Het lijkt me echt zo gaafquote:Op zaterdag 4 juli 2026 01:21 schreef matthijst het volgende:
China is ook dope tegenwoordig. Verbaasde me echt afgelopen maart (Beijing, Nanjing, Shanghai). Super makkelijk alles zelf regelen (alles met Alipay/Wechat geen cash nodig). Goedkope taxi's/DiDi. Wil graag terug maar mn vrouw wil eerst naar Japan, en iedereen weet hoe dat werkt
In tegenstelling tot vele eerdere reizen heb ik nu alle hotels, binnenlandse vluchten en sommige treinen van tevoren vastgelegd. Juist omdat wij begonnen in het kersenbloesemseizoen, populaire festivals gingen bezoeken in Takayama en Hida Furukawa en doorreisden tot en met de gouden week wanneer de Japanners zelf ook op reis gaan in eigen land.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 11:31 schreef J-net het volgende:
Hebben jullie bij je reis vantevoren alles strak vastgelegd; elke nacht vantevoren geboekt. Of juist de vrijheid genomen om dat later te doen. En werkt dat in japan een beetje; AirBNB en Booking?
meestal reizen wij best 'vrij' zeg maar; dus de eerste nachten in een stad vastgelegd en daarna gaan we de vrijheid tegemoet en zien we waar we terecht komen.
Maar ik weet dus niet of dat aan te raden is in Japan.
Hoor graag jullie ervaringen.
Dit is precies wat wij gedaan hebben - wij hadden alleen de tickets en de eerste 3 nachten Tokyo geboekt. Er was veel keuze en ook de treinreizen waren makkelijk ter plekke te regelen.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 11:31 schreef J-net het volgende:
Hebben jullie bij je reis vantevoren alles strak vastgelegd; elke nacht vantevoren geboekt. Of juist de vrijheid genomen om dat later te doen. En werkt dat in japan een beetje; AirBNB en Booking?
meestal reizen wij best 'vrij' zeg maar; dus de eerste nachten in een stad vastgelegd en daarna gaan we de vrijheid tegemoet en zien we waar we terecht komen.
Ja en nee, afhankelijk wat je wil doen natuurlijk! Ik had een leuk trip voor ogen gehad om volop dorpsfeesten te fotograferen, maar ik was niet wetende dat hotels overal vroeg waren volgeboekt. Gelukkig heb ik hele lieve goede vrienden in Japan dat me geholpen had met boekingen, anders had ik wel een probleem gehad met boekingen (anders hele dure hotels moeten boeken). Check dus altijd voorafquote:Op dinsdag 14 juli 2026 11:31 schreef J-net het volgende:
Gezien idd, goeie..quote:Op zondag 5 juli 2026 15:54 schreef matthijst het volgende:
Bijzondere docu op Prime, over salarymen:
Aparte maatschappij.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |