quote:Op vrijdag 2 september 2011 12:40 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
dangel , geile chicka, neuckuh?doe jij eens een goeie gooi naar wat het thema van alex zijn boek is.
Op vrijdag 2 september 2011 14:39 schreef Dangel het volgende:
jij bent de ontsteking van de blinde darm die PTA SC heet
quote:
quote:![]()
Op dinsdag 21 september 2010 18:39 schreef Anne het volgende:
Ik reed gisteren wel even door een tunnel. En toen ik eruit kwam, kwam ik.
quote:
quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:54 schreef Sounddragon het volgende:
sex en Lada in één zin![]()
*mompelt iets over anticonceptieOp woensdag 12 mei 2010 21:55 schreef Alexxxxx het volgende:
de enige auto waarin enigzins sexuele dingen zijn gebeurd met mij is anders mijn nivaOp woensdag 12 mei 2010 21:56 schreef Sjoegerd het volgende:
Herinner me er aan dat ik niet in jouw Niva ga zitten
quote:@2cv:
Op maandag 28 juni 2010 17:17 schreef Paladijn het volgende:
Met de hoeveelheid onzin die je verkondigd is het geen wonder dat je geen PTA-mod meer bent
quote:
quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 21:19 schreef BaraCuda het volgende:
Je hebt nog gelijk ookm'n rechter tiet is verrekt
quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 22:09 schreef Anne het volgende:
Nou en. Niemand komt zomaar aan mijn boobjens.
quote:Op woensdag 9 februari 2011 21:33 schreef Barcaconia het volgende:
Heb jij soms zin in aids tijdens je chemokuur?Op woensdag 9 februari 2011 21:37 schreef Alexxxxx het volgende:
nee,ik drink (vrijwel) geen alcohol.
quote:Op maandag 8 april 2013 12:08 schreef Alexxxxx het volgende:
Als ik zou weten wat ik bedoel zou ik het waarschijnlijk niet posten.
vorige deeltjes, statistieken, wie post er het meest enz enzquote:Op zaterdag 14 december 2013 22:58 schreef Paladijn het volgende:
Uiteindelijk houdt dit alleen maar in dat Alexxx de slimste man op aarde is.
Nooit te beroerd om te helpen!quote:Op dinsdag 13 mei 2014 20:34 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Toch bedankt voor de uitermate goede feedback, daar kan ik wat mee
Ik heb zo'n setje. De ratel is gammel, maar het doet zijn werk.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 21:57 schreef Paladijn het volgende:
Trouwens, voor de sleutel/knutselspecialisten onder jullie
Ik ben op zoek naar een handvat voor mijn dopsleutels zodat ik deze onder een hoek van 90 graden kan draaien en ik wat makkelijker erbij kan in bijvoorbeeld de auto (de accu van de aero is bijvoorbeeld alleen fatsoenlijk los te halen met een dergelijk setje). Ik heb een aantal redelijke kwaliteit doppen, maar daar heb ik nu alleen meerdere rechtopstaande handvatten bij (schroevendraaier idee).
Ik neig ernaar om voor 12 euro gewoon zo'n setje te halen:
[ afbeelding ]
Kwaliteit van de meegeleverde doppen maakt me dus niets uit, het gaat me er meer om dat ik niet over een jaartje weer een moet halen terwijl ik voor iets meer een stuk gereedschap heb wat jaren meegaat.
Bedoel je dat je een verlengstuk wilt hebben of een kruiskoppeling ?quote:Op dinsdag 13 mei 2014 21:57 schreef Paladijn het volgende:
Trouwens, voor de sleutel/knutselspecialisten onder jullie
Ik ben op zoek naar een handvat voor mijn dopsleutels zodat ik deze onder een hoek van 90 graden kan draaien en ik wat makkelijker erbij kan in bijvoorbeeld de auto (de accu van de aero is bijvoorbeeld alleen fatsoenlijk los te halen met een dergelijk setje). Ik heb een aantal redelijke kwaliteit doppen, maar daar heb ik nu alleen meerdere rechtopstaande handvatten bij (schroevendraaier idee).
Ik neig ernaar om voor 12 euro gewoon zo'n setje te halen:
[ afbeelding ]
Kwaliteit van de meegeleverde doppen maakt me dus niets uit, het gaat me er meer om dat ik niet over een jaartje weer een moet halen terwijl ik voor iets meer een stuk gereedschap heb wat jaren meegaat.
Goed gereedschap sleutelt fijn. En fijn sleutelen betekent dat je minder snel geneigd bent om je auto naar de garage te brengen. En daardoor betaalt de set zich op den duur vanzelf uitquote:Op dinsdag 13 mei 2014 23:23 schreef Paladijn het volgende:
Mannesmann en overtreffende trap Gedore zijn voor als ik aanmerkelijk vaker zou sleutelen... Dat setje wat je laat zien kost ook al 70 euro terwijl ik misschien met een van 12 euro ook al klaar ben
Het gaat me er meer om dat ik niet na een halve middag knutselen een uit elkaar vallend stuk gereedschap in handen heb en weer naar de praxis/gamma kan om een nieuwe alsnog betere/duurdere te halen
Aldi heeft prima schroevendraaiersets. Alleen de ratelsets die ze verkopen zijn wat minder goed.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 23:32 schreef Dingest het volgende:
Meh, ik heb destijds de hele 850 uit elkaar gehaald met allemaal sleutelsetjes van de AldiAls je zo nu en dan een simpel boutje/moertje van bijv. een accu moet rondslingeren boeit het niet zoveel.
Hoewel als ik straks met de 126 en/of 96 als daily ga rijden, is een gereedschapskoffer aan boord ook geen slecht idee
In de eerste plaats moet je vooral genoeg tijd hebben naast je 40-urige werkweek, reistijd, vriendin en hobbies. Pas daarna komt je interesse in het sleutelen en bij voorkeur ook nog een ruimte om te sleutelen voorbij.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 23:50 schreef 2cv het volgende:
[..]
Meer je moet in de eerste plaats wel een beetje kunnen en willen sleutelen ja. Anders sleutelde iedereen wel zelf aan zijn/haar auto en bestonden de garages niet meer.
Om een auto te onderhouden heb je niet veel tijd nodig. Als je wekelijks de tijd die de gemiddelde mens nutteloos op de bank hangt daarvoor neemt kun je waarschijnlijk 3 auto's perfect onderhouden. Tijd is dus ook maar relatief.quote:Op woensdag 14 mei 2014 08:38 schreef Paladijn het volgende:
[..]
In de eerste plaats moet je vooral genoeg tijd hebben naast je 40-urige werkweek, reistijd, vriendin en hobbies. Pas daarna komt je interesse in het sleutelen en bij voorkeur ook nog een ruimte om te sleutelen voorbij.
Dus als ik het uit kan besteden aan iemand die er veel vaardiger in is en het ook kwalitatief goed en accuraat oplost (ik heb wat dat betreft alle vertrouwen in de monteurs van de Saabdealer hier) vind ik het helemaal geen probleem om daarvoor te betalen. Bovendien hou ik daarmee ook iemand met vaardigheden aan het werk, niet alle automonteurs zijn boefjes die op mijn geld uit zijn.
Beeld je even in in mijn situatie en bedenk je dan of het nuttig is voor mij om een set van 70 euro of een losse ratelaar van 40 euro te halen als ik me af zit te vragen of een setje van 12 euro voldoende is voor een paar keer per jaar wat bouten losdraaien. Ik snap dat je het zelf leuk vind om te sleutelen en dat je er voldoende tijd en interesse voor hebt, maar niet iedereen zit in die situatie.
Los van tijd zit je ook nog eens met zin hebben om eraan te werken, slechts een kleine minderheid van de mensen sleutelt graag (nog minder dan 15-20 jaar geleden naar mijn idee) anders liepen de werktuigbouwkunde opleidingen wel vol met mensen.quote:Op woensdag 14 mei 2014 08:49 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Om een auto te onderhouden heb je niet veel tijd nodig. Als je wekelijks de tijd die de gemiddelde mens nutteloos op de bank hangt daarvoor neemt kun je waarschijnlijk 3 auto's perfect onderhouden. Tijd is dus ook maar relatief.
Ruimte om te werken is wel een belangrijk punt inderdaad.
quote:Op woensdag 14 mei 2014 19:26 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
auto komt uit LimburgSpanje!, daar kunnen ze nog niet tot 8 tellen.
Het rotte van die bagger setjes is vaak dat hetgene wat er stuk kán, de ratel is. Die doppen kunnen zomaar 10 jaar mee gaan, de ratel gaat een heel eind eerder stuk. Daarna koop je een goede ratel à 30 - 40¤, en dan had je voor een tientje of 2 meer, al ruim een jaar ofzo een degelijke, 5 keer zo complete set gehad waarmee het fijner sleutelen is.quote:Op woensdag 14 mei 2014 19:55 schreef Paladijn het volgende:
[..]
Los van tijd zit je ook nog eens met zin hebben om eraan te werken, slechts een kleine minderheid van de mensen sleutelt graag (nog minder dan 15-20 jaar geleden naar mijn idee) anders liepen de werktuigbouwkunde opleidingen wel vol met mensen.
Daarbij ben ik iemand die graag zijn werk afrond en bij het overhouden van een schroefje na het opnieuw assembleren de boel weer loshaalt om dit te herstellen. Dan vallen de meeste avonden na het werk/avondeten al af en kom je bij het weekend uit waarin je weer genoeg andere leuke dingen te doen hebt... of nog moet klussen in huisSleutelen an sich vind ik best leuk, maar dan moet het me wel uitkomen en dus niet conflicteren met andere dingen die ik wil doen. Daar moet -ik- dus tijd voor vrijmaken.
Als je zoals 2cv, densmee, SD of jou vele weekenden en avonden aan van alles sleutelt haal je uiteraard meteen kwalitatief goed spul binnen je budget. Ik sleutel misschien een paar keer per jaar, dus dan neig je al sneller naar budget spul of het midden-segment. Zou ik veel meer sleutelen dan had ik uit mezelf al een setje Mannesmann gehaald, bijvoorbeeld degene die 2cv aangeeft. Nu is dat volslagen overkill.
Ik heb net na het werk maar zo'n setje gehaald:
[ afbeelding ]
Het ziet er daadwerkelijk zo budget uit (wat verwacht je ook voor 12 euro), maar zolang ik de ratel niet stukdraai denk ik dat dit wel afdoende is voor de komende paar jaar. Voor de MX5 heb ik overigens een dergelijk setje niet nodig gehad, maar de Saab heeft her en der wat exotische maten op slecht bereikbare plekken.
Sowieso met een ratel geen dingen los draaien die mega vast zitten, maar daar het "T"stuk voor pakken. Die kun je ook makkelijker verlengen met een pijpquote:Op woensdag 14 mei 2014 20:43 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Het rotte van die bagger setjes is vaak dat hetgene wat er stuk kán, de ratel is. Die doppen kunnen zomaar 10 jaar mee gaan, de ratel gaat een heel eind eerder stuk. Daarna koop je een goede ratel à 30 - 40¤, en dan had je voor een tientje of 2 meer, al ruim een jaar ofzo een degelijke, 5 keer zo complete set gehad waarmee het fijner sleutelen is.
Die gebruik ik bijna nooit; alleen de kleine om er een soort van T-sleutel van te maken icm een lang verlengstuk.quote:Op woensdag 14 mei 2014 21:14 schreef daNpy het volgende:
complete set gehad waarmee het fijner sleutelen is.
Zoals al eerder opgemerkt; als je de goede spullen hebt is de drempel lager om even iets zelf te doen.. je bepaalt natuurlijk altijd nog zelf hoe hoog je de lat legt, maar als je met een uurtje of 2 rommelen effe gauw 200¤ in je zak kunt houden, lijkt me dat een 1,2,3tjequote:Op woensdag 14 mei 2014 22:41 schreef Paladijn het volgende:
Het is voor mij niet meer dan de accuklem (een stukje metaal wat half schuin over de onderkant van de accu heenzit om hem op zijn plek te houden en waar je niet makkelijk bij kanik zal binnenkort wel eens een foto maken), de grill loshalen (vervangen koplampen wat ik reeds gedaan heb en wat ook gewoon met de schroevendraaiervariant kan) en loshalen elektrische stoelen ivm. vervangen of goedzetten van de spankabel. Dat laatste lukt me eventueel ook wel met de schroevendraaier variant
Niet echt rocketscience of iets wat je regelmatig doet per jaarHoop ik.
Indien het zoveel scheelt rij ik wel naar mijn broertje om een van zijn Gedore setjes te lenen, of haal ik alsnog een Mannesmann voor mezelfquote:Op woensdag 14 mei 2014 23:09 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Zoals al eerder opgemerkt; als je de goede spullen hebt is de drempel lager om even iets zelf te doen.. je bepaalt natuurlijk altijd nog zelf hoe hoog je de lat legt, maar als je met een uurtje of 2 rommelen effe gauw 200¤ in je zak kunt houden, lijkt me dat een 1,2,3tje
Kanttekening: een uurtje per week gemiddeld is voor een auto wel genoeg. Maar als je de koppeling moet vervangen, kan je er moeilijk een uurtje per week aan besteden. En onderhoud (met name correctief onderhoud, dus iets repareren wat spontaan stuk gaat) kan je niet altijd plannen.quote:Op woensdag 14 mei 2014 08:49 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Om een auto te onderhouden heb je niet veel tijd nodig. Als je wekelijks de tijd die de gemiddelde mens nutteloos op de bank hangt daarvoor neemt kun je waarschijnlijk 3 auto's perfect onderhouden. Tijd is dus ook maar relatief.
Als je een halve meter ruimte om de auto heen vrij hebt kan je al heel wat doen. Het werkt niet fijn, maar het kan. Ik heb eens een keer een compleet subframe vervangen terwijl m'n BX op assteuntjes stond. En bij het vervangen van de remklauwen in 2009 heb ik eerst de 2 linker klauwen gedaan en toen de 2 rechter klauwen. En in tussentijd is de auto verplaatstquote:Ruimte om te werken is wel een belangrijk punt inderdaad.
Het is maar één voorbeeld, maar bij de goedkope set van m'n vader knapten de doppen vóór de ratel de geest gaf. De ratel doet het nog steeds. En de doppen ook. Met slangklemmen er omheenquote:Op woensdag 14 mei 2014 20:43 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Het rotte van die bagger setjes is vaak dat hetgene wat er stuk kán, de ratel is. Die doppen kunnen zomaar 10 jaar mee gaan, de ratel gaat een heel eind eerder stuk. Daarna koop je een goede ratel à 30 - 40¤, en dan had je voor een tientje of 2 meer, al ruim een jaar ofzo een degelijke, 5 keer zo complete set gehad waarmee het fijner sleutelen is.
Liefquote:Op woensdag 14 mei 2014 20:58 schreef Dingest het volgende:
En mijn moeder heeft op d'r Feestboek een oproep geplaatst of iemand nog een werkplek / stallingsruimte heeft voor m'n rommel
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |