quote:Op dinsdag 11 maart 2014 11:43 schreef picodealion het volgende:
Welkom in het motorclubtopic. Neem een korreltje zout. En negeer alles wat Sala zegt.
Nee hoor one love, no homo!quote:
Kopen en gaanquote:Op vrijdag 28 maart 2014 11:39 schreef Dekatria het volgende:
Ik blijf die 500 Euro Challenge overigens briljant vinden. Heel interessant om de verschillende topics van alle brikken door te lezen
Krijg bijna zin om mee te doen met een Alp in de toekomst
Pas 400 meter op de tellerquote:Op vrijdag 28 maart 2014 11:46 schreef Salatrel het volgende:
misschien kun je voor 500 euro die bandit van BL kopen..... al is die misschien te nieuw (je zou het niet verwachten)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kun je beter een 500 euro brik kopen elk jaar
quote:Op vrijdag 28 maart 2014 11:48 schreef Den_Haag het volgende:
Tering zeg, die motorzaken kunnen ook stevige prijzen rekenen zeg.Schakelaartje en sensortje vervangen moet toch niet zo'n heel punt zijn?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kun je beter een 500 euro brik kopen elk jaar
Voor de beurt alleen durven ze al 600 euro te vragen. Nog 300 voor de rest. Op MF maar kijken of iemand zin en tijd heeft. Of deze clubquote:Op vrijdag 28 maart 2014 11:49 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Schakelaartje en sensortje vervangen moet toch niet zo'n heel punt zijn?
busa was bij goedhard 500 voor grote beurt.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 12:11 schreef Den_Haag het volgende:
Bedoel maar, dat scheelt al 200 a 300 euro.
gast, YZF. geen FZRquote:Op vrijdag 28 maart 2014 12:17 schreef stinkie het volgende:
[..]
busa was bij goedhard 500 voor grote beurt.
Maar die fzr hebben wat lastigere blokken
Huhwut? Ga je nou op een combinatie rijden dan, of wacht je tot je twee Dunlops hebt?quote:Op vrijdag 28 maart 2014 12:19 schreef Dekatria het volgende:
Heeft de bandenboer ipv 2 Dunlops, 1 Dunlop en een Pirelli meegestuurd
Ja, daar kan ik dus niks aan veranderen voor morgen. Het moet maar even.
Combinatie ja. Kan wel gaan wachten op 2 Dunlops, maar dan ben ik weer 2 weken verder.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 12:26 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Huhwut? Ga je nou op een combinatie rijden dan, of wacht je tot je twee Dunlops hebt?
Dude, same shitquote:
I know. maar niet exact hetzelfde.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 13:49 schreef stinkie het volgende:
[..]
Dude, same shit
20 klepper, dus al duurder, lastiger geplaatst, dus al duur etc etc etc
Hele probleem was bij mij meer dat ik de banden die ik er voor Griekenland onder heb laten zetten nu nog steeds onder heb, en op beginnen te raken. Ze hebben nu nabij de 20K gelopen en ze kunnen nog wel een maandje mee, maar dat is alsnog te weinig om de zomer te halen ~ de banden voor deze zomer heb ik al, maar ik heb geen zin om daar al 6000 mee gereden te hebben eer ik begin aan een tocht over wegen die ik niet ken.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 13:25 schreef BlackLining het volgende:
Blijft toch jammer dat je niet makkelijk veel verschillende banden kunt proberen. Kost klauwen vol geld en een nieuwe band rijdt altijd weer anders dan een oude band. Zou best wel eens wat andere banden willen proberen onder de Bandit, maar dan zit je straks weer 7000km vast aan slecht rubber
Verraste mij ook ideaal voor op lange reizen, edoch merk je dat met die hardere compound het regenrijden wat lastiger wordt.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 13:59 schreef BlackLining het volgende:
20k op een set banden? Damn.. Was het maar zo'n feest..
Gefeliciteerd, ik mag morgenquote:Op vrijdag 28 maart 2014 09:27 schreef Scheringa het volgende:
Vanmiddag de motor ophalen
En dan is het ook nog het hele weekend lekker weer om te rijden
Ik heb er zin in!
Heb al 2x een bij in m'n bakkes gekregen, ook leuk.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 14:13 schreef ManageTheAnger het volgende:
Weer een lesje geleerd... niet met open vizier rijden...
F****** mug kwam recht in mijn oog... aan de kant stoppen om hem eruit te peuteren, wat een drama man
Pics van mijn fiets:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mja, ik heb op MPR2 banden eens 12k gehaald, maar die waren toen enorm aan het cuppen.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 14:02 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Verraste mij ook ideaal voor op lange reizen, edoch merk je dat met die hardere compound het regenrijden wat lastiger wordt.
Ik rij alweer 15k met de Tourances. Nu is het wel zo dat de achterband wat vlakke plekken vertoont in het midden, kantelt zo extreem in de bocht maarja.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 13:59 schreef BlackLining het volgende:
20k op een set banden? Damn.. Was het maar zo'n feest..
Mja, moet toch schoorvoetend toegeven dat de nep Bandits toch ook wel erg mooi zijnquote:Op vrijdag 28 maart 2014 14:13 schreef ManageTheAnger het volgende:
Weer een lesje geleerd... niet met open vizier rijden...
F****** mug kwam recht in mijn oog... aan de kant stoppen om hem eruit te peuteren, wat een drama man
Pics van mijn fiets:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Stock stuurtjes hebben een erg hoog omafiets gehalte ja.. Mark 1 Bandits is nog een stapje erger, die hebben zelfs een soort deuken in de tank omdat je anders niet de volledige uitslag kan maken. Maar goed, dat is ook zo te verhelpen natuurlijk. Gewoon 22mm bar, dus daar is erg veel voor te krijgen.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 14:20 schreef mstx het volgende:
[..]
Heb al 2x een bij in m'n bakkes gekregen, ook leuk.
Leuk motortje. Heb er wel eens op gereden maar was toch niet echt mijn ding. Het meest irritante vond ik dat het stuur enorm naar binnen gebogen was, alsof je het stuur van een oma-fiets vast had. Misschien was dat niet het originele stuur, maar goed.
Bwehehe ja, dat kantelmoment met vierkante banden Ach ja, des te leuker wordt het als je dan eindelijk eens een nieuw setje monteertquote:Op vrijdag 28 maart 2014 19:14 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Ik rij alweer 15k met de Tourances. Nu is het wel zo dat de achterband wat vlakke plekken vertoont in het midden, kantelt zo extreem in de bocht maarja.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 2% gewijzigd door BlackLining op 28-03-2014 22:20:08 ]Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
quote:Op vrijdag 28 maart 2014 22:14 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Mja, moet toch schoorvoetend toegeven dat de nep Bandits toch ook wel erg mooi zijn
Alleen nog wel ff die beschuitbus eraf halen hea
[..]
Stock stuurtjes hebben een erg hoog omafiets gehalte ja.. Mark 1 Bandits is nog een stapje erger, die hebben zelfs een soort deuken in de tank omdat je anders niet de volledige uitslag kan maken. Maar goed, dat is ook zo te verhelpen natuurlijk. Gewoon 22mm bar, dus daar is erg veel voor te krijgen.
[..]
Bwehehe ja, dat kantelmoment met vierkante banden Ach ja, des te leuker wordt het als je dan eindelijk eens een nieuw setje monteert\o/ U bent allen getuige \o/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die demper bedoel je? Ja wel aan gedacht om dat uiteindelijk nog te gaan doen... maar ik heb voorlopig even genoeg investeringen gedaan (rijles,pak+motor) misschien later nog eens.
Ik vind het stuur zelf wel fijn, het enige wat mijn opviel is hoeveel ruimte ik nog over heb aan de uiteinden van de hendels... Dat voelt wel apart vind ik zelf.
Die achterbrug is nice geworden... heel netjes!YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
dikke akra eronder jongequote:Op vrijdag 28 maart 2014 22:33 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Die demper bedoel je? Ja wel aan gedacht om dat uiteindelijk nog te gaan doen... maar ik heb voorlopig even genoeg investeringen gedaan (rijles,pak+motor) misschien later nog eens.
Oeh, waarschijnlijk nog net te koud rond 14.30 misschien Net iets warmerquote:Op zaterdag 29 maart 2014 12:49 schreef Salatrel het volgende:
De ducati van de buurman staat buiten. Smetteloos wit en zgan. Ik heb hem eigelijk nog nooit zien of horen rijden
tis heerlijk buiten.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 12:51 schreef Geerd het volgende:
[..]
Oeh, waarschijnlijk nog net te koud rond 14.30 misschien Net iets warmer
Ja voor hem idd misschien vanmiddag nog 18 dan maakt tie vast wel een rondje.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 12:54 schreef Salatrel het volgende:
Te koud voor een duc rijder misschien. Is 16 graden hier
Accu leeg dan?quote:Op zaterdag 29 maart 2014 13:25 schreef stinkie het volgende:
Nou dat was een treurig geheel. Motor staat nog steeds in de stalling. Gestart via trekker accu, tijdens omkleden uitgevallen en daarna wilde de startonderbreker niet meer mee werken. Volgende week weer een poging. Denk dat ik dan maar met een aanhangertje ga
Ook kleppen stellen?quote:Op zaterdag 29 maart 2014 13:37 schreef Den_Haag het volgende:
Of accu gewoon op?
Ga die grote beurt denk ik toch maar zelf doen. Ze vragen allemaal zo rond de 600 euro
Waarom? Gewoon omdat het kan? Of geld?quote:Op zaterdag 29 maart 2014 13:45 schreef Erasmo het volgende:
Morgen ff de olie vervangen, ga er Action olie in gooien
Een beetje van beide. In m'n Deauville zit niet zo'n opgefokt blokje wat het prima kan handelen en ik heb er dit jaar alweer 6k mee gereden en dan scheelt het best in de portemonnee.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 14:05 schreef Geerd het volgende:
[..]
Waarom? Gewoon omdat het kan? Of geld?
naja beetje goede olie is ook niet zo duur toch?quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:10 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Een beetje van beide. In m'n Deauville zit niet zo'n opgefokt blokje wat het prima kan handelen en ik heb er dit jaar alweer 6k mee gereden en dan scheelt het best in de portemonnee.
Wel als je 6 keer in het jaar je olie wisselt.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:19 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
naja beetje goede olie is ook niet zo duur toch?
Misschien minder vaak verwisselen?quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:20 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Wel als je 6 keer in het jaar je olie wisselt.
Ik doe bijna 1000 km per week.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:22 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Misschien minder vaak verwisselen?
6 keer is wel erg veel lijkt me.
quote:Honda recommend that the procedure is carried out every 8,000 miles (12,000 km).
...quote:Op zaterdag 29 maart 2014 18:28 schreef picodealion het volgende:
Maar eerst morgen eens ontdekken hoe lastig het is om een voorvochtkeerring te verwisselen.
hopen dat ie het condoom niet verwisseld met een rubberen ringquote:Op zaterdag 29 maart 2014 18:52 schreef Dekatria het volgende:
Vroeger zeker niet opgelet bij biologie?
tuurlijk, staat een paar minder stil. Maar de tweede keer op de trekker wilde handset van alarm niet meewerkenquote:
Ganz geil! Gaaf ding hoor.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:45 schreef stoeltafel het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Woooooooooooooooooooooooooooooot
lolquote:Op zaterdag 29 maart 2014 18:28 schreef picodealion het volgende:
Zo, mijn knipperlicht zit er op
[ afbeelding ]
Van de week maar een matchend setje kopen. Maar eerst morgen eens ontdekken hoe lastig het is om een voorvochtkeerring te verwisselen.
Ik had er twee kleine op maar die rechter heeft al 3 lampjes opgeblazen en het bleef maar gekut. Deze lag in de kelder. Kan ik in elk geval weer knipperen tot dinsdag, dan koop ik een ander setje.quote:
quote:Op zaterdag 29 maart 2014 18:28 schreef picodealion het volgende:
Zo, mijn knipperlicht zit er op
[ afbeelding ]
Van de week maar een matchend setje kopen. Maar eerst morgen eens ontdekken hoe lastig het is om een voorvochtkeerring te verwisselen.
yayquote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:41 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Quoten voor het nageslacht als dat er tenminste nog komt met zo'n keerring
Vandaag niet gereden, wel iets anders leuks.
[ afbeelding ]
U ziet hier de nieuwe distributieketting die zijn reis om de krukas heeft overleefd en bij de intake as weer veilig naar buiten komt Dit klusje was dat waar ik het meeste tegenop zag. Nu kan ik de fiets weer in elkaar gaan zetten
Voor 600 euro word ik vrees ik opeens handigquote:Op zaterdag 29 maart 2014 21:05 schreef Geerd het volgende:
[..]
Dacht dat je niet zo handig was, zei je,
Gaaf man! Ziet er heel goed uit! Ik heb vandaag ook een nieuwe motor opgehaald..:quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:45 schreef stoeltafel het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Woooooooooooooooooooooooooooooot
Vanmorgen mijn gixxer opgehaald en heerlijk gereden met vrienden.
Gereden rond de Veluwe zoals Uddel, Elsspeet, Nunspeet, Emst echt super lekker gereden.
Rijden ging top, natuurlijk wel flink wennen na een jaar niet te hebben gereden maar ging allemaal prima. De gixxer is echt een beest, zoveel vermogen en dan reed ik nog niet eens hoog in de touren. Jaja, ga hier heel veel plezier mee hebben. 11e nog even een klein lesje dan wordt het een lekkere seizoen. Al wel twee blunders gemaakt, deed de motor aan terwijl die nog in zijn 1 stond, dacht neutral maar kon hem netjes vangen, gelukkig een keer gebeurt. En kreeg de motor niet aan, stond die in de killswitch, fail Morgen weer wat uurtjes rijden.
Baas! Wat het voor iets?quote:Op zaterdag 29 maart 2014 21:13 schreef Daantke het volgende:
[..]
Gaaf man! Ziet er heel goed uit! Ik heb vandaag ook een nieuwe motor opgehaald..:
Nieuw beunhok
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 29 maart 2014 21:13 schreef Daantke het volgende:
[..]
Gaaf man! Ziet er heel goed uit! Ik heb vandaag ook een nieuwe motor opgehaald..:
Nieuw beunhok
[ afbeelding ]
GS550 uit '78, dus nu als de wiedeweerga een blauwe plaat aanvragenquote:
Ja, lampje ook. Maar lampje wil ik gewoon achter het zadel hebben en kenteken komt misschien rechts, want daar zit de uitlaat ook. Steekt ie iets minder uit.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 21:18 schreef Dekatria het volgende:
Grappig ding - kentekenplaat zit aan de linkerkant of..?
Lijkt me toch beter om dan maar om de 12k iets fatsoenlijks erin te gooien..quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:10 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Een beetje van beide. In m'n Deauville zit niet zo'n opgefokt blokje wat het prima kan handelen en ik heb er dit jaar alweer 6k mee gereden en dan scheelt het best in de portemonnee.
pfff ik moet woensdag ook de wekker zettenquote:Op zaterdag 29 maart 2014 22:23 schreef Geerd het volgende:
Pfff 2 dagen achter elkaar voor 08.00 de wekker. Niet gewend, denk dat ik zo ga pitten en morgen lekker rijden,
Lhs??quote:Op zaterdag 29 maart 2014 22:40 schreef Salatrel het volgende:
[..]
pfff ik moet woensdag ook de wekker zetten
ja maar stast hier los vanquote:Op zaterdag 29 maart 2014 22:42 schreef Geerd het volgende:
[..]
Ohw klink niet best? Agressie op de trein gehad?
ga je mond wassenquote:
twee, de VFR is wegquote:Op zaterdag 29 maart 2014 22:16 schreef klawie het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij een hele verzameling motoren haha
goedkope wegwerpfietsquote:
Ik gooi dit er om de 12k in, blokkie van de Deauville kan dat wel aan.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 21:24 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Lijkt me toch beter om dan maar om de 12k iets fatsoenlijks erin te gooien..
Bij mij moet het ook elke 6k. Ben Sinterklaas niet. Tussen de 10 en 12 wissel ik. Niet eerder.
Ook heel vet, goed verhaal hier bovenquote:Op zaterdag 29 maart 2014 21:13 schreef Daantke het volgende:
[..]
Gaaf man! Ziet er heel goed uit! Ik heb vandaag ook een nieuwe motor opgehaald..:
Nieuw beunhok
[ afbeelding ]
knap, ik pas wel op op zonnige Zondagen. Levensgevaarlijk.quote:
Mwja valt wel mee toch? Meer dan de helft ook in Duitsland gereden dat scheelt misschien.quote:Op zondag 30 maart 2014 15:08 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
knap, ik pas wel op op zonnige Zondagen. Levensgevaarlijk.
Ja Duitsland is al beter te doen, maar hier in Twente is het ernstig met gele hesjes die binnenbochtjes pakken of vol in de ankers gaan op rare plekken.quote:Op zondag 30 maart 2014 15:16 schreef Geerd het volgende:
[..]
Mwja valt wel mee toch? Meer dan de helft ook in Duitsland gereden dat scheelt misschien.
Heerlijk rijden lekker 110/120 op de teller
En op de 31 natuurlijk nog even toppen had weinig concurrenten
Pff idd ik kwam vanaf Gronau Enschede Goor Rijssen weer na Zwolle en het zag nogal geel iddquote:Op zondag 30 maart 2014 15:19 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Ja Duitsland is al beter te doen, maar hier in Twente is het ernstig met gele hesjes die binnenbochtjes pakken of vol in de ankers gaan op rare plekken.
Was toch om de zooi weer goed na achteren te trekken?quote:Op zondag 30 maart 2014 17:54 schreef vannelle het volgende:
As losdraaien, ketting spannen, as weer vast en kloar.
Schroevendraaier in tandwiel snap ik niet helemaal, is bij mij nooit nodig geweest.
Dat is de reden iddquote:Op zondag 30 maart 2014 17:58 schreef Geerd het volgende:
[..]
Was toch om de zooi weer goed na achteren te trekken?
Zodra jij de as los draait kan de boel een beetje gaan verschuiven?
Dat is toch ook de bedoeling?quote:Op zondag 30 maart 2014 17:58 schreef Geerd het volgende:
[..]
Was toch om de zooi weer goed na achteren te trekken?
Zodra jij de as los draait kan de boel een beetje gaan verschuiven?
Waarom?quote:Op zondag 30 maart 2014 18:05 schreef Gummiebeer het volgende:
Op dit soort dagen laat ik de motor lekker in de schuur staan.
Jij hebt geen bok zeker?quote:Op zondag 30 maart 2014 18:02 schreef vannelle het volgende:
[..]
Dat is toch ook de bedoeling?
Als je de ketting hebt aangespannen zou ik wel het voorwiel naar voren duwen, dat de spanners de achterbrug raken zeg maar, als je de as weer vast draait.
Ja dat snap ik ook niet helemaal Je hebt toch geen last van die luiquote:
Vanwege de mooiweer rijderts, die kunnen vaak erg achterlijk om de hoek komen, letterlijk.quote:
Jawel hoor, hoezo?quote:
de xt is het weekend niet buiten geweestquote:Op zondag 30 maart 2014 18:05 schreef Gummiebeer het volgende:
Nog een leuke aanvulling op het stelletje in H&M kleding en naaldhakjes, de rijdert stond achter mij te revven bij het verkeerslicht. Licht springt op groen en ik trek dus op met de Alto, laat die prutser zijn brommert afslaan. 500 meter verder haalde hij mij in, al slingerend met zijn H&M mokkel met naaldhakjes achterop.
Op dit soort dagen laat ik de motor lekker in de schuur staan.
Edit: Ook veel controles op de weg en daardoor alweer tientallen motorrijders die het een paar maanden zonder rijbewijs mogen doen. Een paar hoogstandjes waren 120-134km/u op een 60 weg.
Dan kan je nooit met goed weer van je motor genieten en kun je alleen rijden als het takkeweer is.quote:Op zondag 30 maart 2014 18:10 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Vanwege de mooiweer rijderts, die kunnen vaak erg achterlijk om de hoek komen, letterlijk.
Denk meer dat het weekend er ook mee te maken heeft hoorquote:Op zondag 30 maart 2014 18:12 schreef vannelle het volgende:
[..]
Dan kan je nooit met goed weer van je motor genieten en kun je alleen rijden als het takkeweer is.
Kee, heb je gelijk in.quote:Op zondag 30 maart 2014 18:12 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Denk meer dat het weekend er ook mee te maken heeft hoor
Verplicht bezoekje samen met de vriendin, en zij durft niet meer zo goed achteropquote:Op zondag 30 maart 2014 18:12 schreef vannelle het volgende:
[..]
Dan kan je nooit met goed weer van je motor genieten en kun je alleen rijden als het takkeweer is.
En waarom dan wél in een Alto de weg op?
quote:Op zondag 30 maart 2014 18:16 schreef Salatrel het volgende:
Als steuntrekker heeft gummie tijd zat om doordeweeks een blokje om te gaan.
Tjuah. Ik vind het ook altijd wel leuk als meiden rondrijden met naaldhakken et cetera. Die van mij mag ook op die manier achterop . Ondertussen rijd ik toch 340 dagen per jaar met een kleine 35k aan kilometers op de motort.quote:Op zondag 30 maart 2014 17:56 schreef Gummiebeer het volgende:
Wat een mooiweerprutsers weer vandaag
Stelletje op een racert in spijkerbroek en leren H&M jasje, de dame achterop was in stijl met naaldhakjes.
Het is idd leuk om te zien als je erachter rijdtquote:Op zondag 30 maart 2014 18:18 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Tjuah. Ik vind het ook altijd wel leuk als meiden rondrijden met naaldhakken et cetera. Die van mij mag ook op die manier achterop . Ondertussen rijd ik toch 340 dagen per jaar met een kleine 35k aan kilometers op de motort.
Mijne is ook vrijwel altijd compleet beschermd, omdat ze daar zelf voor kiest. Eigenwijze bok. .quote:Op zondag 30 maart 2014 18:20 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Het is idd leuk om te zien als je erachter rijdt
Maar mijn vriendin is nooit achterop gekomen zonder beschermende kleding, dan rij ik liever alleen
Achja. Zo heb je nog een leuke vriendin met een geweldig lichaam, en na een val zit je met een lelijk gedrocht met straatexceem.quote:Op zondag 30 maart 2014 18:21 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Mijne is ook vrijwel altijd compleet beschermd, omdat ze daar zelf voor kiest. Eigenwijze bok. .
Gewoon afbellen, zeg dat je moet werken.quote:Op zondag 30 maart 2014 18:17 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
gofferdomme morgen naar een groepstraining vanuit het uwv, een maand lang 4 dagen in de week.
quote:Op zondag 30 maart 2014 18:33 schreef vannelle het volgende:
[..]
Gewoon afbellen, zeg dat je moet werken.
Wanneer je alles al hebt geprobeerd kun je altijd nog collega worden van mij en Salaquote:Op zondag 30 maart 2014 18:43 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Het is gewoon triest dat zo'n instantie geld uitgeeft aan iemand om sollicitatie's te leren schrijven terwijl diegene daar al 2 jaar mee bezig is. Beter geven zij mij een opleiding waar ik daadwerkelijk wat mee kan.
Morgen zit ik daar dus vrij verveeld in mijn motorpakje om daarna het maar van mij af te rijden, dan is toch iedereen aan het werk.
Ik geef je groot gelijk, echt nuttig is het in jouw geval niet aangezien je al actief solliciteert.quote:Op zondag 30 maart 2014 18:43 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Het is gewoon triest dat zo'n instantie geld uitgeeft aan iemand om sollicitatie's te leren schrijven terwijl diegene daar al 2 jaar mee bezig is. Beter geven zij mij een opleiding waar ik daadwerkelijk wat mee kan.
Morgen zit ik daar dus vrij verveeld in mijn motorpakje om daarna het maar van mij af te rijden, dan is toch iedereen aan het werk.
Daar heb ik eigenlijk al serieus over nagedacht!quote:Op zondag 30 maart 2014 18:48 schreef Geerd het volgende:
[..]
Wanneer je alles al hebt geprobeerd kun je altijd nog collega worden van mij en Sala
Jullie zijn BOA?quote:Op zondag 30 maart 2014 18:48 schreef Geerd het volgende:
[..]
Wanneer je alles al hebt geprobeerd kun je altijd nog collega worden van mij en Sala
Ik zat voor de gein ook eens te kijken voor een studentenbijbaan als kaartjesknipper voor in de zomer en weekenden. Doen ze niet aan.quote:Op zondag 30 maart 2014 18:48 schreef Geerd het volgende:
[..]
Wanneer je alles al hebt geprobeerd kun je altijd nog collega worden van mij en Sala
Chipkaarten hoor je ook niet in te knippen.quote:Op zondag 30 maart 2014 18:49 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Ik zat voor de gein ook eens te kijken voor een studentenbijbaan als kaartjesknipper voor in de zomer en weekenden. Doen ze niet aan.
nee die breken al als je ernaar kijkt....quote:Op zondag 30 maart 2014 18:50 schreef vannelle het volgende:
[..]
Chipkaarten hoor je ook niet in te knippen.
gewoon doenquote:Op zondag 30 maart 2014 18:49 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Daar heb ik eigenlijk al serieus over nagedacht!
Ik nog wel, Sala binnenkort niet meer die gaat saai voorin zittenquote:
Gewoon doen idd, heb ik ook gedaan. Open mail gestuurd.quote:
Lolquote:Op zondag 30 maart 2014 18:49 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Ik zat voor de gein ook eens te kijken voor een studentenbijbaan als kaartjesknipper voor in de zomer en weekenden. Doen ze niet aan.
Maandag gelijk effe doen, dat thuis zitten heb ik ook wel weer gezien en als chauffeur kom ik toch niet meer aan de bak.quote:Op zondag 30 maart 2014 18:55 schreef Geerd het volgende:
[..]
Gewoon doen idd, heb ik ook gedaan. Open mail gestuurd.
dan kom je eerder uit bij reizigers onderzoek die mensen van ipsos met de rode jassen dat zijn voornamelijk ouderen en studentenquote:Op zondag 30 maart 2014 18:49 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Ik zat voor de gein ook eens te kijken voor een studentenbijbaan als kaartjesknipper voor in de zomer en weekenden. Doen ze niet aan.
Als chauffeur aan de bak komen is momenteel knap lastig idd.....quote:Op zondag 30 maart 2014 18:57 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Maandag gelijk effe doen, dat thuis zitten heb ik ook wel weer gezien en als chauffeur kom ik toch niet meer aan de bak.
Verhuizen naar Polenquote:Op zondag 30 maart 2014 19:04 schreef vannelle het volgende:
[..]
Als chauffeur aan de bak komen is momenteel knap lastig idd.....
Goed in de gaten houden met een paar dagen zitten ze vol.quote:Op zondag 30 maart 2014 18:57 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Maandag gelijk effe doen, dat thuis zitten heb ik ook wel weer gezien en als chauffeur kom ik toch niet meer aan de bak.
Omscholen tot programmeur, bakken werk voor je.quote:Op zondag 30 maart 2014 18:57 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Maandag gelijk effe doen, dat thuis zitten heb ik ook wel weer gezien en als chauffeur kom ik toch niet meer aan de bak.
Ik zeg steek de bbq maar vast aan, of staan der 20 patat en vis kramen langs de haven laat dan maar zitten :pquote:Op zondag 30 maart 2014 19:11 schreef Bozz187 het volgende:
Priceless, rijdt net met een collega de haven van den helder op, lukt het die vent om een meeuw aan te rijden
Plak je er gelijk een BMW stickert op de Bandit?quote:Op zondag 30 maart 2014 19:22 schreef BlackLining het volgende:
Motorblok weer in het frame, achterbrug erin, remmen aangesloten, bedraging weer erop, stuur en bediening geïnstalleerd.. Het begint er zowaar naar uit te zien dat ik volgend weekend ook maar eens een geel hesje moet gaan aanschaffen
Ik probeerde dit weekend een laptop opnieuw te installeren, is uitgelopen op een fail.quote:Op zondag 30 maart 2014 19:12 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Omscholen tot programmeur, bakken werk voor je.
Klinkt goed!quote:Op zondag 30 maart 2014 19:22 schreef BlackLining het volgende:
Motorblok weer in het frame, achterbrug erin, remmen aangesloten, bedraging weer erop, stuur en bediening geïnstalleerd.. Het begint er zowaar naar uit te zien dat ik volgend weekend ook maar eens een geel hesje moet gaan aanschaffen
Geel hesje? Whut?quote:Op zondag 30 maart 2014 19:22 schreef BlackLining het volgende:
Motorblok weer in het frame, achterbrug erin, remmen aangesloten, bedraging weer erop, stuur en bediening geïnstalleerd.. Het begint er zowaar naar uit te zien dat ik volgend weekend ook maar eens een geel hesje moet gaan aanschaffen
Dat doe je door je plaats op de weg goed in te nemen. Hesjes zijn voor wannabe cops en mensen die niet kunnen rijden.quote:
Onzin. Ik heb empirisch onderzoek waaruit blijkt dat je met een hesje beter zichtbaar bent.quote:Op zondag 30 maart 2014 19:39 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dat doe je door je plaats op de weg goed in te nemen. Hesjes zijn voor wannabe cops en mensen die niet kunnen rijden.
Jup en ff een slinger maken bij op en afritten. Daarom mag je ook maar 70 bij kruisingen en staan er vaak flitspalen, in Duitsland dan.quote:Op zondag 30 maart 2014 19:39 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dat doe je door je plaats op de weg goed in te nemen. Hesjes zijn voor wannabe cops en mensen die niet kunnen rijden.
Zal best, maar zou niet nodig moeten zijn, en dan nog; je wéét dat je minder zichtbaar bent als een blik, en dus rijd je wat strategischer.quote:Op zondag 30 maart 2014 19:44 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Onzin. Ik heb empirisch onderzoek waaruit blijkt dat je met een hesje beter zichtbaar bent.
Dit klinkt als "ik heb geen ABS nodig want als ik weet dat ik het niet heb rijd ik verstandiger".quote:Op zondag 30 maart 2014 19:45 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Zal best, maar zou niet nodig moeten zijn, en dan nog; je wéét dat je minder zichtbaar bent als een blik, en dus rijd je wat strategischer.
Als iedereen gele hesjes draagt valt het niet meer op, ik merk het nu al met auto's.quote:Op zondag 30 maart 2014 19:44 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Onzin. Ik heb empirisch onderzoek waaruit blijkt dat je met een hesje beter zichtbaar bent.
Slaat den spijker op den kop!quote:Op zondag 30 maart 2014 19:49 schreef Geerd het volgende:
[..]
Als iedereen gele hesjes draagt valt het niet meer op, ik merk het nu al met auto's.
90% heeft tegenwoordig de lichten aan overdag, dat word geleerd.
Enigste auto's die mij opvallen zijn juist die geen licht aan hebben.
Dan doe je een hesje aan en dan kan je de beschermende kleding wel achterwege laten, want dat is onzin.quote:Op zondag 30 maart 2014 19:44 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Onzin. Ik heb empirisch onderzoek waaruit blijkt dat je met een hesje beter zichtbaar bent.
Het gaat niet om de auto's die je opvallen, het gaat erom dat je die auto's ziet. Het is een feit dat je een auto met verlichting beter ziet dan een auto zonder verlichting.quote:Op zondag 30 maart 2014 19:49 schreef Geerd het volgende:
[..]
Als iedereen gele hesjes draagt valt het niet meer op, ik merk het nu al met auto's.
90% heeft tegenwoordig de lichten aan overdag, dat word geleerd.
Enigste auto's die mij opvallen zijn juist die geen licht aan hebben.
Meen je dit serieus?quote:Op zondag 30 maart 2014 19:55 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Dan doe je een hesje aan en dan kan je de beschermende kleding wel achterwege laten, want dat is onzin.
Ik vind dat een hesje jouw een valse vorm van bescherming geeft, net zoals abs wat hiervoor al werd aangehaald. Mijn opmerking was ook wat cynisch bedoelt. Een afwijking valt sneller op dan een standaard. Laat nu net een geel hesje zowat de standaard zijn.quote:Op zondag 30 maart 2014 19:57 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Meen je dit serieus?
Les een: andere bestuurders zijn van plan je (onbewust) te vermoorden.
Je gebruikt een hesje om extra gezien te worden. Je hebt logischerwijs altijd kleding nodig voor het geval dat je alsnog over het hoofd gezien wordt.
De kans dat je over het hoofd gezien wordt, is met een hesje kleiner. Het is niet uitgesloten. .
Ja, daar begon ik over, ABS.quote:Op zondag 30 maart 2014 20:00 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Ik vind dat een hesje jouw een valse vorm van bescherming geeft, net zoals abs wat hiervoor al werd aangehaald.
Een geel hesje zie ik vrijwel nooit bij motorrijders. Ik rijd ongeveer 35k km per jaar op de motor, 340 dagen per jaar.quote:Mijn opmerking was ook wat cynisch bedoelt. Een afwijking valt sneller op dan een standaard. Laat nu net een geel hesje zowat de standaard zijn.
Nee dan kom je ook niet veel tegenquote:Op zondag 30 maart 2014 20:01 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Ja, daar begon ik over, ABS.
[..]
Een geel hesje zie ik vrijwel nooit bij motorrijders. Ik rijd ongeveer 35k km per jaar op de motor, 340 dagen per jaar.
Ik denk dat twee op de tien mensen zo'n ding dragen, en dan schat ik het positief in. Ik rijd vanuit de mooiste stad van Nederland vrijwel dagelijks naar Utrecht, Amsterdam of Groningen.quote:
Ja over de "snelweg"?quote:Op zondag 30 maart 2014 20:05 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Ik denk dat twee op de tien mensen zo'n ding dragen, en dan schat ik het positief in. Ik rijd vanuit de mooiste stad van Nederland vrijwel dagelijks naar Utrecht, Amsterdam of Groningen.
Ik weet niet waarom "snelweg" tussen haakjes staat, maar ja: over de snelweg ja.quote:
jouw pijp geeft meer veiligheid dan een lullig hesje.quote:Op zondag 30 maart 2014 20:00 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Ik vind dat een hesje jouw een valse vorm van bescherming geeft, net zoals abs wat hiervoor al werd aangehaald. Mijn opmerking was ook wat cynisch bedoelt. Een afwijking valt sneller op dan een standaard. Laat nu net een geel hesje zowat de standaard zijn.
Op de snelweg heeft een hesje ook niet zoveel zin, of je staat in de file of het snelheidsverschil is 10/20 kph.quote:Op zondag 30 maart 2014 20:10 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Ik weet niet waarom "snelweg" tussen haakjes staat, maar ja: over de snelweg ja.
Onzin: het geluid van een uitlaat beweegt zich grotendeels achterwaarts.quote:Op zondag 30 maart 2014 20:13 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
jouw pijp geeft meer veiligheid dan een lullig hesje.
Loud pipes save livesquote:Op zondag 30 maart 2014 20:13 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
jouw pijp geeft meer veiligheid dan een lullig hesje.
Ik rijd daarnaast een kilometertje of 40-45 over andersoortige wegen.quote:Op zondag 30 maart 2014 20:14 schreef Geerd het volgende:
[..]
Op de snelweg heeft een hesje ook niet zoveel zin, of je staat in de file of het snelheidsverschil is 10/20 kph.
Meh... Zal ik eens achter jou rijden terwijl jij in koekblik zit? Wedden dat jij mij hoort?quote:Op zondag 30 maart 2014 20:16 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Onzin: het geluid van een uitlaat beweegt zich grotendeels achterwaarts.
'Grotendeels'. . Ben wel benieuwd wat voor pijpje je hebt trouwens.quote:Op zondag 30 maart 2014 20:17 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Meh... Zal ik eens achter jou rijden terwijl jij in koekblik zit? Wedden dat jij mij hoort?
Blablabla.quote:Op zondag 30 maart 2014 20:16 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Ik rijd daarnaast een kilometertje of 40-45 over andersoortige wegen.
Ik ben HMFgod. Wat dacht je zelf.quote:Op zondag 30 maart 2014 20:19 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Blablabla.
Ik bespeur een enig poser gehalte in jouw posts. Zoveel km dit en dat Opscheppen doe je maar met een taartschep.
Is dat zo? 3000km per uur toch?quote:Op zondag 30 maart 2014 20:16 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Onzin: het geluid van een uitlaat beweegt zich grotendeels achterwaarts.
Neuh, maar genoeg jaartjes. . Wat doet het er ook verder toe .quote:
Geluid gaat kenmerkend langzamer hoor.quote:
Maakt verder ook niet uit, ik was er enkel benieuwd naar.quote:Op zondag 30 maart 2014 20:26 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Neuh, maar genoeg jaartjes. . Wat doet het er ook verder toe .
[..]
Geluid gaat kenmerkend langzamer hoor.
Zou je je gas niet juist iets meer open moeten draaien voor extra vuurwerk? Koppeling (half)dicht geknepen, beetje gas bij?quote:Op zondag 30 maart 2014 20:33 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Maakt verder ook niet uit, ik was er enkel benieuwd naar.
Mijn ervaring met een open pijp is dat de overige verkeersdeelnemers mij wel horen en daarna zien aankomen. Gas iets dicht draaien voor wat extra vuurwerk
Verkeerde klepspeling, moet ik nog effe mee bezigquote:Op zondag 30 maart 2014 20:34 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Zou je je gas niet juist iets meer open moeten draaien voor extra vuurwerk? Koppeling (half)dicht geknepen, beetje gas bij?
Of mis ik iets?
Ah, ik wilde al zeggen.quote:Op zondag 30 maart 2014 20:35 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Verkeerde klepspeling, moet ik nog effe mee bezig
Als ik zo lees hoeveel hesjes men vandaag heeft zien rijden hoor ik er zonder niet echt meer bij geloof ikquote:
Ik heb zo'n hesje altijd aan eigenlijk. Goed, hij is best smerig maar nog goed zichtbaar. Weet niet beter denk ikquote:Op zondag 30 maart 2014 23:04 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Als ik zo lees hoeveel hesjes men vandaag heeft zien rijden hoor ik er zonder niet echt meer bij geloof ik
Maar neuh, mijn nieuwe pak is helemaal zwart, motor ook grotendeels, voor mijn veiligheid zorg ik zelf wel. Als afhankelijk bent van zo'n hesje rij je verkeerd. Zo kun je van dat zinnetje 'zien en gezien worden' het laatste deel ook wel schrappen vind ik. Zelf zorgen dat niemand je kán aanrijden is belangrijker.
Dat ook. Of ze willen je niet zien, maar dat is al vaker gezegd.quote:Op zondag 30 maart 2014 23:08 schreef Salatrel het volgende:
Iemand die niet kijkt gaat dat hesje ook niet zien
Die konijnen zijn pas kut 's nachts, heb er met de vierwieler al eentje aangetiktquote:Op zondag 30 maart 2014 19:11 schreef Bozz187 het volgende:
Priceless, rijdt net met een collega de haven van den helder op, lukt het die vent om een meeuw aan te rijden
Zodat je hem stelt op een verkeerde invering met het wiel verder uitgeslagen dan normaal, waardoor je als je erop zit je uitgaande as krom trekt? Lijkt me bijzonder onverstandig.quote:Op zondag 30 maart 2014 18:10 schreef vannelle het volgende:
[..]
Achterwiel moet sowieso van de grond af als je je ketting wil stellen, hoe dan ook.
Ook niet in het donker, de hoek is vaak gewoon erg slecht.quote:Op zondag 30 maart 2014 23:35 schreef Yreal het volgende:
Viel me laatst wel op hoe slecht je een motor ziet van achter in het donker door een autoruit..
Was het maar kut, reed ik ook met een hesje,quote:Op maandag 31 maart 2014 00:36 schreef picodealion het volgende:
Wat een trieste kutreacties worden er gegeven tegen het gebruik van hesjes zeg.
Het gaat er meer om, het is 18C zon schijnt ik trek me hesje aan en en iedereen ziet me.quote:Op maandag 31 maart 2014 00:36 schreef picodealion het volgende:
Wat een trieste kutreacties worden er gegeven tegen het gebruik van hesjes zeg. Toen ik elke dag heen en terug over de hei moest droeg in het donker wel een hesje. Slecht zicht, vaak ook mist, dan val ik liever wat meer op in het donker met mijn zwarte pak en (voorheen) zwarte motor.
En of je nou wel of niet een hesje kiest te dragen, het niveau van de argumenten vooral aan de tegen-kant vind ik verrassend laag.
Echt he, mooi is anders maar natuurlijk helpt het. Zag er zaterdag zeker meer dan 10, zegt genoeg lijkt mij.quote:Op maandag 31 maart 2014 00:36 schreef picodealion het volgende:
Wat een trieste kutreacties worden er gegeven tegen het gebruik van hesjes zeg. Toen ik elke dag heen en terug over de hei moest droeg in het donker wel een hesje. Slecht zicht, vaak ook mist, dan val ik liever wat meer op in het donker met mijn zwarte pak en (voorheen) zwarte motor.
En of je nou wel of niet een hesje kiest te dragen, het niveau van de argumenten vooral aan de tegen-kant vind ik verrassend laag.
Is dat zo? Of neem je dat voor het gemak maar aan?quote:Op maandag 31 maart 2014 00:43 schreef Geerd het volgende:
[..]
Het gaat er meer om, het is 18C zon schijnt ik trek me hesje aan en en iedereen ziet me.
Leuke troll pogingquote:Op maandag 31 maart 2014 00:43 schreef Geerd het volgende:
[..]
Het gaat er meer om, het is 18C zon schijnt ik trek me hesje aan en en iedereen ziet me.
quote:Op maandag 31 maart 2014 00:48 schreef picodealion het volgende:
[..]
Is dat zo? Of neem je dat voor het gemak maar aan?
Waarom zou ik trollen? Nu hoeft het niet meer, nu loop ik na het werk maar al die jaren daar voor.quote:
Paar van deze erbij en hij heeft dat hesje nergens voor nodigquote:Op zondag 30 maart 2014 20:55 schreef Salatrel het volgende:
http://www.marktplaats.nl(...)rZ71wcFsSfpyn6II7tGg
Maar 7 euro bl moet kunnen
quote:Op maandag 31 maart 2014 01:00 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Paar van deze erbij en hij heeft dat hesje nergens voor nodig
[ afbeelding ]
sj4000 en Mobius.quote:Op zondag 30 maart 2014 23:47 schreef stoeltafel het volgende:
Ben aan het kijken voor een camera voor tijdens het rijden. Raad iedereen 100% een GoPro aan of is bijvoorbeeld een Drift HD Ghost-S aan? Lijkt mij heel mooi om de ritten achteraf terug te kijken. Zie dat je met de GPS tracking nog veel leuke info achteraf kan bekijken zoals de routes, snelheden en meer.
[..]
Ook niet in het donker, de hoek is vaak gewoon erg slecht.
Vooral als ze van rechts komen. Rijden jullie in het centrum, dus een klein ritje wel is zonder motorbroek?
en dit.quote:Op maandag 31 maart 2014 00:36 schreef picodealion het volgende:
Wat een trieste kutreacties worden er gegeven tegen het gebruik van hesjes zeg. Toen ik elke dag heen en terug over de hei moest droeg in het donker wel een hesje. Slecht zicht, vaak ook mist, dan val ik liever wat meer op in het donker met mijn zwarte pak en (voorheen) zwarte motor.
En of je nou wel of niet een hesje kiest te dragen, het niveau van de argumenten vooral aan de tegen-kant vind ik verrassend laag.
Ja, want alle kettingen worden gesteld met een dummy op het zadel om em maar in te laten veren.quote:Op zondag 30 maart 2014 23:28 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Zodat je hem stelt op een verkeerde invering met het wiel verder uitgeslagen dan normaal, waardoor je als je erop zit je uitgaande as krom trekt? Lijkt me bijzonder onverstandig.
Voor 1km kun je beter de trapfiets pakkenquote:Op maandag 31 maart 2014 02:58 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
sj4000 en Mobius.
Zie Chinashopping topic.
Zelf heb ik al wel zonder motorbroek gereden, ff snel naar de winkel op en neer.
Voel mij wel veel zekerder in een motorbroek dus ik heb besloten dat ik na dat ritje dat niet weer zal doen.
Tot ik vandaag naar het restaurant moest, 1km verderop
(en dit allemaal al binnen een week tijd )
[..]
Dat is toevallig, had zaterdag ook die kant op willen gaan.quote:Op zondag 30 maart 2014 19:59 schreef Vrieskist het volgende:
Vandaag inderdaad veel gele hesjes gezien, maar toch lekker een tochtje gemaakt in de veluwe
Alvast de route van de Fok!rit (168km) gereden.
Ziet er goed uit!quote:Op maandag 31 maart 2014 09:06 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Dat is toevallig, had zaterdag ook die kant op willen gaan.
Helaas had ik zaterdagmorgen nog eea te doen, dus uiteindelijk voor mijn vaste touromgeving gekozen.
Zuid Limburg.
[ afbeelding ]
Woon zelf in Midden Limburg. En rij ook weleens op de Veluwe, Groene hart en Utrechtse Heuvelrug/quote:
Oefquote:Op maandag 31 maart 2014 10:54 schreef Geerd het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)chijfjes_testen.html
Autobahn is leuk maar
Lol die gozer is helemaal gespannen Ook hoe die hem in zijn 1 traptquote:
quote:
holy shitquote:Op maandag 31 maart 2014 10:54 schreef Geerd het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)chijfjes_testen.html
Autobahn is leuk maar
En daarna gewoon stug weer net zo hard gaan... .quote:Op maandag 31 maart 2014 10:54 schreef Geerd het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)chijfjes_testen.html
Autobahn is leuk maar
Dat verbaasde mij ook, ik had het dan wel even weer gezien denk ik.quote:Op maandag 31 maart 2014 14:47 schreef Anne het volgende:
[..]
En daarna gewoon stug weer net zo hard gaan... .
Zal vast een stukje frustratie zijn van de motorrijderquote:Op maandag 31 maart 2014 14:47 schreef Anne het volgende:
[..]
En daarna gewoon stug weer net zo hard gaan... .
Denk dat duitsers er wel aan gewend zijn en zich er ook niet zo over opvreten.quote:Op maandag 31 maart 2014 15:21 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Zal vast een stukje frustratie zijn van de motorrijder
Daar doelde ik niet op natuurlijk. Het kan gewoon zó makkelijk fout gaan met zo'n grote snelheidsverschillen. Dat laat dat stukje zien, hij maakt het mee, maar blijkbaar boeit zijn leven 'm niet ofzo .quote:Op maandag 31 maart 2014 15:23 schreef Yreal het volgende:
[..]
Denk dat duitsers er wel aan gewend zijn en zich er ook niet zo over opvreten.
Mwja in Duitsland weet je dat je beneden de 160/200 niks te zoeken hebt op de linker baan laat staan inhalen met nog geen 120 alvorens niet even dubbel te checken of er geen auto/motor aankomt.quote:Op maandag 31 maart 2014 15:56 schreef Anne het volgende:
[..]
Daar doelde ik niet op natuurlijk. Het kan gewoon zó makkelijk fout gaan met zo'n grote snelheidsverschillen. Dat laat dat stukje zien, hij maakt het mee, maar blijkbaar boeit zijn leven 'm niet ofzo .
Hard rijden is best leuk heur, ik ben daarin echt geen moraalridder. Maar dit gaat gewoon veel te ver.
Een motor kun je iets makkelijker 'over het hoofd' zien met deze snelheid .quote:Op maandag 31 maart 2014 16:24 schreef Geerd het volgende:
[..]
Mwja in Duitsland weet je dat je beneden de 160/200 niks te zoeken hebt op de linker baan laat staan inhalen met nog geen 120 alvorens niet even dubbel te checken of er geen auto/motor aankomt.
Zeker, om maar niet op hesjes terug te komen.quote:Op maandag 31 maart 2014 16:35 schreef Anne het volgende:
[..]
Een motor kun je iets makkelijker 'over het hoofd' zien met deze snelheid .
En als ie geen licht voert helemaal.
Leer?quote:Op maandag 31 maart 2014 16:59 schreef stoeltafel het volgende:
Wat dragen jullie onder je motorpak? Had net een thermo broek/shirt aan maar dat is echt veels te warm, pffff. Wel lekker ritje weer en het rijden in de stad is ook echt leuk.
Ik vind mijn textiele kleding nu ook niet meer ideaal; in de winter met alle thermolaagjes en truien zat dat lekker, maar nu zonder liners en alleen een shirtje eronder flappert die jas irritant in de wind. Maar ach, er zijn ergere dingen.quote:Op maandag 31 maart 2014 17:05 schreef KneusTeun het volgende:
Lijkt me ook echt kut zo'n heel zwart leren zweet pak.
Zal wel veilig zijn, maar het lijkt me niet het meest comfortabel.
Dat kan ik gelukkig allemaal verstellen zodat het niet wappert en flappertquote:Op maandag 31 maart 2014 17:09 schreef mjan het volgende:
[..]
Ik vind mijn textiele kleding nu ook niet meer ideaal; in de winter met alle thermolaagjes en truien zat dat lekker, maar nu zonder liners en alleen een shirtje eronder flappert die jas irritant in de wind. Maar ach, er zijn ergere dingen.
Boxer en t-shirt.quote:Op maandag 31 maart 2014 16:59 schreef stoeltafel het volgende:
Wat dragen jullie onder je motorpak? Had net een thermo broek/shirt aan maar dat is echt veels te warm, pffff. Wel lekker ritje weer en het rijden in de stad is ook echt leuk.
Tot op zekere hoogte wel inderdaad, maar niet genoeg in mijn geval. Nu heb ik gewoon een goed excuus om nog een jas te mogen kopen .quote:Op maandag 31 maart 2014 17:12 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Dat kan ik gelukkig allemaal verstellen zodat het niet wappert en flappert
Nu leer neem ik aan? Textiel zal hoe dan ook wapperen.quote:Op maandag 31 maart 2014 17:16 schreef mjan het volgende:
[..]
Tot op zekere hoogte wel inderdaad, maar niet genoeg in mijn geval. Nu heb ik gewoon een goed excuus om nog een jas te mogen kopen .
Ik heb ook gewoon leren dainese jas ernaast. Dat icm met kevlar jeans is ideaal met mooi weer.quote:Op maandag 31 maart 2014 17:16 schreef mjan het volgende:
[..]
Tot op zekere hoogte wel inderdaad, maar niet genoeg in mijn geval. Nu heb ik gewoon een goed excuus om nog een jas te mogen kopen .
Jup, dat is het plan.quote:Op maandag 31 maart 2014 17:18 schreef Geerd het volgende:
[..]
Nu leer neem ik aan? Textiel zal hoe dan ook wapperen.
Ja wou net zeggen anders blijft het wapperen heurquote:
wees blij dat het met de vierwieler was danquote:Op zondag 30 maart 2014 23:18 schreef Erasmo het volgende:
Toch val je met een geel hesje/helm meer op in de file tussen de over het algemeen grauw gekleurde auto's.
[..]
Die konijnen zijn pas kut 's nachts, heb er met de vierwieler al eentje aangetikt
Sja dat krijg je, goedkope tip? Wasbenzine krijg je het goed schoon.quote:Op maandag 31 maart 2014 17:47 schreef mjan het volgende:
Over babyolie - nouja onderhoud - gesproken; ik was in het weekend mn machientje aan het schoonmaken en ik zag al overal roest plekjes (uitlaat en frame). Hoe ga ik dat eraf krijgen en zorgen dat het zo lang mogelijk wegblijft?
Iemand product-tips uit eigen ervaring? Ik kan wel googlen, maar dan zie ik door de bomen het bos niet meer en de metaal-polish die ik had opgeduikeld doet verdacht weinig met die roestplekjes.
Een met 2 wielen, en een stuurquote:Op maandag 31 maart 2014 20:11 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Ik ga deze week beginnen aan mijn motorrijbewijs. Wilde het niet langer uitstellen
Zit ook al met een schuin oog naar marktplaats te kijken voor een fijne motor om mee te starten (zit te denken aan tussen de 1000 en 2000 euro). Als iemand daar tips over heeft, dan hoor ik dat graag
Twee wielen en een stuur is wel m'n basiseis inderdaad Maar ik zat zelf te kijken voor een motor van het type Honda CB500, of Hornet. Ik wil er zeg maar de begin stapjes op gaan maken en als ik wat meer gevorderd ben de overstap maken naar een sport type. Ik hoor natuurlijk ook graag wat de voors en tegens van zo'n model (CB500 of Hornet) zijnquote:Op maandag 31 maart 2014 20:14 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Een met 2 wielen, en een stuur
Wel handig te weten wat je zelf wil, allroad, supersport, tour of geheel inspiratieloos een transalp?
Qua vermogen bedoel je? Ik ben de 24 jaar reeds gepasseerd dus dat is geen probleem toch?quote:Op maandag 31 maart 2014 20:30 schreef Salatrel het volgende:
Heb je al eens gekeken waar je op mag rijden?
Xj 900, weet niet hoe het tegenwoordig met rijbewijzen zit.quote:Op maandag 31 maart 2014 20:20 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Twee wielen en een stuur is wel m'n basiseis inderdaad Maar ik zat zelf te kijken voor een motor van het type Honda CB500, of Hornet. Ik wil er zeg maar de begin stapjes op gaan maken en als ik wat meer gevorderd ben de overstap maken naar een sport type. Ik hoor natuurlijk ook graag wat de voors en tegens van zo'n model (CB500 of Hornet) zijn
laat ik dan maar diegene zijn die post koop iets goedkoops en ga eerst leren rijden nadat je je rijbewijs hebt.quote:Op maandag 31 maart 2014 20:34 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Qua vermogen bedoel je? Ik ben de 24 jaar reeds gepasseerd dus dat is geen probleem toch?
Heb ik nietquote:Op maandag 31 maart 2014 08:48 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Voor 1km kun je beter de trapfiets pakken
* ManageTheAnger heeft een bandit van 5k als eerste motor.quote:Op maandag 31 maart 2014 20:40 schreef Salatrel het volgende:
[..]
laat ik dan maar diegene zijn die post koop iets goedkoops en ga eerst leren rijden nadat je je rijbewijs hebt.
ik kocht zelf een fiets voor bijna 5k en geloof mij dat ik daar nu heel anders op zou rijden dan ik toen deed
niet dat ik zeg dat je op een barrel je grenzen op kan zoeken maar koop een fiets waarmee het niet erg is als je een keer onderuit gaat of om laat vallen. een bandit ofzo
dit was mijn eerste:quote:Op maandag 31 maart 2014 20:44 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Heb ik niet
[..]
* ManageTheAnger heeft een bandit van 5k als eerste motor.
Heb ik serieus ook over nagedacht om die te kopen... Ook een erg mooie motor.quote:
Ja zo'n type zit ik aan te denken. Dat is dus een bandit?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die motor mocht willen dat ie een Bandit wasquote:Op maandag 31 maart 2014 20:48 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Allemaal bedankt voor de suggesties. Heb nu weer wat om mee aan de gang te gaan
[..]
Ja zo'n type zit ik aan te denken. Dat is dus een bandit?
quote:Op maandag 31 maart 2014 20:50 schreef Maegrim het volgende:
nee, dit is een banditSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit is ook een BanditSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
quote:Op maandag 31 maart 2014 20:50 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Die motor mocht willen dat ie een Bandit was
Dat is een Suzuki GSR. Bandit is GSF. De eerste generatie Bandits (de mooiste dus ) heb je vanaf zo'n ¤1.500 in goede staat.
quote:Op maandag 31 maart 2014 20:50 schreef Maegrim het volgende:
nee, dit is een banditoliegekoeld dat zie je zoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee, de nakeds zijn mooierquote:
Zo goed als Naked man.quote:
quote:
Hoef ik het niet meer te zeggenquote:
Ik heb een leuke Kawasaki ER-5 in de aanbieding.quote:Op maandag 31 maart 2014 20:11 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Ik ga deze week beginnen aan mijn motorrijbewijs. Wilde het niet langer uitstellen
Zit ook al met een schuin oog naar marktplaats te kijken voor een fijne motor om mee te starten (zit te denken aan tussen de 1000 en 2000 euro). Als iemand daar tips over heeft, dan hoor ik dat graag
Heb je hem op internet staan?quote:Op maandag 31 maart 2014 21:04 schreef picodealion het volgende:
[..]
Ik heb een leuke Kawasaki ER-5 in de aanbieding.
nee inde schuur hurrrrdurrrrquote:Op maandag 31 maart 2014 21:07 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Heb je hem op internet staan?
Ik wou ook al zeggen "op de standaard" maar denk is wel beetje te flauw.... komt hij aan.quote:
Nee ik heb me net bedacht dat ik 'm weg ga doen, namelijk een uur geleden een mooie XJ900 uit '84 op marktplaats gespot en gereserveerd . Zal even wat fototjes opzoeken.quote:Op maandag 31 maart 2014 21:07 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Heb je hem op internet staan?
Jij hebt al een flauwe grap gemaakt vanavond!quote:Op maandag 31 maart 2014 21:12 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Ik wou ook al zeggen "op de standaard" maar denk is wel beetje te flauw.... komt hij aan.
quote:Op maandag 31 maart 2014 20:50 schreef BlackLining het volgende:GoddommeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
quote:Op maandag 31 maart 2014 20:50 schreef BlackLining het volgende:
Dit is ook een BanditNaais einde rap in zicht?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier fotootje van een voor jou betaalbare Bandit. Hebben we ook allemaal onze fiets weer laten zien voor vanavondquote:Op maandag 31 maart 2014 21:16 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Jij hebt al een flauwe grap gemaakt vanavond!
quote:
quote:Op maandag 31 maart 2014 21:45 schreef mjan het volgende:
[..]
Hier fotootje van een voor jou betaalbare Bandit. Hebben we ook allemaal onze fiets weer laten zien voor vanavond
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gummiebeer,punkmuis en mijne, voor beetje meer variatie's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.It's funny
But not ha-ha funny.
quote:Op maandag 31 maart 2014 22:23 schreef Nero22 het volgende:
En dan nog een "sportscooter"fixedSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe hard gaat die supersport eigenlijk?'s avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
140 met tegenwind, 170 met wind in de rugquote:Op maandag 31 maart 2014 22:24 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
fixed
Hoe hard gaat die supersport eigenlijk?
Das toch geen supersport! Die antieke rammelbak van mij loopt zelfs harderquote:Op maandag 31 maart 2014 22:24 schreef Nero22 het volgende:
[..]
140 met tegenwind, 170 met wind in de rug
Ja maar... Nou...quote:Op maandag 31 maart 2014 22:25 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Das toch geen supersport! Die antieke rammelbak van mij loopt zelfs harder
Ik denk zelfs dat die olieboot van gummie nog wel eens sneller kon zijn.
Bwehe, mijn god wat heb ik een hekel aan mensen die dat argument serieus gebruiken. Laatst weer een kringverjaardag meegemaakt Goh BL, ben je je motor aan het repareren? Jup. Hoe hard kan ie eigenlijk? Mwah, 210 zoiets.. Maar is dat geen onzin? Zo hard mag je helemaal nergens!quote:Op maandag 31 maart 2014 22:27 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Ja maar... Nou...
Max snelheid is toch 130! Op de A2 zelfs maar 100!
ze hebben geen ongelijkquote:Op maandag 31 maart 2014 22:39 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Bwehe, mijn god wat heb ik een hekel aan mensen die dat argument serieus gebruiken. Laatst weer een kringverjaardag meegemaakt Goh BL, ben je je motor aan het repareren? Jup. Hoe hard kan ie eigenlijk? Mwah, 210 zoiets.. Maar is dat geen onzin? Zo hard mag je helemaal nergens!
Dat dat eenpittertje van jou niet harder dan 130 kan voor die uit elkaar dondert kan ik niks aan doen heaquote:
170 op de teller jonguh!quote:Op maandag 31 maart 2014 22:40 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat dat eenpittertje van jou niet harder dan 130 kan voor die uit elkaar dondert kan ik niks aan doen hea
Ook alleen maar omdat de naald van de teller losgetrild isquote:
trillingen zijn juist minder als toeren hoger zijnquote:Op maandag 31 maart 2014 22:42 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ook alleen maar omdat de naald van de teller losgetrild is
210 op de teller, gemiddelde leasebak rijd toch al dik over de 200?? Wat zeuren ze dan??quote:Op maandag 31 maart 2014 22:39 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Bwehe, mijn god wat heb ik een hekel aan mensen die dat argument serieus gebruiken. Laatst weer een kringverjaardag meegemaakt Goh BL, ben je je motor aan het repareren? Jup. Hoe hard kan ie eigenlijk? Mwah, 210 zoiets.. Maar is dat geen onzin? Zo hard mag je helemaal nergens!
minder heftig omdat ze elkaar bij hoge toeren uitschakelen toch? neem aan dat die cilinder van jou wel vaker heen en weer klapt op 170 dan bij 30. Als we ervan uitgaat dat je geen 9k bij 30 maakt :pquote:Op maandag 31 maart 2014 22:43 schreef Salatrel het volgende:
[..]
trillingen zijn juist minder als toeren hoger zijn
Sowieso. De maximum snelheidquote:Op maandag 31 maart 2014 22:49 schreef Geerd het volgende:
[..]
210 op de teller, gemiddelde leasebak rijd toch al dik over de 200?? Wat zeuren ze dan??
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |