De flat op zich was niet eens zo'n punt, maar ineens had je elke zaterdag en dinsdag alleen al aan hah 2 tot 3 tassen extra, waardoor je nog vaker terug moest rijden, terwijl de wijk best een aardig stuk van het depot af lag.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 16:35 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ja een flat dat is een real drama,persoonlijk heb ik liever 300 huizen(ondanks dat het meer lopen is)
Nee, want als je zweet ben je over je hele lichaam een beetje klam, en nu is het echt zo dat ik op de meeste plekken droog ben, en dan het en der ineens een grote natte plek heb. Zo was ik precies ter hoogte van het linker borstzakje nat geworden (waarschijnlijk is íe lek bij het stiksel), en ook had ik een hele natte kont in m'n regenbroek (van het zitten op een nat zadel).quote:Op dinsdag 8 juli 2014 16:36 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
Komt dat niet gewoon door het zweten? Dat ding ademt voor geen meter
Dat is mooi, weer heel wat stapjes in de goede richting!quote:Op dinsdag 8 juli 2014 14:16 schreef V__L_N het volgende:
Ik ben gipsloosBlij als een koerduifje natuurlijk.
Mag nu lopen met 2 krukken en dan afbouwen naar lopen met 1 kruk en dan lopen zonder. Over 6 weken terug... Voorlopig fysiotherapie en dus gaan we vooruit
Het is toch belachelijk dat wij dan weer dure middelen moeten gaan aanschaffen om de regenpakken waterdicht te houden (lees: waterdicht te maken). Mijn rug, buik, schouders en knieën zijn standaard zeiknat na twintig minuten in die regenkleding.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 17:13 schreef V__L_N het volgende:
Je kan nog proberen hem waterdicht te sprayen of te wassen.
Van zweten heb ik weinig last, tenzij je bij temperaturen van 20 graden of hoger in een regenpak loopt. Maar op zo'n dag als vandaag met temperaturen rond de 15 graden zweet ik absoluut niet.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 22:38 schreef gelestipjes het volgende:
Ik gebruik uberhaupt nooit een regenpak. Ondingen. Vroeg of laat gaat de regen er meestal toch wel doorheen en je zweet je kapot in die dingen. Dan laat ik me liever gewoon natregenen
Ongeduldje dat ik ben vind ik het veel te langzaam gaan. Maar donderdag fysio, eens kijken wat ie kan doen om me zo snel mogelijk weer aan het lopen te hebben.quote:Dat is mooi, weer heel wat stapjes in de goede richting!
Zaterdag had ik de regenbroek over mijn korte broek heen. Vreemd gevoel, maar het is me wel bevallen eigenlijkquote:Op dinsdag 8 juli 2014 22:38 schreef gelestipjes het volgende:
Ik gebruik uberhaupt nooit een regenpak. Ondingen. Vroeg of laat gaat de regen er meestal toch wel doorheen en je zweet je kapot in die dingen. Dan laat ik me liever gewoon natregenen
Al KEL toegang aangevraagd?quote:Op dinsdag 8 juli 2014 23:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zaterdag had ik de regenbroek over mijn korte broek heen. Vreemd gevoel, maar het is me wel bevallen eigenlijk
Daar kan jouw deurenkennis goed van pas komen.quote:
Klopt, zit veel rubber in busdeuren die op meerder manieren toepasbaar is.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 23:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Daar kan jouw deurenkennis goed van pas komen.
Is jouw vriendin al aan de slag of nog niet?
Het enige wat je van een rekruteringsmedewerker krijgt te horen is: weet u wel dat u de post door weer en wind moet brengen?quote:Op dinsdag 8 juli 2014 16:32 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
voor aspirant bezorgers heb je het helemaal goed omschreven,sommige denken er te rooskleurig over.
Wordt bij jou de post thuis afgeleverd, terwijl je zo'n end van de wijk woont? Hebben ze geen depots bij jullie?quote:Op woensdag 9 juli 2014 06:39 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh
[..]
Ik ben benieuwd naar mijn hopelijk toekomstige brommerwijk. Ik heb die wijk wel eens voorbereid, en ik meen dat voor dat buitengebied er uiterlijk 2-3 tassen waren. Was voor toen een autowijk en loopwijk.
Mocht ik het alsnog niet meekrijgen, is het gebied 'maar' 15 bromminuten van mijn huis af.
Ik begrijp even niet goed wat je bedoelt,quote:Op woensdag 9 juli 2014 08:08 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Wordt bij jou de post thuis afgeleverd, terwijl je zo'n end van de wijk woont? Hebben ze geen depots bij jullie?
Waarom zou er in dat dorp geen depot zijn? Een depot is meestal slechts een garagebox, en soms niet eens dat: het kan ook een afgesloten zeecontainer zijn, een aanhangwagen of een grote kist in iemand's voortuin.quote:Op woensdag 9 juli 2014 08:35 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Ik begrijp even niet goed wat je bedoelt,
[edit]
Ik ga er vanuit dat in het betreffende dorp geen depot oid is en ik de post bij mij thuis neerzet
[/edit]
maar de post wordt, in zoverre ik weet, (hopelijk) hier in het dorp (depotje buitenlucht) afgeleverd, maar mag wat mij betreft ook bij mij thuis worden afgeleverd (als het maar 2-3 tassen zijn want die kan ik, als het goed is, in ene meenemen).
De postbezorgers uit het dorp halen daar hun post ook namelijk af. Geen idee hoe dit werkt voor mijn wijk![]()
Hoe dit allemaal gaat hoor ik morgen tijdens het sollicitatiegesprek wel.
Ik heb verders alleen maar in de voorbereiding gewerkt en nooit als postbezorger dus had weinig met depots e.d. te maken
Mwah, dat hangt er maar helemaal af van wat voor wijk je doet.quote:Op woensdag 9 juli 2014 06:39 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh
[..]
Het enige wat je van een rekruteringsmedewerker krijgt te horen is: weet u wel dat u de post door weer en wind moet brengen?
Niet: weet u ook dat er een grote kans bestaat dat u 2-3 keer naar huis moet rijden/lopen omdat er 7 tassen op u staan te wachten?
In de voorbereiding had ik soms echt 'medelijden' met de postbezorger/bode als je zag hoeveel tassen er waren en je dan ook weet waar die moest lopen....icm met de opgegeven tijd
Meestal werd met eigen auto en de fiets op een 'twinnyload' de posttassen meegenomen en de wijk gedaan.
Werd! oogluikend toegestaan, maar las hier en daar over verzekerings/dekkings-problemen.
Tja, daar kom je vaak pas achter wanneer je iets overkomt (ongeval oid met de auto vol met post)
Ik ben benieuwd naar mijn hopelijk toekomstige brommerwijk. Ik heb die wijk wel eens voorbereid, en ik meen dat voor dat buitengebied er uiterlijk 2-3 tassen waren. Was voor toen een autowijk en loopwijk.
Mocht ik het alsnog niet meekrijgen, is het gebied 'maar' 15 bromminuten van mijn huis af.
Begonnen als uitzendkracht en dan kreeg je een plattegrondje mee en er werd je succes gewenst.quote:Op woensdag 9 juli 2014 06:44 schreef Pietertje71 het volgende:
Overigens vond ik dat vaak nieuwe postbezorgers niet goed werden voorbereid/ingeleerd (vantevoren de looproute krijgen of soms meelopen met de vaste bezorger/bode) en mede door die reden de post of niet op tijd kwam of er vroegtijdig werd afgehaakt.
Idd, zo'n 8km verderop is het dorp(omdat het een buitengebied is, zal ik het eerste adres wel meteen of juist helaam aan d eandere kant van het dorp tegenkomenquote:Op woensdag 9 juli 2014 09:27 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Waarom zou er in dat dorp geen depot zijn? Een depot is meestal slechts een garagebox, en soms niet eens dat: het kan ook een afgesloten zeecontainer zijn, een aanhangwagen of een grote kist in iemand's voortuin.
Een wijk bevindt zich in de regel in de buurt van een depot, in ieder geval zelden meer dan 2 km verder. Jij hebt het over een kwartier brommen, dus dan praat je over 8 km rijden met de post naar je wijk. Dat zullen ze denk ik niet zo snel doen, want je looptijd begint en eindigt bij het depot. Als dat depot je eigen huis is, zouden ze in jouw geval dagelijks een half uur extra moeten uitbetalen (plus een half uur erbij voor iedere keer dat je moet bijladen!)
De term "depot buitenlucht" is mij onbekend, maar posttassen moeten altijd achtergelaten worden in een overdekte afgesloten ruimte. Ze gaan niet die tassen gewoon in jouw voortuin neerzetten, waar iedereen er bij kan, en waar het nat kan regenen. We zijn geen Sandd.
Zelfs dat werd vaak niet eens gedaan.quote:Op woensdag 9 juli 2014 09:40 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Begonnen als uitzendkracht en dan kreeg je een plattegrondje mee en er werd je succes gewenst.
Ik vond dat eigenlijk helemaal niet erg?
Ik ben echt benieuwd wat ik als buitengebied heb aan tassen.quote:Op woensdag 9 juli 2014 09:38 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Mwah, dat hangt er maar helemaal af van wat voor wijk je doet.
Ik had op zaterdag twee wijken die makkelijk in een keer mee konden. Soms was dat wel proppen, maar het lukte altijd.. Ook omdat ik een bakje voor op de fiets helemaal vol met post kon stouwen.
Ooit een keer heen en weer moeten fietsen voor 7 tassen post. Of dat incl of excl hah was, weet ik niet meer. Verdrongen denk ik![]()
Als zaterdagbesteller zijnde moest ik 10 km verderop bezorgen, ivm een gesloten voorbereidingslocatie. Dat was niet erg, want die 10 km moest ik toch rijden. Maar dat deed ik dan wel met de auto en velen met mij. TC's wisten dit maar al te goed en hielden zelfs rekening met de bezorgers die met de auto bezorgden (betaald parkeren, logische wijken etc).
Er wordt geacht dat je de wijken al kentquote:Op woensdag 9 juli 2014 09:49 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Zelfs dat werd vaak niet eens gedaan.
Een plattegrondje was een uitzondering en vooral het punt waar je moest beginnen(ook wel handig)
Rightquote:Op woensdag 9 juli 2014 10:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Er wordt geacht dat je de wijken al kent![]()
Zelfs postbodes die al jaaaren in het vak zaten en een nieuwe wijk kregen, kregen mondjesmaat een looproute/plattegrondje.quote:Op woensdag 9 juli 2014 10:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Er wordt geacht dat je de wijken al kent![]()
Ik snap ook niet wat daar de moeilijkheid aan was (ik praat over enkele jaren terug) om ene plattegrondje mee te geven en wat extra kennis/adviesquote:Er werd hier in het verleden heel veel gebruik gemaakt van uitzendkrachten.
Op zaterdag sowieso 50/50 en als dat allemaal in het honderd loopt hebben ze een groot probleem.
Dan kunnen ze beter een paar plattegrondjes uitdraaien.
We hadden ook complete mappen met postcodegebieden.
Dat was erg handig! Dan kon je gewoon een plattegrondje zelf pakken of kopieren.
I know..quote:Op woensdag 9 juli 2014 10:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Right
Dat is onmogelijk. Ik breid mijn wijkenkennis nog steeds uit, maar het blijft in nieuwe wijken soms lastig omdat je de lastige punten gewoon niet kent
Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik over mijn eerste wijk wel schandalig lang over heb gedaan, met postboyquote:Op woensdag 9 juli 2014 10:35 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Zelfs postbodes die al jaaaren in het vak zaten en een nieuwe wijk kregen, kregen mondjesmaat een looproute/plattegrondje.
Nu hebben die wel ervaring in het lopen, maar het ging bij ons vooral mis met tijdelijk of parttime- krachten.
Onvoorbereid op pad sturen, en dan ruim! over de gegeven tijd zitten en dan nog eens als commentaar krijgen: ja dat is alleen in het begin![]()
Die waren er maar één of enkele zaterdagen nog en kon alsnog een vaste kracht (ivm de contracturen) deze route gaan lopen
[..]
Ik snap ook niet wat daar de moeilijkheid aan was (ik praat over enkele jaren terug) om ene plattegrondje mee te geven en wat extra kennis/advies![]()
Door de week loop ik in een dorp met 30 wijken verdeelt over 2 depots maar op zaterdag heb ik een "heel dorp" voor me zelf. Normaal zijn het 2 a 3 tassen, die je dan in net iets meer dan 3 uur over ongeveer 375 brievenbussen mag verdelen.quote:Op woensdag 9 juli 2014 10:04 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Ik ben echt benieuwd wat ik als buitengebied heb aan tassen.
Ik heb het dorp denk ik 1 of2 keer voorbereid, maar meen dat dit echt vaak 2-3 tassen waren, en weet niet of dit voor een dorp buitenwijk..'veel' is..met zover ik weet 1 loop en 1 auto(brommer)wijk. Voor dat dorp staat 5uur op piekdagen.
het probleem lijkt me dat ze dan voor 1 wijk weer een extra adres aan moeten doen wat dus weer extra tijd kost. Dus ik neem aan dat je wijk gewoon bij het reeds bestaande dichtst bij je wijk gelegen depot wordt neergezetquote:Op woensdag 9 juli 2014 09:47 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Idd, zo'n 8km verderop is het dorp(omdat het een buitengebied is, zal ik het eerste adres wel meteen of juist helaam aan d eandere kant van het dorp tegenkomen
Met depot-buitenlucht doelde ik op dat Roorda naar een plek rijd waar de postbezorgers al klaar staanDit gebeurt vaker dan dat de postzakken in het depot(kleine hal achter een cafetaria in dit geval) neergelegd worden.
En ja idd kan een depot slecht een kleine container zijn of garagebox bij iemand.
Ik weet het niet in mijn geval en ging er van uit omdat dit eerst een autoroute was, er geen depot zou zijn..Meende namelijk dat autoroutes vanuit het sorteercentrum vertrokken![]()
Tassen kunnen hier in de schuur droog worden gestald dus het zou geen probleem zijn
Oh, die van mij hadden ze ook wel weg mogen kapen. Heerlijk weer weerquote:Op woensdag 9 juli 2014 15:17 schreef Thomas-sama het volgende:
Pfff vandaag een wijk weggekaapt van mij..
Nadeel is dat ik het niet uitbetaald krijg. Helemaal naar het depot gegaan dus voor maar 1 tas. Ben er niet blij mee.quote:Op woensdag 9 juli 2014 15:47 schreef posje het volgende:
[..]
Oh, die van mij hadden ze ook wel weg mogen kapen. Heerlijk weer weer
poot stijf houden. Jij stond ingeroosterd en je kwam voor de wijk. Dat een ander jouw wijk nu heeft gedaan is pech voor die ander. Had hij er maar vanaf moeten blijvenquote:Op woensdag 9 juli 2014 16:28 schreef Thomas-sama het volgende:
[..]
Nadeel is dat ik het niet uitbetaald krijg. Helemaal naar het depot gegaan dus voor maar 1 tas. Ben er niet blij mee.
The fuck, zo kan iedereen wel andermans tassen gaan wegkapen.quote:Op woensdag 9 juli 2014 16:28 schreef Thomas-sama het volgende:
[..]
Nadeel is dat ik het niet uitbetaald krijg. Helemaal naar het depot gegaan dus voor maar 1 tas. Ben er niet blij mee.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |