abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 28 maart 2026 @ 05:38:00 #151
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_220449062
Als je Japan leuk vindt is China ook wel een goeie trip. Kreeg de tip van vrienden die ook een keer of 10 in Japan zijn geweest. Had er vooraf weinig verwachtingen van maar ben 100% overtuigd.
Beijing. Nanjing, Shanghai komt nog.
Vergelijkbare vibe. Alleen ze zijn wat luidruchtiger. Alles wel een stuk goedkoper (hotels, eten, OV) maar minstens net zo modern.
Dus mocht je inmiddels t meeste in Japan gezien hebben ^O^
Haters everywhere but I don't really care.
pi_220449175
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 05:38 schreef matthijst het volgende:
Als je Japan leuk vindt is China ook wel een goeie trip. Kreeg de tip van vrienden die ook een keer of 10 in Japan zijn geweest. Had er vooraf weinig verwachtingen van maar ben 100% overtuigd.
Beijing. Nanjing, Shanghai komt nog.
Vergelijkbare vibe. Alleen ze zijn wat luidruchtiger. Alles wel een stuk goedkoper (hotels, eten, OV) maar minstens net zo modern.
Dus mocht je inmiddels t meeste in Japan gezien hebben ^O^
Supertof!
  Moderator donderdag 2 april 2026 @ 10:00:28 #153
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_220490111
Zo, het reisprogramma voor Japan is af. Alle hotels zijn geboekt, de belangrijkste treintickets heb ik, de binnenlandse vluchten zijn geboekt, huurauto is geregeld, internationaal rijbewijs gehaald en ik heb zelfs een excursie geboekt. Lang geleden dat ik zo voorbereid op reis ga.

- Vlucht Amsterdam - Osaka
- Portable Wifi ophalen op vliegveld.
- De ICOCA & Haruka Exchange Order (OV-kaart voor heel Japan en treinticket naar Osaka) kopen bij balie.
- Trein naar hotel.
- Early check in is geregeld.
5 nachten Osaka (dagtrip naar Nara lokaal te regelen)
- Directe trein naar Takayama geboekt.
6 nachten Takayama (Japanse Alpen). Excursie: Bus naar en van Tsumago - Magome trail is geregeld.
- Directe trein naar Kyoto geboekt.
4 nachten Kyoto
- Treinen naar Nagasaki ter plekke nog te boeken.
- Koffers gaan met Yamato Service (bagage-verzenddienst) een dag eerder naar Nagasaki.
4 nachten Nagasaki (dagtrip naar Huis ten Bosch op Koningsdag en bezoek Kakiemon-porcelein fabriek lokaal te regelen)
- Trein naar Fukuoka Airport lokaal te regelen.
- Vlucht naar Ishigaki.
- Auto ophalen bij vliegveld.
5 nachten Ishigaki (eiland in de buurt van Okinawa) (Bird watching tour lokaal te regelen, bezoek naburige eilanden lokaal te regelen, snorkeltrips lokaal te regelen, bezoek Ishigaki keramiekfabriek lokaal te regelen)
- Auto inleveren op vliegveld.
- Vlucht naar Tokyo.
- Trein naar Asakusa (Tokyo) nog te regelen.
3 nachten Tokyo
- Portable wifi inleveren/op de post doen
- Trein naar Tokyo Narita Airport.
- Vlucht Tokyo - Amsterdam

Zin in! Zit al een tijdje in mijn oude studieboeken Japans te bladeren. Het één en ander komt wel weer naar boven, maar natuurlijk veel te weinig om een gesprek te kunnen voeren
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_220491090
Klinkt als een mooie reis! En slim dat je busvervoer van en naar het Tsumago-Magome trail hebt geboekt. Wij hebben daar echt 2 uur op een bus naar een boemeltreintje moeten wachten in een uitgestorven dorpje. (Was wel 12 jaar geleden, dus wellicht is dat nu anders).
  Moderator donderdag 2 april 2026 @ 13:11:55 #155
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_220491694
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 11:55 schreef FlyingFish het volgende:
Klinkt als een mooie reis! En slim dat je busvervoer van en naar het Tsumago-Magome trail hebt geboekt. Wij hebben daar echt 2 uur op een bus naar een boemeltreintje moeten wachten in een uitgestorven dorpje. (Was wel 12 jaar geleden, dus wellicht is dat nu anders).
Bedankt!

De bus vanuit Takayama zet ons rond 11.00 uur af in Tsumago en rond 15.30 uur moeten we bij een bushalte in Magome staan. Dat is volgens mij ruim voldoende tijd voor de trail en wat we onderweg tegenkomen. Hoe is de trail jou bevallen?
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_220492044
quote:
7s.gif Op donderdag 2 april 2026 13:11 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]
Bedankt!

De bus vanuit Takayama zet ons rond 11.00 uur af in Tsumago en rond 15.30 uur moeten we bij een bushalte in Magome staan. Dat is volgens mij ruim voldoende tijd voor de trail en wat we onderweg tegenkomen. Hoe is de trail jou bevallen?
Ik vond het een mooie route, maar het gedoe van er komen en er weer weg komen niet waard. Zou er niet zo snel ooit nog eens naar toe gaan, vooral omdat de route ook weer niet zo bijzonder was. Volgens mij een tweetal kleine watervallen waar we langs kwamen. Het is vooral de geschiedenis die het een bijzondere route maken. De ryokan die we in Magome hadden was wel heel leuk om eens mee te maken. Ik weet niet of je een keer een ryokan geboekt hebt, maar ik kan je dat van harte aanraden ergens tijdens je vakantie. Is een mooie ervaring! En ook om het dorpje Magome door te kunnen lopen als er verder niemand meer loopt omdat de dagjesmensen weg zijn.
  Moderator donderdag 2 april 2026 @ 14:43:26 #157
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_220492454
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 14:05 schreef FlyingFish het volgende:
Ik vond het een mooie route, maar het gedoe van er komen en er weer weg komen niet waard. Zou er niet zo snel ooit nog eens naar toe gaan, vooral omdat de route ook weer niet zo bijzonder was. Volgens mij een tweetal kleine watervallen waar we langs kwamen. Het is vooral de geschiedenis die het een bijzondere route maken. De ryokan die we in Magome hadden was wel heel leuk om eens mee te maken. Ik weet niet of je een keer een ryokan geboekt hebt, maar ik kan je dat van harte aanraden ergens tijdens je vakantie. Is een mooie ervaring! En ook om het dorpje Magome door te kunnen lopen als er verder niemand meer loopt omdat de dagjesmensen weg zijn.
Voor deze reis naar Japan hebben we geen ryokan geboekt. Had mij wel tof geleken om een nachtje uit te proberen, maar mijn vrouw wil minimaal 4 nachten op één plek zitten en dan werden de ryokans opeens wel erg duur en ik weet niet of slapen op en opstaan van een futon mij heel goed zou bevallen. Wellicht bij een volgende reis naar Japan dat ik wel zoiets regel. Ze wil ook niet naar een onsen, want gescheiden van elkaar, volledig naakt met veel littekens van operaties is niet haar idee van ontspanning. Had wel twee onsen gevonden met badkleding en mix van man en vrouw, maar die liggen niet op onze route.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_220492678
quote:
14s.gif Op donderdag 2 april 2026 14:43 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]
Voor deze reis naar Japan hebben we geen ryokan geboekt. Had mij wel tof geleken om een nachtje uit te proberen, maar mijn vrouw wil minimaal 4 nachten op één plek zitten en dan werden de ryokans opeens wel erg duur en ik weet niet of slapen op en opstaan van een futon mij heel goed zou bevallen. Wellicht bij een volgende reis naar Japan dat ik wel zoiets regel. Ze wil ook niet naar een onsen, want gescheiden van elkaar, volledig naakt met veel littekens van operaties is niet haar idee van ontspanning. Had wel twee onsen gevonden met badkleding en mix van man en vrouw, maar die liggen niet op onze route.
Ik vond een futon nog verrassend comfortabel slapen, dus laat je daar iig niet door weerhouden. En er bestaan ook ryokans met onsen, alleen moet je dan even goed kijken of het gedeeld is.

Wij vonden één nachtje ook wel genoeg. Ging ons meer om de ervaring dan om het onderkomen. Hakone wordt daar overigens ook voor aangeraden, dus wellicht is dat iets voor een volgende trip mocht Japan bevallen. Hakone als dagtrip kan ik iig niet aanraden en het is ook weer niet iets om meerdere dagen te verblijven imo.
  donderdag 2 april 2026 @ 16:37:15 #159
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_220493080
Zo’n nachtje in een onsen is wel leuk. Je hebt ze ook met privebad, sowieso rondom Hakone. Wij zaten er toen 2 nachten inclusief ontbijt en avondeten, maar na 1x 2uur op je knieën aan zo’n tafeltje zitten is dat wel leuk geweest. Dus 1 nacht is prima :P

Oh. In Takayama of Kanazawa hadden ze in het hotel van die baden die je kon reserveren. Wellicht kom je zoiets nog tegen.
Haters everywhere but I don't really care.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')