abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 juli 2014 @ 16:46:03 #51
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_142051698
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 16:35 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

ja een flat dat is een real drama,persoonlijk heb ik liever 300 huizen(ondanks dat het meer lopen is)
De flat op zich was niet eens zo'n punt, maar ineens had je elke zaterdag en dinsdag alleen al aan hah 2 tot 3 tassen extra, waardoor je nog vaker terug moest rijden, terwijl de wijk best een aardig stuk van het depot af lag.
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 16:36 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:

[..]

Komt dat niet gewoon door het zweten? Dat ding ademt voor geen meter
Nee, want als je zweet ben je over je hele lichaam een beetje klam, en nu is het echt zo dat ik op de meeste plekken droog ben, en dan het en der ineens een grote natte plek heb. Zo was ik precies ter hoogte van het linker borstzakje nat geworden (waarschijnlijk is íe lek bij het stiksel), en ook had ik een hele natte kont in m'n regenbroek (van het zitten op een nat zadel).

Pak blijkt bij nadere controle toch "al" twee jaar oud te zijn, dus kan ik 'm niet meer als klacht terugsturen naar Kwintet.

Helaas heb ik ook onvoldoende budgetpunten om een nieuw pak te bestellen. Vroeger kon je de jas en de broek los bestellen, nu helaas niet meer.

Misschien dat ik morgen gewoon ostentatief in mijn TNT pak ga lopen, en anders moet de TC maar buitenbudgettair een nieuw pak voor me regelen!
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_142051958
De ergste buien waren hier gelukkig vanochtend vroeg al geweest, tijdens het lopen viel het wel mee.
Mijn regenpak is ook niet helemaal goed (meer), daar gaat het soms ook door heen :N
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_142052119
Hier kwam de ergste bui toen ik naar huis fietste. Ik kom ook zeiknat thuis ondanks regenpak, maar volgens mij komt het bij mij echt van het zweten. En water dat via m'n haar in m'n kraag druipt. :')
  dinsdag 8 juli 2014 @ 17:13:45 #54
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_142052791
Je kan nog proberen hem waterdicht te sprayen of te wassen.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_142062348
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 14:16 schreef V__L_N het volgende:
Ik ben gipsloos :) Blij als een koerduifje natuurlijk.

Mag nu lopen met 2 krukken en dan afbouwen naar lopen met 1 kruk en dan lopen zonder. Over 6 weken terug... Voorlopig fysiotherapie en dus gaan we vooruit :)
Dat is mooi, weer heel wat stapjes in de goede richting!
pi_142069313
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 17:13 schreef V__L_N het volgende:
Je kan nog proberen hem waterdicht te sprayen of te wassen.
Het is toch belachelijk dat wij dan weer dure middelen moeten gaan aanschaffen om de regenpakken waterdicht te houden (lees: waterdicht te maken). Mijn rug, buik, schouders en knieën zijn standaard zeiknat na twintig minuten in die regenkleding.
Die oude TNT pakken lieten ook wel wat water door, maar lang niet zoveel als de nieuwe regenpakken.

Het leukste is dat het de hele week regenachtig zou blijven volgens de voorspellingen.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 8 juli 2014 @ 22:35:12 #58
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_142069661
ik gebruik nog steeds het oude regenpak :@
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_142070057
Ik gebruik uberhaupt nooit een regenpak. Ondingen. Vroeg of laat gaat de regen er meestal toch wel doorheen en je zweet je kapot in die dingen. Dan laat ik me liever gewoon natregenen
  dinsdag 8 juli 2014 @ 22:58:21 #60
Bijdehand mannetje
pi_142071819
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 22:38 schreef gelestipjes het volgende:
Ik gebruik uberhaupt nooit een regenpak. Ondingen. Vroeg of laat gaat de regen er meestal toch wel doorheen en je zweet je kapot in die dingen. Dan laat ik me liever gewoon natregenen
Van zweten heb ik weinig last, tenzij je bij temperaturen van 20 graden of hoger in een regenpak loopt. Maar op zo'n dag als vandaag met temperaturen rond de 15 graden zweet ik absoluut niet.

De beste regenpakken waren die oude oranje van ptt post. Die waren van AGU. Dat was topkwaliteit. Later stapten ze over op pakken van 3M, die waren gelijk al een stuk minder. Die ze nu hebben zijn volgens mij nog slechter, maar PostNL is duidelijk niet bekend met de uitdrukking goedkoop = duurkoop. Zelfde geldt voor de fietstassen. Ze vergelen, verpulveren en vallen uit elkaar, als de metalen strip met de haken al niet voor die tijd er af is gevallen. De oude rood leren tassen gingen een leven lang mee, en als er toch iets kapot aan ging kon iedere schoenmaker het repareren. Maar ja, we leven tegenwoordig helaas in een wegwerpmaatschappij.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
pi_142072102
krijgt een van mijn collega's de veronica thuis? ik wil graag met mijn moeder naar zij gelooft in mij en vandaag zit er een kortingscode bij:) zou er super mee geholpen zijn!
  dinsdag 8 juli 2014 @ 23:01:37 #62
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_142072119
quote:
Dat is mooi, weer heel wat stapjes in de goede richting!
Ongeduldje dat ik ben vind ik het veel te langzaam gaan. Maar donderdag fysio, eens kijken wat ie kan doen om me zo snel mogelijk weer aan het lopen te hebben.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 8 juli 2014 @ 23:05:55 #63
Maffe Fries
pi_142072510
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 22:38 schreef gelestipjes het volgende:
Zaterdag had ik de regenbroek over mijn korte broek heen. Vreemd gevoel, maar het is me wel bevallen eigenlijk _O-
pi_142074509
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 23:05 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Zaterdag had ik de regenbroek over mijn korte broek heen. Vreemd gevoel, maar het is me wel bevallen eigenlijk _O-
Al KEL toegang aangevraagd? :~
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 8 juli 2014 @ 23:39:51 #65
Maffe Fries
pi_142075555
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 23:29 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Al KEL toegang aangevraagd? :~
Mag er niet in van Yv :P
pi_142075677
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 23:39 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Mag er niet in van Yv :P
ik wel
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 8 juli 2014 @ 23:47:21 #67
Maffe Fries
pi_142076283
quote:
6s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 23:41 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

ik wel
Daar kan jouw deurenkennis goed van pas komen.

Is jouw vriendin al aan de slag of nog niet?
pi_142076450
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 23:47 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Daar kan jouw deurenkennis goed van pas komen.

Is jouw vriendin al aan de slag of nog niet?
Klopt, zit veel rubber in busdeuren die op meerder manieren toepasbaar is.

per 1 september op de brommer, dan word alles omgegooid hier. en wellicht als vakantiehulp tot die datum
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 9 juli 2014 @ 00:30:03 #69
Maffe Fries
pi_142078747
Ben benieuwd of het gaat bevallen
  woensdag 9 juli 2014 @ 02:06:40 #70
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_142080936
Heb van een collega een hele oude tntjas, is meer een jurkje voor me maar was helemaal droog over, post was alleen wel pulp..
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
  woensdag 9 juli 2014 @ 06:39:13 #71
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_142082092
Mogguh :)
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 16:32 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

voor aspirant bezorgers heb je het helemaal goed omschreven,sommige denken er te rooskleurig over.
Het enige wat je van een rekruteringsmedewerker krijgt te horen is: weet u wel dat u de post door weer en wind moet brengen?
Niet: weet u ook dat er een grote kans bestaat dat u 2-3 keer naar huis moet rijden/lopen omdat er 7 tassen op u staan te wachten?

In de voorbereiding had ik soms echt 'medelijden' met de postbezorger/bode als je zag hoeveel tassen er waren en je dan ook weet waar die moest lopen....icm met de opgegeven tijd :o
Meestal werd met eigen auto en de fiets op een 'twinnyload' de posttassen meegenomen en de wijk gedaan.
Werd! oogluikend toegestaan, maar las hier en daar over verzekerings/dekkings-problemen.
Tja, daar kom je vaak pas achter wanneer je iets overkomt (ongeval oid met de auto vol met post) :o

Ik ben benieuwd naar mijn hopelijk toekomstige brommerwijk. Ik heb die wijk wel eens voorbereid, en ik meen dat voor dat buitengebied er uiterlijk 2-3 tassen waren. Was voor toen een autowijk en loopwijk.
Mocht ik het alsnog niet meekrijgen, is het gebied 'maar' 15 bromminuten van mijn huis af.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  woensdag 9 juli 2014 @ 06:44:22 #72
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_142082108
Overigens vond ik dat vaak nieuwe postbezorgers niet goed werden voorbereid/ingeleerd (vantevoren de looproute krijgen of soms meelopen met de vaste bezorger/bode) en mede door die reden de post of niet op tijd kwam of er vroegtijdig werd afgehaakt.

[ Bericht 41% gewijzigd door Pietertje71 op 09-07-2014 07:07:53 ]
  woensdag 9 juli 2014 @ 08:08:34 #73
Bijdehand mannetje
pi_142082594
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 06:39 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh :)

[..]

Ik ben benieuwd naar mijn hopelijk toekomstige brommerwijk. Ik heb die wijk wel eens voorbereid, en ik meen dat voor dat buitengebied er uiterlijk 2-3 tassen waren. Was voor toen een autowijk en loopwijk.
Mocht ik het alsnog niet meekrijgen, is het gebied 'maar' 15 bromminuten van mijn huis af.
Wordt bij jou de post thuis afgeleverd, terwijl je zo'n end van de wijk woont? Hebben ze geen depots bij jullie?
  woensdag 9 juli 2014 @ 08:35:58 #74
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_142082791
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 08:08 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Wordt bij jou de post thuis afgeleverd, terwijl je zo'n end van de wijk woont? Hebben ze geen depots bij jullie?
Ik begrijp even niet goed wat je bedoelt,
[edit]
Ik ga er vanuit dat in het betreffende dorp geen depot oid is en ik de post bij mij thuis neerzet
[/edit]
maar de post wordt, in zoverre ik weet, (hopelijk) hier in het dorp (depotje buitenlucht ;) ) afgeleverd, maar mag wat mij betreft ook bij mij thuis worden afgeleverd (als het maar 2-3 tassen zijn want die kan ik, als het goed is, in ene meenemen).
De postbezorgers uit het dorp halen daar hun post ook namelijk af. Geen idee hoe dit werkt voor mijn wijk :?
Hoe dit allemaal gaat hoor ik morgen tijdens het sollicitatiegesprek wel.

Ik heb verders alleen maar in de voorbereiding gewerkt en nooit als postbezorger dus had weinig met depots e.d. te maken :)

[ Bericht 2% gewijzigd door Pietertje71 op 09-07-2014 08:47:35 ]
  woensdag 9 juli 2014 @ 09:27:19 #75
Bijdehand mannetje
pi_142083374
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 08:35 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Ik begrijp even niet goed wat je bedoelt,
[edit]
Ik ga er vanuit dat in het betreffende dorp geen depot oid is en ik de post bij mij thuis neerzet
[/edit]
maar de post wordt, in zoverre ik weet, (hopelijk) hier in het dorp (depotje buitenlucht ;) ) afgeleverd, maar mag wat mij betreft ook bij mij thuis worden afgeleverd (als het maar 2-3 tassen zijn want die kan ik, als het goed is, in ene meenemen).
De postbezorgers uit het dorp halen daar hun post ook namelijk af. Geen idee hoe dit werkt voor mijn wijk :?
Hoe dit allemaal gaat hoor ik morgen tijdens het sollicitatiegesprek wel.

Ik heb verders alleen maar in de voorbereiding gewerkt en nooit als postbezorger dus had weinig met depots e.d. te maken :)
Waarom zou er in dat dorp geen depot zijn? Een depot is meestal slechts een garagebox, en soms niet eens dat: het kan ook een afgesloten zeecontainer zijn, een aanhangwagen of een grote kist in iemand's voortuin.

Een wijk bevindt zich in de regel in de buurt van een depot, in ieder geval zelden meer dan 2 km verder. Jij hebt het over een kwartier brommen, dus dan praat je over 8 km rijden met de post naar je wijk. Dat zullen ze denk ik niet zo snel doen, want je looptijd begint en eindigt bij het depot. Als dat depot je eigen huis is, zouden ze in jouw geval dagelijks een half uur extra moeten uitbetalen (plus een half uur erbij voor iedere keer dat je moet bijladen!)

De term "depot buitenlucht" is mij onbekend, maar posttassen moeten altijd achtergelaten worden in een overdekte afgesloten ruimte. Ze gaan niet die tassen gewoon in jouw voortuin neerzetten, waar iedereen er bij kan, en waar het nat kan regenen. We zijn geen Sandd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')