PostNL is ook op de hoogte van het gebruik van PostNL-brommers, waarvoor een helmplicht geldt, die worden bereden door personen die dit zonder helm doen in wijken die eigenlijk geen brommerwijken zijn.....quote:Op donderdag 10 juli 2014 21:23 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Bij ons heeft er jarenlang een gozer op een postscooter aangetekenden rondgebracht zonder dat íe een geldig (brommer)rijbewijs had (hij had alleen een verlopen bromfietscertificaat). Is nooit wat van gezegd.
Of een wijk een brommerwijk is doet er niet toe, want brommerwijken zijn een uitvinding van PostNL zelf. Op het moment echter dat een postbode een aanrijding veroorzaakt zal de door PostNL afgesloten WA-verzekering niet uitkeren als blijkt dat de berijder geen geldig rijbewijs had. Zonder helm rijden is natuurlijk ook onverstandig, maar heeft volgens mij geen gevolgen voor de WA-verzekering, aangezien de kans op letsel voor de tegenpartij hierdoor niet toeneemt, alleen de kans op letsel aan jezelf, en dat vergoedt een WA-verzekering sowieso niet.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 07:15 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
PostNL is ook op de hoogte van het gebruik van PostNL-brommers, waarvoor een helmplicht geldt, die worden bereden door personen die dit zonder helm doen in wijken die eigenlijk geen brommerwijken zijn.....
Verantwoordelijkheid verleggen?
Het gaat er mij om dat de verantwoordelijkheid verlegd wordt, welke zoals je al aangeeft, niet werkt want je bent op dat moment in dienst van PostNL.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 08:31 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Of een wijk een brommerwijk is doet er niet toe, want brommerwijken zijn een uitvinding van PostNL zelf. Op het moment echter dat een postbode een aanrijding veroorzaakt zal de door PostNL afgesloten WA-verzekering niet uitkeren als blijkt dat de berijder geen geldig rijbewijs had. Zonder helm rijden is natuurlijk ook onverstandig, maar heeft volgens mij geen gevolgen voor de WA-verzekering, aangezien de kans op letsel voor de tegenpartij hierdoor niet toeneemt, alleen de kans op letsel aan jezelf, en dat vergoedt een WA-verzekering sowieso niet.
Mocht je iemand aanrijden terwijl je geen rijbewijs hebt en je bent op dat moment in functie, dan is de kans groot dat het slachtoffer PostNL zal aanklagen. Dan kan PostNL wel zeggen "eigen verantwoordelijkheid van de postbode", maar zo werkt het natuurlijk niet. PostNL wordt namelijk wel geacht om dit te controleren. Als ik ergens als vrachtwagenchauffeur ga werken zal ik ook eerst aan moeten tonen dat ik een groot rijbewijs bezit.
Waar het mij om ging is dat jij een fietswijk met de brommer bestellen of zonder helm rijden, vergeleek met het rijden zonder rijbewijs. En dat is natuurlijk appels met peren vergelijken.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 08:38 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Het gaat er mij om dat de verantwoordelijkheid verlegd wordt, welke zoals je al aangeeft, niet werkt want je bent op dat moment in dienst van PostNL.
Als PostNL weet dat er wijken worden gedaan om een manier die niet voldoen aan de eisen en plichten van PostNL, deze moet ingrijpen, en zich niet moet gaan verschuilen achter 'wir haben es nicht gewust' en de verantwoordelijkheid, omdat de bezorger zich tijdens de dienst niet aan de eisen en plichten van PostNL hield, PostNL ook niet verantwoordelijk is.
Hoe dat in de praktijk zal uitpakken, weet ik niet, maar ik vermoed dat degene met de langste adem hier in 'wint'...wat in de meeste gevallen ook is gebleken(niet persé (alleen) bij PostNL)).
Ditquote:Op vrijdag 11 juli 2014 15:51 schreef superkimmi het volgende:
maak gewoon duidelijk dat jij het geld wil voor die derde wijk. houden ze er gauw mee op!
Da is een goede. En ik snap niet dat mensen die geen vaste wijk hebben bij jullie niet op hun rooster kijken. Zeker nu met de zomerperiode kijk ik elke dag voor de zekerheid even wat ik moet doen.quote:maak gewoon duidelijk dat jij het geld wil voor die derde wijk. houden ze er gauw mee op!
Kutjenagaanquote:Op vrijdag 11 juli 2014 17:30 schreef allweather het volgende:
[..]
Zeker nu met de zomerperiode kijk ik elke dag voor de zekerheid even wat ik moet doen.
Snap ik ook nooit. En dan denk je dat ze het na 1 foutje wel zouden leren, maar neequote:Op vrijdag 11 juli 2014 17:30 schreef allweather het volgende:
[..]
Da is een goede. En ik snap niet dat mensen die geen vaste wijk hebben bij jullie niet op hun rooster kijken. Zeker nu met de zomerperiode kijk ik elke dag voor de zekerheid even wat ik moet doen.
Verticale brievenbussenquote:Op donderdag 10 juli 2014 09:25 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
Ja, en al helemaal als dat kloteding verticaal staat.
Hier ook. Suf.quote:Op donderdag 10 juli 2014 20:12 schreef Peterselieman het volgende:
ik kom die site wegens 'inactiviteit' al niet eens meer op
"Gelukkig" werd het gebrek aan post buiten meer dan goed gemaakt door een flinke lading dikke hah. Op elke tas post had je twee volle tassen (ook nog zeer slecht gestapelde) folders.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 15:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat kun je wel stellen ja. Was geen fluit te doen vandaag
Welke had jij allemaal dan?quote:Op zaterdag 12 juli 2014 16:37 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
"Gelukkig" werd het gebrek aan post buiten meer dan goed gemaakt door een flinke lading dikke hah. Op elke tas post had je twee volle tassen (ook nog zeer slecht gestapelde) folders.
Al met al een half uur LANGER bezig geweest dan de basistijd. Als mijn TC de euvele moed heeft om me te korten ivm "zomerdal" dan sta ik niet voor mezelf in
Ik had dezelfde hah. Drie kwartier sneller op de basistijd gaat bij deze wijken niet lukken, ze staan al behoorlijk krap.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 17:17 schreef superkimmi het volgende:
[..]
Welke had jij allemaal dan?
Ik had er 3, hele dikke karwei en een kleine c1000 en appie. In totaal 5 tassen hah op anderhalve tas post, maar toch een dikke drie kwartier sneller dan de basistijd (ben altijd sneller, mar geen drie kwartier)
nee oke, bedoel ook niet dat je altijd sneller moet zijnquote:Op zaterdag 12 juli 2014 17:23 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik had dezelfde hah. Drie kwartier sneller op de basistijd gaat bij deze wijken niet lukken, ze staan al behoorlijk krap.
Had jij niet dat die C1000 er overal tussenuit stak en met de bovenkant over meerdere setjes heen gevouwen zat?quote:Op zaterdag 12 juli 2014 17:24 schreef superkimmi het volgende:
[..]
nee oke, bedoel ook niet dat je altijd sneller moet zijnMaar ik had zelf in ieder geval niet het gevoel dat ik door deze hah heel veel slomer was.. Vond hem prima pakken. Ja, was veel en vrij zwaar, maar de kleine hoeveelheid post compenseerde bij mij ruimschoots..
Ik iig wel, altijd hetzelfde gedonder met dat ding ja. Hier overigens ook New York Pizza bij 1 wijk, stom ding is dat altijd.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 17:28 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Had jij niet dat die C1000 er overal tussenuit stak en met de bovenkant over meerdere setjes heen gevouwen zat?
Hoe gaan ze dat dan oplossen met bezorgers met grotere contracten? Ik ken er zat die 5 uur per dag lopen, die zijn nu van 11 tot 4 bezig, en die zouden dan pas op z'n vroegst 6 uur klaar zijn, en bij calamiteiten nog later!quote:Op zaterdag 12 juli 2014 23:13 schreef Deezertje het volgende:
Hoor dat na de zomer hier er geen ochtendwijken meer bestaan. Alles (!) wordt 's middags vanaf een uur of 1 gebracht. Reken maar op half twee. Bedrijven in woonwijken krijgen ook absurd laat de post dan als je geen postbus hebt.
Zijn hoop bezorgers boos over en dreigen te stoppen, en begrijpelijk. In de ochtend bezorgen is niet meer mogelijk, dus dag kinderen uit school halen etc. Alles zou toch om 9u op depot staan bij invoering CVL? Bedrijf gaat zo wel naar de afgrond als je je personeel het gevoel geeft niet belangrijk te zijn.
Gelukkig net op tijd gestopt. Anders was ik me hele zaterdag kwijt voor die paar uurtjes en twee wijken lopen wordt sowieso pas tegen 18u klaar. Reiskosten naar nieuwe sorteerlocatie worden niet vergoed. Nee dankje. Ik wil sowieso altijd vroeg beginnen.
Er gaan wat vestigingen dicht hier en die verhuizen allemaal naar één grote voorbereidingslocatie. Dus waarschijnlijk zullen de voorbereidingsmensen wel meerdere wijken van andere vestigingen moeten voorbereiden. Locatie ligt sowieso zo'n 40 km van de vestiging nu af dus rijden naar depots kan wel een uur langer duren... Nee, beter wordt het er allemaal niet op.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 23:40 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Hoe gaan ze dat dan oplossen met bezorgers met grotere contracten? Ik ken er zat die 5 uur per dag lopen, die zijn nu van 11 tot 4 bezig, en die zouden dan pas op z'n vroegst 6 uur klaar zijn, en bij calamiteiten nog later!
Dat de aanlevering vroeger zou zijn dat was als het oorspronkelijke CVL-plan door was gegaan. Want dan zou je ook nachtdiensten gehad hebben.
Ze gaan zich wel enorm in de vingers snijden op die manier, want ze hebben het werk altijd gepresenteerd als "de flexibele bijbaan" die je goed met andere activiteiten kon combineren (postbezorger, deel van je leven). Maar op deze manier is er niks flexibels meer aan. Huismoeders/vaders komen in de knel met het kinderen uit school halen, studenten komen in de knel met colleges, etc.
Maar wat is het idee achter deze bezuiniging? Er moeten nog steeds evenveel wijken worden voorbereid, door evenveel voorbereiders, dus om een uur of 10 is al zeker de helft van de wijken klaar om afgevoerd te worden. Je bespaart dan een extra rit, zou je zeggen, maar zeker op piekdagen gaat zo'n chauffeur nooit alles mee kunnen krijgen in 1x. Dus heb je weer meer chauffeurs nodig en meer auto's.
Dus uiteindelijk doe je hetzelfde werk met 2x zoveel auto's die ook nog eens 2x zo lang ongebruikt stilstaan. Efficiënt hoor
Minder voorbereiders hoeven in te zetten op 'onregelmatige' uren, is minder toeslag uitbetalen.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 23:40 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Maar wat is het idee achter deze bezuiniging? Er moeten nog steeds evenveel wijken worden voorbereid, door evenveel voorbereiders
Dat werd mij ook gezegd tijdens de sollicitatie. Dat ik er op moest rekenen dat de post zo rond/na 13:00 op het depot zou zijnquote:Op zaterdag 12 juli 2014 23:13 schreef Deezertje het volgende:
Hoor dat na de zomer hier er geen ochtendwijken meer bestaan. Alles (!) wordt 's middags vanaf een uur of 1 gebracht. Reken maar op half twee. Bedrijven in woonwijken krijgen ook absurd laat de post dan als je geen postbus hebt.
Zijn hoop bezorgers boos over en dreigen te stoppen, en begrijpelijk. In de ochtend bezorgen is niet meer mogelijk, dus dag kinderen uit school halen etc. Alles zou toch om 9u op depot staan bij invoering CVL? Bedrijf gaat zo wel naar de afgrond als je je personeel het gevoel geeft niet belangrijk te zijn.
Gelukkig net op tijd gestopt. Anders was ik me hele zaterdag kwijt voor die paar uurtjes en twee wijken lopen wordt sowieso pas tegen 18u klaar. Reiskosten naar nieuwe sorteerlocatie worden niet vergoed. Nee dankje. Ik wil sowieso altijd vroeg beginnen.
Hoeft maar weinig veranderd te worden: nooit van je leven.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 23:40 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
(postbezorger, deel van je leven).
Maar waarom zou je ineens minder voorbereiders nodig hebben? Het voorbereiden moet nog steeds op hetzelfde tijdstip af zijn, en het voorbereidwerk is niet ineens minder geworden.quote:Op zondag 13 juli 2014 01:38 schreef Zelva het volgende:
[..]
Minder voorbereiders hoeven in te zetten op 'onregelmatige' uren, is minder toeslag uitbetalen.
Overstappen naar SANDD voor 6 cent per poststuk en zonder doorbetaling bij ziekte zou zo bijna interessant worden.quote:Hoor dat na de zomer hier er geen ochtendwijken meer bestaan. Alles (!) wordt 's middags vanaf een uur of 1 gebracht.
Dat komt omdat PostNL helemaal niet geïnteresseerd is in de mening van het personeel. Ze doen maar alsof, zodat wij denken dat we mogen meedenken. Net als dat MMO, dat is ook een complete farce. Binden en behouden boeit ze ook niets, voor jou 10 anderen denken ze, en zolang de crisis nog steeds niet voorbij is vinden ze die 10 anderen ook nog. Uiteraard is dat niet goed voor de continuïteit, en als straks de crisis voorbij is gaan ze een probleem krijgen, maar lange termijndenken is nooit de sterkste kant geweest van PostNL. Dat zal wel door de aandeelhouders komen: die willen dat NU de koers omhoog gaat, zodat ze met winst kunnen verkopen, en dat morgen de koers weer instort boeit ze niet, want dan is voor hun de buit toch al binnen.quote:Op zondag 13 juli 2014 09:34 schreef allweather het volgende:
[..]
Maar waarom men in het kader van binden en behouden zou onderzoeken of de depotbelevering eerder kon en alles nu toch later word is mij een raadsel.
dat was geheel waar,je werd wederom een oor aangenaaidquote:Op zaterdag 12 juli 2014 16:37 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
"Gelukkig" werd het gebrek aan post buiten meer dan goed gemaakt door een flinke lading dikke hah. Op elke tas post had je twee volle tassen (ook nog zeer slecht gestapelde) folders.
Al met al een half uur LANGER bezig geweest dan de basistijd. Als mijn TC de euvele moed heeft om me te korten ivm "zomerdal" dan sta ik niet voor mezelf in
langzamerhand gaat het bedrijf de afgrond in,een groot deel hebben wel aan hunzelf te danken.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 23:13 schreef Deezertje het volgende:
kan met kerst wat wordenquote:Op zondag 13 juli 2014 09:07 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Maar waarom zou je ineens minder voorbereiders nodig hebben? Het voorbereiden moet nog steeds op hetzelfde tijdstip af zijn, en het voorbereidwerk is niet ineens minder geworden.
In de oude situatie was bijv. het voorbereiden van 07.00 uur tot 11.30, met een afvoer om 09.30 en om 11.30. In de nieuwe situatie is dan die eerste afvoer komen te vervallen, maar is het voorbereiden nog steeds van 07.00 uur tot 11.30 uur. Dus daar zit geen besparing in.
Bovendien is die onregelmatigheidstoeslag alleen van toepassing bij voorbereiders die eerder dan 06.30 beginnen (in de praktijk dus alleen die paar vossers en de HSM-operator). Het overgrote deel van de voorbereiders begint (bij ons althans) om 07.00 uur.
De enige "besparing" zit 'm in het aantal ritten, maar tenzij ze de klepperwagens hebben vervangen door echte vrachtauto's betekent het wel dat omdat je 2x zoveel post in 1x moet meenemen er meer auto's nodig zijn, en ook meer chauffeurs.
In de oude situatie reden bijvoorbeeld 3 chauffeurs om 09.30 en om 11.30 nog een keer. Nu vervalt de eerste rit, dus dat lijkt een besparing, maar bij de tweede rit past het waarschijnlijk niet in 3 auto's.
ja als je per week 8-10 k stuks hebt is het wel iets,de bww blijft nog steeds een interessante spelerquote:Op zondag 13 juli 2014 09:34 schreef allweather het volgende:
[..]
Overstappen naar SANDD voor 6 cent per poststuk en zonder doorbetaling bij ziekte zou zo bijna interessant worden.
Ons depot blijft een ochtend-en middag rit houden. Maar waarom men in het kader van binden en behouden zou onderzoeken of de depotbelevering eerder kon en alles nu toch later word is mij een raadsel.
zal wel meevallen, vond het de voorgaande 2 "kerstedities" nou niet bepaald druk meer en dat zal dit jaar nog wel minder worden, dus ik voorzie weinig problemen, tenzij er sneeuw ligt of zoquote:
dit is de juiste beschrijving van de bedrijfsgedachte,ikke en de rest kan stikkequote:Op zondag 13 juli 2014 10:39 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat komt omdat PostNL helemaal niet geïnteresseerd is in de mening van het personeel. Ze doen maar alsof, zodat wij denken dat we mogen meedenken. Net als dat MMO, dat is ook een complete farce. Binden en behouden boeit ze ook niets, voor jou 10 anderen denken ze, en zolang de crisis nog steeds niet voorbij is vinden ze die 10 anderen ook nog. Uiteraard is dat niet goed voor de continuïteit, en als straks de crisis voorbij is gaan ze een probleem krijgen, maar lange termijndenken is nooit de sterkste kant geweest van PostNL. Dat zal wel door de aandeelhouders komen: die willen dat NU de koers omhoog gaat, zodat ze met winst kunnen verkopen, en dat morgen de koers weer instort boeit ze niet, want dan is voor hun de buit toch al binnen.
Hier werd al 50 euro geboden voor om een vacature opgevuld te krijgen (als de betreffende bezorger langer dan drie maanden in dienst blijft). Ze moeten echt uitkijken, mij zijn ze ook bijna kwijt. Met alle extra taken die me gaan opbreken als alles zo slecht functioneert. Jammer, het bezorgen zelf doet me alleen maar goed. Maar voor die paarhonderd euro per maand koop ik mijn gezondheid niet terug.quote:Op zondag 13 juli 2014 10:39 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Uiteraard is dat niet goed voor de continuïteit, en als straks de crisis voorbij is gaan ze een probleem krijgen, maar lange termijndenken is nooit de sterkste kant geweest van PostNL.
dat is toch een standaard regel? Als je een postbezorger aandraagt die langer dan 3 maanden blijft dat je daar dan een vergoeding voor krijgt? Is hier althans al heel lang zoquote:Op zondag 13 juli 2014 11:46 schreef posje het volgende:
[..]
Hier werd al 50 euro geboden voor om een vacature opgevuld te krijgen (als de betreffende bezorger langer dan drie maanden in dienst blijft). Ze moeten echt uitkijken, mij zijn ze ook bijna kwijt. Met alle extra taken die me gaan opbreken als alles zo slecht functioneert. Jammer, het bezorgen zelf doet me alleen maar goed. Maar voor die paarhonderd euro per maand koop ik mijn gezondheid niet terug.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |