abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 26 januari 2026 @ 10:17:05 #76
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_219930384
Een collega van mijn man gaat volgende maand, dus gaan we even goed vinger aan de pols houden.
Met een baby van 11 maanden gaan ze rondreizen met de trein. Dus ben benieuwd. Als hij dat kan, kunnen wij het ook met een puber van dan net 16 :)

De JR railpass lijkt aan de prijs, maar een huurauto, de tolkosten etc moet je ook bij elkaar optellen.
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
  Moderator maandag 26 januari 2026 @ 10:54:36 #77
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_219930576
quote:
11s.gif Op maandag 26 januari 2026 08:35 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Is de JR railpass nog interessant dan? Na de prijsverhogingen..
Drie weken autohuur is de goedkoopste optie voor ons ¤ 1650 ex benzine en tol. Drie weken JR Pass voor 2 personen is ¤ 1140 ex eventuele toeslagen voor treinen die uitgezonderd zijn. Voor ons is het dus wel interessant omdat we vanuit bijvoorbeeld Kyoto, Osaka, Takayama en Nagasaki veel dagtrips gaan plannen.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_219932224
Ik moet er niet aan denken om in Tokyo, Osaka of Kyoto een auto te hebben eigenlijk. Ik betaal liever wat meer voor de luxe van een trein en geen gedoe met parkeren. Alleen bij een hotel in een buitenwijk zou ik een auto een betere keuze vinden, of bij bestemmingen zonder station. Wij gaan vanuit Osaka dagtrips maken, en dan kwam een 7-daagse railpas net enkele euro’s goedkoper uit dan losse tickets. En dan hebben we vervoer binnen de stad buiten beschouwing gelaten.

En neem ook parkeerkosten mee bij de afweging tussen auto en trein. Dat schijnt ook aardig aan de prijs te zijn.
  dinsdag 27 januari 2026 @ 20:42:27 #79
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_219943259
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 19:17 schreef Watashiwa het volgende:

[..]
Met tussenstop is natuurlijk goedkoper, maar dan verlies je wel een vakantiedag(en). Directe vluchten zijn dan wel fijner, maar duurder.

OV is superfijn daar (voor toeristen een JR railpass beschikbaar) , maar ga je richting de Japanse Alpen of richting Hokkaido dan is een auto huren weer fijner (vergeet dan niet om je internationaal rijbewijs mee te nemen).
Wij hebben een tussenstop van anderhalf uur, daarmee verlies je nauwelijks iets gelukkig
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_219943577
quote:
11s.gif Op maandag 26 januari 2026 08:35 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Is de JR railpass nog interessant dan? Na de prijsverhogingen..
Het is inderdaad flink duurder geworden zag ik, maar goed het hangt ook beetje af waar je heen gaat reizen en hoevaak. Daarnaast is de Yen lekker goedkoop tegenwoordig. Ik had een keer mijn JR pass vergeten mee te nemen van hotel en moest vanwege tijdsdruk een retour zelf betalen. Ik schrok van de prijs. Dan is zo'n JR Railpass toch best verstandig.

Ik had 10 jaar geleden nog gevlogen in Japan, dat was ook flink voordelig als je tourist bent (ik weet niet of dat nog steeds van toepassing is)

Foto nog van paar weken geleden (Kamakura)...
  woensdag 28 januari 2026 @ 10:47:46 #81
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_219946124
Als je alleen de grote steden doet lekker met de trein gaan.
Rail Pass kan vaak niet meer uit (vroeger was hij half zo duur), tenzij je binnen een week grote afstanden doet.
Auto lijkt me alleen handig buiten de grote steden, wij hadden er een week 1 bij Atami en Fujikawaguchi. Dat was wel leuk touren. En bij Fujikawaguchi gewoon veel handiger dan kutten met die busjes. En je bent overal voordat de Chinezen met de tourbussen aankomen :)
Haters everywhere but I don't really care.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')