Jaaa! Eindelijk. Jaren van discussie met mn zusje gehad hierover, kennelijk heb ik gelijkquote:Op vrijdag 22 november 2013 12:16 schreef Postbus100 het volgende:
- Wicky de Viking is een jongetjeMaar zijn stem wordt ingesproken door een vrouw, net als die van Bart Simpson
Dat is nieuws voor mij. Weet je dat zeker? Als ik met de Acer technische dienst bel, hebben de medewerkers en de persoon die het menu inspreekt toch echt over Eeser.quote:Op vrijdag 22 november 2013 12:27 schreef Spooky4u het volgende:
-Dat Acer niet uitgesproken wordt als Eeser , maar Eeker.
Ik heb het ooit van een Koreaan gehoord dat zij de S klank bij de C niet kennen.quote:Op vrijdag 22 november 2013 12:43 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat is nieuws voor mij. Weet je dat zeker? Als ik met de Acer technische dienst bel, hebben de medewerkers en de persoon die het me nu inspreekt toch echt over Eeser.
Ik had dat toen mijn ouders een weekend naar Friesland/IJsland gingen.quote:Op vrijdag 22 november 2013 12:46 schreef Westerling het volgende:
Dat Zeeland iets anders is dan Nieuw-Zeeland. Had gehoord dat dat de andere kant van de wereld was. Maar toen ineens opa en oma langskwamen bij Port Zeelande, begreep ik wel dat de we daar niet waren...
Ik heb nooit die link Fries-Vries gelegd, wel dacht ik als kind dat we echt in het buitenland op vakantie waren, toen we in Friesland waren. De deceptie was in elk geval enorm toen m'n moeder me uit de droom hielp.quote:Op vrijdag 22 november 2013 13:22 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Ik had dat toen mijn ouders een weekend naar Friesland/IJsland gingen.
Zo heb ik wel eens op school verteld dat ik op fietsvakantie was geweest naar de Alpen, terwijl we naar Alphen (40 km verderop) waren gefietst.quote:Op vrijdag 22 november 2013 13:29 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Ik heb nooit die link Fries-Vries gelegd, wel dacht ik als kind dat we echt in het buitenland op vakantie waren, toen we in Friesland waren. De deceptie was in elk geval enorm toen m'n moeder me uit de droom hielp.
Ja maar dit is Nederland en geen Korea,quote:Op vrijdag 22 november 2013 13:03 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Ik heb het ooit van een Koreaan gehoord dat zij de S klank bij de C niet kennen.
quote:Op vrijdag 22 november 2013 13:47 schreef Rearviewmirror het volgende:
[..]
Zo heb ik wel eens op school verteld dat ik op fietsvakantie was geweest naar de Alpen, terwijl we naar Alphen (40 km verderop) waren gefietst.
Ik dacht abbo rent. Dus dat logo ab en dan bo rentquote:Op vrijdag 22 november 2013 13:53 schreef Gwywen het volgende:
[..]![]()
Iets anders, ik zit net te kijken om een busje te huren, en herinner me ineens dat ik jarenlang gedacht heb dat het abo-rent was, maar het is natuurlijk bo-rent.
[ afbeelding ]
Ik ben hier geloof ik niet de enige in
Op wat voor manier zit er vlees in de Mc Friet dan?quote:Op vrijdag 22 november 2013 13:58 schreef theguyver het volgende:
Collega van mij kwam achter het volgende ze is vegetarisch en Eet alle kaas.
Maar niet alle kaas is vegetarisch in sommige soorten kaas word stremsel gebruikt.
Dus ze was niet vegetarisch welke zijn wel stremsel vrij KLIK
Geld ook voor de frietjes bij de mac, er zit een beetje vlees in verwerkt heeel weinig maar het zit er wel in.
Ik heb het opgezocht, kon het nauwelijks geloven maar het is dus echt waar:quote:Op vrijdag 22 november 2013 14:22 schreef BoxeurDesRues het volgende:
[..]
Op wat voor manier zit er vlees in de Mc Friet dan?
quote:With regard to our French fries, any customer in the U.S. who contacts McDonald's USA to ask if they contain beef flavoring is told "yes." For flavor enhancement, in the U.S., McDonald's French fry suppliers use a very small amount of beef flavor as a natural flavoring during the par-frying process at the potato processing plant. In the restaurant, the French fries are cooked in vegetable oil.
Iets wat gangbaar is maakt het nog niet juist.quote:Op vrijdag 22 november 2013 13:49 schreef StephanL het volgende:
[..]
Ja maar dit is Nederland en geen Korea,
Vind het ook een ongeloofwaardig verhaal. Opgehangen aan een Koreaan.quote:Op vrijdag 22 november 2013 14:27 schreef Spooky4u het volgende:
Iets wat gangbaar is maakt het nog niet juist.
Ik zeg niet dat jij het verzint. Maar wellicht dat die oom van een kennis die naast een collega woont de waarheid wat geweld aan heeft gedaan. Het komt op mij simpelweg niet echt geloofwaardig over.quote:Op vrijdag 22 november 2013 14:34 schreef Spooky4u het volgende:
Dat mag, wiki gef helaas geen fonetische uitspraak weer. Helaas kom ik dus niet verder dan een bron als de oom van een kennis die langs een collega woont.
En waarom zou ik in godsnaam zo'n belachelijk feit verzinnen
het is zo dat ik de Koreaan zelf sprak, en aangezien ik met kompjoeters werk vond hij het een leuk weetje te vertellen. Ik geloofde hem op zijn bruine ogen.quote:Op vrijdag 22 november 2013 14:46 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat jij het verzint. Maar wellicht dat die oom van een kennis die naast een collega woont de waarheid wat geweld aan heeft gedaan. Het komt op mij simpelweg niet echt geloofwaardig over.
Dat moet je nooit doen.quote:Op vrijdag 22 november 2013 14:48 schreef Spooky4u het volgende:
Ik geloofde hem op zijn bruine ogen.
Nee dat blijkt. Heel mijn fokreputatie ineens op zeep.quote:
Om zeep. Weer een openbaring.quote:Op vrijdag 22 november 2013 14:50 schreef Spooky4u het volgende:
Nee dat blijkt. Heel mijn fokreputatie ineens op zeep.
Eeh, jawel.quote:Op vrijdag 22 november 2013 14:34 schreef Spooky4u het volgende:
Dat mag, wiki gef helaas geen fonetische uitspraak weer.
ah correct, dan heet wiki het ook fout. Ik vertouw op mijn koreaan met bruine ogenquote:
Misschien dat Koreanen collectief wel Eker zeggen?quote:Op vrijdag 22 november 2013 14:48 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
het is zo dat ik de Koreaan zelf sprak, en aangezien ik met kompjoeters werk vond hij het een leuk weetje te vertellen. Ik geloofde hem op zijn bruine ogen.
Of Oetker.quote:Op vrijdag 22 november 2013 15:00 schreef Bart het volgende:
Stel dat Koreanen de c als k uitspreken, wie zegt dan dan de a als een e wordt uitgesproken? Wie weet is het wel aker.
Zou zomaar kunnen. Wil je een pizza kopen, kom je met een laptop thuis.quote:
Bij de claim xsmaak vraag ik me altijd af of er x in zit of dat er een x-achtige smaakstof in zit en of deze synthetisch of natuurlijk is. Bijvoorbeeld aardbeithee zal synthetisch zijn, want met één kopje thee stinkt het hele huis naar snoepjes. Citroenthee is waarschijnlijk wel natuurlijk, maar blijkt met citroengras en/of citroenmelisse te zijn ipv met citroen.quote:Op vrijdag 22 november 2013 14:26 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Ik heb het opgezocht, kon het nauwelijks geloven maar het is dus echt waar:
[..]
Je inschattingen worden al beter als je weet of er wel/geen bergen zijn.quote:Op vrijdag 22 november 2013 15:04 schreef Djeez het volgende:
Ik dacht altijd dat Portugal qua inwonertal een enorm land was, met 40 miljoen inwoners ofzo. Vandaag kwam ik er pas achter dat het land slechts tien miljoen inwoners kent
Ik las H bo-rent.quote:Op vrijdag 22 november 2013 13:53 schreef Gwywen het volgende:
[..]![]()
Iets anders, ik zit net te kijken om een busje te huren, en herinner me ineens dat ik jarenlang gedacht heb dat het abo-rent was, maar het is natuurlijk bo-rent.
[ afbeelding ]
Wie anders dan. Bryan Adams zou het dan hebben gezongen?quote:Op zaterdag 23 november 2013 09:58 schreef Brummetje_ het volgende:
Dat "Summer of 69" niet door Bryan Adams gezongen wordt. (Of was het Bruce Springsteen?)
Hoorde het net op radio Veronica.
Ben ook wel benieuwd hiernaar. Ik weet niet beter dan dat het liedje door hem is gezongen.quote:Op zaterdag 23 november 2013 10:06 schreef Copycat het volgende:
[..]
Wie anders dan. Bryan Adams zou het dan hebben gezongen?
Dat is 1 gebeurtenis waarop het nummer is gebaseerd. De andere is een schietpartij op de school van Vedder waarbij geen doden vielenquote:Op zaterdag 23 november 2013 13:18 schreef Jehuty het volgende:
Veronica heeft het wel vaker fout. Over het nummer Jeremy van Pearl Jam zeiden ze ooit dat het gebaseerd was op een jongen die gepest werd en vervolgens z'n klasgenoten neerschoot, terwijl hij juist zichzelf neerschoot voor het ogen van de klas.
quote:The other story that the song is based on involved a student that Vedder knew from his junior high school in San Diego, California. He elaborated further in a 1991 interview:
I actually knew somebody in junior high school, in San Diego, California, that did the same thing, just about, didn't take his life but ended up shooting up an oceanography room. I remember being in the halls and hearing it and I had actually had altercations with this kid in the past. I was kind of a rebellious fifth-grader and I think we got in fights and stuff. So it's a bit about this kid named Jeremy and it's also a bit about a kid named Brian that I knew and I don't know...the song, I think it says a lot. I think it goes somewhere...and a lot of people interpret it different ways and it's just been recently that I've been talking about the true meaning behind it and I hope no one's offended and believe me, I think of Jeremy when I sing it.[8]
Ik denk dat Jeremy (die echt heeft bestaan en wiens verhaal ook verteld wordt) symbool staat voor veel van de schietpartijen die er toen waren. Door er 1 uit te halen wordt het een verhaal/nummer waar je meer in meegezogen wordt dan als het een random naam is en een verzonnen verhaal. Zijn eigen ervaring heeft waarschijnlijk geleid naar het ontstaan van dit nummer.quote:Op zaterdag 23 november 2013 14:51 schreef Jehuty het volgende:
I seeMaar op het einde zegt hij "I think of Jeremy when I sing it." En ook in de videoclip wordt er op het verhaal van Jeremy gefocust, wat logisch is. Maar goed punt, dat wist ik nog niet!
Ik was altijd heel blij met de tekstboekjesquote:Op zaterdag 23 november 2013 15:06 schreef Gwywen het volgende:
Überhaupt een openbaring dat liedjes van Pearl Jam ergens over gaan. Ik dacht dat hij altijd maar een beetje zat te mummelen in z'n microfoon. Een complete songtekst van voor tot achter verstaan is me bij Eddie Vedder nooit gelukt.![]()
Bij Jeremy valt het inderdaad wel mee, maar bijv. Yellow Ledbetter is echt geen woord van te verstaan![]()
Ja, dat motormerk en het muziekinstrumentenmerk is hetzelfde toch? Ik zie het verband nietquote:Op zaterdag 23 november 2013 17:20 schreef StateOfMind het volgende:
Ik kwam er gisteren achter dat het logo van Yamaha bestaat uit 3 stemvorken.
Yep, maar ze zijn ooit begonnen als piano fabrikant. Vandaar de stemvorken. Kwam ik gisteren dus achterquote:Op zaterdag 23 november 2013 18:03 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Ja, dat motormerk en het muziekinstrumentenmerk is hetzelfde toch? Ik zie het verband niet
Er bestaan ook grasmaaiers van Yamaha en volgens mij zelfs wasmachines etc.quote:Op zaterdag 23 november 2013 18:03 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Ja, dat motormerk en het muziekinstrumentenmerk is hetzelfde toch? Ik zie het verband niet
En stereosetsquote:Op zaterdag 23 november 2013 18:37 schreef Tropanzia het volgende:
[..]
Er bestaan ook grasmaaiers van Yamaha en volgens mij zelfs wasmachines etc.
quote:Op zondag 24 november 2013 20:30 schreef DutchMan0211 het volgende:
Ik drink nooit wijn. Als ik alcohol drink dan is dat gewoon Bier.
Vandaag was ik met m'n partner en schoonmoeder op een bijeenkomst.
In de pauze wilde zij een witte wijn hebben maar het maakte haar niet uit of dat nou een droge witte wijn was of niet. Ik loop dus naar de balie en toen het vriendelijke meisje mij vroeg wat ik wilde hebben vroeg ik haar in al mijn onschuld maar om een natte witte wijn. Ik heb iemand nog nooit zo dom zien kijken.![]()
Toen ik daarna in mijn ooghoeken zag dat mijn partner me op een afstandje aan het uitlachen was begreep ik dat de tegenhanger van droge witte niet nat is maar zoet.![]()
Meest beschamende momentje van de dag
Hahahahhahaaquote:Op zondag 24 november 2013 20:30 schreef DutchMan0211 het volgende:
In de pauze wilde zij een witte wijn hebben maar het maakte haar niet uit of dat nou een droge witte wijn was of niet. Ik loop dus naar de balie en toen het vriendelijke meisje mij vroeg wat ik wilde hebben vroeg ik haar in al mijn onschuld maar om een natte witte wijn. Ik heb iemand nog nooit zo dom zien kijken.![]()
Toen ik daarna in mijn ooghoeken zag dat mijn partner me op een afstandje aan het uitlachen was begreep ik dat de tegenhanger van droge witte niet nat is maar zoet.![]()
Haha, ik zie het al voor me... iemand die op de werkvloer uitermate serieus beklag doet over de impotentie van een bepaalde collega bij de baas.quote:Op zondag 24 november 2013 21:40 schreef Anosmos het volgende:
Er is een ZEER belangrijk verschil tussen incompetentie en impotentie. Daar ben ik achtergekomen op de harde manier.
Nou ja, zoiets dus. Daarna wist ik wel metéén wat het verschil was.quote:Op zondag 24 november 2013 22:08 schreef Tropanzia het volgende:
[..]
Haha, ik zie het al voor me... iemand die op de werkvloer uitermate serieus beklag doet over de impotentie van een bepaalde collega bij de baas.
Daewoo (tegenwoordig Chevrolet) had dat ook. Heb jaren een TV van ze gehad, prima ding. De auto's moet ik niet, maar de rest was wel OK.quote:Op zaterdag 23 november 2013 18:37 schreef Tropanzia het volgende:
[..]
Er bestaan ook grasmaaiers van Yamaha en volgens mij zelfs wasmachines etc.
?quote:Op vrijdag 22 november 2013 12:35 schreef Westerling het volgende:
[..]
Jaaa! Eindelijk. Jaren van discussie met mn zusje gehad hierover, kennelijk heb ik gelijk.
Nee joh, Wickie de Vicking was al op tv voordat dat snotjong was geborenquote:Op maandag 25 november 2013 17:10 schreef trommelkoek het volgende:
[..]
?
was toch door Ralf Mackenbach ingesproken?
Zo weet ik nog steeds niet hoe je nou dat rode symbool (rode letters iig) uit moet spreken. Het lijkt op "chrond".quote:Op vrijdag 22 november 2013 13:53 schreef Gwywen het volgende:
[..]![]()
[ afbeelding ]
van wikipedia.quote:Wickie de Viking de film
Wickie de Viking
Regie Michael Herbig
Producent Christian Becker
Scenario Alfons Biedermann
Michael Herbig
Muziek Ralf Wegenmayer
Distributie Independent Films (België & Nederland)
Première Vlag van Duitsland 9 september 2009
Vlag van België 31 maart 2010
Vlag van Nederland 21 april 2010
Genre Kinderfilm
Speelduur 90 minuten
Taal Duits (oorspronkelijke versie)
Land Vlag van Duitsland Duitsland
Vervolg Wickie en de Schat van de Goden
(en) IMDb-profiel
Portaal Portaalicoon Film
Wickie de Viking is een Duitse film uit 2009, gebaseerd op de animatieserie Wickie de Viking. De uitgifte van de Belgische en Nederlandse versie van de film was gepland op 31 maart 2010 en 21 april 2010.
Rolverdeling[bewerken]
Acteur Personage Vlaamse Stem Nederlandse Stem
Jonas Hämmerle Wickie Thomas Van Goethem Ralf Mackenbach
Waldemar Kobus Halvar Vic de Wachter Ernst Daniel Smid
Christian A. Koch Snorre Bart De Pauw Gerard Ekdom
Nic Romm Tjure Tom Lenaerts Giel Beelen
Olaf Krätke Urobe Tuur De Weert
Mike Maas Gorm Walter Baele
Patrick Reichel Ulme Koen Crucke Frans Bauer
Jörg Moukaddam Faxe Filip Peeters Leo Richardson
Ankie Beilke Lee Fu Kristel Verbeke
Sanne Schnapp Ylva Anne Mie Gils Lucie de Lange
Mercedes Jadea Diaz Ylvi Priske Dehandschutter Tara Hetharia
Günther Kaufmann Vreselijke Sven Jan Decleir Jack Wouterse
Christoph Maria Herbist Pokka Lucas Van den Eynde
Michael Bully Herbig Rene Marinus Kompas Paul Haenen
Als je een Daewoo had kon je toch naar de Chevrolet dealer en werd gratis je auto rebranded? Het oude embleem werd eraf geföhnd en het Chevrolet plaatje erop geplakt. Kopje koffie erbij, de klant helemaal happy.quote:Op maandag 25 november 2013 09:21 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Daewoo (tegenwoordig Chevrolet) had dat ook. Heb jaren een TV van ze gehad, prima ding. De auto's moet ik niet, maar de rest was wel OK.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ben er eigenlijk nog steeds niet uit of ik dit moet geloven, misschien is t ook wel bedacht door een, zich vervelende, stoner.
[ Bericht 4% gewijzigd door Deemty op 26-11-2013 15:09:22 ]
quote:Op zondag 24 november 2013 21:01 schreef Hyman het volgende:
Dat het een T-splitsing is en geen thee-splitsing
Ik was niet zo'n helder licht vroeger.
quote:Op zondag 24 november 2013 21:40 schreef Anosmos het volgende:
Er is een ZEER belangrijk verschil tussen incompetentie en impotentie. Daar ben ik achtergekomen op de harde manier.
Als je weer vijf jaar ouder bent dan snap je weer dat het niet grappig is.quote:Op maandag 25 november 2013 17:29 schreef anti-loper het volgende:
Toen ik in de eerste klas zat moest ik van 5e klassers pussy zeggen tegen meiden uit hun klas. Dingen zoals ik wil je pussy , is je pussy kaal etc etc. Ze vonden het best grappig en sommige meiden werden helemaal rood alleen ik begreep echt niet wat er zo grappig was
NU DUS WEL:D:D
Maar komt dit verhaal dan vandaan?quote:Op dinsdag 26 november 2013 14:42 schreef Deemty het volgende:
Dat de baby's uit Rugrats helemaal niet bestonden, maar een verzinsel zijn van Angelica.
Ben er eigenlijk nog steeds niet uit of ik dit moet geloven, misschien is t ook wel bedacht door een, zich vervelende, stoner.
http://creepypasta.wikia.com/wiki/The_Rugrats_Theoryquote:Op woensdag 27 november 2013 15:43 schreef vencodark het volgende:
[..]
Maar komt dit verhaal dan vandaan?
Even voor de duidelijkheid: je dacht dat zowel Leningrad als Stalingrad andere namen waren voor St.Petersburg?quote:Op woensdag 27 november 2013 15:35 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Dat Stalingrad niet net als Leningrad een oude naam is voor Sint Petersburg. En dat de Slag om Stalingrad dus niet in Sint Petersburg was.
Ja. Dat de stad genoemd was naar de Grote Leider 1 en daarna naar Grote Leider 2, tot de val van de Sovjet-Unie. Geen idee hoe ik daar bij kom, maar ik kom er dus vandaag achter dat dat niet zo is.quote:Op woensdag 27 november 2013 16:09 schreef padlarf het volgende:
[..]
Even voor de duidelijkheid: je dacht dat zowel Leningrad als Stalingrad andere namen waren voor St.Petersburg?
Als ik last van impotentie had dan zou ik mij behoorlijk incompetent voelen hoor.quote:Op zondag 24 november 2013 21:40 schreef Anosmos het volgende:
Dit dacht ik ook! Wat is Stalingrad dan nu?quote:Op woensdag 27 november 2013 16:14 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Ja. Dat de stad genoemd was naar de Grote Leider 1 en daarna naar Grote Leider 2, tot de val van de Sovjet-Unie. Geen idee hoe ik daar bij kom, maar ik kom er dus vandaag achter dat dat niet zo is.
Wolgograd.quote:Op woensdag 27 november 2013 18:55 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Dit dacht ik ook! Wat is Stalingrad dan nu?
Waarom kunnen de ouders de baby's dan zien?quote:Op dinsdag 26 november 2013 14:42 schreef Deemty het volgende:
Dat de baby's uit Rugrats helemaal niet bestonden, maar een verzinsel zijn van Angelica.
Je snapt het nietquote:Op woensdag 27 november 2013 20:33 schreef Brummetje_ het volgende:
[..]
Waarom kunnen de ouders de baby's dan zien?
Rotterdam-Charlois bedoel je? Da's een afrit, geen knooppuntquote:Op woensdag 27 november 2013 14:54 schreef Da hopman het volgende:
Ik mis in het rijtje plaatsnamen uit de de openingspost eigenlijk wel Knooppunt saarloos
Nogal wiedes als ik die tekenfilmserie vaag ken en alleen weet dat Angelica dat blonde meisje is en er een jonge tweeling en een baby in voorkomen.quote:
quote:Op zaterdag 30 november 2013 17:32 schreef Gwywen het volgende:
![]()
Valt mij zojuist (na zes jaar dagelijks Fok) pas op dat deze smiley met zijn oogjens knippert.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |