Natuurlijk mag dat wel. Ik heb altijd pepermunt bij me op straat. In de zomer gaat er ook vaak zat wat zoute drop mee. Ken ook collega's die broodjes eten op weg van en naar een wijk. (En mijn vervanger kom ik op vrijdag tegen bij de snackbar, met bakje patat).quote:Ik mag weer na lang weekendje weg ( Londen is echt een aanrader) maar zie nu al op tegen vrijdag/zaterdag. Word een fles ijswater mee en iets van zakje zoute pinda's anders ga ik echt KO ben ik bang.
Mag je eten onderweg? Vast niet, maar handje nootjes moet toch kunnen?
Nee knikkeren is ook niet meer echt van deze tijd, beleefdheid is in deze tijd ook vaak ver te zoeken.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 13:05 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Vind ik ook hoor, ik zie dat hele probleem met je/jij ook totaal niet. Zolang je maar gewoon netjes/correct praat lijkt het mij toch weinig uit te maken of je "u" of "je" zegt. Dat hele "ik heb toch niet met u geknikkerd"-idee vind ik helemaal niet meer van deze tijd eigenlijk.
quote:Op dinsdag 15 juli 2014 15:48 schreef gridjuh het volgende:
Krijg ik toch een postnl kleding pakket...
Ik ben het niet met je eens. Onder jongeren mag het vousvoyeren dan in onbruik zijn geraakt, maar PostNL moet zich realiseren dat er zich onder hun klanten ook ouderen bevinden, die het als onbeleefd ervaren om ongevraagd getutoyeerd te worden. Ik ga altijd uit van bekendheid en leeftijd. Mensen die ik niet ken zal ik in de regel met u aanspreken, tenzij ze veel jonger zijn dan ik. Mensen die ik wel ken zal ik in de regel met jij aanspreken, tenzij ze veel ouder zijn dan ik (bijv. mijn opa).quote:Op dinsdag 15 juli 2014 12:53 schreef V__L_N het volgende:
Ik ben blijkbaar te veel van deze tijd. Dat u is zo'n achterhaald gedoe, afschaffen die hap. Je en jij is prima.
Respect komt heus niet door 1 woordje. Dat is je hele gedrag en houding." Pakketje voor u." is in geen enkele manier beleefder of beter dan "Pakketje voor je". Echter is het veel netter om te zeggen. "Goedemiddag ik heb een pakketje voor je". 3/4 van de mensen hoort het woordje je dan niet eens meer.
Da's vreemd. Misschien is de informatie op de site nog niet bijgewerkt? Ik zou het later vandaag nog eens proberen.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 17:53 schreef Ori het volgende:
Hallo mensen, vraagje over een pakket.
Ik was vandaag niet thuis toen de bezorger aan de deur stond. Dus uiteraard een briefje op de mat.
Dus ik wil graag in MijnPakket online de nieuwe bezorgpoging direct op het postkantoor laten gaan zijn, want ook morgen ben ik overdag gegarandeerd niet thuis. Maar ik kan de bezorgpoging niet wijzigen, omdat het pakket "eerst een keer aangeboden moet zijn". Maar dat is dus al gebeurd, anders had ik geen niet-thuis-code?
[ afbeelding ]
Ik zeg niet tegen alles en iedereen u, dat doe ik pas bij een bepaalde leeftijd zeg ergens tussen de 50 en 60. Al is tegen een 82 jarige je zeggen, toch wel te veel van "het goede" hoor. Generatiekloof? Blijkbaar zijn er hier binnen de patatgeneratie (1971-1981/85) al twee/drie verschillende meningen, dus een generatiekloof binnen een generatie.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 17:48 schreef V__L_N het volgende:
Misschien inderdaad een generatiekloof. Ik heb spreek op straat ook iedereen aan met je en jij. Of het nou iemand van 82 is of iemand van 28. Nooit commentaar op gehad.
Vind gewoon dat dat bij de maatschappij hoort.
Ik heb geen idee van jullie leeftijden, dus ik kan er niks zinnigs over zeggen. Ik zelf ben 35, overigens.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 21:37 schreef Stoplichtjuh het volgende:
[..]
Ik zeg niet tegen alles en iedereen u, dat doe ik pas bij een bepaalde leeftijd zeg ergens tussen de 50 en 60. Al is tegen een 82 jarige je zeggen, toch wel te veel van "het goede" hoor. Generatiekloof? Blijkbaar zijn er hier binnen de patatgeneratie (1971-1981/85) al twee/drie verschillende meningen, dus een generatiekloof binnen een generatie.
Ik ben van ongeveer dezelfde leeftijd, en van mij hoeft het niet zo, iedereen met "u" aanspreken, al zal ik bejaarden die ik verder niet ken over het algemeen wel met "u" aanspreken. Maar ik denk dus niet dat het zoveel met de generatie te maken heeft, maar dat het meer gewoon per persoon verschilt.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 22:30 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik heb geen idee van jullie leeftijden, dus ik kan er niks zinnigs over zeggen. Ik zelf ben 35, overigens.
Als je al ingeroosterd stond voor die dag wel volgens mij ja. Anders zal het er wel aan liggen of je gemiddeld genomen voor deze maand ook zonder die dag aan de uren komt.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 22:44 schreef Dale__Cooper het volgende:
Ik kon afgelopen zaterdag wegens een ontstoken voet niet werken. Nu hebben ze op het uitgedraaide rooster de dag gewoon blank (0 uur) gemaakt. Ik hoor toch gewoon de contracturen uitbetaald te krijgen?
quote:Op dinsdag 15 juli 2014 17:56 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Da's vreemd. Misschien is de informatie op de site nog niet bijgewerkt? Ik zou het later vandaag nog eens proberen.
Gewoon wachten hielp helaas niet, maar ik zal m'n wel werkende gevonden oplossing hier plaatsen - mocht ooit eens iemand hier uitkomen door google met dezelfde vraag:quote:Op dinsdag 15 juli 2014 18:00 schreef dud0r het volgende:
Vanavond na 20.00 kan dat pas volgens mij. Probeer het dan nog eens.
tja ik ben ook pas maar 4 maanden uit dienst ;-)quote:Op dinsdag 15 juli 2014 15:59 schreef LanaWoef het volgende:
[..]ze kunnen ook niks goed doen bij dit bedrijf.
Hebben alle vrouwelijke collega's trouwens al de nieuwe shirts in huis? Ik heb nog niets ontvangen en vermoed dat ze op mijn oude adres zijn bezorgd (ben al in december verhuisd).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |