abonnement Unibet Coolblue
pi_133510574
Voordat we verder gaan, eerst even een lijstje van dingen die in vorige delen al heel vaak genoemd zijn, dan hebben we die vast gehad. Deze dingen hoef je dus NIET MEER te vermelden.

De volgende steden/landen hadden/hebben verschillende namen:
Congo / Zaïre
Beijing / Peking
Mumbai / Bombay
Kolkata / Calcutta
Madras / Chennai
Birma / Myanmar
Gorkum / Gorinchem
's-Hertogenbosch / Den Bosch
's-Gravenhage / Den Haag

TV-programma's

- Voor de Bassie & Adriaan-fans onder ons: de rol van Vlugge Japie werd door Bassie gespeeld, en die van de Baron (in het begin) door Adriaan (later door Paul van Gorcum); (ja, echt waar!)

- Wicky de Viking is een jongetje :o Maar zijn stem wordt ingesproken door een vrouw, net als die van Bart Simpson

- Dat 'Tatort' niet de naam is van de hoofdrolspeler uit die serie, maar 'plaats delict' (Tat-Ort) betekent (het 'daad-oord' dus eigenlijk);

-Dat Dolf de kraai uit A.J. Kwak eigenlijk Hitler moet voorstellen.



Afkortingen en merken/logo's

- Horeca staat voor Hotel, Restaurant, Café

- Benelux staat voor België, Nederland, Luxemburg

- De naam van benzinepomp Q8 komt van Kuwait; Esso komt van S.O., wat staat voor Standard Oil. BP heeft zijn oorsprong in British Petroleum, niet in BenzinePomp.

- Dat het sportmerk Asics heet, wat staat voor Anima Sana In Corpore Sano (een gezonde geest in een gezond lichaam), in plaats van Oasics.

- Dat er 'Disney' in het bekende logo stond, en niet 'Disnep' of 'Gisnep';

- Dat 'rinse' in 'Rinse appelstroop' geen merk of plaatsnaam is, maar 'lichtelijk zuur' betekent

- Brinta is de afkorting van BReakfast INstant TArwe

- Dat het Fila is en niet fils

Logo's
Toblerone, beer in de berg:


Amazon van A tot Z:


NBC is een pauw:


In de ruimte tussen de 'e' en de 'x' zit een pijl:


LG heeft een pacman (of dit origineel het idee was is niet bekend):


In het carrefourlogo zit een witte 'C':


In de ruimte tussen de F en de vlag staat een 1:


Unileverlogo is gemaakt van producten:


Sony vaio. va = variabel, aangegeven met het golfje. Variabel = analoog. IO = 10 = digitaal + "input/output":


Het SUN-logo. UN vormt de S:


En het Enexis logo, bevat zowel de letter "E" als een stekker:


Diversen


- Dat er verschil zit tussen de knoopsluiting van een blouse(L) en overhemd(R); deze zijn gespiegeld.

- Veel mensen kwamen er pas jaaaaaren later achter dat 'Ausfahrt' (in Duitsland) en 'Sortie' (in Frankrijk) géén plaatsnamen zijn, maar gewoon 'uitrit' betekent;

- En dat 'Einbahnstraße' geen straatnaam is, maar gewoon een eenrichtingsweg aanduidt...; ('Waar sta je nu?' 'Ehhh... even kijken... oh, in de Einbahnstraße...!' )

- Dat de wereld vóór de uitvinding van de kleurentelevisie en de kleurenfotografie NIET zwart-wit was...

- Dat er géén nieuwslezers, omroepsters of zelfs hele kinderkoren in je TV-toestel zitten, en dat die jou ook niet kunnen zien als je in de huiskamer staat...;

- Dat de muziek niet elke keer weer live gezongen wordt als je je radio aanzet;

- Oh ja, en dat TVP 'terugvindpost' betekent... en dat het niet zo gewaardeerd wordt als je alleen die afkorting post in een topic, zonder verder zelf wat zinnigs toe te voegen... (hint, hint )

- Dat OP 'openingspost' betekent (eentje zoals deze dus), de eerste reactie daarop een FiPo (First Post) heet, de tweede een SePo (Second Post) en ga zo maar door...

En natuurlijk zijn er dan ook nog woorden die je altijd verkeerd gelezen hebt, zoals bommelding (bom-melding, ja), pollepel, pijpetuitje, en uiteraard ons eigen Fok!woord 'banaanvraag'... Voor dit soort dingen kan je terecht in het topic normale woorden die bij verkeerd lezen raar zijn

Vorige delen:
GC / Dingen die je pas jaaaaaaaren later begrepen hebt! Deel 78

Deze OP is hier te vinden.
Somebody that I used to know
pi_133510820
-Dat Acer niet uitgesproken wordt als Eeser , maar Eeker.
-Dat een banaan makkelijk van de onderkant te openen is.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
pi_133511044
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 12:16 schreef Postbus100 het volgende:
- Wicky de Viking is een jongetje :o Maar zijn stem wordt ingesproken door een vrouw, net als die van Bart Simpson
Jaaa! Eindelijk. Jaren van discussie met mn zusje gehad hierover, kennelijk heb ik gelijk :) .
pi_133511248
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 12:27 schreef Spooky4u het volgende:
-Dat Acer niet uitgesproken wordt als Eeser , maar Eeker.
Dat is nieuws voor mij. Weet je dat zeker? Als ik met de Acer technische dienst bel, hebben de medewerkers en de persoon die het menu inspreekt toch echt over Eeser.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lucky_Strike op 22-11-2013 13:14:07 ]
Spoilers!
pi_133511326
Dat Zeeland iets anders is dan Nieuw-Zeeland. Had gehoord dat dat de andere kant van de wereld was. Maar toen ineens opa en oma langskwamen bij Port Zeelande, begreep ik wel dat de we daar niet waren...
pi_133511706
Dat je met dat witte spul uit je piemel iemand zwanger kan maken.
pi_133511712
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 12:43 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Dat is nieuws voor mij. Weet je dat zeker? Als ik met de Acer technische dienst bel, hebben de medewerkers en de persoon die het me nu inspreekt toch echt over Eeser.
Ik heb het ooit van een Koreaan gehoord dat zij de S klank bij de C niet kennen.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
pi_133512306
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 12:46 schreef Westerling het volgende:
Dat Zeeland iets anders is dan Nieuw-Zeeland. Had gehoord dat dat de andere kant van de wereld was. Maar toen ineens opa en oma langskwamen bij Port Zeelande, begreep ik wel dat de we daar niet waren...
Ik had dat toen mijn ouders een weekend naar Friesland/IJsland gingen. :')
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_133512536
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 13:22 schreef Nero22 het volgende:

[..]

Ik had dat toen mijn ouders een weekend naar Friesland/IJsland gingen. :')
Ik heb nooit die link Fries-Vries gelegd, wel dacht ik als kind dat we echt in het buitenland op vakantie waren, toen we in Friesland waren. De deceptie was in elk geval enorm toen m'n moeder me uit de droom hielp. ;(
pi_133513158
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 13:29 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Ik heb nooit die link Fries-Vries gelegd, wel dacht ik als kind dat we echt in het buitenland op vakantie waren, toen we in Friesland waren. De deceptie was in elk geval enorm toen m'n moeder me uit de droom hielp. ;(
Zo heb ik wel eens op school verteld dat ik op fietsvakantie was geweest naar de Alpen, terwijl we naar Alphen (40 km verderop) waren gefietst.
pi_133513235
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 13:03 schreef Spooky4u het volgende:

[..]

Ik heb het ooit van een Koreaan gehoord dat zij de S klank bij de C niet kennen.
Ja maar dit is Nederland en geen Korea,
pi_133513347
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 13:47 schreef Rearviewmirror het volgende:

[..]

Zo heb ik wel eens op school verteld dat ik op fietsvakantie was geweest naar de Alpen, terwijl we naar Alphen (40 km verderop) waren gefietst.
:D

Iets anders, ik zit net te kijken om een busje te huren, en herinner me ineens dat ik jarenlang gedacht heb dat het abo-rent was, maar het is natuurlijk bo-rent.

Ik ben hier geloof ik niet de enige in :@
  vrijdag 22 november 2013 @ 13:58:18 #13
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_133513507
Collega van mij kwam achter het volgende ze is vegetarisch en Eet alle kaas.
Maar niet alle kaas is vegetarisch in sommige soorten kaas word stremsel gebruikt.
Dus ze was niet vegetarisch welke zijn wel stremsel vrij KLIK

Geld ook voor de frietjes bij de mac, er zit een beetje vlees in verwerkt heeel weinig maar het zit er wel in.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  vrijdag 22 november 2013 @ 14:11:42 #14
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_133513868
Je collega is deels gemaakt van vlees, dus ze is niet vegetarisch. >:O

Maar dat van die stremsel wist ik ook niet :o
Ok stelletje hokboeren
  vrijdag 22 november 2013 @ 14:18:19 #15
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_133514057
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 13:53 schreef Gwywen het volgende:

[..]

:D

Iets anders, ik zit net te kijken om een busje te huren, en herinner me ineens dat ik jarenlang gedacht heb dat het abo-rent was, maar het is natuurlijk bo-rent.
[ afbeelding ]
Ik ben hier geloof ik niet de enige in :@
Ik dacht abbo rent. Dus dat logo ab en dan bo rent
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_133514200
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 13:58 schreef theguyver het volgende:
Collega van mij kwam achter het volgende ze is vegetarisch en Eet alle kaas.
Maar niet alle kaas is vegetarisch in sommige soorten kaas word stremsel gebruikt.
Dus ze was niet vegetarisch welke zijn wel stremsel vrij KLIK

Geld ook voor de frietjes bij de mac, er zit een beetje vlees in verwerkt heeel weinig maar het zit er wel in.
Op wat voor manier zit er vlees in de Mc Friet dan?
Abracadabra, tapate guarra!
  Redactie Frontpage vrijdag 22 november 2013 @ 14:26:24 #17
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_133514334
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 14:22 schreef BoxeurDesRues het volgende:

[..]

Op wat voor manier zit er vlees in de Mc Friet dan?
Ik heb het opgezocht, kon het nauwelijks geloven maar het is dus echt waar:

quote:
With regard to our French fries, any customer in the U.S. who contacts McDonald's USA to ask if they contain beef flavoring is told "yes." For flavor enhancement, in the U.S., McDonald's French fry suppliers use a very small amount of beef flavor as a natural flavoring during the par-frying process at the potato processing plant. In the restaurant, the French fries are cooked in vegetable oil.
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
  vrijdag 22 november 2013 @ 14:26:59 #18
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_133514354
McDonalds heeft een periode zijn plantaardige frituurvet gearomatiseerd met rundvleesextract maar is daar schielijk mee gestopt vanwege kritiek van vegetariërs. Mogelijk werd dat extract gebruikt omdat er vroeger veelal in rundvet werd gefrituurd. Het is mijn voorkeur nog steeds om verzadigd frituurvet te gebruiken, waaronder ongeharde palm- en kokosolie, omdat ze het beste resultaat geven. Niet alleen vanwege de smaak maar ook voor de gezondheid zijn het de beste vetten om in te frituren. Als vegetariër zou je dus best voor kokos- of palmvet kunnen kiezen. Reuzel is, natuurlijk voor niet-vegetariërs, lekker om aardappeltjes in te bakken maar niet zo geschikt om in te frituren omdat het minder goed grote hitte kan verdragen.

Onder druk van de olieverwerkende industrie werden in de vijftiger jaren dierlijke en later alle verzadigde vetzuren ongezond verklaard. Nonsens natuurlijk, want daar was geen enkel wetenschappelijk bewijs voor en dat ontbreekt nog steeds, in weerwil van de officiële propaganda. Als alternatief werd voor kunstmatig geharde plantaardige olie gekozen, met inderdaad uitstekende bak- en smaakeigenschappen.

Echter, de toen al geuite kritiek op deze geharde vetten, die veel transvetten bevatten en daarom bijzonder slecht voor de gezondheid zijn, werd verdoezeld uit commercieel belang. Daardoor hebben die plantaardige vetten tientallen jaren een aanslag op onze gezondheid gepleegd.

De laatste jaren moet alles weer vloeibaar. Dat slaat ook al nergens op, want niet de consistentie maar de soort vetzuren bepaal of een vetsoort gezond is. Echter, maar al te graag scheert de margarineindustrie transvetten en van nature harde vetten over één kam, terwijl er met die instabiele plantaardige olie veel meer mis dan met de van nature harde vetten.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_133514356
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 13:49 schreef StephanL het volgende:

[..]

Ja maar dit is Nederland en geen Korea,
Iets wat gangbaar is maakt het nog niet juist.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  vrijdag 22 november 2013 @ 14:33:13 #20
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_133514568
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 14:27 schreef Spooky4u het volgende:

Iets wat gangbaar is maakt het nog niet juist.
Vind het ook een ongeloofwaardig verhaal. Opgehangen aan een Koreaan.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_133514613
Dat mag, wiki gef helaas geen fonetische uitspraak weer. Helaas kom ik dus niet verder dan een bron als de oom van een kennis die langs een collega woont.

En waarom zou ik in godsnaam zo'n belachelijk feit verzinnen :?
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  vrijdag 22 november 2013 @ 14:44:10 #22
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_133514898
Ik zie wel dat het woord acer vroeger werd gebruikt als een alternatieve spelling van het Engelse woord 'acre' . Maar daar staat dan weer niet bij hoe dat zich verhoudt tot het bedrijf.

edit: een reclamefilmpje gekeken op acer.com. Daar gebruiken ze de s-klank.
Ok stelletje hokboeren
  vrijdag 22 november 2013 @ 14:46:55 #23
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_133514964
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 14:34 schreef Spooky4u het volgende:
Dat mag, wiki gef helaas geen fonetische uitspraak weer. Helaas kom ik dus niet verder dan een bron als de oom van een kennis die langs een collega woont.

En waarom zou ik in godsnaam zo'n belachelijk feit verzinnen :?
Ik zeg niet dat jij het verzint. Maar wellicht dat die oom van een kennis die naast een collega woont de waarheid wat geweld aan heeft gedaan. Het komt op mij simpelweg niet echt geloofwaardig over.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_133515006
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 november 2013 14:46 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat jij het verzint. Maar wellicht dat die oom van een kennis die naast een collega woont de waarheid wat geweld aan heeft gedaan. Het komt op mij simpelweg niet echt geloofwaardig over.
het is zo dat ik de Koreaan zelf sprak, en aangezien ik met kompjoeters werk vond hij het een leuk weetje te vertellen. Ik geloofde hem op zijn bruine ogen.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  vrijdag 22 november 2013 @ 14:49:14 #25
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_133515031
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 14:48 schreef Spooky4u het volgende:
Ik geloofde hem op zijn bruine ogen.
Dat moet je nooit doen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_133515073
quote:
11s.gif Op vrijdag 22 november 2013 14:49 schreef Copycat het volgende:

[..]

Dat moet je nooit doen.
Nee dat blijkt. Heel mijn fokreputatie ineens op zeep.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  vrijdag 22 november 2013 @ 14:51:32 #27
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_133515106
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 14:50 schreef Spooky4u het volgende:

Nee dat blijkt. Heel mijn fokreputatie ineens op zeep.
Om zeep. Weer een openbaring.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_133515195
Nee, da was een typo in de ander hoek van het toetsenbord :P

Dacht dat mijn banaan een openbaring was. kutacer.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
pi_133515213
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 14:34 schreef Spooky4u het volgende:
Dat mag, wiki gef helaas geen fonetische uitspraak weer.
Eeh, jawel.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_133515323
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 14:54 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

Eeh, jawel.
ah correct, dan heet wiki het ook fout. Ik vertouw op mijn koreaan met bruine ogen :+
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  vrijdag 22 november 2013 @ 14:58:03 #31
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_133515334
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 14:48 schreef Spooky4u het volgende:

[..]

het is zo dat ik de Koreaan zelf sprak, en aangezien ik met kompjoeters werk vond hij het een leuk weetje te vertellen. Ik geloofde hem op zijn bruine ogen.
Misschien dat Koreanen collectief wel Eker zeggen?
Ok stelletje hokboeren
  vrijdag 22 november 2013 @ 15:00:28 #32
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_133515411
Stel dat Koreanen de c als k uitspreken, wie zegt dan dan de a als een e wordt uitgesproken? Wie weet is het wel aker.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  vrijdag 22 november 2013 @ 15:03:02 #33
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_133515499
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 15:00 schreef Bart het volgende:
Stel dat Koreanen de c als k uitspreken, wie zegt dan dan de a als een e wordt uitgesproken? Wie weet is het wel aker.
Of Oetker.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  vrijdag 22 november 2013 @ 15:03:32 #34
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_133515515
quote:
11s.gif Op vrijdag 22 november 2013 15:03 schreef Copycat het volgende:

[..]

Of Oetker.
Zou zomaar kunnen. Wil je een pizza kopen, kom je met een laptop thuis.

Nou ja, past wel in dezelfde doos.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  Redactie Frontpage vrijdag 22 november 2013 @ 15:04:27 #35
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_133515544
Ik dacht altijd dat Portugal qua inwonertal een enorm land was, met 40 miljoen inwoners ofzo. Vandaag kwam ik er pas achter dat het land slechts tien miljoen inwoners kent
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  vrijdag 22 november 2013 @ 15:06:16 #36
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_133515589
Pronunciation[edit]
(Classical) IPA(key): /ˈa.ker/

IPA is International Phonetic Alphabet

Alleen die pronunciation betreft Acer als in een boom.

Die Koreuit had het dus gewoon over een boom. Ze zien het allemaal ook niet zo goed met die spleetoogjes.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_133516022
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 14:26 schreef Etcetera het volgende:

[..]

Ik heb het opgezocht, kon het nauwelijks geloven maar het is dus echt waar:

[..]
Bij de claim xsmaak vraag ik me altijd af of er x in zit of dat er een x-achtige smaakstof in zit en of deze synthetisch of natuurlijk is. Bijvoorbeeld aardbeithee zal synthetisch zijn, want met één kopje thee stinkt het hele huis naar snoepjes. Citroenthee is waarschijnlijk wel natuurlijk, maar blijkt met citroengras en/of citroenmelisse te zijn ipv met citroen.
pi_133516037
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 november 2013 15:04 schreef Djeez het volgende:
Ik dacht altijd dat Portugal qua inwonertal een enorm land was, met 40 miljoen inwoners ofzo. Vandaag kwam ik er pas achter dat het land slechts tien miljoen inwoners kent
Je inschattingen worden al beter als je weet of er wel/geen bergen zijn.
pi_133516955
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 13:53 schreef Gwywen het volgende:

[..]

:D

Iets anders, ik zit net te kijken om een busje te huren, en herinner me ineens dat ik jarenlang gedacht heb dat het abo-rent was, maar het is natuurlijk bo-rent.
[ afbeelding ]
Ik ben hier geloof ik niet de enige in :@
Ik las H bo-rent.
pi_133540889
Dat "Summer of 69" niet door Bryan Adams gezongen wordt.

Hoorde het net op radio Veronica.

[ Bericht 13% gewijzigd door Brummetje_ op 23-11-2013 13:02:21 ]
Wacht maar, over 2 jaar heb ik prachtig lang haar. (Hey dat rijmt!)
  zaterdag 23 november 2013 @ 10:06:25 #41
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_133540951
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2013 09:58 schreef Brummetje_ het volgende:
Dat "Summer of 69" niet door Bryan Adams gezongen wordt. (Of was het Bruce Springsteen?)

Hoorde het net op radio Veronica.
Wie anders dan. Bryan Adams zou het dan hebben gezongen?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_133541475
quote:
5s.gif Op zaterdag 23 november 2013 10:06 schreef Copycat het volgende:

[..]

Wie anders dan. Bryan Adams zou het dan hebben gezongen?
Ben ook wel benieuwd hiernaar. Ik weet niet beter dan dat het liedje door hem is gezongen. :P

Ik dacht vroeger dat West-Friesland in Friesland lag..
  zaterdag 23 november 2013 @ 12:44:44 #43
195367 Jehuty
FOK's Giel Beelen
pi_133542986
Het is gewoon gezongen door Bryan Adams.
pi_133543353
Op Veronica hoorde ik dat twee mannen (een zanger en songwriter) het lied hebben bedacht, maar dat ze het teveel op een "Bryan Adams liedje" vonden lijken. Dus ze veranderen wat tekst en de titel. Het heette eerst ook: "Best Days of My Life".
Wacht maar, over 2 jaar heb ik prachtig lang haar. (Hey dat rijmt!)
pi_133543439
Als ik Wikipedia mag geloven, klopt het verhaal half. Adams heeft het samen met Jim Vallance geschreven, en het heette inderdaad eerst 'Best days of our lives'.

http://en.wikipedia.org/wiki/Summer_of_%2769
  zaterdag 23 november 2013 @ 13:18:52 #46
195367 Jehuty
FOK's Giel Beelen
pi_133543571
Veronica heeft het wel vaker fout. Over het nummer Jeremy van Pearl Jam zeiden ze ooit dat het gebaseerd was op een jongen die gepest werd en vervolgens z'n klasgenoten neerschoot, terwijl hij juist zichzelf neerschoot voor het ogen van de klas.
pi_133545035
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 13:18 schreef Jehuty het volgende:
Veronica heeft het wel vaker fout. Over het nummer Jeremy van Pearl Jam zeiden ze ooit dat het gebaseerd was op een jongen die gepest werd en vervolgens z'n klasgenoten neerschoot, terwijl hij juist zichzelf neerschoot voor het ogen van de klas.
Dat is 1 gebeurtenis waarop het nummer is gebaseerd. De andere is een schietpartij op de school van Vedder waarbij geen doden vielen
quote:
The other story that the song is based on involved a student that Vedder knew from his junior high school in San Diego, California. He elaborated further in a 1991 interview:
I actually knew somebody in junior high school, in San Diego, California, that did the same thing, just about, didn't take his life but ended up shooting up an oceanography room. I remember being in the halls and hearing it and I had actually had altercations with this kid in the past. I was kind of a rebellious fifth-grader and I think we got in fights and stuff. So it's a bit about this kid named Jeremy and it's also a bit about a kid named Brian that I knew and I don't know...the song, I think it says a lot. I think it goes somewhere...and a lot of people interpret it different ways and it's just been recently that I've been talking about the true meaning behind it and I hope no one's offended and believe me, I think of Jeremy when I sing it.[8]
  zaterdag 23 november 2013 @ 14:51:07 #48
195367 Jehuty
FOK's Giel Beelen
pi_133545328
I see :) Maar op het einde zegt hij "I think of Jeremy when I sing it." En ook in de videoclip wordt er op het verhaal van Jeremy gefocust, wat logisch is. Maar goed punt, dat wist ik nog niet!
pi_133545629
Überhaupt een openbaring dat liedjes van Pearl Jam ergens over gaan. Ik dacht dat hij altijd maar een beetje zat te mummelen in z'n microfoon. Een complete songtekst van voor tot achter verstaan is me bij Eddie Vedder nooit gelukt. :P

Bij Jeremy valt het inderdaad wel mee, maar bijv. Yellow Ledbetter is echt geen woord van te verstaan :P
pi_133545674
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 14:51 schreef Jehuty het volgende:
I see :) Maar op het einde zegt hij "I think of Jeremy when I sing it." En ook in de videoclip wordt er op het verhaal van Jeremy gefocust, wat logisch is. Maar goed punt, dat wist ik nog niet!
Ik denk dat Jeremy (die echt heeft bestaan en wiens verhaal ook verteld wordt) symbool staat voor veel van de schietpartijen die er toen waren. Door er 1 uit te halen wordt het een verhaal/nummer waar je meer in meegezogen wordt dan als het een random naam is en een verzonnen verhaal. Zijn eigen ervaring heeft waarschijnlijk geleid naar het ontstaan van dit nummer.
pi_133545789
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 15:06 schreef Gwywen het volgende:
Überhaupt een openbaring dat liedjes van Pearl Jam ergens over gaan. Ik dacht dat hij altijd maar een beetje zat te mummelen in z'n microfoon. Een complete songtekst van voor tot achter verstaan is me bij Eddie Vedder nooit gelukt. :P

Bij Jeremy valt het inderdaad wel mee, maar bijv. Yellow Ledbetter is echt geen woord van te verstaan :P
Ik was altijd heel blij met de tekstboekjes :Y (want teksten opzoeken op internet was er toen nog niet bij).
Was alleen erg teleurgesteld in het feit dat 'Black' er niet compleet instond, alleen wat losse woorden. Ga dus nu eens kijken wat de tekst is
pi_133548565
Ik kwam er gisteren achter dat het logo van Yamaha bestaat uit 3 stemvorken.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_133549465
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 17:20 schreef StateOfMind het volgende:
Ik kwam er gisteren achter dat het logo van Yamaha bestaat uit 3 stemvorken.
Ja, dat motormerk en het muziekinstrumentenmerk is hetzelfde toch? Ik zie het verband niet :?
Somebody that I used to know
pi_133549532
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 november 2013 18:03 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Ja, dat motormerk en het muziekinstrumentenmerk is hetzelfde toch? Ik zie het verband niet :?
Yep, maar ze zijn ooit begonnen als piano fabrikant. Vandaar de stemvorken. Kwam ik gisteren dus achter :)
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_133550397
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 november 2013 18:03 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Ja, dat motormerk en het muziekinstrumentenmerk is hetzelfde toch? Ik zie het verband niet :?
Er bestaan ook grasmaaiers van Yamaha en volgens mij zelfs wasmachines etc.
Digo
  Redactie Frontpage zaterdag 23 november 2013 @ 19:56:01 #56
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_133552515
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2013 18:37 schreef Tropanzia het volgende:

[..]

Er bestaan ook grasmaaiers van Yamaha en volgens mij zelfs wasmachines etc.
En stereosets
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_133585701
Ik drink nooit wijn. Als ik alcohol drink dan is dat gewoon Bier.
Vandaag was ik met m'n partner en schoonmoeder op een bijeenkomst.
In de pauze wilde zij een witte wijn hebben maar het maakte haar niet uit of dat nou een droge witte wijn was of niet. Ik loop dus naar de balie en toen het vriendelijke meisje mij vroeg wat ik wilde hebben vroeg ik haar in al mijn onschuld maar om een natte witte wijn. Ik heb iemand nog nooit zo dom zien kijken. :')

Toen ik daarna in mijn ooghoeken zag dat mijn partner me op een afstandje aan het uitlachen was begreep ik dat de tegenhanger van droge witte niet nat is maar zoet. :')
Meest beschamende momentje van de dag :')
pi_133586247
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 20:30 schreef DutchMan0211 het volgende:
Ik drink nooit wijn. Als ik alcohol drink dan is dat gewoon Bier.
Vandaag was ik met m'n partner en schoonmoeder op een bijeenkomst.
In de pauze wilde zij een witte wijn hebben maar het maakte haar niet uit of dat nou een droge witte wijn was of niet. Ik loop dus naar de balie en toen het vriendelijke meisje mij vroeg wat ik wilde hebben vroeg ik haar in al mijn onschuld maar om een natte witte wijn. Ik heb iemand nog nooit zo dom zien kijken. :')

Toen ik daarna in mijn ooghoeken zag dat mijn partner me op een afstandje aan het uitlachen was begreep ik dat de tegenhanger van droge witte niet nat is maar zoet. :')
Meest beschamende momentje van de dag :')
_O-
pi_133586718
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 20:30 schreef DutchMan0211 het volgende:
Ik drink nooit wijn. Als ik alcohol drink dan is dat gewoon Bier.
Vandaag was ik met m'n partner en schoonmoeder op een bijeenkomst.
In de pauze wilde zij een witte wijn hebben maar het maakte haar niet uit of dat nou een droge witte wijn was of niet. Ik loop dus naar de balie en toen het vriendelijke meisje mij vroeg wat ik wilde hebben vroeg ik haar in al mijn onschuld maar om een natte witte wijn. Ik heb iemand nog nooit zo dom zien kijken. :')

Toen ik daarna in mijn ooghoeken zag dat mijn partner me op een afstandje aan het uitlachen was begreep ik dat de tegenhanger van droge witte niet nat is maar zoet. :')
Meest beschamende momentje van de dag :')
Hahahahhahaa :D :') _O-
  zondag 24 november 2013 @ 21:01:21 #60
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_133587531
Dat het een T-splitsing is en geen thee-splitsing :')

Ik was niet zo'n helder licht vroeger.
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
  zondag 24 november 2013 @ 21:40:19 #61
378934 Anosmos
Vormloze klont
pi_133590114
Er is een ZEER belangrijk verschil tussen incompetentie en impotentie. Daar ben ik achtergekomen op de harde manier.
Er zat WEL genoeg koriander in.
pi_133590477
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 20:30 schreef DutchMan0211 het volgende:
Ik drink nooit wijn. Als ik alcohol drink dan is dat gewoon Bier.
Vandaag was ik met m'n partner en schoonmoeder op een bijeenkomst.
In de pauze wilde zij een witte wijn hebben maar het maakte haar niet uit of dat nou een droge witte wijn was of niet. Ik loop dus naar de balie en toen het vriendelijke meisje mij vroeg wat ik wilde hebben vroeg ik haar in al mijn onschuld maar om een natte witte wijn. Ik heb iemand nog nooit zo dom zien kijken. :')

Toen ik daarna in mijn ooghoeken zag dat mijn partner me op een afstandje aan het uitlachen was begreep ik dat de tegenhanger van droge witte niet nat is maar zoet. :')
Meest beschamende momentje van de dag :')
_O-
pi_133590667
Een hakenkruis heet swastika en niet swatsika :@
pi_133591621
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 21:40 schreef Anosmos het volgende:
Er is een ZEER belangrijk verschil tussen incompetentie en impotentie. Daar ben ik achtergekomen op de harde manier.
Haha, ik zie het al voor me... iemand die op de werkvloer uitermate serieus beklag doet over de impotentie van een bepaalde collega bij de baas. _O-
Digo
  zondag 24 november 2013 @ 22:09:44 #65
378934 Anosmos
Vormloze klont
pi_133591705
quote:
1s.gif Op zondag 24 november 2013 22:08 schreef Tropanzia het volgende:

[..]

Haha, ik zie het al voor me... iemand die op de werkvloer uitermate serieus beklag doet over de impotentie van een bepaalde collega bij de baas. _O-
Nou ja, zoiets dus. Daarna wist ik wel metéén wat het verschil was.
Zelfde overigens voor katheder en katheter.
Er zat WEL genoeg koriander in.
pi_133599676
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 20:30 schreef DutchMan0211 het volgende:
Ik drink nooit wijn. Als ik alcohol drink dan is dat gewoon Bier.
Vandaag was ik met m'n partner en schoonmoeder op een bijeenkomst.
In de pauze wilde zij een witte wijn hebben maar het maakte haar niet uit of dat nou een droge witte wijn was of niet. Ik loop dus naar de balie en toen het vriendelijke meisje mij vroeg wat ik wilde hebben vroeg ik haar in al mijn onschuld maar om een natte witte wijn. Ik heb iemand nog nooit zo dom zien kijken. :')

Toen ik daarna in mijn ooghoeken zag dat mijn partner me op een afstandje aan het uitlachen was begreep ik dat de tegenhanger van droge witte niet nat is maar zoet. :')
Meest beschamende momentje van de dag :')
:D

Doet me denken aan die keer dat ik in een bar vroeg of ze ook shandy hadden. Ja, zeker, zei het barmeisje. Droge of gewone? Nou, daar had ik nog nooit van gehoord: droge shandy? Ik wilde wel eens droge shandy proberen! Kreeg ik sherry.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  † In Memoriam † maandag 25 november 2013 @ 07:30:41 #67
187254 Giertje
lets all make believe
pi_133599794
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 20:30 schreef DutchMan0211 het volgende:
Ik drink nooit wijn. Als ik alcohol drink dan is dat gewoon Bier.
Vandaag was ik met m'n partner en schoonmoeder op een bijeenkomst.
In de pauze wilde zij een witte wijn hebben maar het maakte haar niet uit of dat nou een droge witte wijn was of niet. Ik loop dus naar de balie en toen het vriendelijke meisje mij vroeg wat ik wilde hebben vroeg ik haar in al mijn onschuld maar om een natte witte wijn. Ik heb iemand nog nooit zo dom zien kijken. :')

Toen ik daarna in mijn ooghoeken zag dat mijn partner me op een afstandje aan het uitlachen was begreep ik dat de tegenhanger van droge witte niet nat is maar zoet. :')
Meest beschamende momentje van de dag :')
_O-
Life is what happens when youre busy making other plans
Det Som En Gang Var
I dont give a fuck about any fucker its me who comes first
pi_133600609
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2013 18:37 schreef Tropanzia het volgende:

[..]

Er bestaan ook grasmaaiers van Yamaha en volgens mij zelfs wasmachines etc.
Daewoo (tegenwoordig Chevrolet) had dat ook. Heb jaren een TV van ze gehad, prima ding. De auto's moet ik niet, maar de rest was wel OK.
pi_133609047
జ్ఞ‌ా
  maandag 25 november 2013 @ 16:53:26 #70
387899 Willem20
geweldigfantast.blogspot.nl
pi_133613638
Hoe een shirt moet passen is een belangrijke onthulling voor mij geweest
http://lifehacker.com/how(...)ing-sloppy-700566458
pi_133614305
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 12:35 schreef Westerling het volgende:

[..]

Jaaa! Eindelijk. Jaren van discussie met mn zusje gehad hierover, kennelijk heb ik gelijk :) .
?
was toch door Ralf Mackenbach ingesproken?
nooit koekjes van vreemden aannemen...
Op woensdag 18 december 2013 05:46 schreef Frank_Drebin het volgende:
Nóg zo'n hilarisch topic. Jeetje, je zult met ts samenleven, dan lig je heel de dag in een deuk.
pi_133614454
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 17:10 schreef trommelkoek het volgende:

[..]

?
was toch door Ralf Mackenbach ingesproken?
Nee joh, Wickie de Vicking was al op tv voordat dat snotjong was geboren
pi_133614463
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 13:53 schreef Gwywen het volgende:

[..]

:D

Iets anders, ik zit net te kijken om een busje te huren, en herinner me ineens dat ik jarenlang gedacht heb dat het abo-rent was, maar het is natuurlijk bo-rent.
[ afbeelding ]
Ik ben hier geloof ik niet de enige in :@
Zo weet ik nog steeds niet hoe je nou dat rode symbool (rode letters iig) uit moet spreken. Het lijkt op "chrond".
Wacht maar, over 2 jaar heb ik prachtig lang haar. (Hey dat rijmt!)
pi_133614637
quote:
Wickie de Viking de film
Wickie de Viking
Regie Michael Herbig
Producent Christian Becker
Scenario Alfons Biedermann
Michael Herbig
Muziek Ralf Wegenmayer
Distributie Independent Films (België & Nederland)
Première Vlag van Duitsland 9 september 2009
Vlag van België 31 maart 2010
Vlag van Nederland 21 april 2010
Genre Kinderfilm
Speelduur 90 minuten
Taal Duits (oorspronkelijke versie)
Land Vlag van Duitsland Duitsland
Vervolg Wickie en de Schat van de Goden
(en) IMDb-profiel
Portaal Portaalicoon Film
Wickie de Viking is een Duitse film uit 2009, gebaseerd op de animatieserie Wickie de Viking. De uitgifte van de Belgische en Nederlandse versie van de film was gepland op 31 maart 2010 en 21 april 2010.
Rolverdeling[bewerken]

Acteur Personage Vlaamse Stem Nederlandse Stem
Jonas Hämmerle Wickie Thomas Van Goethem Ralf Mackenbach
Waldemar Kobus Halvar Vic de Wachter Ernst Daniel Smid
Christian A. Koch Snorre Bart De Pauw Gerard Ekdom
Nic Romm Tjure Tom Lenaerts Giel Beelen
Olaf Krätke Urobe Tuur De Weert
Mike Maas Gorm Walter Baele
Patrick Reichel Ulme Koen Crucke Frans Bauer
Jörg Moukaddam Faxe Filip Peeters Leo Richardson
Ankie Beilke Lee Fu Kristel Verbeke
Sanne Schnapp Ylva Anne Mie Gils Lucie de Lange
Mercedes Jadea Diaz Ylvi Priske Dehandschutter Tara Hetharia
Günther Kaufmann Vreselijke Sven Jan Decleir Jack Wouterse
Christoph Maria Herbist Pokka Lucas Van den Eynde
Michael Bully Herbig Rene Marinus Kompas Paul Haenen
van wikipedia.
de film he, wist niet eens dat er wat anders bestond....
-edit niet goed gekopieerd, t is iig wel zo
nooit koekjes van vreemden aannemen...
Op woensdag 18 december 2013 05:46 schreef Frank_Drebin het volgende:
Nóg zo'n hilarisch topic. Jeetje, je zult met ts samenleven, dan lig je heel de dag in een deuk.
  maandag 25 november 2013 @ 17:24:21 #75
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_133614704
Het was in de jaren zeventig een tekenfilmserie.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  maandag 25 november 2013 @ 17:29:03 #76
401928 anti-loper
brengt oldschool back
pi_133614829
Toen ik in de eerste klas zat moest ik van 5e klassers pussy zeggen tegen meiden uit hun klas. Dingen zoals ik wil je pussy , is je pussy kaal etc etc. Ze vonden het best grappig en sommige meiden werden helemaal rood alleen ik begreep echt niet wat er zo grappig was :')

NU DUS WEL :D:D:D
Op woensdag 6 februari 2019 00:47 schreef SideEffect het volgende
Als dima voor 31 december 2019 een relatie krijgt met treinmeisje, krijg jij van mij 10¤
pi_133640515
"Aan het lijntje houden"
Dat gaat dus niet over een telefoonlijn :')
pi_133642345
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 09:21 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Daewoo (tegenwoordig Chevrolet) had dat ook. Heb jaren een TV van ze gehad, prima ding. De auto's moet ik niet, maar de rest was wel OK.
Als je een Daewoo had kon je toch naar de Chevrolet dealer en werd gratis je auto rebranded? Het oude embleem werd eraf geföhnd en het Chevrolet plaatje erop geplakt. Kopje koffie erbij, de klant helemaal happy.
pi_133642675
Dat de baby's uit Rugrats helemaal niet bestonden, maar een verzinsel zijn van Angelica.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ben er eigenlijk nog steeds niet uit of ik dit moet geloven, misschien is t ook wel bedacht door een, zich vervelende, stoner.

[ Bericht 4% gewijzigd door Deemty op 26-11-2013 15:09:22 ]
  dinsdag 26 november 2013 @ 14:44:19 #80
391252 _NZT_
Blue Mountain State
pi_133642741
@deemty

Ik denk dat laatste...hoop ik :P
Ik smack meer chickies dan Regilio Tuur
  dinsdag 26 november 2013 @ 14:45:15 #81
391252 _NZT_
Blue Mountain State
pi_133642764
quote:
10s.gif Op zondag 24 november 2013 21:01 schreef Hyman het volgende:
Dat het een T-splitsing is en geen thee-splitsing :')

Ik was niet zo'n helder licht vroeger.
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 21:40 schreef Anosmos het volgende:
Er is een ZEER belangrijk verschil tussen incompetentie en impotentie. Daar ben ik achtergekomen op de harde manier.
_O-
Ik smack meer chickies dan Regilio Tuur
pi_133648491
Dat melktanden wél gewoon een wortel hebben. :o

Zodra je gaat wisselen, lost deze op.
pi_133648588
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 17:29 schreef anti-loper het volgende:
Toen ik in de eerste klas zat moest ik van 5e klassers pussy zeggen tegen meiden uit hun klas. Dingen zoals ik wil je pussy , is je pussy kaal etc etc. Ze vonden het best grappig en sommige meiden werden helemaal rood alleen ik begreep echt niet wat er zo grappig was :')

NU DUS WEL :D:D:D
Als je weer vijf jaar ouder bent dan snap je weer dat het niet grappig is.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  woensdag 27 november 2013 @ 14:54:31 #84
4416 Da hopman
lamahangen = dierenmoord
pi_133675850
Ik mis in het rijtje plaatsnamen uit de de openingspost eigenlijk wel Knooppunt saarloos
De mensen zijn gek geworden
pi_133677011
Dat Stalingrad niet net als Leningrad een oude naam is voor Sint Petersburg. En dat de Slag om Stalingrad dus niet in Sint Petersburg was. :o
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_133677235
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 14:42 schreef Deemty het volgende:
Dat de baby's uit Rugrats helemaal niet bestonden, maar een verzinsel zijn van Angelica.

Ben er eigenlijk nog steeds niet uit of ik dit moet geloven, misschien is t ook wel bedacht door een, zich vervelende, stoner.
Maar komt dit verhaal dan vandaan?
pi_133677326
Paar jaar geleden toen 9gag ineens helemaal hot was, kwam die voorbij. Toen verder opgezocht, maar der zijn ook sites die t tegenspreken. Heb dus geen idee :P
  woensdag 27 november 2013 @ 15:54:58 #88
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_133677683
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2013 15:43 schreef vencodark het volgende:

[..]

Maar komt dit verhaal dan vandaan?
http://creepypasta.wikia.com/wiki/The_Rugrats_Theory

Volgens mij gewoon een (behoorlijk zieke) fan theory
Ok stelletje hokboeren
  woensdag 27 november 2013 @ 16:09:03 #89
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_133678150
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 15:35 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Dat Stalingrad niet net als Leningrad een oude naam is voor Sint Petersburg. En dat de Slag om Stalingrad dus niet in Sint Petersburg was. :o
Even voor de duidelijkheid: je dacht dat zowel Leningrad als Stalingrad andere namen waren voor St.Petersburg?
Ok stelletje hokboeren
pi_133678321
quote:
7s.gif Op woensdag 27 november 2013 16:09 schreef padlarf het volgende:

[..]

Even voor de duidelijkheid: je dacht dat zowel Leningrad als Stalingrad andere namen waren voor St.Petersburg?
Ja. Dat de stad genoemd was naar de Grote Leider 1 en daarna naar Grote Leider 2, tot de val van de Sovjet-Unie. Geen idee hoe ik daar bij kom, maar ik kom er dus vandaag achter dat dat niet zo is.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_133679505
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 21:40 schreef Anosmos het volgende:
Er is een ZEER belangrijk verschil tussen incompetentie en impotentie. Daar ben ik achtergekomen op de harde manier.
Als ik last van impotentie had dan zou ik mij behoorlijk incompetent voelen hoor. :@
pi_133683252
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 16:14 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

Ja. Dat de stad genoemd was naar de Grote Leider 1 en daarna naar Grote Leider 2, tot de val van de Sovjet-Unie. Geen idee hoe ik daar bij kom, maar ik kom er dus vandaag achter dat dat niet zo is.
Dit dacht ik ook! Wat is Stalingrad dan nu?
pi_133683435
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 18:55 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

[..]

Dit dacht ik ook! Wat is Stalingrad dan nu?
Wolgograd.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_133686546
quote:
Ok ! Weer wat geleerd. :)
pi_133687350
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 14:42 schreef Deemty het volgende:
Dat de baby's uit Rugrats helemaal niet bestonden, maar een verzinsel zijn van Angelica.
Waarom kunnen de ouders de baby's dan zien?
Wacht maar, over 2 jaar heb ik prachtig lang haar. (Hey dat rijmt!)
pi_133687439
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2013 20:33 schreef Brummetje_ het volgende:

[..]

Waarom kunnen de ouders de baby's dan zien?
Je snapt het niet
  woensdag 27 november 2013 @ 20:36:52 #97
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_133687484
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 14:54 schreef Da hopman het volgende:
Ik mis in het rijtje plaatsnamen uit de de openingspost eigenlijk wel Knooppunt saarloos
Rotterdam-Charlois bedoel je? Da's een afrit, geen knooppunt :P.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_133688594
quote:
15s.gif Op woensdag 27 november 2013 20:35 schreef Pap89 het volgende:

[..]

Je snapt het niet
Nogal wiedes als ik die tekenfilmserie vaag ken en alleen weet dat Angelica dat blonde meisje is en er een jonge tweeling en een baby in voorkomen.
Wacht maar, over 2 jaar heb ik prachtig lang haar. (Hey dat rijmt!)
pi_133777759
}:|

Valt mij zojuist (na zes jaar dagelijks Fok) pas op dat deze smiley met zijn oogjens knippert.
pi_133779591
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 17:32 schreef Gwywen het volgende:
}:|

Valt mij zojuist (na zes jaar dagelijks Fok) pas op dat deze smiley met zijn oogjens knippert.
:o ! Zijn er nog meer met een stiekeme animatie?
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 30 november 2013 @ 18:57:30 #101
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_133779684
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 17:32 schreef Gwywen het volgende:
}:|

Valt mij zojuist (na zes jaar dagelijks Fok) pas op dat deze smiley met zijn oogjens knippert.
Het is een goed verborgen animatie :P :o
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_133780182
Dat van }:| wist ik wel :Y Sowieso heeft FOK! mooie smileys :)

Ander dingetje: hier in Groningen staat altijd een man in een clownspak en een koffer op zijn hoofd. Ik fietste er vandaag langs, hoor ik achter mij een meisje tegen haar vriendin opmerken: "Die man is underkoffer". Dat was even een wtfmomentje |:( }:|

[ Bericht 1% gewijzigd door Postbus100 op 30-11-2013 19:20:13 ]
Somebody that I used to know
  zaterdag 30 november 2013 @ 19:58:08 #103
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_133781493
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 18:54 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

:o ! Zijn er nog meer met een stiekeme animatie?
Yep:
:{

En ik heb die samengevoegd met de dansende pompom-smiley tot deze smiley met stiekeme animatie:
-O-
Géén kloon van tvlxd!
  zondag 1 december 2013 @ 00:39:57 #104
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_133791260


"Do a barrel roll" is ook leuk :)

Jullie kenden ze vast al.
  Moderator zondag 1 december 2013 @ 00:47:31 #105
9859 crew  Karina
Woman
pi_133791447
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 00:39 schreef Gwywen het volgende:
[ afbeelding ]

"Do a barrel roll" is ook leuk :)

Jullie kenden ze vast al.
_O- Die kende ik nog niet.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_133792008
Dat we geen snel A3 hebben :D
pi_133795687
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 01:07 schreef Zwieber_de_Vos het volgende:
Dat we geen snel A3 hebben :D
Deze A3 is anders wel snel :Y

Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zondag 1 december 2013 @ 09:52:44 #108
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_133796249
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 01:07 schreef Zwieber_de_Vos het volgende:
Dat we geen snel A3 hebben :D
Klopt, dat had een directe verbinding tussen Rotterdam en Amsterdam moeten worden, maar die is nooit gebouwd.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  zondag 1 december 2013 @ 17:31:01 #109
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_133811041
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 17:32 schreef Gwywen het volgende:
}:|

Valt mij zojuist (na zes jaar dagelijks Fok) pas op dat deze smiley met zijn oogjens knippert.
Wat. :D
Kaleidoscopiklimax
  zondag 1 december 2013 @ 18:14:02 #110
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_133812470
Ik leer net van Frozen Planet dat er in sneeuwrijke gebieden geen/weinig bomen groeien omdat er geen fotosynthese plaats kan vinden als de bomen lange tijd onder de sneeuw bedekt zijn. Ontzettend logisch natuurlijk maar ik dacht dat het gewoon door de kou kwam dat bomen het daar niet uithouden. Want op hoge bergen groeien steeds minder bomen hoe hoger het wordt. En hoe hoger, hoe kouder.
Spoilers!
pi_133814688
quote:
1s.gif Op zondag 1 december 2013 18:14 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik leer net van Frozen Planet dat er in sneeuwrijke gebieden geen/weinig bomen groeien omdat er geen fotosynthese plaats kan vinden als de bomen lange tijd onder de sneeuw bedekt zijn. Ontzettend logisch natuurlijk maar ik dacht dat het gewoon door de kou kwam dat bomen het daar niet uithouden. Want op hoge bergen groeien steeds minder bomen hoe hoger het wordt. En hoe hoger, hoe kouder.
Waarom houden naaldbomen het beter uit in de kou dan loofbomen?
Had toch te maken met betere vasthouden van vocht in de naalden dan in bladeren ofzo?
  zondag 1 december 2013 @ 20:25:54 #112
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_133817917
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 19:14 schreef KrentebolHooft het volgende:

[..]

Waarom houden naaldbomen het beter uit in de kou dan loofbomen?
Had toch te maken met betere vasthouden van vocht in de naalden dan in bladeren ofzo?
Geen idee. Ik weet dat het zo is maar waarom exact weet ik niet. Maar ook naaldbomen hebben dus fotosynthese nodig en mogen niet te lang bedekt zijn onder sneeuw.
Spoilers!
  Boks-Chick zondag 1 december 2013 @ 20:53:44 #113
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_133819333
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 17:32 schreef Gwywen het volgende:
}:|

Valt mij zojuist (na zes jaar dagelijks Fok) pas op dat deze smiley met zijn oogjens knippert.
:o ! Dat wist ik ook niet!
lolwut
pi_133819597
ik lees dat naaldbomen wel aan fotosynthese doen omdat er tussen de naalden genoeg lucht zit om de fotosynthese te laten plaatsvinden. Daarom doen ze het ook zo goed in sneeuwrijke gebieden.
http://m.goeievraag.nl/vraag/115821?from=www
  zondag 1 december 2013 @ 22:06:20 #115
403253 Meke
after all this time? always.
pi_133823588
Okee, het is niet echt begrijpen, meer 'achter komen', maar ik kwam er zojuist achter dat Victor Reinier alleen de voornamen zijn, en dat er nog een achternaam achter hoort :D Het is dus Victor Reinier Nieuwenhuijzen :+
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
pi_133824061
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 22:06 schreef Meke het volgende:
Okee, het is niet echt begrijpen, meer 'achter komen', maar ik kwam er zojuist achter dat Victor Reinier alleen de voornamen zijn, en dat er nog een achternaam achter hoort :D Het is dus Victor Reinier Nieuwenhuijzen :+
Ah die is ook nieuw voor mij :D
steck bratwurst in dein sauerkraut :)
  zondag 1 december 2013 @ 22:27:22 #117
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_133824907
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 22:06 schreef Meke het volgende:
Okee, het is niet echt begrijpen, meer 'achter komen', maar ik kwam er zojuist achter dat Victor Reinier alleen de voornamen zijn, en dat er nog een achternaam achter hoort :D Het is dus Victor Reinier Nieuwenhuijzen :+
Ook nooit geweten, zelfs als trouwe Baantjer-kijker.
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_133825030
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 22:06 schreef Meke het volgende:
Okee, het is niet echt begrijpen, meer 'achter komen', maar ik kwam er zojuist achter dat Victor Reinier alleen de voornamen zijn, en dat er nog een achternaam achter hoort :D Het is dus Victor Reinier Nieuwenhuijzen :+
+3 verbazing
Somebody that I used to know
  zondag 1 december 2013 @ 22:34:39 #119
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_133825334
quote:
1s.gif Op zondag 1 december 2013 18:14 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik leer net van Frozen Planet dat er in sneeuwrijke gebieden geen/weinig bomen groeien omdat er geen fotosynthese plaats kan vinden als de bomen lange tijd onder de sneeuw bedekt zijn. Ontzettend logisch natuurlijk maar ik dacht dat het gewoon door de kou kwam dat bomen het daar niet uithouden. Want op hoge bergen groeien steeds minder bomen hoe hoger het wordt. En hoe hoger, hoe kouder.
Bomen hebben meerdere dingen nodig om te groeien. Als sneeuw het enige probleem zou zijn, zou er ook niets anders dan bomen kunnen groeien.
censuur :O
pi_133828532
Hahaha die van Ausfahrt is erg. Ik dacht steeds wat moet die plek groot zijn want zovaak zag ik die borden staan. Later zei mijn broer dat het wat anders was :')
Nefret etmeye bile usendigim insanlar var.
pi_133828969
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 23:38 schreef turksekaas het volgende:
Hahaha die van Ausfahrt is erg. Ik dacht steeds wat moet die plek groot zijn want zovaak zag ik die borden staan. Later zei mijn broer dat het wat anders was :')
Hoe Amerikanen over de Ausfahrt denken

pi_133829175
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 00:39 schreef Gwywen het volgende:
[ afbeelding ]

"Do a barrel roll" is ook leuk :)

Jullie kenden ze vast al.
"keming" en "kerning" zijn ook briljant. :D
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_133829529
Onder 'Easter Eggs' staan een heel aantal grapjes van Google:
http://en.wikipedia.org/w(...)axes_and_easter_eggs
Somebody that I used to know
  maandag 2 december 2013 @ 14:18:59 #124
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_133841680
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 17:32 schreef Gwywen het volgende:
}:|

Valt mij zojuist (na zes jaar dagelijks Fok) pas op dat deze smiley met zijn oogjens knippert.
:D W000t!! :P Wist ik ook niet :P
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_133841764
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 23:56 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

"keming" en "kerning" zijn ook briljant. :D
Dan zie ik niets vreemd -O-
  Redactie Frontpage maandag 2 december 2013 @ 14:24:12 #126
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_133841827
quote:
4s.gif Op maandag 2 december 2013 14:21 schreef fotostarter het volgende:

[..]

Dan zie ik niets vreemd -O-
Volgens mij staan bij kerning de letters verder uit elkaar b e e t j e a ls d i t.
En bij keming juist dichter op elkaar.
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_133841899
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 14:24 schreef Etcetera het volgende:

[..]

Volgens mij staan bij kerning de letters verder uit elkaar b e e t j e a ls d i t.
En bij keming juist dichter op elkaar.
Hier niet :P
pi_133843375
quote:
4s.gif Op maandag 2 december 2013 14:26 schreef fotostarter het volgende:

[..]

Hier niet :P
Hier ook niet.
Spoilers!
  maandag 2 december 2013 @ 20:42:17 #129
148823 znarch
ondertitel
pi_133854978
Wat ik nu nog steeds niet snap. Stel je bent Turkse Nederlander en woont in Nederland met 2 passpoorten. Staat er dan bij nationaliteit in je Turkse paspoort dat je Turks bent en in je Nederlandse paspoort dat je Nederlands bent of hoe werkt zon dubbele nationaliteit precies?
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_133855503
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 20:42 schreef znarch het volgende:
Wat ik nu nog steeds niet snap. Stel je bent Turkse Nederlander en woont in Nederland met 2 passpoorten. Staat er dan bij nationaliteit in je Turkse paspoort dat je Turks bent en in je Nederlandse paspoort dat je Nederlands bent of hoe werkt zon dubbele nationaliteit precies?
Maakt me geen kloten uit, je bent gvd Ned of niet 2e paspoort :')
Ik zwaai naar dieren.
  maandag 2 december 2013 @ 21:26:06 #131
148823 znarch
ondertitel
pi_133857384
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 20:51 schreef Geerd het volgende:

[..]

Maakt me geen kloten uit, je bent gvd Ned of niet 2e paspoort :')
;(
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_133857541
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 22:06 schreef Meke het volgende:
Okee, het is niet echt begrijpen, meer 'achter komen', maar ik kwam er zojuist achter dat Victor Reinier alleen de voornamen zijn, en dat er nog een achternaam achter hoort :D Het is dus Victor Reinier Nieuwenhuijzen :+
Waaaauw! :o
pi_133857813
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 21:26 schreef znarch het volgende:

[..]

;(
Kom is nader dan?
Ik zwaai naar dieren.
pi_133859403
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 20:42 schreef znarch het volgende:
Wat ik nu nog steeds niet snap. Stel je bent Turkse Nederlander en woont in Nederland met 2 passpoorten. Staat er dan bij nationaliteit in je Turkse paspoort dat je Turks bent en in je Nederlandse paspoort dat je Nederlands bent of hoe werkt zon dubbele nationaliteit precies?
Volgens mij werkt het zoals je zegt. Je hebt twee nationaliteiten, de Turkse en de Nederlandse. En dus twee paspoorten waar elk wat anders in staat.
Spoilers!
pi_133874442
quote:
9s.gif Op zondag 1 december 2013 23:50 schreef Sautor het volgende:

[..]

Hoe Amerikanen over de Ausfahrt denken

Nefret etmeye bile usendigim insanlar var.
pi_133876185
quote:
2s.gif Op maandag 2 december 2013 00:04 schreef Postbus100 het volgende:
Onder 'Easter Eggs' staan een heel aantal grapjes van Google:
http://en.wikipedia.org/w(...)axes_and_easter_eggs
Google heeft trouwens best wel nerdy humor en daarmee zelfspot _O_ . Vanaf bovenstaande link:

Voer in bij Google (tip: selecteer datgene tussen de " ", rechtermuisknop, 'zoek bij Google'):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Somebody that I used to know
pi_133909531
Als kind haalde ik jaaaaaarenlang altijd Maarten Luther en Martin Luther King door elkaar... :D Vooral doordat die laatste in mijn omgeving nogal eens op z'n oerhollands als 'Maarten Luuter King' werd uitgesproken.
Voor mij klonk het dus allebei hetzelfde, alleen bij die ene kwam er dan nog 'King' achteraan. Ik dacht, zijn dat nou twee verschillende personen of niet? En wat moet dat 'King' daar dan? :D
NEE tegen elke vorm van religieus fundamentalisme.
JA tegen mensenrechten, vrije individuele keuzes en gelijkwaardige behandeling.
  Moderator woensdag 4 december 2013 @ 15:42:52 #138
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_133910789
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 22:13 schreef wormtrein het volgende:

[..]

Ah die is ook nieuw voor mij :D
+4 :o wazig :P
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_133914528
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 23:38 schreef turksekaas het volgende:
Hahaha die van Ausfahrt is erg. Ik dacht steeds wat moet die plek groot zijn want zovaak zag ik die borden staan. Later zei mijn broer dat het wat anders was :')
Zo heb ik ooit in Frankrijk trouw de bordjes "bouchons 16 km" gevolgd omdat ik dacht dat dat "omleiding" betekende, kon ik achteraan sluiten bij een file van 16 km. :P
Voordeel is dat je zo'n woord nooit meer vergeet.
pi_133916488
Chop suey is een gerecht! :) (ik kende alleen de titel vh liedje).
pi_133919796
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2013 18:36 schreef vencodark het volgende:
Chop suey is een gerecht! :) (ik kende alleen de titel vh liedje).
:P
జ్ఞ‌ా
pi_133919875
Dat Nick & Simon niet zonder reden gekozen zijn voor de NS reclames... namelijk N(ick)&S(imon) :o
pi_133920524
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 20:04 schreef UncleSam het volgende:
Dat Nick & Simon niet zonder reden gekozen zijn voor de NS reclames... namelijk N(ick)&S(imon) :o
Zou dat niet gewoon toeval zijn?
జ్ఞ‌ా
pi_133920922
quote:
4s.gif Op woensdag 4 december 2013 20:16 schreef µ het volgende:

[..]

Zou dat niet gewoon toeval zijn?
gewoon gekozen omdat populair + die letters. niet echt toeval maar het kwam wel goed uit.

ik kwam er vandaag achter dat onno hoes de man van alberto verlinde is/was.
pi_133921032
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 20:24 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

gewoon gekozen omdat populair + die letters. niet echt toeval maar het kwam wel goed uit.

ik kwam er vandaag achter dat onno hoes de man van alberto verlinde is/was.
En dichte familie (weet niet wat precies) van Isa Hoes. :)
  woensdag 4 december 2013 @ 20:28:29 #146
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_133921054
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 17:29 schreef Gwywen het volgende:

Zo heb ik ooit in Frankrijk trouw de bordjes "bouchons 16 km" gevolgd omdat ik dacht dat dat "omleiding" betekende, kon ik achteraan sluiten bij een file van 16 km. :P
Voordeel is dat je zo'n woord nooit meer vergeet.
Ik dacht vroeger ook altijd dat "Fluide" in Frankrijk file betekent, maar dan is de weg juist filevrij.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_133921968
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2013 20:28 schreef vencodark het volgende:

[..]

En dichte familie (weet niet wat precies) van Isa Hoes. :)
Onno is Isa's broer, dus Isa is is Alberts schoonzus, Albert haar zwager.

[ Bericht 1% gewijzigd door kvd op 04-12-2013 23:08:45 (familiebanden zijn lastig ;)) ]
  woensdag 4 december 2013 @ 20:51:08 #148
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_133922005
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2013 20:28 schreef vencodark het volgende:

[..]

En dichte familie (weet niet wat precies) van Isa Hoes. :)
Naaste familie.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 4 december 2013 @ 21:07:22 #149
378934 Anosmos
Vormloze klont
pi_133922740
Ik ben er gisteren achtergekomen dat Winke helemaal niet vaak voorkomt als voornaam. Zo stom, omdat ik 2 Winke's ken dacht ik dat het een gangbare naam was... Is dus compleet niet zo.
Er zat WEL genoeg koriander in.
pi_133922815
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2013 20:51 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Naaste familie.
Ik denk al, de term klopt niet maar ik kon even niet op de juiste term komen. :P
pi_133923216
quote:
10s.gif Op woensdag 4 december 2013 20:28 schreef JDude het volgende:

[..]

Ik dacht vroeger ook altijd dat "Fluide" in Frankrijk file betekent, maar dan is de weg juist filevrij.
Over Fluide gesproken, op een potje tipp-ex stond altijd "FLUID" en ik heb gedurende mijn hele middelbare schooltijd niet begrepen waarom ze


met een D schreven, en daarnaast, waarom dat in vredesnaam op een potje Tipp-ex stond. 8)7

pi_133923882
Wacht...
Pijpetuitje?
Is dat pijp-etuitje of pijpe-tuitje?
En wat is dat?
nooit koekjes van vreemden aannemen...
Op woensdag 18 december 2013 05:46 schreef Frank_Drebin het volgende:
Nóg zo'n hilarisch topic. Jeetje, je zult met ts samenleven, dan lig je heel de dag in een deuk.
  woensdag 4 december 2013 @ 22:12:43 #153
69621 DeRCT14
Wat wordt hier verzwegen?!
pi_133925960
Die laatste is wel eens op FOK! langsgeweest, het is namelijk een etui waar je je pijp in doet. Net zoals pijptabak. (Tabak voor in de pijp).
smoking isn't that great but it helps to take a break from people like you
  woensdag 4 december 2013 @ 22:33:37 #154
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_133927104
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2013 20:50 schreef kvd het volgende:

[..]

Onno is Isa's broer, dus Albert is Isa's schoonzus, Albert haar zwager.
:D
pi_133927148
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 22:12 schreef DeRCT14 het volgende:
Die laatste is wel eens op FOK! langsgeweest, het is namelijk een etui waar je je pijp in doet. Net zoals pijptabak. (Tabak voor in de pijp).
Aaah...
nooit koekjes van vreemden aannemen...
Op woensdag 18 december 2013 05:46 schreef Frank_Drebin het volgende:
Nóg zo'n hilarisch topic. Jeetje, je zult met ts samenleven, dan lig je heel de dag in een deuk.
pi_133928648
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2013 22:33 schreef Aventura het volgende:

[..]

:D
8)7
ik heb te veel ranking the stars gezien, daarin had Paul de Leeuw het tegen Isa steeds over schoonzus Albert. En daar moest ik aan denken tijdens het typen...
pi_133933726
quote:
Die van System of a Down is leuker.
Wacht maar, over 2 jaar heb ik prachtig lang haar. (Hey dat rijmt!)
pi_133934228
quote:
1s.gif Op donderdag 5 december 2013 05:40 schreef Brummetje_ het volgende:

[..]

Die van System of a Down is leuker.
Die bedoelde ik ook.
pi_133934592
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 20:42 schreef znarch het volgende:
Wat ik nu nog steeds niet snap. Stel je bent Turkse Nederlander en woont in Nederland met 2 passpoorten. Staat er dan bij nationaliteit in je Turkse paspoort dat je Turks bent en in je Nederlandse paspoort dat je Nederlands bent of hoe werkt zon dubbele nationaliteit precies?
Op mijn Nederlandse paspoort staat 'Nederlandse' en op mijn Turkse paspoort staat 'Turkse'.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 5 december 2013 @ 09:40:30 #160
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_133935511
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 november 2013 19:13 schreef Postbus100 het volgende:
Dat van }:| wist ik wel :Y Sowieso heeft FOK! mooie smileys :)

Ander dingetje: hier in Groningen staat altijd een man in een clownspak en een koffer op zijn hoofd. Ik fietste er vandaag langs, hoor ik achter mij een meisje tegen haar vriendin opmerken: "Die man is underkoffer". Dat was even een wtfmomentje |:( }:|
Ondanks dat ik betwijfel of wat je gezegd hebt wel in dit topic hoort, toch een aanvulling.

De clown is Dimitri (= 2 meter, zijn lengte) en op de koffer zelf staat vaak een boordje 'underkoffer'. Dat dat meisje het wist, lijkt me niet zo gek dus ;).
Hij heeft in het vreemdelingenlegioen gezeten!
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  donderdag 5 december 2013 @ 10:56:42 #161
357483 Badeendt
Spetter spetter in het water
pi_133937299
Dat Santaclaus niet de engelse vertaling is van het Nederlandse Sinterklaas :')
  Moderator donderdag 5 december 2013 @ 10:57:16 #162
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_133937315
;) dat sinterklaars geen echte heilige is. :o
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_133940603
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 10:56 schreef Badeendt het volgende:
Dat Santaclaus niet de engelse vertaling is van het Nederlandse Sinterklaas :')
wat dan?
  donderdag 5 december 2013 @ 13:13:51 #164
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_133941030
quote:
2s.gif Op donderdag 5 december 2013 10:57 schreef Bosbeetle het volgende:
;) dat sinterklaars geen echte heilige is. :o
Hoe bedoel je? St. Nicolaas is bij mijn weten toch echt heilig verklaard. Of bedoel je de verklede man die zich voor doet als St. Nicolaas? :)
"Go Ahead, Make My Day !!"
  Moderator donderdag 5 december 2013 @ 13:14:53 #165
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_133941060
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 13:13 schreef Lone_Gunman het volgende:

[..]

Hoe bedoel je? St. Nicolaas is bij mijn weten toch echt heilig verklaard. Of bedoel je de verklede man die zich voor doet als St. Nicolaas? :)
Nee ik bedoel sinterklaars
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 5 december 2013 @ 13:17:06 #166
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_133941135
quote:
2s.gif Op donderdag 5 december 2013 13:14 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Nee ik bedoel sinterklaars
Ok, maar nu lees ik ineens dit op wiki:
quote:
"Met de hervorming van de katholieke feestkalender van 1969 werd Nicolaas als officiële heilige geschrapt'
Had je toch nog gelijk :o
"Go Ahead, Make My Day !!"
  Moderator donderdag 5 december 2013 @ 13:19:11 #167
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_133941195
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 13:17 schreef Lone_Gunman het volgende:

[..]

Ok, maar nu lees ik ineens dit op wiki:

[..]

Had je toch nog gelijk :o
ik herhaalde gewoon finkers maar nu snap ik de grap ook echt ;(
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 5 december 2013 @ 13:28:48 #168
357483 Badeendt
Spetter spetter in het water
pi_133941532
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 13:00 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

wat dan?
De kerstman.
pi_133941876
quote:
1s.gif Op donderdag 5 december 2013 08:18 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Op mijn Nederlandse paspoort staat 'Nederlandse' en op mijn Turkse paspoort staat 'Turkse'.
Thx ^O^
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
  donderdag 5 december 2013 @ 14:51:36 #170
109533 MichielPH
Let maar niet op mij.
pi_133944524
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 21:34 schreef Geerd het volgende:

[..]

Kom is nader dan?
Iedereen die geen Nederlands kan het land uit!
'To alcohol, the cause of and the solution to all of life's problems' - Homer J. Simpson
pi_133946361
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 10:56 schreef Badeendt het volgende:
Dat Santaclaus niet de engelse vertaling is van het Nederlandse Sinterklaas :')
Discutabel, de naam en uiterlijk van de Amerikaanse Santa Claus zijn wel verbasteringen van de Nederlandse Sinterklaas. Ze hebben dat gemixt met de Engelse Father Christmas en ook nog sprankeltjes uit de Noorse en Duitse sprookjes. De rode kleur komt wel degelijk van Sinterklaas af. In principe was Father Christmas in de UK groen, maar de stereotype Coca Cola kerstman begint dat steeds meer te verdrijven

Voor meer leesplezier: http://news.bbc.co.uk/loc(...)_8394000/8394067.stm
  donderdag 5 december 2013 @ 15:41:19 #172
357483 Badeendt
Spetter spetter in het water
pi_133946500
quote:
7s.gif Op donderdag 5 december 2013 15:37 schreef Sautor het volgende:

[..]

Discutabel, de naam en uiterlijk van de Amerikaanse Santa Claus zijn wel verbasteringen van de Nederlandse Sinterklaas. Ze hebben dat gemixt met de Engelse Father Christmas en ook nog sprankeltjes uit de Noorse en Duitse sprookjes. De rode kleur komt wel degelijk van Sinterklaas af. In principe was Father Christmas in de UK groen, maar de stereotype Coca Cola kerstman begint dat steeds meer te verdrijven

Voor meer leesplezier: http://news.bbc.co.uk/loc(...)_8394000/8394067.stm
Hmm ik dacht altijd dat Santa Claus hetzelfde was als Sinterklaas in Nederland. Alleen daar heette het dan Santa Claus i.p.v. Sinterklaas.
pi_133946594
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 15:41 schreef Badeendt het volgende:

[..]

Hmm ik dacht altijd dat Santa Claus hetzelfde was als Sinterklaas in Nederland. Alleen daar heette het dan Santa Claus i.p.v. Sinterklaas.
In principe klopt die gedachte ook. Het feest wordt op een andere datum gevierd en het uiterlijk is iets anders, maar het principe is wel hetzelfde. Alleen omdat wij Nederlanders de Amerikaanse cultuur dus ook meer en meer beginnen te omarmen (voornamelijk door Coca Cola campagnes, kerst films etc) hebben wij de Amerikaanse Santa Claus als Kerstman geherintroduceerd.

Eigenlijk vieren wij dus 2x Sinterklaas, alleen vieren wij onze eigen traditie die door een andere cultuur is verneukt. :P
  donderdag 5 december 2013 @ 15:47:34 #174
357483 Badeendt
Spetter spetter in het water
pi_133946747
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 15:43 schreef Sautor het volgende:

[..]

In principe klopt die gedachte ook. Het feest wordt op een andere datum gevierd en het uiterlijk is iets anders, maar het principe is wel hetzelfde. Alleen omdat wij Nederlanders de Amerikaanse cultuur dus ook meer en meer beginnen te omarmen (voornamelijk door Coca Cola campagnes, kerst films etc) hebben wij de Amerikaanse Santa Claus als Kerstman geherintroduceerd.

Eigenlijk vieren wij dus 2x Sinterklaas, alleen vieren wij onze eigen traditie die door een andere cultuur is verneukt. :P
Aha, viel nog mee van me dus :)
pi_133946763
Sterker nog, Santa Claus was eerst ook gewoon Saint Nicholas

http://en.wikipedia.org/wiki/A_Visit_from_St._Nicholas
  zaterdag 7 december 2013 @ 22:25:01 #176
4416 Da hopman
lamahangen = dierenmoord
pi_134031262
Sint Nicolaas is zekers nog wel heilig. Sterker nog; hij is van veel ambachten en steden beschermheilige. http://nl.wikipedia.org/wiki/Nicolaas_van_Myra
De mensen zijn gek geworden
pi_134031890
Kinderliedje varen over de baren???
Wtf zijn baren???
Ik zwaai naar dieren.
  zaterdag 7 december 2013 @ 22:50:30 #178
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_134032556
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 22:36 schreef Geerd het volgende:
Kinderliedje varen over de baren???
Wtf zijn baren???
Zoals ik begrepen had zijn baren vaarroutes die een zeeman al bevaren had. Dus als hij bijvoorbeeld als een naar Indonesië had gevaren dan was dat een baar voor hem.

De baren waren ook de opvarenden van een schip die vaker de route had bevaren.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_134032666
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 22:50 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Zoals ik begrepen had zijn baren vaarroutes die een zeeman al bevaren had. Dus als hij bijvoorbeeld als een naar Indonesië had gevaren dan was dat een baar voor hem.

De baren waren ook de opvarenden van een schip die vaker de route had bevaren.
Aah oke, na meer dan 15 jaar dacht ik er eens aan nadat ik die foto's zag van 5-12
Ik zwaai naar dieren.
  zaterdag 7 december 2013 @ 22:56:20 #180
408723 F1978
I want to go with the flow
pi_134032795
Mijn moeder had het vroeger over een addertje gesprongen... toen op een dag er iets uit mijn oog toevallig viel (was een mini-gras-sprietje) , toen zei ik tegen mijn moeder, mam er is net een addertje gesprongen !!! :o :o
Ze moest alleen lachen erom...

Jaren later begreep ik pas waarom _O-
Subtiel en stabiliteit zorgen voor een goede balans in het leven.
pi_134032893
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 22:56 schreef F1978 het volgende:
Mijn moeder had het vroeger over een addertje gesprongen... toen op een dag er iets uit mijn oog toevallig viel (was een mini-gras-sprietje) , toen zei ik tegen mijn moeder, mam er is net een addertje gesprongen !!! :o :o
Ze moest alleen lachen erom...

Jaren later begreep ik pas waarom _O-
Sorry ik snap hem niet :P ben van 87.
Ik zwaai naar dieren.
  zaterdag 7 december 2013 @ 23:00:44 #182
408723 F1978
I want to go with the flow
pi_134032996
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 22:58 schreef Geerd het volgende:

[..]

Sorry ik snap hem niet :P ben van 87.
Ken je google ook niet ?? :')

http://www.hoewatwaarom.n(...)rongen-ader-oog.html
Subtiel en stabiliteit zorgen voor een goede balans in het leven.
pi_134033125
Een topic over wat je bij je oma en opa deed/leerde mis ik ook nog wek eigenlijk
Wie kan der tegenwoordig nog een haak aan een lijn knopen, porno boekjes van je oom vinden?
_O- _O- _O- Wat een tijden, de stijger waarop mijn opa mij leerde vissen staat er nog in de berkel.

8 van de 10 keer dat ik ging vissen had ik het draad al in de knoop _O-
Ik zwaai naar dieren.
  zaterdag 7 december 2013 @ 23:04:40 #184
8760 Beavis
Proud to be South African!
pi_134033156
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 22:56 schreef F1978 het volgende:
Mijn moeder had het vroeger over een addertje gesprongen... toen op een dag er iets uit mijn oog toevallig viel (was een mini-gras-sprietje) , toen zei ik tegen mijn moeder, mam er is net een addertje gesprongen !!! :o :o
Ze moest alleen lachen erom...

Jaren later begreep ik pas waarom _O-
Er viel een grasspriet uit je oog en je dacht dat het een adder was?? Ik begrijp er geen reet van. Ik begrijp ook niet waar je moeder het over zou moeten hebben.
Ik vind het maar een onsamenhangend verhaal
  zaterdag 7 december 2013 @ 23:05:09 #185
408723 F1978
I want to go with the flow
pi_134033169
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 23:03 schreef Geerd het volgende:
Een topic over wat je bij je oma en opa deed/leerde mis ik ook nog wek eigenlijk
Wie kan der tegenwoordig nog een haak aan een lijn knopen, porno boekjes van je oom vinden?
_O- _O- _O- Wat een tijden, de stijger waarop mijn opa mij leerde vissen staat er nog in de berkel.

8 van de 10 keer dat ik ging vissen had ik het draad al in de knoop _O-
Beetje jammer he :')
Kan toch soms handig nog zijn op een dag, je zal het zien :)
Subtiel en stabiliteit zorgen voor een goede balans in het leven.
pi_134033187
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 23:00 schreef F1978 het volgende:

[..]

Ken je google ook niet ?? :')

http://www.hoewatwaarom.n(...)rongen-ader-oog.html
Uhhmz oke,
Ik zwaai naar dieren.
  zaterdag 7 december 2013 @ 23:05:48 #187
408723 F1978
I want to go with the flow
pi_134033190
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 23:04 schreef Beavis het volgende:

[..]

Er viel een grasspriet uit je oog en je dacht dat het een adder was?? Ik begrijp er geen reet van. Ik begrijp ook niet waar je moeder het over zou moeten hebben.
Ik vind het maar een onsamenhangend verhaal
Zie iets naar boven voor een korte uitleg bij de link... je zal het vast snappen dan ;)
Subtiel en stabiliteit zorgen voor een goede balans in het leven.
pi_134033224
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 23:04 schreef Beavis het volgende:

[..]

Er viel een grasspriet uit je oog en je dacht dat het een adder was?? Ik begrijp er geen reet van. Ik begrijp ook niet waar je moeder het over zou moeten hebben.
Ik vind het maar een onsamenhangend verhaal
Ik zwaai naar dieren.
  zaterdag 7 december 2013 @ 23:07:37 #189
408723 F1978
I want to go with the flow
pi_134033253
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 23:06 schreef Geerd het volgende:

[..]

_O- :') :') :') :')
Subtiel en stabiliteit zorgen voor een goede balans in het leven.
pi_134033289
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 23:07 schreef F1978 het volgende:

[..]

_O- :') :') :') :')
:W
Ik zwaai naar dieren.
  zaterdag 7 december 2013 @ 23:09:17 #191
408723 F1978
I want to go with the flow
pi_134033324
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 23:08 schreef Geerd het volgende:

[..]

:W
Idd... je bent te jong voor dat soort ervaren zaken te snappen :W
Subtiel en stabiliteit zorgen voor een goede balans in het leven.
  zaterdag 7 december 2013 @ 23:10:54 #192
8760 Beavis
Proud to be South African!
pi_134033396
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 23:09 schreef F1978 het volgende:

[..]

Idd... je bent te jong voor dat soort ervaren zaken te snappen :W
Hoe oud ben jij dan? Ruim 50?
pi_134033406
Dat Godverdomme, God Verdoem Mij betekent.
Lambo of Rekt
  zaterdag 7 december 2013 @ 23:12:09 #194
408723 F1978
I want to go with the flow
pi_134033463
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 23:10 schreef Beavis het volgende:

[..]

Hoe oud ben jij dan? Ruim 50?
Nee 35 jaar, maar ook dan maak je dingen mee, zeker als oudste van de 3 kinderen die mijn ouders op de wereld hebben gezet :P
Subtiel en stabiliteit zorgen voor een goede balans in het leven.
pi_134033495
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 23:09 schreef F1978 het volgende:

[..]

Idd... je bent te jong voor dat soort ervaren zaken te snappen :W
Serieus?? Voor??
Ik zwaai naar dieren.
pi_134033540
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 23:12 schreef F1978 het volgende:

[..]

Nee 35 jaar, maar ook dan maak je dingen mee, zeker als oudste van de 3 kinderen die mijn ouders op de wereld hebben gezet :P
En dan zulke reacties?
Ik zwaai naar dieren.
  zaterdag 7 december 2013 @ 23:14:13 #197
408723 F1978
I want to go with the flow
pi_134033542
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 23:13 schreef Geerd het volgende:

[..]

Serieus?? Voor??
Nou als je gesprongen addertje niet eens herkent, wat er ook al was in jouw tijd, maar oke :?
Subtiel en stabiliteit zorgen voor een goede balans in het leven.
  zaterdag 7 december 2013 @ 23:15:48 #198
408723 F1978
I want to go with the flow
pi_134033608
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 23:14 schreef Geerd het volgende:

[..]

En dan zulke reacties?
Misschien was ik een beetje te grof in mijn woorden net, spijt me daarvoor :@
Mijn punt was alleen, dat het algemene kennis is een gesprongen addertje...
heeft niks met leeftijd of oud zijn te maken.
Subtiel en stabiliteit zorgen voor een goede balans in het leven.
pi_134033611
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 23:14 schreef F1978 het volgende:

[..]

Nou als je gesprongen addertje niet eens herkent, wat er ook al was in jouw tijd, maar oke :?
Kom op, zeg je tegen mij dat ik Google moet gebruiken?
Addertje??
Ik zwaai naar dieren.
pi_134033666
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 23:15 schreef F1978 het volgende:

[..]

Misschien was ik een beetje te grof in mijn woorden net, spijt me daarvoor :@
Mijn punt was alleen, dat het algemene kennis is een gesprongen addertje...
heeft niks met leeftijd of oud zijn te maken.
Algemene kennis?
Ik zwaai naar dieren.
pi_134033700
Ik zwaai naar dieren.
  zaterdag 7 december 2013 @ 23:17:53 #202
408723 F1978
I want to go with the flow
pi_134033702
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 23:17 schreef Geerd het volgende:

[..]

Algemene kennis?
Yep...
Subtiel en stabiliteit zorgen voor een goede balans in het leven.
  zaterdag 7 december 2013 @ 23:18:35 #203
408723 F1978
I want to go with the flow
pi_134033738
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 23:17 schreef Geerd het volgende:
[ afbeelding ]
Oke... _O-
Subtiel en stabiliteit zorgen voor een goede balans in het leven.
pi_134033798
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 23:18 schreef F1978 het volgende:

[..]

Oke... _O-
Ik ben geen taal nazi maar daarom begreep ik geen fuck van je post.
Ik zwaai naar dieren.
  zaterdag 7 december 2013 @ 23:20:23 #205
8760 Beavis
Proud to be South African!
pi_134033813
Adder
Ader

Scheelt 1 letter maar is een groot verschil.
  zaterdag 7 december 2013 @ 23:20:24 #206
408723 F1978
I want to go with the flow
pi_134033814
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 23:19 schreef Geerd het volgende:

[..]

Ik ben geen taal nazi maar daarom begreep ik geen fuck van je post.
Ok... kan gebeuren toch, geef ook niet
Subtiel en stabiliteit zorgen voor een goede balans in het leven.
  zaterdag 7 december 2013 @ 23:20:54 #207
408723 F1978
I want to go with the flow
pi_134033833
quote:
3s.gif Op zaterdag 7 december 2013 23:20 schreef Beavis het volgende:
Adder
Ader

Het is nogal een verschil.
Oh zo ... hahaha ja dat is idd stom van me zeg :@ :@
Subtiel en stabiliteit zorgen voor een goede balans in het leven.
pi_134033882
Flamewar?
Lambo of Rekt
pi_134033892
oh, net te laat.
Lambo of Rekt
  zaterdag 7 december 2013 @ 23:24:04 #210
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_134033969
Ik begreep wel dat je het over een gesprongen adertje had, maar zowel je beschrijving als de verdere uitleg zijn niet echt duidelijk en samenhangend te noemen f1978.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_134034014
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 23:20 schreef F1978 het volgende:

[..]

Ok... kan gebeuren toch, geef ook niet
Klopt niks mis mee, maar lees je bericht nu nog eens terug van net, dat leest nogal raar :D
Ik zwaai naar dieren.
  zaterdag 7 december 2013 @ 23:25:56 #212
408723 F1978
I want to go with the flow
pi_134034054
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 23:24 schreef Tinkepink het volgende:
Ik begreep wel dat je het over een gesprongen adertje had, maar zowel je beschrijving als de verdere uitleg zijn niet echt duidelijk en damenhangend te noemen f1978.
Ok... zal voortaan beter de topic volgen idd... ik had het verhaal verder niet gevolgd en postte meteen mijn eigen ervaring erbij :P
Subtiel en stabiliteit zorgen voor een goede balans in het leven.
pi_134034122
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 23:25 schreef F1978 het volgende:

[..]

Ok... zal voortaan beter de topic volgen idd... ik had het verhaal verder niet gevolgd en postte meteen mijn eigen ervaring erbij :P
Kom op man dit deed je expres??
Ik zwaai naar dieren.
  zaterdag 7 december 2013 @ 23:27:33 #214
408723 F1978
I want to go with the flow
pi_134034130
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 23:25 schreef Geerd het volgende:

[..]

Klopt niks mis mee, maar lees je bericht nu nog eens terug van net, dat leest nogal raar :D
Ja, er klopt weinig nog van idd :@
Subtiel en stabiliteit zorgen voor een goede balans in het leven.
  zaterdag 7 december 2013 @ 23:28:41 #215
408723 F1978
I want to go with the flow
pi_134034172
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 23:27 schreef Geerd het volgende:

[..]

Kom op man dit deed je expres??
Nou ik keek naar de titel van de topic en dacht dat mijn echte eigen ervaring ook wel erbij kon :@ ... sorry daarvoor als het fout overkwam nogmaals _O_
Subtiel en stabiliteit zorgen voor een goede balans in het leven.
pi_134034254
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 23:28 schreef F1978 het volgende:

[..]

Nou ik keek naar de titel van de topic en dacht dat mijn echte eigen ervaring ook wel erbij kon :@ ... sorry daarvoor als het fout overkwam nogmaals _O_
Nee,het is het topic, of de topics. :p
gODVER BEGIN ER WEL OP TE LIJKEN,
Het leest gewoon niet lekker.
Ik zwaai naar dieren.
  Donald Duck held zaterdag 7 december 2013 @ 23:32:56 #217
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_134034344
quote:
3s.gif Op zaterdag 7 december 2013 23:11 schreef EggsTC het volgende:
Dat Godverdomme, God Verdoem Mij betekent.
En nondedju -> (au) nom de dieu (in godsnaam)
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  zaterdag 7 december 2013 @ 23:34:28 #218
408723 F1978
I want to go with the flow
pi_134034404
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 23:30 schreef Geerd het volgende:

[..]

Nee,het is het topic, of de topics. :p
gODVER BEGIN ER WEL OP TE LIJKEN,
Het leest gewoon niet lekker.
Jij valt snel over taal geloof ik he :P
Subtiel en stabiliteit zorgen voor een goede balans in het leven.
pi_134034538
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 23:34 schreef F1978 het volgende:

[..]

Jij valt snel over taal geloof ik he :P
Who nee echt niet, Zie mij naam. Er is een verschil ik las met suck6 het boek van..en ik vierde net door de havens,
Ik zwaai naar dieren.
  zaterdag 7 december 2013 @ 23:39:23 #220
408723 F1978
I want to go with the flow
pi_134034583
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 23:38 schreef Geerd het volgende:

[..]

Who nee echt niet, Zie mij naam. Er is een verschil ik las met suck6 het boek van..en ik vierde net door de havens,
En dan zeg je tegen mij dat jij mij niet snapt :') andersom is het niet veel beter van jou naar mij toe :P
Subtiel en stabiliteit zorgen voor een goede balans in het leven.
  Forum Admin zaterdag 7 december 2013 @ 23:39:44 #221
232445 crew  Specularium
pi_134034601
:').
pi_134034625
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 23:39 schreef F1978 het volgende:

[..]

En dan zeg je tegen mij dat jij mij niet snapt :') andersom is het niet veel beter van jou naar mij toe :P
Grappig!
Ik zwaai naar dieren.
  zaterdag 7 december 2013 @ 23:41:00 #223
408723 F1978
I want to go with the flow
pi_134034648
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 23:40 schreef Geerd het volgende:

[..]

Grappig!
ach... je moet er wat van maken op deze mooie rustige avond toch ^O^
Subtiel en stabiliteit zorgen voor een goede balans in het leven.
pi_134034690
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 23:41 schreef F1978 het volgende:

[..]

ach... je moet er wat van maken op deze mooie rustige avond toch ^O^
Zeker !!!
Ik zwaai naar dieren.
  zaterdag 7 december 2013 @ 23:43:59 #225
408723 F1978
I want to go with the flow
pi_134034753
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 23:42 schreef Geerd het volgende:

[..]

Zeker !!!
Zit jij daar met een vrouwtje in je buurt ?
Subtiel en stabiliteit zorgen voor een goede balans in het leven.
pi_134034791
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 23:43 schreef F1978 het volgende:

[..]

Zit jij daar met een vrouwtje in je buurt ?
Hahaha wanneer ik die had was ik niet online _O- _O-
Ik zwaai naar dieren.
pi_134034857
Chip and Dale.
  zaterdag 7 december 2013 @ 23:48:15 #228
408723 F1978
I want to go with the flow
pi_134034906
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 23:45 schreef Geerd het volgende:

[..]

Hahaha wanneer ik die had was ik niet online _O- _O-
Ja, ikzelf ben ook nog single... op dit tijdstip zou een vaste liefde wel fijn zijn... trouwens op andere momenten ook hoor :P
Subtiel en stabiliteit zorgen voor een goede balans in het leven.
pi_134034997
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 23:48 schreef F1978 het volgende:

[..]

Ja, ikzelf ben ook nog single... op dit tijdstip zou een vaste liefde wel fijn zijn... trouwens op andere momenten ook hoor :P
Voor de was en afwas?? :P
Ik zwaai naar dieren.
pi_134035004
Zoek even een SC topic op. :')
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zaterdag 7 december 2013 @ 23:50:57 #231
408723 F1978
I want to go with the flow
pi_134035025
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 23:50 schreef Geerd het volgende:

[..]

Voor de was en afwas?? :P
Net niet goed geraden :P
Subtiel en stabiliteit zorgen voor een goede balans in het leven.
  zaterdag 7 december 2013 @ 23:51:44 #232
408723 F1978
I want to go with the flow
pi_134035055
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 december 2013 23:50 schreef Cat22 het volgende:
Zoek even een SC topic op. :')
Klopt...sorry daarvoor :@
Subtiel en stabiliteit zorgen voor een goede balans in het leven.
pi_134041541
SC spam hierzo.
  zondag 8 december 2013 @ 11:21:48 #234
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_134042479
Is het de grap dan dat je moeder adder zegt ipv ader?
En dan met gras dat ze dacht aan een adder onder het gras ofzo.

Echt ik snap het ook niet.

Ik kwam er jaren later achter dat er nog een pagina met reacties was.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_134112954
Ik kwam er een paar dagen geleden achter dat het ook in de winter (nou ja herfst dan) kan onweren.

Ik dacht dus alleen in de zomer, wanneer het broeiend warm is. :@

[ Bericht 46% gewijzigd door Brummetje_ op 10-12-2013 12:57:48 ]
Wacht maar, over 2 jaar heb ik prachtig lang haar. (Hey dat rijmt!)
pi_134114687
En dat ontsluiting bij zwangere vrouwen niet betekent dat de buitenkant zegmaar 10 cm open staat, maar binnenin, kwam ik paar maanden geleden achter.
Wacht maar, over 2 jaar heb ik prachtig lang haar. (Hey dat rijmt!)
pi_134136830
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2013 12:46 schreef Brummetje_ het volgende:
Ik kwam er een paar dagen geleden achter dat het ook in de winter (nou ja herfst dan) kan onweren.

Ik dacht dus alleen in de zomer, wanneer het broeiend warm is. :@
Ik heb in Dublin een keer onweer en sneeuw tegelijk meegemaakt zelfs, dat was pas maf. 's Nachts flink onweer (wat daar sowieso al zelden gebeurde) en de volgende ochtend alles wit. Was even in de war!
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_134137037
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 23:36 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Ik heb in Dublin een keer onweer en sneeuw tegelijk meegemaakt zelfs, dat was pas maf. 's Nachts flink onweer (wat daar sowieso al zelden gebeurde) en de volgende ochtend alles wit. Was even in de war!
Hoe weet je nou dan dat het onweer tegelijk kwam met de sneeuw?
pi_134137128
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 11:21 schreef Daywalk3r het volgende:
Is het de grap dan dat je moeder adder zegt ipv ader?
En dan met gras dat ze dacht aan een adder onder het gras ofzo.

Echt ik snap het ook niet.

Ik kwam er jaren later achter dat er nog een pagina met reacties was.
_O- _O_ _O-
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_134141468
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 23:41 schreef MCH het volgende:

[..]

Hoe weet je nou dan dat het onweer tegelijk kwam met de sneeuw?
Prima vraag, en daar is het nou te laat voor want dit is 2-3 jaar geleden. :+ Maar zelfs die twee dingen dezelfde nacht leek mij niet heel waarschijnlijk.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  woensdag 11 december 2013 @ 10:16:42 #241
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_134142352
Gisteren bij Galatasaray vs Juventus sneeuwde/hagelde het, en er waren ook flitsen te zien buiten het stadion.

En na het zoeken op google natuurlijk een fok pagina :D

WKN / Sneeuw en onweer, hoe zit dat?
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_134249072
Vandaag dacht ik aan je een hoedje schrikken en toen vroeg ik me af wat dat hoedje met schrikken te maken heeft.

Misschien is het een ouderwets hoetje. Dat iemand je liet schrikken in het donker in de tijden van vóór elektrisch licht in elke normale woning en dat je toen geschrokken hoeoe'end opsprong.
  zaterdag 14 december 2013 @ 01:10:19 #243
238141 SevD
Boventitel
pi_134252475
Kom er net achter dat 'treinspotters' allemaal notities enzo maken van treinen en weet ik t allemaal. Ik was er serieus van overtuigd dat dat gewoon figuren waren langs t spoor met een gesprek dat ongeveer zo ging:

"Kijk een trein! :o"
"Ja ik zie em!!!!"
"Haha!!! :D"

En dan nog zo'n high five momentje, waarna ze weer gingen wachten op de volgende trein. Wow.
pi_134252571
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 01:10 schreef SevD het volgende:
Kom er net achter dat 'treinspotters' allemaal notities enzo maken van treinen en weet ik t allemaal. Ik was er serieus van overtuigd dat dat gewoon figuren waren langs t spoor met een gesprek dat ongeveer zo ging:

"Kijk een trein! :o"
"Ja ik zie em!!!!"
"Haha!!! :D"

En dan nog zo'n high five momentje, waarna ze weer gingen wachten op de volgende trein. Wow.
Ik heb een vriendin die bij een universitair ziekenhuis werkt en daar staan elke dag wat jongens bij de ambulance ingang te kijken (en noteren?) en foto's te maken van ambulances. Trein en vliegtuigspotters kende ik al wel, maar ambulancespotters? :?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 14 december 2013 @ 01:27:10 #245
238141 SevD
Boventitel
pi_134252845
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 01:14 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik heb een vriendin die bij een universitair ziekenhuis werkt en daar staan elke dag wat jongens bij de ambulance ingang te kijken (en noteren?) en foto's te maken van ambulances. Trein en vliegtuigspotters kende ik al wel, maar ambulancespotters? :?
Wat moeten ze daar in godsnaam mee :D
  zaterdag 14 december 2013 @ 12:53:24 #246
310170 kawa4
gratis is goed!!!!
pi_134257488
ik kom er nou net pas achter dat telekids niet altijd met irene EN carlo geweest is,

in het begin was het dus alleen maar irene,

dat was ik al lang weer vergeten :{



[ Bericht 40% gewijzigd door kawa4 op 14-12-2013 12:58:37 ]
mee bekant vangde gin haas.
pi_134282419
Dat de Atlantische oceaan zijn naam dankt aan het mythische eilandenrijk Atlantis.

Altijd leuk die "Uitgelicht vandaag" van wikipedia.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 15 december 2013 @ 09:58:51 #248
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_134282820
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 22:36 schreef Geerd het volgende:
Kinderliedje varen over de baren???
Wtf zijn baren???
Baren is gewoon een ander woord voor golven :)

1baar (de; v(m); meervoud: baren)
1
golf: de zilte baren der zee

Aldus Van Dale
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 15 december 2013 @ 11:02:45 #249
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_134283480
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 09:58 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Baren is gewoon een ander woord voor golven :)

1baar (de; v(m); meervoud: baren)
1
golf: de zilte baren der zee

Aldus Van Dale
Baren waren ook zeeroutes...ook waren Baren zeelieden die eerder de zeeroute hadden bevaren.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_134284237
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 11:02 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Baren waren ook zeeroutes...ook waren Baren zeelieden die eerder de zeeroute hadden bevaren.
Mijn Van Dale zegt het volgende:

quote:
baar1

baar (geen afbreking)

de; baren

(1201-1250 ‘hoog water, hoge golf’) ~ baren (dragen, opheffen)

1
·
(archaïsch) golf
1
·
de woeste, woelige, zilte baren
1
·
geen baar komt hem te hoog
niets maakt hem bang

1
·
de baren der levenszee
de dreigende gevaren
en

quote:
baar4

baar (geen afbreking)

de (m.); baren; -tje

(1699) <Mal. baru, kort voor orang baru, van orang (man) + baru (nieuw)

1
·
onbevaren matroos
2
·
(historisch, bij uitbreiding) benaming voor een Europeaan die voor het eerst in het voormalige Nederlands-Indië was
3
·
nieuweling; groen aan de Militaire Academie of het Koninklijk Instituut voor de Marine
vergelijk: baars3
  zondag 15 december 2013 @ 13:02:35 #251
405257 Fred0w
Life is Music
pi_134286094
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 01:14 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik heb een vriendin die bij een universitair ziekenhuis werkt en daar staan elke dag wat jongens bij de ambulance ingang te kijken (en noteren?) en foto's te maken van ambulances. Trein en vliegtuigspotters kende ik al wel, maar ambulancespotters? :?
Ambulance- brandweer en politie-spotters heb je overal, niet alleen bij de ambulance ingang.
  zondag 15 december 2013 @ 13:22:51 #252
148823 znarch
ondertitel
pi_134286749
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 13:02 schreef Fred0w het volgende:

[..]

Ambulance- brandweer en politie-spotters heb je overal, niet alleen bij de ambulance ingang.
Zijn ook mensen die lijnbussen spotten enz. Best kansloos als je het mij vraagt maar ach. Ieder zijn meug.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_134287106
quote:
1s.gif Op zondag 15 december 2013 13:22 schreef znarch het volgende:

[..]

Zijn ook mensen die lijnbussen spotten enz. Best kansloos als je het mij vraagt maar ach. Ieder zijn meug.
Je hebt zo'n aflevering van Jong! (EO) waarin een busspotter aan het woord komt. Bizar, maar wel grappig om te zien. Aflevering heet 'ik ben een fanaat'.
Somebody that I used to know
  roze zondag 15 december 2013 @ 14:46:55 #254
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_134289850
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 december 2013 12:53 schreef kawa4 het volgende:
ik kom er nou net pas achter dat telekids niet altijd met irene EN carlo geweest is,

in het begin was het dus alleen maar irene,

dat was ik al lang weer vergeten :{


:o Oh dat wist ik ook niet terwijl ik als klein meisje altijd naar telekids keek. Maar nu ik op wiki kijk zie ik dat het zo'n beetje rond mijn geboortedatum is begonnen en dat ik dus te klein was om het alleen met Irene Moors te kennen, in '93 kwam Carlo erbij en toen was ik 4.

[ Bericht 4% gewijzigd door Ama op 15-12-2013 16:05:46 ]
Your beauty never ever scared me.
pi_134290214
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 december 2013 12:53 schreef kawa4 het volgende:
ik kom er nou net pas achter dat telekids niet altijd met irene EN carlo geweest is,

in het begin was het dus alleen maar irene,

dat was ik al lang weer vergeten :{


En voor Carlo was er nog Anniko 'opsporing verzocht' van Santen (maar dat waren de uitzendingen van maandag t/m vrijdag)
  zondag 15 december 2013 @ 15:33:38 #256
310170 kawa4
gratis is goed!!!!
pi_134291502
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 14:56 schreef kvd het volgende:

[..]

En voor Carlo was er nog Anniko 'opsporing verzocht' van Santen (maar dat waren de uitzendingen van maandag t/m vrijdag)
ja klopt, en die deed het ook op zondag
de Cartoon Express, _O_
mee bekant vangde gin haas.
pi_134291799
quote:
2s.gif Op zondag 15 december 2013 15:33 schreef kawa4 het volgende:

[..]

ja klopt, en die deed het ook op zondag
de Cartoon Express, _O_
Maar dat was geen telekids. Dat kwam er voor in de plaats op zondag.
pi_134306725
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 15:41 schreef kvd het volgende:

[..]

Maar dat was geen telekids. Dat kwam er voor in de plaats op zondag.
Telekids had wel toffe cartoons(geen animes natuurlijk,die hadden alleen Fox Kids en Cartoon Network) zoals Transformers:Beast Wars(Excellent,yeeeeessss!!) en Mummies Alive in 2000(voor mij dan). :P
  maandag 16 december 2013 @ 08:49:08 #259
276374 najazeg
dit kan toch niet?
pi_134318690
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 01:10 schreef SevD het volgende:
Kom er net achter dat 'treinspotters' allemaal notities enzo maken van treinen en weet ik t allemaal. Ik was er serieus van overtuigd dat dat gewoon figuren waren langs t spoor met een gesprek dat ongeveer zo ging:

"Kijk een trein! :o"
"Ja ik zie em!!!!"
"Haha!!! :D"

En dan nog zo'n high five momentje, waarna ze weer gingen wachten op de volgende trein. Wow.
nou moet ik weer denken aan dat stukje van Harry Jekkers.
"najazeg heeft geen abonnement"
Nee, en ik ga er ook geen aanschaffen, brutale vlerk!
ik heb twee eervolle vermeldingen op mijn naam staan! *O*
  maandag 16 december 2013 @ 09:17:54 #260
166255 Maringo
Bèhèhèhèh
pi_134319052
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 08:49 schreef najazeg het volgende:

[..]

nou moet ik weer denken aan dat stukje van Harry Jekkers.
's Morgens om 6 uur in een weiland bij station Woerden.
Geweldig stukje. :Y
Die volg topic-knop hè...
Op 02-06-2014 16:38 schreef Moeraskat
Je bent te goed voor de mensheid.
  maandag 16 december 2013 @ 09:43:04 #261
276374 najazeg
dit kan toch niet?
pi_134319352
quote:
14s.gif Op maandag 16 december 2013 09:17 schreef Maringo het volgende:

[..]

's Morgens om 6 uur in een weiland bij station Woerden.
Geweldig stukje. :Y
yup :D

"Heeeeeeeeeee!!!! De EM-2000 EFFFFFFF!!!!"
...
"Precies op Tijijijijijijd!"

_O-
"najazeg heeft geen abonnement"
Nee, en ik ga er ook geen aanschaffen, brutale vlerk!
ik heb twee eervolle vermeldingen op mijn naam staan! *O*
pi_134320006
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 09:43 schreef najazeg het volgende:

[..]

yup :D

"Heeeeeeeeeee!!!! De EM-2000 EFFFFFFF!!!!"
...
"Precies op Tijijijijijijd!"

_O-
is er ook een linkje, ken t niet :)
Liefde en infectie
  maandag 16 december 2013 @ 10:37:40 #263
276374 najazeg
dit kan toch niet?
pi_134320606
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 10:15 schreef lucky_m3 het volgende:

[..]

is er ook een linkje, ken t niet :)
"najazeg heeft geen abonnement"
Nee, en ik ga er ook geen aanschaffen, brutale vlerk!
ik heb twee eervolle vermeldingen op mijn naam staan! *O*
pi_134336086
quote:
Mijn dank is groot :)
Liefde en infectie
pi_134339941
Ik dacht tot vorige week dat filmedities van boeken inhield dat de inhoud van het boek (het verhaal dus) aangepast was aan de film! Ben er met Sinterklaas achtergekomen dat een filmeditie slechts betekent dat bijvoorbeeld de kaft is aangepast en er foto's oid zijn toegevoegd :')
  maandag 16 december 2013 @ 20:05:52 #266
378934 Anosmos
Vormloze klont
pi_134340364
Het mannetje van bol.com is bol.
Er zat WEL genoeg koriander in.
pi_134342913
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 01:14 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik heb een vriendin die bij een universitair ziekenhuis werkt en daar staan elke dag wat jongens bij de ambulance ingang te kijken (en noteren?) en foto's te maken van ambulances. Trein en vliegtuigspotters kende ik al wel, maar ambulancespotters? :?
Heb vorig jaar zelfs een busspotter gezien :')
pi_134352085
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 20:05 schreef Anosmos het volgende:
Het mannetje van bol.com is bol.
En hij heet Billie.
  dinsdag 17 december 2013 @ 07:48:37 #269
276374 najazeg
dit kan toch niet?
pi_134354889
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 20:05 schreef Anosmos het volgende:
Het mannetje van bol.com is bol.
nee, echt? :o

:P
"najazeg heeft geen abonnement"
Nee, en ik ga er ook geen aanschaffen, brutale vlerk!
ik heb twee eervolle vermeldingen op mijn naam staan! *O*
  dinsdag 17 december 2013 @ 08:50:17 #270
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_134355364
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 20:05 schreef Anosmos het volgende:
Het mannetje van bol.com is bol.
bedankt voor de reclame :{
heitieh
pi_134355936
quote:
99s.gif Op dinsdag 17 december 2013 08:50 schreef Joooo-pi het volgende:

[..]

bedankt voor de reclame :{
Dat doet FOK! vanzelf als je bol.com typt :+.
జ్ఞ‌ా
  dinsdag 17 december 2013 @ 09:52:35 #272
378934 Anosmos
Vormloze klont
pi_134356336
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 december 2013 09:31 schreef µ het volgende:

[..]

Dat doet FOK! vanzelf als je bol.com typt :+.
Wat dan? Ik zie gewoon bol .com staan?
Er zat WEL genoeg koriander in.
pi_134356881
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 09:52 schreef Anosmos het volgende:

[..]

Wat dan? Ik zie gewoon bol .com staan?
Maakt er een afflicate-link van.
జ్ఞ‌ా
  dinsdag 17 december 2013 @ 12:08:16 #274
86021 Anyanka
Hello and goodbye...
pi_134359903
Ik heb jarenlang "pubic hair" als "public hair" gelezen. Ik vond het altijd maar raar, het was toch juist helemaal niet 'public'? :P
...as always
  dinsdag 17 december 2013 @ 12:54:35 #275
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_134361255
Haha ik ook. :')
Gourmetten of steengrillen?
  Moderator dinsdag 17 december 2013 @ 13:00:17 #276
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_134361458
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 12:08 schreef Anyanka het volgende:
Ik heb jarenlang "pubic hair" als "public hair" gelezen. Ik vond het altijd maar raar, het was toch juist helemaal niet 'public'? :P
:D
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  dinsdag 17 december 2013 @ 13:02:04 #277
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_134361520
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 12:08 schreef Anyanka het volgende:
Ik heb jarenlang "pubic hair" als "public hair" gelezen. Ik vond het altijd maar raar, het was toch juist helemaal niet 'public'? :P
Leuke!

(Public school is ook een rare, want is helemaal geen openbare school.)
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 17 december 2013 @ 13:04:11 #278
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_134361586
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 december 2013 13:02 schreef Lienekien het volgende:

Leuke!

(Public school is ook een rare, want is helemaal geen openbare school.)
Dat besefte ik nog niet zo lang geleden. Weet jij waarom het wel zo heet?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_134361692
quote:
5s.gif Op dinsdag 17 december 2013 13:04 schreef Copycat het volgende:

[..]

Dat besefte ik nog niet zo lang geleden. Weet jij waarom het wel zo heet?
quote:
They emerged from ancient charity schools established to educate poor scholars, the term "public" being used to indicate that access to them was not restricted on the basis of religion, occupation or home location.
als we de wikipediapagina mogen geloven: http://en.wikipedia.org/wiki/Public_school_(United_Kingdom)
Winnaar FOK! Rounders MLB Fantasy Baseball League 2013
  dinsdag 17 december 2013 @ 13:07:50 #280
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_134361724
quote:
5s.gif Op dinsdag 17 december 2013 13:04 schreef Copycat het volgende:

[..]

Dat besefte ik nog niet zo lang geleden. Weet jij waarom het wel zo heet?
Nu wel!
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 17 december 2013 @ 13:08:34 #281
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_134361757
Klinkt inderdaad logisch.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_134384686
Toen ik nog studeerde, stonden er in onder andere het studentenblad steeds terugkerende advertenties waarin werd gevraagd om sterilisatiemedewerkers bij het UMC. Ik vond het maar raar dat er blijkbaar zó veel mensen gesteriliseerd werden, en dat dat werd overgelaten aan studenten. Ik dacht nog, ze zullen dan wel specifiek geneeskundestudenten zoeken, niks voor mij dus.

Het kwartje viel gisteren pas toen ik via Twitter weer een vacature voorbij zag komen ("hé, déja vu, zoeken ze die in deze tijd nog steeds?"), maar dan met een uitgebreidere functie-omschrijving erbij. |:(
pi_134384869
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 22:09 schreef _Arual_ het volgende:
Toen ik nog studeerde, stonden er in onder andere het studentenblad steeds terugkerende advertenties waarin werd gevraagd om sterilisatiemedewerkers bij het UMC. Ik vond het maar raar dat er blijkbaar zó veel mensen gesteriliseerd werden, en dat dat werd overgelaten aan studenten. Ik dacht nog, ze zullen dan wel specifiek geneeskundestudenten zoeken, niks voor mij dus.

Het kwartje viel gisteren pas toen ik via Twitter weer een vacature voorbij zag komen ("hé, déja vu, zoeken ze die in deze tijd nog steeds?"), maar dan met een uitgebreidere functie-omschrijving erbij. |:(
Ik moest hardop lachen!
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
  Redactie Frontpage dinsdag 17 december 2013 @ 22:28:29 #284
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_134385783
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 14:56 schreef kvd het volgende:

[..]

En voor Carlo was er nog Anniko 'opsporing verzocht' van Santen (maar dat waren de uitzendingen van maandag t/m vrijdag)
Lekker wijf was en is dat. Me geregeld op afgetrokken als tienjarige
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_134392084
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 21:17 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Over Fluide gesproken, op een potje tipp-ex stond altijd "FLUID" en ik heb gedurende mijn hele middelbare schooltijd niet begrepen waarom ze
[ afbeelding ]

met een D schreven, en daarnaast, waarom dat in vredesnaam op een potje Tipp-ex stond. 8)7

[ afbeelding ]
en fluid betekent een gas of een vloei stof. Hier is in het Nederlands geen woord voort, maar het is te verklaren als iets dat vloeit. En zo kun je ook het Franse filevrij verklaren, het verkeer vloeit door. :D
pi_134392165
quote:
1s.gif Op woensdag 18 december 2013 01:04 schreef jatochneetoch het volgende:

[..]

en fluid betekent een gas of een vloei stof. Hier is in het Nederlands geen woord voort, maar het is te verklaren als iets dat vloeit.
Vloeibaar?
pi_134392201
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 01:08 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Vloeibaar?
ja kan, maar fluid is ook een zelfstandig naamwoord.
pi_134392808
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 20:58 schreef Motorbass het volgende:

[..]

Heb vorig jaar zelfs een busspotter gezien :')
Collega van mij is dat ook, staat tie voor het station foto's te maken etc.
Ik zwaai naar dieren.
pi_134392964
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 18:07 schreef lucky_m3 het volgende:

[..]

Mijn dank is groot :)
Moest meteen hier aan denken
Ik zwaai naar dieren.
pi_134394773
quote:
1s.gif Op woensdag 18 december 2013 01:11 schreef jatochneetoch het volgende:

[..]

ja kan, maar fluid is ook een zelfstandig naamwoord.
Vloeistof?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_134397833
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 09:14 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Vloeistof?
Nee dat is liquid.

Er is geen directe vertaling voor. Net als het Duitse Geschwister bijvoorbeeld.
pi_134398071
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 11:23 schreef jatochneetoch het volgende:

[..]

Nee dat is liquid.

Er is geen directe vertaling voor. Net als het Duitse Geschwister bijvoorbeeld.
Blijkbaar toch wel, maar ik heb er ook nog nooit van gehoord.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Flu%C3%AFdum
To err is human, to forgive bovine.
pi_134398433
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 11:23 schreef jatochneetoch het volgende:

[..]

Nee dat is liquid.

Er is geen directe vertaling voor. Net als het Duitse Geschwister bijvoorbeeld.
quote:
fluid [the ~] zelfstandig naamwoord
the fluid (liquid ; moisture ; humidity ; moistness ; juice )
de vloeistof ; het nat ; de vocht
vloeistof [de ~] zelfstandig naamwoord
nat [het ~] zelfstandig naamwoord
vocht [de ~] zelfstandig naamwoord
http://www.interglot.nl/woordenboek/en/nl/vertaal/fluid

quote:
fluid {zelfstandig naamwoord}
fluid {znw.} (ook: liquid)
vloeistof {de}
We can actually model that behavior better as a fluid, if you look at it.
We kunnen dat gedrag beter als een vloeistof modelleren, als je ernaar kijkt.
http://nl.bab.la/woordenboek/engels-nederlands/fluid

quote:
fluid, liquid {zn.} vloeistof
http://www.vertalen.nu/vertaal/en/nl/fluid

De vertaling van het zelfstandig naamwoord 'fluid' is dus gewoon vloeistof
(tenzij alle woordenboeken ed het fout hebben...maar dat lijkt me niet het geval)
pi_134398727
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 11:31 schreef ß het volgende:

[..]

Blijkbaar toch wel, maar ik heb er ook nog nooit van gehoord.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Flu%C3%AFdum
Ow daar had ik ook nog nooit van gehoord, toch wel dus :P
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 11:41 schreef kvd het volgende:
De vertaling van het zelfstandig naamwoord 'fluid' is dus gewoon vloeistof
(tenzij alle woordenboeken ed het fout hebben...maar dat lijkt me niet het geval)
Ben bang dat de woordenboeken het toch fout hebben.
Zoek maar eens in een Engels woordenboek de betekenis op.
Of zie de wiki link hierboven..
  woensdag 18 december 2013 @ 12:07:20 #295
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_134399279
Dat het 'Sporthuis Centrum' is en niet 'Sportacentrum'. :')

_O- Lag misschien ook aan de uitspraak van m'n vader. Nooit geweest overigens. :P
hallo dus dit noemen ze nou twitter
pi_134399481
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 11:49 schreef jatochneetoch het volgende:

[..]

Ow daar had ik ook nog nooit van gehoord, toch wel dus :P

[..]

Ben bang dat de woordenboeken het toch fout hebben.
Zoek maar eens in een Engels woordenboek de betekenis op.
Of zie de wiki link hierboven..
Die woordenboeken liggen al een aantal jaren in een doos in de schuur hier ;)
Dit zijn mij woordenboeken genoeg. Ik zie meerdere bronnen die aangeven dat het zelfstandig naamwoord 'fluid' wordt vertaald naar 'vloeistof'. Misschien is het een vertaling die niet vaak meer wordt gebruikt/ waarvoor vaker 'liquid' wordt gebruikt, maar het is wel een vertaling. (net zoals dat 'gay' niet vaak meer wordt gebruikt voor vrolijk, terwijl dat wel de oorspronkelijke betekenis van dat woord is...)
pi_134400149
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 12:14 schreef kvd het volgende:

[..]

Die woordenboeken liggen al een aantal jaren in een doos in de schuur hier ;)
Dit zijn mij woordenboeken genoeg. Ik zie meerdere bronnen die aangeven dat het zelfstandig naamwoord 'fluid' wordt vertaald naar 'vloeistof'. Misschien is het een vertaling die niet vaak meer wordt gebruikt/ waarvoor vaker 'liquid' wordt gebruikt, maar het is wel een vertaling. (net zoals dat 'gay' niet vaak meer wordt gebruikt voor vrolijk, terwijl dat wel de oorspronkelijke betekenis van dat woord is...)
zie ook: http://dictionary.cambrid(...)tish/fluid_1?q=fluid
een stof die niet vast is. Oftewel een vloeistof of een gas.
het is ook zeker geen oud woord. Op mijn studie hebben we een vak fluid dynamics.
oftewel de beweging van vloei stoffen en gassen.
pi_134402367
quote:
1s.gif Op woensdag 18 december 2013 12:40 schreef jatochneetoch het volgende:

[..]

zie ook: http://dictionary.cambrid(...)tish/fluid_1?q=fluid
een stof die niet vast is. Oftewel een vloeistof of een gas.
het is ook zeker geen oud woord. Op mijn studie hebben we een vak fluid dynamics.
oftewel de beweging van vloei stoffen en gassen.
Wat is het probleem nou? Je zegt zelf een vloeistof of een gas? Dan weet je toch dat de vertaling van het zelfstandig naamwoord 'fluid' vloeistof is? The fluid = de vloeistof.
  woensdag 18 december 2013 @ 13:53:04 #299
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_134402484
Waar gaat dit over?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_134404440
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 13:49 schreef kvd het volgende:

[..]

Wat is het probleem nou? Je zegt zelf een vloeistof of een gas? Dan weet je toch dat de vertaling van het zelfstandig naamwoord 'fluid' vloeistof is? The fluid = de vloeistof.
Nee, want een fluid kan ook een gas zijn een vloeistof niet.
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
pi_134404783
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 14:47 schreef FrankRicard het volgende:

[..]

Nee, want een fluid kan ook een gas zijn een vloeistof niet.
Dus? Daaruit kan ik alleen maar concluderen dat je in het Nederlands preciezer kunt / moet zijn dan in het Engels. Dat wil nog niet zeggen dat 'vloeistof' geen goede vertaling is van 'fluid'.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')