abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218627911
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2025 08:16 schreef Pinuts het volgende:
Ik ga donderdag al! *O*

Even een vraag voor de meer frequente Japan-gangers: is het oke om in een restaurant niet alle rijst op te eten? Ik ben een groot liefhebber van Japans eten, maar ben niet altijd fan van de grote kommen rijst. Ik eet graag een beetje rijst, maar niet een mega portie (probeer vooral ook eiwitrijk te eten). Thuis eet ik als ik rijst eet bijv 50 of 60 gram. En de meeste Aziatische landen geen enkel probleem. Ik eet de kom ongeveer half op en prima. Nu lees ik op sommige fora dat dat in Japan als erg onbeschoft wordt gezien. Iemand idee of dit inderdaad zo is?
Ik denk dat dat geen probleem is in die snellere eettenten (waar er heel veel van zijn), maar in luxere restaurants misschien wel? Maar daar heb ik geen ervaring mee eigenlijk.

Wat ik mij wel meen te herinneren is dat het bijv. gebruikelijk is dat je de noodle bouillon niet echt opeet, dus dat laat je achter in je kom…

Japan staat natuurlijk wel bekend als een land waar je het liefste geen afval achterlaat… wellicht kan je ook wel aangeven (al dan niet met een translate app) hoeveel rijst je wil.

Andere fokkers kunnen hier vast meer over zeggen :)
pi_218627963
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 20:39 schreef 1inamelon het volgende:

[..]
Nagasaki zeker doen! Was echt een highlight van mijn vakantie!
:) wat heb je er allemaal gezien en gedaan?
pi_218629042
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 augustus 2025 09:33 schreef Stefanovich het volgende:

[..]
Ik denk dat dat geen probleem is in die snellere eettenten (waar er heel veel van zijn), maar in luxere restaurants misschien wel? Maar daar heb ik geen ervaring mee eigenlijk.

Wat ik mij wel meen te herinneren is dat het bijv. gebruikelijk is dat je de noodle bouillon niet echt opeet, dus dat laat je achter in je kom…

Japan staat natuurlijk wel bekend als een land waar je het liefste geen afval achterlaat… wellicht kan je ook wel aangeven (al dan niet met een translate app) hoeveel rijst je wil.

Andere fokkers kunnen hier vast meer over zeggen :)
Thanks. Nouja de echte luxere restaurants zal ik ook niet komen. Ben toch meer van de budget-mid range restaurants.
pi_218629308
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 augustus 2025 09:30 schreef Stefanovich het volgende:

[..]
We gaan over 2 weken. We beginnen in Fukuoka. Denk dat we vanaf daar een dagtrip naar Iki Island gaan doen, iemand hier bekend mee?

Daarna gaan we dus door naar nagasaki, Hiroshima en miyajima. Ik overnacht ook op miyajima in een traditioneel huis :)

Wat zijn aanraders om te doen en te zien in en rondom Nagasaki en Hiroshima? (De geschiedenis dingen natuurlijk, maar daarnaast?)
Het is voor mij alweer bijna 11 jaar geleden, dus ik weet niet hoeveel er nog up to date is, maar mocht je het leuk vinden, dit is mijn vakantieblog van toen.

https://www.superkoei.nl/blog/reizen/japan/

Wij vonden Dejima heel leuk, de zonsondergang vanaf het uitzichtpunt en door de Chinese wijk lopen. Het bekende oude huis was minder interessant voor ons, en het eiland waar James Bond is opgenomen zat al vol, dus ik raad aan om dat op tijd te reserveren als je daarheen wilt.
  zaterdag 30 augustus 2025 @ 18:59:40 #55
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_218633606
Ik eet m'n rijst nooit op in Japan.
En m'n vrouw laat de misu soep altijd staan. Smaken verschillen.
Boeit ze niks volgens mij.
Haters everywhere but I don't really care.
  zondag 31 augustus 2025 @ 10:11:42 #56
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_218638399
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2025 09:39 schreef Stefanovich het volgende:

[..]
:) wat heb je er allemaal gezien en gedaan?
Rondgelopen op Dejima en in de Chinese wijk, een hele dag in en om het Peace Park doorgebracht. Dat vond ik, net als iemand anders in dit topic ook al zei, indrukwekkender dan dat in Hiroshima. ‘s Avonds door de kleine straatjes gestruind, lekker gegeten en biertjes gedronken. En we waren een dag naar Huis Ten Bosch :D

Ik vond Nagasaki vooral leuk omdat het minder groots en hoog is dan andere Japanse steden. Ik vond het heel sfeervol. Ik was er in 2015. Als ik nu weer naar Japan zou gaan, zou ik zeker weer naar Nagasaki gaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')