Ik ben 3x in Tokyo geweest, en de laatste keer dat ik er was wilde ik eigenlijk niet weg daar.quote:Op maandag 9 maart 2026 12:09 schreef Geledruif2 het volgende:
Ik ben in Tokyo, maar heb er niet zoveel mee. Is mij toch te groot en te druk. Vond Kyoto, Osaka en Kamakura waar ik ben geweest veel gezelliger! Morgen daarom ook een dagtrip naar fujikawaguchiko gepland. Overmorgen vlieg ik naar Nederland om 22:55.
Ook drukquote:Op maandag 9 maart 2026 12:09 schreef Geledruif2 het volgende:
Ik ben in Tokyo, maar heb er niet zoveel mee. Is mij toch te groot en te druk. Vond Kyoto, Osaka en Kamakura waar ik ben geweest veel gezelliger! Morgen daarom ook een dagtrip naar fujikawaguchiko gepland. Overmorgen vlieg ik naar Nederland om 22:55.
Die kabelbaan daar. Echt overslaan bij bewolkt weer. Je ziet de berg dan echt niet. Lang wachten, werden met 100 man in dat ding gepropt.quote:Op maandag 9 maart 2026 12:09 schreef Geledruif2 het volgende:
Uiteindelijk niet gegaan vanwege het weer!quote:Op dinsdag 10 maart 2026 08:44 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Die kabelbaan daar. Echt overslaan bij bewolkt weer. Je ziet de berg dan echt niet. Lang wachten, werden met 100 man in dat ding gepropt.
Kan interessant zijn!quote:Op dinsdag 10 maart 2026 16:56 schreef matthijst het volgende:
Vind dit museum altijd leuk, vooral ook de museumwinkel waar je wel eerst voor naar binnen moet:
https://yayoikusamamuseum.jp/en/exhibition/upcoming/
Helaas in maart vaak dicht, april weer open.
De bekende Japan-Heimwee Virus...quote:Op vrijdag 13 maart 2026 13:55 schreef Geledruif2 het volgende:
Ik ben inmiddels terug veilig aangekomenIk mis het nu al.
Nou idd, maar goede tip!quote:Op zondag 15 maart 2026 02:16 schreef Watashiwa het volgende:
[..]
De bekende Japan-Heimwee Virus...
Ik gebruik Japans wierookstokjes om mijn heimwee-ziekte te temperen na een trip..
In Tokyo weten ze hoe buitenlanders zijn, laatste keer was ik er dit jaar en voelde toch dat Japanners een flink hekel aan ons toeristen krijgen. Zelfs ook meegemaakt dat een toerist een halte eruit werd geduwd door wat Japanners. Dit had ik nog nooit meegemaakt in Japan en dat is echt voor Japans cultuur zo not-done! Praat nooit hard bijvoorbeeld in de trein... @matthijst: Is het ok om dit ook in topic-starter te gebruiken?quote:Op maandag 9 maart 2026 13:07 schreef Doug-Heffernan het volgende:
[..]
Ik ben 3x in Tokyo geweest, en de laatste keer dat ik er was wilde ik eigenlijk niet weg daar.
De keren ervoor had ik ook niet zoveel met Tokyo
Ik denk dat weinig toerusten zich écht verdiepen in de Japanse etiquette in zijn geheel, die erg verschilt van de westerse. Japanse mensen hechten er veel waarde aan en terecht.quote:Op zondag 15 maart 2026 21:11 schreef Watashiwa het volgende:
[..]
In Tokyo weten ze hoe buitenlanders zijn, laatste keer was ik er dit jaar en voelde toch dat Japanners een flink hekel aan ons toeristen krijgen. Zelfs ook meegemaakt dat een toerist een halte eruit werd geduwd door wat Japanners. Dit had ik nog nooit meegemaakt in Japan en dat is echt voor Japans cultuur zo not-done! Praat nooit hard bijvoorbeeld in de trein... @:matthijst: Is het ok om dit ook in topic-starter te gebruiken?
Please hou aan de regels iedereenhier een filmpje hoe te gedragen in een metro/trein:
Bekijk deze YouTube-video
Filmpje toegevoegd aan de OP.quote:Op zondag 15 maart 2026 21:11 schreef Watashiwa het volgende:
[..]
In Tokyo weten ze hoe buitenlanders zijn, laatste keer was ik er dit jaar en voelde toch dat Japanners een flink hekel aan ons toeristen krijgen. Zelfs ook meegemaakt dat een toerist een halte eruit werd geduwd door wat Japanners. Dit had ik nog nooit meegemaakt in Japan en dat is echt voor Japans cultuur zo not-done! Praat nooit hard bijvoorbeeld in de trein... @:matthijst: Is het ok om dit ook in topic-starter te gebruiken?
Please hou aan de regels iedereenhier een filmpje hoe te gedragen in een metro/trein:
Bekijk deze YouTube-video
Ja kan gewoonquote:Op maandag 16 maart 2026 10:32 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Filmpje toegevoegd aan de OP.
Hoe zit het trouwens met lange treinreizen? Kun je dan wel wat eten in de trein? We hebben straks een vroege treinrit van meer dan 4 uur, waardoor we ontbijt moeten skippen.
Je kan treintickets ook via Klook kopen. Die accepteren alles qua creditcards. Dat wordt ook aangeraden voor Disney en Universal tickets omdat die websites ook slecht werken met Europese betalingen.quote:Op maandag 16 maart 2026 16:38 schreef UIO_AMS het volgende:
Waardeloze site van de Japanse spoorwegen (JR West in dit geval) trouwens. Als je een treinticket wil boeken, kan dat pas vanaf een maand van tevoren. En dan ook alleen tijdens de kantooruren (van 10.00 - 23.00 uur lokale tijd).
Voor het ticket Osaka - Takayama zat ik dus in de nacht van vrijdag op zaterdag om 02.00 uur achter mijn laptop. Had ik eindelijk het juiste station in Osaka weten te selecteren en een paar stoelen in de trein, kreeg ik na het invullen van al mijn gegevens en de betaling de melding dat de stoelen al vergeven waren. Dus weer terug, twee nieuwe stoelen geselecteerd, alles opnieuw ingevuld, kreeg ik de melding dat mijn creditcard van de ING niet geaccepteerd wordt. Nog een keer geprobeerd, weer alles ingevuld en weer geen betaling mogelijk. Uiteindelijk via kkday.com een paar stoelen geprobeerd (stoelselectie niet mogelijk) te boeken en betalen en daar lukte het wel met mijn creditcard. Kwam er in de toegezonden voucher achter dat we gelukkig wel naast elkaar zitten, maar ik wilde weten waar in de trein. Weer terug naar het boekingssysteem van de JR West zelf. Bleek de trein op dat moment al helemaal volgeboekt. Dus toch blij dat ik op ben gebleven om midden in de nacht tickets te boeken en niet te wachten tot de ochtend. En dat ik om 02.30 uur nog de helderheid van geest had dat ik ook via kkday treintickets kon boeken. Dacht dat Japan zo'n modern land was ...
En gelukkig had ik een voorgevoel dat treintickets naar Takayama op de dag van het lokale festival wel eens hard konden gaan.
Toch handig dit vantevoren te weten, zeker als je nieuw bent in Japan. in Japan is het simpel weg gewoon not-done. Gewoon om er extra op te letten..quote:Op maandag 16 maart 2026 07:13 schreef matthijst het volgende:
Nooit meegemaakt. Maar het is ook hoe je jezelf gedraagt toch?
Erger me in Japan nog weleens aan van die luid pratende blaat-Amerikanen![]()
Loop je in zo’n Japanse tuin hoor je ze van 200m afstand tegen elkaar zwetsen. Dat je denkt; hou je kop nou s ff of praat normaal
Ts is niet meer te editen. Bij nieuwe ff opletten. Of een mod moet fimpje toevoegen
Thanksquote:Op maandag 16 maart 2026 10:32 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Filmpje toegevoegd aan de OP.
Hoe zit het trouwens met lange treinreizen? Kun je dan wel wat eten in de trein? We hebben straks een vroege treinrit van meer dan 4 uur, waardoor we ontbijt moeten skippen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |