abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137886910
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 15:46 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Oh ja, tuurlijk kan het.

En ik geloof ook echt dat ik er na 5 maanden niet meer genoeg aan had. Ik zat namelijk mn babydingen eens door te lezen en mijn moeder mocht alleen om de 3 uur voeden. Daarna glucosewater ed. Strak schema.
Vind ik het al heel wat dat het wel 5 maanden lukte!
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  dinsdag 18 maart 2014 @ 15:49:45 #127
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_137886936
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 15:49 schreef Morretje het volgende:

[..]

Vind ik het al heel wat dat het wel 5 maanden lukte!
Vanaf 3 of 4 maanden bijvoeding volgens mij.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 15:58:49 #128
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_137887296
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 15:44 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Maar vroeger zat je als vrouw thuis voor de kinderen, nu moet je bij 3 maanden weer aan de slag en als je ook daarna nog borstvoeding wilt geven, dan zul je toch echt moeten kolven.
Dat heb ik haar ook proberen uit te leggen ;)
Hoewel ik tzt misschien ook nog wel noodgedwongen thuiszitmama ben, maar dan nog lijkt het me handig als je een dag weggaat zonder baby,dat je kunt afkolven.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_137892452
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 14:33 schreef bitterend het volgende:

[..]

Waar woon je? ik kan kijken of ik iemand weet in de regio!

Toen ik vragen had, had ik veel aan iemand van LLL
http://www.lalecheleague.nl/ouders/direct-hulp-nodig
DM!

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 15:41 schreef Morretje het volgende:

[..]

Mabawa, zei je LK dat? Misschien is het een idee om met een (andere) LK naar je kolftechniek te kijken? Is je LK een IBCLC-LK? Overigens zou je ook nog kunnen proberen door borstvoedingsthee en havermout je productie wat te verhogen, maar hoe goed en hoe snel dat werkt weet ik niet.
Ja bizar he? Ik zal even kijken of ze op de lijst staat inderdaad. Gaat via ons cb. Ik wil zeker kolfhulp, dat vind ik nu belangrijk. Als we thuis zijn ligt hij gewoon veel aan. Doet me gewoon pijn dat ik altijd maar krapjes melk mee kan geven. Heb net kv gekocht :( Heb namelijk maar 170 gekolfd. Ga nog wel kolven vandaag maar krijg nooit meer 4 voedingen bij elkaar natuurlijk.
Toevallig eet ik de laatste paar weken al havermout, gewoon pap zelf gemaakt. Bvthee ben ik zo'n 10 dagen geleden weer meer gaan drinken. Nu dagelijks minimaal een half liter.
Ervaringen met boezemmaatjes (vriendjes?) met fenegriek?
pi_137896061
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 18:15 schreef Mabawa. het volgende:

[..]

DM!

[..]

Ja bizar he? Ik zal even kijken of ze op de lijst staat inderdaad. Gaat via ons cb. Ik wil zeker kolfhulp, dat vind ik nu belangrijk. Als we thuis zijn ligt hij gewoon veel aan. Doet me gewoon pijn dat ik altijd maar krapjes melk mee kan geven. Heb net kv gekocht :( Heb namelijk maar 170 gekolfd. Ga nog wel kolven vandaag maar krijg nooit meer 4 voedingen bij elkaar natuurlijk.
Toevallig eet ik de laatste paar weken al havermout, gewoon pap zelf gemaakt. Bvthee ben ik zo'n 10 dagen geleden weer meer gaan drinken. Nu dagelijks minimaal een half liter.
Ervaringen met boezemmaatjes (vriendjes?) met fenegriek?
ruk zeg, van het kolven..

ikzelf niet, maar hoor er wel goede verhalen over! Fenegriek is idd ook productieverhogend.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  dinsdag 18 maart 2014 @ 22:00:50 #131
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_137903675
Anijs toch ook mor?
  dinsdag 18 maart 2014 @ 22:08:12 #132
171422 LadyBlack
paint it black
pi_137904111
Havermout, seriously? :D Good thing dat ik dat altijd eet 's ochtends, helemaal zonder van het productieverhaal af te weten! Ik laat wel (met pijn in het hart) de salie even achterwege uit mn eten. Als ik productie minder belangrijk ga vinden ga ik weer lekker verse pasta met saliebotersaus maken :9

Mabawa, ik vind het maar een raar verhaal van je lk :{w Gauw een ander zoeken! En gewoon verder kolven, met een fotootje of filmpje van je knapperd op je telefoon erbij! O+

Soemp, wat een fantastische verhalen van M O+ En wat klinkt het mooi die drie maanden! Goed dat je dat nu wel hebt kunnen doen he?! ^O^
pi_137904286
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 22:00 schreef pessie het volgende:
Anijs toch ook mor?
Ik ben weliswaar niet Morretje, maar ja, anijs ook. Daarom eten we beschuit met muisjes na de geboorte ;)
Lotte!
Noah!
  dinsdag 18 maart 2014 @ 22:15:03 #134
171422 LadyBlack
paint it black
pi_137904486
En drinken we bruin bier.... ohnee wacht :') Dat zegt iedereen, dat het goed is, maar ik heb t toch maar niet gedaan ;)

Mijn moeder heeft me trouwens 10 weken borstvoeding gegeven; ze had een borstverkleining gehad aan 1 borst, die deed dus niet goed mee (operatie in de jaren 60, nog niet echt subtiel dus veel littekenweefsel). Ze heeft me toen steeds eerst aan de borst laten drinken, en daarna een flesje gegeven. Zo kon ze zo lang mogelijk genieten van het zelf voeden, zegt ze. Ik vind het doodzonde, want ze wilde het zo graag en ik denk dat het met goede begeleiding misschien best langer had gekund...
pi_137906166
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 15:47 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Ja, lijkt me ook. Ondervoeding. Ik vind het sowieso ongelooflijk dat vrouwen middenin de hongerwinter nog gezonde kinderen op de wereld konden zetten.
't is nogal off-topic, maar zo gezond waren ze niet altijd. Zoals Dick Swaab in zijn boek 'Wij zijn ons brein' schrijft over kinderen die tijdens de hongerwinter zijn geboren: 'Deze kinderen hadden niet alleen een lager geboortegewicht, maar in volwassenheid bleek er ook een verhoogde kans te zijn op asociaal gedrag en vetzucht. Ze bleken een voorkeur te hebben voor vet eten en bewogen minder. Bovendien hadden ze meer kans op hoge bloeddruk, schizofrenie, depressie en verslaving.

Maargoed, om ook nog wat on-topics te zeggen: ik lees hier al lange tijd mee en ik hoop ooit zelf een kindje te kunnen voeden. Ik denk dat ik dan heel veel heb aan alle goede tips die hier gedeeld worden! :)
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_137919303
Mijn moeder heeft mij ook maar een paar weken borstvoeding kunnen geven. Toen was het ook 'op'. Ze geloofde er zelf echt heilig in dat dat kon (ze vroeg ook steeds verwonderd hoe het toch kon dat ik nog steeds melk had??) en ik heb het maar zo gelaten. Ik wilde haar ook geen rotgevoel geven, ze deden het toen ook zo op advies van de arts (stond ook in mijn CB-boekje, over voeden op de klok en maximaal 1 voeding 's nachts, na 3 maanden geen voedingen meer 's nachts en starten met bijvoeding).

Mijn oma heeft in de oorlog ook een kindje van de buurvrouw gevoed, omdat het bij haar niet goed op gang kwam. Zo mooi vond ik dat! O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_137919369
Oh ja, en waar ik eigenlijk voor kwam: goed artikel over voedingsfrequentie afgezet tegen de opslagcapaciteit van de borst.

Ik heb duidelijk weinig opslagcapaciteit :+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_137919639
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 12:21 schreef Phaidra het volgende:
Oh ja, en waar ik eigenlijk voor kwam: goed artikel over voedingsfrequentie afgezet tegen de opslagcapaciteit van de borst.

Ik heb duidelijk weinig opslagcapaciteit :+.
Leuk artikel! Maar mijn capaciteit is verwarrend ;). Ze heeft aan 1 borst genoeg en drinkt snel, maar ook vaak en 's nachts :D.
Home is where the O+ is...
  woensdag 19 maart 2014 @ 12:38:02 #139
30252 Soempie
Procreating
pi_137920034
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2014 12:29 schreef Cwen het volgende:

[..]

Leuk artikel! Maar mijn capaciteit is verwarrend ;). Ze heeft aan 1 borst genoeg en drinkt snel, maar ook vaak en 's nachts :D.
Hier precies hetzelfde en dat trek ik slecht, wat weer invloed heeft op m'n stemming, energie, enz.

Maar afbouwen trek ik ook slecht. Dat had ik even niet aan zien komen. Morgen kan ik bij een lk terecht, zag ik. En we hebben 's morgens een bezoek aan het cb. Twijfel, twijfel. -O-
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_137920944
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 12:38 schreef Soempie het volgende:

[..]

Hier precies hetzelfde en dat trek ik slecht, wat weer invloed heeft op m'n stemming, energie, enz.

Maar afbouwen trek ik ook slecht. Dat had ik even niet aan zien komen. Morgen kan ik bij een lk terecht, zag ik. En we hebben 's morgens een bezoek aan het cb. Twijfel, twijfel. -O-
Je kan toch kijken of je dat wat je nu hebt afgebouwd zo kunt laten en dan die voedingen die je nu nog geeft te blijven geven als je eigenlijk nog niet helemaal wilt stoppen?
  woensdag 19 maart 2014 @ 13:03:44 #141
30252 Soempie
Procreating
pi_137920972
Een combinatie bv en fv? Ik wist niet eens dat dat nu al mogelijk was. :@
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_137921174
Tuurlijk Soemp! Dan kun je rustiger afbouwen :Y.
Home is where the O+ is...
pi_137921227
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 13:03 schreef Soempie het volgende:
Een combinatie bv en fv? Ik wist niet eens dat dat nu al mogelijk was. :@
Je kan het gewoon proberen. Alles is mogelijk. Je hebt gewoon wel kans dat jouw productie toch wat harder achteruit gaat dan je had gedacht. Maar misschien ook niet.

Hoeveel voedingen heb je nu afgebouwd?
  woensdag 19 maart 2014 @ 13:16:19 #144
30252 Soempie
Procreating
pi_137921451
Ik heb 1 voeding afgebouwd, maar nog niet echt, want wel stuwing. Ik las op de site dat het ongeveer een week duurt om een voeding af te bouwen. Ik ben begonnen met de tweede voeding 's morgens en toen las ik zojuist dat ik beter de een na laatste 's avonds had kunnen pakken.

Maar vanmorgen wilde ik dus een flesje geven, terwijl J. zich steeds richting m'n borst werkte en in m'n shirt aan het happen was. Toen heb ik dat flesje maar in een bekertje aan m'n zoontje gegeven. Dus ik maak er een bende van op het moment. oO<

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_137922046
Het kán zo zijn dat je productie na het afbouwen van 2-3 voedingen opeens heel hard achteruit gaat. Maar dat hoeft niet per se. Helaas kom je daar maar op 1 manier achter... Op welke momenten ervaar je de meeste onrust? Is het een optie om juist die voeding(en) af te bouwen?

Veel sterkte met beslissen! Met 1 voeding nog niet eens helemaal afgebouwd kan je nog alle kanten uit. Ik ben ook 2x 'gestopt' omdat ik het even niet meer trok maar na een dag of 2 toch op mijn beslissing terug gekomen. Vaak werden de omstandigheden plotseling anders / beter, waardoor ik weer energie vond om door te gaan. Of ik werd heel verdrietig van het afbouwen. Je twijfel is dus zéér herkenbaar.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 19 maart 2014 @ 13:31:18 #146
30252 Soempie
Procreating
pi_137922074
Sorry trouwens dat ik alleen over mezelf post. :@ Ik ben niet degene die hier advies kan geven en dan lees ik vooral mee. En ik kijk natuurlijk foto's. O+
pi_137922197
Soempie, je kan het flesje ook door je man laten geven. Dan ruikt ze jou en de borst niet.
  woensdag 19 maart 2014 @ 13:35:16 #148
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_137922241
soempie, doe vooral wat het beste voelt nu.
is het een idee om 1 nachtvoeding te vervangen voor kv? nachtvoedingen zijn geweldig voor je productie, maar je gemoed is ook heel veel waard.
Wellicht weet de lk raad.
Succes met het zoeken naar een oplossing.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  woensdag 19 maart 2014 @ 13:47:55 #149
30252 Soempie
Procreating
pi_137922798
Bedankt voor de reacties. O+ Weer wat stof om over na te denken.

Phaidra, ik vind het fijn om te lezen dat het zo herkenbaar is.
pi_137923372
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2014 12:29 schreef Cwen het volgende:

[..]

Hahaha same here, hij is verzadigd na 1 borst en drinkt snel maar komt 's nachts ook minimaal 2 maar meestal 3 of 4 keer.

Reactie van m'n schoonmoeder gisteren toen ze hoorde dat Sean nog volledig bv kreeg "Oh? Heb je dan nog wel genoeg??" :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')