abonnement Unibet Coolblue
pi_84752019
Wat willekeurige plaatjes











En op verzoek:


meer op: http://i166.photobucket.com/albums/u101/gbfc/Shodai/Gundam


Informatieve websites:
Uchiyama Nederlandse website met heleboel info over Japan.
Japan-Guide Uitgebreide website met veel informatie.
Japan De echte Wikipedia-site over Japan.
Tozai Reisbureau voor oa. JRpassen en vliegtickets.
Huis ten Bosch


Internationale vliegvelden:
vliegveld Tokyo (Narita)
vliegveld Osaka

Topics in Travel forum at Fok! over Japan:

Japan deel 1
Japan deel 2
Japan deel 3
Japan deel 4
Japan deel 5
Japan deel 6
Japan deel 7
Japan deel 8
Japan deel 9
Japan deel 10
Japan deel 11
Japan deel 12
Japan deel 13
Japan deel 14
Japan deel 15
Japan deel 16
Japan deel 17

Ambassades:

Japanse ambassade in Nederland:
Tobias Asserlaan 2
2517 KC Den Haag
Tel: 070-3469544
http://www.nl.emb-japan.go.jp/

Nederlandse ambassade in Japan (Tokyo):
Shibakoen 3-6-3
Minato-ku, Tokyo, 105-0011
Tel: 03-5776-5400
http://www.oranda.or.jp/index/english/index.html

Nederlands consulaat in Japan (Osaka-Kobe):
Twin 21 MID Tower
33rd Floor
Shiromi 2-1-61
Chuo-ku
Osaka City, 540-6133
Tel: 06-6944-7272
http://www.oranda-cg.or.jp



FAQ

Studeren/stage in Japan by xienix84

Studeren in Japan kan via bijvoorbeeld een stage(je kan ook gewoon vakken volgen). Voor een stage heb je meestal een contactpersoon bij je eigen universiteit nodig die weer mensen in Japan kent. Via die weg kan je vaak een stage regelen, en bijvoorbeeld proberen buitenlandbeurzen aan te vragen als je zelf de financien niet hebt. Op deze manier kan je een lab vinden waar je een stage kan doen. Met bedrijven gaat het naar mijn weten wat moeilijker om een stage en/of werkplek te vinden. Je zal dan toch een internationaal bedrijf moeten zoeken denk ik. Japanse bedrijven nemen niet snel buitenlanders aan, zeker niet als die buitenlanders weinig Japans kunnen. Ga er bij een binnenlands bedrijf vanuit dat vrijwel niemand daar fatsoenlijk Engels kan.

Bedenk ook dat een stage in Japan lange uren betekent. Je kan niet op je gemak Japan verkennen, maar wordt geacht veel en lang te werken. Soms is dat echt stress en niet voor iedereen weggelegd denk ik.

Je kan natuurlijk ook naar het bureau buitenland van je universiteit gaan. Daar kan je kijken met welke Japanse universiteit jouw universiteit een exchange agreement heeft. Dan kan je bijvoorbeeld een of twee semester daar studeren terwijl je collegegeld in Nederland betaald. Je kan dan contact opnemen met de Japanse universiteit die dan bijvoorbeeld woonruimte oid voor je kunnen regelen. Voor zover bij mij bekend hebben veel Japanse universiteiten ook speciale Japans lessen voor buitenlandse studenten. Iedere universiteit in Japan heeft wel een programma voor buitenlandse studenten.

Wat ik zelf heb gedaan is het Junior Year Program in English(JYPE) aan Tohoku University in Sendai. Voor zover ik weet kan je daar alleen aan meedoen als je bachelor biologie aan de Universiteit Utrecht bent aangezien die een special exchange agreement hebben( maar goed, helaas doet vanuit Utrecht amper iemand mee en vanaf de JYPE website kan je ook aanmeldingsformulieren downloaden). Het is een programma waar ongeveer 54 studenten per jaar aan mee kunnen doen, studenten van over de hele wereld. Ongeveer de helft daarvan komt in aanmerking voor een beurs. Biologie in Utrecht krijgt elk jaar sowieso één beurs(die had ik dus, maakt t erg makkelijk). Het programma bestaat uit 3 delen. Japanse lessen, lessen in het Engels(betreffende engineering, science(bio) educatie en Japanse cultuur; het programma is dan ook alleen voor mensen in engineering, science of education bachelors). En het derde deel is een research project wat je doet in een lab. Daarnaast heb je genoeg tijd om rond te reizen, mensen te leren kennen, vrije tijd te hebben en zijn er veel uitstapjes(geregeld door het internatioal office en vrijwilligersgroepen). Echt een chance of a lifetime. Geweldige kans!!!

Daarnaast kan je natuurlijk Japans studeren en via die studie naar Japan gaan. Bij een homestay verblijf je in een Japans gezin. Dit kan in een vakantie van 2 weken, tot een verblijf tot een jaar. Je betaald dan natuurlijk wel. Ik weet hier zo geen speciale website voor, maar je kan gewoon googlen op \\\'homestay Japan\\\', dan vind je vast wel wat.

En natuurlijk het belangrijkste deel van de o/p

ETEN :Y) :Y) :Y)


http://www.justhungry.com/images/tonkatsu.jpg
http://www.yumeshigoto.gr.jp/kameraman/gyoza.jpg
http://www.daninjapan.com/1.19/yakitori.jpg
http://www.onmyplate.org/hotei_katsucurry.jpg
http://www.thekua.com/ran(...)6/03/okonomiyaki.jpg

Ow ja en als tip, de Yakitori die ze bij de Makro verkopen smaken bijna hetzelfde als in Japan *O*
De Okonomiyaki van de Japanese Pancake World in Amsterdam zijn daarentegen niet te vreten. -O- Volgens poepoog dan. Ik vond het daar wel lekker. *O*


Japan op TV.



[USA] The Pacific #5 - Schedels en steentjes.

Wie is wanneer in Japan?
Strolie75: 17-7 t/m 9-8
Kabuto_Raiger: 17-7 t/m 16-8
Pheno & _Arual: 9-5 t/m 23-5.
Melochan: 29-4 t/m 9-5
happynjitram: 16-7 t/m 31-8

[ Bericht 1% gewijzigd door blessed19 op 01-08-2010 22:08:37 ]
pi_84752287
laatste post:

quote:
Op zondag 1 augustus 2010 19:11 schreef Perenijsje het volgende:
Wij hebben via cheaptickets.nl geboekt en hadden voor 585 Euro incl tax een vlucht van Dusseldorf (is voor ons dichterbij dan Amsterdam) naar Tokyo. We vliegen met Emirates. 24 september heen en op 15 oktober terug. Het is vooral een kwestie van goed zoeken en flexibel zijn m.b.t. de data.
Eigen vaag:

Hoe bevalt het vliegen met aeroflot? is er enige media entertainment oid?
  zondag 1 augustus 2010 @ 23:00:24 #3
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_84754495
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 22:07 schreef blessed19 het volgende:
laatste post:
[..]

Eigen vaag:

Hoe bevalt het vliegen met aeroflot? is er enige media entertainment oid?
benik eerlijk gezegd ook wel benieuwd naar
ik zag de prijzen van hun wel staan alleen vertrouwde ik de maatschappij zelf niet :)
pi_84754501
Ik vlieg dit jaar net als vorig jaar met KLM voor 715 euro. Via Dusseldorf is voor mij de moeite en geldbesparing niet waard omdat ik van OV afhankelijk ben. En directe vlieg is wel fijn. Maar goed, ik blijf dan ook 3 maanden, dus dan valt de ticketprijs uiteindelijk in het niet bij de overige kosten. Als je 2 weken gaat dan loont het wel de moeite ook even te kijken hoeveel het vanaf Dusseldorf is. Turkish Air vliegt ook op die route, zij zijn ook redelijk goedkoop. Moet je wel tegen reis van 24 uur kunnen, natuurlijk. En je bagage raakt nogal eens de weg kwijt.
pi_84754805
en dan hopen dat ze niet neerstorten, ook..
pi_84761939
Turkish airlines ben ik nooit echt tevreden over geweest.. Heb nooit lange afstanden met ze gevlogen, maar de korte afstanden waren bagger.

Over aeroflot dan weer veel lof. Aardig (en mooi) personeel. Goede stoelen, goed entertainment systeem, snelle vlucht en overstappen op moskou is erg makkelijk op de strenge security na.
  maandag 2 augustus 2010 @ 08:22:23 #7
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_84762340
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 07:21 schreef happynjitram het volgende:
Turkish airlines ben ik nooit echt tevreden over geweest.. Heb nooit lange afstanden met ze gevlogen, maar de korte afstanden waren bagger.

Over aeroflot dan weer veel lof. Aardig (en mooi) personeel. Goede stoelen, goed entertainment systeem, snelle vlucht en overstappen op moskou is erg makkelijk op de strenge security na.
leg uit wat betreft strenge security :)
in finland kon ik letterlijk zo doorlopen :+
pi_84763911
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 23:09 schreef okiokinl het volgende:
en dan hopen dat ze niet neerstorten, ook..
Dat is al tijden geleden, ondertussen hebben ze hartstikke veel geinvesteerd in veilige en comfortabele vliegtuigen.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_84764005
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 07:21 schreef happynjitram het volgende:
Turkish airlines ben ik nooit echt tevreden over geweest.. Heb nooit lange afstanden met ze gevlogen, maar de korte afstanden waren bagger.

Over aeroflot dan weer veel lof. Aardig (en mooi) personeel. Goede stoelen, goed entertainment systeem, snelle vlucht en overstappen op moskou is erg makkelijk op de strenge security na.
Toen ik naar Korea ging was er geeneens een entertainment systeem, niet dat het erg was aangezien er meestal toch alleen maar slechte films op draaien. Verder wel een goede vlucht en redelijk aardig personeel.

Security op Moskou was een lachertje soms wel met schoenen aan andere keer niet.1 tip kan ik wel geven neem euro's mee PIN automaten kennen ze daar niet. Voordeel is wel je kan in de Irish pub ook gewoon met je creditcard wat biertjes achterover slaan, en je email checken (gratis Wifi op het vliegveld).

Nog zoiets zorg dat je hele vlucht geregeld is zodat je op Moskou zelf niks hoeft te vragen die rij bij de balie kan heel langzaam zijn (denk aan 5min per persoon voor je met 1 medewerker aan de balie).

Wat ook wel apart is dat er in de aankomt/vertrek hal wat "ventileer units" op elke hoek staan waar je kan roken verder totaal niet gescheiden van het andere volk.
Blessed is the mind too small for doubt.
pi_84771499
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 10:11 schreef Moro het volgende:

[..]

Toen ik naar Korea ging was er geeneens een entertainment systeem, niet dat het erg was aangezien er meestal toch alleen maar slechte films op draaien. Verder wel een goede vlucht en redelijk aardig personeel.

Security op Moskou was een lachertje soms wel met schoenen aan andere keer niet.1 tip kan ik wel geven neem euro's mee PIN automaten kennen ze daar niet. Voordeel is wel je kan in de Irish pub ook gewoon met je creditcard wat biertjes achterover slaan, en je email checken (gratis Wifi op het vliegveld).

Nog zoiets zorg dat je hele vlucht geregeld is zodat je op Moskou zelf niks hoeft te vragen die rij bij de balie kan heel langzaam zijn (denk aan 5min per persoon voor je met 1 medewerker aan de balie).

Wat ook wel apart is dat er in de aankomt/vertrek hal wat "ventileer units" op elke hoek staan waar je kan roken verder totaal niet gescheiden van het andere volk.
Het mediagedeelte bij JAL hield mij die lange uurtjes wel bezig... Ik denk niet dat ik een lange reis zonder zo'n ding zou kunnen trekken. :{
pi_84777726
Ik heb het nagekeken, maar alle toestellen van aeroflot die op tokyo vliegen hebben een entertaiment syteem aan boord met wat spellen en "recente" films. Het houdt je in ieder geval even bezig, al neem ik zelf altijd mijn macbook mee in de handbagage...

Verder vond ik de security in moskou van de winter best hevig, alles werd 2 keer gecontroleerd etc. Maar misschien was het een momentopname.. Niet dat het vervelend was hoor, je bent er zo vanaf. Het enige land waar ik de security als vervelend ervaarde was Israel, maar daar is het ook voor je eigen veiligheid natuurlijk.
pi_84872801
WooHoo Ik ga ook naar Japan! :)
Ik ga 22 aug weg via istanbul naar osaka. Ik heb daar 8 dagen de tijd voordat mijn stage begint.
Ik zat zelf te denken aan osaka, mount koya, nara, kyoto, kobe en dan weer terug naar osaka om aan mijn stagereis te beginnen.
Iemand nog tips met zaken die ik niet mag missen in die regio rond Osaka?
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
pi_84875719
himeji.
pi_85000361
Zit half fok in Japan, krijgen we nog geen foto's. Foto's! *O*
pi_85028713
Ik ben ondertussen weer terug (10 juli - 3 Augustus). Ik zal voor de liefhebbers wat foto's posten:


Ik verbaaste me weer. De Narita Express was al super luxe, deze was nóg fijner! De tegenwoordig ook Chineesstalige omroep had ik dan weer minder behoefte aan.


原宿駅(Harajuku Sta.) Ik blijk het een prachtig station vinden.



Via een local bleek er een 猫神社 (Kattenschrijn) te zijn, de schrijn zelf was niet anders dan de rest maar wat dingen eromheen wel.




Wat foto's van 秋葉原(Akihabara).


交番所 (Koban-sho) serieus nemen is soms wel even moeilijk :)


Een willekeurige woonwijk in 新宿 (Shinjuku).


Helaas regende het....


山手線 (Yamanote-lijn) <3


Odakyutrein in de Avondspits. Helaas ook te merken aan de kwaliteit van de foto.


代々木公園 (Yoyogipark)


....Juist.



後楽園 (Korakuen-park)


Slapende Japanners blijft een leuk gezicht.


お祭 (festival)


お化け屋敷 (spookhuis)






松本城 (Matsumoto Castle)


新幹線、姫路に (Shinkansen in Himeji)


Inderdaad flink in de steigers.


大阪 (Osaka) vanuit de Sky Tower


De laatste dag nog wat manga's ingeslagen :)
pi_85039842
Leuke foto's! Ik ga over 39 dagen (17 september tot 14 oktober). Heel even geduld dus!
Go ahead, make my day.
pi_85039928
Tokyo is echt voor geen meter veranderd sinds 2006 _O_ (voor zover ik dat aan de foto's kan beoordelen :) )
pi_85044763
coole fotos, jammer dat himeij ingepakt was..
pi_85045453
Ik ben helemaal geen treinenfreak, maar ik krijg toch elke keer weer een natte broek als ik die shinkansens zie :9~ :+
Leuke foto's :Y Goed voor het Japanheimweegevoel ;(
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
  maandag 9 augustus 2010 @ 13:36:33 #20
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_85046174
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 13:18 schreef MissMSX het volgende:
Ik ben helemaal geen treinenfreak, maar ik krijg toch elke keer weer een natte broek als ik die shinkansens zie
Voor een natte broek dichterbij: probeer Spanje dan ook eens, met de op één na beste treinen ter wereld.
  maandag 9 augustus 2010 @ 15:11:43 #21
118413 Dickbride
Hilarisch. Nee, echt.
pi_85050742
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 23:08 schreef Kyoshi het volgende:
Via een local bleek er een 猫神社 (Kattenschrijn) te zijn, de schrijn zelf was niet anders dan de rest maar wat dingen eromheen wel.
Waar was dit precies?
Cheeex with deeeex: hoeiboei! -Sandstorm- schreef: Koop je toch een spiraal, kut. Biogarde schreef: Moet het topic weer open? Foto's van je kut en tieten naar -mailadres weg-
pi_85057732
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 10:32 schreef zatoichi het volgende:
Tokyo is echt voor geen meter veranderd sinds 2006 _O_ (voor zover ik dat aan de foto's kan beoordelen :) )
Sinds 2009 ook niet ;)

Al is me wel opgevallen dat het aantal zwervers flink hoger is of het is me de vorige keer door alle verbazing niet opgevallen. Niet dat je er ook maar een seconde last van ze hebt. Als ze ergens liggen te slapen hebben ze wel hun schoenen uit en de tanden gepoetst!
Ook viel me het enorme aantal Chinese toeristen me erg op, niet dat dat specifiek iets met Tokyo te maken heeft. Bij mij is er ook een aantal keren voorgedrongen en vinden de meeste dat als 1 familielid in de rij staat de overige 20+ wel even voor mogen.

quote:
Op maandag 9 augustus 2010 13:00 schreef okiokinl het volgende:
coole fotos, jammer dat himeij ingepakt was..
Ik wist het inderdaad, was eerst van plan om vanuit Okayama naar het Adachi museum in de buurt van Matsue te gaan, maar dat vond ik toch iets te lang (+- 6 uur reizen).

quote:
Op maandag 9 augustus 2010 15:11 schreef Dickbride het volgende:

[..]

Waar was dit precies?
Ik zou het niet precies meer weten maar het zou in het noordoosten van Asakusa moeten zijn. Ik was de weg kwijt en een Japanner gaf me de tip om ook even daarlangs te gaan toen ik hem de weg vroeg.


Deze mis ik zelf wel heel erg....
pi_85058967
Die vending machines zijn briljant ja. Die mis ik ook enorm ;(
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_85059535
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 17:48 schreef Kyoshi het volgende:


Ik wist het inderdaad, was eerst van plan om vanuit Okayama naar het Adachi museum in de buurt van Matsue te gaan, maar dat vond ik toch iets te lang (+- 6 uur reizen).

volgende keer dan maar. :)
matsue is ook mooi ja, maar is me toch weinig van bijgebleven behalve het kasteel. het was wel wel geweldig om vanuit matsue met een boemeltreintje langs de westkust af te zakken, tot aan hagi. prachtige kust daar, woest en rotsachtig..
pi_85059690
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 23:08 schreef Kyoshi het volgende:
Ik ben ondertussen weer terug (10 juli - 3 Augustus). Ik zal voor de liefhebbers wat foto's posten:

[ afbeelding ]
Ik verbaaste me weer. De Narita Express was al super luxe, deze was nóg fijner! De tegenwoordig ook Chineesstalige omroep had ik dan weer minder behoefte aan.

[ afbeelding ]
原宿駅(Harajuku Sta.) Ik blijk het een prachtig station vinden.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Via een local bleek er een 猫神社 (Kattenschrijn) te zijn, de schrijn zelf was niet anders dan de rest maar wat dingen eromheen wel.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat foto's van 秋葉原(Akihabara).

[ afbeelding ]
交番所 (Koban-sho) serieus nemen is soms wel even moeilijk :)

[ afbeelding ]
Een willekeurige woonwijk in 新宿 (Shinjuku).

[ afbeelding ]
Helaas regende het....

[ afbeelding ]
山手線 (Yamanote-lijn) <3

[ afbeelding ]
Odakyutrein in de Avondspits. Helaas ook te merken aan de kwaliteit van de foto.

[ afbeelding ]
代々木公園 (Yoyogipark)

[ afbeelding ]
....Juist.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
後楽園 (Korakuen-park)

[ afbeelding ]
Slapende Japanners blijft een leuk gezicht.

[ afbeelding ]
お祭 (festival)

[ afbeelding ]
お化け屋敷 (spookhuis)

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
松本城 (Matsumoto Castle)

[ afbeelding ]
新幹線、姫路に (Shinkansen in Himeji)

[ afbeelding ]
Inderdaad flink in de steigers.

[ afbeelding ]
大阪 (Osaka) vanuit de Sky Tower

[ afbeelding ]
De laatste dag nog wat manga's ingeslagen :)
Ik krijg er weer zin in. Nog 1 maandje wachten O+
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')