Haha, nice!quote:Op zaterdag 27 juli 2013 15:16 schreef Insomnium het volgende:
Eindelijk geslapen!
Van zes tot net.
Ik werd wel wakker naakt op de vloer ergens in de slaapkamer maar goed dat doet er niet toe
Volgens mij ging mijn lichaam gewoon KO.
Ja ik voel mij dan ook gelijk een heel stuk beter.quote:
De regen is opgehouden en het wordt weer warm.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 15:35 schreef Insomnium het volgende:
[..]
Ja ik voel mij dan ook gelijk een heel stuk beter.
Wel nog steeds heel hyper. Maar handelbaar.
Hoe is het daar?
Dan heb ik toch wel het voordeel dat ik in Noorwegen aan de kust woon hahahaquote:Op zaterdag 27 juli 2013 15:36 schreef Gray het volgende:
[..]
De regen is opgehouden en het wordt weer warm.
Dank je voor je post.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 14:58 schreef eefje801 het volgende:
[..]
Gray lijkt meer vanuit een onderbuikgevoel te reageren. Dat geeft niks maar daar heb je voor jezelf niks aan. Het is een goedbedoelende user maar geen professional. Dat geldt ook voor mij en voor wie dan ook op een forum. Ondanks dat waag ik nog een poging
Los van dat je misschien eens moet inzien dat je niet met iedereen door één deur hoeft te kunnen ben ik het wel eens dat je de zaken soms wat teveel opblaast en dat dat misschien ook komt omdat het anders zijn betekenis verliest. Ook problemen kunnen je een houvast geven in het leven en inderdaad: wat blijft er over als je eigenlijk niet zozeer heel veel acute problemen hebt, enkel de wens om meer sociale contacten op te bouwen en meer dingen te ondernemen? Dat dat voor jou, als persoon, wel degelijk een groot issue kan zijn begrijp ik goed, maar zoals je op mij overkomt is er meer een gedragsverandering vanuit jezelf nodig.
Uiteraard is het aan je begeleiders om dat te stellen en zul jij daar iets mee moeten. Maar ik denk dat je je soms onvoldoende realiseert dat het eigenlijk allemaal best wel meevalt met jou. Je hebt wel eens een terugval maar bent goed op weg om iets te ondernemen, organiseert een meet, etc. etc. Je kunt redelijk rationaliseren en je problemen benoemen. Dat zijn al hele goede stappen. Het enige dat mij (juist omdat ik je ook ken) een beetje stoort is dat vasthouden aan je verleden. In de psychiatrie/psychologie is het allang niet meer zo dat je wordt gezien als een product van je verleden.
Het gaat er uiteindelijk om wat je uit je ervaringen hebt gehaald, coping, hoe je als kind hebt geduid wat er aan de hand was. Je bent nu volwassen dus je zou als volwassene naar de situatie moeten kijken. Een kind duidt dingen anders en blaast ze oa op. Als je kijkt naar mensen die gepest zijn (ben ik zelf ook iemand van) dan gaan ze allemaal op een eigen wijze om daarmee en wat je vooral níet uit een pestverleden zou moeten halen is dat iedereen je niet mag of er op uit is om je buiten te sluiten. Meestal worden gevoelige, ietwat opvallende/creatieve of juist hele stille mensen eruit gepikt door pesters.
Dat is kut, dat is niet leuk maar je bent nu niet meer een kind op de basisschool maar een volwassene in de maatschappij, je studeert en je neemt deel aan het leven. Als jij niks hebt met studiegenoten voor wat betreft interesses zul je kleine stappen moeten zetten om je sociale netwerk te vergroten. Er zijn zat studenten die niet zo van het zuipen/neuken etc. zijn. In Groningen heb je bijvoorbeeld ook Cleopatra, een alternatieve studentenvereniging met een hele andere insteek.
Wat mensen doen als ze een situatie niet fijn vinden is er iets aan doen, andere mensen ontmoeten, met hobby's bezig zijn etc. Eventueel desgewenst met hulp van een psycholoog of medicatie, wanneer bepaalde stofjes niet voldoende aanwezig zijn. Dat je liever niet dingen alleen doet is jammer, je bent dan namelijk veel meer benaderbaar en kunt juist mensen ontmoeten, als je alleen dingen onderneemt. Via fora en dergelijke zijn ook meer specifieke meets, bijvoorbeeld voor de F1.
Ik denk dat wat je nu soms doet op fok "oud gedrag" is, een beetje het kind van vroeger. In feedback iets schrijven komt over als "naar de juf lopen". Dat is misschien niet je bedoeling maar zo lees ik dat wel. Ik vind dat je jezelf tekort doet en zo situaties creëert die je juist zo vreest. Het is moeilijk, maar je kunt beter een wat meer naïeve houding hebben op basis van vertrouwen dan op basis van wantrouwen, wat ik nu vaak van je lees. Heb er een beetje vertrouwen in! En wat meer geduld, gaat echt goedkomen
Heerlijk lijkt me dat.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 15:37 schreef Insomnium het volgende:
[..]
Dan heb ik toch wel het voordeel dat ik in Noorwegen aan de kust woon hahaha
Ik kan niet zo goed tegen de warmte.
Het werkt voor mij vooral als ik extreem knorrig ben.quote:
Mooi.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 15:45 schreef Insomnium het volgende:
[..]
Het werkt voor mij vooral als ik extreem knorrig ben.
En de neiging heb om iedereen en alles kapot te maken
Met vijftien minuten wandelen ben ik letterlijk IN de oceaan.
En vijftien minuten de andere kant op en ik kan de bergen in.
Wauw.quote:Heb nu wel een compleet ander gevoel voor afstand hahaha.
In Nederland was twee/drie uur rijden ergens naar toe ver.
Hier is dat extreem dichtbij.
In het begin dit jaar toen we onze husky gingen ophalen moesten we in totaal zestien uur rijden
Dat kan ik me wel voorstellen ja.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 15:51 schreef Insomnium het volgende:
Al is autorijden voor ons altijd stressen.
Want ik kan niet autorijden zonder muziek.
En ze kan mijn muzieksmaak niet altijd waarderen
Ik luister veelal naar metal en rock.
En dat gaat haar na vijf minuten de keel uithangen.
Dus als we dan ergens naar toe moeten rijden is dat vaak stressvol.
goed zo birdquote:Op zaterdag 27 juli 2013 16:01 schreef summer2bird het volgende:
Het gaat goed!
Al bijna 2 weken
Geen gesip, gehuil oid.
Gewoon normaal en blij.
[ afbeelding ]
Ik kan gewoonweg niet rijden zonder mijn muziek aan.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 16:00 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Dat kan ik me wel voorstellen ja.
Rock kan nog, maar moet er niet aan denken een paar uur naar metal te moeten luisteren.
Nicequote:Op zaterdag 27 juli 2013 16:01 schreef summer2bird het volgende:
Het gaat goed!
Al bijna 2 weken
Geen gesip, gehuil oid.
Gewoon normaal en blij.
[ afbeelding ]
1 oordopje inquote:Op zaterdag 27 juli 2013 16:21 schreef Insomnium het volgende:
[..]
Ik kan gewoonweg niet rijden zonder mijn muziek aan.
Dat is iets waar ik nog hard mee aan het werk ben.
Hetzelfde dat ik nooit ergens heen kan gaan zonder mijn mp3 speler.
Ik heb hem altijd bij me. Als hij leeg is dan ga ik serieus niet op stap
En ik snap wel dat ze het niet uren kan aanhoren
Daarom wissel ik tegenwoordig ook veel af met muziek voor haar smaak.
Maar het blijft een lastig punt.
[..]
Nice![]()
Ik hoop dat het zo blijft dan!
Jij komt er welquote:Op zaterdag 27 juli 2013 15:38 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Dank je voor je post.
Ik wil wel in mijn eentje iets ondernemen (bijvoorbeeld ergens naartoe gaan) zolang ik denk dat het allemaal veilig genoeg voor me is. Ik wil echter niet alleen met iets bezig zijn. Dat heb ik nou al genoeg gedaan. Ik heb veel lopen gamen, youtube filmpjes kijken, etc. Daar heb ik echt bakken met tijd aan besteed, maar het was eigenlijk gewoon vluchtgedrag. Ik was een ster in mezelf afleiden van mijn problemen. Dat doe ik nu niet meer trouwens
Over dat "kind van vroeger". Ik heb geen goed gevoel voor normaliteit. Ik heb van mezelf niet door wanneer ik als een kind bezig ben en wanneer als een volwassene. Zoals ik nu ben was ik ook toen ik 15 was.
Dat van de psychiatrie/psychologie en het verleden wist ik niet. Er werden wel vragen gesteld over mijn verleden.
Dank je voor je vertrouwen
Stukje gewandeld.quote:
Ja inderdaad, dat likt me wel verstandig.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 18:29 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Stukje gewandeld.
Catnip, misschien is het goed dat ze je gaat bellen. Dan kan je ook zeggen dat je je rot voelde over dat je haar stom had genoemd en dat je haar juist lief vindt.
En je kan misschien ook uitleggen waaraan je behoefte had gisteren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |