Drie weken autohuur is de goedkoopste optie voor ons ¤ 1650 ex benzine en tol. Drie weken JR Pass voor 2 personen is ¤ 1140 ex eventuele toeslagen voor treinen die uitgezonderd zijn. Voor ons is het dus wel interessant omdat we vanuit bijvoorbeeld Kyoto, Osaka, Takayama en Nagasaki veel dagtrips gaan plannen.quote:Op maandag 26 januari 2026 08:35 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Is de JR railpass nog interessant dan? Na de prijsverhogingen..
Wij hebben een tussenstop van anderhalf uur, daarmee verlies je nauwelijks iets gelukkigquote:Op zondag 25 januari 2026 19:17 schreef Watashiwa het volgende:
[..]
Met tussenstop is natuurlijk goedkoper, maar dan verlies je wel een vakantiedag(en). Directe vluchten zijn dan wel fijner, maar duurder.
OV is superfijn daar (voor toeristen een JR railpass beschikbaar) , maar ga je richting de Japanse Alpen of richting Hokkaido dan is een auto huren weer fijner (vergeet dan niet om je internationaal rijbewijs mee te nemen).
Het is inderdaad flink duurder geworden zag ik, maar goed het hangt ook beetje af waar je heen gaat reizen en hoevaak. Daarnaast is de Yen lekker goedkoop tegenwoordig. Ik had een keer mijn JR pass vergeten mee te nemen van hotel en moest vanwege tijdsdruk een retour zelf betalen. Ik schrok van de prijs. Dan is zo'n JR Railpass toch best verstandig.quote:Op maandag 26 januari 2026 08:35 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Is de JR railpass nog interessant dan? Na de prijsverhogingen..
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |