abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 27 juli 2013 @ 13:14:13 #1
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_129402398
Originele OP:

quote:
Op zondag 3 januari 2010 01:17 schreef Quickie_Butt het volgende:
Het viel me op dat er nog geen centraal topic is voor depressies en/of angstklachten. Wel een topic over medicatie bij psychische problemen en een hoe voel je je nu topic, maar die dekken naar mijn mening niet helemaal de lading.

Ik denk dat dit topic wel kan bijdragen in dit subforum. Veel mensen kampen namelijk met depressieve of angstklachten en zo kunnen we een beetje steun bij elkaar zoeken en elkaar van adviezen en tips voorzien :)
Korte omschrijving depressie:

quote:
Depressie
Iemand met een depressie heeft last van een hevige neerslachtigheid.

Die neerslachtigheid klaart niet na een paar dagen vanzelf op, maar duurt minimaal twee weken. Depressie moet niet verward worden met 'gewone' neerslachtigheid die iedereen wel eens heeft. Bij een depressie is deze heviger en tast het dagelijks functioneren aan.

Bron: http://www.trimbos.nl/onderwerpen/psychische-gezondheid/depressie
Korte uitleg van angststoornissen:

quote:
Angststoornissen
Angststoornissen zijn in de psychiatrie de meest voorkomende aandoeningen. Sommige van deze aandoeningen worden fobie genoemd. Het gemeenschappelijke kenmerk van angststoornissen, is dat er sprake is van angst. Mensen kunnen zo angstig zijn dat het hun leven ontregelt.

Wanneer spreken we van een angststoornis?

Angst is een gevoel dat optreedt bij dreigend gevaar. De emotie ontstaat als het welzijn van een persoon direct wordt bedreigd, maar ook als een persoon een situatie als bedreigend ervaart. Als een angst geen reële grond heeft en de betrokken persoon er sociale of beroepsmatige problemen door ondervindt, is er sprake van een stoornis.

In het diagnostisch classificatiesysteem DSM-IV worden de volgende angststoornissen onderscheiden:

Paniekstoornis met of zonder agorafobie
Sociale fobie of angststoornis
Specifieke of enkelvoudige fobie
Obsessief-compulsieve stoornis of dwangstoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis
Hypochondrie
Angststoornis door een lichamelijke aandoening
Acute stressstoornis
Angststoornis door alcohol of drugs

Voor de Multidisciplinaire Richtlijn Angststoornissen is de indeling van de DSM-IV als uitgangspunt genomen. Van de onderscheiden angststoornissen zijn de volgende aandoeningen opgenomen in de richtlijnen:

Paniekstoornis met en zonder agorafobie
Sociale fobie
Specifieke fobie
Obsessief-compulsieve stoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis

Bron: http://www.trimbos.nl/ond(...)stoornissen-algemeen
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_129402407
Lex, wat vond je van dat topic dat ik eerder postte? :)
  zaterdag 27 juli 2013 @ 13:14:50 #3
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_129402429
He verdorie ik wilde een tt over bloemkolen!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zaterdag 27 juli 2013 @ 13:14:54 #4
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_129402431
Whoops. #54 moet #53 zijn.
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
  zaterdag 27 juli 2013 @ 13:15:57 #5
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_129402467
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 13:11 schreef Toekito het volgende:

[..]

de motor ligt volgend naar bij Button in de mclaren. Zoals in de grote jaren van Senna zeg maar.
Ja klopt, hoop dat ze het goed gaan doen, maar hoop nog steeds dat Honda ooit weer terug komt als een zelfstandig team.
  zaterdag 27 juli 2013 @ 13:16:06 #6
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_129402476
Re ff roepen! Of de andere modjes...
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_129402498
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 12:43 schreef Detroit het volgende:

[..]

Ik bedoel hier "te belangrijk" als dat jij denkt dat jij daadwerkelijk dusdanig veel invloed hebt op mensen dat je hen ook beīnvloed. En jij hebt echt niet dusdanig veel invloed dat honderden mensen om jou heen jou niet mogen. Je gaat me niet eens vertellen dat zoveel mensen jou kunnen herinneren.
Ik kom weleens mensen van vroeger tegen in de trein. Eentje herinnerde mij wel en ik heb daar een goed gesprek mee gehad. Die was vroeger meer een meeloper van een pester. Ik ben ook anderen tegengekomen die mij niet willen herinneren kijkend naar hun gedrag. Ik kwam laatst een grote pester tegen op het perron, terwijl mijn trein net aan kwam zetten. Hij wilde instappen in mijn coupé. Ik stond op het punt om uit te stappen en ik stond vooraan bij de deur. Hij zag mij en hij liep verder naar een andere coupé met een chagrijnige blik.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_129402501
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 13:12 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Hahahaha detroit met je bloemkolen...

Gray, mijn recept is met een berg oosterse kruiden erin. Wil je het hebben? Het recept dan
Ja, kom maar op! :Y)
  zaterdag 27 juli 2013 @ 13:17:03 #9
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_129402508
Oja gewoonmezelf als je er nog bent, afbouwen gaat wel goed. Is klaar nu... yay!

Murmeli is antidepressivaloos *O* *O*
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zaterdag 27 juli 2013 @ 13:17:58 #10
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_129402531
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 13:15 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Ja klopt, hoop dat ze het goed gaan doen, maar hoop nog steeds dat Honda ooit weer terug komt als een zelfstandig team.
kans is klein tijdens de crisis. Maar hoop met je mee. Hoort er gewoon bij.
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
pi_129402658
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 12:45 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Iedereen wordt door sommige groepen mensen genegeerd, puur omdat die elkaar niet liggen, of er geen klik is. Dat is niet erg, anders zou je met iedereen vriendjes zijn en das teveel....
Op de middelbare school werd ik ook door de meesten genegeerd, alleen niet door de (andere?) nerds. Daarna ging ik naar de TU en daar was het over. Blijkbaar een meer passende plek voor mij. Meer mensen met dezelfde interesses denk ik.
Ik hoef trouwens ook niet vrienden met iedereen te worden. Ik vind 3, 4, 5 vrienden eigenlijk wel genoeg :)
Op de universiteit was het helaas voor mij niet over. Ik kreeg in het begin nog wel eens negatieve dingen te horen "ik vind je maar raar. ik vind je wel vreemd." zonder enige onderbouwing en ik heb geen vrienden weten te maken bij mijn studie.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  zaterdag 27 juli 2013 @ 13:24:33 #12
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_129402725

Werkt dit?

Edit, ja dus.
Je moet wel effe je schem draaien gray
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_129402783
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 12:47 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Verkeerde omgeving waar je in zit dus.
Andere vereniging proberen misschien, waar normale mensen zitten ipv haantjes?
Ik zit bij een vereniging waar anderen van mijn studie bijzitten. Een andere student had mij aangeraden om bij die vereniging te komen toen hij wist dat ik op zoek was naar een studentenvereniging.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  zaterdag 27 juli 2013 @ 13:28:04 #14
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_129402825
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 13:16 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ik kom weleens mensen van vroeger tegen in de trein. Eentje herinnerde mij wel en ik heb daar een goed gesprek mee gehad. Die was vroeger meer een meeloper van een pester. Ik ben ook anderen tegengekomen die mij niet willen herinneren kijkend naar hun gedrag. Ik kwam laatst een grote pester tegen op het perron, terwijl mijn trein net aan kwam zetten. Hij wilde instappen in mijn coupé. Ik stond op het punt om uit te stappen en ik stond vooraan bij de deur. Hij zag mij en hij liep verder naar een andere coupé met een chagrijnige blik.
Als ik blanco lees wat jij hier zegt, dan kan ik de volgende conclusies trekken:
- Met een persoon van vroeger die een meeloper was, heb je nu een goed gesprek. Blijkbaar mag deze persoon jou dus wel, en heeft hij jou gepest om niet zelf gepest te worden.
- Jij bent andere personen tegengekomen waarvan jij het gevoel hebt dat ze jou niet meer willen herinneren. Klopt dat gevoel wel? Ik, en velen in dit topic met mij, denken dat dat gevoel best eens bijgesteld zou kunnen worden!
- Jij kwam een grote pester tegen. Jij trekt de conclusie dat hij chagrijnig keek omdat hij jou zag. Was hij misschien niet chagrijnig omdat het rotweer was? Omdat zijn vriendin het net uitgemaakt had? Met het verkeerde been uit bed gestapt was? Ik geloof niet zozeer in jouw uitleg wat dat betreft.
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
  zaterdag 27 juli 2013 @ 13:28:37 #15
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_129402835
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 13:26 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ik zit bij een vereniging waar anderen van mijn studie bijzitten. Een andere student had mij aangeraden om bij die vereniging te komen toen hij wist dat ik op zoek was naar een studentenvereniging.
Maar als er geen mensen bij zittem waar je mee klikt kan het goed zijn om iets te zoeken dat beter past. Is het een vereniging voor een sport of een andere hobby of gewoon een algemene?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zaterdag 27 juli 2013 @ 13:30:52 #16
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_129402892
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 13:22 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ik hoef trouwens ook niet vrienden met iedereen te worden. Ik vind 3, 4, 5 vrienden eigenlijk wel genoeg :)
Op de universiteit was het helaas voor mij niet over. Ik kreeg in het begin nog wel eens negatieve dingen te horen "ik vind je maar raar. ik vind je wel vreemd." zonder enige onderbouwing en ik heb geen vrienden weten te maken bij mijn studie.
Ik ben dan benieuwd op basis waarvan zij de conclusie trekken dat ze jou raar vinden.
Ik bedoel, als je bijvoorbeeld ineens out of the blue iets raars zegt wat totaal niet samenhangt met de situatie als zij erbij zijn, dan zullen zij misschien denken dat je een vage gast bent.
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_129402896
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 13:17 schreef Murmeli het volgende:
Oja gewoonmezelf als je er nog bent, afbouwen gaat wel goed. Is klaar nu... yay!

Murmeli is antidepressivaloos *O* *O*
Gefeliciteerd. ^O^

quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 13:24 schreef Murmeli het volgende:
[ afbeelding ]
Werkt dit?

Edit, ja dus.
Je moet wel effe je schem draaien gray
Top! Veel van die dingen heb ik nog in huis ook! :D Besef alleen net dat ik het morgen op werk ook moet eten, maar dat ik geen goede containers heb voor soep vervoeren. Maar dan koop ik maandag gewoon nog een bloemkool en ga ik dit maken. Kan ik ook meteen de overige ingrediënten in huis halen. Thanks! O+
pi_129402915
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 13:13 schreef Detroit het volgende:

[..]

Maar als jouw ervaring in beginsel al bijgesteld moet worden, omdat deze niet overeenkomt met de werkelijkheid, dan zul je de ervaring ook niet krijgen op basis waarvan jij de conclusie kunt trekken dat je ernaast zit. In my humble opinion!
Niet in mijn eentje, maar hopelijk wel met hulp van het UCP.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  zaterdag 27 juli 2013 @ 13:32:25 #19
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_129402946
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 13:31 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Niet in mijn eentje, maar hopelijk wel met hulp van het UCP.
Daar heb jij ook absoluut hulp bij nodig, en ik gun je dat echt van harte!
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_129403039
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 13:28 schreef Detroit het volgende:

[..]

Als ik blanco lees wat jij hier zegt, dan kan ik de volgende conclusies trekken:
- Met een persoon van vroeger die een meeloper was, heb je nu een goed gesprek. Blijkbaar mag deze persoon jou dus wel, en heeft hij jou gepest om niet zelf gepest te worden.
- Jij bent andere personen tegengekomen waarvan jij het gevoel hebt dat ze jou niet meer willen herinneren. Klopt dat gevoel wel? Ik, en velen in dit topic met mij, denken dat dat gevoel best eens bijgesteld zou kunnen worden!
- Jij kwam een grote pester tegen. Jij trekt de conclusie dat hij chagrijnig keek omdat hij jou zag. Was hij misschien niet chagrijnig omdat het rotweer was? Omdat zijn vriendin het net uitgemaakt had? Met het verkeerde been uit bed gestapt was? Ik geloof niet zozeer in jouw uitleg wat dat betreft.
De personen, waarvan ik denk dat ze me niet willen herinneren, ontwijken me wel heel vakkundig. Nou weet ik natuurlijk niet wat ze daadwerkelijk van mij denken, maar wat ik wel heb zijn mijn ervaringen.
Over de grote pester: hij keek pas chagrijnig op het moment dat hij mij zag. Er was echt geen andere reden om niet mijn coupé in te stappen. Het was namelijk niet zo heel erg druk.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  zaterdag 27 juli 2013 @ 13:37:33 #21
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_129403091
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 13:30 schreef Gray het volgende:

[..]

Gefeliciteerd. ^O^

[..]

Top! Veel van die dingen heb ik nog in huis ook! :D Besef alleen net dat ik het morgen op werk ook moet eten, maar dat ik geen goede containers heb voor soep vervoeren. Maar dan koop ik maandag gewoon nog een bloemkool en ga ik dit maken. Kan ik ook meteen de overige ingrediënten in huis halen. Thanks! O+
YW laat ff weten hoe het jou smaakt dan!
En tnx voor de felicitatie. Ik heb nog niet eens een vette after AD party gehouden :o
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_129403099
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 13:28 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Maar als er geen mensen bij zittem waar je mee klikt kan het goed zijn om iets te zoeken dat beter past. Is het een vereniging voor een sport of een andere hobby of gewoon een algemene?
Het is een studentenvereniging. Ik ben in mijn leven 5 keer veranderd van vereniging / bij een nieuwe vereniging gegaan. Is dat normaal? (Ik heb geen flauw idee wat normaal is eigenlijk)
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  zaterdag 27 juli 2013 @ 13:38:49 #23
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_129403135
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 13:37 schreef Murmeli het volgende:

[..]

YW laat ff weten hoe het jou smaakt dan!
En tnx voor de felicitatie. Ik heb nog niet eens een vette after AD party gehouden :o
Goede reden voor een feestje
pi_129403139
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 13:30 schreef Detroit het volgende:

[..]

Ik ben dan benieuwd op basis waarvan zij de conclusie trekken dat ze jou raar vinden.
Ik bedoel, als je bijvoorbeeld ineens out of the blue iets raars zegt wat totaal niet samenhangt met de situatie als zij erbij zijn, dan zullen zij misschien denken dat je een vage gast bent.
Dat zal heel goed kunnen. Ik kom die mensen helaas niet meer tegen.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  zaterdag 27 juli 2013 @ 13:39:13 #25
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_129403148
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 13:35 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

De personen, waarvan ik denk dat ze me niet willen herinneren, ontwijken me wel heel vakkundig. Nou weet ik natuurlijk niet wat ze daadwerkelijk van mij denken, maar wat ik wel heb zijn mijn ervaringen.
Over de grote pester: hij keek pas chagrijnig op het moment dat hij mij zag. Er was echt geen andere reden om niet mijn coupé in te stappen. Het was namelijk niet zo heel erg druk.
Als ik lees wat jij zegt, dan vallen vooral de zinsneden "ontwijken me heel vakkundig", "keek pas chagrijnig op het moment dat hij mij zag", "geen andere reden om niet in mijn coupé in te stappen" me op.
Deze zijn heel erg ingegeven door hoe jij denkt over het leven, en volgens mij kunnen we ondertussen wel de conclusie trekken dat lang niet alles wat jij denkt ook automatisch waarheid is, toch?

En al zķu er één iemand zijn die bewust in een andere coupé gaat zitten vanwege jou, dan moet je alsnog de idee bijstellen dat er honderden mensen zijn die een hekel aan jou hebben.
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
  zaterdag 27 juli 2013 @ 13:41:35 #26
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_129403220
Goede reden om te gaan borrelen ja, de grote post-AD-borrel-van-Murmeli! *O*.
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
  zaterdag 27 juli 2013 @ 13:41:52 #27
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_129403230
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 13:37 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Het is een studentenvereniging. Ik ben in mijn leven 5 keer veranderd van vereniging / bij een nieuwe vereniging gegaan. Is dat normaal? (Ik heb geen flauw idee wat normaal is eigenlijk)
Ik ook niet
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_129403244
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 13:39 schreef Detroit het volgende:

[..]

Als ik lees wat jij zegt, dan vallen vooral de zinsneden "ontwijken me heel vakkundig", "keek pas chagrijnig op het moment dat hij mij zag", "geen andere reden om niet in mijn coupé in te stappen" me op.
Deze zijn heel erg ingegeven door hoe jij denkt over het leven, en volgens mij kunnen we ondertussen wel de conclusie trekken dat lang niet alles wat jij denkt ook automatisch waarheid is, toch?

En al zķu er één iemand zijn die bewust in een andere coupé gaat zitten vanwege jou, dan moet je alsnog de idee bijstellen dat er honderden mensen zijn die een hekel aan jou hebben.
Dat idee kan bijgesteld worden. Sterker nog, ik kan dat idee volledig links laten liggen wanneer ik een gezond sociaal leven heb en correct kan functioneren.

Ik weet verder dat wat ik denk niet de waarheid hoeft te zijn.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  zaterdag 27 juli 2013 @ 13:42:29 #29
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_129403250
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 13:41 schreef Detroit het volgende:
Goede reden om te gaan borrelen ja, de grote post-AD-borrel-van-Murmeli! *O*.
wanneer?
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
  zaterdag 27 juli 2013 @ 13:43:24 #30
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_129403282
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 13:41 schreef Detroit het volgende:
Goede reden om te gaan borrelen ja, de grote post-AD-borrel-van-Murmeli! *O*.
Eigenlijk moet daar dan en berg xtc bij want dat mag weer zonder ad. Sort of. Maar ik denk dat ik daar voortaan maar vanaf blijf. Hihihi.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zaterdag 27 juli 2013 @ 13:43:42 #31
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_129403286
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 13:38 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Dat zal heel goed kunnen. Ik kom die mensen helaas niet meer tegen.
En niet dat dat erg is. Ik flap er af en toe ook wel dingen uit die anderen niet zullen begrijpen. En dan is het niet zo vreemd dat er misschien een enkeling is die mij een vage gast zal vinden. Maar "een enkeling" is toch echt wat anders dan honderden mensen.
En ik ben ook blij dat ik niet met iedereen door een deur hoef te kunnen. :).
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
  zaterdag 27 juli 2013 @ 13:45:00 #32
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_129403313
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 13:43 schreef Detroit het volgende:

[..]

En niet dat dat erg is. Ik flap er af en toe ook wel dingen uit die anderen niet zullen begrijpen. En dan is het niet zo vreemd dat er misschien een enkeling is die mij een vage gast zal vinden. Maar "een enkeling" is toch echt wat anders dan honderden mensen.
En ik ben ook blij dat ik niet met iedereen door een deur hoef te kunnen. :).
Ik vind jou een hele vage gast ja! Hahahahah
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_129403315
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 13:31 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Niet in mijn eentje, maar hopelijk wel met hulp van het UCP.
Ik verwacht van niet. :N

quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 13:37 schreef Murmeli het volgende:

[..]

YW laat ff weten hoe het jou smaakt dan!
Doe ik! :Y
  zaterdag 27 juli 2013 @ 13:45:08 #34
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_129403319
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 13:43 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Eigenlijk moet daar dan en berg xtc bij want dat mag weer zonder ad. Sort of. Maar ik denk dat ik daar voortaan maar vanaf blijf. Hihihi.
Een hele berg nog wel
  zaterdag 27 juli 2013 @ 13:45:37 #35
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_129403331
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 13:45 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Ik vind jou een hele vage gast ja! Hahahahah
Touché. :P.
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_129403336
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 13:17 schreef Murmeli het volgende:
Oja gewoonmezelf als je er nog bent, afbouwen gaat wel goed. Is klaar nu... yay!

Murmeli is antidepressivaloos *O* *O*
Ik had je bericht bijna niet gevonden tussen alle negativiteit....

Maar wooohooo voor jou! Topper :*
S. 2014
J. 2016
  zaterdag 27 juli 2013 @ 13:46:11 #37
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_129403344
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 13:45 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Een hele berg nog wel
Hahahaha inhalen van de afgelopen 5 jaar.....
Nee hoor, ik blijf er voorlopig verre van.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zaterdag 27 juli 2013 @ 13:47:05 #38
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_129403365
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 13:46 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Hahahaha inhalen van de afgelopen 5 jaar.....
Nee hoor, ik blijf er voorlopig verre van.
you better do
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
  zaterdag 27 juli 2013 @ 13:47:07 #39
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_129403367
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 13:45 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Ik had je bericht bijna niet gevonden tussen alle negativiteit....

Maar wooohooo voor jou! Topper :*
Hahahahhaha.....
Ja daarom loop ik ook maar ff wat te flauwekullen, beetje licht in alle zwaarte is wel goed denk ik.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zaterdag 27 juli 2013 @ 13:47:42 #40
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_129403393
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 13:45 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Ik had je bericht bijna niet gevonden tussen alle negativiteit....

Alleen maar positieve en lieve mensen hier, hoor. :P.
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_129403400
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 13:43 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Eigenlijk moet daar dan en berg xtc bij want dat mag weer zonder ad. Sort of. Maar ik denk dat ik daar voortaan maar vanaf blijf. Hihihi.
:X _O- fijn je serotonine level weer om zeep helpen.....
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  zaterdag 27 juli 2013 @ 13:48:15 #42
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_129403415
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 13:47 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Hahahahhaha.....
Ja daarom loop ik ook maar ff wat te flauwekullen, beetje licht in alle zwaarte is wel goed denk ik.
Positiviteit is altijd goed.
Wat luchtige posts tussendoor is wel fijn
  zaterdag 27 juli 2013 @ 13:48:36 #43
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_129403431
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 13:47 schreef seasushi het volgende:

[..]

:X _O- fijn je serotonine level weer om zeep helpen.....
Hahahahaha ja daarom....sniegoedvoormurmeltje.....
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_129403477
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 13:48 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Hahahahaha ja daarom....sniegoedvoormurmeltje.....
Al zou ik het sommige mensen, al was het maar voor een keer aanraden....
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  zaterdag 27 juli 2013 @ 13:50:22 #45
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_129403482
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 13:48 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Hahahahaha ja daarom....sniegoedvoormurmeltje.....
Je zou anders ook alleen maar de ene voor de andere drugs inruilen. ;).
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
  zaterdag 27 juli 2013 @ 13:52:48 #46
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_129403545
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 13:50 schreef Detroit het volgende:

[..]

Je zou anders ook alleen maar de ene voor de andere drugs inruilen. ;).
Nou ad is natuurlijk langdurig en xtc eenmalig. Dus das wel anders.

Misschien is t voor complex wel leuk n keertje :X in het kader van het lief vinden van mensen.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_129403576
Lex,
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 13:14 schreef magnetronkoffie het volgende:
Lex, wat vond je van dat topic dat ik eerder postte? :)
pi_129403578
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 13:45 schreef Gray het volgende:

[..]

Ik verwacht van niet. :N
Waarom niet?
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_129403590
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 13:52 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Nou ad is natuurlijk langdurig en xtc eenmalig. Dus das wel anders.

Misschien is t voor complex wel leuk n keertje :X in het kader van het lief vinden van mensen.
mijn gedachte
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_129403625
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 13:53 schreef magnetronkoffie het volgende:
Lex,

[..]

Ik zie wel wat ik er mee ga doen ;)
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  zaterdag 27 juli 2013 @ 13:55:31 #51
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_129403628
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 13:54 schreef seasushi het volgende:

[..]

mijn gedachte
LOL. :D.
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
  zaterdag 27 juli 2013 @ 13:55:38 #52
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_129403630
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 13:54 schreef seasushi het volgende:

[..]

mijn gedachte
We mogen geen mensen aanzetten tot drugsgebruik!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_129403642
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 13:55 schreef Murmeli het volgende:

[..]

We mogen geen mensen aanzetten tot drugsgebruik!
Ik denk het ook alleen maar..
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  zaterdag 27 juli 2013 @ 13:56:29 #54
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_129403650
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 13:55 schreef Murmeli het volgende:

[..]

We mogen geen mensen aanzetten tot drugsgebruik!
oh had net adres van leverancier aan mn broertje gevraagd.
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
  zaterdag 27 juli 2013 @ 13:57:02 #55
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_129403664
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 13:55 schreef Murmeli het volgende:

[..]

We mogen geen mensen aanzetten tot drugsgebruik!
Als het met mate is dan is het niet zo erg
  zaterdag 27 juli 2013 @ 13:57:07 #56
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_129403669
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 13:56 schreef Toekito het volgende:

[..]

oh had net adres van leverancier aan mn broertje gevraagd.
Niet lief.
Wat doe jij hier eigenlijk?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zaterdag 27 juli 2013 @ 13:57:27 #57
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_129403678
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 13:57 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Als het met maten is dan is het niet zo erg
Verbeterd
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zaterdag 27 juli 2013 @ 13:57:42 #58
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_129403682
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 13:57 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Niet lief.
Wat doe jij hier eigenlijk?
vooral meelezen voor tips.
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
  zaterdag 27 juli 2013 @ 13:59:10 #59
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_129403722
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 13:57 schreef Toekito het volgende:

[..]

vooral meelezen voor tips.
Kay.....
Word je er al wijzer van?
Vind het overigens prima hoor, vind jou best gezellig
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zaterdag 27 juli 2013 @ 13:59:49 #60
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_129403741
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 13:59 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Kay.....
Word je er al wijzer van?
Vind het overigens prima hoor, vind jou best gezellig
ben vooral nog aan het wennen.

:@
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
  zaterdag 27 juli 2013 @ 14:01:18 #61
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_129403780
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 13:57 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Verbeterd
Is wel gezelliger
  zaterdag 27 juli 2013 @ 14:02:16 #62
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_129403803
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 13:59 schreef Toekito het volgende:

[..]

ben vooral nog aan het wennen.

:@
Waaraan?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zaterdag 27 juli 2013 @ 14:02:21 #63
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_129403808
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 13:59 schreef Toekito het volgende:

[..]

ben vooral nog aan het wennen.

:@
What's your story then? Depressie? Angst? Iets anders?
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
  zaterdag 27 juli 2013 @ 14:03:06 #64
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_129403832
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 14:02 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Waaraan?
is toch anders dan de topics waar ik veelal kom.
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
pi_129403854
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 13:53 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Waarom niet?
Omdat je het leuk vindt om met problemen aan de slag te gaan, zoals bijvoorbeeld je hobby om de wereldproblemen op te lossen. Zou je je sociale problemen oplossen, dan heb je niets meer om te doen. En wie is Lex zonder zijn sociale problemen? Een Lex die niets te doen heeft. Een niet-Lex.

Het systematisch afwijzen van adviezen en het stellen van onhaalbare voorwaarden, inclusief (onrealistische) verwachtingen toont dat je je identiteit inbouwt en afschermt. Ook het vasthouden aan je ervaringen in het verleden getuigt hiervan, evenals het wijzen naar externe oorzaken. Zodoende komt de persoon die je jezelf acht niet in het geding.
  zaterdag 27 juli 2013 @ 14:03:58 #66
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_129403859
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 14:02 schreef Detroit het volgende:

[..]

What's your story then? Depressie? Angst? Iets anders?
de meeste noemen het depressie. Zit nu op tab maar als ik vandaag/vandeweek op laptop zit zal ik kort mijn verhaal neerpoten hier.
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
  zaterdag 27 juli 2013 @ 14:05:25 #67
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_129403905
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 14:03 schreef Toekito het volgende:

[..]

de meeste noemen het depressie. Zit nu op tab maar als ik vandaag/vandeweek op laptop zit zal ik kort mijn verhaal neerpoten hier.
Doe dat vooral. :). Altijd goed, nieuw bloed in dit topic.
Nou ja, jammer dat het nodig is gezien de situatie waar we in zitten, maar soit.
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_129404006
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 14:05 schreef Detroit het volgende:

[..]

Doe dat vooral. :). Altijd goed, nieuw bloed in dit topic.
Nou ja, jammer dat het nodig is gezien de situatie waar we in zitten, maar soit.
Nou, écht goed zou zijn als dit topic geen bestaansreden zou hebben. ;)
pi_129404131
quote:
2s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 14:03 schreef Gray het volgende:

[..]

Omdat je het leuk vindt om met problemen aan de slag te gaan, zoals bijvoorbeeld je hobby om de wereldproblemen op te lossen. Zou je je sociale problemen oplossen, dan heb je niets meer om te doen. En wie is Lex zonder zijn sociale problemen? Een Lex die niets te doen heeft. Een niet-Lex.
Dat is een leugen. Zelfs met een gezond sociaal leven zou ik iets doen aan de wereldproblematiek.
quote:
Het systematisch afwijzen van adviezen en het stellen van onhaalbare voorwaarden, inclusief (onrealistische) verwachtingen toont dat je je identiteit inbouwt en afschermt. Ook het vasthouden aan je ervaringen in het verleden getuigt hiervan, evenals het wijzen naar externe oorzaken. Zodoende komt de persoon die je jezelf acht niet in het geding.
Dan heb je mijn posts niet goed begrepen. Ik wijs niks af. Ik sla alles op in mijn hoofd en ik probeer actief een situatie te zoeken waar ik de adviezen toe kan passen. Ik heb eerder adviezen van fokkers toegepast (op het gebied van daten). Die werkten echter niet voor mij. Ik werk nu naar de situatie waar ik 3 mensen, waar ik goed contact mee heb, op kan bellen.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_129404259
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 14:13 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Dat is een leugen. Zelfs met een gezond sociaal leven zou ik iets doen aan de wereldproblematiek.

[..]

Dan heb je mijn posts niet goed begrepen. Ik wijs niks af. Ik sla alles op in mijn hoofd en ik probeer actief een situatie te zoeken waar ik de adviezen toe kan passen. Ik heb eerder adviezen van fokkers toegepast (op het gebied van daten). Die werkten echter niet voor mij. Ik werk nu naar de situatie waar ik 3 mensen, waar ik goed contact mee heb, op kan bellen.
Begrijp me niet verkeerd, ik verwachtte geheel niet dat je het met me eens zou zijn. Zelfs al op een enkel punt. Dat zou geheel niet karakteristiek zijn.
pi_129404564
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 14:17 schreef Gray het volgende:

[..]

Begrijp me niet verkeerd, ik verwachtte geheel niet dat je het met me eens zou zijn. Zelfs al op een enkel punt. Dat zou geheel niet karakteristiek zijn.
Ik verwachtte geheel niet dat je met die leugens zou komen. Ik had meer een constructieve post verwacht gericht op wat psychiatrie voor mij wel of niet zou kunnen betekenen. Daar heb ik namelijk 100% meer aan dan wat jij post.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_129404696
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 14:28 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ik verwachtte geheel niet dat je met die leugens zou komen. Ik had meer een constructieve post verwacht gericht op wat psychiatrie voor mij wel of niet zou kunnen betekenen. Daar heb ik namelijk 100% meer aan dan wat jij post.
Het zijn geen leugens, maar mijn conclusies aan de hand van jouw postoeuvre. Constructieve posts ben ik in jouw geval mee opgehouden omdat het niet aankomt. Je gaf eerder aan dat je graag direct hoort wat mensen van je vinden, in plaats van dat ze doen alsof er niets is. Dus bij deze.
  zaterdag 27 juli 2013 @ 14:58:11 #73
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_129405330
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 14:28 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ik verwachtte geheel niet dat je met die leugens zou komen. Ik had meer een constructieve post verwacht gericht op wat psychiatrie voor mij wel of niet zou kunnen betekenen. Daar heb ik namelijk 100% meer aan dan wat jij post.
Gray lijkt meer vanuit een onderbuikgevoel te reageren. Dat geeft niks maar daar heb je voor jezelf niks aan. Het is een goedbedoelende user maar geen professional. Dat geldt ook voor mij en voor wie dan ook op een forum. Ondanks dat waag ik nog een poging :P

Los van dat je misschien eens moet inzien dat je niet met iedereen door één deur hoeft te kunnen ben ik het wel eens dat je de zaken soms wat teveel opblaast en dat dat misschien ook komt omdat het anders zijn betekenis verliest. Ook problemen kunnen je een houvast geven in het leven en inderdaad: wat blijft er over als je eigenlijk niet zozeer heel veel acute problemen hebt, enkel de wens om meer sociale contacten op te bouwen en meer dingen te ondernemen? Dat dat voor jou, als persoon, wel degelijk een groot issue kan zijn begrijp ik goed, maar zoals je op mij overkomt is er meer een gedragsverandering vanuit jezelf nodig.

Uiteraard is het aan je begeleiders om dat te stellen en zul jij daar iets mee moeten. Maar ik denk dat je je soms onvoldoende realiseert dat het eigenlijk allemaal best wel meevalt met jou. Je hebt wel eens een terugval maar bent goed op weg om iets te ondernemen, organiseert een meet, etc. etc. Je kunt redelijk rationaliseren en je problemen benoemen. Dat zijn al hele goede stappen. Het enige dat mij (juist omdat ik je ook ken) een beetje stoort is dat vasthouden aan je verleden. In de psychiatrie/psychologie is het allang niet meer zo dat je wordt gezien als een product van je verleden.

Het gaat er uiteindelijk om wat je uit je ervaringen hebt gehaald, coping, hoe je als kind hebt geduid wat er aan de hand was. Je bent nu volwassen dus je zou als volwassene naar de situatie moeten kijken. Een kind duidt dingen anders en blaast ze oa op. Als je kijkt naar mensen die gepest zijn (ben ik zelf ook iemand van) dan gaan ze allemaal op een eigen wijze om daarmee en wat je vooral níet uit een pestverleden zou moeten halen is dat iedereen je niet mag of er op uit is om je buiten te sluiten. Meestal worden gevoelige, ietwat opvallende/creatieve of juist hele stille mensen eruit gepikt door pesters.

Dat is kut, dat is niet leuk maar je bent nu niet meer een kind op de basisschool maar een volwassene in de maatschappij, je studeert en je neemt deel aan het leven. Als jij niks hebt met studiegenoten voor wat betreft interesses zul je kleine stappen moeten zetten om je sociale netwerk te vergroten. Er zijn zat studenten die niet zo van het zuipen/neuken etc. zijn. In Groningen heb je bijvoorbeeld ook Cleopatra, een alternatieve studentenvereniging met een hele andere insteek.

Wat mensen doen als ze een situatie niet fijn vinden is er iets aan doen, andere mensen ontmoeten, met hobby's bezig zijn etc. Eventueel desgewenst met hulp van een psycholoog of medicatie, wanneer bepaalde stofjes niet voldoende aanwezig zijn. Dat je liever niet dingen alleen doet is jammer, je bent dan namelijk veel meer benaderbaar en kunt juist mensen ontmoeten, als je alleen dingen onderneemt. Via fora en dergelijke zijn ook meer specifieke meets, bijvoorbeeld voor de F1.

Ik denk dat wat je nu soms doet op fok "oud gedrag" is, een beetje het kind van vroeger. In feedback iets schrijven komt over als "naar de juf lopen". Dat is misschien niet je bedoeling maar zo lees ik dat wel. Ik vind dat je jezelf tekort doet en zo situaties creëert die je juist zo vreest. Het is moeilijk, maar je kunt beter een wat meer naīeve houding hebben op basis van vertrouwen dan op basis van wantrouwen, wat ik nu vaak van je lees. Heb er een beetje vertrouwen in! En wat meer geduld, gaat echt goedkomen :)
  † In Memoriam † zaterdag 27 juli 2013 @ 15:07:54 #74
137949 Disana
pi_129405520
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 14:58 schreef eefje801 het volgende:

[..]

Een wijze post.
  zaterdag 27 juli 2013 @ 15:16:11 #75
347865 Insomnium
Flunitrazepam <3
pi_129405687
Eindelijk geslapen!
Van zes tot net.

Ik werd wel wakker naakt op de vloer ergens in de slaapkamer maar goed dat doet er niet toe :')
Volgens mij ging mijn lichaam gewoon KO.
Bipolair is niet zo erg soms.
Misschien. Ergens. Nooit
pi_129406131
quote:
10s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 15:16 schreef Insomnium het volgende:
Eindelijk geslapen!
Van zes tot net.

Ik werd wel wakker naakt op de vloer ergens in de slaapkamer maar goed dat doet er niet toe :')
Volgens mij ging mijn lichaam gewoon KO.
Haha, nice! :D
  zaterdag 27 juli 2013 @ 15:35:33 #77
347865 Insomnium
Flunitrazepam <3
pi_129406153
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 15:34 schreef Gray het volgende:

[..]

Haha, nice! :D
Ja ik voel mij dan ook gelijk een heel stuk beter.
Wel nog steeds heel hyper. Maar handelbaar.

Hoe is het daar?
Bipolair is niet zo erg soms.
Misschien. Ergens. Nooit
pi_129406176
quote:
17s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 15:35 schreef Insomnium het volgende:

[..]

Ja ik voel mij dan ook gelijk een heel stuk beter.
Wel nog steeds heel hyper. Maar handelbaar.

Hoe is het daar?
De regen is opgehouden en het wordt weer warm. :(
  zaterdag 27 juli 2013 @ 15:37:36 #79
347865 Insomnium
Flunitrazepam <3
pi_129406207
quote:
13s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 15:36 schreef Gray het volgende:

[..]

De regen is opgehouden en het wordt weer warm. :(
Dan heb ik toch wel het voordeel dat ik in Noorwegen aan de kust woon hahaha :@
Ik kan niet zo goed tegen de warmte.
Bipolair is niet zo erg soms.
Misschien. Ergens. Nooit
pi_129406230
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 14:58 schreef eefje801 het volgende:

[..]

Gray lijkt meer vanuit een onderbuikgevoel te reageren. Dat geeft niks maar daar heb je voor jezelf niks aan. Het is een goedbedoelende user maar geen professional. Dat geldt ook voor mij en voor wie dan ook op een forum. Ondanks dat waag ik nog een poging :P

Los van dat je misschien eens moet inzien dat je niet met iedereen door één deur hoeft te kunnen ben ik het wel eens dat je de zaken soms wat teveel opblaast en dat dat misschien ook komt omdat het anders zijn betekenis verliest. Ook problemen kunnen je een houvast geven in het leven en inderdaad: wat blijft er over als je eigenlijk niet zozeer heel veel acute problemen hebt, enkel de wens om meer sociale contacten op te bouwen en meer dingen te ondernemen? Dat dat voor jou, als persoon, wel degelijk een groot issue kan zijn begrijp ik goed, maar zoals je op mij overkomt is er meer een gedragsverandering vanuit jezelf nodig.

Uiteraard is het aan je begeleiders om dat te stellen en zul jij daar iets mee moeten. Maar ik denk dat je je soms onvoldoende realiseert dat het eigenlijk allemaal best wel meevalt met jou. Je hebt wel eens een terugval maar bent goed op weg om iets te ondernemen, organiseert een meet, etc. etc. Je kunt redelijk rationaliseren en je problemen benoemen. Dat zijn al hele goede stappen. Het enige dat mij (juist omdat ik je ook ken) een beetje stoort is dat vasthouden aan je verleden. In de psychiatrie/psychologie is het allang niet meer zo dat je wordt gezien als een product van je verleden.

Het gaat er uiteindelijk om wat je uit je ervaringen hebt gehaald, coping, hoe je als kind hebt geduid wat er aan de hand was. Je bent nu volwassen dus je zou als volwassene naar de situatie moeten kijken. Een kind duidt dingen anders en blaast ze oa op. Als je kijkt naar mensen die gepest zijn (ben ik zelf ook iemand van) dan gaan ze allemaal op een eigen wijze om daarmee en wat je vooral níet uit een pestverleden zou moeten halen is dat iedereen je niet mag of er op uit is om je buiten te sluiten. Meestal worden gevoelige, ietwat opvallende/creatieve of juist hele stille mensen eruit gepikt door pesters.

Dat is kut, dat is niet leuk maar je bent nu niet meer een kind op de basisschool maar een volwassene in de maatschappij, je studeert en je neemt deel aan het leven. Als jij niks hebt met studiegenoten voor wat betreft interesses zul je kleine stappen moeten zetten om je sociale netwerk te vergroten. Er zijn zat studenten die niet zo van het zuipen/neuken etc. zijn. In Groningen heb je bijvoorbeeld ook Cleopatra, een alternatieve studentenvereniging met een hele andere insteek.

Wat mensen doen als ze een situatie niet fijn vinden is er iets aan doen, andere mensen ontmoeten, met hobby's bezig zijn etc. Eventueel desgewenst met hulp van een psycholoog of medicatie, wanneer bepaalde stofjes niet voldoende aanwezig zijn. Dat je liever niet dingen alleen doet is jammer, je bent dan namelijk veel meer benaderbaar en kunt juist mensen ontmoeten, als je alleen dingen onderneemt. Via fora en dergelijke zijn ook meer specifieke meets, bijvoorbeeld voor de F1.

Ik denk dat wat je nu soms doet op fok "oud gedrag" is, een beetje het kind van vroeger. In feedback iets schrijven komt over als "naar de juf lopen". Dat is misschien niet je bedoeling maar zo lees ik dat wel. Ik vind dat je jezelf tekort doet en zo situaties creëert die je juist zo vreest. Het is moeilijk, maar je kunt beter een wat meer naīeve houding hebben op basis van vertrouwen dan op basis van wantrouwen, wat ik nu vaak van je lees. Heb er een beetje vertrouwen in! En wat meer geduld, gaat echt goedkomen :)
Dank je voor je post.
Ik wil wel in mijn eentje iets ondernemen (bijvoorbeeld ergens naartoe gaan) zolang ik denk dat het allemaal veilig genoeg voor me is. Ik wil echter niet alleen met iets bezig zijn. Dat heb ik nou al genoeg gedaan. Ik heb veel lopen gamen, youtube filmpjes kijken, etc. Daar heb ik echt bakken met tijd aan besteed, maar het was eigenlijk gewoon vluchtgedrag. Ik was een ster in mezelf afleiden van mijn problemen. Dat doe ik nu niet meer trouwens :)
Over dat "kind van vroeger". Ik heb geen goed gevoel voor normaliteit. Ik heb van mezelf niet door wanneer ik als een kind bezig ben en wanneer als een volwassene. Zoals ik nu ben was ik ook toen ik 15 was.
Dat van de psychiatrie/psychologie en het verleden wist ik niet. Er werden wel vragen gesteld over mijn verleden.
Dank je voor je vertrouwen :)
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_129406330
quote:
2s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 15:37 schreef Insomnium het volgende:

[..]

Dan heb ik toch wel het voordeel dat ik in Noorwegen aan de kust woon hahaha :@
Ik kan niet zo goed tegen de warmte.
Heerlijk lijkt me dat.
  zaterdag 27 juli 2013 @ 15:45:23 #82
347865 Insomnium
Flunitrazepam <3
pi_129406380
quote:
17s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 15:43 schreef Gray het volgende:

[..]

Heerlijk lijkt me dat.
Het werkt voor mij vooral als ik extreem knorrig ben.
En de neiging heb om iedereen en alles kapot te maken :P

Met vijftien minuten wandelen ben ik letterlijk IN de oceaan.
En vijftien minuten de andere kant op en ik kan de bergen in.

Heb nu wel een compleet ander gevoel voor afstand hahaha.
In Nederland was twee/drie uur rijden ergens naar toe ver.
Hier is dat extreem dichtbij.

In het begin dit jaar toen we onze husky gingen ophalen moesten we in totaal zestien uur rijden :P
Bipolair is niet zo erg soms.
Misschien. Ergens. Nooit
  zaterdag 27 juli 2013 @ 15:47:01 #83
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_129406415
Nice!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_129406440
quote:
10s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 15:45 schreef Insomnium het volgende:

[..]

Het werkt voor mij vooral als ik extreem knorrig ben.
En de neiging heb om iedereen en alles kapot te maken :P

Met vijftien minuten wandelen ben ik letterlijk IN de oceaan.
En vijftien minuten de andere kant op en ik kan de bergen in.
Mooi. :)

quote:
Heb nu wel een compleet ander gevoel voor afstand hahaha.
In Nederland was twee/drie uur rijden ergens naar toe ver.
Hier is dat extreem dichtbij.

In het begin dit jaar toen we onze husky gingen ophalen moesten we in totaal zestien uur rijden :P
Wauw. :o
  zaterdag 27 juli 2013 @ 15:51:41 #85
347865 Insomnium
Flunitrazepam <3
pi_129406515
Al is autorijden voor ons altijd stressen.
Want ik kan niet autorijden zonder muziek.
En ze kan mijn muzieksmaak niet altijd waarderen :@

Ik luister veelal naar metal en rock.
En dat gaat haar na vijf minuten de keel uithangen.
Dus als we dan ergens naar toe moeten rijden is dat vaak stressvol.
Bipolair is niet zo erg soms.
Misschien. Ergens. Nooit
  zaterdag 27 juli 2013 @ 15:53:04 #86
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_129406546
Ik ga ff buitenspelen!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zaterdag 27 juli 2013 @ 15:57:42 #87
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_129406647
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 15:53 schreef Murmeli het volgende:
Ik ga ff buitenspelen!
:W
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
  zaterdag 27 juli 2013 @ 16:00:57 #88
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_129406714
quote:
10s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 15:51 schreef Insomnium het volgende:
Al is autorijden voor ons altijd stressen.
Want ik kan niet autorijden zonder muziek.
En ze kan mijn muzieksmaak niet altijd waarderen :@

Ik luister veelal naar metal en rock.
En dat gaat haar na vijf minuten de keel uithangen.
Dus als we dan ergens naar toe moeten rijden is dat vaak stressvol.
Dat kan ik me wel voorstellen ja.
Rock kan nog, maar moet er niet aan denken een paar uur naar metal te moeten luisteren.
pi_129406729
Het gaat goed!
Al bijna 2 weken *O*
Geen gesip, gehuil oid.
Gewoon normaal en blij.

Twiddel
  zaterdag 27 juli 2013 @ 16:06:57 #90
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_129406850
quote:
10s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 16:01 schreef summer2bird het volgende:
Het gaat goed!
Al bijna 2 weken *O*
Geen gesip, gehuil oid.
Gewoon normaal en blij.

[ afbeelding ]
goed zo bird :*
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
  zaterdag 27 juli 2013 @ 16:21:06 #91
347865 Insomnium
Flunitrazepam <3
pi_129407148
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 16:00 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Dat kan ik me wel voorstellen ja.
Rock kan nog, maar moet er niet aan denken een paar uur naar metal te moeten luisteren.
Ik kan gewoonweg niet rijden zonder mijn muziek aan.
Dat is iets waar ik nog hard mee aan het werk ben.
Hetzelfde dat ik nooit ergens heen kan gaan zonder mijn mp3 speler.
Ik heb hem altijd bij me. Als hij leeg is dan ga ik serieus niet op stap :@

En ik snap wel dat ze het niet uren kan aanhoren :P
Daarom wissel ik tegenwoordig ook veel af met muziek voor haar smaak.
Maar het blijft een lastig punt.

quote:
10s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 16:01 schreef summer2bird het volgende:
Het gaat goed!
Al bijna 2 weken *O*
Geen gesip, gehuil oid.
Gewoon normaal en blij.

[ afbeelding ]
Nice :D
Ik hoop dat het zo blijft dan!
Bipolair is niet zo erg soms.
Misschien. Ergens. Nooit
pi_129407937
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 16:21 schreef Insomnium het volgende:

[..]

Ik kan gewoonweg niet rijden zonder mijn muziek aan.
Dat is iets waar ik nog hard mee aan het werk ben.
Hetzelfde dat ik nooit ergens heen kan gaan zonder mijn mp3 speler.
Ik heb hem altijd bij me. Als hij leeg is dan ga ik serieus niet op stap :@

En ik snap wel dat ze het niet uren kan aanhoren :P
Daarom wissel ik tegenwoordig ook veel af met muziek voor haar smaak.
Maar het blijft een lastig punt.

[..]

Nice :D
Ik hoop dat het zo blijft dan!
1 oordopje in
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  zaterdag 27 juli 2013 @ 17:06:12 #93
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_129408300
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 15:38 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Dank je voor je post.
Ik wil wel in mijn eentje iets ondernemen (bijvoorbeeld ergens naartoe gaan) zolang ik denk dat het allemaal veilig genoeg voor me is. Ik wil echter niet alleen met iets bezig zijn. Dat heb ik nou al genoeg gedaan. Ik heb veel lopen gamen, youtube filmpjes kijken, etc. Daar heb ik echt bakken met tijd aan besteed, maar het was eigenlijk gewoon vluchtgedrag. Ik was een ster in mezelf afleiden van mijn problemen. Dat doe ik nu niet meer trouwens :)
Over dat "kind van vroeger". Ik heb geen goed gevoel voor normaliteit. Ik heb van mezelf niet door wanneer ik als een kind bezig ben en wanneer als een volwassene. Zoals ik nu ben was ik ook toen ik 15 was.
Dat van de psychiatrie/psychologie en het verleden wist ik niet. Er werden wel vragen gesteld over mijn verleden.
Dank je voor je vertrouwen :)
Jij komt er wel :)
  zaterdag 27 juli 2013 @ 17:56:09 #94
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_129409538
Dat was lekker....
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zaterdag 27 juli 2013 @ 18:00:10 #95
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_129409642
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 17:56 schreef Murmeli het volgende:
Dat was lekker....
Wat heb je gedaan?
pi_129409823
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 17:56 schreef Murmeli het volgende:
Dat was lekker....
Soepje? :) Ik ga er een risotto van maken. ;)
pi_129410304
Mijn pgb'er belt straks..Het zit haar toch niet lekker ofzo.. :{
  zaterdag 27 juli 2013 @ 18:27:21 #98
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_129410356
Soepie is in de maak! Ruikt lekker!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zaterdag 27 juli 2013 @ 18:29:28 #99
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_129410402
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 18:00 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Wat heb je gedaan?
Stukje gewandeld.

Catnip, misschien is het goed dat ze je gaat bellen. Dan kan je ook zeggen dat je je rot voelde over dat je haar stom had genoemd en dat je haar juist lief vindt.
En je kan misschien ook uitleggen waaraan je behoefte had gisteren.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_129410535
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 18:29 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Stukje gewandeld.

Catnip, misschien is het goed dat ze je gaat bellen. Dan kan je ook zeggen dat je je rot voelde over dat je haar stom had genoemd en dat je haar juist lief vindt.
En je kan misschien ook uitleggen waaraan je behoefte had gisteren.
Ja inderdaad, dat likt me wel verstandig.
Bedankt O+
pi_129410605
:W
Rustig aan.
pi_129410617
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 18:40 schreef kingtoppie het volgende:
:W
HAAAAIIIIII!!1!!111 :W :W :W :W
pi_129411057
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 18:40 schreef kingtoppie het volgende:
:W
:W
  zaterdag 27 juli 2013 @ 19:18:20 #104
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_129411391
Heyyyyyy kt!

@gray, de soep is lekker. Is vrij mild van smaak dus ik zou er ofwel meer kruiden in doem of er niks al te kruidgs bij eten, want dan valt ie weg. Maar, ik vind t een prima receptje. Heb er zelf trouwens naan koriander/knoflook en fritatta bij gegeten, maar dan was dus vrij sterk vgl de soep
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zaterdag 27 juli 2013 @ 19:21:25 #105
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_129411470
Niets zo lekker als zelf in elkaar geflanst eten, eventueel op basis van een recept.
Jammer alleen dat het af en toe zo lang duurt en je er boodschappen voor moet doen. :P.

Sowieso altijd goed voor je humeur, goed eten, vind ik.
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
  zaterdag 27 juli 2013 @ 19:49:40 #106
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_129412063
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 19:21 schreef Detroit het volgende:
Niets zo lekker als zelf in elkaar geflanst eten, eventueel op basis van een recept.
Jammer alleen dat het af en toe zo lang duurt en je er boodschappen voor moet doen. :P.

Sowieso altijd goed voor je humeur, goed eten, vind ik.
Ja klopt. Koken an sich ook, mits rustig aan. Boodschappen doen gaat bij mij ook steeds beter, jeej!

Vanmiddag wel wat aanvaringen bij appie. De eerste appie stond ik bij de pinkassa en ik had dat niet gezien. Betaal altijd contant omdat ik een vast bedrag per week pin om van te leven. Dus toen mocht ik bij de servicebalie afrekenen. En bij de 2e appie (flesjes water gehaald voor bij het lopen) was ineens de prijs verhoogd en stond de oude prijs nog bij het schap. Ik naar de servicebalie om te zeggen dat ze ff dat prijsje moesten weghalen, kreeg ik ook nog het verschil terug. Dat vond ik wel heul netjes.

Werd onderweg nog een hond aangereden trouwens, die sprong plotseling voor die auto. Eigenaar van de hond was in de stress en ging meteen naar de dierenarts. De jongen die de auto bestuurde ging meteem naar die man toe maar die man wilde niet met hem praten, was natuurlijk hartstikke van slag. Hond kon nog wel goed lopen em piepte maar heel kort, maar ja, toch eng. De bestuurder was ook erg ontdaan, hij vond het zo erg voor die man en zijn hond. Was ook sneu. Ik stond echt bijna te janken, en kippenvel tot aan mijn kruin. Brrrr
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zaterdag 27 juli 2013 @ 19:50:47 #107
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_129412093
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 19:49 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Ja klopt. Koken an sich ook, mits rustig aan. Boodschappen doen gaat bij mij ook steeds beter, jeej!

Vanmiddag wel wat aanvaringen bij appie. De eerste appie stond ik bij de pinkassa en ik had dat niet gezien. Betaal altijd contant omdat ik een vast bedrag per week pin om van te leven. Dus toen mocht ik bij de servicebalie afrekenen. En bij de 2e appie (flesjes water gehaald voor bij het lopen) was ineens de prijs verhoogd en stond de oude prijs nog bij het schap. Ik naar de servicebalie om te zeggen dat ze ff dat prijsje moesten weghalen, kreeg ik ook nog het verschil terug. Dat vond ik wel heul netjes.

Werd onderweg nog een hond aangereden trouwens, die sprong plotseling voor die auto. Eigenaar van de hond was in de stress en ging meteen naar de dierenarts. De jongen die de auto bestuurde ging meteem naar die man toe maar die man wilde niet met hem praten, was natuurlijk hartstikke van slag. Hond kon nog wel goed lopen em piepte maar heel kort, maar ja, toch eng. De bestuurder was ook erg ontdaan, hij vond het zo erg voor die man en zijn hond. Was ook sneu. Ik stond echt bijna te janken, en kippenvel tot aan mijn kruin. Brrrr
Vind het heerlijk om te koken
  zaterdag 27 juli 2013 @ 19:53:32 #108
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_129412159
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 19:49 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Ja klopt. Koken an sich ook, mits rustig aan. Boodschappen doen gaat bij mij ook steeds beter, jeej!

Vanmiddag wel wat aanvaringen bij appie. De eerste appie stond ik bij de pinkassa en ik had dat niet gezien. Betaal altijd contant omdat ik een vast bedrag per week pin om van te leven. Dus toen mocht ik bij de servicebalie afrekenen. En bij de 2e appie (flesjes water gehaald voor bij het lopen) was ineens de prijs verhoogd en stond de oude prijs nog bij het schap. Ik naar de servicebalie om te zeggen dat ze ff dat prijsje moesten weghalen, kreeg ik ook nog het verschil terug. Dat vond ik wel heul netjes.

Werd onderweg nog een hond aangereden trouwens, die sprong plotseling voor die auto. Eigenaar van de hond was in de stress en ging meteen naar de dierenarts. De jongen die de auto bestuurde ging meteem naar die man toe maar die man wilde niet met hem praten, was natuurlijk hartstikke van slag. Hond kon nog wel goed lopen em piepte maar heel kort, maar ja, toch eng. De bestuurder was ook erg ontdaan, hij vond het zo erg voor die man en zijn hond. Was ook sneu. Ik stond echt bijna te janken, en kippenvel tot aan mijn kruin. Brrrr
Jeutje, als er zo'n impactvol ongeluk in mijn buurt zou gebeuren dan zou ik er ook niet zo goed mee omgaan.
Het zal nu ook vast extra hard bij je aankomen omdat al jouw emoties nu full-on aankomen, en niet enigszins gedempt worden zoals bij AD-gebruikers.

*geeft Murm knuf
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
  zaterdag 27 juli 2013 @ 19:57:10 #109
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_129412237
Ik ben dus Toek :W

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
TLDR? Samenvatting: ouders uit elkaar. Moeder dood toen ik 17 was. Nieuwe vriendin van vader een doos. Vader en vriendin dood toen ik 26 was en nu loop ik soms vast.
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
  † In Memoriam † zaterdag 27 juli 2013 @ 20:06:32 #110
137949 Disana
pi_129412512
quote:
19s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 19:57 schreef Toekito het volgende:
Ik ben dus Toek :W
Wat een verhaal, Toekito. Ik hoop dat je het wanneer je er klaar voor bent achter je weet te laten en weer goed in het leven komt te staan.
  zaterdag 27 juli 2013 @ 20:07:11 #111
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_129412522
quote:
19s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 19:57 schreef Toekito het volgende:
Ik ben dus Toek :W

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
TLDR? Samenvatting: ouders uit elkaar. Moeder dood toen ik 17 was. Nieuwe vriendin van vader een doos. Vader en vriendin dood toen ik 26 was en nu loop ik soms vast.
Helemaal gelezen, en het was verre van een langdradig verhaal waarvan ik TLDR zou willen zeggen.
Of het ook een leuk verhaal is, is een tweede. :(.

Man, dat je hart het zo goed gehouden heeft ondanks alle stress die je vast hebt zullen ervaren, in een dysfunctioneel gezin waar jij niet gewoon kind kon zijn.

Maar in welke zin heb jij het gevoel dat je vastloopt dan? Waar uit zich dat in?
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_129412546
quote:
19s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 19:57 schreef Toekito het volgende:
Ik ben dus Toek :W

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
TLDR? Samenvatting: ouders uit elkaar. Moeder dood toen ik 17 was. Nieuwe vriendin van vader een doos. Vader en vriendin dood toen ik 26 was en nu loop ik soms vast.
Sjemig, wat een verhaal... *;
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
  zaterdag 27 juli 2013 @ 20:08:03 #113
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_129412547
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 20:06 schreef Disana het volgende:
Wat een verhaal, Toekito. Ik hoop dat je het wanneer je er klaar voor bent achter je weet te laten en weer goed in het leven komt te staan.
klinkt gek maar weet je wat helpt? Zo af en toe me groep FOK!kers op een terras zitten. Of met groep collega's.
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
  zaterdag 27 juli 2013 @ 20:08:38 #114
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_129412555
quote:
19s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 19:57 schreef Toekito het volgende:
Ik ben dus Toek :W

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
TLDR? Samenvatting: ouders uit elkaar. Moeder dood toen ik 17 was. Nieuwe vriendin van vader een doos. Vader en vriendin dood toen ik 26 was en nu loop ik soms vast.
Godverdomme zeg.... ik wist al wel eea, maar het is nog kutter dan ik dacht :(
Als je t niet redt zelf is t goed dat je weer ff langs de doc gaat.. hoop dat je dan een betere begeleiding krijgt. :*
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  † In Memoriam † zaterdag 27 juli 2013 @ 20:08:38 #115
137949 Disana
pi_129412557
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 20:08 schreef Toekito het volgende:

[..]

klinkt gek maar weet je wat helpt? Zo af en toe me groep FOK!kers op een terras zitten. Of met groep collega's.
Ja, daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Even de warmte en luchtigheid van het leven proeven.
  zaterdag 27 juli 2013 @ 20:08:44 #116
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_129412562
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 20:08 schreef minthy het volgende:

[..]

Sjemig, wat een verhaal... *;
*;
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
  zaterdag 27 juli 2013 @ 20:12:36 #117
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_129412647
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 20:07 schreef Detroit het volgende:

[..]

Helemaal gelezen, en het was verre van een langdradig verhaal waarvan ik TLDR zou willen zeggen.
Of het ook een leuk verhaal is, is een tweede. :(.

Man, dat je hart het zo goed gehouden heeft ondanks alle stress die je vast hebt zullen ervaren, in een dysfunctioneel gezin waar jij niet gewoon kind kon zijn.

Maar in welke zin heb jij het gevoel dat je vastloopt dan? Waar uit zich dat in?
mijn hart is voor het eerst sinds jaren verbeterd en er lekt minder bloed *O*

Ik loop soms vast in hele gewone dingen hoor. Als ik complimentje krijg bijv. dat ben ik niet gewend. Maar ook in groepen kon ik eerst niet goed mijn plek vinden en gaat steeds beter. Mede door de FOK!meets. En kan totaal niet tegen discussie die op ruzie lijkt. Dan pak ik mijn spullen en ben ik weg. Al paar x gebeurd. Dan zit ik liever in een virtuele wereld (vice city bijv) dan in discussie. Dat heeft mijn laatste relatie ook de das om gedaan. Plus dat ik geen prater ben.
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
  zaterdag 27 juli 2013 @ 20:12:54 #118
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_129412655
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 20:08 schreef Toekito het volgende:

[..]

klinkt gek maar weet je wat helpt? Zo af en toe me groep FOK!kers op een terras zitten. Of met groep collega's.
Henk O+
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zaterdag 27 juli 2013 @ 20:13:28 #119
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_129412667
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 20:08 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Godverdomme zeg.... ik wist al wel eea, maar het is nog kutter dan ik dacht :(
Als je t niet redt zelf is t goed dat je weer ff langs de doc gaat.. hoop dat je dan een betere begeleiding krijgt. :*
komt wel goed schatje :*

Wees blij dat je me nu kent en niet 5 jaar terug.
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
  zaterdag 27 juli 2013 @ 20:13:51 #120
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_129412676
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 20:12 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Henk O+
hell yeah!
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
  zaterdag 27 juli 2013 @ 20:17:04 #121
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_129412750
Ter info voor de rest: henk is de eigenaar van de kroeg waar een stel fokkers regelmatig
gaat sjoelen/terrashangen etc.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zaterdag 27 juli 2013 @ 20:17:44 #122
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_129412770
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 20:13 schreef Toekito het volgende:

[..]

komt wel goed schatje :*

Wees blij dat je me nu kent en niet 5 jaar terug.
Wat was er toen mis met jou/ je gedrag dan?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zaterdag 27 juli 2013 @ 20:18:15 #123
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_129412786
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 20:17 schreef Murmeli het volgende:
Ter info voor de rest: henk is de eigenaar van de kroeg waar een stel fokkers regelmatig
gaat sjoelen/terrashangen etc.
hij is bekende nederlander. Introductie is niet nodig. Hij was bij DWDD :)
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
  zaterdag 27 juli 2013 @ 20:18:34 #124
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_129412798
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 20:17 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Wat was er toen mis met jou/ je gedrag dan?
snel geirriteerd en agressief.
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
  zaterdag 27 juli 2013 @ 20:20:37 #125
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_129412857
quote:
19s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 19:57 schreef Toekito het volgende:
Ik ben dus Toek :W

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
TLDR? Samenvatting: ouders uit elkaar. Moeder dood toen ik 17 was. Nieuwe vriendin van vader een doos. Vader en vriendin dood toen ik 26 was en nu loop ik soms vast.
Damn, heftig man.
pi_129412863
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 19:18 schreef Murmeli het volgende:
Heyyyyyy kt!

@gray, de soep is lekker. Is vrij mild van smaak dus ik zou er ofwel meer kruiden in doem of er niks al te kruidgs bij eten, want dan valt ie weg. Maar, ik vind t een prima receptje. Heb er zelf trouwens naan koriander/knoflook en fritatta bij gegeten, maar dan was dus vrij sterk vgl de soep
Hm, misschien dat ik er dan wat groene currypasta bij gooi, dat is romig en pittig en past hier wel bij denk ik. Dat, of sambla, wat ik overal bij kan eten. :P

quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 19:21 schreef Detroit het volgende:
Niets zo lekker als zelf in elkaar geflanst eten, eventueel op basis van een recept.
Jammer alleen dat het af en toe zo lang duurt en je er boodschappen voor moet doen. :P.

Sowieso altijd goed voor je humeur, goed eten, vind ik.
Zou 'kooktherapie' bestaan? :D

quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 19:49 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Ja klopt. Koken an sich ook, mits rustig aan. Boodschappen doen gaat bij mij ook steeds beter, jeej!

Vanmiddag wel wat aanvaringen bij appie. De eerste appie stond ik bij de pinkassa en ik had dat niet gezien. Betaal altijd contant omdat ik een vast bedrag per week pin om van te leven. Dus toen mocht ik bij de servicebalie afrekenen. En bij de 2e appie (flesjes water gehaald voor bij het lopen) was ineens de prijs verhoogd en stond de oude prijs nog bij het schap. Ik naar de servicebalie om te zeggen dat ze ff dat prijsje moesten weghalen, kreeg ik ook nog het verschil terug. Dat vond ik wel heul netjes.

Werd onderweg nog een hond aangereden trouwens, die sprong plotseling voor die auto. Eigenaar van de hond was in de stress en ging meteen naar de dierenarts. De jongen die de auto bestuurde ging meteem naar die man toe maar die man wilde niet met hem praten, was natuurlijk hartstikke van slag. Hond kon nog wel goed lopen em piepte maar heel kort, maar ja, toch eng. De bestuurder was ook erg ontdaan, hij vond het zo erg voor die man en zijn hond. Was ook sneu. Ik stond echt bijna te janken, en kippenvel tot aan mijn kruin. Brrrr
Zon, regen. :) ;(

Zonneschijn volgt altijd, okay? ;)

quote:
19s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 19:57 schreef Toekito het volgende:
Ik ben dus Toek :W

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
TLDR? Samenvatting: ouders uit elkaar. Moeder dood toen ik 17 was. Nieuwe vriendin van vader een doos. Vader en vriendin dood toen ik 26 was en nu loop ik soms vast.
Wauw, heb het hele verhaal nog niet gelezen, maar wauw. Fijn dat je bij ons bent hier. *aai*
  zaterdag 27 juli 2013 @ 20:22:15 #127
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_129412900
Op zich snap ik wel dat je dan nu wegloopt voor ruzie etc. Is toch een gevoelige plek denk ik.
Ik heb alleen maar ruziende ouders gehad tot mijn 3e, weet daar bewust niks meer van, maar heb wel een enorme angst voor agressie. Waarschijnlijk daaraan overgehouden. Zulke dingen doen veel met je als kind. Je bent dan ook te jong om ermee te dealen en de beste manier van omgaam te kunnen vinden. Zoals bijv dat je je pa moest waarschuwen als hij op msn zat en je moeder kwam eraan. Je kunt dan nog niet tegen je vader zeggen dat hij effe normaal moet gaam doen, hij is je vader dus hij zal wel geljjk hebben, denk je dan. En later komt dan de klap. Zwaar niet cool voor je.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zaterdag 27 juli 2013 @ 20:22:26 #128
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_129412903
Thnx Gray. Voor jullie wel. Voor mij niet zo meer Roy. Dat is ook deels het probleem. Ik weet niet meer wat normaal is ;)
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
  zaterdag 27 juli 2013 @ 20:24:42 #129
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_129412950
Graytje wat bedoel je met zon regen? Ik lig er niet van wakker verder, het raakte me vooral. Of doelde je daar niet op
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zaterdag 27 juli 2013 @ 20:25:42 #130
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_129412974
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 20:12 schreef Toekito het volgende:

[..]

mijn hart is voor het eerst sinds jaren verbeterd en er lekt minder bloed *O*

Ik loop soms vast in hele gewone dingen hoor. Als ik complimentje krijg bijv. dat ben ik niet gewend. Maar ook in groepen kon ik eerst niet goed mijn plek vinden en gaat steeds beter. Mede door de FOK!meets. En kan totaal niet tegen discussie die op ruzie lijkt. Dan pak ik mijn spullen en ben ik weg. Al paar x gebeurd. Dan zit ik liever in een virtuele wereld (vice city bijv) dan in discussie. Dat heeft mijn laatste relatie ook de das om gedaan. Plus dat ik geen prater ben.
W00t! Congrats! Drie hoeraatjes voor het hart van Toek! :D.

Ach, ik dacht ook niet zo'n prater te zijn, maar dat is heel erg afhankelijk van hoe ik me voel. Als ik me goed voel dan praat ik aanmerkelijk meer. En juist omdat we ons niet altijd even goed voelen, is er dit fijne topic! en daardoor voel je jezelf weer snel beter, waardoor je meer praat, etc bla bla

Props dat je toch het lef hebt gevonden om Fok!-meets te bezoeken en zo uit je eigen comfort zone te treden.

Maar niet kunnen tegen een discussie die op ruzie lijkt? Is dat alleen in het echt, of ook op een forum? Want ook hier wordt er wel eens een felle discussie gevoerd, maar het zou zonde zijn als mensen daardoor afhaken omdat ze dat misschien als ruzie ervaren terwijl het niet zo is. :).
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
  zaterdag 27 juli 2013 @ 20:26:06 #131
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_129412981
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 20:17 schreef Murmeli het volgende:
Ter info voor de rest: henk is de eigenaar van de kroeg waar een stel fokkers regelmatig
gaat sjoelen/terrashangen etc.
Nog nooit van gehoord. :D. In Rotterdam e.o. zeker?
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
  zaterdag 27 juli 2013 @ 20:26:07 #132
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_129412982
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 20:22 schreef Toekito het volgende:
Thnx Gray. Voor jullie wel. Voor mij niet zo meer Roy. Dat is ook deels het probleem. Ik weet niet meer wat normaal is ;)
Logisch ook. Het goede nieuws: dat valt weer aan te leren. Stukje bij beetje je eiegen gevoel weer leren kennen. Komt echt goed met jou, je bent goed bezig denk ik.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zaterdag 27 juli 2013 @ 20:28:51 #133
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_129413037
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 20:25 schreef Detroit het volgende:

[..]

W00t! Congrats! Drie hoeraatjes voor het hart van Toek! :D.

Ach, ik dacht ook niet zo'n prater te zijn, maar dat is heel erg afhankelijk van hoe ik me voel. Als ik me goed voel dan praat ik aanmerkelijk meer. En juist omdat we ons niet altijd even goed voelen, is er dit fijne topic! en daardoor voel je jezelf weer snel beter, waardoor je meer praat, etc bla bla

Props dat je toch het lef hebt gevonden om Fok!-meets te bezoeken en zo uit je eigen comfort zone te treden.

Maar niet kunnen tegen een discussie die op ruzie lijkt? Is dat alleen in het echt, of ook op een forum? Want ook hier wordt er wel eens een felle discussie gevoerd, maar het zou zonde zijn als mensen daardoor afhaken omdat ze dat misschien als ruzie ervaren terwijl het niet zo is. :).
hier klets ik er soms ook in. Maar ben wel eens nog voor het kerstdiner vertrokken en gaan gamen :')

Dus in het echt ;)
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
  zaterdag 27 juli 2013 @ 20:29:25 #134
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_129413055
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 20:26 schreef Detroit het volgende:

[..]

Nog nooit van gehoord. :D. In Rotterdam e.o. zeker?
Klopt. T halve maatje. Google er maar eens op, is daar vorig jaar nog een leuk akkefietje geweest met overvallers die zijn weggejaagd door de klanten
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zaterdag 27 juli 2013 @ 20:29:42 #135
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_129413065
En wat is die fok sjoelavond waar ik zo veel over hoor?
  zaterdag 27 juli 2013 @ 20:31:26 #136
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_129413113
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 20:29 schreef Royco1 het volgende:
En wat is die fok sjoelavond waar ik zo veel over hoor?
FOK!kers die er sjoelen eens per 14 dagen. Topic loopt in FHF. Daar zitten de die hards te slowchatten en kan je je aanmelden.
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
pi_129413137
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 20:17 schreef Murmeli het volgende:
Ter info voor de rest: henk is de eigenaar van de kroeg waar een stel fokkers regelmatig
gaat sjoelen/terrashangen etc.
Klinkt leuk! :D
Waar zit 't? :)
  zaterdag 27 juli 2013 @ 20:32:56 #138
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_129413156
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 20:28 schreef Toekito het volgende:

[..]

hier klets ik er soms ook in. Maar ben wel eens nog voor het kerstdiner vertrokken en gaan gamen :')

Dus in het echt ;)
En daar is niets mis mee. Ik vind het ook heerlijk om af en toe gewoon te zitten en gewoon anderen te observeren en mijn mond stijf dicht te houden. Juist niet hoeven praten, terwijl je toch in het bijzijn van anderen bent, kan zo prettig zijn. :D.
Ik ben serieus blij dat jij hiervoor in ieder geval een uitlaatklep hebt gevonden!

quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 20:29 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Klopt. T halve maatje. Google er maar eens op, is daar vorig jaar nog een leuk akkefietje geweest met overvallers die zijn weggejaagd door de klanten
Whaha, maar dat is cool! De overvallers overvallen! :+.
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
  zaterdag 27 juli 2013 @ 20:33:07 #139
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_129413161
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 20:31 schreef Toekito het volgende:

[..]

FOK!kers die er sjoelen eens per 14 dagen. Topic loopt in FHF. Daar zitten de die hards te slowchatten en kan je je aanmelden.
Sjoelen kan ik niet, maar terras hangen is altijd gezellig natuurlijk.
  zaterdag 27 juli 2013 @ 20:34:45 #140
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_129413196
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 20:33 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Sjoelen kan ik niet, maar terras hangen is altijd gezellig natuurlijk.
ik kan het ook niet. Lekker belangrijk ;) is altijd erg gezellig.
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
  zaterdag 27 juli 2013 @ 20:39:03 #141
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_129413295
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 20:34 schreef Toekito het volgende:

[..]

ik kan het ook niet. Lekker belangrijk ;) is altijd erg gezellig.
Het is ook een toegankelijke manier om met anderen in contact te raken lijkt me. Biertje erbij, beetje kletsen, gewoon gezellig.
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
  zaterdag 27 juli 2013 @ 20:40:38 #142
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_129413336
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 20:39 schreef Detroit het volgende:

[..]

Het is ook een toegankelijke manier om met anderen in contact te raken lijkt me. Biertje erbij, beetje kletsen, gewoon gezellig.
ja en ik ging omdat er 2 gingen die ik al kende en dat is helemaal fijn.

En toen bleken ze ook te bingoën met dezelfde mensen en met songfestival was half FOK! er *O*
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
  zaterdag 27 juli 2013 @ 20:41:38 #143
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_129413355
Dat is in rotterdam noord. 2 metrohaltes vanaf centraal station of half uurtje lopen.
Is heel chill.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zaterdag 27 juli 2013 @ 20:42:24 #144
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_129413379
Liefjes ik ga afsluiten voor vandaag. :*
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zaterdag 27 juli 2013 @ 20:42:41 #145
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_129413390
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 20:41 schreef Murmeli het volgende:
Dat is in rotterdam noord. 2 metrohaltes vanaf centraal station of half uurtje lopen.
Is heel chill.
trams en metro's in de buurt en ook rdam noord is in de buurt.
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
  zaterdag 27 juli 2013 @ 20:43:02 #146
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_129413398
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 20:42 schreef Murmeli het volgende:
Liefjes ik ga afsluiten voor vandaag. :*
daahaah mevrouw :*
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
  zaterdag 27 juli 2013 @ 20:43:44 #147
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_129413420
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 20:42 schreef Murmeli het volgende:
Liefjes ik ga afsluiten voor vandaag. :*
Fijne avond nog :*
  zaterdag 27 juli 2013 @ 21:01:30 #148
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_129413848
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 20:42 schreef Murmeli het volgende:
Liefjes ik ga afsluiten voor vandaag. :*
Trusten madammeke! :*.
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_129413893
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 20:24 schreef Murmeli het volgende:
Graytje wat bedoel je met zon regen? Ik lig er niet van wakker verder, het raakte me vooral. Of doelde je daar niet op
Daar doelde ik precies op. :) Zie het als een steuntje in de rug. ;)
  zaterdag 27 juli 2013 @ 22:42:59 #150
347865 Insomnium
Flunitrazepam <3
pi_129416898
quote:
19s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 19:57 schreef Toekito het volgende:
Ik ben dus Toek :W

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
TLDR? Samenvatting: ouders uit elkaar. Moeder dood toen ik 17 was. Nieuwe vriendin van vader een doos. Vader en vriendin dood toen ik 26 was en nu loop ik soms vast.
Dat is nogal wat.
Ik hoop echt dat met de tijd dingen beter gaan.

En je kunt inderdaad een hoop kwijt hier en bij vrienden.
Toch sterk dat je dit aan ons wilde vertellen!
Respect daarvoor.
Bipolair is niet zo erg soms.
Misschien. Ergens. Nooit
  zaterdag 27 juli 2013 @ 22:44:02 #151
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_129416940
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 22:42 schreef Insomnium het volgende:

[..]

Dat is nogal wat.
Ik hoop echt dat met de tijd dingen beter gaan.

En je kunt inderdaad een hoop kwijt hier en bij vrienden.
Toch sterk dat je dit aan ons wilde vertellen!
Respect daarvoor.
thnx

Hmmm ik ga ff slapen ;) trusten :W
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
  zaterdag 27 juli 2013 @ 22:45:04 #152
347865 Insomnium
Flunitrazepam <3
pi_129416977
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 22:44 schreef Toekito het volgende:

[..]

thnx

Hmmm ik ga ff slapen ;) trusten :W
Slaap lekker!
Bipolair is niet zo erg soms.
Misschien. Ergens. Nooit
pi_129418462
goedenavond..ben lang weggeweest hier, nu weer even terug. Vooral omdat ik door een gebeurtenis ruim 9 maanden geleden een trauma opgelopen heb. Ik heb inmiddels EMDR gehad wat wel wat heeft geholpen. Maar ik durfde na die gebeurtenis niet meer in mijn eigen kamer te slapen, en nu ben ik weer in mijn eigen kamer aan het slapen en vind het toch ietwat eng.

Ik word ook wel eens wakker tussendoor doordat bijvoorbeeld iemand schreeuwend over straat loopt of iemand op de balkons loopt te schreeuwen en ik merk dat ik dat dan soort van mini-angstaanval krijg. Ik kan het nog wel controleren door me te dwingen te liggen en naar mijn ademhaling te luisteren en daarop te focussen. En op zich had ik die soort mini-angstaanvallen toen ik nog bij ma op de kamer sliep ook wel. En die aanvallen worden altijd getriggerd door het geschrokken wakker worden door geschreeuw of harde geluiden buiten. Nu ben ik altijd wel een schriktype geweest.
Maar deze soort angst is nieuw en heb ik pas sinds kort eigenlijk, terwijl de trauma eigenlijk al verwerkt is en een hele tijd geleden.

Ik denk dat het wel wat beter zal gaan eer ik weer wen aan de eigen kamer en andere omgeving, wil het er binnenkort ook met de psycholoog hebben over die soort vage angst...want ik word half slapend wakker met die angst en die is binnen een paar minuten ook weer weg...maar vind het maar raar.

Heb verder niemand om het mee te bespreken dus dacht laat ik het maar eens neerzetten.
pi_129420234
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 23:26 schreef cafpow het volgende:
goedenavond..ben lang weggeweest hier, nu weer even terug. Vooral omdat ik door een gebeurtenis ruim 9 maanden geleden een trauma opgelopen heb. Ik heb inmiddels EMDR gehad wat wel wat heeft geholpen. Maar ik durfde na die gebeurtenis niet meer in mijn eigen kamer te slapen, en nu ben ik weer in mijn eigen kamer aan het slapen en vind het toch ietwat eng.

Ik word ook wel eens wakker tussendoor doordat bijvoorbeeld iemand schreeuwend over straat loopt of iemand op de balkons loopt te schreeuwen en ik merk dat ik dat dan soort van mini-angstaanval krijg. Ik kan het nog wel controleren door me te dwingen te liggen en naar mijn ademhaling te luisteren en daarop te focussen. En op zich had ik die soort mini-angstaanvallen toen ik nog bij ma op de kamer sliep ook wel. En die aanvallen worden altijd getriggerd door het geschrokken wakker worden door geschreeuw of harde geluiden buiten. Nu ben ik altijd wel een schriktype geweest.
Maar deze soort angst is nieuw en heb ik pas sinds kort eigenlijk, terwijl de trauma eigenlijk al verwerkt is en een hele tijd geleden.

Ik denk dat het wel wat beter zal gaan eer ik weer wen aan de eigen kamer en andere omgeving, wil het er binnenkort ook met de psycholoog hebben over die soort vage angst...want ik word half slapend wakker met die angst en die is binnen een paar minuten ook weer weg...maar vind het maar raar.

Heb verder niemand om het mee te bespreken dus dacht laat ik het maar eens neerzetten.
Zelf had/heb ik angst om de deur uit te gaan en ik schrik ook altijd als er buiten geschreeuwd wordt. Dan hoop ik dat het niet dichtbij komt zo te zeggen.
  zondag 28 juli 2013 @ 01:27:22 #155
103397 minthy
Lief-ish
pi_129422802
Fiks onweer onderweg, niet fijn... Zeker niet in de nacht als je er ook nog eens flink bang voor bent. dit wordt een klotenacht :')
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
  zondag 28 juli 2013 @ 01:29:47 #156
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_129422879
quote:
13s.gif Op zondag 28 juli 2013 01:27 schreef minthy het volgende:
Fiks onweer onderweg, niet fijn... Zeker niet in de nacht als je er ook nog eens flink bang voor bent. dit wordt een klotenacht :')
Hier gaat het flink tekeer nu
  zondag 28 juli 2013 @ 01:30:29 #157
103397 minthy
Lief-ish
pi_129422907
quote:
1s.gif Op zondag 28 juli 2013 01:29 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Hier gaat het flink tekeer nu
Ik weet het, ik hoorde het net van iemand bij je uit de buurt. Ik sla het graag over :r
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
  zondag 28 juli 2013 @ 01:31:25 #158
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_129422943
quote:
14s.gif Op zondag 28 juli 2013 01:30 schreef minthy het volgende:

[..]

Ik weet het, ik hoorde het net van iemand bij je uit de buurt. Ik sla het graag over :r
Ik zal het even doorgeven
  zondag 28 juli 2013 @ 01:36:11 #159
103397 minthy
Lief-ish
pi_129423076
quote:
1s.gif Op zondag 28 juli 2013 01:31 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Ik zal het even doorgeven
Dat wordt gewaardeerd
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
  zondag 28 juli 2013 @ 01:37:26 #160
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_129423123
quote:
14s.gif Op zondag 28 juli 2013 01:36 schreef minthy het volgende:

[..]

Dat wordt gewaardeerd
Maar niet mijn schuld als ie niet luistert he
  zondag 28 juli 2013 @ 08:44:30 #161
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_129426677
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 21:02 schreef Gray het volgende:

[..]

Daar doelde ik precies op. :) Zie het als een steuntje in de rug. ;)
Lief van je, thanks
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_129426719
Mijn pgb'er en ik zijn weer vriendjes.
  zondag 28 juli 2013 @ 08:53:20 #163
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_129426723
quote:
17s.gif Op zondag 28 juli 2013 08:52 schreef Catnip het volgende:
Mijn pgb'er en ik zijn weer vriendjes.
^O^

Mogguh
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
pi_129426742
Goedemorgen people.
pi_129426817
quote:
17s.gif Op zondag 28 juli 2013 08:52 schreef Catnip het volgende:
Mijn pgb'er en ik zijn weer vriendjes.
Mooi zo :)
pi_129426999
Op naar de kerk.
Houdoee people :W
  zondag 28 juli 2013 @ 09:54:16 #167
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_129427111
Jippie catnip! Wil je vertellen hoe het gesprek liep?

En fijne dienst!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_129429467
Het gesprek zelf ging niet geweldig, ik ging huilen en kwam niet uit mijn woorden. Heel stom.
Ze vroeg hoe het met me ging, en of ik nog iets kwijt wilde over gisteren. (wat nu al eergisteren is natuurlijk)
En ze heeft een soort van haar verontschuldiging aangeboden voor het feit dat ze zei dat ik niet moest zeuren. Tenminste daar kwam het op neer. En dat ik moest kijken naar de dingen die ik WEL heb ipv niet heb. Wel heel lief.. Een soort van "lieve" schop onder je kont..

Later nog even een berichtje gestuurd, met sorry.. En dat ik het helemaal niet zo bedoelde dat ik me down en verdrietig voelde, dat ik haar heel lief vind. En dat ik nog steeds van haar "houd". We hebben samen heel wat meegemaakt, en dat zorgt dat we best een hele goede band hebben. Klinkt stom "houden van" maar het is zoals het is toch? En dan bedoel ik niet een relatie in vorm van verliefdheid, wat veel mensen verstaan onder houden van. Maar meer geven om en dat vind ik ook een soort houden van.

Haar kindertjes zijn ook lief, en haar vriend ook helemaal lief.

En ze antwoordde terug dat ze mij ook lief vind en dat ik toen niet zo heel lief was, maar dat dat ook niet altijd kan.. En dat ze voor me gaat bidden. En dat raakte me wel.
  zondag 28 juli 2013 @ 12:29:56 #169
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_129429537
Lief! En goed gedaan jij!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zondag 28 juli 2013 @ 12:31:43 #170
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129429579
quote:
1s.gif Op zondag 28 juli 2013 12:26 schreef Catnip het volgende:
En dat ik moest kijken naar de dingen die ik WEL heb ipv niet heb. Wel heel lief.. Een soort van "lieve" schop onder je kont..
Is hetgeen wat je wel hebt hetgeen wat je wilt hebben? Wil je misschien meer of minder hebben?
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  zondag 28 juli 2013 @ 12:34:23 #171
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_129429649
Lijkt me lastig gesprek geweest Catnip.
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
pi_129435653
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 12:31 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Is hetgeen wat je wel hebt hetgeen wat je wilt hebben? Wil je misschien meer of minder hebben?
Ik wil meer denk ik..
pi_129440391
Dinsdag naar een museum met mijn pgb'er..jippie *O*
Alles geregeld voor het gaan met de trein..nu alleen morgen mijn ov opladen. Het geld regelen, en verder ben ik vandaag nog op station geweest om te kijken hoe het met de ov chipkaart werkt. Ook niet moeilijk dat in en uit checken. Wat ik niet mag vergeten.

Ben stiekem best een beetje trots op mezelf dat ik het zo geregeld heb en in mijn iPod alle mogelijke tijden heb gezet die we kunnen gaan. :@ Heb ik nog nooit gedaan..hihi..
Kan niet mis gaan *O*
pi_129442099
Welkom Toekito! Heftig verhaal... ;(

Bij mij gaat het wel redelijk goed op het moment. Gister was ik jarig en heb best wel een leuke verjaardag gehad! Er heeft maar 1 vriendin afgezegd en zij heeft nog op mijn voicemail gezongen O+.
Ik heb gepicknickt en we zijn tijdens de picknick natgeregend maar dat was eigenlijk superleuk. Mijn huisgenoten hebben een taart voor mij gebakken met een regenbogen kotsende eenhoorn er op O+.
Daarna nog de avond en nacht met mijn lief doorgebracht om vervolgens om half 4 vanochtend op te staan om in de tuin samen erwten te oogsten. Ben nu supermoe maar voel me vrij goed. Heb nu bijvoorbeeld echt zin om vanavond alleen te zijn, dat heb ik niet zo vaak.

Ik ben benieuwd hoe de komende dagen worden. Ik werk de komende dagen vrij veel, maar heb ook nog een paar andere dingen gepland en misschien ga ik het komend weekend nog een weekendje weg met een vriend van me. Al met al gaat het nu zo zijn gangetje. Hoop dat ik dat een beetje vast kan blijven houden.
  zondag 28 juli 2013 @ 20:23:38 #175
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_129443081
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 19:15 schreef Catnip het volgende:
Dinsdag naar een museum met mijn pgb'er..jippie *O*
Alles geregeld voor het gaan met de trein..nu alleen morgen mijn ov opladen. Het geld regelen, en verder ben ik vandaag nog op station geweest om te kijken hoe het met de ov chipkaart werkt. Ook niet moeilijk dat in en uit checken. Wat ik niet mag vergeten.

Ben stiekem best een beetje trots op mezelf dat ik het zo geregeld heb en in mijn iPod alle mogelijke tijden heb gezet die we kunnen gaan. :@ Heb ik nog nooit gedaan..hihi..
Kan niet mis gaan *O*
Leuk joh!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zondag 28 juli 2013 @ 20:25:07 #176
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_129443137
Gefeliciteerd nog Rainbow!
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
pi_129444237
Wat doet een pgb'er eigenlijk? Wat is de taakomschrijving van zo'n iemand?
  zondag 28 juli 2013 @ 23:30:21 #178
103397 minthy
Lief-ish
pi_129452544
Een joekel van een vragenlijst moeten invullen voor de intake, foei... Er kwam haast geen eind aan! Maar goed, weer een stap richting herstel *O*
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
  zondag 28 juli 2013 @ 23:33:51 #179
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_129452720
quote:
14s.gif Op zondag 28 juli 2013 23:30 schreef minthy het volgende:
Een joekel van een vragenlijst moeten invullen voor de intake, foei... Er kwam haast geen eind aan! Maar goed, weer een stap richting herstel *O*
Goed bezig *O*
  zondag 28 juli 2013 @ 23:39:51 #180
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_129453027
quote:
14s.gif Op zondag 28 juli 2013 23:30 schreef minthy het volgende:
Een joekel van een vragenlijst moeten invullen voor de intake, foei... Er kwam haast geen eind aan! Maar goed, weer een stap richting herstel *O*
*O*
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
  zondag 28 juli 2013 @ 23:40:55 #181
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129453082
quote:
14s.gif Op zondag 28 juli 2013 23:30 schreef minthy het volgende:
Een joekel van een vragenlijst moeten invullen voor de intake, foei... Er kwam haast geen eind aan! Maar goed, weer een stap richting herstel *O*
Je bent nog maar bij het begin. Het wordt nog moeilijk(er).
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  zondag 28 juli 2013 @ 23:43:49 #182
103397 minthy
Lief-ish
pi_129453216
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 23:40 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Je bent nog maar bij het begin. Het wordt nog moeilijk(er).
Dat weet ik, dat mag ook :P

Het wordt even moeilijk, maar daarna ook beter. Misschien wel beter dan ooit tevoren ;)
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
  zondag 28 juli 2013 @ 23:51:12 #183
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_129453507
quote:
14s.gif Op zondag 28 juli 2013 23:43 schreef minthy het volgende:

[..]

Dat weet ik, dat mag ook :P

Het wordt even moeilijk, maar daarna ook beter. Misschien wel beter dan ooit tevoren ;)
Als je maar niet beter gaat worden in spelletjes :*
  zondag 28 juli 2013 @ 23:52:10 #184
103397 minthy
Lief-ish
pi_129453547
quote:
1s.gif Op zondag 28 juli 2013 23:51 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Als je maar niet beter gaat worden in spelletjes :*
Mogelijk, mogelijk... Je weet het niet...
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
  zondag 28 juli 2013 @ 23:55:41 #185
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_129453679
quote:
10s.gif Op zondag 28 juli 2013 23:52 schreef minthy het volgende:

[..]

Mogelijk, mogelijk... Je weet het niet...
Nou lekker dan
pi_129457970
Gaat morgenochtend feest worden als ik om 9 uur een afspraak heb bij PsyQ :')
Ben weer klaar wakker ;(
  maandag 29 juli 2013 @ 02:58:12 #187
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_129458189
Muggenfeest hier :')
  maandag 29 juli 2013 @ 04:02:56 #188
347865 Insomnium
Flunitrazepam <3
pi_129458962
Eeeeeen wakker wakker wakker wakker.
Om gek van te worden.
Bipolair is niet zo erg soms.
Misschien. Ergens. Nooit
pi_129461798
Hmm hier even wat minder. Ik wil nog steeds stoppen met het dagelijks gebruik van pijnstillers tegen hoofdpijn, gisteren was de tweede dag zonder (al is dit niet de eerste keer dat ik het probeer, maar met die hitte was het niet te doen.)
Gisteravond kreeg ik flinke migraine, dat was wel even pittig die pijn :X Na urenlang in bed liggen draaien uiteindelijk toch in slaap gevallen. Nu nog steeds moe en een wat pijnlijk beurs gevoel, hopelijk blijft het daarbij vandaag.

Helaas zit ik met wat zware emoties die de laatste dagen ook weer wat meer de kop opsteken, en huilbuien geven ook weer knallende koppijn vaak. :')

Maar ja ik moet er maar even doorheen, ik wil gewoon niet meer afhankelijk zijn van die pijnstillers.
pi_129464230
Whoa, wat een nacht! :o Doorgaans droom ik nooit, maar nu 5x in één nacht! 3 nachtmerries, 2 lustige dromen. :D
  maandag 29 juli 2013 @ 12:07:24 #191
347865 Insomnium
Flunitrazepam <3
pi_129464675
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 10:24 schreef Crystal86 het volgende:
Hmm hier even wat minder. Ik wil nog steeds stoppen met het dagelijks gebruik van pijnstillers tegen hoofdpijn, gisteren was de tweede dag zonder (al is dit niet de eerste keer dat ik het probeer, maar met die hitte was het niet te doen.)
Gisteravond kreeg ik flinke migraine, dat was wel even pittig die pijn :X Na urenlang in bed liggen draaien uiteindelijk toch in slaap gevallen. Nu nog steeds moe en een wat pijnlijk beurs gevoel, hopelijk blijft het daarbij vandaag.

Helaas zit ik met wat zware emoties die de laatste dagen ook weer wat meer de kop opsteken, en huilbuien geven ook weer knallende koppijn vaak. :')

Maar ja ik moet er maar even doorheen, ik wil gewoon niet meer afhankelijk zijn van die pijnstillers.
Wat klote!
Kan je niet wat anders gebruiken tegen de stress en dergelijke?
Ik neem aan dat je hoofdpijn daar vandaan komt? :@
Bipolair is niet zo erg soms.
Misschien. Ergens. Nooit
pi_129467144
quote:
5s.gif Op maandag 29 juli 2013 12:07 schreef Insomnium het volgende:

[..]

Wat klote!
Kan je niet wat anders gebruiken tegen de stress en dergelijke?
Ik neem aan dat je hoofdpijn daar vandaan komt? :@
Waar het precies vandaan komt weet ik eigenlijk niet, maar spanningen zullen zeker wel een rol spelen inderdaad. Maar er is nu denk ik kans dat de pijnstillers de pijn juist in stand houden. Dus ik hoop dat de frequentie in ieder geval minder wordt binnenkort.
  maandag 29 juli 2013 @ 13:26:44 #193
347865 Insomnium
Flunitrazepam <3
pi_129467160
quote:
7s.gif Op maandag 29 juli 2013 13:26 schreef Crystal86 het volgende:

[..]

Waar het precies vandaan komt weet ik eigenlijk niet, maar spanningen zullen zeker wel een rol spelen inderdaad. Maar er is nu denk ik kans dat de pijnstillers de pijn juist in stand houden. Dus ik hoop dat de frequentie in ieder geval minder wordt binnenkort.
Ja dat hoop ik ook dan.
Misschien wat Valeriaan of iets dergelijks tegen de spanningen?
Bipolair is niet zo erg soms.
Misschien. Ergens. Nooit
pi_129467566
quote:
5s.gif Op maandag 29 juli 2013 13:26 schreef Insomnium het volgende:

[..]

Ja dat hoop ik ook dan.
Misschien wat Valeriaan of iets dergelijks tegen de spanningen?
Zoiets zou ik nog wel eens kunnen proberen ja, ik probeer op het moment L-theanine of zo iets, zou ook voor meer ontspanning kunnen zorgen (zeggen ze :P ) Of het echt werkt, geen idee eigenlijk :+
  maandag 29 juli 2013 @ 14:50:31 #195
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129470076
Ik schiet weer een beetje verder richting neutraal, want ik heb weer een beetje vakantie geregeld :) Ik ga zondag naar de Formule 1 demonstratie op de TT in Assen *O*
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_129470089
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 02:41 schreef admiraal_anaal het volgende:
Gaat morgenochtend feest worden als ik om 9 uur een afspraak heb bij PsyQ :')
Ben weer klaar wakker ;(
Yo dawg, whaddup? :*
Ja doei.
pi_129496467
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 14:50 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik schiet weer een beetje verder richting neutraal, want ik heb weer een beetje vakantie geregeld :) Ik ga zondag naar de Formule 1 demonstratie op de TT in Assen *O*
Tof!

Ik was toen ik kind was helemaal gek van alles wat met racen/auto's te maken had, maar dat was op een gegeven moment helemaal verdwenen.

Deze week is het vrijwilligerswerk weer begonnen. Het heeft me goed gedaan om de mensen daar weer te zien.
  dinsdag 30 juli 2013 @ 08:46:47 #198
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129496498
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 08:42 schreef Gewas het volgende:

[..]

Tof!

Ik was toen ik kind was helemaal gek van alles wat met racen/auto's te maken had, maar dat was op een gegeven moment helemaal verdwenen.

Deze week is het vrijwilligerswerk weer begonnen. Het heeft me goed gedaan om de mensen daar weer te zien.
Is die interesse verdwenen door een depressie?
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_129496562
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 08:46 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Is die interesse verdwenen door een depressie?
Nu ik terugdenk zou dat best kunnen.

Tot mijn 14de was ik ook helemaal gek van skateboarden (en ik was er behoorlijk goed in). Niet lang daarna raakte ik de weg kwijt (psychose).
  dinsdag 30 juli 2013 @ 09:00:23 #200
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129496628
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 08:53 schreef Gewas het volgende:

[..]

Nu ik terugdenk zou dat best kunnen.

Tot mijn 14de was ik ook helemaal gek van skateboarden (en ik was er behoorlijk goed in). Niet lang daarna raakte ik de weg kwijt (psychose).
Heb je weleens geprobeerd om er weer in te komen door gewoon een keer te gaan kijken / proberen?
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_129496677
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 09:00 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Heb je weleens geprobeerd om er weer in te komen door gewoon een keer te gaan kijken / proberen?
Nee...

Hoewel, toevallig had ik gister een video gezien van skateboarden wat ik erg tof vond om te zien.

Ik heb overigens heel veel interesses gehad die opeens helemaal verdwenen waren. Heeft denk ik ook met ouder worden te maken.

1 hele mooie hobby die ik nu sinds een paar jaar heb is klassieke muziek luisteren.
pi_129503456
Goedemiddag :)

Al tig topics hier niet gepost.. wel meegelezen.
Hier gaat het wisselend. Gisteren had ik een afspraak bij de jeugdpsychiater en vanaf vandaag is mijn zoon ook aan de medicatie. Ik hoop echt zo dat het hem rust geeft en dat dit hem helpt. Gelukkig doet hij niet moeilijk over het innemen, het kan wat dat betreft echt een watje zijn.

Ik herken het op en neergevoel wat hier zo vaak wordt beschreven zo goed. Het ene moment denk ik dat ik de wereld aankan en vervolgens doe ik mijn lamellen weer wat dichter, blijf weer binnen zitten en voel me gewoon langzaam aan weer down worden, gatver! Simpele berichten versturen laat ik hangen, zelfs hier post ik niet eens. Ik lees mee, typ wat en vervolgens wordt het abonnement op de backspace weer geactiveerd.
  dinsdag 30 juli 2013 @ 20:58:29 #203
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129519840
Als hulp niet voor mij geholpen heeft, dan maak ik een einde aan mijn leven. Het is een moeilijke keuze voor mij, maar ik wil niet langer met deze problemen leven. Het moet eens een keer afgelopen zijn met die puinhoop, op een goede manier of op een minder leuke manier. Het kan me niks meer schelen. Naast hetgeen wat ik nu doe kan en wil niemand me meer helpen.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_129519886
Kiekenboe.
Rustig aan.
pi_129520002
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 20:58 schreef Comp_Lex het volgende:
Als hulp niet voor mij geholpen heeft, dan maak ik een einde aan mijn leven. Het is een moeilijke keuze voor mij, maar ik wil niet langer met deze problemen leven. Het moet eens een keer afgelopen zijn met die puinhoop, op een goede manier of op een minder leuke manier. Het kan me niks meer schelen. Naast hetgeen wat ik nu doe kan en wil niemand me meer helpen.
Nouja, doe dan wat extremers, zolang dat je herstel zou kunnen helpen.
Maar vergok je leven niet voordat je dat gedaan heb dan.
Rustig aan.
  dinsdag 30 juli 2013 @ 21:04:18 #206
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129520197
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 21:01 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Nouja, doe dan wat extremers, zolang dat je herstel zou kunnen helpen.
Maar vergok je leven niet voordat je dat gedaan heb dan.
Ik heb geen leven om te vergokken.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_129520255
Met de trein reizen en naar museum gaan met pgb'er ging zwaar klote. Heb heel veel gehuild, voelde me zo bagger en had zo veel stress. Dus ben het museum niet eens binnen geweest, we hebben maar een kopje koffie gedronken.. En wat gelopen, gaat ze ook nog vragen van Wat is er dan? Alsof dat niet duidelijk was, nou dat was ook niet duidelijk..Maar ik had gewoon gehoopt dat ze snapte dat ik me slecht voelde. Later ging het nog wel even beter gelukkig, maar had het nog wel moeilijk. En toen hebben we nog even ergens gelopen bij een aantal winkels nadat we terug waren gegaan met de trein.. En toen moest ik afscheid nemen, zie haar de 22 ste pas weer en volgens mij wil ze verder geen contact. Tenminste eerst mocht ik problemen aan haar vertellen en nu moet ik dat bespreken met de acute psychiatrie.. Ik snap het gewoon niet, waarom zijn sommige mensen zo moeilijk. Tranen met tuiten gehuild op de terugweg naar oma, het was een stressvolle dag met teveel indrukken. Niet voor herhaling vatbaar. En ik ga haar echt missen, ookal vind ik haar soms "stom" maar iedereen doet weleens stom..

Baggerbaggerbagger dag...
  dinsdag 30 juli 2013 @ 22:30:27 #208
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_129525142
Maar nu is het nog niet duidelijk waarom je je nu precies zo klote voelde. Lijkt me logisch dat ze vraagt wat er is. Dat je je slecht voelt dat zag ze vast wel, maar dan heeft ze nog geen reden waarom het slecht gaat met je. Lijkt me dat het juist een persoon is waarmee je dat zou kunnen bespreken.

Misschien heeft ze geconstateerd dat zij verder niets voor je kan betekenen? Dus kijken wat er via de acute psych kan worden bereikt?

En wat is er zo moeilijk aan haar dan?
pi_129527179
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 21:04 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ik heb geen leven om te vergokken.
Dan heb je ook geen reden om je te laten tegenhouden geluk te maken.
  dinsdag 30 juli 2013 @ 23:09:57 #210
103397 minthy
Lief-ish
pi_129527247
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 23:08 schreef Gray het volgende:

[..]

Dan heb je ook geen reden om je te laten tegenhouden geluk te maken.
Dat is een goede manier van omdenken ^O^
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_129527266
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 21:05 schreef Catnip het volgende:
Met de trein reizen en naar museum gaan met pgb'er ging zwaar klote. Heb heel veel gehuild, voelde me zo bagger en had zo veel stress. Dus ben het museum niet eens binnen geweest, we hebben maar een kopje koffie gedronken.. En wat gelopen, gaat ze ook nog vragen van Wat is er dan? Alsof dat niet duidelijk was, nou dat was ook niet duidelijk..Maar ik had gewoon gehoopt dat ze snapte dat ik me slecht voelde. Later ging het nog wel even beter gelukkig, maar had het nog wel moeilijk. En toen hebben we nog even ergens gelopen bij een aantal winkels nadat we terug waren gegaan met de trein.. En toen moest ik afscheid nemen, zie haar de 22 ste pas weer en volgens mij wil ze verder geen contact. Tenminste eerst mocht ik problemen aan haar vertellen en nu moet ik dat bespreken met de acute psychiatrie.. Ik snap het gewoon niet, waarom zijn sommige mensen zo moeilijk. Tranen met tuiten gehuild op de terugweg naar oma, het was een stressvolle dag met teveel indrukken. Niet voor herhaling vatbaar. En ik ga haar echt missen, ookal vind ik haar soms "stom" maar iedereen doet weleens stom..

Baggerbaggerbagger dag...
pi_129527311
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 23:09 schreef minthy het volgende:

[..]

Dat is een goede manier van omdenken ^O^
Het is de positieve keerzijde van leegte.
  dinsdag 30 juli 2013 @ 23:14:43 #213
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129527449
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 23:08 schreef Gray het volgende:

[..]

Dan heb je ook geen reden om je te laten tegenhouden geluk te maken.
Met die instelling heb ik juist dingen geprobeerd om meer in contact te komen met mensen, maar dat heeft helaas geen positieve resultaten opgeleverd.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_129527511
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 23:14 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Met die instelling heb ik juist dingen geprobeerd om meer in contact te komen met mensen, maar dat heeft helaas geen positieve resultaten opgeleverd.
Jij bent dan ook heel erg resultaatgericht.
  dinsdag 30 juli 2013 @ 23:19:32 #215
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129527680
quote:
12s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 23:16 schreef Gray het volgende:

[..]

Jij bent dan ook heel erg resultaatgericht.
Dat is iedereen, anders doet niemand ooit iets.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_129527726
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 23:19 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Dat is iedereen, anders doet niemand ooit iets.
Nee hoor, er zijn zelfs complete kunstvormen die dat als grondbeginsel hebben.
  dinsdag 30 juli 2013 @ 23:23:15 #217
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129527841
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 23:20 schreef Gray het volgende:

[..]

Nee hoor, er zijn zelfs complete kunstvormen die dat als grondbeginsel hebben.
Dan is het bestaan van die kunstvormen het resultaat van het werk van mensen.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_129527925
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 23:23 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Dan is het bestaan van die kunstvormen het resultaat van het werk van mensen.
Nee, maar als jij dat vindt, sure.
pi_129528574
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 23:14 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Met die instelling heb ik juist dingen geprobeerd om meer in contact te komen met mensen, maar dat heeft helaas geen positieve resultaten opgeleverd.
Wat heb je geprobeerd? Probeer anders mee te doen aan een aantal FOK-meets. Geen idee hoe oud je bent, maar loop anders gewoon de eerste bar of een café in die je tegenkomt in de stad van jouw provincie. Als je er niets aan vindt, ga je naar de volgende. Zeg iets geks tegen een random chicky. Mensen die solo in een café of bar zitten zijn daar niet voor niets, anders zouden zij wel gezelschap hebben. Doe een groepssport, ga naar een sportschool en deel je ervaringen op een bodybuild forum. Vraag de weg aan iemand in een stad die je nog niet kent en vraag 5 min daarna hetzelfde aan iemand anders. Verzin iets anders.
  dinsdag 30 juli 2013 @ 23:43:13 #220
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_129528676
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 23:14 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Met die instelling heb ik juist dingen geprobeerd om meer in contact te komen met mensen, maar dat heeft helaas geen positieve resultaten opgeleverd.
Nu kan je nog extremere dingen doen dus. Doe alles waar je bang voor bent... juist omdat het toch niets meer uitmaakt.
pi_129528716
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 23:43 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Nu kan je nog extremere dingen doen dus. Doe alles waar je bang voor bent... juist omdat het toch niets meer uitmaakt.
Alles? Pas op met wat je zegt. :D
  dinsdag 30 juli 2013 @ 23:46:34 #222
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_129528791
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 23:44 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Alles? Pas op met wat je zegt. :D
Je snapt wel wat ik bedoel.

Complex doet veel dingen niet omdat hij bang is getreiterd te worden. Maar als zijn enige uitweg nog de dood is, dan kan ie net zo goed toch die dingen doen. Want mocht ie getreiterd gaan worden, dan is de dood er nog altijd. Zo niet, wie weet wil ie dan niet meer dood.
pi_129529136
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 23:46 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Je snapt wel wat ik bedoel.

Complex doet veel dingen niet omdat hij bang is getreiterd te worden. Maar als zijn enige uitweg nog de dood is, dan kan ie net zo goed toch die dingen doen. Want mocht ie getreiterd gaan worden, dan is de dood er nog altijd. Zo niet, wie weet wil ie dan niet meer dood.
Die dood noem ik niet echt een uitweg. Eerder een stop van alle mogelijke kansen en oplossingen die je bewust de prullenbak in gooit. Ik snap je punt wel. Hij moet gewoon YOLO door het leven gaan en schijt hebben aan klootmensjes. Er is alleen maar terrein te winnen.
  woensdag 31 juli 2013 @ 08:16:00 #224
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129533829
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 23:40 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Wat heb je geprobeerd? Probeer anders mee te doen aan een aantal FOK-meets. Geen idee hoe oud je bent, maar loop anders gewoon de eerste bar of een café in die je tegenkomt in de stad van jouw provincie. Als je er niets aan vindt, ga je naar de volgende. Zeg iets geks tegen een random chicky. Mensen die solo in een café of bar zitten zijn daar niet voor niets, anders zouden zij wel gezelschap hebben. Doe een groepssport, ga naar een sportschool en deel je ervaringen op een bodybuild forum. Vraag de weg aan iemand in een stad die je nog niet kent en vraag 5 min daarna hetzelfde aan iemand anders. Verzin iets anders.
Ik doe veel van die dingen al. YOLO houdt voor mij in dat ik gewoon leuke dingen ga doen met leuke mensen.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_129533873
YOLO staat niet voor: You Only Life Online he
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  woensdag 31 juli 2013 @ 11:58:41 #226
136738 peleetje
He is a big mouth...
pi_129539076
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 20:58 schreef Comp_Lex het volgende:
Als hulp niet voor mij geholpen heeft,dan maak ik een einde aan mijn leven. Het is een moeilijke keuze voor mij, maar ik wil niet langer met deze problemen leven. Het moet eens een keer afgelopen zijn met die puinhoop, op een goede manier of op een minder leuke manier. Het kan me niks meer schelen. Naast hetgeen wat ik nu doe kan en wil niemand me meer helpen.
Sja ik heb het al vaker gezegd... je lijkt me een aardige kerel. Maar je hebt wel gigantisch last van tunnelvisie. Als je niet langer wilt leven met je problemen doe er wat aan. Alles wat je tot dusver hebt geprobeerd werkt blijkbaar niet dus moet je het over een andere boeg gooien.

Er zijn genoeg mensen die je willen helpen. Daar zijn al genoeg pagina's over vol geschreven. Alleen wil jij niks van iemand aannemen en blijf je vasthouden aan je eigen ideeën. Dat is je goed recht. Het is alleen jammer dat je zo'n groot bord voor je kop hebt dat je niet ziet dat ze totaal niet voor je werken.

[ Bericht 3% gewijzigd door peleetje op 31-07-2013 12:09:18 ]
  woensdag 31 juli 2013 @ 12:03:05 #227
136738 peleetje
He is a big mouth...
pi_129539222
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 23:14 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Met die instelling heb ik juist dingen geprobeerd om meer in contact te komen met mensen, maar dat heeft helaas geen positieve resultaten opgeleverd.
Blijkbaar niet hard genoeg geprobeerd. Misschien wil je het dan toch niet zo graag als jijzelf denkt!?
  woensdag 31 juli 2013 @ 12:05:03 #228
136738 peleetje
He is a big mouth...
pi_129539282
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 08:16 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ik doe veel van die dingen al. YOLO houdt voor mij in dat ik gewoon leuke dingen ga doen met leuke mensen.
Nou doe dat dan! zo moeilijk is het niet. Het is geen rocketscience. Sluit je aan bij een club, ga op salsadansles, ga naar de kroeg, spreek mensen aan.

YOLO is ook: Je dromen verwenzelijken, uit je schulp kruipen, je eigen grenzen verkennen en verleggen.

Eigenlijk is YOLO dit:

It's never to late to be who ever you wanna be. There's no time limit. Start whenever you want. You can change or stay the same. There are no rules to this thing. We can make the best, or the worst of it. I hope you make the best of it. I hope you see things that you bewilder. I hope you feel things you've never felt before. I hope you meet people with a different point of view. I hope you live a life you're proud of. And if you find out you're not...I hope you have the strength to start over again.

--The Curious Case Of Benjamin Button

[ Bericht 34% gewijzigd door peleetje op 31-07-2013 12:14:21 ]
  woensdag 31 juli 2013 @ 12:58:06 #229
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129540858
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 12:03 schreef peleetje het volgende:

[..]

Blijkbaar niet hard genoeg geprobeerd. Misschien wil je het dan toch niet zo graag als jijzelf denkt!?
Ik heb geen idee of ik het hard genoeg probeer of niet. Ik weet ook niet wat "hard genoeg" is.
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 12:05 schreef peleetje het volgende:


[..]

Nou doe dat dan! zo moeilijk is het niet. Het is geen rocketscience. Sluit je aan bij een club, ga op salsadansles, ga naar de kroeg, spreek mensen aan.

YOLO is ook: Je dromen verwenzelijken, uit je schulp kruipen, je eigen grenzen verkennen en verleggen.

Eigenlijk is YOLO dit:

It's never to late to be who ever you wanna be. There's no time limit. Start whenever you want. You can change or stay the same. There are no rules to this thing. We can make the best, or the worst of it. I hope you make the best of it. I hope you see things that you bewilder. I hope you feel things you've never felt before. I hope you meet people with a different point of view. I hope you live a life you're proud of. And if you find out you're not...I hope you have the strength to start over again.

--The Curious Case Of Benjamin Button
Ik zit bij meerdere clubs, dansen vind ik niet leuk (het moet wel iets zijn wat ik leuk vind om te doen), ik ben al een paar keer naar een kroeg geweest en mensen zijn niet open voor contact met mij => geen succes. Het is voor veel mensen blijkbaar rocket science om gewoon met mij om te gaan.

The Curious Case Of Benjamin Button is een film en niet echt. De realiteit is veel gecompliceerder.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  woensdag 31 juli 2013 @ 13:00:02 #230
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129540923
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 11:58 schreef peleetje het volgende:

[..]

Sja ik heb het al vaker gezegd... je lijkt me een aardige kerel. Maar je hebt wel gigantisch last van tunnelvisie. Als je niet langer wilt leven met je problemen doe er wat aan. Alles wat je tot dusver hebt geprobeerd werkt blijkbaar niet dus moet je het over een andere boeg gooien.

Er zijn genoeg mensen die je willen helpen. Daar zijn al genoeg pagina's over vol geschreven. Alleen wil jij niks van iemand aannemen en blijf je vasthouden aan je eigen ideeën. Dat is je goed recht. Het is alleen jammer dat je zo'n groot bord voor je kop hebt dat je niet ziet dat ze totaal niet voor je werken.

Jawel dat zie ik wel, want ik zit nu bij het UCP.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  woensdag 31 juli 2013 @ 14:00:43 #231
136738 peleetje
He is a big mouth...
pi_129542773
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 12:58 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ik heb geen idee of ik het hard genoeg probeer of niet. Ik weet ook niet wat "hard genoeg" is.

[..]

Ik zit bij meerdere clubs, dansen vind ik niet leuk (het moet wel iets zijn wat ik leuk vind om te doen), ik ben al een paar keer naar een kroeg geweest en mensen zijn niet open voor contact met mij => geen succes. Het is voor veel mensen blijkbaar rocket science om gewoon met mij om te gaan.

The Curious Case Of Benjamin Button is een film en niet echt. De realiteit is veel gecompliceerder.
Sja weet je... wat je uitstraalt krijg je terug.
Als jij je niet open opstelt krijg je dat ook terug. Misschien denk je dat jij je wel open opstelt maar blijkbaar denken de mensen in de kroeg daar toch anders over.

Die schuingedrukte tekst is een quote uit de Curious Case of Button.
  woensdag 31 juli 2013 @ 14:23:24 #232
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129543583
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 14:00 schreef peleetje het volgende:

[..]

Sja weet je... wat je uitstraalt krijg je terug.
Als jij je niet open opstelt krijg je dat ook terug. Misschien denk je dat jij je wel open opstelt maar blijkbaar denken de mensen in de kroeg daar toch anders over.

Die schuingedrukte tekst is een quote uit de Curious Case of Button.
Ik zal het er wel over hebben bij het UCP als daar tijd voor is.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  woensdag 31 juli 2013 @ 14:28:51 #233
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_129543760
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 14:23 schreef Comp_Lex het volgende:
als daar tijd voor is.
Waarom zou daar geen tijd voor zijn?
  woensdag 31 juli 2013 @ 14:42:24 #234
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129544154
quote:
7s.gif Op woensdag 31 juli 2013 14:28 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Waarom zou daar geen tijd voor zijn?
Er is maar een beperkte tijd voor de gesprekken. Ze hebben meer dingen te doen.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  woensdag 31 juli 2013 @ 15:19:39 #235
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_129545423
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 14:42 schreef Comp_Lex het volgende:

Er is maar een beperkte tijd voor de gesprekken. Ze hebben meer dingen te doen.
Snap ik. Maar is bovenstaande niet ook de reden waarom je erheen gaat en voor hulp gaat?
  woensdag 31 juli 2013 @ 15:30:57 #236
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129545804
quote:
7s.gif Op woensdag 31 juli 2013 15:19 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Snap ik. Maar is bovenstaande niet ook de reden waarom je erheen gaat en voor hulp gaat?
Ja, maar dan alsnog hebben ze niet alle tijd van de wereld voor je.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  woensdag 31 juli 2013 @ 15:40:48 #237
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_129546135
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 15:30 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ja, maar dan alsnog hebben ze niet alle tijd van de wereld voor je.
Klopt. Maar naar mijn gevoel is t wel een groot onderdeel van waarom t ook niet allemaal voor je werkt qua vrienden maken.
  woensdag 31 juli 2013 @ 15:51:31 #238
136738 peleetje
He is a big mouth...
pi_129546510
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 14:42 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Er is maar een beperkte tijd voor de gesprekken. Ze hebben meer dingen te doen.
Net meteen zo negatief denken. Je gaat er bij voorbaat vanuit dat ze daar geen tijd voor hebben. Je vergeet dat jij daar voor jezelf zit en jij dus ook de touwtjes in handen hebt. Als jij bepaalde dingen wil bespreken dan doe je dat. PUNT.
  woensdag 31 juli 2013 @ 15:54:38 #239
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129546623
quote:
1s.gif Op woensdag 31 juli 2013 15:40 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Klopt. Maar naar mijn gevoel is t wel een groot onderdeel van waarom t ook niet allemaal voor je werkt qua vrienden maken.
Dat kan heel goed. Ze hebben al tegen mij gezegd dat ze gaan kijken naar sociale vaardigheidstraining voor mij.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  woensdag 31 juli 2013 @ 15:57:53 #240
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_129546741
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 15:54 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Dat kan heel goed. Ze hebben al tegen mij gezegd dat ze gaan kijken naar sociale vaardigheidstraining voor mij.
Conclusie: er is vast wel tijd voor.
  woensdag 31 juli 2013 @ 15:59:58 #241
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129546834
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 15:51 schreef peleetje het volgende:

[..]

Net meteen zo negatief denken. Je gaat er bij voorbaat vanuit dat ze daar geen tijd voor hebben. Je vergeet dat jij daar voor jezelf zit en jij dus ook de touwtjes in handen hebt. Als jij bepaalde dingen wil bespreken dan doe je dat. PUNT.
quote:
7s.gif Op woensdag 31 juli 2013 15:57 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Conclusie: er is vast wel tijd voor.
Ja waarschijnlijk wel. Ik zal daar niet weggeschopt worden. Het punt is dat ik niet de hele dag daar kan zitten. Een gesprek duurt soms maar een halfuurtje en dan moeten ze weer verder. Aanstaande vrijdag kan ik er weer heen. Dat is mijn eerste afspraak sinds 3 weken.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_129548353
Het is een beetje vreemd om zomaar deze reeks te komen binnenvallen en een heel verhaal te houden, desalniettemin ben ik erg benieuwd naar jullie meningen/advies. Ik zal het een beetje kort houden. (Dit verhaal speelt zich overigens in de UK af).

Mijn vriendin (tegen de 30, onze relatie begon een jaar of 2,5 geleden, ik ben zelf 36) heeft tot dusver al het nodige meegemaakt: een niet al te gelukkige jeugd (ze was blijkbaar een 'moeilijk' kind), regelmatig gepest tijdens haar schooltijd, een paar ongelukkige baan- en partnerkeuzes. Ze is nu in de laatste fase van het schrijven van haar proefschrift (we zijn allebei wetenschappers). Sinds al renige tijd, meer dan een jaar nu, lijdt ze erg onder de druk en de stress. Niet alleen van het promoveren an sich, maar ook bijkomende zaken zoals toekomstperspectief etc. Na een poging ondernomen te hebben om haar leven te beeindigen is ze een korte periode opgenomen geweest en gediagnosticeerd met een redelijk zware depressie in combinatie met een angststoornis.

Ze heeft, zo goed en zo kwaad als het ging, geprobeerd de draad weer op te pakken. Een combinatie van medicatie, wat therapie (eigenlijk alleen 'noodtherapie', d.w.z. het is nooit tot een fundamentele langerdurende therapie gekomen) en practische zaken als mindfullness, hardlopen, beetje yoga en meditatie enz. deden haar behoorlijk goed en ze voelde zich weer een stuk beter. We zijn ook verhuisd zodat we meer ruimte hadden samen en er is bijv. ook een puppy gekomen.

Onder begeleiding van de huisarts die haar vanaf het begin heeft bijgestaan is de medicatie langzamerhand wat afgebouwd, tot ze ten tijde van de verhuizing op een behoorlijk lage dosis zat. Vanwege postcodegebieden enz. moest ze helaas een andere huisarts zoeken. Deze heeft ze bezocht, ze hebben de situatie besproken en zijn advies was om in ieder geval tot na de afronding van het proefschrift de kleine dosis te blijven slikken en vervolgens opnieuw de situatie te bekijken.

Mijn vriendin besloot echter, een maand of 2 geleden ongeveer, besloten dat ze graag wilde stoppen. De exacte reden weet ik niet, voor zover ik weet had ze in ieder geval geen vervelende bijwerkingen. Ze deed dit op basis van het feit dat het aardig goed ging, en ze uit verschillende bronnen had begrepen dat praktische zaken zoals hardlopen, mindfullness enz. een even goed effect kunnen hebben als een lage dosering medicatie. (Hoewel het tegen het advies van de dokter in ging, en we dit ook zeker wel besproken hebben, kon ik me ook wel voorstellen dat ze het graag wilde proberen).

Helaas gaat het de laatste weken behoorlijk mis ben ik bang. (Ik noem hierboven het stoppen met medicatie omdat ik denk dat dat op z'n minst een bijdrage heeft geleverd, echter weet ik dat niet 100% zeker natuurlijk. Er zijn verder geen ingrijpende veranderingen in onze situatie geweest). Ze lijkt steeds verder weg te zakken in gevoelens van depressie en/of angst. Het is de afgelopen weken verschillende keren voorgekomen dat ze zichzelf nauwelijks meer onder controle had en op een agressieve, schreeuwende manier haar negatieve gevoelens naar buiten bracht. Zo'n 'sessie' kan uren duren. Extreem zelfdestructief (gelukkig vooralsnog alleen in woorden) en negatief, negatief en erg wraakzuchtig ten opzichte van mensen van wie ze ervan overtuigd is dat die haar in de situatie gebracht hebben waar ze nu is, letterlijk alles is 'shit'.

Ik probeer me op de vlakte te houden, haar te laten uitrazen en te steunen waar ik kan. Maar ik vind het niet makkelijk, niet om zulke 'sessies' te weerstaan in de zin dat ik me ervan weerhou om in te gaan op de vele irrationele en zelfs elkaar tegensprekende uitspraken enerzijds en anderszijds omdat het me behoorlijk machteloos (en aangedaan) doet voelen. Dit laatste vooral omdat ze zo onbereikbaar wordt. Het is eenrichtingsverkeer, de continu knetterende emoties laten geen enkele ruimte voor mij om iets te zeggen of doen. Ze lijkt tijdens zulke 'sessies' regelmatig 'buiten zichzelf' te raken: behalve de irrationele uitspraken, het verbale 'geweld' en het niet meer bereikbaar zijn ook bewegingen alsof ze met haar hoofd/handen tegen de muur/tafel wil slaan enz.

Ze wil niet meer aan haar medicatie beginnen (ze heeft nog een restdosis). Wanneer ze zich slecht voelt is haar reden dat ze denkt dat de buitenwereld haar die medicijnen wil opdringen omdat deze mensen alleen uit eigenbelang haar kunstmatig willen 'dimmen' zodat ze 'geen last meer van haar hebben'. Als ze zich beter voelt is de reden minder duidelijk maar is het nog steeds een 'nee'. Laat ik eraan toevoegen dat ik hier heel voorzichtig mee ben. Ik heb haar nooit direct gezegd dat ik het beter zou vinden als ... of iets in die geest. Het is alleen ter sprake geweest op momenten dat ze er zelf over begon, of wanneer ze in een 'mood' was die wel erg open was om erover te praten.

Al met al, met de hele voorgeschiedenis die dit heeft vind ik het lastig om met de gebeurtenissen van de laatste weken om te gaan. Vandaar mijn verzoek aan het begin of iemand hier misschien specifiek advies heeft - hoewel ik begrijp dat dat erg lastig is op basis van zo'n kort verhaaltje.

Zijn er specifieke dingen die ik kan doen voor haar? Hebben jullie misschien andere tips?
pi_129548872
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 16:42 schreef PorFavor het volgende:
Het is een beetje vreemd om zomaar deze reeks te komen binnenvallen en een heel verhaal te houden, desalniettemin ben ik erg benieuwd naar jullie meningen/advies. Ik zal het een beetje kort houden. (Dit verhaal speelt zich overigens in de UK af).

Mijn vriendin (tegen de 30, onze relatie begon een jaar of 2,5 geleden, ik ben zelf 36) heeft tot dusver al het nodige meegemaakt: een niet al te gelukkige jeugd (ze was blijkbaar een 'moeilijk' kind), regelmatig gepest tijdens haar schooltijd, een paar ongelukkige baan- en partnerkeuzes. Ze is nu in de laatste fase van het schrijven van haar proefschrift (we zijn allebei wetenschappers). Sinds al renige tijd, meer dan een jaar nu, lijdt ze erg onder de druk en de stress. Niet alleen van het promoveren an sich, maar ook bijkomende zaken zoals toekomstperspectief etc. Na een poging ondernomen te hebben om haar leven te beeindigen is ze een korte periode opgenomen geweest en gediagnosticeerd met een redelijk zware depressie in combinatie met een angststoornis.

Ze heeft, zo goed en zo kwaad als het ging, geprobeerd de draad weer op te pakken. Een combinatie van medicatie, wat therapie (eigenlijk alleen 'noodtherapie', d.w.z. het is nooit tot een fundamentele langerdurende therapie gekomen) en practische zaken als mindfullness, hardlopen, beetje yoga en meditatie enz. deden haar behoorlijk goed en ze voelde zich weer een stuk beter. We zijn ook verhuisd zodat we meer ruimte hadden samen en er is bijv. ook een puppy gekomen.

Onder begeleiding van de huisarts die haar vanaf het begin heeft bijgestaan is de medicatie langzamerhand wat afgebouwd, tot ze ten tijde van de verhuizing op een behoorlijk lage dosis zat. Vanwege postcodegebieden enz. moest ze helaas een andere huisarts zoeken. Deze heeft ze bezocht, ze hebben de situatie besproken en zijn advies was om in ieder geval tot na de afronding van het proefschrift de kleine dosis te blijven slikken en vervolgens opnieuw de situatie te bekijken.

Mijn vriendin besloot echter, een maand of 2 geleden ongeveer, besloten dat ze graag wilde stoppen. De exacte reden weet ik niet, voor zover ik weet had ze in ieder geval geen vervelende bijwerkingen. Ze deed dit op basis van het feit dat het aardig goed ging, en ze uit verschillende bronnen had begrepen dat praktische zaken zoals hardlopen, mindfullness enz. een even goed effect kunnen hebben als een lage dosering medicatie. (Hoewel het tegen het advies van de dokter in ging, en we dit ook zeker wel besproken hebben, kon ik me ook wel voorstellen dat ze het graag wilde proberen).

Helaas gaat het de laatste weken behoorlijk mis ben ik bang. (Ik noem hierboven het stoppen met medicatie omdat ik denk dat dat op z'n minst een bijdrage heeft geleverd, echter weet ik dat niet 100% zeker natuurlijk. Er zijn verder geen ingrijpende veranderingen in onze situatie geweest). Ze lijkt steeds verder weg te zakken in gevoelens van depressie en/of angst. Het is de afgelopen weken verschillende keren voorgekomen dat ze zichzelf nauwelijks meer onder controle had en op een agressieve, schreeuwende manier haar negatieve gevoelens naar buiten bracht. Zo'n 'sessie' kan uren duren. Extreem zelfdestructief (gelukkig vooralsnog alleen in woorden) en negatief, negatief en erg wraakzuchtig ten opzichte van mensen van wie ze ervan overtuigd is dat die haar in de situatie gebracht hebben waar ze nu is, letterlijk alles is 'shit'.

Ik probeer me op de vlakte te houden, haar te laten uitrazen en te steunen waar ik kan. Maar ik vind het niet makkelijk, niet om zulke 'sessies' te weerstaan in de zin dat ik me ervan weerhou om in te gaan op de vele irrationele en zelfs elkaar tegensprekende uitspraken enerzijds en anderszijds omdat het me behoorlijk machteloos (en aangedaan) doet voelen. Dit laatste vooral omdat ze zo onbereikbaar wordt. Het is eenrichtingsverkeer, de continu knetterende emoties laten geen enkele ruimte voor mij om iets te zeggen of doen. Ze lijkt tijdens zulke 'sessies' regelmatig 'buiten zichzelf' te raken: behalve de irrationele uitspraken, het verbale 'geweld' en het niet meer bereikbaar zijn ook bewegingen alsof ze met haar hoofd/handen tegen de muur/tafel wil slaan enz.

Ze wil niet meer aan haar medicatie beginnen (ze heeft nog een restdosis). Wanneer ze zich slecht voelt is haar reden dat ze denkt dat de buitenwereld haar die medicijnen wil opdringen omdat deze mensen alleen uit eigenbelang haar kunstmatig willen 'dimmen' zodat ze 'geen last meer van haar hebben'. Als ze zich beter voelt is de reden minder duidelijk maar is het nog steeds een 'nee'. Laat ik eraan toevoegen dat ik hier heel voorzichtig mee ben. Ik heb haar nooit direct gezegd dat ik het beter zou vinden als ... of iets in die geest. Het is alleen ter sprake geweest op momenten dat ze er zelf over begon, of wanneer ze in een 'mood' was die wel erg open was om erover te praten.

Al met al, met de hele voorgeschiedenis die dit heeft vind ik het lastig om met de gebeurtenissen van de laatste weken om te gaan. Vandaar mijn verzoek aan het begin of iemand hier misschien specifiek advies heeft - hoewel ik begrijp dat dat erg lastig is op basis van zo'n kort verhaaltje.

Zijn er specifieke dingen die ik kan doen voor haar? Hebben jullie misschien andere tips?
Misschien beter dat je hierover een nieuw topic opent zodat je meer publiek krijgt :Y

Edit: Ow, zie nu dat je in principe in het juiste topic zit, maar een topic erover openen, dan krijg je over het algemeen wel meer reacties :)
pi_129548893
Hmm, lastig wanneer je in een situatie bent waarbij je partner een depressie heeft, en denk ik als leek, een lichte psychose. In mijn geval was ik degene met die stoornissen en kan daarom zeggen dat hulp van je partner an sich weinig uithaalt. Ondersteuning is goed uiteraard, maar wat mij wakker schudde was een stevig ultimatum. Daarop besloot ik hulp te zoeken, al was ik haar toen al kwijt. Alhoewel zij de aanleiding was, was zij niet de reden dat ik hulp zocht; de reden was dat ik wilde veranderen wie ik was, was ikzelf.

Ik hoop dat het ook voor jullie werkt.
pi_129549589
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 22:30 schreef Cue_ het volgende:
Maar nu is het nog niet duidelijk waarom je je nu precies zo klote voelde. Lijkt me logisch dat ze vraagt wat er is. Dat je je slecht voelt dat zag ze vast wel, maar dan heeft ze nog geen reden waarom het slecht gaat met je. Lijkt me dat het juist een persoon is waarmee je dat zou kunnen bespreken.

Misschien heeft ze geconstateerd dat zij verder niets voor je kan betekenen? Dus kijken wat er via de acute psych kan worden bereikt?

En wat is er zo moeilijk aan haar dan?
Ik snap helemaal niks van haar, en heel veel anderen. Hun reacties interpreteer ik verkeerd, en ik snap niet waarom ze iets doen. Kan van alles zijn..Maar dat heeft ook wel een beetje met het autisme te maken.
  woensdag 31 juli 2013 @ 17:29:06 #246
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129549964
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 16:42 schreef PorFavor het volgende:
Het is een beetje vreemd om zomaar deze reeks te komen binnenvallen en een heel verhaal te houden, desalniettemin ben ik erg benieuwd naar jullie meningen/advies. Ik zal het een beetje kort houden. (Dit verhaal speelt zich overigens in de UK af).

Mijn vriendin (tegen de 30, onze relatie begon een jaar of 2,5 geleden, ik ben zelf 36) heeft tot dusver al het nodige meegemaakt: een niet al te gelukkige jeugd (ze was blijkbaar een 'moeilijk' kind), regelmatig gepest tijdens haar schooltijd, een paar ongelukkige baan- en partnerkeuzes. Ze is nu in de laatste fase van het schrijven van haar proefschrift (we zijn allebei wetenschappers). Sinds al renige tijd, meer dan een jaar nu, lijdt ze erg onder de druk en de stress. Niet alleen van het promoveren an sich, maar ook bijkomende zaken zoals toekomstperspectief etc. Na een poging ondernomen te hebben om haar leven te beeindigen is ze een korte periode opgenomen geweest en gediagnosticeerd met een redelijk zware depressie in combinatie met een angststoornis.

Ze heeft, zo goed en zo kwaad als het ging, geprobeerd de draad weer op te pakken. Een combinatie van medicatie, wat therapie (eigenlijk alleen 'noodtherapie', d.w.z. het is nooit tot een fundamentele langerdurende therapie gekomen) en practische zaken als mindfullness, hardlopen, beetje yoga en meditatie enz. deden haar behoorlijk goed en ze voelde zich weer een stuk beter. We zijn ook verhuisd zodat we meer ruimte hadden samen en er is bijv. ook een puppy gekomen.

Onder begeleiding van de huisarts die haar vanaf het begin heeft bijgestaan is de medicatie langzamerhand wat afgebouwd, tot ze ten tijde van de verhuizing op een behoorlijk lage dosis zat. Vanwege postcodegebieden enz. moest ze helaas een andere huisarts zoeken. Deze heeft ze bezocht, ze hebben de situatie besproken en zijn advies was om in ieder geval tot na de afronding van het proefschrift de kleine dosis te blijven slikken en vervolgens opnieuw de situatie te bekijken.

Mijn vriendin besloot echter, een maand of 2 geleden ongeveer, besloten dat ze graag wilde stoppen. De exacte reden weet ik niet, voor zover ik weet had ze in ieder geval geen vervelende bijwerkingen. Ze deed dit op basis van het feit dat het aardig goed ging, en ze uit verschillende bronnen had begrepen dat praktische zaken zoals hardlopen, mindfullness enz. een even goed effect kunnen hebben als een lage dosering medicatie. (Hoewel het tegen het advies van de dokter in ging, en we dit ook zeker wel besproken hebben, kon ik me ook wel voorstellen dat ze het graag wilde proberen).

Helaas gaat het de laatste weken behoorlijk mis ben ik bang. (Ik noem hierboven het stoppen met medicatie omdat ik denk dat dat op z'n minst een bijdrage heeft geleverd, echter weet ik dat niet 100% zeker natuurlijk. Er zijn verder geen ingrijpende veranderingen in onze situatie geweest). Ze lijkt steeds verder weg te zakken in gevoelens van depressie en/of angst. Het is de afgelopen weken verschillende keren voorgekomen dat ze zichzelf nauwelijks meer onder controle had en op een agressieve, schreeuwende manier haar negatieve gevoelens naar buiten bracht. Zo'n 'sessie' kan uren duren. Extreem zelfdestructief (gelukkig vooralsnog alleen in woorden) en negatief, negatief en erg wraakzuchtig ten opzichte van mensen van wie ze ervan overtuigd is dat die haar in de situatie gebracht hebben waar ze nu is, letterlijk alles is 'shit'.

Ik probeer me op de vlakte te houden, haar te laten uitrazen en te steunen waar ik kan. Maar ik vind het niet makkelijk, niet om zulke 'sessies' te weerstaan in de zin dat ik me ervan weerhou om in te gaan op de vele irrationele en zelfs elkaar tegensprekende uitspraken enerzijds en anderszijds omdat het me behoorlijk machteloos (en aangedaan) doet voelen. Dit laatste vooral omdat ze zo onbereikbaar wordt. Het is eenrichtingsverkeer, de continu knetterende emoties laten geen enkele ruimte voor mij om iets te zeggen of doen. Ze lijkt tijdens zulke 'sessies' regelmatig 'buiten zichzelf' te raken: behalve de irrationele uitspraken, het verbale 'geweld' en het niet meer bereikbaar zijn ook bewegingen alsof ze met haar hoofd/handen tegen de muur/tafel wil slaan enz.

Ze wil niet meer aan haar medicatie beginnen (ze heeft nog een restdosis). Wanneer ze zich slecht voelt is haar reden dat ze denkt dat de buitenwereld haar die medicijnen wil opdringen omdat deze mensen alleen uit eigenbelang haar kunstmatig willen 'dimmen' zodat ze 'geen last meer van haar hebben'. Als ze zich beter voelt is de reden minder duidelijk maar is het nog steeds een 'nee'. Laat ik eraan toevoegen dat ik hier heel voorzichtig mee ben. Ik heb haar nooit direct gezegd dat ik het beter zou vinden als ... of iets in die geest. Het is alleen ter sprake geweest op momenten dat ze er zelf over begon, of wanneer ze in een 'mood' was die wel erg open was om erover te praten.

Al met al, met de hele voorgeschiedenis die dit heeft vind ik het lastig om met de gebeurtenissen van de laatste weken om te gaan. Vandaar mijn verzoek aan het begin of iemand hier misschien specifiek advies heeft - hoewel ik begrijp dat dat erg lastig is op basis van zo'n kort verhaaltje.

Zijn er specifieke dingen die ik kan doen voor haar? Hebben jullie misschien andere tips?
Is er weer opnieuw contact opgenomen met professionele hulp?
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_129550195
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 17:18 schreef Catnip het volgende:

[..]

Ik snap helemaal niks van haar, en heel veel anderen. Hun reacties interpreteer ik verkeerd, en ik snap niet waarom ze iets doen. Kan van alles zijn..Maar dat heeft ook wel een beetje met het autisme te maken.
En vragen kan niet?
pi_129551973
quote:
12s.gif Op woensdag 31 juli 2013 17:37 schreef Gray het volgende:

[..]

En vragen kan niet?
Dat durf ik vaak niet :@
  woensdag 31 juli 2013 @ 18:46:17 #249
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_129551991
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 17:18 schreef Catnip het volgende:
Ik snap helemaal niks van haar, en heel veel anderen. Hun reacties interpreteer ik verkeerd, en ik snap niet waarom ze iets doen. Kan van alles zijn..Maar dat heeft ook wel een beetje met het autisme te maken.
Dan dien je ernaar te vragen ipv gelijk boos/verdrietig/whatever het te vinden. Zeker als je weet het dat het een probleem bij je is en je weet dat jij het verkeerd interpreteert.
  woensdag 31 juli 2013 @ 19:23:38 #250
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_129553235
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 16:42 schreef PorFavor het volgende:
Het is een beetje vreemd om zomaar deze reeks te komen binnenvallen en een heel verhaal te houden, desalniettemin ben ik erg benieuwd naar jullie meningen/advies. Ik zal het een beetje kort houden. (Dit verhaal speelt zich overigens in de UK af).

Mijn vriendin (tegen de 30, onze relatie begon een jaar of 2,5 geleden, ik ben zelf 36) heeft tot dusver al het nodige meegemaakt: een niet al te gelukkige jeugd (ze was blijkbaar een 'moeilijk' kind), regelmatig gepest tijdens haar schooltijd, een paar ongelukkige baan- en partnerkeuzes. Ze is nu in de laatste fase van het schrijven van haar proefschrift (we zijn allebei wetenschappers). Sinds al renige tijd, meer dan een jaar nu, lijdt ze erg onder de druk en de stress. Niet alleen van het promoveren an sich, maar ook bijkomende zaken zoals toekomstperspectief etc. Na een poging ondernomen te hebben om haar leven te beeindigen is ze een korte periode opgenomen geweest en gediagnosticeerd met een redelijk zware depressie in combinatie met een angststoornis.

Ze heeft, zo goed en zo kwaad als het ging, geprobeerd de draad weer op te pakken. Een combinatie van medicatie, wat therapie (eigenlijk alleen 'noodtherapie', d.w.z. het is nooit tot een fundamentele langerdurende therapie gekomen) en practische zaken als mindfullness, hardlopen, beetje yoga en meditatie enz. deden haar behoorlijk goed en ze voelde zich weer een stuk beter. We zijn ook verhuisd zodat we meer ruimte hadden samen en er is bijv. ook een puppy gekomen.

Onder begeleiding van de huisarts die haar vanaf het begin heeft bijgestaan is de medicatie langzamerhand wat afgebouwd, tot ze ten tijde van de verhuizing op een behoorlijk lage dosis zat. Vanwege postcodegebieden enz. moest ze helaas een andere huisarts zoeken. Deze heeft ze bezocht, ze hebben de situatie besproken en zijn advies was om in ieder geval tot na de afronding van het proefschrift de kleine dosis te blijven slikken en vervolgens opnieuw de situatie te bekijken.

Mijn vriendin besloot echter, een maand of 2 geleden ongeveer, besloten dat ze graag wilde stoppen. De exacte reden weet ik niet, voor zover ik weet had ze in ieder geval geen vervelende bijwerkingen. Ze deed dit op basis van het feit dat het aardig goed ging, en ze uit verschillende bronnen had begrepen dat praktische zaken zoals hardlopen, mindfullness enz. een even goed effect kunnen hebben als een lage dosering medicatie. (Hoewel het tegen het advies van de dokter in ging, en we dit ook zeker wel besproken hebben, kon ik me ook wel voorstellen dat ze het graag wilde proberen).

Helaas gaat het de laatste weken behoorlijk mis ben ik bang. (Ik noem hierboven het stoppen met medicatie omdat ik denk dat dat op z'n minst een bijdrage heeft geleverd, echter weet ik dat niet 100% zeker natuurlijk. Er zijn verder geen ingrijpende veranderingen in onze situatie geweest). Ze lijkt steeds verder weg te zakken in gevoelens van depressie en/of angst. Het is de afgelopen weken verschillende keren voorgekomen dat ze zichzelf nauwelijks meer onder controle had en op een agressieve, schreeuwende manier haar negatieve gevoelens naar buiten bracht. Zo'n 'sessie' kan uren duren. Extreem zelfdestructief (gelukkig vooralsnog alleen in woorden) en negatief, negatief en erg wraakzuchtig ten opzichte van mensen van wie ze ervan overtuigd is dat die haar in de situatie gebracht hebben waar ze nu is, letterlijk alles is 'shit'.

Ik probeer me op de vlakte te houden, haar te laten uitrazen en te steunen waar ik kan. Maar ik vind het niet makkelijk, niet om zulke 'sessies' te weerstaan in de zin dat ik me ervan weerhou om in te gaan op de vele irrationele en zelfs elkaar tegensprekende uitspraken enerzijds en anderszijds omdat het me behoorlijk machteloos (en aangedaan) doet voelen. Dit laatste vooral omdat ze zo onbereikbaar wordt. Het is eenrichtingsverkeer, de continu knetterende emoties laten geen enkele ruimte voor mij om iets te zeggen of doen. Ze lijkt tijdens zulke 'sessies' regelmatig 'buiten zichzelf' te raken: behalve de irrationele uitspraken, het verbale 'geweld' en het niet meer bereikbaar zijn ook bewegingen alsof ze met haar hoofd/handen tegen de muur/tafel wil slaan enz.

Ze wil niet meer aan haar medicatie beginnen (ze heeft nog een restdosis). Wanneer ze zich slecht voelt is haar reden dat ze denkt dat de buitenwereld haar die medicijnen wil opdringen omdat deze mensen alleen uit eigenbelang haar kunstmatig willen 'dimmen' zodat ze 'geen last meer van haar hebben'. Als ze zich beter voelt is de reden minder duidelijk maar is het nog steeds een 'nee'. Laat ik eraan toevoegen dat ik hier heel voorzichtig mee ben. Ik heb haar nooit direct gezegd dat ik het beter zou vinden als ... of iets in die geest. Het is alleen ter sprake geweest op momenten dat ze er zelf over begon, of wanneer ze in een 'mood' was die wel erg open was om erover te praten.

Al met al, met de hele voorgeschiedenis die dit heeft vind ik het lastig om met de gebeurtenissen van de laatste weken om te gaan. Vandaar mijn verzoek aan het begin of iemand hier misschien specifiek advies heeft - hoewel ik begrijp dat dat erg lastig is op basis van zo'n kort verhaaltje.

Zijn er specifieke dingen die ik kan doen voor haar? Hebben jullie misschien andere tips?
Klinkt erg heftig.. Heb je een vertrouwenspersoon (voor jezelf) waar je terecht kan met dit soort vragen via bijvoorbeeld het GGZ? Je bent niet haar hulpverlener, ook al doet het je natuurlijk veel. Ik zou als je je zorgen maakt zeker even contact opnemen. Je kunt in NL nou eenmaal heel weinig doen in zo'n situatie. Op zich terecht, maar kan me indenken dat je je zorgen maakt. Zijn er rustige momenten waarin het mogelijk is om met haar erover te praten? Het kan van alles zijn, van depressie tot manie. De beslissingen in zo'n periode lijken of zijn ook vaak niet redelijk voor de omgeving. Het gaat allemaal op een ander tempo en golflengte. alleen beoordelen hoe of wat moet je echt aan de proffessionals overlaten.

Even on/off topic; Ik ben zelf opgegroeid bij een ouder met een psychiatrische aandoening. Een zogeheten KOPP-kind. Tegenwoordig is hier veel meer aandacht voor maar in mijn tijd moest je zelf nog heel erg uitzoeken waar je zelf steun kon vinden als familielid (of partner). Dat is ook de reden dat ik hier soms meeschrijf. Ik heb zo mijn eigen dingen er aan overgehouden maar onder de streep is het best okee met me. Ik weet niet precies hoe ik dat heb ik gedaan en wat nou het meeste heeft geholpen maar vandaar dat ik hier soms reageer, als ik denk dat dat misschien nut kan hebben. Ik besef me overigens dat dit niet een topic is voor familieleden maar ik herken soms wel dingen bij mezelf en krijg zo ook wat meer inzicht en begrip voor mijn ouder.
pi_129553299
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 18:45 schreef Catnip het volgende:

[..]

Dat durf ik vaak niet :@
Tja, dan kan je je inderdaad maar beter kut voelen en afgeven op de hele wereld zodat je niet eens even ongestoord naar een museum kan gaan. Drama is immers veel leuker.
pi_129554436
Hallo Grijs :W
Rustig aan.
pi_129555605
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 20:01 schreef kingtoppie het volgende:
Hallo Grijs :W
Yo, koning.
pi_129555632
quote:
14s.gif Op woensdag 31 juli 2013 20:34 schreef Gray het volgende:

[..]

Yo, koning.
Nog geneukt?
Rustig aan.
pi_129555655
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 20:34 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Nog geneukt?
Alleen m'n hand.

Wat jij?
pi_129555706
quote:
13s.gif Op woensdag 31 juli 2013 20:35 schreef Gray het volgende:

[..]

Alleen m'n hand.

Wat jij?
Ik ook mijn hand.
Rustig aan.
pi_129555735
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 20:35 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ik ook mijn hand.
Lekker hč?
pi_129559149
:') :D.
  woensdag 31 juli 2013 @ 21:54:17 #259
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_129559613
quote:
14s.gif Op woensdag 31 juli 2013 20:36 schreef Gray het volgende:

[..]

Lekker hč?
Jullie zijn grappig!

Porfavor, heftige shit zeg!

Mijn eerste gevoel is dat er meer aan de hand lijkt dan depressie en angst. Dit omdat ze die complotten lijkt te zien mbt medicatie en ook over andere mensen dat ze tegen haar zijn.

Wat voor jou heel belangrijk is: zorg dat ook jij hier hulp bij krijgt. Dat je er niet alleen voor staat, want dit is te zwaar om in je eentje te handlen. Ik ben zelf ooit helemaal de vernieling ingedraaid door een relatie met iemand die zwaar depressief was en daarbij een soort vage onserieuze zelfmoordpogingen deed. Daar heeft niemand wat aan.

En voor je vriendin: probeer haar zover te krijgen dat ze hulp aanvaardt. Misschien dan nu zonder meds, maar in ieder geval dat ze gesprekken kan voeren, iemand kan vertrouwen die ervoor is opgeleid om haar te helpen. Want al zou je het misschien wel willen, jij kan dat niet. Niet omdat je haar partner bent en niet omdat je waarschijnlijk geen psychiater van beroep bent.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_129564296
Rustig hier. Te weinig depressieve, angstige mensen.
  Beste/leukste mod 2022 woensdag 31 juli 2013 @ 23:51:22 #261
319979 Fok-it
All is well
pi_129564380
quote:
9s.gif Op woensdag 31 juli 2013 23:48 schreef Gray het volgende:
Rustig hier. Te weinig depressieve, angstige mensen.
Of mensen die het liever voor zich houden.

Al gaat het mij op dit moment ook niet geweldig.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_129564431
quote:
11s.gif Op woensdag 31 juli 2013 23:51 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Of mensen die het liever voor zich houden.

Al gaat het mij op dit moment ook niet geweldig.
Wil je erover praten?
  Beste/leukste mod 2022 woensdag 31 juli 2013 @ 23:55:09 #263
319979 Fok-it
All is well
pi_129564508
quote:
7s.gif Op woensdag 31 juli 2013 23:52 schreef Gray het volgende:

[..]

Wil je erover praten?
Mijn hele verhaal heb ik een keer op pagina 33 al verteld :P Beetje oud al om weer terug te halen helaas :+

Maar loop dus voor een deel van die problemen bij psycholoog al tijdje, en ik krijg morgen een adviesgesprek waarin ze `hopelijk'' met een diagnose komen.

Waar ik nogal tegenop kijk. Want als ze met een diagnose komen die voor mij in het nadeel zal werken kan ik waarschijnlijk nooit meer studeren ;( En ik ben bang dat dat een klap wordt waardoor ik meteen weer in een dal terecht ga komen.

En verder voel ik me gewoon verrot eenzaam om dit moment door wat dingetjes die ik dan weer niet ga bespreken hier :)
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_129564537
quote:
9s.gif Op woensdag 31 juli 2013 23:48 schreef Gray het volgende:
Rustig hier. Te weinig depressieve, angstige mensen.
Sorry, maar hier gaat het (op wat eenzame maar overbrugbare momentjes na) best goed. Wat aan het minderen met Fok!, bevalt prima ;)

Komende week de intake bij GGZ, ik zie er nog niet tegenop. Ergens kijk ik er zelfs naar uit al zal dat vast nog anders worden voor de afspraak :P
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_129565486
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 23:55 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Mijn hele verhaal heb ik een keer op pagina 33 al verteld :P Beetje oud al om weer terug te halen helaas :+

Maar loop dus voor een deel van die problemen bij psycholoog al tijdje, en ik krijg morgen een adviesgesprek waarin ze `hopelijk'' met een diagnose komen.

Waar ik nogal tegenop kijk. Want als ze met een diagnose komen die voor mij in het nadeel zal werken kan ik waarschijnlijk nooit meer studeren ;( En ik ben bang dat dat een klap wordt waardoor ik meteen weer in een dal terecht ga komen.

En verder voel ik me gewoon verrot eenzaam om dit moment door wat dingetjes die ik dan weer niet ga bespreken hier :)
Nooit meer studeren? Omdat het niet mag of jij het niet wil?

quote:
10s.gif Op woensdag 31 juli 2013 23:56 schreef minthy het volgende:

[..]

Sorry, maar hier gaat het (op wat eenzame maar overbrugbare momentjes na) best goed. Wat aan het minderen met Fok!, bevalt prima ;)

Komende week de intake bij GGZ, ik zie er nog niet tegenop. Ergens kijk ik er zelfs naar uit al zal dat vast nog anders worden voor de afspraak :P
Komt vast goed! :*
  Beste/leukste mod 2022 donderdag 1 augustus 2013 @ 00:23:24 #266
319979 Fok-it
All is well
pi_129565551
quote:
7s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 00:21 schreef Gray het volgende:

[..]

Nooit meer studeren? Omdat het niet mag of jij het niet wil?

[..]

Komt vast goed! :*
Omdat het niet kan.

Ik zal het wel even in een spoiler zetten wat ik hier voorheen weleens heb gepost :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_129565728
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 00:23 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Omdat het niet kan.

Ik zal het wel even in een spoiler zetten wat ik hier voorheen weleens heb gepost :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ah, dat herinner ik me ja.

;(

Wat zou ik toch graag willen dat ik me kon opsplitsen en ieder de hand beet te pakken om samen iets nieuws te creëren. Niet dat alles even zoetsappig zal zijn hoor; ik bijt op z'n tijd, maar ik zou het anderen zo graag gunnen. En mezelf ook. Zelf kan ik ook wel een opdonder gebruiken her en der. Her een stok, daar een wortel.

Iemand moet mij gewoon heel veel geld geven zodat ik filantroop kan worden. :Y
  Beste/leukste mod 2022 donderdag 1 augustus 2013 @ 00:31:24 #268
319979 Fok-it
All is well
pi_129565828
quote:
7s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 00:28 schreef Gray het volgende:

[..]

Ah, dat herinner ik me ja.

;(

Wat zou ik toch graag willen dat ik me kon opsplitsen en ieder de hand beet te pakken om samen iets nieuws te creëren. Niet dat alles even zoetsappig zal zijn hoor; ik bijt op z'n tijd, maar ik zou het anderen zo graag gunnen. En mezelf ook. Zelf kan ik ook wel een opdonder gebruiken her en der. Her een stok, daar een wortel.

Iemand moet mij gewoon heel veel geld geven zodat ik filantroop kan worden. :Y
Helaas, helaas., Zou een hoop mensen beter uitkomen inderdaad :)

Ik hoop maar op het beste maar ik zie het op dit moment somber in, heb gelukkig al wel een vakantie in het verschiet, waar ik eventueel slecht nieuws misschien wel kan verwerken of zo.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  donderdag 1 augustus 2013 @ 00:31:48 #269
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_129565842
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 23:55 schreef Fok-it het volgende:

Waar ik nogal tegenop kijk. Want als ze met een diagnose komen die voor mij in het nadeel zal werken kan ik waarschijnlijk nooit meer studeren ;(
Hoe kan een label daarvoor zorgen? Zonder diagnose zou het ook wel of niet mogelijk zijn. Het kan t enkel bevestigen.

Maar ook diagnoses zijn maar indicaties en uitzonderingen zijn er genoeg.
pi_129565874
Ach, ook zonder geld kan een mens een ander helpen. Een luisterend oor maakt al een wereld van verschil.
  Beste/leukste mod 2022 donderdag 1 augustus 2013 @ 00:33:43 #271
319979 Fok-it
All is well
pi_129565909
quote:
7s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 00:31 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Hoe kan een label daarvoor zorgen? Zonder diagnose zou het ook wel of niet mogelijk zijn. Het kan t enkel bevestigen.

Maar ook diagnoses zijn maar indicaties en uitzonderingen zijn er genoeg.
Nou misschien beetje verkeerd verwoord inderdaad.
Maar als mijn problemen door mijn ogen komen *ik hoop dat je mijn verhaal gelezen hebt dat je weet waar ik het over heb :P* Dan weet ik dus dat ik er niks aan kan doen en dan is studeren dus redelijk uitgesloten, als ik te horen krijg dat ik bijvoorbeeld add heb dan weet ik dat er wat aan gedaan kan worden, met eventueel medicijnen of iets dergelijks. Dus vandaar :)
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_129566098
Ik denk dat ik Schizoīde + Ontwijkend + Depressie ben.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  donderdag 1 augustus 2013 @ 00:48:23 #273
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_129566283
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 00:33 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Nou misschien beetje verkeerd verwoord inderdaad.
Maar als mijn problemen door mijn ogen komen *ik hoop dat je mijn verhaal gelezen hebt dat je weet waar ik het over heb :P* Dan weet ik dus dat ik er niks aan kan doen en dan is studeren dus redelijk uitgesloten, als ik te horen krijg dat ik bijvoorbeeld add heb dan weet ik dat er wat aan gedaan kan worden, met eventueel medicijnen of iets dergelijks. Dus vandaar :)
Al komt het door je ogen, wie weet helpen add medicijnen wel . Dus vandaar ;)
(denk maar gewoon heel simpel hoor. Bedoel meer dat een diagnose niet ineens alles uitsluit))
  Beste/leukste mod 2022 donderdag 1 augustus 2013 @ 00:50:32 #274
319979 Fok-it
All is well
pi_129566342
quote:
7s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 00:48 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Al komt het door je ogen, wie weet helpen add medicijnen wel . Dus vandaar ;)
(denk maar gewoon heel simpel hoor. Bedoel meer dat een diagnose niet ineens alles uitsluit))
Hm ja, maar ik denk niet dat ze mij add-medicijnen voorschrijven als het door mijn ogen komt.

Ik ben namelijk 3 jaar geleden al een keer behandeld geweest bij een andere instantie dan waar ik nu zit, toen hebben ze een psychologisch onderzoek gedaan en hebben ze gezegd dat het door mijn ogen kwam. En hebben ze zelfs een verzoek van mij tot add-onderzoek geweigerd ;( Wist niet eens dat dat kon of mocht maargoed. Ik vertrouwde hun oordeel dus niet dus vandaar dat ik nu weer onderzocht wordt.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_129566456
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 00:40 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik denk dat ik Schizoīde + Ontwijkend + Depressie ben.
Laat diagnostiek over aan mensen die ervoor geleerd hebben.
Bovendien is het gevaarlijke aan zelfdiagnostiek dat je je gaat gedragen naar wat je dénkt te hebben, dit geeft naar je hulpverleners een verkeerd beeld waardoor ze mogelijk met een onjuiste diagnose komen. Hiermee ben je niet geholpen, geloof dat maar. Al vaker gezien ;)
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_129566807
Bedankt voor de reacties! :).

quote:
1s.gif Op woensdag 31 juli 2013 16:59 schreef Gray het volgende:
Hmm, lastig wanneer je in een situatie bent waarbij je partner een depressie heeft, en denk ik als leek, een lichte psychose. In mijn geval was ik degene met die stoornissen en kan daarom zeggen dat hulp van je partner an sich weinig uithaalt. Ondersteuning is goed uiteraard, maar wat mij wakker schudde was een stevig ultimatum. Daarop besloot ik hulp te zoeken, al was ik haar toen al kwijt. Alhoewel zij de aanleiding was, was zij niet de reden dat ik hulp zocht; de reden was dat ik wilde veranderen wie ik was, was ikzelf.

Ik hoop dat het ook voor jullie werkt.
Zulke gedachten spelen al een tijdje door m'n hoofd. Het is lastig om uit te vissen waar de verliefdheid (en die is er zeker, in periodes dat ze zich goed voelt is het erg fijn samen!) en de 'commitment' die je daar automatisch bij voelt op zouden moeten houden, hoeveel en hoe lang je kunt/moet/wilt toegeven en ondersteunen zodat de ander de tijd en ruimte heeft om het een en ander op te lossen (wat dat ook precies zou mogen betekenen natuurlijk). Vooral als er geen gebruik wordt gemaakt van zulke (in jouw ogen) overduidelijke mogelijkheden om dingen te verbeteren zoals weer wat medicatie gaan gebruiken.

Gisteravond, na een lange en moeizame dag, ben ik er even tussenuit gegaan voor een wandeling. Ik heb erover nagedacht om zoiets als een ultimatum te stellen, in ieder geval duidelijk te maken dat het niet voor altijd op deze manier verder kan en dat er iets moet gebeuren in een positieve richting. De moeilijkheid hiermee is juist dat ik het heel onvoorspelbaar vind hoe ze zal reageren - en het zou me niet verbazen als dat ook sterk van de 'mood' van het moment afhangt. Tegelijkertijd kan het natuurlijk niet alleen maar om haar draaien wat dat betreft, het is ten slotte een relatie en ik kan niet bezig blijven mezelf ondergeschikt te maken. (Dat sluipt er langzamerhand in, af en toe realiseer ik me met een schokje in hoeveel facetten ik volledig rekening ben gaan houden met haar en mezelf wegcijfer als ik denk dat dat haar 'mood' ten goede zal komen. Dat kan een tijdje zeker wel, maar kan niet de basis voor een relatie zijn...).

quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 17:29 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Is er weer opnieuw contact opgenomen met professionele hulp?
Nee, nog niet. Ik weet ook niet precies wat de juiste manier is om dat te doen (behalve wanneer vriendin zelf zou besluiten hulp te gaan zoeken).

quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 19:23 schreef eefje801 het volgende:

[..]

Klinkt erg heftig.. Heb je een vertrouwenspersoon (voor jezelf) waar je terecht kan met dit soort vragen via bijvoorbeeld het GGZ? Je bent niet haar hulpverlener, ook al doet het je natuurlijk veel. Ik zou als je je zorgen maakt zeker even contact opnemen. Je kunt in NL nou eenmaal heel weinig doen in zo'n situatie. Op zich terecht, maar kan me indenken dat je je zorgen maakt. Zijn er rustige momenten waarin het mogelijk is om met haar erover te praten? Het kan van alles zijn, van depressie tot manie. De beslissingen in zo'n periode lijken of zijn ook vaak niet redelijk voor de omgeving. Het gaat allemaal op een ander tempo en golflengte. alleen beoordelen hoe of wat moet je echt aan de proffessionals overlaten.

[..]
We wonen in de UK (vriendin is Brits), maar inderdaad gelden hier ook regels in die richting (wat natuurlijk ook volkomen logisch is). Ik heb geen vertrouwenspersoon oid, maar dat is inderdaad wel een goed idee. Ik werk voor een universiteit, en een voordeel daarvan is dat er een team therapeuten beschikbaar is voor al het personeel etc. waar je normaal gesproken snel terecht kunt (vriendin is daar ook een tijdje geweest in de nasleep van de zelfmoordpoging, vandaar dat ik ervan weet). Ik ga morgen meteen contact zoeken om te zien of het mogelijk is voor mij om met iemand daar te spreken.

quote:
1s.gif Op woensdag 31 juli 2013 21:54 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Jullie zijn grappig!

Porfavor, heftige shit zeg!

Mijn eerste gevoel is dat er meer aan de hand lijkt dan depressie en angst. Dit omdat ze die complotten lijkt te zien mbt medicatie en ook over andere mensen dat ze tegen haar zijn.

Wat voor jou heel belangrijk is: zorg dat ook jij hier hulp bij krijgt. Dat je er niet alleen voor staat, want dit is te zwaar om in je eentje te handlen. Ik ben zelf ooit helemaal de vernieling ingedraaid door een relatie met iemand die zwaar depressief was en daarbij een soort vage onserieuze zelfmoordpogingen deed. Daar heeft niemand wat aan.

En voor je vriendin: probeer haar zover te krijgen dat ze hulp aanvaardt. Misschien dan nu zonder meds, maar in ieder geval dat ze gesprekken kan voeren, iemand kan vertrouwen die ervoor is opgeleid om haar te helpen. Want al zou je het misschien wel willen, jij kan dat niet. Niet omdat je haar partner bent en niet omdat je waarschijnlijk geen psychiater van beroep bent.
Uiteraard kan ik moeilijk beoordelen of er al dan niet meer aan de hand is, maar tijdens een van haar 'sessies' een tijdje terug kwam naar boven dat ze zelf doodsbang is dat er meer aan de hand is. Wat ik nog niet gezegd had (om het een beetje kort te houden) is dat ze in het verleden vaker last van hallucinaties (lichte psychoses misschien) heeft gehad. In de directe periode na de zelfmoordpoging in het ziekenhuis enz. was het behoorlijk erg. (Uiteraard was dat ook een hele zware periode voor haar omdat daar ook van alles samen kwam: niet alleen de mentale problemen die tot de poging geleid hadden maar ook de schrik van het werkelijk gedaan hebben, in een ziekenhuis zijn, de behandelingen en medicatie etc.). Ze had bij vlagen waanbeelden en stuurde me 's nachts geregeld sms-jes dat ze meende te horen dat de zusters over haar aan het roddelen waren, dat ze de dossiers aan het vervalsen waren om haar daar te houden enz. (Een hallucinatie waar ze me vaker over heeft verteld is dat ze het muziekje van een lokale ijscoboer meent te horen. Grappig en beetje bizar is dat blijkbaar haar oma precies dezelfde hallucinatie heeft!).

Wat betreft hulp: ik ben het helemaal met je eens dat ik niet de juiste persoon ben om haar op een structurele manier te helpen. Niet alleen ben ik geen psychiater oid maar bovendien ben ik haar vriend en hebben we een relatie, zo eentje met liefde en seks en zo.

Nogmaals bedankt iedereen voor de reacties!
pi_129566820
Oh ja, TruusHenk = PorFavor, sorry. ;).
pi_129566923
Ik leef nog steeds~! :D Alleen afgelopen 2 weken extreem last gehad van hackers etc Nu eindelijk weer 1 pc online...... 1tje. die ergens stond te verstoffen boven. :P
Touching from a distance ~
pi_129566945
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 01:12 schreef TruusHenk het volgende:
Oh ja, TruusHenk = PorFavor, sorry. ;).
*slikt fout grapje over het hebben van meerdere persoonlijkheden in*
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_129566990
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 01:17 schreef Purplesparks het volgende:
Ik leef nog steeds~! :D Alleen afgelopen 2 weken extreem last gehad van hackers etc Nu eindelijk weer 1 pc online...... 1tje. die ergens stond te verstoffen boven. :P
WB!
Hoe gaat het nu?
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_129567043
quote:
14s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 01:20 schreef minthy het volgende:

[..]

WB!
Hoe gaat het nu?
Morgen ergens 3 uur zijn, dus vannacht maar slapen. Voor de rest wel goed behalve dan 2 weken bezig met computerstuff. Ach ja, ben ik ook gelijk weer bij. :P En met jou?
Touching from a distance ~
pi_129567189
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 01:22 schreef Purplesparks het volgende:

[..]

Morgen ergens 3 uur zijn, dus vannacht maar slapen. Voor de rest wel goed behalve dan 2 weken bezig met computerstuff. Ach ja, ben ik ook gelijk weer bij. :P En met jou?
Dat klinkt aardig positief, jong! ^O^

Hier lijken in ieder geval de scherpste randjes wat van m'n burnout af te zijn, ik slinger emotioneel niet meer. Erg fijn, want vermoeiend...

Verder her en der nog wel wat angsten maar ik heb ze aardig onder controle, het lukt me om ze de baas te blijven. Slapen gaat ruk (as usual, komende ochtend gaat de wekker voor 8u :X :D ) en spierpijn blijft me tergen.
Al met al sta ik weer aardig stevig dus. Komende week ein-de-lijk een intake dus vanaf dan echt aan de slag ^O^
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_129570870
quote:
1s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 00:55 schreef minthy het volgende:

[..]

Laat diagnostiek over aan mensen die ervoor geleerd hebben.
Bovendien is het gevaarlijke aan zelfdiagnostiek dat je je gaat gedragen naar wat je dénkt te hebben, dit geeft naar je hulpverleners een verkeerd beeld waardoor ze mogelijk met een onjuiste diagnose komen. Hiermee ben je niet geholpen, geloof dat maar. Al vaker gezien ;)
Ze hebben al tegen mij gezegd dat ik kenmerken van Cluster A vertoon.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  donderdag 1 augustus 2013 @ 10:07:56 #284
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_129571831
quote:
7s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 00:28 schreef Gray het volgende:

[..]

Ah, dat herinner ik me ja.

;(

Wat zou ik toch graag willen dat ik me kon opsplitsen en ieder de hand beet te pakken om samen iets nieuws te creëren. Niet dat alles even zoetsappig zal zijn hoor; ik bijt op z'n tijd, maar ik zou het anderen zo graag gunnen. En mezelf ook. Zelf kan ik ook wel een opdonder gebruiken her en der. Her een stok, daar een wortel.

Iemand moet mij gewoon heel veel geld geven zodat ik filantroop kan worden. :Y
Jaaaaa ik ook..... zou mooi zijn als je elkaar kon helpen. Ik zag gisterabond wat te lezen en dacht: oh dit moet ik ff aan complex vertellen. ( doe ik later ff comp!) Ik heb altijd dingen in mijn hoofd van hoe zou ik die of die nou kunnen helpen. Maarja ik moet me ook realiseren dat ik geen almachtig iemand ben ;)

Lieve graytje.... vraag jij dan ook eens hier om een schop onder je achterste als je die nodig hebt... we zijn er ook voor jou he, niet alleen jij voor ons!

@fokit: dat is niet cool! Ik hoop toch dat je een manier kunt vinden om te werken en studeren, of het nu wel of niet aan je ogen ligt. Op wilskracht kan een mens zoveel! En wilskracht heb jij inderdaad, net als je familie ook zegt. Misschien lukt afstandsonderwijs wel? Of zijn er mogelijkheden voor jou die er ook zijn voor mensen die ook slechtziend zijn? Ik weet eerlijk gezegd niet of slechtzienden ook studeren...lijkt me wel toch?
Je concentratieprobleem kan ook nog worden veroorzaakt door depressie en angsten en zorgen in het algemeen. Dat dachten ze bij mij eerst ook. Bleek ik toch adhd te hebben.
Heb je al van jongs af aan moeite met concentratie? Bijv een beetje dromerig zijn, dingen die mensen zeggen die niet helemaal binnen komen bij je? Of is het gekomen toen je je echt depressief ging voelen?
Ik wil je in ieder geval heel veel sterkte wensen en aljeblieft probeer hoop te blijven houden ook als de diagnose niet is wat je hoopte. Vraag je familie om te helpen zoeken naar oplossingen voor zowel studie als werk. En om te te helpen overeind te blijven als je t niet ziet zitten.
En is er misschien een patientemvereniging voor deze aandoening? Misschie kan je via daar ook contacten opdoen?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  donderdag 1 augustus 2013 @ 10:13:18 #285
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_129571953
Het is zo ontzettend druk en chaos op het werk dat ik geen tijd neem (ben te belangrijk op werk schijnt) om naar een doc te gaan. Heb volgende week donderdag pas even tijd.

Tot die tijd 8uur per dag vol gas en daarna lekker niksen thuis en relaxen.
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
pi_129574047
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 09:23 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ze hebben al tegen mij gezegd dat ik kenmerken van Cluster A vertoon.
Je zal ook kenmerken van autisme vertonen, dat ligt soms dicht bij elkaar. Als je gaat kijken bij de angststoornissen dan zal je jezelf daar ook in herkennen.
Kenmerken ergens van vertonen wil niet daadwerkelijk zeggen dat je ook in cluster A valt ;)
Het kán wel maar het hoeft niet zo te zijn.
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_129574524
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 00:40 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik denk dat ik Schizoīde + Ontwijkend + Depressie ben HEB
Je bent dat niet, Dat is maar een stukje van je.
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  donderdag 1 augustus 2013 @ 12:06:14 #288
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_129574982
quote:
1s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 10:13 schreef Toekito het volgende:
Het is zo ontzettend druk en chaos op het werk dat ik geen tijd neem (ben te belangrijk op werk schijnt) om naar een doc te gaan. Heb volgende week donderdag pas even tijd.

Tot die tijd 8uur per dag vol gas en daarna lekker niksen thuis en relaxen.
Klapjes voor toek!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  Beste/leukste mod 2022 donderdag 1 augustus 2013 @ 12:22:42 #289
319979 Fok-it
All is well
pi_129575492
quote:
1s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 10:07 schreef Murmeli het volgende:

[..]


@fokit: dat is niet cool! Ik hoop toch dat je een manier kunt vinden om te werken en studeren, of het nu wel of niet aan je ogen ligt. Op wilskracht kan een mens zoveel! En wilskracht heb jij inderdaad, net als je familie ook zegt. Misschien lukt afstandsonderwijs wel? Of zijn er mogelijkheden voor jou die er ook zijn voor mensen die ook slechtziend zijn? Ik weet eerlijk gezegd niet of slechtzienden ook studeren...lijkt me wel toch?
Je concentratieprobleem kan ook nog worden veroorzaakt door depressie en angsten en zorgen in het algemeen. Dat dachten ze bij mij eerst ook. Bleek ik toch adhd te hebben.
Heb je al van jongs af aan moeite met concentratie? Bijv een beetje dromerig zijn, dingen die mensen zeggen die niet helemaal binnen komen bij je? Of is het gekomen toen je je echt depressief ging voelen?
Ik wil je in ieder geval heel veel sterkte wensen en aljeblieft probeer hoop te blijven houden ook als de diagnose niet is wat je hoopte. Vraag je familie om te helpen zoeken naar oplossingen voor zowel studie als werk. En om te te helpen overeind te blijven als je t niet ziet zitten.
En is er misschien een patientemvereniging voor deze aandoening? Misschie kan je via daar ook contacten opdoen?
Thanks voor je reactie :), ik hoop ook dat ik die wilskracht blijf houden maar ik merk ook dat die wilskracht elk jaar een beetje minder wordt.
En ik weet eigenlijk niet of ik wel wordt gezien als een slechtziende omdat het volgens mij ook met mijn hersenen te maken heeft, er is ook geen patientenvereniging voor omdat er maar een paar mensen in Nederland het hebben 'Oculo Motorische Apraxie heet het. En als je ook kijkt naar de 'weinig' bronnen op internet lees je ook dat het leerproblemen op de lange termijn kan veroorzaken. Ik ben tijdens mijn geboorte met een vacuümpomp geboren en mijn ouders dachten altijd dat die vacuümpomp hersenbeschadiging heeft veroorzaakt wat geleidt heeft tot die oogafwijking. Anyway: ik was vroeger ook al dromerig en snel uit mijn concentratie enzo, ik heb er alleen nu meer last van omdat ik er vroeger nooit echt moeite voor hebben moeten doen denk ik. Verder is het niet alleen de concentratie wat een probleem is: ik ervaar prikkels e.d ook veel heftiger dan een ander en raak dingen snel kwijt, vergeetachtig etc etc.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_129575848
Sorry dat ik hier zo random binnen kom vallen, ik lees wel eens wat mee, maar post nooit iets. Maar ik moet het echt van mezelf af schrijven.

Ik voel me zo nutteloos en leeg. Ik ben altijd al sociaal awkward geweest, nooit echt gepest, maar nooit hoorde ik ergens echt bij. Mijn enige echt goede vriendin is overleden aan kanker toen ze 15 was en daarna heb ik me tot het HBO afgesloten voor echte vriendschappen. De enige die altijd in mijn leven was, was mijn vriend, daar ben ik al sinds mijn 13e mee en sinds een jaar wonen we samen. Het laatste jaar leek het eigenlijk vrij goed met me te gaan op sociaal gebied, heb zelfs wat echte vriendinnen. Alleen met mijn vriend ging het steeds slechter. Hij heeft een dwangstoornis en ik heb hier heel erg onder geleden. Uiteindelijk is de bom wel ontploft en hij zoekt nu hulp, bezoekt een psycholoog en psychiater en slikt medicatie. Ik wil er zijn voor hem, ik snap dat hij me al die keren niet bewust gekwetst heeft en ik wil hem dat ook niet verwijten maar ik ben mezelf niet meer.

Een aantal weken geleden voelde ik me al verschrikkelijk lusteloos, moe, nergens zin in. School valt me steeds zwaarder, heb het nooit echt leuk gevonden maar het is de laatste tijd wel echt waardeloos. Niet gek want had een paar heftige weken met mijn vriend achter de rug, maar het leek eindelijk beter te gaan. Vakantie zou er aan komen, en dan zou ik me vast rustiger voelen. Ondertussen is het vakantie, ben twee weken weggeweest, eindelijk eens ontspannen. Mijn vriend zijn tiks en dwanghandelingen waren er nog wel, maar het was prima te doen, we hadden het vooral leuk. Daarna zijn we verhuisd en twee weken aan het klussen geweest. Ik vind klussen normaal ontzettend leuk, maar ik voel me zo uitgeput. Vanaf het begin kan ik me al niet enthousiast krijgen, alles kost teveel moeite en ik heb nergens fut voor. Ondertussen zijn we over, mijn vriend is aan het werk, en ik ben thuis en moet eigenlijk nog wat klusjes doen. Maar ik voel me zo ontzettend leeg, ik ben op. Ik krijg het alleen al benauwd als ik denk aan wat ik moet doen, terwijl het helemaal niet zoveel voorsteld. Ik kon tot de vakantie prima twee levens draaiende houden, want mijn vriend kon zonder mijn hulp echt niet meer functioneren. Maar ik kan het niet meer, ik heb het gevoel dat ik constant onder druk sta. Ik ben moe, geirriteerd, kan niks meer opbrengen.. En ik weet ook gewoon echt niet meer waar ik het voor doe. Ik ben op, ben er klaar mee, maar weet ook niet echt hoe ik het op moet lossen. De enige met wie ik hierover wel eens gepraat heb is mijn fysiotherapeut, en dit is precies waar hij me voor gewaarschuwd heeft, en toch gebeurd het. Het voelt alsof het me overkomt, alsof ik verzuip en niet meer kan zwemmen..
pi_129576264
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 12:34 schreef Fripsel het volgende:
Sorry dat ik hier zo random binnen kom vallen, ik lees wel eens wat mee, maar post nooit iets. Maar ik moet het echt van mezelf af schrijven.

Ik voel me zo nutteloos en leeg. Ik ben altijd al sociaal awkward geweest, nooit echt gepest, maar nooit hoorde ik ergens echt bij. Mijn enige echt goede vriendin is overleden aan kanker toen ze 15 was en daarna heb ik me tot het HBO afgesloten voor echte vriendschappen. De enige die altijd in mijn leven was, was mijn vriend, daar ben ik al sinds mijn 13e mee en sinds een jaar wonen we samen. Het laatste jaar leek het eigenlijk vrij goed met me te gaan op sociaal gebied, heb zelfs wat echte vriendinnen. Alleen met mijn vriend ging het steeds slechter. Hij heeft een dwangstoornis en ik heb hier heel erg onder geleden. Uiteindelijk is de bom wel ontploft en hij zoekt nu hulp, bezoekt een psycholoog en psychiater en slikt medicatie. Ik wil er zijn voor hem, ik snap dat hij me al die keren niet bewust gekwetst heeft en ik wil hem dat ook niet verwijten maar ik ben mezelf niet meer.

Een aantal weken geleden voelde ik me al verschrikkelijk lusteloos, moe, nergens zin in. School valt me steeds zwaarder, heb het nooit echt leuk gevonden maar het is de laatste tijd wel echt waardeloos. Niet gek want had een paar heftige weken met mijn vriend achter de rug, maar het leek eindelijk beter te gaan. Vakantie zou er aan komen, en dan zou ik me vast rustiger voelen. Ondertussen is het vakantie, ben twee weken weggeweest, eindelijk eens ontspannen. Mijn vriend zijn tiks en dwanghandelingen waren er nog wel, maar het was prima te doen, we hadden het vooral leuk. Daarna zijn we verhuisd en twee weken aan het klussen geweest. Ik vind klussen normaal ontzettend leuk, maar ik voel me zo uitgeput. Vanaf het begin kan ik me al niet enthousiast krijgen, alles kost teveel moeite en ik heb nergens fut voor. Ondertussen zijn we over, mijn vriend is aan het werk, en ik ben thuis en moet eigenlijk nog wat klusjes doen. Maar ik voel me zo ontzettend leeg, ik ben op. Ik krijg het alleen al benauwd als ik denk aan wat ik moet doen, terwijl het helemaal niet zoveel voorsteld. Ik kon tot de vakantie prima twee levens draaiende houden, want mijn vriend kon zonder mijn hulp echt niet meer functioneren. Maar ik kan het niet meer, ik heb het gevoel dat ik constant onder druk sta. Ik ben moe, geirriteerd, kan niks meer opbrengen.. En ik weet ook gewoon echt niet meer waar ik het voor doe. Ik ben op, ben er klaar mee, maar weet ook niet echt hoe ik het op moet lossen. De enige met wie ik hierover wel eens gepraat heb is mijn fysiotherapeut, en dit is precies waar hij me voor gewaarschuwd heeft, en toch gebeurd het. Het voelt alsof het me overkomt, alsof ik verzuip en niet meer kan zwemmen..
Welkom in dit topic! :W

Heb je verder al hulp ingeschakeld? En zo niet, denk je dat dat nodig is?
Is het contact met je familie verder goed?
pi_129576361
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 12:48 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Welkom in dit topic! :W

Heb je verder al hulp ingeschakeld? En zo niet, denk je dat dat nodig is?
Is het contact met je familie verder goed?
Ik heb geen hulp ingeschakeld, ik weet niet of het nodig is. Ik dacht eerst dat het gewoon een tijdelijke dip was, maar het begint me ondertussen al wel lang te duren. Opzich is het contact met mijn ouders wel goed, al ben ik afgelopen weken helemaal gestoord geworden. Ze wilde helpen, maar accepteerde mijn grenzen niet echt. Alles moest snel en wat ik daarvan vond leek niet echt uit te maken. Ze bedoelen het goed, maar ik was al uitgeput en nu heb ik helemaal het gevoel dat er een buldozer over me heen is gereden. Ze snappen ook niet dat ik zo vroeg het huis uit ben gegaan, ik was 18 toen ik met mijn vriend ging samenwonen maar ik had er zwaar de behoefte aan om mijn eigen ritme en regelmaat te mogen bepalen en de afgelopen weken heb ik weer precies begrepen waarom. Ik heb het gevoel dat dat verwijt een beetje tussen ons in blijft hangen, terwijl ik het prima heb gehad bij mijn ouders, maar ik was gewoon toe aan een plekje voor mezelf.
pi_129576662
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 12:52 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Ik heb geen hulp ingeschakeld, ik weet niet of het nodig is. Ik dacht eerst dat het gewoon een tijdelijke dip was, maar het begint me ondertussen al wel lang te duren. Opzich is het contact met mijn ouders wel goed, al ben ik afgelopen weken helemaal gestoord geworden. Ze wilde helpen, maar accepteerde mijn grenzen niet echt. Alles moest snel en wat ik daarvan vond leek niet echt uit te maken. Ze bedoelen het goed, maar ik was al uitgeput en nu heb ik helemaal het gevoel dat er een buldozer over me heen is gereden. Ze snappen ook niet dat ik zo vroeg het huis uit ben gegaan, ik was 18 toen ik met mijn vriend ging samenwonen maar ik had er zwaar de behoefte aan om mijn eigen ritme en regelmaat te mogen bepalen en de afgelopen weken heb ik weer precies begrepen waarom. Ik heb het gevoel dat dat verwijt een beetje tussen ons in blijft hangen, terwijl ik het prima heb gehad bij mijn ouders, maar ik was gewoon toe aan een plekje voor mezelf.
Wat denk je dat er nodig is zodat jij je weer de oude voelt? Enig idee??
pi_129576715
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 13:01 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Wat denk je dat er nodig is zodat jij je weer de oude voelt? Enig idee??
Nee ik dacht eerst dat het vanzelf wel zou komen, als ik dit schooljaar had afgesloten, wat rust had gehad op vakantie. Maar het gebeurd maar niet. En dan ben ik bang dat ik mezelf aanstel. En ik weet nog dat vroeger, als ik verdrietig was om iets wat op school gebeurd was of wat dan ook, mijn ouders zeiden dat het allemaal wel mee viel, en dat ik het in mijn hoofd groter maakte wat het is. En nu twijfel ik constant aan mezelf..
pi_129576805
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 13:02 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Nee ik dacht eerst dat het vanzelf wel zou komen, als ik dit schooljaar had afgesloten, wat rust had gehad op vakantie. Maar het gebeurd maar niet. En dan ben ik bang dat ik mezelf aanstel. En ik weet nog dat vroeger, als ik verdrietig was om iets wat op school gebeurd was of wat dan ook, mijn ouders zeiden dat het allemaal wel mee viel, en dat ik het in mijn hoofd groter maakte wat het is. En nu twijfel ik constant aan mezelf..
Ze namen je dus niet serieus? (ook al waren hun intenties misschien verder goed)
pi_129576863
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 13:05 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ze namen je dus niet serieus? (ook al waren hun intenties misschien verder goed)
Dat gevoel heb ik wel altijd al gehad, en ook dat heb ik wel eens hardop uitgesproken. Maar dan werd het natuurlijk ontkend. Ach, ze bedoelde het niet slecht..

Maar het is ook gewoon nu, mijn vriend komt straks thuis. En ik heb wel iets gedaan in huis, afgewassen, kattenbak verschoont, gestofzuigd, wat spullen opgeruimd enzo. Maar toch ben ik bang dat hij straks thuiskomt en dat het niet goed genoeg is. Terwijl hij is nooit boos op me geworden of wat dan ook.. Maar het zou gewoon zo fijn zijn om iemand een keer oprecht te horen zeggen dat ik het goed doe. Ik heb altijd gedacht, als ik zelf maar weet dat het goed zit, dan is het goed dan maakt het niet uit wat de rest vind. Maar ik kan het niet meer volhouden.
  donderdag 1 augustus 2013 @ 13:08:54 #297
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_129576887
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 13:07 schreef Fripsel het volgende:

Maar het zou gewoon zo fijn zijn om iemand een keer oprecht te horen zeggen dat ik het goed doe. Ik heb altijd gedacht, als ik zelf maar weet dat het goed zit, dan is het goed dan maakt het niet uit wat de rest vind. Maar ik kan het niet meer volhouden.
Aangeven aan de mensen dat je graag wel die bevestiging zou willen hebben?
pi_129576938
quote:
7s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 13:08 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Aangeven aan de mensen dat je graag wel die bevestiging zou willen hebben?
Wel eens aangekaart bij mijn ouders vroeger, die werden dan boos en kwamen met dingen als 'jij zegt toch ook nooit, bedankt dat je weer geld verdiend hebt papa'. En natuurlijk is dat waar, maar goed hun horen het mij aan te leren en niet andersom..

Bij mijn vriend heb ik het ook wel eens aangekaart maar die is op het moment gewoon te druk met zichzelf op een rijtje te krijgen. Hij lijkt het niet echt te zien.
  donderdag 1 augustus 2013 @ 13:13:19 #299
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_129576995
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 13:10 schreef Fripsel het volgende:
Wel eens aangekaart bij mijn ouders vroeger, die werden dan boos en kwamen met dingen als 'jij zegt toch ook nooit, bedankt dat je weer geld verdiend hebt papa'. En natuurlijk is dat waar, maar goed hun horen het mij aan te leren en niet andersom..
Klopt, maar in die zin zou je het nu dus ook kunnen brengen aan hen. Vanuit je ouders zelf zal het dus niet snel zelf komen.. maar misschien wel als je het dus zelf initieert.. je eigen dankbaraheid uitspreekt naar hen. Wie weet komen er dan verrassende dingen terug.
quote:
Bij mijn vriend heb ik het ook wel eens aangekaart maar die is op het moment gewoon te druk met zichzelf op een rijtje te krijgen. Hij lijkt het niet echt te zien.
Dat is wel jammer. Eigenlijk zou iemand niet zo druk met zichzelf moeten zijn dat ie niet dergelijke aandacht nog aan jou kan besteden. Tenminste lijkt mij. Weet niet van z'n problemen... maar als het ernstig is, dan zou je het idd momenteel neit van hem mogen verwachten.
pi_129577081
quote:
7s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 13:13 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Klopt, maar in die zin zou je het nu dus ook kunnen brengen aan hen. Vanuit je ouders zelf zal het dus niet snel zelf komen.. maar misschien wel als je het dus zelf initieert.. je eigen dankbaraheid uitspreekt naar hen. Wie weet komen er dan verrassende dingen terug.

[..]

Dat is wel jammer. Eigenlijk zou iemand niet zo druk met zichzelf moeten zijn dat ie niet dergelijke aandacht nog aan jou kan besteden. Tenminste lijkt mij. Weet niet van z'n problemen... maar als het ernstig is, dan zou je het idd momenteel neit van hem mogen verwachten.
Hij heeft een dwangstoornis en sociale angst. Ik merk gewoon dat de plek in zijn hoofd er niet is om het nog op te merken, dus ik kan het hem ook gewoon echt niet kwalijk nemen. Maar het doet wel pijn, en ik heb het heel lang in mijn eentje aangekund. En ik heb nu ook wel echt zoiets van 'ik moet het accepteren', maar ik heb het gevoel dat hoe meer ik dat doe, hoe meer ik mezelf weg voel glijden. Want ik moet mezelf gewoon wegcijferen voor hem en ik heb dat heel lang gekund maar het lukt me gewoon niet zo goed meer, en oud zeer komt boven. Herinneringen aan mijn vriendin, het continue getwijfel aan mezelf. En ik ben gewoon zo ontzettend moe. Het enige wat ik wil is slapen en TV kijken de hele dag. Maar als ik dat dan een keer doe een dag, zoals vandaag, heb ik het gevoel dat ik van binnen opgevreten wordt.
  donderdag 1 augustus 2013 @ 13:19:37 #301
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_129577160
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 13:16 schreef Fripsel het volgende:
hoe meer ik mezelf weg voel glijden. Want ik moet mezelf gewoon wegcijferen voor hem en ik heb dat heel lang gekund maar het lukt me gewoon niet zo goed meer,
Misschien een drastisch idee.. maar is het dan nog wel logisch dat jullie bij elkaar zijn? Als het zoveel van je vergt?
Je moet jezelf niet verliezen enkel om een relatie te houden met iemand.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')