Die gebruik ik bijna nooit; alleen de kleine om er een soort van T-sleutel van te maken icm een lang verlengstuk.quote:Op woensdag 14 mei 2014 21:14 schreef daNpy het volgende:
complete set gehad waarmee het fijner sleutelen is.
Zoals al eerder opgemerkt; als je de goede spullen hebt is de drempel lager om even iets zelf te doen.. je bepaalt natuurlijk altijd nog zelf hoe hoog je de lat legt, maar als je met een uurtje of 2 rommelen effe gauw 200¤ in je zak kunt houden, lijkt me dat een 1,2,3tjequote:Op woensdag 14 mei 2014 22:41 schreef Paladijn het volgende:
Het is voor mij niet meer dan de accuklem (een stukje metaal wat half schuin over de onderkant van de accu heenzit om hem op zijn plek te houden en waar je niet makkelijk bij kanik zal binnenkort wel eens een foto maken), de grill loshalen (vervangen koplampen wat ik reeds gedaan heb en wat ook gewoon met de schroevendraaiervariant kan) en loshalen elektrische stoelen ivm. vervangen of goedzetten van de spankabel. Dat laatste lukt me eventueel ook wel met de schroevendraaier variant
Niet echt rocketscience of iets wat je regelmatig doet per jaarHoop ik.
Indien het zoveel scheelt rij ik wel naar mijn broertje om een van zijn Gedore setjes te lenen, of haal ik alsnog een Mannesmann voor mezelfquote:Op woensdag 14 mei 2014 23:09 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Zoals al eerder opgemerkt; als je de goede spullen hebt is de drempel lager om even iets zelf te doen.. je bepaalt natuurlijk altijd nog zelf hoe hoog je de lat legt, maar als je met een uurtje of 2 rommelen effe gauw 200¤ in je zak kunt houden, lijkt me dat een 1,2,3tje
Kanttekening: een uurtje per week gemiddeld is voor een auto wel genoeg. Maar als je de koppeling moet vervangen, kan je er moeilijk een uurtje per week aan besteden. En onderhoud (met name correctief onderhoud, dus iets repareren wat spontaan stuk gaat) kan je niet altijd plannen.quote:Op woensdag 14 mei 2014 08:49 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Om een auto te onderhouden heb je niet veel tijd nodig. Als je wekelijks de tijd die de gemiddelde mens nutteloos op de bank hangt daarvoor neemt kun je waarschijnlijk 3 auto's perfect onderhouden. Tijd is dus ook maar relatief.
Als je een halve meter ruimte om de auto heen vrij hebt kan je al heel wat doen. Het werkt niet fijn, maar het kan. Ik heb eens een keer een compleet subframe vervangen terwijl m'n BX op assteuntjes stond. En bij het vervangen van de remklauwen in 2009 heb ik eerst de 2 linker klauwen gedaan en toen de 2 rechter klauwen. En in tussentijd is de auto verplaatstquote:Ruimte om te werken is wel een belangrijk punt inderdaad.
Het is maar één voorbeeld, maar bij de goedkope set van m'n vader knapten de doppen vóór de ratel de geest gaf. De ratel doet het nog steeds. En de doppen ook. Met slangklemmen er omheenquote:Op woensdag 14 mei 2014 20:43 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Het rotte van die bagger setjes is vaak dat hetgene wat er stuk kán, de ratel is. Die doppen kunnen zomaar 10 jaar mee gaan, de ratel gaat een heel eind eerder stuk. Daarna koop je een goede ratel à 30 - 40¤, en dan had je voor een tientje of 2 meer, al ruim een jaar ofzo een degelijke, 5 keer zo complete set gehad waarmee het fijner sleutelen is.
Liefquote:Op woensdag 14 mei 2014 20:58 schreef Dingest het volgende:
En mijn moeder heeft op d'r Feestboek een oproep geplaatst of iemand nog een werkplek / stallingsruimte heeft voor m'n rommel
En dan gaat dat T-stuk stukquote:Op woensdag 14 mei 2014 21:14 schreef daNpy het volgende:
[..]
Sowieso met een ratel geen dingen los draaien die mega vast zitten, maar daar het "T"stuk voor pakken. Die kun je ook makkelijker verlengen met een pijp
quote:Op woensdag 14 mei 2014 22:10 schreef Dingest het volgende:
Ik had dat geprobeerd met een naafmoer van de 95. Stuk pijp van 2 meter eraan, en dan ikzelf er aan hangen. Enige resultaat was Dingest-vormige vlag
hou nou eens op met dat tettengezeur, laatste waarschuwingquote:
Beter als je ratel stukquote:
1 april is al geweest tochquote:Op donderdag 15 mei 2014 13:50 schreef daNpy het volgende:
Honda gets back to its basics. The company plans to revive the S2000, S660, and NSX models and get them back on the production lines. The models will be upgraded, with all three of them made mid-engined.
quote:
quote:
Tenminste, niet minder ongezond dan normaal.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 08:55 schreef Barcaconia het volgende:
Ik ben gezond, kan ik vandaag voor de zekerheid niet beter uit dit topic wegblijven?
Niet of juist wel uit het topic wegblijven? Brabander.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 08:55 schreef Barcaconia het volgende:
Ik ben gezond, kan ik vandaag voor de zekerheid niet beter uit dit topic wegblijven?
niet zo ingewikkeld doen, het is toch duidelijkquote:Op vrijdag 16 mei 2014 11:12 schreef Anne het volgende:
[..]
Niet of juist wel uit het topic wegblijven? Brabander.
Hoe krijg je dat voor elkaar?! Fase-fase aangesloten in plaats van fase-nul?quote:Op vrijdag 16 mei 2014 13:02 schreef .Neovo. het volgende:
Nou, gaat lekker hier. M'n broertje was bezig met elektriciteit buiten. Gevolg: twee televisies die in de fik stonden, lampen die knappen, magnetron kapot en modem gefrituurd.
Oeps
Ja, wegblijven, Brabander!quote:Op vrijdag 16 mei 2014 13:06 schreef densmee het volgende:
[..]
niet zo ingewikkeld doen, het is toch duidelijk
Ik geloof van wel. Zal ik even moeten navragen, ik was er niet bij toen het gebeurde.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 13:24 schreef Duvel het volgende:
[..]
Hoe krijg je dat voor elkaar?! Fase-fase aangesloten in plaats van fase-nul?
Gek hé.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 13:44 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Ik geloof van wel. Zal ik even moeten navragen, ik was er niet bij toen het gebeurde.
Aardlek sprong er wel af, maar Jopie deed em weer aan. En toen begon het ineens te roken in huis
Blauwe draadje was zwart ja. En daar was ie mee bezig geloof ikquote:
Goeie grap van je broertjequote:Op vrijdag 16 mei 2014 13:48 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Blauwe draadje was zwart ja. En daar was ie mee bezig geloof ik
We hadden ook een TL-lamp waarvan de starter stuk was, die ging meteen branden, die heeft de start nooit nodig gehad
Maargoed, wel een dikke duizend euro aan kapotte apparatuur
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |