abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142153536
Wat ik overigens wat dat betreft ook erg vond op twitter.. Was ergens al meer dan een maand geleden een kind door een bezorger op brommer of scooter aangereden op een woonerf, pols gebroken.... Men had nummer van TC gekregen maar kreeg al een maand lang geen reactie :X webcare zou zorgen dat het met spoed opgepakt werd maar een paar dagen daarna dus nog steeds niets vernomen. Dat verhaal vond ik wel echt schandalig :X hopelijk hebben ze er nu eindelijk wat mee gedaan.

Weet zeker dat de TC hier allang actie zou hebben ondernomen.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  vrijdag 11 juli 2014 @ 07:15:10 #152
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_142160838
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 21:23 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Bij ons heeft er jarenlang een gozer op een postscooter aangetekenden rondgebracht zonder dat íe een geldig (brommer)rijbewijs had (hij had alleen een verlopen bromfietscertificaat). Is nooit wat van gezegd.
PostNL is ook op de hoogte van het gebruik van PostNL-brommers, waarvoor een helmplicht geldt, die worden bereden door personen die dit zonder helm doen in wijken die eigenlijk geen brommerwijken zijn.....
Verantwoordelijkheid verleggen?
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  vrijdag 11 juli 2014 @ 08:31:37 #153
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_142161326
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 07:15 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

PostNL is ook op de hoogte van het gebruik van PostNL-brommers, waarvoor een helmplicht geldt, die worden bereden door personen die dit zonder helm doen in wijken die eigenlijk geen brommerwijken zijn.....
Verantwoordelijkheid verleggen?
Of een wijk een brommerwijk is doet er niet toe, want brommerwijken zijn een uitvinding van PostNL zelf. Op het moment echter dat een postbode een aanrijding veroorzaakt zal de door PostNL afgesloten WA-verzekering niet uitkeren als blijkt dat de berijder geen geldig rijbewijs had. Zonder helm rijden is natuurlijk ook onverstandig, maar heeft volgens mij geen gevolgen voor de WA-verzekering, aangezien de kans op letsel voor de tegenpartij hierdoor niet toeneemt, alleen de kans op letsel aan jezelf, en dat vergoedt een WA-verzekering sowieso niet.

Mocht je iemand aanrijden terwijl je geen rijbewijs hebt en je bent op dat moment in functie, dan is de kans groot dat het slachtoffer PostNL zal aanklagen. Dan kan PostNL wel zeggen "eigen verantwoordelijkheid van de postbode", maar zo werkt het natuurlijk niet. PostNL wordt namelijk wel geacht om dit te controleren. Als ik ergens als vrachtwagenchauffeur ga werken zal ik ook eerst aan moeten tonen dat ik een groot rijbewijs bezit.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  vrijdag 11 juli 2014 @ 08:38:51 #154
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_142161417
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 08:31 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Of een wijk een brommerwijk is doet er niet toe, want brommerwijken zijn een uitvinding van PostNL zelf. Op het moment echter dat een postbode een aanrijding veroorzaakt zal de door PostNL afgesloten WA-verzekering niet uitkeren als blijkt dat de berijder geen geldig rijbewijs had. Zonder helm rijden is natuurlijk ook onverstandig, maar heeft volgens mij geen gevolgen voor de WA-verzekering, aangezien de kans op letsel voor de tegenpartij hierdoor niet toeneemt, alleen de kans op letsel aan jezelf, en dat vergoedt een WA-verzekering sowieso niet.

Mocht je iemand aanrijden terwijl je geen rijbewijs hebt en je bent op dat moment in functie, dan is de kans groot dat het slachtoffer PostNL zal aanklagen. Dan kan PostNL wel zeggen "eigen verantwoordelijkheid van de postbode", maar zo werkt het natuurlijk niet. PostNL wordt namelijk wel geacht om dit te controleren. Als ik ergens als vrachtwagenchauffeur ga werken zal ik ook eerst aan moeten tonen dat ik een groot rijbewijs bezit.
Het gaat er mij om dat de verantwoordelijkheid verlegd wordt, welke zoals je al aangeeft, niet werkt want je bent op dat moment in dienst van PostNL.
Als PostNL weet dat er wijken worden gedaan om een manier die niet voldoen aan de eisen en plichten van PostNL, deze moet ingrijpen, en zich niet moet gaan verschuilen achter 'wir haben es nicht gewust' en de verantwoordelijkheid, omdat de bezorger zich tijdens de dienst niet aan de eisen en plichten van PostNL hield, PostNL ook niet verantwoordelijk is.
Hoe dat in de praktijk zal uitpakken, weet ik niet, maar ik vermoed dat degene met de langste adem hier in 'wint'...wat in de meeste gevallen ook is gebleken(niet persé (alleen) bij PostNL)).

[ Bericht 0% gewijzigd door Pietertje71 op 11-07-2014 09:23:03 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  vrijdag 11 juli 2014 @ 10:18:17 #155
Bijdehand mannetje
pi_142163245
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 08:38 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Het gaat er mij om dat de verantwoordelijkheid verlegd wordt, welke zoals je al aangeeft, niet werkt want je bent op dat moment in dienst van PostNL.
Als PostNL weet dat er wijken worden gedaan om een manier die niet voldoen aan de eisen en plichten van PostNL, deze moet ingrijpen, en zich niet moet gaan verschuilen achter 'wir haben es nicht gewust' en de verantwoordelijkheid, omdat de bezorger zich tijdens de dienst niet aan de eisen en plichten van PostNL hield, PostNL ook niet verantwoordelijk is.
Hoe dat in de praktijk zal uitpakken, weet ik niet, maar ik vermoed dat degene met de langste adem hier in 'wint'...wat in de meeste gevallen ook is gebleken(niet persé (alleen) bij PostNL)).
Waar het mij om ging is dat jij een fietswijk met de brommer bestellen of zonder helm rijden, vergeleek met het rijden zonder rijbewijs. En dat is natuurlijk appels met peren vergelijken.

Mocht zoiets ooit tot een zaak komen dan gaat PostNL het lastig krijgen, tenzij ze bijv. een kopie kunnen overleggen van een (op het moment van kopiëren in elk geval) geldig rijbewijs.

Maar PostNL controleert hier absoluut niet op. Ik kreeg ook opeens een sleutel van een scooter in m'n handen gedrukt om een bromfietswijk te bestellen, zonder dat mij ooit is gevraagd of ik een rijbewijs had, en of ik überhaupt ooit op zo'n ding had gereden. Dat eerste heb ik overigens wel, maar het laatste destijds dus niet: ik stond te klooien in de fietsenstalling en moest een collega vragen of hij wist hoe ik dat ding moest starten. Mijn enige bromfietservaring was op mijn 16e met een oude Puch Maxi, die amper de helft weegt van een Piaggio Liberty, en ook heel veel langzamer optrekt.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
pi_142172593
Kreeg net een mail dat we de oude polo's in mogen leveren, of houden als reserve. Heb nog geen nieuwe gezien _O-

Ook een mailing vandaag van CAK, dus niet echt sneller geweest dan anders.
pi_142172785
Wat een k**dag :-( Een halve wijk was echt ongesorteerd in mijn tas gepleurd. Aangekomen bij het andere depot bleek mijn derde wijk al(weer) meegenomen door iemand anders. Mijn TC heeft nog wat aan te horen, voor hij op vakantie mag!
  vrijdag 11 juli 2014 @ 15:51:06 #158
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_142173781
maak gewoon duidelijk dat jij het geld wil voor die derde wijk. houden ze er gauw mee op!
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 11 juli 2014 @ 15:52:43 #159
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_142173831
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 15:51 schreef superkimmi het volgende:
maak gewoon duidelijk dat jij het geld wil voor die derde wijk. houden ze er gauw mee op!
Dit

Ze moeten zich gewoon aan de planning houden
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_142176915
quote:
Da is een goede. En ik snap niet dat mensen die geen vaste wijk hebben bij jullie niet op hun rooster kijken. Zeker nu met de zomerperiode kijk ik elke dag voor de zekerheid even wat ik moet doen.
pi_142177778
Tja, deze keer weer een andere bezorger. Het stond goed op het rooster en de afspraak is duidelijk gemaakt door de planner (heb een kopie van die mail), wat de vorige keer nog de vraag was (doen ze net of jij gek bent, hoewel het zwart op wit in hun eigen handschrift op het rooster staat).

Je zou inderdaad je poen moeten eisen, doet een tandarts ook als hij tijd voor je heeft gereserveerd. Verder vergoeding van de belkosten, extra tijd voor het in de wacht staan, enz en geen extra wijken meer toezeggen, zie aan het eind van de dag zelf wel wat er nog staat. Ieder rotzooit maar wat aan. :(

Komende weken twee teamcoaches op vakantie, de derde werkt al niet meer op afdeling Bezorgen. Wordt een feest met het nu al niet bereikbare Servicecentrum. Laat het maar eens 'gewoon' in de soep lopen, stuur eind van de middag wel een mailtje met de wijken die er nog staan.
Ben het (bijijijijna) zat :(
pi_142178024
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 17:30 schreef allweather het volgende:

[..]

Zeker nu met de zomerperiode kijk ik elke dag voor de zekerheid even wat ik moet doen.
Kutjenagaan ;) waar de post blijft, als ze al niet de goede wijk kunnen vinden :)
pi_142178225
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 17:30 schreef allweather het volgende:

[..]

Da is een goede. En ik snap niet dat mensen die geen vaste wijk hebben bij jullie niet op hun rooster kijken. Zeker nu met de zomerperiode kijk ik elke dag voor de zekerheid even wat ik moet doen.
Snap ik ook nooit. En dan denk je dat ze het na 1 foutje wel zouden leren, maar nee ;)
Al was dat hier iemand die vaak wel dezelfde wijk liep maar niet altijd. Wist ie natuurlijk wel.
  vrijdag 11 juli 2014 @ 18:19:27 #164
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_142178291
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juli 2014 09:25 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:

[..]

Ja, en al helemaal als dat kloteding verticaal staat.
Verticale brievenbussen :r
pi_142181534
quote:
2s.gif Op donderdag 10 juli 2014 20:12 schreef Peterselieman het volgende:
ik kom die site wegens 'inactiviteit' al niet eens meer op :')
Hier ook. Suf.
pi_142182661
En g*dv&rd@#%&! beste voorbereider, al je je werk niet doet, laat dan de elastiekjes ook achterwege, zodat ik niet onderweg op de fietstas hoef te sorteren. Gelukkig was het droog!!
  zaterdag 12 juli 2014 @ 15:33:11 #167
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_142206363
zomerdal is duidelijk aangebroken..
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 12 juli 2014 @ 15:55:37 #168
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_142206884
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2014 15:33 schreef superkimmi het volgende:
zomerdal is duidelijk aangebroken..
dat kun je wel stellen ja. Was geen fluit te doen vandaag
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 12 juli 2014 @ 16:37:31 #169
Bijdehand mannetje
pi_142207972
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 juli 2014 15:55 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

dat kun je wel stellen ja. Was geen fluit te doen vandaag
"Gelukkig" werd het gebrek aan post buiten meer dan goed gemaakt door een flinke lading dikke hah. Op elke tas post had je twee volle tassen (ook nog zeer slecht gestapelde) folders.

Al met al een half uur LANGER bezig geweest dan de basistijd. Als mijn TC de euvele moed heeft om me te korten ivm "zomerdal" dan sta ik niet voor mezelf in :(
pi_142208565
Had een beetje medelijden met mijn collega hier. Die was om half 12 begonnen en moest om half 5 nog een wijk van 2,5 uur. Had dus wel zelf toegezegd 3 wijken te lopen :X
  zaterdag 12 juli 2014 @ 17:17:30 #171
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_142209448
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2014 16:37 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

"Gelukkig" werd het gebrek aan post buiten meer dan goed gemaakt door een flinke lading dikke hah. Op elke tas post had je twee volle tassen (ook nog zeer slecht gestapelde) folders.

Al met al een half uur LANGER bezig geweest dan de basistijd. Als mijn TC de euvele moed heeft om me te korten ivm "zomerdal" dan sta ik niet voor mezelf in :(
Welke had jij allemaal dan?
Ik had er 3, hele dikke karwei en een kleine c1000 en appie. In totaal 5 tassen hah op anderhalve tas post, maar toch een dikke drie kwartier sneller dan de basistijd (ben altijd sneller, mar geen drie kwartier)
  zaterdag 12 juli 2014 @ 17:23:04 #172
Bijdehand mannetje
pi_142209685
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2014 17:17 schreef superkimmi het volgende:

[..]

Welke had jij allemaal dan?
Ik had er 3, hele dikke karwei en een kleine c1000 en appie. In totaal 5 tassen hah op anderhalve tas post, maar toch een dikke drie kwartier sneller dan de basistijd (ben altijd sneller, mar geen drie kwartier)
Ik had dezelfde hah. Drie kwartier sneller op de basistijd gaat bij deze wijken niet lukken, ze staan al behoorlijk krap.
  zaterdag 12 juli 2014 @ 17:24:39 #173
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_142209755
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2014 17:23 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik had dezelfde hah. Drie kwartier sneller op de basistijd gaat bij deze wijken niet lukken, ze staan al behoorlijk krap.
nee oke, bedoel ook niet dat je altijd sneller moet zijn ;) Maar ik had zelf in ieder geval niet het gevoel dat ik door deze hah heel veel slomer was.. Vond hem prima pakken. Ja, was veel en vrij zwaar, maar de kleine hoeveelheid post compenseerde bij mij ruimschoots..
  zaterdag 12 juli 2014 @ 17:28:44 #174
Bijdehand mannetje
pi_142209919
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2014 17:24 schreef superkimmi het volgende:

[..]

nee oke, bedoel ook niet dat je altijd sneller moet zijn ;) Maar ik had zelf in ieder geval niet het gevoel dat ik door deze hah heel veel slomer was.. Vond hem prima pakken. Ja, was veel en vrij zwaar, maar de kleine hoeveelheid post compenseerde bij mij ruimschoots..
Had jij niet dat die C1000 er overal tussenuit stak en met de bovenkant over meerdere setjes heen gevouwen zat?
pi_142210295
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2014 17:28 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Had jij niet dat die C1000 er overal tussenuit stak en met de bovenkant over meerdere setjes heen gevouwen zat?
Ik iig wel, altijd hetzelfde gedonder met dat ding ja. Hier overigens ook New York Pizza bij 1 wijk, stom ding is dat altijd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')