abonnement Unibet Coolblue
pi_137645908
101 redenen om borstvoeding te geven

Borstvoedingsorganisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League
Beide organisaties hebben een GRATIS telefonische informatiedienst.

Handige en betrouwbare sites:
Borstvoeding.com biedt veel informatie over borstvoeding verzorgd door een team van borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.
Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.
Kellymom.com, breastfeeding and parenting Engelstalige site met zeer uitgebreide informatie.
Nursingtwo Engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap
Medicijnen en borstvoeding
Protocol borstvoeding prematuren

Directe links naar veel voorkomende vragen en problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5

Nieuw: de multidisciplinaire borstvoedingsrichtlijn: http://www.richtlijnborstvoeding.nl/
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_137645949
Ik heb sinds vannacht stekende brandende pijn in m'n borst.
Ik leg J nu aan de pijnlijke borst om de pijn weg te krijgen en het verlicht wel wat maar het is niet geheel verdwenen.

Moet ik denken aan een beginnende borstonsteking of kan het ook iets anders zijn? }:|
♥ J & S
pi_137645986
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2014 07:26 schreef klaprooss het volgende:
Ik heb sinds vannacht stekende brandende pijn in m'n borst.
Ik leg J nu aan de pijnlijke borst om de pijn weg te krijgen en het verlicht wel wat maar het is niet geheel verdwenen.

Moet ik denken aan een beginnende borstonsteking of kan het ook iets anders zijn? }:|
Heb je ook een harde plek in je borst? Is ie rood?
Bij spruw kun je ook zulke steken hebben volgens mij, is er bij J wat te zien?
pi_137646059
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2014 07:31 schreef L0t.. het volgende:

[..]

Heb je ook een harde plek in je borst? Is ie rood?
Bij spruw kun je ook zulke steken hebben volgens mij, is er bij J wat te zien?
Wel wat harde plekken maar die drinkt J goed weg.
Het rode heb ik nog niet gespot en borst lijkt ook nog niet warmer te zijn op de pijnlijke plek

Gisteren wilde ik toevallig zijn mondje checken op spruw maar meneer werkt niet echt mee. Van wat ik zag leek er niets te zitten. Ik zal het zo weer checken!. Misschien dan toch spruw?
♥ J & S
pi_137646225
Blij dat het voor jullie de goede keuze is, Martine! Alleen het stukje over dat je voedingswaarde achteruit zou gaan is echt onzin. Je melk is net zo voedzaam als eerder en hoe lager je productie, hoe geconcentreerder wat betreft nutriënten. Aan de buitenkant zie je er in elk geval niks van af.
pi_137646495
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2014 07:43 schreef klaprooss het volgende:

[..]

Wel wat harde plekken maar die drinkt J goed weg.
Het rode heb ik nog niet gespot en borst lijkt ook nog niet warmer te zijn op de pijnlijke plek

Gisteren wilde ik toevallig zijn mondje checken op spruw maar meneer werkt niet echt mee. Van wat ik zag leek er niets te zitten. Ik zal het zo weer checken!. Misschien dan toch spruw?
Zou goed kunnen ja, is 'ie ook onrustiger aan de borst? Verstopte melkkanaaltjes kunnen volgens mij ook bij spruw passen. Even goed in de gaten houden iig..

Hoe dan ook vervelend dat het pijn doet :*
  woensdag 12 maart 2014 @ 09:13:19 #7
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_137647266
Vraagje, ik heb een handkolf van Avent, maar krijg er echt nauwelijks iets uit. Vorige week met de kraam even geoefend, en toen kwamen er twee druppels per borst uit, maar dat was na een voeding.
Vanmorgen wilde kuiken maar één borst, dus ik dacht: kolf ik die andere af. Maar nee, nada, niks. Geen druppel. Terwijl ik wel gewoon lek enzo, dus het ligt niet aan mijn melk.
We willen graag een automatische kolf kopen, maar krijgt die er dan wel wat uit :? .
KuikenGuppy
pi_137647417
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 09:13 schreef Burdie het volgende:
Vraagje, ik heb een handkolf van Avent, maar krijg er echt nauwelijks iets uit. Vorige week met de kraam even geoefend, en toen kwamen er twee druppels per borst uit, maar dat was na een voeding.
Vanmorgen wilde kuiken maar één borst, dus ik dacht: kolf ik die andere af. Maar nee, nada, niks. Geen druppel. Terwijl ik wel gewoon lek enzo, dus het ligt niet aan mijn melk.
We willen graag een automatische kolf kopen, maar krijgt die er dan wel wat uit :? .
Dat is goed mogelijk. Ten eerste moeten je borsten wennen aan het kolven, dus het zal wrs als je vaker kolft beter gaan. Daarnaast kan het zijn dat een krachtiger/zachter kolf voor jou beter werkt. Heeft ie een sterkte waar je m op kan instellen?
Home is where the O+ is...
pi_137647455
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 09:13 schreef Burdie het volgende:
Vraagje, ik heb een handkolf van Avent, maar krijg er echt nauwelijks iets uit. Vorige week met de kraam even geoefend, en toen kwamen er twee druppels per borst uit, maar dat was na een voeding.
Vanmorgen wilde kuiken maar één borst, dus ik dacht: kolf ik die andere af. Maar nee, nada, niks. Geen druppel. Terwijl ik wel gewoon lek enzo, dus het ligt niet aan mijn melk.
We willen graag een automatische kolf kopen, maar krijgt die er dan wel wat uit :? .
Krijg je wel een toeschietreflex?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_137647576
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 09:13 schreef Burdie het volgende:
Vraagje, ik heb een handkolf van Avent, maar krijg er echt nauwelijks iets uit. Vorige week met de kraam even geoefend, en toen kwamen er twee druppels per borst uit, maar dat was na een voeding.
Vanmorgen wilde kuiken maar één borst, dus ik dacht: kolf ik die andere af. Maar nee, nada, niks. Geen druppel. Terwijl ik wel gewoon lek enzo, dus het ligt niet aan mijn melk.
We willen graag een automatische kolf kopen, maar krijgt die er dan wel wat uit :? .
Als ik jou was zou ik hem eerst huren om te kijken hoe dat bevalt. Wellicht kun je zo ook verschillende merken huren om te kijken welke het beste bij je past en dan je beste keuze kolf kopen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  woensdag 12 maart 2014 @ 09:30:23 #11
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_137647627
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2014 09:21 schreef Cwen het volgende:

[..]

Dat is goed mogelijk. Ten eerste moeten je borsten wennen aan het kolven, dus het zal wrs als je vaker kolft beter gaan. Daarnaast kan het zijn dat een krachtiger/zachter kolf voor jou beter werkt. Heeft ie een sterkte waar je m op kan instellen?
Nee, handmatig kan je niks instellen, alleen het tempo (want dat bepaal je zelf).

@Ticootje nope... zouden mijn borsten te zindelijk zijn? :')
KuikenGuppy
pi_137647818
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 09:13 schreef Burdie het volgende:
Vraagje, ik heb een handkolf van Avent, maar krijg er echt nauwelijks iets uit. Vorige week met de kraam even geoefend, en toen kwamen er twee druppels per borst uit, maar dat was na een voeding.
Vanmorgen wilde kuiken maar één borst, dus ik dacht: kolf ik die andere af. Maar nee, nada, niks. Geen druppel. Terwijl ik wel gewoon lek enzo, dus het ligt niet aan mijn melk.
We willen graag een automatische kolf kopen, maar krijgt die er dan wel wat uit :? .
Hier exact hetzelfde verhaal. Bij de eerste 'kon ik niet kolven' dacht ik, want er kwam gewoon niets (ook de handkolf van Avent). Bij de tweede een andere kolf aangeschaft, en kolven ging vlekkeloos! Ik zou dus zeker een ander proberen, eerst huren (of van iemand even lenen om te testen of het iets voor je doet?) is een goede tip. :)
  woensdag 12 maart 2014 @ 09:41:15 #13
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_137647858
Oké, dus 'deze kolf doet niks' is niet automatisch 'elke kolf doet niks', goed te weten!
KuikenGuppy
pi_137647867
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2014 09:30 schreef Burdie het volgende:

[..]

Nee, handmatig kan je niks instellen, alleen het tempo (want dat bepaal je zelf).

@Ticootje nope... zouden mijn borsten te zindelijk zijn? :')
Niet alleen het tempo kun je instellen, ook hoe hard ie gaat.
Begin je met korte snelle slagen om een toeschiet op te wekken? Daarna kun je zo zacht of krachtig als je wil pompen. Bij mijn Avent kan dat tot veel krachtiger dan mijn Medela freestyle haalt (tranen in ogen sterk), maar je moet er wel even handigheid in krijgen. En m goed in elkaar zetten natuurlijk, 1 dingetje scheef en het vacuüm wil niet goed.

Mijn borsten deden het trouwens beter op de avent (elektrisch, maar dat is dezelfde kolf met een hulpstuk) dan op de freestyle.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  woensdag 12 maart 2014 @ 10:08:09 #15
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_137648535
Het zal inderdaad met tsr te maken hebben, als ik kuiken heel even aanleg en daarna kolf, komt er best wat uit :).
Bedankt voor het meedenken!
KuikenGuppy
pi_137648591
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 08:25 schreef L0t.. het volgende:

[..]

Zou goed kunnen ja, is 'ie ook onrustiger aan de borst? Verstopte melkkanaaltjes kunnen volgens mij ook bij spruw passen. Even goed in de gaten houden iig..

Hoe dan ook vervelend dat het pijn doet :*
J lijkt nergens last van te hebben met drinken. Ik bel de verloskundige even kijken wat ze zegt en adviseert :).

Bedankt l0t :*
♥ J & S
pi_137648662
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2014 09:30 schreef Burdie het volgende:

[..]

Nee, handmatig kan je niks instellen, alleen het tempo (want dat bepaal je zelf).

@Ticootje nope... zouden mijn borsten te zindelijk zijn? :')
Nee hoor, dat is een kwestie van oefenen en proberen hoe je dat reflex wel gaat krijgen, want zonder krijg je er inderdaad niets uit.
Begin met kleine en snelle slagen. Dan zie je dat opeens je melk gaat stromen en dan kun je afkolven in langere slagen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 12 maart 2014 @ 10:56:07 #18
171422 LadyBlack
paint it black
pi_137649848
Misschien dat ik dan ook eens een avent zou moeten proberen; melk die stroomt is hier echt nog steeds een zeldzaamheid, en dan nog alleen links. Op een goeie dag komt er 90-100 cc uit 1 borst, maar daar moet ik dan een kwartier voor kolven... Tegenwoordig is het ook vaker 50 cc, ook al is het nog zo lang geleden dat ik gevoed heb.

Als ik gewoon in een kwartier een flinke fles volknalde dan had ik lang zo'n hekel niet aan dat kolven.
pi_137649861
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 10:08 schreef Burdie het volgende:
Het zal inderdaad met tsr te maken hebben, als ik kuiken heel even aanleg en daarna kolf, komt er best wat uit :).
Bedankt voor het meedenken!
Als je mini niet voorhanden is kan het ook helpen om even te masseren. Opp. deze pagina wat afbeeldingen van hoe je dat kunt doen: http://www.borstvoeding.com/kolven/afkolven1.html

Vanyel, hoe is het?
pi_137650245
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 10:56 schreef LadyBlack het volgende:
Misschien dat ik dan ook eens een avent zou moeten proberen; melk die stroomt is hier echt nog steeds een zeldzaamheid, en dan nog alleen links. Op een goeie dag komt er 90-100 cc uit 1 borst, maar daar moet ik dan een kwartier voor kolven... Tegenwoordig is het ook vaker 50 cc, ook al is het nog zo lang geleden dat ik gevoed heb.

Als ik gewoon in een kwartier een flinke fles volknalde dan had ik lang zo'n hekel niet aan dat kolven.
Welke kolf gebruik je nu? Hier in het zkhs verschillende gebruikt, en waar ik met kolf A idd een kwartier zat voor 40cc, had ik met kolf B 200cc in 5 minuten. Beide Medela overigens.
  woensdag 12 maart 2014 @ 11:23:54 #21
171422 LadyBlack
paint it black
pi_137650831
Ik heb nu een medela freestyle en een medela handkolf (al een tijd niet meer gebruikt). Hiervoor huurde ik dat bakbeest, de symphony. Allemaal met matig resultaat.

Een vriendin die laatst is gestopt met bv heeft een avent, misschien dat ik die eens te leen vraag.
pi_137653478
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2014 10:56 schreef WupWup het volgende:
Vanyel, hoe is het?
Het voeden is inmiddels wel een beetje klaar, ik leg m af en toe nog aan als dat handig is (krampjes, mevr niet in de buurt, dat soort) en dan is het prima dat ik niet veel melk meer heb. Dan hangt ie, is hij tevree en ik ook. Gaat dus wel goed eigenlijk :Y

Maandag cb, volgens mij is ie enorm gegroeid, ben benieuwd naar zijn stats.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_137655664
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 10:56 schreef LadyBlack het volgende:
Misschien dat ik dan ook eens een avent zou moeten proberen; melk die stroomt is hier echt nog steeds een zeldzaamheid, en dan nog alleen links. Op een goeie dag komt er 90-100 cc uit 1 borst, maar daar moet ik dan een kwartier voor kolven... Tegenwoordig is het ook vaker 50 cc, ook al is het nog zo lang geleden dat ik gevoed heb.

Als ik gewoon in een kwartier een flinke fles volknalde dan had ik lang zo'n hekel niet aan dat kolven.
Ik heb dezelfde hoeveelheden in dezelfde tijd. Maar ik kolf dan ook nauwelijks, dat scheelt ook.

Kolven moet je leren Burdie ;)
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  woensdag 12 maart 2014 @ 13:53:56 #24
30252 Soempie
Procreating
pi_137655815
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 22:00 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

Komt me bekend voor. Slokje drinken, dan weer boekje kijken of iets anders in de kamer. Helaas vinden mijn tepels de manier van drinken en vooral loslaten niet zo leuk de laatste tijd.

Ik had laatst zelfs een neushoorn aan de borst. Mijn dreumes is erg in voor het delen met zijn speelgoed de laatste tijd. Vandaag wees hij naar mijn borsten en zei "appel". Bij mijn weten toch echt melk en geen appelsap wat eruit komt O+
Wat lief. Ook een slokje voor de neushoorn. O+
Hier krijgen de knuffels ook vaak een borst aangeboden door M. (en hij wil soms zelf ook en dan houdt hij z'n mondje tegen m'n borst :') ). Lijkt me grappig als ze zelf nog de borst krijgen en dat ook gaan doen.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_137657430
Ik heb een Medela Freestyle en dat gsat super. Laatst een keer een Symphony gebruikt en dat was hopeloos - veel te zacht, welke instelling ook! Ik heb blijkbaar een hard slurpende baby :D.
Home is where the O+ is...
pi_137672711
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 13:53 schreef Soempie het volgende:

[..]

Wat lief. Ook een slokje voor de neushoorn. O+
Hier krijgen de knuffels ook vaak een borst aangeboden door M. (en hij wil soms zelf ook en dan houdt hij z'n mondje tegen m'n borst :') ). Lijkt me grappig als ze zelf nog de borst krijgen en dat ook gaan doen.
Wat lief! En dat hij zelf ook een slokje wil O+ M heeft daar nooit echt belangstelling voor. Het kolven vond hij nog wel interessant maar het drinken boeit hem niet zo. Misschien omdat het ook al zo gewoon voor hem is? Hij weet niet beter. In het begin (heeel vroeger, toen ik nog heel veel kon kolven :') ) toen kreeg hij af en toe ook wat. Of hij mocht de restjes opdrinken.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 10:38:08 #27
30252 Soempie
Procreating
pi_137724627
Ja, vast omdat hij toen ook nog zo klein was. Kreeg M. Toen nog flesjes? Vond hij bv wel lekker eigenlijk? Hier heeft M. nog nooit een slok gekregen. Ik kolf ook niet..

J. heeft twee nachtjes doorgeslapen (als in tussen 12 en 6). Man, ontplofgevaar. :X En toen wilde ze na een kant de andere ook niet meer. Au. :')
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  vrijdag 14 maart 2014 @ 11:39:26 #28
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_137726350
Ploftetten O+ en dan in de douche zo tegen de muur tegenover je aan sproeien :+

Hier lijkt t wel een regeldag of zo? Vannacht om 5.30 heeft ze besloten onstilbare honger cq zuigbehoefte te hebben en nu ligt ze eindelijk op m'n borst te slapen na slurpbeurt nummer 5. Mama is moe :') . Dat geregel is ergens heel goed voor, toch? O-) go productie en ritme en meisje!
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_137727875
Wat lief Soempie, dat M bij jou aan de borst "sort of" drinkt. J wilde dat niet. Wilde ook nooit bv uit een beker nadat L geboren was, hij had het een keer geproefd en zei dat het vies was. Hij is ook niet echt meer een melk drinker.

Kyara jouw M dronk dan echt de bv uit een beker. Vond hij dat lekker?

Kimpossible regeldagen zijn vermoiend maar zeker goed om se productie optimaal af te stemmen.

Auto's worden bijvoorbeeld ook aan mijn borsten aangelegd. En ik vind het ook zo schattig, dat hij tegenwoordig "meer" en "nog meer" zegt als hij nog niet klaar is O+
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_137728210
Ik wil jullie bedanken voor het luisterend oor de afgelopen periode. Ik heb veel aan jullie ervaringen en tips gehad. Hier is de mooie borstvoeding periode echt voorbij. Gisteren helemaal niet meer gevoed en gekolfd en geen stuwing.

Iedereen veel succes en geluk met jullie kindjes.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 14:05:01 #31
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_137730690
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 12:37 schreef Tinuviel het volgende:
Wat lief Soempie, dat M bij jou aan de borst "sort of" drinkt. J wilde dat niet. Wilde ook nooit bv uit een beker nadat L geboren was, hij had het een keer geproefd en zei dat het vies was. Hij is ook niet echt meer een melk drinker.

Kyara jouw M dronk dan echt de bv uit een beker. Vond hij dat lekker?

Kimpossible regeldagen zijn vermoiend maar zeker goed om se productie optimaal af te stemmen.

Auto's worden bijvoorbeeld ook aan mijn borsten aangelegd. En ik vind het ook zo schattig, dat hij tegenwoordig "meer" en "nog meer" zegt als hij nog niet klaar is O+
J heeft toch een paar keer mijn voorraad kolfmelk op gedronken? Hoe oud was hij toen? 3?
Mijn melk vond hij wel lekker! :6 ;) ;)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 14:33:39 #32
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_137731609
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 10:38 schreef Soempie het volgende:
Ja, vast omdat hij toen ook nog zo klein was. Kreeg M. Toen nog flesjes? Vond hij bv wel lekker eigenlijk? Hier heeft M. nog nooit een slok gekregen. Ik kolf ook niet..
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 12:37 schreef Tinuviel het volgende:
Kyara jouw M dronk dan echt de bv uit een beker. Vond hij dat lekker?
M kreeg toen geen flesjes meer en dronk ook gewoon uit een tuitbeker maar toen wilde hij dus ook weer een flesje. En hij kreeg de bv dan ook in een flesje. En dat vond hij wel lekker. Maar hij dronk ook even makkelijk de restjes kv op.....
  vrijdag 14 maart 2014 @ 15:14:12 #33
30252 Soempie
Procreating
pi_137732984
Ik vind m'n eigen melk ook wel lekker.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  vrijdag 14 maart 2014 @ 15:15:11 #34
30252 Soempie
Procreating
pi_137733025
Dat ging snel met afbouwen Martine. :)
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  vrijdag 14 maart 2014 @ 15:22:11 #35
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_137733286
Al 9 maanden borstvoeding voor mijn kleine D... *O*
pi_137733325
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 10:08 schreef Burdie het volgende:
Het zal inderdaad met tsr te maken hebben, als ik kuiken heel even aanleg en daarna kolf, komt er best wat uit :).
Bedankt voor het meedenken!
Hoe is het nu, Burdie?
Ik kolf ook met de Avent en ik heb gemerkt dat ik 'em best hard moet aandrukken om er genoeg druk op te krijgen. De eerste keer heb ik vijf minuten snel moeten pompen voordat er iets op gang kwam. En nu wisselt het ook nog wel eens, hoe snel er iets uitkomt, per borst ook.

Ik heb een poep&pis-vraag. (Het is toch grappig hoe je daar als moeder mee bezig kunt zijn, en nog heel serieus ook).
I. heeft sinds een paar dagen - eigenlijk vanaf dat ze precies 6 weken oud was - veel minder poepluiers. Nog maar eentje per dag. De kleur is dan wel goed. Verder heeft ze ook genoeg volle pasluiers. Maar, haar darmkrampjes die juist over leken te gaan, zijn nu ook ineens terug + ze heeft ineens last van behoorlijke winderigheid, en die winden ruiken ook enorm af en toe. :+ . Ze heeft daar best last van. Vanmorgen had ze gewoon tranen op haar wangetjes van het persen om die winden eruit te krijgen.

Ik geef haar infacol, maar dat lijkt hiertegen niet echt te werken. Ook eet ik niet anders dan hiervoor.

Verder drinkt ze ook wat onrustig, maar dat komt volgens mij omdat ze dus die krampjes heeft, terwijl ze drinkt. Ze steekt ook weer veel haar tongetje uit, na het drinken en klakt soms ook. Ik let erg op eventuele spruw symptomen, maar die hebben we allebei verder niet.

Nu is mijn vraag, als onzekere mama, natuurlijk: hoort dit er allemaal bij, bij het patroon van ontlasting en darmperikelen en borstvoeding? Is het normaal? Kan ik iets doen?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  zaterdag 15 maart 2014 @ 12:05:08 #37
171422 LadyBlack
paint it black
pi_137762045
Ah, sorry Franny ik las t gisteren al maar had nog niet gereageerd.

Het klinkt allemaal hartstikke goed! En poep kan inderdaad veranderen, minder worden, meer worden.... dat kleine lijfje is volop in ontwikkeling! Je kunt haar een beetje helpen met de windjes; ik zette E dan tegen mijn opgetrokken knieën aan als ik op de bank zat, en fietste dan met haar beentjes. Dat zorgde voor een enorm knetterfestijn meestal :D en ze kon zo goed poepen ook :')

Maar t is sneu he, als het zoveel moeite kost....
pi_137762278
Herkenbaar van mijn oudste. Zij heeft als jonge baby altijd veel last gehad van haar darmen. Wat ik toen heb geleerd: al die middeltjes werken voor geen meter. Ik begin er dan ook echt niet meer aan nu met de jongste. Geen infacol, geen cinebaby, geen orthiflor, geen abc dophilus of wat dan ook. Het zijn allemaal toevoegingen, net zo goed extra belasting voor de darmen en dat maakt de beschermlaag van de borstvoeding in de darm stuk. Wat helpt is de tijd (ja echt, lullig antwoord, maar het is eenmaal niet anders wat betreft de rijping), buikmassage met de klok mee kan fijn zijn (mijn jongste vindt er niks aan :') ), fietsen met de beentjes, warmte op de buik, op de buik liggen (op je onderarm of je been) en vooral lekker in de draagdoek waar haar buik tegen jou aanzit (=warmte en massage) en haar knieën hoger dan haar billen (ideale poeppositie :+ ).
pi_137764260
O+ trots! Eindelijk boven de 10 kilo!

Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_137764294
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 15:14 schreef Soempie het volgende:
Ik vind m'n eigen melk ook wel lekker.
:D ^O^
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 16:38:06 #41
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_137769392
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 15:23 schreef Franny_G het volgende:
Hoe is het nu, Burdie?
Ik kolf ook met de Avent en ik heb gemerkt dat ik 'em best hard moet aandrukken om er genoeg druk op te krijgen. De eerste keer heb ik vijf minuten snel moeten pompen voordat er iets op gang kwam. En nu wisselt het ook nog wel eens, hoe snel er iets uitkomt, per borst ook.
Na enig oefenen, lukt het nu prima! Ik wil nog niet te veel kolven, omdat ik een beetje bang ben mijn productie in de war te schoppen, maar ik doe het nu af en toe, om zo alvast een voorraadje op te bouwen voor het oefenen met het flesje straks.
We zijn aan het oriënteren op een automatische kolf, maar weten nog niet precies wat we willen.

En is I. alweer 6 weken joh :o wat gaat dat hard...
KuikenGuppy
pi_137770584
Bedankt LB en WupWup! Fijn om even te vernemen dat dit normaal is. Als ik de hele dag met haar bezig ben, is het soms moeilijk om afstand te nemen en de boel te relativeren. De tips die jullie geven, doe ik inderdaad, en dat helpt wel. Vannacht heeft ze gelukkig gewoon weer lekker geslapen en vandaag zijn de krampjes minder heftig.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  zaterdag 15 maart 2014 @ 22:42:33 #43
171422 LadyBlack
paint it black
pi_137783210
Fijn Franny! ^O^

Marjolijntje, yay! *O* En zo te zien kan ik dat gewicht bij E op dezelfde termijn verwachten :D die zit ook ongeveer daar op de curve.

Juud, je ventje alweer 9 maanden *O*
pi_137794248
Fijn, dat de krampjes gisternacht beter waren Franny.

Burdie voor de 6 weken *G*

En voor F, die goede stats heeft *G*

Davinia, J was toen nog best klein, dat scheelde denk ik. Daarnaast misschien ook, dat hij niet wist wat het was. Was hij toen niet 2-2,5 jaar oud?

[ Bericht 18% gewijzigd door Tinuviel op 16-03-2014 12:26:41 ]
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_137794505
Dat je je kind helemaal aftankt en die dan in plaats van de beschaafde *burp* er een *bweeeeeerk* uitgooit :{
pi_137794951
Boer of melk?
De onze doet consequent het laatste. Hele emmers melk komen eruit. Precies zijn grote zus..
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  zondag 16 maart 2014 @ 12:37:44 #47
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_137795319
Boeren, schijten en spugen: we noemen ons kleine fijne meisje soms gewoon Henk :+ het volume waarmee geboerd en gescheten wordt is werkelijk ongelooflijk _O-
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  zondag 16 maart 2014 @ 13:28:17 #48
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_137796884
quote:
1s.gif Op zondag 16 maart 2014 11:54 schreef Tinuviel het volgende:
Burdie voor de 6 weken *G*
Kuiken is twee weken vandaag ;)

Ik heb trouwens pijn tussen de voedingen door, en S. hapt vooral rechts erg 'lui' aan. Soms lijkt het wel of hij een kauwgompje heeft ipv een goede hap. Dan corrigeer ik hem wel, maar het lukt me niet altijd even goed. We gaan morgen even langs de lactatiekundige voor tips.
KuikenGuppy
pi_137798149
quote:
1s.gif Op zondag 16 maart 2014 13:28 schreef Burdie het volgende:

[..]

Kuiken is twee weken vandaag ;)

Ik heb trouwens pijn tussen de voedingen door, en S. hapt vooral rechts erg 'lui' aan. Soms lijkt het wel of hij een kauwgompje heeft ipv een goede hap. Dan corrigeer ik hem wel, maar het lukt me niet altijd even goed. We gaan morgen even langs de lactatiekundige voor tips.
Sorry stom van me, verkeerd gelezen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  zondag 16 maart 2014 @ 14:39:37 #50
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_137799629
Hier komen er ook emmere uit -O-
Herken ik in deze mate eigenlijk niet van de andere 2 maar weet niet echt of ik er iets mee moet doen.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  zondag 16 maart 2014 @ 14:42:21 #51
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_137799729
quote:
1s.gif Op zondag 16 maart 2014 14:39 schreef Moppert het volgende:
Hier komen er ook emmere uit -O-
Herken ik in deze mate eigenlijk niet van de andere 2 maar weet niet echt of ik er iets mee moet doen.
Ik ben bij beide kinderen op een gegeven moment een tijd lang een borst per keer gaan geven, dan liet ik ze drinken, goed boeren en dan gewoon nog weer dezelfde (lege) borst voor de zuigbehoefte.
En in het wippertje leggen na het drinken, dat hielp ook een boel.

Maar ja, dat zal je zelf ook wel kunnen bedenken. ;)
  zondag 16 maart 2014 @ 14:58:17 #52
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_137800324
Ja dat doe ik idd ook allemaa al. :)
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_137800558
quote:
1s.gif Op zondag 16 maart 2014 13:28 schreef Burdie het volgende:

[..]

Kuiken is twee weken vandaag ;)

Ik heb trouwens pijn tussen de voedingen door, en S. hapt vooral rechts erg 'lui' aan. Soms lijkt het wel of hij een kauwgompje heeft ipv een goede hap. Dan corrigeer ik hem wel, maar het lukt me niet altijd even goed. We gaan morgen even langs de lactatiekundige voor tips.
Pijn in je borst of je tepel?
Klinkt wel bekend, hier een luie happer én hanger links :)
Home is where the O+ is...
  zondag 16 maart 2014 @ 16:17:26 #54
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_137803054
Ik was net J aan het voeden op de bank. D was aan het spelen aan de kant waar J dronk (papa zat er naast zodat ze niet van de bank zou vallen). J dronk stoicijns door. Toen ze los liet en rechtop ging zitten greep D haar kans: ze kroop meteen naar de borst en *hap* O+
  zondag 16 maart 2014 @ 16:30:26 #55
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_137803505
quote:
1s.gif Op zondag 16 maart 2014 15:04 schreef Cwen het volgende:

[..]

Pijn in je borst of je tepel?
Klinkt wel bekend, hier een luie happer én hanger links :)
In de tepel, geloof ik.
Ben jij linkshandig toevallig?
KuikenGuppy
  zondag 16 maart 2014 @ 16:42:45 #56
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_137804027
quote:
2s.gif Op zondag 16 maart 2014 16:17 schreef Kyara het volgende:
Ik was net J aan het voeden op de bank. D was aan het spelen aan de kant waar J dronk (papa zat er naast zodat ze niet van de bank zou vallen). J dronk stoicijns door. Toen ze los liet en rechtop ging zitten greep D haar kans: ze kroop meteen naar de borst en *hap* O+
O+
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  zondag 16 maart 2014 @ 16:48:40 #57
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_137804245
quote:
2s.gif Op zondag 16 maart 2014 16:17 schreef Kyara het volgende:
Ik was net J aan het voeden op de bank. D was aan het spelen aan de kant waar J dronk (papa zat er naast zodat ze niet van de bank zou vallen). J dronk stoicijns door. Toen ze los liet en rechtop ging zitten greep D haar kans: ze kroop meteen naar de borst en *hap* O+
O+
Netjes op haar beurt gewacht dus ;-)
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_137805000
quote:
2s.gif Op zondag 16 maart 2014 16:17 schreef Kyara het volgende:
Ik was net J aan het voeden op de bank. D was aan het spelen aan de kant waar J dronk (papa zat er naast zodat ze niet van de bank zou vallen). J dronk stoicijns door. Toen ze los liet en rechtop ging zitten greep D haar kans: ze kroop meteen naar de borst en *hap* O+
Wilde D haar eigen kant niet of had ze die al gehad? Wel mooi op haar beurt gewacht.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  zondag 16 maart 2014 @ 19:41:34 #59
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_137811102
Kyara O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Popje krijgt er spekkies van O+
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  zondag 16 maart 2014 @ 19:52:20 #60
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_137811684
Oooh, KP O+ O+ O+

Overdag voed ik ze altijd om en om want anders blijven ze met elkaar klooien (ogen uitsteken, vinger in de mond proppen om het vacuüm te verbreken, keihard op het hoofd meppen of neus vast willen pakken.... dat soort dingen, ze zijn zo lief voor elkaar...). En D was nog niet geweest dus netjes op haar beurt gewacht.
  zondag 16 maart 2014 @ 20:03:42 #61
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_137812326
Spekbabies O+
KuikenGuppy
pi_137815612
KP O+ Hapwangen!!
  zondag 16 maart 2014 @ 20:51:49 #63
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_137815689
O+ kp
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_137816062
Vorige week voor het eerst in de buitenlucht gevoed O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 16 maart 2014 @ 20:58:45 #65
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_137816254
Zo zat ik donderdag ook O+
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
Praten over mma? Kom naar #mma
  zondag 16 maart 2014 @ 21:00:56 #66
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_137816422
Ja? ;)

Mooie foto mabawa O+
  zondag 16 maart 2014 @ 21:04:41 #67
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_137816717
_O- ik dus! :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  zondag 16 maart 2014 @ 21:11:10 #68
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_137817165
quote:
14s.gif Op zondag 16 maart 2014 20:58 schreef Paxlie het volgende:
Zo zat ik donderdag ook O+
Ik moest lachen.... _O-
pi_137817369
quote:
14s.gif Op zondag 16 maart 2014 20:58 schreef Paxlie het volgende:
Zo zat ik donderdag ook O+
:D
Hihi heerlijk he moppert.
  zondag 16 maart 2014 @ 21:19:01 #70
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_137817743
Ohh Mabawa en moppert, lekker zo in t zonnetje! O+
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  zondag 16 maart 2014 @ 21:21:07 #71
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_137817904
Mooie foto's O+

Lauren was een spuugbaby. Echt. De Was -O- maar verder had ze nergens last van en groeide priprima. Spugen doet ze nu nog amper.
pi_137818770
Kyara O+

Mabawa wat een leuke foto! Zo lekker in de zon!

Moppert ook al lekker in de zon!

KP O+

Hier ook goed bezig! Zaterdag wezen kijken bij mijn team die een wedstrijd moest spelen. J kreeg honger dus ik moest gaan voeden. Gekozen voor de kleedkamer omdat ik in het openbaar nog een beetje te spannend vond. Lief vond ik wel dat de dames die zich wilde verkleden aan mij vroegen of ik daar bezwaar tegen had :+ .

Vandaag wezen kijken bij vriend die een wedstrijd honkbal had en uiteraard had J ook toen honger. Toen gewoon op het bankje langs het veld mijn tiet tevoorschijn gehaald en J aangelegd! Best trots op mezelf! J zijn 3 weken oud verjaarweek gevierd met voeden in het openbaar *O* O+.

Oh! En ook al de helft van de voedingen zonder tepelhoedje :D!

ik heb sinds een aantal dagen veel steken in mijn borsten, wat kan dat zijn? Het lijkt juist er te zijn zodra er aan die kant gedronken is. Is dat het vullen van de melkklieren o.i.d. Het voelt een beetje als het toeschietreflex alleen dan in m'n gehele borst en niet bij de tepel. Echt pijnlijk wil ik het niet noemen maar het is wel vervelend en irritant!
♥ J & S
pi_137818916
Mini baby's aan de bost O+ O+ heerlijke topic dit!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zondag 16 maart 2014 @ 21:40:06 #74
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_137819371
Klap wat goed! Steken zijn hier heel herkenbaar. Soms heb ik t al als ik voorover buig, alsof t dan al toestroomt :X ik vind t overigens wel aardig pijnlijk, maar denk ook dat t een productieding is
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  zondag 16 maart 2014 @ 21:43:12 #75
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_137819602
Jup, die steken/prikkels heb ik ook altijd gehad, gaat wel over na verloop van tijd. Vooral bij kou of te koud gekleed voelde ik het snel.
pi_137819753
Voedingsfoto's O+ O+ O+!!

End of an era: de vriezer zat niet goed dicht, dus ik moest nu echt mijn voorraad melk weggooien ;(. Het was al een jaar oud en meer dan af toe pannenkoeken maken deed ik er niet mee (het opdrinken wil mini niet meer), dus het had hoe dan ook weg gemoeten binnenkort. 35 flesjes :X

Venus in pocketformaat
© loveli
pi_137820442
Ohh Phaidra, zo zonde he? :( Hier is onze vriezer ook overleden, dus de voorraad is hier ook weggegooid. Deed best zeer, ookal dronk Faye het niet meer ;(
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_137820552
quote:
1s.gif Op zondag 16 maart 2014 21:45 schreef Phaidra het volgende:
Voedingsfoto's O+ O+ O+!!

End of an era: de vriezer zat niet goed dicht, dus ik moest nu echt mijn voorraad melk weggooien ;(. Het was al een jaar oud en meer dan af toe pannenkoeken maken deed ik er niet mee (het opdrinken wil mini niet meer), dus het had hoe dan ook weg gemoeten binnenkort. 35 flesjes :X

[ afbeelding ]
Oh neeeee :'( :*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zondag 16 maart 2014 @ 21:58:59 #79
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_137820780
Ik voel me jullie mee dames :*
pi_137820906
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 21:55 schreef Marjolijntje het volgende:
Ohh Phaidra, zo zonde he? :( Hier is onze vriezer ook overleden, dus de voorraad is hier ook weggegooid. Deed best zeer, ookal dronk Faye het niet meer ;(
Ja, heel erg zonde. Als er ooit een tweede komt, ga ik de voorraad echt eerder opmaken. Ik bewaarde het voor als ik stopte met kolven, maar rond die tijd vond hij koemelk al lekkerder dan gekolfde (ontdooide) melk.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_137821845
Mooie mini baby's aan de borst voedingsfoto's in de buitenlucht.

Oh nee Phaidra en Marjolijntje wat balen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_137830648
quote:
1s.gif Op zondag 16 maart 2014 21:32 schreef klaprooss het volgende:

Hier ook goed bezig! Zaterdag wezen kijken bij mijn team die een wedstrijd moest spelen. J kreeg honger dus ik moest gaan voeden. Gekozen voor de kleedkamer omdat ik in het openbaar nog een beetje te spannend vond. Lief vond ik wel dat de dames die zich wilde verkleden aan mij vroegen of ik daar bezwaar tegen had :+ .

Vandaag wezen kijken bij vriend die een wedstrijd honkbal had en uiteraard had J ook toen honger. Toen gewoon op het bankje langs het veld mijn tiet tevoorschijn gehaald en J aangelegd! Best trots op mezelf! J zijn 3 weken oud verjaarweek gevierd met voeden in het openbaar *O* O+.

Goed zeg! En ook mooi dat je zo snel alweer lekker op pad gaat en J meeneemt. Doe je hem dan in de draagdoek? Voelt als een overwinninkje toch, zo in het openbaar voeden? Maar het geeft zo lekker veel vrijheid.
Mijn eerste keer in de openlucht vergeet ik ook niet (al zijn er geen foto's van jammergenoeg). Mijn lief en ik hadden gewandeld in het Haagse Bos, maar toen we op de terugweg hadden, had I toch echt onstilbare honger. Toen zat ik op een bankje op het Malieveld. O+ .

I. heeft nu ook echt een beetje spekbeentjes en armpjes. Ik kijk daar vol trots naar. :D .

Leuk, al die foto's. Dit is geen foto in de buitenlucht, maar genomen bij mijn ouders door mijn vriend. Mijn bejaarde en strenggereformeerde oom en tante zaten er ook bij. :6 . :) .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Phaidra, wat zonde zeg. Met zoveel liefde bij elkaar gekolfd. O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  maandag 17 maart 2014 @ 09:58:40 #83
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_137832360
Wat mooi Franny! O+

Zie lief al die mini's aan de borst.

Als tegenwicht even een dreumes aan de borst ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_137835529
quote:
1s.gif Op zondag 16 maart 2014 16:30 schreef Burdie het volgende:

[..]

In de tepel, geloof ik.
Ben jij linkshandig toevallig?
Nope, rechts. Maar ik merk wel dat ik haar per kant anders ondersteun, ja!

Klap, ik herken het ook. Bij mij heeft/had het te maken met de groei van 't klierweefsel - meer melk! ;)
Home is where the O+ is...
pi_137841443
Ahh nog meer lieve foto's O+

Phaidra en Marjolijn wat ontzettend balen en zonde...

Hier even crosspost uit babytopic. Mn kleine smurf is weer niet super gegroeid. Omdat hij verder prima ontwikkelt, vrolijk is en goed poept en plast maak ik me niet direct zorgen. Ik word er alleen wel verdrietig van. Ook omdat kolven nog steeds niet lekker loopt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_137842353
Hoi Mabawa. Ik heb er niet veel ervaring mee of verstand van, maar als ik naar de curves kijk dan valt me op dat hij wat lengte betreft een beetje een groeispurtje heeft gedaan de laatste tijd. Gewicht blijft daarbij wat achter, maar dat trekt dan misschien de komende tijd wat aan? Wel heel jammer dat het je verdrietig maakt; ik kan me daar heel goed iets bij voorstellen. Maar ik zag in het babytopic ook mooie foto's voorbij komen en zo te zien en te lezen gaat het dus gewoon hartstikke goed.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_137842631
En onze lieve babytjes laten zich gewoon niet zo makkelijk 'vangen' in groeicurves en gemiddelden. O+ .
Ik weet nog dat we bij de 20wekenecho hoorde dat I. met de groei van haar beentjes onder het gemiddelde zat. Dan moet je dus ook slikken (ze zat ook met de groei van haar hersentjes iets onder het gemiddelde ;( ), en nu heeft iedereen het over haar lange beentjes. Dat ze in andere opzichten juist weer boven het gemiddelde zat, ben ik natuurlijk vergeten. :+ .

De curves en gemiddelden zouden niet meer dan een hulpmiddel moeten zijn om de groei van onze baby's in de gaten te houden, niet een soort dictaat en al helemaal niets iets waar we verdrietig van worden als duidelijk is dat het goed met ze gaat. :* .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_137842688
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 14:07 schreef Mabawa. het volgende:
Ahh nog meer lieve foto's O+

Phaidra en Marjolijn wat ontzettend balen en zonde...

Hier even crosspost uit babytopic. Mn kleine smurf is weer niet super gegroeid. Omdat hij verder prima ontwikkelt, vrolijk is en goed poept en plast maak ik me niet direct zorgen. Ik word er alleen wel verdrietig van. Ook omdat kolven nog steeds niet lekker loopt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zou over 2 weken nog eens gaan meten en kijken of er dan wel een lijntje wordt opgepakt.

Wat zegt het CB?


Kijk, opzich kan het geen kwaad als ze een lijntje aan het zoeken zijn, maar op een gegeven moment moeten ze dat lijntje wel gaan volgen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_137844134
quote:
2s.gif Op maandag 17 maart 2014 14:29 schreef Franny_G het volgende:
Hoi Mabawa. Ik heb er niet veel ervaring mee of verstand van, maar als ik naar de curves kijk dan valt me op dat hij wat lengte betreft een beetje een groeispurtje heeft gedaan de laatste tijd. Gewicht blijft daarbij wat achter, maar dat trekt dan misschien de komende tijd wat aan? Wel heel jammer dat het je verdrietig maakt; ik kan me daar heel goed iets bij voorstellen. Maar ik zag in het babytopic ook mooie foto's voorbij komen en zo te zien en te lezen gaat het dus gewoon hartstikke goed.
Dank je wel. Ja heel waarschijnlijk was dat een meetfout, het ging wel samen met gewicht dat op de curve ook iets afboog. Groei herstelde daarna mooi en nu dus weer niet. Echt frusti! Ja eigenlijk gaat alles heel goed op het groeien en kolven na :)

quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 14:37 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik zou over 2 weken nog eens gaan meten en kijken of er dan wel een lijntje wordt opgepakt.

Wat zegt het CB?

[ afbeelding ]
Kijk, opzich kan het geen kwaad als ze een lijntje aan het zoeken zijn, maar op een gegeven moment moeten ze dat lijntje wel gaan volgen.
Ja we gaan over 3 weken weer! 2 weken kon helaas niet en ivm werk kan ik niet naar de inloop. Ik had gehoopt dat hij zijn lijntje al zou volgen inderdaad.CBarts is echt super. Gaf aan dat ze het wel duidelijk zag en dat het niet minder had moeten zijn maar dat het haar nu geen echte zorgen baart ivm zijn ontwikkeling die meer dan prima is. Ze zei ook dat ik me niets aan moet trekken van mensen die nu gaan zeggen dat het tijd is voor kv erbij O+
Net een LK gebeld maar vond het gesprek niet echt heel erg bevredigend moet ik zeggen. Maar waarschijnlijk ben ik gewoon een zeikerd :@
pi_137844269
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 15:07 schreef Mabawa. het volgende:

[..]

Dank je wel. Ja heel waarschijnlijk was dat een meetfout, het ging wel samen met gewicht dat op de curve ook iets afboog. Groei herstelde daarna mooi en nu dus weer niet. Echt frusti! Ja eigenlijk gaat alles heel goed op het groeien en kolven na :)

[..]

Ja we gaan over 3 weken weer! 2 weken kon helaas niet en ivm werk kan ik niet naar de inloop. Ik had gehoopt dat hij zijn lijntje al zou volgen inderdaad.CBarts is echt super. Gaf aan dat ze het wel duidelijk zag en dat het niet minder had moeten zijn maar dat het haar nu geen echte zorgen baart ivm zijn ontwikkeling die meer dan prima is. Ze zei ook dat ik me niets aan moet trekken van mensen die nu gaan zeggen dat het tijd is voor kv erbij O+
Net een LK gebeld maar vond het gesprek niet echt heel erg bevredigend moet ik zeggen. Maar waarschijnlijk ben ik gewoon een zeikerd :@
Wat een fijne reactie van het CB. Maar ik snap je ongerustheid. Maar ik denk dat als er een reden is om te gaan bijvoeden dat het CB echt wel 1 van de eersten zijn die dat zeggen. En je kunt ook zelf wel wat doen he? Als het je echt niet lekker zit kun je eens zien als je na een voeding wat kunt kolven en dat na geven, lekkere vette melk. Maar als je kleine gewoon vol zit, dan zit ie vol.
Maar als een CB zegt, niet druk maken, dan zou ik in elk geval die 3 weken aankijken. Zeker als je de vorige meting ziet waar het erop leek dat hij wel zn lijntje ging oppakken. Dus het kan maar net een ongunstigweegmoment zijn nu.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_137849332
Baby's aan de borst O+! En dreumes aan de borst O+

Wat zonde van je melk Phaidra!

Mabawa :* hij groeit, en idd zodra hij goed poept en plast! Je doet het goed hoor! Niet elk kindje groeit direct een hoop. Komt vanzelf :*

Franny, ik was nu met de kinderwagen op pad, de draagdoek ga ik volgende keer proberen :D!
Maar het voelt zeker als een overwinning! Gewoon geen gedoe en gewoon aan de borst. Heerlijk O+

Hier ook bij het CB geweest, voor de eerste keer. J groeit goed :) en heeft sinds gister avond niet meer gedronken met een tepelhoedje!
Fijn, nou ja fijn.. dat mensen de steken herkennen! Dan maak ik me geen zorgen ;).
♥ J & S
  maandag 17 maart 2014 @ 17:32:58 #92
171422 LadyBlack
paint it black
pi_137849637
Ohhh nou wat een heerlijke foto's met al die kleine baby'tjes O+

En Kyara's duo O+ Hoe cool dat wachten op je beurt en dan gauw ernaartoe kruipen!

Mabawa, ik sluit me aan bij Franny; lengte ietsje meer en gewicht ietsje minder... waarschijnlijk is dat de volgende meting wat meer geleveld :Y

Het was hier ook lang zoeken naar t lijntje (ook verstoord beeld denk ik door flink bijvoeden met flesjes na een voeding), maar straks zit ie vast op een goeie plek!
  maandag 17 maart 2014 @ 22:21:44 #93
30252 Soempie
Procreating
pi_137865109
Kyara :D O+Wat heb je d'r netjes opgevoed. :+

Mooie foto's. O+

Gister bij mij een dieptepunt en vanavond weer. J. is aan het regelen en ik trek het erg slecht. Gister uit wanhoop de pakjes nutrilon opgezocht, maar die waren over de datum. Vandaag weer zo'n dag dat ze heel erg moest huilen, bozig was aan de borst en non stop wilde drinken. Dat is echt niet handig met een peuter die er ook nog is. Ook als ze niet aan het regelen is heb ik het idee dat ik hem tekort doe. Door slaapgebrek vooral.
Knoop vanavond doorgehakt: ik ga afbouwen.

3 maanden borstvoeding. :) Mooie momenten!

Heel gaaf om te merken dat m'n lichaam wel melk kan maken.
De keren dat J. in slaap viel tijdens het drinken. O+
Met J. aan de borst de slappe lach krijgen en een kraamhulp en man die ondertussen gekke dansjes deden al zingend: 'my milkshake brings all the boys to the yard..' :')_
J. die tijdens het drinken steeds naar me moest lachen. :D
Die handjes om m'n borst. O+
Een tevreden smoeltje met een beetje melk, na het drinken.

Nouja, ik ga bijna twijfelen. Maar het is hier echt mooi geweest. Het eerste flesje was al een opluchting en het was mooi om te zien hoe tevreden ze daar toch van werd.

Ik wens iedereen hier ook veel mooie momenten nog! En petje af voor jullie, want ik vond het toch overwegend zwaar om te doen. :@
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  maandag 17 maart 2014 @ 22:26:15 #94
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_137865519
Soemp, zo te horen was het een prachtige periode. het klinkt alsof je t even goed af kan sluiten O+

Mabawa, ik heb r al op ingehaakt in het babytopic, maar ook hier nog even een :*
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_137865768
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 22:21 schreef Soempie het volgende:
Kyara :D O+Wat heb je d'r netjes opgevoed. :+

Mooie foto's. O+

Gister bij mij een dieptepunt en vanavond weer. J. is aan het regelen en ik trek het erg slecht. Gister uit wanhoop de pakjes nutrilon opgezocht, maar die waren over de datum. Vandaag weer zo'n dag dat ze heel erg moest huilen, bozig was aan de borst en non stop wilde drinken. Dat is echt niet handig met een peuter die er ook nog is. Ook als ze niet aan het regelen is heb ik het idee dat ik hem tekort doe. Door slaapgebrek vooral.
Knoop vanavond doorgehakt: ik ga afbouwen.

3 maanden borstvoeding. :) Mooie momenten!

Heel gaaf om te merken dat m'n lichaam wel melk kan maken.
De keren dat J. in slaap viel tijdens het drinken. O+
Met J. aan de borst de slappe lach krijgen en een kraamhulp en man die ondertussen gekke dansjes deden al zingend: 'my milkshake brings all the boys to the yard..' :')_
J. die tijdens het drinken steeds naar me moest lachen. :D
Die handjes om m'n borst. O+
Een tevreden smoeltje met een beetje melk, na het drinken.

Nouja, ik ga bijna twijfelen. Maar het is hier echt mooi geweest. Het eerste flesje was al een opluchting en het was mooi om te zien hoe tevreden ze daar toch van werd.

Ik wens iedereen hier ook veel mooie momenten nog! En petje af voor jullie, want ik vond het toch overwegend zwaar om te doen. :@
O+ Fijn dat het zo goed voelt voor jullie.

En geen :@ nodig hoor, ik vond de eerste maanden ook heel pittig, ik kan me voorstellen dat het icm peuter nog moeilijker is :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 17 maart 2014 @ 22:33:58 #96
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_137866042
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 22:21 schreef Soempie het volgende:
Kyara :D O+Wat heb je d'r netjes opgevoed. :+

Mooie foto's. O+

Gister bij mij een dieptepunt en vanavond weer. J. is aan het regelen en ik trek het erg slecht. Gister uit wanhoop de pakjes nutrilon opgezocht, maar die waren over de datum. Vandaag weer zo'n dag dat ze heel erg moest huilen, bozig was aan de borst en non stop wilde drinken. Dat is echt niet handig met een peuter die er ook nog is. Ook als ze niet aan het regelen is heb ik het idee dat ik hem tekort doe. Door slaapgebrek vooral.
Knoop vanavond doorgehakt: ik ga afbouwen.

3 maanden borstvoeding. :) Mooie momenten!

Heel gaaf om te merken dat m'n lichaam wel melk kan maken.
De keren dat J. in slaap viel tijdens het drinken. O+
Met J. aan de borst de slappe lach krijgen en een kraamhulp en man die ondertussen gekke dansjes deden al zingend: 'my milkshake brings all the boys to the yard..' :')_
J. die tijdens het drinken steeds naar me moest lachen. :D
Die handjes om m'n borst. O+
Een tevreden smoeltje met een beetje melk, na het drinken.

Nouja, ik ga bijna twijfelen. Maar het is hier echt mooi geweest. Het eerste flesje was al een opluchting en het was mooi om te zien hoe tevreden ze daar toch van werd.

Ik wens iedereen hier ook veel mooie momenten nog! En petje af voor jullie, want ik vond het toch overwegend zwaar om te doen. :@
3 maanden mooie momenten klinkt als een goede afsluiting. :* voor jullie. Zo'n beslissing is nooit makkelijk maar als het goed voelt dan is het ook goed.
pi_137866052
Soempie je 'klinkt' heel tevreden. Heel fijn, die 3 maanden heb je toch maar gedaan!

Bedankt voor de reacties trouwens, ik hoop over 3 weken een lijn zonder knikje te zien. Tot die tijd verder met veel aanleggen. En al gaat het kolven nou een heel klein beetje beter dan ben ik helemaal blij kromme zin
  maandag 17 maart 2014 @ 22:34:43 #98
30252 Soempie
Procreating
pi_137866086
Oh! Ik moet nog even vertellen dat m'n peuterjongetje gister met z'n knuffelolifantje op de bank zat:
'Ah, Toet, kom maar.'
*brengt de olifant naar z'n borst*
'Grote hap Toet! Ja, zo Toet. Lekker drinken Toet.'

:D O+ O+
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  maandag 17 maart 2014 @ 22:35:35 #99
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_137866129
Aaaah, wat lief! O+
  maandag 17 maart 2014 @ 22:39:07 #100
30252 Soempie
Procreating
pi_137866353
Hij wisselde ook van kant. :o :D

En nog even terughalen dat hij in paniek raakte toen hij J. voor het eerst bij me zag drinken: 'neee, niet mama opeten!!'.

Nouja, goed. :W :*
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_137866692
Och wat lief O+ :* :W
pi_137872275
Wat een lieve verhaaltjes Soempie. Het is een moeilijke beslissing, luister gewoon naar wat je gevoel je zegt.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_137872625
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 22:21 schreef Soempie het volgende:

3 maanden borstvoeding. :) Mooie momenten!

Heel gaaf om te merken dat m'n lichaam wel melk kan maken.
De keren dat J. in slaap viel tijdens het drinken. O+
Met J. aan de borst de slappe lach krijgen en een kraamhulp en man die ondertussen gekke dansjes deden al zingend: 'my milkshake brings all the boys to the yard..' :')_
J. die tijdens het drinken steeds naar me moest lachen. :D
Die handjes om m'n borst. O+
Een tevreden smoeltje met een beetje melk, na het drinken.
:D . O+ . Ik hoop dat je ook mooie foto's hebt van sommige momenten, zodat je nog eens terug kunt kijken. En herkenbaar! (Al valt het me achteraf wel tegen dat mijn vriend en de kraamhulp niet zulke dansjes hebben gedaan. Ik zal hem er eens op aanspreken.)

Na een paar dagen van heftige krampjes en weinig slaap had I. gisteren een slaapinhaaldagje. Heeft bijna de hele dag tegenaan me aan liggen slapen, of in de draagdoek of op de bank. Drinken aan de borst en al drinkend weer in slaap vallen. En weer een ontspannen lijfje. Tussendoor lag ze even wakker en al te spartelen op het speelkleed en het is zo leuk dat ze zich steeds meer bewust wordt van haar omgeving en dingen ziet. Al blijft het zo raadselachtig wat er in zo'n babytje omgaat!

Volgens mijn vriend ziet ze 'entiteiten' want ze kan soms volkomen gefascineerd naar een plek op de muur kijken waar niets op te zien is. :D .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_137878597
Hoe meer ik er over nadenk hoe stommer ik het gesprek met die lk gisteren vond. Tijdens het gesprek ging mijn gezicht van :o naar :') en ik ben helemaal niets wijzer geworden.
Ondertussen ben ik met werk 2 weken verder en lijkt het alleen maar minder te worden ipv meer. Mijn vriezervoorraad is echt op nu. ;(
pi_137879079
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 12:14 schreef Mabawa. het volgende:
Hoe meer ik er over nadenk hoe stommer ik het gesprek met die lk gisteren vond. Tijdens het gesprek ging mijn gezicht van :o naar :') en ik ben helemaal niets wijzer geworden.
Ondertussen ben ik met werk 2 weken verder en lijkt het alleen maar minder te worden ipv meer. Mijn vriezervoorraad is echt op nu. ;(
Mag ik vragen hoe het dan ging, dat je nu zo'n naar gevoel hebt?
Home is where the O+ is...
pi_137879161
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 12:29 schreef Cwen het volgende:

[..]

Mag ik vragen hoe het dan ging, dat je nu zo'n naar gevoel hebt?
Ze zei oa dat ik misschien vanaf 4 maanden fruit met pap kon geven zodat ik minder melk hoef te geven.
Uhm... Later meer ik moet nu naar client!
  dinsdag 18 maart 2014 @ 14:29:26 #107
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_137884040
Ik kom even binnenploffen met een vraag :) Bij mijn vk geven ze een workshop borstvoeding. Is het nou nuttig om zoiets te volgen als je borstvoeding wilt gaan geven of is het geldklopperij omdat de kraamverzorgster je straks sowieso helpt met het voeden van de kleine?
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  dinsdag 18 maart 2014 @ 14:32:24 #108
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_137884135
Nodig! Veel kraamverzorgsters hebben weinig BV kennis.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 14:33:15 #109
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_137884163
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 14:29 schreef Chanty het volgende:
Ik kom even binnenploffen met een vraag :) Bij mijn vk geven ze een workshop borstvoeding. Is het nou nuttig om zoiets te volgen als je borstvoeding wilt gaan geven of is het geldklopperij omdat de kraamverzorgster je straks sowieso helpt met het voeden van de kleine?
Het is wel een aanrader, maar ik vind het wel geldklopperij dat ze er vaak een hoog bedrag aan verbinden.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 14:33:48 #110
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_137884181
Agreed inderdaad wat betreft de hoge kosten.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_137884189
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 12:14 schreef Mabawa. het volgende:
Hoe meer ik er over nadenk hoe stommer ik het gesprek met die lk gisteren vond. Tijdens het gesprek ging mijn gezicht van :o naar :') en ik ben helemaal niets wijzer geworden.
Ondertussen ben ik met werk 2 weken verder en lijkt het alleen maar minder te worden ipv meer. Mijn vriezervoorraad is echt op nu. ;(
Waar woon je? ik kan kijken of ik iemand weet in de regio!

Toen ik vragen had, had ik veel aan iemand van LLL
http://www.lalecheleague.nl/ouders/direct-hulp-nodig
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 14:35:13 #112
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_137884241
http://www.borstvoedingnatuurlijk.nl

Hier kun je ook zoeken of er nog contactpersonen infoavonden geven. Vaak is het alleen volgen van de avonden zonder kosten, maar kun je de brochures erbij kopen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_137884289
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 14:29 schreef Chanty het volgende:
Ik kom even binnenploffen met een vraag :) Bij mijn vk geven ze een workshop borstvoeding. Is het nou nuttig om zoiets te volgen als je borstvoeding wilt gaan geven of is het geldklopperij omdat de kraamverzorgster je straks sowieso helpt met het voeden van de kleine?
In het Maasstad ziekenhuis was het gratis. Misschien heeft een ziekenhuis bij jou in de buurt ook zoiets?
  dinsdag 18 maart 2014 @ 14:38:38 #114
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_137884346
Tnx voor de snelle reacties. Mijn vk biedt een infoavond en workshopmiddag aan (ieder 15 euro), dus dat vind ik nog wel meevallen. En via het kraamhotel waar ik ga bevallen kan ik gratis een infoavond volgen, dus dat wilde ik sowieso doen. Zal eens kijken wat er verder is qua aanbod op die site van jou tico :)
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_137885456
Ken je borstvoeding.com al? Ondanks een cursusavond voelde ik me de eerste weken echt zoooo onzeker over van alles. Deze website was zo'n beetje mijn bijbel!

Ik vond de cursus wel heel nuttig, maar het zelluf doen was toch best andere koek.
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 18 maart 2014 @ 15:15:44 #116
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_137885661
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 15:09 schreef Phaidra het volgende:
Ken je borstvoeding.com al? Ondanks een cursusavond voelde ik me de eerste weken echt zoooo onzeker over van alles. Deze website was zo'n beetje mijn bijbel!

Ik vond de cursus wel heel nuttig, maar het zelluf doen was toch best andere koek.
Daar heb ik al een en ander op zitten lezen ja :Y Wel grappig trouwens. Ik vertelde aan mijn moeder dat er cursussen zijn voor borstvoeding geven en ze zat me aan te kijken van WTF :? ?! met als reactie: vroeger ging dat gewoon vanzelf, daar had je geen cursus voor nodig.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_137885747
Nee, vroeger ging het niet vanzelf want mijn moeder heeft vijf kinderen gekregen en bij geen van allen borstvoeding gegeven. "Het ging niet." En mijn oudere zus zegt ook dat ze geen borstvoeding heeft gegeven omdat ze "niet genoeg had."
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  dinsdag 18 maart 2014 @ 15:20:39 #118
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_137885850
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 15:15 schreef Chanty het volgende:

[..]

Daar heb ik al een en ander op zitten lezen ja :Y Wel grappig trouwens. Ik vertelde aan mijn moeder dat er cursussen zijn voor borstvoeding geven en ze zat me aan te kijken van WTF :? ?! met als reactie: vroeger ging dat gewoon vanzelf, daar had je geen cursus voor nodig.
Ja, vroeger kon je ten rade bij je moeder, die waarschijnlijk ook borstvoeding had gegeven. Maar tegenwoordig is dat niet zo normaal meer. En je kan het beter omschrijven als informatieavond, een cursus is ietsjes overdreven.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 15:21:06 #119
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_137885864
quote:
12s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 15:18 schreef Franny_G het volgende:
Nee, vroeger ging het niet vanzelf want mijn moeder heeft vijf kinderen gekregen en bij geen van allen borstvoeding gegeven. "Het ging niet." En mijn oudere zus zegt ook dat ze geen borstvoeding heeft gegeven omdat ze "niet genoeg had."
Bij mijn moeder was het na 5 maanden op. Ik had er niet meer genoeg aan.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_137886597
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 15:15 schreef Chanty het volgende:

[..]

Daar heb ik al een en ander op zitten lezen ja :Y Wel grappig trouwens. Ik vertelde aan mijn moeder dat er cursussen zijn voor borstvoeding geven en ze zat me aan te kijken van WTF :? ?! met als reactie: vroeger ging dat gewoon vanzelf, daar had je geen cursus voor nodig.
Als je de juiste kennis had wel ja. Maar die juiste kennis krijgen, of ondersteuning krijgen was toen ook al vaak een drama, net als nu. Dus wel doen.

Soemp, wat enorm schattig je peuter O+ En goed gedaan, 3 maanden!

Mabawa, zei je LK dat? Misschien is het een idee om met een (andere) LK naar je kolftechniek te kijken? Is je LK een IBCLC-LK? Overigens zou je ook nog kunnen proberen door borstvoedingsthee en havermout je productie wat te verhogen, maar hoe goed en hoe snel dat werkt weet ik niet.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  dinsdag 18 maart 2014 @ 15:42:38 #121
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_137886633
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 15:20 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja, vroeger kon je ten rade bij je moeder, die waarschijnlijk ook borstvoeding had gegeven. Maar tegenwoordig is dat niet zo normaal meer. En je kan het beter omschrijven als informatieavond, een cursus is ietsjes overdreven.
Denk dat mijn moeder dan geluk had dat het bij haar kennelijk wel vanzelf ging. Die had namelijk niemand meer om bij ten rade te gaan. Kolven vindt ze ook onzin want dat hoefde zij nooit :D Ach ja,… moeders :+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  dinsdag 18 maart 2014 @ 15:44:40 #122
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_137886724
Mijn oma had echt bijna geen borstvoeding. Maar dat was begin 1945 in Rotterdam dus ik denk dat daar wel een kern van waarheid in zat.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 15:44:50 #123
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_137886730
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 15:42 schreef Chanty het volgende:

[..]

Denk dat mijn moeder dan geluk had dat het bij haar kennelijk wel vanzelf ging. Die had namelijk niemand meer om bij ten rade te gaan. Kolven vindt ze ook onzin want dat hoefde zij nooit :D Ach ja,… moeders :+
Maar vroeger zat je als vrouw thuis voor de kinderen, nu moet je bij 3 maanden weer aan de slag en als je ook daarna nog borstvoeding wilt geven, dan zul je toch echt moeten kolven.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 15:46:51 #124
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_137886814
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 15:44 schreef Kyara het volgende:
Mijn oma had echt bijna geen borstvoeding. Maar dat was begin 1945 in Rotterdam dus ik denk dat daar wel een kern van waarheid in zat.
Oh ja, tuurlijk kan het.

En ik geloof ook echt dat ik er na 5 maanden niet meer genoeg aan had. Ik zat namelijk mn babydingen eens door te lezen en mijn moeder mocht alleen om de 3 uur voeden. Daarna glucosewater ed. Strak schema.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_137886866
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 15:44 schreef Kyara het volgende:
Mijn oma had echt bijna geen borstvoeding. Maar dat was begin 1945 in Rotterdam dus ik denk dat daar wel een kern van waarheid in zat.
Ja, lijkt me ook. Ondervoeding. Ik vind het sowieso ongelooflijk dat vrouwen middenin de hongerwinter nog gezonde kinderen op de wereld konden zetten.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_137886910
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 15:46 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Oh ja, tuurlijk kan het.

En ik geloof ook echt dat ik er na 5 maanden niet meer genoeg aan had. Ik zat namelijk mn babydingen eens door te lezen en mijn moeder mocht alleen om de 3 uur voeden. Daarna glucosewater ed. Strak schema.
Vind ik het al heel wat dat het wel 5 maanden lukte!
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  dinsdag 18 maart 2014 @ 15:49:45 #127
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_137886936
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 15:49 schreef Morretje het volgende:

[..]

Vind ik het al heel wat dat het wel 5 maanden lukte!
Vanaf 3 of 4 maanden bijvoeding volgens mij.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 15:58:49 #128
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_137887296
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 15:44 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Maar vroeger zat je als vrouw thuis voor de kinderen, nu moet je bij 3 maanden weer aan de slag en als je ook daarna nog borstvoeding wilt geven, dan zul je toch echt moeten kolven.
Dat heb ik haar ook proberen uit te leggen ;)
Hoewel ik tzt misschien ook nog wel noodgedwongen thuiszitmama ben, maar dan nog lijkt het me handig als je een dag weggaat zonder baby,dat je kunt afkolven.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_137892452
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 14:33 schreef bitterend het volgende:

[..]

Waar woon je? ik kan kijken of ik iemand weet in de regio!

Toen ik vragen had, had ik veel aan iemand van LLL
http://www.lalecheleague.nl/ouders/direct-hulp-nodig
DM!

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 15:41 schreef Morretje het volgende:

[..]

Mabawa, zei je LK dat? Misschien is het een idee om met een (andere) LK naar je kolftechniek te kijken? Is je LK een IBCLC-LK? Overigens zou je ook nog kunnen proberen door borstvoedingsthee en havermout je productie wat te verhogen, maar hoe goed en hoe snel dat werkt weet ik niet.
Ja bizar he? Ik zal even kijken of ze op de lijst staat inderdaad. Gaat via ons cb. Ik wil zeker kolfhulp, dat vind ik nu belangrijk. Als we thuis zijn ligt hij gewoon veel aan. Doet me gewoon pijn dat ik altijd maar krapjes melk mee kan geven. Heb net kv gekocht :( Heb namelijk maar 170 gekolfd. Ga nog wel kolven vandaag maar krijg nooit meer 4 voedingen bij elkaar natuurlijk.
Toevallig eet ik de laatste paar weken al havermout, gewoon pap zelf gemaakt. Bvthee ben ik zo'n 10 dagen geleden weer meer gaan drinken. Nu dagelijks minimaal een half liter.
Ervaringen met boezemmaatjes (vriendjes?) met fenegriek?
pi_137896061
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 18:15 schreef Mabawa. het volgende:

[..]

DM!

[..]

Ja bizar he? Ik zal even kijken of ze op de lijst staat inderdaad. Gaat via ons cb. Ik wil zeker kolfhulp, dat vind ik nu belangrijk. Als we thuis zijn ligt hij gewoon veel aan. Doet me gewoon pijn dat ik altijd maar krapjes melk mee kan geven. Heb net kv gekocht :( Heb namelijk maar 170 gekolfd. Ga nog wel kolven vandaag maar krijg nooit meer 4 voedingen bij elkaar natuurlijk.
Toevallig eet ik de laatste paar weken al havermout, gewoon pap zelf gemaakt. Bvthee ben ik zo'n 10 dagen geleden weer meer gaan drinken. Nu dagelijks minimaal een half liter.
Ervaringen met boezemmaatjes (vriendjes?) met fenegriek?
ruk zeg, van het kolven..

ikzelf niet, maar hoor er wel goede verhalen over! Fenegriek is idd ook productieverhogend.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  dinsdag 18 maart 2014 @ 22:00:50 #131
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_137903675
Anijs toch ook mor?
  dinsdag 18 maart 2014 @ 22:08:12 #132
171422 LadyBlack
paint it black
pi_137904111
Havermout, seriously? :D Good thing dat ik dat altijd eet 's ochtends, helemaal zonder van het productieverhaal af te weten! Ik laat wel (met pijn in het hart) de salie even achterwege uit mn eten. Als ik productie minder belangrijk ga vinden ga ik weer lekker verse pasta met saliebotersaus maken :9

Mabawa, ik vind het maar een raar verhaal van je lk :{w Gauw een ander zoeken! En gewoon verder kolven, met een fotootje of filmpje van je knapperd op je telefoon erbij! O+

Soemp, wat een fantastische verhalen van M O+ En wat klinkt het mooi die drie maanden! Goed dat je dat nu wel hebt kunnen doen he?! ^O^
pi_137904286
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 22:00 schreef pessie het volgende:
Anijs toch ook mor?
Ik ben weliswaar niet Morretje, maar ja, anijs ook. Daarom eten we beschuit met muisjes na de geboorte ;)
Lotte!
Noah!
  dinsdag 18 maart 2014 @ 22:15:03 #134
171422 LadyBlack
paint it black
pi_137904486
En drinken we bruin bier.... ohnee wacht :') Dat zegt iedereen, dat het goed is, maar ik heb t toch maar niet gedaan ;)

Mijn moeder heeft me trouwens 10 weken borstvoeding gegeven; ze had een borstverkleining gehad aan 1 borst, die deed dus niet goed mee (operatie in de jaren 60, nog niet echt subtiel dus veel littekenweefsel). Ze heeft me toen steeds eerst aan de borst laten drinken, en daarna een flesje gegeven. Zo kon ze zo lang mogelijk genieten van het zelf voeden, zegt ze. Ik vind het doodzonde, want ze wilde het zo graag en ik denk dat het met goede begeleiding misschien best langer had gekund...
pi_137906166
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 15:47 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Ja, lijkt me ook. Ondervoeding. Ik vind het sowieso ongelooflijk dat vrouwen middenin de hongerwinter nog gezonde kinderen op de wereld konden zetten.
't is nogal off-topic, maar zo gezond waren ze niet altijd. Zoals Dick Swaab in zijn boek 'Wij zijn ons brein' schrijft over kinderen die tijdens de hongerwinter zijn geboren: 'Deze kinderen hadden niet alleen een lager geboortegewicht, maar in volwassenheid bleek er ook een verhoogde kans te zijn op asociaal gedrag en vetzucht. Ze bleken een voorkeur te hebben voor vet eten en bewogen minder. Bovendien hadden ze meer kans op hoge bloeddruk, schizofrenie, depressie en verslaving.

Maargoed, om ook nog wat on-topics te zeggen: ik lees hier al lange tijd mee en ik hoop ooit zelf een kindje te kunnen voeden. Ik denk dat ik dan heel veel heb aan alle goede tips die hier gedeeld worden! :)
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_137919303
Mijn moeder heeft mij ook maar een paar weken borstvoeding kunnen geven. Toen was het ook 'op'. Ze geloofde er zelf echt heilig in dat dat kon (ze vroeg ook steeds verwonderd hoe het toch kon dat ik nog steeds melk had??) en ik heb het maar zo gelaten. Ik wilde haar ook geen rotgevoel geven, ze deden het toen ook zo op advies van de arts (stond ook in mijn CB-boekje, over voeden op de klok en maximaal 1 voeding 's nachts, na 3 maanden geen voedingen meer 's nachts en starten met bijvoeding).

Mijn oma heeft in de oorlog ook een kindje van de buurvrouw gevoed, omdat het bij haar niet goed op gang kwam. Zo mooi vond ik dat! O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_137919369
Oh ja, en waar ik eigenlijk voor kwam: goed artikel over voedingsfrequentie afgezet tegen de opslagcapaciteit van de borst.

Ik heb duidelijk weinig opslagcapaciteit :+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_137919639
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 12:21 schreef Phaidra het volgende:
Oh ja, en waar ik eigenlijk voor kwam: goed artikel over voedingsfrequentie afgezet tegen de opslagcapaciteit van de borst.

Ik heb duidelijk weinig opslagcapaciteit :+.
Leuk artikel! Maar mijn capaciteit is verwarrend ;). Ze heeft aan 1 borst genoeg en drinkt snel, maar ook vaak en 's nachts :D.
Home is where the O+ is...
  woensdag 19 maart 2014 @ 12:38:02 #139
30252 Soempie
Procreating
pi_137920034
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2014 12:29 schreef Cwen het volgende:

[..]

Leuk artikel! Maar mijn capaciteit is verwarrend ;). Ze heeft aan 1 borst genoeg en drinkt snel, maar ook vaak en 's nachts :D.
Hier precies hetzelfde en dat trek ik slecht, wat weer invloed heeft op m'n stemming, energie, enz.

Maar afbouwen trek ik ook slecht. Dat had ik even niet aan zien komen. Morgen kan ik bij een lk terecht, zag ik. En we hebben 's morgens een bezoek aan het cb. Twijfel, twijfel. -O-
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_137920944
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 12:38 schreef Soempie het volgende:

[..]

Hier precies hetzelfde en dat trek ik slecht, wat weer invloed heeft op m'n stemming, energie, enz.

Maar afbouwen trek ik ook slecht. Dat had ik even niet aan zien komen. Morgen kan ik bij een lk terecht, zag ik. En we hebben 's morgens een bezoek aan het cb. Twijfel, twijfel. -O-
Je kan toch kijken of je dat wat je nu hebt afgebouwd zo kunt laten en dan die voedingen die je nu nog geeft te blijven geven als je eigenlijk nog niet helemaal wilt stoppen?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 19 maart 2014 @ 13:03:44 #141
30252 Soempie
Procreating
pi_137920972
Een combinatie bv en fv? Ik wist niet eens dat dat nu al mogelijk was. :@
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_137921174
Tuurlijk Soemp! Dan kun je rustiger afbouwen :Y.
Home is where the O+ is...
pi_137921227
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 13:03 schreef Soempie het volgende:
Een combinatie bv en fv? Ik wist niet eens dat dat nu al mogelijk was. :@
Je kan het gewoon proberen. Alles is mogelijk. Je hebt gewoon wel kans dat jouw productie toch wat harder achteruit gaat dan je had gedacht. Maar misschien ook niet.

Hoeveel voedingen heb je nu afgebouwd?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 19 maart 2014 @ 13:16:19 #144
30252 Soempie
Procreating
pi_137921451
Ik heb 1 voeding afgebouwd, maar nog niet echt, want wel stuwing. Ik las op de site dat het ongeveer een week duurt om een voeding af te bouwen. Ik ben begonnen met de tweede voeding 's morgens en toen las ik zojuist dat ik beter de een na laatste 's avonds had kunnen pakken.

Maar vanmorgen wilde ik dus een flesje geven, terwijl J. zich steeds richting m'n borst werkte en in m'n shirt aan het happen was. Toen heb ik dat flesje maar in een bekertje aan m'n zoontje gegeven. Dus ik maak er een bende van op het moment. oO<

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_137922046
Het kán zo zijn dat je productie na het afbouwen van 2-3 voedingen opeens heel hard achteruit gaat. Maar dat hoeft niet per se. Helaas kom je daar maar op 1 manier achter... Op welke momenten ervaar je de meeste onrust? Is het een optie om juist die voeding(en) af te bouwen?

Veel sterkte met beslissen! Met 1 voeding nog niet eens helemaal afgebouwd kan je nog alle kanten uit. Ik ben ook 2x 'gestopt' omdat ik het even niet meer trok maar na een dag of 2 toch op mijn beslissing terug gekomen. Vaak werden de omstandigheden plotseling anders / beter, waardoor ik weer energie vond om door te gaan. Of ik werd heel verdrietig van het afbouwen. Je twijfel is dus zéér herkenbaar.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 19 maart 2014 @ 13:31:18 #146
30252 Soempie
Procreating
pi_137922074
Sorry trouwens dat ik alleen over mezelf post. :@ Ik ben niet degene die hier advies kan geven en dan lees ik vooral mee. En ik kijk natuurlijk foto's. O+
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_137922197
Soempie, je kan het flesje ook door je man laten geven. Dan ruikt ze jou en de borst niet.
  woensdag 19 maart 2014 @ 13:35:16 #148
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_137922241
soempie, doe vooral wat het beste voelt nu.
is het een idee om 1 nachtvoeding te vervangen voor kv? nachtvoedingen zijn geweldig voor je productie, maar je gemoed is ook heel veel waard.
Wellicht weet de lk raad.
Succes met het zoeken naar een oplossing.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  woensdag 19 maart 2014 @ 13:47:55 #149
30252 Soempie
Procreating
pi_137922798
Bedankt voor de reacties. O+ Weer wat stof om over na te denken.

Phaidra, ik vind het fijn om te lezen dat het zo herkenbaar is.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_137923372
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2014 12:29 schreef Cwen het volgende:

[..]

Leuk artikel! Maar mijn capaciteit is verwarrend ;). Ze heeft aan 1 borst genoeg en drinkt snel, maar ook vaak en 's nachts :D.
Hahaha same here, hij is verzadigd na 1 borst en drinkt snel maar komt 's nachts ook minimaal 2 maar meestal 3 of 4 keer.

Reactie van m'n schoonmoeder gisteren toen ze hoorde dat Sean nog volledig bv kreeg "Oh? Heb je dan nog wel genoeg??" :')
  woensdag 19 maart 2014 @ 14:02:07 #151
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_137923378
Die foto O+

Succes met beslissen Soempie. Zo lang je er zelf achter staat is elke beslissing de juiste :*
  woensdag 19 maart 2014 @ 14:07:32 #152
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_137923581
Interessant artikel. Maar ik heb toch wat vraagtekens. Nachtvoedingen betekenen dus dat kindjes overdag niet genoeg binnen hebben gekregen. Maar in dat geval zou bijvoeden met pap of kv voor doorslapende kindjes moeten zorgen toch? Want dan hebben ze wel genoeg?

(hier hielp dat in elk geval niet, verre van zelfs)
  woensdag 19 maart 2014 @ 14:11:42 #153
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_137923732
Kyara, er zit inderdaad wel een wisselwerking tussen wat kinderen overdag binnen krijgen en `s nachts nog nodig hebben. Hier merkten we het doordat meer (volle) yoghurt betekende dat Lauren `s nachts minder kwam. Nu nog 1x. Aan de andere kant, moet je het wel pushen? Een vriendin van mij geloofde met heel haar hart dat ze haar kind `s nachts gewoon geen drinken moest geven want dan haalde hij het overdag wel in. Conclusie was dat haar productie het niet trok, kind niet groeide omdat hij niet de kracht en capaciteit had om overdag meer te nemen en `s nachts niets mocht inhalen. Ik ben meer van het: overdag meer geven (yoghurt, banaan, muffins, brood, warm eten) op meer momenten (Lauren zit wel vaak op 7 eetmomenten) waardoor ze `s nachts minder nodig heeft.
pi_137923906
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gewoon, want al ruim 21 maanden O+
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_137923925
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 13:16 schreef Soempie het volgende:
Ik heb 1 voeding afgebouwd, maar nog niet echt, want wel stuwing. Ik las op de site dat het ongeveer een week duurt om een voeding af te bouwen. Ik ben begonnen met de tweede voeding 's morgens en toen las ik zojuist dat ik beter de een na laatste 's avonds had kunnen pakken.

Maar vanmorgen wilde ik dus een flesje geven, terwijl J. zich steeds richting m'n borst werkte en in m'n shirt aan het happen was. Toen heb ik dat flesje maar in een bekertje aan m'n zoontje gegeven. Dus ik maak er een bende van op het moment. oO<

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh, je kunt echt nog alle kanten op.

Als het toch niet goed voelt om af te bouwen, dan is er echt nog niets overboord.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 19 maart 2014 @ 14:18:28 #156
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_137923963
Mijn kinderen komen ongeveer even vaak op dezelfde leeftijd, zowel overdag als de nacht, D denk ik een voeding meer als Lientje op deze leeftijd. Ze at daarnaast ook nog eens als een bootwerker bijvoeding en hij eet nog maar een beetje bijvoeding.

Borst is hier, soms een, soms twee, soms 4 uur ertussen, soms 2 uur en in de nacht altijd, wel al twee keer tussen 23.30 en 06.00 doorgeslapen, maar meestal 2 voedingen in die periode of volcontinue zelfbediening.... :+
pi_137923995
quote:
2s.gif Op woensdag 19 maart 2014 14:07 schreef Kyara het volgende:
Interessant artikel. Maar ik heb toch wat vraagtekens. Nachtvoedingen betekenen dus dat kindjes overdag niet genoeg binnen hebben gekregen. Maar in dat geval zou bijvoeden met pap of kv voor doorslapende kindjes moeten zorgen toch? Want dan hebben ze wel genoeg?

(hier hielp dat in elk geval niet, verre van zelfs)
Het is een factor die meespeelt, denk ik. Borst is niet alleen maar voeding, maar ook troost, warmte en nabijheid. Het kan natuurlijk zijn dat een kindje het nodig heeft om een andere reden.

Het slapen ging hier wel beter toen mijnes meer avondeten binnen kreeg. Zoals pessie zegt, van váák wakker naar 1-2x.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 19 maart 2014 @ 14:27:34 #158
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_137924217
Oh, ik denk ook wel dat er een verband kan zijn hoor. Maar inderdaad, soms is het ook meer dan alleen eten. En heb de indruk dat dat hier het geval is. En ik kan ook nog eens vergelijken want ze eten hier nagenoeg hetzelfde maar toch komt J 's nachts 1 of 2 voedingen vaker dan D.
  woensdag 19 maart 2014 @ 14:30:00 #159
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_137924298
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 12:19 schreef Phaidra het volgende:
Mijn oma heeft in de oorlog ook een kindje van de buurvrouw gevoed, omdat het bij haar niet goed op gang kwam. Zo mooi vond ik dat! O+
Wat mooi O+
KuikenGuppy
pi_137924352
Faye is meer gaan eten toen ik de nachtvoedingen voor een groot deel heb afgebouwd, daarvoor leefde ze echt op mijn melk..
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_137924447
Bram eet de oren van mn kop, maar komt evengoed gewoon 2x per nacht drinken.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 19 maart 2014 @ 14:52:29 #162
171422 LadyBlack
paint it black
pi_137925009
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 13:31 schreef Soempie het volgende:
Sorry trouwens dat ik alleen over mezelf post. :@ Ik ben niet degene die hier advies kan geven en dan lees ik vooral mee. En ik kijk natuurlijk foto's. O+
Gekke soemp, dat geeft toch niks! :*

Ik sluit me helemaal aan bij de rest! Afbouwen kan, gedeeltelijk bv en kv kan, je beslissing aanpassen kan... Wat jou het meeste rust geeft!
pi_137925069
Faye kwam ieder uur.. :(
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  woensdag 19 maart 2014 @ 14:56:41 #164
171422 LadyBlack
paint it black
pi_137925152
Oh en die foto's van J en Faye O+!

En waar ik even mee kwam pronken *)

De 8 kilo voorbij en keurig op dr lijn gebleven *O* ondanks slecht avondeten, een aantal keer diarree en minder plasluiers dan me lief is :)

[ Bericht 10% gewijzigd door LadyBlack op 19-03-2014 20:42:56 ]
pi_137925230
Wat een mooie lijn! O+
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_137925234
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 14:54 schreef Marjolijntje het volgende:
Faye kwam ieder uur.. :(
Gaat het nu beter met jullie aanpak?

Momenteel heeft mijn dreumes nachten dat hij alleen rustig is aan de borst. Loskoppelen resulteert direct in dikke paniek, zelfs als hij al een tijdje echt in slaap is. Maar ik vind het toch echt niet meer nodig om 's nachts volcontinu selfservice te bieden (zolang er geen medische reden is, uiteraard). Ik vind het wel lastig. Ik vind het ook niet nodig om het volledig te ontzeggen 's nachts, maar het lijkt erop dat hij geen tussenweg accepteert. Helemaal niet laten drinken lijkt makkelijker te gaan dan wel drinken en na 20 minuten weer loskoppelen.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_137925284
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2014 14:56 schreef LadyBlack het volgende:
Oh en die foto's van J en Faye O+!

En waar ik even mee kwam pronken *)
[ link | afbeelding ]
De 8 kilo voorbij en keurig op dr lijn gebleven *O* ondanks slecht avondeten, een aantal keer diarree en minder plasluiers dan me lief is :)
Wat gaat ze goed!! *O* Is ze alweer bijna een jaar?!? :o
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 19 maart 2014 @ 15:05:14 #168
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_137925450
Wat een mooie lijn LB! Wat doet ze het goed! *O*
pi_137925478
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 14:59 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Gaat het nu beter met jullie aanpak?

Momenteel heeft mijn dreumes nachten dat hij alleen rustig is aan de borst. Loskoppelen resulteert direct in dikke paniek, zelfs als hij al een tijdje echt in slaap is. Maar ik vind het toch echt niet meer nodig om 's nachts volcontinu selfservice te bieden (zolang er geen medische reden is, uiteraard). Ik vind het wel lastig. Ik vind het ook niet nodig om het volledig te ontzeggen 's nachts, maar het lijkt erop dat hij geen tussenweg accepteert. Helemaal niet laten drinken lijkt makkelijker te gaan dan wel drinken en na 20 minuten weer loskoppelen.
Ja! Ze wordt nu nog maar 1 of 2x wakker 's nachts, waarvan ze alleen de eerste keer nog drinkt. Als ze wakker wordt, halen we haar op voed ik haar een slaapt ze verder bij ons in bed. De tweede keer komt ze kroelen of draait ze zich om en slaapt verder.
Het was echt een verschrikkelijk drama, de eerste nacht dat ze niet meer mocht drinken, maar ik kon niet meer..
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  woensdag 19 maart 2014 @ 15:14:36 #170
171422 LadyBlack
paint it black
pi_137925744
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 15:00 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Wat gaat ze goed!! *O* Is ze alweer bijna een jaar?!? :o
Nog maar 3,5 week! :o :'( :X O+
pi_137925756
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 15:06 schreef Marjolijntje het volgende:

[..]

Ja! Ze wordt nu nog maar 1 of 2x wakker 's nachts, waarvan ze alleen de eerste keer nog drinkt. Als ze wakker wordt, halen we haar op voed ik haar een slaapt ze verder bij ons in bed. De tweede keer komt ze kroelen of draait ze zich om en slaapt verder.
Het was echt een verschrikkelijk drama, de eerste nacht dat ze niet meer mocht drinken, maar ik kon niet meer..
Wat ontzettend fijn zeg!! En helemaal dat ze daarna ook beter is gaan eten.

Ik kan me levendig voorstellen wat voor drama het opleverde. Hier precies hetzelfde. Maar de ene nacht gaat het makkelijker dan de andere, waardoor ik nooit echt doorpak met het niet-voeden 's nachts. Vannacht was kroelen alleen wel voldoende (waarbij hij het liefst mijn zijn hoofd op het mijne gaat liggen :')) en taalde hij niet naar de borst tot 6 uur. Maar hij had dan ook voor het eerst in een maand weer eens een goede avondmaaltijd gegeten. Dat zal vast ook weer schelen.

Daarbij: overdag drinkt hij nauwelijks meer. Geen belangstelling. Dus productie is ook flink afgenomen. Ik heb het vermoeden dat hij soms gewoon een flinke hoeveelheid melk wil drinken, maar dat ís er simpelweg niet meer.

[ Bericht 7% gewijzigd door Phaidra op 19-03-2014 15:30:00 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_137926430
Faye is juist overdag weer meer gaan drinken. Maar het was echt wel heel pittig hoor! De eerste nacht niet voeden heb ik 3 uur geslapen :') Maar ze mocht wel kroelen, water drinken, eten etc. De eerste weken stond er standaard een bakje met rijstwafels en crackers naast het bed, en soms wil ze een boterham 's nachts.

En dat hoofd ja, hier ook!! Verschrikkelijk! :P Maar Faye gaat het liefste ook op mijn kussen liggen.. :')
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  woensdag 19 maart 2014 @ 16:03:05 #173
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_137927363
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2014 15:14 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Nog maar 3,5 week! :o :'( :X O+
:o when did that happen?!
Maar jij (ja JIJ) bent dus bijna langvoedster *O*

Marjo, oef, wat lijkt me dat zwaar zeg! Fijn dat ze nu zoveel beter slaapt!
pi_137927384
I. heeft afgelopen nacht bijna hele nacht doorgeslapen.. Om 23.00 nog gedronken (en daarvoor ook, om 20.00 en 22.00; 's avonds drinkt ze altijd veel) en vervolgens is ze gaan slapen tot 06.00. Andere nachten komt ze tussen 04.00 en 05.00 en zit er hooguit vijf uur tussen de voedingen, maar nu dus nog later en meer uren ertussen.

Kan dat kwaad (voor mijn productie, voor haar)? Is het beter om haar toch rond vieren te laten drinken, ook al slaapt ze?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  woensdag 19 maart 2014 @ 16:06:40 #175
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_137927496
quote:
5s.gif Op woensdag 19 maart 2014 16:03 schreef Franny_G het volgende:
I. heeft afgelopen nacht bijna hele nacht doorgeslapen.. Om 23.00 nog gedronken (en daarvoor ook, om 20.00 en 22.00; 's avonds drinkt ze altijd veel) en vervolgens is ze gaan slapen tot 06.00. Andere nachten komt ze tussen 04.00 en 05.00 en zit er hooguit vijf uur tussen de voedingen, maar nu dus nog later en meer uren ertussen.

Kan dat kwaad (voor mijn productie, voor haar)? Is het beter om haar toch rond vieren te laten drinken, ook al slaapt ze?
Lekker gaan slapen, voor je het weet komt ze elke nacht weer meerdere keren, en zo niet dan heeft ze het kennelijk niet nodig en heb je je productie op dat moment ook niet nodig.
pi_137927522
Hoe oud is ze nu? Als ze altijd goed aangegeven heeft wanneer ze honger had en nu gewoon steeds langer slaapt, kan het volgens mij weinig kwaad. Mits ze goede (plas)luiers blijft houden en goed groeit.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 19 maart 2014 @ 16:10:59 #177
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_137927655
Ik meen me te herinneren dat ze een week of 7 a 8 is. Toch Franny?
pi_137928051
Ja, ze is ruim zeven weken nu. En geeft goed aan wanneer ze honger heeft. Heb het idee dat ze - na een paar dagen van heftige krampen - haar rust pakt en daarom meer en langer slaapt. Maar ze drinkt dus 's nachts weinig (vannacht helemaal niet) en vandaag heeft ze tot nu toe overdag ook niet heel veel gedronken.

Ze komt als ze wakker is wel heel levendig en goed over, dus ik maak me maar geen zorgen. Vroeg me alleen af of het wijs is om haar 's nachts eventueel wakker te maken om te voeden.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_137928378
Even egopost :+

O+
♥ J & S
  woensdag 19 maart 2014 @ 19:39:20 #180
171422 LadyBlack
paint it black
pi_137935292
Ohhhh O+

Franny, lekker slapen hoor!! Is ook belangrijk :z

En inderdaad, voor je het weet is het weer voorbij :') ;)

Pessie; jaaaa O+ Dat realiseerde ik me ook. Echt fijn dat het toch nog zo goed is gekomen!
  woensdag 19 maart 2014 @ 19:51:44 #181
30252 Soempie
Procreating
pi_137935879
LB, wat doet E. het goed zeg (en jij, natuurlijk)! Ze kruipt zelfs iets boven haar lijntje uit? *O*

Klap O+ Die blik is heel herkenbaar.

Bedankt voor alle reacties. :* Caught between a rock and a hard place. :+ Ik heb besloten om komende tijd toch bv te blijven geven en het nog even aan te kijken. Hoezo wispelturig. :@
M'n O+ gaat wat meer bijspringen, zodat ik toch wat meer rust krijg.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_137936033
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 14:19 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Het is een factor die meespeelt, denk ik. Borst is niet alleen maar voeding, maar ook troost, warmte en nabijheid. Het kan natuurlijk zijn dat een kindje het nodig heeft om een andere reden.

Het slapen ging hier wel beter toen mijnes meer avondeten binnen kreeg. Zoals pessie zegt, van váák wakker naar 1-2x.
<3

R zegt nu vaak dat ze de borst zo lekker vindt ik vind het zoo lief! ze verteld het ook aan anderen! als we skypen met mijn ouders, tegen papa op de opvang :D
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_137936181
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 19:51 schreef Soempie het volgende:
LB, wat doet E. het goed zeg (en jij, natuurlijk)! Ze kruipt zelfs iets boven haar lijntje uit? *O*

Klap O+ Die blik is heel herkenbaar.

Bedankt voor alle reacties. :* Caught between a rock and a hard place. :+ Ik heb besloten om komende tijd toch bv te blijven geven en het nog even aan te kijken. Hoezo wispelturig. :@
M'n O+ gaat wat meer bijspringen, zodat ik toch wat meer rust krijg.
:*
Zonder mijn (8> had ik het niet gered..zo vaak nam hij haar zodat ik kon rusten..ze gingen wandelen in de avond soms en in de ochtend nam hij haar even mee naar beneden zodat ik kon bij slapen..
Het begin is zwaar maar ook zo dankbaar..zo'n kleine die zich helemaal aan je vastklemt en lekker bij je drinkt en zo goed groeit op jou melk!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_137955541
LB wat een toffe curve!

Franny als ze zo goed kan aangeven, dat ze honger heeft, zal ze dat ook wel doen denk ik. Dus als ze s'nachts niet komt, dan heeft ze de slaap toch harder nodig dan voeding waarschijnlijk. Je zou voor je eigen gemoedsrust tussendoor kunnen laten wegen op het cb.

Klaproos oh wat lief O+

Soempie, maak gebruik van de hulp van je lief. Gebruik dat voor meer rust en kijk dan of je gauw weer meer kunt genieten van de bv. Voor je meisje is het misschien ook een fase, ze is vast binnenkort ook weer rustiger en tevredener aan de borst.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_137957397
Ik ben ook heel blij met mijn vriend. Hij werkt vier keer negen uur en is op woensdag vrij. Gisteren zei hij heel demonstratief: zo, dit is mijn dag met I.. En vervolgens wilde hij alles doen en ging ze bij hem in de draagzak toen we weggingen. O+ . En kon ik 's avonds badderen.

I. kwam vannacht om 3.30, dat is weer meer haar vaste tijd.

Mooie foto, klap!
Soempie, ik hoop dat je op deze manier toch nog een tijdje kunt genieten van de mooie momenten samen.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_137957489
Ik heb dus een soort bloedblaar op mn tepel. Was is deze?!… En natuurlijk precies vandaag kwam Bram 4x drinken vannacht, doorbijten. Steeds erg gelet op goed aanleggen, dat de tepel echt goed achterin komt, maar elke aanraking is gewoon irritant.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_137958867
quote:
1s.gif Op zondag 16 maart 2014 12:24 schreef Vanyel het volgende:
Boer of melk?
De onze doet consequent het laatste. Hele emmers melk komen eruit. Precies zijn grote zus..
Melk idd. Oudste heeft in totaal 1 keer echt gespuugd, gelukkig over haar vader heen, dus ik ben ook niks gewend. Dit exemplaar weet een aantal keer per week goed voor extra was te zorgen.
  donderdag 20 maart 2014 @ 11:03:12 #188
30252 Soempie
Procreating
pi_137960145
De vpk van het CB was heel wel heel tof. Ze vertelde wat ik ook wel al wist: dat het niet gek is als kindjes om de 2 uur willen drinken als je bv geeft. Dat we het wel goed doen, als ze naar de curve kijkt (weer benadrukt dat de curve voor bv anders loopt dan voor kv). Ze vroeg naar het aanhappen en het drinken en dat lijkt ook goed te gaan.

Ze zijn bij het CB hier echt wel goed op de hoogte wat bv betreft. Vanmiddag heeft daar de lk spreekuur en daar kan ik dan nog wel langs voor advies. Maar op zich lijkt het er nu op dat als ik bv wil geven het gewoon doorbijten wordt. En het ging vannacht best goed: half 10, half 1, half 3 en half 6. Met een beetje goede wil kan ik daar best 1 nachtvoeding in zien. :P


Het ontbrak wat aan ondersteuning door m'n man O+ Maar daar komt nu wel verandering in (al gemerkt afgelopen twee dagen).

Wup, herkenbaar! Hier kon J. ook zo spugen, maar ze leek er geen last van te hebben. Ook altijd precies naast de hydrofiel en over mij heen, natuurlijk. :') Sinds kort komt het bijna niet meer voor.

Tico :X Succes.

[ Bericht 2% gewijzigd door Soempie op 20-03-2014 11:20:31 ]
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_137960449
Je curve is niet zichtbaar voor ons. Er staat: "Dit is niet een van jou kinderen" en de typo's zijn not mine :')

Heerlijk dat je man je nu zoveel beter ondersteunt. En helemaal fijn dat je cb je ook goede info geeft. Dat scheelt beide zoveel!

[ Bericht 25% gewijzigd door WupWup op 20-03-2014 11:21:36 ]
pi_137960612
Nog even zelf patsen ook! Wij zijn gisteren naar het cb geweest.

In de lengte is ze een centimeter gekrompen :')
  donderdag 20 maart 2014 @ 11:23:36 #191
30252 Soempie
Procreating
pi_137960816
Mooie naam Wup, die had ik nog niet meegekregen. En een mooie curve!



Herkansing.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_137963010
quote:
1s.gif Op donderdag 20 maart 2014 10:18 schreef WupWup het volgende:

[..]

Melk idd. Oudste heeft in totaal 1 keer echt gespuugd, gelukkig over haar vader heen, dus ik ben ook niks gewend. Dit exemplaar weet een aantal keer per week goed voor extra was te zorgen.
Een paar keer per week? Dan mag je m.i. niet klagen. Allebei de onzen weten minimaal een paar keer per dag een golf goed te mikken op deze of gene buiten zichzelf.

Ik doe straks ook een curve, gewoon omdat het kan!
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_137963209
Weet iemand waar je een beetje leuke/hippe voedingskleding kan halen?
Ik merk dat veel van mijn garderobe niet voedingsproef is, ik heb dus veelal hetzelfde aan -O- .
Of zijn er tips van wat voor shirts handig zijn, zo'n shirt met een watervallijn?

Help :+
♥ J & S
pi_137963913
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 12:42 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Een paar keer per week? Dan mag je m.i. niet klagen. Allebei de onzen weten minimaal een paar keer per dag een golf goed te mikken op deze of gene buiten zichzelf.

Ik doe straks ook een curve, gewoon omdat het kan!
Weet ik, maar ik ben dan ook niks gewend :D

Klaproos, ik draag op dit moment gewoon alles met een h&m voedingshemdje eronder.
pi_137967371

Met 8 wk heb ik mijn laatste voeding gegeven. Gezien zijn regelgedrag bij mevrouw V rond mijn stoppen, gaan we dat niet zien op de curve.
In de lengte hebben we welgeteld 1 meting, net bovengemiddeld. Schrielkippie.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_137978528
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 12:49 schreef klaprooss het volgende:
Weet iemand waar je een beetje leuke/hippe voedingskleding kan halen?
Ik merk dat veel van mijn garderobe niet voedingsproef is, ik heb dus veelal hetzelfde aan -O- .
Of zijn er tips van wat voor shirts handig zijn, zo'n shirt met een watervallijn?

Help :+
Bo-yee jurkjes! O+
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_137983774
Mooie curves Wup, Soempie en Vanyel.

Ik baal hier ontzettend: al langer last van kloven omdat hij verkeerd drinkt en ik kan de vinger er niet op leggen wat er precies fout doet en hoe te corrigeren. Nu is het een beginnende bo geworden. Vanavond direct langs de hap voor een ab kuur. De hap arts heeft me ook multi mum kompressen aangeraden. Iemand een idee waar ik die in een fysieke winkel kan krijgen? Lijkt mij fijner dan bestellen, want dan haal ik het morgen direct.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_137984355
Wij hebben nog 2 dozen staan, je mag er een komen halen als je in de buurt woont.

LK adviseerde ons om ipv de multimam rite aids te kopen, omdat multimam je tepels week houdt. Het verlicht wel, maar als je ze te lang of veel gebruikt, kan het de genezing vertragen.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  donderdag 20 maart 2014 @ 22:39:25 #199
171422 LadyBlack
paint it black
pi_137985964
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 12:49 schreef klaprooss het volgende:
Weet iemand waar je een beetje leuke/hippe voedingskleding kan halen?
Ik merk dat veel van mijn garderobe niet voedingsproef is, ik heb dus veelal hetzelfde aan -O- .
Of zijn er tips van wat voor shirts handig zijn, zo'n shirt met een watervallijn?

Help :+
De voedingssinglets van de Hema! En bonprix heeft ook aardig wat voedingskleding.

Enige nadeel is dat die dingen vaak met ruimte voor een zwangere buik worden gemaakt. Voor mij alleen maar ideaal oO< maar als je snel terug bent geplooid natuurlijk niet zo charmant.
  donderdag 20 maart 2014 @ 22:42:02 #200
171422 LadyBlack
paint it black
pi_137986088
Soemp, hopelijk kun je zo nog wat langer genieten van de borstvoeding! ^O^

Tinu, nog steeds pijnlijk? Wat balen! Is een lk nog een idee? Hopelijk helpen die compressen!
pi_137986588
Leuk, die curves! Lekker groeiende kindjes.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_137987099
Mooie curves!
Home is where the O+ is...
pi_137994281
quote:
1s.gif Op donderdag 20 maart 2014 22:10 schreef Vanyel het volgende:
Wij hebben nog 2 dozen staan, je mag er een komen halen als je in de buurt woont.

LK adviseerde ons om ipv de multimam rite aids te kopen, omdat multimam je tepels week houdt. Het verlicht wel, maar als je ze te lang of veel gebruikt, kan het de genezing vertragen.
Dankjewel voor de tip. Rite aids is toch zowat hetzelfde als mother mates? Hap arts adviseerde de multi mum kompressen omdat je die vaker zou wisselen. Met een borstontsteking waarbij bacteriën, virussen in het spel zijn die dan op de rite aid/ mothermate zittenleek me dat wel logisch. Maar misschien denk ik verkeerd?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_137995190
Tinuviel, lijkt het je niet een goed idee om een consult lactatiekundige ibclc te doen? Niet goed aanhappen, kloven, borstontsteking, vragen over pads... Lijkt mij het geld waard ;)
pi_138002175
Wup, dat zou wel verstandig zijn, denk ik. Ik heb al eens consulten gehad toen L net geboren was. Voelt alleen een beetje als falen om dat nu met zijn 22 maanden en na 2 kinderen te hebben gevoed (waarvan ik eentje nog voed) weer te moeten doen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_138004844
Ja slap zeg. Heb je t maar 21 maanden zelf zonder hulp voor elkaar gekregen.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_138011231
quote:
12s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 14:14 schreef Vanyel het volgende:
Ja slap zeg. Heb je t maar 21 maanden zelf zonder hulp voor elkaar gekregen.

:D

Tinu, gewoon doen! Het klinkt nu ook niet echt aangenaam...
Home is where the O+ is...
  vrijdag 21 maart 2014 @ 17:34:00 #208
171422 LadyBlack
paint it black
pi_138011295
quote:
12s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 14:14 schreef Vanyel het volgende:
Ja slap zeg. Heb je t maar 21 maanden zelf zonder hulp voor elkaar gekregen.

_O_

Tinu, t is ook zonde als je na al die tijd niet meer prettig voedt toch?
  vrijdag 21 maart 2014 @ 19:15:16 #209
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_138014099
Zo'n consult he? S. hapt rechts niet helemaal goed aan, en ik heb tips gekregen van een LK alhier waarmee het een stuk beter gaat, maar nog niet 100%.
Ik ben een beetje bang dat het tijdens zo'n consult (al dan niet met wat hulp) prima gaat, en dan zit je daarna thuis net weer even anders, net weer even in een andere stoel of met een net weer iets vollere borst, en dan lukt het weer net niet helemaal (story of my kraamweek). Of zal dat meevallen?
KuikenGuppy
pi_138031187
Burdie, geen idee want nooit een consult gehad. Is er in je woonplaats niet een borstvoedingscafe of een bijeenkomst van VBN, waar je vrijblijvend even kunt binnenlopen en advies vragen?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_138031386
Bij mij viel dat wel mee, maar dat zegt natuurlijk ook niks.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  zaterdag 22 maart 2014 @ 09:10:22 #212
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138031438
Denk ook dat dat wel meevalt Burdie. En je kan altijd nog even bellen toch? Ze heeft je dan al gezien dus misschien kan ze dan telefonisch nog wat tips geven?
  zaterdag 22 maart 2014 @ 09:15:10 #213
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_138031483
Deze lk was volgens mij niet van ibclc. Maar ik bedenk me net dat hier komende vrijdag een lk in het mamacafe is, dus daar kan ik sowieso terecht. Of anders kan ik inderdaad even bellen. Bedankt :).
KuikenGuppy
pi_138032712
Wat vind ik het fijn om hier mee te lezen, al die verse mama's die zo lekker bezig zijn met hun kleintjes en de borstvoeding. O+
Vandaag moest ik terug denken aan het moment dat mijn meisje voor het eerst aan de borst lag en zo sterk en stoer en klein was. O+
2 jaar alweer! *O*
En nog steeds is ze sterk en stoer en klein. Nog geen 10 kilo ondeugendheid en liefde. Ze drinkt heel graag, ook 's nachts. En juist omdat ze zo klein is vind ik dat nog prima, alhoewel wel eens zwaar.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_138034618
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 12:49 schreef klaprooss het volgende:
Weet iemand waar je een beetje leuke/hippe voedingskleding kan halen?
Ik merk dat veel van mijn garderobe niet voedingsproef is, ik heb dus veelal hetzelfde aan -O- .
Of zijn er tips van wat voor shirts handig zijn, zo'n shirt met een watervallijn?

Help :+
Ik heb voedingstshirt van H&M, Noppies en Mamalicious. Maar ik moet zeggen dat ik mijn eigen kleding het fijnste vind. Het meest discreet is een wijd shirt met strakke mouwtjes (evt off shoulder) en daar een topje onder die omlaag kan. Ook fijn maar door mijn reuzeboobs iets minder discreet zijn overslag jurkjes en tops, met daar een kort topje onder die dan omhoog kan.
Kocht laatst een aantal wijde dingen bij de Primark, of het echt hip is weet ik niet maar staat best leuk nog met een iets langer strak topje eronder en skinnyjeans.

quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 10:33 schreef oeke het volgende:
Wat vind ik het fijn om hier mee te lezen, al die verse mama's die zo lekker bezig zijn met hun kleintjes en de borstvoeding. O+
Vandaag moest ik terug denken aan het moment dat mijn meisje voor het eerst aan de borst lag en zo sterk en stoer en klein was. O+
2 jaar alweer! *O*
En nog steeds is ze sterk en stoer en klein. Nog geen 10 kilo ondeugendheid en liefde. Ze drinkt heel graag, ook 's nachts. En juist omdat ze zo klein is vind ik dat nog prima, alhoewel wel eens zwaar.
O+ O+
pi_138034784
Twee jaar! Wat goed zeg.

Ik merk dat ik steeds terugkeer naar: een topje met daaronder een voedingsbh en een vestje erover. Vind ik ook handig ivm de draagdoek. Als ik I. wil voeden, haal ik haar uit de draagdoek en dan kan ik de draagdoek gewoon omhouden door het topje omlaag te schuiven. Zo kan ik makkelijk en discreet voeden, ook als ik niet thuis ben. Bij de Zara dus laatst maar veel mooie vestjes en topjes gekocht.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  zaterdag 22 maart 2014 @ 12:02:44 #217
171422 LadyBlack
paint it black
pi_138035094
Oeke :W gefeliciteerd met je kleine grote meisje *O* Wat heerlijk dat ze nog zo graag drinkt O+
  zaterdag 22 maart 2014 @ 12:09:01 #218
171422 LadyBlack
paint it black
pi_138035338
Ik heb echt aandelen in deze:


Dan hangt niet je halve tiet bloot als je een overslagjurkje aanhebt, en ik vind t zelf fijner dan een opgefrommeld shirt onder mn oksel tijdens het voeden.

H&M en Bonprix werken met hetzelfde principe van zo'n horizontaal inzetstuk ^O^
  zaterdag 22 maart 2014 @ 12:27:31 #219
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_138036054
Zulke vind ik idd ook fijn, LB!

En ik maar uitkijken naar 'na de bevalling als ik mijn eigen kleren weer aan kan'... :')!
KuikenGuppy
  zaterdag 22 maart 2014 @ 12:37:57 #220
171422 LadyBlack
paint it black
pi_138036401
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 12:27 schreef Burdie het volgende:
Zulke vind ik idd ook fijn, LB!

En ik maar uitkijken naar 'na de bevalling als ik mijn eigen kleren weer aan kan'... :')!
+1 :')
pi_138036409
Thanks dames voor jullie bevindingen! Ik heb nu toos besteld die lijken op die van LB. Verder draag ik nu ook vaak idd ene topje met een vest.

Het moet misschien ook een beetje wennen voordat het 'makkelijk en natuurlijk voelt' qua kleding!

Bedankt iig O+
♥ J & S
pi_138036498
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 10:33 schreef oeke het volgende:
Wat vind ik het fijn om hier mee te lezen, al die verse mama's die zo lekker bezig zijn met hun kleintjes en de borstvoeding. O+
Vandaag moest ik terug denken aan het moment dat mijn meisje voor het eerst aan de borst lag en zo sterk en stoer en klein was. O+
2 jaar alweer! *O*
En nog steeds is ze sterk en stoer en klein. Nog geen 10 kilo ondeugendheid en liefde. Ze drinkt heel graag, ook 's nachts. En juist omdat ze zo klein is vind ik dat nog prima, alhoewel wel eens zwaar.
Oh natuurlijk, suffe ik! Ze is niet alleen maar jarig, maar je doet ook nog even een who-normpje! *O* Gefeliciflap, stoere mama! Je moet zelf de kroon opzetten :D ;)
  zaterdag 22 maart 2014 @ 12:43:55 #223
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_138036563
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 10:33 schreef oeke het volgende:
Vandaag moest ik terug denken aan het moment dat mijn meisje voor het eerst aan de borst lag en zo sterk en stoer en klein was. O+
O+ O+ O+

Is ze jarig vandaag? Gefeliciteerd! *O*
KuikenGuppy
  zaterdag 22 maart 2014 @ 12:50:55 #224
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_138036781
Oeke gefeliciteerd met het behalen van de WHO-norm! Mijlpaal! En van herte gefeliciteerd met je kleine meisje!
pi_138037715
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 12:41 schreef WupWup het volgende:
Oh natuurlijk, suffe ik! Ze is niet alleen maar jarig, maar je doet ook nog even een who-normpje! *O* Gefeliciflap, stoere mama! Je moet zelf de kroon opzetten :D ;)
Jaaaah, tof he? Ik ben helemaal blij! En we gaan gewoon door. :)

Ja, ze is jarig vandaag, 2 jaar alweer. O+ Dank voor de felicitaties.

En die hemdjes zijn fijn ja, zo deed ik het ook bij de eerste. Deze bv-periode rommel ik maar wat aan met kleding. :')
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_138038773
Deze vind ik handig voor onder overslag, geen opgefrommeld stuk stof onder oksel :D http://www.hm.com/nl/product/26974?article=26974-A

Sidenote: bij mij komt t maar tot onder mn boobie en niet halverwege buik :')
pi_138039877
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 12:37 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

+1 :')
+1 ;(
  zaterdag 22 maart 2014 @ 14:24:48 #228
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_138040201
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 13:17 schreef oeke het volgende:

[..]

Jaaaah, tof he? Ik ben helemaal blij! En we gaan gewoon door. :)

Ja, ze is jarig vandaag, 2 jaar alweer. O+ Dank voor de felicitaties.

En die hemdjes zijn fijn ja, zo deed ik het ook bij de eerste. Deze bv-periode rommel ik maar wat aan met kleding. :')
Gefeliciteerd!! En een *O* voor de who-norm!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_138040395
Gefeliciteerd oeke :)

Mabawa hoe gaat het met de productie? :*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_138043696
Lief dat je het vraagt :)
Gisteren nog steeds niet veel gekolfd, volgens mij 170cc in 3 sessies. Heb wel syntospray om zo hopelijk vaker dan 1x toe te schieten dus dat ga ik tijdens de eerstvolgende keer kolven (misschien vanavond en anders zeker weten morgen) even proberen.
Ik leg M lekker veel aan en zorg dan dat ik minimaal 2 keer van borst wissel. Laat het nou net zo zijn dat hij gisternacht ineens heel lang sliep! Vanaf 22.00. Heb hem om 3.45 wakker gemaakt en daarna kwam hij om 7.00 weer. Vannacht was het 22.30-2.45-6.15. Prima dus! Ik kan het me nu echt niet veroorloven om een doorslaper te hebben. Hoewel 1x per nacht al heel luxe is :) O+
pi_138045526
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 13:46 schreef Mabawa. het volgende:
Deze vind ik handig voor onder overslag, geen opgefrommeld stuk stof onder oksel :D http://www.hm.com/nl/product/26974?article=26974-A

Sidenote: bij mij komt t maar tot onder mn boobie en niet halverwege buik :')
Ik gebruik een buikband in de kleinste maat van de H&M :') bijna hetzelfde effect!
Maar dit zit misschien net lekkerder :D
♥ J & S
  zaterdag 22 maart 2014 @ 20:00:45 #232
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_138052295
oeke gefeliciteerd met je dochter!
en de who-norm natuurlijk ;)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_138053437
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 16:00 schreef Mabawa. het volgende:
Lief dat je het vraagt :)
Gisteren nog steeds niet veel gekolfd, volgens mij 170cc in 3 sessies. Heb wel syntospray om zo hopelijk vaker dan 1x toe te schieten dus dat ga ik tijdens de eerstvolgende keer kolven (misschien vanavond en anders zeker weten morgen) even proberen.
Ik leg M lekker veel aan en zorg dan dat ik minimaal 2 keer van borst wissel. Laat het nou net zo zijn dat hij gisternacht ineens heel lang sliep! Vanaf 22.00. Heb hem om 3.45 wakker gemaakt en daarna kwam hij om 7.00 weer. Vannacht was het 22.30-2.45-6.15. Prima dus! Ik kan het me nu echt niet veroorloven om een doorslaper te hebben. Hoewel 1x per nacht al heel luxe is :) O+
Heerlijk zo'n slaper maar niet zo handig met de prille productie ja...maar klinkt goed je bent goed bezig! hopelijk werpt het snel zijn vruchten af!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_138053667
Oeke gefeliciteerd met je meisje en het behalen van de who norm *G*

Mabawa je bent er goed mee bezig. Maar zo zelden s'nachts wakker hoeven worden is luxe, maar niet handig met de productie.

Dank ook voor jullie reacties. Mijn tepel voelt nu na behandeling met mothermates en Multi mam compressen al veel beter. De beginnende bo is gelukkig door de ab kuur ook teruggegaan. Ook let ik nog meer erop, dat meneer niet slordig drinkt. Lactatiekundige heb ik vrijdag nog gebeld, maar die kreeg ik niet te pakken. Ze zal wel begin van de week terugbellen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_138053785
Aw Tinu had ik gemist dat je nog steeds zo veel last had :* rond haar tweede verjaardag dronk R ook behoorlijk slordig en mijn linker tepel deed echt vaak zeer...hopelijk is het bij jullie ook snel over :*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_138054373
Bitterend ik hoop ook dat het snel over is. Ook kwam ik eergisteren erachter, dat ik voorzichtig moet zijn bij het uittrekken van de tepel en niet tegen de tanden aan te komen. Het stomme is soms wil hij mijn tepel blijven vasthouden. Vacuum verbreken door de vinger tussen zijn lippen te doen resulteerde in grote huilbui terwijl hij daarvoor al had geslapen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  zaterdag 22 maart 2014 @ 21:05:54 #237
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138054828
Oeke, gefeliciteerd met je verjaardag van je dochter en met het behalen van WHO norm! *O*

Mabawa, goed bezig! hopelijk merk je ook snel resultaat :*

Tinu, fijn dat het al minder is geworden maar goed om het in de gaten te blijven houden :*
  zondag 23 maart 2014 @ 05:33:24 #238
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138065254
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 21:05 schreef Kyara het volgende:
Oeke, gefeliciteerd met je verjaardag van je dochter en met het behalen van WHO norm! *O*

Mabawa, goed bezig! hopelijk merk je ook snel resultaat :*

Tinu, fijn dat het al minder is geworden maar goed om het in de gaten te blijven houden :*
Dat! :@

Wat denken jullie, spruw of melk? Foto is heftiger dan in t echt, wegvegen lukt gedeeltelijk maar tongetje blijft wittig. Kaakjes en wangetjes zijn schoon. Voeden is weer lastiger en pijnlijker dan voorheen ook, maar dat kan ook aan mij liggen. Er wordt veel geklokt en gepiept en geduwt en getrokken en zulks. :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
-O-
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_138065260
quote:
14s.gif Op zondag 23 maart 2014 05:33 schreef Kimpossible het volgende:

[..]

Dat! :@

Wat denken jullie, spruw of melk? Foto is heftiger dan in t echt, wegvegen lukt gedeeltelijk maar tongetje blijft wittig. Kaakjes en wangetjes zijn schoon. Voeden is weer lastiger en pijnlijker dan voorheen ook, maar dat kan ook aan mij liggen. Er wordt veel geklokt en gepiept en geduwt en getrokken en zulks. :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
-O-
Ik zou zeggen van niet maar tja :{ . Hoe zijn je tepels?
♥ J & S
  zondag 23 maart 2014 @ 05:45:25 #240
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138065276
Op t oog normaal, geen glans. Geen glans op de lipjes ook, maar t voeden doet wel klovenlike zeer, zonder dat ik echt kloven zie.

T kan ook goed tussen m'n oren zitten hoor, dat t meer zeer doet door verkeerd happen of n tikje gemakkelijker zijn in houdingen. Ik ben echt huiverig voor spruw dus heel (te?) alert op witte mondjes :@
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_138065432
Heb je een rode rand in je tepelhof? dat was een symtoom die mijn lk destijds beschreef. Ik vind het wit in het mondje van je kleintje nog wel meevallen maar ik ben natuurlijk geen arts. Hopelijk valt het mee. Sterkte!
pi_138065520
Mijn lk zei dat het eruit zou zien als kwarkachtige kloddertjes. Maar ook dat t prima zonder zichtbare plekken kan bestaan, dus dat zegt niet zoveel.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_138065578
Mijn eerste gedachte: yep, spruw. :{ Zo zag het er bij mijn beide dochters ook uit. Maar ik ben natuurlijk geen expert.
  zondag 23 maart 2014 @ 08:30:15 #244
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138065614
Ik denk dat ik maar gewoon preventief gentiaan in huis haal! Kunnen we nog even afwachten en snel handelen indien nodig..

Geen rode rand of andere gekke Dingen gelukkig!
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_138065821
Lastig he KP! Ik heb het ook elke keer erg gefocust erop! Anders even een bezoekje aan de huisarts?
♥ J & S
pi_138065832
Hier zag spruw er ook zo uit...
pi_138065896
Hier zag Ellie's tong er ook zo uit en was t niks. Niet te zeggen dus -O-. Zou idd GV bestellen bij Eurolac. Ik heb t ook preventief in huis gehaald.
Home is where the O+ is...
  maandag 24 maart 2014 @ 14:19:52 #248
171422 LadyBlack
paint it black
pi_138113516
E had meer die kloddertjes, dus voor mij ziet dit eruit als melk, maar als je t niet vertrouwt; even langs het cb/huisarts?

Ik heb een vraag die misschien heel onbenullig lijkt na 11 maanden voeden, maar kan een nacht met een krijsende baby alsof ze een maand oud is en krampjes heeft, nog komen door slordigheid in van kant wisselen? :{

Ik heb niks raars gegeten, zij ook niet... en toch had ze zo'n kramp leek t ;(
  maandag 24 maart 2014 @ 14:22:11 #249
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138113609
Wat sneu LB -O-
Het lijkt mij niet dat het daar door kan komen, maar aan de andere kant weet ik ook weer niks over van kant wisselen en zo. Hopelijk was het een eenmalig iets!
pi_138114387
LB, neuh, ik zou denken van niet. Hier ben ik zeker 's nachts soms slordig maar ze krijgt er geen kramp meer van (en dat had ze de eerste maanden heel erg).

Mss iets anders gegeten? Paprika, tomaat, ui, kool?
Home is where the O+ is...
  maandag 24 maart 2014 @ 15:02:21 #251
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_138115105
Lb, heeft ze niet "gewoon" iets onder de leden? Of zijn er tandjes op komst? Krampjes van jouw melk lijkt mij stug op deze leeftijd. Wat heeft zij gegeten? Nathan at op die leeftijd voor het eerst wraps mee, dat was ook buikpijn na afloop...
  maandag 24 maart 2014 @ 15:02:21 #252
30252 Soempie
Procreating
pi_138115106
Och wat sneu LB. Kunnen het geen tandjes zijn die doorkomen? Dat zorgde hier voor zulke nachten...

En wat is dat met slordig van kant wisselen? Hoe doe je het niet slordig of juist wel slordig? Want misschien verklaart dat hier dan iets. :+

KP, hier bij beide kindjes precies zo'n tongetje en dat was beide keren geen spruw. Maar bij twijfel zou ik het navragen. :Y
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  maandag 24 maart 2014 @ 17:20:39 #253
171422 LadyBlack
paint it black
pi_138120787
Ja ik denk ook wel tandjes of virus hoor, maar vroeg het me toch af.

Ze heeft een handjevol doperwtjes gegeten :') want ze weigert al tijden dr eigen hapjes. Maar dat was dus niks nieuws. En ik had ook niks raars gehad.
pi_138126358
Ah LB wat sneu voor je meisje. Laat het maar een tandje zijn die snel door is :*
  maandag 24 maart 2014 @ 20:07:33 #255
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_138129204
Hoi! Heeft iemand (Evt per pm/dm) een tip voor een goeie lactatiekundige in omgeving 040?
pi_138134897
LB lastig. Hopelijk is deze fase snel over.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_138159601
Fuck Help! Mijn kolf is kapot. Hij doet ineens helemaal niets meer. Ik werk fulltime en moet echt een kolf hebben. Iemand omg 010 waar ik een kolf Ameda of Ardo van mag lenen of kan overnemen? Én waar ik het desnoods vanavond op kan halen? Omg 010 is ruim trouwens, ik wil er best wel even voor rijden.
pi_138161003
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 16:34 schreef Mabawa. het volgende:
Fuck Help! Mijn kolf is kapot. Hij doet ineens helemaal niets meer. Ik werk fulltime en moet echt een kolf hebben. Iemand omg 010 waar ik een kolf Ameda of Ardo van mag lenen of kan overnemen? Én waar ik het desnoods vanavond op kan halen? Omg 010 is ruim trouwens, ik wil er best wel even voor rijden.
Ik heb een enkelvoudige Medela. Niet wat je zoekt, maar je mag 'm wel lenen in uiterste nood.
Home is where the O+ is...
pi_138162004
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 17:11 schreef Cwen het volgende:

[..]

Ik heb een enkelvoudige Medela. Niet wat je zoekt, maar je mag 'm wel lenen in uiterste nood.
Dank je! Ik kan er vanavond eentje ophalen in Z'meer. :)
  dinsdag 25 maart 2014 @ 18:37:31 #260
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_138163633
quote:
1s.gif Op maandag 24 maart 2014 20:07 schreef Spees_Eend het volgende:
Hoi! Heeft iemand (Evt per pm/dm) een tip voor een goeie lactatiekundige in omgeving 040?
Ruth Adriaansens van Borstvoedingscentrum Eindhoven!
  dinsdag 25 maart 2014 @ 18:45:10 #261
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_138163930
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 18:37 schreef NotTheSame het volgende:

[..]

Ruth Adriaansens van Borstvoedingscentrum Eindhoven!
Daar heb ik slechte ervaringen mee, en mijn zusje vorige week ook, dus die slaan we maar ff over. Maar bedankt, ik heb al wat tips per dm gekregen!
  dinsdag 25 maart 2014 @ 18:48:11 #262
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_138164065
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 16:34 schreef Mabawa. het volgende:
Fuck Help! Mijn kolf is kapot. Hij doet ineens helemaal niets meer. Ik werk fulltime en moet echt een kolf hebben. Iemand omg 010 waar ik een kolf Ameda of Ardo van mag lenen of kan overnemen? Én waar ik het desnoods vanavond op kan halen? Omg 010 is ruim trouwens, ik wil er best wel even voor rijden.
Omgeving 010. Heb een handKolf voor je staan van Advent. En een enkelvoudige medela.

Maar ik zie dat je al geholpen bent.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_138164537
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 16:34 schreef Mabawa. het volgende:
Fuck Help! Mijn kolf is kapot. Hij doet ineens helemaal niets meer. Ik werk fulltime en moet echt een kolf hebben. Iemand omg 010 waar ik een kolf Ameda of Ardo van mag lenen of kan overnemen? Én waar ik het desnoods vanavond op kan halen? Omg 010 is ruim trouwens, ik wil er best wel even voor rijden.
Echt?? Wat enorm kut!! -O-. Hij was echt niet veel gebruikt, wat slecht! Kan ik iets betekenen? Ik vind het heel rot voor je en voel me een beetje verantwoordelijk... Gedeeltelijke refund?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_138164836
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 18:58 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Echt?? Wat enorm kut!! -O-. Hij was echt niet veel gebruikt, wat slecht! Kan ik iets betekenen? Ik vind het heel rot voor je en voel me een beetje verantwoordelijk... Gedeeltelijke refund?
Ja ik baal ontzettend en nee geen refund gek! :D Jij kon het ook niet weten! Hij heeft het 3 mnd prima gedaan en ineens kapot. Ik vrees/denk oververhit. Ik zat in de auto te kolven en het was best warm. Dacht eerst dat het aan de autokabel lag want die heb ik al een keer om kunnen ruilen, dus toen op batterijen getest maar die deden het ook niet. Bij thuiskomst aangesloten en helaas. Toen haalde ik de batterijen eruit en die waren enorm heet :?
Ondanks dat de garantie in uren gaat moeten ze toch een aankoopbewijs zien en die had je niet meer toch?

quote:
1s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 18:48 schreef Saffier het volgende:

[..]

Omgeving 010. Heb een handKolf voor je staan van Advent. En een enkelvoudige medela.

Maar ik zie dat je al geholpen bent.
Ja gelukkig wel maar mocht het niets zijn dan weet ik je te vinden voor de handkolf :)
pi_138169650
Ik was ervan overtuigd dat ik de bon bewaard had, maar ik kan hem niet meer vinden -O-. Als hij niet in het pakket zat ben ik bang dat hij ooit bij het oud papier is beland.

Op mijn oude Ardo kreeg ik een foutmelding die direct buiten de garantie viel. Ook al pech dus (maar die heeft lang dienst gedaan, 2 kindjes bij een andere fok-user, en ik heb er ook 8 maanden mee gedaan).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_138170963
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 19:05 schreef Mabawa. het volgende:

[..]

Ja ik baal ontzettend en nee geen refund gek! :D Jij kon het ook niet weten! Hij heeft het 3 mnd prima gedaan en ineens kapot. Ik vrees/denk oververhit. Ik zat in de auto te kolven en het was best warm. Dacht eerst dat het aan de autokabel lag want die heb ik al een keer om kunnen ruilen, dus toen op batterijen getest maar die deden het ook niet. Bij thuiskomst aangesloten en helaas. Toen haalde ik de batterijen eruit en die waren enorm heet :?
Ondanks dat de garantie in uren gaat moeten ze toch een aankoopbewijs zien en die had je niet meer toch?

[..]

Ja gelukkig wel maar mocht het niets zijn dan weet ik je te vinden voor de handkolf :)
Ik heb een Ameda lactaline dubbelzijdige kolf die je kunt lenen?
Edit, ik lees nu dat je er al eentje gevonden hebt, sorry! /spuit 11
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  dinsdag 25 maart 2014 @ 21:41:59 #267
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138172559
ik geef vandaag alweer 14 maanden borstvoeding :o *O* O+
pi_138173102
*O*
pi_138173199
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 21:09 schreef Marjolijntje het volgende:

[..]

Ik heb een Ameda lactaline dubbelzijdige kolf die je kunt lenen?
Edit, ik lees nu dat je er al eentje gevonden hebt, sorry! /spuit 11
Alsnog bedankt hoor, lief!
Heb net voor een klein prijsje een Ameda lactaline overgenomen. De vraag is natuurlijk ook weer hoe lang deze mee zal gaan dus misschien moet ik maar overwegen om een nieuwe kolf te kopen ipv een mooie beha als alles hier op de rit is.

Kyara 14 maanden dat zijn grote jompels waard joh niks geen sub!! *O* *O* *O*

[ Bericht 0% gewijzigd door Mabawa. op 26-03-2014 01:17:55 ]
  dinsdag 25 maart 2014 @ 22:32:06 #270
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_138175409
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 21:41 schreef Kyara het volgende:
ik geef vandaag alweer 14 maanden borstvoeding :o *O* O+
Super!! *O*
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  dinsdag 25 maart 2014 @ 22:33:10 #271
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_138175484
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 19:05 schreef Mabawa. het volgende:

[..]

Ja ik baal ontzettend en nee geen refund gek! :D Jij kon het ook niet weten! Hij heeft het 3 mnd prima gedaan en ineens kapot. Ik vrees/denk oververhit. Ik zat in de auto te kolven en het was best warm. Dacht eerst dat het aan de autokabel lag want die heb ik al een keer om kunnen ruilen, dus toen op batterijen getest maar die deden het ook niet. Bij thuiskomst aangesloten en helaas. Toen haalde ik de batterijen eruit en die waren enorm heet :?
Ondanks dat de garantie in uren gaat moeten ze toch een aankoopbewijs zien en die had je niet meer toch?

[..]

Ja gelukkig wel maar mocht het niets zijn dan weet ik je te vinden voor de handkolf :)
Mocht het nodig zijn doe dan een pm/dm. Ik kijk niet altijd hier :)
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_138184455
*O* *O* *O* *O* voor Kyara

Vervelend van je kolf Mabawa -O- werk je voltijd? 40 uur? jeetje! ik werk 24 uur maar toen ze zo jong was vond ik het best heftig!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_138190835
*O* voor Kyara!

Mabawa, werkt 't nu weer goed met je nieuwe kolf?

Ik heb om al 6 maanden bv te vieren, 2 Mammae beha's op MP gekocht. Wat zitten ze fijn! O+ *O*
Home is where the O+ is...
  woensdag 26 maart 2014 @ 14:00:11 #274
171422 LadyBlack
paint it black
pi_138190905
Cwen 6 en Kyara 14 (x2 _O_ ) maanden borstvoeding! *O*

Daar mag altijd voor gejompeld worden! O+
  woensdag 26 maart 2014 @ 14:26:07 #275
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_138191704
Kyara *O*

Vandaag bij het cb geweest, en meneer weegt alweer 4590 gram. Spekkie O+!
En dat dankzij mijn melk! :D
KuikenGuppy
  woensdag 26 maart 2014 @ 14:41:32 #276
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138192113
Mooie mijlpalen dames *O*

Bur wat ga je goed! O+
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_138192441
Cwen en Kyara, wat een mijlpalen! *O*

Gisteren was het hier 11 maanden, dat had ik in het begin niet durven dromen hoor, jeutje O+

Mabawa, wat een ramp lijkt me dat, een kolf die er ineens mee stopt! Hoe is het gegaan met de nieuwe kolf?
  woensdag 26 maart 2014 @ 15:39:33 #278
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_138193866
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 13:58 schreef Cwen het volgende:
*O* voor Kyara!

Mabawa, werkt 't nu weer goed met je nieuwe kolf?

Ik heb om al 6 maanden bv te vieren, 2 Mammae beha's op MP gekocht. Wat zitten ze fijn! O+ *O*
Ik lees helemaal over jouw mijlpaal heen :@ 6 maanden *O*.

Die mammae, is dat wel handig met de sluiting/opening vooraan ipv boven?
KuikenGuppy
  woensdag 26 maart 2014 @ 15:40:24 #279
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_138193893
Oh, en ik kan gewoon door met jompelen voor de 11 maanden van L-E *O*!
KuikenGuppy
pi_138199411
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 19:05 schreef Mabawa. het volgende:

[..]

Ja ik baal ontzettend en nee geen refund gek! :D Jij kon het ook niet weten! Hij heeft het 3 mnd prima gedaan en ineens kapot. Ik vrees/denk oververhit. Ik zat in de auto te kolven en het was best warm. Dacht eerst dat het aan de autokabel lag want die heb ik al een keer om kunnen ruilen, dus toen op batterijen getest maar die deden het ook niet. Bij thuiskomst aangesloten en helaas. Toen haalde ik de batterijen eruit en die waren enorm heet :?
Ondanks dat de garantie in uren gaat moeten ze toch een aankoopbewijs zien en die had je niet meer toch?

[..]

Ja gelukkig wel maar mocht het niets zijn dan weet ik je te vinden voor de handkolf :)
...en niemand reageert hier op?! _O_ Supermoedercarrièrevrouw! O+

Of kolft hier iedereen in de auto? :o
pi_138199614
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 18:31 schreef Limone het volgende:

[..]

...en niemand reageert hier op?! _O_ Supermoedercarrièrevrouw! O+

Of kolft hier iedereen in de auto? :o
Ik dacht het! Jij zegt het O+
ik was net te moe om te reageren :')

*O* voor alle mooie maanden borstvoeding!
♥ J & S
pi_138203069
Inderdaad, mooie mijlpalen! En voor kolven in de auto heb ik ook veel respect! Mabawa: _O_ .

Wat fijn Burdie, dat je zo'n spekkie hebt! Trots gevoel geeft dat he?

Ik heb volgende week maandag weer een afspraak staan. Ben heel benieuwd. Ondertussen is I. uit haar kleertjes maat 50 en 56 gegroeid. Vooral met haar broekjes heeft ze maat 62, en ook die maat gaat snel te klein zijn, denk ik. Lange beentjes heeft ze. O+ . Maar ik werd er ook alweer weemoedig van: die stapel kleertjes die ze niet meer aan kan. Het pasgeboren is er echt vanaf. :'( . Maar ja, tegelijkertijd is het ook zo mooi om haar letterlijk voor onze ogen te zien groeien. Elke dag zie ik weer andere uitdrukkingen, maakt ze nieuwe geluiden, lijkt ze meer spek te hebben.

En met de borstvoeding gaat het allemaal zo ongecompliceerd en makkelijk. Zo dat ik er zelf ook heel makkelijk en best slordig mee omga. Ik vergeet heel vaak bij welke borst ik was gebleven en dan doe ik het maar een beetje op mijn gevoel of voel/kijk even welke borst het meest behoefte heeft aan lediging. Ik hoop heel erg dat het zo gemakkelijk blijft gaan.

En dit is het toetje waar ik naar kijk als ze zich verzadigd loskoppelt en met haar kinnetje op mijn borst in slaap sukkelt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_138203724
Even jompelen voor Cwen's 6 maanden, Kyara's 14 maanden bv voor een tweeling nog wel en L-E's 11 maanden bv *G* *O* *G*

Burdie mooie stats. Lekker gegroeid op je melk.

Frannie O+

Hier vraagt meneer om appel ook als hij wil drinken. Vind het heel apar de vergelijking van mijn melk met appel. Hij is gek op appelsap, dus ik zie het als compliment.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  woensdag 26 maart 2014 @ 21:22:37 #284
171422 LadyBlack
paint it black
pi_138207098
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 20:17 schreef Tinuviel het volgende:
Even jompelen voor Cwen's 6 maanden, Kyara's 14 maanden bv voor een tweeling nog wel en L-E's 11 maanden bv *G* *O* *G*

Burdie mooie stats. Lekker gegroeid op je melk.

Frannie O+

Hier vraagt meneer om appel ook als hij wil drinken. Vind het heel apar de vergelijking van mijn melk met appel. Hij is gek op appelsap, dus ik zie het als compliment.
:D O+ wat lief!

E was vandaag ook heerlijk duidelijk; ze zat op schoot toen ik met haar en een vriendin bij de kinderboerderij annex theehuis wat zat te drinken, en omhelsde mijn boezem :') Dus vervolgens had zij ook heerlijk wat te drinken :Y)

Franny, geweldig dat serene gezichtje O+

Burdie, goed bezig! ^O^
pi_138207137
Ik heb een paar keer in de auto gekold ja

*O* *O* *O* Mijlpijlen!!!

Franny O+

Lekker Tinu :Y)
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_138212628
Franny! Herkenbaar met de slordigheid hoor! Ik wil eigenlijk ook de tijd tussen voedingen een beetje bijhouden maar ik vergeet altijd op de klok te kijken en vergeet idd altijd welke borst ook al weer moest :{ .
Maar! Alleen maar fijn, beter dit dan zorgen erom.
En maatje 62 O+, zucht.. Waar blijft de tijd he!

Burdie!! Wat fijn en goed!! Ik ga volgende week naar het weeguurtje ben benieuwd want ik zie langzaam aan een dubbele kin instaan bij J. O+

tinuviel met dr appelsap :D!
En kroelende boezem van LB
O+ heerlijk!

Hier inmiddels begonnen met GV vanwege spruw. Tenminste ik vermoed dat het spruw is! Aanslag in J. Zijn mondje lijkt niet geheel weg te gaan en ineens geeft hij (veel) terug (met ook flubbeltjes erin), klakt net zijn tong tijdens een voeding en laat vaker los. Ik heb pijn sinds kort tijdens het aanleggen en de eerste minuten drinken en na een voeding steken in m'n borst. Dus er ligt hier een lief baby'tje naast me in de wieg met een blauw mondje :+ al heb ik het goed gedaan van buiten zie je het vrijwel niet :)
KP hoe is het bij jou?

Oh en had ik al verteld dat we sinds 1,5 weken geheel zonder tepelhoedje voeden *O*!
♥ J & S
  woensdag 26 maart 2014 @ 23:27:19 #287
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138212711
Ohhhh klap das ondanks de spruw wel een vette jompel waard! *O* de deur uit met de tepelhoedjes! *O*

Hier staat de gv op de plank, maar nog niet gebruikt want de aanslag lijkt minder! Wel veeeel spugen de laatste dagen, maar of dat spruwgerelateerd is? Ik wacht nog ff af!
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_138212996
quote:
1s.gif Op woensdag 26 maart 2014 23:27 schreef Kimpossible het volgende:
Ohhhh klap das ondanks de spruw wel een vette jompel waard! *O* de deur uit met de tepelhoedjes! *O*

Hier staat de gv op de plank, maar nog niet gebruikt want de aanslag lijkt minder! Wel veeeel spugen de laatste dagen, maar of dat spruwgerelateerd is? Ik wacht nog ff af!
Ik twijfelde idd ook of dat spruw gerelateerd was maar ik vind het wel terug op een aantal sites als symptoom. Eerst had ik alleen wat pijn met aanleggen maar gooide het op het eelt kweken vanwege het voeden zonder hoedje maar al snel bedacht ik me dat ik dan al eerder pijn had moeten hebben. Sinds gisteren klakt hij duidelijk en spuugt hij ook hele sloten melk uit ;( .

Gelukkig heb je het idee dat het niets is! Ik dacht in eerste instantie ik behandel ons uit voorzorg en kijk of het minder wordt. Maar nu ik net al de puntjes opschreef in m'n vorige post was het vrijwel duidelijk dat het echt spruw is.
♥ J & S
  donderdag 27 maart 2014 @ 00:00:58 #289
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138213900
Meh. Spruw is stom! Na jouw Posts ben ik ook niet helemaal overtuigd van t spruwvrij zijn, maar ik kijk nog ff aan.

Ti's wel geruststellend om dat spul gewoon in huis te hebben!

Beterschap jullie!
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_138216167
Oh wauw! Vanavond voor het eerst GV gebruikt en nu al bij deze voeding minder pijn! Wat een wondermiddel :D.
♥ J & S
  donderdag 27 maart 2014 @ 02:41:26 #291
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_138216321
Fijn, klap!
KuikenGuppy
pi_138217639
Klap, wat goed!
Home is where the O+ is...
pi_138218263
Denken jullie aan eventuele kolfvoorraad, spruwdames? Voordat je weer herbesmet.
pi_138220547
En spenen, fles etc. Uitkoken, incl beddengoed en beha's op 90C wassen :Y
Home is where the O+ is...
pi_138220608
Ja precies! Hier is alles al gewassen op 90graden! Melk gooi ik maar weg, dat 60graden gebeuren vind ik ook lastig en tricky!

Bedankt iig voor het meedenken :D
♥ J & S
  donderdag 27 maart 2014 @ 11:18:36 #296
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_138220883
Pfoeh, wat een geregel joh! Hopelijk blijft het weg :) :*.

Dat GV he, geeft dat af? Heb je nou blauwe tepels? ;)

Hier hebben we een regeldagje... Gezellig de hele dag plakken bij mama :P :').
KuikenGuppy
pi_138221111
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 11:18 schreef Burdie het volgende:
Pfoeh, wat een geregel joh! Hopelijk blijft het weg :) :*.

Dat GV he, geeft dat af? Heb je nou blauwe tepels? ;)

Hier hebben we een regeldagje... Gezellig de hele dag plakken bij mama :P :').
Haha ja! Je behandeld de tepels en het mondje. Maar J. Geeft nog af als hij spuugt bijvoorbeeld. Het blauwe op m'n tepels is al bijna weg. En je behandeld het 1x per 24 uur. Als J. Z'n mondje dicht heeft zie je niets. Heeft ie m open dan zie je een beetje blauw op z'n lipjes. :+

Kleine smurf O+ .

Heerlijk plakken bij mama O+
♥ J & S
pi_138221785
:)
quote:
7s.gif Op woensdag 26 maart 2014 20:03 schreef Franny_G het volgende:
En met de borstvoeding gaat het allemaal zo ongecompliceerd en makkelijk. Zo dat ik er zelf ook heel makkelijk en best slordig mee omga. Ik vergeet heel vaak bij welke borst ik was gebleven en dan doe ik het maar een beetje op mijn gevoel of voel/kijk even welke borst het meest behoefte heeft aan lediging. Ik hoop heel erg dat het zo gemakkelijk blijft gaan.
Dit herken ik heel erg...! Wat natuurlijk superfijn is, maar dat maakte wel dat ik ondanks 15 maanden bv om die reden soms wat onzeker van dit topic werd, waar borstvoeding af en toe net rocket science lijkt :o :@

Dit even als tegenbericht :+ zonder iemand voor het hoofd te willen stoten, want het is heel fijn dat hier zoveel kennis zit O+
  donderdag 27 maart 2014 @ 12:10:55 #299
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138222227
Ik vind t af en toe best lastig, maar dat ligt meer aan mijn onzekere ziel dan wat anders!

Nu m'n productie wat beter is ingeregeld merk ik bijv dat F.enne steeds minder vaak echt goed verzadigd is, ze komt regelmatig binnen het uur weer, maar ze stopt wel zelf met drinken en houdt d'r lippen dan echt stijf op elkaar als ik probeer weer aan te leggen. Ik vind dat lastig want bang dat m'n productie gekelderd is, maar ondertussen zijn m'n borsten niet echt leeg en lijkt het meer luiheid van mini omdat ze bij m'n overproductie alles tot ze verzadigd was binnen gespoten kreeg en nu echt zelf moet drinken? Geregel is het niet want dan regelen we dagelijks :')

Maar wat ik er mee moet, geen idee :') gewoon maar weer aanleggen haha.
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_138222942
Beetje lui kan hoor KP, hier idem. Gewoon blijven aanbieden voor nu. En heb je in haar mondje gekeken?
Home is where the O+ is...
  donderdag 27 maart 2014 @ 12:46:11 #301
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138223135
Jup, minder wit als van de week. Aanleggen pijnvrij mits goed gehapt, maar misschien moet ik toch eens aan de schilder? Ze heeft nu m 11.15 en 12 gedronken en valt me nu alweer aan alsof ze nooit wat krijgt :')
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')