacht :+ maar dat eerste, er schuilt dus toch een huisdier in slangen :P

[..]

Ik heb mijn antwoord hierover al gegeven, daar moet je het mee doen ;)
O, nou leuk in ieder geval die ;). Maar dat was een ander tekstje wat ik uitlegde.
pi_144118601
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 22:21 schreef Shokirbek85 het volgende:
van een spin. Altijd afgevraagd wat no
Ik denk hoe ze zijn en eruitzien.
pi_144119162
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 22:11 schreef Pinpoint het volgende:

[..]

Edit: Is echt heel simpel. Want ik bedoel niet, dat jij een hopeloos geval bent, dat professionele hulp moet zoeken of zo, gewoon van bepaalde postjes vragen wat mensen in je omgeving daarvan denken, qua begrijpelijkheid. Want dat lijkt een blinde vlek bij jou. Ik geloof zonder meer, dat je wel begrijpelijk kunt schrijven. Dat het dus geen handicap is of zo. Want al je korte berichten, over dit gedoe bijvoorbeeld, zijn prima te snappen. Er zal dus wel iets speciaals zijn, waardoor aan veel andere berichten geen touw vast te knopen was. Eventuele vermoedens over dat iets hou ik voor me, die kunnen de plank gigantisch misslaan. En jouw vrienden zullen het vast beter kunnen zeggen.
WAT is dit nu weer voor een edit (:

quote:
vermoedens
Sorry, nee dat is echt niet nodig
pi_144119474
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 22:18 schreef 00ll0l0l het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat jij dat persoonlijk op prijs zou stellen.
Nee hoor, het is een advies. Ik zou het zelfs mijn ergste vijanden geven. Niet dat jij daarbij hoort, maar gewoon om je een idee te geven. Zo steek ik in elkaar.
quote:
Kunnen we het er dan niet eens per PB over hebben?
Nee.
quote:
Ik weet zeker dat dat meer op zou lossen.
En ik weet zeker van niet.
quote:
Tenzij jij op dit moment echt ziet dat dat geen zin heeft. Ik houd mij in ieder geval aanbevolen. Ik stuur verder niets. Ik vraag me af of jij daar blij van wordt als ik dat doe.
Ik word misschien een klein beetje blij, als je stopt met je pogingen om dit via FOK! op te lossen.
En de oplossing daarbuiten zoekt, en zeker als je die vindt. Dan heeft wat ik zei toch nog zin gehad.
-- <br />Pinpoint
pi_144119703
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 22:35 schreef 00ll0l0l het volgende:
WAT is dit nu weer voor een edit (:
Je kunt er, net als bij alles hier gepost, mee doen of laten wat je wilt.
-- <br />Pinpoint
  dinsdag 2 september 2014 @ 22:47:18 #286
433501 schrijfveer
Mist inkt en papier
pi_144119823
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 22:21 schreef Shokirbek85 het volgende:

Ik ben ook bang voor spinnen. Ik ben de enigste eigenlijk van thuis uit die bang is van beesten. Ja mijn moeder ook , die gilt al bij het zien van een afbeelding van een spin. Altijd afgevraagd wat nou precies de reden is waarom mensen bang zijn van insecten , muizen en slangen ect. Evolutie?
Hier staat dat mensen vooral bang zijn voor spinnen vanwege de snelle onverwachte bewegingen die ze maken en de lange poten die ze hebben. Of het ongeboren is of aangeleerd, is nog onduidelijk, omdat de uitkomsten bij de onderzoeken verschillend zijn.

http://www.iflscience.com/brain/why-are-we-afraid-spiders
pi_144120211
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 22:41 schreef Pinpoint het volgende:
Ik word misschien een klein beetje blij, als je stopt met je pogingen om dit via FOK! op te lossen.
En de oplossing daarbuiten zoekt, en zeker als je die vindt. Dan heeft wat ik zei toch nog zin gehad.
Hoe dat zo? Dit is typisch een voorbeeld van dat de onbegrijpelijkheid niet bij mij ligt, maar bij jou nu bijvoorbeeld. Wat is daar dan de reden van? Zodat jij anderen makkelijk jouw mening op kan leggen? Want jij hebt een uitgesproken in ieder geval beschreven mening. Maar wat voor reden heb jij daar dan voor?
pi_144120277
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 22:55 schreef 00ll0l0l het volgende:

[..]

Hoe dat zo? Dit is typisch een voorbeeld van dat de onbegrijpelijkheid niet bij mij ligt, maar bij jou nu bijvoorbeeld. Wat is daar dan de reden van? Zodat jij anderen makkelijk jouw mening op kan leggen?
Je blijft maar veronderstellen dat dit aan iedereen behalve jou ligt. :{

Hoe waarschijnlijk is dat, dat niemand op Fok je kan volgen, en dat dat niet aan jou ligt?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_144120312
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 22:55 schreef 00ll0l0l het volgende:

[..]

Hoe dat zo? Dit is typisch een voorbeeld van dat de onbegrijpelijkheid niet bij mij ligt, maar bij jou nu bijvoorbeeld. Wat is daar dan de reden van? Zodat jij anderen makkelijk jouw mening op kan leggen? Want jij hebt een uitgesproken in ieder geval beschreven mening. Maar wat voor reden heb jij daar dan voor?
O, graag eerst een reactie hierop, anders dan kan ik het niet meer volgen.
pi_144120574
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 22:17 schreef schrijfveer het volgende:

[..]

Dat laatste had ik wel van ze verwacht :+ maar dat eerste, er schuilt dus toch een huisdier in slangen :P
Nou... Ze zijn van nature nieuwsgierig en ze hebben het echt af en toe nodig om de wereld om zich heen te verkennen. Voordeel voor reptielen is dat mensen lekker warm zijn, dus dat is win-win voor ze.
pi_144120643
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 22:55 schreef 00ll0l0l het volgende:
Maar wat voor reden heb jij daar dan voor?
Meer dan goed is om hier uit te leggen, en meer dan genoeg om ermee te kappen.
-- <br />Pinpoint
pi_144120715
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 22:21 schreef Shokirbek85 het volgende:

[..]

Shit, ik heb al schijt als ik die beest zie. Vind hem wel super mooi. Aaah ik vraag me af hoe je zo'n beest moet oppakken? Wurgt deze ook? ..... En sissen ze? ja heb echt geen enkel verstand van slangen. Ik ben een keer naar de oliemeulen geweest als kind en hadden ze ook zo'n slang of teminste eentje die erop leek. Kan me niet herinneren dat ik hem aangeraakt of uberhaubt vastgepakt had.

Ik ben ook bang voor spinnen. Ik ben de enigste eigenlijk van thuis uit die bang is van beesten. Ja mijn moeder ook , die gilt al bij het zien van een afbeelding van een spin. Altijd afgevraagd wat nou precies de reden is waarom mensen bang zijn van insecten , muizen en slangen ect. Evolutie?
Ik ben ook enigszins bang voor spinnen. Niet dat ik dan ik in paniek raak of zo, maar ik wil ze liever niet aanraken.

De meeste mensen zijn bang voor slangen. Heel gek eigenlijk, want iedereen met angst voor slangen die een van onze slangen vasthoudt zegt dat ze 'eigenlijk best wel lief' zijn.

En ik denk dan ook dat het belangrijk is dat mensen die slangen houden zo veel als mogelijk hun omgeving kennis laten maken met slangen. Veel angst komt voort uit onbegrip en dat is best jammer.
pi_144121046
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 23:07 schreef Jigzoz het volgende:
En ik denk dan ook dat het belangrijk is dat mensen die slangen houden zo veel als mogelijk hun omgeving kennis laten maken met slangen. Veel angst komt voort uit onbegrip en dat is best jammer.
Ik heb ooit een mens ontmoet, die van slangen hield. Enger dan de engst denkbare slang. En ik weet bijna zeker, dat hij geen uitzondering was. Dus wil jij die (vrij grote) groep even inseinen, dat je aanbeveling niet voor hen bedoeld is?
-- <br />Pinpoint
pi_144121170
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 23:14 schreef Pinpoint het volgende:

[..]

Ik heb ooit een mens ontmoet, die van slangen hield. Enger dan de engst denkbare slang. En ik weet bijna zeker, dat hij geen uitzondering was. Dus wil jij die (vrij grote) groep even inseinen, dat je aanbeveling niet voor hen bedoeld is?
Een gifslang bedoel je? Mensen die gifslangen houden weten óf verdomd goed waar ze mee bezig zijn, óf ze zijn volslagen gestoord. Een tussenweg bestaat niet.
pi_144121376
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 23:17 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Een gifslang bedoel je? Mensen die gifslangen houden weten óf verdomd goed waar ze mee bezig zijn, óf ze zijn volslagen gestoord. Een tussenweg bestaat niet.
Volgens mij was het idd een gifslang. En idd volslagen gestoord. Dikke Bingo voor jou dus. Maar ik ken ook iemand die iets heeft met allerlei andere exotische dieren, waarvan geeneen giftig is. Maar die er wel allemaal eng uitzien. En die man spoort ook overduidelijk niet. Volgens mij is er een correlatie. En een reden: indruk willen maken. Voor een deel van de liefhebbers dan, en dat deel veroorzaakt die correlatie (die ik nog moet zien te bewijzen ;) )
-- <br />Pinpoint
pi_144121380
quote:
Molorus:
Je blijft maar veronderstellen dat dit aan iedereen behalve jou ligt.
Dit is onzin.

quote:
Hoe waarschijnlijk is dat, dat niemand op Fok je kan volgen, en dat dat niet aan jou ligt?
Hier blijkt in ieder geval uit dat jij dezelfde mening hebt als pinpoint:
quote:
Pinpoint:
Ik word misschien een klein beetje blij, als je stopt met je pogingen om dit via FOK! op te lossen.
Ik moet hier echt even over nadenken. (de combinatie) Daarom laat een reactie misschien op zich wachten nu.
pi_144121449
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 23:21 schreef 00ll0l0l het volgende:
Daarom laat een reactie misschien op zich wachten nu.
Geen probleem. Nadenken kost tijd. Goed idee dus.
-- <br />Pinpoint
pi_144121543
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 23:21 schreef Pinpoint het volgende:

[..]

Volgens mij was het idd een gifslang. En idd volslagen gestoord. Dikke Bingo voor jou dus. Maar ik ken ook iemand die iets heeft met allerlei andere exotische dieren, waarvan geeneen giftig is. Maar die er wel allemaal eng uitzien. En die man spoort ook overduidelijk niet. Volgens mij is er een correlatie. En een reden: indruk willen maken. Voor een deel van de liefhebbers dan, en dat deel veroorzaakt die correlatie (die ik nog moet zien te bewijzen ;) )
Nou ja, en dat is dus zo'n beetje het vooroordeel waar reptielenhouders tegenop moeten boksen. We hebben een hobby die door veel mensen verkeerd begrepen wordt en dat is misschien ook wel goed verklaarbaar.

Maar ik weet zeker dat wanneer je een van onze slangen zou vasthouden en mee zou maken, dat je mening echt radicaal verandert.
pi_144121676
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 23:21 schreef 00ll0l0l het volgende:

[..]

Dit is onzin.

[..]

Hier blijkt in ieder geval uit dat jij dezelfde mening hebt als pinpoint:

[..]

Ik moet hier echt even over nadenken. (de combinatie) Daarom laat een reactie misschien op zich wachten nu.
Vaak geeft iemand anders van de bekende combinatie antwoord. Dus kan ik hier een scherp antwoord op verwachten? Ik vind het wel interessant.
pi_144121834
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 23:25 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nou ja, en dat is dus zo'n beetje het vooroordeel waar reptielenhouders tegenop moeten boksen. We hebben een hobby die door veel mensen verkeerd begrepen wordt en dat is misschien ook wel goed verklaarbaar.
Wat mij betreft niet de hobby, maar een grote groep beoefenaars ervan. Beetje zoals bij kickboksen. Dat godverdegodver zelfs de georganiseerde misdaad(!) al afstand nam van hun festivals(*). Daar wouden ze niks mee te maken hebben, want dat stelde ze in een kwaad daglicht. Ik bedoel maar.

(*) zelf gelezen met mijn eigen ogen, op De Speld.
quote:
Maar ik weet zeker dat wanneer je een van onze slangen zou vasthouden en mee zou maken, dat je mening echt radicaal verandert.
Als het maar met mijn handen is, en als ik mijn broek maar aan mag houden. En mijn vriendin ook. :)
-- <br />Pinpoint
pi_144121890
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 23:28 schreef 00ll0l0l het volgende:
iemand anders van de bekende combinatie
:?
-- <br />Pinpoint
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')