abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137866692
Och wat lief O+ :* :W
pi_137872275
Wat een lieve verhaaltjes Soempie. Het is een moeilijke beslissing, luister gewoon naar wat je gevoel je zegt.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_137872625
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 22:21 schreef Soempie het volgende:

3 maanden borstvoeding. :) Mooie momenten!

Heel gaaf om te merken dat m'n lichaam wel melk kan maken.
De keren dat J. in slaap viel tijdens het drinken. O+
Met J. aan de borst de slappe lach krijgen en een kraamhulp en man die ondertussen gekke dansjes deden al zingend: 'my milkshake brings all the boys to the yard..' :')_
J. die tijdens het drinken steeds naar me moest lachen. :D
Die handjes om m'n borst. O+
Een tevreden smoeltje met een beetje melk, na het drinken.
:D . O+ . Ik hoop dat je ook mooie foto's hebt van sommige momenten, zodat je nog eens terug kunt kijken. En herkenbaar! (Al valt het me achteraf wel tegen dat mijn vriend en de kraamhulp niet zulke dansjes hebben gedaan. Ik zal hem er eens op aanspreken.)

Na een paar dagen van heftige krampjes en weinig slaap had I. gisteren een slaapinhaaldagje. Heeft bijna de hele dag tegenaan me aan liggen slapen, of in de draagdoek of op de bank. Drinken aan de borst en al drinkend weer in slaap vallen. En weer een ontspannen lijfje. Tussendoor lag ze even wakker en al te spartelen op het speelkleed en het is zo leuk dat ze zich steeds meer bewust wordt van haar omgeving en dingen ziet. Al blijft het zo raadselachtig wat er in zo'n babytje omgaat!

Volgens mijn vriend ziet ze 'entiteiten' want ze kan soms volkomen gefascineerd naar een plek op de muur kijken waar niets op te zien is. :D .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_137878597
Hoe meer ik er over nadenk hoe stommer ik het gesprek met die lk gisteren vond. Tijdens het gesprek ging mijn gezicht van :o naar :') en ik ben helemaal niets wijzer geworden.
Ondertussen ben ik met werk 2 weken verder en lijkt het alleen maar minder te worden ipv meer. Mijn vriezervoorraad is echt op nu. ;(
pi_137879079
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 12:14 schreef Mabawa. het volgende:
Hoe meer ik er over nadenk hoe stommer ik het gesprek met die lk gisteren vond. Tijdens het gesprek ging mijn gezicht van :o naar :') en ik ben helemaal niets wijzer geworden.
Ondertussen ben ik met werk 2 weken verder en lijkt het alleen maar minder te worden ipv meer. Mijn vriezervoorraad is echt op nu. ;(
Mag ik vragen hoe het dan ging, dat je nu zo'n naar gevoel hebt?
Home is where the O+ is...
pi_137879161
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 12:29 schreef Cwen het volgende:

[..]

Mag ik vragen hoe het dan ging, dat je nu zo'n naar gevoel hebt?
Ze zei oa dat ik misschien vanaf 4 maanden fruit met pap kon geven zodat ik minder melk hoef te geven.
Uhm... Later meer ik moet nu naar client!
  dinsdag 18 maart 2014 @ 14:29:26 #107
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_137884040
Ik kom even binnenploffen met een vraag :) Bij mijn vk geven ze een workshop borstvoeding. Is het nou nuttig om zoiets te volgen als je borstvoeding wilt gaan geven of is het geldklopperij omdat de kraamverzorgster je straks sowieso helpt met het voeden van de kleine?
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  dinsdag 18 maart 2014 @ 14:32:24 #108
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_137884135
Nodig! Veel kraamverzorgsters hebben weinig BV kennis.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 14:33:15 #109
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_137884163
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 14:29 schreef Chanty het volgende:
Ik kom even binnenploffen met een vraag :) Bij mijn vk geven ze een workshop borstvoeding. Is het nou nuttig om zoiets te volgen als je borstvoeding wilt gaan geven of is het geldklopperij omdat de kraamverzorgster je straks sowieso helpt met het voeden van de kleine?
Het is wel een aanrader, maar ik vind het wel geldklopperij dat ze er vaak een hoog bedrag aan verbinden.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 14:33:48 #110
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_137884181
Agreed inderdaad wat betreft de hoge kosten.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_137884189
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 12:14 schreef Mabawa. het volgende:
Waar woon je? ik kan kijken of ik iemand weet in de regio!

Toen ik vragen had, had ik veel aan iemand van LLL
http://www.lalecheleague.nl/ouders/direct-hulp-nodig
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 14:35:13 #112
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_137884241
http://www.borstvoedingnatuurlijk.nl

Hier kun je ook zoeken of er nog contactpersonen infoavonden geven. Vaak is het alleen volgen van de avonden zonder kosten, maar kun je de brochures erbij kopen.
pi_137884289
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 14:29 schreef Chanty het volgende:
In het Maasstad ziekenhuis was het gratis. Misschien heeft een ziekenhuis bij jou in de buurt ook zoiets?
  dinsdag 18 maart 2014 @ 14:38:38 #114
52229 Chanty
pi_137884346
Tnx voor de snelle reacties. Mijn vk biedt een infoavond en workshopmiddag aan (ieder 15 euro), dus dat vind ik nog wel meevallen. En via het kraamhotel waar ik ga bevallen kan ik gratis een infoavond volgen, dus dat wilde ik sowieso doen. Zal eens kijken wat er verder is qua aanbod op die site van jou tico :)
pi_137885456
Ken je borstvoeding.com al? Ondanks een cursusavond voelde ik me de eerste weken echt zoooo onzeker over van alles. Deze website was zo'n beetje mijn bijbel!

Ik vond de cursus wel heel nuttig, maar het zelluf doen was toch best andere koek.
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 18 maart 2014 @ 15:15:44 #116
52229 Chanty
pi_137885661
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 15:09 schreef Phaidra het volgende:
Ken je borstvoeding.com al? Ondanks een cursusavond voelde ik me de eerste weken echt zoooo onzeker over van alles. Deze website was zo'n beetje mijn bijbel!

Ik vond de cursus wel heel nuttig, maar het zelluf doen was toch best andere koek.
Daar heb ik al een en ander op zitten lezen ja :Y Wel grappig trouwens. Ik vertelde aan mijn moeder dat er cursussen zijn voor borstvoeding geven en ze zat me aan te kijken van WTF :? ?! met als reactie: vroeger ging dat gewoon vanzelf, daar had je geen cursus voor nodig.
pi_137885747
Nee, vroeger ging het niet vanzelf want mijn moeder heeft vijf kinderen gekregen en bij geen van allen borstvoeding gegeven. "Het ging niet." En mijn oudere zus zegt ook dat ze geen borstvoeding heeft gegeven omdat ze "niet genoeg had."
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  dinsdag 18 maart 2014 @ 15:20:39 #118
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_137885850
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 15:15 schreef Chanty het volgende:

[..]

Daar heb ik al een en ander op zitten lezen ja :Y Wel grappig trouwens. Ik vertelde aan mijn moeder dat er cursussen zijn voor borstvoeding geven en ze zat me aan te kijken van WTF :? ?! met als reactie: vroeger ging dat gewoon vanzelf, daar had je geen cursus voor nodig.
Ja, vroeger kon je ten rade bij je moeder, die waarschijnlijk ook borstvoeding had gegeven. Maar tegenwoordig is dat niet zo normaal meer. En je kan het beter omschrijven als informatieavond, een cursus is ietsjes overdreven.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 15:21:06 #119
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_137885864
quote:
12s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 15:18 schreef Franny_G het volgende:
Nee, vroeger ging het niet vanzelf want mijn moeder heeft vijf kinderen gekregen en bij geen van allen borstvoeding gegeven. "Het ging niet." En mijn oudere zus zegt ook dat ze geen borstvoeding heeft gegeven omdat ze "niet genoeg had."
Bij mijn moeder was het na 5 maanden op. Ik had er niet meer genoeg aan.
pi_137886597
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 15:15 schreef Chanty het volgende:

[..]

Als je de juiste kennis had wel ja. Maar die juiste kennis krijgen, of ondersteuning krijgen was toen ook al vaak een drama, net als nu. Dus wel doen.

Soemp, wat enorm schattig je peuter O+ En goed gedaan, 3 maanden!

Mabawa, zei je LK dat? Misschien is het een idee om met een (andere) LK naar je kolftechniek te kijken? Is je LK een IBCLC-LK? Overigens zou je ook nog kunnen proberen door borstvoedingsthee en havermout je productie wat te verhogen, maar hoe goed en hoe snel dat werkt weet ik niet.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  dinsdag 18 maart 2014 @ 15:42:38 #121
52229 Chanty
pi_137886633
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 15:20 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja, vroeger kon je ten rade bij je moeder, die waarschijnlijk ook borstvoeding had gegeven. Maar tegenwoordig is dat niet zo normaal meer. En je kan het beter omschrijven als informatieavond, een cursus is ietsjes overdreven.
Denk dat mijn moeder dan geluk had dat het bij haar kennelijk wel vanzelf ging. Die had namelijk niemand meer om bij ten rade te gaan. Kolven vindt ze ook onzin want dat hoefde zij nooit :D Ach ja,… moeders :+
  dinsdag 18 maart 2014 @ 15:44:40 #122
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_137886724
Mijn oma had echt bijna geen borstvoeding. Maar dat was begin 1945 in Rotterdam dus ik denk dat daar wel een kern van waarheid in zat.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 15:44:50 #123
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_137886730
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 15:42 schreef Chanty het volgende:

[..]

Denk dat mijn moeder dan geluk had dat het bij haar kennelijk wel vanzelf ging. Die had namelijk niemand meer om bij ten rade te gaan. Kolven vindt ze ook onzin want dat hoefde zij nooit :D Ach ja,… moeders :+
Maar vroeger zat je als vrouw thuis voor de kinderen, nu moet je bij 3 maanden weer aan de slag en als je ook daarna nog borstvoeding wilt geven, dan zul je toch echt moeten kolven.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 15:46:51 #124
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_137886814
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 15:44 schreef Kyara het volgende:
Mijn oma had echt bijna geen borstvoeding. Maar dat was begin 1945 in Rotterdam dus ik denk dat daar wel een kern van waarheid in zat.
Oh ja, tuurlijk kan het.

En ik geloof ook echt dat ik er na 5 maanden niet meer genoeg aan had. Ik zat namelijk mn babydingen eens door te lezen en mijn moeder mocht alleen om de 3 uur voeden. Daarna glucosewater ed. Strak schema.
pi_137886866
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 15:44 schreef Kyara het volgende:
Ja, lijkt me ook. Ondervoeding. Ik vind het sowieso ongelooflijk dat vrouwen middenin de hongerwinter nog gezonde kinderen op de wereld konden zetten.
pi_137886910
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 15:46 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Oh ja, tuurlijk kan het.

En ik geloof ook echt dat ik er na 5 maanden niet meer genoeg aan had. Ik zat namelijk mn babydingen eens door te lezen en mijn moeder mocht alleen om de 3 uur voeden. Daarna glucosewater ed. Strak schema.
Vind ik het al heel wat dat het wel 5 maanden lukte!
  dinsdag 18 maart 2014 @ 15:49:45 #127
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_137886936
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 15:49 schreef Morretje het volgende:

[..]

Vind ik het al heel wat dat het wel 5 maanden lukte!
Vanaf 3 of 4 maanden bijvoeding volgens mij.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 15:58:49 #128
52229 Chanty
pi_137887296
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 15:44 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Maar vroeger zat je als vrouw thuis voor de kinderen, nu moet je bij 3 maanden weer aan de slag en als je ook daarna nog borstvoeding wilt geven, dan zul je toch echt moeten kolven.
Dat heb ik haar ook proberen uit te leggen ;)
Hoewel ik tzt misschien ook nog wel noodgedwongen thuiszitmama ben, maar dan nog lijkt het me handig als je een dag weggaat zonder baby,dat je kunt afkolven.
pi_137892452
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 14:33 schreef bitterend het volgende:

[..]

Waar woon je? ik kan kijken of ik iemand weet in de regio!

Toen ik vragen had, had ik veel aan iemand van LLL
http://www.lalecheleague.nl/ouders/direct-hulp-nodig
DM!

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 15:41 schreef Morretje het volgende:

[..]

Mabawa, zei je LK dat? Misschien is het een idee om met een (andere) LK naar je kolftechniek te kijken? Is je LK een IBCLC-LK? Overigens zou je ook nog kunnen proberen door borstvoedingsthee en havermout je productie wat te verhogen, maar hoe goed en hoe snel dat werkt weet ik niet.
Ja bizar he? Ik zal even kijken of ze op de lijst staat inderdaad. Gaat via ons cb. Ik wil zeker kolfhulp, dat vind ik nu belangrijk. Als we thuis zijn ligt hij gewoon veel aan. Doet me gewoon pijn dat ik altijd maar krapjes melk mee kan geven. Heb net kv gekocht :( Heb namelijk maar 170 gekolfd. Ga nog wel kolven vandaag maar krijg nooit meer 4 voedingen bij elkaar natuurlijk.
Toevallig eet ik de laatste paar weken al havermout, gewoon pap zelf gemaakt. Bvthee ben ik zo'n 10 dagen geleden weer meer gaan drinken. Nu dagelijks minimaal een half liter.
Ervaringen met boezemmaatjes (vriendjes?) met fenegriek?
pi_137896061
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 18:15 schreef Mabawa. het volgende:

[..]

DM!

[..]

Ja bizar he? Ik zal even kijken of ze op de lijst staat inderdaad. Gaat via ons cb. Ik wil zeker kolfhulp, dat vind ik nu belangrijk. Als we thuis zijn ligt hij gewoon veel aan. Doet me gewoon pijn dat ik altijd maar krapjes melk mee kan geven. Heb net kv gekocht :( Heb namelijk maar 170 gekolfd. Ga nog wel kolven vandaag maar krijg nooit meer 4 voedingen bij elkaar natuurlijk.
Toevallig eet ik de laatste paar weken al havermout, gewoon pap zelf gemaakt. Bvthee ben ik zo'n 10 dagen geleden weer meer gaan drinken. Nu dagelijks minimaal een half liter.
Ervaringen met boezemmaatjes (vriendjes?) met fenegriek?
ruk zeg, van het kolven..

ikzelf niet, maar hoor er wel goede verhalen over! Fenegriek is idd ook productieverhogend.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 22:00:50 #131
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_137903675
Anijs toch ook mor?
  dinsdag 18 maart 2014 @ 22:08:12 #132
171422 LadyBlack
paint it black
pi_137904111
Havermout, seriously? :D Good thing dat ik dat altijd eet 's ochtends, helemaal zonder van het productieverhaal af te weten! Ik laat wel (met pijn in het hart) de salie even achterwege uit mn eten. Als ik productie minder belangrijk ga vinden ga ik weer lekker verse pasta met saliebotersaus maken :9

Mabawa, ik vind het maar een raar verhaal van je lk :{w Gauw een ander zoeken! En gewoon verder kolven, met een fotootje of filmpje van je knapperd op je telefoon erbij! O+

Soemp, wat een fantastische verhalen van M O+ En wat klinkt het mooi die drie maanden! Goed dat je dat nu wel hebt kunnen doen he?! ^O^
pi_137904286
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 22:00 schreef pessie het volgende:
Anijs toch ook mor?
Ik ben weliswaar niet Morretje, maar ja, anijs ook. Daarom eten we beschuit met muisjes na de geboorte ;)
Lotte!
Noah!
  dinsdag 18 maart 2014 @ 22:15:03 #134
171422 LadyBlack
paint it black
pi_137904486
En drinken we bruin bier.... ohnee wacht :') Dat zegt iedereen, dat het goed is, maar ik heb t toch maar niet gedaan ;)

Mijn moeder heeft me trouwens 10 weken borstvoeding gegeven; ze had een borstverkleining gehad aan 1 borst, die deed dus niet goed mee (operatie in de jaren 60, nog niet echt subtiel dus veel littekenweefsel). Ze heeft me toen steeds eerst aan de borst laten drinken, en daarna een flesje gegeven. Zo kon ze zo lang mogelijk genieten van het zelf voeden, zegt ze. Ik vind het doodzonde, want ze wilde het zo graag en ik denk dat het met goede begeleiding misschien best langer had gekund...
pi_137906166
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 15:47 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Ja, lijkt me ook. Ondervoeding. Ik vind het sowieso ongelooflijk dat vrouwen middenin de hongerwinter nog gezonde kinderen op de wereld konden zetten.
't is nogal off-topic, maar zo gezond waren ze niet altijd. Zoals Dick Swaab in zijn boek 'Wij zijn ons brein' schrijft over kinderen die tijdens de hongerwinter zijn geboren: 'Deze kinderen hadden niet alleen een lager geboortegewicht, maar in volwassenheid bleek er ook een verhoogde kans te zijn op asociaal gedrag en vetzucht. Ze bleken een voorkeur te hebben voor vet eten en bewogen minder. Bovendien hadden ze meer kans op hoge bloeddruk, schizofrenie, depressie en verslaving.

Maargoed, om ook nog wat on-topics te zeggen: ik lees hier al lange tijd mee en ik hoop ooit zelf een kindje te kunnen voeden. Ik denk dat ik dan heel veel heb aan alle goede tips die hier gedeeld worden! :)
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_137919303
Mijn moeder heeft mij ook maar een paar weken borstvoeding kunnen geven. Toen was het ook 'op'. Ze geloofde er zelf echt heilig in dat dat kon (ze vroeg ook steeds verwonderd hoe het toch kon dat ik nog steeds melk had??) en ik heb het maar zo gelaten. Ik wilde haar ook geen rotgevoel geven, ze deden het toen ook zo op advies van de arts (stond ook in mijn CB-boekje, over voeden op de klok en maximaal 1 voeding 's nachts, na 3 maanden geen voedingen meer 's nachts en starten met bijvoeding).

Mijn oma heeft in de oorlog ook een kindje van de buurvrouw gevoed, omdat het bij haar niet goed op gang kwam. Zo mooi vond ik dat! O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_137919369
Oh ja, en waar ik eigenlijk voor kwam: goed artikel over voedingsfrequentie afgezet tegen de opslagcapaciteit van de borst.

Ik heb duidelijk weinig opslagcapaciteit :+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_137919639
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 12:21 schreef Phaidra het volgende:
Oh ja, en waar ik eigenlijk voor kwam: goed artikel over voedingsfrequentie afgezet tegen de opslagcapaciteit van de borst.

Ik heb duidelijk weinig opslagcapaciteit :+.
Leuk artikel! Maar mijn capaciteit is verwarrend ;). Ze heeft aan 1 borst genoeg en drinkt snel, maar ook vaak en 's nachts :D.
  woensdag 19 maart 2014 @ 12:38:02 #139
30252 Soempie
Procreating
pi_137920034
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2014 12:29 schreef Cwen het volgende:

[..]

Leuk artikel! Maar mijn capaciteit is verwarrend ;). Ze heeft aan 1 borst genoeg en drinkt snel, maar ook vaak en 's nachts :D.
Hier precies hetzelfde en dat trek ik slecht, wat weer invloed heeft op m'n stemming, energie, enz.

Maar afbouwen trek ik ook slecht. Dat had ik even niet aan zien komen. Morgen kan ik bij een lk terecht, zag ik. En we hebben 's morgens een bezoek aan het cb. Twijfel, twijfel. -O-
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_137920944
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 12:38 schreef Soempie het volgende:

[..]

Hier precies hetzelfde en dat trek ik slecht, wat weer invloed heeft op m'n stemming, energie, enz.

Maar afbouwen trek ik ook slecht. Dat had ik even niet aan zien komen. Morgen kan ik bij een lk terecht, zag ik. En we hebben 's morgens een bezoek aan het cb. Twijfel, twijfel. -O-
Je kan toch kijken of je dat wat je nu hebt afgebouwd zo kunt laten en dan die voedingen die je nu nog geeft te blijven geven als je eigenlijk nog niet helemaal wilt stoppen?
  woensdag 19 maart 2014 @ 13:03:44 #141
30252 Soempie
Procreating
pi_137920972
Een combinatie bv en fv? Ik wist niet eens dat dat nu al mogelijk was. :@
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_137921174
Tuurlijk Soemp! Dan kun je rustiger afbouwen :Y.
pi_137921227
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 13:03 schreef Soempie het volgende:
Een combinatie bv en fv? Ik wist niet eens dat dat nu al mogelijk was. :@
Je kan het gewoon proberen. Alles is mogelijk. Je hebt gewoon wel kans dat jouw productie toch wat harder achteruit gaat dan je had gedacht. Maar misschien ook niet.

Hoeveel voedingen heb je nu afgebouwd?
  woensdag 19 maart 2014 @ 13:16:19 #144
30252 Soempie
Procreating
pi_137921451
Ik heb 1 voeding afgebouwd, maar nog niet echt, want wel stuwing. Ik las op de site dat het ongeveer een week duurt om een voeding af te bouwen. Ik ben begonnen met de tweede voeding 's morgens en toen las ik zojuist dat ik beter de een na laatste 's avonds had kunnen pakken.

Maar vanmorgen wilde ik dus een flesje geven, terwijl J. zich steeds richting m'n borst werkte en in m'n shirt aan het happen was. Toen heb ik dat flesje maar in een bekertje aan m'n zoontje gegeven. Dus ik maak er een bende van op het moment. oO<

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_137922046
Het kán zo zijn dat je productie na het afbouwen van 2-3 voedingen opeens heel hard achteruit gaat. Maar dat hoeft niet per se. Helaas kom je daar maar op 1 manier achter... Op welke momenten ervaar je de meeste onrust? Is het een optie om juist die voeding(en) af te bouwen?

Veel sterkte met beslissen! Met 1 voeding nog niet eens helemaal afgebouwd kan je nog alle kanten uit. Ik ben ook 2x 'gestopt' omdat ik het even niet meer trok maar na een dag of 2 toch op mijn beslissing terug gekomen. Vaak werden de omstandigheden plotseling anders / beter, waardoor ik weer energie vond om door te gaan. Of ik werd heel verdrietig van het afbouwen. Je twijfel is dus zéér herkenbaar.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 19 maart 2014 @ 13:31:18 #146
30252 Soempie
Procreating
pi_137922074
Sorry trouwens dat ik alleen over mezelf post. :@ Ik ben niet degene die hier advies kan geven en dan lees ik vooral mee. En ik kijk natuurlijk foto's. O+
pi_137922197
Soempie, je kan het flesje ook door je man laten geven. Dan ruikt ze jou en de borst niet.
  woensdag 19 maart 2014 @ 13:35:16 #148
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_137922241
soempie, doe vooral wat het beste voelt nu.
is het een idee om 1 nachtvoeding te vervangen voor kv? nachtvoedingen zijn geweldig voor je productie, maar je gemoed is ook heel veel waard.
Wellicht weet de lk raad.
Succes met het zoeken naar een oplossing.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  woensdag 19 maart 2014 @ 13:47:55 #149
30252 Soempie
Procreating
pi_137922798
Bedankt voor de reacties. O+ Weer wat stof om over na te denken.

Phaidra, ik vind het fijn om te lezen dat het zo herkenbaar is.
pi_137923372
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2014 12:29 schreef Cwen het volgende:

[..]

Hahaha same here, hij is verzadigd na 1 borst en drinkt snel maar komt 's nachts ook minimaal 2 maar meestal 3 of 4 keer.

Reactie van m'n schoonmoeder gisteren toen ze hoorde dat Sean nog volledig bv kreeg "Oh? Heb je dan nog wel genoeg??" :')
  woensdag 19 maart 2014 @ 14:02:07 #151
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_137923378
Die foto O+

Succes met beslissen Soempie. Zo lang je er zelf achter staat is elke beslissing de juiste :*
  woensdag 19 maart 2014 @ 14:07:32 #152
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_137923581
Interessant artikel. Maar ik heb toch wat vraagtekens. Nachtvoedingen betekenen dus dat kindjes overdag niet genoeg binnen hebben gekregen. Maar in dat geval zou bijvoeden met pap of kv voor doorslapende kindjes moeten zorgen toch? Want dan hebben ze wel genoeg?

(hier hielp dat in elk geval niet, verre van zelfs)
  woensdag 19 maart 2014 @ 14:11:42 #153
259886 pessie
pi_137923732
Kyara, er zit inderdaad wel een wisselwerking tussen wat kinderen overdag binnen krijgen en `s nachts nog nodig hebben. Hier merkten we het doordat meer (volle) yoghurt betekende dat Lauren `s nachts minder kwam. Nu nog 1x. Aan de andere kant, moet je het wel pushen? Een vriendin van mij geloofde met heel haar hart dat ze haar kind `s nachts gewoon geen drinken moest geven want dan haalde hij het overdag wel in. Conclusie was dat haar productie het niet trok, kind niet groeide omdat hij niet de kracht en capaciteit had om overdag meer te nemen en `s nachts niets mocht inhalen. Ik ben meer van het: overdag meer geven (yoghurt, banaan, muffins, brood, warm eten) op meer momenten (Lauren zit wel vaak op 7 eetmomenten) waardoor ze `s nachts minder nodig heeft.
pi_137923906
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gewoon, want al ruim 21 maanden O+
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_137923925
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 13:16 schreef Soempie het volgende:
Ik heb 1 voeding afgebouwd, maar nog niet echt, want wel stuwing. Ik las op de site dat het ongeveer een week duurt om een voeding af te bouwen. Ik ben begonnen met de tweede voeding 's morgens en toen las ik zojuist dat ik beter de een na laatste 's avonds had kunnen pakken.

Maar vanmorgen wilde ik dus een flesje geven, terwijl J. zich steeds richting m'n borst werkte en in m'n shirt aan het happen was. Toen heb ik dat flesje maar in een bekertje aan m'n zoontje gegeven. Dus ik maak er een bende van op het moment. oO<

SPOILER
Oh, je kunt echt nog alle kanten op.

Als het toch niet goed voelt om af te bouwen, dan is er echt nog niets overboord.
  woensdag 19 maart 2014 @ 14:18:28 #156
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_137923963
Mijn kinderen komen ongeveer even vaak op dezelfde leeftijd, zowel overdag als de nacht, D denk ik een voeding meer als Lientje op deze leeftijd. Ze at daarnaast ook nog eens als een bootwerker bijvoeding en hij eet nog maar een beetje bijvoeding.

Borst is hier, soms een, soms twee, soms 4 uur ertussen, soms 2 uur en in de nacht altijd, wel al twee keer tussen 23.30 en 06.00 doorgeslapen, maar meestal 2 voedingen in die periode of volcontinue zelfbediening.... :+
pi_137923995
quote:
2s.gif Op woensdag 19 maart 2014 14:07 schreef Kyara het volgende:
Interessant artikel. Maar ik heb toch wat vraagtekens. Nachtvoedingen betekenen dus dat kindjes overdag niet genoeg binnen hebben gekregen. Maar in dat geval zou bijvoeden met pap of kv voor doorslapende kindjes moeten zorgen toch? Want dan hebben ze wel genoeg?

(hier hielp dat in elk geval niet, verre van zelfs)
Het is een factor die meespeelt, denk ik. Borst is niet alleen maar voeding, maar ook troost, warmte en nabijheid. Het kan natuurlijk zijn dat een kindje het nodig heeft om een andere reden.

Het slapen ging hier wel beter toen mijnes meer avondeten binnen kreeg. Zoals pessie zegt, van váák wakker naar 1-2x.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 19 maart 2014 @ 14:27:34 #158
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_137924217
Oh, ik denk ook wel dat er een verband kan zijn hoor. Maar inderdaad, soms is het ook meer dan alleen eten. En heb de indruk dat dat hier het geval is. En ik kan ook nog eens vergelijken want ze eten hier nagenoeg hetzelfde maar toch komt J 's nachts 1 of 2 voedingen vaker dan D.
  woensdag 19 maart 2014 @ 14:30:00 #159
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_137924298
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 12:19 schreef Phaidra het volgende:
Mijn oma heeft in de oorlog ook een kindje van de buurvrouw gevoed, omdat het bij haar niet goed op gang kwam. Zo mooi vond ik dat! O+
Wat mooi O+
KuikenGuppy
pi_137924352
Faye is meer gaan eten toen ik de nachtvoedingen voor een groot deel heb afgebouwd, daarvoor leefde ze echt op mijn melk..
pi_137924447
Bram eet de oren van mn kop, maar komt evengoed gewoon 2x per nacht drinken.
  woensdag 19 maart 2014 @ 14:52:29 #162
171422 LadyBlack
paint it black
pi_137925009
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 13:31 schreef Soempie het volgende:
Sorry trouwens dat ik alleen over mezelf post. :@ Ik ben niet degene die hier advies kan geven en dan lees ik vooral mee. En ik kijk natuurlijk foto's. O+
Gekke soemp, dat geeft toch niks! :*

Ik sluit me helemaal aan bij de rest! Afbouwen kan, gedeeltelijk bv en kv kan, je beslissing aanpassen kan... Wat jou het meeste rust geeft!
pi_137925069
Faye kwam ieder uur.. :(
  woensdag 19 maart 2014 @ 14:56:41 #164
171422 LadyBlack
paint it black
pi_137925152
Oh en die foto's van J en Faye O+!

En waar ik even mee kwam pronken *)

De 8 kilo voorbij en keurig op dr lijn gebleven *O* ondanks slecht avondeten, een aantal keer diarree en minder plasluiers dan me lief is :)

[ Bericht 10% gewijzigd door LadyBlack op 19-03-2014 20:42:56 ]
pi_137925230
Wat een mooie lijn! O+
pi_137925234
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 14:54 schreef Marjolijntje het volgende:
Faye kwam ieder uur.. :(
Gaat het nu beter met jullie aanpak?

Momenteel heeft mijn dreumes nachten dat hij alleen rustig is aan de borst. Loskoppelen resulteert direct in dikke paniek, zelfs als hij al een tijdje echt in slaap is. Maar ik vind het toch echt niet meer nodig om 's nachts volcontinu selfservice te bieden (zolang er geen medische reden is, uiteraard). Ik vind het wel lastig. Ik vind het ook niet nodig om het volledig te ontzeggen 's nachts, maar het lijkt erop dat hij geen tussenweg accepteert. Helemaal niet laten drinken lijkt makkelijker te gaan dan wel drinken en na 20 minuten weer loskoppelen.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_137925284
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2014 14:56 schreef LadyBlack het volgende:
Oh en die foto's van J en Faye O+!

En waar ik even mee kwam pronken *)
[ link | afbeelding ]
De 8 kilo voorbij en keurig op dr lijn gebleven *O* ondanks slecht avondeten, een aantal keer diarree en minder plasluiers dan me lief is :)
Wat gaat ze goed!! *O* Is ze alweer bijna een jaar?!? :o
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 19 maart 2014 @ 15:05:14 #168
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_137925450
Wat een mooie lijn LB! Wat doet ze het goed! *O*
pi_137925478
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 14:59 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Gaat het nu beter met jullie aanpak?

Momenteel heeft mijn dreumes nachten dat hij alleen rustig is aan de borst. Loskoppelen resulteert direct in dikke paniek, zelfs als hij al een tijdje echt in slaap is. Maar ik vind het toch echt niet meer nodig om 's nachts volcontinu selfservice te bieden (zolang er geen medische reden is, uiteraard). Ik vind het wel lastig. Ik vind het ook niet nodig om het volledig te ontzeggen 's nachts, maar het lijkt erop dat hij geen tussenweg accepteert. Helemaal niet laten drinken lijkt makkelijker te gaan dan wel drinken en na 20 minuten weer loskoppelen.
Ja! Ze wordt nu nog maar 1 of 2x wakker 's nachts, waarvan ze alleen de eerste keer nog drinkt. Als ze wakker wordt, halen we haar op voed ik haar een slaapt ze verder bij ons in bed. De tweede keer komt ze kroelen of draait ze zich om en slaapt verder.
Het was echt een verschrikkelijk drama, de eerste nacht dat ze niet meer mocht drinken, maar ik kon niet meer..
  woensdag 19 maart 2014 @ 15:14:36 #170
171422 LadyBlack
paint it black
pi_137925744
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 15:00 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Wat gaat ze goed!! *O* Is ze alweer bijna een jaar?!? :o
Nog maar 3,5 week! :o :'( :X O+
pi_137925756
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 15:06 schreef Marjolijntje het volgende:

[..]

Ja! Ze wordt nu nog maar 1 of 2x wakker 's nachts, waarvan ze alleen de eerste keer nog drinkt. Als ze wakker wordt, halen we haar op voed ik haar een slaapt ze verder bij ons in bed. De tweede keer komt ze kroelen of draait ze zich om en slaapt verder.
Het was echt een verschrikkelijk drama, de eerste nacht dat ze niet meer mocht drinken, maar ik kon niet meer..
Wat ontzettend fijn zeg!! En helemaal dat ze daarna ook beter is gaan eten.

Ik kan me levendig voorstellen wat voor drama het opleverde. Hier precies hetzelfde. Maar de ene nacht gaat het makkelijker dan de andere, waardoor ik nooit echt doorpak met het niet-voeden 's nachts. Vannacht was kroelen alleen wel voldoende (waarbij hij het liefst mijn zijn hoofd op het mijne gaat liggen :')) en taalde hij niet naar de borst tot 6 uur. Maar hij had dan ook voor het eerst in een maand weer eens een goede avondmaaltijd gegeten. Dat zal vast ook weer schelen.

Daarbij: overdag drinkt hij nauwelijks meer. Geen belangstelling. Dus productie is ook flink afgenomen. Ik heb het vermoeden dat hij soms gewoon een flinke hoeveelheid melk wil drinken, maar dat ís er simpelweg niet meer.

[ Bericht 7% gewijzigd door Phaidra op 19-03-2014 15:30:00 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_137926430
Faye is juist overdag weer meer gaan drinken. Maar het was echt wel heel pittig hoor! De eerste nacht niet voeden heb ik 3 uur geslapen :') Maar ze mocht wel kroelen, water drinken, eten etc. De eerste weken stond er standaard een bakje met rijstwafels en crackers naast het bed, en soms wil ze een boterham 's nachts.

En dat hoofd ja, hier ook!! Verschrikkelijk! :P Maar Faye gaat het liefste ook op mijn kussen liggen.. :')
  woensdag 19 maart 2014 @ 16:03:05 #173
259886 pessie
pi_137927363
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2014 15:14 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Nog maar 3,5 week! :o :'( :X O+
:o when did that happen?!
Maar jij (ja JIJ) bent dus bijna langvoedster *O*

Marjo, oef, wat lijkt me dat zwaar zeg! Fijn dat ze nu zoveel beter slaapt!
pi_137927384
I. heeft afgelopen nacht bijna hele nacht doorgeslapen.. Om 23.00 nog gedronken (en daarvoor ook, om 20.00 en 22.00; 's avonds drinkt ze altijd veel) en vervolgens is ze gaan slapen tot 06.00. Andere nachten komt ze tussen 04.00 en 05.00 en zit er hooguit vijf uur tussen de voedingen, maar nu dus nog later en meer uren ertussen.

Kan dat kwaad (voor mijn productie, voor haar)? Is het beter om haar toch rond vieren te laten drinken, ook al slaapt ze?
  woensdag 19 maart 2014 @ 16:06:40 #175
259886 pessie
pi_137927496
quote:
5s.gif Op woensdag 19 maart 2014 16:03 schreef Franny_G het volgende:
I. heeft afgelopen nacht bijna hele nacht doorgeslapen.. Om 23.00 nog gedronken (en daarvoor ook, om 20.00 en 22.00; 's avonds drinkt ze altijd veel) en vervolgens is ze gaan slapen tot 06.00. Andere nachten komt ze tussen 04.00 en 05.00 en zit er hooguit vijf uur tussen de voedingen, maar nu dus nog later en meer uren ertussen.

Kan dat kwaad (voor mijn productie, voor haar)? Is het beter om haar toch rond vieren te laten drinken, ook al slaapt ze?
Lekker gaan slapen, voor je het weet komt ze elke nacht weer meerdere keren, en zo niet dan heeft ze het kennelijk niet nodig en heb je je productie op dat moment ook niet nodig.
pi_137927522
Hoe oud is ze nu? Als ze altijd goed aangegeven heeft wanneer ze honger had en nu gewoon steeds langer slaapt, kan het volgens mij weinig kwaad. Mits ze goede (plas)luiers blijft houden en goed groeit.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 19 maart 2014 @ 16:10:59 #177
259886 pessie
pi_137927655
Ik meen me te herinneren dat ze een week of 7 a 8 is. Toch Franny?
pi_137928051
Ja, ze is ruim zeven weken nu. En geeft goed aan wanneer ze honger heeft. Heb het idee dat ze - na een paar dagen van heftige krampen - haar rust pakt en daarom meer en langer slaapt. Maar ze drinkt dus 's nachts weinig (vannacht helemaal niet) en vandaag heeft ze tot nu toe overdag ook niet heel veel gedronken.

Ze komt als ze wakker is wel heel levendig en goed over, dus ik maak me maar geen zorgen. Vroeg me alleen af of het wijs is om haar 's nachts eventueel wakker te maken om te voeden.
pi_137928378
Even egopost :+

O+
♥ J & S
  woensdag 19 maart 2014 @ 19:39:20 #180
171422 LadyBlack
paint it black
pi_137935292
Ohhhh O+

Franny, lekker slapen hoor!! Is ook belangrijk :z

En inderdaad, voor je het weet is het weer voorbij :') ;)

Pessie; jaaaa O+ Dat realiseerde ik me ook. Echt fijn dat het toch nog zo goed is gekomen!
  woensdag 19 maart 2014 @ 19:51:44 #181
30252 Soempie
Procreating
pi_137935879
LB, wat doet E. het goed zeg (en jij, natuurlijk)! Ze kruipt zelfs iets boven haar lijntje uit? *O*

Klap O+ Die blik is heel herkenbaar.

Bedankt voor alle reacties. :* Caught between a rock and a hard place. :+ Ik heb besloten om komende tijd toch bv te blijven geven en het nog even aan te kijken. Hoezo wispelturig. :@
M'n O+ gaat wat meer bijspringen, zodat ik toch wat meer rust krijg.
pi_137936033
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 14:19 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Het is een factor die meespeelt, denk ik. Borst is niet alleen maar voeding, maar ook troost, warmte en nabijheid. Het kan natuurlijk zijn dat een kindje het nodig heeft om een andere reden.

Het slapen ging hier wel beter toen mijnes meer avondeten binnen kreeg. Zoals pessie zegt, van váák wakker naar 1-2x.
<3

R zegt nu vaak dat ze de borst zo lekker vindt ik vind het zoo lief! ze verteld het ook aan anderen! als we skypen met mijn ouders, tegen papa op de opvang :D
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_137936181
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 19:51 schreef Soempie het volgende:
LB, wat doet E. het goed zeg (en jij, natuurlijk)! Ze kruipt zelfs iets boven haar lijntje uit? *O*

Klap O+ Die blik is heel herkenbaar.

Bedankt voor alle reacties. :* Caught between a rock and a hard place. :+ Ik heb besloten om komende tijd toch bv te blijven geven en het nog even aan te kijken. Hoezo wispelturig. :@
M'n O+ gaat wat meer bijspringen, zodat ik toch wat meer rust krijg.
:*
Zonder mijn (8> had ik het niet gered..zo vaak nam hij haar zodat ik kon rusten..ze gingen wandelen in de avond soms en in de ochtend nam hij haar even mee naar beneden zodat ik kon bij slapen..
Het begin is zwaar maar ook zo dankbaar..zo'n kleine die zich helemaal aan je vastklemt en lekker bij je drinkt en zo goed groeit op jou melk!
pi_137955541
LB wat een toffe curve!

Franny als ze zo goed kan aangeven, dat ze honger heeft, zal ze dat ook wel doen denk ik. Dus als ze s'nachts niet komt, dan heeft ze de slaap toch harder nodig dan voeding waarschijnlijk. Je zou voor je eigen gemoedsrust tussendoor kunnen laten wegen op het cb.

Klaproos oh wat lief O+

Soempie, maak gebruik van de hulp van je lief. Gebruik dat voor meer rust en kijk dan of je gauw weer meer kunt genieten van de bv. Voor je meisje is het misschien ook een fase, ze is vast binnenkort ook weer rustiger en tevredener aan de borst.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_137957397
Ik ben ook heel blij met mijn vriend. Hij werkt vier keer negen uur en is op woensdag vrij. Gisteren zei hij heel demonstratief: zo, dit is mijn dag met I.. En vervolgens wilde hij alles doen en ging ze bij hem in de draagzak toen we weggingen. O+ . En kon ik 's avonds badderen.

I. kwam vannacht om 3.30, dat is weer meer haar vaste tijd.

Mooie foto, klap!
Soempie, ik hoop dat je op deze manier toch nog een tijdje kunt genieten van de mooie momenten samen.
pi_137957489
Ik heb dus een soort bloedblaar op mn tepel. Was is deze?!… En natuurlijk precies vandaag kwam Bram 4x drinken vannacht, doorbijten. Steeds erg gelet op goed aanleggen, dat de tepel echt goed achterin komt, maar elke aanraking is gewoon irritant.
pi_137958867
quote:
1s.gif Op zondag 16 maart 2014 12:24 schreef Vanyel het volgende:
Boer of melk?
De onze doet consequent het laatste. Hele emmers melk komen eruit. Precies zijn grote zus..
Melk idd. Oudste heeft in totaal 1 keer echt gespuugd, gelukkig over haar vader heen, dus ik ben ook niks gewend. Dit exemplaar weet een aantal keer per week goed voor extra was te zorgen.
  donderdag 20 maart 2014 @ 11:03:12 #188
30252 Soempie
Procreating
pi_137960145
De vpk van het CB was heel wel heel tof. Ze vertelde wat ik ook wel al wist: dat het niet gek is als kindjes om de 2 uur willen drinken als je bv geeft. Dat we het wel goed doen, als ze naar de curve kijkt (weer benadrukt dat de curve voor bv anders loopt dan voor kv). Ze vroeg naar het aanhappen en het drinken en dat lijkt ook goed te gaan.

Ze zijn bij het CB hier echt wel goed op de hoogte wat bv betreft. Vanmiddag heeft daar de lk spreekuur en daar kan ik dan nog wel langs voor advies. Maar op zich lijkt het er nu op dat als ik bv wil geven het gewoon doorbijten wordt. En het ging vannacht best goed: half 10, half 1, half 3 en half 6. Met een beetje goede wil kan ik daar best 1 nachtvoeding in zien. :P

Het ontbrak wat aan ondersteuning door m'n man O+ Maar daar komt nu wel verandering in (al gemerkt afgelopen twee dagen).

Wup, herkenbaar! Hier kon J. ook zo spugen, maar ze leek er geen last van te hebben. Ook altijd precies naast de hydrofiel en over mij heen, natuurlijk. :') Sinds kort komt het bijna niet meer voor.

Tico :X Succes.

[ Bericht 2% gewijzigd door Soempie op 20-03-2014 11:20:31 ]
pi_137960449
Je curve is niet zichtbaar voor ons. Er staat: "Dit is niet een van jou kinderen" en de typo's zijn not mine :')

Heerlijk dat je man je nu zoveel beter ondersteunt. En helemaal fijn dat je cb je ook goede info geeft. Dat scheelt beide zoveel!

[ Bericht 25% gewijzigd door WupWup op 20-03-2014 11:21:36 ]
pi_137960612
Nog even zelf patsen ook! Wij zijn gisteren naar het cb geweest.

In de lengte is ze een centimeter gekrompen :')
  donderdag 20 maart 2014 @ 11:23:36 #191
30252 Soempie
Procreating
pi_137960816
Mooie naam Wup, die had ik nog niet meegekregen. En een mooie curve!

Herkansing.
pi_137963010
quote:
1s.gif Op donderdag 20 maart 2014 10:18 schreef WupWup het volgende:

[..]

Melk idd. Oudste heeft in totaal 1 keer echt gespuugd, gelukkig over haar vader heen, dus ik ben ook niks gewend. Dit exemplaar weet een aantal keer per week goed voor extra was te zorgen.
Een paar keer per week? Dan mag je m.i. niet klagen. Allebei de onzen weten minimaal een paar keer per dag een golf goed te mikken op deze of gene buiten zichzelf.

Ik doe straks ook een curve, gewoon omdat het kan!
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_137963209
Weet iemand waar je een beetje leuke/hippe voedingskleding kan halen?
Ik merk dat veel van mijn garderobe niet voedingsproef is, ik heb dus veelal hetzelfde aan -O- .
Of zijn er tips van wat voor shirts handig zijn, zo'n shirt met een watervallijn?

Help :+
♥ J & S
pi_137963913
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 12:42 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Een paar keer per week? Dan mag je m.i. niet klagen. Allebei de onzen weten minimaal een paar keer per dag een golf goed te mikken op deze of gene buiten zichzelf.

Ik doe straks ook een curve, gewoon omdat het kan!
Weet ik, maar ik ben dan ook niks gewend :D

Klaproos, ik draag op dit moment gewoon alles met een h&m voedingshemdje eronder.
pi_137967371

Met 8 wk heb ik mijn laatste voeding gegeven. Gezien zijn regelgedrag bij mevrouw V rond mijn stoppen, gaan we dat niet zien op de curve.
In de lengte hebben we welgeteld 1 meting, net bovengemiddeld. Schrielkippie.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_137978528
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 12:49 schreef klaprooss het volgende:
Ik merk dat veel van mijn garderobe niet voedingsproef is, ik heb dus veelal hetzelfde aan -O- .
Of zijn er tips van wat voor shirts handig zijn, zo'n shirt met een watervallijn?

Bo-yee jurkjes! O+
pi_137983774
Mooie curves Wup, Soempie en Vanyel.

Ik baal hier ontzettend: al langer last van kloven omdat hij verkeerd drinkt en ik kan de vinger er niet op leggen wat er precies fout doet en hoe te corrigeren. Nu is het een beginnende bo geworden. Vanavond direct langs de hap voor een ab kuur. De hap arts heeft me ook multi mum kompressen aangeraden. Iemand een idee waar ik die in een fysieke winkel kan krijgen? Lijkt mij fijner dan bestellen, want dan haal ik het morgen direct.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_137984355
Wij hebben nog 2 dozen staan, je mag er een komen halen als je in de buurt woont.

LK adviseerde ons om ipv de multimam rite aids te kopen, omdat multimam je tepels week houdt. Het verlicht wel, maar als je ze te lang of veel gebruikt, kan het de genezing vertragen.
  donderdag 20 maart 2014 @ 22:39:25 #199
171422 LadyBlack
paint it black
pi_137985964
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 12:49 schreef klaprooss het volgende:

De voedingssinglets van de Hema! En bonprix heeft ook aardig wat voedingskleding.

Enige nadeel is dat die dingen vaak met ruimte voor een zwangere buik worden gemaakt. Voor mij alleen maar ideaal oO< maar als je snel terug bent geplooid natuurlijk niet zo charmant.
  donderdag 20 maart 2014 @ 22:42:02 #200
171422 LadyBlack
paint it black
pi_137986088
Soemp, hopelijk kun je zo nog wat langer genieten van de borstvoeding! ^O^

Tinu, nog steeds pijnlijk? Wat balen! Is een lk nog een idee? Hopelijk helpen die compressen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')