Zat net op booking te kijken en deze werd mij ook aangeraden. Ik vind sowieso de prijzen voor hotels in Osaka wel meevallen. In de range ¤ 100 - ¤ 150 per nacht is heel veel te vinden.quote:Op woensdag 11 februari 2026 20:53 schreef matthijst het volgende:
The Bridge Hotel in Osaka Shinsaibashi vonden wij wel leuk.
Niet heel duur, goede lokatie. Ontbijt en avonds bier/drank/ramen.
Wij zaten 1 hotel ernaast, Nikko Hotel. Ook prima en netjes. Qua locatie super.quote:Op maandag 16 februari 2026 13:13 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Zat net op booking te kijken en deze werd mij ook aangeraden. Ik vind sowieso de prijzen voor hotels in Osaka wel meevallen. In de range ¤ 100 - ¤ 150 per nacht is heel veel te vinden.
De prijs zal afhangen van de reisperiode vermoed ik, maar wij zaten voor rond de 150 E hier in Kyoto:quote:Op maandag 16 februari 2026 13:13 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Zat net op booking te kijken en deze werd mij ook aangeraden. Ik vind sowieso de prijzen voor hotels in Osaka wel meevallen. In de range ¤ 100 - ¤ 150 per nacht is heel veel te vinden.
Tuurlijk afhanklijk wat je wil, maar ik zou Kyoto wat korter aandoen en de Japanse Alpen in. Vind dat veel mooier en scheelt weer de drukte van Kyoto! Veel plezier in ieder gevalquote:Op maandag 16 februari 2026 16:11 schreef UIO_AMS het volgende:
Ons reisplan tot dusver:
Dag 01: Vliegen vanaf Schiphol
Dag 02: Aankomst Osaka
Dag 03: Osaka
Dag 04: Osaka (dagtrip Himeji)
Dag 05: Osaka (wandelen in omgeving)
Dag 06: Trein naar Japanse Alpen (Takayama of Matsumoto als uitvalsbasis)
Dag 07: Japanse Alpen
Dag 08: Japanse Alpen
Dag 09: Japanse Alpen
Dag 10: Japanse Alpen
Dag 11: Trein naar Kyoto
Dag 12: Kyoto
Dag 13: Kyoto (dagtrip Nara)
Dag 14: Kyoto
Dag 15: ?
Dag 16: ?
Dag 17: Trein naar Nagasaki
Dag 18: Nagasaki
Dag 19: Nagasaki (wandelen in omgeving /bezoeken porseleinfabriek Kakiemon in Arita)
Dag 20: Nagasaki
Dag 21: Vlucht Fukuoka - Ishigaki (eiland bij Okinawa)
Dag 22: Ishigaki (strand/snorkelen/eiland hoppen/suppen/mangrovetocht/etc.)
Dag 23: Ishigaki
Dag 24: Ishigaki
Dag 25: Ishigaki
Dag 26: Vlucht Ishigaki - Tokyo
Dag 27: Tokyo
Dag 28: Tokyo
Dag 29: Vlucht Tokyo - Amsterdam
Wellicht wat korter in de Japanse Alpen, zodat we eerder naar Kyoto gaan en dan tussen Kyoto en Nagasaki nog iets bezoeken.
We willen Kyoto ook gebruiken als uitvalsbasis om zaken in de omgeving te bezoeken. Misschien een extra trip naar Nara bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 19 februari 2026 01:40 schreef Watashiwa het volgende:
Tuurlijk afhanklijk wat je wil, maar ik zou Kyoto wat korter aandoen en de Japanse Alpen in. Vind dat veel mooier en scheelt weer de drukte van Kyoto! Veel plezier in ieder geval
Ja dat kan! Zet em wel op 'wereld' ipv 'europa' voordat je weggaat. Creditcard bij je hebben is altijd handig.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 20:56 schreef Geledruif2 het volgende:
Kan je in Japan met een ING pas geld opnemen in een seven eleven? Of is het wel handig om een creditcard te nemen?
Bedanktquote:Op vrijdag 20 februari 2026 22:00 schreef Watashiwa het volgende:
[..]
Ja dat kan! Zet em wel op 'wereld' ipv 'europa' voordat je weggaat. Creditcard bij je hebben is altijd handig.
ook handig is een Suica card. Hiermee kan je in veel winkels (niet alle) en in JR stations betalen. Ook geinig is dat je in de winkels bij de kassa kan opwaarderen. Scheelt tijd om kaartjes te kopen en minder kleingeld op zak. Je kan de kaart bij grote JR stations uit een machine halen. Tot 20.000 yen mag op de kaart.
Toen ik in Osaka was, hadden ze nog geen Suica haha (lang geleden)quote:Op vrijdag 20 februari 2026 22:28 schreef Geledruif2 het volgende:
[..]
BedanktSuica kaart inderdaad van gehoord. Die kan ik denk ik ook in Kansai airport kopen toch?
En kan je daar ook mee van Kyoto naar Osaka reizen? Ik wil een dagtrip doen vanaf Kyoto naar Osaka.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |