abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142083601
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 06:39 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh :)

[..]

Het enige wat je van een rekruteringsmedewerker krijgt te horen is: weet u wel dat u de post door weer en wind moet brengen?
Niet: weet u ook dat er een grote kans bestaat dat u 2-3 keer naar huis moet rijden/lopen omdat er 7 tassen op u staan te wachten?

In de voorbereiding had ik soms echt 'medelijden' met de postbezorger/bode als je zag hoeveel tassen er waren en je dan ook weet waar die moest lopen....icm met de opgegeven tijd :o
Meestal werd met eigen auto en de fiets op een 'twinnyload' de posttassen meegenomen en de wijk gedaan.
Werd! oogluikend toegestaan, maar las hier en daar over verzekerings/dekkings-problemen.
Tja, daar kom je vaak pas achter wanneer je iets overkomt (ongeval oid met de auto vol met post) :o

Ik ben benieuwd naar mijn hopelijk toekomstige brommerwijk. Ik heb die wijk wel eens voorbereid, en ik meen dat voor dat buitengebied er uiterlijk 2-3 tassen waren. Was voor toen een autowijk en loopwijk.
Mocht ik het alsnog niet meekrijgen, is het gebied 'maar' 15 bromminuten van mijn huis af.
Mwah, dat hangt er maar helemaal af van wat voor wijk je doet.
Ik had op zaterdag twee wijken die makkelijk in een keer mee konden. Soms was dat wel proppen, maar het lukte altijd.. Ook omdat ik een bakje voor op de fiets helemaal vol met post kon stouwen.

Ooit een keer heen en weer moeten fietsen voor 7 tassen post. Of dat incl of excl hah was, weet ik niet meer. Verdrongen denk ik :')

Als zaterdagbesteller zijnde moest ik 10 km verderop bezorgen, ivm een gesloten voorbereidingslocatie. Dat was niet erg, want die 10 km moest ik toch rijden. Maar dat deed ik dan wel met de auto en velen met mij. TC's wisten dit maar al te goed en hielden zelfs rekening met de bezorgers die met de auto bezorgden (betaald parkeren, logische wijken etc).
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_142083630
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 06:44 schreef Pietertje71 het volgende:
Overigens vond ik dat vaak nieuwe postbezorgers niet goed werden voorbereid/ingeleerd (vantevoren de looproute krijgen of soms meelopen met de vaste bezorger/bode) en mede door die reden de post of niet op tijd kwam of er vroegtijdig werd afgehaakt.

Begonnen als uitzendkracht en dan kreeg je een plattegrondje mee en er werd je succes gewenst.
Ik vond dat eigenlijk helemaal niet erg?
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  woensdag 9 juli 2014 @ 09:47:49 #78
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_142083770
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 09:27 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Waarom zou er in dat dorp geen depot zijn? Een depot is meestal slechts een garagebox, en soms niet eens dat: het kan ook een afgesloten zeecontainer zijn, een aanhangwagen of een grote kist in iemand's voortuin.

Een wijk bevindt zich in de regel in de buurt van een depot, in ieder geval zelden meer dan 2 km verder. Jij hebt het over een kwartier brommen, dus dan praat je over 8 km rijden met de post naar je wijk. Dat zullen ze denk ik niet zo snel doen, want je looptijd begint en eindigt bij het depot. Als dat depot je eigen huis is, zouden ze in jouw geval dagelijks een half uur extra moeten uitbetalen (plus een half uur erbij voor iedere keer dat je moet bijladen!)

De term "depot buitenlucht" is mij onbekend, maar posttassen moeten altijd achtergelaten worden in een overdekte afgesloten ruimte. Ze gaan niet die tassen gewoon in jouw voortuin neerzetten, waar iedereen er bij kan, en waar het nat kan regenen. We zijn geen Sandd.
Idd, zo'n 8km verderop is het dorp(omdat het een buitengebied is, zal ik het eerste adres wel meteen of juist helaam aan d eandere kant van het dorp tegenkomen :)

Met depot-buitenlucht doelde ik op dat Roorda naar een plek rijd waar de postbezorgers al klaar staan ;) Dit gebeurt vaker dan dat de postzakken in het depot(kleine hal achter een cafetaria in dit geval) neergelegd worden.
En ja idd kan een depot slecht een kleine container zijn of garagebox bij iemand.
Ik weet het niet in mijn geval en ging er van uit omdat dit eerst een autoroute was, er geen depot zou zijn..Meende namelijk dat autoroutes vanuit het sorteercentrum vertrokken :?

Tassen kunnen hier in de schuur droog worden gestald dus het zou geen probleem zijn ^O^
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  woensdag 9 juli 2014 @ 09:49:16 #79
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_142083794
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 09:40 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Begonnen als uitzendkracht en dan kreeg je een plattegrondje mee en er werd je succes gewenst.
Ik vond dat eigenlijk helemaal niet erg?
Zelfs dat werd vaak niet eens gedaan.

Een plattegrondje was een uitzondering en vooral het punt waar je moest beginnen(ook wel handig ;) )
  woensdag 9 juli 2014 @ 10:04:46 #80
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_142084022
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 09:38 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Mwah, dat hangt er maar helemaal af van wat voor wijk je doet.
Ik had op zaterdag twee wijken die makkelijk in een keer mee konden. Soms was dat wel proppen, maar het lukte altijd.. Ook omdat ik een bakje voor op de fiets helemaal vol met post kon stouwen.

Ooit een keer heen en weer moeten fietsen voor 7 tassen post. Of dat incl of excl hah was, weet ik niet meer. Verdrongen denk ik :')

Als zaterdagbesteller zijnde moest ik 10 km verderop bezorgen, ivm een gesloten voorbereidingslocatie. Dat was niet erg, want die 10 km moest ik toch rijden. Maar dat deed ik dan wel met de auto en velen met mij. TC's wisten dit maar al te goed en hielden zelfs rekening met de bezorgers die met de auto bezorgden (betaald parkeren, logische wijken etc).
Ik ben echt benieuwd wat ik als buitengebied heb aan tassen.
Ik heb het dorp denk ik 1 of2 keer voorbereid, maar meen dat dit echt vaak 2-3 tassen waren, en weet niet of dit voor een dorp buitenwijk..'veel' is..met zover ik weet 1 loop en 1 auto(brommer)wijk. Voor dat dorp staat 5uur op piekdagen.
pi_142084168
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 09:49 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Zelfs dat werd vaak niet eens gedaan.

Een plattegrondje was een uitzondering en vooral het punt waar je moest beginnen(ook wel handig ;) )
Er wordt geacht dat je de wijken al kent :')

Er werd hier in het verleden heel veel gebruik gemaakt van uitzendkrachten.
Op zaterdag sowieso 50/50 en als dat allemaal in het honderd loopt hebben ze een groot probleem.
Dan kunnen ze beter een paar plattegrondjes uitdraaien.

We hadden ook complete mappen met postcodegebieden.
Dat was erg handig! Dan kon je gewoon een plattegrondje zelf pakken of kopieren.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 9 juli 2014 @ 10:31:38 #82
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_142084585
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 10:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Right :')

Dat is onmogelijk. Ik breid mijn wijkenkennis nog steeds uit, maar het blijft in nieuwe wijken soms lastig omdat je de lastige punten gewoon niet kent
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 9 juli 2014 @ 10:35:00 #83
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_142084644
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 10:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Zelfs postbodes die al jaaaren in het vak zaten en een nieuwe wijk kregen, kregen mondjesmaat een looproute/plattegrondje.
Nu hebben die wel ervaring in het lopen, maar het ging bij ons vooral mis met tijdelijk of parttime- krachten.
Onvoorbereid op pad sturen, en dan ruim! over de gegeven tijd zitten en dan nog eens als commentaar krijgen: ja dat is alleen in het begin :')
Die waren er maar één of enkele zaterdagen nog en kon alsnog een vaste kracht (ivm de contracturen) deze route gaan lopen ;)
quote:
Er werd hier in het verleden heel veel gebruik gemaakt van uitzendkrachten.
Op zaterdag sowieso 50/50 en als dat allemaal in het honderd loopt hebben ze een groot probleem.
Dan kunnen ze beter een paar plattegrondjes uitdraaien.

We hadden ook complete mappen met postcodegebieden.
Dat was erg handig! Dan kon je gewoon een plattegrondje zelf pakken of kopieren.
Ik snap ook niet wat daar de moeilijkheid aan was (ik praat over enkele jaren terug) om ene plattegrondje mee te geven en wat extra kennis/advies ^O^
pi_142084674
quote:
10s.gif Op woensdag 9 juli 2014 10:31 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Right :')

Dat is onmogelijk. Ik breid mijn wijkenkennis nog steeds uit, maar het blijft in nieuwe wijken soms lastig omdat je de lastige punten gewoon niet kent
I know..

Maar als er op zaterdag maar 1 wijk op de planning staat dan moet ik maar raden wat de tweede wijk is :') Omdat ik er op zaterdag altijd twee liep. Zo werkt dat dus niet he.
pi_142084859
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 10:35 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Zelfs postbodes die al jaaaren in het vak zaten en een nieuwe wijk kregen, kregen mondjesmaat een looproute/plattegrondje.
Nu hebben die wel ervaring in het lopen, maar het ging bij ons vooral mis met tijdelijk of parttime- krachten.
Onvoorbereid op pad sturen, en dan ruim! over de gegeven tijd zitten en dan nog eens als commentaar krijgen: ja dat is alleen in het begin :')
Die waren er maar één of enkele zaterdagen nog en kon alsnog een vaste kracht (ivm de contracturen) deze route gaan lopen ;)

[..]

Ik snap ook niet wat daar de moeilijkheid aan was (ik praat over enkele jaren terug) om ene plattegrondje mee te geven en wat extra kennis/advies ^O^
Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik over mijn eerste wijk wel schandalig lang over heb gedaan, met postboy :') Ik geloof dat ik ergens rond 13.00 uur begon en pas 17.15 klaar was. Alle begin is moeilijk.

Wij hadden destijds nog een postbode plus, voordat deze functie werd wegbezuinigd en ik moet zeggen dat ik hier erg veel aan heb gehad. Want deze had wijkkennis en kon in geval van nood advies geven. Ook op voorhand verkregen advies was erg nuttig. En je moet het zeer zeker van je collega's hebben.. die kunnen ook goed advies geven over een looproute.
pi_142085208
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 10:04 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Ik ben echt benieuwd wat ik als buitengebied heb aan tassen.
Ik heb het dorp denk ik 1 of2 keer voorbereid, maar meen dat dit echt vaak 2-3 tassen waren, en weet niet of dit voor een dorp buitenwijk..'veel' is..met zover ik weet 1 loop en 1 auto(brommer)wijk. Voor dat dorp staat 5uur op piekdagen.
Door de week loop ik in een dorp met 30 wijken verdeelt over 2 depots maar op zaterdag heb ik een "heel dorp" voor me zelf. Normaal zijn het 2 a 3 tassen, die je dan in net iets meer dan 3 uur over ongeveer 375 brievenbussen mag verdelen.

De gene die de buitenwijk doet, dumpt mijn post achter een fruit en groente rek in de super, de rest van het depot zit in mijn schoudertas. Het volgende kerkdorp, 6km verderop heeft ook 1 wijk maar wel een eigen depot.
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
pi_142086206
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 09:47 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Idd, zo'n 8km verderop is het dorp(omdat het een buitengebied is, zal ik het eerste adres wel meteen of juist helaam aan d eandere kant van het dorp tegenkomen :)

Met depot-buitenlucht doelde ik op dat Roorda naar een plek rijd waar de postbezorgers al klaar staan ;) Dit gebeurt vaker dan dat de postzakken in het depot(kleine hal achter een cafetaria in dit geval) neergelegd worden.
En ja idd kan een depot slecht een kleine container zijn of garagebox bij iemand.
Ik weet het niet in mijn geval en ging er van uit omdat dit eerst een autoroute was, er geen depot zou zijn..Meende namelijk dat autoroutes vanuit het sorteercentrum vertrokken :?

Tassen kunnen hier in de schuur droog worden gestald dus het zou geen probleem zijn ^O^
het probleem lijkt me dat ze dan voor 1 wijk weer een extra adres aan moeten doen wat dus weer extra tijd kost. Dus ik neem aan dat je wijk gewoon bij het reeds bestaande dichtst bij je wijk gelegen depot wordt neergezet
pi_142086388
Vroegerrrr... toen de postzakken nog in afhaalpunten in de winkels stond :D

Dat was handig joh.
Scheelde ook heel erg in het bepakt en bezakt zijn.
pi_142094425
Pfff vandaag een wijk weggekaapt van mij.. :')
pi_142095996
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 15:17 schreef Thomas-sama het volgende:
Pfff vandaag een wijk weggekaapt van mij.. :')
Oh, die van mij hadden ze ook wel weg mogen kapen. Heerlijk weer weer :)
pi_142098310
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 15:47 schreef posje het volgende:

[..]

Oh, die van mij hadden ze ook wel weg mogen kapen. Heerlijk weer weer :)
Nadeel is dat ik het niet uitbetaald krijg. Helemaal naar het depot gegaan dus voor maar 1 tas. Ben er niet blij mee.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 9 juli 2014 @ 16:31:05 #92
Maffe Fries
pi_142098411
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 16:28 schreef Thomas-sama het volgende:

[..]

Nadeel is dat ik het niet uitbetaald krijg. Helemaal naar het depot gegaan dus voor maar 1 tas. Ben er niet blij mee.
poot stijf houden. Jij stond ingeroosterd en je kwam voor de wijk. Dat een ander jouw wijk nu heeft gedaan is pech voor die ander. Had hij er maar vanaf moeten blijven
pi_142099128
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 16:28 schreef Thomas-sama het volgende:

[..]

The fuck, zo kan iedereen wel andermans tassen gaan wegkapen. :') Niet pikken dit.
pi_142099213
Inderdaad, gewoon zorgen dat je als eerste op het depot bent, een aantal wijken inpikken en dan lekker uurtjes maken :')
pi_142099831
Hier ook gebeurd. De 1e keer heb ik er niet zo'n punt van gemaakt, dat ene uurtje, maar de 2e keer was ie er met een wijk van 2,5 uur vandoor. Hij was zelf ingeroosterd voor een wijk van 1u15 die ik dus maar gelopen heb, maar ze hebben mij wel betaald voor 2,5 uur en hem dus maar die 1u15.

Die collega maakte wel vaker zulke fouten door niet goed op de planning te kijken, dus nu mocht ie eindelijk eens op de blaren zitten.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_142101199
Tja, als de planning niet elke week hetzelfde is zou het wel eens kunnen gebeuren inderdaad.
Maar als iedereen een vaste wijk heeft, zoals bij ons op het depot, word het wel een raar verhaal.
pi_142103085
Kwam trouwens vandaag een tuinhekje tegen waar ik met geen mogelijkheid beweging kon krijgen, gewoon zo'n ding wat je heen en weer zou moeten schuiven. Kan het zijn dat er een soort van kinderslot op zit? :') heb namelijk al wel regelmatig kinderspeelgoed zien liggen in die voortuin, maar die sluiting was nieuw. Heb de post nu maar weer in de oranje bus gegooid :')

Even op google gekeken, dit komt nog het meest in de buurt van hoe het er uit zag, een veiligheidsgrendel voor een varkensstal :')

Heb er nog wel ff aan lopen rommelen of het misschien anders moest, maar ik kreeg het iig niet voor elkaar :P
  woensdag 9 juli 2014 @ 18:29:37 #98
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_142103372
Gewoon een standaard veiligheidssluiting is dat. Je hebt ze in verschillende vormen, ze zijn verdraait effectief tegen kinderen. Meestal moet je vanaf de onderkant voor de schuif een plaatje omhoog duwen. Vervolgens kun je dan de schuif open trekken. (Op de img hierboven staat het plaatje omhoog links van de schuif.
Andere bekende variant is waarbij er juist een soort pennetje voor de schuif zit. Die til je dan eerst op.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 9 juli 2014 @ 19:25:10 #99
Maffe Fries
pi_142105334
Geen mogelijkheid om over het hek heen te komen? :P
pi_142105616
Thanks V__L_N, zal de volgende keer nog eens goed kijken :P kom er alleen niet zo vaak. Maar zal vast niet de enige zijn die er mee loopt te klooien, heb in mijn 6 jaar bij de post nog nooit zo'n ding gezien. Wel hekjes die op 2 plekken vast zaten met verschillende soorten slotjes en dat soort dingen.

@Peterselieman: misschien net met veel moeite, nu je het zegt. Hekje was niet zo enorm hoog, maar ik ben niet zo lang, dus dat blijft toch vaak lastig ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')