Bedankt voor de informatiequote:Op zaterdag 5 juli 2014 17:12 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Als je een officiële brommerwijk hebt en daarvoor een brommer krijgt verstrekt door PostNL (de bekende witte Piaggio Liberty) dan zijn alle kosten daarvan voor PostNL. De verzekering loopt ook via hun, en dat is maar goed ook, want een zakelijke WA-verzekering is veel duurder dan een particuliere. Voor de brandstof hoor je een tankpas te krijgen, waarmee je in elk geval bij de Shell terecht kunt. Wel de bonnetjes bewaren! Voor onderhoud/reparaties heeft PostNL als het goed is afspraken met een lokale bromboer die de factuur uiteraard naar PostNL stuurt!
Of het perse de Shell moet zijn weet ik niet, dat is mij wel zo verteld, maar ik heb de ervaring dat je vaak ook bij andere ponpen terecht kan (Esso en BP), maar NIET bij zelfbedieningspompen.quote:Op zondag 6 juli 2014 07:01 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh
Met dat voetbal van gisteren ben ik volgens mij 10 jaar ouder geworden
[..]
Bedankt voor de informatie
Het is idd een officiële brommerwijk.
Dat van de SHELL (TEXACO zit wel in het dorp waar ik hopelijk mijn wijk ga rijden) en een lokale brommerboer zal ik moeten aangeven want die zitten beiden niet (dichtbij) in het dorp. Ben benieuwd hoe dat wordt geregeld dan Zal wel een dealer uit een paar dorpen verderop)
Als het goed is, is de Liberty een 4takt en kan er euro95 in. Scheelt alweer naar 2taktpompen zoeken (of zelf mengen)
Zal wel een multitankkaart zijn(hoop ik).quote:Op zondag 6 juli 2014 08:44 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Of het perse de Shell moet zijn weet ik niet, dat is mij wel zo verteld, maar ik heb de ervaring dat je vaak ook bij andere ponpen terecht kan (Esso en BP), maar NIET bij zelfbedieningspompen.
Hier ookquote:Bij ons zit de "lokale" bromboer ook niet om de hoek, maar hij heeft een haal- en brengservice.
quote:Op zaterdag 5 juli 2014 21:37 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
heel langzamerhand wordt het gevuld
(Oeps had niet goed gelezen) Je werkt alleen piekdagen zie ik. Misschien kan je de wijk delen met iemand anders? Drie keer een beetje lijkt me beter dan twee keer te veel.... Maar ik zou dit inderdaad bespreken met een arbo-arts, als het goed is, is die er. Beterschap!quote:Op maandag 7 juli 2014 09:19 schreef anoukane het volgende:
VRAAGJE:
Nu adviseert mijn huisarts om het rustig aan te doen, ook ivm afwijkende leverwaardes. Post lopen is op zich prima vindt hij mits ik er niet heel moe van word.
Is er een arbo arts of iets dergelijks bij wie ik het kan bespreken?
Er is een bedrijfsarts waar je contact mee kan opnemen. Maar ik zou eerst met je tc praten erover. Misschien kan hij in eerste instantie wat betekenen. Zo niet kan je alsnog langs de bedrijfsarts.quote:Op maandag 7 juli 2014 09:19 schreef anoukane het volgende:
VRAAGJE:
Ik werk di. do. en zaterdag ongeveer 3 uur per dag.
Nu is er onlangs pfeiffer bij mij vastgesteld en ben ik erg moe.
Ik ben afgelopen 2 weken post blijven lopen, maar merk toch dat het wat teveel is.
Nu adviseert mijn huisarts om het rustig aan te doen, ook ivm afwijkende leverwaardes. Post lopen is op zich prima vindt hij mits ik er niet heel moe van word.
Is er een arbo arts of iets dergelijks bij wie ik het kan bespreken? Wat zouden jullie doen?
-Eén dag minder werken. De zaterdag bijvoorbeeld.
-Helemaal niet lopen.
-Gewoon doorgaan.
Heeft iemand anders wel eens pfeiffer gehad hier tijdens zijn postbezorging baantje?
Een paar jaar geladen heeft een zaterdagwerkeer bij ons Pfeiffer gehad in een dusdanige vorm dat hij een half jaar helemaal niks kon. Toen hij weer begon, startte hij met een halve wijk (deze jongen had een wijk van 2:30 op zaterdag).quote:Heeft iemand anders wel eens pfeiffer gehad hier tijdens zijn postbezorging baantje?
je krijgt de tijd die er voor staat. In de meeste gevallen staan de tijden vrij krap dus de kans dat je een wijk van 3 uur in 1,5 uur wegloopt is wel erg klein.quote:Op maandag 7 juli 2014 16:52 schreef Niels195 het volgende:
Ik wil misschien op zaterdag de post gaan bezorgen maar ik heb een vraagje. Op internet staat een indicatie hoe lang het lopen van de wijk duurt. Stel de indicatie is tussen de 2-3 uur maar je bent een hele snelle bezorger en je loopt het in anderhalf uur. Hoeveel krijg je dan uitbetaald? Die anderhalf uur die je gelopen hebt of de tijd die ervoor staat?
En verder nog tips voor het lopen van een wijk?
ik heb nog wel een tip : bezint eer begintquote:Op maandag 7 juli 2014 16:52 schreef Niels195 het volgende:
Ik wil misschien op zaterdag de post gaan bezorgen maar ik heb een vraagje. Op internet staat een indicatie hoe lang het lopen van de wijk duurt. Stel de indicatie is tussen de 2-3 uur maar je bent een hele snelle bezorger en je loopt het in anderhalf uur. Hoeveel krijg je dan uitbetaald? Die anderhalf uur die je gelopen hebt of de tijd die ervoor staat?
En verder nog tips voor het lopen van een wijk?
Welkom op het zinkende schip, genaamd PostNL.quote:Op maandag 7 juli 2014 16:52 schreef Niels195 het volgende:
Ik wil misschien op zaterdag de post gaan bezorgen maar ik heb een vraagje. Op internet staat een indicatie hoe lang het lopen van de wijk duurt. Stel de indicatie is tussen de 2-3 uur maar je bent een hele snelle bezorger en je loopt het in anderhalf uur. Hoeveel krijg je dan uitbetaald? Die anderhalf uur die je gelopen hebt of de tijd die ervoor staat?
En verder nog tips voor het lopen van een wijk?
dit ligt er volgens mij nog wel aan waar je bezorgt.. Bij ons staan de tijden nog altijd best ruim, ik hou elke keer minimaal 20 minuten over (vaak een halfuur) en hoor dit van de meeste collega'squote:Op maandag 7 juli 2014 16:56 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
je krijgt de tijd die er voor staat. In de meeste gevallen staan de tijden vrij krap dus de kans dat je een wijk van 3 uur in 1,5 uur wegloopt is wel erg klein.
Meestal krijg je een contract van ongeveer 3 uur. Dan krijg je een wijk van ongeveer 3,5 uur. Minder dan 3 uur krijg je dan dus niet betaald. Maar die 3,5 krijg je alleen maar als je ook echt aannemelijk maakt dat je er zo lang over doet.quote:Ik wil misschien op zaterdag de post gaan bezorgen maar ik heb een vraagje. Op internet staat een indicatie hoe lang het lopen van de wijk duurt. Stel de indicatie is tussen de 2-3 uur maar je bent een hele snelle bezorger en je loopt het in anderhalf uur. Hoeveel krijg je dan uitbetaald? Die anderhalf uur die je gelopen hebt of de tijd die ervoor staat?
En verder nog tips voor het lopen van een wijk?
Nou dat is hier (nog) niet hoor, de streeftijd is gewoon wat je krijgt en meestal krijg je zonder goede reden ook niet meer (de streeftijd is voor "iedereen haalbaar"). Snel zijn bestraffen ze hier (nog) niet.quote:Op maandag 7 juli 2014 19:33 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Meestal krijg je een contract van ongeveer 3 uur. Dan krijg je een wijk van ongeveer 3,5 uur. Minder dan 3 uur krijg je dan dus niet betaald. Maar die 3,5 krijg je alleen maar als je ook echt aannemelijk maakt dat je er zo lang over doet.
Als je stelselmatig onder je uren uitkomt dan zijn er 2 opties: Of ze vragen je om een extra wijk te doen om je uren te halen. Weigeren mag je dat niet.
De andere optie is dat ze denken dat je de boel flest. Ze weten wel degelijk hoelang je ongeveer over een bepaald aantal huizen en tassen post doet. Ga je daar erg onder zitten dan kunnen ze je op verschillende manieren controleren.
Ow, voor een rookpauze zet ik de fiets zo ergens aan de kant of ga naar het koffie/wc tankstation.quote:Op maandag 7 juli 2014 19:33 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Verder, realiseer je dat het hard werken is. Tassen wegen makkelijk 25kg per stuk en er zijn wijken met 2 tassen, maar ook met 7. Daarnaast is zaterdag een Huis-aan-Huis dag. Je moet dus elk huis zonder stickers aan doen. Huis-aan-Huis is vaak zwaar of onhandig.
Het werk is zwaar, je maakt veel km (op de fiets of te voet). Je verdiend ongeveer 8,50 euro per uur. En je moet door weer en wind. Regen is vervelend, maar bedenk je eens dat je 3 uur moet lopen bij 30 graden (zonder pauze). OF door sneeuw en ijzel.
Meeste van ons vinden het heel leuk werk. maar het bedrijf is geen ideale werkgever.
Dat is waar, onbetaalde pauzes in het zich van je spullen kunnen altijd.quote:Ow, voor een rookpauze zet ik de fiets zo ergens aan de kant of ga naar het koffie/wc tankstation.
Een onbetaalde pauze is zolang je op tijd (17:00/18:00) bent geen enkel probleem.
Als ze denken dat je je werk niet doet? Echt wel. Krijg je kwaliteitscontrole kaarten om te beginnen. Er zijn check-adressen voor HaH. Daarnaast kan je Tc controles uitvoeren op straat.quote:Controleren? Nog nooit van gehoord.
Die kaarten zijn hier gewoon standaard, ik kom ze regelmatig (in honderd en een wijken) tegen.quote:Op maandag 7 juli 2014 20:07 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Als ze denken dat je je werk niet doet? Echt wel. Krijg je kwaliteitscontrole kaarten om te beginnen. Er zijn check-adressen voor HaH. Daarnaast kan je Tc controles uitvoeren op straat.
Ze moeten mij nooit hebben, maar ik weet dat het wel gedaan wordt.
Hier zat ik ook al aan te denken. Alleen zal ik dan moeten verhuizen, woon zelf in Limburg.quote:Op maandag 7 juli 2014 20:06 schreef LanaWoef het volgende:
Net intern gesolliciteerd op de functie van medewerker Control Room. Nu maar hopen dat ik op gesprek mag komen, want vanwege de hervormingen bij het Autobedrijf krijg ik waarschijnlijk geen contractverlenging.
Misschien is dat regio afhankelijk? Ik heb ze in 2,5 jaar maar 2x gezien in me wijk. Me vervanger (met veel klachten naar haar eigen zeggen) heeft ze al 7x gehad in 6 weken.quote:Die kaarten zijn hier gewoon standaard, ik kom ze regelmatig (in honderd en een wijken) tegen.
Dat is wat anders, in jouw post sprak je over een situatie waarin je stelselmatig onder je tijd zit, niet dat je je werk niet uitvoert / post niet bezorgd.quote:Op maandag 7 juli 2014 20:07 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Dat is waar, onbetaalde pauzes in het zich van je spullen kunnen altijd.
[..]
Als ze denken dat je je werk niet doet? Echt wel. Krijg je kwaliteitscontrole kaarten om te beginnen. Er zijn check-adressen voor HaH. Daarnaast kan je Tc controles uitvoeren op straat.
Ze moeten mij nooit hebben, maar ik weet dat het wel gedaan wordt.
Ik begon die zin ook met als ze denken dat je de boel flest.quote:Dat is wat anders, in jouw post sprak je over een situatie waarin je stelselmatig onder je tijd zit, niet dat je je werk niet uitvoert / post niet bezorgd.
Ik zit stelselmatig onder de tijd, omdat ik gewoon snel loop, maar ben hier nog nooit op aangesproken.
Controlekaarten heb ik al heel lang niet meer gezien.
quote:Op maandag 7 juli 2014 20:53 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Ik begon die zin ook met als ze denken dat je de boel flest.
Overigens kan ik me niet voorstellen dat je een wijk van 3 uur in 1,5 doet op een piekdag. Dan is er wel iets mis bij de planning van die wijk denk ik.
Merkwaardig die grote verschillen binnen 1 bedrijf. De voorbereidingstijden zijn hier nauwelijks te halen.quote:Op maandag 7 juli 2014 20:53 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Ik begon die zin ook met als ze denken dat je de boel flest.
Overigens kan ik me niet voorstellen dat je een wijk van 3 uur in 1,5 doet op een piekdag. Dan is er wel iets mis bij de planning van die wijk denk ik.
Bedoel je hier toevallig "als je stelselmatig BOVEN je uren uitkomt"?quote:Op maandag 7 juli 2014 19:33 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Als je stelselmatig onder je uren uitkomt dan zijn er 2 opties: Of ze vragen je om een extra wijk te doen om je uren te halen. Weigeren mag je dat niet.
De andere optie is dat ze denken dat je de boel flest. Ze weten wel degelijk hoelang je ongeveer over een bepaald aantal huizen en tassen post doet. Ga je daar erg onder zitten dan kunnen ze je op verschillende manieren controleren.
Vertel jij dan aan je TC dat je regelmatig sneller klaar bent? Dat kun je beter niet doen. Voor je het weet gaat er tijd van je wijk af, en we weten allemaal dat het makkelijker is om tijd kwijt te raken dan er bij te krijgen. In mijn wijk verrees een enorme flat en kreeg ik er 300 afgiftepunten bij, en ik heb moeten lullen als Brugman om er tijd bij te krijgen...quote:Op maandag 7 juli 2014 20:46 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
[..]
Ik zit stelselmatig onder de tijd, omdat ik gewoon snel loop, maar ben hier nog nooit op aangesproken.
Je haalt me de woorden uit de ku.. eh mond Heb voor de concurrent al heel wat natte blauwe propjes door de bussen gewurmd, geen houwen meer aan. Bij PostNL houd je de post tenminste in de binnentassen nog enigszins droog.quote:
voor aspirant bezorgers heb je het helemaal goed omschreven,sommige denken er te rooskleurig over.quote:Op maandag 7 juli 2014 19:33 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Meestal krijg je een contract van ongeveer 3 uur. Dan krijg je een wijk van ongeveer 3,5 uur. Minder dan 3 uur krijg je dan dus niet betaald. Maar die 3,5 krijg je alleen maar als je ook echt aannemelijk maakt dat je er zo lang over doet.
Als je stelselmatig onder je uren uitkomt dan zijn er 2 opties: Of ze vragen je om een extra wijk te doen om je uren te halen. Weigeren mag je dat niet.
De andere optie is dat ze denken dat je de boel flest. Ze weten wel degelijk hoelang je ongeveer over een bepaald aantal huizen en tassen post doet. Ga je daar erg onder zitten dan kunnen ze je op verschillende manieren controleren.
Verder, realiseer je dat het hard werken is. Tassen wegen makkelijk 25kg per stuk en er zijn wijken met 2 tassen, maar ook met 7. Daarnaast is zaterdag een Huis-aan-Huis dag. Je moet dus elk huis zonder stickers aan doen. Huis-aan-Huis is vaak zwaar of onhandig.
Het werk is zwaar, je maakt veel km (op de fiets of te voet). Je verdiend ongeveer 8,50 euro per uur. En je moet door weer en wind. Regen is vervelend, maar bedenk je eens dat je 3 uur moet lopen bij 30 graden (zonder pauze). OF door sneeuw en ijzel.
Meeste van ons vinden het heel leuk werk. maar het bedrijf is geen ideale werkgever.
ja een flat dat is een real drama,persoonlijk heb ik liever 300 huizen(ondanks dat het meer lopen is)quote:Op maandag 7 juli 2014 23:12 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Vertel jij dan aan je TC dat je regelmatig sneller klaar bent? Dat kun je beter niet doen. Voor je het weet gaat er tijd van je wijk af, en we weten allemaal dat het makkelijker is om tijd kwijt te raken dan er bij te krijgen. In mijn wijk verrees een enorme flat en kreeg ik er 300 afgiftepunten bij, en ik heb moeten lullen als Brugman om er tijd bij te krijgen...
Komt dat niet gewoon door het zweten? Dat ding ademt voor geen meterquote:Op dinsdag 8 juli 2014 16:23 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Nou, mijn POstNL-regenpak blijkt ook van bodemkwaliteit te zijn. Ding is nog geen jaar oud, en na amper twee uur buitenlopen ben ik op diverse plekken volkomen doorgelekt.
daar hebben ze zeker blinde testers op los gelaten.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 16:23 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Nou, mijn POstNL-regenpak blijkt ook van bodemkwaliteit te zijn. Ding is nog geen jaar oud, en na amper twee uur buitenlopen ben ik op diverse plekken volkomen doorgelekt.
De flat op zich was niet eens zo'n punt, maar ineens had je elke zaterdag en dinsdag alleen al aan hah 2 tot 3 tassen extra, waardoor je nog vaker terug moest rijden, terwijl de wijk best een aardig stuk van het depot af lag.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 16:35 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ja een flat dat is een real drama,persoonlijk heb ik liever 300 huizen(ondanks dat het meer lopen is)
Nee, want als je zweet ben je over je hele lichaam een beetje klam, en nu is het echt zo dat ik op de meeste plekken droog ben, en dan het en der ineens een grote natte plek heb. Zo was ik precies ter hoogte van het linker borstzakje nat geworden (waarschijnlijk is íe lek bij het stiksel), en ook had ik een hele natte kont in m'n regenbroek (van het zitten op een nat zadel).quote:Op dinsdag 8 juli 2014 16:36 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
Komt dat niet gewoon door het zweten? Dat ding ademt voor geen meter
Dat is mooi, weer heel wat stapjes in de goede richting!quote:Op dinsdag 8 juli 2014 14:16 schreef V__L_N het volgende:
Ik ben gipsloos Blij als een koerduifje natuurlijk.
Mag nu lopen met 2 krukken en dan afbouwen naar lopen met 1 kruk en dan lopen zonder. Over 6 weken terug... Voorlopig fysiotherapie en dus gaan we vooruit
Het is toch belachelijk dat wij dan weer dure middelen moeten gaan aanschaffen om de regenpakken waterdicht te houden (lees: waterdicht te maken). Mijn rug, buik, schouders en knieën zijn standaard zeiknat na twintig minuten in die regenkleding.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 17:13 schreef V__L_N het volgende:
Je kan nog proberen hem waterdicht te sprayen of te wassen.
Van zweten heb ik weinig last, tenzij je bij temperaturen van 20 graden of hoger in een regenpak loopt. Maar op zo'n dag als vandaag met temperaturen rond de 15 graden zweet ik absoluut niet.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 22:38 schreef gelestipjes het volgende:
Ik gebruik uberhaupt nooit een regenpak. Ondingen. Vroeg of laat gaat de regen er meestal toch wel doorheen en je zweet je kapot in die dingen. Dan laat ik me liever gewoon natregenen
Ongeduldje dat ik ben vind ik het veel te langzaam gaan. Maar donderdag fysio, eens kijken wat ie kan doen om me zo snel mogelijk weer aan het lopen te hebben.quote:Dat is mooi, weer heel wat stapjes in de goede richting!
Zaterdag had ik de regenbroek over mijn korte broek heen. Vreemd gevoel, maar het is me wel bevallen eigenlijkquote:Op dinsdag 8 juli 2014 22:38 schreef gelestipjes het volgende:
Ik gebruik uberhaupt nooit een regenpak. Ondingen. Vroeg of laat gaat de regen er meestal toch wel doorheen en je zweet je kapot in die dingen. Dan laat ik me liever gewoon natregenen
Al KEL toegang aangevraagd?quote:Op dinsdag 8 juli 2014 23:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zaterdag had ik de regenbroek over mijn korte broek heen. Vreemd gevoel, maar het is me wel bevallen eigenlijk
Daar kan jouw deurenkennis goed van pas komen.quote:
Klopt, zit veel rubber in busdeuren die op meerder manieren toepasbaar is.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 23:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Daar kan jouw deurenkennis goed van pas komen.
Is jouw vriendin al aan de slag of nog niet?
Het enige wat je van een rekruteringsmedewerker krijgt te horen is: weet u wel dat u de post door weer en wind moet brengen?quote:Op dinsdag 8 juli 2014 16:32 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
voor aspirant bezorgers heb je het helemaal goed omschreven,sommige denken er te rooskleurig over.
Wordt bij jou de post thuis afgeleverd, terwijl je zo'n end van de wijk woont? Hebben ze geen depots bij jullie?quote:Op woensdag 9 juli 2014 06:39 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh
[..]
Ik ben benieuwd naar mijn hopelijk toekomstige brommerwijk. Ik heb die wijk wel eens voorbereid, en ik meen dat voor dat buitengebied er uiterlijk 2-3 tassen waren. Was voor toen een autowijk en loopwijk.
Mocht ik het alsnog niet meekrijgen, is het gebied 'maar' 15 bromminuten van mijn huis af.
Ik begrijp even niet goed wat je bedoelt,quote:Op woensdag 9 juli 2014 08:08 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Wordt bij jou de post thuis afgeleverd, terwijl je zo'n end van de wijk woont? Hebben ze geen depots bij jullie?
Waarom zou er in dat dorp geen depot zijn? Een depot is meestal slechts een garagebox, en soms niet eens dat: het kan ook een afgesloten zeecontainer zijn, een aanhangwagen of een grote kist in iemand's voortuin.quote:Op woensdag 9 juli 2014 08:35 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Ik begrijp even niet goed wat je bedoelt,
[edit]
Ik ga er vanuit dat in het betreffende dorp geen depot oid is en ik de post bij mij thuis neerzet
[/edit]
maar de post wordt, in zoverre ik weet, (hopelijk) hier in het dorp (depotje buitenlucht ) afgeleverd, maar mag wat mij betreft ook bij mij thuis worden afgeleverd (als het maar 2-3 tassen zijn want die kan ik, als het goed is, in ene meenemen).
De postbezorgers uit het dorp halen daar hun post ook namelijk af. Geen idee hoe dit werkt voor mijn wijk
Hoe dit allemaal gaat hoor ik morgen tijdens het sollicitatiegesprek wel.
Ik heb verders alleen maar in de voorbereiding gewerkt en nooit als postbezorger dus had weinig met depots e.d. te maken
Mwah, dat hangt er maar helemaal af van wat voor wijk je doet.quote:Op woensdag 9 juli 2014 06:39 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh
[..]
Het enige wat je van een rekruteringsmedewerker krijgt te horen is: weet u wel dat u de post door weer en wind moet brengen?
Niet: weet u ook dat er een grote kans bestaat dat u 2-3 keer naar huis moet rijden/lopen omdat er 7 tassen op u staan te wachten?
In de voorbereiding had ik soms echt 'medelijden' met de postbezorger/bode als je zag hoeveel tassen er waren en je dan ook weet waar die moest lopen....icm met de opgegeven tijd
Meestal werd met eigen auto en de fiets op een 'twinnyload' de posttassen meegenomen en de wijk gedaan.
Werd! oogluikend toegestaan, maar las hier en daar over verzekerings/dekkings-problemen.
Tja, daar kom je vaak pas achter wanneer je iets overkomt (ongeval oid met de auto vol met post)
Ik ben benieuwd naar mijn hopelijk toekomstige brommerwijk. Ik heb die wijk wel eens voorbereid, en ik meen dat voor dat buitengebied er uiterlijk 2-3 tassen waren. Was voor toen een autowijk en loopwijk.
Mocht ik het alsnog niet meekrijgen, is het gebied 'maar' 15 bromminuten van mijn huis af.
Begonnen als uitzendkracht en dan kreeg je een plattegrondje mee en er werd je succes gewenst.quote:Op woensdag 9 juli 2014 06:44 schreef Pietertje71 het volgende:
Overigens vond ik dat vaak nieuwe postbezorgers niet goed werden voorbereid/ingeleerd (vantevoren de looproute krijgen of soms meelopen met de vaste bezorger/bode) en mede door die reden de post of niet op tijd kwam of er vroegtijdig werd afgehaakt.
Idd, zo'n 8km verderop is het dorp(omdat het een buitengebied is, zal ik het eerste adres wel meteen of juist helaam aan d eandere kant van het dorp tegenkomenquote:Op woensdag 9 juli 2014 09:27 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Waarom zou er in dat dorp geen depot zijn? Een depot is meestal slechts een garagebox, en soms niet eens dat: het kan ook een afgesloten zeecontainer zijn, een aanhangwagen of een grote kist in iemand's voortuin.
Een wijk bevindt zich in de regel in de buurt van een depot, in ieder geval zelden meer dan 2 km verder. Jij hebt het over een kwartier brommen, dus dan praat je over 8 km rijden met de post naar je wijk. Dat zullen ze denk ik niet zo snel doen, want je looptijd begint en eindigt bij het depot. Als dat depot je eigen huis is, zouden ze in jouw geval dagelijks een half uur extra moeten uitbetalen (plus een half uur erbij voor iedere keer dat je moet bijladen!)
De term "depot buitenlucht" is mij onbekend, maar posttassen moeten altijd achtergelaten worden in een overdekte afgesloten ruimte. Ze gaan niet die tassen gewoon in jouw voortuin neerzetten, waar iedereen er bij kan, en waar het nat kan regenen. We zijn geen Sandd.
Zelfs dat werd vaak niet eens gedaan.quote:Op woensdag 9 juli 2014 09:40 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Begonnen als uitzendkracht en dan kreeg je een plattegrondje mee en er werd je succes gewenst.
Ik vond dat eigenlijk helemaal niet erg?
Ik ben echt benieuwd wat ik als buitengebied heb aan tassen.quote:Op woensdag 9 juli 2014 09:38 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Mwah, dat hangt er maar helemaal af van wat voor wijk je doet.
Ik had op zaterdag twee wijken die makkelijk in een keer mee konden. Soms was dat wel proppen, maar het lukte altijd.. Ook omdat ik een bakje voor op de fiets helemaal vol met post kon stouwen.
Ooit een keer heen en weer moeten fietsen voor 7 tassen post. Of dat incl of excl hah was, weet ik niet meer. Verdrongen denk ik
Als zaterdagbesteller zijnde moest ik 10 km verderop bezorgen, ivm een gesloten voorbereidingslocatie. Dat was niet erg, want die 10 km moest ik toch rijden. Maar dat deed ik dan wel met de auto en velen met mij. TC's wisten dit maar al te goed en hielden zelfs rekening met de bezorgers die met de auto bezorgden (betaald parkeren, logische wijken etc).
Er wordt geacht dat je de wijken al kentquote:Op woensdag 9 juli 2014 09:49 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Zelfs dat werd vaak niet eens gedaan.
Een plattegrondje was een uitzondering en vooral het punt waar je moest beginnen(ook wel handig )
Rightquote:Op woensdag 9 juli 2014 10:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Er wordt geacht dat je de wijken al kent
Zelfs postbodes die al jaaaren in het vak zaten en een nieuwe wijk kregen, kregen mondjesmaat een looproute/plattegrondje.quote:Op woensdag 9 juli 2014 10:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Er wordt geacht dat je de wijken al kent
Ik snap ook niet wat daar de moeilijkheid aan was (ik praat over enkele jaren terug) om ene plattegrondje mee te geven en wat extra kennis/adviesquote:Er werd hier in het verleden heel veel gebruik gemaakt van uitzendkrachten.
Op zaterdag sowieso 50/50 en als dat allemaal in het honderd loopt hebben ze een groot probleem.
Dan kunnen ze beter een paar plattegrondjes uitdraaien.
We hadden ook complete mappen met postcodegebieden.
Dat was erg handig! Dan kon je gewoon een plattegrondje zelf pakken of kopieren.
I know..quote:Op woensdag 9 juli 2014 10:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Right
Dat is onmogelijk. Ik breid mijn wijkenkennis nog steeds uit, maar het blijft in nieuwe wijken soms lastig omdat je de lastige punten gewoon niet kent
Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik over mijn eerste wijk wel schandalig lang over heb gedaan, met postboy Ik geloof dat ik ergens rond 13.00 uur begon en pas 17.15 klaar was. Alle begin is moeilijk.quote:Op woensdag 9 juli 2014 10:35 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Zelfs postbodes die al jaaaren in het vak zaten en een nieuwe wijk kregen, kregen mondjesmaat een looproute/plattegrondje.
Nu hebben die wel ervaring in het lopen, maar het ging bij ons vooral mis met tijdelijk of parttime- krachten.
Onvoorbereid op pad sturen, en dan ruim! over de gegeven tijd zitten en dan nog eens als commentaar krijgen: ja dat is alleen in het begin
Die waren er maar één of enkele zaterdagen nog en kon alsnog een vaste kracht (ivm de contracturen) deze route gaan lopen
[..]
Ik snap ook niet wat daar de moeilijkheid aan was (ik praat over enkele jaren terug) om ene plattegrondje mee te geven en wat extra kennis/advies
Door de week loop ik in een dorp met 30 wijken verdeelt over 2 depots maar op zaterdag heb ik een "heel dorp" voor me zelf. Normaal zijn het 2 a 3 tassen, die je dan in net iets meer dan 3 uur over ongeveer 375 brievenbussen mag verdelen.quote:Op woensdag 9 juli 2014 10:04 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Ik ben echt benieuwd wat ik als buitengebied heb aan tassen.
Ik heb het dorp denk ik 1 of2 keer voorbereid, maar meen dat dit echt vaak 2-3 tassen waren, en weet niet of dit voor een dorp buitenwijk..'veel' is..met zover ik weet 1 loop en 1 auto(brommer)wijk. Voor dat dorp staat 5uur op piekdagen.
het probleem lijkt me dat ze dan voor 1 wijk weer een extra adres aan moeten doen wat dus weer extra tijd kost. Dus ik neem aan dat je wijk gewoon bij het reeds bestaande dichtst bij je wijk gelegen depot wordt neergezetquote:Op woensdag 9 juli 2014 09:47 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Idd, zo'n 8km verderop is het dorp(omdat het een buitengebied is, zal ik het eerste adres wel meteen of juist helaam aan d eandere kant van het dorp tegenkomen
Met depot-buitenlucht doelde ik op dat Roorda naar een plek rijd waar de postbezorgers al klaar staan Dit gebeurt vaker dan dat de postzakken in het depot(kleine hal achter een cafetaria in dit geval) neergelegd worden.
En ja idd kan een depot slecht een kleine container zijn of garagebox bij iemand.
Ik weet het niet in mijn geval en ging er van uit omdat dit eerst een autoroute was, er geen depot zou zijn..Meende namelijk dat autoroutes vanuit het sorteercentrum vertrokken
Tassen kunnen hier in de schuur droog worden gestald dus het zou geen probleem zijn
Oh, die van mij hadden ze ook wel weg mogen kapen. Heerlijk weer weerquote:Op woensdag 9 juli 2014 15:17 schreef Thomas-sama het volgende:
Pfff vandaag een wijk weggekaapt van mij..
Nadeel is dat ik het niet uitbetaald krijg. Helemaal naar het depot gegaan dus voor maar 1 tas. Ben er niet blij mee.quote:Op woensdag 9 juli 2014 15:47 schreef posje het volgende:
[..]
Oh, die van mij hadden ze ook wel weg mogen kapen. Heerlijk weer weer
poot stijf houden. Jij stond ingeroosterd en je kwam voor de wijk. Dat een ander jouw wijk nu heeft gedaan is pech voor die ander. Had hij er maar vanaf moeten blijvenquote:Op woensdag 9 juli 2014 16:28 schreef Thomas-sama het volgende:
[..]
Nadeel is dat ik het niet uitbetaald krijg. Helemaal naar het depot gegaan dus voor maar 1 tas. Ben er niet blij mee.
The fuck, zo kan iedereen wel andermans tassen gaan wegkapen. Niet pikken dit.quote:Op woensdag 9 juli 2014 16:28 schreef Thomas-sama het volgende:
[..]
Nadeel is dat ik het niet uitbetaald krijg. Helemaal naar het depot gegaan dus voor maar 1 tas. Ben er niet blij mee.
Dan is het wel wat lastiger ja. Ik ben er inmiddels redelijk bedreven in om er overheen te komenquote:Op woensdag 9 juli 2014 19:32 schreef VixenFromHell het volgende:
@Peterselieman: misschien net met veel moeite, nu je het zegt. Hekje was niet zo enorm hoog, maar ik ben niet zo lang, dus dat blijft toch vaak lastig
Bij het open doen met de voet ook even een setje geven. Verklein je het gevaar op blessures.quote:Op woensdag 9 juli 2014 19:35 schreef superkimmi het volgende:
of hekjes die heel erg klemmen waardoor je toch gaat twijfelen of je ze wel echt goed geopend hebt
quote:Op woensdag 9 juli 2014 20:46 schreef V__L_N het volgende:
Of van die hekjes die niet open willen. Dan ineens schieten ze open en lig jij bijna op je muil en dat kreng is doorgevlogen en weer op weg terug.
Of hekjes die open gaan en halverwege blijven hangen waardoor je erover heen valt en je meniscus scheurt.quote:Op woensdag 9 juli 2014 20:46 schreef V__L_N het volgende:
Of van die hekjes die niet open willen. Dan ineens schieten ze open en lig jij bijna op je muil en dat kreng is doorgevlogen en weer op weg terug.
Van die vingervreters idd.quote:Op donderdag 10 juli 2014 07:51 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Recalcitrante hekjes die halverwege blijven hangen en waar je dus tegenaan knalt met je scheenbeen.
Ik heb dezelfde aversie tegen zware brievenbussen met veer icm een hand die er tussen zit.
Ja, en al helemaal als dat kloteding verticaal staat.quote:Op donderdag 10 juli 2014 07:51 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik heb dezelfde aversie tegen zware brievenbussen met veer icm een hand die er tussen zit.
Niet te geloven! Alles ligt/hangt buiten te drogen en vandaag moet er een flesje water meequote:
dit ja.quote:Op donderdag 10 juli 2014 11:50 schreef gelestipjes het volgende:
Hier leek het wel aardig wat door al dat dikke spul maar qua stuks was het eigenlijk best wel weinig
Dat idee had ik hier ook idd.quote:
Er is idd niet veel veranderdquote:
Je hebt dus nog een tijdje om je daarover te beraden. Blijf vooral meelezen in de tussentijd, chaos genoegquote:Op donderdag 10 juli 2014 16:36 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Er werd duidelijk aangeven dat je met die 'chaos' wel om moet kunnen gaan anders word je of niet aangenomen of houd je het niet lang uit bij postnl
Chaos was er toentertijd ook al..is weinig aan veranderd. Zolang er maar word uitbetaald neem ik dat op de koop toe.quote:Op donderdag 10 juli 2014 17:31 schreef posje het volgende:
[..]
Je hebt dus nog een tijdje om je daarover te beraden. Blijf vooral meelezen in de tussentijd, chaos genoeg
Ha, je word een collega van mn vriendin dus die had het gesprek met 4 anderen er bij zelfs.quote:Op donderdag 10 juli 2014 16:17 schreef Pietertje71 het volgende:
Vandaag, tegelijkertijd met nog een sollicitante(eerste keer dat ik een sollicitatiegesprek heb gevoerd met nog een sollicitant erbij ) het sollicitatiegesprek in Leeuwarden gehad.
Eind augustus pas uitslag.
Reden: postnl weet zelf nog niet goed hoe de nieuwe brommerroutes gaan en alles daar om heen(ook o.a. het tanken, opstal, wijkindeling etc.) plus dat degenen die er overgaan op vakantie zijn.
Voor zover bekend is het een wijk die van dinsdag tot en met zaterdag is.
Waarschijnlijk wordt deze nog opgesplitst met een collega zodat bijvoorbeeld de ene week de dinsdag en donderdag en zaterdag heeft en de ander de overige dagen en dan om-en-om. (dit wordt ook nog bekeken).
Dit was niet zoals het in de vacatureomschrijving stond( Di.Do en Za. 15uur per week contract), maar goed
De scooters zijn iig niet nieuw en worden bij elkaar (terug) gehaald van postbezorgers die eigenlijk de route met de fiets behoren te doen.
Waarschijnlijk kom ik in aanmerking op een nog te creëren wijk dichterbij mijn woonplaats
Herkenbaarquote:Op donderdag 10 juli 2014 08:03 schreef JaqenHghar het volgende:
[..]
Van die vingervreters idd.
Zelfde met van die 10cm brievenbussen maar dan wel elke week weer boeken bestellen bij bol.
Dinsdag trouwens 6 zakken
4quote:Op donderdag 10 juli 2014 17:48 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ha, je word een collega van mn vriendin dus die had het gesprek met 4 anderen er bij zelfs.
zij is wel degene van de vijf geweest die de baan heeft gekregen en vanaf 1 september dus brommeren door de regio. Welke kant van Lwd kom jij te werken?quote:
Okee, dus die hebben het op zeker? Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 10 juli 2014 18:32 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
zij is wel degene van de vijf geweest die de baan heeft gekregen en vanaf 1 september dus brommeren door de regio. Welke kant van Lwd kom jij te werken?
Worden er tegenwoordig mensen afgewezen als postbezorger? (En 4 op de 5, zelfs?) Bij ons wordt alles aangenomen wat twee armen en twee benen heeft en tenminste 1 redelijk werkend oog.quote:Op donderdag 10 juli 2014 18:32 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
zij is wel degene van de vijf geweest die de baan heeft gekregen en vanaf 1 september dus brommeren door de regio. Welke kant van Lwd kom jij te werken?
Misschien straalden ze uit dat ze er totaal geen zin in haddenquote:Op donderdag 10 juli 2014 18:49 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Worden er tegenwoordig mensen afgewezen als postbezorger? (En 4 op de 5, zelfs?) Bij ons wordt alles aangenomen wat twee armen en twee benen heeft en tenminste 1 redelijk werkend oog.
het zal er wel aan liggen waar je woont en of ze een tekort hebben. Hier hebben we voor sommige plaatsen zoveel aanmeldingen dat ze ook makkelijk mensen kunnen afwijzen.quote:Op donderdag 10 juli 2014 18:49 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Worden er tegenwoordig mensen afgewezen als postbezorger? (En 4 op de 5, zelfs?) Bij ons wordt alles aangenomen wat twee armen en twee benen heeft en tenminste 1 redelijk werkend oog.
Mwah had toch weer 5 volle tassen vandaag. Maar eerlijk is eerlijk als ik bij het nonnen huis ben geweest ben ik weer een kwart tas lichter door al die gidsenquote:Op donderdag 10 juli 2014 11:50 schreef gelestipjes het volgende:
Hier leek het wel aardig wat door al dat dikke spul maar qua stuks was het eigenlijk best wel weinig
Je krijgt niet eens de kans je houten been op tafel te leggen.quote:Op donderdag 10 juli 2014 18:49 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Worden er tegenwoordig mensen afgewezen als postbezorger? (En 4 op de 5, zelfs?) Bij ons wordt alles aangenomen wat twee armen en twee benen heeft en tenminste 1 redelijk werkend oog.
Maar je komt ook al snel aan veel tassen natuurlijk als het zulk dik spul is, het was wel allemaal van dat spul waardoor je ook snel weer een tas leeg had.quote:Op donderdag 10 juli 2014 18:56 schreef JaqenHghar het volgende:
[..]
Mwah had toch weer 5 volle tassen vandaag. Maar eerlijk is eerlijk als ik bij het nonnen huis ben geweest ben ik weer een kwart tas lichter door al die gidsen
Ik heb trouwens een adresje waar volgens mij een oplichter alles naar toe stuurt (een broodjes bar). Alleen maar creditcard enveloppen, dure vakanties, autodealers en landal greenparks etc
Klopt wel ja. Maar toch lekker trappen met dit weer ]quote:Op donderdag 10 juli 2014 18:58 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Maar je komt ook al snel aan veel tassen natuurlijk als het zulk dik spul is, het was wel allemaal van dat spul waardoor je ook snel weer een tas leeg had.
Doe mij maar weer regenquote:Op donderdag 10 juli 2014 19:06 schreef V__L_N het volgende:
Overleven jullie het allemaal een beetje de warmte? Denk aan jullie hoor.
Ik kreeg vandaag maar liefst 4 nieuwe t-shirts. Ze worden wel steeds guller.
Vandaag me eerste fysio gehad. Heb er nog wel een paar te gaan. Voorlopig 2x in de week.
Ik heb nog steeds niets gezien van die nieuwe polo's. Worden ze soms op alfabetische volgorde uitgereikt?quote:Op donderdag 10 juli 2014 19:06 schreef V__L_N het volgende:
Overleven jullie het allemaal een beetje de warmte? Denk aan jullie hoor.
Ik kreeg vandaag maar liefst 4 nieuwe t-shirts. Ze worden wel steeds guller.
Vandaag me eerste fysio gehad. Heb er nog wel een paar te gaan. Voorlopig 2x in de week.
Dan zou ik ze al gehad moeten hebben. Volgens mij doen ze het at randomquote:Op donderdag 10 juli 2014 19:09 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik heb nog steeds niets gezien van die nieuwe polo's. Worden ze soms op alfabetische volgorde uitgereikt?
Het rare is dat wanneer ik inlog op de site van het kledingbedrijf (Kwintet) al wel kan zien dat ze besteld zijn, in mei, maar de status is nog steeds "in behandeling".quote:Op donderdag 10 juli 2014 19:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dan zou ik ze al gehad moeten hebben. Volgens mij doen ze het at random
En mijn lui-oog had ook nogeens geen tijd om er uit te springenquote:Op donderdag 10 juli 2014 18:57 schreef posje het volgende:
[..]
Je krijgt niet eens de kans je houten been op tafel te leggen.
de andere 4 kregen een vakantiebaan geloof ik. solliciteren naar een scootrfunctie zonder rijbwijs is nit hel handig.quote:Op donderdag 10 juli 2014 18:49 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Worden er tegenwoordig mensen afgewezen als postbezorger? (En 4 op de 5, zelfs?) Bij ons wordt alles aangenomen wat twee armen en twee benen heeft en tenminste 1 redelijk werkend oog.
Bij ons heeft er jarenlang een gozer op een postscooter aangetekenden rondgebracht zonder dat íe een geldig (brommer)rijbewijs had (hij had alleen een verlopen bromfietscertificaat). Is nooit wat van gezegd.quote:Op donderdag 10 juli 2014 20:48 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
de andere 4 kregen een vakantiebaan geloof ik. solliciteren naar een scootrfunctie zonder rijbwijs is nit hel handig.
PostNL is ook op de hoogte van het gebruik van PostNL-brommers, waarvoor een helmplicht geldt, die worden bereden door personen die dit zonder helm doen in wijken die eigenlijk geen brommerwijken zijn.....quote:Op donderdag 10 juli 2014 21:23 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Bij ons heeft er jarenlang een gozer op een postscooter aangetekenden rondgebracht zonder dat íe een geldig (brommer)rijbewijs had (hij had alleen een verlopen bromfietscertificaat). Is nooit wat van gezegd.
Of een wijk een brommerwijk is doet er niet toe, want brommerwijken zijn een uitvinding van PostNL zelf. Op het moment echter dat een postbode een aanrijding veroorzaakt zal de door PostNL afgesloten WA-verzekering niet uitkeren als blijkt dat de berijder geen geldig rijbewijs had. Zonder helm rijden is natuurlijk ook onverstandig, maar heeft volgens mij geen gevolgen voor de WA-verzekering, aangezien de kans op letsel voor de tegenpartij hierdoor niet toeneemt, alleen de kans op letsel aan jezelf, en dat vergoedt een WA-verzekering sowieso niet.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 07:15 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
PostNL is ook op de hoogte van het gebruik van PostNL-brommers, waarvoor een helmplicht geldt, die worden bereden door personen die dit zonder helm doen in wijken die eigenlijk geen brommerwijken zijn.....
Verantwoordelijkheid verleggen?
Het gaat er mij om dat de verantwoordelijkheid verlegd wordt, welke zoals je al aangeeft, niet werkt want je bent op dat moment in dienst van PostNL.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 08:31 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Of een wijk een brommerwijk is doet er niet toe, want brommerwijken zijn een uitvinding van PostNL zelf. Op het moment echter dat een postbode een aanrijding veroorzaakt zal de door PostNL afgesloten WA-verzekering niet uitkeren als blijkt dat de berijder geen geldig rijbewijs had. Zonder helm rijden is natuurlijk ook onverstandig, maar heeft volgens mij geen gevolgen voor de WA-verzekering, aangezien de kans op letsel voor de tegenpartij hierdoor niet toeneemt, alleen de kans op letsel aan jezelf, en dat vergoedt een WA-verzekering sowieso niet.
Mocht je iemand aanrijden terwijl je geen rijbewijs hebt en je bent op dat moment in functie, dan is de kans groot dat het slachtoffer PostNL zal aanklagen. Dan kan PostNL wel zeggen "eigen verantwoordelijkheid van de postbode", maar zo werkt het natuurlijk niet. PostNL wordt namelijk wel geacht om dit te controleren. Als ik ergens als vrachtwagenchauffeur ga werken zal ik ook eerst aan moeten tonen dat ik een groot rijbewijs bezit.
Waar het mij om ging is dat jij een fietswijk met de brommer bestellen of zonder helm rijden, vergeleek met het rijden zonder rijbewijs. En dat is natuurlijk appels met peren vergelijken.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 08:38 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Het gaat er mij om dat de verantwoordelijkheid verlegd wordt, welke zoals je al aangeeft, niet werkt want je bent op dat moment in dienst van PostNL.
Als PostNL weet dat er wijken worden gedaan om een manier die niet voldoen aan de eisen en plichten van PostNL, deze moet ingrijpen, en zich niet moet gaan verschuilen achter 'wir haben es nicht gewust' en de verantwoordelijkheid, omdat de bezorger zich tijdens de dienst niet aan de eisen en plichten van PostNL hield, PostNL ook niet verantwoordelijk is.
Hoe dat in de praktijk zal uitpakken, weet ik niet, maar ik vermoed dat degene met de langste adem hier in 'wint'...wat in de meeste gevallen ook is gebleken(niet persé (alleen) bij PostNL)).
Ditquote:Op vrijdag 11 juli 2014 15:51 schreef superkimmi het volgende:
maak gewoon duidelijk dat jij het geld wil voor die derde wijk. houden ze er gauw mee op!
Da is een goede. En ik snap niet dat mensen die geen vaste wijk hebben bij jullie niet op hun rooster kijken. Zeker nu met de zomerperiode kijk ik elke dag voor de zekerheid even wat ik moet doen.quote:maak gewoon duidelijk dat jij het geld wil voor die derde wijk. houden ze er gauw mee op!
Kutjenagaan waar de post blijft, als ze al niet de goede wijk kunnen vindenquote:Op vrijdag 11 juli 2014 17:30 schreef allweather het volgende:
[..]
Zeker nu met de zomerperiode kijk ik elke dag voor de zekerheid even wat ik moet doen.
Snap ik ook nooit. En dan denk je dat ze het na 1 foutje wel zouden leren, maar neequote:Op vrijdag 11 juli 2014 17:30 schreef allweather het volgende:
[..]
Da is een goede. En ik snap niet dat mensen die geen vaste wijk hebben bij jullie niet op hun rooster kijken. Zeker nu met de zomerperiode kijk ik elke dag voor de zekerheid even wat ik moet doen.
Verticale brievenbussenquote:Op donderdag 10 juli 2014 09:25 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
Ja, en al helemaal als dat kloteding verticaal staat.
Hier ook. Suf.quote:Op donderdag 10 juli 2014 20:12 schreef Peterselieman het volgende:
ik kom die site wegens 'inactiviteit' al niet eens meer op
dat kun je wel stellen ja. Was geen fluit te doen vandaagquote:
"Gelukkig" werd het gebrek aan post buiten meer dan goed gemaakt door een flinke lading dikke hah. Op elke tas post had je twee volle tassen (ook nog zeer slecht gestapelde) folders.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 15:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat kun je wel stellen ja. Was geen fluit te doen vandaag
Welke had jij allemaal dan?quote:Op zaterdag 12 juli 2014 16:37 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
"Gelukkig" werd het gebrek aan post buiten meer dan goed gemaakt door een flinke lading dikke hah. Op elke tas post had je twee volle tassen (ook nog zeer slecht gestapelde) folders.
Al met al een half uur LANGER bezig geweest dan de basistijd. Als mijn TC de euvele moed heeft om me te korten ivm "zomerdal" dan sta ik niet voor mezelf in
Ik had dezelfde hah. Drie kwartier sneller op de basistijd gaat bij deze wijken niet lukken, ze staan al behoorlijk krap.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 17:17 schreef superkimmi het volgende:
[..]
Welke had jij allemaal dan?
Ik had er 3, hele dikke karwei en een kleine c1000 en appie. In totaal 5 tassen hah op anderhalve tas post, maar toch een dikke drie kwartier sneller dan de basistijd (ben altijd sneller, mar geen drie kwartier)
nee oke, bedoel ook niet dat je altijd sneller moet zijn Maar ik had zelf in ieder geval niet het gevoel dat ik door deze hah heel veel slomer was.. Vond hem prima pakken. Ja, was veel en vrij zwaar, maar de kleine hoeveelheid post compenseerde bij mij ruimschoots..quote:Op zaterdag 12 juli 2014 17:23 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik had dezelfde hah. Drie kwartier sneller op de basistijd gaat bij deze wijken niet lukken, ze staan al behoorlijk krap.
Had jij niet dat die C1000 er overal tussenuit stak en met de bovenkant over meerdere setjes heen gevouwen zat?quote:Op zaterdag 12 juli 2014 17:24 schreef superkimmi het volgende:
[..]
nee oke, bedoel ook niet dat je altijd sneller moet zijn Maar ik had zelf in ieder geval niet het gevoel dat ik door deze hah heel veel slomer was.. Vond hem prima pakken. Ja, was veel en vrij zwaar, maar de kleine hoeveelheid post compenseerde bij mij ruimschoots..
Ik iig wel, altijd hetzelfde gedonder met dat ding ja. Hier overigens ook New York Pizza bij 1 wijk, stom ding is dat altijd.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 17:28 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Had jij niet dat die C1000 er overal tussenuit stak en met de bovenkant over meerdere setjes heen gevouwen zat?
Hoe gaan ze dat dan oplossen met bezorgers met grotere contracten? Ik ken er zat die 5 uur per dag lopen, die zijn nu van 11 tot 4 bezig, en die zouden dan pas op z'n vroegst 6 uur klaar zijn, en bij calamiteiten nog later!quote:Op zaterdag 12 juli 2014 23:13 schreef Deezertje het volgende:
Hoor dat na de zomer hier er geen ochtendwijken meer bestaan. Alles (!) wordt 's middags vanaf een uur of 1 gebracht. Reken maar op half twee. Bedrijven in woonwijken krijgen ook absurd laat de post dan als je geen postbus hebt.
Zijn hoop bezorgers boos over en dreigen te stoppen, en begrijpelijk. In de ochtend bezorgen is niet meer mogelijk, dus dag kinderen uit school halen etc. Alles zou toch om 9u op depot staan bij invoering CVL? Bedrijf gaat zo wel naar de afgrond als je je personeel het gevoel geeft niet belangrijk te zijn.
Gelukkig net op tijd gestopt. Anders was ik me hele zaterdag kwijt voor die paar uurtjes en twee wijken lopen wordt sowieso pas tegen 18u klaar. Reiskosten naar nieuwe sorteerlocatie worden niet vergoed. Nee dankje. Ik wil sowieso altijd vroeg beginnen.
Er gaan wat vestigingen dicht hier en die verhuizen allemaal naar één grote voorbereidingslocatie. Dus waarschijnlijk zullen de voorbereidingsmensen wel meerdere wijken van andere vestigingen moeten voorbereiden. Locatie ligt sowieso zo'n 40 km van de vestiging nu af dus rijden naar depots kan wel een uur langer duren... Nee, beter wordt het er allemaal niet op.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 23:40 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Hoe gaan ze dat dan oplossen met bezorgers met grotere contracten? Ik ken er zat die 5 uur per dag lopen, die zijn nu van 11 tot 4 bezig, en die zouden dan pas op z'n vroegst 6 uur klaar zijn, en bij calamiteiten nog later!
Dat de aanlevering vroeger zou zijn dat was als het oorspronkelijke CVL-plan door was gegaan. Want dan zou je ook nachtdiensten gehad hebben.
Ze gaan zich wel enorm in de vingers snijden op die manier, want ze hebben het werk altijd gepresenteerd als "de flexibele bijbaan" die je goed met andere activiteiten kon combineren (postbezorger, deel van je leven). Maar op deze manier is er niks flexibels meer aan. Huismoeders/vaders komen in de knel met het kinderen uit school halen, studenten komen in de knel met colleges, etc.
Maar wat is het idee achter deze bezuiniging? Er moeten nog steeds evenveel wijken worden voorbereid, door evenveel voorbereiders, dus om een uur of 10 is al zeker de helft van de wijken klaar om afgevoerd te worden. Je bespaart dan een extra rit, zou je zeggen, maar zeker op piekdagen gaat zo'n chauffeur nooit alles mee kunnen krijgen in 1x. Dus heb je weer meer chauffeurs nodig en meer auto's.
Dus uiteindelijk doe je hetzelfde werk met 2x zoveel auto's die ook nog eens 2x zo lang ongebruikt stilstaan. Efficiënt hoor
Minder voorbereiders hoeven in te zetten op 'onregelmatige' uren, is minder toeslag uitbetalen.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 23:40 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Maar wat is het idee achter deze bezuiniging? Er moeten nog steeds evenveel wijken worden voorbereid, door evenveel voorbereiders
Dat werd mij ook gezegd tijdens de sollicitatie. Dat ik er op moest rekenen dat de post zo rond/na 13:00 op het depot zou zijnquote:Op zaterdag 12 juli 2014 23:13 schreef Deezertje het volgende:
Hoor dat na de zomer hier er geen ochtendwijken meer bestaan. Alles (!) wordt 's middags vanaf een uur of 1 gebracht. Reken maar op half twee. Bedrijven in woonwijken krijgen ook absurd laat de post dan als je geen postbus hebt.
Zijn hoop bezorgers boos over en dreigen te stoppen, en begrijpelijk. In de ochtend bezorgen is niet meer mogelijk, dus dag kinderen uit school halen etc. Alles zou toch om 9u op depot staan bij invoering CVL? Bedrijf gaat zo wel naar de afgrond als je je personeel het gevoel geeft niet belangrijk te zijn.
Gelukkig net op tijd gestopt. Anders was ik me hele zaterdag kwijt voor die paar uurtjes en twee wijken lopen wordt sowieso pas tegen 18u klaar. Reiskosten naar nieuwe sorteerlocatie worden niet vergoed. Nee dankje. Ik wil sowieso altijd vroeg beginnen.
Hoeft maar weinig veranderd te worden: nooit van je leven.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 23:40 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
(postbezorger, deel van je leven).
Maar waarom zou je ineens minder voorbereiders nodig hebben? Het voorbereiden moet nog steeds op hetzelfde tijdstip af zijn, en het voorbereidwerk is niet ineens minder geworden.quote:Op zondag 13 juli 2014 01:38 schreef Zelva het volgende:
[..]
Minder voorbereiders hoeven in te zetten op 'onregelmatige' uren, is minder toeslag uitbetalen.
Overstappen naar SANDD voor 6 cent per poststuk en zonder doorbetaling bij ziekte zou zo bijna interessant worden.quote:Hoor dat na de zomer hier er geen ochtendwijken meer bestaan. Alles (!) wordt 's middags vanaf een uur of 1 gebracht.
Dat komt omdat PostNL helemaal niet geïnteresseerd is in de mening van het personeel. Ze doen maar alsof, zodat wij denken dat we mogen meedenken. Net als dat MMO, dat is ook een complete farce. Binden en behouden boeit ze ook niets, voor jou 10 anderen denken ze, en zolang de crisis nog steeds niet voorbij is vinden ze die 10 anderen ook nog. Uiteraard is dat niet goed voor de continuïteit, en als straks de crisis voorbij is gaan ze een probleem krijgen, maar lange termijndenken is nooit de sterkste kant geweest van PostNL. Dat zal wel door de aandeelhouders komen: die willen dat NU de koers omhoog gaat, zodat ze met winst kunnen verkopen, en dat morgen de koers weer instort boeit ze niet, want dan is voor hun de buit toch al binnen.quote:Op zondag 13 juli 2014 09:34 schreef allweather het volgende:
[..]
Maar waarom men in het kader van binden en behouden zou onderzoeken of de depotbelevering eerder kon en alles nu toch later word is mij een raadsel.
dat was geheel waar,je werd wederom een oor aangenaaidquote:Op zaterdag 12 juli 2014 16:37 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
"Gelukkig" werd het gebrek aan post buiten meer dan goed gemaakt door een flinke lading dikke hah. Op elke tas post had je twee volle tassen (ook nog zeer slecht gestapelde) folders.
Al met al een half uur LANGER bezig geweest dan de basistijd. Als mijn TC de euvele moed heeft om me te korten ivm "zomerdal" dan sta ik niet voor mezelf in
langzamerhand gaat het bedrijf de afgrond in,een groot deel hebben wel aan hunzelf te danken.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 23:13 schreef Deezertje het volgende:
Hoor dat na de zomer hier er geen ochtendwijken meer bestaan. Alles (!) wordt 's middags vanaf een uur of 1 gebracht. Reken maar op half twee. Bedrijven in woonwijken krijgen ook absurd laat de post dan als je geen postbus hebt.
Zijn hoop bezorgers boos over en dreigen te stoppen, en begrijpelijk. In de ochtend bezorgen is niet meer mogelijk, dus dag kinderen uit school halen etc. Alles zou toch om 9u op depot staan bij invoering CVL? Bedrijf gaat zo wel naar de afgrond als je je personeel het gevoel geeft niet belangrijk te zijn.
Gelukkig net op tijd gestopt. Anders was ik me hele zaterdag kwijt voor die paar uurtjes en twee wijken lopen wordt sowieso pas tegen 18u klaar. Reiskosten naar nieuwe sorteerlocatie worden niet vergoed. Nee dankje. Ik wil sowieso altijd vroeg beginnen.
kan met kerst wat wordenquote:Op zondag 13 juli 2014 09:07 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Maar waarom zou je ineens minder voorbereiders nodig hebben? Het voorbereiden moet nog steeds op hetzelfde tijdstip af zijn, en het voorbereidwerk is niet ineens minder geworden.
In de oude situatie was bijv. het voorbereiden van 07.00 uur tot 11.30, met een afvoer om 09.30 en om 11.30. In de nieuwe situatie is dan die eerste afvoer komen te vervallen, maar is het voorbereiden nog steeds van 07.00 uur tot 11.30 uur. Dus daar zit geen besparing in.
Bovendien is die onregelmatigheidstoeslag alleen van toepassing bij voorbereiders die eerder dan 06.30 beginnen (in de praktijk dus alleen die paar vossers en de HSM-operator). Het overgrote deel van de voorbereiders begint (bij ons althans) om 07.00 uur.
De enige "besparing" zit 'm in het aantal ritten, maar tenzij ze de klepperwagens hebben vervangen door echte vrachtauto's betekent het wel dat omdat je 2x zoveel post in 1x moet meenemen er meer auto's nodig zijn, en ook meer chauffeurs.
In de oude situatie reden bijvoorbeeld 3 chauffeurs om 09.30 en om 11.30 nog een keer. Nu vervalt de eerste rit, dus dat lijkt een besparing, maar bij de tweede rit past het waarschijnlijk niet in 3 auto's.
ja als je per week 8-10 k stuks hebt is het wel iets,de bww blijft nog steeds een interessante spelerquote:Op zondag 13 juli 2014 09:34 schreef allweather het volgende:
[..]
Overstappen naar SANDD voor 6 cent per poststuk en zonder doorbetaling bij ziekte zou zo bijna interessant worden.
Ons depot blijft een ochtend-en middag rit houden. Maar waarom men in het kader van binden en behouden zou onderzoeken of de depotbelevering eerder kon en alles nu toch later word is mij een raadsel.
zal wel meevallen, vond het de voorgaande 2 "kerstedities" nou niet bepaald druk meer en dat zal dit jaar nog wel minder worden, dus ik voorzie weinig problemen, tenzij er sneeuw ligt of zoquote:
dit is de juiste beschrijving van de bedrijfsgedachte,ikke en de rest kan stikkequote:Op zondag 13 juli 2014 10:39 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat komt omdat PostNL helemaal niet geïnteresseerd is in de mening van het personeel. Ze doen maar alsof, zodat wij denken dat we mogen meedenken. Net als dat MMO, dat is ook een complete farce. Binden en behouden boeit ze ook niets, voor jou 10 anderen denken ze, en zolang de crisis nog steeds niet voorbij is vinden ze die 10 anderen ook nog. Uiteraard is dat niet goed voor de continuïteit, en als straks de crisis voorbij is gaan ze een probleem krijgen, maar lange termijndenken is nooit de sterkste kant geweest van PostNL. Dat zal wel door de aandeelhouders komen: die willen dat NU de koers omhoog gaat, zodat ze met winst kunnen verkopen, en dat morgen de koers weer instort boeit ze niet, want dan is voor hun de buit toch al binnen.
Hier werd al 50 euro geboden voor om een vacature opgevuld te krijgen (als de betreffende bezorger langer dan drie maanden in dienst blijft). Ze moeten echt uitkijken, mij zijn ze ook bijna kwijt. Met alle extra taken die me gaan opbreken als alles zo slecht functioneert. Jammer, het bezorgen zelf doet me alleen maar goed. Maar voor die paarhonderd euro per maand koop ik mijn gezondheid niet terug.quote:Op zondag 13 juli 2014 10:39 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Uiteraard is dat niet goed voor de continuïteit, en als straks de crisis voorbij is gaan ze een probleem krijgen, maar lange termijndenken is nooit de sterkste kant geweest van PostNL.
dat is toch een standaard regel? Als je een postbezorger aandraagt die langer dan 3 maanden blijft dat je daar dan een vergoeding voor krijgt? Is hier althans al heel lang zoquote:Op zondag 13 juli 2014 11:46 schreef posje het volgende:
[..]
Hier werd al 50 euro geboden voor om een vacature opgevuld te krijgen (als de betreffende bezorger langer dan drie maanden in dienst blijft). Ze moeten echt uitkijken, mij zijn ze ook bijna kwijt. Met alle extra taken die me gaan opbreken als alles zo slecht functioneert. Jammer, het bezorgen zelf doet me alleen maar goed. Maar voor die paarhonderd euro per maand koop ik mijn gezondheid niet terug.
Drie zelfs? Bij ons zijn het er altijd 2 geweest, alleen met de kerst of andere drukte was er een derde rit, omdat dan niet alles op tijd voor de tweede rit af was.quote:Op zondag 13 juli 2014 12:38 schreef V__L_N het volgende:
Dat is wel een fraaie regel. Die hangen ze ook niet aan de grote klok.
Hier hebben ze trouwens 3 aanleveringen per dag gewoon nog. Toen de sorteercentra ging verhuizen werden ze wel allemaal met een half uur verschoven. Maar ze zijn er nog wel.
maar ja, waar vind je nog een weldoener die jouw hobby bekostigt?quote:Op zondag 13 juli 2014 15:31 schreef Herfstblad het volgende:
Misschien nu toch echt maar uitkijken naar een andere baan
Oranje. Kaart. Invullen.quote:Op zondag 13 juli 2014 15:31 schreef Herfstblad het volgende:
Hier zou alles een ochtendwijk worden in 2011. Inmiddels is bijna alles een middagwijk.
De basistijden zijn hier lekker naar beneden gegaan en voor mijn wijk klopt er niets van . De basistijden die nu staan, haal ik in het zomerdal niet eens allemaal.
Ik wil erop reageren, maar ik weet niet zo goed hoe eigenlijk. Ik gok namelijk dat ik dan weer een antwoord krijg als: "Ja, maar dit is de basistijd en dit passen we aan als er meer/minder post is."
Misschien nu toch echt maar uitkijken naar een andere baan
We hadden hier afgelopen week toch iets minder dal, dan dat ze verwacht hadden.quote:
Ik ga sowieso eerst nog eens met de TC in gesprek voor ik die kaart invul.quote:Op zondag 13 juli 2014 18:33 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Oranje. Kaart. Invullen.
[ link | afbeelding ]
Hoe gaat de chauffeur dat dan lossen?quote:Op zondag 13 juli 2014 19:14 schreef LanaWoef het volgende:
Bij de hervorming van het Autobedrijf gaan er veel depots bevoorraad worden door chauffeurs die langs het depot komen tijdens of voor hun autobestelling. Dit wordt met kleine auto's gedaan.
Met de hand. Dus voor de chauffeur wordt het een behoorlijk zware belasting. Wij weten ook echt nog niet hoe ze dat daarboven voor zich zien, maar waarschijnlijk zitten er na die verandering veel chauffeurs thuis met last van hun rug,quote:Op zondag 13 juli 2014 19:22 schreef Stoplichtjuh het volgende:
[..]
Hoe gaat de chauffeur dat dan lossen?
Of moet iedereen komen en zoals met emmertjes, de tassen door geven?
Het is "op stel en sprong", maar verder heb je gelijk. Ik had overigens begrepen dat het het bevoorraden van de depots tijdens de bestelling door de "voorheen autobedrijf"-chauffeurs alleen aan de orde zou zijn bij hele kleine depots. Er zijn in mijn VBG legio depots waar je (in elk geval op didoza) dermate veel tassen hebt (zeker als je ook nog hah hebt) dat dat echt niet in zo'n Kangoo of iets dergelijks past. En dan zouden ze (zie eerdere berichten) ook nog eens het aantal depotritten gaan reduceren tot 1. Dan mogen ze al die chauffeurs wel voor hun B achter E-rijbewijs laten opgaan, want dat gaat anders echt niet meekunnen!quote:Op zondag 13 juli 2014 19:14 schreef LanaWoef het volgende:
Bij de hervorming van het Autobedrijf gaan er veel depots bevoorraad worden door chauffeurs die langs het depot komen tijdens of voor hun autobestelling. Dit wordt met kleine auto's gedaan. De kleppenwagens gaan ze geleidelijk aan wegdoen. Bij ons verdwijnt er binnenkort ook weer een Ik snap het kostentechnisch wel, maar ze snappen niet dat het bedrijf en de chauffeurs zo ontzettend onflexibel worden. Als een klant bijvoorbeeld op snelle sprong een rolcontainer wil kan deze een paar dagen wachten eer dat deze bezorgd wordt. Gevolg: weer een klant kwijt aan de concurrent
Oeps foutje. Het zijn idd de wat kleinere depots, maar ze krijgen nu bijna overal verlengde caddy's als er een auto uit moet en daar past natuurlijk veel meer in (volgens het management). Bij driekwart container schijnt het al mee te kunnen met een autobestelling.quote:Op zondag 13 juli 2014 19:35 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Het is "op stel en sprong", maar verder heb je gelijk. Ik had overigens begrepen dat het het bevoorraden van de depots tijdens de bestelling door de "voorheen autobedrijf"-chauffeurs alleen aan de orde zou zijn bij hele kleine depots. Er zijn in mijn VBG legio depots waar je (in elk geval op didoza) dermate veel tassen hebt (zeker als je ook nog hah hebt) dat dat echt niet in zo'n Kangoo of iets dergelijks past. En dan zouden ze (zie eerdere berichten) ook nog eens het aantal depotritten gaan reduceren tot 1. Dan mogen ze al die chauffeurs wel voor hun B achter E-rijbewijs laten opgaan, want dat gaat anders echt niet meekunnen!
Zulke kleine depots hebben we hier niet. Het kleinste depot is 8 wijken, de grootste ongeveer 25.quote:Op zondag 13 juli 2014 20:16 schreef Peterselieman het volgende:
De kleine depots hier worden al sinds jaar en dag beleverd door de autobestellingen. Gaat dan om max 3 wijken per depot. De chauffeurs komen toch langs die depots.
Met de herinrichting van het autobedrijf zal er wel het eea op de schop gaan, want een deel van die bestellingen worden brommerwijken. Dit betekent ook dat de belevering van de depots anders wordt. De grotere depots worden door de kleppers gedaan. Die busjes rijden bij ons op een ochtend echt af en aan.
Driekwart container voor 1 depot heb je hier alleen op daldagen, op piekdagen heb je (afhankelijk van de drukte en of er hah is) tussen de 3 en 6 containers per depotquote:Op zondag 13 juli 2014 20:08 schreef LanaWoef het volgende:
[..]
Oeps foutje. Het zijn idd de wat kleinere depots, maar ze krijgen nu bijna overal verlengde caddy's als er een auto uit moet en daar past natuurlijk veel meer in (volgens het management). Bij driekwart container schijnt het al mee te kunnen met een autobestelling.
Misschien gaan ze dat wel op de VSP manier doen. Die sturen hier voor drie wijken, drie verschillende busjes langs.quote:Op zondag 13 juli 2014 20:16 schreef Peterselieman het volgende:
Dit betekent ook dat de belevering van de depots anders wordt.
Met alle bezuinigingen: nee. Of je moet een goede TC hebben.quote:Op maandag 14 juli 2014 14:11 schreef sqdtnz het volgende:
Ik hoor dat er op vrijdag en zaterdag flinke hitte verwacht wordt, en vrijdag doe ik nou net 3 wijken die ik nog nooit eerder heb gedaan. Liggen er dan flesjes water op het depot of kan ik beter zelf iets meenemen?
Hier is het maximaal 5 containers bij de grootste depots. We hebben redelijk wat kleine depots die veelal in het buitengebied liggen dus daar gaat het met name voor gelden.quote:Op zondag 13 juli 2014 20:51 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Zulke kleine depots hebben we hier niet. Het kleinste depot is 8 wijken, de grootste ongeveer 25.
[..]
Driekwart container voor 1 depot heb je hier alleen op daldagen, op piekdagen heb je (afhankelijk van de drukte en of er hah is) tussen de 3 en 6 containers per depot
Als er al wat geregeld wordt op het depot is het waarschijnlijk een extraatje in de vorm van 1 flesje oid, en dat gebeurt al niet zo veelquote:Op maandag 14 juli 2014 14:11 schreef sqdtnz het volgende:
Ik hoor dat er op vrijdag en zaterdag flinke hitte verwacht wordt, en vrijdag doe ik nou net 3 wijken die ik nog nooit eerder heb gedaan. Liggen er dan flesjes water op het depot of kan ik beter zelf iets meenemen?
Is V_L_N nu ook werkzaam bij de webcare?quote:Op maandag 14 juli 2014 15:42 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
En sjonge @ de webcare.. echt 'me advies is' ? Echt?! ze schrijven tegenwoordig ook al vaak 'kl8'
~~}> Bij de arbo gingen ze aan de postnl passend werk adviseren... Dus wie weetquote:Is V_L_N nu ook werkzaam bij de webcare?
Bij hitte zet ik soms wat flesjes neer voor mijn collega's. Maar nu is iemand anders een keer aan de beurt.quote:Op maandag 14 juli 2014 14:11 schreef sqdtnz het volgende:
Ik hoor dat er op vrijdag en zaterdag flinke hitte verwacht wordt, en vrijdag doe ik nou net 3 wijken die ik nog nooit eerder heb gedaan. Liggen er dan flesjes water op het depot of kan ik beter zelf iets meenemen?
Zelf meenemen. Ik heb altijd een flesje water voor in mijn fietskrat. Vul ik dan thuis of (als ik op een depot met kraan ben) op het depot weer bij. En niet aan je TC vertellen dat je onderweg water drinkt, dan krijg je eventuele uitloop zeker niet meer vergoedquote:Liggen er dan flesjes water op het depot of kan ik beter zelf iets meenemen?
Dat is ook wel een beetje de bak. Loop op 2 krukken, maar de eerste vraag was toch wel of ik echt niet kon werken.Maar ik wil best sorteren hoor. Maar dan wel met me voet op een hoge kruk. Want een olifantenpoot is ook weer niks.quote:Ze willen de mensen bij ziekte echt snel weer aan de slag hebben. Operatie gehad? Kom maar gewoon en kijk maar wat je kunt doen. Arm stuk? Met die andere kun je altijd nog wat doen
De mailtjes die PostNL stuurt, als je een pakje kunt afhalen zijn met een mix van uw, jouw, je en u niet veel beter.quote:Op maandag 14 juli 2014 15:42 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
En sjonge @ de webcare.. echt 'me advies is' ? Echt?! ze schrijven tegenwoordig ook al vaak 'kl8'
Jouw bestelling, jouw bezorger, het lijkt verdomme Ikea wel. Ik heb toch niet met die kerel geknikkerd?quote:Op maandag 14 juli 2014 21:39 schreef Stoplichtjuh het volgende:
[..]
De mailtjes die PostNL stuurt, als je een pakje kunt afhalen zijn met een mix van uw, jouw, je en u niet veel beter.
[ afbeelding ]
Ze krijgen ook maar vier dagen opleiding.quote:Op maandag 14 juli 2014 15:42 schreef VixenFromHell het volgende:
En sjonge @ de webcare.. echt 'me advies is' ? Echt?! ze schrijven tegenwoordig ook al vaak 'kl8'
quote:Op maandag 14 juli 2014 23:24 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Jouw bestelling, jouw bezorger, het lijkt verdomme Ikea wel. Ik heb toch niet met die kerel geknikkerd?
Hehetwitter:jaslurink twitterde op donderdag 10-07-2014 om 19:18:28 Zeg @PostNL , hebben wij vroeger samen geknikkerd? Dit is wel heeel amicaal. http://t.co/pjYDavIkwa reageer retweet
Je vergeet nog "dat is niet de bedoeling"quote:Op maandag 14 juli 2014 23:30 schreef blijevis het volgende:
[..]
Ze krijgen ook maar vier dagen opleiding.
Dag 1: "Ai!"
Dag 2: "Oei!"
Dag 3: "Ow Jee!"
Dag 4: "Mag ik je NAW in een DM dan maak ik een kl8 aan."
Daar moeten ze het mee doen.
Twee zielen, 1 gedachte, zullen we maar zeggen. In het bovenstaande geval viel de Twitteraar overigens niet over het jij en jou, maar over de begroeting "hej"! Het betrof hier namelijk een zending van...inderdaad... Ikea.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 00:00 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]Hehetwitter:jaslurink twitterde op donderdag 10-07-2014 om 19:18:28 Zeg @PostNL , hebben wij vroeger samen geknikkerd? Dit is wel heeel amicaal. http://t.co/pjYDavIkwa reageer retweet
Het nettere u, uw, is nog korter ook.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 04:12 schreef Stoplichtjuh het volgende:
Op Twitter zit je wel met maximaal 140 karakters, dus ergens is het wel een beetje te begrijpen.
Bij de rest mogen ze natuurlijk wel een beetje consequenter zijn en een keuze tussen u of je maken.
Als ze de bavianenkreten zouden weglaten zouden ze de woorden gewoon voluit kunnen schrijven.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 04:12 schreef Stoplichtjuh het volgende:
Op Twitter zit je wel met maximaal 140 karakters, dus ergens is het wel een beetje te begrijpen.
quote:Vandaag, 832 oktober 1986 kon ik een pakket niet bij joe bezorgen.
............
Met vriendelijke groeten,
Joer pakketchauffeur
Ik vermoed een Nigeriaanse bendequote:Op dinsdag 15 juli 2014 09:14 schreef Kramerica-Industries het volgende:
PostNL lijkt niet te kunnen kiezen tussen jij en u. Misschien moeten ze de Jacques Plafond-methode maar gaan invoeren:
[..]
Hm, nou, bij de TC/planner zie ik dat probleem eigenlijk niet zo. Volgens mij spreekt niemand de tc/planner hier met u aan, en mijn mailtjes zijn ook altijd erg informeel, dus zo heel gek zou ik "hey" dan ook niet vinden eigenlijk. Niet dat ik me kan herinneren dat ik het ooit gebruikt heb, maar dat is meer omdat ik "hey" sowieso nooit gebruik.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 09:13 schreef allweather het volgende:
Dus wij mogen straks onze TC en/of planner ook mailen met dingen als"
"Hey, ik heb vandaag uitloop ingevuld vanwege het hoge volume"
"Hey, twee grote middag-wijken op een piekdag kan echt niet"
"Hey, is de h.a.h. planning al bekend?"
Ik moet bekennen dat ik wat het tutoyeren betreft het Engels wel een stuk makkelijker vind; daar hoef je nooit een keuze te maken, omdat ze allen "you" gebruiken. Tegen klanten zeg ik ook altijd "u" soms -uit automatisme- zelfs tegen peutertjes. Maar als ik zelf bij de kapper met "u" aangesproken word, dan is mijn antwoord " zeg maar je, anders voel ik me zo oud"
Heel herkenbaar dit Ook tegen kinderen van een jaar of 8 trouwens.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 09:13 schreef allweather het volgende:
Dus wij mogen straks onze TC en/of planner ook mailen met dingen als"
"Hey, ik heb vandaag uitloop ingevuld vanwege het hoge volume"
"Hey, twee grote middag-wijken op een piekdag kan echt niet"
"Hey, is de h.a.h. planning al bekend?"
Ik moet bekennen dat ik wat het tutoyeren betreft het Engels wel een stuk makkelijker vind; daar hoef je nooit een keuze te maken, omdat ze allen "you" gebruiken. Tegen klanten zeg ik ook altijd "u" soms -uit automatisme- zelfs tegen peutertjes. Maar als ik zelf bij de kapper met "u" aangesproken word, dan is mijn antwoord " zeg maar je, anders voel ik me zo oud"
Vind ik ook hoor, ik zie dat hele probleem met je/jij ook totaal niet. Zolang je maar gewoon netjes/correct praat lijkt het mij toch weinig uit te maken of je "u" of "je" zegt. Dat hele "ik heb toch niet met u geknikkerd"-idee vind ik helemaal niet meer van deze tijd eigenlijk.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 12:53 schreef V__L_N het volgende:
Ik ben blijkbaar te veel van deze tijd. Dat u is zo'n achterhaald gedoe, afschaffen die hap. Je en jij is prima.
Respect komt heus niet door 1 woordje. Dat is je hele gedrag en houding." Pakketje voor u." is in geen enkele manier beleefder of beter dan "Pakketje voor je". Echter is het veel netter om te zeggen. "Goedemiddag ik heb een pakketje voor je". 3/4 van de mensen hoort het woordje je dan niet eens meer.
waarom zou dat niet mogen? Zolang je geen smerige vlekken achterlaat op de post is eten geen enkel probleemquote:Op dinsdag 15 juli 2014 12:54 schreef houdjemond het volgende:
Ik mag weer na lang weekendje weg ( Londen is echt een aanrader) maar zie nu al op tegen vrijdag/zaterdag. Word een fles ijswater mee en iets van zakje zoute pinda's anders ga ik echt KO ben ik bang.
Mag je eten onderweg? Vast niet, maar handje nootjes moet toch kunnen?
Natuurlijk mag dat wel. Ik heb altijd pepermunt bij me op straat. In de zomer gaat er ook vaak zat wat zoute drop mee. Ken ook collega's die broodjes eten op weg van en naar een wijk. (En mijn vervanger kom ik op vrijdag tegen bij de snackbar, met bakje patat).quote:Ik mag weer na lang weekendje weg ( Londen is echt een aanrader) maar zie nu al op tegen vrijdag/zaterdag. Word een fles ijswater mee en iets van zakje zoute pinda's anders ga ik echt KO ben ik bang.
Mag je eten onderweg? Vast niet, maar handje nootjes moet toch kunnen?
Nee knikkeren is ook niet meer echt van deze tijd, beleefdheid is in deze tijd ook vaak ver te zoeken.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 13:05 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Vind ik ook hoor, ik zie dat hele probleem met je/jij ook totaal niet. Zolang je maar gewoon netjes/correct praat lijkt het mij toch weinig uit te maken of je "u" of "je" zegt. Dat hele "ik heb toch niet met u geknikkerd"-idee vind ik helemaal niet meer van deze tijd eigenlijk.
ze kunnen ook niks goed doen bij dit bedrijf.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 15:48 schreef gridjuh het volgende:
Krijg ik toch een postnl kleding pakket...
Ik ben het niet met je eens. Onder jongeren mag het vousvoyeren dan in onbruik zijn geraakt, maar PostNL moet zich realiseren dat er zich onder hun klanten ook ouderen bevinden, die het als onbeleefd ervaren om ongevraagd getutoyeerd te worden. Ik ga altijd uit van bekendheid en leeftijd. Mensen die ik niet ken zal ik in de regel met u aanspreken, tenzij ze veel jonger zijn dan ik. Mensen die ik wel ken zal ik in de regel met jij aanspreken, tenzij ze veel ouder zijn dan ik (bijv. mijn opa).quote:Op dinsdag 15 juli 2014 12:53 schreef V__L_N het volgende:
Ik ben blijkbaar te veel van deze tijd. Dat u is zo'n achterhaald gedoe, afschaffen die hap. Je en jij is prima.
Respect komt heus niet door 1 woordje. Dat is je hele gedrag en houding." Pakketje voor u." is in geen enkele manier beleefder of beter dan "Pakketje voor je". Echter is het veel netter om te zeggen. "Goedemiddag ik heb een pakketje voor je". 3/4 van de mensen hoort het woordje je dan niet eens meer.
Da's vreemd. Misschien is de informatie op de site nog niet bijgewerkt? Ik zou het later vandaag nog eens proberen.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 17:53 schreef Ori het volgende:
Hallo mensen, vraagje over een pakket.
Ik was vandaag niet thuis toen de bezorger aan de deur stond. Dus uiteraard een briefje op de mat.
Dus ik wil graag in MijnPakket online de nieuwe bezorgpoging direct op het postkantoor laten gaan zijn, want ook morgen ben ik overdag gegarandeerd niet thuis. Maar ik kan de bezorgpoging niet wijzigen, omdat het pakket "eerst een keer aangeboden moet zijn". Maar dat is dus al gebeurd, anders had ik geen niet-thuis-code?
[ afbeelding ]
Ik zeg niet tegen alles en iedereen u, dat doe ik pas bij een bepaalde leeftijd zeg ergens tussen de 50 en 60. Al is tegen een 82 jarige je zeggen, toch wel te veel van "het goede" hoor. Generatiekloof? Blijkbaar zijn er hier binnen de patatgeneratie (1971-1981/85) al twee/drie verschillende meningen, dus een generatiekloof binnen een generatie.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 17:48 schreef V__L_N het volgende:
Misschien inderdaad een generatiekloof. Ik heb spreek op straat ook iedereen aan met je en jij. Of het nou iemand van 82 is of iemand van 28. Nooit commentaar op gehad.
Vind gewoon dat dat bij de maatschappij hoort.
Ik heb geen idee van jullie leeftijden, dus ik kan er niks zinnigs over zeggen. Ik zelf ben 35, overigens.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 21:37 schreef Stoplichtjuh het volgende:
[..]
Ik zeg niet tegen alles en iedereen u, dat doe ik pas bij een bepaalde leeftijd zeg ergens tussen de 50 en 60. Al is tegen een 82 jarige je zeggen, toch wel te veel van "het goede" hoor. Generatiekloof? Blijkbaar zijn er hier binnen de patatgeneratie (1971-1981/85) al twee/drie verschillende meningen, dus een generatiekloof binnen een generatie.
Ik ben van ongeveer dezelfde leeftijd, en van mij hoeft het niet zo, iedereen met "u" aanspreken, al zal ik bejaarden die ik verder niet ken over het algemeen wel met "u" aanspreken. Maar ik denk dus niet dat het zoveel met de generatie te maken heeft, maar dat het meer gewoon per persoon verschilt.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 22:30 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik heb geen idee van jullie leeftijden, dus ik kan er niks zinnigs over zeggen. Ik zelf ben 35, overigens.
Als je al ingeroosterd stond voor die dag wel volgens mij ja. Anders zal het er wel aan liggen of je gemiddeld genomen voor deze maand ook zonder die dag aan de uren komt.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 22:44 schreef Dale__Cooper het volgende:
Ik kon afgelopen zaterdag wegens een ontstoken voet niet werken. Nu hebben ze op het uitgedraaide rooster de dag gewoon blank (0 uur) gemaakt. Ik hoor toch gewoon de contracturen uitbetaald te krijgen?
quote:Op dinsdag 15 juli 2014 17:56 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Da's vreemd. Misschien is de informatie op de site nog niet bijgewerkt? Ik zou het later vandaag nog eens proberen.
Gewoon wachten hielp helaas niet, maar ik zal m'n wel werkende gevonden oplossing hier plaatsen - mocht ooit eens iemand hier uitkomen door google met dezelfde vraag:quote:Op dinsdag 15 juli 2014 18:00 schreef dud0r het volgende:
Vanavond na 20.00 kan dat pas volgens mij. Probeer het dan nog eens.
tja ik ben ook pas maar 4 maanden uit dienst ;-)quote:Op dinsdag 15 juli 2014 15:59 schreef LanaWoef het volgende:
[..]
ze kunnen ook niks goed doen bij dit bedrijf.
Hebben alle vrouwelijke collega's trouwens al de nieuwe shirts in huis? Ik heb nog niets ontvangen en vermoed dat ze op mijn oude adres zijn bezorgd (ben al in december verhuisd).
Heb je een contract waarin specifiek staat dat je op zaterdag moet werken? Dan is het antwoord ja.quote:Ik kon afgelopen zaterdag wegens een ontstoken voet niet werken. Nu hebben ze op het uitgedraaide rooster de dag gewoon blank (0 uur) gemaakt. Ik hoor toch gewoon de contracturen uitbetaald te krijgen?
Je klinkt een jaartje of 10 a 20 ouderquote:Op dinsdag 15 juli 2014 22:30 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik heb geen idee van jullie leeftijden, dus ik kan er niks zinnigs over zeggen. Ik zelf ben 35, overigens.
Dat laatste ligt aan de klant denk ik ..of als je bijvoorbeeld in Amsterdam zou werken die dagquote:Op dinsdag 15 juli 2014 23:37 schreef Stoplichtjuh het volgende:
Ow, maar naast u en jij gebruik ik ook regelmatig doe. Iemand hier problemen met in het Twents tegen klanten praten?
Misschien heb ik een ouderwetse opvoeding genoten?quote:Op dinsdag 15 juli 2014 23:44 schreef Stoplichtjuh het volgende:
[..]
Je klinkt een jaartje of 10 a 20 ouder
ik ben van 1980.
Klappen met de linaal gekregen enzo? Of is dat net te ouderwets?quote:Op woensdag 16 juli 2014 08:08 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Misschien heb ik een ouderwetse opvoeding genoten?
Ik zou er wel problemen mee hebben, want ik spreek geen Twents, en ik denk dat iemand me hier zou verstaan.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 23:37 schreef Stoplichtjuh het volgende:
Ow, maar naast u en jij gebruik ik ook regelmatig doe. Iemand hier problemen met in het Twents tegen klanten praten?
Nou, niet met de liniaal, maar wel af en toe een draai om m'n oren.quote:Op woensdag 16 juli 2014 08:10 schreef dud0r het volgende:
[..]
Klappen met de linaal gekregen enzo? Of is dat net te ouderwets?
Gewoon mijn vaste dag en loop.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 23:23 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Heb je een contract waarin specifiek staat dat je op zaterdag moet werken? Dan is het antwoord ja.
Staat het er niet, dan mogen ze kijken naar het feit of je al te veel uren hebt gemaakt.
Dat heb ik ook nog meegemaakt, maar jij bent dan ook maar 4 jaar ouder dan mij.quote:Op woensdag 16 juli 2014 08:13 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Nou, niet met de liniaal, maar wel af en toe een draai om m'n oren.
Dan ik.quote:Op woensdag 16 juli 2014 09:21 schreef dud0r het volgende:
[..]
Dat heb ik ook nog meegemaakt, maar jij bent dan ook maar 4 jaar ouder dan mij.
Dat duurde lang!quote:
Godver, volgens mij moet ik weer een opfriscursus Nederlands hebben als ik dat soort fouten ga maken.quote:
Ik woon niet vol in Amsterdam. Maar in het buitengebied. Wordt geregeld aangesproken met wijffie. Kan er wel om lachen. Net als die heerlijke amsterdamse humor. Geintje hoort er bij.quote:Dat laatste ligt aan de klant denk ik ..of als je bijvoorbeeld in Amsterdam zou werken die dag
Bij die laatste ben ik benieuwd of je wordt aangesproken met gappie, pik oid
Het is heel makkelijk. Je moet gewoon de zin langer maken, dan zie je meteen of het goed is. Jij bent ook maar 4 jaar ouder dan ik (ben).quote:Op woensdag 16 juli 2014 10:13 schreef dud0r het volgende:
[..]
Godver, volgens mij moet ik weer een opfriscursus Nederlands hebben als ik dat soort fouten ga maken.
Ah nice. Ik zal het onthouden.quote:Op woensdag 16 juli 2014 10:15 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Het is heel makkelijk. Je moet gewoon de zin langer maken, dan zie je meteen of het goed is. Jij bent ook maar 4 jaar ouder dan ik (ben).
Ik bezorg ook bij boeren op het erf, is dat "boers" dan niet gewoon klantgericht communiceren?quote:Op woensdag 16 juli 2014 08:13 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik zou er wel problemen mee hebben, want ik spreek geen Twents, en ik denk dat iemand me hier zou verstaan.
Bij Wegmisbruikers heb je ook zo'n dikke agent die altijd in plat Limburgs tegen de overtreders begint te wauwelen, dat vind ik altijd zo boers. Hoe je in je vrije tijd praat of met vrienden en familie is je eigen zaak, maar bij de uitoefening van je beroep (en dan met name als je een functie bekleedt waar enig gezag van moet uit gaan), komt het uitermate knullig over.
Is niet raar hoor, ik ben ook zo opgevoed.. tot ze indd zeggen "zeg maar je/jij"quote:Op dinsdag 15 juli 2014 21:55 schreef Patoshik het volgende:
Ik ben hier denk ik een van de jongsten maar ik zeg toch wel tegen de meeste mensen u. Ligt er maar net aan denk ik 'hoe je bent opgevoed' (dit klinkt raarder dan ik het bedoel). Voor mij is het heel normaal omdat ik het gewoon gewent ben.
Krijg het idee dat je bij mij in de buurt woont.. randje Amsterdam/het Gooi?quote:Op woensdag 16 juli 2014 10:14 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Ik woon niet vol in Amsterdam. Maar in het buitengebied. Wordt geregeld aangesproken met wijffie. Kan er wel om lachen. Net als die heerlijke amsterdamse humor. Geintje hoort er bij.
Hemelsbreed is het 4km. Ga geregeld boodschappen doen bij de maxis.quote:Krijg het idee dat je bij mij in de buurt woont.. randje Amsterdam/het Gooi?
Bingo leuk! Misschien zie ik je nog eens!quote:Op woensdag 16 juli 2014 12:34 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Hemelsbreed is het 4km. Ga geregeld boodschappen doen bij de maxis.
Hier altijd met uitzondering van de afgelopen paar weken.quote:Op woensdag 16 juli 2014 13:11 schreef Stoplichtjuh het volgende:
Sinds wanneer zit de VI er op woensdag bij?
dat is volgens mij zo'n beetje het enige blad dat nog wel steeds op woensdag komtquote:Op woensdag 16 juli 2014 13:11 schreef Stoplichtjuh het volgende:
Sinds wanneer zit de VI er op woensdag bij?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |