quote:Op maandag 17 maart 2014 22:21 schreef Soempie het volgende:
3 maanden borstvoeding.Mooie momenten!
Heel gaaf om te merken dat m'n lichaam wel melk kan maken.
De keren dat J. in slaap viel tijdens het drinken.
Met J. aan de borst de slappe lach krijgen en een kraamhulp en man die ondertussen gekke dansjes deden al zingend: 'my milkshake brings all the boys to the yard..'_
J. die tijdens het drinken steeds naar me moest lachen.![]()
Die handjes om m'n borst.
Een tevreden smoeltje met een beetje melk, na het drinken.
Mag ik vragen hoe het dan ging, dat je nu zo'n naar gevoel hebt?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 12:14 schreef Mabawa. het volgende:
Hoe meer ik er over nadenk hoe stommer ik het gesprek met die lk gisteren vond. Tijdens het gesprek ging mijn gezicht vannaar
en ik ben helemaal niets wijzer geworden.
Ondertussen ben ik met werk 2 weken verder en lijkt het alleen maar minder te worden ipv meer. Mijn vriezervoorraad is echt op nu.
Ze zei oa dat ik misschien vanaf 4 maanden fruit met pap kon geven zodat ik minder melk hoef te geven.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 12:29 schreef Cwen het volgende:
[..]
Mag ik vragen hoe het dan ging, dat je nu zo'n naar gevoel hebt?
Het is wel een aanrader, maar ik vind het wel geldklopperij dat ze er vaak een hoog bedrag aan verbinden.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 14:29 schreef Chanty het volgende:
Ik kom even binnenploffen met een vraagBij mijn vk geven ze een workshop borstvoeding. Is het nou nuttig om zoiets te volgen als je borstvoeding wilt gaan geven of is het geldklopperij omdat de kraamverzorgster je straks sowieso helpt met het voeden van de kleine?
Waar woon je? ik kan kijken of ik iemand weet in de regio!quote:Op dinsdag 18 maart 2014 12:14 schreef Mabawa. het volgende:
Hoe meer ik er over nadenk hoe stommer ik het gesprek met die lk gisteren vond. Tijdens het gesprek ging mijn gezicht vannaar
en ik ben helemaal niets wijzer geworden.
Ondertussen ben ik met werk 2 weken verder en lijkt het alleen maar minder te worden ipv meer. Mijn vriezervoorraad is echt op nu.
In het Maasstad ziekenhuis was het gratis. Misschien heeft een ziekenhuis bij jou in de buurt ook zoiets?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 14:29 schreef Chanty het volgende:
Ik kom even binnenploffen met een vraagBij mijn vk geven ze een workshop borstvoeding. Is het nou nuttig om zoiets te volgen als je borstvoeding wilt gaan geven of is het geldklopperij omdat de kraamverzorgster je straks sowieso helpt met het voeden van de kleine?
Daar heb ik al een en ander op zitten lezen jaquote:Op dinsdag 18 maart 2014 15:09 schreef Phaidra het volgende:
Ken je borstvoeding.com al? Ondanks een cursusavond voelde ik me de eerste weken echt zoooo onzeker over van alles. Deze website was zo'n beetje mijn bijbel!
Ik vond de cursus wel heel nuttig, maar het zelluf doen was toch best andere koek.
Ja, vroeger kon je ten rade bij je moeder, die waarschijnlijk ook borstvoeding had gegeven. Maar tegenwoordig is dat niet zo normaal meer. En je kan het beter omschrijven als informatieavond, een cursus is ietsjes overdreven.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 15:15 schreef Chanty het volgende:
[..]
Daar heb ik al een en ander op zitten lezen jaWel grappig trouwens. Ik vertelde aan mijn moeder dat er cursussen zijn voor borstvoeding geven en ze zat me aan te kijken van WTF
?! met als reactie: vroeger ging dat gewoon vanzelf, daar had je geen cursus voor nodig.
Bij mijn moeder was het na 5 maanden op. Ik had er niet meer genoeg aan.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 15:18 schreef Franny_G het volgende:
Nee, vroeger ging het niet vanzelf want mijn moeder heeft vijf kinderen gekregen en bij geen van allen borstvoeding gegeven. "Het ging niet." En mijn oudere zus zegt ook dat ze geen borstvoeding heeft gegeven omdat ze "niet genoeg had."
Als je de juiste kennis had wel ja. Maar die juiste kennis krijgen, of ondersteuning krijgen was toen ook al vaak een drama, net als nu. Dus wel doen.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 15:15 schreef Chanty het volgende:
[..]
Daar heb ik al een en ander op zitten lezen jaWel grappig trouwens. Ik vertelde aan mijn moeder dat er cursussen zijn voor borstvoeding geven en ze zat me aan te kijken van WTF
?! met als reactie: vroeger ging dat gewoon vanzelf, daar had je geen cursus voor nodig.
Denk dat mijn moeder dan geluk had dat het bij haar kennelijk wel vanzelf ging. Die had namelijk niemand meer om bij ten rade te gaan. Kolven vindt ze ook onzin want dat hoefde zij nooitquote:Op dinsdag 18 maart 2014 15:20 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja, vroeger kon je ten rade bij je moeder, die waarschijnlijk ook borstvoeding had gegeven. Maar tegenwoordig is dat niet zo normaal meer. En je kan het beter omschrijven als informatieavond, een cursus is ietsjes overdreven.
Maar vroeger zat je als vrouw thuis voor de kinderen, nu moet je bij 3 maanden weer aan de slag en als je ook daarna nog borstvoeding wilt geven, dan zul je toch echt moeten kolven.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 15:42 schreef Chanty het volgende:
[..]
Denk dat mijn moeder dan geluk had dat het bij haar kennelijk wel vanzelf ging. Die had namelijk niemand meer om bij ten rade te gaan. Kolven vindt ze ook onzin want dat hoefde zij nooitAch ja,… moeders
Oh ja, tuurlijk kan het.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 15:44 schreef Kyara het volgende:
Mijn oma had echt bijna geen borstvoeding. Maar dat was begin 1945 in Rotterdam dus ik denk dat daar wel een kern van waarheid in zat.
Ja, lijkt me ook. Ondervoeding. Ik vind het sowieso ongelooflijk dat vrouwen middenin de hongerwinter nog gezonde kinderen op de wereld konden zetten.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 15:44 schreef Kyara het volgende:
Mijn oma had echt bijna geen borstvoeding. Maar dat was begin 1945 in Rotterdam dus ik denk dat daar wel een kern van waarheid in zat.
Vind ik het al heel wat dat het wel 5 maanden lukte!quote:Op dinsdag 18 maart 2014 15:46 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Oh ja, tuurlijk kan het.
En ik geloof ook echt dat ik er na 5 maanden niet meer genoeg aan had. Ik zat namelijk mn babydingen eens door te lezen en mijn moeder mocht alleen om de 3 uur voeden. Daarna glucosewater ed. Strak schema.
Vanaf 3 of 4 maanden bijvoeding volgens mij.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 15:49 schreef Morretje het volgende:
[..]
Vind ik het al heel wat dat het wel 5 maanden lukte!
Dat heb ik haar ook proberen uit te leggenquote:Op dinsdag 18 maart 2014 15:44 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Maar vroeger zat je als vrouw thuis voor de kinderen, nu moet je bij 3 maanden weer aan de slag en als je ook daarna nog borstvoeding wilt geven, dan zul je toch echt moeten kolven.
DM!quote:Op dinsdag 18 maart 2014 14:33 schreef bitterend het volgende:
[..]
Waar woon je? ik kan kijken of ik iemand weet in de regio!
Toen ik vragen had, had ik veel aan iemand van LLL
http://www.lalecheleague.nl/ouders/direct-hulp-nodig
Ja bizar he? Ik zal even kijken of ze op de lijst staat inderdaad. Gaat via ons cb. Ik wil zeker kolfhulp, dat vind ik nu belangrijk. Als we thuis zijn ligt hij gewoon veel aan. Doet me gewoon pijn dat ik altijd maar krapjes melk mee kan geven. Heb net kv gekochtquote:Op dinsdag 18 maart 2014 15:41 schreef Morretje het volgende:
[..]
Mabawa, zei je LK dat? Misschien is het een idee om met een (andere) LK naar je kolftechniek te kijken? Is je LK een IBCLC-LK? Overigens zou je ook nog kunnen proberen door borstvoedingsthee en havermout je productie wat te verhogen, maar hoe goed en hoe snel dat werkt weet ik niet.
ruk zeg, van het kolven..quote:Op dinsdag 18 maart 2014 18:15 schreef Mabawa. het volgende:
[..]
DM!
[..]
Ja bizar he? Ik zal even kijken of ze op de lijst staat inderdaad. Gaat via ons cb. Ik wil zeker kolfhulp, dat vind ik nu belangrijk. Als we thuis zijn ligt hij gewoon veel aan. Doet me gewoon pijn dat ik altijd maar krapjes melk mee kan geven. Heb net kv gekochtHeb namelijk maar 170 gekolfd. Ga nog wel kolven vandaag maar krijg nooit meer 4 voedingen bij elkaar natuurlijk.
Toevallig eet ik de laatste paar weken al havermout, gewoon pap zelf gemaakt. Bvthee ben ik zo'n 10 dagen geleden weer meer gaan drinken. Nu dagelijks minimaal een half liter.
Ervaringen met boezemmaatjes (vriendjes?) met fenegriek?
Ik ben weliswaar niet Morretje, maar ja, anijs ook. Daarom eten we beschuit met muisjes na de geboortequote:
't is nogal off-topic, maar zo gezond waren ze niet altijd. Zoals Dick Swaab in zijn boek 'Wij zijn ons brein' schrijft over kinderen die tijdens de hongerwinter zijn geboren: 'Deze kinderen hadden niet alleen een lager geboortegewicht, maar in volwassenheid bleek er ook een verhoogde kans te zijn op asociaal gedrag en vetzucht. Ze bleken een voorkeur te hebben voor vet eten en bewogen minder. Bovendien hadden ze meer kans op hoge bloeddruk, schizofrenie, depressie en verslaving.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 15:47 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Ja, lijkt me ook. Ondervoeding. Ik vind het sowieso ongelooflijk dat vrouwen middenin de hongerwinter nog gezonde kinderen op de wereld konden zetten.
Leuk artikel! Maar mijn capaciteit is verwarrendquote:Op woensdag 19 maart 2014 12:21 schreef Phaidra het volgende:
Oh ja, en waar ik eigenlijk voor kwam: goed artikel over voedingsfrequentie afgezet tegen de opslagcapaciteit van de borst.
Ik heb duidelijk weinig opslagcapaciteit.
Hier precies hetzelfde en dat trek ik slecht, wat weer invloed heeft op m'n stemming, energie, enz.quote:Op woensdag 19 maart 2014 12:29 schreef Cwen het volgende:
[..]
Leuk artikel! Maar mijn capaciteit is verwarrend. Ze heeft aan 1 borst genoeg en drinkt snel, maar ook vaak en 's nachts
.
Je kan toch kijken of je dat wat je nu hebt afgebouwd zo kunt laten en dan die voedingen die je nu nog geeft te blijven geven als je eigenlijk nog niet helemaal wilt stoppen?quote:Op woensdag 19 maart 2014 12:38 schreef Soempie het volgende:
[..]
Hier precies hetzelfde en dat trek ik slecht, wat weer invloed heeft op m'n stemming, energie, enz.
Maar afbouwen trek ik ook slecht. Dat had ik even niet aan zien komen. Morgen kan ik bij een lk terecht, zag ik. En we hebben 's morgens een bezoek aan het cb. Twijfel, twijfel.
Je kan het gewoon proberen. Alles is mogelijk. Je hebt gewoon wel kans dat jouw productie toch wat harder achteruit gaat dan je had gedacht. Maar misschien ook niet.quote:Op woensdag 19 maart 2014 13:03 schreef Soempie het volgende:
Een combinatie bv en fv? Ik wist niet eens dat dat nu al mogelijk was.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
Hahaha same here, hij is verzadigd na 1 borst en drinkt snel maar komt 's nachts ook minimaal 2 maar meestal 3 of 4 keer.quote:Op woensdag 19 maart 2014 12:29 schreef Cwen het volgende:
[..]
Leuk artikel! Maar mijn capaciteit is verwarrend. Ze heeft aan 1 borst genoeg en drinkt snel, maar ook vaak en 's nachts
.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |