Ik heb het over de beruchte achterasdraagarmlagers.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 22:29 schreef 2cv het volgende:
Volgens mij heb jij het over een wiellager en ik over wat andere rubber bussen die je ook in die ophanging terugvindt
Nou, dan moeten er ergens anders rubber bussen zitten. Als dat een beetje hetzelfde is als bij een BX, is dat wel redelijk te vervangen mits je goed uitshimt.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 22:30 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Ik heb het over de beruchte achterasdraagarmlagers.Het zelfde als dingest
![]()
Ja tussen de carroserie en de as bevestigingspunten. Hier wordt gepraat over de draagarmlagers, deze lagers( aka ADALS) slijten uit door dat de keering niet meer afdicht in de loop der jaren en er water en troep bij komt. Gevolg slechte smering, en een uitgelopen as. Een echte PSA kwaal.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 22:32 schreef 2cv het volgende:
[..]
Nou, dan moeten er ergens anders rubber bussen zitten. Als dat een beetje hetzelfde is als bij een BX, is dat wel redelijk te vervangen mits je goed uitshimt.
En daar moet je relatief snel bij zijn anders slijt het lagerhuis uit, agreed to that !quote:Op dinsdag 20 mei 2014 22:33 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Ja tussen de carroserie en de as bevestigingspunten. De lagers ( aka ADALS) slijten uit door dat de keering niet meer afdicht in de loop der jaren en er water en troep bij komt. Gevolg slechte smering, en een uitgelopen as. Een echte PSA kwaal.
Yups, dat zijn zequote:Op dinsdag 20 mei 2014 22:30 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Ik heb het over de beruchte achterasdraagarmlagers.Het zelfde als dingest
![]()
Meh ik heb al assen (nieuw) gezien voor 300quote:Op dinsdag 20 mei 2014 22:34 schreef Dingest het volgende:
[..]
Yups, dat zijn zeVolgens mij is die keerring ook de oorzaak van het probleem, dat die meuk door gaat laten. Dit type as is bij diverse PSA-modellen daarom ook berucht, want ze betekenen vrij vaak dure revisie/vervanging.
quote:Op dinsdag 20 mei 2014 22:34 schreef 2cv het volgende:
[..]
En daar moet je relatief snel bij zijn anders slijt het lagerhuis uit, agreed to that !
Nee, die hebben hun eigen eigenaardigheden.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 22:36 schreef Dingest het volgende:
Conclusie van dit topic; Franse auto's zijn toch weer kudt
quote:Op dinsdag 20 mei 2014 22:36 schreef Dingest het volgende:
Conclusie van dit topic; Franse auto's zijn toch weer kudt
Dat zegt niets: ik heb ook versleten (!!!) lagers van een 2cv gezien. En die lagers zijn zo groot dat je je vuist er zo'n beetje doorheen kan steken en om de gehele omtrek zitten rolletjes. En per draagarm heb je er 2 nodig.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 22:37 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]Als je ziet hoe dun het lager eigenlijk is
Ik denk het niet, maar het is even geleden dat ik aan een BX heb gewerkt. Die ADALS zitten volgens mij alleen er op als je een torsie achteras hebt.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 22:38 schreef 2cv het volgende:
Als het hetzelfde is als bij een BX kan je toe met alleen de draagarmen vervangen door goede exemplaren en nieuwe lagers er in beunen.
Ik wil nog eens een complete BX achteras reviseren (lees: verse lagers en leidingen er in zetten). Als dan de lagers gaar zijn schroef ik 'even' de achteras om. Geen gekut met schuifmaten en shimmetjes in de (toch wat krappe) wielkas van een BX.
Dat valt op zich mee, maar dat is puur de as neem ik aan en niet van rem-tot-rem zoals de meeste gebruikte assen dan weer worden aangeboden. Alles goed en netjes ben je al weer weer een stukje verder (helemaal als je het moet laten doen) en dan lees ik bedragen die tot 5 keer zo hoor uitkomenquote:Op dinsdag 20 mei 2014 22:36 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Meh ik heb al assen (nieuw) gezien voor 300
Ok ik type het verkeerd, ik bedoel de dikte van het huis. Een millimeter is al redelijk riantquote:Op dinsdag 20 mei 2014 22:40 schreef 2cv het volgende:
[..]
Dat zegt niets: ik heb ook versleten (!!!) lagers van een 2cv gezien. En die lagers zijn zo groot dat je je vuist er zo'n beetje doorheen kan steken en om de gehele omtrek zitten rolletjes. En per draagarm heb je er 2 nodig.
Grootste nadeel: het draait niet rond maar slijt in op één plek.
Ja, en water is nat, sneeuw is wit (of geelquote:Op dinsdag 20 mei 2014 22:36 schreef Dingest het volgende:
Conclusie van dit topic; Franse auto's zijn toch weer kudt
http://www.peugeotachteras.nl/quote:Op dinsdag 20 mei 2014 22:41 schreef Dingest het volgende:
[..]
Dat valt op zich mee, maar dat is puur de as neem ik aan en niet van rem-tot-rem zoals de meeste gebruikte assen dan weer worden aangeboden. Alles goed en netjes ben je al weer weer een stukje verder (helemaal als je het moet laten doen) en dan lees ik bedragen die tot 5 keer zo hoor uitkomen
Kudte eigenaardighedenquote:Op dinsdag 20 mei 2014 22:37 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Nee, die hebben hun eigen eigenaardigheden.
Een BX heeft 100% zeker ADALS. Maar ik weet niet of dat dezelfde typen lagers zijn als bij een BX en of het vergelijkbaar in elkaar zitquote:Op dinsdag 20 mei 2014 22:41 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Ik denk het niet, maar het is even geleden dat ik aan een BX heb gewerkt. Die ADALS zitten volgens mij alleen er op als je een torsie achteras hebt.
Fijn, iemand die ook met de franse elende zit, en de termen begrijpt. Op mijn werken snappen ze er niks van als ik adals zegquote:Op dinsdag 20 mei 2014 22:42 schreef 2cv het volgende:
[..]
Een BX heeft 100% zeker ADALS. Maar ik weet niet of dat dezelfde typen lagers zijn als bij een BX en of het vergelijkbaar in elkaar zit
Ik snap niet dat iemand niet snapt wat ADALs zijn ...quote:Op dinsdag 20 mei 2014 22:44 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Fijn, iemand die ook met de franse elende zit, en de termen begrijpt. Op mijn werken snappen ze er niks van als ik adals zeg
Even zitten zoeken, zo te zien het zelfde verhaal. Bel/mail bart ebben morgen even.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 22:42 schreef 2cv het volgende:
[..]
Een BX heeft 100% zeker ADALS. Maar ik weet niet of dat dezelfde typen lagers zijn als bij een BX en of het vergelijkbaar in elkaar zit
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |