abonnement Unibet Coolblue
pi_115373706
Wat willekeurige plaatjes











En op verzoek:


meer op: http://i166.photobucket.com/albums/u101/gbfc/Shodai/Gundam

Informatieve websites:
Uchiyama Nederlandse website met heleboel info over Japan.
Japan-Guide Uitgebreide website met veel informatie.
Japan De echte Wikipedia-site over Japan.
Tozai Reisbureau voor oa. JRpassen en vliegtickets.
Huis ten Bosch

Internationale vliegvelden:
vliegveld Tokyo (Narita)
vliegveld Osaka

Topics in Travel forum at Fok! over Japan:

Japan deel 1
Japan deel 2
Japan deel 3
Japan deel 4
Japan deel 5
Japan deel 6
Japan deel 7
Japan deel 8
Japan deel 9
Japan deel 10
Japan deel 11
Japan deel 12
Japan deel 13
Japan deel 14
Japan deel 15
Japan deel 16
Japan deel 17
Japan deel 18
Japan deel 19
Japan deel 20

Ambassades:

Japanse ambassade in Nederland:
Tobias Asserlaan 2
2517 KC Den Haag
Tel: 070-3469544
http://www.nl.emb-japan.go.jp/

Nederlandse ambassade in Japan (Tokyo):
Shibakoen 3-6-3
Minato-ku, Tokyo, 105-0011
Tel: 03-5776-5400
http://www.oranda.or.jp/index/english/index.html

Nederlands consulaat in Japan (Osaka-Kobe):
Twin 21 MID Tower
33rd Floor
Shiromi 2-1-61
Chuo-ku
Osaka City, 540-6133
Tel: 06-6944-7272
http://www.oranda-cg.or.jp


FAQ

Studeren/stage in Japan by xienix84

Studeren in Japan kan via bijvoorbeeld een stage(je kan ook gewoon vakken volgen). Voor een stage heb je meestal een contactpersoon bij je eigen universiteit nodig die weer mensen in Japan kent. Via die weg kan je vaak een stage regelen, en bijvoorbeeld proberen buitenlandbeurzen aan te vragen als je zelf de financien niet hebt. Op deze manier kan je een lab vinden waar je een stage kan doen. Met bedrijven gaat het naar mijn weten wat moeilijker om een stage en/of werkplek te vinden. Je zal dan toch een internationaal bedrijf moeten zoeken denk ik. Japanse bedrijven nemen niet snel buitenlanders aan, zeker niet als die buitenlanders weinig Japans kunnen. Ga er bij een binnenlands bedrijf vanuit dat vrijwel niemand daar fatsoenlijk Engels kan.

Bedenk ook dat een stage in Japan lange uren betekent. Je kan niet op je gemak Japan verkennen, maar wordt geacht veel en lang te werken. Soms is dat echt stress en niet voor iedereen weggelegd denk ik.

Je kan natuurlijk ook naar het bureau buitenland van je universiteit gaan. Daar kan je kijken met welke Japanse universiteit jouw universiteit een exchange agreement heeft. Dan kan je bijvoorbeeld een of twee semester daar studeren terwijl je collegegeld in Nederland betaald. Je kan dan contact opnemen met de Japanse universiteit die dan bijvoorbeeld woonruimte oid voor je kunnen regelen. Voor zover bij mij bekend hebben veel Japanse universiteiten ook speciale Japans lessen voor buitenlandse studenten. Iedere universiteit in Japan heeft wel een programma voor buitenlandse studenten.

Wat ik zelf heb gedaan is het Junior Year Program in English(JYPE) aan Tohoku University in Sendai. Voor zover ik weet kan je daar alleen aan meedoen als je bachelor biologie aan de Universiteit Utrecht bent aangezien die een special exchange agreement hebben( maar goed, helaas doet vanuit Utrecht amper iemand mee en vanaf de JYPE website kan je ook aanmeldingsformulieren downloaden). Het is een programma waar ongeveer 54 studenten per jaar aan mee kunnen doen, studenten van over de hele wereld. Ongeveer de helft daarvan komt in aanmerking voor een beurs. Biologie in Utrecht krijgt elk jaar sowieso één beurs(die had ik dus, maakt t erg makkelijk). Het programma bestaat uit 3 delen. Japanse lessen, lessen in het Engels(betreffende engineering, science(bio) educatie en Japanse cultuur; het programma is dan ook alleen voor mensen in engineering, science of education bachelors). En het derde deel is een research project wat je doet in een lab. Daarnaast heb je genoeg tijd om rond te reizen, mensen te leren kennen, vrije tijd te hebben en zijn er veel uitstapjes(geregeld door het internatioal office en vrijwilligersgroepen). Echt een chance of a lifetime. Geweldige kans!!!

Daarnaast kan je natuurlijk Japans studeren en via die studie naar Japan gaan. Bij een homestay verblijf je in een Japans gezin. Dit kan in een vakantie van 2 weken, tot een verblijf tot een jaar. Je betaald dan natuurlijk wel. Ik weet hier zo geen speciale website voor, maar je kan gewoon googlen op \\\'homestay Japan\\\', dan vind je vast wel wat.

En natuurlijk het belangrijkste deel van de o/p

ETEN :Y) :Y) :Y)


http://www.justhungry.com/images/tonkatsu.jpg
http://www.yumeshigoto.gr.jp/kameraman/gyoza.jpg
http://www.daninjapan.com/1.19/yakitori.jpg
http://www.onmyplate.org/hotei_katsucurry.jpg
http://www.thekua.com/ran(...)6/03/okonomiyaki.jpg

Ow ja en als tip, de Yakitori die ze bij de Makro verkopen smaken bijna hetzelfde als in Japan *O* Toevoeging: daarover zijn de meningen verdeeld. :D
De Okonomiyaki van de Japanese Pancake World in Amsterdam zijn daarentegen niet te vreten. -O- Volgens poepoog dan. Ik vond het daar wel lekker. *O*

Jiro Dreams of Sushi: De 85 jarige Jiro Ono maakt al 45 jaar lang sushi in zijn restaurantje met slechts tien zitplaatsen in een Tokyo’s metrostation. Met typisch Japanse, nietsontziende toewijding maken hij en zijn team er – volgens velen – de allerbeste sushi ter wereld.



Japan docu's
Japanorama - serie van de BBC met Jonathan Ross. Niet meer op TV maar te downloaden bij de betere sites.

Tokyo Rising - documentaire van Pharrell Williams over Tokyo na de aardbeving.

Wie is wanneer in Japan?
Pheno / _Arual: 8-4 t/m 21-4
Thetallguy: 9-4 t/m 25-4
koffiegast: 28-6 t/m ~12-8
Igen: 21-7 t/m 10-8
happynjitram: 22-7 t/m een maand later
matthijst: 13 april - 4 mei
Strollie75: 3 mei t/m 28 mei naar Japan
Kabuto_raiger: 1 t/m 31 augustus
Radyhyn: 25 juni t/m 18 juli

[ Bericht 1% gewijzigd door KnutdeIJsbeer op 10-08-2012 11:59:28 ]
pi_115373786
Laatste posts:

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 11:21 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Of bij mooi weer Kamakura. Leuk om na een dagje tempels kijken nog ff wat van het strand mee te pakken :)
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 11:25 schreef Pheno het volgende:

[..]

En Disney *O* Hoe Japanners dat beleven is ook leuk om te zien. Dezelfde trein als naar de TGS en niet te missen ( dat deuntje op het station O+ ).
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 11:28 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Ik wil alleen al terug om gewoon weer even een rondje met de Yamanote lijn te maken :'( Al die perron geluiden enzo O+
pi_115373799
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 10:19 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Dan vond ik de 109 winkel in shibuya een stuk leuker _O- Meisjes die voor de winkels met zo'n rare neusstem keihard door een pion aan het schreeuwen zijn om je binnen te krijgen :') Vreemde kleding. Aparte mensen. Leuk :)
In Harakuju is LaForet erg populair bij hippe Japanse meisjes. Vooral omdat het een stuk goedkoper is dan 109.

"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_115373826
Oh, wij gaan vast wel een keer maar niet dit jaar meer. We zijn in April al geweest met full bloom (timing, we haz it). December ergens anders heen, al hebben we nog geen idee waarheen. Maar iig zon :+

Japan blijft trekken, zeker na een eerste keer. verslaving :D
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_115374151
tipj:
quote:
'Copy-paste-email naar mijzelf'....bedankt voor deze leuke tips! Draait alles om de zondag of is het doordeweeks ook leuk op deze plaatsen?
t is altijd leuk, maar zondag is de nationale vrije dag, dus dan is yojogi park een hotspot, met live bandjes, en velerlei rarigheid te zien. :)
pi_115374269
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 11:25 schreef Pheno het volgende:

[..]

En Disney *O* Hoe Japanners dat beleven is ook leuk om te zien. Dezelfde trein als naar de TGS en niet te missen ( dat deuntje op het station O+ ).
Is Disney echt de moeite waard om een hele dag aan te besteden? Ik heb de afgelopen vakantie in Florida Disney zelfs geskipt (wel beide Universal Studios parken bezocht). Pretparken zijn wel echt mijn ding, maar ik reis alleen en weet niet of ik er dan wel zoveel plezier aan beleef. Wellicht als ik iemand ontmoet die week en eventueel ook daarheen wil gaan.
pi_115374449
Voor in OP:

Jiro Dreams of Sushi: De 85 jarige Jiro Ono maakt al 45 jaar lang sushi in zijn restaurantje met slechts tien zitplaatsen in een Tokyo’s metrostation. Met typisch Japanse, nietsontziende toewijding maken hij en zijn team er – volgens velen – de allerbeste sushi ter wereld.

"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_115374505
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 11:48 schreef TipJ het volgende:

[..]

Is Disney echt de moeite waard om een hele dag aan te besteden? Ik heb de afgelopen vakantie in Florida Disney zelfs geskipt (wel beide Universal Studios parken bezocht). Pretparken zijn wel echt mijn ding, maar ik reis alleen en weet niet of ik er dan wel zoveel plezier aan beleef. Wellicht als ik iemand ontmoet die week en eventueel ook daarheen wil gaan.
Als je niet van pretparken houdt (of mensen kijken) nee, dan niet
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 11:55 schreef Strolie75 het volgende:
Voor in OP:

Jiro Dreams of Sushi: De 85 jarige Jiro Ono maakt al 45 jaar lang sushi in zijn restaurantje met slechts tien zitplaatsen in een Tokyo’s metrostation. Met typisch Japanse, nietsontziende toewijding maken hij en zijn team er – volgens velen – de allerbeste sushi ter wereld.

[ afbeelding ]
Leuke docu, vond ik :Y
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_115374528
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 11:55 schreef Strolie75 het volgende:
Voor in OP:

Jiro Dreams of Sushi: De 85 jarige Jiro Ono maakt al 45 jaar lang sushi in zijn restaurantje met slechts tien zitplaatsen in een Tokyo’s metrostation. Met typisch Japanse, nietsontziende toewijding maken hij en zijn team er – volgens velen – de allerbeste sushi ter wereld.

[ afbeelding ]
Heb 'm ook gezien, wat een baas _O_ Op die leeftijd nog met zoveel passie werken..

Wil er volgende keer ook wel naartoe. Volgens mij kun je niet zo heel lang nog zeggen dat je bij hem gegeten hebt..
pi_115374593
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 11:57 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Heb 'm ook gezien, wat een baas _O_ Op die leeftijd nog met zoveel passie werken..

Wil er volgende keer ook wel naartoe. Volgens mij kun je niet zo heel lang nog zeggen dat je bij hem gegeten hebt..
Als je in december wil gaan ben je nu al te laat voor een afspraak :+
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_115374641
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 11:57 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Wil er volgende keer ook wel naartoe. Volgens mij kun je niet zo heel lang nog zeggen dat je bij hem gegeten hebt..
Ik zit er aan te denken om volgend jaar april te gaan... :@
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_115374653
Jiro staat in de OP, wordt wel best lang nu :P

Vinden jullie een waarschuwing voor de pin op z'n plaats? Met onze passen, verschillende banken maar allen Mastercard, konden we alleen bij de 23/7 of het postkantoor pinnen. Bijvoorbeeld NIET op het vliegveld. In cash land Japan best vervelend.. Visa leek wel op meer plaatsen geaccepteerd te worden.
pi_115374675
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 12:00 schreef Pheno het volgende:

[..]

Als je in december wil gaan ben je nu al te laat voor een afspraak :+
Serieus? In de docu heeft ie het over een maand van tevoren reserveren dacht ik.
pi_115374744
Hoe zit het trouwens met toeristen? Zijn die er in overvloed op de bekende plaatsen of wordt je als 'blank' persoon nog regelmatig aangekeken? Ik begreep dat je al snel als Amerikaan wordt aangezien, is dat in dit geval goed of slecht?
pi_115374815
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 12:02 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Serieus? In de docu heeft ie het over een maand van tevoren reserveren dacht ik.
Dat was voor de documentaire.

[hipster]Overigens had ik daarvoor al van hem gehoord[/hipster]
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_115374836
In Tokyo weinig toeristen vind ik. In Kyoto echt heel veel. Nergens het gevoel gehad dat we werden aangekeken omdat we blank waren, denk dat je dan wel echt van de gebaande paden af moet.

Op Okinawa werden er regelmatig Amerikaanse opmerkingen tegen ons gemaakt. Niet zo gek met zoveel gelegerde amerikanen daar. Oude baas begon tegen ons nog wel schiet geluiden en mes langs keel gebaren te maken. Wel op een vriendelijke manier hoor :P Wou laten weten dat ie de oorlog had meegemaakt geloof ik.
pi_115374856
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 12:05 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Dat was voor de documentaire.

[hipster]Overigens had ik daarvoor al van hem gehoord[/hipster]
Ah. Na die uitzendingen van Bourdain zal hij toch ook wel een flinke klapper hebben gemaakt?
pi_115374881
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 12:01 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Jiro staat in de OP, wordt wel best lang nu :P

Vinden jullie een waarschuwing voor de pin op z'n plaats? Met onze passen, verschillende banken maar allen Mastercard, konden we alleen bij de 23/7 of het postkantoor pinnen. Bijvoorbeeld NIET op het vliegveld. In cash land Japan best vervelend.. Visa leek wel op meer plaatsen geaccepteerd te worden.
Met Maestro kun je pinnen bij Citibank (zit er een op het vliegveld), 7-11 en postkantoren. Nooit problemen mee gehad.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_115374944
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 12:06 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Ah. Na die uitzendingen van Bourdain zal hij toch ook wel een flinke klapper hebben gemaakt?
3 michelinsterren halen met rijst en rauwe vis heeft hem in de spotlight gebracht. :)
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_115375002
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 12:06 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Met Maestro kun je pinnen bij Citibank (zit er een op het vliegveld), 7-11 en postkantoren. Nooit problemen mee gehad.
Wij hebben alle banken gehad in onze terminal, nergens succes.. Het was wel gedeeltelijk de fout van de Rabobank



maar pas van ING en Mastercard zelf deed het ook niet. Denk dat we Citibank in Tokyo zelf ook nog wel geprobeerd hebben.
pi_115375090
Wel jammer dat dat nu al vol zit dan. Moeten we maar voor volgende zomer reserveren, staat dat ook maar gelijk vast :P
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 20:50:31 #22
46080 rew-
Ondertitel
pi_115394669
Ook dikke tip voor als je in Tokyo bent, het Ninja restaurant:

http://www.ninjaakasaka.com/

Zit in de wijk Akasaka. Nog nooit zo'n ervaring gehad om naar je tafel te komen, met ophaalbruggen en geheime deuren en pikkedonkerre halletjes die langs grotten met water lopen.

Echt enorm awesome, vergeet ik nooit meer. Kost wel een paar tientjes, volgens mij waren wij per persoon voor een 3 gangen menu omgerekend 160 euro kwijt. Maar dan heb je ook wel echt iets ervaren wat je niet weer vergeet :)
pi_115401264
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 12:05 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
In Tokyo weinig toeristen vind ik. In Kyoto echt heel veel. Nergens het gevoel gehad dat we werden aangekeken omdat we blank waren, denk dat je dan wel echt van de gebaande paden af moet.

Op Okinawa werden er regelmatig Amerikaanse opmerkingen tegen ons gemaakt. Niet zo gek met zoveel gelegerde amerikanen daar. Oude baas begon tegen ons nog wel schiet geluiden en mes langs keel gebaren te maken. Wel op een vriendelijke manier hoor :P Wou laten weten dat ie de oorlog had meegemaakt geloof ik.
haha.. _O-
als je wat meer t platteland gaat bekijken, wordt je wel raar aangekenen vaak.
japanners zijn ook te beleefd om echt te gaan staren, maar je ziet ze wel vanuit hun ooghoeken kijken.
in nagasaki stond ik zelfs handtekeningen uit te delen aan kindertjes, lol. ze denken inderdaad snel dat je amerikaan bent, maar ik was horandu. :)
pi_115402983
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 22:28 schreef okiokinl het volgende:

[..]

haha.. _O-
als je wat meer t platteland gaat bekijken, wordt je wel raar aangekenen vaak.
japanners zijn ook te beleefd om echt te gaan staren, maar je ziet ze wel vanuit hun ooghoeken kijken.
in nagasaki stond ik zelfs handtekeningen uit te delen aan kindertjes, lol. ze denken inderdaad snel dat je amerikaan bent, maar ik was horandu. :)
Was nog op 1 van de eerste Japanse eilanden ook, die veroverd zijn door de Amerikanen :) Moet best wat meegemaakt hebben. Toch zie of hoor je er maar heel weinig van.
pi_115409097
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 22:51 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Was nog op 1 van de eerste Japanse eilanden ook, die veroverd zijn door de Amerikanen :) Moet best wat meegemaakt hebben. Toch zie of hoor je er maar heel weinig van.
ken je die documantaire, the emporor's naked army marches on ? gaat over een oude man, die japanse soldaat was, en die verhaal gaat halen bij zn bevelhebbers, die ondertussen ook bejaard zijn. want er waren verschrikkelijke dingen gebeurt in de oorlog. en als ze niet meewerken dan deelt ie klappen uit, lol.
gaat dus niet helemaal over okinawa of amerikanen, maar wel een verhaal van de japanse kant, echt heftige docu.
pi_115409387
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 00:30 schreef okiokinl het volgende:

[..]

ken je die documantaire, the emporor's naked army marches on ? gaat over een oude man, die japanse soldaat was, en die verhaal gaat halen bij zn bevelhebbers, die ondertussen ook bejaard zijn. want er waren verschrikkelijke dingen gebeurt in de oorlog. en als ze niet meewerken dan deelt ie klappen uit, lol.
gaat dus niet helemaal over okinawa of amerikanen, maar wel een verhaal van de japanse kant, echt heftige docu.
Nee, nooit van gehoord. Zal m eens in de download gooien. Net grave of the fireflies gezien en dat vond ik ook al enorm heftig..
pi_115409576
hier een stukje. ja grave of the firefly is ook zwaar..
pi_115409890
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 00:39 schreef okiokinl het volgende:
hier een stukje. ja grave of the firefly is ook zwaar..
Hmm, hier moet ik ook weer even moed voor verzamelen. :X

Spoiler niet openen als je grave of the fireflies nog niet gezien hebt..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_115412969
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 00:45 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Hmm, hier moet ik ook weer even moed voor verzamelen. :X

Spoiler niet openen als je grave of the fireflies nog niet gezien hebt..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ja, is ook niet vor elke dag, zoiets.. gelukkig maakt japan ook een heleboel vrolijke onzin. :)
  donderdag 16 augustus 2012 @ 18:13:05 #30
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_115650009
Zoals beloofd ... mijn eerste test met zelf Japans koken. Ik wilde pikant rundsvlees maken zoals ik het in Yokohama heb gegeten:



Japanse eiernoedels kan je gewoon kopen hier in de supermarkt net als soja sauzen en de meeste andere typische Japanse dingen. Als vlees had ik filet pur genomen. Het smaakte identiek. Gewoon nagedaan wat ik ter plaatse heb gezien ;) smaak aardig te pakken. Snel klaar, weinig afwas, best goedkoop, gevarieerd en lekker!
Minds are like parachutes, they work best when open!
pi_115651698
Interesse om het recept iets uitgebreider te delen? ;)
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 11:47:33 #32
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_115676023
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 19:03 schreef Jabberwocky het volgende:
Interesse om het recept iets uitgebreider te delen? ;)
Ingredienten:

1 filet pur per persoon
witte kool
rode ui
sojascheuten
champignons
sojasaus
plate groene bonen
zoetzure japanse dipsaus
water
eiernoedels
peper
zout

Nodig:

keteltje met water en vergiet dat er in past
Wok
houten spatel
scherp mes voor vlees en groenten

Bereiding:

Breng ketel met water en snuifje zout aan de kook
Snij de filet pur in reepjes van ongeveer 1 cm max
snij de groenten dit mag best grof
doe alles samen in het vergiet/zeefje
groenten en soja moeten ongeveer een verhouding hebben van 2 ten opzichte van 1 deel vlees (dubbel zo veel groenten als vlees)
Zet de wok aan op een hoog vuur
doe er een flinke scheut van beide sauzen in naar eigen smaak (de dipsaus met peper vlokken is best pittig)
eens de groenten en het vlees ongeveer gehalveerd zijn in opgenomen plaats het geheel laten uit druppelen en in de verhitte wok doen
Voeg peper en zout toe naar eigen smaak
Doe de eiernoedels in het kookwater … zo nemen ze de smaak van je gerecht op
paar minuten wokken tot de noedels gaar zijn
laat de noedels uit druppelen en dresseer in een kom of soepbord
ledig de wok over de noedels
werk eventueel af met wat pijp ajuintjes of citroengras
Minds are like parachutes, they work best when open!
pi_115676528
je bent mij al kwijt bij een ketel met water waar een vergiet in past... ?
en wat is een sojascheut? bedoel je niet bamboescheut?
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 12:34:14 #34
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_115677671
ok even verduidelijking :) ja ik ben een Belg ...


Dit is een vergiet ... dus zo een metalen netje ... het komt er op neer dat je dit in een ketel met kokend water hangt zodat je makkelijk je groentjes en voorgekookt vlees kan uitscheppen in je wok ... je houd het kookwater en kookt daar je noedels in.


Dit zijn soja scheuten ... je kan ze kopen bij de groenten afdeling van een supermarkt. Zijn goedkoop en erg voedzaam :)
Minds are like parachutes, they work best when open!
pi_115682489
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 12:34 schreef HaerdenC het volgende:
ok even verduidelijking :) ja ik ben een Belg ...

[ afbeelding ]
Dit is een vergiet ... dus zo een metalen netje ... het komt er op neer dat je dit in een ketel met kokend water hangt zodat je makkelijk je groentjes en voorgekookt vlees kan uitscheppen in je wok ... je houd het kookwater en kookt daar je noedels in.

[ afbeelding ]
Dit zijn soja scheuten ... je kan ze kopen bij de groenten afdeling van een supermarkt. Zijn goedkoop en erg voedzaam :)
ah bedankt ik was meer verward door het woord ketel, dan denk ik aan een fluitketel. wij zouden dat een pan noemen.
en soyascheuten noemen we tauge. :0 verder klinkt het lekker, maar wat voor een dipsaus is dat?
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 14:59:55 #36
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_115682862
In Belgie -> ketel/casserol/kookpot hoog om in te koken en een pan -> laag om in te bakken :)

Details over de saus geven het is dus een mengeling van donkere sojasaus en Sweet Chili saus



maar liever niet de Thaise nemen ... gaat ook maar smaakt nogal zoet :)

[ Bericht 2% gewijzigd door HaerdenC op 17-08-2012 15:05:13 ]
Minds are like parachutes, they work best when open!
pi_115683231
Als jullie het nu toch over eten en sauzen hebben:

Ik vind zelf yakitori heel lekker. Wat je voor de saus nodig hebt is sojasaus, suiker, mirin en rijstazijn/sake in de verhouding van ongeveer 4:3:1:1. Op hoog vuur inkoken tot het karamelliseert en een beetje stroperig wordt. Vervolgens kipblokjes hierin laten marineren (zeker een uur) en dan stokjes ervan maken en op de barbecue gooien. Houd een deel van de yakitorisaus apart om na het bakken erover te schenken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-08-2012 15:11:06 ]
pi_115683312
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 15:10 schreef Igen het volgende:
Als jullie het nu toch over eten en sauzen hebben:

Ik vind zelf yakitori heel lekker. Wat je voor de saus nodig hebt is sojasaus, suiker, mirin en rijstazijn/sake in de verhouding van ongeveer 4:3:1:1. Op hoog vuur inkoken tot het karamelliseert en een beetje stroperig wordt. Vervolgens kipblokjes hierin laten marineren (zeker een uur) en dan stokjes ervan maken en op de barbecue gooien. Houd een deel van de yakitorisaus apart om na het bakken erover te schenken.
Waar koop jij Mirin? Op zich wel leuk voor op de bbq morgen :)
pi_115683387
Mirin kun je als het goed is gewoon bij zo'n asiatische toko halen, die hebben dat meestal wel.
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 15:20:36 #40
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_115683535
Mirin hebben ze hier in Belgie ook in de grotere supermarkten :) Wat ik heb gezien is dat veel Japanse gerechten online gebruik maken van Tofu ... verwonderde mij een beetje :) maar goed. Volgende week heb ik mijn zoontje thuis dus dan zal het minder Experimenteren zijn:) volgende dat ik maak is kippenblokjes met wokgroentjes en sushi rijst. Updates volgen uiteraard.
Minds are like parachutes, they work best when open!
pi_116072783
Heeft er iemand ooit in een japanse stijl tatami kamer geslapen? En bevalt dat een beetje als je verder een redelijk zacht bed gewend bent? Is het een "must" om het in iedere geval voor 1 nacht te doen?

(Mijn hotel voor 5 nachten in Hiroshima staat vast, maar ik kan nog kiezen tussen een gewone kamer of een japanse stijl kamer)
Klussen deel 1 en 2
pi_116072829
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 17:22 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Heeft er iemand ooit in een japanse stijl tatami kamer geslapen? En bevalt dat een beetje als je verder een redelijk zacht bed gewend bent? Is het een "must" om het in iedere geval voor 1 nacht te doen?

(Mijn hotel voor 5 nachten in Hiroshima staat vast, maar ik kan nog kiezen tussen een gewone kamer of een japanse stijl kamer)
Denk ongeveer 3/4 van ons verblijf in Japanse Kamer geslapen. Vond het verrassend lekker liggen en ook m'n vriendin, die normaal wel moeilijk slaapt, heeft nergens last van gehad.

Avond in Ryokan was heel tof maar ook wel erg duur..
pi_116073101
Oh ja, de Ryokan is waarschijnlijk dan een "must" en niet een japanse kamer in een "gewoon" hotel? In mijn geval is een japanse kamer trouwens ook duurder omdat ik in mijn eentje ben.
Klussen deel 1 en 2
pi_116073197
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 17:31 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Oh ja, de Ryokan is waarschijnlijk dan een "must" en niet een japanse kamer in een "gewoon" hotel? In mijn geval is een japanse kamer trouwens ook duurder omdat ik in mijn eentje ben.
Als Ryokan er niet in zit lijkt het me iig wel leuk genoeg om het een avond te proberen. Volgende keer dat we naar Japan gaan zou ik ook zo weer in dat soort kamers gaan liggen, maakt niet zoveel uit eigenlijk :P
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 10:07:39 #45
103551 Doc__Zenith
www.orienteering.nl
pi_116098256
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 20:50 schreef rew- het volgende:
Ook dikke tip voor als je in Tokyo bent, het Ninja restaurant:

http://www.ninjaakasaka.com/

Zit in de wijk Akasaka. Nog nooit zo'n ervaring gehad om naar je tafel te komen, met ophaalbruggen en geheime deuren en pikkedonkerre halletjes die langs grotten met water lopen.

Echt enorm awesome, vergeet ik nooit meer. Kost wel een paar tientjes, volgens mij waren wij per persoon voor een 3 gangen menu omgerekend 160 euro kwijt. Maar dan heb je ook wel echt iets ervaren wat je niet weer vergeet :)
Die schrijf ik op. Ben in oktober een weekje in Tokyo :)
Iemand nog meer van zulke tips?
pi_116102938
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 17:22 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Heeft er iemand ooit in een japanse stijl tatami kamer geslapen? En bevalt dat een beetje als je verder een redelijk zacht bed gewend bent? Is het een "must" om het in iedere geval voor 1 nacht te doen?

(Mijn hotel voor 5 nachten in Hiroshima staat vast, maar ik kan nog kiezen tussen een gewone kamer of een japanse stijl kamer)
ik koos meestal japqanse stijl of ryokans. soms is je futon (matras) een beetje dun, maar meestal lag ik gewoon heerlijk.
kussens zijn soms wel een probleem in japan. als je pech hebt, krijg je er een met van die notendopjes erin. ook daar wen je aan, maar het ligt niet echt lekker.
maar goed, er liggen altijd extra dekens in de kast dus dan ga je daar gewoon met je hoofd opliggen.

en trouwens, ryokans hoeven niet duur te zijn hoor, je hebt er ook zat goedkoop en dus wat armoediger. alleen vind je die niet online, dan moet je echt ter plekke gaan zoeken als je aankomt.
pi_116102996
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 14:59 schreef HaerdenC het volgende:
In Belgie -> ketel/casserol/kookpot hoog om in te koken en een pan -> laag om in te bakken :)

Details over de saus geven het is dus een mengeling van donkere sojasaus en Sweet Chili saus

[ afbeelding ]

maar liever niet de Thaise nemen ... gaat ook maar smaakt nogal zoet :)
ah okee, merci. :)
ik kook zelf wel regelmatig met miso. superlekker.
pi_116103746
Ik heb tijdens mijn reis nog wel een paar dagen in Tokyo, misschien dat ik dan in een Ryokan kan slapen. Heb even snel gekeken op booking.com en heb ook prijzen van 50-60 euro gezien, dat lijkt mij prima (maar misschien eerst even reviews lezen :P)
Klussen deel 1 en 2
pi_116138607
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 10:07 schreef Doc__Zenith het volgende:

[..]

Die schrijf ik op. Ben in oktober een weekje in Tokyo :)
Iemand nog meer van zulke tips?
Moet je echt doen, als je het geld er voor hebt :) Ik vond het echt geniaal, nog steeds nooit zoiets meegemaakt (was drie jaar geleden). Even kanttekening erbij, volgens mij moet je wel echt even reserveren. Wij hebben dat toen gewoon op de dag zelf gedaan, de mensen daar spreken niet goed engels maar die receptioniste red zich nog aardig. Dus even het telefoonnummer opslaan! Enjoy :)
pi_116138624
Is iemand wel eens in dat restaurant geweest waar je boven een aquarium zit en je eigen vis moet vangen? :')
pi_116138659
En is er eigenlijk een soort Japanse funda? Niet dat ik van plan ben te verhuizen, maar vind het wel altijd leuk om zulk soort dingen te bekijken :)
  woensdag 29 augustus 2012 @ 10:15:29 #52
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_116139421
Ik heb nog een pak foto's van onze trip maar weet niet of het echt de bedoeling is dat er hier een mega foto topic komt :)
Minds are like parachutes, they work best when open!
pi_116145553
wij zijn niet tegen fotos :)
  woensdag 29 augustus 2012 @ 13:39:46 #54
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_116146229
Mja in het vorig topic heb ik al een heel pak foto's gepost ook stuk gemaakt voor de OP als ik nog eens tijd heb doe ik hetzelfde voor Yokohama (had nu voor Tokyo gedaan) zal eens een nieuwe collectie maken en posten ... waarschijnlijk niet meer vandaag :)
Minds are like parachutes, they work best when open!
pi_116146261
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 10:15 schreef HaerdenC het volgende:
Ik heb nog een pak foto's van onze trip maar weet niet of het echt de bedoeling is dat er hier een mega foto topic komt :)
Het is TRV, dus waarom niet? Kunnen er nooit genoeg zijn O+
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_116304649
Zo, vanmorgen weer geboekt! Wij zijn van 28 december tot 9 januari weer in Tokio. Goeie deal met British Aiways; 629 euro. Wordt alweer de vierde keer dat we er oud nieuw vieren. En belangrijker; de sale die op 1 januari begint. Kan vriendinlief zich weer uitleven :+

Ditmaal zitten we in het Sunroute Plaza. Kunnen we dat hotel ook eens uitproberen. Dit jaar ook weer fatsoenljke foto's maken. Vorig jaar had ik alleen een compactje bij me en dat was het toch niet. Nu weer ouderwets slepen met de spiegelreflex :)

Zat net nog even door wat foto's van de tweede keer te bladeren. Tijd geleden al gepost, maar voor de nieuwelingen in dit topic misschien wel leuk. :)



















Dit wordt de laatste keer Tokio. Volgend jaar gaan we wat verder het land in.
  maandag 3 september 2012 @ 09:43:55 #57
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_116337549
God damned ik wil ook terug :(
Minds are like parachutes, they work best when open!
  maandag 3 september 2012 @ 10:27:05 #58
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_116338454
629, nette prijs, ga volgend voorjaar weer, maar moet nog boeken.
Liever rechtstreeks, maar KLM zit boven de 1000 euro op het moment, dus ook maar 's met BA denk ik.
Haters everywhere but I don't really care.
  maandag 3 september 2012 @ 11:31:17 #59
381189 Evy_
I like to Cuddle
pi_116339862
Japan staat nog hoog op mijn lijstje. Lijkt me echt een super interessant land.
Hebben de hotels daar een beetje een goede prijs/kwaliteit verhouding?
  maandag 3 september 2012 @ 11:57:18 #60
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_116340618
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 11:31 schreef Evy_ het volgende:
Japan staat nog hoog op mijn lijstje. Lijkt me echt een super interessant land.
Hebben de hotels daar een beetje een goede prijs/kwaliteit verhouding?
valt allemaal beter mee dan veel mensen zeggen :) Tokyo is natuurlijk iets duurder dan bv Osaka ...
Minds are like parachutes, they work best when open!
pi_116344205
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 11:31 schreef Evy_ het volgende:
Japan staat nog hoog op mijn lijstje. Lijkt me echt een super interessant land.
Hebben de hotels daar een beetje een goede prijs/kwaliteit verhouding?
1600 - 3500 yen / night, tenzij je natuurlijk erg duur wilt overnachten.
Toen ik er zat was het 25je per nacht, eigen badkamer, tv, keukentje, etc op niet al te verre afstand van ikebukuro/takadanobaba enzo. Zal nu wel wat duurder zijn vanwege EUR:JPY verhouding.
  maandag 3 september 2012 @ 14:22:33 #62
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_116344245
Waar boek je zoiets?
Waar zat je toen (welk hotel)?

Zit te kijken, maar Sunroute kost 175-200 euro, dus goedkopere optie zou leuk zijn :(
Haters everywhere but I don't really care.
  maandag 3 september 2012 @ 14:29:12 #63
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_116344423
Tokyo-Inn is heel erg betaalbaar

http://www.toyoko-inn.com/eng/

gewoon goed, goedkoop, geen gezever, geen matjes om op te slapen, proper beddengoed en het is een groep dus je kan je verplaatsen en toch dealtje regelen met verschillende hotels uit de groep als je wat heen en weer mails stuurt.

Goeie tip: Neem de prijs van booking.com met promotie ... mail hun en vraag wat zij hebben als promo :) altijd nog goedkoper ;)
Minds are like parachutes, they work best when open!
pi_116344671
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 10:27 schreef matthijst het volgende:
629, nette prijs, ga volgend voorjaar weer, maar moet nog boeken.
Liever rechtstreeks, maar KLM zit boven de 1000 euro op het moment, dus ook maar 's met BA denk ik.
Wilde ook liever direct, maar het prijsverschil was gewoon iets te groot. Wel balen hoor. Heb al zo de schurft aan vliegen :D

quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 14:22 schreef matthijst het volgende:
Waar boek je zoiets?
Waar zat je toen (welk hotel)?

Zit te kijken, maar Sunroute kost 175-200 euro, dus goedkopere optie zou leuk zijn :(
Wij betalen voor sunroute plaza zo'n 110 euro per nacht. Dat valt dus wel mee. Is overigens zeer centraal gelegen. Kilometer of drie verderop zit er ook één en die kost iets van 85 euro per nacht. Wij hebben geoekt via booking.com, geloof ik :)
  maandag 3 september 2012 @ 14:39:19 #65
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_116344718
Vliegen ...

ik ben uit Brussel vertrokken ook geen rechtstreekse vlucht. Was met BA. Viel thans heel goed mee eerst naar Londen 2 uurtjes of zo max en dan van daar uit gewoon 14 uur naar Japan ... ik heb 650 betaald in juni

[ Bericht 6% gewijzigd door HaerdenC op 03-09-2012 14:46:37 ]
Minds are like parachutes, they work best when open!
  maandag 3 september 2012 @ 15:23:16 #66
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_116346148
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 14:37 schreef IntensiveGary het volgende:
Wij betalen voor sunroute plaza zo'n 110 euro per nacht. Dat valt dus wel mee. Is overigens zeer centraal gelegen. Kilometer of drie verderop zit er ook één en die kost iets van 85 euro per nacht. Wij hebben geoekt via booking.com, geloof ik :)
Top hotel inderdaad; 3x geweest nu, vind lokatie echt perfect :)
Wil graag zo'n 23m2 kamer, twinblabla/lits jumeaux. Maar zie dat ie goedkoper wordt als je dichterbij komt (voor december rond de 140 euro ipv 200). Dus er is hoop :)
Eerst maar eens vrij vragen en tickets regelen.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_116349834
wij hebben de 16 viermante meter kamer. We komen er toch alleen om te baden en te slapen. Voor de rest zijn we toch op sjouw :)

Het eerste jaar zaten we nog beter, in de Century Southern Tower. Die staat nog iets dichterbij het station en is heerlijk luxe. Dit jaar ook nog even voor gekeken, maar de prijzen zijn nu zo'n 240 euro per nacht en dat is wat gortig :(
  dinsdag 4 september 2012 @ 23:29:59 #68
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_116406138
Ook geboekt met British Airways *O*
Volgend voorjaar weer :)
Haters everywhere but I don't really care.
  woensdag 5 september 2012 @ 08:42:33 #69
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_116411284
Om het topic wat meer bekijks te geven ... foto's van onze eerste dag met hoofdzakelijk Yokohama. Ik zal proberen van de andere dagen een gelijkaardig reeksje te posten en het te beperken tot 30 foto's per dag maximum :)


Soms is het ook goed om eens naar buiten te kijken als je in het vliegtuig zit ;) de arctische gebieden

Eerste kennismaking met de automaten ... en ja het staat er vol van.

Like a #Boss ...

Metro is erg gebruiksvriendelijk met kleuraanduidingen op de grond per lijn

Hier dus Cosmo kaartje genomen ging erg eenvoudig. Soort pre-paid openbaar vervoer

In het hotel ... de weersvoorspelling wij zaten dus in het Yokohama Star Inn hotel. Erg goed!

Mijn collega is 1m94 :) douchen is dan wel grappig ...

Ik vanop het balkon aan ons hotel

Park voor het hotel

Flauw ... I know :) landmark tower

Japanse meisjes zijn leuk ;)

Red Brick warehouse

Zicht op het congres centrum aan minatomirai

meer automaten ... check ook rechts langs de automaten ;)

Landmark tower ... aardig torentje wel hoor

dit soort bootjes varen rond om het afval uit het water te halen

dikke kruispunten

Eten kan je meestal ook kiezen vanop dit soort prentkaarten

Kunstewerk op queens place

Starbucks is er zowat overal in Yokohama en Tokyo

gewoon leuke foto ergens rond Minatomirai

De commics ... rekken en rekken vol

alles is verkrijgbaar in alle mogelijke kleurtjes

Rommelmarkt in Yokohama

Autobacks ... hier vind je massa's JDM style onderdelen

China town Yokohama

speelhallen zijn heel populair

Yokohama is echt gezellig druk maar niet overdreven

China town in de avond

Zicht op Minatomirai van uit ons hotel.
Minds are like parachutes, they work best when open!
pi_116411519
Altijd weer "ik wil weer terug" als ik foto's zie :+
Yokohama vond ik zelf erg leuk, even wat winkeltjes checken, het ramenmuseum in en in chinatown rondhobbelen,
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  woensdag 5 september 2012 @ 09:38:09 #71
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_116412172
quote:
7s.gif Op woensdag 5 september 2012 08:56 schreef Pheno het volgende:
Altijd weer "ik wil weer terug" als ik foto's zie :+
Yokohama vond ik zelf erg leuk, even wat winkeltjes checken, het ramenmuseum in en in chinatown rondhobbelen,
ik moet dus terug he ... ik ben het Kirin bier museum vergeten te bezoeken :-) volgend jaar hopelijk ... LinuxCon 2013 zou ik toch graag gaan.
Minds are like parachutes, they work best when open!
pi_116414615
raar, geruststellend om die boss koffieblikjes te zien in de automaten. waarschijnlijk omdat ik die sochtens nogal eens zocht... :)
pi_116414811
quote:
7s.gif Op woensdag 5 september 2012 08:56 schreef Pheno het volgende:
Altijd weer "ik wil weer terug" als ik foto's zie :+
Yokohama vond ik zelf erg leuk, even wat winkeltjes checken, het ramenmuseum in en in chinatown rondhobbelen,
:Y Was het maar wat dichterbij :'(

quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 11:27 schreef okiokinl het volgende:
raar, geruststellend om die boss koffieblikjes te zien in de automaten. waarschijnlijk omdat ik die sochtens nogal eens zocht... :)
Wij hebben volgens mij voor minstens 100 euro aan water uit die dingen getrokken :') Moesten wel met die temperaturen. Het viel me wel op dat er maar heel weinig automaten bier verkochten :P

Of sowieso iets anders dan drinken. Je ziet op internet de gekste dingen maar dat viel daar nog wel me. Het meest vreemde waren porno dvds met vrij graphic voorkantjes :X
pi_116416347
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 09:41 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
En is er eigenlijk een soort Japanse funda? Niet dat ik van plan ben te verhuizen, maar vind het wel altijd leuk om zulk soort dingen te bekijken :)
http://www.gaijinpot.com/

Hier staan wel wat appartementen te koop/huur. Dat geeft een indicatie ook al richt de site zich op buitenlanders.

Mijn ervaring is dat de meeste Japanners vooral voor "nieuw" gaan. Gebruikte huizen en auto's hebben een slechte naam. Meestal wordt een lap(je) grond gekocht en een nieuw huis of appartementencomplex gebouwd, waar de hoofdprijs voor wordt betaald.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  woensdag 5 september 2012 @ 12:51:08 #75
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_116417125
http://www.realestate.co.jp/

dit is ook soort van funda ...
Minds are like parachutes, they work best when open!
  donderdag 6 september 2012 @ 10:11:59 #76
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_116451222
Hopla Dag 2 ... eerste stappen in Tokyo

mijn invloed op vrouwen ..,

Metro stations door de dag zijn behoorlijk druk ... het in de metro duwen hebben wij niet gezien of meegemaakt.

Kruispunten ... met voetgangers bruggen ... OVERAL

Japanse meisjes ... speciaal

Automaten hoeken heb je dus echt OVERAL he

Je kan ook gewoon multivitaminen drankjes kopen

Nog een dik kruispunt van bovenaf bekeken

geen stijl is ook een stijl :)

Gelukkig ... dragen ze ook dit soort dingen :)

Condomania ... must visit.

Binnen foto's nemen mag niet ... van aan de deur wel

toch even gezondigd ... living on the edge ... en ja je kan hier ook grotere maten vinden...

Doll

mind the streetname :) hahahah zo hebben we vanalles gezien ...

wat ouder ... nep tietjes ... maar bereid :)

hier kopen dus de dolls hun kleding in de takeshitastreet

JDM style

er was een feestje geweest van een lokale boysband ... duizenden vrouwen stroomden uit het park

pedobear bus

nachtelijk zicht over mega groot kruispunt

Subaru hoofdzetel ... we like

Tempel

Terug aan ons hotel in Yokohama
Minds are like parachutes, they work best when open!
pi_116451483
Leuk!

Ik zal binnenkort ook nog eens wat foto's droppen :P

quote:
Metro stations door de dag zijn behoorlijk druk ... het in de metro duwen hebben wij niet gezien of meegemaakt.
Onze drukste treinervaringen waren als we 's morgens op Nakano instapten voor het ritje naar Shinjuku. Vanaf daar spreidde het zich wat meer waardoor het wel meeviel (en meestal gingen we dan eerst even ontbijten op shinjuku waarna de spits ook over het drukste moment heen was). Het perron stond dan bomvol, kwam al een uitpuilende trein aan en dan maar erbij proppen. We namen al snel de methode van de Japanners over door vlak voor de deur om te draaien, de bovenkant van de deur met een hand vastpakken en je dan achteruit met je voeten en handen de trein induwen :P We hebben behoorlijk gelachen om andere langsrijdende treinen waar mensen letterlijk met hun gezicht tegen de deur aan stonden geperst :D

Over dat traject werd trouwens nog specifiek een waarschuwing gegeven door de LonelyPlanet. Maar ja, geen andere keus :)
pi_116451825
Leuk al die foto's! Ik ga over 2 weken voor het eerst naar Japan, alleen! :)

Heb er zin in!
pi_116456355
Hachiko voor pedobeer uitmaken ;(
  donderdag 6 september 2012 @ 15:10:07 #80
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_116460224
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 13:09 schreef _Arual_ het volgende:
Hachiko voor pedobeer uitmaken ;(
ok effe kleine test voor je ... doe eens google afbeeldingen en zoek eens op ... Hachiko ... en dan Pedobear ... welk resultaat lijkt er het meest op ?
Minds are like parachutes, they work best when open!
pi_116464090
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 08:42 schreef HaerdenC het volgende:
Om het topic wat meer bekijks te geven ... foto's van onze eerste dag met hoofdzakelijk Yokohama. Ik zal proberen van de andere dagen een gelijkaardig reeksje te posten en het te beperken tot 30 foto's per dag maximum :)

[ afbeelding ]
Soms is het ook goed om eens naar buiten te kijken als je in het vliegtuig zit ;) de arctische gebieden
[ afbeelding ]
Eerste kennismaking met de automaten ... en ja het staat er vol van.
[ afbeelding ]
Like a #Boss ...
[ afbeelding ]
Metro is erg gebruiksvriendelijk met kleuraanduidingen op de grond per lijn
[ afbeelding ]
Hier dus Cosmo kaartje genomen ging erg eenvoudig. Soort pre-paid openbaar vervoer
[ afbeelding ]
In het hotel ... de weersvoorspelling wij zaten dus in het Yokohama Star Inn hotel. Erg goed!
[ afbeelding ]
Mijn collega is 1m94 :) douchen is dan wel grappig ...
[ afbeelding ]
Ik vanop het balkon aan ons hotel
[ afbeelding ]
Park voor het hotel
[ afbeelding ]
Flauw ... I know :) landmark tower
[ afbeelding ]
Japanse meisjes zijn leuk ;)
[ afbeelding ]
Red Brick warehouse
[ afbeelding ]
Zicht op het congres centrum aan minatomirai
[ afbeelding ]
meer automaten ... check ook rechts langs de automaten ;)
[ afbeelding ]
Landmark tower ... aardig torentje wel hoor
[ afbeelding ]
dit soort bootjes varen rond om het afval uit het water te halen
[ afbeelding ]
dikke kruispunten
[ afbeelding ]
Eten kan je meestal ook kiezen vanop dit soort prentkaarten
[ afbeelding ]
Kunstewerk op queens place
[ afbeelding ]
Starbucks is er zowat overal in Yokohama en Tokyo
[ afbeelding ]
gewoon leuke foto ergens rond Minatomirai
[ afbeelding ]
De commics ... rekken en rekken vol
[ afbeelding ]
alles is verkrijgbaar in alle mogelijke kleurtjes
[ afbeelding ]
Rommelmarkt in Yokohama
[ afbeelding ]
Autobacks ... hier vind je massa's JDM style onderdelen
[ afbeelding ]
China town Yokohama
[ afbeelding ]
speelhallen zijn heel populair
[ afbeelding ]
Yokohama is echt gezellig druk maar niet overdreven
[ afbeelding ]
China town in de avond
[ afbeelding ]
Zicht op Minatomirai van uit ons hotel.
Leuk! Je zat gewoon op de Bund in een hotel. Hoop dat je je gerealiseerd hebt dat dat een bijzonder historisch stukje Japan is ;)
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_116464140
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 14:51 schreef IntensiveGary het volgende:
Zo, vanmorgen weer geboekt! Wij zijn van 28 december tot 9 januari weer in Tokio. Goeie deal met British Aiways; 629 euro. Wordt alweer de vierde keer dat we er oud nieuw vieren. En belangrijker; de sale die op 1 januari begint. Kan vriendinlief zich weer uitleven :+

Ditmaal zitten we in het Sunroute Plaza. Kunnen we dat hotel ook eens uitproberen. Dit jaar ook weer fatsoenljke foto's maken. Vorig jaar had ik alleen een compactje bij me en dat was het toch niet. Nu weer ouderwets slepen met de spiegelreflex :)

Zat net nog even door wat foto's van de tweede keer te bladeren. Tijd geleden al gepost, maar voor de nieuwelingen in dit topic misschien wel leuk. :)

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Dit wordt de laatste keer Tokio. Volgend jaar gaan we wat verder het land in.
*O* voor alle foto's in dit topic O+

Weet je al waar je precies naar toe gaat volgend jaar?
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_116464305
Wij denken ook weer na over een verderwegvakantie. Er staan wel een aantal dingen op m'n lijstje, maar nergens krijg ik zo de kriebels van als van Japan O+

Mij lijkt Okinawa in het voorjaar wel wat. En daarna misschien terughoppen via Taiwan ofzo.
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
  donderdag 6 september 2012 @ 16:52:04 #84
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_116464377
Toffe foto's HaerdenC ^O^

De Japanse dames :9~
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_116464656
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 16:50 schreef MissMSX het volgende:
Wij denken ook weer na over een verderwegvakantie. Er staan wel een aantal dingen op m'n lijstje, maar nergens krijg ik zo de kriebels van als van Japan O+

Mij lijkt Okinawa in het voorjaar wel wat. En daarna misschien terughoppen via Taiwan ofzo.
Als je beetje vroeg in het voorjaar gaat kun je nog met walvissen gaan zwemmen enzo :P



Dit was ongeveer ons terras en volgens onze gastheer zwommen dan paar honder meter uit de kust de walvissen voorbij O+ Biertje erbij, verse sushi ^O^
pi_116464934
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 16:58 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Als je beetje vroeg in het voorjaar gaat kun je nog met walvissen gaan zwemmen enzo :P

[ afbeelding ]

Dit was ongeveer ons terras en volgens onze gastheer zwommen dan paar honder meter uit de kust de walvissen voorbij O+ Biertje erbij, verse sushi ^O^
Ik weet niet of ik dat durf hoor :@ :P

Ik geloof dat je me net met 1 foto overtuigd hebt :+

Maar serieus, is er ook nog voldoende cultuur te snuiven? Ik vermoed van wel, maar dat je er wel naar op zoek moet?
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_116465288
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 17:06 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Ik weet niet of ik dat durf hoor :@ :P

Ik geloof dat je me net met 1 foto overtuigd hebt :+

Maar serieus, is er ook nog voldoende cultuur te snuiven? Ik vermoed van wel, maar dat je er wel naar op zoek moet?
Wij zijn maar op 1 eiland geweest :@ 6 dagen. Nog 1 dag naar ander eiland gevaren en bij vertrek een dag Naha bezocht.

Op dat eiland waar wij zaten was zo goed als geen cultuur. Wel stranden waar je snorkelend tussen de zeeschildpadden lag O+ Prachtige duiklocatie's. Lekker eten in ons guesthouse waar de eigenaar vrijwel iedere dag met een hengeltje de sushi van die avond ging vangen :9~

Naha kasteel bezocht en centrum. Dat was mooi. Als er meer tijd was had ik graag meer gezien, bijvoorbeeld wat musea en bunkers uit de 2e wereld oorlog.

Ook op Okinawa zelf en andere eilanden zijn wel dingen die ik nog graag wil zien. Zou zeker nog eens willen eiland hoppen daar.









O+
pi_116465348
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 17:14 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Wij zijn maar op 1 eiland geweest :@ 6 dagen. Nog 1 dag naar ander eiland gevaren en bij vertrek een dag Naha bezocht.

Op dat eiland waar wij zaten was zo goed als geen cultuur. Wel stranden waar je snorkelend tussen de zeeschildpadden lag O+ Prachtige duiklocatie's. Lekker eten in ons guesthouse waar de eigenaar vrijwel iedere dag met een hengeltje de sushi van die avond ging vangen :9~

Naha kasteel bezocht en centrum. Dat was mooi. Als er meer tijd was had ik graag meer gezien, bijvoorbeeld wat musea en bunkers uit de 2e wereld oorlog.

Ook op Okinawa zelf en andere eilanden zijn wel dingen die ik nog graag wil zien. Zou zeker nog eens willen eiland hoppen daar.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

O+
Ik duik eerst wel even het internet in dan :P
Strand is leuk, maar ik kan echt niet zonder cultuur :D

Wel heerlijk zo te zien op je foto's O+
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_116465440
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 17:16 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Ik duik eerst wel even het internet in dan :P
Strand is leuk, maar ik kan echt niet zonder cultuur :D

Wel heerlijk zo te zien op je foto's O+
Ja echt lekker was het :) We zaten daar ook midden in het hoogseizoen maar de stranden zijn echt zo leeg zoals op de foto's. Op dat bovenste strand hebben we de hele middag gelegen en kwam toen 1 groepje van 5 mensen langs gewandeld en dat was het dan :P

Voor cultuur en natuur misschien Yakushima overwegen?
pi_116465612
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 17:19 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Ja echt lekker was het :) We zaten daar ook midden in het hoogseizoen maar de stranden zijn echt zo leeg zoals op de foto's. Op dat bovenste strand hebben we de hele middag gelegen en kwam toen 1 groepje van 5 mensen langs gewandeld en dat was het dan :P

Voor cultuur en natuur misschien Yakushima overwegen?
Dat laatste lijkt me inderdaad wat ja :Y
En dan eilandhoppen met de boot. Of beter vliegen? Ik vind de bootervaring juist altijd wel leuk.
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_116465786
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 17:23 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Dat laatste lijkt me inderdaad wat ja :Y
En dan eilandhoppen met de boot. Of beter vliegen? Ik vind de bootervaring juist altijd wel leuk.
Zijn maar paar eilanden met een vliegveld. Naha natuurlijk en dan Miyakojima volgens mij. De rest heeft ook wel hele kleine vliegveldjes maar als je daarmee wilt hoppen gaat het wel een duur verhaal worden omdat je dan steeds terug moet vliegen naar Naha of Miyakojima en dan weer naar de volgende.

Je zou wel naar Naha kunnen vliegen, hoofdeiland bezoeken en dan met de ferry wat kleine eilandjes daar omheen. Die liggen maar op 1 tot 2 uur varen vaak. En zelfde verhaal wel rond miyakojima en eilandjes daaromheen.

Er schijnt een heel goedkope bootticket te zijn van 140 euro waarmee je 7 dagen lang zoveel boten mag pakken als je wil tussen kagoshima en okinawa. Ik heb deze alleen nog niet gevonden omdat ik geen Japans spreek en zoeken met google translate is lastig.
pi_116465826
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 17:27 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Zijn maar paar eilanden met een vliegveld. Naha natuurlijk en dan Miyakojima volgens mij. De rest heeft ook wel hele kleine vliegveldjes maar als je daarmee wilt hoppen gaat het wel een duur verhaal worden omdat je dan steeds terug moet vliegen naar Naha of Miyakojima en dan weer naar de volgende.

Je zou wel naar Naha kunnen vliegen, hoofdeiland bezoeken en dan met de ferry wat kleine eilandjes daar omheen. Die liggen maar op 1 tot 2 uur varen vaak. En zelfde verhaal wel rond miyakojima en eilandjes daaromheen.

Er schijnt een heel goedkope bootticket te zijn van 140 euro waarmee je 7 dagen lang zoveel boten mag pakken als je wil tussen kagoshima en okinawa. Ik heb deze alleen nog niet gevonden omdat ik geen Japans spreek en zoeken met google translate is lastig.
Dat ticket klinkt wel interessant :Y
Ik ken wel iemand in Japan die kan helpen zoeken O+
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_116465835
En nu heb ik zin in vakantie ;(
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_116465979
De bonin eilanden lijken me ook leuk om te bezoeken. Horen bij de gemeente tokyo al liggen ze zo'n 1000 km ten zuiden daarvan 8)7 . Alleen te bereiken met een boottocht van 25 uur _O-

Als je daar gaat snorkelen zijn het niet alleen schildpadden maar ook dolfijnen die je gezelschap houden _O_

http://en.wikipedia.org/wiki/Ogasawara_Islands
pi_116466557
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 17:32 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
De bonin eilanden lijken me ook leuk om te bezoeken. Horen bij de gemeente tokyo al liggen ze zo'n 1000 km ten zuiden daarvan 8)7 . Alleen te bereiken met een boottocht van 25 uur _O-

Als je daar gaat snorkelen zijn het niet alleen schildpadden maar ook dolfijnen die je gezelschap houden _O_

http://en.wikipedia.org/wiki/Ogasawara_Islands
Nice! Keuzes... keuzes... :D
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_116507525
Zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met een Japanstudie? Lijkt me heel interessant, alleen zou ik willen weten wat je niveau is na het afronden van de studie, want van Chinees weet ik dat dit nogal tegenvalt.
pi_116526096
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 17:27 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Zijn maar paar eilanden met een vliegveld. Naha natuurlijk en dan Miyakojima volgens mij. De rest heeft ook wel hele kleine vliegveldjes maar als je daarmee wilt hoppen gaat het wel een duur verhaal worden omdat je dan steeds terug moet vliegen naar Naha of Miyakojima en dan weer naar de volgende.

Je zou wel naar Naha kunnen vliegen, hoofdeiland bezoeken en dan met de ferry wat kleine eilandjes daar omheen. Die liggen maar op 1 tot 2 uur varen vaak. En zelfde verhaal wel rond miyakojima en eilandjes daaromheen.

Er schijnt een heel goedkope bootticket te zijn van 140 euro waarmee je 7 dagen lang zoveel boten mag pakken als je wil tussen kagoshima en okinawa. Ik heb deze alleen nog niet gevonden omdat ik geen Japans spreek en zoeken met google translate is lastig.
ik heb een boot genomen van kagoshima naar okinawa.
op 1 eilandje eruit geweest 2 dagen, tokunoshima.
helaas kwam er wel net een orkaan langsgetrokken dus op dat eilandje alleen maar regen en storm gehad, en in de boot was ook niet al te leuk in de storm... maar ik raad het iedereen aan, dat wel. met mooi weer.
op de boot een slaapplek, een matje in een zaal met allemaal andere mensen op matjes, lol. geweldig. uren met een oude japanse gast zitten praten met handen, voeten , woordjes japans en engels.
daarna een paar dagen nara op okinawa, leuke stad met monorail en lekker eten, en toch echt anders dan de rest van japan. wel veel amerikaanse soldaten overal.
ik heb gewoon losse tickets gekocht, als ik op de boot stapte.

en daarna naar taiwan gevlogen, klein stukje maar, maar ik was die boot na die storm wel echt goed zat.
pi_116673360
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 10:11 schreef HaerdenC het volgende:
Hopla Dag 2 ... eerste stappen in Tokyo

mijn invloed op vrouwen ..,
[ afbeelding ]
Metro stations door de dag zijn behoorlijk druk ... het in de metro duwen hebben wij niet gezien of meegemaakt.
[ afbeelding ]
Kruispunten ... met voetgangers bruggen ... OVERAL
[ afbeelding ]
Japanse meisjes ... speciaal
[ afbeelding ]
Automaten hoeken heb je dus echt OVERAL he
[ afbeelding ]
Je kan ook gewoon multivitaminen drankjes kopen
[ afbeelding ]
Nog een dik kruispunt van bovenaf bekeken
[ afbeelding ]
geen stijl is ook een stijl :)
[ afbeelding ]
Gelukkig ... dragen ze ook dit soort dingen :)
[ afbeelding ]
Condomania ... must visit.
[ afbeelding ]
Binnen foto's nemen mag niet ... van aan de deur wel
[ afbeelding ]
toch even gezondigd ... living on the edge ... en ja je kan hier ook grotere maten vinden...
[ afbeelding ]
Doll
[ afbeelding ]
mind the streetname :) hahahah zo hebben we vanalles gezien ...
[ afbeelding ]
wat ouder ... nep tietjes ... maar bereid :)
[ afbeelding ]
hier kopen dus de dolls hun kleding in de takeshitastreet
[ afbeelding ]
JDM style
[ afbeelding ]
er was een feestje geweest van een lokale boysband ... duizenden vrouwen stroomden uit het park
[ afbeelding ]
pedobear bus
[ afbeelding ]
nachtelijk zicht over mega groot kruispunt
[ afbeelding ]
Subaru hoofdzetel ... we like
[ afbeelding ]
Tempel
[ afbeelding ]
Terug aan ons hotel in Yokohama
[ afbeelding ]
toffe foto's *O*

Jammer dat ik moet wachten tot volgend jaar :'(
  woensdag 12 september 2012 @ 10:37:39 #100
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_116678492
Gezien de enthousiaste reacties ... wat wij op dag 3 gezien en gedaan hebben

Dit was ons ontbijt ... heerlijk na een avondje cocktails en sake

De Toyota GT86 ... dit was in juni he :) dus bij ons was hij nog niet ;) en ja het wordt mijn volgende ... een donkerblauwe

Toyota 2000GT en Sport 800 ... deze twee samen hebben een waarde van een behoorlijk huis ;)

Carport versie 4.0

Bij King Buyer ... supra wide boddy

King Buyer is een referentie voor import en export maar vooral JDM style auto's ... stond vol met supora's en skylines. We hebben een apparte map met alle foto's van de auto dinkies maar dat lijkt me minder om in dit topic te posten ... mogelijk maak ik een appart topic in PTA hiervoor

Typische menukaart ... je ziet dus dat je Japanse schotels kan kopen voor een 5 euro ongeveer. Eerlijke prijs en lekker ... tevens een pak gezonder dan de fastfood die wij hier eten! Is Japan dus duur kwa eten? Niet als je beetje rond kijkt en Japans eet.

Dit was 430 Yen samen met bakje rijst. Lekkerste meeneem ding dat ik ooit heb gegeten! Echt waar. Dit was rond Ueno, daar is er een straat met occasie auto handelaars. TIP -> pen en papier mee nemen ... aanduid woordenboek. Het is niet omdat ze namen hebben als KingBuyer dat ze ook enige notie van het Engels hebben ;)

Dit was zowat de coolste automaat die ik gezien heb. Stond op een Metro perron. Ik schat 32" tochscreen :) met animaties en alles. COOL dit soort dingen maken Japan -> Japan :)

Toyota Meg@web ... grootste Toyota showroom van Japan, tevens winkelcentrum, amusements park, Toyota museum en testtrack :) als je wil gaan rijden moet je een internationaal rijbewijs bij hebben en een vertaling daarvan door een be-edigd vertaler. Onder die voorwaarden kan je met alle wagens een proefrit maken! Voor de liefhebber dus een aanrader. Doe je dat niet moet je nog ongeveer een dag uitrekenen om alles te bezoeken. De new tech expositie was helaas gesloten door stroomtekorten. 1 van de weinige momenten dat we de gevolgen van Fukuchima konden waarnemen

Dit is het test parcours

En ja ... een prius kan dus wel cool zijn ... G edition ... voor de liefhebbers :) Google weet er meer over

Mijn natte droom ... dit is geen oude auto maar wordt dus zo nog altijd gebouwd. De Toyota Century ... de Japanse Rolls Royce zeg maar :) ziet er heerlijk retro uit en dikke V12 er in. vloermatten waar je 5 cm in zakt, oerdegelijk, flouren zetels ... habba habba :) jammer van de taxen in Belgie ... ding kost wel schandalig veel geld maar schrijft gelukkig sneller af dan je vrouw je visa kaart te geven ;) dus occassie van jaar of 3 a 4 kan je kopen voor paar duizend euro.

Het auto museum at megaweb ... gratis toegankelijk! Veel film wagens en dus niet enkel Toyota's voor de duidelijkheid. Zeer kindvriendelijk want er staan ook auto's van de Cars films zoals Luigi :)

Nog een 2000GT ... beperkt gebouwd en best exclusief

geen commentaar

We zijn tot laat gebleven mooie avond foto

De metro is tiptop en super proper

Zo duiden ze wegenwerken aan met een mega balon
Minds are like parachutes, they work best when open!
  donderdag 13 september 2012 @ 10:37:57 #101
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_116733417
Hopla Dag 4 een wat uitgebreider foto verslag :) ... de volgende dagen hebben we de foto's nog niet van uitgesorteerd dus die komen ... als ik of collega nog eens tijd hebben om te sorteren ... het is op sommige dagen wat moeilijker om er de top momenten uit te halen omdat alles zo leuk en goed was! Wij waren maar 7 dagen in Japan en 3 dagen conferentie ... toch GIGANTISCH veel gedaan, gezien en super leuke foto's ... dus ... het moet gewoon goed zijn :)

We hadden niet echt gedetailleerde kaarten buiten de metro en mijn gps had dus geen Japanse kaarten ... zoals ik eerst wel dacht :) dus ... met foto toestel foto's gemaakt van de kaartjes ...

JDM cars overal uiteraard ;) Subaru Legacy B

Game halls zie je ook erg veel

Toyota Amlux showroom in Tokyo

Simulators en zo ...

In Japan is hybride techniek meer geconcentreerd op performance dan op zuinigheid

Ikke in GT86 special edition ... habba habba

Ik en mijn natte droom Toyota Century V12

Leuke klok ... In Japan kan je prachtige dingen zien ... als je op details let wordt het nog intressanter!

Kong Fu Police ;)

Restaurant in Tokyo met een uitzicht

Heerlijk eten! Prijs viel ook nog behoorlijk mee

Druk maar toch gezellig

GSM winkel ;) veeeeeeeeel kleurtjes

Inkopen doen ... Japanse modelbouwkits

Hard Rock Cafe + shop Tokyo ... uniek t-shirt gaan scoren voor het thuis gebleven liefje ... en uiteraard voor mijn zoontje!

geen idee waar we presies waren maar wat een ontdekking ... hier enkel lokale mensen was een straat langs een spoorlijn totaal niet touristisch. De meeste eethuisjes hadden 2 of 3 gerechten maar die waren dan ook tiptop. Doordat Japanners kleinere porties eten dan ons hebben we hier flink kunnen eten en proeven. Zeer lage prijzen, geen idee wat we allemaal gegeten hebben maar alles was lekker!

adult toys promoot je gewoon tussen de andere promoties

Metro in de avond ... altijd druk ... altijd veilig! Ga dus gerust laat weg ;)

1 van onze vele avondwandelingen

bouwwerken ... proper, strak en vooral ... GROOTS

de avondwandelingen heb ik eigenlijk nog het meest van genoten

levert altijd mooie sfeer plaatjes op ... en sfeer was er!

cocktails kosten even veel als frisdrank ongeveer ... dus keuze was snel gemaakt :) de cocktails zijn wel veeeeeeel minder sterk dan bij ons.

JDM as f*ck

hier links bovenaan gaan eten ... sjieker en duurder restaurant in Tokyo

Beginnen doe je met ... sake op traditionele wijze!

iedere Yen dubbel en dik waard mijn god dit was OVERHEERLIJK!

Desert ... was gewoon een kunstwerkje!

:) iedere keer als ik van het toilet kwam ... Karate Style :) iedere keer lachen ... te veel sake sake sake sake en ... Kirin bier :)


[ Bericht 0% gewijzigd door HaerdenC op 13-09-2012 10:46:05 ]
Minds are like parachutes, they work best when open!
pi_116733862
Leuke foto's, bedankt voor het delen. Daar kan ik echt van genieten, nog een week en dan ga ik ook :)
  donderdag 13 september 2012 @ 11:09:33 #103
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_116734269
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 10:54 schreef TipJ het volgende:
Leuke foto's, bedankt voor het delen. Daar kan ik echt van genieten, nog een week en dan ga ik ook :)
Geniet er van ;) hebben wij ook gedaan. Ik heb een heel zwaar jaar achter de rug en het is voor mij dus een topper dat ik ook verschrikkelijk leuke dingen heb gedaan (slecht -> vrouw vertrokken | goed -> met auto naar Noordkaap geweest en dus Japan bezocht). Ondertussen is alles wat gestabiliseerd.
Minds are like parachutes, they work best when open!
pi_116738099
quote:
geen idee waar we presies waren maar wat een ontdekking ... hier enkel lokale mensen was een straat langs een spoorlijn totaal niet touristisch. De meeste eethuisjes hadden 2 of 3 gerechten maar die waren dan ook tiptop. Doordat Japanners kleinere porties eten dan ons hebben we hier flink kunnen eten en proeven. Zeer lage prijzen, geen idee wat we allemaal gegeten hebben maar alles was lekker!
t ziet eruit als ueno, daar heb ik ook vele malen herlijk gegeten. :)
pi_116743940
Zo, net tickets voor het Ghibli museum besteld. Dat was vorig jaar echt heel leuk. Ben toen vrij overhaast weggegaan zonder het winkeltje leeg te kopen :-D Ga een Ghiblihoekje in m'n winkel maken als ik terug ben. Daarom ook in de Ghibli winkel in Tokyo Station ook de lucky bags allemaal opkopen :+
pi_116767247
Ik ben van plan om in juli volgend jaar een maand te gaan rondtrekken in dit prachtige land.
Tips wat betreft plekken die ik niet moet missen, accomodaties, vervoer?
pi_116768395
Die "uitzichtrestaurants" vallen qua prijs inderdaad best mee. Wij hebben een keer gegeten op de 60e verdieping ofzo. Was zo'n typische Japanse food court met allerlei verschillende tentjes in verschillende prijsklasse's. Precies op tijd gaan zitten om het langzaam donker te zien worden en 1 voor 1 de lichtjes aan O+





Kwaliteit van de foto's niet echt goed want camera was net leeg :(
pi_116768434
Het sushi restaurant op Odaiba heeft inderdaad ook zo'n leuk uitzicht op de Rainbow Bridge O+
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  vrijdag 14 september 2012 @ 08:29:52 #109
8369 speknek
Another day another slay
pi_116768548
Gave foto's HaerdenC! Toen ik in Tokyo woonde was dat ergens in een super residentieel gebied (buurt van Jiyugaoka). En inderdaad, het leukste was om gewoon rond te lopen door zo'n wijk, heel stil en schoon allemaal, zo nu en dan een shinto shrine, een hoek om te gaan of onder het spoor door en BAM! overal eettentjes en drukte. Omdat Tokyo zo gigantisch is heb je allemaal kleine mini-kernen die verder ook niet op de kaart staan of bekend zijn. Fantastisch O+.

Wel mooi dat jullie allemaal voordelige restaurants gevonden hadden :P. Toen wij op de 40(?)ste verdieping van de Ebisu Garden Place ongeveer hetzelfde als jullie deden, waren we bij het Shabu Shabu restaurant wel bijna honderd euro per persoon kwijt. Gelukkig waren we loaded door de Japanse overheid, maar toch. Wel met persoonlijke slavin in kimono die je shabu shabu bakje leeg kwam vissen, dat was wel hendig sjiek.

edit: sorry ik haal HaerdenC en KnutdeIJsbeer door de war :@.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_116768962
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 08:16 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Die "uitzichtrestaurants" vallen qua prijs inderdaad best mee. Wij hebben een keer gegeten op de 60e verdieping ofzo. Was zo'n typische Japanse food court met allerlei verschillende tentjes in verschillende prijsklasse's. Precies op tijd gaan zitten om het langzaam donker te zien worden en 1 voor 1 de lichtjes aan O+
Joe's Shangai in Ikebukuro, boven in de Sunshine Tower is ook wel een aanrader. Voor de lunch erg betaalbaar. :)
http://www.bento.com/rev/3359.html
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  vrijdag 14 september 2012 @ 12:09:38 #111
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_116774215
ik denk dat wij ook wel rond de 100 euro per man hebben betaald bij het beste maar
- sake
- voorgerecht
- hoofdgerecht
- paar alcoholische dranken
- wijn
- dessert
- koffie
- whiskey

:) dus nja :) 1 keer gedaan op de trip andere keren eten op hoogte was tussen de 30 en 50 euro ... niet super goedkoop maar voor grootstad, goed eten, uitzicht prijs gerechtvaardigd. Door af te wisselen met echt lokaal eten (dikwijls voor onder de 5 euro per maaltijd) hebben we gemiddeld niet meer uitgegeven dan als we iedere dag een fastfoodketen hadden gedaan ... dus -> eten is ok in Japan zelfs rond Tokyo ... als je de buitenlandse resto's en touristische resto's achterwegen laat ;) maar is dat niet overal en altijd zo? Hier in Brussel gelijkaardig hoor.
Minds are like parachutes, they work best when open!
pi_116922533
Vrijdag ga ik voor twee weken naar Tokyo. Wil even zeggen dat ik veel aan het topic heb, weer de nodige tips opgedaan :) Bedankt!
  dinsdag 18 september 2012 @ 08:20:16 #113
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_116922912
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 september 2012 07:35 schreef Mystikvm het volgende:
Vrijdag ga ik voor twee weken naar Tokyo. Wil even zeggen dat ik veel aan het topic heb, weer de nodige tips opgedaan :) Bedankt!
Geniet er van ;) en laat ook iets weten hoe het geweest is en zo :)
Minds are like parachutes, they work best when open!
pi_116926945
TVP.

Erg leuk om zoveel reisverslagen van enthousiaste Japangangers te lezen! Volgend jaar zou ik er ook graag heen willen. Vorig jaar heb ik een half jaar in ZO Azie gezeten (wonen en reizen), maar in oost Azie ben ik nog niet geweest. Lastig in te schatten vind ik het budget dat ik voor Japan uit moet trekken. In hoeverre kan je jezelf redden met een euro of 60 per dag, uitgaande van een goedkoop hostel en eenvoudig eten? Grootste attractie zal toch Japan zelf zijn. Overigens kan ik ook links en recht wel bij vrienden/kennissen terecht. Uiteraard passen bij dit (studenten)budget geen spectaculaire dingen, maar ik vraag me af of dit een redelijke schatting is voor een basic trip.
TRV
pi_116927709
Lijkt me wel erg krap. 30 euro voor een slaapplek en 10tje per dag om metro/trein in Tokyo te gebruiken. Hou je 20 euro over voor al het andere. Als je eet en drinkt van de seveneleven gaat dat vast wel lukken, maar dan kan je nergens in, nooit eens een biertje drinken, sushi eten.. Dan mis je toch wel veel van de Japan ervaring.
pi_116928872
Ik heb vorige zomer geprobeerd om het goedkoop te houden. Uiteindelijk zo'n 75 euro per dag uitgegeven en dan had ik nog niet eens een Rail Pass gekocht (totale treinkosten ipv. daarvan zo'n 200 euro, grotendeels stoptrein).

Edit: als je couchsurfing o.i.d. gaat doen dan kan het veel goedkoper natuurlijk.

Edit2: Ik tel dus alles behalve het vliegticket mee hè.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 18-09-2012 13:39:14 ]
pi_116930343
60 per dag is krap ja maar het kan wel hoor.
zorg inderdaad wel dat je zo'n railpass hebt, van tevoren kopen buiten japan.
slapen kan tussen 20 en 30, als je hostels doet.
supermarkten dalen in prijs voor vers voedsel na 8 uur sávonds. (sushi en sashimi voor vrijwel niets)
en er zijn goedkope resaurantjes overal, ramen udon curry etc.

trouwens, 3 op reis is al 2 keer in japan geweest, en nog een paar keer de komende weken. zondag 5 voor 7.
pi_116930501
Tellen jullie de railpas niet mee in het budget dan? Want die is natuurlijk al veel te duur voor 60 per dag. Dan ben je namelijk ieder dag al 40 euro kwijt aan alleen je treintickets..
pi_116930783
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 13:12 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Tellen jullie de railpas niet mee in het budget dan? Want die is natuurlijk al veel te duur voor 60 per dag. Dan ben je namelijk ieder dag al 40 euro kwijt aan alleen je treintickets..
nee, meestal niet. Maar ik koop het dan ook niet omdat ik het er niet uithaal. Voordeel van niet alles in 1 keer willen doen. Alleen die vliegreis is bijna ltijd feest. Toch maar weer eens Air Italia bekijken of ze nog zo'n 'foutje' hebben van 400 euro. Dat was wel erg cheap O+
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_116930889
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 september 2012 13:19 schreef Pheno het volgende:

[..]

nee, meestal niet. Maar ik koop het dan ook niet omdat ik het er niet uithaal. Voordeel van niet alles in 1 keer willen doen. Alleen die vliegreis is bijna ltijd feest. Toch maar weer eens Air Italia bekijken of ze nog zo'n 'foutje' hebben van 400 euro. Dat was wel erg cheap O+
Het zijn nu ook wereldweken bij KLM. 750¤. Nog altijd flink wat meer dan wat wij betaald hebben, maar directe vlucht en KLM ipv Aeroflot natuurlijk wel iets om over na te denken.
pi_116931209
Ik vind 750 niet echt een aanbieding, eigenlijk :@ Een beetje zoeken levert je meestal hetzelfde bedrag op. Een overstap zit ik dan nog het allerminst mee :+
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_116931340
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 september 2012 13:28 schreef Pheno het volgende:
Ik vind 750 niet echt een aanbieding, eigenlijk :@ Een beetje zoeken levert je meestal hetzelfde bedrag op. Een overstap zit ik dan nog het allerminst mee :+
Is ook zo, maar is dat KLM pas nog tickets aanbood voor meer dan 1100 E...

De echt goedkope dingen zijn we nog niet tegen gekomen :)
pi_116931558
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 13:12 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Tellen jullie de railpas niet mee in het budget dan? Want die is natuurlijk al veel te duur voor 60 per dag. Dan ben je namelijk ieder dag al 40 euro kwijt aan alleen je treintickets..
Ik reken op een besteding van 100 euro per dag, gemiddeld. Hotel is al betaald en dus daar niet in meegenomen. Wij blijven in Tokyo, heb dus geen Railpass nodig, koop wel Suica of Pasmo of een ander equivalent waarmee ik overal in kan stappen binnen de stad.

Ik vlieg overigens met BA over Londen voor ¤660. KLM was mij veel te duur, dan maar een stukje omvliegen. Overstap is 90 minuten, hopelijk is dat voldoende op Heathrow :{
pi_116931725
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 13:36 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ik reken op een besteding van 100 euro per dag, gemiddeld. Hotel is al betaald en dus daar niet in meegenomen. Wij blijven in Tokyo, heb dus geen Railpass nodig, koop wel Suica of Pasmo of een ander equivalent waarmee ik overal in kan stappen binnen de stad.

Ik vlieg overigens met BA over Londen voor ¤660. KLM was mij veel te duur, dan maar een stukje omvliegen. Overstap is 90 minuten, hopelijk is dat voldoende op Heathrow :{
Dit is wel een fijne kaart dan: http://www.jreast.co.jp/e/suica-nex/ Retourtje Narita - Tokyo en Suica kaart met een tegoed erop.
pi_116931762
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 13:36 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ik reken op een besteding van 100 euro per dag, gemiddeld. Hotel is al betaald en dus daar niet in meegenomen. Wij blijven in Tokyo, heb dus geen Railpass nodig, koop wel Suica of Pasmo of een ander equivalent waarmee ik overal in kan stappen binnen de stad.

Ik vlieg overigens met BA over Londen voor ¤660. KLM was mij veel te duur, dan maar een stukje omvliegen. Overstap is 90 minuten, hopelijk is dat voldoende op Heathrow :{
Cool Mystikvm, ik vertrek donderdag en vlieg via Parijs met Japan Airlines. Hotel in Shibuya is ook al betaald, heb nog geen planning.....zo'n pass is inderdaad een goede tip.
pi_116931921
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 13:39 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Dit is wel een fijne kaart dan: http://www.jreast.co.jp/e/suica-nex/ Retourtje Narita - Tokyo en Suica kaart met een tegoed erop.
Ik vlieg op Haneda ;(

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 13:40 schreef TipJ het volgende:

[..]

Cool Mystikvm, ik vertrek donderdag en vlieg via Parijs met Japan Airlines. Hotel in Shibuya is ook al betaald, heb nog geen planning.....zo'n pass is inderdaad een goede tip.
Ik heb ook geen planning. We weten wat waar te vinden is en zien dan ter plekke wel. Ik zie altijd wel waar het schip strandt op stedentrips. Laatst nog planningloos naar Milaan geweest (we hadden geen flauw idee wat er te doen was), dat werd een hele prettige vakantie.
pi_116932589
Precies, zo pak ik het ook aan. Weet de meeste dingen wel te vinden, de eerste dag ben ik al kwijt door de Tokyo Game Show, daarna zoek ik het wel uit.
pi_116936530
Dank voor de snelle reacties wat betreft het budget. Dan waarschijnlijk wat langer naar Zuid-Korea en korter in Japan, want dat scheelt aanzienlijk. Ik zal er vast nog eens komen om er tzt wat vakantiedagen door te brengen, als ik wat ruimer bij kas zit. :)
TRV
pi_116947973
Over 2 weken is het zover :)

Klein vraagje, we landen in Tokyo en zullen daar 5 à 6 dagen verblijven en vervolgens gedurende 1,5 week naar het zuiden reizen waar we eindigen in Osaka. Nu zag ik op http://www.japan-rail-pass.nl/ dat het handig was om een trein pas te kopen voor 14 dagen en dat dat een stuk goedkoper was ( gaven een voorbeeld van een retour reis)

Wat ik me nu dus afvroeg, zo'n pas kost 437 euro. Maar omdat we enkel eenrichting reizen vroeg ik me dus af of dit niet te duur is en dat we beter af zijn om zo kaartjes te kopen?
pi_116949543
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 19:38 schreef wht het volgende:
Over 2 weken is het zover :)

Klein vraagje, we landen in Tokyo en zullen daar 5 à 6 dagen verblijven en vervolgens gedurende 1,5 week naar het zuiden reizen waar we eindigen in Osaka. Nu zag ik op http://www.japan-rail-pass.nl/ dat het handig was om een trein pas te kopen voor 14 dagen en dat dat een stuk goedkoper was ( gaven een voorbeeld van een retour reis)

Wat ik me nu dus afvroeg, zo'n pas kost 437 euro. Maar omdat we enkel eenrichting reizen vroeg ik me dus af of dit niet te duur is en dat we beter af zijn om zo kaartjes te kopen?
Op hyperdia kun je uitzoeken hoe duur de kaartjes zijn voor de trajecten die je op het oog hebt. Je moet wel flink reizen naast Tokyo-Osaka om zo'n 14 dagen kaart terug te verdienen inderdaad, ik denk niet dat je dat gaat redden.

Eigenlijk zijn die railpassen een beetje te duur geworden.
  woensdag 19 september 2012 @ 07:50:26 #131
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_116968223
Voila zoals beloofd in PTA een topic gemaakt met een 180 foto's van Japanse wagens, autodealers, spots, garages, etc ..

http://forum.fok.nl/topic/1872073
Minds are like parachutes, they work best when open!
pi_117005378
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 20:07 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Op hyperdia kun je uitzoeken hoe duur de kaartjes zijn voor de trajecten die je op het oog hebt. Je moet wel flink reizen naast Tokyo-Osaka om zo'n 14 dagen kaart terug te verdienen inderdaad, ik denk niet dat je dat gaat redden.

Eigenlijk zijn die railpassen een beetje te duur geworden.
Thx! We halen de pass er idd niet uit dus gaan we voor losse kaartjes.
pi_117020239
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 20:07 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Op hyperdia kun je uitzoeken hoe duur de kaartjes zijn voor de trajecten die je op het oog hebt. Je moet wel flink reizen naast Tokyo-Osaka om zo'n 14 dagen kaart terug te verdienen inderdaad, ik denk niet dat je dat gaat redden.

Eigenlijk zijn die railpassen een beetje te duur geworden.
Toen ik vorig jaar naar Japan ging wist ik ook zo niet of ik ze moest kopen.. ik ging uiteindelijk enkel op en neer naar Kyoto. Verder had ik de indruk dat ik ze niet over een latere tijd kon bestellen dus zag er geen heil in om paar 100en euros neer te leggen. Uiteindelijk heb ik ~180 euro betaald voor op en neer Kyoto met bullettrain.

Wat betreft aantal euros per dag.. dat viel behoorlijk mee (toen was Euro-Yen gunstig; 82 euro=10k yen), maar dat komt waarschijnlijk omdat ik vaak bij een izakaya met 6 man at. Dan eet je je buik vol voor enkele euros. Ik heb in totaal iets van 3k-3.5k euro betaald voor 45 dagen (incl. flight~800, hotel~600, school~600e). Ik had juist verwacht 6k+ uit te moeten gaan geven.
pi_117227068
Wil al erg lang naar Japan toe, en ik zie net dat het maar 322 euro per persoon retour kost via British Airways! Ik dacht altijd meer dan 800 :)
pi_117227114
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 11:23 schreef BlackRhino het volgende:
Wil al erg lang naar Japan toe, en ik zie net dat het maar 322 euro per persoon retour kost via British Airways! Ik dacht altijd meer dan 800 :)
Whut? Linkje? :P
pi_117227146
http://www.britishairways.com ? :P En dan half november.
pi_117227181
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 11:25 schreef BlackRhino het volgende:
http://www.britishairways.com ? :P En dan half november.
Ja, de reisdatum maakt nogal een verschil :P Maar half november dus, dan kan ik niet :(
pi_117227279
Tja..
pi_117227295
Wel een mooie aanbieding
pi_117227522
Jij weleens in Japan geweest dan?
pi_117227601
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 11:23 schreef BlackRhino het volgende:
Wil al erg lang naar Japan toe, en ik zie net dat het maar 322 euro per persoon retour kost via British Airways! Ik dacht altijd meer dan 800 :)
Dat is de onewayprijs (¤324 voor AMS-Tokyo). Retour is ¤647 in november.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_117227633
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 11:37 schreef BlackRhino het volgende:
Jij weleens in Japan geweest dan?
Ja, juli dit jaar. Juli volgend jaar weer :P
pi_117227741
Ah ja inderdaad, is one way.. sorry :P
  dinsdag 25 september 2012 @ 11:47:55 #144
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_117227841
ik hoop ook volgend jaar terug te kunnen naar Linux Con Japan .... en ik overweeg het om mijn 6 jarig zoontje mee te nemen ;)
Minds are like parachutes, they work best when open!
pi_117227856
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 11:47 schreef HaerdenC het volgende:
ik hoop ook volgend jaar terug te kunnen naar Linux Con Japan .... en ik overweeg het om mijn 6 jarig zoontje mee te nemen ;)
Is wel een kindvriendelijke vakantiebestemming imo :)
  dinsdag 25 september 2012 @ 11:55:29 #146
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_117228081
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 11:48 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Is wel een kindvriendelijke vakantiebestemming imo :)
Geen idee of dat zo is ... ik ben daar geweest maar heb daar niet zo heel hard op gelet ... nu ik heb een zeer makkelijke nieuwsgierige zoon ... dus op zich :)
Minds are like parachutes, they work best when open!
pi_117228141
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 11:55 schreef HaerdenC het volgende:

[..]

Geen idee of dat zo is ... ik ben daar geweest maar heb daar niet zo heel hard op gelet ... nu ik heb een zeer makkelijke nieuwsgierige zoon ... dus op zich :)
Het is er schoon en veilig, dat is al een behoorlijk pluspunt met kinderen imo. Maar bovenal ook genoeg met ze te doen, lijkt me. Ik had me als jochie wel een dagje kunnen vermaken in die winkelcentra in odaiba bijvoorbeeld :P
  dinsdag 25 september 2012 @ 12:53:34 #148
62913 Blik
The one and Only!
pi_117229608
Als ik al die speelhallen zo zie, en alle andere "kinder"-dingen dan weet ik wel zeker dat ik me als kind heel goed zou vermaken in Japan. Alleen moet die ook een beetje makkelijk zijn qua eten
  woensdag 26 september 2012 @ 13:36:42 #149
103551 Doc__Zenith
www.orienteering.nl
pi_117270976
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 13:39 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Dit is wel een fijne kaart dan: http://www.jreast.co.jp/e/suica-nex/ Retourtje Narita - Tokyo en Suica kaart met een tegoed erop.
Handig :)
Staan ook nog wel andere dagkaarten bij, ff rekenen of/wanneer dat voordelig is.
  woensdag 26 september 2012 @ 13:41:52 #150
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_117271174
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 12:53 schreef Blik het volgende:
Als ik al die speelhallen zo zie, en alle andere "kinder"-dingen dan weet ik wel zeker dat ik me als kind heel goed zou vermaken in Japan. Alleen moet die ook een beetje makkelijk zijn qua eten
wel eten valt wel mee ... rijst/pasta/kip/vis lust hij allemaal ... heb nog tot volgende juni om hem alles te leren eten om te overleven ... macdo lust hij zowieso :) dus als het echt moet
Minds are like parachutes, they work best when open!
pi_117271251
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 13:41 schreef HaerdenC het volgende:

[..]

wel eten valt wel mee ... rijst/pasta/kip/vis lust hij allemaal ... heb nog tot volgende juni om hem alles te leren eten om te overleven ... macdo lust hij zowieso :) dus als het echt moet
Ik denk dat de meeste kinderen tempura ook nog wel ok vinden. En inderdaad genoeg westerse keuze's voorhanden, als het na een paar dagen echt lastig wordt.
pi_117274590
Ik twijfel of ik wel of niet zo een rail pass moet kopen... Ik heb globaal gezien deze reizen:

Osaka -Hiroshima (week 1)
Hiroshima - Tsukuba (week 1)
Tsukuba - Tokyo (week 2)
Metro in Tokyo (week 2)

Het zou erg fijn zijn als de langere treinreizen snel gaan, dus dan zou ik voor losse kaartjes moeten gaan aangezien de allersnelste treinen niet gedekt zijn? Ook is de railpass niet geldig op de meeste metrolijnen in Tokyo heb ik begrepen.
Klussen deel 1 en 2
  woensdag 26 september 2012 @ 15:29:47 #153
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_117274946
Railpass doet het in Tokyo op de Yamanotelijn en een paar andere. Als je een beetje kijkt hoef je vrijwel geen kaartjes te kopen.

Op de Nozomi is de railpass niet geldig, maar andere treinen zijn volgens mij van hetzelfde type N700, enige is dat ze een paar keer minder stoppen...
Haters everywhere but I don't really care.
pi_117275272
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 15:20 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Ik twijfel of ik wel of niet zo een rail pass moet kopen... Ik heb globaal gezien deze reizen:

Osaka -Hiroshima (week 1)
Hiroshima - Tsukuba (week 1)
Tsukuba - Tokyo (week 2)
Metro in Tokyo (week 2)

Het zou erg fijn zijn als de langere treinreizen snel gaan, dus dan zou ik voor losse kaartjes moeten gaan aangezien de allersnelste treinen niet gedekt zijn? Ook is de railpass niet geldig op de meeste metrolijnen in Tokyo heb ik begrepen.
Metro inderdaad niet geldig. Wij hebben die echter maar heel sporadisch gebruikt, zonder daarbij op te letten om specifiek wel of niet metro te gebruiken :P Gewoon kaartje erbij, snelste route zoeken (volgens ons :') ) en dan de trein of metro in.

Maar stadsvervoer in Tokyo is niet duur. Niet een reden om wel of geen railpas te nemen imo. Zou puur naar je shinkansen reizen kijken daarvoor.
pi_117275938
Ok, het gaat inderdaad tussen losse kaartjes voor de langere treinreizen of niet. Nu is het qua prijs ongeveer hetzelfde, maar met losse kaartjes heb ik de snelste treinen. De vraag is of de rail pass met iets minder snelle treinen het dan de moeite waard is :P
Klussen deel 1 en 2
  Eindredactie Games woensdag 26 september 2012 @ 15:56:12 #156
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_117275955
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 15:38 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

Maar stadsvervoer in Tokyo is niet duur. Niet een reden om wel of geen railpas te nemen imo. Zou puur naar je shinkansen reizen kijken daarvoor
Tokyo is 1 van de duurste steden qua OV, behalve als je op het vliegveld dagkaartjes koopt :)
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  woensdag 26 september 2012 @ 16:01:31 #157
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_117276152
Als het kan is het handig om te zorgen dat je de laatste dag een railpass hebt; kan je met de Narita Express terug, scheelt weer 30 euro (vreemd genoeg is een retourtje maximaal 2 weken geldig).

Naast de Yamanote lijn is de Chuo Line ook hendig. Met die twee samen doorkruis je heel Tokyo:
http://www.google.nl/url?(...)M9tuxqkKLm3Q&cad=rja
Haters everywhere but I don't really care.
pi_117276373
quote:
4s.gif Op woensdag 26 september 2012 15:56 schreef donald_dick het volgende:

[..]

Tokyo is 1 van de duurste steden qua OV, behalve als je op het vliegveld dagkaartjes koopt :)
Vind ik niet. Wij waren per dag max 1000 yen pp kwijt. Op dagen dat we wijken rond het hotel deden logischerwijs nog wat minder. Bij al die voordeelkaartjes van het vliegveld ben je net zoiets kwijt en dan zit je aan allerlei vervelende regels vast welke lijnen je wel en niet mag gebruiken.

Een 10tje per dag vind ik vergelijken andere grote europese steden ook niet zo gek. In Londen betaal je ook een 10tje en dan mag je nog alleen met de metro bijvoorbeeld.

Ik vond de taxi wel erg duur trouwens. En voelt niet zo veilig omdat er een tv aanstaat :')
pi_117276400
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 15:20 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Ik twijfel of ik wel of niet zo een rail pass moet kopen... Ik heb globaal gezien deze reizen:

Osaka -Hiroshima (week 1)
Hiroshima - Tsukuba (week 1)
Tsukuba - Tokyo (week 2)
Metro in Tokyo (week 2)

Het zou erg fijn zijn als de langere treinreizen snel gaan, dus dan zou ik voor losse kaartjes moeten gaan aangezien de allersnelste treinen niet gedekt zijn? Ook is de railpass niet geldig op de meeste metrolijnen in Tokyo heb ik begrepen.
Je moet even rekenen.

http://www.hyperdia.com/en/

Je routes hier in voeren en je ziet ongeveer wat je kwijt bent. Weeg dat af tegen de kosten van een railpas twee weken is een paar honderd euro en je weet of je vrolijk of niet wordt. Ik heb van de vijf reizen twee keer een railpas gehaald, de overige drie was ik goedkoper uit door de lokale boemel te nemen. Osaka -> Kyoto is bv een piseindje en kost vijf euro met de normale trein die tien minuutjes langer duurt dan een shinkansen.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_117276533
quote:
7s.gif Op woensdag 26 september 2012 16:08 schreef Pheno het volgende:

[..]

Je moet even rekenen.

http://www.hyperdia.com/en/

Je routes hier in voeren en je ziet ongeveer wat je kwijt bent. Weeg dat af tegen de kosten van een railpas twee weken is een paar honderd euro en je weet of je vrolijk of niet wordt. Ik heb van de vijf reizen twee keer een railpas gehaald, de overige drie was ik goedkoper uit door de lokale boemel te nemen. Osaka -> Kyoto is bv een piseindje en kost vijf euro met de normale trein die tien minuutjes langer duurt dan een shinkansen.
Op zulke kleine stukjes is een lokale trein ook veel leuker :) Mits het niet zo'n propvol sta ding is tenminste.

Ik dacht eigenlijk ook dat die suica na een bepaald aantal ritjes in Tokyo een soort daglimiet bereikte maar kan dat nu nergens terug vinden :?
  Eindredactie Games woensdag 26 september 2012 @ 16:19:13 #161
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_117276794
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 16:07 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Vind ik niet. Wij waren per dag max 1000 yen pp kwijt.
dan reis je minder dan 4 keer met de metro, of hele kleine afstandjes
quote:
Een 10tje per dag vind ik vergelijken andere grote europese steden ook niet zo gek. In Londen betaal je ook een 10tje en dan mag je nog alleen met de metro bijvoorbeeld.
Ik bedoelde meer in Japan, Kyoto en Osaka hebben bijvoorbeeld weer toeristenpassen voor een habbekrats waar je 2 attracties gratis en op de rest korting :)

En Trja, 10 euro per dag per persoon is natuurlijk goedkoop in vergelijking met London, maar met Beijing waar 1 ritje 25 cent is het weer reteduur :P
[/quote]
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_117276986
quote:
4s.gif Op woensdag 26 september 2012 16:19 schreef donald_dick het volgende:

[..]

dan reis je minder dan 4 keer met de metro, of hele kleine afstandjes

[..]

Ik bedoelde meer in Japan, Kyoto en Osaka hebben bijvoorbeeld weer toeristenpassen voor een habbekrats waar je 2 attracties gratis en op de rest korting :)

En Trja, 10 euro per dag per persoon is natuurlijk goedkoop in vergelijking met London, maar met Beijing waar 1 ritje 25 cent is het weer reteduur :P
Metro hebben we haast nooit gebruikt. Iedere dag Nakano - Shinjuku en vanaf daar de stad door. Meer dan 4 ritjes iig. Maar goed, dat komt ook omdat volgens mij na een aantal ritjes je suica card niet verder afschreef :P

En inderdaad, het ligt eraan waar je mee vergelijkt :) Maar dan is alles in Japan extreem duur. Ik vond sommige dingen extreem duur en sommige dingen best meevallen. Het rondreizen door tokyo is me iig niet bijgebleven als iets wat heel erg duur was.
pi_117278075
Ok, de metro kosten zullen wel meevallen dus, ik ben ook maar 2 volle dagen in Tokyo. Het is alleen nog kiezen voor 1-week railpass of de snelste treinen voor de eerste week :)

(De kosten daarvan zijn ongeveer hetzelfde... de verschillen zitten in de tijden, gemak, hoe leuk het is, en wat voor vervoer je nog meer gratis kan gebruiken)
Klussen deel 1 en 2
pi_117301395
Ik zit nu in Tokyo en ik betaal 160 yen voor de metro naar bijna overal. Neem ik de Yamanote dan betaal ik 190, ook voor Ueno, waar ik verblijf, naar Shibuya, wat helemaal aan de andere kant is. Nog geen 1000 yen per dag.

Ik heb een Pasmo gekocht omdat ik hier twee weken zit. Scheelt je dat toeristische geneuzel met losse kaartjes. Blijft grappig om de irritatie te zien bij forenzen wanneer er weer zo'n bleke blanke vast zit met zijn kaartje. Vandaar dat ik die pas heb aangeschaft.
  donderdag 27 september 2012 @ 09:51:28 #165
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_117303865
wij hebben met Pasmo gewerkt en dat was best voordelig vond ik ... gezien de hoeveelheid van OV die we gebruikt hebben.
Minds are like parachutes, they work best when open!
  donderdag 27 september 2012 @ 10:44:02 #166
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_117305087
heb op mijn trip een 3 weken railpass gekocht.
we moesten echt trips maken van
Tokyo-Nagano
Tokyo-Osaka
Tokyo-Hiroshima

en dan is zo een pas wel voordelig ;)
pi_117326098
Wie heeft er ervaring met aeroflot, is het aan te raden? Of toch maar kiezen voor British Airways?
pi_117328157
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 20:17 schreef De_Ilias het volgende:
Wie heeft er ervaring met aeroflot, is het aan te raden? Of toch maar kiezen voor British Airways?
Ik :)

Wat tof is: de prijs. En Moskou ligt aardig op de route, dus je verliest relatief weinig tijd met de overstap.

Wat niet tof is: het eten, de stewardessen, het vliegtuig van Amsterdam naar Moskou, alleen gare Russische sapjes of water om te drinken, je kan wel Russisch bier kopen maar is lauw en 3 euro. En het vliegveld van Moskou is echt kut.

Als het volgend jaar weer zo veel scheelt qua prijs zou ik het nog een keer doen though.

Hier is mn uitgebreide verslag :P

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 14:18 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
# Maatschappij
Aeroflot

# Vliegtuig
Amsterdam - Moskou geen idee maar oude sani
Moskou - Tokio Airbus A330-300

# Klasse
Economy

# Traject
Amsterdam-Tokio

# Vertraging
Op de heenweg later weg en mochten op Moskou niet gelijk aan de slurf. Van de 1.35 minuten overstap was nog een halfuurtje over.. Terugweg niks aan de hand.

# Vriendelijk personeel
Nee.

# Eten
Van dermate slechte kwaliteit dat we op de terugweg alles hebben geweigerd en eigen eten en drinken mee hadden. Ze hadden ook alleen vage Russische sapjes en water. Bier was lauw en 3 ¤ extra.

# Entertainment
Ams-Moskou niks. Moskou Tokio zo'n computer met veel toffe films en serie's ^O^

# Algehele indruk

Mwa.. Je doet het niet voor je lol maar als het prijsverschil weer zo groot is dan toch maar Aeroflot :')


# Eventueel informatie over de luchthavens

Moskou: Nog nooit zo'n verzameling aso's bij elkaar gezien :') Ongelofelijk wat een koude, ongeïnteresseerde, asociale mensen daar werken.


[ Bericht 48% gewijzigd door KnutdeIJsbeer op 27-09-2012 21:15:04 ]
pi_117333324
pasmo is wel makkelijk, maar kost wel hetzelfde toch?
  vrijdag 28 september 2012 @ 08:40:59 #170
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_117342011
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 22:18 schreef okiokinl het volgende:
pasmo is wel makkelijk, maar kost wel hetzelfde toch?
geen idee voor de kosten maar ik heb voor 80 euro op gedaan schat ik en wij hebben gedurende 6 dagen echt wel VEEL gebruik gemaakt van de kaart hoor we zaten in Yokohama (minatomirai) en hebben alle grote wijken van Tokyo gedaan ... nu we hebben ook uren aan een stuk gewandeld :) maar denk dat foodkost veel groter is dan transport binnen Tokyo.

Pasmo is echt handig. wil je iets drinken aan station gewoon even de pasmo er tegen :) of winkeltjes doen etc ... alles met RFID :) nja
Minds are like parachutes, they work best when open!
pi_117342454
hEten kan ook heel goedkoop. Wij beperken ons tot de kleine eettentjes, eentje in Akihabara is al helemaal fan van ons. We eten en drinken in dergelijke tentjes voor 30 euro voor twee personen. Dat halen we in Nederland niet. Om de hoek van ons hostel zit een tent die een compleet Japans ontbijt voor 3 euro verkoopt.

Als je echt goedkoop wilt eten kan je ook wel van de Seven Eleven leven, maar dat heeft geen charme.

Ik had dus gedacht 100 euro per dag kwijt te zijn, maar het blijkt eerder 50.
pi_117342464
Zoal in elk land kun je het zo gek maken als je zelf wilt.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  vrijdag 28 september 2012 @ 10:46:37 #173
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_117344594
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 september 2012 09:10 schreef Pheno het volgende:
Zoal in elk land kun je het zo gek maken als je zelf wilt.
Dat klopt ... alleen moet je er in Tokyo minder moeite voor doen dan in de meeste andere grootsteden ;)
Minds are like parachutes, they work best when open!
pi_117344734
mcD op elke hoek als je echt cheap wil.

Ebi-burger O+
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_117346261
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 08:40 schreef HaerdenC het volgende:

[..]

geen idee voor de kosten maar ik heb voor 80 euro op gedaan schat ik en wij hebben gedurende 6 dagen echt wel VEEL gebruik gemaakt van de kaart hoor we zaten in Yokohama (minatomirai) en hebben alle grote wijken van Tokyo gedaan ... nu we hebben ook uren aan een stuk gewandeld :) maar denk dat foodkost veel groter is dan transport binnen Tokyo.

Pasmo is echt handig. wil je iets drinken aan station gewoon even de pasmo er tegen :) of winkeltjes doen etc ... alles met RFID :) nja
ja, is ook een soort chipknip eigenlijk. verder zet je gewoon een tegoed erop en loop je lekker door de poortjes. maar de prijs is wel hetzelfde, het is vooral gewoon gemakkelijk.

l de chiliburgers van mosburger zijn super. en een amerikaanse jongen waarmee ik vaak op stap was ging nogal uit zn dak van freshnessburger, omdat die geloof ik helemaal biologisch is.
verder in en rondom stations, de ramen/udon restaurantjes zijn goedkoop. in ueno heb je vele goedkope lekkere restaurantjes; tempura, koreaans, shashimi op de markt...en goedkope sushi bars. eten is zo goed in japan.. en hoeft helemaal niet duur te zijn.
pi_117549756
Eten bij Torikizoku :9~
pi_117553647
Hallo allemaal,

Ik ga over een paar dagen naar Japan. 6 dagen Tokyo en 3 dagen Kyoto. Ik kijk er erg naar uit en zeker nu het zo dichtbij komt voel ik een gezonde opwinding. De reis is georganiseerd door het architectenbureau waar ik tot een paar maanden geleden werkte, dus veel is al georganiseerd. Aangezien we allemaal architecten zijn en er zelfs een paar Japanners bij zijn zullen we een hoop dingen gaan zien. Het bureau heeft hotel, ov-pas en veel uitstapjes geregeld. Ons hotel is Keio Plaza, het lijkt er op dat het het meeste centrale punt van Tokyo is en veel van de bezienswaardigheden en uitgaansmogelijkheden liggen in de buurt. Kortom, het ziet er veelbelovend uit en ik heb ongelooflijk veel zin om voor het eerst naar Japan te gaan.

Ik zou graag horen of iemand nog suggesties heeft voor plaatsen waar je geweest moet zijn. Ik heb het hele topic doorgelezen, maar het ging vooral over eten en ov. Wel inspiratie opgedaan en nog wat extra voorpret bij het zien van de foto's.

Dank voor jullie hulp!

ps. Ik las ergens in het begin van het topic dat pinnen een probleem kan zijn. Ik heb een ING pas en eventueel een VISA creditcard. Kan ik mijn ING pas gewoon gebruiken bij geldautomaten en in winkels, of moet ik ergens anders contant geld regelen?
"I can accept failure. I can not accept not trying."
pi_117553720
Nog een vraag. Ik heb een Canon SLR en zou graag een betere lens kopen. Is het een aanrader om dat in Japan te doen, aangezien het ws goedkoper is? Heeft iemand hier ervaring mee?
"I can accept failure. I can not accept not trying."
pi_117554029
Met je ING pas kun je bij Citibanks, postkantoren en 7/11's geld pinnen, niet in winkels. Visa werkt wel overal.

En in Japan zijn cameralenzen niet goedkoper. In ieder geval niet voor mijn camera.

En veel plezier. Keio Plaza is een leuk hotel, zelf ook gezeten paar jaar terug. :)
pi_117554032
- oh, is al beantwoord -

[ Bericht 95% gewijzigd door #ANONIEM op 03-10-2012 17:55:47 ]
pi_117554258
En must-see's.. Ik weet niet wat je leuk vindt, maar Kiyomizudera in Kyoto vind ik persoonlijk erg leuk. En in Tokyo is Odaiba bij mij favoriet :) verder kan ik je niet echt tips geven. Heb er te lang gezeten om nog door een touristische bril naar Japan te kunnen kijken :')
pi_117554774
Je woont dus in Japan? Gaaf. Werk of studie? Lijkt me best wel een culture shock, maar in positieve zin ws.

Het hoeven natuurlijk geen toeristische plekken te zijn. Alles wat op een of andere manier indruk maakt, kunnen ook hele kleine dingen zijn zoals een buurt waar je 's avonds rustig kunt wandelen of iets dergelijks.
"I can accept failure. I can not accept not trying."
pi_117578375
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 17:41 schreef Schadenfreude het volgende:
Hallo allemaal,

Ik ga over een paar dagen naar Japan. 6 dagen Tokyo en 3 dagen Kyoto. Ik kijk er erg naar uit en zeker nu het zo dichtbij komt voel ik een gezonde opwinding. De reis is georganiseerd door het architectenbureau waar ik tot een paar maanden geleden werkte, dus veel is al georganiseerd. Aangezien we allemaal architecten zijn en er zelfs een paar Japanners bij zijn zullen we een hoop dingen gaan zien. Het bureau heeft hotel, ov-pas en veel uitstapjes geregeld. Ons hotel is Keio Plaza, het lijkt er op dat het het meeste centrale punt van Tokyo is en veel van de bezienswaardigheden en uitgaansmogelijkheden liggen in de buurt. Kortom, het ziet er veelbelovend uit en ik heb ongelooflijk veel zin om voor het eerst naar Japan te gaan.

Ik zou graag horen of iemand nog suggesties heeft voor plaatsen waar je geweest moet zijn. Ik heb het hele topic doorgelezen, maar het ging vooral over eten en ov. Wel inspiratie opgedaan en nog wat extra voorpret bij het zien van de foto's.

Dank voor jullie hulp!

ps. Ik las ergens in het begin van het topic dat pinnen een probleem kan zijn. Ik heb een ING pas en eventueel een VISA creditcard. Kan ik mijn ING pas gewoon gebruiken bij geldautomaten en in winkels, of moet ik ergens anders contant geld regelen?
Tokyo heeft wel dingen die je "moet zien" maar het leukste eraan vind ik verreweg het eten. Ga bij nakamoto (中本, restaurant met een rood logo en een man die je met z'n armen over elkaar "uitdaagt" om bij hem te durven eten) keihard scherpe ramen vreten bijvoorbeeld. Uit eten gaan is in vergelijking tot in nederland heel goedkoop, je kan rustig je buik volvreten voor minder dan 10 euro als je een beetje durft en gewoon ergens binnen stapt.

Ook leuk vind ik de boekhandel book-off waar je voor minder dan 3 euro een prima boek (ook engelstalig) kan oppikken, of oude games als je dat leuk vindt. De vestigingen in shibuya, shirokanedai en bij kabukicho hebben veel engelstalig. In jinbochou vind je meer professionele boekhandels, maar daar kan je dan weer voor iets meer mooie hardcovers vinden, er zijn een paar boekhandels die in engelse boeken specialiseren.

Je kan ook coole kleren kopen voor weinig als je 2e hands niet erg vindt. Ik ga altijd naar gakugei-daigaku.

Wat betreft de dingen die je moet zien... Tja, er zijn een hoop plaatsen waar altijd veel toeristen rondlopen en staan te flitsen om lekker gay instagram foto's te kunnen maken die aan de film "lost in translation" doen denken, maar ik zou dat gedoe lekker links laten liggen. Ga naar ueno zoo, lekker de hele dag beesten kijken voor 700 yen ofzo.

Overweeg om een uitstapje buiten de stad te maken, bijvoorbeeld naar enoshima, een scheveningen-achtige plek met een mooi eiland voor de kust waar je met een brug heen kan, met mazzel zie je fuji op de achtergrond. Neem shounan-shinjuku line naar oofuna en stap dan over in de vette monorail naar de kust. Pak meteen kamakura mee op dezelfde trip. Als je een railpass hebt zou ik een dagtrip met de shinkansen naar nagano maken, en vervolgens teruggaan via matsumoto om een kasteel te zien en eventueel in de bergen aapjes te kijken. Hakone en Izu zijn net te ver voor een dagtrip, maar daar kan je wel mooi respectievelijk een bergwandeling maken of in een mooie zee zwemmen.

Nog een tip voor iedereen: voor het goedkoopste eten in de hele stad, ga naar de universiteit van tokyo (je kan er rustig binnen lopen ook als je geen student bent) in bunkyo-ku, naar het hoofdgebouw:


Voor dit gebouw is een weilandje met aan weerszijden 2 trappen naar beneden, die er niet veelbelovend uitzien. Ga hier wel naar beneden en sla af en je komt ineens een enorme kantine binnen waar je voor 300 yen al een enorme bak ramen of udon hebt, of voor iets meer een menuutje of katsudon (wat erg vult). Hier kan je je dus gewoon elke dag voor minder geld dan de boodschappen in nederland prima volvreten en gratis thee tappen.

Bij ueno station zijn een hoop kleine straatjes met goedkope shit. Hier vind je ook veel kleine openluchtrestaurantjes die er niet uitzien maar wel heerlijk goedkoop eten serveren.

[ Bericht 1% gewijzigd door Kiyoaki op 04-10-2012 09:42:57 ]
pi_117579042
Voor kyoto weet ik het minder goed. Je heb natuurlijk de markt in het centrum waar je lekker verse dingen kan eten.

Dan is er nog het hostel "K's house". Op de begane grond is een bar waar je voor 300 yen bier, whiskey of shochu kan bestellen, wat voor japan niet duur is.

De ryanair van japan is Skymark: www.skymark.co.jp. Je kan bijvoorbeeld prima naar okinawa vliegen voor minder dan 10000 yen, op okinawa heb ik eens geslapen voor 1000 yen per nacht (10 euro) in een soort surfer hostel, dat was wel prima te doen. Huur er een fiets of auto en kar lekker rond over het eiland.

Maar veruit het mooiste gedeelte van japan vind ik shiretoko national park in hokkaido. Dit is moeilijk te bereiken als je geen japans spreekt, maar ik heb het destijds gedaan door met skymark naar sapporo te vliegen, en een bus naar utoro te pakken. In utoro heb je een minshuku waar je voor 20 euro een volledig diner krijgt met krab en rendiervlees en weet ik wat allemaal meer:


Als je kans ziet om naar shiretoko te gaan zou ik het proberen. Heel duur hoeft het allemaal niet te zijn, als je maar (nacht)bussen en skymark aanhoudt. In de winter kan je lekker in een onsen zitten met je arm in de sneeuw.
pi_117580380
Weer allemaal eten :D

Ik weet niet precies wat je al gelezen hebt over bezienswaardigheden maar een must vind ik de Shibuya-crossing en straatjes, Yoyogi-park op zondag waar altijd activiteiten zijn (vooral in de avond), lopen door de technologie-wijk Akihabara, Sensoji tempel in Asakusa, ...
pi_117580436
Ik vond de Sky-Tower ook heel tof. Op 1 van de eerste dagen gedaan, daar zie je pas echt goed wat een immense stad het is. Wel duur.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 10:57:42 #187
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_117580845
takeashita street moet je ook eens gedaan hebben kort bij yoyogipark

http://en.wikipedia.org/wiki/Takeshita_Street
Minds are like parachutes, they work best when open!
pi_117581212
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 10:57 schreef HaerdenC het volgende:
takeashita street moet je ook eens gedaan hebben kort bij yoyogipark

http://en.wikipedia.org/wiki/Takeshita_Street
Vond ik heel erg tegenvallen :@ Samen met dat winkelcentrum annex woon annex werklocatie van beroemde architect. Was volgens de LP een must see.
pi_117581285
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 10:42 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ik vond de Sky-Tower ook heel tof. Op 1 van de eerste dagen gedaan, daar zie je pas echt goed wat een immense stad het is. Wel duur.
Je kan beter naar de metropolitan govt. building gaan, gratis naar boven en je kan de sky tree in de verte zien. Als je in het ding zelf zit zie je hem immers niet...
  donderdag 4 oktober 2012 @ 11:16:27 #190
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_117581366
Yokohama Landmark Tower was ook heel erg de moeite om zonsondergang te gaan bekijken ... koste iets van 10 euro per persoon 69 verdiepen en snelste lift van Japan of zo ...
Minds are like parachutes, they work best when open!
pi_117581404
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 11:13 schreef Kiyoaki het volgende:

[..]

Je kan beter naar de metropolitan govt. building gaan, gratis naar boven en je kan de sky tree in de verte zien. Als je in het ding zelf zit zie je hem immers niet...
Ook geweest :P Maar Skytower toch wel ding op zich hoor. Uitzicht vond ik ook wel indrukwekkender vanaf daar, maar dat kon ook komen doordat het onze eerste dag was.

Bij Metro govt building vond ik het wel heel leuk dat er bij het binnenstappen gelijk een "gids" op ons afkwam die gratis wat dingen kon vertellen bij wat we zagen. Vooral leuk toen we een beetje door konden vragen bijvoorbeeld bij de cocoon buildin, wat een school bleek te zijn, over hoe het schoolleven er daar dan uitzag. Top ^O^
pi_117581591
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 18:02 schreef Melochan het volgende:
En must-see's.. Ik weet niet wat je leuk vindt, maar Kiyomizudera in Kyoto vind ik persoonlijk erg leuk.
:Y
En fushimi-inari. En het uitzichtplatform op het station is ook wel een bezoekje waard.

Als je ook nog wat anders dan alleen tempels wil zien is een dagje Osaka wel aan te raden. Daar zijn heel andere dingen te zien/doen. De beroemde Glico-neonreclame bij Dotonbori, de gezellig chaotische winkelstraatjes ten noorden daarvan, het kitscherige Shinsekai, het aquarium, takoyaki en kushikatsu eten...
pi_117581779
Osaka _O_

Nara ook goed te doen vanaf Kyoto natuurlijk, maar dat gaat wel een beetje door in het tempel thema.

En in kyoto vond ik die hoek bij de gouden tempel heel leuk. Daar liggen er 3 heel dicht bij elkaar (gouden tempel, stenentuin en nog 1 :P). Kun je lopend op 1 dag doen. Het monkeypark vond ik stiekem ook best leuk :@
pi_117582786
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 18:18 schreef Schadenfreude het volgende:
Je woont dus in Japan? Gaaf. Werk of studie? Lijkt me best wel een culture shock, maar in positieve zin ws.

Het hoeven natuurlijk geen toeristische plekken te zijn. Alles wat op een of andere manier indruk maakt, kunnen ook hele kleine dingen zijn zoals een buurt waar je 's avonds rustig kunt wandelen of iets dergelijks.
Heb er een tijdje gezeten, binnenkort weer terug :)

Wat ook gewoon erg mooi is, al ben je daarvoor wel iets te "vroeg" in Japan, zijn de autumn leaves bij Arashiyama in Kyoto.

Heb nog wel tips buiten Osaka en Kyoto, zoals naar Yawata-shi gaan en met de Cablecar omhoog naar Otokoyama. Op die berg -yama-, staat Iwashimizu Hachiman Shrine, vind ik persoonlijk erg mooi. Op Otokoyama is er ook een uitkijkpunt, en met helder weer kun je de Kyoto Tower zien. Niemand kent Otokoyama, gaat ook bijna geen hond heen, maar daarom is het juist zo leuk.

Verder kun je, als je een fiets hebt, fietsen van Kyoto naar Osaka. Ook gedaan, erg leuk. Onderweg hier en daar stoppen, gezellig!

In Kyoto kun je naar de campus van Kyodai, Kyoto University. Zit bij "Sanjo Station" op de Keihan Line. Leuk om gewoon rond te lopen, beetje een Harry Potter-sfeer in Japan zegmaar.

Voor in/bij Osaka: Minoo Koen (Minoo Park). Mooie wandeling langs ravijntjes, met aan het "eind" van de trail een heuze waterval :) Kent volgens mij ook bijna niemand, was ook niet druk toen ik er was in mei. Op de weg naar de watervallen is er een insectenmuseum, heel schattig, beetje amateuristisch opgezet, maar heel vriendelijk personeel. Steun het museum, en koop gewoon een kaartje voor 200yen :') Voor de mensen die tijdens de sakura-periode in Japan zijn: ga naar Minoo! Vraag een local naar "Sakura-dori", en ze wijzen je de weg naar een kilometerlange straat voor met kersenbloesembomen.

Pff, verder weet ik het zo 1, 2, 3 niet. Ohara is ook leuk, net buiten Kyoto. En Nara vind ik zelf vrij saai, maar bij Nara ligt ook Asuka, en dat vind ik veel leuker. Fiets huren en gewoon fietsen op het platteland tussen de rijstvelden.

[ Bericht 2% gewijzigd door Melochan op 04-10-2012 12:12:33 ]
pi_117583326
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 12:04 schreef Melochan het volgende:

[..]

In Kyoto kun je naar de campus van Kyodai, Kyoto University. Zit bij "Sanjo Station" op de Keihan Line. Leuk om gewoon rond te lopen, beetje een Harry Potter-sfeer in Japan zegmaar.
O ja, daar ben ik ook nog geweest. Maar dat haalt het qua Harry Potter-sfeer toch in geen honderd jaar bij -ik noem maar wat- een universiteit als die van Coïmbra in Portugal.

Wel leuk om te zien dat Japanse studenten van hun dormitory's minstens net zo'n puinhoop maken als in een Nederlands studentenhuis. :D

Minoo is idd zeker ook de moeite waard. :Y
quote:
Pff, verder weet ik het zo 1, 2, 3 niet. Ohara is ook leuk, net buiten Kyoto. En Nara vind ik zelf vrij saai, maar bij Nara ligt ook Asuka, en dat vind ik veel leuker. Fiets huren en gewoon fietsen op het platteland tussen de rijstvelden.
Dat soort dingen zijn ook leuk ja. Op vakantie ben ik toen onderweg van Nara naar Kyoto onderweg ergens uitgestapt en met een bento-box het platteland op gewandeld.


En zowaar dook toen ook nog een perfecte picknickplek op:


Maar lang kon ik niet van de rust genieten, want een buurtbewoner had me ontdekt en begon me in het Japans vanalles te vragen totdat ik geestelijk helemaal afgemat was. :D Wel een leuke ervaring, zoiets.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-10-2012 12:22:31 ]
pi_117583533
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 17:41 schreef Schadenfreude het volgende:
Hallo allemaal,

Ik ga over een paar dagen naar Japan. 6 dagen Tokyo en 3 dagen Kyoto. Ik kijk er erg naar uit en zeker nu het zo dichtbij komt voel ik een gezonde opwinding. De reis is georganiseerd door het architectenbureau waar ik tot een paar maanden geleden werkte, dus veel is al georganiseerd. Aangezien we allemaal architecten zijn en er zelfs een paar Japanners bij zijn zullen we een hoop dingen gaan zien. Het bureau heeft hotel, ov-pas en veel uitstapjes geregeld. Ons hotel is Keio Plaza, het lijkt er op dat het het meeste centrale punt van Tokyo is en veel van de bezienswaardigheden en uitgaansmogelijkheden liggen in de buurt. Kortom, het ziet er veelbelovend uit en ik heb ongelooflijk veel zin om voor het eerst naar Japan te gaan.

Ik zou graag horen of iemand nog suggesties heeft voor plaatsen waar je geweest moet zijn. Ik heb het hele topic doorgelezen, maar het ging vooral over eten en ov. Wel inspiratie opgedaan en nog wat extra voorpret bij het zien van de foto's.

Dank voor jullie hulp!

ps. Ik las ergens in het begin van het topic dat pinnen een probleem kan zijn. Ik heb een ING pas en eventueel een VISA creditcard. Kan ik mijn ING pas gewoon gebruiken bij geldautomaten en in winkels, of moet ik ergens anders contant geld regelen?
even ervan uitgaand dat je architectuur wilt zien; in tokyo kan je je lol op natuurlijk, zo veel toffe dingen. obaida is een must. bij ginza station (forum) en shinbashi station ( capsule gebouw) heb je wat bijzondere gebouwen. de regerings wolkenkrabbers bij shinyuku, en tokyo station (gemodelleerd naar amsterdam-centraal) shinjuku station is ook tof omdat het zo belachelijk groot is.
ook erg leuk is de buurt rondom takeashita street, met bijzondere kleinere gebouwen en designer shops. en wandelen door roppongi, rijke buurt met vele bijzondere gebouwtjes.
shibuya moet je geweest zijn, en ueno is een geweldige buurt met tof park.. akihabara voor manga, arcade hallen, en alles wat nerd is.

in koyoto het moderne station, en tempels natuurlijk.

verder zou je eigenlijk even een dagje naar osaka moeten, daar staan nogal wat gebouwen van tadao ando.
pi_117584073
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 12:21 schreef Igen het volgende:

[..]

O ja, daar ben ik ook nog geweest. Maar dat haalt het qua Harry Potter-sfeer toch in geen honderd jaar bij -ik noem maar wat- een universiteit als die van Coïmbra in Portugal.

Wel leuk om te zien dat Japanse studenten van hun dormitory's minstens net zo'n puinhoop maken als in een Nederlands studentenhuis. :D

Minoo is idd zeker ook de moeite waard. :Y

[..]

Dat soort dingen zijn ook leuk ja. Op vakantie ben ik toen onderweg van Nara naar Kyoto onderweg ergens uitgestapt en met een bento-box het platteland op gewandeld.
[ afbeelding ]

En zowaar dook toen ook nog een perfecte picknickplek op:
[ afbeelding ]

Maar lang kon ik niet van de rust genieten, want een buurtbewoner had me ontdekt en begon me in het Japans vanalles te vragen totdat ik geestelijk helemaal afgemat was. :D Wel een leuke ervaring, zoiets.
Klopt, maar na een jaar lang alleen maar saaie high-rise buildings gezien te hebben, vond ik Kyodai met zijn oude bomen enzo in de herfst toch wel erg leuk :)

Maar leuk, dat spontane picknicken enzo. Mis ik in Nederland wel altijd. Je gaat niet voor je lol door het Amsterdamse Bos lopen om ergens te gaan zitten picknicken :')

Volgens mij is het matsuri-seizoen wel een beetje voorbij, anders zou dat ook een leuke ervaring geweest zijn.
pi_117584302
Hier wat foto's van Asuka

Klik, en klik

en Minoo

Klik, enklik

Even onder linkjes, foto's zijn vrij groot volgens mij.
pi_117585324
Ik zou roppongi echt skippen trouwens.
pi_117585354
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 13:24 schreef Kiyoaki het volgende:
Ik zou roppongi echt skippen trouwens.
Die bedoelde ik inderdaad. Niks te zien.
pi_117585693
Roppongi is net zoiets als het damrak ofzo, een buurt voor buitenlanders waar alles te duur en lame is.

Wat wel leuk is is bijvoorbeeld shibamata, beetje een ouderwets wijkje.
pi_117586637
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 13:24 schreef Kiyoaki het volgende:
Ik zou roppongi echt skippen trouwens.
voor roppongi hills of uitgaan kan je die buurt beter mijden inderdaad.
in roppongi heb je dit soort rare verborgen dingen.





pi_117586683
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 14:02 schreef okiokinl het volgende:

[..]

voor roppongi hills of uitgan kan je duie buurt beter mijden inderdaad.
maar in roppongi heb je wel dit soort rare verborgen dingen.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
pi_117586701
oeps dubbel..
pi_117586742
Nog nooit in Roppongi geweest :')
pi_117664945
Laat ik maar mijn reisschema posten. :)

• 01)Vlucht Tokyo
• 02)Aankomst Tokyo & Ueno (Ueno Park) & Ameyoko
• 03)Asakusa (Sensoji-temple) & Sumida (Tokyo Sky Tree)
• 04)Shinjuku (Tokyo Metropolitan Government Building)
• 05)Ikebukuro (Otome Road & Sunshine City 60)
• 06)Shibuya
• 07)Roppongi (Tokyo Tower, Roppongi Hills)
• 08)Akihabara & Harajuku (Yoyogi Park )
• 09)Tokyo > Kyoto
• 10)Kyoto (Kiyomizu-dera temple, Fushimi Inari)
• 11)Dagtrip Kobe
• 12)Dagtrip Osaka
• 13)Dagtrip Osaka
• 14)Dagtrip Himeji (Himeji Castle)
• 15)Dagtrip Nara
• 16)Dagtrip Hiroshima (Itsukushima Shrine/ Miyajima)
• 17)Kyoto > Tokyo Nakano (Nakano Broadway)
• 18)Dagtrip Yokohama (Land Mark Tower, China Town, Manyo Club Onsen)
• 19)Dagtrip Nikko
• 20)Ginza (Tsukishima (Monjayaki & Okonomiyaki)) & Tsukiji Fish market
• 21)Odaiba (Oedo Onsen Monogatari)
• 22)Akihabara & Harajuku (Yoyogi Park)
• 23)Dagtrip Kamakura
• 24)Dagtrip Hakone (Park, Onsen & view Mt Fuji)
• 25)Central (Hama Rikyu Park, Tokyo Imperial Palace)
• 26)Vlucht & Aankomst Amsterdam

Iemand opmerkingen/suggesties en een link naar een leuk hotel in Kyoto?
pi_117665751
Een dagtrip maar Hiroshima vanuit Kyoto? Erg krap imo. Itsukushima en Miyajima zijn erg leuk. Vergeet niet op Miyajima met de cable car naar de top van de berg te gaan (koud!). En natuurlijk het Peace/WOII Memorial in Hiroshima zelf.

Dagtrip naar Kobe lijkt mij niet echt boeiend, maar ik vind Kobe ook niet echt leuk. Wat ben je van plan daar te gaan doen? :)

In Kyoto zou ik ook naar Arashiyama gaan, erg mooi in de herfst (weet niet wanneer je gaat?).

Ook supervet is Koyasan, paar uur vanuit Kyoto.

Ikzelf zou ook nóóit zoveel dagen in Tokyo doorbrengen, maar het is natuurlijk wat je leuk vindt.

In Kyoto heb ik in het Granvia-hotel gezeten, en in Citadines. Allebei erg leuk. Laatste is apartment style met een kitchenette en alles. Heerlijke bedden ook O+

Zie nu dat je Hakone en Kamakura achter mekaar doet. Wauw! Volgens mij vrij vermoeiend, maar natuurlijk leuk als je beide mee kunt pakken.

Verder weet ik niet of het je ding is, maar O+ Tokyo Disneyland O+ is ook erg leuk.

Sorry voor het niet bepaald samenhangende verhaal, zit mobiel, reageren is 'n beetje lastig.

[ Bericht 12% gewijzigd door Melochan op 06-10-2012 18:55:33 ]
pi_117667119
Zwaar reisschema heb je door het vele reizen en lopen. Verder best ik het wel eens met de post hierboven :)

Effe je lijstje af:

Tokyo: Yogogi-park op de zondag, Tokyo Sky Tower op een heldere dag.

Hiroshima: Eén Dag is te kort. Zelf heb ik een dag in Hiroshima doorgebracht en het Peace Memorial bezocht incl. museum. De tweede dag heb ik het eiland Miyajima bezocht en ben naar de top van de berg gelopen. Twee dagen is prima.

Kyoto: Ik zou de Golden Temple toevoegen als bezienswaardigheid.

Kobe: Heb ik ook bezocht als dagtrip en was niet boeiend vergeleken met al het andere. Zonde van de tijd, tenzij je de beroemde biefstuk wilt eten.

Nikko: Een dagtrip is veel te krap, omdat je totaal 5-6 uur moeten reizen. Ik zou kiezen om daar te overnachten, of om niet te gaan.
pi_117667787
Grotendeels eens met abhin, en ik ga ook nog even verder:

Ikebukuro's Sunshine City is niet boeiend. Ik zou alleen naar Ike'ro gaan om pretzels te halen bij Auntie Anne's, maar verder niet.

Nikko is inderdaad véél te ver als dagtrip

Nog eens over nagedacht, en ik denk niet dat je Hakone en K'kura achter elkaar overleeft

Hoezo twee keer naar Akihabara en H'juku? Beide overrated imo

Ga niet naar Roppongi. Redenen staan hierboven genoemd

Yokohama vond ik zelf ook niet echt leuk

Verder vraag ik me af waarom je één (aantal) district(en) per dag hebt staan in Tokyo. Ik zou bijv. echt niet langer dan een uur in Ginza kunnen blijven.
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 20:09:30 #210
8369 speknek
Another day another slay
pi_117668279
Ik vond Roppongi Hills zeer tof voor entertainment, paar hele hippe (dure) restaurants, vaak naar de bioscoop geweest daar. Maar dat is niet zo boeiend als je er op vakantie bent. Verder ook wel gave architectuur zoals de Arena. Voor de rest is Roppongi inderdaad niet boeiend.



quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 18:14 schreef DerpHerp het volgende:
Laat ik maar mijn reisschema posten. :)

• 01)Vlucht Tokyo
• 02)Aankomst Tokyo & Ueno (Ueno Park) & Ameyoko
• 03)Asakusa (Sensoji-temple) & Sumida (Tokyo Sky Tree)
• 04)Shinjuku (Tokyo Metropolitan Government Building)
• 05)Ikebukuro (Otome Road & Sunshine City 60)
• 06)Shibuya
• 07)Roppongi (Tokyo Tower, Roppongi Hills)
• 08)Akihabara & Harajuku (Yoyogi Park )
• 09)Tokyo > Kyoto
• 10)Kyoto (Kiyomizu-dera temple, Fushimi Inari)
• 11)Dagtrip Kobe
• 12)Dagtrip Osaka
• 13)Dagtrip Osaka
• 14)Dagtrip Himeji (Himeji Castle)
• 15)Dagtrip Nara
• 16)Dagtrip Hiroshima (Itsukushima Shrine/ Miyajima)
• 17)Kyoto > Tokyo Nakano (Nakano Broadway)
• 18)Dagtrip Yokohama (Land Mark Tower, China Town, Manyo Club Onsen)
• 19)Dagtrip Nikko
• 20)Ginza (Tsukishima (Monjayaki & Okonomiyaki)) & Tsukiji Fish market
• 21)Odaiba (Oedo Onsen Monogatari)
• 22)Akihabara & Harajuku (Yoyogi Park)
• 23)Dagtrip Kamakura
• 24)Dagtrip Hakone (Park, Onsen & view Mt Fuji)
• 25)Central (Hama Rikyu Park, Tokyo Imperial Palace)
• 26)Vlucht & Aankomst Amsterdam

Iemand opmerkingen/suggesties en een link naar een leuk hotel in Kyoto?
Paar dingetjes. Als je op tijd van Tokyo naar Kyoto vertrekt, kun je Himeji onderweg doen. Gewoon in sneltreinvaart door het kasteel en dan weer verder.
Wil je graag naar Ikebukuro? Vind ik verder niet zo'n interessante town. Van Roppongi Hills naar Tokyo Tower is een heel stuk lopen door oninteressant gebied (TT ligt meer in de wijk Akasaka), en volgens mij hoef je daar ook niet naartoe als je al in de Sky Tower geweest bent, dan zou ik het RH eerder nog een keer combineren met Harajuku (= leukste wijk). Een van de twee kun je ook combineren met Shibuya natuurlijk, want daar ben je waarschijnlijk wel redelijk snel op uitgekeken. Ik neem aan dat je Yoyogi en Akihabara combineert omdat dat zondagen zijn? Ze liggen redelijk ver uit elkaar dus je kunt het ook opsplitsen over de twee zondagen die je hebt. Akihabara kun je eventueel combineren met Ginza; dat is ook leuk op zondag (als je een vriendin hebt want het zijn vooral luxe department stores) en ligt dichterbij.

Nog een paar dingetjes waar je op moet letten:
Imperial Palace (gardens) is regelmatig dicht
Als het vochtig is, kun je Hakone beter skippen. Zelfs op tien km afstand kun je Fuji niet zien door de wolken.
Ik weet niet wanneer je gaat, maar zo nu en dan zijn er Sumo wedstrijden door het hele land. Als je die kan bezoeken is dat supertof.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 20:14:57 #211
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_117668467
Beetje kort in Kyoto?
Himeji Castle is nog dicht dacht ik, of is dat alweer uit de steigers?
Hiroshima in een dagtrip is optimistisch, zou er een nacht blijven.
Hakone kan je net zo goed op weg naar, of vanaf Kyoto doen.

3 blogs, misschien heje d'r nog iets aan:
http://www.mthalen-japan.blogspot.co.uk/
http://www.mthalen-jp2010.blogspot.co.uk/
http://japan012.blogspot.co.uk/
Haters everywhere but I don't really care.
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 21:04:11 #212
8369 speknek
Another day another slay
pi_117670600
Nog twee tips:

Slaap (budget toelatend) zoveel mogelijk in Ryokans. Dat is in het begin een beetje eng, maar zul je later zeker geen spijt van krijgen. Veel leuker dan de saaie business hotels.

Mijn tweede tip durf ik eigenlijk bijna niet te geven, want het kan behoorlijk misgaan. Toen ik in Tokyo woonde was dat in Ookayama, een slaperig, rijk, residentieel gedeelte van Tokyo, een half uur met de metro van de Yamanote lijn in Meguro-ku. Je hebt er een universiteit, een paar kleine eettenten en studentenbarretjes, een klein parkje met vijver, wat waterfietsen en een opvallend degelijk Italiaans restaurantje, en voor de rest alleen maar huizen waar Japanners wonen. En achteraf vonden mijn ouders dat het allerleukste stukje Tokyo, omdat het allemaal zo 'echt' was. Ik ging 's avonds vaak joggen en dan kom je allemaal kleine tempeltjes, slootjes met van die shishi odoshi, etc tegen. En dan ging je weer de hoek om en kom je ineens in een heel leuk dorpskerntje, Jiyugaoka.
In ieder geval, ik kan zoiets wel aanraden, maar op eigen risico. Jiyugaoka heeft dat dus, in de Lonely Planet staat een wandeltour ten noordwesten(?) van Asakusa die ook door een mooi residentieel gebied gaat. En volgens mij heb je ten westen van Shinjuku ook zo'n slaperig boemeltreintje naar van die plekken, of Shimokitazawa (ben ik niet geweest en is ook niet zo residentieel, maar schijnt wel een leuke plek te zijn).
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_117671914
Zat jij ook op TiTech? :D
pi_117672354
Ik vind als je in Japan gaat eten je de dure tenten beter kunt mijden. Wel een paar keer lekker gegeten in ginza en nihonbashi maar dan gaat het wel erg in de papieren lopen, veel leuker is om een goeie schafttent met afbladderend behang en jaren 70 prenten aan de muur te vinden waar een oudere man of vrouw je een hap eten maakt.

http://tabelog.com/tokyo/(...)lst/2563087/7064415/ hier kan je heel lekkere basashi (paardenvlees) eten, vlakbij de sky tree en bijbehorend station (staat wel kaartje bij, niet zo heel moeilijk te vinden). Heel aardige lui en veel leukere sfeer dan zo'n steriel restaurant.
pi_117672552
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 21:04 schreef speknek het volgende:
Nog twee tips:

Slaap (budget toelatend) zoveel mogelijk in Ryokans. Dat is in het begin een beetje eng, maar zul je later zeker geen spijt van krijgen. Veel leuker dan de saaie business hotels.

Mijn tweede tip durf ik eigenlijk bijna niet te geven, want het kan behoorlijk misgaan. Toen ik in Tokyo woonde was dat in Ookayama, een slaperig, rijk, residentieel gedeelte van Tokyo, een half uur met de metro van de Yamanote lijn in Meguro-ku. Je hebt er een universiteit, een paar kleine eettenten en studentenbarretjes, een klein parkje met vijver, wat waterfietsen en een opvallend degelijk Italiaans restaurantje, en voor de rest alleen maar huizen waar Japanners wonen. En achteraf vonden mijn ouders dat het allerleukste stukje Tokyo, omdat het allemaal zo 'echt' was. Ik ging 's avonds vaak joggen en dan kom je allemaal kleine tempeltjes, slootjes met van die shishi odoshi, etc tegen. En dan ging je weer de hoek om en kom je ineens in een heel leuk dorpskerntje, Jiyugaoka.
In ieder geval, ik kan zoiets wel aanraden, maar op eigen risico. Jiyugaoka heeft dat dus, in de Lonely Planet staat een wandeltour ten noordwesten(?) van Asakusa die ook door een mooi residentieel gebied gaat. En volgens mij heb je ten westen van Shinjuku ook zo'n slaperig boemeltreintje naar van die plekken, of Shimokitazawa (ben ik niet geweest en is ook niet zo residentieel, maar schijnt wel een leuke plek te zijn).
Megurohoncho bij fudo-mae/musashi-koyama en kakinokizaka/gakugei-daigaku zijn ook een beetje zo, lekker wandelen 's avonds en in het park hondjes kijken. Ook veel leuke izakayas van het type waar je op een leeg krat bier hoppy's zit te tanken.
pi_117675493
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 21:04 schreef speknek het volgende:
Nog twee tips:

Slaap (budget toelatend) zoveel mogelijk in Ryokans. Dat is in het begin een beetje eng, maar zul je later zeker geen spijt van krijgen. Veel leuker dan de saaie business hotels.
Het hoeft ook helemaal niet altijd duurder te zijn. Veel ervaring heb ik niet, maar ik heb wel een keer gehad dat ik uit nood in een business-hotel moest overnachten en bij navraag de volgende dag of er ook goedkopere mogelijkheden in het dorp waren, juist naar een ryokan werd gestuurd. :D En dat was idd ook nog eens een stuk sfeervoller. Alleen spraken ze er absoluut nul komma nul Engels, dat is volgens mij sowieso een 'risico' als je in Japan van de gebaande paden voor westerse toeristen af gaat.
pi_117689801
Dank allen! :) Heb al het e.e.a. aangepast n.a.v. jullie feedback. Ik ga alvast een hotel boeken voor Tokyo en wanneer ik daar ben, ga ik wel een hotel boeken in Kyoto. Of is dat niet aan te raden?
  zondag 7 oktober 2012 @ 14:35:36 #218
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_117691406
Ligt eraan wanneer je gaat; april-mei kan misschien wel vol zijn. Tenzij het je verder niet uitmaakt in welke hotel je zit natuurlijk.
Citadines Kyoto is ons ook goed bevallen (net als iemand hierboven). Zou zelf gewoon reserveren en desnoods annuleren (24 uur vantevoren meestal gratis, wel ff checken).
Haters everywhere but I don't really care.
  zondag 7 oktober 2012 @ 14:39:07 #219
8369 speknek
Another day another slay
pi_117691550
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 21:35 schreef Melochan het volgende:
Zat jij ook op TiTech? :D
:Y. Jij ook? :o.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 7 oktober 2012 @ 14:44:44 #220
8369 speknek
Another day another slay
pi_117691786
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 23:06 schreef Igen het volgende:

[..]

Het hoeft ook helemaal niet altijd duurder te zijn. Veel ervaring heb ik niet, maar ik heb wel een keer gehad dat ik uit nood in een business-hotel moest overnachten en bij navraag de volgende dag of er ook goedkopere mogelijkheden in het dorp waren, juist naar een ryokan werd gestuurd. :D En dat was idd ook nog eens een stuk sfeervoller. Alleen spraken ze er absoluut nul komma nul Engels, dat is volgens mij sowieso een 'risico' als je in Japan van de gebaande paden voor westerse toeristen af gaat.
Ja absoluut, zeker toen ik er zat vijf jaar geleden, toen moest je ook via Japanse travelsites boeken. En hadden hotels vaak geen eigen site. Maar inmiddels is tripadvisor volgens mij ook nuttig voor Japan, met veel tips die dus internationaal gericht zijn.

quote:
10s.gif Op zondag 7 oktober 2012 13:58 schreef DerpHerp het volgende:
Dank allen! :) Heb al het e.e.a. aangepast n.a.v. jullie feedback. Ik ga alvast een hotel boeken voor Tokyo en wanneer ik daar ben, ga ik wel een hotel boeken in Kyoto. Of is dat niet aan te raden?
Nee in Kyoto moet je zeker in een Ryokan overnachten :Y. Zat zelf in Ryokan Rakucho, meer omdat de rest uitverkocht was, maar goed. Beetje basic maar heel goedkoop en buitenlander vriendelijk
http://www003.upp.so-net.ne.jp/rakucho-ryokan/indx.html
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_117692302
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 14:02 schreef okiokinl het volgende:

[..]

voor roppongi hills of uitgaan kan je die buurt beter mijden inderdaad.
in roppongi heb je dit soort rare verborgen dingen.
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Wat is dat 2e voor iets :) Ook nog langs gelopen en over staan verbazen, maar kon daar weinig info vinden. Nog wel een mental note gemaakt om op te zoeken bij thuiskomst maar dat is blijkbaar een beetje naar de achtergrond geraakt :P
pi_117701465
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 14:57 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Wat is dat 2e voor iets :) Ook nog langs gelopen en over staan verbazen, maar kon daar weinig info vinden. Nog wel een mental note gemaakt om op te zoeken bij thuiskomst maar dat is blijkbaar een beetje naar de achtergrond geraakt :P
Dat is Reiyukai Shakaden, de tempel van een Boeddhistische sekte.
pi_117706808
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 19:02 schreef captaintokyo het volgende:

[..]

Dat is Reiyukai Shakaden, de tempel van een Boeddhistische sekte.
ja, vage sekte.
ze gooiden me eruit toen ik binnen een fototje maakte. :)
ik heb ook wel eens een foto gezien van een adnere tempel van hun, in de vorm van saturnus. :p
pi_117711530
Het leukste vind ik Japanse katholieken.
pi_117720746
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 20:53 schreef okiokinl het volgende:

[..]

ja, vage sekte.
ze gooiden me eruit toen ik binnen een fototje maakte. :)
ik heb ook wel eens een foto gezien van een adnere tempel van hun, in de vorm van saturnus. :p
En het bordje "geen foto's maken" had je niet gezien? Tegen mij waren ze juist heel gastvrij. Dachten misschien dat ze me konden bekeren...
pi_117720761
quote:
10s.gif Op zondag 7 oktober 2012 13:58 schreef DerpHerp het volgende:
Dank allen! :) Heb al het e.e.a. aangepast n.a.v. jullie feedback. Ik ga alvast een hotel boeken voor Tokyo en wanneer ik daar ben, ga ik wel een hotel boeken in Kyoto. Of is dat niet aan te raden?
dat kan, maar boek wel voordat je erheen gaat, kyoto is vaak vol dus van tevoren reserveren. de rest van japan gaat dat gemakkelijker.

over je schema, ziet er prima uit. ik zou zelf de laatste 1 of 2 dagen open houden, je kan nu nog niet zeggen wat je dan nog wilt doen. en ik vond het keizerlijk paleis niet zo boeiend, je kan er toch niet in, en de tuin is niet de mooiste in tokyo (doe dan shinjuku park)

ikebukero is niet superleuk, sun plaza is gewoon een winkelcentrun, niet veel aan. je kan wel naar het cat cafe in het tokyu hands warenhuis, vlak voor de flyover richting sun plaza. hilarisch.
verder is het een buurt voor vrouwlijke manga fans, met hun eigen manga winkels. en gewoon een uitgaans/ shop buurt voor jongeren met bioscopen enzo. je kan nog de benedenverdieping van dat enorme warenhuis dat aan het station vastzit doorlopen, enorme foodcourt met superlekker eten van gebraden varken tot superverse sushi. alles in meeneem porties te krijgen.

en ga inderdaad iets langer naar hiroshima als het kan, Miyajima is erg leuk, kabelbaantje de berg op en dan naar beneden lopen, prachtig oerbos.
  Eindredactie Games maandag 8 oktober 2012 @ 20:34:07 #227
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_117747624
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 05:14 schreef okiokinl het volgende:

en ga inderdaad iets langer naar hiroshima als het kan, Miyajima is erg leuk, kabelbaantje de berg op en dan naar beneden lopen, prachtig oerbos.
Alleen niet doen als het keihard gaat regenen en stormen, want dan sluiten ze de kabelbaan en de weg naar beneden en dan zit je wel even vast :P
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_117749548
quote:
4s.gif Op maandag 8 oktober 2012 20:34 schreef donald_dick het volgende:

[..]

Alleen niet doen als het keihard gaat regenen en stormen, want dan sluiten ze de kabelbaan en de weg naar beneden en dan zit je wel even vast :P
toen ik daar liep was het pad een grote waterglijbaan, lol. en het regende niet eens hard toen. dus ja, pas wel op.
pi_117770420
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 14:39 schreef speknek het volgende:

[..]

:Y. Jij ook? :o.
Nou nu nog niet, maar binnenkort wel :D

Derp, plaats eens je geüpdate lijstje? Hotel in Kyoto zou ik juist wel boeken want vaak vol enzo.
pi_117779192
Als je in Japan woont is af en toe de "italiaanse" vreettent saizeriya een goede optie. Die zit overal en is extreem goedkoop, in de orde van 300 yen voor een pizza. Sommige dingen daar zijn vies, maar de pizza met inktvis vind ik doorgaans nog best te eten voor die prijs. Je kan er ook escargots bestellen voor 500 yen dacht ik, maar die zijn niet erg zacht. De spaghetti met oktopusinkt vind ik zelf geen aanrader maar sommigen vinden 'm nog lekker ook...

Stiekem zou ik wel een nederlands restaurant met haringsalade, stamppot ,bier en snert op het menu willen beginnen daar...

[ Bericht 12% gewijzigd door Kiyoaki op 09-10-2012 16:47:52 ]
pi_117779452
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 16:41 schreef Kiyoaki het volgende:
Als je in Japan woont is af en toe de "italiaanse" vreettent saizeriya een goede optie. Die zit overal en is extreem goedkoop, in de orde van 300 yen voor een pizza. Sommige dingen daar zijn vies, maar de pizza met inktvis vind ik doorgaans nog best te eten voor die prijs. Je kan er ook escargots bestellen voor 500 yen dacht ik, maar die zijn niet erg zacht. De spaghetti met oktopusinkt vind ik zelf geen aanrader maar sommigen vinden 'm nog lekker ook...

Stiekem zou ik wel een nederlands restaurant met haringsalade, stamppot ,bier en snert op het menu willen beginnen daar...
Pannenkoeken! :P
pi_117784186
Omg de Doria van Saizeriya. En dat kaneeldeegding met ijs. En koffiejelly :Y)
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 19:57:27 #233
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_117787740
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 16:49 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Pannenkoeken! :P
zoek maar eens in Osaka naar een restaurant genaamd Oude Kaas ;)
  Eindredactie Games dinsdag 9 oktober 2012 @ 20:57:45 #234
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_117791059
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 19:57 schreef Kabuto_Raiger het volgende:

[..]

zoek maar eens in Osaka naar een restaurant genaamd Oude Kaas ;)
die vaker dicht is dan open
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_117870184
Zit eraan te denken om in mijn 3e jaar (over 2 jaar) een semester in het buitenland te gaan studeren. Nu wilde ik eigenlijk naar Zuid-Korea gaan, maar dat is niet mogelijk met mijn studie. Echter kan ik wel naar een stuk of 5 universiteiten in Japan en dat was eigenlijk ook mijn 2e keus. Heb me hier al een beetje ingelezen en zie dat veel dingen hetzelfde zijn als in Korea maar dat er ook duidelijke verschillen zijn. Verder vraag ik me af of er hier mensen gestudeerd hebben of nu studeren in Japan? Kon er geen topic over vinden.

En voor de Japankenners, wat zijn de pro's en cons voor een halfjarig verblijf in Japan?
pi_117887908
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 20:51 schreef Kerftminister het volgende:
Zit eraan te denken om in mijn 3e jaar (over 2 jaar) een semester in het buitenland te gaan studeren. Nu wilde ik eigenlijk naar Zuid-Korea gaan, maar dat is niet mogelijk met mijn studie.
Welke redenen heb je om naar Korea te trekken? Ik heb beide landen bezocht, maar ik voelde me niet goed in mijn vel in Korea. Buiten Seoul is het vaak een doffe bedoening. Japan biedt meer bruisende steden aan, naar mijn gevoel. Korea is mooi, maar voor langere tijd is het niet aan mij besteed. Je zal ook zien dat de K-pop en K-reality wereld weinig overeenkomst vertoont met de harde realiteit, de Koreaanse TV laat een zeer opgepoetst beeld zien van het land.

Terug naar de hoofdzaak: Ik was in september in Japan :) Het was erg leuk, maar ook bijzonder warm. Blijkbaar wist ik alweer in een maand te komen met record-temperaturen. En de bijhorende zweetgeuren... Daar was ik niet altijd op voorbereid.

Ik was ook naar het zwaar getroffen Tohoku gegaan. De meeste schade is ondertussen opgeruimd en de dorpen die minder zwaar beschadigd waren zijn terug in oorspronkelijke staat. Matsushima is zeker een aanrader met de idyllische eilanden. Helaas staat de hoofdattractie Zuiganji in de steigers, tot 2018 ofzo. Tohoku is veilig en alles lijkt normaal. Evenwel heb ik maar een paar blanke toeristen daar zien rondlopen, de meesten hebben nog altijd angst voor Fukushima.

Voor de rest heb ik me in Tokyo nog geamuseerd. Met de bekende Yamanote deuntjes enzo :) Ik post later nog wel wat comments.
pi_117904190
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 20:51 schreef Kerftminister het volgende:
Zit eraan te denken om in mijn 3e jaar (over 2 jaar) een semester in het buitenland te gaan studeren. Nu wilde ik eigenlijk naar Zuid-Korea gaan, maar dat is niet mogelijk met mijn studie. Echter kan ik wel naar een stuk of 5 universiteiten in Japan en dat was eigenlijk ook mijn 2e keus. Heb me hier al een beetje ingelezen en zie dat veel dingen hetzelfde zijn als in Korea maar dat er ook duidelijke verschillen zijn. Verder vraag ik me af of er hier mensen gestudeerd hebben of nu studeren in Japan? Kon er geen topic over vinden.

En voor de Japankenners, wat zijn de pro's en cons voor een halfjarig verblijf in Japan?
Hoi, heb in Japan gestudeerd, dit jaar teruggekomen. Vraag maar wat je weten wil, mag ook per PM.

Pro's: Japan is supervet, veel te doen, zien, uit eten is vrij goedkoop (izakaya's en kaiten sushi en curry en dat soort dingen), karaoke, schoon, veilig, treinen rijden altijd op tijd, vriendelijk volk, die Japanners.

Con's: Levensonderhoud is duur, huur en boodschappen enzo.

Offtopic, maar Korea :x die kimchilucht overal :r :')

[ Bericht 19% gewijzigd door Melochan op 12-10-2012 19:39:48 ]
pi_117914602
Nu Japan op NL1, Erica op Reis
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 22:54:58 #239
8369 speknek
Another day another slay
pi_117914875
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 19:34 schreef Melochan het volgende:

[..]

Hoi, heb in Japan gestudeerd, dit jaar teruggekomen. Vraag maar wat je weten wil, mag ook per PM.

Pro's: Japan is supervet, veel te doen, zien, uit eten is vrij goedkoop (izakaya's en kaiten sushi en curry en dat soort dingen), karaoke, schoon, veilig, treinen rijden altijd op tijd, vriendelijk volk, die Japanners.

Con's: Levensonderhoud is duur, huur en boodschappen enzo.

Offtopic, maar Korea :x die kimchilucht overal :r :')
Kimchi vind ik wel lekker. Het is meer dat ze er rauwe knoflookbollen eten. Dat ruik je in de metro :X.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_117914978
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 22:47 schreef Melochan het volgende:
Nu Japan op NL1, Erica op Reis
Was leuk, ouwe oma doet alles fout (blijft maar lichaamscontact maken met die japanners) maar dat is ook wel weer grappig :-)
pi_117914988
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 22:54 schreef speknek het volgende:

[..]

Kimchi vind ik wel lekker. Het is meer dat ze er rauwe knoflookbollen eten. Dat ruik je in de metro :X.
Ah niet anders dan Spanje dus
pi_117915039
quote:
6s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 22:58 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Ah niet anders dan Spanje dus
Maar in Spanje ruik je het niet in de metro idd :r en verder vond ik Koreanen gewoon vieze mensen vergeleken met Japanners, en dat trok ik zelf heel slecht op dat moment :')
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 23:07:56 #243
8369 speknek
Another day another slay
pi_117915304
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 12:58 schreef Melochan het volgende:
Nou nu nog niet, maar binnenkort wel :D
In dat geval dit

http://www.gottsui.net/shop/tyokuei/post-9.html

_O_

Zo vaak gegeten en doorgezakt. En als het goed is hebben ze er nu door ons ook Engelse menus :P.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_117915659
quote:
4s.gif Op maandag 8 oktober 2012 20:34 schreef donald_dick het volgende:

[..]

Alleen niet doen als het keihard gaat regenen en stormen, want dan sluiten ze de kabelbaan en de weg naar beneden en dan zit je wel even vast :P
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 21:06 schreef okiokinl het volgende:

[..]

toen ik daar liep was het pad een grote waterglijbaan, lol. en het regende niet eens hard toen. dus ja, pas wel op.
Er zijn twee paden naar de top. Ik ben in ieder geval aan de ene kant naar boven gelopen (dus het hele stuk gelopen, en niet met de kabelbaan gegaan) en aan de andere kant naar beneden. Wat ik me ervan kan herinneren is dat beide paden veel traptreden hadden. Maar goed, dat kan bij regen alsnog erg glad zijn natuurlijk :P
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_117916412
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 23:07 schreef speknek het volgende:

[..]

In dat geval dit

http://www.gottsui.net/shop/tyokuei/post-9.html

_O_

Zo vaak gegeten en doorgezakt. En als het goed is hebben ze er nu door ons ook Engelse menus :P.
Haha nice, thanks!

Eigenhandig dat menu vertaald, ja? :D
pi_117917613
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 19:34 schreef Melochan het volgende:

[..]

Hoi, heb in Japan gestudeerd, dit jaar teruggekomen. Vraag maar wat je weten wil, mag ook per PM.

Pro's: Japan is supervet, veel te doen, zien, uit eten is vrij goedkoop (izakaya's en kaiten sushi en curry en dat soort dingen), karaoke, schoon, veilig, treinen rijden altijd op tijd, vriendelijk volk, die Japanners.

Con's: Levensonderhoud is duur, huur en boodschappen enzo.

Offtopic, maar Korea :x die kimchilucht overal :r :')
Heb wel wat vragen, zijn er wel een hoop haha:

Welke universiteit ben je precies geweest en hoe lang?
Welk bedrag heb je ongeveer nodig gehad voor die tijd?
Hoe is de campus daar? Zijn er sportaccomodaties (belangrijk voor mij :P)?
Heb je veel contact gehad met locals?
Hoe waren de Japanse studenten? En de mede-internationale studenten?
Hoe was je dorm? Goed kunnen slapen/jezelf kunnen onderhouden?
Vind zelf het idee van Karaoke bars wel leuk, ben er alleen nog nooit geweest, hoe werkt dat precies?
Wat moet ik echt gezien hebben als ik naar de plaats ga waar jij geweest ben?

Alvast bedankt, ik ga waarschijnlijk in het begin van 2015 maar wil alvast goed voorbereid zijn. :)

Oja en nog iets, als ik contact leg met locals, wat moet ik dan absoluut wel en niet doen? En hoe kan ik me profileren als Nederlander? Stereotypen die ze kennen of waar ze om kunnen lachen? Beetje zelfspot is nooit mis natuurlijk.
pi_117918067
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 22:58 schreef zatoichi het volgende:Was leuk, ouwe oma doet alles fout (blijft maar lichaamscontact maken met die japanners) maar dat is ook wel weer grappig :-)
Ja, in die sake-brouwerij wist die man ook niet wat hem overkwam. Hij vond dat handen schudden maar awkward haha.

Maar ik heb wel veel terug herkend :) Chion-in tempel met de grote klok moet ik nog bezoeken. Hoewel het erop lijkt dat er buiten die bel niet veel aan is.
  donderdag 18 oktober 2012 @ 11:36:56 #248
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_118119347
Allemaal gedoe met die OV-chipkaart in het nieuws... waarom doen ze niet net als in Japan: poortjes die kaartjes kunnen lezen en geld af kunnen boeken van je Suica-card? :?
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
pi_118119435
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 11:36 schreef Doodkapje het volgende:
Allemaal gedoe met die OV-chipkaart in het nieuws... waarom doen ze niet net als in Japan: poortjes die kaartjes kunnen lezen en geld af kunnen boeken van je Suica-card? :?
Dat is toch precies wat de ov chipkaart doet :?
  donderdag 18 oktober 2012 @ 11:40:15 #250
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_118119473
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 11:39 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Dat is toch precies wat de ov chipkaart doet :?
Ja,... maar er is nu een discussie gaande dat de papieren kaartjes moeten blijven, omdat de NS er van af wil binnenkort... waarom moeilijk doen als het allebei kan.
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
pi_118119690
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 11:40 schreef Doodkapje het volgende:

[..]

Ja,... maar er is nu een discussie gaande dat de papieren kaartjes moeten blijven, omdat de NS er van af wil binnenkort... waarom moeilijk doen als het allebei kan.
Oh ja, daar heb je gelijk in, sorry :)

NS wil graag een persoonlijk overzicht hoe wat waar persoon x en y zich door het land begeven. Of het praktisch voor de consument is geven ze helemaal niks om.
pi_118184753
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 11:36 schreef Doodkapje het volgende:
Allemaal gedoe met die OV-chipkaart in het nieuws... waarom doen ze niet net als in Japan: poortjes die kaartjes kunnen lezen en geld af kunnen boeken van je Suica-card? :?
Maar pasmo en suica houden niet bij van wie de kaart is, geloof ik. Dat zijn meestal wegwerpkaartjes. Nou heb je die hier ook wel, maar het voordeelurenabbo is in nederland wel zo ontzettend veel goedkoper per jaar dan wegwerpkaartjes dat je eigenlijk wel aan een persoonsgebonden kaart vast zit. In Japan doen ze 't gewoon omdat dat in tokyo niet anders wil, in Nederland lijkt het me eerder een verzinsel van Teeven of Opstelten om mensen in de gaten te houden. Bovendien krijgen we er in Nederland dan weer niet het handige systeem bij waarmee je je kaart altijd nadat je uitstapt van extra saldo kan voorzien als je kaartje niet toereikend is.
pi_118185094
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 00:09 schreef Kerftminister het volgende:

[..]

Heb wel wat vragen, zijn er wel een hoop haha:

Welke universiteit ben je precies geweest en hoe lang?
Welk bedrag heb je ongeveer nodig gehad voor die tijd?
Hoe is de campus daar? Zijn er sportaccomodaties (belangrijk voor mij :P)?
Heb je veel contact gehad met locals?
Hoe waren de Japanse studenten? En de mede-internationale studenten?
Hoe was je dorm? Goed kunnen slapen/jezelf kunnen onderhouden?
Vind zelf het idee van Karaoke bars wel leuk, ben er alleen nog nooit geweest, hoe werkt dat precies?
Wat moet ik echt gezien hebben als ik naar de plaats ga waar jij geweest ben?

Alvast bedankt, ik ga waarschijnlijk in het begin van 2015 maar wil alvast goed voorbereid zijn. :)

Oja en nog iets, als ik contact leg met locals, wat moet ik dan absoluut wel en niet doen? En hoe kan ik me profileren als Nederlander? Stereotypen die ze kennen of waar ze om kunnen lachen? Beetje zelfspot is nooit mis natuurlijk.
Lees dit nu pas, ga ik morgen even beantwoorden. :)
pi_118199197
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 20:18 schreef Kiyoaki het volgende:

[..]

Maar pasmo en suica houden niet bij van wie de kaart is, geloof ik. Dat zijn meestal wegwerpkaartjes. Nou heb je die hier ook wel, maar het voordeelurenabbo is in nederland wel zo ontzettend veel goedkoper per jaar dan wegwerpkaartjes dat je eigenlijk wel aan een persoonsgebonden kaart vast zit. In Japan doen ze 't gewoon omdat dat in tokyo niet anders wil, in Nederland lijkt het me eerder een verzinsel van Teeven of Opstelten om mensen in de gaten te houden. Bovendien krijgen we er in Nederland dan weer niet het handige systeem bij waarmee je je kaart altijd nadat je uitstapt van extra saldo kan voorzien als je kaartje niet toereikend is.
Jup, echt een genot met Suica... het voelde als de oude OV kaart.. hup instappen.. klaar! Nu moest ik vanochtned terug de trap op om met een slowpoke NS systeem me OVchip op te laden en mis ik een trein... er zat nog wel 5 euro op terwijl de hele retour voor de dag een schamele 3,50 euro is. En dan laat het me niet eens inchecken...!
  zaterdag 20 oktober 2012 @ 02:09:22 #255
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_118199438
Ik ben zelf voornamelijk de Octopus-card gewend in Hong Kong, maar die is ook perfect. Je kunt hem overal opladen, overal voor gebruiken, staat niet op je naam, en ik gebruik nu nog de kaart uit 2005, waar ik een dikke sticker over heen heb geplakt. Nooit problemen mee. Kan zelfs gewoon via een info-paal al je vorige uitgaven bekijken.
  Eindredactie Games zaterdag 20 oktober 2012 @ 12:49:46 #256
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_118205114
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 01:53 schreef koffiegast het volgende:

[..]

Jup, echt een genot met Suica... het voelde als de oude OV kaart.. hup instappen.. klaar! Nu moest ik vanochtned terug de trap op om met een slowpoke NS systeem me OVchip op te laden en mis ik een trein... er zat nog wel 5 euro op terwijl de hele retour voor de dag een schamele 3,50 euro is. En dan laat het me niet eens inchecken...!
je kan je kaart ook automatisch laten opladen. en dat jij je trein mist omdat er te weinig tegoed op staat, tsja, dat heb je met elke kaart :P
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 23:23:50 #257
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_118355619
Apple spul ondanks de hoge Yen nog steeds relatief goedkoop in Japan:
http://www.apple.com/jp/ipad/compare/
42.800 / 1,05 (Yodobashi korting) = 40.761 / 103 = 395 euro (vs 499 hier)

iPad Mini:
28.800 / 1,05 = 27428 / 103 = 266 euro (vs 329 hier)
Haters everywhere but I don't really care.
pi_118379653
Iemand tips voor goed hotel om of in Kyoto Station voor een nacht of 3? Eigen kamer zonder stuff de delen heeft wel de voorkeur...
Op zaterdag 22 januari 2011 20:00 schreef 92Merel het volgende:
Het is best vies eigenlijk :@ Maar als je het snel doorslikt heb je er weinig last van :D
pi_118446718
Ik wil graag Japan bezoeken in de zomer voor 3 weken. Te beginnen in Tokyo. Welke plekken moeten er bezocht worden? Hebben jullie nog briljante tips en ervaringen hiervoor?
  Eindredactie Games vrijdag 26 oktober 2012 @ 07:08:24 #260
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_118448394
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 01:22 schreef Gladif het volgende:
Ik wil graag Japan bezoeken in de zomer voor 3 weken. Te beginnen in Tokyo. Welke plekken moeten er bezocht worden? Hebben jullie nog briljante tips en ervaringen hiervoor?
ik zou zeggen: lees het topic door en stel dan gericht vragen :)
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_118450348
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 01:22 schreef Gladif het volgende:
Ik wil graag Japan bezoeken in de zomer voor 3 weken. Te beginnen in Tokyo. Welke plekken moeten er bezocht worden? Hebben jullie nog briljante tips en ervaringen hiervoor?
http://www.japan-guide.com/ is goud om te beginnen :)
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 10:34:11 #262
8369 speknek
Another day another slay
pi_118451585
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 01:22 schreef Gladif het volgende:
Ik wil graag Japan bezoeken in de zomer voor 3 weken. Te beginnen in Tokyo. Welke plekken moeten er bezocht worden? Hebben jullie nog briljante tips en ervaringen hiervoor?
Anderhalve week Tokyo, drie dagen Hiroshima en omgeving, vier dagen Kyoto en omgeving. Dan heb je nog drie dagen over, te gebruiken voor Kamakura, Nikko, Hakone of iets anders.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_118451959
In 3 weken zomer zijn wij 1 week naar Tokio geweest (en dagtrip Kamakura), 1 week eilanden rond okinawa en 4 dagen Kyoto, 1 dag Nara, 2 dagen Osaka. Als ik zelfde reis over mocht doen ging ik korter naar Kyoto en langer naar Osaka of Tokyo (of door naar Hiroshima).

Maar is zoveel mogelijk. Volgende vakantie richting shikoku en hiroshima, Kyushu, Yakushima.. Wil terug :(
pi_118453085
Ben nu een beetje aan het kijken op internet naar leuke bestemmingen. Is een 1.5 week Tokyo niet een beetje lang?
Daarnaast willen we ook een weekje Zuid-Korea doen. Weet alleen niet wat aan te raden is, eerst Z-Korea en dan Japan of omgekeerd? Volgens mij is de enige handige en goedkope mogelijkheid om per ferry te gaan ipv per vliegtuig.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 11:43:43 #265
8369 speknek
Another day another slay
pi_118453438
Ik heb vier maanden in Tokyo gezeten en nog steeds heel veel niet gezien, het is de grootste stad ter wereld heh. Mijn ouders waren een week over, toen hebben we heel intensief Tokyo gedaan. Het kan wel, maar je bent echt gesloopt van het vele lopen en op het laatst begonnen we ook allemaal een beetje geirriteerd te raken. Anderhalve week is bepaald niet teveel, je bent al ruim een week met alleen de hoofdtoeristische plekken bezig, en daarnaast is het ook leuk om gewoon een beetje van de begaande paden rond te sjokken en wat te winkelen, naar een badhuis (in Odaiba zit een leuk badhuis themapark) of de film te gaan of een parkje te bezoeken.

Zuid-Korea... Ik hoor goede verhalen over Seoul, maar als je de ferry neemt zit je in Busan aan de andere kant van het land en dat kan ik niet echt aanraden. Gyeongju is wel heel leuk voor twee dagen (als je daar naartoe gaat kan ik Sa Rang Chae guesthouse erg aanraden), maar daar zou ik de oversteek niet voor maken. Vrienden van mij gingen een tijd terug ook twee weken naar Japan en een week naar Zuid-Korea. Ik zei tegen ze van je kan beter niet naar Zuid-Korea gaan en nog wat langer in Japan blijven. Maar ze wilden toch heel graag naar ZK gaan. Toen ze terugkwamen zei de jongen van het stel 'ah ja achteraf had je gelijk en was ik liever nog een week langer in Japan geweest'.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_118454117
Hoe zit het met overnachten, zou je makkelijk ter plekke een slaapplek kunnen vinden.
Van 1 t/m 22 april zit met nog 2 andere in Tokyo, Osaka en Kyoto, voor Golden Week zijn we weer weg...dus weet niet in hoeverre het noodzakelijk in om vooraf te boeken.
Liefst in hostels
"You know why they call it the American dream? Because you'd have to be fucking asleep to believe it!"
pi_118454292
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 12:04 schreef Scarface2004 het volgende:
Hoe zit het met overnachten, zou je makkelijk ter plekke een slaapplek kunnen vinden.
Van 1 t/m 22 april zit met nog 2 andere in Tokyo, Osaka en Kyoto, voor Golden Week zijn we weer weg...dus weet niet in hoeverre het noodzakelijk in om vooraf te boeken.
Liefst in hostels
Toen wij een dag van tevoren een hotel of hostel probeerden te boeken in Tokyo zat er echt VEEL vol. Hebben toen nog flink moeten dokken om iets betaalbaars te vinden (of we moesten op een slaapzaal maar als stel is dat ook niet echt een optie).
pi_118455222
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 12:04 schreef Scarface2004 het volgende:
Hoe zit het met overnachten, zou je makkelijk ter plekke een slaapplek kunnen vinden.
Van 1 t/m 22 april zit met nog 2 andere in Tokyo, Osaka en Kyoto, voor Golden Week zijn we weer weg...dus weet niet in hoeverre het noodzakelijk in om vooraf te boeken.
Liefst in hostels
Ligt een beetje aan de sakura-tijd, maar april is een drukke maand qua toerisme.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_118455639
Ok, dus ASAP bij K's House o.i.d boeken, en de vooraf betalen hostels mijden?

[ Bericht 1% gewijzigd door Scarface2004 op 26-10-2012 13:04:02 ]
"You know why they call it the American dream? Because you'd have to be fucking asleep to believe it!"
pi_118511480
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 20:25 schreef Melochan het volgende:

[..]

Lees dit nu pas, ga ik morgen even beantwoorden. :)
Weer vergeten? :+
pi_118529332
Hotel in Kyoto is niet zo een succes so far... hoe kan het in godsnaam dat eind november alles vol zit nu al? :\
Op zaterdag 22 januari 2011 20:00 schreef 92Merel het volgende:
Het is best vies eigenlijk :@ Maar als je het snel doorslikt heb je er weinig last van :D
  zondag 28 oktober 2012 @ 12:32:26 #272
8369 speknek
Another day another slay
pi_118530815
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 11:52 schreef leetzors het volgende:
Hotel in Kyoto is niet zo een succes so far... hoe kan het in godsnaam dat eind november alles vol zit nu al? :\
Lang niet alles zit vol, maar de buitenlandervriendelijke plekken. Zit nogal een verschil tussen ;). travel.rakuten.com al geprobeerd? Toen bij mij alles vol zat in Kyoto ben ik uiteindelijk bij Rakucho uitgekomen. Leuke goedkope ryokan, alleen in een niet super locatie.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 28 oktober 2012 @ 12:37:29 #273
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_118530996
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 01:22 schreef Gladif het volgende:
Ik wil graag Japan bezoeken in de zomer voor 3 weken. Te beginnen in Tokyo. Welke plekken moeten er bezocht worden? Hebben jullie nog briljante tips en ervaringen hiervoor?
Ik zou zeggen, kijk eens naar Noord-Honshu of Hokkaido. Heb je een Rail-Pass dan is Noord-Honshu echt een aanrader. Minder toeristen, veel relaxter klimaat in de zomer en ook veel mooie dingen.

Neem de Shinkansen naar Sendai en ga naar Yamadera. Stap weer op de Shinkansen en ga door naar Morioka. Boek daar 3 nachtjes in een Ryokan en ga een dagje naar Kakunodate, een samurai dorp met oude huizen die in kleine musea zijn omgetoverd. Er ligt hier een schat aan katana's, harnassen en andere samurai eigenaardigheden. Ga wandelen in de bergen rondom Tazawa-ko en ga daarna chillen in een onsen (Ganiba onsen is een aanrader en heeft een gemengd bad). Je kunt ook nog een dagje Hiraizumi doen en daar mooie tempels bekijken.

Op Hokkaido kan je ook mooie wandelingen maken in de bergen en Hakodate is een leuke havenstad om vooral verse vis te eten.
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
  zondag 28 oktober 2012 @ 12:42:28 #274
8369 speknek
Another day another slay
pi_118531184
Ja en de beergardens zijn erg leuk in de zomer in Sapporo. Maar ik vind noord-honshu / hokkaido eigenlijk wel een tweede keer japan bezoek. Midden, Zuid-Honshu en eventueel Kyushu voelt meer canoniek Japan.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 28 oktober 2012 @ 12:52:39 #275
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_118531598
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 12:42 schreef speknek het volgende:
Ja en de beergardens zijn erg leuk in de zomer in Sapporo. Maar ik vind noord-honshu / hokkaido eigenlijk wel een tweede keer japan bezoek. Midden, Zuid-Honshu en eventueel Kyushu voelt meer canoniek Japan.
Mja, misschien wel inderdaad. Maar als je drie weken hebt zou ik Zuid-Korea overslaan. 2 weken Kyoto-Nara-Tokyo pakken en dan de natuur en de rust van het noorden nemen. En Hiroshima in de zomer... dat is echt scorching heet.
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
pi_118532902
Hiroshima ligt aan zee dus dat valt wel mee. Kyoto en Nara zijn in de zomer pas echt heet.
  Eindredactie Games zondag 28 oktober 2012 @ 14:29:01 #277
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_118536030
quote:
1s.gif Op zondag 28 oktober 2012 13:23 schreef Igen het volgende:
Hiroshima ligt aan zee dus dat valt wel mee. Kyoto en Nara zijn in de zomer pas echt heet.
In de stad zelf is het ook heet :P Je moet er even aan wennen...
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_118540151
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 12:32 schreef speknek het volgende:

[..]

Lang niet alles zit vol, maar de buitenlandervriendelijke plekken. Zit nogal een verschil tussen ;). travel.rakuten.com al geprobeerd? Toen bij mij alles vol zat in Kyoto ben ik uiteindelijk bij Rakucho uitgekomen. Leuke goedkope ryokan, alleen in een niet super locatie.
Maar wat moet ik me voorstellen bij een ryokan?
Op zaterdag 22 januari 2011 20:00 schreef 92Merel het volgende:
Het is best vies eigenlijk :@ Maar als je het snel doorslikt heb je er weinig last van :D
  zondag 28 oktober 2012 @ 16:30:53 #279
8369 speknek
Another day another slay
pi_118541386
Zoiets



En je slaapt op een matras op de grond.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_118541441
Ik zit nu te kijken bij Osaka.. maar dat is gewoon cheap en veel beschikbaar! Denk aan 170 euro voor 3 nachten hotel bij Shin-Osaka... terwijl Kyoto niet te betalen is verder...
Op zaterdag 22 januari 2011 20:00 schreef 92Merel het volgende:
Het is best vies eigenlijk :@ Maar als je het snel doorslikt heb je er weinig last van :D
pi_118541454
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 16:30 schreef speknek het volgende:
Zoiets

[ afbeelding ]

En je slaapt op een matras op de grond.
Minpuntje is dus geen eigen badkamer? >.<
Op zaterdag 22 januari 2011 20:00 schreef 92Merel het volgende:
Het is best vies eigenlijk :@ Maar als je het snel doorslikt heb je er weinig last van :D
  zondag 28 oktober 2012 @ 16:34:35 #282
8369 speknek
Another day another slay
pi_118541585
Yep da's inderdaad een minpunt. Ze zijn in Japan gewend om gezamenlijk te badderen. Overigens hebben de betere ryokan's wel een eigen badkamer, maar dat is wel duurder.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_118542062
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 16:31 schreef leetzors het volgende:
Ik zit nu te kijken bij Osaka.. maar dat is gewoon cheap en veel beschikbaar! Denk aan 170 euro voor 3 nachten hotel bij Shin-Osaka... terwijl Kyoto niet te betalen is verder...
Osaka is sowieso leuker als Kyoto, zeker in de avonden :@
pi_118542112
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 16:45 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Osaka is sowieso leuker als Kyoto, zeker in de avonden :@
Oh dat is dan weer goed om te horen. :) Ik wil een dag naar Mt. Koyasan, dag Osaka en nog dag Kyoto en dan de 4e dag beetje slenteren en weer rustig richting Tokyo.
Op zaterdag 22 januari 2011 20:00 schreef 92Merel het volgende:
Het is best vies eigenlijk :@ Maar als je het snel doorslikt heb je er weinig last van :D
pi_118542176
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 16:46 schreef leetzors het volgende:

[..]

Oh dat is dan weer goed om te horen. :) Ik wil een dag naar Mt. Koyasan, dag Osaka en nog dag Kyoto en dan de 4e dag beetje slenteren en weer rustig richting Tokyo.
Het is wel een redelijk afwijkende mening geloof ik :P Maar ik vond Kyoto beetje tegenvallen en Osaka echt geniaal. Nara was ook wel heel erg tof, maar daar heb je geen tijd voor zo te zien ;)
pi_118542240
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 16:47 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Het is wel een redelijk afwijkende mening geloof ik :P Maar ik vond Kyoto beetje tegenvallen en Osaka echt geniaal. Nara was ook wel heel erg tof, maar daar heb je geen tijd voor zo te zien ;)
Nee, ik blijf een weekend in Tokyo, dan maandag - donderdag t land in en dan weer weekend Tokyo. Meer omdat ik ook naar maat van me ga die in Tokyo woont maar doordeweeks druk met studie is. ;)
Op zaterdag 22 januari 2011 20:00 schreef 92Merel het volgende:
Het is best vies eigenlijk :@ Maar als je het snel doorslikt heb je er weinig last van :D
  zondag 28 oktober 2012 @ 19:20:51 #287
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_118547356
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 16:46 schreef leetzors het volgende:

[..]

Oh dat is dan weer goed om te horen. :) Ik wil een dag naar Mt. Koyasan, dag Osaka en nog dag Kyoto en dan de 4e dag beetje slenteren en weer rustig richting Tokyo.
Dan zou ik een nachtje in een shukubo (tempel) aanraden op Koya-san. Erg tof.
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
pi_118880745
Vraagje voor de kenners... Wat zeg je terug bij een restaurant, wanneer de bediening arigato gozaimasu zegt? Ik begrijp dat het correcte antwoord itamashite of iets dergelijks zou moeten zijn, maar het voelt onnatuurlijk om "you are welcome" te zeggen in zo een situatie (eigenlijk zou ik eerder geneigd zijn om ook bedankt te zeggen)
Klussen deel 1 en 2
pi_118882105
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 10:24 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Vraagje voor de kenners... Wat zeg je terug bij een restaurant, wanneer de bediening arigato gozaimasu zegt? Ik begrijp dat het correcte antwoord itamashite of iets dergelijks zou moeten zijn, maar het voelt onnatuurlijk om "you are welcome" te zeggen in zo een situatie (eigenlijk zou ik eerder geneigd zijn om ook bedankt te zeggen)
"Gochisosama deshita", wat grofweg "Het was lekker" betekent.
pi_118882141
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 16:34 schreef speknek het volgende:
Yep da's inderdaad een minpunt. Ze zijn in Japan gewend om gezamenlijk te badderen. Overigens hebben de betere ryokan's wel een eigen badkamer, maar dat is wel duurder.
Dat vond ik juist wel cool, toen ik voor het eerst in mijn leven daar was had ik een ryokan in tokyo en moest ik meteen de 1e avond na een lange vliegreis voor het eerst naakt in een bad zitten met een oudere, eveneens naakte man die dat heel normaal vond. Gewoon boeken en doen dus, leer je meteen een nieuwe mannelijke vaardigheid: je niet schamen voor je blote lul.

Onsens vind ik nu juist heel fijn, vooral in de winter in shiretoko buiten in de sneeuw. In Izu is ook een leuke te vinden waar je lekker aan zee kan zitten en naar oushima kan kijken.
pi_118882181
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 10:24 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Vraagje voor de kenners... Wat zeg je terug bij een restaurant, wanneer de bediening arigato gozaimasu zegt? Ik begrijp dat het correcte antwoord itamashite of iets dergelijks zou moeten zijn, maar het voelt onnatuurlijk om "you are welcome" te zeggen in zo een situatie (eigenlijk zou ik eerder geneigd zijn om ook bedankt te zeggen)
ja gewoon ook arigato gozaimasu. veel japanners zeggen helemaal niks, misschien een mini buigingkje met je hoofd. de verhouding klant/ bediening is daar veel extremer dan hier. klant is koning.

je zit toch wel redelijk vaak alleen in zo'n japans bad, in een kleine ryokan.
  dinsdag 6 november 2012 @ 12:16:28 #292
8369 speknek
Another day another slay
pi_118884109
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 11:12 schreef Kiyoaki het volgende:

[..]

Dat vond ik juist wel cool, toen ik voor het eerst in mijn leven daar was had ik een ryokan in tokyo en moest ik meteen de 1e avond na een lange vliegreis voor het eerst naakt in een bad zitten met een oudere, eveneens naakte man die dat heel normaal vond. Gewoon boeken en doen dus, leer je meteen een nieuwe mannelijke vaardigheid: je niet schamen voor je blote lul.

Onsens vind ik nu juist heel fijn, vooral in de winter in shiretoko buiten in de sneeuw. In Izu is ook een leuke te vinden waar je lekker aan zee kan zitten en naar oushima kan kijken.
Ja ik vind het nu ook wel fijn, een mooie rotenburo (alhoewel het altijd nog beter in je eentje is, en liever onbekenden dan toen het hele lab met elkaar in bad ging, toen heb ik toch gepasst). Maar het is even wennen, en jammer dat je er (meestal) niet met je vriendin in mag.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_118924419
Bedankt voor de tips, beetje hoofd buigen en glimlachen deed ik al, maar volgende keer gelijk uitproberen dus :)

Het is verder erg leuk! Ik heb alleen vrij slecht internet dus een verslag komt later.
Klussen deel 1 en 2
pi_118924529
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 07:46 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Bedankt voor de tips, beetje hoofd buigen en glimlachen deed ik al, maar volgende keer gelijk uitproberen dus :)

Het is verder erg leuk! Ik heb alleen vrij slecht internet dus een verslag komt later.
veel plezier :)
pi_118966419
Voor de geïnteresseerden, hier een aflevering met Erica Terpstra over Japan:

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1295800
  donderdag 8 november 2012 @ 04:39:51 #296
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_118966428
quote:
1s.gif Op zondag 28 oktober 2012 13:23 schreef Igen het volgende:
Hiroshima ligt aan zee dus dat valt wel mee. Kyoto en Nara zijn in de zomer pas echt heet.
Ik vond het eigenlijk overal in Honshu niet te pruimen in Juli. Na 10 minuten buiten was ik al helemaal doordrenkt in het zweet en dan liep ik als toerist rond in een wife beater hemdje. Twee keer per dag douchen was echt niet genoeg voor mij in die hitte :') Ik kan er absoluut niet bij dat die Japanners gewoon in vol ornaat naar het werk gaan; echt absoluut niet te banken!!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_118968775
quote:
7s.gif Op donderdag 8 november 2012 04:39 schreef star_gazer het volgende:

Ik vond het eigenlijk overal in Honshu niet te pruimen in Juli. Na 10 minuten buiten was ik al helemaal doordrenkt in het zweet en dan liep ik als toerist rond in een wife beater hemdje. Twee keer per dag douchen was echt niet genoeg voor mij in die hitte :') Ik kan er absoluut niet bij dat die Japanners gewoon in vol ornaat naar het werk gaan; echt absoluut niet te banken!!
Ik ging de 2e helft van september en dat viel qua temperatuur ook behoorlijk tegen. Soms werd het zo'n 35-36 graden. De periode 25 sept - 20 oktober is nog doenbaar, meestal net 20-25 graden.
pi_118969029
Ik vond het eigenlijk behoorlijk meevallen en was daar van 7 tm 28 juli. Ja, het is maar 1 dag onder de 30 graden geweest en in Kyoto was het eigenlijk continu boven de 35, maar vond dit niet veel erger als een vakantie in de zomer in het zuiden van Frankrijk. Gewoon vakantie tempo, alles op het gemakje. Veel drinken en toe ergens voor een airco gaan staan. Wat dat betreft is het in Japan nog beter geregeld ook met al die drankautomaten en superairco's :)
  donderdag 8 november 2012 @ 10:06:11 #299
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_118969437
quote:
May 29-31, 2013 · Chinzan-so Conference Center · Tokyo, Japan
LinuxCon Japan is the premier Linux conference in Asia that brings together a unique blend of core developers, administrators, users, community managers and industry experts. It is designed not only to encourage collaboration but to support future interaction between Japan and other Asia Pacific countries and the rest of the global Linux community. The conference includes presentations, tutorials, birds of a feather sessions, keynotes, and sponsored mini-summits. LinuxCon Japan will be the showcase Japan and Asian conference for The Linux Foundation and we greatly appreciate your support as we bring together top talent from Japan, Asia and around the world.
Dit jaar is Linux Con vroeger en dus niet meer in Yokohama maar in Chinzan-So conference center. Ben aan het overwegen om te gaan maar het is nog even afwachten wie er komt spreken en of de onderwerpen een beetje in de lijn van mijn bedrijf liggen. Er zouden wel paar leuke uitstappen mogelijk zijn bv

http://en.wikipedia.org/wiki/Chinzan-so_Garden

Jammere is dat het zo vroeg is en ik dus mijn zoontje niet kan mee nemen vanwege school verplichtingen.

Dit is echt wel redelijk centrum Tokyo dus verblijf zal wel flink wat duiten kosten ... aan de andere kant ik zou perfect terug in yokohama kunnen verblijven en dan openbaar vervoer gebruiken naar daar ... geen idee of dat het prijsverschil voor hotel waardig is.
Minds are like parachutes, they work best when open!
pi_118969609
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 10:06 schreef HaerdenC het volgende:
Dit is echt wel redelijk centrum Tokyo dus verblijf zal wel flink wat duiten kosten ... aan de andere kant ik zou perfect terug in yokohama kunnen verblijven en dan openbaar vervoer gebruiken naar daar ... geen idee of dat het prijsverschil voor hotel waardig is.
Je kan evengoed in Tokyo zelf verblijven, het is in Yokohama niet zoveel goedkoper. Sowieso moet je wel niet verwachten dat je er voor ¤30-40 uitkomt als je op hotel gaat, voor hostels zijn er wel zo'n mogelijkheden.
  donderdag 8 november 2012 @ 10:41:47 #301
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_118970450
Door de vroegboek zou je wel rond de 600 euro kunnen vinden voor 11 nachten blijkbaar ... 2 persoonskamer apparte bedden tv wifi dvd ...

Iemand ervaring met Aeroflot? Brussel Moskou Naritta
Minds are like parachutes, they work best when open!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')