quote:Op vrijdag 2 september 2011 12:40 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
dangel , geile chicka, neuckuh? doe jij eens een goeie gooi naar wat het thema van alex zijn boek is.
Op vrijdag 2 september 2011 14:39 schreef Dangel het volgende:
jij bent de ontsteking van de blinde darm die PTA SC heet
quote:
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 18:39 schreef Anne het volgende:
Ik reed gisteren wel even door een tunnel. En toen ik eruit kwam, kwam ik.
quote:
quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:54 schreef Sounddragon het volgende:
sex en Lada in één zin
*mompelt iets over anticonceptie
Op woensdag 12 mei 2010 21:55 schreef Alexxxxx het volgende:
de enige auto waarin enigzins sexuele dingen zijn gebeurd met mij is anders mijn niva
Op woensdag 12 mei 2010 21:56 schreef Sjoegerd het volgende:
Herinner me er aan dat ik niet in jouw Niva ga zitten
quote:@2cv:
Op maandag 28 juni 2010 17:17 schreef Paladijn het volgende:
Met de hoeveelheid onzin die je verkondigd is het geen wonder dat je geen PTA-mod meer bent
quote:
quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 21:19 schreef BaraCuda het volgende:
Je hebt nog gelijk ook m'n rechter tiet is verrekt
quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 22:09 schreef Anne het volgende:
Nou en . Niemand komt zomaar aan mijn boobjens.
quote:Op woensdag 9 februari 2011 21:33 schreef Barcaconia het volgende:
Heb jij soms zin in aids tijdens je chemokuur?
Op woensdag 9 februari 2011 21:37 schreef Alexxxxx het volgende:
nee,ik drink (vrijwel) geen alcohol.
quote:Op maandag 8 april 2013 12:08 schreef Alexxxxx het volgende:
Als ik zou weten wat ik bedoel zou ik het waarschijnlijk niet posten.
vorige deeltjes, statistieken, wie post er het meest enz enzquote:Op zaterdag 14 december 2013 22:58 schreef Paladijn het volgende:
Uiteindelijk houdt dit alleen maar in dat Alexxx de slimste man op aarde is.
Niet graag gedaan.quote:
Nooit te beroerd om te helpen!quote:Op dinsdag 13 mei 2014 20:34 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Toch bedankt voor de uitermate goede feedback, daar kan ik wat mee
Ik heb zo'n setje. De ratel is gammel, maar het doet zijn werk.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 21:57 schreef Paladijn het volgende:
Trouwens, voor de sleutel/knutselspecialisten onder jullie
Ik ben op zoek naar een handvat voor mijn dopsleutels zodat ik deze onder een hoek van 90 graden kan draaien en ik wat makkelijker erbij kan in bijvoorbeeld de auto (de accu van de aero is bijvoorbeeld alleen fatsoenlijk los te halen met een dergelijk setje). Ik heb een aantal redelijke kwaliteit doppen, maar daar heb ik nu alleen meerdere rechtopstaande handvatten bij (schroevendraaier idee).
Ik neig ernaar om voor 12 euro gewoon zo'n setje te halen:
[ afbeelding ]
Kwaliteit van de meegeleverde doppen maakt me dus niets uit, het gaat me er meer om dat ik niet over een jaartje weer een moet halen terwijl ik voor iets meer een stuk gereedschap heb wat jaren meegaat.
Bedoel je dat je een verlengstuk wilt hebben of een kruiskoppeling ?quote:Op dinsdag 13 mei 2014 21:57 schreef Paladijn het volgende:
Trouwens, voor de sleutel/knutselspecialisten onder jullie
Ik ben op zoek naar een handvat voor mijn dopsleutels zodat ik deze onder een hoek van 90 graden kan draaien en ik wat makkelijker erbij kan in bijvoorbeeld de auto (de accu van de aero is bijvoorbeeld alleen fatsoenlijk los te halen met een dergelijk setje). Ik heb een aantal redelijke kwaliteit doppen, maar daar heb ik nu alleen meerdere rechtopstaande handvatten bij (schroevendraaier idee).
Ik neig ernaar om voor 12 euro gewoon zo'n setje te halen:
[ afbeelding ]
Kwaliteit van de meegeleverde doppen maakt me dus niets uit, het gaat me er meer om dat ik niet over een jaartje weer een moet halen terwijl ik voor iets meer een stuk gereedschap heb wat jaren meegaat.
Goed gereedschap sleutelt fijn. En fijn sleutelen betekent dat je minder snel geneigd bent om je auto naar de garage te brengen. En daardoor betaalt de set zich op den duur vanzelf uitquote:Op dinsdag 13 mei 2014 23:23 schreef Paladijn het volgende:
Mannesmann en overtreffende trap Gedore zijn voor als ik aanmerkelijk vaker zou sleutelen... Dat setje wat je laat zien kost ook al 70 euro terwijl ik misschien met een van 12 euro ook al klaar ben
Het gaat me er meer om dat ik niet na een halve middag knutselen een uit elkaar vallend stuk gereedschap in handen heb en weer naar de praxis/gamma kan om een nieuwe alsnog betere/duurdere te halen
Aldi heeft prima schroevendraaiersets. Alleen de ratelsets die ze verkopen zijn wat minder goed.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 23:32 schreef Dingest het volgende:
Meh, ik heb destijds de hele 850 uit elkaar gehaald met allemaal sleutelsetjes van de Aldi Als je zo nu en dan een simpel boutje/moertje van bijv. een accu moet rondslingeren boeit het niet zoveel.
Hoewel als ik straks met de 126 en/of 96 als daily ga rijden, is een gereedschapskoffer aan boord ook geen slecht idee
In de eerste plaats moet je vooral genoeg tijd hebben naast je 40-urige werkweek, reistijd, vriendin en hobbies. Pas daarna komt je interesse in het sleutelen en bij voorkeur ook nog een ruimte om te sleutelen voorbij.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 23:50 schreef 2cv het volgende:
[..]
Meer je moet in de eerste plaats wel een beetje kunnen en willen sleutelen ja. Anders sleutelde iedereen wel zelf aan zijn/haar auto en bestonden de garages niet meer.
Om een auto te onderhouden heb je niet veel tijd nodig. Als je wekelijks de tijd die de gemiddelde mens nutteloos op de bank hangt daarvoor neemt kun je waarschijnlijk 3 auto's perfect onderhouden. Tijd is dus ook maar relatief.quote:Op woensdag 14 mei 2014 08:38 schreef Paladijn het volgende:
[..]
In de eerste plaats moet je vooral genoeg tijd hebben naast je 40-urige werkweek, reistijd, vriendin en hobbies. Pas daarna komt je interesse in het sleutelen en bij voorkeur ook nog een ruimte om te sleutelen voorbij.
Dus als ik het uit kan besteden aan iemand die er veel vaardiger in is en het ook kwalitatief goed en accuraat oplost (ik heb wat dat betreft alle vertrouwen in de monteurs van de Saabdealer hier) vind ik het helemaal geen probleem om daarvoor te betalen. Bovendien hou ik daarmee ook iemand met vaardigheden aan het werk, niet alle automonteurs zijn boefjes die op mijn geld uit zijn.
Beeld je even in in mijn situatie en bedenk je dan of het nuttig is voor mij om een set van 70 euro of een losse ratelaar van 40 euro te halen als ik me af zit te vragen of een setje van 12 euro voldoende is voor een paar keer per jaar wat bouten losdraaien. Ik snap dat je het zelf leuk vind om te sleutelen en dat je er voldoende tijd en interesse voor hebt, maar niet iedereen zit in die situatie.
auto komt uit Limburg, daar kunnen ze nog niet tot 8 tellen.quote:
Los van tijd zit je ook nog eens met zin hebben om eraan te werken, slechts een kleine minderheid van de mensen sleutelt graag (nog minder dan 15-20 jaar geleden naar mijn idee) anders liepen de werktuigbouwkunde opleidingen wel vol met mensen.quote:Op woensdag 14 mei 2014 08:49 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Om een auto te onderhouden heb je niet veel tijd nodig. Als je wekelijks de tijd die de gemiddelde mens nutteloos op de bank hangt daarvoor neemt kun je waarschijnlijk 3 auto's perfect onderhouden. Tijd is dus ook maar relatief.
Ruimte om te werken is wel een belangrijk punt inderdaad.
quote:Op woensdag 14 mei 2014 19:26 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
auto komt uit LimburgSpanje!, daar kunnen ze nog niet tot 8 tellen.
Limburg, Spanje, wat is het verschil? Ze kunnen allemaal de G niet uitspreken.quote:
Het rotte van die bagger setjes is vaak dat hetgene wat er stuk kán, de ratel is. Die doppen kunnen zomaar 10 jaar mee gaan, de ratel gaat een heel eind eerder stuk. Daarna koop je een goede ratel à 30 - 40¤, en dan had je voor een tientje of 2 meer, al ruim een jaar ofzo een degelijke, 5 keer zo complete set gehad waarmee het fijner sleutelen is.quote:Op woensdag 14 mei 2014 19:55 schreef Paladijn het volgende:
[..]
Los van tijd zit je ook nog eens met zin hebben om eraan te werken, slechts een kleine minderheid van de mensen sleutelt graag (nog minder dan 15-20 jaar geleden naar mijn idee) anders liepen de werktuigbouwkunde opleidingen wel vol met mensen.
Daarbij ben ik iemand die graag zijn werk afrond en bij het overhouden van een schroefje na het opnieuw assembleren de boel weer loshaalt om dit te herstellen. Dan vallen de meeste avonden na het werk/avondeten al af en kom je bij het weekend uit waarin je weer genoeg andere leuke dingen te doen hebt... of nog moet klussen in huis Sleutelen an sich vind ik best leuk, maar dan moet het me wel uitkomen en dus niet conflicteren met andere dingen die ik wil doen. Daar moet -ik- dus tijd voor vrijmaken.
Als je zoals 2cv, densmee, SD of jou vele weekenden en avonden aan van alles sleutelt haal je uiteraard meteen kwalitatief goed spul binnen je budget. Ik sleutel misschien een paar keer per jaar, dus dan neig je al sneller naar budget spul of het midden-segment. Zou ik veel meer sleutelen dan had ik uit mezelf al een setje Mannesmann gehaald, bijvoorbeeld degene die 2cv aangeeft. Nu is dat volslagen overkill.
Ik heb net na het werk maar zo'n setje gehaald:
[ afbeelding ]
Het ziet er daadwerkelijk zo budget uit (wat verwacht je ook voor 12 euro ), maar zolang ik de ratel niet stukdraai denk ik dat dit wel afdoende is voor de komende paar jaar. Voor de MX5 heb ik overigens een dergelijk setje niet nodig gehad, maar de Saab heeft her en der wat exotische maten op slecht bereikbare plekken.
Sowieso met een ratel geen dingen los draaien die mega vast zitten, maar daar het "T"stuk voor pakken. Die kun je ook makkelijker verlengen met een pijpquote:Op woensdag 14 mei 2014 20:43 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Het rotte van die bagger setjes is vaak dat hetgene wat er stuk kán, de ratel is. Die doppen kunnen zomaar 10 jaar mee gaan, de ratel gaat een heel eind eerder stuk. Daarna koop je een goede ratel à 30 - 40¤, en dan had je voor een tientje of 2 meer, al ruim een jaar ofzo een degelijke, 5 keer zo complete set gehad waarmee het fijner sleutelen is.
Die gebruik ik bijna nooit; alleen de kleine om er een soort van T-sleutel van te maken icm een lang verlengstuk.quote:Op woensdag 14 mei 2014 21:14 schreef daNpy het volgende:
complete set gehad waarmee het fijner sleutelen is.
Zoals al eerder opgemerkt; als je de goede spullen hebt is de drempel lager om even iets zelf te doen.. je bepaalt natuurlijk altijd nog zelf hoe hoog je de lat legt, maar als je met een uurtje of 2 rommelen effe gauw 200¤ in je zak kunt houden, lijkt me dat een 1,2,3tjequote:Op woensdag 14 mei 2014 22:41 schreef Paladijn het volgende:
Het is voor mij niet meer dan de accuklem (een stukje metaal wat half schuin over de onderkant van de accu heenzit om hem op zijn plek te houden en waar je niet makkelijk bij kan ik zal binnenkort wel eens een foto maken), de grill loshalen (vervangen koplampen wat ik reeds gedaan heb en wat ook gewoon met de schroevendraaiervariant kan) en loshalen elektrische stoelen ivm. vervangen of goedzetten van de spankabel. Dat laatste lukt me eventueel ook wel met de schroevendraaier variant
Niet echt rocketscience of iets wat je regelmatig doet per jaar Hoop ik.
Indien het zoveel scheelt rij ik wel naar mijn broertje om een van zijn Gedore setjes te lenen, of haal ik alsnog een Mannesmann voor mezelf Het ging me er puur om dat ik zelf iets heb liggen voor de doppen wat niet na 2-3x gebruiken al in de prullebak kan zoals je dat wel met budget schroevendraaiers hebt. Dan had ik net zo goed een setje van 25-30 euro kunnen halen.quote:Op woensdag 14 mei 2014 23:09 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Zoals al eerder opgemerkt; als je de goede spullen hebt is de drempel lager om even iets zelf te doen.. je bepaalt natuurlijk altijd nog zelf hoe hoog je de lat legt, maar als je met een uurtje of 2 rommelen effe gauw 200¤ in je zak kunt houden, lijkt me dat een 1,2,3tje
Kanttekening: een uurtje per week gemiddeld is voor een auto wel genoeg. Maar als je de koppeling moet vervangen, kan je er moeilijk een uurtje per week aan besteden. En onderhoud (met name correctief onderhoud, dus iets repareren wat spontaan stuk gaat) kan je niet altijd plannen.quote:Op woensdag 14 mei 2014 08:49 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Om een auto te onderhouden heb je niet veel tijd nodig. Als je wekelijks de tijd die de gemiddelde mens nutteloos op de bank hangt daarvoor neemt kun je waarschijnlijk 3 auto's perfect onderhouden. Tijd is dus ook maar relatief.
Als je een halve meter ruimte om de auto heen vrij hebt kan je al heel wat doen. Het werkt niet fijn, maar het kan. Ik heb eens een keer een compleet subframe vervangen terwijl m'n BX op assteuntjes stond. En bij het vervangen van de remklauwen in 2009 heb ik eerst de 2 linker klauwen gedaan en toen de 2 rechter klauwen. En in tussentijd is de auto verplaatstquote:Ruimte om te werken is wel een belangrijk punt inderdaad.
Het is maar één voorbeeld, maar bij de goedkope set van m'n vader knapten de doppen vóór de ratel de geest gaf. De ratel doet het nog steeds. En de doppen ook. Met slangklemmen er omheenquote:Op woensdag 14 mei 2014 20:43 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Het rotte van die bagger setjes is vaak dat hetgene wat er stuk kán, de ratel is. Die doppen kunnen zomaar 10 jaar mee gaan, de ratel gaat een heel eind eerder stuk. Daarna koop je een goede ratel à 30 - 40¤, en dan had je voor een tientje of 2 meer, al ruim een jaar ofzo een degelijke, 5 keer zo complete set gehad waarmee het fijner sleutelen is.
Liefquote:Op woensdag 14 mei 2014 20:58 schreef Dingest het volgende:
En mijn moeder heeft op d'r Feestboek een oproep geplaatst of iemand nog een werkplek / stallingsruimte heeft voor m'n rommel
En dan gaat dat T-stuk stukquote:Op woensdag 14 mei 2014 21:14 schreef daNpy het volgende:
[..]
Sowieso met een ratel geen dingen los draaien die mega vast zitten, maar daar het "T"stuk voor pakken. Die kun je ook makkelijker verlengen met een pijp
quote:Op woensdag 14 mei 2014 22:10 schreef Dingest het volgende:
Ik had dat geprobeerd met een naafmoer van de 95. Stuk pijp van 2 meter eraan, en dan ikzelf er aan hangen. Enige resultaat was Dingest-vormige vlag
hou nou eens op met dat tettengezeur, laatste waarschuwingquote:
Beter als je ratel stukquote:
1 april is al geweest tochquote:Op donderdag 15 mei 2014 13:50 schreef daNpy het volgende:
Honda gets back to its basics. The company plans to revive the S2000, S660, and NSX models and get them back on the production lines. The models will be upgraded, with all three of them made mid-engined.
quote:
quote:
Volgens mij was dat vroeger een man, Paal. Check de armen en handen maar eens goed.quote:
Tenminste, niet minder ongezond dan normaal.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 08:55 schreef Barcaconia het volgende:
Ik ben gezond, kan ik vandaag voor de zekerheid niet beter uit dit topic wegblijven?
Niet of juist wel uit het topic wegblijven? Brabander.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 08:55 schreef Barcaconia het volgende:
Ik ben gezond, kan ik vandaag voor de zekerheid niet beter uit dit topic wegblijven?
niet zo ingewikkeld doen, het is toch duidelijkquote:Op vrijdag 16 mei 2014 11:12 schreef Anne het volgende:
[..]
Niet of juist wel uit het topic wegblijven? Brabander.
Hoe krijg je dat voor elkaar?! Fase-fase aangesloten in plaats van fase-nul?quote:Op vrijdag 16 mei 2014 13:02 schreef .Neovo. het volgende:
Nou, gaat lekker hier. M'n broertje was bezig met elektriciteit buiten. Gevolg: twee televisies die in de fik stonden, lampen die knappen, magnetron kapot en modem gefrituurd.
Oeps
Ja, wegblijven, Brabander!quote:Op vrijdag 16 mei 2014 13:06 schreef densmee het volgende:
[..]
niet zo ingewikkeld doen, het is toch duidelijk
Ik geloof van wel. Zal ik even moeten navragen, ik was er niet bij toen het gebeurde.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 13:24 schreef Duvel het volgende:
[..]
Hoe krijg je dat voor elkaar?! Fase-fase aangesloten in plaats van fase-nul?
Gek hé. 400V i.p.v. 230V.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 13:44 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Ik geloof van wel. Zal ik even moeten navragen, ik was er niet bij toen het gebeurde.
Aardlek sprong er wel af, maar Jopie deed em weer aan. En toen begon het ineens te roken in huis
Blauwe draadje was zwart ja. En daar was ie mee bezig geloof ikquote:
Goeie grap van je broertjequote:Op vrijdag 16 mei 2014 13:48 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Blauwe draadje was zwart ja. En daar was ie mee bezig geloof ik
We hadden ook een TL-lamp waarvan de starter stuk was, die ging meteen branden, die heeft de start nooit nodig gehad
Maargoed, wel een dikke duizend euro aan kapotte apparatuur
Vreemd genoeg kan ik mij daar wel iets bij voorstellenquote:Op vrijdag 16 mei 2014 15:03 schreef .Neovo. het volgende:
Nou, mijn ouders waren er niet zo blij mee. En ik ook niet echt.
Alhoewel, de TV was toch aan vervanging toe..
Iets met tetten.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 18:10 schreef Alexxxxx het volgende:
Vandaan iemand gezien die vanuit zijn auto met een giga zoomlens foto's van n naaktstrand maakte. BMW E36, toch wel de ultieme sjakenbak.
Kon mn ogen eerst ook niet gelovenquote:Op vrijdag 16 mei 2014 18:11 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Iets met tetten.
En iets met triest.
Kansloos komt ook in me op trouwens.
De woorden tetten, triest en kansloos worden zelden in 1 zin genoemd.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 18:11 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Iets met tetten.
En iets met triest.
Kansloos komt ook in me op trouwens.
Tenzij er een E36 in het spel is.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 18:24 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
De woorden tetten, triest en kansloos worden zelden in 1 zin genoemd.
Daarom heb ik er 3 zinnen van gemaakt.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 18:24 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
De woorden tetten, triest en kansloos worden zelden in 1 zin genoemd.
Inmiddels nog meer kapotte apparaten gevonden... Een batterijoplader en een telefoonlader .quote:Op vrijdag 16 mei 2014 15:03 schreef .Neovo. het volgende:
Nou, mijn ouders waren er niet zo blij mee. En ik ook niet echt.
Alhoewel, de TV was toch aan vervanging toe..
Ik wilde er nog onder posten dat ze het compenseerde met erg lelijke armen, maar dan viel het jackass jongetje wat teveel opquote:Op vrijdag 16 mei 2014 08:28 schreef Anne het volgende:
[..]
Volgens mij was dat vroeger een man, Paal. Check de armen en handen maar eens goed.
Jambers: Overdag is hij een normale ICT student, maar in de nacht speurt hij naar verbrande elektrische apparatuur...quote:Op vrijdag 16 mei 2014 20:57 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Inmiddels nog meer kapotte apparaten gevonden... Een batterijoplader en een telefoonlader .
haal die troep dan ook uit het stopcontact als je ze niet gebruiktquote:Op vrijdag 16 mei 2014 20:57 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Inmiddels nog meer kapotte apparaten gevonden... Een batterijoplader en een telefoonlader .
Het zou wat zijn als de magnetron gefrituurd was ...quote:Op vrijdag 16 mei 2014 13:02 schreef .Neovo. het volgende:
Nou, gaat lekker hier. M'n broertje was bezig met elektriciteit buiten. Gevolg: twee televisies die in de fik stonden, lampen die knappen, magnetron kapot en modem gefrituurd.
Oeps
Dat is dus het probleem. Ze waren op dat moment wel in gebruik.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 23:25 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
haal die troep dan ook uit het stopcontact als je ze niet gebruikt
Snif Snif.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 22:49 schreef Paladijn het volgende:
[..]
Jambers: Overdag is hij een normale ICT student, maar in de nacht speurt hij naar verbrande elektrische apparatuur...
ben je echt zo'n hippie die overal de stekkers altijd uit haaltquote:Op vrijdag 16 mei 2014 23:25 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
haal die troep dan ook uit het stopcontact als je ze niet gebruikt
Blijf dan ook met je poten van elektra af als je er geen verstand van hebt,quote:Op vrijdag 16 mei 2014 15:03 schreef .Neovo. het volgende:
Nou, mijn ouders waren er niet zo blij mee. En ik ook niet echt.
Alhoewel, de TV was toch aan vervanging toe..
Ik heb de tv-kast met stand-by meuk achter zo'n klik-aan klik-uit schakelaar zitten. (M.u.v. de tv-decoder omdat die er een kwartier over doet om op te starten.)quote:Op zaterdag 17 mei 2014 08:14 schreef densmee het volgende:
[..]
ben je echt zo'n hippie die overal de stekkers altijd uit haalt
Idem, geen hippie overigensquote:Op zaterdag 17 mei 2014 10:13 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik heb de tv-kast met stand-by meuk achter zo'n klik-aan klik-uit schakelaar zitten. (M.u.v. de tv-decoder omdat die er een kwartier over doet om op te starten.)
Ik was het nietquote:Op zaterdag 17 mei 2014 10:11 schreef Duvel het volgende:
[..]
Blijf dan ook met je poten van elektra af als je er geen verstand van hebt,
quote:Op zaterdag 17 mei 2014 11:51 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Ik was het niet
Ik begin daar niet eens aan, echt niet.
Als ik niet oplet, dan ligt hier de halve oprit open omdat hij (m'n broertje) een nieuwe kabel wil graven.
Die ga ik voor hem bestellen. Zal em leren.quote:
Ik had het niet over jou, maar over de dader!quote:Op zaterdag 17 mei 2014 11:51 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Ik was het niet
Ik begin daar niet eens aan, echt niet.
Als ik niet oplet, dan ligt hier de halve oprit open omdat hij (m'n broertje) een nieuwe kabel wil graven.
De laatste dagen hebben mensen de neiging jouw posts onterecht als kwetsend te ervaren.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 12:45 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik had het niet over jou, maar over de dader!
Ja, best gek, want normaal beledig ik iedereen en reageert daar niemand op.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 12:53 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
De laatste dagen hebben mensen de neiging jouw posts onterecht als kwetsend te ervaren.
Dat zijn er veelquote:Op zaterdag 17 mei 2014 14:25 schreef Paladijn het volgende:
([http://www.)l1.nl/nieuws/255342-treinreizigers-gestrand-op-station-weert
Oh, vatte het anders opquote:Op zaterdag 17 mei 2014 12:45 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik had het niet over jou, maar over de dader!
Oeps..quote:Op zaterdag 17 mei 2014 14:25 schreef Paladijn het volgende:
Openbaar vervoer
http://www.l1.nl/nieuws/2(...)and-op-station-weert
FAIL.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 14:25 schreef Paladijn het volgende:
Openbaar vervoer
http://www.l1.nl/nieuws/2(...)and-op-station-weert
't Is wachten tot iemand Edward Scissorhands wordt.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 19:35 schreef Paladijn het volgende:
wait whut?
[ afbeelding ]
Dat hoort een gekke Japanner die nog bij zijn moeder woont te doen.
Geef mij een werkplaats + wat staal en ik ga ook dat soort dingen maken.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 19:35 schreef Paladijn het volgende:
wait whut?
[ afbeelding ]
Dat hoort een gekke Japanner die nog bij zijn moeder woont te doen.
Geef mij ducttape en een dwangbuis en ik voorkom dat het zo ver komt.quote:Op zondag 18 mei 2014 00:45 schreef 2cv het volgende:
[..]
Geef mij een werkplaats + wat staal en ik ga ook dat soort dingen maken.
Ik wil ook een tuin.quote:
Die krijg je vanzelfquote:Op zondag 18 mei 2014 10:08 schreef Barcaconia het volgende:
En anders mag je bij mij wel rommelen. Veel tuin en geen groene vingers
Jij wilt een geasfalteerde tuin om in de zon te hangenquote:Op zondag 18 mei 2014 10:38 schreef Duvel het volgende:
Zo ken ik nog wel wat mensen die een tuinman kunnen gebruiken, maar dat was niet helemaal het idee.
Fixed .quote:Op zondag 18 mei 2014 10:45 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Jij wilt een geasfalteerde tuin om in de zon te hangen
Grootste fout in een tuin is gras; dan ben je elke 2 weken, of igv zichtwerk, elke week de lul. Beetje struiken en een haagje is wel OK, dat red je met een paar keer per jaar een weekendje rommelen.
Nee, dat is echt erg!quote:Op zondag 18 mei 2014 10:45 schreef Sounddragon het volgende:
Jij wilt een geasfalteerde tuin om in de zon te hangen
Wij hebben kunstgras op het balkon.quote:Grootste fout in een tuin is gras; dan ben je elke 2 weken, of igv zichtwerk, elke week de lul. Beetje struiken en een haagje is wel OK, dat red je met een paar keer per jaar een weekendje rommelen.
quote:
Als ik de kans had, deed ik hetquote:Op zondag 18 mei 2014 11:03 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nee, dat is echt erg!
[..]
Wij hebben kunstgras op het balkon.
quote:Op zondag 18 mei 2014 10:08 schreef Barcaconia het volgende:
En anders mag je bij mij wel rommelen. Veel tuin en geen groene vingers
Ompleur shovelquote:Op zondag 18 mei 2014 11:37 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
http://link.marktplaats.nl/m809213414
Ik moest zoiets maar eens aanschaffen.
Best veel mensen schijnen het ook in de tuin te gebruiken... Het lijkt best echt, maar voelt raar warm als je er op loopt.quote:Op zondag 18 mei 2014 11:04 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Als ik de kans had, deed ik het
Op een balkon is kunstgras een prima oplossing
Het schijnt dat je grasmatten ook rolbaar kunt makenquote:Op zondag 18 mei 2014 11:44 schreef Barcaconia het volgende:
Kan ik tenminste een crossbaan aanleggen als dat op zondagochtend in me opkomt.
En maandag de hovenier weer laten komen om grasmatten terug te leggen.
klopt idd, de duurdere varianten zijn best mooi, maar ik vind het toch net niks..quote:Op zondag 18 mei 2014 11:45 schreef Duvel het volgende:
[..]
Best veel mensen schijnen het ook in de tuin te gebruiken... Het lijkt best echt, maar voelt raar warm als je er op loopt.
In een tuin zou ik ook niet doen, maar op het balkon is het goed en dochterlief kruipt er met veel plezier overheen. Is ook nog snel droog, dat spul.quote:Op zondag 18 mei 2014 11:48 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
klopt idd, de duurdere varianten zijn best mooi, maar ik vind het toch net niks..
Dat zou ideaal zijn, gazon aan de kant rollen, crossbaantje maken met de kniklader, als je uitgespeeld bent even egaliseren en gazon terugrollen.quote:Op zondag 18 mei 2014 11:48 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Het schijnt dat je grasmatten ook rolbaar kunt maken
je mag wel komen bankhangen op de (lounge) bank...quote:Op zondag 18 mei 2014 10:38 schreef Duvel het volgende:
Zo ken ik nog wel wat mensen die een tuinman kunnen gebruiken, maar dat was niet helemaal het idee.
Ik heb/had een motormaaier die ook zelf rijdt, maar dan nog was ik zéker anderhalf uur bezig om het netjes kort te krijgen, zeker als je in het rapido groei seizoen een weekje overslaat of niet kon maaien ivbm regen.. als het te lang is vreet ook een motormaaier het niet meer, dan mag je eerst met een bosmaaier aan de slag.quote:Op zondag 18 mei 2014 12:31 schreef Dingest het volgende:
Ik heb ook eigenlijk alleen maar gras in mijn tuin, ik doe er bijna niets mee Grasmaaien heb ik een hekel aan. Mijn vader lijkt het leuk te vinden en komt zo nu en dan met zijn eigen maaier - ik heb hun oude, de nieuwe doet het veel beter en heeft zo'n automatisch meeloop-functie
Niet dat het veel uitmaakt. Is inmiddels 80% mos en 20% daadwerkelijk gras. Straks als de boel om is gespit vanwege het nieuwe huis verticuteer ik de rest misschien wel en zaai ik wel vers gras.
Voor een kleine is het perfect natuurlijk, een stuk beter als kaal beton in ieder gevalquote:Op zondag 18 mei 2014 12:51 schreef Duvel het volgende:
[..]
In een tuin zou ik ook niet doen, maar op het balkon is het goed en dochterlief kruipt er met veel plezier overheen. Is ook nog snel droog, dat spul.
Neh, ideaal is een tuin die groot genoeg is voor allebeiquote:Op zondag 18 mei 2014 12:52 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Dat zou ideaal zijn, gazon aan de kant rollen, crossbaantje maken met de kniklader, als je uitgespeeld bent even egaliseren en gazon terugrollen.
en dan emigreren naar Limburg of Brabolandquote:Op zondag 18 mei 2014 13:41 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik heb/had een motormaaier die ook zelf rijdt, maar dan nog was ik zéker anderhalf uur bezig om het netjes kort te krijgen, zeker als je in het rapido groei seizoen een weekje overslaat of niet kon maaien ivbm regen.. als het te lang is vreet ook een motormaaier het niet meer, dan mag je eerst met een bosmaaier aan de slag.
[..]
Voor een kleine is het perfect natuurlijk, een stuk beter als kaal beton in ieder geval
[..]
Neh, ideaal is een tuin die groot genoeg is voor allebei
Ik ga toch niet 24/7 tegen een crossbaan aan kijkenquote:Op zondag 18 mei 2014 13:41 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Neh, ideaal is een tuin die groot genoeg is voor allebei
Sja, elk nadeel hep zijn voordeel en andersjomquote:Op zondag 18 mei 2014 13:58 schreef lipje het volgende:
[..]
en dan emigreren naar Limburg of Braboland
Huis met triple garage -> tuintje met gras en struikies en bloempies -> coniferenhaag -> crossbaan -> loods voor knutselzooi en stalling der motorische hobby -> schietbaan -> visvijver -> heel stuk niks -> buren in de verte.quote:Op zondag 18 mei 2014 14:10 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Ik ga toch niet 24/7 tegen een crossbaan aan kijken
Als je doodgaat van het geld is dat een optie inderdaadquote:Op zondag 18 mei 2014 14:14 schreef Paladijn het volgende:
Gras is voor schapen en parken, in je tuin gooi je fraai natuursteen met wat plantjes
Ik ga niet dood van het geld en heb slechts een enkele garage, wat zijn mijn opties?quote:Op zondag 18 mei 2014 17:32 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Als je doodgaat van het geld is dat een optie inderdaad
We zijn bij iemand anders in de tuin gaan zitten (met schaduw), maar toch bedankt voor het aanbod!quote:Op zondag 18 mei 2014 13:31 schreef lipje het volgende:
[..]
je mag wel komen bankhangen op de (lounge) bank...
tis nu niet te harden in de volle zon zonder schaduw...
De Jan de Rooy methode?quote:Op zondag 18 mei 2014 11:44 schreef Barcaconia het volgende:
Kan ik tenminste een crossbaan aanleggen als dat op zondagochtend in me opkomt.
En maandag de hovenier weer laten komen om grasmatten terug te leggen.
die had een crossbaan in de achtertuin, dat is niet eerlijk natuurlijk.quote:
inderdaad de oirschotse duinen zijn mooi trainingsmateriaalquote:Op zondag 18 mei 2014 20:57 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
die had een crossbaan in de achtertuin, dat is niet eerlijk natuurlijk.
Bij het hotel van zijn moeder toch? En zijn huisdier was een chimpansee als ik het goed herinner?quote:Op zondag 18 mei 2014 20:57 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
die had een crossbaan in de achtertuin, dat is niet eerlijk natuurlijk.
neuh, bij Jan was het vrij letterlijk...quote:Op zondag 18 mei 2014 21:27 schreef densmee het volgende:
[..]
inderdaad de oirschotse duinen zijn mooi trainingsmateriaal
Volgens mij haal je feit en fictie door elkaar, maar deels heb je gelijk.quote:Op zondag 18 mei 2014 21:39 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Bij het hotel van zijn moeder toch? En zijn huisdier was een chimpansee als ik het goed herinner?
Sparenquote:Op zondag 18 mei 2014 17:35 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Ik ga niet dood van het geld en heb slechts een enkele garage, wat zijn mijn opties?
Ik ben te lui om zijn biografie uit de kast te halenquote:Op zondag 18 mei 2014 21:45 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Volgens mij haal je feit en fictie door elkaar, maar deels heb je gelijk.
hier valt die ellende gelukkig ook wel mee, sociale acceptatie van autowrakken is hier ook niet zo groot en je krijgt al snel commentaar van de buurt als je een teringzooi maaktquote:Op zondag 18 mei 2014 23:34 schreef Duvel het volgende:
Ik denk toch dat dat iets voor buiten de Randstad is, zo'n autosloperij in je tuin...
Gelukkig wordt een verschil in smaak hier nog niet verward met overlast.quote:Op zondag 18 mei 2014 23:37 schreef densmee het volgende:
[..]
hier valt die ellende gelukkig ook wel mee, sociale acceptatie van autowrakken is hier ook niet zo groot en je krijgt al snel commentaar van de buurt als je een teringzooi maakt
Er komt geen gras voor in de plaats.quote:Op zondag 18 mei 2014 23:18 schreef 2cv het volgende:
Auto's ken je beter niet op gras neerzetten i.v.m. roest en het wegzakken van de assteuntjes e.d..
Helaas. Integendeel zelfs, eigenaren van auto's >15 jaar oud moeten tegenwoordig wettelijk iedere maand ¤100 netto naar mijn rekening overschrijven.quote:Op maandag 19 mei 2014 12:50 schreef GekkePoes het volgende:
Mijn auto is de volgende keuring 15 jaar oud zag ik net, gaat dat tegenwoordig nog belasting voordeel in de belasting of verzekering opleveren?
Of is dat niet zo bij massa productie auto's
quote:Op maandag 19 mei 2014 12:57 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Helaas. Integendeel zelfs, eigenaren van auto's >15 jaar oud moeten tegenwoordig wettelijk iedere maand ¤100 netto naar mijn rekening overschrijven.
Leuker kan ik het niet maken.
Ach ik doe alleen maar boodschappen met mijn 80Pk 16 klepperquote:Op maandag 19 mei 2014 12:56 schreef Anne het volgende:
Je zou juist meer verzekering moeten betalen Risico-auto nu.
behoorlijk ja! Hij is één van de mensen waar ik veel van leer.quote:
Zeker! Hele goede fotograaf!quote:Op maandag 19 mei 2014 15:41 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
behoorlijk ja! Hij is één van de mensen waar ik veel van leer.
Asfalt is steentjes met teer.quote:
grindtegels met teer.quote:
nieuwe poging: goedemorgenquote:
Waar is de telelens?quote:
Dit is een greppelbootjequote:
kan je beter doen na de bui. scheelt dweilenquote:Op dinsdag 20 mei 2014 20:06 schreef Paladijn het volgende:
Hier wordt het over een uurtje verwacht, de ramen staan al open
Niet zover dat het naar binnen waaitquote:Op dinsdag 20 mei 2014 20:09 schreef lipje het volgende:
[..]
kan je beter doen na de bui. scheelt dweilen
Yup. Duur om te repareren ook.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 20:32 schreef Dingest het volgende:
Garage moet dat nog even checken, maar het is wel een berucht mankement van dat type as kennelijk.
Schijnt ook rotwerk te zijn om het lager zelf te vervangen, als de boel niet ook nog eens is uitgesleten, dus is het eronder proppen van een andere (gebruikte) as vaak de oplossing. Maar da's alsnog 100-200e als geheel onderdeel ongeacht wie het eronder hangt, en ik geloof niet dat hij daarop al zit te wachtenquote:
En dan heb je lagers die al half versleten zijn ...quote:Op dinsdag 20 mei 2014 21:53 schreef Dingest het volgende:
[..]
Schijnt ook rotwerk te zijn om het lager zelf te vervangen, als de boel niet ook nog eens is uitgesleten, dus is het eronder proppen van een andere (gebruikte) as vaak de oplossing. Maar da's alsnog 100-200e als geheel onderdeel ongeacht wie het eronder hangt, en ik geloof niet dat hij daarop al zit te wachten
Nieuwe as er onder en weer gaan.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 20:32 schreef Dingest het volgende:
Mijn broertje voelt de bui ook al hangen Draagarmlager van zijn Xsara lijkt kapot, rechter binnenwiel heeft de wielkast al zover opgeschuurd dat het blanke staal zichtbaar is
Garage moet dat nog even checken, maar het is wel een berucht mankement van dat type as kennelijk.
Nieuwe as is het verstandigste, nieuwe lagers in een uitgesleten huis.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 21:59 schreef Dingest het volgende:
Mja, standaardrisico van gebruikte delen. Er valt moeilijk een peil te trekken op de resterende levensduur. Hij moet maar een offerte van de garage afwachten wat het gunstigste is, als-ie het überhaupt wil laten fixen. Auto is ook al 13 jaar oud dus daar zullen vast nog wel wat meer mankementjes bijkomen...
oplassen en uitkotterenquote:Op dinsdag 20 mei 2014 22:00 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Nieuwe as is het verstandigste, nieuwe lagers in een uitgesleten huis.
Nieuw-nieuw (of gereviseerd-nieuw) kan hij sowieso niet betalen Hij baalt nu nog van de radiateur die ik er vorig jaar in heb moeten zetten voor 'm (en ik vermoed dat die van de kachel ook wat lekt...)quote:Op dinsdag 20 mei 2014 22:00 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Nieuwe as is het verstandigste, nieuwe lagers in een uitgesleten huis.
Het zijn rubber bussen. En als lagers nog mooi 'strak' in het huis zitten, kan het bestquote:Op dinsdag 20 mei 2014 22:00 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Nieuwe as is het verstandigste, nieuwe lagers in een uitgesleten huis.
Aluminium toch? Er zitten wel keeringen bij, vergis je hier mee toevallig?quote:Op dinsdag 20 mei 2014 22:11 schreef 2cv het volgende:
[..]
Het zijn rubber bussen. En als lagers nog mooi 'strak' in het huis zitten, kan het best
Het gaat om de achteras en due stuurt dacht ik mee omdat die voorzien is van rubber bussen Zelfde als bij een ZX.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 22:16 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Aluminium toch? Er zitten wel keeringen bij, vergis je hier mee toevallig?
quote:Op dinsdag 20 mei 2014 22:25 schreef 2cv het volgende:
[..]
Het gaat om de achteras en due stuurt dacht ik mee omdat die voorzien is van rubber bussen Zelfde als bij een ZX.
Ik heb het over de beruchte achterasdraagarmlagers. Het zelfde als dingestquote:Op dinsdag 20 mei 2014 22:29 schreef 2cv het volgende:
Volgens mij heb jij het over een wiellager en ik over wat andere rubber bussen die je ook in die ophanging terugvindt
Nou, dan moeten er ergens anders rubber bussen zitten. Als dat een beetje hetzelfde is als bij een BX, is dat wel redelijk te vervangen mits je goed uitshimt.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 22:30 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Ik heb het over de beruchte achterasdraagarmlagers. Het zelfde als dingest
Ja tussen de carroserie en de as bevestigingspunten. Hier wordt gepraat over de draagarmlagers, deze lagers( aka ADALS) slijten uit door dat de keering niet meer afdicht in de loop der jaren en er water en troep bij komt. Gevolg slechte smering, en een uitgelopen as. Een echte PSA kwaal.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 22:32 schreef 2cv het volgende:
[..]
Nou, dan moeten er ergens anders rubber bussen zitten. Als dat een beetje hetzelfde is als bij een BX, is dat wel redelijk te vervangen mits je goed uitshimt.
En daar moet je relatief snel bij zijn anders slijt het lagerhuis uit, agreed to that !quote:Op dinsdag 20 mei 2014 22:33 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Ja tussen de carroserie en de as bevestigingspunten. De lagers ( aka ADALS) slijten uit door dat de keering niet meer afdicht in de loop der jaren en er water en troep bij komt. Gevolg slechte smering, en een uitgelopen as. Een echte PSA kwaal.
Yups, dat zijn ze Volgens mij is die keerring ook de oorzaak van het probleem, dat die meuk door gaat laten. Dit type as is bij diverse PSA-modellen daarom ook berucht, want ze betekenen vrij vaak dure revisie/vervanging.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 22:30 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Ik heb het over de beruchte achterasdraagarmlagers. Het zelfde als dingest
Meh ik heb al assen (nieuw) gezien voor 300quote:Op dinsdag 20 mei 2014 22:34 schreef Dingest het volgende:
[..]
Yups, dat zijn ze Volgens mij is die keerring ook de oorzaak van het probleem, dat die meuk door gaat laten. Dit type as is bij diverse PSA-modellen daarom ook berucht, want ze betekenen vrij vaak dure revisie/vervanging.
Als je ziet hoe dun het lager eigenlijk isquote:Op dinsdag 20 mei 2014 22:34 schreef 2cv het volgende:
[..]
En daar moet je relatief snel bij zijn anders slijt het lagerhuis uit, agreed to that !
Nee, die hebben hun eigen eigenaardigheden.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 22:36 schreef Dingest het volgende:
Conclusie van dit topic; Franse auto's zijn toch weer kudt
quote:Op dinsdag 20 mei 2014 22:36 schreef Dingest het volgende:
Conclusie van dit topic; Franse auto's zijn toch weer kudt
Dat zegt niets: ik heb ook versleten (!!!) lagers van een 2cv gezien. En die lagers zijn zo groot dat je je vuist er zo'n beetje doorheen kan steken en om de gehele omtrek zitten rolletjes. En per draagarm heb je er 2 nodig.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 22:37 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Als je ziet hoe dun het lager eigenlijk is
Ik denk het niet, maar het is even geleden dat ik aan een BX heb gewerkt. Die ADALS zitten volgens mij alleen er op als je een torsie achteras hebt.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 22:38 schreef 2cv het volgende:
Als het hetzelfde is als bij een BX kan je toe met alleen de draagarmen vervangen door goede exemplaren en nieuwe lagers er in beunen.
Ik wil nog eens een complete BX achteras reviseren (lees: verse lagers en leidingen er in zetten). Als dan de lagers gaar zijn schroef ik 'even' de achteras om. Geen gekut met schuifmaten en shimmetjes in de (toch wat krappe) wielkas van een BX.
Dat valt op zich mee, maar dat is puur de as neem ik aan en niet van rem-tot-rem zoals de meeste gebruikte assen dan weer worden aangeboden. Alles goed en netjes ben je al weer weer een stukje verder (helemaal als je het moet laten doen) en dan lees ik bedragen die tot 5 keer zo hoor uitkomenquote:Op dinsdag 20 mei 2014 22:36 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Meh ik heb al assen (nieuw) gezien voor 300
Ok ik type het verkeerd, ik bedoel de dikte van het huis. Een millimeter is al redelijk riantquote:Op dinsdag 20 mei 2014 22:40 schreef 2cv het volgende:
[..]
Dat zegt niets: ik heb ook versleten (!!!) lagers van een 2cv gezien. En die lagers zijn zo groot dat je je vuist er zo'n beetje doorheen kan steken en om de gehele omtrek zitten rolletjes. En per draagarm heb je er 2 nodig.
Grootste nadeel: het draait niet rond maar slijt in op één plek.
Ja, en water is nat, sneeuw is wit (of geel ), Sinterklaas is oud en benzine is duur.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 22:36 schreef Dingest het volgende:
Conclusie van dit topic; Franse auto's zijn toch weer kudt
http://www.peugeotachteras.nl/quote:Op dinsdag 20 mei 2014 22:41 schreef Dingest het volgende:
[..]
Dat valt op zich mee, maar dat is puur de as neem ik aan en niet van rem-tot-rem zoals de meeste gebruikte assen dan weer worden aangeboden. Alles goed en netjes ben je al weer weer een stukje verder (helemaal als je het moet laten doen) en dan lees ik bedragen die tot 5 keer zo hoor uitkomen
Kudte eigenaardigheden Morgen lekker rondtuffen in de Picasso van mijn oudersquote:Op dinsdag 20 mei 2014 22:37 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Nee, die hebben hun eigen eigenaardigheden.
Een BX heeft 100% zeker ADALS. Maar ik weet niet of dat dezelfde typen lagers zijn als bij een BX en of het vergelijkbaar in elkaar zitquote:Op dinsdag 20 mei 2014 22:41 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Ik denk het niet, maar het is even geleden dat ik aan een BX heb gewerkt. Die ADALS zitten volgens mij alleen er op als je een torsie achteras hebt.
Fijn, iemand die ook met de franse elende zit, en de termen begrijpt. Op mijn werken snappen ze er niks van als ik adals zegquote:Op dinsdag 20 mei 2014 22:42 schreef 2cv het volgende:
[..]
Een BX heeft 100% zeker ADALS. Maar ik weet niet of dat dezelfde typen lagers zijn als bij een BX en of het vergelijkbaar in elkaar zit
Ik snap niet dat iemand niet snapt wat ADALs zijn ...quote:Op dinsdag 20 mei 2014 22:44 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Fijn, iemand die ook met de franse elende zit, en de termen begrijpt. Op mijn werken snappen ze er niks van als ik adals zeg
Even zitten zoeken, zo te zien het zelfde verhaal. Bel/mail bart ebben morgen even.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 22:42 schreef 2cv het volgende:
[..]
Een BX heeft 100% zeker ADALS. Maar ik weet niet of dat dezelfde typen lagers zijn als bij een BX en of het vergelijkbaar in elkaar zit
quote:Op dinsdag 20 mei 2014 22:45 schreef 2cv het volgende:
[..]
Ik snap niet dat iemand niet snapt wat ADALs zijn ...
Ik vind zelfs dat ADALs in de Dikke van Dale opgenomen moet worden !
Bel/mail jij ze maarquote:Op dinsdag 20 mei 2014 22:46 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Even zitten zoeken, zo te zien het zelfde verhaal. Bel/mail bart ebben morgen even.
Valt nog redelijk mee tov van andere genoemde prijzen, hij heeft wel trommels met ABS. Komt nog wel een bult werk bij kijken. Maar dat geld heeft-ie al niet; ik heb hem daarom al gewaarschuwd dat het voor hem waarschijnlijk einde oefening is qua autoquote:
Remwerk kun je toch overbouwen, dat is ansich niet heel spannend. Alleen op letten met ontluchten dat de ontluchtingsnippels niet afbreken.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 22:49 schreef Dingest het volgende:
[..]
Valt nog redelijk mee tov van andere genoemde prijzen, hij heeft wel trommels met ABS. Komt nog wel een bult werk bij kijken. Maar dat geld heeft-ie al niet; ik heb hem daarom al gewaarschuwd dat het voor hem waarschijnlijk einde oefening is qua auto
Fuck helpquote:Op dinsdag 20 mei 2014 22:50 schreef Dingest het volgende:
Ik heb natuurlijk wel nog een Fiat met SHIT.
Je kan alles met auto's maar daar heb je hulp bij nodig ?quote:
*terug gaat naar de GOM.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 22:53 schreef 2cv het volgende:
[..]
Je kan alles met auto's maar daar heb je hulp bij nodig ?
Zal op zich wel lukken, maar zonder brug is het wel rotwerk. En de boel is idd redelijk roestig, dus dat is ook zo'n aandachtspuntje.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 22:50 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Remwerk kun je toch overbouwen, dat is ansich niet heel spannend. Alleen op letten met ontluchten dat de ontluchtingsnippels niet afbreken.
Self Healing Italian Technology Zeer populaire feature ook op Alfa's.quote:
Nee, deze is juist de vervanger van een Xsaraquote:
quote:Op dinsdag 20 mei 2014 22:58 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Nee, deze is juist de vervanger van een Xsara
ah dan heeft lancia dat ookquote:Op dinsdag 20 mei 2014 22:56 schreef Dingest het volgende:
[..]
Self Healing Italian Technology Zeer populaire feature ook op Alfa's.
!quote:Op dinsdag 20 mei 2014 22:58 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Nee, deze is juist de vervanger van een Xsara
Oh, die jaquote:
Die Fransozen zijn soms ook zelfreparerend. In de vraagbaken staat ook meestal het volgende:quote:Op dinsdag 20 mei 2014 22:56 schreef Dingest het volgende:
[..]
Self Healing Italian Technology Zeer populaire feature ook op Alfa's.
quote:Indien dit onderdeel defect is, geef er dan éérst met de vlakke hand een stevige mep op. Wanneer dat niet het gewenste resultaat biedt, voer dan stap 1 t/m 3560145 uit in de hoop dat dat wel helpt.
Er eerst een tik tegenaan geven is sowieso een standaard reparatiemethode, ongeacht het merk Net als 'friemel wat aan de stekker/bedrading'.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 23:02 schreef 2cv het volgende:
[..]
Die Fransozen zijn soms ook zelfreparerend. In de vraagbaken staat ook meestal het volgende:
[..]
open deur: weggeroest?quote:Op dinsdag 20 mei 2014 22:28 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Waar zit het rubber dan? Er zitten alleen een keerring voor. Zou niet best zijn als een lager in een rubber zit. Dan smelt het zo
bij ons was het code groen, gewoon droogquote:Op woensdag 21 mei 2014 09:45 schreef daNpy het volgende:
Hebben jullie nog wat meegekregen van de "code geel" van gisteren?
Bij ons heeft het toch zeker 2x 5 minuten gedruppeld.
vannacht rond 03:00 wat gedonder en wat regen, verder niets bijzonders. Wel harde wind , de kamerdeuren klapten dicht (ramen open).quote:Op woensdag 21 mei 2014 09:45 schreef daNpy het volgende:
Hebben jullie nog wat meegekregen van de "code geel" van gisteren?
Bij ons heeft het toch zeker 2x 5 minuten gedruppeld.
Was voornamelijk in het midden van het land zag ik gisteren op buienradar .quote:Op woensdag 21 mei 2014 09:45 schreef daNpy het volgende:
Hebben jullie nog wat meegekregen van de "code geel" van gisteren?
Bij ons heeft het toch zeker 2x 5 minuten gedruppeld.
Het begon hier om iets over elf, toen regende het wel even hard, maar hoe lang weet ik niet, want ik viel in slaap.quote:Op woensdag 21 mei 2014 12:19 schreef Anne het volgende:
[..]
Was voornamelijk in het midden van het land zag ik gisteren op buienradar .
Nee, als een blok.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
een gele auto valt ook niet opquote:Op woensdag 21 mei 2014 23:14 schreef Anne het volgende:
Er is iemand tegen mijn geparkeerde auto aangefietst.
Veel schade?quote:Op woensdag 21 mei 2014 23:14 schreef Anne het volgende:
Er is iemand tegen mijn geparkeerde auto aangefietst.
quote:Op woensdag 21 mei 2014 23:29 schreef Anne het volgende:
Zoiets, maar dan een telefoon in plaats van een plu in de hand.
Ik hoorde de doffe klap binnen, met de TV aan.
dat was ongeveer het eerste wat ik tegen die knakker zei; "je zou toch zeggen dat hij geel zat is"quote:Op donderdag 22 mei 2014 07:24 schreef lipje het volgende:
goedemorgen
[..]
een gele auto valt ook niet op
valt mee; een veegje van de band, en een chippie lak weg net boven het achterlicht. Wel tot op het metaal, dus moet sowieso bijgewerkt worden, maybe spotrepairen en effe een offerte voor een hele achterklep spuiten regelen. Dan leert ie het meteen af om op die kuttelefoon te gaan zitten loeren op de fiets .quote:
Die hebben wij serieus gehad. Omdat we onze auto's vlak na elkaar erheen konden brengen.quote:Op donderdag 22 mei 2014 10:46 schreef Barcaconia het volgende:
Krijg je kerstkaartjes van de spuiter?
Kon inderdaad nog wel wat erger.quote:Op donderdag 22 mei 2014 09:38 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
valt mee; een veegje van de band, en een chippie lak weg net boven het achterlicht. Wel tot op het metaal, dus moet sowieso bijgewerkt worden, maybe spotrepairen en effe een offerte voor een hele achterklep spuiten regelen. Dan leert ie het meteen af om op die kuttelefoon te gaan zitten loeren op de fiets .
Had er een tijdje geleden ook bijna eentje hangen; het is dat ik op de claxon ging hangen, anders was ze er ook gewoon op gereden. Ze fietste van schrik bijna het plantsoen in.. Heb ook eigenlijk nog nooit ergens gezien of gelezen dat een fietser er een bon voor kreeg, terwijl het minstens zo link is als in de auto.
Nieuwe reeks? Ik vind de PTA-SC best geschikt eigenlijk.quote:Op donderdag 22 mei 2014 17:08 schreef Gummiebeer het volgende:
Nog maar 3 post tot een nieuwe reeks en een betere TT
Oja Ik gooi het op vermoeidheid, was gister nogal uitgelopen qua gezelligheid en drankquote:Op donderdag 22 mei 2014 17:09 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Nieuwe reeks? Ik vind de PTA-SC best geschikt eigenlijk.
Of gaat dit toch de OUD-SC worden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |